Is een beetje lastig te berekenen.
Heb een aantal dingen gedaan thuis die ik al gedaan heb voor verbetering van woongenot en woonruimte vergroting.
Zo heb ik mijn hele pannenkap eraf gesloopt omdat ik een draagmuur had van voor naar achter toe en betonnen gordingen.
Heb alles weg gesloopt tot verdiepingsvloer en alleen de 2 punten stonden nog van mijn buren.
Zo aan beide zijde H.s.B. geplaatst en 5 kokerbalken over volle breedte en toen voor dakkapel voor en achterzijde 1,2mte opgehoogd gevel en daar ook dakkapel 75% breedte woning en meteen nokverleging gedaan waardoor ik ook nog een vliering creëerde.
Toen had ik al wel Jaga convectoren geplaatst . Waar ik later DHB systeem in geplaatst hebt
Deze verbouwing zelf uitgevoerd en heeft 10 jaar geleden zo'n 25K € gekost.
8 jaar geleden heb ik mijn keuken naar voren toe geplaatst in mijn woning en heb toen meteen begaande grond vloerverwarming geplaatst en alles betegeld en een nieuwen keuken.
Kosten ook rond de 30K €
6 jaar geleden aanbouw woning gemaakt en gehele achtergevel buitenblad er ook uit gesloopt en geheel ook gemaakt met H.s.B. achtegel eerste verdieping en uitbouw. Alles geïsoleerd en afgewerkt met zinken felsbanen gepatineerd.
Kosten ook rond de 25K€
Zonnepanelen zelf ingekocht bij leverancier in 3 gedeeltes totaal 20 stuks inclusief 3 omvormers kosten rond de 5K €
Woning 1e etage 2 jaga's hybride € 2200,00. Slaapkamer en badkamer
2e etage 2 DFHB systeem € 850,00
Vloer isolatie 18 cm H2FOAM LITE 46m2 € 1472,00
Complete warmtepomp Vaillant Arotherm split 7kw kan ik me niet over uitlaten i.v.m. inkoop prijs wat 1 malig voor mij was.
De energie prijs waar ik op zat voor ik ging verduurzamen was 1700m3 gas en rond de 5000kWh elektra.
Ook in woning diverse elektra bezuinigingen gedaan.
Met deze prijzen zou ik nu per maand zitten op 1700 m3x 1,85 = € 3125 en 5000kWh x 0,45 = € 2250,00 =
€ 5.375 per jaar.
Laat installatie nog 15 jaar meegaan dan zou ik op energiekosten komen van € 80.000,00 als de prijzen zo blijven als ze nu zijn de komende 15 jaar.
Nu kom ik op 12€ x 12 x 15jaar = € 2160,00
Dus heb wel het een en ander gedaan maar de meeste kosten zijn geweest voor woning verbetering cg woon genot, ruimte creëren en wat nodig was.
Heb ook wel het voordeel dat ik echt alles zelf gedaan met sommige collega's en dat ik alles kan inkopen bij mijn leveranciers tegen goeie prijzen als het voor mezelf is.
De prijzen van nu zijn zo dramatische hoog geworden dat zijn soortgelijke aanpassing een stuk hoger zal worden nu.