[F1 2021] Race 16 GP van Turkije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:
  • 80.858 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Dazzler2120 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:01:
[...]

Sja, mij stoort het dan vooral dat de neutraliteit vaak compleet zoek is. Verstappen kan niks fout doen & Hamilton kan niks goed doen lijkt het wel bij sommigen.
Hoevaak ik afgelopen weken iemand heb zien / horen zeggen dat het goed zou zijn als Perez Hamilton eraf zou tikken. Of Tsunoda, of Gasly etc.
Gewoon genieten van een ervaren 'titaan' van de sport die het op dit moment opneemt tegen de nieuwe generatie zou ik zeggen. Beide coureurs hebben zo goede eigenschappen en slechte eigenschappen. Mooi toch? Saaie bedoeling als Hamilton niet zeurde, "bono my tyres are gone" terwijl hij een fastest lap neer zet, anderzijds zou het een saaie bedoeling zijn als Verstappen minder aggressief gaat rijden.
Nja, niemand is compleet neutraal natuurlijk. Dus ergens hoort dat er gewoon bij. Maar verder heb je gelijk natuurlijk. Ik kan wel zeggen dat ik persoonlijk vrij anti Hamilton ben, niet vanwege het persoon Hamilton, maar meer omdat ik vind dat de combi Merc/Ham nou eindelijk wel eens verslagen mag worden. Dus in die zin ben ik zelf verre van neutraal. Maar tegelijkertijd zat ik ook bij een relatief saaie race als die van gisteren, bijna de hele race op het puntje van m'n stoel. Dus uiteindelijk zal ik, zeker in hindsight, erg blij zijn dat ik dit seizoen live heb mogen meemaken. Ongeacht wat het resultaat zal zijn.

En als Lewis wint, dan heeft ie er iig weer een keer echt om moeten vechten, zonder dat het materiaal 'm in de steek liet, zoals in 2016.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:59

BM

Moderator Spielerij
oZy schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:06:
[...]

Had hij geen setje gebruikte mediums liggen dan :)
Er staat mij bij dat ik tijdens de race een graphic zag waarin vermeld stond dat Vettel op 4 ronden oude Mediums reed. Dan zou dat verhaal van die shiny laag niet kloppen :/

Edit: even teruggezocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GJ6YGrZwoakwR3JNXTm_i6pI2yo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kIaDYyScB34Rdc1PFJfrTQGR.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door BM op 11-10-2021 12:17 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Bansheeben schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:07:
[...]

Nja, niemand is compleet neutraal natuurlijk. Dus ergens hoort dat er gewoon bij. Maar verder heb je gelijk natuurlijk. Ik kan wel zeggen dat ik persoonlijk vrij anti Hamilton ben, niet vanwege het persoon Hamilton, maar meer omdat ik vind dat de combi Merc/Ham nou eindelijk wel eens verslagen mag worden. Dus in die zin ben ik zelf verre van neutraal. Maar tegelijkertijd zat ik ook bij een relatief saaie race als die van gisteren, bijna de hele race op het puntje van m'n stoel. Dus uiteindelijk zal ik, zeker in hindsight, erg blij zijn dat ik dit seizoen live heb mogen meemaken. Ongeacht wat het resultaat zal zijn.

En als Lewis wint, dan heeft ie er iig weer een keer echt om moeten vechten, zonder dat het materiaal 'm in de steek liet, zoals in 2016.
En ik ben juist wel anti het persoon Hamilton, maar ook Merc. Niet omdat ik ze een winst niet gun, maar omdat ik het gewoon irritant vind om iedere keer weer te horen dat ze toch echt de underdog zijn of de banden er weer eens 'aan' zijn. Alsof ook maar iemand dat gelooft of naar luistert?
Als coureur en team zijn ze gewoon goed, maar door dit soort dingen zie ik al snel liever een andere winnaar. Zo vind ik het schitterend dat Bottas deze race heeft gewonnen, vooral vanwege al dat gezeur richting hem.

En heel eerlijk gezegd is dat meer richting Ham/Merc dan dat ik vind dat Max moet winnen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:20

Chiron

Moderator Discord
BM schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:14:
[...]

Er staat mij bij dat ik tijdens de race een graphic zag waarin vermeld stond dat Vettel op 4 ronden oude Mediums reed. Dan zou dat verhaal van die shiny laag niet kloppen :/

[Afbeelding]
Het had niks met de 'shiny' laag te maken, dat glimmende komt door de mallen waarin de banden worden gevulcaniseerd. Er zit geen aparte stof op het rubber oid.

Het probleem met de mediums was dat het rubber zelf een stuk hardere compound was dan het rubber in de inters. Daardoor was er geen temperatuur in te krijgen, en glibber je alle kanten op. Met de inters was het juist oppassen geblazen dat je ze niet oververhitte, zo zacht was dat rubber.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 16:13
Waah schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:29:
Ook wel mooi van Hamilton: "i should have listened to my gut feeling".

Hopelijk doet die dat dan ook eens. Vorige race wilde die hetzelfde doen als Norris. Niet gedaan, goede call

Als die buiten was gebleven nu was die een sitting duck geweest. Hij en Leclerc verloren een seconde per ronde op het laatst.

Maar HAM, luister vooral naar je gevoel :+ en niet naar de race engineers die alle timings hebben.
Ik weet niet wat er is gezegd in de berichten die niet zijn uitgezonden, maar wat ik tijdens de race heb gehoord was ook niet overtuigend vanuit de engineer. Aan het begin van de window waarin het team naar binnen wilde en Lewis niet, 'klopte' zijn eigen informatie redelijk: namelijk dat ie mee kwam qua rondetijden en dat de banden nog niet dood waren.

Als de engineer had geroepen dat de nieuwe banden 4 inwerk ronden nodig hebben om in het goede window te komen en dat daarom te laat stoppen geen optie is, was ie misschien eerder om. Bijna iedereen startte met mindere rondetijden op nieuwe inters.

Zijn tempo viel stil omdat ie met nieuwe inters meteen ging jagen op Lec waardoor ze te snel op temperatuur kwamen aan het oppervlak en hij ze daarna niet goed in het juiste window kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:47
De strijd tussen Max en Lewis is zo ontzettend spannend dat zelfs een wat minder spannende race zoals gisteren toch de hele tijd spannend is.

Ik mag Lewis echt niet, maar wat zou het zonder hem saai zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 17:38
Franco10 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:26:
[...]

Ik weet niet wat er is gezegd in de berichten die niet zijn uitgezonden, maar wat ik tijdens de race heb gehoord was ook niet overtuigend vanuit de engineer. Aan het begin van de window waarin het team naar binnen wilde en Lewis niet, 'klopte' zijn eigen informatie redelijk: namelijk dat ie mee kwam qua rondetijden en dat de banden nog niet dood waren.

Als de engineer had geroepen dat de nieuwe banden 4 inwerk ronden nodig hebben om in het goede window te komen en dat daarom te laat stoppen geen optie is, was ie misschien eerder om. Bijna iedereen startte met mindere rondetijden op nieuwe inters.

Zijn tempo viel stil omdat ie met nieuwe inters meteen ging jagen op Lec waardoor ze te snel op temperatuur kwamen aan het oppervlak en hij ze daarna niet goed in het juiste window kreeg.
Tja maar je maakt geen pitstop omdat je rondetijden omlaag gaan. Dat doe je vóór ze omlaag gaan.
De pitmuur heeft gewoon méér info, en zeker in dit soort onvoorziene omstandigheden die anders zijn dan anders is data gewoon het beste om op te navigeren.

Dat zag je vorige race, toen HAM wel luisterde. Als die toen (wat die zelf eigenlijk wilde) was doorgereden had die Norris nagedaan. En nu luistert die niet en kost het hem ook.

Sowieso: De strategie van Ferrari volgen. Wanneer hadden die een goede strategische call die niemand anders had gemaakt? :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-06 16:10

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FBaTUpjXsAEMB_U?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:56

Spotmatic

Ken sent me

Bansheeben schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:57:
[...]
Maar Lewis moet en zal perfection personified zijn volgens media en een hoop andere mensen...
Daarom vond Lewis het blijkbaar nodig om zijn radio-messages van gisteren te verklaren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ri1HcA-x6M4p4T0VXZqqhxPIltM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Qwvj1hFNZQujFuhlIXEQtMF.jpg?f=fotoalbum_large

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:04
Waah schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:38:
[...]

Tja maar je maakt geen pitstop omdat je rondetijden omlaag gaan. Dat doe je vóór ze omlaag gaan.
De pitmuur heeft gewoon méér info, en zeker in dit soort onvoorziene omstandigheden die anders zijn dan anders is data gewoon het beste om op te navigeren.

Dat zag je vorige race, toen HAM wel luisterde. Als die toen (wat die zelf eigenlijk wilde) was doorgereden had die Norris nagedaan. En nu luistert die niet en kost het hem ook.

Sowieso: De strategie van Ferrari volgen. Wanneer hadden die een goede strategische call die niemand anders had gemaakt? :+
het is nog veel simpeler in de ogen van Ham:

Gaat het goed: Dan was het de keuze van Hamilton
Gaat het fout: Dan was het de keuze van de engineer

En geef hem eens ongelijk:

hij won 2 x een titel zonder WCC
hij won 5 x een titel met WCC

Het moge duidelijk zijn dat de auto en het team hier de limiterende factor is!

[ Voor 9% gewijzigd door BasvanS op 11-10-2021 12:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
Spotmatic schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:47:
[...]

Daarom vond Lewis het blijkbaar nodig om zijn radio-messages van gisteren te verklaren...

[Afbeelding]
Netjes van HAM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

BM schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:14:
[...]

[Afbeelding]
Ik zie het nu ook, ik dacht het vanochtend op motorsport.com of ergens te hebben gelezen, maar ik kan de link niet meer vinden. Hoe dan ook, het was glibberdeglibber :+

@BM @Chiron @oZy, gevonden!

Hier te vinden:
Vettel erklärte hinterher, warum er sich für den Poker entschieden hatte: "Auf den Intermediates befand sich fast kein Profil mehr. Der sah aus wie ein Trockenreifen. Da habe ich gedacht, dass es keinen großen Unterschied macht, wenn ich gleich auf Slicks gehe. Leider habe ich auf dem Weg aus den Boxen zu viel Temperatur verloren. Durch die Feuchtigkeit auf der Strecke, hat sich die glänzende Silikonschicht auf den neuen Reifen nicht von der Lauffläche gerubbelt. Dadurch findet der Gummi keine Haftung und generiert auch keine Temperatur. Ich habe sie einfach nicht zum Arbeiten gebracht."

[ Voor 36% gewijzigd door FirePuma142 op 11-10-2021 13:19 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:55
Spotmatic schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:47:
[...]

[Afbeelding]
Prima woorden, maar mr Bono my tires are gone kan ik gewoon niet meer geloven. Vind het echt jammer dat hij zoveel lult, wees oprecht, dan was er 10x meer respect voor hem als mens. Als coureur kun je er veel van vinden, maar hij is gewoon erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

FirePuma142 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:13:
[...]

Ik zie het nu ook, ik dacht het vanochtend op motorsport.com of ergens te hebben gelezen, maar ik kan de link niet meer vinden. Hoe dan ook, het was glibberdeglibber :+
@BM ze waren 4 rondes oud ja
maar hij heeft er maar 1 ronde op gereden
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FBV-Ty6X0AgsqlS?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 18:27
Kunnen we hier aub mee stoppen?

Snelle pitstops zijn levensgevaarlijk. Dit soort "races" om de snelste pitstop en wie aan het eind van het seizoen "kampioen" moedigd die snelle pitstops alleen maar aan.

/s

On a more serious note: mooi om te zien hoe Sainz uiteindelijk werd gereleased terwijl er niks meer aan de auto was gedaan. Waarschijnlijk dus ook weer een gevalletje "monteur drukte knopje niet goed in" en toont dus maar weer de ridicuulheid van deze nieuwe regel aan. Alle monteurs zitten met de wheelgun de lucht in en "ineens" mag de auto wel wegrijden. Welke extra checks zijn er dan ingebouwd? Juist, geen een, want allemaal zaten ze in paniek waarom de auto niet weg reed en geen enkel controleerde of "zijn" wiel wel vast zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Hij heeft gelijk over de passie in de wagen dat er dan soms dingen uit floepen die volgens sommige mensen niet door beugel kunnen. Neem bijvoorbeeld een Kimi, Yuki en Max. Voor de rest is het eigenlijk alleen maar politiek correct geneuzel. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:30:
[...]

Snelle pitstops zijn levensgevaarlijk. Dit soort "races" om de snelste pitstop en wie aan het eind van het seizoen "kampioen" moedigd die snelle pitstops alleen maar aan.

/s

On a more serious note: mooi om te zien hoe Sainz uiteindelijk werd gereleased terwijl er niks meer aan de auto was gedaan. Waarschijnlijk dus ook weer een gevalletje "monteur drukte knopje niet goed in" en toont dus maar weer de ridicuulheid van deze nieuwe regel aan. Alle monteurs zitten met de wheelgun de lucht in en "ineens" mag de auto wel wegrijden. Welke extra checks zijn er dan ingebouwd? Juist, geen een, want allemaal zaten ze in paniek waarom de auto niet weg reed en geen enkel controleerde of "zijn" wiel wel vast zat.
Het is wel mooi om te zien hoe snel Red Bull zich aan de nieuwe regels heeft aangepast en gewoon weer het snelste is. Die hele regel mag er van mij dan ook meteen weer vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
sjaool schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:15:
[...]

Hij heeft gelijk over de passie in de wagen dat er dan soms dingen uit floepen die volgens sommige mensen niet door beugel kunnen. Neem bijvoorbeeld een Kimi, Yuki en Max. Voor de rest is het eigenlijk alleen maar politiek correct geneuzel. ;)
Eerlijk gezegd vind ik dit ook niet zo'n probleem, alleen ik zie het wel als een probleem voor Merc dat dit steeds vaker gebeurt. Je wil als team op 1 lijn zitten en dat is duidelijk niet het geval. Maar ik vind dit wel heel iets anders dan het constante gezeur over banden die er aan zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:30:
[...]

/s

Ik twijfelde bij Sainz een beetje omdat er een auto voorlangs ging, maar duurde wel erg lang ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

redwing schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:27:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik dit ook niet zo'n probleem, alleen ik zie het wel als een probleem voor Merc dat dit steeds vaker gebeurt. Je wil als team op 1 lijn zitten en dat is duidelijk niet het geval. Maar ik vind dit wel heel iets anders dan het constante gezeur over banden die er aan zijn.
O zeker, de degelijke geoliede Mercedes machine begint toch haarscheurtjes te vertonen. Ze moeten eindelijk eens flink aan de bak om het kampioenschap te verdedigen en dat is schijnbaar toch lastiger dan ze hadden verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ben ergens in slaap gevallen tijden de race [..] nodige terug gekeken maar heb t niet kunnen vinden; "had max nu een issue met zijn auto? gezien perez qua tijden niet ver onder max zat. Gezien eerdere races lijkt max toch duidelijk de overhand te hebben" was er technisch iets mis?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:38

JB

Cédric roelt!

himlims_ schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:21:
ben ergens in slaap gevallen tijden de race [..] nodige terug gekeken maar heb t niet kunnen vinden; "had max nu een issue met zijn auto? gezien perez qua tijden niet ver onder max zat. Gezien eerdere races lijkt max toch duidelijk de overhand te hebben" was er technisch iets mis?
Stuur stond scheef.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
himlims_ schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:21:
Hij riep iets over zijn stuur die naar links trok.
https://www.gpfans.com/en...issue-lasted-entire-race/

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dat had gezien, waarbij stellig werd verteld 'had geen invloed op prestatie'
Verstappen. "There was a word next to the number where I can see the gears which was not disappearing, so I had to change one rotary and it was fine, so it was not performance limited.
(lijkt me raar; immers is iets niet goed, dat heeft uiteindelijk ergens negatief effect)

[ Voor 25% gewijzigd door himlims_ op 11-10-2021 15:25 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

himlims_ schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:24:
[...]

dat had gezien, waarbij stellig werd verteld 'had geen invloed op prestatie'

[...]

(lijkt me raar; immers is iets niet goed, dat heeft uiteindelijk ergens negatief effect)
Max was lekker aan het cruisen (hij had tijd om op de schermen rond de baan naar HAM te kijken)
dus denk dat het wel mee viel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

basvn schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:26:
[...]

Max was lekker aan het cruisen (hij had tijd om op de schermen rond de baan naar HAM te kijken)
dus denk dat het wel mee viel
Hij heeft zelfs een beetje bij kunnen slapen, zei ie.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17

pro_6or

amateur_60r

meenkdrie schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:13:
[...]

Prima woorden, maar mr Bono my tires are gone kan ik gewoon niet meer geloven. Vind het echt jammer dat hij zoveel lult, wees oprecht, dan was er 10x meer respect voor hem als mens. Als coureur kun je er veel van vinden, maar hij is gewoon erg goed.
als coureur dekt erg goed de lading niet, hij is absolute buitenklasse. En nog steeds imho. Russell gaat sowieso eerst knechten maar die gaat het ook echt moeilijk krijgen. Ik vind alleen dat Hamilton vies rijd, Silverstone is eigenlijk een DSQ imho, vooral die manouvre heeft hij ook al zo vaak uitgehaald.

Hij mag meer dan anderen en weet ook altijd heel precies in welke situatie hij zich bevindt qua straffen (first lap, ander die aan het inhalen is). Ergens kun je daar bewondering voor hebben maar hij gaat er ook echt te ver in en heeft dan zijn team en de pers altijd mee. Als brit, als de grote kampioen, als de gladde prater.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17

pro_6or

amateur_60r

op het einde zat hij gewoon te cruisen. Pereze deed hetzelfde nadat hij een groot genoeg gat had op Leclerc en Hamilton. DIe was eerst nog snel(ler dan Max ook) maar daarna ook niet meer. was niks meer mee te winnen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:14
Hopelijk valt het verschil mee de volgende race, wat was die merc snel zeg, leek of ze constant DRS hadden.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:03

backupdevice

Boeh!

Amaze86 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:55:
Hopelijk valt het verschil mee de volgende race, wat was die merc snel zeg, leek of ze constant DRS hadden.
Horner en andere hebben zich daar al over laten gelden , dat zij zich idd zorgen maken.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:14
backupdevice schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:37:
[...]

Horner en andere hebben zich daar al over laten gelden , dat zij zich idd zorgen maken.
En dat voor Bottas die eigenlijk nooit goed is in regen, dacht Max die pakt hem wel maar no way. Ja Max had crousecontrol aan ja, maar dan toch.

Blijf het jammer vinden van de misgelopen punten,uitvalbeurten van Max. Die voorsprong had die hard nodig deze 2e seizienshelft.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Er is niks mis mee dat Lewis zn mond opentrekt over de boardradio, sport is emotie en dat mag je gerust laten horen. Waar ik me meer aan irriteer is het timide gedrag van zn race engineer, niet duidelijk zijn in welke weg ze gekozen hebben en waarom. Hij lijkt zich bij elke beslissing bijna te verontschuldigen tegenover Lewis.

Als je dat vergelijkt met Max en GP; dat is een wereld van verschil. GP duldt het ook niet wanneer hij een grote bek krijgt van Max. Wat dat betreft heeft GP veel meer ballen heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:53

Oekol

waka waka hey hey

werphengel schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:56:
Er is niks mis mee dat Lewis zn mond opentrekt over de boardradio, sport is emotie en dat mag je gerust laten horen. Waar ik me meer aan irriteer is het timide gedrag van zn race engineer, niet duidelijk zijn in welke weg ze gekozen hebben en waarom. Hij lijkt zich bij elke beslissing bijna te verontschuldigen tegenover Lewis.

Als je dat vergelijkt met Max en GP; dat is een wereld van verschil. GP duldt het ook niet wanneer hij een grote bek krijgt van Max. Wat dat betreft heeft GP veel meer ballen heb ik het idee.
Het leeftijdsverschil zal ook wel helpen denk ik.. iemand van 24 of 36 jaar op z'n 'flikker' geven.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:55
Oekol schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:00:
[...]

Het leeftijdsverschil zal ook wel helpen denk ik.. iemand van 24 of 36 jaar op z'n 'flikker' geven.
Dan ben je IMO niet geschikt op die positie. De rolverdeling is bepalend voor de omgang, leeftijd staat hier los van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
pro_6or schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:45:
[...]

als coureur dekt erg goed de lading niet, hij is absolute buitenklasse. En nog steeds imho. Russell gaat sowieso eerst knechten maar die gaat het ook echt moeilijk krijgen. Ik vind alleen dat Hamilton vies rijd, Silverstone is eigenlijk een DSQ imho, vooral die manouvre heeft hij ook al zo vaak uitgehaald.

Hij mag meer dan anderen en weet ook altijd heel precies in welke situatie hij zich bevindt qua straffen (first lap, ander die aan het inhalen is). Ergens kun je daar bewondering voor hebben maar hij gaat er ook echt te ver in en heeft dan zijn team en de pers altijd mee. Als brit, als de grote kampioen, als de gladde prater.
Ik stel voor dat in Mexico Verstappen, Hamilton en Alonso in de eerste drie bochten over het gras gaan. Kijken wie er dan een straf krijgt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
werphengel schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:56:

GP & Verstappen zijn één team, die zo ongeveer letterlijk elkaars gedachten lezen. Dit merk je ook vaker in boordradios. Meen vorig seizoen ergens "you've got a warning for track limits in turn X. Leave it". GP wist gewoon dat er commentaar ging komen en snoert Verstappen meteen de mond. Daarnaast merk je ook zelden dat Verstappen iets roept van "laat me met rust", GP lijkt in zoverre perfect aan te voelen wanneer die zijn mond moet houden en welke informatie wel essentieel is. Enige momentje van ergernis tussen beiden dat ik mij zo snel kan herinneren was volgens mij in Frankrijk? Dat Verstappen continu wou weten of Hamilton DRS op hem had en GP dat niet (tijdig) liet weten en Verstappen geïrriteerd bleef vragen ernaar.

Hamilton en Bonno lijken daarentegen meer twee individuen te zijn die aan elkaar gekoppeld zijn. Waarbij Hamilton duidelijk de leiding heeft. Iets dat je ook telkens merkt met bv pitstop calls, of in Sochi dat Hamilton een "leave me at it" eruit gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

RoD schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:42:
[...]

VER gaf in de interviews aan geen enkele ronde gepushed te hebben ivm bandenmanagement. Dusja, lijkt er wel op. Gaf ook aan dat Mercedes (Bottas) de banden beter onder controle had en daardoor meer pace had.
Ik zat me gisteren een beetje te verbazen over het feit dat de linker voorband van Max en nog zo goed uitzag (rechts was al aardig glad aan het worden.) in vergelijking met die van Bottas.

Nu heeft Perez een rondje eerder zijn verse inters gekregen dan Max maar ik kon zijn rechter voorband net niet zien bij het parkeren. Zou Max misschien te weinig van de banden gevraagd hebben gezien hoeveel rondjes ze eigenlijk redelijke tijden ermee konden zetten. (Hamilton zat ook nog (net) niet aan de cliff zoals Ocon en Leclerc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:03

backupdevice

Boeh!

RoD schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:42:
[...]

VER gaf in de interviews aan geen enkele ronde gepushed te hebben ivm bandenmanagement. Dusja, lijkt er wel op. Gaf ook aan dat Mercedes (Bottas) de banden beter onder controle had en daardoor meer pace had.
Verstappen heeft alleen tijdens de quali binnen .3 gezeten . Alle andere sessies zat hij op .4 en .5 . Dit zijn de verschillen die wij vorig jaar ook gezien hebben. Dat is gewoon te veel.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Beslissende race allebei in een Haas. #opgelost

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:59
Hippocampus schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:33:
[...]

Ik zat me gisteren een beetje te verbazen over het feit dat de linker voorband van Max en nog zo goed uitzag (rechts was al aardig glad aan het worden.) in vergelijking met die van Bottas.

Nu heeft Perez een rondje eerder zijn verse inters gekregen dan Max maar ik kon zijn rechter voorband net niet zien bij het parkeren. Zou Max misschien te weinig van de banden gevraagd hebben gezien hoeveel rondjes ze eigenlijk redelijke tijden ermee konden zetten. (Hamilton zat ook nog (net) niet aan de cliff zoals Ocon en Leclerc)
Ik denk dat Max inderdaad aan het cruisen was, banden sparend voor het geval Hamilton dichterbij zou komen. Zou hij zijn gaan strijden met Bottas dan had hij misschien wel gewonnen, maar dan had hij zich nooit goed kunnen verdedigen tegen Hamilton. Al helemaal niet als die bij het droogvallen van de baan op softs was overgestapt. Dus met verstand voor de punten gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Toke_gt schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:01:
[...]

Dus met verstand voor de punten gereden.
Dit dus.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
backupdevice schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:41:
[...]

Verstappen heeft alleen tijdens de quali binnen .3 gezeten . Alle andere sessies zat hij op .4 en .5 . Dit zijn de verschillen die wij vorig jaar ook gezien hebben. Dat is gewoon te veel.
Ik heb ook gezien dat hamilton tijdens de race niet dichterbij verstappen kwam.

In spa en zandvoort was verstappen nog de snelste en in sochi en turkije mercedes. Ik denk dat we nu echt nog geen conclusies kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 17:00
RobertMe schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:32:
[...]
Enige momentje van ergernis tussen beiden dat ik mij zo snel kan herinneren was volgens mij in Frankrijk? Dat Verstappen continu wou weten of Hamilton DRS op hem had en GP dat niet (tijdig) liet weten en Verstappen geïrriteerd bleef vragen ernaar.
Maar dat was toch omdat de lijn niet echt lekker werkte? Crofty noemde hem toen al een "high speed Dalek" :')

Overigens werkte die camera afgelopen zondag bij VER ook niet echt lekker, bijna elke keer dat hij over de start/finish ging was hij volgens de stream in de pits. Soms bleef dat enkele rondes hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:53

Bloodclot

Jawier!

[...]

Ik denk dat Max inderdaad aan het cruisen was, banden sparend voor het geval Hamilton dichterbij zou komen. Zou hij zijn gaan strijden met Bottas dan had hij misschien wel gewonnen, maar dan had hij zich nooit goed kunnen verdedigen tegen Hamilton. Al helemaal niet als die bij het droogvallen van de baan op softs was overgestapt. Dus met verstand voor de punten gereden.
Dit dus, zo lang hij boven hamilton eindigde was het een geslaagd weekend. Ook als hij in Austin in de buurt van Hamilton of zelfs er boven eindigt, dan is dat ook erg geslaagd.

Mexico en Brazilië moet hij op papier beide kunnen winnen. Dan is het voor de rest van de races damage control tegen de Mercedessen, die auto's van Mercedes zijn een klasse apart, als je naar silverstone+monza+Sochi+turkije kijkt. Ik verwacht dus ook nog steeds deze dominatie door gaan in de laatste races (behalve mexico en brazilie, daar moet verstappen maximale punten halen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Britse media/analyse op hun best... :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zg8ruvVbiFru0trXR5OGhvk7g68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fMFrgjfdIeUmyrY2dtL32lQ.jpg?f=fotoalbum_large

Uit dit artikel..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
[...]

Bottas was ook aan het cruisen, die reed de laatste twee rondes twee seconde sneller dan de rest (!) en pakte daarmee fastest lap.

Het was geen race meer maar een wedstrijdje bandenfluisteren…

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Chiron schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:35:
[...]

Bottas was ook aan het cruisen, die reed de laatste twee rondes twee seconde sneller dan de rest (!) en pakte daarmee fastest lap.

Het was geen race meer maar een wedstrijdje bandenfluisteren…
Dat is het toch al best lang eigenlijk? (in ieder geval de laatste paar jaar) }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

ArcticWolf schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:35:
[...]

Dat is het toch al best lang eigenlijk? (in ieder geval de laatste paar jaar) }:O
Sterker nog. Elke F1 race bestaat uit zo langzaam als mogelijk als eerste over de finish komen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

GP & Verstappen zijn één team, die zo ongeveer letterlijk elkaars gedachten lezen. Dit merk je ook vaker in boordradios. Meen vorig seizoen ergens "you've got a warning for track limits in turn X. Leave it". GP wist gewoon dat er commentaar ging komen en snoert Verstappen meteen de mond. Daarnaast merk je ook zelden dat Verstappen iets roept van "laat me met rust", GP lijkt in zoverre perfect aan te voelen wanneer die zijn mond moet houden en welke informatie wel essentieel is. Enige momentje van ergernis tussen beiden dat ik mij zo snel kan herinneren was volgens mij in Frankrijk? Dat Verstappen continu wou weten of Hamilton DRS op hem had en GP dat niet (tijdig) liet weten en Verstappen geïrriteerd bleef vragen ernaar.

Hamilton en Bonno lijken daarentegen meer twee individuen te zijn die aan elkaar gekoppeld zijn. Waarbij Hamilton duidelijk de leiding heeft. Iets dat je ook telkens merkt met bv pitstop calls, of in Sochi dat Hamilton een "leave me at it" eruit gooit.
Het gaat denk ik nog wel verder. Bij RBR en Verstappen is het gewoon vertrouwen in het hele team en ook echt het team zijn. GP zit tussen Verstappen en het team in en die doet dat echt geweldig. Delegeert alles door wat moet, levert de informatie die Verstappen nodig heeft en Verstappen zegt ook altijd precies wat hij opmerkt of nodig heeft. Zelden hoor je die twee botsen over iets.

Dat komt uiteindelijk ook omdat ze daar heel erg coureur gestuurd lijken te werken. Het gaat echt om wat de coureur aangeeft, nodig heeft etc. Dat wordt vervolgens allemaal doorgegeven naar het team en daar doen ze wat mee. En het is alles van afstellingen, nog een ronde tijdens een vrije training, feedback, zaken op je stuur aanpassen etc. Dat moet je alleen wel kunnen naast rijden met een auto die de ene bocht wil ondersturen en de volgende juist weer overstuur kan hebben. Want stabiel is die auto echt niet en eigenlijk alleen de echt grote namen kunnen daarmee omgaan. Dit alles zou ook wel eens een flink deel kunnen zijn van de problemen die RBR heeft met Gasly, Albon en Perez.

Je merkt het ook met strategie tijdens de race. Dat is uitgebreid doorgesproken en goed voorbereid. Meestal hoor je een paar ronden voordat ze gaan stoppen al vragen zoals aanpassingen aan de voorvleugel. Dan weet je dat het meestal binnen twee ronden zover is. En Verstappen gaat bijna altijd gewoon naar binnen zonder enige twijfel omdat hij kan vertrouwen dat het team meer informatie heeft en de juiste beslissing neemt. Maar als de omstandigheden niet normaal zijn, dan is meestal het Verstappen die moet zeggen dat hij naar binnen wil. En dat gaat vaak gewoon in overleg.

En dat is zo anders bij Mercedes die eigenlijk al jaren steeds fouten maken met pitstop strategie. Maar dit seizoen komen ze er niet meer mee weg omdat het competitief is geworden. Idem voor Hamilton zelf die ook maar fouten blijft maken, dit seizoen al helemaal en zijn eigen weg kiest ook al blijkt dit helemaal verkeerd te zijn. En inmiddels komt dat wantrouwen onderling bij Mercedes ook steeds meer naar boven. Want ze lijken niet eens de moeite meer te doen om hun ongenoegen te verbergen als Bottas eens presteert. En die lijkt er het langzaam maar zeker ook wel klaar mee te zijn. In ieder geval heb ik hem in tijden niet zo goed zien rijden als afgelopen race of in Monza voordat hij weer naar achteren kon.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:10

TinusTegengas

Formula Racing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rrE5lK6Usapc8yHjPzF1-g0jwZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jzdlvkd7yGu7W59X4vx3nQAP.jpg?f=fotoalbum_large

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
JB schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:58:
Beslissende race allebei in een Haas. #opgelost
Dan wordt er niks besloten, beiden 0 punten dan waarschijnlijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:10

TinusTegengas

Formula Racing

TripleQ schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 22:15:
[...]

Dan wordt er niks besloten, beiden 0 punten dan waarschijnlijk :+
Maar wie finished voor wie is belangrijker dan ;)

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
TinusTegengas schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 22:57:
[...]

Maar wie finished voor wie is belangrijker dan ;)
Niet op race basis natuurlijk ;) Ze kijken dan naar het hele seizoen, en in de huidige situatie zou met 0 punten verschil Verstappen kampioen zijn omdat hij 7 overwinningen heeft, vs 5 van Hamilton. Hamilton zou dus nog (minimaal) 2 races moeten winnen om bij een gelijk aantal punten kampioen te worden. Hebben ze beiden net zoveel overwinningen dan wordt gekeken naar tweede plaats finishes, en gezien Verstappen zonder crash altijd P1 of P2 is geworden (en Hamilton zoals gisteren, maar ook Monaco, niet) gok ik dat Verstappen ook vaker P2 is geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
[...]

Het eerste dat Bono tegen Hamilton zei nadat hij over de finish kwam was 'sorry for that'...

Ze durven Hamilton geen goede/eerlijke informatie meer te geven uit angst dat hij geïrriteerd raakt.

Dit terwijl het team groot gelijk had en Hamilton gewoon had moeten luisteren. Toen die call kwam en Hamilton doorreed had Bono hem op moeten dragen naar binnen te komen. Ze hebben in de pits zoveel meer informatie dan Hamilton heeft. Maar Hamilton vertrouwt z'n crew blijkbaar niet en z'n crew is te bang om hem weerwoord te geven.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 22:04:
[...]

Het gaat denk ik nog wel verder. Bij RBR en Verstappen is het gewoon vertrouwen in het hele team en ook echt het team zijn. GP zit tussen Verstappen en het team in en die doet dat echt geweldig. Delegeert alles door wat moet, levert de informatie die Verstappen nodig heeft en Verstappen zegt ook altijd precies wat hij opmerkt of nodig heeft. Zelden hoor je die twee botsen over iets.

Dat komt uiteindelijk ook omdat ze daar heel erg coureur gestuurd lijken te werken. Het gaat echt om wat de coureur aangeeft, nodig heeft etc. Dat wordt vervolgens allemaal doorgegeven naar het team en daar doen ze wat mee. En het is alles van afstellingen, nog een ronde tijdens een vrije training, feedback, zaken op je stuur aanpassen etc. Dat moet je alleen wel kunnen naast rijden met een auto die de ene bocht wil ondersturen en de volgende juist weer overstuur kan hebben. Want stabiel is die auto echt niet en eigenlijk alleen de echt grote namen kunnen daarmee omgaan. Dit alles zou ook wel eens een flink deel kunnen zijn van de problemen die RBR heeft met Gasly, Albon en Perez.

Je merkt het ook met strategie tijdens de race. Dat is uitgebreid doorgesproken en goed voorbereid. Meestal hoor je een paar ronden voordat ze gaan stoppen al vragen zoals aanpassingen aan de voorvleugel. Dan weet je dat het meestal binnen twee ronden zover is. En Verstappen gaat bijna altijd gewoon naar binnen zonder enige twijfel omdat hij kan vertrouwen dat het team meer informatie heeft en de juiste beslissing neemt. Maar als de omstandigheden niet normaal zijn, dan is meestal het Verstappen die moet zeggen dat hij naar binnen wil. En dat gaat vaak gewoon in overleg.

En dat is zo anders bij Mercedes die eigenlijk al jaren steeds fouten maken met pitstop strategie. Maar dit seizoen komen ze er niet meer mee weg omdat het competitief is geworden. Idem voor Hamilton zelf die ook maar fouten blijft maken, dit seizoen al helemaal en zijn eigen weg kiest ook al blijkt dit helemaal verkeerd te zijn. En inmiddels komt dat wantrouwen onderling bij Mercedes ook steeds meer naar boven. Want ze lijken niet eens de moeite meer te doen om hun ongenoegen te verbergen als Bottas eens presteert. En die lijkt er het langzaam maar zeker ook wel klaar mee te zijn. In ieder geval heb ik hem in tijden niet zo goed zien rijden als afgelopen race of in Monza voordat hij weer naar achteren kon.
Volgens mij vergeet je nu wel een stapeltje tactische fuckups van de afgelopen jaren bij Red Bull. Maar dat zal niet bij Lambiase vandaan komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wie of wat is GP in dit verhaal trouwens?

(google zoeken naar gp redbull verstappen levert zoals je kan voorstellen niet veel op)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 22:10

-ET-

Phone Home

RodeStabilo schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:43:
Wie of wat is GP in dit verhaal trouwens?

(google zoeken naar gp redbull verstappen levert zoals je kan voorstellen niet veel op)
dat is GianPiero Lambiase, Max zijn engineer.

Wikipedia: Gianpiero Lambiase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dat is zijn engineer, Gianpiero Lambiase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MikeyMan schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:33:
[...]

Volgens mij vergeet je nu wel een stapeltje tactische fuckups van de afgelopen jaren bij Red Bull. Maar dat zal niet bij Lambiase vandaan komen ;)
Ik had het over Verstappen hier. Je kan weinig verwachten als de andere auto eerst in het middenveld kwalificeert, vervolgens niet snel genoeg door het veld komt en dan moet stoppen omdat de banden versleten zijn. Idem voor als Verstappen twee Mercedessen moet afhouden op andere strategie. En zelfs dat doen ze dit seizoen aardig in zowel Frankrijk als Zandvoort.

Bij Mercedes is het wel structureel voor beide coureurs. Bij Hamilton vaak die slechte informatievoorziening alsmede slecht anticiperen op omstandigheden. En bij Bottas komt er regelmatig nog gewoon strategie waarbij je weet dat Bottas er benadeeld door zal worden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 20:38

mark-k

AKA markkNL

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:02:
[...]

Ik had het over Verstappen hier. Je kan weinig verwachten als de andere auto eerst in het middenveld kwalificeert, vervolgens niet snel genoeg door het veld komt en dan moet stoppen omdat de banden versleten zijn. Idem voor als Verstappen twee Mercedessen moet afhouden op andere strategie. En zelfs dat doen ze dit seizoen aardig in zowel Frankrijk als Zandvoort.

Bij Mercedes is het wel structureel voor beide coureurs. Bij Hamilton vaak die slechte informatievoorziening alsmede slecht anticiperen op omstandigheden. En bij Bottas komt er regelmatig nog gewoon strategie waarbij je weet dat Bottas er benadeeld door zal worden.
Mercedes is gewoon de nieuwe Ferrari aan het worden. Hand boven het hoofd gehouden door de FIA / wedstrijdleiding, maar wel domme calls met taktieken. Nu alleen de wheelgun fuckups nog :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Max heeft dit seizoen het allerbeste gepresteerd. 4 keer 0 punten (hongarije 2?), waarbij hij wat mij betreft alleen in Monza in de fout is gegaan.

Waarom zou dat de resterende races ineens volledig omslaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
alexbl69 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:00:
[...]

Ze durven Hamilton geen goede/eerlijke informatie meer te geven uit angst dat hij geïrriteerd raakt.
Dat idee heb ik ook. Hamilton wordt behandeld als een verwende prinses.

Aan de andere kant: hij voelt de weg en de banden beter aan dan de engineers. Dus wat doe je als Bono zijnde: ga je af op de ervaring en rekenkracht van de vele engineers ter plekke en rekenaars in Engeland, of ga je af op het gevoel van de coureur?

Uit de cockpit-gesprekken die we te horen krijgen haal ik dat Hamilton niet of nauwelijks wordt tegengesproken. Dat lijkt me een verkeerde balans en dat leidt tot problemen.

Achteraf gezien makkelijk praten, maar Bono had Hamilton moeten weerspreken en zeggen dat boxen noodzakelijk was om positieverlies te voorkomen. Was Hamilton dan toch doorgegaan zonder te pitten, dan is de oorzaak van extra positieverlies makkelijker aan te wijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:21
mark-k schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:52:
[...]
Nu alleen de wheelgun fuckups nog :+
Een Monaco-Bottas op Hamilton zeg ik geen nee tegen. Liefst in Austin.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kraanwagen schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:08:
[...]
Dat idee heb ik ook. Hamilton wordt behandeld als een verwende prinses.

Aan de andere kant: hij voelt de weg en de banden beter aan dan de engineers. Dus wat doe je als Bono zijnde: ga je af op de ervaring en rekenkracht van de vele engineers ter plekke en rekenaars in Engeland, of ga je af op het gevoel van de coureur?

Uit de cockpit-gesprekken die we te horen krijgen haal ik dat Hamilton niet of nauwelijks wordt tegengesproken. Dat lijkt me een verkeerde balans en dat leidt tot problemen.

Achteraf gezien makkelijk praten, maar Bono had Hamilton moeten weerspreken en zeggen dat boxen noodzakelijk was om positieverlies te voorkomen. Was Hamilton dan toch doorgegaan zonder te pitten, dan is de oorzaak van extra positieverlies makkelijker aan te wijzen.
Hij voelt idd de baan en banden beter aan dan vanuit de pits, maar hij heeft totaal geen idee hoe het met de rijders rondom hem gaat, en dan moet ie juist vertrouwen op zijn team en de beslissingen die worden genomen. Dat ie een dag later met een berichtje naar buiten komt dat ze samen winnen en samen verliezen, dat had ie even na de race ook wel zo uit kunnen spreken. Gewoon gezever in de ruimte wat mij betreft, Lewis wint, het team verliest, zo zit het bij hem in het hoofd en daar gedraagt hij zich nu ook naar op dit moment.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Niet van staal dus! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mercedes is gewoon de nieuwe Ferrari aan het worden. Hand boven het hoofd gehouden door de FIA / wedstrijdleiding, maar wel domme calls met taktieken. Nu alleen de wheelgun fuckups nog :+
Beetje een vreemde uitspraak dit. Ik kan het ook totaal niet plaatsen, om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor de liefhebberts:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

P.s: Tot nu toe heeft Ferrari elke race op het podium gestaan volgens mij :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FBf1IFkXMEIpe0L?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 20:38

mark-k

AKA markkNL

CH4OS schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:16:
[...]
Beetje een vreemde uitspraak dit. Ik kan het ook totaal niet plaatsen, om eerlijk te zijn.
Vergeet ook vooral de smiley niet, maar ze hebben toch vaak het voordeel van de twijfel gehad, en hun 2e rijder genaaid, zoals Ferrari vaak zat had voor de motor cheats.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Uh, Bottas in Monaco? :P
Maar ik hou eigenlijk niet zo van die FIA partijdigheid beschuldigingen omdat het verder weinig oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:36
hardware-lover schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:12:
[...]

Hij voelt idd de baan en banden beter aan dan vanuit de pits, maar hij heeft totaal geen idee hoe het met de rijders rondom hem gaat, en dan moet ie juist vertrouwen op zijn team en de beslissingen die worden genomen. Dat ie een dag later met een berichtje naar buiten komt dat ze samen winnen en samen verliezen, dat had ie even na de race ook wel zo uit kunnen spreken. Gewoon gezever in de ruimte wat mij betreft, Lewis wint, het team verliest, zo zit het bij hem in het hoofd en daar gedraagt hij zich nu ook naar op dit moment.
Precies, hij kan dan wel over de boordradio aangeven dat hij lekker rondglijdt, maar heeft er op dat moment geen flauw benul van dat anderen op nieuwere banden een seconde per ronde inlopen.

Hamilton denkt dat hij groter is dan Mercedes, dus naast Russell kan het volgend jaar nog wel eens flink frustrerend voor hem worden, als die in het begin van het seizoen de vrijheid krijgt om te beslechten wie de rest van het seizoen eerste coureur wordt voor de titel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:24

DataGhost

iPL dev

KlaasjeNL schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:25:
[...]

Precies, hij kan dan wel over de boordradio aangeven dat hij lekker rondglijdt, maar heeft er op dat moment geen flauw benul van dat anderen op nieuwere banden een seconde per ronde inlopen.

Hamilton denkt dat hij groter is dan Mercedes, dus naast Russell kan het volgend jaar nog wel eens flink frustrerend voor hem worden, als die in het begin van het seizoen de vrijheid krijgt om te beslechten wie de rest van het seizoen eerste coureur wordt voor de titel.
Ik zie het met de mindset die hij de afgelopen paar races heeft laten zien nog best gebeuren dat volgend jaar WDC tussen Verstappen en Russell gaat, waarbij Hamilton later in het seizoen gewoon dezelfde orders voor z'n kiezen krijgt als Bottas nu. Als Mercedes dus inderdaad het begin van het seizoen eerlijk tussen de coureurs zelf laat en later degene die voorstaat voor gaan trekken, zoals ze altijd gezegd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:49
DataGhost schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:27:
[...]

Ik zie het met de mindset die hij de afgelopen paar races heeft laten zien nog best gebeuren dat volgend jaar WDC tussen Verstappen en Russell gaat, waarbij Hamilton later in het seizoen gewoon dezelfde orders voor z'n kiezen krijgt als Bottas nu. Als Mercedes dus inderdaad het begin van het seizoen eerlijk tussen de coureurs zelf laat en later degene die voorstaat voor gaan trekken, zoals ze altijd gezegd hebben.
Dit is meer iets voor in het algemene F1 topic, maar volgens mij is er reeds duidelijk gemaakt dat Russell zich volgend jaar nog dient te schikken naar de wensen van Hamilton. Of 'ie dat ook echt doet en hoe Mercedes gaat reageren als Hamilton een paar matige eerste races heeft en Russell ineens 30+ punten boven hem staat is een tweede, maar het is zeker niet zo dat ze lekker met elkaar gaan racen vanaf de eerste GP.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:22

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Kenny_026 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:55:
Max heeft dit seizoen het allerbeste gepresteerd. 4 keer 0 punten (hongarije 2?), waarbij hij wat mij betreft alleen in Monza in de fout is gegaan.

Waarom zou dat de resterende races ineens volledig omslaan?
Omdat ik bang ben dat Mercedes inmiddels weer ruim de superieure auto heeft.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

FunkyTrip schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:44:
[...]

Ik denk dat dit dus niet zo is. Ze hebben misschien nog wel de krachtigste motor maar qua aerodynamica zet ik toch echt in op Red Bull. En bovendien, elk circuit is anders. We gaan richting een paar circuits waar Red Bull toch echt de betere wagen is.

Al met al kunnen we nog een paar spannende races verwachten. :D

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Ach ze hebben het hele seizoen waarschijnlijk al de iets betere auto. In ieder geval de meest consistente auto die ook makkelijker af te stellen en besturen is. Zie tweede coureurs. Maar er ook iets mee doen is een tweede. Want dit kampioenschap had al voorbij moeten zijn zonder Verstappen zijn inmiddels traditionele ongeluk. Want het had waarschijnlijk +10 in Baku moeten zijn over Hamilton. Vervolgens ook -25 of -18 achterstand moeten zijn in Silverstone en in Hongarije niet -16 maar eerder -7 of misschien -10. Onder de streep minstens een 38 punten grotere voorsprongl.

Het ik het nog niet eens gehad over de inmiddels toch forse lijst met fouten die Hamilton en/of Mercedes hebben gemaakt dit seizoen. Imola, Baku (kwam heel goed uit), Silverstone, Hongarije met de herstart, Sochi kwalificatie of hier in Turkije. En dat zijn de grotere fouten want er zijn nog genoeg kleine dingen.

Ik besef me alleen iets dat veel anderen zich niet lijken te beseffen. Bij Hamilton/Mercedes blijven de fouten zich maar opstapelen de laatste races. Ze hebben het deel van het seizoen waar ze echt race na race hadden moeten winnen, helemaal weggegooid tot het punt dat Verstappen nu weer voorstaat. Dit terwijl RBR een ronduit slecht weekend had in Turkije met de afstelling van de auto van Verstappen. En nu komen de problemen.

Misschien nog niet COTA waar het ook afwachten is hoe erg het circuit verzakt is. Het schijnt niet zo best te zijn in ieder geval. Het is dus een vraagteken hoe die race zal lopen, ook omdat het inmiddels twee jaar geleden is. Maar in Mexico zou ik behoorlijk teleurgesteld zijn in alles slechter dan een 1-2. Daar maakt het bijna niks uit of je met meer vleugel rijd. De luchtdruk is zoveel lager dat het weinig doet. Een draggy auto met veel neerwaartse druk is daar geweldig. Dus kom maar met die Monaco vleugels. Dat zou Perez ook moeten helpen.

Brazilië is niet helemaal zo, maar wel een beetje die kant op. En we weten dat Verstappen er heel erg goed was in beduidend mindere auto's. Dan komt drie keer waarom zijn we hier? Nou de eerste in Qatar kan nog wel interessant worden gezien Verstappen zijn vroeg en relatief licht remmen waardoor hij vaak meer snelheid door bochten meeneemt en sneller een bocht uit accelereert. Die tweede lijkt echt een gevalletje gemiddeld 250km/h met relatief veel neerwaartse druk te worden. Die derde won Verstappen vorig jaar ook al, maar ze hebben het circuit wel aangepast.

Onder de streep zie ik er eigenlijk vijf waar Verstappen goed kan winnen (twee waar dat echt wel zou moeten gebeuren) en eentje waar het lastig gaat worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:32:
Die derde won Verstappen vorig jaar ook al, maar ze hebben het circuit wel aangepast.
Dat is die race waarvan de halve wereld zegt dat Mercedes er geen zin in had en Verstappen had laten winnen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:02:
[...]

Ik had het ook specifiek over Verstappen. De keren dat ze de afgelopen jaren net op het verkeerde moment naar binnen zijn gegaan zijn niet op één hand te tellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:06
Heeft iemand informatie over welke motorblokken Max in de pool heeft en welke motor ze voor dit weekend gebruikt heeft? Zou het kunnen zijn dat ze een oudere versie in hebben gehad omdat ze zagen dat het ging regenen en daarom Max niet gepushed heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:11:
[...]

Ik had het ook specifiek over Verstappen. De keren dat ze de afgelopen jaren net op het verkeerde moment naar binnen zijn gegaan zijn niet op één hand te tellen.
Dan noem er eens vijf ;) En dan niet van die dingen als "want twee ronden later kwam er een SC", want dat is achteraf makkelijk praten. En Hongarije 2019 met de extra stop van Hamilton die daarna kon jagen is ook iffy om als fout bij Red Bull te leggen.

Om dan ook een keer te benoemen dat ze er bovenop zaten. Brazilië 2019 waarbij zij bij SC meteen de call maakte een extra pitstop te doen. Waarbij Hamilton vervolgens begint te janken waarom ze hem niet gepit hebben. En als met 5(?) ronden te gaan er weer een SC komt Mercedes lekker tegen Hamilton zegt "je wou pitten, nu nog steeds?" en vervolgens de plank compleet mis slaan doordat er (uiteraard) nog maar 2 of 3 race ronden over bleven.
En China 2017(?) hetzelfde, met SC meteen double stack en daarmee Ricciardo en Verstappen een ruime kans op een 1-2 geven. (Die Verstappen zelf vergooide, en Ricciardo wel verzilverd).

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 12-10-2021 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Brakius schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:12:
Heeft iemand informatie over welke motorblokken Max in de pool heeft en welke motor ze voor dit weekend gebruikt heeft? Zou het kunnen zijn dat ze een oudere versie in hebben gehad omdat ze zagen dat het ging regenen en daarom Max niet gepushed heeft?
Ik denk dat Max de nieuwe motor heeft gespaard deze race. Voor Max geldt nu denk ik dat die gewoon voor HAM wil eindigen de komende races.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

RobertMe schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:19:
[...]

Dan noem er eens vijf ;) En dan niet van die dingen als "want twee ronden later kwam er een SC", want dat is achteraf makkelijk praten. En Hongarije 2019 met de extra stop van Hamilton die daarna kon jagen is ook iffy om als fout bij Red Bull te leggen.

Om dan ook een keer te benoemen dat ze er bovenop zaten. Brazilië 2019 waarbij zij bij SC meteen de call maakte een extra pitstop te doen. Waarbij Hamilton vervolgens begint te janken waarom ze hem niet gepit hebben. En als met 5(?) ronden te gaan er weer een SC komt Mercedes lekker tegen Hamilton zegt "je wou pitten, nu nog steeds?" en vervolgens de plank compleet mis slaan doordat er (uiteraard) nog maar 2 of 3 race ronden over bleven.
En China 2017(?) hetzelfde, met SC meteen double stack en daarmee Ricciardo en Verstappen een ruime kans op een 1-2 geven. (Die Verstappen zelf vergooide, en Ricciardo wel verzilverd).
Vorige race in Rusland nog door hem direct na Hamilton te laten pitten, terwijl ie uiteindelijk terug op de baan kwam met 2 auto's er tussen. Op zijn bandjes had ie makkelijk nog meerdere rondes moeten kunnen doorrijden, zie Perez. Niet goed uitgerekend waar ie terug kwam, teveel gefocusd op Hamilton. In Spanje van dit jaar kwam Max naar binnen zonder dat z'n team er klaar voor was. In Bahrein waar ze zich lieten undercutten door Hamilton. Tweede race van Oostenrijk in 2020 waar ie voor de pitstops 2e lag maar door strategie terugzakte tot achter Bottas. En zo zullen er nog wel meer voorbeelden terug te halen zijn voor de mensen met een goed geheugen. Soms gaat het ook goed inderdaad, maar het is nogal een eenzijdig beeld als je denkt dat het nooit misgaat met de pitstrategie van RBR. :)

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 12-10-2021 18:47 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 31491 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:39:
[...]
Ik denk dat Max de nieuwe motor heeft gespaard deze race. Voor Max geldt nu denk ik dat die gewoon voor HAM wil eindigen de komende races.
Die laatste regel, de spijker op zijn kop 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-06 22:10

d0s

sssst

[...]

Misschien nog niet COTA waar het ook afwachten is hoe erg het circuit verzakt is. Het schijnt niet zo best te zijn in ieder geval. Het is dus een vraagteken hoe die race zal lopen, ook omdat het inmiddels twee jaar geleden is.
Ik dacht dat COTA nieuw asfalt had. Maar lees nu dat het ondanks het nieuwe asfalt nog steeds een drama is. MotoGP coureurs hebben er enorm over geklaagd.

Denk dat dat wel in het nadeel van RBR is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:27

Vuvuzela

My spire is forming

d0s schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:28:
[...]

Ik dacht dat COTA nieuw asfalt had. Maar lees nu dat het ondanks het nieuwe asfalt nog steeds een drama is. MotoGP coureurs hebben er enorm over geklaagd.

COTA is niet echt op te lossen zonder het circuit uit te graven en een nieuwe "fundering" en vooral drainage aan te leggen. Er is daar geld bespaard op drainage waardoor het hele circuit verzakt en er zelfs water door de baan naar boven kan borrelen tijdens flinke regen :X
Kan m'n bron niet 123 vinden.toch wel : https://www.reddit.com/r/...re_may_be_on_the/gvhj7ji/

[ Voor 9% gewijzigd door Vuvuzela op 12-10-2021 22:32 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:54
d0s schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:28:
[...]

off-topic (is meer voor het grand prix van de VS topic)
In 2019 zijn er gedeeltes op COTA opnieuw geasfalteerd zoals het rechte stuk naar bocht 1 en bij de s-bochten. De Moto GP coureurs hebben afgelopen race geklaagd over de vele hobbels en eisten dat er vanaf bocht 2 t/m 10 opnieuw geasfalteerd zouden worden. Nu hebben F1 wagens daar minder last van maar de FIA is al wel gaan kijken en nog voor de grand prix over 2 weken en gaan er wat aanpassingen komen https://the-race.com/form...after-motogp-controversy/.

De Moto GP coureurs hebben overigens eerder geklaagd over dat de F1 naar Qatar gaat. Het Losail circuit schijnt zo vlak als een biljartlaken te zijn en zij zijn bang dat de F1 wagens daar straks wat mooie hobbels in weten aan te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@DaniëlWW2 fijn om jouw input te lezen. Geeft me altijd iets meer rust tijdens al het speculeren. Laten we hopen, dat dit doorpakt en de (in mijn ogen != oranje bril) terechte kampioen maakt.

In ieder geval geen twijfelachtig te interpreteren crashes meer...!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 22-05 16:13
[...]

Ach ze hebben het hele seizoen waarschijnlijk al de iets betere auto. In ieder geval de meest consistente auto die ook makkelijker af te stellen en besturen is. Zie tweede coureurs.
Ik denk dat dat wel mee valt. Als Bottas iets kan, dan is het wel consistent kwalificeren, en dat lukte dit seizoen maar op een paar plekken. In navolging op Abu Dhabi vorig jaar zijn er echt wel races geweest waarin RB de snellere auto had.

Overigens is het verschil tussen tweede coureurs ook niet helemaal eerlijk. Vanuit de high rake filosofie is de RB wel extreem op smaak van Max ontwikkeld waardoor elke andere tweede rijder er bovenmatig moeite mee heeft. Het laatste seizoen met een 'neutrale' auto zat Max' teamgenoot er het dichtst bij.

Zie ook: https://www.espn.com/f1/s...-such-tough-teammate-beat

[ Voor 6% gewijzigd door Franco10 op 13-10-2021 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Franco10 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:02:
Overigens is het verschil tussen tweede coureurs ook niet helemaal eerlijk. Vanuit de high rake filosofie is de RB wel extreem op smaak van Max ontwikkeld waardoor elke andere tweede rijder er bovenmatig moeite mee heeft. Het laatste seizoen met een 'neutrale' auto zat Max' teamgenoot er het dichtst bij.
Vandaar ook dat Max zo "blij" was met de RB15/RB16.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 23:27
Anoniem: 31491 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:39:
[...]

If you finish ahead of HAM every race, P1 :P

Hail to the king baby!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
[...]

Mercedes heeft echt wel wat gevonden her en der, maar ik krijg toch ook de indruk dat ze de motor nu zo agressief afstellen in de hoop de titel te pakken dat ze de betrouwbaarheid een beetje achterwege laten.

Zou me niets verbazen als ze daar nog met pech te maken gaan krijgen omdat ze te veel performance uit dat blok willen persen.

Daarnaast kreeg ik afgelopen race ook het idee dat hoewel Mercedes erg sterk was, het gat ook vergroot werd door een wat zwakker Red Bull. Alsof ze de afstelling niet helemaal lekker hadden of zo. Het gat naar achteren was gewoon wat kleiner dan de rest van het seizoen.

Al met al blijft wel dat Max dit jaar extreem goed presteert. Zonder pech is hij nog niet buiten de top 2 gefinisht... dat is echt wel een prestatie hoor en zeker consistenter dan wat Mercedes en Hamilton laten zien. Wat dat betreft gun ik het Honda, Max en Red Bull ook gewoon meer dan Mercedes dit jaar.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:44
XyritZz schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:25:
[...]

Mercedes heeft echt wel wat gevonden her en der, maar ik krijg toch ook de indruk dat ze de motor nu zo agressief afstellen in de hoop de titel te pakken dat ze de betrouwbaarheid een beetje achterwege laten.

Zou me niets verbazen als ze daar nog met pech te maken gaan krijgen omdat ze te veel performance uit dat blok willen persen.

Daarnaast kreeg ik afgelopen race ook het idee dat hoewel Mercedes erg sterk was, het gat ook vergroot werd door een wat zwakker Red Bull. Alsof ze de afstelling niet helemaal lekker hadden of zo. Het gat naar achteren was gewoon wat kleiner dan de rest van het seizoen.

Al met al blijft wel dat Max dit jaar extreem goed presteert. Zonder pech is hij nog niet buiten de top 2 gefinisht... dat is echt wel een prestatie hoor en zeker consistenter dan wat Mercedes en Hamilton laten zien. Wat dat betreft gun ik het Honda, Max en Red Bull ook gewoon meer dan Mercedes dit jaar.
Iemand hier had een linkje gepost met waarom RBR het niet voor elkaar kreeg op Istanbul Park.

De reden in het kort : er was teveel grip. Dat werkte niet met het high rake concept. Ja je leest het goed, om harder te gaan hadden ze minder grip nodig. De consensus was dat het verschil op een droge baan minder zou zijn omdat dan de medium en harde band gebruikt zouden worden.

En om jullie allemaal gerust te stellen, Perez werd bijna ingehaald door Hamilton, ze gingen nagenoeg tegelijk het rechte stuk op, Perez had de wat nattere kant, Lewis de drogere. Aan het einde van bocht 1 was het nog steeds Perez die voorop reed.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

asing schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:31:
[...]
En om jullie allemaal gerust te stellen, Perez werd bijna ingehaald door Hamilton, ze gingen nagenoeg tegelijk het rechte stuk op, Perez had de wat nattere kant, Lewis de drogere. Aan het einde van bocht 1 was het nog steeds Perez die voorop reed.
Was dat niet omdat Lewis eerder van het gas ging? Hij lag het grootste deel wel voorop.

YouTube: Hamilton & Perez’s Wheel-To-Wheel Battle | Turkish Grand Prix 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Spotmatic schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:37:
[...]

Was dat niet omdat Lewis eerder van het gas ging? Hij lag het grootste deel wel voorop.

YouTube: Hamilton & Perez’s Wheel-To-Wheel Battle | Turkish Grand Prix 2021
Als het stuk wat langer was geweest had hij het gered. Nu niet. Hij moest inderdaad wat harder remmen want hij had wat minder asfalt. Perez kon een wat ruimere bocht nemen en hoefde niet zo hard te remmen.

Eind van het liedje is dat je met een Mercedes een Red Bull nog niet zo makkelijk voorbij bent. Zelfs Yuki kon hem een ronde of 6 achter zich houden.

COTA is de volgende, en dat is wel weer een prooi voor Mercedes. Daarna Interlagos en Mexico, wat weer Red Bull terrein is. Qatar is een baan met veel medium speed bochten dus daar zie ik ook een voordeel voor RBR. Dan een onbekend stratencircuit en als laatste Abu Dhabi, de race die Max vorig jaar met overmacht wist te winnen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
XyritZz schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:25:
[...]
Red Bull was niet zwak.

Bottas was aan het cruisen op P1, die kon veel sneller (zn laatste 2 rondes knalde ie 2 seconden sneller per ronde dan de rest van het veld), en bij RBR vonden ze het wel best en cruisten gezellig mee. Max kon sneller, maar had net niet genoeg pace om Bottas voorbij te gaan.

Lambiase zei op een gegeven moment ook letterlijk 'zak even af naar minimaal 2 seconden achter Bottas', toen Max op 1.5 seconde achter Bottas reed.

Dat had allemaal met de banden te maken, als ze zouden pushen op de inters zouden ze er na een paar rondes aan zijn. Minder dan 2 seconden achter Bottas aan en de auto begint ook meer te glijden door de dirty air.

Lambiase meldde ook ergens halverwege de race dat de banden nog prima waren, en dat er plenty of pace was als ze het nodig zouden hebben. Dus ik denk dat ze wel degelijk aan het wachten waren op een kans om Bottas in te halen, maar daarna ging Max niet heel lekker op zn banden en kwam wat tekort, en toen Lewis alsnog naar binnen kwam en daarna bleef hangen op P5 vonden ze het wel mooi en ging het helemaal rustig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Chiron schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:46:
[...]

Red Bull was niet zwak.

Bottas was aan het cruisen op P1, die kon veel sneller (zn laatste 2 rondes knalde ie 2 seconden sneller per ronde dan de rest van het veld), en bij RBR vonden ze het wel best en cruisten gezellig mee. Max kon sneller, maar had net niet genoeg pace om Bottas voorbij te gaan.
Denk dat RBR ook de motor aan het sparen was. Is ergens bekend gemaakt met welke motor ze reden, de laatste nieuwe of een eerdere uit de pool ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Vergeet niet dat Red Bull Racing 4 keer een wereldkampioen heeft afgeleverd. Dat zijn ze echt nog niet verleerd. En punten pakken met uitloop is beter dan proberen de hoofdprijs te pakken en ernaast te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Palmers analyse van HAMs pitstop; voor het geval dat de mensen het gemist hebben:

Klikkie want FOM (Jeej!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En slotje erop. ;)

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord