[F1 2021] Race 15 GP van Rusland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste
Acties:
  • 99.255 views

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:05
Dit is wel heel laag van Mercedes of ligt dat aan mij?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Max kan toch wel trots zijn, dat 1 compleet team volledig op hem gefocust is om hem vooral niet te laten winnen... Zo zeker zijn ze dus niet van zichzelf of Hamilton..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Hopen op een poepstart van Bottas en dat max hem dan gelijk voorbij is. Op het lange rechte stuk moet het dan nog wel kunnen ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

JB

Cédric roelt!

pro_6or schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:50:
Om Max op te houden, evt een klein botsinkje.
Als BOT nu ineens kleine botsinkjes veroorzaakt, dan wordt er nog veel meer duidelijk...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:59

Spotmatic

Ken sent me

Danielson schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:52:
Dit is wel heel laag van Mercedes of ligt dat aan mij?
Het ligt niet aan jou. Ik ben ook wel wat gewend van Mercedes maar dit... straffen pakken met geen ander doel dan Max op te houden of potentieel zelfs uit de race te rijden onder het mom van "ongelukje".

Ik denk dat het niet succesvol gaat zijn want dit soort dingen backfiret alleen maar.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:56
Als Mercedes dit werkelijk doet om Max te stoppen, dan zijn ze wel heel wanhopig. De inhaal capaciteiten van de Mercedes zijn niet echt om over naar huis te schrijven, kan je beter als 7e starten dan achter in het veld, WK punten zijn WK punten, de kans bij een start als 7e op punten is hoger dan vanuit achteraan starten.
PS: Hamilton wordt er in de eerst ronde af gebeukt, dat voel ik aan mijn kleine teen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50

Saffie_time

Why use this? 42!

Blijkbaar zit er meer stress in het Mercedes team dan ze willen laten blijken

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:21

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Wat een zwaktebod van Mercedes, twee auto's voorin en nog gaan verdedigen
Zwak

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:26
Mercedes laat zich hier heel erg kennen en hebben geen vertrouwen in dat Lewis het even kan bolwerken daar voorin.

Zou toch humor zijn als Max binnen no time bottas voorbij is en het tactische moment van Mercedes in rook opgaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
AtlAntA schreef op zondag 26 september 2021 @ 07:33:
[...]

Sorry maar dat is wel heel erg onlogisch.
Tja, maar ze doen het dus wel 7(8)7

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

JB schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:54:
[...]

Als BOT nu ineens kleine botsinkjes veroorzaakt, dan wordt er nog veel meer duidelijk...
Niet eens veroorzaken, gewoon het Max zo moeilijk mogelijk maken en graag nog een strafje toe.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
frankb15 schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:46:
Weet iemand waarom Bottas weer voor een motorwissel gaat?

[Twitter]
Omdat die motor toch gewisseld moet worden en hij nu mooi de opmars van Verstappen in het achterveld al kan frustreren?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ankona schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:10:
[...]

Omdat die motor toch gewisseld moet worden en hij nu mooi de opmars van Verstappen in het achterveld al kan frustreren?
Hij had vorige race al een nieuwe motor gekregen? Goede betrouwbaarheid dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:13
Bushie schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:56:
De inhaal capaciteiten van de Mercedes zijn niet echt om over naar huis te schrijven, kan je beter als 7e starten dan achter in het veld, WK punten zijn WK punten, de kans bij een start als 7e op punten is hoger dan vanuit achteraan starten.
Ik zou het daarom onlogisch vinden als dit de reden is. Voor Max maakt het niks uit waar hij Bottas passeert, misschien zelfs wel liever meteen achteraan dan aan het eind van de race vooraan. Met een beetje pitstopstrategie is hij m zo voorbij.
Denk eerder dat er iets met die PU’s van Mercedes is, en dat is interessant als je bedenkt hoeveel Hamilton er nog heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:40
d-vine schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:59:
Mercedes laat zich hier heel erg kennen en hebben geen vertrouwen in dat Lewis het even kan bolwerken daar voorin.

Zou toch humor zijn als Max binnen no time bottas voorbij is en het tactische moment van Mercedes in rook opgaat
Qua verdedigen bakt Bottas er nooit wat van. Heb toch de laatste jaren alle races wel gezien en verdedigen is echt niet zijn sterkste kant. Max vliegt er gewoon voorbij, warp speed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10
Ankona schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:10:
[...]

Waarom moet die motor gewisseld worden dan? Hij heeft al een vierde gepakt waarvan ze bij Lewis nog twijfelen of die uberhaupt nodig is. Waarom ook nog een vijfde?

Zelfs als er een in de soep is gereden zoals bij Max is een vijfde niet nodig. Tenzij er meerdere kapot zijn wat niet bekend is gemaakt.

//edit
Ik denk dat ze inschatten dat Max rond pitwindow bij Bottas zou zijn en er dan met een undercut er voorbij en dat ze dit op deze manier opvangen. Wel paniekvoetbal wat mij betreft.

[ Voor 33% gewijzigd door Shinji op 26-09-2021 10:19 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

pro_6or schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:08:
[...]

Niet eens veroorzaken, gewoon het Max zo moeilijk mogelijk maken en graag nog een strafje toe.
Dat is nieuw voor mij, BOT die het iemand moeilijk maakt :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:11
Best bizar. Als ze Bottas hadden laten staan zat hij al in de punten, met kansen op nog meer punten. Nu moet hij eerst nog maar weer in de punten rijden.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dadona schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:16:
Best bizar. Als ze Bottas hadden laten staan zat hij al in de punten, met kansen op nog meer punten. Nu moet hij eerst nog maar weer in de punten rijden.
Stel je voor dat hij de winst zou pakken… Dat kan HAM allemaal niet meer aan.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Wat is dit nou weer voorn onzin met die motorwissel?? :N :F

Had gisteren bijna nog verwacht dat Hamiltom dit snel zou doen omdat ie zo ruk heeft gekwalificeerd gisteren, en alsnog een keertje moet. Maar nu Bottas weer?

Vetrouw t voor geen meter }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

JB schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:18:
[...]

Stel je voor dat hij de winst zou pakken… Dat kan HAM allemaal niet meer aan.
BOT VER NOR. Ik teken ervoor.

Helaas... gaat niet gebeuren Bottas kennende.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 17:23
Als je als Bottas zijnde denkt alles gehad te hebben als tweede rijder bij Mercedes, wordt je gewoon doodleuk even naar achteren gezet om je teamgenoot z'n concurrent op te houden :N

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Doe even de orange bril af allemaal. Torretje van Bottas is stuk of Mercedes werpt nog een extra torretje in de pool. Mercedes zou wel gek zijn om bijna zekere constructeurs punten weg te gooien. Lewis of Max maakt geen bal uit het gaat tussen Redbull en Mercedes.

[ Voor 11% gewijzigd door Speedster op 26-09-2021 10:34 ]

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:24

vliegnerd

Nintendo fan.

Je kunt hier veel beter wisselen dan op de komende circuits. BOT wisselt nu om latere races ofwel niet alsnog te moeten wisselen ofwel om een extra geüpgrade motor te hebben die dan ook weer hogere motorstanden kan blijven rijden. Lijkt niet heel gek.

Plus de strategie van VER coveren.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:42
Speedster schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:21:
Doe even de orange bril af allemaal. Torretje van Bottas is stuk. Mercedes zou wel gek zijn om bijna zekere constructeurs punten weg te gooien. Lewis of Max maakt geen bal uit het gaat tussen Redbull en Mercedes.
Stuk lijkt mij ook de enige logische verklaring, het is niet alsof Bottas Verstappen op kan houden. Risico is nu zelfs dat Verstappen aan kan haken bij Bottas en dat ze samen naar voren komen. Komt Bottas ergens voorbij, breekt hij de DRS trein op en wordt het voor Verstappen weer makkelijker om in te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-08 11:53
Vraagje voor de regelkenners: Waarom pakt max niet 2 nieuwe motoren dit weekend? Verder naar achteren als achteraan kan niet en je hebt gratis een extra motor in de pool. Er zal wel een regeltje zijn dat dit niet mag, maar ik weet het niet.

Hoi..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Doe even de orange bril af allemaal. Torretje van Bottas is stuk. Mercedes zou wel gek zijn om bijna zekere constructeurs punten weg te gooien. Lewis of Max maakt geen bal uit het gaat tussen Redbull en Mercedes.
Wolff die aangeeft dat een tactische wissel gedaan wordt om een snelle opmars te voorkomen is een oranje bril op hebben?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Saffie_time schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:23:
[...]

Wolff die aangeeft dat een tactische wissel gedaan wordt om een snelle opmars te voorkomen is een oranje bril op hebben?
Waar zegt Toto dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:58
plieshout schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:23:
Vraagje voor de regelkenners: Waarom pakt max niet 2 nieuwe motoren dit weekend? Verder naar achteren als achteraan kan niet en je hebt gratis een extra motor in de pool. Er zal wel een regeltje zijn dat dit niet mag, maar ik weet het niet.
Alleen de motor die op zondag meedoet telt voor de gridstraf en voor de motoren poule ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:34
Er is inderdaad een regel dat dit niet mag. Er komt maar 1 motor in de pool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-08 11:53
Was er al bang voor..dank voor de snelle reactie!

Hoi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Omdat dat niet (meer) kan. Als je nu twee nieuwe motoren pakt in een weekend mag je alleen die waarmee je de race hebt gereden toevoegen aan de poule. De ander wordt dus niet verzegeld / toegevoegd aan de poule en volgende keer dat je die gebruikt krijg je weer opnieuw straf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nick93192
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-09 13:44
Door na deze matige Q Bottas een extra motor te laten pakken, kunnen ze in deze en volgende races de motoren van hem meer opendraaien (en dus eerder voor Max komen). Ik vermoed dat dat de hoofd reden is, zo zetten ze Honda ook meer onder druk.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 13-09 14:04
Phusebox schreef op zondag 26 september 2021 @ 07:39:
[...]

Als ze dat doen laten ze hun ware aard wel echt zien.
Wat een hoopje zielige figuren daar bij Mercedes. Ik hoop dat ze keihard de deksel op de neus krijgen.

Wat een ongekend trieste en zielige move dit. Ze bewijzen dit jaar met verve de slechtste verliezers van het veld te zijn. Onsportief gekonkel om kampioen te worden.

Sorry voor de emotionele reactie, maar dit heb ik echt nog nooit meegemaakt een dergelijke actie. De smoes is uiteraard dat het niks te maken heeft met Max en Lewis maar iedereen weet wel beter.

[ Voor 41% gewijzigd door Phusebox op 26-09-2021 10:35 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
nick93192 schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:26:
.. kunnen ze in deze en volgende races de motoren van hem meer opendraaien
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

En parc ferme dan? Of zat de motor er bij de Q al in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Op https://www.formula1.com/...russia/starting-grid.html zie ik nog niets vermeld staan?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:59
Volgens riciardio zou max een droogweerafstelling hebben terwijl alle andere een (gedeeltelijke) regensetup hebben vanwege de kwalificatie.

https://racingnews365.nl/...erstappen-voor-gp-rusland

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Je kan beter deze FIA page F5-en (niet dat daar nu al wel iets staat over Car 77): https://www.fia.com/docum...one-world-championship-14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
harley schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:30:
Volgens riciardio zou max een droogweerafstelling hebben terwijl alle andere een (gedeeltelijke) regensetup hebben vanwege de kwalificatie.

https://racingnews365.nl/...erstappen-voor-gp-rusland
Alleen is de kans op regen reëel dus dan is Max gezien als dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:11
Of zou Mercedes gisteren de auto's op een droogweer setup naar buiten gestuurd hebben in Q3?

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
Dadona schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:34:
Of zou Mercedes gisteren de auto's op een droogweer setup naar buiten gestuurd hebben in Q3?
Als je de pitstraat uitrijdt in Q1 geldt Parc ferme. Daarna kun je alleen nog minimale vleugelafstellingen veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Spotmatic schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:28:
En parc ferme dan? Of zat de motor er bij de Q al in?
Onder parc ferme mag je onderdelen vervangen zolang het maar van dezelfde specificatie (& afstelling) is. Bij Verstappen hebben ze immers de motor ook nog vervangen na de kwalificatie in Hongarije. De reden dat Gasly & Perez wel een pitlane start "kregen" was omdat hun nieuwe Energy Store van een andere specificatie was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:48
Alsof Bottas zo moeilijk is om te passeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 20:23
Justevo schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:36:
Alsof Bottas zo moeilijk is om te passeren.
Dit is ook mijn gedachte. Het scheelt misschien een paar ronden.... Maar onder druk is Bottas nog nooit sterk geweest. En hij heeft ook weinig reden om echt keihard te verdedigen. Die gaat echt geen risico op een harde crash nemen nu die weet dat die opzij gezet is.

Lach me wel dood als volgend jaar de Ferrari PU opeens heel sterk is, en hij in de Alfa elke keer voor Hamilton staat :+ Bottas krijgt altijd veel shit over zich heen.... Dus dat lolletje zou ik hem wel gunnen

[ Voor 20% gewijzigd door Waah op 26-09-2021 10:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dus ben ik de enige die denkt dat deze "strategie" best wel eens volstrekt verkeerd kan uitpakken? :P
Want wat willen ze nu bereiken? Bottas op die P17 houden om Verstappen af te stoppen? Of moet Bottas nu ook beginnen aan een inhaalrace om de auto's voor hem in te halen en dan Verstappen ook nog af te stoppen zodra die aansluit?

Want Bottas staat er bekend om dat hij zo goed is in het afhouden van Verstappen. Het is ook zeker niet zo dat Verstappen een relatief lage neerwaartse druk afstelling heeft om iedereen in te halen. :z

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/9dqyd6rhbsp71.jpg?width=680&format=pjpg&auto=webp&s=73c5b5ac3ca0fcaec177df41e119d2605671f6e7
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/5sn4z0hibsp71.jpg?width=4096&format=pjpg&auto=webp&s=4014aa76a0fcab1ee4a9888daffd7ed867e03842

Helaas vind ik zo snel geen goede foto van Bottas zijn vleugels die hij gisteren had. Zo was het in ieder geval op vrijdag. En volgens mij is Hamilton wel gewisseld naar die achtervleugel die Bottas had.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FAD2QoAWEAEQFxA?format=jpg

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Als ze Bottas zo hoog mogelijk wil laten eindigen dan zetten ze een droogweer setup, dan start ie uit de pit. Is het om Max op te houden blijven ze bij de huidige setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
nick93192 schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:26:
Door na deze matige Q Bottas een extra motor te laten pakken, kunnen ze in deze en volgende races de motoren van hem meer opendraaien (en dus eerder voor Max komen). Ik vermoed dat dat de hoofd reden is, zo zetten ze Honda ook meer onder druk.
Motor meer open draaien kan denk ik niet. Volgens mij moeten alle motoren van dezelfde fabrikant de Q en race met dezelfde motor stand rijden. Enige wat ik mij kan bedenken waarom Bottas de motor toch zou kunnen open draaien is als ze de gereden kilometers grofweg meenemen. Dus dat Bottas zijn motor "afwijkt" omdat hij minder kilometers gereden heeft dan Hamilton, Vettel, Norris, Russell, .... En daardoor dus wel een afwijkende engine mapping gebruikt mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:18
Maar het verhaal dat ze nu de motor van Bottas de rest van het seizoen open kunnen draaien gaat toch niet op, alle Mercedes motoren moeten toch met dezelfde afstelling rijden?

Edit.
@RobertMe je bent me net voor.

[ Voor 11% gewijzigd door DoubleDutch op 26-09-2021 10:47 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:21

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Bottas wordt in Sotsji even publiekelijk van zijn cojones ontdaan. Mindere kwalificatie gedaan maar dit verdient deze beste man niet. Mag lijden dat hij constant VER een tow geeft. VER zit blijkbaar niet alleen in HAM zijn hoofd, hij verblijft nu ook in Wolff zijn hoofd.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

VER zou wel eens de beste start van iedereen kunnen hebben. Immers: hij is laatste en zal daardoor ook degene zijn met de warmste bandjes (als hij in zijn gridslot staat zal de groene vlag pas gezwaaid worden).

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Vooral deze reactie:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FAMu1vDXsAEx2jq?format=jpg&name=900x900

:+

[ Voor 49% gewijzigd door JohanKupers op 26-09-2021 10:54 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maurice079
Doe even de orange bril af allemaal. Torretje van Bottas is stuk of Mercedes werpt nog een extra torretje in de pool. Mercedes zou wel gek zijn om bijna zekere constructeurs punten weg te gooien. Lewis of Max maakt geen bal uit het gaat tussen Redbull en Mercedes.
Als het team het zelf 'tactisch' noemt, heb je dan een oranje bril op om te denken dat er met de motor van meneer Bottas niet zoveel mis is? ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Mercedes boss Toto Wolff hinted on Saturday evening that it would try something with Bottas for the Sochi race.

"For Valtteri, we are still thinking about possible strategic decisions to be taken in the next hour or two on what the best and quickest race strategy could be for him," he said when asked by Motorsport.com about Mercedes' strategy options for Sochi.
Sodeju zeg. Misschien kan Mercedes proberen of Bottas sneller is als je een bord met de tekst "Ezel" om z'n nek hangt. Dit voelt als natrappen. Gaat hij nu de rest van hij seizoen iedere race een nieuwe motor krijgen?
Toch geloof ik niet dat het dat echt is. Je kan veel over Mercedes zeggen, maar ze stellen zich enorm professioneel op en staan bekend om hun 'no blame' culture.

Dat Bottas opeens een nieuwe motor nodig heeft lijkt onwaarschijnlijk, zeker gezien de grote woorden van Toto Wolf dat ze dit jaar geen extra motoren nodig hebben. Maar ja, dat zegt natuurlijk niet veel. Andere teams hebben ook extra motoren nodig en vooraan de grid zal de motor ook extra hard moeten draaien. Het is op zich geen slecht moment om er bijna gratis eentje op te pikken. Z'n startpositie was toch al heel slecht en gezien de (normale) snelheid van Mercedes is het best voor te stellen dat hij toch in de top 3 zou eindigen. Aangezien Redbull ook niet vooraan start is de kans om de schade te beperken aanzienlijk.

Je zou bijna gaan denken dat Mercedes een manier gevonden heeft om een motor van Bottas bij Hamilton in de auto te leggen. Of in ieder geval niet wil dat Bottas voor Hamilton eindigt. Z'n kwalificatie was wel bagger maar hij staat bekend als Sochi-specialist.

Ik wordt er in ieder geval een beetje Bottas fan van en hoop dat hij kan stralen vanaf die plek.

[ Voor 3% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 26-09-2021 10:58 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Ik snap niet waarom Bottas hier aan meewerkt....

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Maurice079 schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:54:
[...]

Als het team het zelf 'tactisch' noemt, heb je dan een oranje bril op om te denken dat er met de motor van meneer Bottas niet zoveel mis is? ;)
[Twitter]
Wolff heeft misschien ook een oranje bril op ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
Bottas moet toch ook echt nul ruggegraat hebben om zich zo elke keer voor schut te laten zetten. En er dan ook nog zelf aan meewerken.

Ik snap niet dat zo iemand volgend jaar nog een zitje heeft.

Zou me ook niet verbazen als hij de opdracht heeft gekregen om Max kost wat kost achter zich te houden, desnoods er samen af. Als dat gebeurt dan breekt de hel los daar kun je wel op rekenen.

Hopelijk vliegt ie er met Mazespin af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Huh? Mercedes spokeman confirmed tactical change. Max komt er niet in voor dat maakt crashnet ervan.
Extra torretje in de pool? Torretje 4 toch stuk en tactical om "gezicht te redden"?
Recent X aantal paarden gevonden torretje 5 is mega snel?

Nogmaals het gaat NIET tussen Max en Lewis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

Phusebox schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:57:
Bottas moet toch ook echt nul ruggegraat hebben om zich zo elke keer voor schut te laten zetten. En er dan ook nog zelf aan meewerken.

Zou me ook niet verbazen als hij de opdracht heeft gekregen om Max kost wat kost achter zich te houden, desnoods er samen af. Als dat gebeurt dan breekt de hel los daar kun je wel op rekenen.

Hopelijk vliegt ie er met Mazespin af.
Dan breekt de hel niet los, dan heeft Mercedes wat ze willen en kan Wolff weer heerlijk PR draaien.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:45
Dit gaat gewoon een klassieke HamBotVer worden.

Op plek 6-8.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
pro_6or schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:58:
[...]

Dan breekt de hel niet los, dan heeft Mercedes wat ze willen en kan Wolff weer heerlijk PR draaien.
De shit storm die de F1 en Mercedes dan over zich heen krijgt wil je niet weten. Zelfs de meeste Britse pers, hoofdzakelijk pro Lewis, vond de straf in Monza al overtrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 22:41
simons schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:57:
Voor die $9.000.000 per jaar? Ach, dan zou ik er ook over nadenken. Al bloedt je sporthart wél natuurlijk, als je zo nadrukkelijk te kijk wordt gezet.

https://www.express.co.uk...Bottas-earn-F1-salary-evg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick93192
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-09 13:44
Alle motoren moeten dezelfde spec hebben, dat klopt inderdaad. Wel mag elke motor zijn eigen motorstand hebben, zolang deze maar gelijk is vanaf fp3. Het zou onmogelijk zijn om dat te reguleren, oa door de slijtage van de verschillende motoren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Phusebox schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:28:
[...]

Wat een hoopje zielige figuren daar bij Mercedes. Ik hoop dat ze keihard de deksel op de neus krijgen.

Wat een ongekend trieste en zielige move dit. Ze bewijzen dit jaar met verve de slechtste verliezers van het veld te zijn. Onsportief gekonkel om kampioen te worden.

Sorry voor de emotionele reactie, maar dit heb ik echt nog nooit meegemaakt een dergelijke actie. De smoes is uiteraard dat het niks te maken heeft met Max en Lewis maar iedereen weet wel beter.
Ik vind het juist een geweldige move. En je reactie is naar mijn mening misplaatst.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Of zouden Bottas en Hamilton van auto gewisseld zijn? Dan pakt Bottas de straffen en rijdt Hamilton met de verse motor van vorige week.
Zal vast wel iets op verzonnen zijn om dit tegen te gaan maar volgens mij gelden de limieten per wagen en neemt een rijder die halverwege het seizoen instapt die historie gewoon mee.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Voor 9.000.000 per jaar had ik het ook niet erg gevonden ook nu die weet dat hij mag vertrekken aan het einde van het seizoen, en voor 500.000 extra had ik Max er ook nog wel af willen tikken als ik hier de opdracht voor kreeg. 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:38
Had Bottas niet in Monza al een nieuwe PU gekregen?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

simons schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:57:
Heeft hij iets te kiezen dan? Hij kan moeilijk zelf z'n oude motor inbouwen. Bottas z'n hele input bestaat uit 2 pedalen en een stuurwieltje. Hij had al gezegd dat hij er wel eentje voor het team zou incasseren , als dat nodig was.

Ik hoop wel voor Mercedes dat ze niet in de situatie komen dat Hamilton langs Bottas moet. "Hi Valteri, this is James, your tires are gone. box box box pit confirm!"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
En toen blies HAM zijn motor op vanmiddag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Ankona schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:01:
Of zouden Bottas en Hamilton van auto gewisseld zijn? Dan pakt Bottas de straffen en rijdt Hamilton met de verse motor van vorige week.
Zal vast wel iets op verzonnen zijn om dit tegen te gaan maar volgens mij gelden de limieten per wagen en neemt een rijder die halverwege het seizoen instapt die historie gewoon mee.
Dan zou uit de documenten moeten blijken dat het een vierde motor is, dus dan is dat snel duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

Phusebox schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:59:
[...]

De shit storm die de F1 en Mercedes dan over zich heen krijgt wil je niet weten. Zelfs de meeste Britse pers, hoofdzakelijk pro Lewis, vond de straf in Monza al overtrokken.
Als het ook maar riekt naar foutje Max fakkelen ze hem af.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Ze mogen elkaars motoren niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Speedster schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:58:
[...]

Huh? Mercedes spokeman confirmed tactical change. Max komt er niet in voor dat maakt crashnet ervan.
Extra torretje in de pool? Torretje 4 toch stuk en tactical om "gezicht te redden"?

Ja en bananen zijn recht! Het hele seizoen gaat om Max en Lewis. Ze zijn continu met Verstappen en de Rbr bezig, sinds ze niet meer zelf overal de touwtjes van in handen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

PjotrStroganov schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:01:
[...]

Ik vind het juist een geweldige move. En je reactie is naar mijn mening misplaatst.
Het is wel slim, sluw. Alleen dat constante gelul eromheen staat me zo tegen. Zó verschrikkelijk.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

pro_6or schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:03:
[...]

Ik zie hem nog wel een "unsportsmanlike slow formation lap" aangewreven worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
pro_6or schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:03:
[...]

En terrecht, wat je ook van de motorwissel vind, het mag. Als Max een fout maakt dan is dat gewoon zo.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
* DaniëlWW2 hoopt dat Bottas "per ongeluk", Verstappen gewoon een enorme tow geeft en zich laat inhalen aan het einde van het rechte stuk.
Ja sorry Toto, kon hem echt niet afhouden. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

DutchOwnage schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:00:
[...]

Voor die $9.000.000 per jaar? Ach, dan zou ik er ook over nadenken. Al bloedt je sporthart wél natuurlijk, als je zo nadrukkelijk te kijk wordt gezet.

https://www.express.co.uk...Bottas-earn-F1-salary-evg
Als je zoveel geld al hebt dan kan ik me niet anders indenken dat die vergoeding een druppel op een hete plaat is in relatie tot de ongekende wijze waarop hij geschoffeerd wordt. Althans voor mijzelf is geld natuurlijk belangrijk maar als het gaat om geld dan is mijn waarde en vooral als deze wordt misbruikt altijd leidend. Maargoed ik ben geen f1 coureur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:15

Zorro

Z

Lage streek van Mercedes, dat verwacht je eeeh wel.

Maar waarom iedereen Bottas verwijt dat hij eraan meewerkt snap ik niet . Wat moet ie dan? De hele nacht dreigend met een hamer bij de garage staan en roepen "Blijf van mijn auto af!" ?
Of gewoon naar huis gaan en niet meedoen?

Hij kan weinig hier aan doen.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Phusebox schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:57:

Volgens mij is die houding juist precies waarom hij zolang bij Mercedes is mogen blijven. Goed genoeg om meestal P2 te pakken en geen prima donna gevoelens heeft die samenwerken in de weg zit of tegen de media gaat klagen over z'n werkgever. Je zou kunnen zeggen dat hij geen ruggengraat heeft maar wat moet hij dan? Niet rijden?
Je zou ook kunnen zeggen dat het een echte vent is die z'n ego aan de kant zet en gewoon doet wat nodig is voor het team, zeker als hij het toch niet kan veranderen.

Maar ik ben wel benieuwd wat er op de baan gebeurt als Hamilton langs Bottas zou moeten komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Speedster schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:58:
[...]

Mercedes boss Toto Wolff indicated after qualifying that Bottas could take a strategic engine penalty to try and compromise Verstappen’s charge through the field and therefore boost Hamilton’s title aspirations.
Zoals het er staat heeft Wolff het gewoon gezegd.

Heb zelf het idee dat je heel erg veel moeite doet om de andere kant op te redeneren, terwijl het juist heel logisch is voor Mercedes om op deze manier Max te dwarsbomen. Hoe onsportief ook.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
DoubleDutch schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:04:
Ze mogen elkaars motoren niet gebruiken.
Niet elkaar motoren, elkaars wagens.

Zoals je wel vaker ziet tijdens het seizoen, maar dan tussen team onderling. (Vooral tussen RBR en AT/STR) Maar waarom zouden rijders dan niet binnen een team van auto kunnen wisselen en zo de ene rijder de straffen laten pakken en de ander toch de updates te geven?
Zal nu wel niet aan de hand zijn, maar als het kan....

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ach we zien het wel. Max moet toch van achteren starten en Leclerc zit er ook nog tussen.

Hamilton moet zelf ook in een wespennest starten, niks is zeker.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

Shinji schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:05:
[...]

En terrecht, wat je ook van de motorwissel vind, het mag. Als Max een fout maakt dan is dat gewoon zo.
Vorige week bv. Daar probeerde Max een faire inhaalmove. Lewis is degene die hem er af duwde. Ok, je hoeft hem er niet langs te laten (maar what happened to leaving a cars width?) masr zoiets kan Bottas ook doen.

Hij zal proberen om samen met Charles een DRS trein te formeren om zo leclerc en Verstappen op te houden.

Max móet ze dan beiden voorbij en ook nog 110% clean.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:23
Parc ferme blijkt ook weer een joke.
Als die ice kapot is en ze vervangen hem voor een van gelijke spec. Ok 10 plaatsen gridstraf. Maar vervangen voor tactical reasons, dan mag je wat mij betreft gewoon een pitstraat startje doen.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Wat zou er gebeuren als hij niet instapt? en duidelijk aangeeft dat hetgeen men nu doet een overschrijdende reeks is van idioterie die hij heeft moeten verdragen.
Geloof dat iedereen zijn kant zou kiezen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Phusebox
PjotrStroganov schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:01:
[...]

Het geeft wel aan dat ze de pampers aanhebben bij Mercedes. Mooi om ze zo paniekerig te zien.

Ik hoop echt dat het keihard bij ze terug komt.

Excuses voor de emotionele reactie. Maar ik heb veel meegemaakt in de 30 jaar dat ik F1 kijk, maar dit is wel qua team moves eentje die ik nog niet vaak heb gezien.

De beste verdediging is de aanval, maar dit is geen aanval maar grijpen naar strohalmen als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Ankona schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:07:
[...]

Niet elkaar motoren, elkaars wagens.

Zoals je wel vaker ziet tijdens het seizoen, maar dan tussen team onderling. (Vooral tussen RBR en AT/STR) Maar waarom zouden rijders dan niet binnen een team van auto kunnen wisselen en zo de ene rijder de straffen laten pakken en de ander toch de updates te geven?
Zal nu wel niet aan de hand zijn, maar als het kan....
Mag toch hopen van niet. 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vq0M4bo7CrwBAyUxGJ6YdeOQpY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4ra85ozwII9zArASDhy4QFuq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omYPbV6sjFcz5idKPbER3AsGV4A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BSwhlb0fTxGHheRpCUPViRGG.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Laatst online: 22:26
De F1 LIVE: Russian Grand Prix Build-Up is vandaag een uurtje eerder dus om 12.20.

[ Voor 27% gewijzigd door Chocoball op 26-09-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
DoeEensGek schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:04:
[...]

Ja en bananen zijn recht! Het hele seizoen gaat om Max en Lewis. Ze zijn continu met Verstappen en de Rbr bezig, sinds ze niet meer zelf overal de touwtjes van in handen hebben.
Nee nee en nog eens nee. Jij en de media zijn constant bezig met Max vs Lewis.
Het gaat om Mercedes vs RedBull.

Daar is het grote geld mee te verdienen. Het zal Mercedes of Redbull WORST wezen wie er kampioen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:09:
[...]

Het geeft wel aan dat ze de pampers aanhebben bij Mercedes. Mooi om ze zo paniekerig te zien.

Ik hoop echt dat het keihard bij ze terug komt.

Excuses voor de emotionele reactie. Maar ik heb veel meegemaakt in de 30 jaar dat ik F1 kijk, maar dit is wel qua team moves eentje die ik nog niet vaak heb gezien.

De beste verdediging is de aanval, maar dit is geen aanval maar grijpen naar strohalmen als je het mij vraagt.
Redbull zou precies hetzelfde doen als ze de mogelijkheid hebben maar die schijnen maar niet te willen begrijpen dat een goede tweede rijder wel eens handig kan zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Speedster schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:11:
[...]

Daar is het grote geld mee te verdienen. Het zal Mercedes of Redbull WORST wezen wie er kampioen wordt.
Dus waarom plaatsen ze Bottas die al een relatief nieuwe vierde PU heeft, dan naar achteren voor een vijfde PU die overbodig is? Want zo wordt het lastiger voor Bottas om veel punten voor het WCC te verdienen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
[...]

Denk dat een HAM of VER als kampioen marketing technisch heel veel meer merchandise etc verkoopt dat BOT of PER. Dus dat maakt ze zeker wel wat uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
ebis schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:11:
[...]

Redbull zou precies hetzelfde doen als ze de mogelijkheid hebben maar die schijnen maar niet te willen begrijpen dat een goede tweede rijder wel eens handig kan zijn.
Ik geloof niet dat RB dit zou doen. Waarom zou je. Je had Bottas ook gewoon kunnen laten starten op dezelfde strategie als Max (hard > medium waarschijnlijk) waar die normaal zou starten.

Als hij dan Max tegenkomt kan hij aalsnog zoveel mogelijk blocken.

Enige verschil is dat door vroeg in de wedstrijd te blocken Max minder ver naar voren zal kunnen komen en in ieder geval Hamilton safe is voor een tactische inhaalpoging van RB. Dus ze doen het enkel voor Lewis. Dit is voor het constructeurskampioenschap van nul toegevoegde waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:08
En toen remde er in ronde 1 rond P5 iemand een metertje te laat of zegt de 44 motor boem. Perez en Max pakken vervolgens samen minimaal 19 punten en dan is alle moeite voor niets geweest O-)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

DaniëlWW2 schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:38:
Dus ben ik de enige die denkt dat deze "strategie" best wel eens volstrekt verkeerd kan uitpakken? :P
Want wat willen ze nu bereiken? Bottas op die P17 houden om Verstappen af te stoppen? Of moet Bottas nu ook beginnen aan een inhaalrace om de auto's voor hem in te halen en dan Verstappen ook nog af te stoppen zodra die aansluit?

Want Bottas staat er bekend om dat hij zo goed is in het afhouden van Verstappen. Het is ook zeker niet zo dat Verstappen een relatief lage neerwaartse druk afstelling heeft om iedereen in te halen. :z
Volgens mij is het hele plan niet ingewikkelder dan dat Verstappen aan het begin van de race al veel van z'n banden moet vragen om Bottas voorbij te komen zodat hij daar de rest van de race last van heeft.
Het andere doel is een extra motor voor Bottas zodat die iedere race tot het randje kan gaan. Er zijn geloof ik nog 8 races dit seizoen en Bottas heeft 5 motoren tot z'n beschikking. Hij mag ze nu helemaal oprijden zonder veiligheidsmarges voor de rest van het seizeon. Een beetje een alles-of-niets strategie maar hij heeft eigenlijk niks meer te verliezen dit seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
[...]

Onzin natuurlijk, WDC is veel meer een ding dan WCC.
Daarmee zet je het team ook veel meer in de schijnwerpers, wat veel meer waard is dan de constructeurs titel.

Precies de reden dat Bottas nu al weer een motorwissel doet, om het Verstappen moeilijk te maken en Hamilton te helpen.
Niet om met twee Mercedes auto's de meeste punten binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Het is officieel Bootas nieuwe PU (en GIO een versnellingsbak): https://www.fia.com/sites...20Ferm%C3%A9%20issues.pdf

[ Voor 13% gewijzigd door noo op 26-09-2021 11:18 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord