Toffe actie van Mercedes. Gewoon iemand opofferen om de competitie te proberen uit te schakelen (vergelijkingen met UFC en voetbal gaan hier natuurlijk niet op). Dus als Perez voor Hamilton rijdt mag hij hem wel maximaal ophouden, maar Bottas mag Verstappen niet ophouden?

Dat hij dit door een motorwissel doet is misschien wat onconventioneel, maar dat maakt het wat mij betreft juist ook een mooie actie. In plaats van dat ze Bottas bijv. in de race laten terugzakken om Verstappen op te houden.
Ik vind het een meesterzet, waarbij ze ook nog eens een extra motor hebben om in toekomstige races vol open te draaien zodat ze Verstappen zoveel mogelijk punten kunnen afnemen als Hamilton een slechte dag heeft of door dus een 1-2 te pakken met het team.
Je kunt ervan vinden wat je wil, maar dit is gewoon de teamsport. Iemand offert zich op voor het grote geheel. Mijn voornaamste bijsmaak is dan dat het oneerlijk voelt dat Verstappen dubbel is gestraft voor Silverstone: geen punten en een motor kwijt. Terwijl Hamilton in die race P1 pakte en voor vandaag ook goede kansen heeft. Al die andere acties die nu plaatsvinden: prachtig. Je wil als team toch gewoon winnen? Zo geven ze zichzelf, menen zij, betere kansen.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."