Draai hier met een 75/6
WensT 21,5
Actuele T 21,5
AT 34c
Stooklijn 0.45
Adaptief UIT
BT compensatie: actief
1340 watt op moment van typen.
Vanaf 22.00 naar 21c verbruik 850 watt op dit moment
Zit eigenlijk verder nergens aan alleen nachtverlaging half graadje. Temperatuur zakt bijna nooit. Zakt die wel door extreme kou zet ik de stooklijn gelijk een tandje hoger.
Vaak overdag met zonneschijn overshoot. Wordt het soms 22-22.3 binnen maar hoeft hij minder hard te werken na zakken temperatuur.
@
John_Otters
Heb hier ook een pomp verdeler met flowmeters, werkt gewoon perfect! Verbuikt alleen wat meer stroom dan wanneer je verdeler zonder pomp hebt en dikkere voeding. Dan kun je namelijk met nog lagere temperatuur werken.
Met AT van 34 graden en de thermostaat knop op mijn pomp unit volledig open, gaat de volledige 34 gewoon de vloer in. Hij mengt pas bij wanneer de temperatuur die je op je knop hebt staan de vloer in wil.
Met een pompunit heb je iets meer AT nodig en duurt het langer voor je vloer op temperatuur is maar eenmaal op temperatuur geen probleem.
Zonder pomp unit minder verbruik, meer flow, lagere AT. (Altijd de betere optie) maar een pompverdeler werkt ook gewoon.
Heb een vrijstaand huis met veel raampartijen en is op het moment 21,5 binnen zonder probleem.
Moet wel zeggen dat het nogal rommelig is allemaal. Kabels en leiding werk bedoel ik.
Had wel wat netter gekund.
Kijk even goed naar je pomp stand op je verdeler. Zover ik weet moeten allebei de lampjes in het midden staan( verschildruk constant, karakteristiek ll)
[
Voor 34% gewijzigd door
Jansen1987 op 30-12-2025 22:14
]