[F1 2021] Race 15 GP van Rusland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste
Acties:
  • 99.256 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Richard117 schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:14:
En toen remde er in ronde 1 rond P5 iemand een metertje te laat of zegt de 44 motor boem. Perez en Max pakken vervolgens samen minimaal 19 punten en dan is alle moeite voor niets geweest O-)
Laten we het hopen.

Ik hoop gewoon dat Alonso bij de start voor Lewis komt... Die heeft tenminste schijt aan alle politiek en verdedigt wel nog een plek.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Speedster schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:11:
[...]

Nee nee en nog eens nee. Jij en de media zijn constant bezig met Max vs Lewis.
Het gaat om Mercedes vs RedBull.

Daar is het grote geld mee te verdienen. Het zal Mercedes of Redbull WORST wezen wie er kampioen wordt.
Tegen zoveel naïviteit valt niet te redeneren vrees ik.

Alsof Bottas en Perez ook maar een schijntje kans maken om kampioen te worden :D

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
DaniëlWW2 schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:12:
[...]

Dus waarom plaatsen ze Bottas die al een relatief nieuwe vierde PU heeft, dan naar achteren voor een vijfde PU die overbodig is? Want zo wordt het lastiger voor Bottas om veel punten voor het WCC te verdienen. ;)
Waar baseer je overbodig op? Heb jij inzicht in Mercedes data en strategie?

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:38
simons schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:08:
[...]

Wat zou er gebeuren als hij niet instapt? en duidelijk aangeeft dat hetgeen men nu doet een overschrijdende reeks is van idioterie die hij heeft moeten verdragen.
Geloof dat iedereen zijn kant zou kiezen.
Niet instappen is contractbreuk/dienstweigering en dat zal hem geld kosten. Daarnaast hebben ze Vandoorne als reservecoureur stand-by staan dus dergelijke kapsones brengt BOT helemaal niets. BOT heeft er veel meer aan om mee te spelen want kans is groot dat hij een bonus krijgt als MER en/of HAM kampioen worden. Als je dan je tegenstander dwars kan zitten dan is hij echt niet te beroerd om mee te werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:59

Player1S

Probably out in the dark

DaniëlWW2 schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:05:
* DaniëlWW2 hoopt dat Bottas "per ongeluk", Verstappen gewoon een enorme tow geeft en zich laat inhalen aan het einde van het rechte stuk.
Ja sorry Toto, kon hem echt niet afhouden. :z
Ik hoop dat bottas zo opzichtig Max eraf beukt vlak na een te opzichtig bericht van toto waarna merc alle punten moet inleveren, geen punten meer kan scoren als team, gehele team 2 races geschorst wordt en toto eindelijk verbannen uit de sport.

Ben helemaal klaar met ze

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10
Jorick schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:17:
[...]

Niet instappen is contractbreuk/dienstweigering en dat zal hem geld kosten. Daarnaast hebben ze Vandoorne als reservecoureur stand-by staan dus dergelijke kapsones brengt BOT helemaal niets. BOT heeft er veel meer aan om mee te spelen want kans is groot dat hij een bonus krijgt als MER en/of HAM kampioen worden. Als je dan je tegenstander op dwars kan zitten dan is hij echt niet te beroerd om mee te werken.
Volgens mij is het voor een reserve coureur nu te laat. Die moet ook Q hebben gereden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:38
[...]
Daar is het grote geld mee te verdienen. Het zal Mercedes of Redbull WORST wezen wie er kampioen wordt.
Dat kan je nu wel roepen maar het is voor Mercedes dan beter om ook Valtteri vooraan te hebben. Hoe meer punten ze samen hebben, hoe beter. Dus waarom zou je een puntenfinish voor Valtteri op de tocht zetten, enkel en alleen om Max dwars te gaan zitten? Dat snijdt geen hout.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ankona schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:07:
[...]

Niet elkaar motoren, elkaars wagens.

Zoals je wel vaker ziet tijdens het seizoen, maar dan tussen team onderling. (Vooral tussen RBR en AT/STR) Maar waarom zouden rijders dan niet binnen een team van auto kunnen wisselen en zo de ene rijder de straffen laten pakken en de ander toch de updates te geven?
Zal nu wel niet aan de hand zijn, maar als het kan....
Ik vind het een leuke theorie. Volgens mij hebben we een paar jaar geleden een akkefietje gehad met twee wissels in een seizoen, waarbij de oude rijder terugkwam maar wel in de andere auto terecht kwam. Volgens mij hebben ze het toen opgelost door het als nieuwe deelnemer te behandelen en dus bij 0 punten te beginnen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
[...]

En Mercedes ziet ook dat ze van Perez niets te vrezen hebben, dus die constructeurskamoioenschap is al "in the bag". En dan is dit een klein/geen offer om ook het rijders kampioenschap veilig te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:10
Wat zijn de regels voor de formation lap?

Ik denk dat Max hier een gigantisch voordeel kan halen. Bottas is nu dus nummer 4 3 om in te halen, bottas ook in vol verkeer, met wat geluk kan hij dit tijdens de start al bolwerken met een goede tow.

Mag Max behoorlijk tijd rekken? Dus op rood starten, zorgen dat Hamilton en de top lekker moeten wachten en zijn banden even goed op temperatuur brengen in de laatste sector? Wellicht dat de top dan iets te enthousiast wordt met koude banden en elkaar eraf rijden.

Een ander voordeel is dat mocht hij er niet voorbij komen, dit met een goede undercut prima mogelijk is. Hij kan bij wijze van in de gear box van Bottas blijven hangen.

Ik zie eigenlijk weinig nadelen van deze actie voor de huidige race.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedster
Player1S schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:18:
[...]

Ik hoop dat bottas zo opzichtig Max eraf beukt vlak na een te opzichtig bericht van toto waarna merc alle punten moet inleveren, geen punten meer kan scoren als team, gehele team 2 races geschorst wordt en toto eindelijk verbannen uit de sport.

Kap eens met die bril opmerkingen

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 26-09-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
Shinji schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:19:
[...]

Volgens mij is het voor een reserve coureur nu te laat. Die moet ook Q hebben gereden.
Dat betwijfel ik want dat zou betekenen dat in het geval een coureur van zaterdag op zondag ziek wordt hij niet vervangen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik acht dit ongeveer even waarschijnlijk als dat hij Hamilton een beuk geeft. Goede kans dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rene schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:19:
Wat zijn de regels voor de formation lap?

Ik denk dat Max hier een gigantisch voordeel kan halen. Bottas is nu dus nummer 4 om in te halen, bottas ook in vol verkeer, met wat geluk kan hij dit tijdens de start al bolwerken met een goede tow.

Mag Max behoorlijk tijd rekken? Dus op rood starten, zorgen dat Hamilton en de top lekker moeten wachten en zijn banden even goed op temperatuur brengen in de laatste sector? Wellicht dat de top dan iets te enthousiast wordt met koude banden en elkaar eraf rijden.

Een ander voordeel is dat mocht hij er niet voorbij komen, dit met een goede undercut prima mogelijk is. Hij kan bij wijze van in de gear box van Bottas blijven hangen.

Ik zie eigenlijk weinig nadelen van deze actie voor de huidige race.
Er zullen vast regels zijn maar niet zo strikt als bij de SC geloof ik.

Maar neem aan dat Max gewoon op hard start en zo lang mogelijk doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Rene schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:19:
Nee, dat mag niet. Of en hoe ze controleren of iemand onnodig treuzelt is vraag twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankb15
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 14:34
Antonio Giovinazzi gaat ook nog 5 plaatsen achteruit voor een nieuwe gearbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Phusebox schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:21:
[...]

Er zullen vast regels zijn maar niet zo strikt als bij de SC geloof ik.

Maar neem aan dat Max gewoon op hard start en zo lang mogelijk doorgaat.
Ik vermoed ook de harde band. Maar het idee blijft hetzelfde. Als je per definitie laatste bent start je automatisch op de meest warme banden ;) dan kan je ze dus extra goed opwarmen lijkt mij.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
Oranje bril af: Dit is natuurlijk een brilliante zet van Mercedes. Alle registers bijzetten voor de winst (zoals elk team dat op en naast het circuit doet). Heerlijk seizoen en het belooft weer een mooie wedstrijd te gaan worden.

En als extraatje: kunnen we gelijk zien hoe een reverse grid start daadwerkelijk gaat uitpakken ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
[...]

Of Max maakt één van zijn signature moves waarbij iemand moet uitwijken om niet te crashen en de ander dit gewoon niet doet. ;)

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Speedster schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:20:
[...]

Pfft das geen orange bril meer.... eerder een orange WAAS
Of gewoon iemand die gruwelijke schijthekel aan dit soort lage valsspelerij heeft.
Als ik het in voetbal voor het zeggen had zouden schwalbes en blessures faken ook minimaal 3 wedstrijden opleveren met +2 voor elke opvolgende overtreding.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nou hoe dan ook; in veel opzichten gaat het een interessante race worden.

Race on.

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 26-09-2021 11:25 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:24

vliegnerd

Nintendo fan.

Ok. Dus BOT wisselt zijn motor geheel volgens de regels en pakt de straf die niet alleen vooraf afgesproken is, maar ook alle teams mee hebben ingestemd.

En dan speelt Mercedes “vieze spelletjes” zijn we “er helemaal klaar mee” enzovoort.

Wat een onzin: Dit is gewoon de sport. Ga gewoon van het racen genieten. Het is toch gewoon het tactische spel?
Of is de motorwissel van Max terwijl hij al een gridstraf heeft ook een vies spel???

On topic: Ik neem aan dat HAM ook nog wel een 4de motor nodig zal hebben. Ik denk dan: wanneer kan jij die nog nemen? En kan Max wel het seizoen uitrijden met twee “performance” motoren in de poule. (1 is te oud en nummer 3 is stuk, nummer 2 heeft al 4 of 5 races??)

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 23:02

JB

Cédric roelt!

PjotrStroganov schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:23:
[...]

Of Max maakt één van zijn signature moves waarbij iemand moet uitwijken om niet te crashen en de ander dit gewoon niet doet. ;)
En dan kan Max gewoon door, pakt de FIA het boek erbij en gaat ie gridstraffen krijgen ipv tijdstraf zodat ie minimaal 3 plekken kwijt is zodra ie finished :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 22:41
Gunner schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:25:
Nou hoe dan ook; in veel opzichten gaat het een interessante race worden.

Race on.
Dat blijkt ook wel aan hoe hard het topic loopt :9

Ik ga iig op zwart de komende paar uur, veel plezier met z'n allen d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Formation lap regels zijn weer zo lekker duidelijk: "During the formation lap practice starts are forbidden and the formation must be kept as tight as possible"

As tight as possible is het al nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Phusebox schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:26:
Formation lap regels zijn weer zo lekker duidelijk: "During the formation lap practice starts are forbidden and the formation must be kept as tight as possible"

Dus als Max dat gat te groot laat, komt de FIA wel weer met een duw.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:13
vliegnerd schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:25: En kan Max wel het seizoen uitrijden met twee “performance” motoren in de poule. (1 is te oud en nummer 3 is stuk, nummer 2 heeft al 4 of 5 races??)
Daarom start hij vandaag achteraan he, door die vierde motor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Phusebox schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:26:

Formatie rondes nu lijken vele malen langer te duren dan in de tijd met 26 autos 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Max gaat de komende 8 races er gewoon nog 5 winnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Als we dan toch woest aan het speculeren zijn... Mercedes is bang voor Bottas. Hij is jarenlang iedere keer de pineut geweest. Hij heeft zichzelf talloze keren opgeofferd waardoor het verschil met Hamilton veel groter lijkt dan het echt is. Sinds bekend is dat Bottas weg gaat lijkt hij eindelijk Bottas 2.0 te zijn geworden. Als hij nu een paar races beter presteert dan Hamilton dan kan dat aardig inhakken op hoeveel punten Hamilton krijgt in verhouding tot Verstappen. Bottas heeft ook niks meer te verliezen bij Mercedes.
Mercedes is dus bang dat Bottas vleugels én ballen heeft gekregen en nu nog even wil laten zien dat hij Hamilton best aan kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:26
Ik vind de motor wissel van Bottas wel een fantastisch team tactiek die we niet eerder hebben gezien.
Ga eens na hoe bang Mercedes is met 2 auto's voor 1 Max Verstappen.
Alle registers worden opengebroken en dat is heel mooi om te zien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
JB schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:27:
[...]

Gewoon per ongeluk de pit limiter indrukken en op de radio roepen waarom die zo traag gaat. Op per ongeluk een verkeerde knop indrukken volgt blijkbaar geen onderzoek of waarschuwing ;)

"Sorry guys I hit the fairytale button".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 20:19

Blokker_1999

Full steam ahead

Player1S schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:28:
[...]

Formatie rondes nu lijken vele malen langer te duren dan in de tijd met 26 autos 8)7
Omdat het totaal andere wagens zijn met andere behoeftes. De remmen moeten op temperatuur gebracht worden, de banden moeten op temperatuur gebracht worden, de koppeling moet ingeregeld worden, ... . Dat had je vroeger allemaal veel minder.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij
vliegnerd schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:25:
Ok. Dus BOT wisselt zijn motor geheel volgens de regels en pakt de straf die niet alleen vooraf afgesproken is, maar ook alle teams mee hebben ingestemd.

En dan speelt Mercedes “vieze spelletjes” zijn we “er helemaal klaar mee” enzovoort.

Wat een onzin: Dit is gewoon de sport. Ga gewoon van het racen genieten. Het is toch gewoon het tactische spel?
Of is de motorwissel van Max terwijl hij al een gridstraf heeft ook een vies spel???

On topic: Ik neem aan dat HAM ook nog wel een 4de motor nodig zal hebben. Ik denk dan: wanneer kan jij die nog nemen? En kan Max wel het seizoen uitrijden met twee “performance” motoren in de poule. (1 is te oud en nummer 3 is stuk, nummer 2 heeft al 4 of 5 races??)
Tis niet zozeer het feit dat ie die motor pakt en daarvoor inderdaad de voorgeschreven penalties krijgt. Het is het feit dat iemand een motor wisselt puur om een concurrent dwars te zitten. Dat is volgens mij nog nooit eerder gebeurd, en valt imho idd in de categorie 'vieze spelletjes'. Maar hey, het mag volgens de regels, dus officieel kun je er niks van zeggen. Maar het zegt imho genoeg over Mercedes, en hoe 'bang' ze zijn voor een niet-nader-te-noemen Nederlander.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:29:
Als we dan toch woest aan het speculeren zijn... Mercedes is bang voor Bottas. Hij is jarenlang iedere keer de pineut geweest. Hij heeft zichzelf talloze keren opgeofferd waardoor het verschil met Hamilton veel groter lijkt dan het echt is. Sinds bekend is dat Bottas weg gaat lijkt hij eindelijk Bottas 2.0 te zijn geworden. Als hij nu een paar races beter presteert dan Hamilton dan kan dat aardig inhakken op hoeveel punten Hamilton krijgt in verhouding tot Verstappen. Bottas heeft ook niks meer te verliezen bij Mercedes.
Mercedes is dus bang dat Bottas vleugels én ballen heeft gekregen en nu nog even wil laten zien dat hij Hamilton best aan kan.
In dat geval zouden we een Bottas moeten zien die samen met Max naar voren rijdt. Elkaar helpen en tows geven.

Maar goed, fat chance. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Het geeft gewoon aan dat Mercedes er niet gerust op is dat het talent van hun drivers en engineers voldoende is om dit jaar de winst te halen, dus pakken ze dit “voordeel” gewoon(volgens de regels) mee. Daarbij, het is niet alsof Bottas niet in te halen is, het kan natuurlijk nog wel dat hij Max er opzichtig af beukt, maar dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren. Hij heeft toch geen toekomst meer bij Mercedes, waarom je eigen ramen dan ingooien bij andere teams….

Als Bottas het in z’n hoofd krijgt kan dit nog wel eens backfiren voor Mercedes (hij wordt nu namelijk wel weer opzichtig geslachtofferd, kan me voorstellen dat hij daar nu ook wel een beetje klaar mee is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:13
BM schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:30:
[...]
Tis niet zozeer het feit dat ie die motor pakt en daarvoor inderdaad de voorgeschreven penalties krijgt. Het is het feit dat iemand een motor wisselt puur om een concurrent dwars te zitten. Dat is volgens mij nog nooit eerder gebeurd, en valt imho idd in de categorie 'vieze spelletjes'. Maar hey, het mag volgens de regels, dus officieel kun je er niks van zeggen. Maar het zegt imho genoeg over Mercedes, en hoe 'bang' ze zijn voor een niet-nader-te-noemen Nederlander.
Wie zegt dat ze het daarom doen? Als ze verwachten toch nog ergens een motor nodig te gaan hebben was dit het perfecte moment.

Want er valt prima in te halen hier en in de kwalificatie stond Bot toch al ver naar achter. Dus in plaats van 15-20 plaatsen gridstraf nu maar 10.

En is het geen smerig spel van RBR om nu die wissel te doen en daarmee de gridstraf van Ver die Ham er af beukt teniet te doen?

Het is gewoon slim gebruik maken van de regels.

[ Voor 9% gewijzigd door Philip Ross op 26-09-2021 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

CAPSLOCK2000 schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:29:
Dat betwijfel ik. Zo steekt die man niet in elkaar. Hij weet goed genoeg wat zijn job bij het team is, en Mercedes heeft wel degelijk een stok achter de deur als het moet. Dan zetten ze hem aan de kant en zetten ze 1 van de reserverijders in die wagen, of maken een deal met Williams om Russel iets vroeger te laten overkomen.

En hoewel het team Hamilton zeker maximaal kansen wil geven in het WDC is voor het team zelf het WCC mogelijks belangrijker, en daar heb je alle twee de wagens vooraan voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij
Philip Ross schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:32:
[...]

Wie zegt dat ze het daarom doen? Als ze verwachten toch nog ergens een motor nodig te gaan hebben was dit het perfecte moment.

Want er valt prima in te halen hier en in de kwalificatie stond Bot toch al ver naar achter. Dus in plaats van 15-20 plaatsen gridstraf nu maar 10.
Als dat de werkelijke reden is vervalt mijn hele betoog uiteraard, maar als ik de quotes hier in het topic zo lees, in combinatie met het feit dat ie afgelopen race OOK al een motor gewisselt heeft acht ik dat scenario vrij onwaarschijnlijk :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Russell heeft nu al spijt van zijn move naar Mercedes. Wanneer hebben ze zijn castratie gepland, rond de kerst?

:+

(Hopelijk kan een dergelijk grapje gewoon. Laten we voor George hopen dat Hamilton in 2023 of 2024 met pensioen gaat.)

[ Voor 34% gewijzigd door Phusebox op 26-09-2021 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Philip Ross schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:32:
[...]

Omdat Toto dat zelf gezegd heeft. Zie de eerdere quotes.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
Het zou toch hilarisch zijn als Bottas nu een tactische motorwissel pakt om Max dwars te zitten en Max er bij de start eenvoudig voorbij te zien fietsen, waarna Hamilton tegen het einde van de race ook nog uitvalt met motorproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:42
JB schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:27:
[...]

Ach, als ik soms zie hoe groot de gaten zijn die sommigen laten vallen tijdens de formation lap midden in het veld, dan moet je het wel heel bont maken wil je een straf oplopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:13
Glashelder schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:34:
[...]

Omdat Toto dat zelf gezegd heeft. Zie de eerdere quotes.
Welke quote dan? Kan hem zo snel niet terug vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
Uit de categorie: zet een UFC fighter op het veld en laat hem Messi's benen breken. Pak rood en "tsja, dat hebben we nou eenmaal afgesproken met z'n allen".
Ondertussen wel een fair play patch op de mouw :O

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

BM schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:30:
[...]
Er zijn al vaker strategische motorwissels gebeurd. Kan me nog een Ferrari herinneren die met opzet een penalty pakte zodat de andere niet alleen 1 plaatsje meer naar voren zou kunnen starten maar ook aan de propere kant van de grid kwam te staan.

En ik zie Bottas ook niet direct Max ophouden achteraan. Mercedes zal Bottas ook naar voren willen zien trekken, al weten we dat Bottas niet direct de beste is als het op inhalen aankomt. Dat dit een tactische keuze van Mercedes is lijkt mij dan ook vooral een keuze om betrouwbaarheid en meer goede motoren ter beschikking te hebben zonder al te veel risico te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colinator
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 13:06
Moet Bottas niet vanuit de pitlane starten i.v.m. wijzigen auto onder parc fermé?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedster
Karun Chandhok
@karunchandhok
My point is: I don’t think it’s a tactical decision to hold Max back.

I think they’ve done it here to introduce another PU into the pool at a track where both Mercedes and Bottas have historically been very fast and he will come through the pack more easily than at other tracks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 14:11
Kan iemand uitleggen waarom bottas in vredesnaam op p17 mag starten terwijl hij zijn motor wissel na de andere 3 gedaan heeft?
Ik dacht dat de volgorde van wissels bepaalde waar je startte als je helemaal terug naar achteren gezet was.

Nou kan je die extra 3 plekken straf van max als laatste berekenen maar dan nog hoort bottas op p19 volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

matthijst schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:36:
[...]

Uit de categorie: zet een UFC fighter op het veld en laat hem Messi's benen breken. Pak rood en "tsja, dat hebben we nou eenmaal afgesproken met z'n allen".
Jezus wat een bullshit, het is niet alsof ze Bottas gezegd hebben dat ie Max er direct af moet rammen en daarna nog ff op zn bek moet slaan he, ze wissleen gewoon een motor...

Sommige mensen :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Speedster schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:37:
Karun Chandhok
@karunchandhok

I think they’ve done it here to introduce another PU into the pool at a track where both Mercedes and Bottas have historically been very fast and he will come through the pack more easily than at other tracks
Maar waarom zou je dat doen als je helemaal geen 5e motor nodig hebt. Omdat het kan? Lijkt me vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

colinator schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:37:
Moet Bottas niet vanuit de pitlane starten i.v.m. wijzigen auto onder parc fermé?
Nee, omdat die regels niet gebroken zijn. Onder parc ferme mag je onderdelen wisselen zolang de nieuwe onderdelen identiek in specificatie zijn aan de te vervangen onderdelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
mark-k schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:38:
[...]

Jezus wat een bullshit, het is niet alsof ze Bottas gezegd hebben dat ie Max er direct af moet rammen en daarna nog ff op zn bek moet slaan he, ze wissleen gewoon een motor...

... Met als doel de concurrent extra op te houden.
Mooi man, als je zo moet willen winnen :D

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jorick
matthijst schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:36:
[...]

VER pakt uit strategische overwegingen hier een motorwissel en alles is prima, BOT pakt uit strategische reden een motorwissel en de wereld is weer te klein voor sommigen. Alles om maar op een tegenstander van je favoriete team/coureur te haten :z.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Phusebox schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:38:
[...]

Maar waarom zou je dat doen als je helemaal geen 5e motor nodig hebt. Omdat het kan? Lijkt me vreemd.
Omdat er twijfels beginnen te onstaan over de betrouwbaarheid van de Mercedes motoren dit seizoen. We hebben al menig motor zien falen. Kan goed zijn dat Mercedes er net iets te veel probeert uit te halen om die Honda bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 10:56
computerjunky schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:38:
Kan iemand uitleggen waarom bottas in vredesnaam op p17 mag starten terwijl hij zijn motor wissel na de andere 3 gedaan heeft?
Ik dacht dat de volgorde van wissels bepaalde waar je startte als je helemaal terug naar achteren gezet was.

Nou kan je die extra 3 plekken straf van max als laatste berekenen maar dan nog hoort bottas op p19 volgens mij.
De regels zijn tegenwoordig dat je plek in de Q uit maakt waar je komt te staan na je motor wissel. En omdat Bottas sneller was dan de anderen, staat hij er voor.

Max had ook nog straf, als die n1 was geworden in Q dan had hij nog achteraan gestaan, daar dus niet mee gedaan met de Q voor een snelle tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Transportman schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:35:
[...]

Ach, als ik soms zie hoe groot de gaten zijn die sommigen laten vallen tijdens de formation lap midden in het veld, dan moet je het wel heel bont maken wil je een straf oplopen.
Het hoeft niet alleen Max te zijn. Perez en AT kunnen ook lekker treuzelen.

Overigens ben ik helemaal niet van dit soort grappen. Maar als (ref Toto) de enige reden een strategische wissel is moet het voor de rest ook geoorloofd zijn om de grenzen van de regels op te zoeken.

Gaat een leuke race worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colinator
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 13:06
Blokker_1999 schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:38:
[...]

Nee, omdat die regels niet gebroken zijn. Onder parc ferme mag je onderdelen wisselen zolang de nieuwe onderdelen identiek in specificatie zijn aan de te vervangen onderdelen.
Ah ok, maar dan mag hij niet de afstelling van zijn auto aanpassen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Phusebox schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:29:
[...]

Gewoon per ongeluk de pit limiter indrukken en op de radio roepen waarom die zo traag gaat. Op per ongeluk een verkeerde knop indrukken volgt blijkbaar geen onderzoek of waarschuwing ;)

"Sorry guys I hit the fairytale button".
:D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Laten we hopen dat Max gewoon op de baan sportief met ze afrekent. Dat geeft hem alleen maar meer kracht en zelfvertrouwen.

Zorgen dat je niet meer dan 14 punten achterstaat na deze race. Dan kun je over 2 races weer op gelijke hoogte staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

matthijst schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:39:
[...]

... Met als doel de concurrent extra op te houden.
Mooi man, als je zo moet willen winnen :D
Want een RBR die Perez op versleten banden laat rondrijden in de hoop de Mercedes op te houden is natuurlijk wel mooi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Jorick schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:39:
[...]

VER pakt uit strategische overwegingen hier een motorwissel en alles is prima, BOT pakt uit strategische reden een motorwissel en de wereld is weer te klein voor sommigen. Alles om maar op een tegenstander van je favoriete team/coureur te haten :z.
Max pakt hem omdat hij de motor nodig heeft.
Bottas pakt 'm om Max op te houden. Klein verschil?
Zet je zwart-rood-gele bril anders even af :*)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Phusebox
Jorick schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:39:
[...]

Max moet wel, dankzij Lewis zijn wanhopige move in Silverstone. Anders had hij geen wissel gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Blokker_1999 schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:40:
[...]

Want een RBR die Perez op versleten banden laat rondrijden in de hoop de Mercedes op te houden is natuurlijk wel mooi?
Want Perez rijdt zo vaak voor Hamilton? Heb ik denk ik even gemist :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Speedster schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:37:
Karun Chandhok
@karunchandhok

Joh en daar kunnnen wij weer een qoute van de tweeling Coronel tegenover zetten. :/ duss..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
mark-k schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:38:
[...]

^ dat en dan ook nog Bottas kan Verstappen er vanaf iedere startplaats "af rammen".
Start verprutsen wachten op Max en BOEM.

De orange brillen maken het zicht WAZIG... :)

Prettige wedstrijd allemaal en mogen de beste winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ook interessant is de positie van Russell. Die kan het Hamilton lastig maken aan het begin van de race, of niet. De meest voor de hand liggende gedacht is misschien dat hij z'n nieuwe broodheer en collega wel vriendelijk zal behandelen en niet met bonje wil beginnen, dus dat hij Hamilton wel langs laat.

Maar als ik dan even verder denk... Russell heeft z'n contract al binnen, daar hoeft hij zich geen zorgen over te maken. En volgend jaar is hij bijna zeker de knecht van Hamilton die bij iedere scheet opgeofferd wordt. Dat zou zomaar kunnen duren net zo lang totdat Hamilton met pensioen gaat.
Er is ook geen duidelijkheid hoe goed Mercedes volgend jaar is. Hoewel het onwaarschijnlijk is kan Mercedes volgend jaar ook achteraan rijden, of in ieder geval niet aan kop. En ook als ze dat wel doen is het geen zekerheid dat Russell snel genoeg is om het gevecht met Hamilton aan te gaan.

Dit is misschien wel zijn enige kans om ooit nog echt in gevecht te gaan met Hamilton vanaf een positie die niet helemaal kansloos is. Niemand die gelooft dat hij Hamilton achter zich weet te houden, maar we hebben gezien hoe lang Alonso het in Hongarije vol hield met z'n Alpine. Het is niet onmogelijk om Hamilton een paar rondjes achter je te houden. En aan het begin van de race rijden ze toch nog niet op topsnelheid en het zou zomaar kunnen dat Russell op zachtere banden begint dan Hamilton.
Dat zou mijn strategie voor Russel namelijk zijn. Beginnen op rode banden zodat hij zo lang mogelijk vooraan mee kan rijden. Zodra dat niet meer lukt een vroege pitstop zodat hij in schone lucht komt en undercut voordeel heeft. En dan als de rest gepit heeft kijken of ze een gunstige tweestopper kunnen doen of het gewoon uitrijden en er het beste van hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

computerjunky schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:38:

Bij een motorwissel staat geen straf in aantal gridplaatsen in de regels. Er staat enkel dat je achteraan moet starten. En dat is dus voor interpretatie vatbaar. De interpretatie van Massi is dat je dan start in de volgorde waarin je gekwalificeerd bent. Dit is uiteindelijk in lijn met alle andere gridstraffen die ook bepaald worden door je positie in de kwalificatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 10:06
[...]

Blijkbaar niet, want immers schuift Perez hier een plekje mee naar voren en had Mercedes nu de ultieme kans om flink wat punten te pakken op Red Bull met Max in P20 en Perez op P9. Ze offeren nu duidelijk Bottas op in de hoop dat hij Max achter zich kan houden. Kost hen dus ook constructeurs punten maar betekent maximale winst voor Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:42
Rene schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:39:
[...]

Het hoeft niet alleen Max te zijn. Perez en AT kunnen ook lekker treuzelen.

Overigens ben ik helemaal niet van dit soort grappen. Maar als (ref Toto) de enige reden een strategische wissel is moet het voor de rest ook geoorloofd zijn om de grenzen van de regels op te zoeken.

Gaat een leuke race worden.
Ik ben ook niet van dat soort grappen, en mag hopen dat RBR en AT er niet aan mee doen, want ik zie de FIA dan opeens wel wakker zijn terwijl als Mercedes het doet ze de andere kant op lijken te kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:03
Toffe actie van Mercedes. Gewoon iemand opofferen om de competitie te proberen uit te schakelen (vergelijkingen met UFC en voetbal gaan hier natuurlijk niet op). Dus als Perez voor Hamilton rijdt mag hij hem wel maximaal ophouden, maar Bottas mag Verstappen niet ophouden? :D Dat hij dit door een motorwissel doet is misschien wat onconventioneel, maar dat maakt het wat mij betreft juist ook een mooie actie. In plaats van dat ze Bottas bijv. in de race laten terugzakken om Verstappen op te houden.

Ik vind het een meesterzet, waarbij ze ook nog eens een extra motor hebben om in toekomstige races vol open te draaien zodat ze Verstappen zoveel mogelijk punten kunnen afnemen als Hamilton een slechte dag heeft of door dus een 1-2 te pakken met het team.

Je kunt ervan vinden wat je wil, maar dit is gewoon de teamsport. Iemand offert zich op voor het grote geheel. Mijn voornaamste bijsmaak is dan dat het oneerlijk voelt dat Verstappen dubbel is gestraft voor Silverstone: geen punten en een motor kwijt. Terwijl Hamilton in die race P1 pakte en voor vandaag ook goede kansen heeft. Al die andere acties die nu plaatsvinden: prachtig. Je wil als team toch gewoon winnen? Zo geven ze zichzelf, menen zij, betere kansen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
Phusebox schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:38:
[...]

Maar wie zegt dat ie geen 5de nodig gaat hebben, Mercedes zal het echt niet van de daken gaan schreeuwen als ze iets ontdekt hebben in de PU die hij vorige pakte of de andere die nog in zijn pool zat. Daarnaast zitten er volgens mij 2 afgeschreven PU's in zijn pool, Waardoor Bottas met deze PU weer op 3 komt in zijn pool met bruikbare PU's, volgens mij heeft Max er ook 3 bruikbare in de pool (n.l. 1 afgeschreven) en HAM zit nu op 2 bruikbare (ook 1 afgeschreven), pakt HAM de komende races dus ook nog ergens een motor zitten ze alle 3 week op 3 bruikbare in de pool volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ik hoop gewoon dat ze vooraan niet Lewis allemaal voorbij laten als makke schaapjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:48

AvK

Ready Set Go

KlaasjeNL schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:34:
Het zou toch hilarisch zijn als Bottas nu een tactische motorwissel pakt om Max dwars te zitten en Max er bij de start eenvoudig voorbij te zien fietsen, waarna Hamilton tegen het einde van de race ook nog uitvalt met motorproblemen.
Ik zie eerder gebeuren dat Russel en Ham niet door de 1e bocht komen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik heb het gevoel dat die Lewis ook dit jaar de titel gaat pakken. Zijn telkens wat dingetjes die in zijn voordeel zijn. Ook deze motorwissel van Max, dat linksom of rechtsom, door hem uiteindelijk veroorzaakt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:48
Zou Max gisteren al met een droogweer setup gereden hebben? En daarom maar 1 rondje gedaan hebben? De rest van het veld niet vanwege de natte omstandigheden. Zou al een leuk voordeel zijn t.o.v. Bottas. :D

[ Voor 11% gewijzigd door BigEagle op 26-09-2021 11:49 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:40

vhal

ಠ_ಠ

Phusebox schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:45:
Ik hoop gewoon dat ze vooraan niet Lewis allemaal voorbij laten als makke schaapjes.
De Williams en Ferrari zullen het probleem niet zijn, de McLaren daarentegen :/

Maar P4 is dan een betere uitgangspositie dan P20 en een Mercedes die opeens op P17 staat :P
Het is jammer dat Grosjean of Magnussen niet meer meerijden, dat had het misschien wat interessanter gemaakt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:50
Blokker_1999 schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:43:
[...]

Bij een motorwissel staat geen straf in aantal gridplaatsen in de regels. Er staat enkel dat je achteraan moet starten. En dat is dus voor interpretatie vatbaar. De interpretatie van Massi is dat je dan start in de volgorde waarin je gekwalificeerd bent. Dit is uiteindelijk in lijn met alle andere gridstraffen die ook bepaald worden door je positie in de kwalificatie.
Hij heeft geen volledig nieuwe power unit, daarom hoeft hij niet helemaal achteraan te starten.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
matthijst schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:41:
[...]

Het punt is dat ze het beide uit strategisch oogpunt doen dus ik zie niet in waarom het een beter/minder is dan het andere. BOT heeft meer kans om punten te pakken (of weg te halen bij concurrent) met twee nieuwe motoren dan dat hij heeft met één die al veel kilometers heeft gemaakt en één (vrijwel) nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

pro_6or

amateur_60r

CAPSLOCK2000 schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:43:
Ook interessant is de positie van Russell. Die kan het Hamilton lastig maken aan het begin van de race, of niet. De meest voor de hand liggende gedacht is misschien dat hij z'n nieuwe broodheer en collega wel vriendelijk zal behandelen en niet met bonje wil beginnen, dus dat hij Hamilton wel langs laat.

Maar als ik dan even verder denk... Russell heeft z'n contract al binnen, daar hoeft hij zich geen zorgen over te maken. En volgend jaar is hij bijna zeker de knecht van Hamilton die bij iedere scheet opgeofferd wordt. Dat zou zomaar kunnen duren net zo lang totdat Hamilton met pensioen gaat.
Er is ook geen duidelijkheid hoe goed Mercedes volgend jaar is. Hoewel het onwaarschijnlijk is kan Mercedes volgend jaar ook achteraan rijden, of in ieder geval niet aan kop. En ook als ze dat wel doen is het geen zekerheid dat Russell snel genoeg is om het gevecht met Hamilton aan te gaan.

Dit is misschien wel zijn enige kans om ooit nog echt in gevecht te gaan met Hamilton vanaf een positie die niet helemaal kansloos is. Niemand die gelooft dat hij Hamilton achter zich weet te houden, maar we hebben gezien hoe lang Alonso het in Hongarije vol hield met z'n Alpine. Het is niet onmogelijk om Hamilton een paar rondjes achter je te houden. En aan het begin van de race rijden ze toch nog niet op topsnelheid en het zou zomaar kunnen dat Russell op zachtere banden begint dan Hamilton.
Dat zou mijn strategie voor Russel namelijk zijn. Beginnen op rode banden zodat hij zo lang mogelijk vooraan mee kan rijden. Zodra dat niet meer lukt een vroege pitstop zodat hij in schone lucht komt en undercut voordeel heeft. En dan als de rest gepit heeft kijken of ze een gunstige tweestopper kunnen doen of het gewoon uitrijden en er het beste van hopen.
Russell gaat Hamilton een tow geven, of iig zo veel mogelijk helpen, zeker niet hinderen en volgend jaar zal hij een knecht zijn (mits Hamilton de seizoenstart niet verprutst). Daar zij echt wel afspraken over gemaakt met Russell. Hij zit nu toch ook al jaren te wachten. Doet hij vast liever in een Mercedes. Hamilton moetberveerst 8 en misschien klinkt 10 ook nog wel mooi. Maar ik denk metname die nummer 8.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10
Is er al wat meer duidelijk over te verwachten neerslag? Of blijft het echt droog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

BigEagle schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:48:
Zou Max gisteren al met een droogweer setup gereden hebben? En daarom maar 1 rondje gedaan hebben? De rest van het veld niet vanwege de natte omstandigheden. Zou al een leuk voordeel zijn t.o.v. Bottas. :D
Het zou wel mooi uitkomen als ze hun auto helemaal op mooi weer hebben afgesteld en niet door de parce fermee regels gedwongen worden om met een auto te rijden die (ook) is geoptimaliseerd voor regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
Bottas krijgt straks een extra koekje na de race, omdat ie zo goed luistert naar de baas.

Ik zal niet ontkennen dan Mercedes gewoon slim gebruik maakt van de regels, maar de sport zou zoveel beter af zijn zonder al die regels. Feitelijk gezegd had Max daar niet hoeven staan als er ook een regel bestond die je geen penalty geeft als je motor defect raakt door een ongeval (ja, ik refereer naar Silverstone).

F1 is tegenwoordig meer een tactisch spel dan dat het echt om racen gaat.
Ik vind het dan wel weer mooi dat wanneer het tactisch tegenzit, zoals bij de kwali gisteren, er ook andere coureurs boven komen drijven dan het standaard clubje.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:34
DutchOwnage schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:00:
Voor die $9.000.000 per jaar? Ach, dan zou ik er ook over nadenken. Al bloedt je sporthart wél natuurlijk, als je zo nadrukkelijk te kijk wordt gezet.
Voor $9.000.000 per jaar wil ik ook wel achteraan starten hoor... :P

Bottas kan nog even cashen en volgend jaar vrij in het middenveld met zijn hobby bezig zijn.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
Phusebox schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:41:
[...]

Max moet wel, dankzij Lewis zijn wanhopige move in Silverstone. Anders had hij geen wissel gepakt.
Dan ga je er voor het gemak vanuit dat VER zonder dit incident met drie motoren het seizoen uit kan rijden wat twijfelachtig is. Als je naar de lijstjes kijkt met gebruikte onderdelen dan gaat vrijwel niemand dit seizoen aan een straf ontkomen, al weten we nog steeds niet zeker hoeveel races we nog gaan krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorick op 26-09-2021 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

matthijst schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:41:
[...]

Bottas heeft ook een flinke crash gemaakt eerder in het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
dutchgio schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:15:
[...]

Onzin natuurlijk, WDC is veel meer een ding dan WCC.
Daarmee zet je het team ook veel meer in de schijnwerpers, wat veel meer waard is dan de constructeurs titel.

Precies de reden dat Bottas nu al weer een motorwissel doet, om het Verstappen moeilijk te maken en Hamilton te helpen.
Niet om met twee Mercedes auto's de meeste punten binnen te halen.
Prettige wedstrijd!
kap eens met het trollen
Ik herhaal het kan any team geen zak interesseren wie wereldkampioen wordt.
F1 gaat om het constructor kampioenschap.
Dat leverd doekoes op en veel meer voordelen.

https://www.racefans.net/...yments-for-2019-revealed/

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 26-09-2021 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Jorick schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:01:
[...]

Dan ga je er voor het gemak vanuit dat VER zonder dit incident met drie motoren het seizoen uit kan rijden wat twijfelachtig is. Als je naar de lijstjes kijkt met gebruikte onderdelen dan is gaat vrijwel niemand dit seizoen aan een straf ontkomen, al weten we nog steeds niet zeker hoeveel races we nog daadwerkelijk gaan krijgen.
Daar gaat niemand voor het gemak van uit. Feit is dat daar een motor kapot is geraakt.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 12:03
Shinji schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:52:
Is er al wat meer duidelijk over te verwachten neerslag? Of blijft het echt droog?
https://weather.com/weath...3dc5cb360857fe2ddd7d6cbc7 er kan wat vallen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Het is een slimme tactische zet van Mercedes. Echter is dit wederom misbruik maken van regels en straffen. Een motorische wissel levert een gridstraf op die nadelig moet zijn voor rijder en team, het moet niet tot doel hebben een andere rijder te hinderen (hoewel ze dat formeel niet toegeven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
Max heeft er in ieder geval zin in: Fullsendday

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Speedster schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:03:
[...]

Prettige wedstrijd!
knip

Dien dan een TR in en ga er niet op in

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 26-09-2021 13:16 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

rimave schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:56:
F1 is tegenwoordig meer een tactisch spel dan dat het echt om racen gaat.
Ik vind het dan wel weer mooi dat wanneer het tactisch tegenzit, zoals bij de kwali gisteren, er ook andere coureurs boven komen drijven dan het standaard clubje.
Eerlijk gezegd is dat voor mij een reden waarom ik wel F1 kijk en nauwelijks andere sporten. Een uur lang rondjes rennen/fietsen op een baan vind ik vrij snel saai. Bij F1 gaat het om meer dan de sterkste benen. Ik weet dat ik nu een hoop sporten te kort doe omdat die ook tactische elementen hebben (of alleen maar, zoals schaken). Maar F1 is wel de mooiste combinatie van persoonlijke vaardigheid, techniek en strategie. Er is niet één punt waarin je goed moet zijn, er zijn er misschien wel honderd die het verschil kunnen maken tussen een goede race en een slecht seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Neeeee toch.... Verstappen doet niet aan mind games hoor. Dit is echt geen intimidatie....
;)

De boodschap moge duidelijk zijn: je schuift voor Verstappen of je schuift met hem de baan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
pro_6or schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:03:
[...]

Daar gaat niemand voor het gemak van uit. Feit is dat daar een motor kapot is geraakt.
Die motor ging vroeg of laat sowieso al stuk al was het maar door slijtage. Het maakt verschil of een motor stuk gaat die hagelnieuw is of eentje die al zes races heeft meegemaakt. Maar met 23 races en 3 motoren is voor iedereen de kans groot dat ze vroeg of laat een straf moeten pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

CAPSLOCK2000 schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:05:
[...]

Eerlijk gezegd is dat voor mij een reden waarom ik wel F1 kijk en nauwelijks andere sporten. Een uur lang rondjes rennen/fietsen op een baan vind ik vrij snel saai. Bij F1 gaat het om meer dan de sterkste benen. Ik weet dat ik nu een hoop sporten te kort doe omdat die ook tactische elementen hebben (of alleen maar, zoals schaken). Maar F1 is wel de mooiste combinatie van persoonlijke vaardigheid, techniek en strategie. Er is niet één punt waarin je goed moet zijn, er zijn er misschien wel honderd die het verschil kunnen maken tussen een goede race en een slecht seizoen.
Het is wel een aspect. Maar ik blijf de échte overwinningen het meeste waarderen. De gestolen of erger nog, getructe overwinningen zijn hol of doen zelfs afbreuk. Ik waardeer de sporters het meest die Fair winnen. Schummi deed af bij mij toen hij Hill er af tetste in Adelaide. Hammy al vaker maar Silverstone dit jaar was ook zo’n moment.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Je kan zeggen wat je wilt over Mercedes, maar ze krijgen het wel elk keer voor elkaar dat er flink over F1 gepraat wordt, voordat de wedstrijd begint.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Het laatste beetje respect voor Mercedes is bij mij wel weg nu. Ze zijn wel heel bang voor Max blijkbaar. Gewoon hopen dat Lewis z'n auto de finish niet haalt na zijn capriolen van gisteren.

Verder zou het geweldig zijn als Norris hier weet te winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:21

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Speedster schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:03:
[...]

Prettige wedstrijd!
Tip van Flip: zet die orange bril af dan kan je de wedstijd beter volgen.

Dan begrijp ik niet waarom je dan deze beslissing neemt? Twee auto's voorin, dan kun je toch de wedstrijd controleren? Immers als de punten voor de constructeurs zo belangrijk zijn.

Waarom dit risico nemen? Zal wel na 52 rondes een meesterzet zijn of een fiasco van heb ik jou daar.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Speedster schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:20:
[...]

Pfft das geen orange bril meer.... eerder een orange WAAS
Misschien moet je die bril van jou ook eens een keer poetsen :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord