• Shalin
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16:24
Dag allemaal,

Ik heb het forum gedeeltelijk doorgenomen. Het is erg lastig om de juiste info te krijgen.
Ik ben sinds enkele maanden me DLE energie in contact om een Vaillant aroTHERM plus VWL 105/6 te laten installeren. Maar het is erg gebrekkige communicatie van hun kant. Het geheel laat me twijfelen.
Ik wil het laten koppelen met Honeywell evohome systeem. (6 knoppen op convector radiatoren en 1 zone vloerverwarming van 80m2). Nu geeft de een daar aan dat het zonder de SensoCOMFORT (VRC 720) en
VR32/3 buskoppelaar. Maar ik krijg daar geen 100% bevestiging op. Ik wil ook even zeker zijn dat ik geen mogelijke (toekomstige) functionaliteit verlies, zoals koelen, zonnepanelen overschot gebruikt voor voorverwarmen vat etc etc.

Ps wat vinden jullie van onderstaand offerte? Lijkt alles hierop te staan. Was toch weer een verassing wat last minute aanpassingen.

UW VOORSTEL
Aantal Omschrijving Prijs
1 | Vaillant aroTHERM plus VWL 105/6 | Vermogen bij -7/W35
9,7 kW / Vermogen bij +7/W35 15,0 kW | KA17541
1 | Bigfoot blokken
1 | Buffervat 50 liter
1 | Gateway myVAILLANT Connect VR940f
1 | Vaillant binnenunit Hydraulische module MEH97/6 met
naverwarmer 230V/400V (All Electric)
1 | Aansluitset voor Monobloc all electric
1 RVS Boiler | Indirect gestookt | 300 liter
1 Burgerhout Megavent Dakdoorvoer rond luchtkanaal |
400453102
1 UITZONDERING: Geul graven ongeveer 3 meter langs gevel
1 | Montagekosten | all electric
1 Verlengde garantie op materiaal en montage 5 jaar
1 Onderhoudscontract 2 jaar inbegrepen (twv €360 inclusief
btw)
1 Grondkoffer door klant (1100 x 650mm)
Totaal excl. BTW: € 14.281,43
BTW. 21%: € 2.999,10
Totaal incl. BTW: € 17.280,53
Indicatie ISDE subsidie €3.250,00
Netto investering €14.030,53
Kies uw opties en service (prijzen zijn inclusief btw):
bdr91t1004 ivm koppeling Evo home + €139,15
5 jaar onderhoud in 1 keer vooruitbetalen. met 20% korting + €431,97
Robot LTC Verdeler voor hydronische circuits | 203907 incl montage + €756,25 (dit was een last minute verrassing terwijl er eerder gecommuniceerd was dat de offerte zonder dit compleet was)
Extra B16 groep naar tuin inclusief kabel YMvK 3x2,5mm2 + €199,65
Kappen demonteren / spuiten / monteren + €883,30 (vind ik aardig prijzig!)

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14:32
Waarom wil je de Evohome gebruiken? Dat is ideaal bij een CV ketel (heb het zelf ook gehad), maar icm warmtepomp in een gewoon huis contraproductief. Als je open loop (alles open) dan is de boel vaak efficienter en simpeler. Dikke kans dat het buffervat dan ook niet nodig is.

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Seafarer

XXX

Shalin schreef op donderdag 18 september 2025 @ 12:04:
Dag allemaal,

Ik heb het forum gedeeltelijk doorgenomen. Het is erg lastig om de juiste info te krijgen.
Ik ben sinds enkele maanden me DLE energie in contact om een Vaillant aroTHERM plus VWL 105/6 te laten installeren. Maar het is erg gebrekkige communicatie van hun kant. Het geheel laat me twijfelen.
Ik wil het laten koppelen met Honeywell evohome systeem. (6 knoppen op convector radiatoren en 1 zone vloerverwarming van 80m2). Nu geeft de een daar aan dat het zonder de SensoCOMFORT (VRC 720) en
VR32/3 buskoppelaar. Maar ik krijg daar geen 100% bevestiging op. Ik wil ook even zeker zijn dat ik geen mogelijke (toekomstige) functionaliteit verlies, zoals koelen, zonnepanelen overschot gebruikt voor voorverwarmen vat etc etc.

Ps wat vinden jullie van onderstaand offerte? Lijkt alles hierop te staan. Was toch weer een verassing wat last minute aanpassingen.

UW VOORSTEL
Aantal Omschrijving Prijs
1 | Vaillant aroTHERM plus VWL 105/6 | Vermogen bij -7/W35
9,7 kW / Vermogen bij +7/W35 15,0 kW | KA17541
1 | Bigfoot blokken
1 | Buffervat 50 liter
1 | Gateway myVAILLANT Connect VR940f
1 | Vaillant binnenunit Hydraulische module MEH97/6 met
naverwarmer 230V/400V (All Electric)
1 | Aansluitset voor Monobloc all electric
1 RVS Boiler | Indirect gestookt | 300 liter
1 Burgerhout Megavent Dakdoorvoer rond luchtkanaal |
400453102
1 UITZONDERING: Geul graven ongeveer 3 meter langs gevel
1 | Montagekosten | all electric
1 Verlengde garantie op materiaal en montage 5 jaar
1 Onderhoudscontract 2 jaar inbegrepen (twv €360 inclusief
btw)
1 Grondkoffer door klant (1100 x 650mm)
Totaal excl. BTW: € 14.281,43
BTW. 21%: € 2.999,10
Totaal incl. BTW: € 17.280,53
Indicatie ISDE subsidie €3.250,00
Netto investering €14.030,53
Kies uw opties en service (prijzen zijn inclusief btw):
bdr91t1004 ivm koppeling Evo home + €139,15
5 jaar onderhoud in 1 keer vooruitbetalen. met 20% korting + €431,97
Robot LTC Verdeler voor hydronische circuits | 203907 incl montage + €756,25 (dit was een last minute verrassing terwijl er eerder gecommuniceerd was dat de offerte zonder dit compleet was)
Extra B16 groep naar tuin inclusief kabel YMvK 3x2,5mm2 + €199,65
Kappen demonteren / spuiten / monteren + €883,30 (vind ik aardig prijzig!)
Die een groeps vvw heeft zwarte pijp?
Geen idee waarom je een verdeler nodig hebt bij een groep in de vloer.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
@Seafarer 1 zone (evohome) lijkt niet hetzelfde te zijn als 1 lus (is ook zeer onwaarschijnlijk bij 80 m² vloerverwarming). - Zwarte pijp?

@Shalin Je komt vrij laat met jouw vragen ("enkele maanden bezig met het installatiebedrijf").
Misschien kan je een eigen topic openen - de faq topic over warmtepompen heb je al bekeken?

[ Voor 45% gewijzigd door dunklefaser op 18-09-2025 15:07 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Shalin
@McRizzo Kun je wat meer uitleggen over open loop?
Wij hebben beneden vloerverwarming als 1 zone. En boven op de slaapkamers convectoren en dat zijn allemaal aparte zones omdat idd de oude cv ketel de warmtevraag per kamer niet aankon. Die ging dan alles aanzetten. Met de EVO home was dat opgelost. Je kan dan per zone alles programmeren.
Nu willen we nog steeds per slaapkamer de temperatuur kunnen aanpassen en programmeren omdat we er natuurlijk niet heel de dag zitten. Omdat dubbele controllers ons een beetje ongebruiksvriendelijk leek hebben ze de VRC 720 afgehaald maar nu twijfel ik uberhaupt of dit de beste set up is.

• Shalin
@dunklefaser
Je bedoelt dat ik een aparte post moet maken ipv een vraag in de forum?Maar goed idee wel
Sorry ik vind het zo onduidelijk dat ik zelfs Vaillant zelf gebeld heb voor informatie.

@Seafarer
Hierbij een aantal fotos van de vloerverwarming op dit moment.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c9SvxAxLA4e88gtuDK-X00ukfK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NjZJMJ8UX4vrIzh3n1f19crI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XI3B9d-OyANHfUN2wg0BT656FsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qBxbTBs6PAlryXVo9fB7yAtJ.jpg?f=fotoalbum_large

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
@Shalin Ja - een eigen topic openen - ook gelet op diverse extra vragen - niet alleen de evohome koppeling met het Vaillant universum.
Waarom staat er bijvoorbeeld niets in de offerte over de vloerverwarmingsverdeler?
warmtepomp = pomploze, niet mengende verdeler
Hoe wordt het buffervat hydraulisch aangesloten?
Dimensionering warmtepomp - schatting warmteverlies?
Warmteafgifte van de convectoren voldoende bij wp-temperaturen?
etc. etc. . . .
Daarom graag een eigen topic.

[ Voor 13% gewijzigd door dunklefaser op 18-09-2025 15:28 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Seafarer
  • Nu online

Seafarer

XXX

dunklefaser schreef op donderdag 18 september 2025 @ 15:02:
@Seafarer 1 zone (evohome) lijkt niet hetzelfde te zijn als 1 lus
:F
(is ook zeer onwaarschijnlijk bij 80 m² vloerverwarming). - Zwarte pijp?

@Shalin Je komt vrij laat met jouw vragen ("enkele maanden bezig met het installatiebedrijf").
Misschien kan je een eigen topic openen - de faq topic over warmtepompen heb je al bekeken?
Iets met bril schoonmaken. 8)

• Seafarer
  • Nu online

Seafarer

XXX

Shalin schreef op donderdag 18 september 2025 @ 15:13:
@dunklefaser
Je bedoelt dat ik een aparte post moet maken ipv een vraag in de forum?Maar goed idee wel
Sorry ik vind het zo onduidelijk dat ik zelfs Vaillant zelf gebeld heb voor informatie.

@Seafarer
Hierbij een aantal fotos van de vloerverwarming op dit moment.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Neem AUB deze foto's even mee naar dat voorgestelde eigen topic. Dan kan iedereen met schone brillen glazen daarop reageren. ;)

Pagina: 1 ... 175 176 Laatste

Let op:
Voor standaard vragen zoals "Hoeveel kW heb ik nodig?" etc lees eerst eens Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic