[F1 2021] Race 15 GP van Rusland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 27 Laatste
Acties:
  • 99.258 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Woudloper schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:04:
Het is een slimme tactische zet van Mercedes. Echter is dit wederom misbruik maken van regels en straffen. Een motorische wissel levert een gridstraf op die nadelig moet zijn voor rijder en team, het moet niet tot doel hebben een andere rijder te hinderen (hoewel ze dat formeel niet toegeven)
Ik heb dat al lang opgegeven. In mijn ogen hoort het gerotzooi met de regels bij F1. De sport is veel groter dan de snelste coureur of de beste auto. De beste strategen en de beste juristen hebben horen er ook bij. Ze bouwen snelle racewagens om de techniek over te dragen aan ander afdelingen zodat die ook een zuinige auto kunnen bouwen. Ze oefenen met het ontwijken en verdraaien van de regels om die kennis over te dragen aan andere afdelingen zodat die een loopje met de wet kunnen nemen. Je moet toch ergens oefenen op je Dieselgate...

Nu is natuurlijk onethisch en amoreel om de wet te ontwijken maar in sport ligt dat anders. Sport is sowieso een zeer gestileerde activiteit. Iedere sport heeft regels, dat is wat het sport maakt. Het meest vrije cage fight heeft nog de regel dat je geen pistool mee mag nemen naar de ring, wat natuurlijk de enige verstandige strategie is als het een "echt" gevecht is (behalve gewoon niet gaan of een bommenwerper sturen). Iedere zelfverdedigingsklas leert om juist wel voor de ogen en ballen te gaan. Als je in het echt gaat speerwerpen dan houdt niemand zich aan de regel dat je niet op mensen mag mikken. Sterker nog, dat is ongeveer het doel.

Wie het echt gaat om de snelste coureurs of de snelste auto's die kan beter naar een andere sport kijken die dat ene aspect voorop plaatst.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:11
Nu ben ik wel klaar met al die brillen. ;) Er zijn allerlei mogelijke redenen waarom ze dit doen, sommigen iets waarschijnlijker dan anderen, maar nog altijd is het niet zo dat Mercedes per se de meest waarschijnlijke reden kiest. Wij kunnen er niets aan veranderen, gewoon zien waar dit alles in resulteert. :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:02
De Grand prix build up is begonnen met interviews op de bus.

YouTube: F1 LIVE: Russian Grand Prix Build-Up

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Nog een aardigheidje voor Bottas, hij heeft nu een extra tactische motor. Die kan dus best op de race getuned zijn en hoeft niet lang heel te blijven.
Ik vind het eigenlijk wel geinig die extra tactische trukendoos.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:38
Het is een slimme tactische zet van Mercedes. Echter is dit wederom misbruik maken van regels en straffen. Een motorische wissel levert een gridstraf op die nadelig moet zijn voor rijder en team, het moet niet tot doel hebben een andere rijder te hinderen (hoewel ze dat formeel niet toegeven)
De straf is toch nadelig? Zonder de straf start hij in de punten, met de straf niet. Dat hij nu eerder kans heeft om VER op te houden is voor hem een leuke bijkomstigheid. De andere kant is ook dat VER nu eerder de kans heeft voorbij BOT te komen, bijvoorbeeld omdat BOT zijn start verprutst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:34
Jorick schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:31:
De andere kant is ook dat VER nu eerder de kans heeft voorbij BOT te komen, bijvoorbeeld omdat BOT zijn start verprutst.
Verwacht niet dat het middenveld Max erg in de weg zal zitten, een Alonso ziet hem graag het WDC winnen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Dit is toch machtig mooi allemaal? Ik ben verre van een F1-kenner maar ik ga vrijwel voor elke race nu even zitten. Allemaal drama en sensatie, genieten. Iedereen roept van alles over Hamilton, grotendeels terecht, maar wees blij dat er zo een karakter (of gebrek daaraan;)) bij zit!
Zelfs de beschouwingen op Ziggo kan aangluren vanwege het enthousiasme
Eens met @CAPSLOCK2000, die verwoord het mooi. Hoewel ik ook prima van een ‘saaie’ sport als tennis kan genieten 3 uur lang;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:16

SuBBaSS

-has Ryzen

Sepp14 schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:12:
[...]

Dan begrijp ik niet waarom je dan deze beslissing neemt? Twee auto's voorin, dan kun je toch de wedstrijd controleren? Immers als de punten voor de constructeurs zo belangrijk zijn.

Waarom dit risico nemen? Zal wel na 52 rondes een meesterzet zijn of een fiasco van heb ik jou daar.
Kom, je reageert op iemand die meermaals met droge ogen denkt te kunnen beweren dat het het WDC geen team wat interesseert.
Dan ben je klaar toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Hahaha,

Norris
Sainz
Russel

wie had dat gedacht (ziet nu pas kwalificaties)

[ Voor 20% gewijzigd door Kalder op 26-09-2021 12:38 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat je er ook van vindt, voor mij is dit wederom het bewijs dat we dit seizoen verwend worden met mooie gevechten op de baan, tactische spelletjes tot de limiet, fuckups, drama, mindgames, verassende uitslagen en bovenal een HAM die nu moet bewijzen dat hij onder flinke druk nog steeds de man is.

Ik hoop vanmiddag weer op t puntje van m’n stoel te zitten 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Oogje op 26-09-2021 12:38 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
Ik ben benieuwd… hopelijk komt Max Bottas snel genoeg voorbij… vliegen ze er samen af dan zijn de rapen helemaal gaar vrees ik… Verder hoop ik voorin dat Norris, Russell of Sainz de GP gaat winnen. Ze hebben het alle drie wel een keer verdiend. Russell zal lastig worden in de Williams, maar Norris in de McLaren heeft de beste kansen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

PatrickC schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:39:
Ik ben benieuwd… hopelijk komt Max Bottas snel genoeg voorbij… vliegen ze er samen af dan zijn de rapen helemaal gaar vrees ik… Verder hoop ik voorin dat Norris, Russell of Sainz de GP gaat winnen. Ze hebben het alle drie wel een keer verdiend. Russell zal lastig worden in de Williams, maar Norris in de McLaren heeft de beste kansen.
Ik ben zo voor Lando in deze race!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:37
Ik hoop zo dat de top 3 alles op alles zet om HAM er achter te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Toch leuk om te zien hoe Lando, Max, Carlos en George met elkaar lullen daar op de bus. Lijkt me niet makkelijk om je maten als vijand te hebben in de wedstrijd. Zijn al meerdere vriendschappen gesneuveld in de F1 zo.

Valt me trouwens op dat iedereen zijn verhaaltje ook in de eigen taal doet maar Max dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 14-09 10:06
Frappuccino schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:41:
Ik ook, maar realistisch gezien gaan de Ferrari en de Williams de race pace niet hebben. Hopen op Lando, en dat Perez een goede start heeft en iig een beetje in Hamilton's pit window kan blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:48

AvK

Ready Set Go

Frappuccino schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:41:
Dat is wat er gaat gebeuren. Die 3 hebben niks te verliezen......

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:18
AtlAntA schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:43:
Valt me trouwens op dat iedereen zijn verhaaltje ook in de eigen taal doet maar Max dan weer niet.
Wereldburger die Max!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Ja alleen op papier een Nederlander. Ik weet zo precies niet meer waar maar hij heeft ook al eens gezegd dat hij zich niet echt een Nederlander voelt. Hij zag/ziet Monaco ook meer als thuis GP omdat ie daar al erg lang woont. Zal wegens bepaalde belangen niet uitgebreid in het nieuws zijn geweest denk ik. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002

JB

Cédric roelt!

AtlAntA schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:48:
[...]

Ja alleen op papier een Nederlander. Ik weet zo precies niet meer waar maar hij heeft ook al eens gezegd dat hij zich niet echt een Nederlander voelt. Hij zag/ziet Monaco ook meer als thuis GP omdat ie daar al erg lang woont. Zal wegens bepaalde belangen niet uitgebreid in het nieuws zijn geweest denk ik. ;)
Ik snap hem wel. Voel me ook heel vaak geen Hollander :> :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:45
En denk niet dat Max zijn eigen social media invult

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalder schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:40:
[...]

Ik ben zo voor Lando in deze race!
Ben.je verliefd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
We hebben een aantal jaar naar vrij voorspelbare races gekeken. Afgelopen jaar en dit jaar is er toch meer wisseling. Er gebeurd veel op de baan en er om heen. Dit jaar vind ik dat Wolff meer zijn ware gezicht laat zien. En dat is niet fraai. Ik hoop dat er een regel komt die aan geeft dat als je teambaas bent je alleen met het team mag bezig houden. Niet als zaakwaarnemer van coureurs of als investeerder in meerdere teams.

Wat betreft deze race: Tactische zet van Mercedes en leuk voor ons kijkers. Ben benieuwd wanneer Max de race moet staken doordat hij te gretig naar voren rijdt. Ben van mening dat die kans groter is dan dat hij ongeschonden naar de top 6 rijd. Overigens het feit dat hij zo eager is maakt hem een bijzondere coureur. Hij wil vooraan rijden. Hij word wel tactischer maar niet zoals een Hamilton. En gelukkig maar. Ik heb liever een coureur die voor de winst gaat dan dat hij zich bezighoudt met alle politiek. Ik had het dan ook gaaf gevonden als Norris in Monza voor de winst was gegaan. Tuurlijk moet je risico's beperken maar je moet je daardoor niet laten limiteren.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

pro_6or

amateur_60r

[...]

Zoals belasting.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:13
[...]

In de tv-documentaire vorig jaar zei hij dat hij nu niet graag in NL zou wonen, vanwege die enorme populariteit. Even wat kilometers rennen buiten is hier ondenkbaar, in Monaco valt hij niet op tussen alle andere beroemdheden. Had volgens mij niets met Nederlander zijn te maken. Daarover las ik juist dat dat een bewuste keuze was toen hij 18 was en moest kiezen, omdat hij meer met NL heeft dan met België. Toen woonde hij al in Monaco, dus dat zal niet van invloed zijn geweest.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:35

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
Voor het eerst in jaren, zo niet decennia dat ik de achterhoede net zo veel volg bij de start als de voorhoede.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:53
Voor de kijker kan dit nog wel een leuke race worden, Lewis out of position en achteraan 3 redelijk snelle rijders die door het veld moeten gaan.
Cruciaal is de start, kan Verstappen Bottas al voorbij voor de eerste bocht? Zo ja, dan is het plannetje van Mercedes al direct mislukt.
Dit zou zo maar eens een alles behalve saaie race kunnen worden :)

Had vorige week een Williams shirtje besteld en die trek ik zo maar eens aan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Heerlijk. Worden leuke eerste ronden.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:41
Theeblaadjes alarm, maar de lichaamstaal van Bottas zegt denk ik wel genoeg. Dit was niet zijn voorkeur, beetje gelaten naar Max en Perez toe.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mag het over en weer brillen gezeur ophouden? Voegt echt niets toe aan de discussie. Sterker nog, het wordt vervelend en is een slap argument.

Op naar een mooie wedstrijd wmb.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChipSkylark
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 18:31
Heeft iemand kunnen horen wat ze hebben gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
ChipSkylark schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:59:
[...]

Ik heb het even gigantisch luid afgespeeld maar veel meer dan ".....the rest of the season.." krijg ik er niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

pro_6or

amateur_60r

albino71 schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:58:
Mag het over en weer brillen gezeur ophouden? Voegt echt niets toe aan de discussie. Sterker nog, het wordt vervelend en is een slap argument.

Echt elke keer dat ik het woord oranje bril zit moet ik een beetje kotsen. Wat mij betreft gaan dat soort bewoordingen ook op de verboden lijst, net als rijdersnaam verbasteringen, we zouden hier toch anders met elkaar om gaan. “Oranje bril” is niks anders dan dedain.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:11
Weekendje weg geweest dus kwali niet kunnen zien. Toen ik gisteravond de uitslag checkte toch even 2x moeten kijken of ik de top 3 goed zag :D Hopelijk belooft dit wat voor de race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:48
AtlAntA schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:01:
[...]

Ik heb het even gigantisch luid afgespeeld maar veel meer dan ".....the rest of the season.." krijg ik er niet uit.
Are you going for the record this season.

Doelend of zoveel mogelijk nieuwe motoren.

Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Justevo schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:02:
[...]

Are you going for the record this season.

Doelend of zoveel mogelijk nieuwe motoren.

Denk ik.
Dat hoorde ik ook. Past prima bij Max. Die draait er niet omheen :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:45
Toke_gt schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:55:
[...]

In de tv-documentaire vorig jaar zei hij dat hij nu niet graag in NL zou wonen, vanwege die enorme populariteit. Even wat kilometers rennen buiten is hier ondenkbaar, in Monaco valt hij niet op tussen alle andere beroemdheden. Had volgens mij niets met Nederlander zijn te maken. Daarover las ik juist dat dat een bewuste keuze was toen hij 18 was en moest kiezen, omdat hij meer met NL heeft dan met België. Toen woonde hij al in Monaco, dus dat zal niet van invloed zijn geweest.
Snap ik, in zijn geboortestad mag je binnenkort zelfs nog maar 20 rijden. En de wegen waar je harder mag wil je niet harder rijden :+
https://www.hln.be/hassel...het-vlotst-rond~a068cea2/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RaQUdxwbtmOuwVR0Mt3_fb5FDJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvghmEcAaS2HFGCBW8zTFVQK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zit er weer klaar voor op mijn thuiswerkplekje.
Veel plezier allemaal vanmiddag!

(ignore cablemanagement)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
Gh0stw4lk3r schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:05:
[Afbeelding]

(ignore cablemanagement)
offtopic: Wat is tweakers toch eigenlijk lelijk in het wit. Gebruik al een hele tijd dark mode en wil nooit meer anders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 14-09 10:06
Bottas en Giovinazzi wisselen nog van plekje op de grid, Bottas start dus 16e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
albino71 schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:58:

pro_6or schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:01:
[...]

Echt elke keer dat ik het woord oranje bril zit moet ik een beetje kotsen. Wat mij betreft gaan dat soort bewoordingen ook op de verboden lijst, net als rijdersnaam verbasteringen, we zouden hier toch anders met elkaar om gaan. “Oranje bril” is niks anders dan dedain.
Die hoeven niet apart verboden te worden want het valt gewoon onder drogredeneringen. ;)

Modbreak:Dus inderdaad stoppen met al die drogredeneringen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Interessant daarnet. Lewis heeft zelf besloten om geen andere motor te nemen. Hij is bang voor die Honda motoren als hij ze moet gaan inhalen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Grappig... Ben jij verliefd op de gene van wie je hoopt dat hij de race wint?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:24

vliegnerd

Nintendo fan.

Wel mooi te zien dat filmpje waarin VER en PER naast BOT lopen. Ze lopen daar best relaxed. Stukkie rijden straks…

Wij maken ons meer druk dan die mannen, lijkt het.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 20:19

Blokker_1999

Full steam ahead

Chevy454 schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:12:
Interessant daarnet. Lewis heeft zelf besloten om geen andere motor te nemen. Hij is bang voor die Honda motoren als hij ze moet gaan inhalen.
Ik denk dat hij vooral maximaal wenst te scoren op een circuit waar de Mercedes, zeker in het droge, ijzersterk is en een winst mislopen alleen maar zijn eigen schuld zal zijn. Ik verwacht dat hij later in het seizoen, op een circuit waar Mercedes minder sterk staat, die penalty zal nemen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:38
Gh0stw4lk3r schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:05:
[Afbeelding]

(ignore cablemanagement)
Same here, met daarbij F1 livetiming (tijdens de race) & reddit forum (voor de extra ogen en oren). Persoonlijk heb ik vandaag ook nog het wk wielrennen aanstaan. Chaos vanmiddag.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Ik heb nu genoeg gelezen over brillen. Ik denk dat de Pearl, Hans Anders en Specsavers erg blij met jullie zijn, maar ik heb er genoeg van ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04
ChipSkylark schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:59:
[...]

Ziet er vrij amicaal uit. Het zou me niks verbazen als bottas even de spreekwoordelijke middelvinger opsteekt en max geen stroobreed in de weg legt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:06
Wie kan me vertellen wat het weer doet daar in Sochi?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Pyr0_ schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:18:
zoals gewoonlijk, wat het wil...

maar op dit moment is het gewoon droog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Als ik me niet vergis zou het droog blijven dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

In de F1TV pre-show is het kurkdroog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:15

Zorro

Z

Geen idee, ik heb mijn weerbril niet op, maar ik denk niet dat een duikbril nodig gaat zijn, net zo min als een zonnebril.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
14.00 droog
15.00 lichte regen
16.00 buien

Zal er om hangen dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Lando is toch flink aan het trappen in dat rondje naar de grid toe. Er zal maar wat mis gaan zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:18
Er was kans van10-20% op regen tijdens de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Ik kan even een ochtend geen nieuws volgen en ik zie Botas ineens achteraan op de grid, dus toch die tactische motorwissel? Mercedes weer druk bezig met hun tactische steekspellen dus, hopelijk gaat dat goed in bocht 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:12
Gh0stw4lk3r schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:56:
Voor de kijker kan dit nog wel een leuke race worden, Lewis out of position en achteraan 3 redelijk snelle rijders die door het veld moeten gaan.
Als er 1 circuit is waar P4 starten niet zo erg is, dan is deze het. HAM kan na de start zomaar al P1 of P2 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Tonkey schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:05:
[...]

Snap ik, in zijn geboortestad mag je binnenkort zelfs nog maar 20 rijden. En de wegen waar je harder mag wil je niet harder rijden :+
https://www.hln.be/hassel...het-vlotst-rond~a068cea2/
Boh, max 20, dan slaat mijn motor af :X

(serieus, ik heb op mn motor n kleiner tandwiel gemonteerd omdat ik achter tractoren met slippende koppeling moest rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Laatst online: 19:48
Zag ik Verstappen nou niet helemaal achteraan staan? Stonden 2 Haas auto's achter dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Laatst online: 14-09 08:03
Justevo schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:33:
Zag ik Verstappen nou niet helemaal achteraan staan? Stonden 2 Haas auto's achter dacht ik.
Zlefde didcussie hebben we hier… maar grid penalties gaan als laatst erover heen dus. Dus neem aan gewoon laatste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
Dat is toch ook hetzelfde met pitstops die nu ineens min 2 sec moeten duren.
Red Bull was koning in de strakke snelle pitstops. Nu krijgen ze problemen, omdat hun stops te kort zijn.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:21

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

SuBBaSS schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:36:
[...]

Kom, je reageert op iemand die meermaals met droge ogen denkt te kunnen beweren dat het het WDC geen team wat interesseert.
Dan ben je klaar toch? :+
Inderdaad, uitgespeeld :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:27

rammes

koekebakker 1e klas

Volgens weerman Will Buxton gaat het ook nog regenen tijdens de race.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 10:09

SpeedfreakR

Zoeffff.....

PaulBloem schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:35:
[...]

Zlefde didcussie hebben we hier… maar grid penalties gaan als laatst erover heen dus. Dus neem aan gewoon laatste..
Ze komen gewoon aan rijden.. stoppen.. gaan op de rollies.. en gaan er dan langs.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:15

Zorro

Z

rimave schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:36:
[...]

Dat is toch ook hetzelfde met pitstops die nu ineens min 2 sec moeten duren.
Red Bull was koning in de strakke snelle pitstops. Nu krijgen ze problemen, omdat hun stops te kort zijn.
Omdat het "te gevaarlijk" zou zijn.
En intussen rijdt Mercedes met de magic button een monteur omver maar dat geeft dan niks.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
PaulBloem schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:35:
[...]

zie net een top shot van de grid en Max staat gewoon stijf achteraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:45
Waarom staat Sainz nog niet op zijn plek?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:56

g0tanks

Moderator CSA
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/4kpfx8f3ztp71.jpg

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ParaDroid2 schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:40:
Zit nog op de wc-bril.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:42
De twee Haas coureurs op P14 & P15 met de veel snellere Bottas, Leclerc en Verstappen erachter lijkt een recept voor succes in bocht twee. Mazepin die in zijn thuis race natuurlijk niets toegeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

ParaDroid2 schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:40:
Die komt net op de grid.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:50
Final Starting Grid:
Laat maar, dubbelpost

[ Voor 86% gewijzigd door Barfman op 26-09-2021 13:43 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

Ik ga offline, fijne race allemaal en we gaan het wel zien wie er met de winst vandoor gaat. Tot straks.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:18
Doc 44, HAM confirmed for race win! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barturion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-08 16:45
Ben Max fan maar vind het een slimme zet van Mercedes. Bottas breekt geen potten vanaf plek 7. Historisch gezien dan. Dus extra motor in de pool en de kans om Max z'n bandjes te laten oproken in het gevecht met Bottas en Leclerc.
Ik verwacht een easy start voor Hamilton die met een mooie tow richting bocht 1 zich prima kan positioneren. Laten we wel wezen Russel is geen probleem voor Hamilton hier. En een tow van de Ferrari brengt hem daar waar hij wezen moet.
Ik hoop echter op heel wat anders natuurlijk maar dat is puur hopium.
Ik hoop dat Max daarnaast een cleane race kan rijden en in de punten weet te rijden.
Sowieso een heel interessante race. Ik kijk er naar uit en hoop op spektakel!!
Fijne race allemaal

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:En de quickreply gaat uit voor de race. :)
Fijne race iedereen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LewisVries
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2021
Dat ze Bottas zo gebruiken, met duidelijk de instructies om te blokkeren in plaats van zelf de best mogelijke prestatie neer te zetten gaat tegen elke Olympische gedachte in. Ironisch dat ze rijden in het Olympisch complex van 2014.

2007 is het laatste moment geweest dat Lewis Hamilton het in gelijke machines moest opnemen tegen een coureur die tot de absolute buitencategorie behoort qua historie van rijders. Namelijk Alonso. En zelfs toen waren er al berichten dat Hamilton werd voorgetrokken ten opzichte van zijn teamgenoot, notabene tot zo'n punt dat er bij de laatste race onafhankelijke waarnemers moesten zijn als ik het mij goed herinner. Daarna heeft hij voor KAMPIOENSCHAPSGEVECHTEN moeten vechten met Raikkonen (uiteindelijk een paar jaar heel snel geweest maar na 2006 begon hij al minder te worden, en zal nooit als absolute buitencategorie worden herinnerd), Massa (een goede B-lijst coureur), Rosberg (een redelijke A-lijst coureur) en Bottas (een goede B-lijst coureur die 0 weerstand geeft). Tussendoor ook nog zwaar moeite gehad met Button (vergelijkbaar met Raikonnen qua hoe hij herinnerd zal worden). Ik twijfel nog over Vettel (die zou ik scharen in de absolute top van de A-lijst coureurs maar geen buitencategorie) aangezien eerst Vettel veel betere auto's had en toen Lewis. Daarnaast had Vettel in bijvoorbeeld 2018 de handicap voor Ferrari te rijden, notair bekend team als het gaat om imploderen sinds vertrek Schumacher-dreamteam in een wolk van spaghetti en onderlinge verwijten als er maar enigzins druk op komt. Nu komt 2021 en moet hij voor het eerst het opnemen tegen een coureur die mogelijk aan het einde van zijn carriere ook als absolute buitencategorie wordt gezien, en direct zie je wat die 7 titels en 99 overwinningen eigenlijk veroorzaakten: een dominante auto met ultra-betrouwbaarheid en een schoothondje als teamgenoot voor jaren op rij.

Hij en zijn team (Toto, de engineers van Mercedes zoals Shovlin werkelijk iedereen is blijkbaar ineens bezig met perscommunicatie) proberen continue de (Britse) pers te beïnvloeden om druk te zetten op Verstappen, om hem een slechte reputatie aan te smeren en te zeggen dat Verstappen niet tegen de druk kan.

Ondertussen:
-Heeft Mercedes nog steeds duidelijk de sterkste auto.
-Is het Hamilton die al het hele seizoen de ene na de andere grove fout maakt en als Verstappen in de buurt is steevast de schuld bij hem legt (zelfs als Hamilton degene is die voor de 3e keer op rij een Red Bull op het rechterachterwiel eraf tik).
-Is Hamilton degene die constant een teamgenoot nodig heeft die hem helpt en als persoonlijke assistent wordt gebruikt.
-Heeft hij op 36-jarige leeftijd blijkbaar nog steeds zijn teambaas nodig die bij elke miskleun van Hamilton keihard in de pers roept dat het geen fout van Hamilton was, als ware het die Iraakse Minister die beweerde dat er geen Amerikanen waren terwijl je de inslagen achter hem zag. :+
-Wordt Hamilton in een dominante Mercedes nu al voor de 2e keer in 3 races outqualified door zijn toekomstige teamgenoot die in een WILLIAMS rijdt 8)7.
-Heeft hij gênante momenten zoals in Baku en nu crashen in de pitsstraat terwijl het kwalificatie is en niet de race (dan wil je proberen met zoveel mogelijk snelheid de pits in te komen). Is de 2e keer dat hij een gênant moment in de pits heeft, na 2007 Canada.
-Komt hij weg met fopstraffen als hij zijn rivaal eraf beukt en daarmee een gigantische ommekeer in de puntenstand veroorzaakt in zijn eigen voordeel, de rivaal ook nog eens een race achteraan moet starten vanwege de schade aan de motor en het team van zijn rivaal minder kan doorontwikkelen door alle schade aan het chassis wat moet worden gerepareerd in een budgetcap jaar. De ideale overtreding dus (om in Toto's woorden te spreken)
-Heeft Hamilton/Mercedes continue gunstige beslissingen van de FIA om Red Bull hun vleugel en pit stops te verbieden/vertragen, terwijl zij zelf lekker door mogen gaan met flexibele vleugels en motorenkoelingstrucs.
-Maar staat Max nu nog bovenaan ondanks alle pech die Max had

Wat denk ik dat vandaag gaat gebeuren? De dominantie van de Mercedes is hier dermate groot dat Hamilton makkelijk gaat winnen. Elk ander resultaat is werkelijk een blamage. Bottas gaat de hele race op de rechte stukken snel rijden zodat Max hem niet kan inhalen en vervolgens in de bochtige stukken zo langzaam als mogelijk om Max hiermee zoveel mogelijk tijd te laten verliezen waardoor Max geen of weinig punten behaalt. Na deze race zal denk ik Hamilton 20 tot 21 punten voorsprong hebben op Max, wat totaal onterecht is gezien wie de betere coureur was dit jaar (maar zoals 2012 ons leert wint niet perse de beste coureur de titel). Maar mocht Hamilton weer de titel krijgen dit jaar, dan zal hij daar snel overheen lullen.

[ Voor 3% gewijzigd door LewisVries op 26-09-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:57
Zo net terug van sporten gedoucht en al en net op tijd voor racen! Fijne race iedereen ik hoop op net zoiets moois als de kwali gister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SunriseBGN schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:41:
De twee Haas coureurs op P14 & P15 met de veel snellere Bottas, Leclerc en Verstappen erachter lijkt een recept voor succes in bocht twee. Mazepin die in zijn thuis race natuurlijk niets toegeeft.
Bocht 2 = Russisch roulette, place your bets.. 👍

Fijne race iedereen 👏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

hardware-lover schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:46:
[...]

Bocht 2 = Russisch roulette, place your bets.. 👍

Fijne race iedereen 👏
3 lege kogel kamers, en de 4e met een kogel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
Zit ik hier met de kinderen bij een buitenspeeltuin op de grens met Duitsland. Enkel een mobiele verbinding via Edge en gratis wifi met 2mbps... Laptop kan in de tas blijven en via de telefoon werkt het ook voor geen meter. Geen F1 voor mij vandaag... Fijne race allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:20

IkWilbert

Het is mij!

Volgens de FIA 70% kans op regen.

Zal wel gewoon droog blijven dus ;)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Toto ontkent dat het een tactische move is aan de microfoon bij Jack.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 26-09-2021 13:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 21:03
Gunner schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:48:
Hij heeft vast zijn vingers gekruist achter zijn rug :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Toto zegt wel meer.....

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 10:52
Je user-icon dekt de lading fantastisch

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Dit kan een knotsgekke race gaan worden, * Humma Kavula doet regendans
Fijne race allen!

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LewisVries
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2021
Humma Kavula schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:50:
Dit kan een knotsgekke race gaan worden, * Humma Kavula doet regendans
Fijne race allen!
Regen kan in nadeel zijn van Max als iedereen op natweer of gemixed set-up staat vanwege gisteren en hij juist als enige full dry set-up heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:18
Fijne race allemaal, ik kan het helaas niet zien, vader/dochter verplichtingen. ☺️
Straks maar terug kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

hardware-lover schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:46:
[...]

Bocht 2 = Russisch Russel roulette, place your bets.. 👍

Fijne race iedereen 👏
Russel vecht voor pos en tikt ham z'n vleugel

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:23
DoubleDutch schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:51:
Fijne race allemaal, ik kan het helaas niet zien, vader/dochter verplichtingen. ☺️
Straks maar terug kijken.
Betrek je toch je dochter bij de F1?

Vroeg geleerd is oud gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Sir_Lion schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:52:
[...]

Betrek je toch je dochter bij de F1?

Vroeg geleerd is oud gedaan :P
Stel je voor, de eerste vrouwelijke coureur in de F1...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:29

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nou gered, blijft een lastige tijd om 14:00 en nog het risico om tusssendoor gestoord te worden.

Een ander probleem. De actie van voor en achterin het veld goed te volgen bij de start, kom ogen te kort.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 20:59

Spotmatic

Ken sent me

Kalder schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:53:
[...]

Te laat. Is al gebeurd. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:23
Kalder schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:53:
[...]

Ik stem voor!

Ik bedenk me nu, wat als je 2 F1 klasses tegelijk laat rijden? Zowel een Dames als Heren klassement en een verdubbeling van de grid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Oh, gebrekkig kennis, ik geef het toe... :P wie dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:20
Ik zit er klaar voor! Fijne race, iedereen! 8)

Dat er maar veel mag gebeuren. 🙏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
Ik ga voor een eenvoudige overwinning van Max. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04:00
Have fun allemaal, hopelijk kan Max weer eens een heroïsche race rijden. Kom op Max!!

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 13 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord