Dat zijn de gripsstrips en de biomedische sensoren die sinds vorig jaar verplicht in de handschoen moeten zitten zodat ze weten hoe het met de coureur is (bijvoorbeeld als hij onder de bandenstapels ligt willen ze weten of hij wel zuurstof krijgt, hartslag niet daalt etc.)
Ik heb stukjes / stukken van FP1 en FP2 gekeken. Bottas als vanouds snel. Er waren echter (imho) wel wat interessante dingen:
- Groot verschil McLaren. Norris lag 1,5 sec voor op Ricciardo (FP2)
- Gasly. In een 'league of his own' zoals ze zeggen. Ruim 2 sec sneller dan teamgenoot Yuki (FP2)
- Stroll vs Vettel. In beide vrije trainingen ligt Vettel ruim voor op Lance.. terwijl velen hebben geroepen dat Seb met pensioen moet zoals Kimi (ondanks 7 jaar leeftijdsverschil). Grappig en interessant.
- Merc: als Valtteri de espressoliefhebber z'n mindset vasthoudt, dan gaat dit weekend nog wat worden. Teamorders of niet: hij rijdt lekker. Eindelijk!
- Red Bull: zorgelijk. 1 sec achter P1 voor topman Max is nogal wat (FP2). Then again, morgen wordt het een zwembad, dus waar hebben we het over...ook omdat hij een nieuwe PU krijgt en achteraan start.
Breng de regen, breng de penalties: ik ben benieuwd!
- Groot verschil McLaren. Norris lag 1,5 sec voor op Ricciardo (FP2)
- Gasly. In een 'league of his own' zoals ze zeggen. Ruim 2 sec sneller dan teamgenoot Yuki (FP2)
- Stroll vs Vettel. In beide vrije trainingen ligt Vettel ruim voor op Lance.. terwijl velen hebben geroepen dat Seb met pensioen moet zoals Kimi (ondanks 7 jaar leeftijdsverschil). Grappig en interessant.
- Merc: als Valtteri de espressoliefhebber z'n mindset vasthoudt, dan gaat dit weekend nog wat worden. Teamorders of niet: hij rijdt lekker. Eindelijk!
- Red Bull: zorgelijk. 1 sec achter P1 voor topman Max is nogal wat (FP2). Then again, morgen wordt het een zwembad, dus waar hebben we het over...ook omdat hij een nieuwe PU krijgt en achteraan start.
Ik verwacht dat RBR met Max vooral op de race set-up heeft gefocust en daarom wellicht ook niet echt een kwali run heeft gereden. Want waarom zou je de concurrentie wijzer maken dan dat ze al zijnRemy schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:47:
Ik heb stukjes / stukken van FP1 en FP2 gekeken. Bottas als vanouds snel. Er waren echter (imho) wel wat interessante dingen:
........
Ik vind het eigenlijk wel triest dat er niks wordt gezegd over dat pit incident. Het team moet op zijn minst een boete krijgen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Welk ‘dat pit incident’ ?Phusebox schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:01:
Ik vind het eigenlijk wel triest dat er niks wordt gezegd over dat pit incident. Het team moet op zijn minst een boete krijgen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
HAM die vanwege een brake magic mishap een monteur omkegelt: https://streamja.com/W6qkE
Ah dat. Niet erg boeiend?noo schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:15:
[...]
HAM die vanwege een brake magic mishap een monteur omkegelt: https://streamja.com/W6qkE
Komt bij verre niet in de buurt van de bottas pitlane pirouette iig
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nee, je bent gewoon aan het zoeken.Phusebox schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:01:
Dat incident is totaal geen straf waardig, in geen enkel opzicht.
https://www.dailymail.co....ed-crashing-pit-crew.htmlFabianGTI schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:44:
[...]
Nee, je bent gewoon aan het zoeken.
Dat incident is totaal geen straf waardig, in geen enkel opzicht.
Ze keken niet naar de gevolgen, maar naar het incident op zich was toch wat ze de afgelopen maanden riepen?
Niet dat het Hamilton wat boeit een boete, maar het is weer meten met twee maten.
Plus dan het hele brake magic systeem dat nu al twee onveilige situaties heeft opgeleverd. Hoe vaak heeft Red Bull een onveilige pitstop gemaakt?
En deze was zeker nog gevaarlijker? Werd niet eens iemand geraakt.
https://racer.com/2021/06...-dangerous-pit-lane-spin/
Maar als Hamilton de controle kwijt is omdat ie op een verkeerde knop drukt is het allemaal maar ok. Het was op zijn minst een Investigation waardig.The stewards duly handed Bottas a three-place grid penalty and two penalty points, describing the incidents as “dangerous driving in the pit lane” after he lost control.
[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 24-09-2021 21:58 ]
Klopt, want Bottas raakte niemand.YakuzA schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:22:
[...]
Ah dat. Niet erg boeiend?
Komt bij verre niet in de buurt van de bottas pitlane pirouette iig
Natuurlijk was het geen ernstig incident, gelukkig maar, maar de aanleiding, de magic knop, behoeft wel onderzoek.
[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 24-09-2021 22:11 ]
Waarom behoeft de magic brake knop onderzoek? Zonder zo'n functie krijg je vrijwel zeker gevaarlijkere situaties want F1 auto's hebben geen doorsnee remmen die onder alle omstandigheden optimaal presteren. Wanneer je niet op tijd op je rem trapt mis je je rempunt. Ook maar gelijk onderzoek doen naar rempedalen dan?Phusebox schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:06:
[...]
Klopt, want Bottas raakte niemand.
Natuurlijk was het geen ernstig incident, gelukkig maar, maar de aanleiding, de magic knop, behoeft wel onderzoek.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorick op 24-09-2021 22:23 ]
Als een knop, waar je blijkbaar snel per ongeluk op drukt, al twee keer voor een onveilige situatie heeft gezorgd is dat vraag of er niet een beveiliging op de knop moet.Jorick schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:21:
[...]
Waarom behoeft de magic brake knop onderzoek? Zonder zo'n functie krijg je vrijwel zeker gevaarlijkere situaties want F1 auto's hebben geen doorsnee remmen die onder alle omstandigheden optimaal presteren. Wanneer je niet op tijd op je rem trapt mis je je rempunt. Ook maar gelijk onderzoek doen naar rempedalen dan?Spijkers op laag water zoeken noemen ze dat.
Mooi man, Olav verteld zojuist bij F1 Café dat er tijdens de race ook gridstraffen uit mogen worden gedeeld ipv een tijdstraf. 3x raden wie de eerste zo krijgt geserveerd bij de volgende clash…
Mijn boefje is liev!
Waar blijkt uit dat hij vandaag per ongeluk op die knop heeft gedrukt dan? Misschien had hij de functie juist bewust aangezet (hij reed een paar langzame cooldown laps) maar vergeten uit te zetten? En Baku als onveilig bestempelen is ook overtrokken, hij raakt niemand en veroorzaakt nul schade.Phusebox schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:36:
[...]
Als een knop, waar je blijkbaar snel per ongeluk op drukt, al twee keer voor een onveilige situatie heeft gezorgd is dat vraag of er niet een beveiliging op de knop moet.
Hij riep zelf "magic, man". En als je bedoelt dat het niet per ongeluk was dan is het nog erger, want dan hebben ze dus een onveilig systeem op de auto. Net zo onveilig als het pitstop systeem van RB.Jorick schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:52:
[...]
Waar blijkt uit dat hij vandaag per ongeluk op die knop heeft gedrukt dan? Misschien had hij de functie juist bewust aangezet (hij reed een paar langzame cooldown laps) maar vergeten uit te zetten? En Baku als onveilig bestempelen is ook overtrokken, hij raakt niemand en veroorzaakt nul schade.
En Baku: Het gaat nogmaals niet om de gevolgen, maar het incident op zichzelf.
Verder ben ik er wel klaar mee, dit is een eindeloze discussie. Jij hebt jouw mening, en ik de mijne. Het is wat het is.
[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 24-09-2021 23:01 ]
Ik ben het eigenlijk wel eens met @Phusebox.
Red Bull moet hier gewoon net zo gehaaid zijn als Mercedes en de boel aankaarten bij de FIA.
Al is het maar om in de oorlog naast de baan terug te slaan.
Red Bull moet hier gewoon net zo gehaaid zijn als Mercedes en de boel aankaarten bij de FIA.
Al is het maar om in de oorlog naast de baan terug te slaan.
Dus geen straf tijdens de race (als ze deze kunnen vervolgen na die clash), maar kiezen voor een gridstraf voor de volgende race? Why? Waarom zou je de straf uitstellen? Of heeft dit nog iets met Silverstone te maken?JB schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:46:
Mooi man, Olav verteld zojuist bij F1 Café dat er tijdens de race ook gridstraffen uit mogen worden gedeeld ipv een tijdstraf. 3x raden wie de eerste zo krijgt geserveerd bij de volgende clash…
Testing, one, two ...
Nee tijdens de race. Dus dan kun je niet meer winnen bijvoorbeeld. Zou HAM dus 3 plekken hebben kunnen krijgen ipv 10s en had ie niet op het podium gestaan in Silverstone.hardware-lover schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:59:
[...]
Dus geen straf tijdens de race (als ze deze kunnen vervolgen na die clash), maar kiezen voor een gridstraf voor de volgende race? Why? Waarom zou je de straf uitstellen? Of heeft dit nog iets met Silverstone te maken?
Nu is deze regel weer uit de boeken opgerakeld want men deed alsof het niet (meer) bekend was/is dat deze regel er ook in staat ipv tijdstraf bij geen DNF. Dus je kunt er de klok op gelijk zetten wie deze straf als eerste aan zijn broek genaaid krijgt zodra er weer iets gebeurd tussen die 2
Mijn boefje is liev!
Net even het interview van Olaf met Max teruggekeken. Heb Max er wel eens beter bij zien zitten.... Is er een beetje klaar mee lijkt het.
Dit weekend is overleven en damage control. Of hopen op een knotsgekke middag en alsnog naar 't podium.
Dit weekend is overleven en damage control. Of hopen op een knotsgekke middag en alsnog naar 't podium.
Die had Bottas toch ook gekregen na zijn torpedo actie laatst?JB schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:46:
Je moet het wel flink bont maken om die te krijgen hoor.
Bottas had een gridstraf voor de volgende race, niet voor de race die bezig was. Dat schijnt dus (toch) ook mogelijk te zijn. Je veroorzaakt iets, en krijgt 3 plaatsen aan je broek, de race win je maar daardoor wordt je 4e en is er dus niet de mogelijkheid om het effect van je straf te neutraliseren wat je bij tijdstraf of gridstraf voor de volgende race wel heb. Althans, zo lees ik het in de vorige berichten. Heb de bronnen niet bekeken.De_Bastaard schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 07:19:
[...]
Die had Bottas toch ook gekregen na zijn torpedo actie laatst?
Bottas kon zelf niet verder. Het gaat dus om die tijd straffen vs grid straffen wanneer diegene gewoon door kan rijden (en in dit geval dus gewoon nog kon winnen kijkende naar HAM in Silverstone).De_Bastaard schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 07:19:
[...]
Had hij 3 plekken gridstraf gekregen tijdens de race, was ie 4e geworden…
[ Voor 11% gewijzigd door JB op 25-09-2021 07:44 ]
Mijn boefje is liev!
Dit is tijdens de race, niet de volgende race.De_Bastaard schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 07:19:
[...]
Als ik het goed interpreteer, Max moet nu de kwalificatie rijden omdat Leclerc ook een motorwissel doet, waarbij het om start van P19 of P20 gaat?
Max heeft ook nog 3 plekken straf van Monza tegoed. Dus die start sowieso achteraan. Of iemand moet het nog gekker maken.codex schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 07:43:
[...]
Dit is tijdens de race, niet de volgende race.
Als ik het goed interpreteer, Max moet nu de kwalificatie rijden omdat Leclerc ook een motorwissel doet, waarbij het om start van P19 of P20 gaat?
Het gaat er om dat ze bij een incident tijdens de race nu in plaats van 10 sec straf een +3 plaatsen straf kunnen opleggen. Dus dan had Hamilton die gehad ik Silverstone en was hij 4e geworden en niet 1e.pjlgt schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 07:48:
[...]
Max heeft ook nog 3 plekken straf van Monza tegoed. Dus die start sowieso achteraan. Of iemand moet het nog gekker maken.
Nee Leclerc was eerste met melden, dus hij staat een plaatsje voor Max.( Toevallig heeft Max ook nog 3 plaatsen gridstraf.)codex schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 07:43:
[...]
Dit is tijdens de race, niet de volgende race.
Een gridstraf is voor de start! Nooit voor de finish. Het gaat altijd om de start opstelling van de eerst volgende race. Haal je op vrijdag of zaterdag een gridstraf is die voor de zondag. Haal je zondag tijdens de race een gridstraf is die voor de eerst volgende race.Phusebox schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 07:58:
[...]
Het gaat er om dat ze bij een incident tijdens de race nu in plaats van 10 sec straf een +3 plaatsen straf kunnen opleggen. Dus dan had Hamilton die gehad ik Silverstone en was hij 4e geworden en niet 1e.
Inhalen hier is bijna onmogelijk, hopelijk gebeurt er nog wat geks bij de Q. Het zeikt nu van de regen in Sochi trouwens, en niemand weet wat dat doet met de baan, omdat het hier nog nooit nat is geweest tijdens F1. Het zou dus ook weleens een gladde ijsbaan kunnen wordenDutchOwnage schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 01:48:
Net even het interview van Olaf met Max teruggekeken. Heb Max er wel eens beter bij zien zitten.... Is er een beetje klaar mee lijkt het.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Niet wat hier bedoeld wordt! Artikel niet gelezen? https://www.f1maximaal.nl...jaar-oude-regel-ontdekkenDoeEensGek schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 08:06:
[...]
Een gridstraf is voor de start! Nooit voor de finish. Het gaat altijd om de start opstelling van de eerst volgende race. Haal je op vrijdag of zaterdag een gridstraf is die voor de zondag. Haal je zondag tijdens de race een gridstraf is die voor de eerst volgende race.
De geruchten zijn dus dat dat niet per se hoeft te zijn en dat het ook in het verleden wel eens voor de finish was. Of het waar is geen idee maar daar hebben we het over.DoeEensGek schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 08:06:
[...]
Een gridstraf is voor de start! Nooit voor de finish. Het gaat altijd om de start opstelling van de eerst volgende race. Haal je op vrijdag of zaterdag een gridstraf is die voor de zondag. Haal je zondag tijdens de race een gridstraf is die voor de eerst volgende race.
Ik las dat die volgorde van melden in 2019 is aangepast.DoeEensGek schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 08:02:
[...]
Nee Leclerc was eerste met melden, dus hij staat een plaatsje voor Max.( Toevallig heeft Max ook nog 3 plaatsen gridstraf.)
https://www.racefans.net/...lifying-no-shows-in-2019/
Laatste zinnetje, ik was alleen even die 3 vergeten. Waarom zou hij dan überhaupt kwalificeren? Lijkt mij onnodig risico en slijtage.
Interessant, oké ik wacht wel tot de geleerden en de wijzen van de Fia een startopstelling delen. Hun boekwerk is onnavolgbaar vaak.codex schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 08:16:
[...]
Ik las dat die volgorde van melden in 2019 is aangepast.
Laatste zinnetje, ik was alleen even die 3 vergeten. Waarom zou hij dan überhaupt kwalificeren? Lijkt mij onnodig risico en slijtage.
Maar dat zijn geen gridstaffen.One-eye864 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 08:15:
[...]
Niet wat hier bedoeld wordt! Artikel niet gelezen? https://www.f1maximaal.nl...jaar-oude-regel-ontdekken
Om bijvoorbeeld Perez te helpen met een tow, of een belangrijke concurrent uit q2 of 3 te houdencodex schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 08:16:
[...]
Als ik zo eens wat random webcams bekijk in/rond Sochi kan ik voorlopig met een gerust hart een uiltje gaan knappen en volgens mij hoef ik ook de wekker niet te zetten voor de Q, nouja niet vandaag dan, wel voor morgenvroeg.
Oogt iets natter dan Spa met net zo weinig wind, geen moesson, wel drijf.
Zou die strafplekken dan liever tijdens de race ingelost zien.One-eye864 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 08:15:
[...]
Niet wat hier bedoeld wordt! Artikel niet gelezen? https://www.f1maximaal.nl...jaar-oude-regel-ontdekken
PalingDrone schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 08:29:
Als ik zo eens wat random webcams bekijk in Sochi kan ik voorlopig met een gerust hart een uiltje gaan knappen en volgens mij hoef ik ook de wekker niet te zetten voor de Q, nouja niet vandaag dan, wel voor morgenvroeg.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Diagonale druppels dus wel wat wind op de baan maar die brengt helaas alleen maar meer regen, welterusten en als je hard "plof" hoort dan is dat mijn uil die knapt.
Grappig, ik vond m er juist verdacht relax bij zitten. Alsof hij nog best wel hoopt op een resultaat en weet dat dit tot de laatste race het laatste echte Mercedes baantje is.DutchOwnage schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 01:48:
Is er trouwens een (live) webcam van de baan die we kunnen volgen?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Nou 100% regen vandaag GP van Rusland live weather 
Vraag me af of er wel doorgang kan vinden.
[ Voor 15% gewijzigd door Barfman op 25-09-2021 09:08 ]
De F2 begint over 10 minuten van nu dus dat zal een goede graadmeter zijn denk ik.Barfman schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:06:
Nou 100% regen vandaag GP van Rusland live weather
Verwijderd
Als die niet deelneemt aan de kwalificatie kan die officieel niet deelnemen aan de race. Tenzij je door overmacht kunt aantonen dat je niet kon deelnemen en wel aan de 107% regel kan voldoen doormiddel van tijden in de vrije training. Nu doen alle teams dat tegenwoordig wel maar in het verleden is dat wel eens anders geweest.codex schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 08:16:
[...]
De kans is dus groot als max gewoon niet deelneemt dat die geen uitzondering krijgt om deel te mogen nemen en dus niet mag starten. Dat wordt gewoon cruisen in q1 en dan is het klaar voor de quali.
Details details

Regen == toffe fotos

Regen == toffe fotos
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Abu Dhabi much? Dat Verstappen er vorig jaar won was volgens mij echt een fluke. Nogal altijd verdenkingen dat Mercedes die race als veredelde test heeft gebruikt.d0s schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 08:46:
[...]
Grappig, ik vond m er juist verdacht relax bij zitten. Alsof hij nog best wel hoopt op een resultaat en weet dat dit tot de laatste race het laatste echte Mercedes baantje is.
Yes dat bedoelde ik ook. Tot de laatste race, dus Abu Dhabi
nou voorlopig tot 9:50 sowieso nog geen actie op de baan.AtlAntA schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:20:
[...]
De F2 begint over 10 minuten van nu dus dat zal een goede graadmeter zijn denk ik.
Inclusief onweer nu..
[ Voor 4% gewijzigd door One-eye864 op 25-09-2021 09:36 ]
F2 is uitgesteld vanwege het weer, op de beelden ziet het er beter uit dan Spa een paar weken geleden, maar het ziet er niet uit alsof ze op korte termijn gaan rijden. Als het weer vanmiddag nog slechter wordt, verwacht ik dat de FP3 niet door gaat en de Q naar zondag...AtlAntA schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:20:
[...]
De F2 begint over 10 minuten van nu dus dat zal een goede graadmeter zijn denk ik.
Aston Martin is wel een ubercool kleurtje groen!
F2 race officieel uitgesteld
[ Voor 5% gewijzigd door One-eye864 op 25-09-2021 09:49 ]
One-eye864 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:47:
F2 race officieel uitgesteld
De Formule 2-race is voorlopig uitgesteld vanwege de regen! ☔️
— Ziggo Sport Racing (@ZS_Racing) 25 september 2021
Een nieuwe update volgt volgens race control om 10:50 uur 🚨#ZiggoSportF1 #F2 #RussianGP 🇷🇺 pic.twitter.com/G93TOqKxy9
Sprint Race 1 is postponed
— Formula 2 (@Formula2) 25 september 2021
All cars will now return to the support paddock#RussianGP #F2 pic.twitter.com/SBedqanUS4
[ Voor 19% gewijzigd door DoeEensGek op 25-09-2021 09:53 ]
Is oud nieuws, die 10:50 is trouwens lokale tijd, dus dat was 3 minuten geleden.DoeEensGek schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:51:
[...]
[Twitter] Nieuwe updates over een uur.
Beelden laten trouwens wel zien dat het echt flink slechter geworden is, hopen dat het nog wat opklaart vandaag.
nee doe verwijzing naar 10:50 is lokale tijd. De update die om 9:50 onze tijd en 10:50 lokale tijd kw is dat de race uitgeteld/posponed is
10:50 lokale tijd ja. Over een uur is het tijd voor FP 3 uitstel.
Ja ik zag het, alweer aangepast.One-eye864 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:54:
[...]
nee doe verwijzing naar 10:50 is lokale tijd. De update die om 9:50 onze tijd en 10:50 lokale tijd kw is dat de race uitgeteld/posponed is
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
De man heet OlavDutchOwnage schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 01:48:
Net even het interview van Olaf

Mijn oprechte excuses aan Dhr. Mol. Gezien het tijdstip van mijn post hoop ik op enige vorm van coulance en het is maar goed dat hij de staat waarin ik mijzelf bevond ten tijde van het misverstand niet heeft meegekregen
Ik heb morgen een buurtfeest om 13.30. Hoop dat de race uitgesteld wordt tot 20.30.
Zou me een hoop bijdehante grapjes schelen
“Nou buurman kijk maar niet”
“Max van de baan hahaha”
Beleefd mee moeten lachen is dan nog het ergste…
Zou me een hoop bijdehante grapjes schelen
“Max van de baan hahaha”
"ha-ha-ha buurman.. je hand en wang op de grill"Kenny_026 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:16:
“Max van de baan hahaha”

Kijk net het F1 cafe terug. Blijkbaar staat het al 50 jaar in de regels dat je ook bij de race uitslag iemand plekken terug kan zetten als straf.
Dan heb je ook lekker je huiswerk gedaan als steward. Maar ja, Gary Connelly he.. die kwam er natuurlijk net toevallig te laat achter.
Dan heb je ook lekker je huiswerk gedaan als steward. Maar ja, Gary Connelly he.. die kwam er natuurlijk net toevallig te laat achter.
Bij de F2 announcement staatn:
Due to adverse weather conditions at the Sochi Autodrom, the FIA Formula 2 Sprint Race 1 has been postponed.
...
Heavy rain is expected to fall at the track until roughly 1.30pm local time, with the forecast projecting its intensity to decrease into the afternoon.
Due to adverse weather conditions at the Sochi Autodrom, the FIA Formula 2 Sprint Race 1 has been postponed.
...
Heavy rain is expected to fall at the track until roughly 1.30pm local time, with the forecast projecting its intensity to decrease into the afternoon.
[ Voor 30% gewijzigd door Theswitch op 25-09-2021 10:35 ]
https://twitter.com/F1/status/1441677219135299591?s=20
Quali kan zomaar naar morgen verschoven worden.
Quali kan zomaar naar morgen verschoven worden.
[ Voor 32% gewijzigd door DutchOwnage op 25-09-2021 10:41 ]
Geen FP3 blijkbaar
https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1441685619302830082
https://twitter.com/adamcooperF1/status/1441686065434316800
https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1441685619302830082
https://twitter.com/adamcooperF1/status/1441686065434316800
[ Voor 95% gewijzigd door beany op 25-09-2021 10:49 ]
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Ik vermoed dat er vandaag weinig te zien valt. Morgen droog dus qual + wedstrijd
Ik heb liever een natte kwali, dan kan er nog wat verrassends gebeuren, morgenvroeg zie ik dat niet gebeuren.
Ik zou het doen!
Net een melding in F1TV dat de sessie gecanceld is
Nog wel beelden bij Ziggo, de bussen waren kennelijk al de baan opgereden om de marshalls op te halen.
Ze kunnen beter alle regenraces overslaan, want dit gelul is voor ons en zeker het publiek erg vervelend.
Als je ooit gezegd hebt dat F1 ook gewoon in de regen gaat racen, dan is het natuurlijk belachelijk dat je met ragen niet meer gaat racen.
Als je ooit gezegd hebt dat F1 ook gewoon in de regen gaat racen, dan is het natuurlijk belachelijk dat je met ragen niet meer gaat racen.
Jup het is kletsnat. Dat wordt hem voorlopig nog niet.
Ben bang dat we een lange middag krijgen met wel of niet gaan kwalificeren.
Ik zie op de weersverwachting een dipje in de regen rond 16.00 maar verder is het de hele dag 100% neerslag..
Vrees dat de kans klein is dat er vandaag gekwalificeerd wordt, zal wel morgenochtend worden dan.
Vrees dat de kans klein is dat er vandaag gekwalificeerd wordt, zal wel morgenochtend worden dan.
Verdorie. Dan komt straks heel m'n Eredivisie programma in de war vanaf 16.30tweakduke schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:01:

Mag hopen dat ze geleerd hebben van Spa en het gewoon uiterlijk een half uur na start gecanceld / verzet naar morgenochtend wordt.tweakduke schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:01:
Ja dat hoop ik ook. Sochi loopt een uur voor, maar heb tevens geen zin in 3 uur wachten voor niks.The_Admin schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:07:
[...]
Mag hopen dat ze geleerd hebben van Spa en het gewoon uiterlijk een half uur na start gecanceld / verzet naar morgenochtend wordt.
Doet Max eigenlijk voor de “echt” mee aan de kwali om bijv Perez te helpen ? Voor de startplek hoeft hij het niet te doen zeg maar

Het gaat lekker tekeer daar...
at your service
Nu dus een replay samenvatting van Brazilie 2016...
Tja, toen kon het allemaal wel ja... En ja er waren nogal wat uitvallers ja.
Tja, toen kon het allemaal wel ja... En ja er waren nogal wat uitvallers ja.
Nee, gewoon een rondje rijden voor het gevoel. Je wil niet per ongeluk in Q3 terecht komen.De_Bastaard schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:11:
Doet Max eigenlijk voor de “echt” mee aan de kwali om bijv Perez te helpen ? Voor de startplek hoeft hij het niet te doen zeg maar
Nee. Hij laat Q3 zowiezo schieten.De_Bastaard schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:11:
Waarom wil hij niet in Q3 terecht komen?TheBrut3 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:18:
[...]
Nee, gewoon een rondje rijden voor het gevoel. Je wil niet per ongeluk in Q3 terecht komen.
Vanwege dan verplichte bandenkeuze.Drials schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:20:
[...]
Waarom wil hij niet in Q3 terecht komen?
Dan moet die van achteraan met de banden beginnen waarmee die in Q2 gereden heeft en neem aan dat ze bij RB liever met nieuwe banden beginnenDrials schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:20:
[...]
Waarom wil hij niet in Q3 terecht komen?
En keuze banden.Puc van S. schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:20:
[...]
Dan moet die van achteraan met de banden beginnen waarmee die in Q2 gereden heeft en neem aan dat ze bij RB liever met nieuwe banden beginnen
Maar dat maakt allemaal niet uit als het wet qualifying is. Dan vrije keuze en dus ook nieuwe banden
Op Ziggo zenden ze nu maar een race uit waarvan blijkt dat je prima in de regen kan racen.
Als het een natte kwalificatie wordt kan het wel voordelig zijn om Q3 te halen, om zo een kans te hebben dat een Mercedes Q3 niet haalt. Het is een hele kleine kans, maar altijd beter dan geen kans
Misschien is de vraag al beantwoord, maar waarom kan er niet gewoon (net als vroeger, bijv Brazilië) gereden worden in nat? Wat is er nu anders dan toen? Was Spa en nu Sochi zoveel erger dan bijv Brazilië?
Ja maar daar regent het bij lange na niet zo hard als het nu in Sochi regent. En daarbij zijn de auto's nu op zo'n manier ontwikkelt dat ze bij een klein beetje water al niet meer te besturen zijn.dutchgio schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:24:
Op Ziggo zenden ze nu maar een race uit waarvan blijkt dat je prima in de regen kan racen.
Wat dat betreft is het wel jammer dat men (FIA) nu het schema aanpast omdat de auto's niet geschikt zijn om tijdens een fikse bui te rijden. Ik weet dat het onveilig is maar ergens zou je zeggen van "ga maar rijden en zoek het uit"

Spa snapte ik eigenlijk nog wel, omdat er ook geen wind stond en de spray als een soort mist in de lucht bleef hangen. Hier lijkt het vooral erg nat te zijn.
Dus terwijl ze in de VS nu wel steeds meer in de regen rijden, kan de F1 dat juist niet meer...
Dus terwijl ze in de VS nu wel steeds meer in de regen rijden, kan de F1 dat juist niet meer...

- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Nah, die doet waarschijnlijk een run in Q1 om aan de 107% regel te voldoen en stapt dan uit.De_Bastaard schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:11:
Verstappen zelf dan.
-Eigenlijk is de baan gewoon saai.
-Het is inderdaad hobbeliger geworden.
-Voor FP1 was de nieuwe PU al gepland, daarom ander programma met softs in FP1.
-Ze wisselen hier omdat er hier nog in te halen valt, de bandenslijtage wat lager is en ook vanwege de voorspelde regen.
-Max wil dus niet in Q3 komen.
-Max dacht dat het wel mee zou vallen met de regen.
-Je kan de afgelopen jaren dus echt niet meer rijden met relatief veel regen. Dat lijkt echt de auto's te zijn...
-Max geeft echt geen ene F om de media.
Ook hoe Max een snelle ronde opbouwt alsmede hoe hij de feedback voor de auto verzameld tijdens de vrije trainingen. Maar dat mag je zelf gaan kijken.
'Ik zie dat het wel gaat meevallen' | Max Verstappen over Rusland | Formule 1 2021
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Waar Max een hele mooie glijpartij onder controle houdtdutchgio schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:24:

Nu de samenvatting van Zandvoort.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
De leader en graphics ook nog simpel. Erg jammer idd hoe de auto's nu ontwikkeld zijn met regen dus ik zou het wel leuk vinden er straks wel kan worden gereden voor een hopelijk andere uitslag. Is ook gezegd gister dat als er een window is het gebeurd.AtlAntA schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:29:
[...]
Ja maar daar regent het bij lange na niet zo hard als het nu in Sochi regent. En daarbij zijn de auto's nu op zo'n manier ontwikkelt dat ze bij een klein beetje water al niet meer te besturen zijn.
Wat dat betreft is het wel jammer dat men (FIA) nu het schema aanpast omdat de auto's niet geschikt zijn om tijdens een fikse bui te rijden. Ik weet dat het onveilig is maar ergens zou je zeggen van "ga maar rijden en zoek het uit"
En bij een training/kwalificatie rijd je veel minder met dusdanig veel auto's bij elkaar en is spray ook minder een issue.Amphiebietje schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:29:
Spa snapte ik eigenlijk nog wel, omdat er ook geen wind stond en de spray als een soort mist in de lucht bleef hangen. Hier lijkt het vooral erg nat te zijn.
Net terug van sporten met de jeugd. Ik begrijp dat de FP3 niet door is gegaan?
Mijn boefje is liev!
Klopt.JB schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:36:
Net terug van sporten met de jeugd. Ik begrijp dat de FP3 niet door is gegaan?
Hopelijk morgen geen herhaling van Spa '21.
Hoewel Ziggo nog wel even een herhaling van Spa '96 mag laten zien.
[ Voor 22% gewijzigd door AW_Bos op 25-09-2021 11:39 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Als het een Spa #2 wordt zijn er dus 0 punten voor Max..
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |