Op het moment dat je met een Evohome systeem alles wil naregelen kom je met een (parallel) buffervat aan het werken. De Vaillant thermostaat vervolgens bij je opstelling hangen en deze "zonder ruimteinvloed" instellen. Op basis van je stooklijn/buitentemperatuur wordt dan je buffervat op een X temperatuur gehouden.RvdM87 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:18:
Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee omdat ik van plan ben mijn 21 jaar oude Nefit CV ketel te gaan vervangen voor een all-electric oplossing.
Op basis van gedetailleerd gasverbruik monitoring en een verwarmingssysteem wat al op een lage temperatuur goed werkt, wil ik graag een monobloc warmtepomp installeren van ca 9 kW.
De Vaillant VWL 105/6A spreekt me hierbij wel aan. Ik ben voornemens de installatie geheel zelf uit te gaan voeren en ben even op zoek naar de extra componenten die ik nog nodig heb.
Dit is waar ik aan zit te denken:
-Voor SWW wil ik graag een DJG RVS boiler toe gaan passen van 300L, met ingebouwde backup verwarming
-Momenteel heb ik Evohome zoneregeling en ben daar tevreden over. Het huis is in 5 verschillende zones verdeeld waarvan 2 heel grote met vloerverwarming. Deze worden nu met 1 grote 2weg klep ingeschakeld.
Vanwege deze inrichting denk ik aan een buffervat van ca 75l als hydraulische scheiding, met een secundair pomp circuit.
Op de informatie video's van Vaillant staat een module die tussen de boiler en de warmtepomp moet, maar volgens mij is dat alleen een naverwarmer, 3weg klep en wat besturingselektronica?
Ik ben benieuwd wat ik volgens de ervaringsdeskundigen nodig heb voor besturing voor de DJG boiler met een externe 3wegklep icm Evohome?
Graag wil ik wel de stooklijn aanpassen aan de buitentemperatuur.
De secundaindere transportpomp aansluiten op je Evohome (met HCE20/80). Naregeling vraagt, pomp komt in, vat koelt af, warmtepomp komt in omdat deze afkoeling ziet.
Niet de meest energiezuinige oplossing, wel 100% comfort!
Growatt 6000 TL3-S 18x Trina Solar - Mono 335 Oost-west-portrait 13°Locatie: Spaubeek, Zuid-Limburg.