[F1 2021] Race 15 GP van Rusland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 27 Laatste
Acties:
  • 99.247 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
De_Bastaard schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:40:
Als het een Spa #2 wordt zijn er dus 0 punten voor Max..
Met halve punten dan niet eens zo pijnlijk, maar laten we daar maar niet van uitgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Novarion schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:46:
[...]

Met halve punten dan niet eens zo pijnlijk, maar laten we daar maar niet van uitgaan.
Als het een Spa #2 wordt een Mercedes-powered auto in de muur tijdens de Q, met zoveel schade dat ie ook achteraan mag starten. :P

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Zijn er toevallig live cams?

Dan heb ik tenminste iets op staan en ben wel benieuwd wat ze aan het doen zijn. :)

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:18

JB

Cédric roelt!

Inderdaad. Zei ik gisteren al, zul je zien, 2 rondjes voor de bühne en inpakken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het is nu pas zaterdag :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Blijft toch frappant dat ze tegenwoordig ook helemaal niet kunnen rijden zodra het regent. Dat was vroeger wel anders, toen werd er gewon geracet bij regen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:16
JohanKupers schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:16:
Blijft toch frappant dat ze tegenwoordig ook helemaal niet kunnen rijden zodra het regent. Dat was vroeger wel anders, toen werd er gewon geracet bij regen.
met de nodige (en gevaarlijke) chaos tot gevolg.

Anyway, ik denk dat ze de kwalificatie er ergens we tussendoor knallen. morgen is de race pas...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Full wets hoeven iig niet meer geproduceerd te worden, zodra die nodig zijn wordt er toch niet geraced, dat is pas mogelijk als het toch al droog genoeg is voor inters.

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Andere auto's, andere aerodynamica, andere banden en andere veiligheidsinzichten. Totaal niet meer te vergelijken met vroeger, helaas.

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

mark-k schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:18:
[...]

Full wets hoeven iig niet meer geproduceerd te worden, zodra die nodig zijn wordt er toch niet geraced, dat is pas mogelijk als het toch al droog genoeg is voor inters.
Precies dit.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
Precies. En zeker de kwalificatie zou gewoon doorgang moeten vinden. Dan is spray en probleem wat je zelf veroorzaakt. Genoeg tijd om een gaatje te vinden zodat je een rondje kan rijden.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geronimous
Jeetje jongens, niet meteen doen alsof er nooit meer geracet gaat worden in de regen. Spa was gewoon extreem met teveel regen gedurende een veel te lange periode waardoor er gewoon niks meer mogelijk was. Die race laten doorgaan was zwaar onverantwoordelijk geweest.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Geronimous schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:26:
Jeetje jongens, niet meteen doen alsof er nooit meer geracet gaat worden in de regen. Spa was gewoon extreem met teveel regen gedurende een veel te lange periode waardoor er gewoon niks meer mogelijk was. Die race laten doorgaan was zwaar onverantwoordelijk geweest.
Wanneer heb je voor het laatst iemand langer dan 3 rondjes zonder safetycar op de full wets hebt zien rijden? Er wordt soms nog wel eens met wat water geraced, maar niet met echte regen. Zodra de full wets uitkomen komt ook de safetycar of de rode vlag.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 17:38
Ik snap er geen kloot van eerlijk gezegd. Ja, het is potentieel gevaarlijk, maar dat is rijden in het droog ook. Het ongeluk met Bianchi had te maken met veiligheidsprocedures die niet in orde waren, die zijn aangepast door gebruik van de VSC of code rood bij hijskranen op/langs de baan.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:59

Vuvuzela

My spire is forming

mark-k schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:33:
[...]
Wanneer heb je voor het laatst iemand langer dan 3 rondjes zonder safetycar op de full wets hebt zien rijden? Er wordt soms nog wel eens met wat water geraced, maar niet met echte regen. Zodra de full wets uitkomen komt ook de safetycar of de rode vlag.
Dan nog zijn de full wets belangrijk. In die rondjes achter de SC op FW wordt er een hoop water de baan af gevoerd.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:43
De heli moet ook kunnen vliegen he. Niet alles heeft met de baan te maken :)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
AtlAntA schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:29:
[...]

Ja maar daar regent het bij lange na niet zo hard als het nu in Sochi regent. En daarbij zijn de auto's nu op zo'n manier ontwikkelt dat ze bij een klein beetje water al niet meer te besturen zijn.

Wat dat betreft is het wel jammer dat men (FIA) nu het schema aanpast omdat de auto's niet geschikt zijn om tijdens een fikse bui te rijden. Ik weet dat het onveilig is maar ergens zou je zeggen van "ga maar rijden en zoek het uit" O-)
Pirelli zou eigenlijk ook echte regenbanden moeten bieden, gewoon een stuk smaller. Meer grip, minder spray.

alles kan off-topic

• Geronimous
[...]

Die redenering gaat scheef, want het regent sowieso al niet vaak tijdens een race. Ben zelf wel benieuwd naar de statistiek, dus ga eens op zoek.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Geronimous schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:26:
Zo extreem was Spa niet. Het regende. En dat is nou net het punt, als het regent wordt er niet geracet, enkel achter de safety car de rondjes uitzitten als het moet en dan racen op een natte, opdrogende baan.
Ik vind ook wel dat ze iets minder van suiker mogen zijn. Het is buitensport dus dan heb je met het weer te maken. Pas het ontwerp er dus maar op aan.

alles kan off-topic

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Met "vroeger" bedoel je ook Turkije 2020?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
Ankona schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:44:
[...]

Zo extreem was Spa niet. Het regende. En dat is nou net het punt, als het regent wordt er niet geracet, enkel achter de safety car de rondjes uitzitten als het moet en dan racen op een natte, opdrogende baan.
Ik vind ook wel dat ze iets minder van suiker mogen zijn. Het is buitensport dus dan heb je met het weer te maken. Pas het ontwerp er dus maar op aan.
Ah ja, want fuck de veiligheid van de coureurs...

De echte experts zitten achter de stuurtjes, en als een ruime meerderheid van het veld zegt dat het onacceptabele omstandigheden zijn, dan geloof ik hen.

En dat terugwijzen naar 'vroeger' is ook kul. Vroeger waren er geen halo's, werd er getankt bij een pitstop, stond het publiek dichterbij en waren er geen impact-barriers. Sommige zaken veranderen met voortschrijdend inzicht.

[ Voor 14% gewijzigd door Geronimous op 25-09-2021 12:50 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:44
Ah Spa 2.0… Weet wel dat ik morgen mocht het weer mis gaan niet weer 5 uur achter de TV ga zitten wachten voor saus

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:44
Vuvuzela schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:39:
[...]

Dan nog zijn de full wets belangrijk. In die rondjes achter de SC op FW wordt er een hoop water de baan af gevoerd.
Als er wind staat werkt dat. Als het windstil is dan blijft het gewoon hangen en valt het weer neer. Zolang de auto's meer afvoeren dan erbij komt wordt het vanzelf droger. Althans, er komt een droge lijn. Ernaast is het nog steeds zeiknat dan.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:18
dglavimans schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:49:
Ah Spa 2.0… Weet wel dat ik morgen mocht het weer mis gaan niet weer 5 uur achter de TV ga zitten wachten voor saus
Morgen is het waarschijnlijk droog. Het probleem is de regen vandaag. Niet meteen zo dramatisch.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:35

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Als de wagen in P1 op het einde van de kemel straight al komt klagen vanwege de spray van de SC voor hem ondanks het feit dat die SC amper water in de lucht gooit in tegenstelling tot die 20 andere wagens, dan weet je genoeg. Je kan daar niet veilig racen. Niemand die iets ziet door alle mist is vragen om crashes met alle risico vandien.

Nee, de baan op zich was geen nachtmerrie omdat ze vrij goed afwatert. Maar als er zoveel regen blijft vallen dat je op de zwaarste rempunten niet eens kunt zien wat er voor je gebeurd dan ben je gewoon met de veiligheid aan het spelen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Vuvuzela
  • Laatst online: 11:59

Vuvuzela

My spire is forming

[...]

Pas het ontwerp aan? Makkelijk gezegd.. Laten we auto's maken die altijd een stuk langzamer zijn zodat we die ene keer dat het regent wel kunnen rijden in de regen. :z

Max had ook prima kunnen starten in Spa. Het probleem is dat de auto's achter hem minder en minder tot niets kunnen zien.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Nu online
Lewis laat zien dat er best te rijden is. /s

En zwemmen bij de F3 vanochtend

[ Voor 32% gewijzigd door jan390 op 25-09-2021 13:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Met stoere praat schieten we niets op. Ik hoop dat de fia op tijd besluit wat te gaan doen.

Morgen ziet het er beter uit dan sla ik liever vandaag gewoon over.

Tweakers Discord

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
De vraag is wat ze dan morgen op het programma zetten. F2 moet ook nog 3 races en F3 nog 2.
Ik zie liever zoveel mogelijk races en dan pak bij de F1 maar lekker de FP2 opstelling.

• jan390
  • Nu online
TheBrut3 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:59:
De vraag is wat ze dan morgen op het programma zetten. F2 moet ook nog 3 races en F3 nog 2.
Ik zie liever zoveel mogelijk races en dan pak bij de F1 maar lekker de FP2 opstelling.
F1 gaat voor alles.
En voor F2 is dit nu bekend

[ Voor 13% gewijzigd door jan390 op 25-09-2021 13:03 ]

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Misschien moeten we als Nederlandse watervechters maar eens allemaal langs de circuits en kijken wat we kunnen verbeteren aan de afwatering :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:44
jaapstobbe schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:53:
[...]

Morgen is het waarschijnlijk droog. Het probleem is de regen vandaag. Niet meteen zo dramatisch.
!remindme tommorow :+

Maar ik hoop dat jij gelijk hebt!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Als ik via weerplaza de regenradar bekijk lijkt het zo droog te gaan worden in Sochi.

-edit-
Yep, het is dus nu kurkdroog met een zonnetje...

[ Voor 27% gewijzigd door Humma Kavula op 25-09-2021 13:21 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

[...]

Wanneer het je voor het laatst gezien dat ze de race hebben uitgesteld omdat er regen was? Voor Spa uiteraard. We hebben de laatste jaren namelijk überhaupt weinig regen gezien op zondag... Hongarije 2020: Gewoon racen. Turkije: Gewoon racen. Duitsland 2019: Gewoon racen. Etc. Om nog maar te zwijgen over de natte kwalificaties die we ook hebben gehad, en gewoon doorgegaan zijn.

Wel weer typisch hoor, dit topic.... direct enorm overdreven reacties. Op het zure af :')

[ Voor 11% gewijzigd door naitsoezn op 25-09-2021 13:22 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Nou Olav staat in het droog en in het zonnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Volgens Olav Mol komt er een zonnetje, en denk dat hij gelijk krijgt. Op tv zie ik ook iets zon.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

naitsoezn schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:08:
[...]

Wanneer het je voor het laatst gezien dat ze de race hebben uitgesteld omdat er regen was? Voor Spa uiteraard. We hebben de laatste jaren namelijk überhaupt weinig regen gezien op zondag... Hongarije 2020: Gewoon racen. Turkije: Gewoon racen. Duitsland 2019: Gewoon racen. Etc. Om nog maar te zwijgen over de natte kwalificaties die we ook hebben gehad, en gewoon doorgegaan zijn.

Wel weer typisch hoor, dit topic.... direct enorm overdreven reacties. Op het zure af :')
We hebben vrij weinig regen tijdens races ja, maar nagenoeg elke keer dat er regen was wordt er net zo lang gewacht tot iedereen weer op inters staat. Op Spa hebben we voor het eerst gezien wat er gebeurt als het niet minder gaat regenen, namelijk helemaal niks (qua racen). De huidige auto's zijn gewoon ruk, met inhalen in normale races en met spray in de regen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Gene Kelly

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FAIFwRuUcAI52RL?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FAIFwROWYAMB9MV?format=jpg&name=large

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

mark-k schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:24:
[...]

We hebben vrij weinig regen tijdens races ja, maar nagenoeg elke keer dat er regen was wordt er net zo lang gewacht tot iedereen weer op inters staat.
Da's gewoon aantoonbaar onjuist. Vervelende discussietechniek om een punt te maken :r

[ Voor 33% gewijzigd door naitsoezn op 25-09-2021 13:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Goed, dan kan iedereen nu alvast een beerje wennen voor wanneer er in de toekomst in Санкт-Петербург geraced gaat worden.
Daar regent het zo vaak dat inwoners van Leningrad op zonvakantie naar Schotland kunnen gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

naitsoezn schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:27:
[...]

Da's gewoon aantoonbaar onjuist. Vervelende discussietechniek om een punt te maken :r
Nou toon het aan dan zou ik zeggen, ipv het op de man te spelen. Voor zover ik me kan herinneren wordt er echt nauwelijks op full wets gereden in de afgelopen jaren en als het al gebeurt wordt binnen een paar rondjes naar de inters geswapped (meestal full wets achter SC, SC naar binnen en iedereen mee om te swappen naar inters).

Als jij een simpele manier hebt om me te laten zien dat dit niet klopt dan graag, want ik heb geen flauw idee waar ik die info vandaan zou kunnen halen behalve dan mijn eigen herinneringen.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

mark-k schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:31:
[...]

Nou toon het aan dan zou ik zeggen, ipv het op de man te spelen.
Ik geef net al drie voorbeelden van races, hoe meer wil je het aangetoond hebben :? Alleen Duitsland 2019 begon met drie rondjes achter de SC, maar start was gewoon op full wets. Net als Turkije. En Imola dit jaar nog. En dan benoem ik de qualificaties op full wets nog niet eens. En da's in de afgelopen 2 seizoenen waar ik mogelijk ook nog wel een race vergeet, ga je verder terug dan zul je nog meer vinden. Maar als jij het tegendeel vind, dan kun jij ook races aanbrengen die jou punt ondersteunen. Ik geef je alvast één hint: Zul je goed voor moeten zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/ooyala-videos/2020/11/Vva3JzajE6wRNLBwhlmzd_ibC3qAH2Xc.transform/9col/image.jpg
https://www.formula1.com/en/racing/2020/Turkey.html

Afbeeldingslocatie: https://cdn1.formulaspy.com/v3/wp-content/uploads/2019/07/28160223/2455LB1D5131.jpg
https://www.formula1.com/en/racing/2019/Germany.html

https://www.formula1.com/...CBcO0eZgKfCLHtEFIqS8.html

[ Voor 28% gewijzigd door naitsoezn op 25-09-2021 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
mark-k schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:31:
[...]

Nou toon het aan dan zou ik zeggen, ipv het op de man te spelen. Voor zover ik me kan herinneren wordt er echt nauwelijks op full wets gereden in de afgelopen jaren en als het al gebeurt wordt binnen een paar rondjes naar de inters geswapped (meestal full wets achter SC, SC naar binnen en iedereen mee om te swappen naar inters).

Als jij een simpele manier hebt om me te laten zien dat dit niet klopt dan graag, want ik heb geen flauw idee waar ik die info vandaan zou kunnen halen behalve dan mijn eigen herinneringen.
Imola?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBwOYTjTeJ-go9PopRlZ2EChHU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npYcxEPXLF21MI1wA6YV054i.jpg?f=fotoalbum_large

• Novarion
Imola was nat, maar geen regenrace.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

naitsoezn schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:34:
[...]

Ik geef net al drie voorbeelden van races, hoe meer wil je het aangetoond hebben :? Alleen Duitsland 2019 begon met drie rondjes achter de SC, maar start was gewoon op full wets. Net als Turkije. En Imola. En dan benoem ik de qualificaties op full wets nog niet eens. En da's in de afgelopen 2 seizoenen waar ik mogelijk ook nog wel een race vergeet, ga je verder terug dan zul je nog meer vinden. Maar als jij het tegendeel vind, dan kun jij ook races aanbrengen die jou punt ondersteunen. Ik geef je alvast één hint: Zul je goed voor moeten zoeken.

[Afbeelding]
https://www.formula1.com/en/racing/2020/Turkey.html

[Afbeelding]
https://www.formula1.com/en/racing/2019/Germany.html

https://www.formula1.com/...CBcO0eZgKfCLHtEFIqS8.html
Ik heb even de highlights teruggekeken: Turkije 2020: eerste switches naar inters in ronde 7. Hongarije: Voor zover ik kan zien start iedereen op inters. Duitsland 2019: ronde 6 komen de switches naar inters.

Dus okee, niet 3 rondjes maar 6-7, nog steeds niet significant.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

mark-k schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:44:
[...]

Ik heb even de highlights teruggekeken: Turkije 2020: eerste switches naar inters in ronde 7. Hongarije: Voor zover ik kan zien start iedereen op inters. Duitsland 2019: ronde 6 komen de switches naar inters.

Dus okee, niet 3 rondjes maar 6-7, nog steeds niet significant.
En komt dat omdat het weer gewoon beter werd of omdat de race, zoals jij stelt, uitgesteld werd? Als er geen regen valt, dan kun je ook geen regenrace hebben ;)

Niet op de man reageren.

[ Voor 30% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-09-2021 14:10 ]

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Waarom kiest redbull niet voor 2 nieuwe motors bij Max dan hebben ze 2 nieuwe motors?

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Formula one schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:47:
Waarom kiest redbull niet voor 2 nieuwe motors bij Max dan hebben ze 2 nieuwe motors?
Dat mag niet meer nadat Mercedes die stunt uithaalde in 2016. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
VOlgens mij heeft Hamilton dit truukje 2 jaar geleden al een keer uitgevoerd.
DAarna is hier een verbod op gekomen.

EDIT zit nu een post dat dit alweer 2016 was.

de tijd gaat snel .

[ Voor 10% gewijzigd door Peter F op 25-09-2021 13:48 ]

• Spotmatic
  • Laatst online: 07:04

Spotmatic

Ken sent me

Waarom niet 10 nieuwe motoren dan? Dat geeft al aan dat het niet mogelijk is. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• jan390
  • Nu online
En hoe leg je 2 motoren in een auto?

• Formula one
Oh ik dacht dat de motoren pool de 2 laatste motoren zijn en je dus 2x maximaal mag wisselen my bad

• Jasphur
Ze zijn aan het verzamelen! De Q gaat denk ik gewoon beginnen zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Q Bot
P1 Ham
Snelste ronde: Max

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:En de quickreply gaat weer uit voor de kwalificatie. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:18
Waarom zitten er full wets in de bandenkeuze, wanneer er tijdens regen niet gereden mag worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Kunnen we ophouden met klagen over dat regenbanden niet nodig zijn, omdat er dan niet gereden wordt..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10:31
Hopelijk een verrassende qually met de vochtige baan. Have fun allemaal!

iRacing Profiel

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

naitsoezn schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:46:
[...]

En komt dat omdat het weer gewoon beter werd of omdat de race, zoals jij stelt, uitgesteld werd? Als er geen regen valt, dan kun je ook geen regenrace hebben ;)

knip
Dat is niet echt mijn schuld he, jij noemt races die binnen hetgeen ik noem vallen. Als jij zegt dat je kunt aantonen dat er gewoon in de regen geraced wordt en je noemt dan races waarbij je zelf zegt dat er geen regen valt (wat ik ook al zei, we hebben niet vaak regen in de F1) kan ik er ook niks aan veranderen. Ik had gedacht dat er voorbeelden zouden komen van races waarbij er een halve race op wets gereden werd, maar voor zover ik weet bestaan die niet omdat er of gewoon weinig regen valt, of gewacht wordt tot de baan droog genoeg is om binnen een paar rondjes naar inters te gaan.

Graag niet op reageren.

[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-09-2021 14:11 ]

• Jasphur
SKY zegt dat het enorm glad kan zijn :P ben benieuwd. GIO?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Geeft ook wel een rustig gevoel wanneer je weet dat Max niet mee gaat doen voor pole. :)

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:56:
[modbreak] En de quickreply gaat weer uit voor tijdens de kwalificatie. :) [/]
FTFY :>

Kijken wie zich gaat vergalopperen op deze kleffe baan. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dan ga ik maar eens een subtiele maar duidelijke hint geven. ;)
We kunnen het ook hebben over:
-De baan die toch al groen is, is nu helemaal weer zonder grip. En dat zal morgen ook zo zijn.
-Baan evolutie zal dus fors zijn waardoor het spannend zal blijven.
-Beter inters of wets?

• ParaDroid2
  • Laatst online: 12:44
Bijna iedereen op inters naar buiten. Alleen Alonso op wets zo te zien nu.

• chevsticks
Aan de heren te zien, inters :D

Wel leuk voor Verstappen dit, hoeft hij zich niet zo druk te maken om z'n tijden. Hij kan nu prima naar Q3 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC_Sparkles
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:00:
Dan ga ik maar eens een subtiele maar duidelijke hint geven. ;)
We kunnen het ook hebben over:
-De baan die toch al groen is, is nu helemaal weer zonder grip. En dat zal morgen ook zo zijn.
-Baan evolutie zal dus fors zijn waardoor het spannend zal blijven.
-Beter inters of wets?
Vermoed inters sneller zijn, baan is nat, maar rijden ze snel een droge lijn op.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Die spray waait snel weg van de baan.

[ Voor 27% gewijzigd door Jasphur op 25-09-2021 14:02 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik ben benieuwd wie er als eerste af ligt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Jasphur
Zou ALO de call voor FW zelf gemaakt hebben?

• chevsticks
Quad schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:03:
Ik ben benieuwd wie er als eerste af ligt.
1 van de Haas jongens gok ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Jasphur schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:03:
Zou ALO de call voor FW zelf gemaakt hebben?
Komt Alonso over als het type coureur die zaken voor zich laat bepalen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
chevsticks schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:01:
[...]

Aan de heren te zien, inters :D

Wel leuk voor Verstappen dit, hoeft hij zich niet zo druk te maken om z'n tijden. Hij kan nu prima naar Q3 :)
verstappen moet gewoon nu een goeie tijd rijden om aan de 107% regel te voldoen. en daarna lekker laten.
Geen reden om risico's te nemen als je morgen toch achteraan start.

• MC_Sparkles
Gaat de laatste run van q1 nog leuk worden tussen t16 en t18 waar ze allemaal ruimte gaan zoeken.

iRacing Profiel

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:04:
[...]

Komt Alonso over als het type coureur die zaken voor zich bepalen? :P
Als er een coureur is die dat doet… :+

• MikeyMan
  • Laatst online: 12:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heeft Ferrari het trucje van Honda overgenomen mbt cilinder uitschakeling? Klinkt bij gas los rauwer dan voorheen?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max pit?

• Jasphur
Oef. FW zijn het niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Niet te snel Norris, hou het heel deze keer. :9

• chevsticks
Dat had heel naar af kunnen lopen, man man man

ging niet zo hard zie ik op de replay

[ Voor 34% gewijzigd door chevsticks op 25-09-2021 14:07 ]

• Jasphur
Toch weer GIO haha. Sund

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Leclerc kan gauw een schone broek aan trekken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max stapt al uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Formula one
Raar dat Max geen tijd neerzet had wel 1 ronde verwacht

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:43

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
Hoef je tegenwoordig niet eens een tijd te zetten?

• Rene
Max is er al klaar mee :+

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Perez gaat zo q2 niet halen. Die zal echt sneller moeten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

chevsticks schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:08:
De baan is nat, dus 107% regel geldt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik ga er van uit dat de kampioenschap leider door de stewards geacht wordt binnen 107% te kunnen rijden, maar dit is wel heel erg apart. :P
DataGhost schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:09:
[...]

De baan is nat, dus 107% regel geldt niet.
Dat verklaard het ja. :P

[ Voor 41% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-09-2021 14:10 ]

• MC_Sparkles
Officieel moet je binnen 107% zitten en anders kan op basis van andere sessies dispensatie aanvragen om toch deel te nemen. Word ook weleens gebruikt als iemand een klapper maakt in bijv zijn 1e snelle ronde.

Edit: blijkbaar geld die 107% niet in t nat

[ Voor 5% gewijzigd door MC_Sparkles op 25-09-2021 14:10 ]

iRacing Profiel

• Rene
Volgens mij niet nee. Als je in de eerste ronde pech krijgt zet je ook geen ronde. Je bent dan niet per definitie gediskwalificeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
MC_Sparkles schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:10:
[...]

Officieel moet je binnen 107% zitten en anders kan op basis van andere sessies dispensatie aanvragen om toch deel te nemen. Word ook weleens gebruikt als iemand een klapper maakt in bijv zijn 1e snelle ronde.
Ze zullen je maar weigeren :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Zou toch wat zijn he? als de FIA nog ergens in regeltje vindt en Max morgen niet toelaat tot de race.....

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:00
hol...hold...hold up.... Lat 4th and russ is 15th :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Terwijl je het WDC leidt. :+

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:43
Wellicht geen heel goede vergelijking, maar wat een contrast met Zandvoort...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novarion
Iemand een mooie beredenering, voor het volgende:
Charles en Max starten beide achteraan morgen, Max doet logischerwijs nu gewoon niet mee of geen moeite.
Waarom gaat Charles dan nu wel gewoon door?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zelfs met natte omstandigheden is dit een oersaai circuit. :Z

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MC_Sparkles
d0s schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:09:
Perez gaat zo q2 niet halen. Die zal echt sneller moeten
Hij heeft je gehoord :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
mnarijnm schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:12:
hol...hold...hold up.... Lat 4th and russ is 15th :o
Baan droogt op en wordt sneller. Dat is het leuke van deze kwalificaties alles kan op zijn kop in de laatste minuten.

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 6 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord