Als het systeem uit staat breng je hem weer op druk 2 a 2,5 bar want door het ontluchten verlies je toch weer wat.
Dan de WP weer aan, ontluchters moeten open staan inderdaad, en dan het ontluchtingsprogramma starten via de binnenunit. Tijdje laten draaien. Evt meteen je radiatoren afgaan om die te ontluchten. Druk in de gaten houden.
Qua externe pomp, als het systeem er achter via afsluiters afsluitbaar is kun je ontluchten over de buffer. Maar als het systeem er achter van druk is geweest, dan zou ik die mee ontluchten. Het is allemaal niet zo spannend.
Met een minimum op 38 graden zit je eigenlijk wel goed. Maaarrrr als je alleen binnen bepaalde tijdsblokken een SWW run doet, en dan het warme water op maakt, kan het dus zijn dat het koud is, en je tot de volgende SWW run met koud water zit.
Als je vrijwel op vaste tijden (avond of ochtend) douched kun je dus kiezen om daarvoor een run te doen.
Als je met een huishouden bent en op verschillende tijden SWW nodig hebt, dan kun je kiezen om op 1 of 2 tijden te verwarmen of de hele dag door. Daarbij kun je ook kiezen om de boiler vrij hoog in te stellen, zodat er meer warm water voorraad is, maar dat gaat waarschijnlijk nogal ten koste van de COP, dat je misschien liever 2x op 45 graden verwarmd dan 1x op 55. Bijvoorbeeld.
Zelf verwarm ik overdag, met het idee dat er dan opwekking van de PV is, al gaat dat in de wintertijd totaal niet op. Maar, zolang we nog salderen...
Daarover gesproken, ik zag gisteren dat hij de SWW run nogal begrensde, op iets van 1,5kWh. Daardoor duurde het bijna 1,5 uur. En dat voel je dan wel in huis natuurlijk. Maar er is volgens mij geen optie om dat aan te passen? Volgens mij door de lage buitentemperatuur dat hij het vermogen voor de SWW run omlaag bracht.
Edit: dat hangt natuurlijk weer samen met de offset die hij bovenop de gewenste SWW temperatuur berekend. Als die hoger staat kan hij meer vermogen overbrengen.
[
Voor 60% gewijzigd door
_ferry_ op 18-01-2024 11:15
]