Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Whataboutisme is een drogredenering dus:
Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
[ Voor 30% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-09-2021 18:54 ]
Een beetje zoals Russel de deur ook voor Bottas openzette toen ie nog géén nieuw contract had bedoel je...?Justevo schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 15:25:
Russell zet de deur wagenwijd open voor Lewis, Sainz en z'n Ferrari zijn echt veel te traag en Norris heeft ie na een ronde of 10 wel ingehaald.

Handig, want dan zou elke race worden afgelast omdat elke zure fan als een malle op die sprinkler knop zit te rammen.LAD93 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:35:
[...]
Ik ben nog steeds een groot voorstander van sprinklers die bediend kunnen worden door de fans. SuperPro+ F1Fan abonnement eraan en ze verdienen weer wat extra geld en de fans kunnen hun frustraties kwijt!

Als er iemand is die altijd direct toegeeft dat hij het verkloot heeft is Max het wel. Dan baalt hij als een stekker maar steekt het nooit onder stoelen of banken dat hij een fout heeft gemaakt.werphengel schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:56:
Oke, ontkennen heeft nu weinig zin, maar ik vind het toch wel netjes dat Lewis toegeeft dat hij het verkloot heeft.
Zoiets zie ik Max niet snel doen.
Always look on the bright side of life.
Hoe ziet de weersomstandigheden eruit voor de race morgen? Het zou gaaf zijn als morgen Alonso of Riciardo een mooie start doen.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Daar komt ie vanzelf achter tijdens de race.Chevy454 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:24:
Hoe zit het met de schade van Hamilton in de banden stapel? De achtervleugel geen scheurtje?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Misschien moet dat weer ja.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wat is dat nou voor onzin... en stookbericht. Als VER een fout maakt zegt hij het toch ook? En vervolgens gaat hij weer verder. En nee, ik heb geen oranje bril op. Die hele clash tussen de 'voetbalsupporters met te kleine pikkies en te grote ego'tjes' van HAM en VER zorgt er bij mij juist voor dat ik de F1 minder interessant vind.werphengel schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:56:
Oke, ontkennen heeft nu weinig zin, maar ik vind het toch wel netjes dat Lewis toegeeft dat hij het verkloot heeft.
Zoiets zie ik Max niet snel doen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Nope.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik had niet anders verwacht, maar vond het toch een beetje raar dat hij in Q1 niet in ieder geval een tijd neerzette.
Ik ben heel benieuwd hoe het morgen gaat lopen. Ik hoop stiekem op een beetje spektakel door het geschudde veld, maar verwacht eigenlijk dat Hamilton Russel en Sains vrij snel voorbij is, en Norris na een ronde of 15 of bij de pitstops ook te pakken heeft. Max kan na een superstart misschien vanaf plek 14 oid een opmars naar voren maken. Ik ga er in ieder geval voor zitten om 14u (en hopen dat het gewoon doorgaat).
Net pas terug kunnen kijken… Iets met druk en het kampioenschap
Mijn boefje is liev!
"The problem when you have the success that I have, anything but perfection feels like a long way off," Hamilton said.werphengel schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:56:
[mbr] Whataboutisme is een drogredenering dus:
Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen. [/]
Nou ja, netjes... Zelfs als hij faalt probeert hij de nadruk nog te leggen op hoe geweldig hij is. Narcisme ten top.
Ik heb soms de indruk dat ze nu al in code dingen zeggen omdat ze weten dat er meegeluisterd wordt door de concurrentie. The tyres are gone. En dan afhankelijk van het antwoord: copy that, understood, .... Weet piloot wel wat hij moet doen of instellen. En vervolgens met tyres are gone een snelste ronde neerzettenWaah schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:53:
[...]
"we zien dat je X verkeerd hebt staan, begrepen?"
"begrepen"
En bot laat ham er langs.
Het is nooit waterdicht. Aangezien ze gewoon met code taal gaan werken.
Alleen volledig verbieden Van radioverkeer zou werken. Maar dan zit je weet met safety etc.
Omdat Hamilton op mentaal vlak nogal gevoelig lijkt. Waar een Verstappen vaak stoïcijns lijkt te zijn voor slippertjes, geloof ik dat Hamilton iemand is waarbij dit tussen de oren gaat zitten. En als dan het vertrouwen weg is en je niet meer op de limiet durft te rijden ben je nergens meer. Het zou mij niks verbazen als hij deze lijn morgen doorzet en er in de een van de eerste bochten samen met een Alonso, Ricciardo, Norris of Sainz afvliegt.jaapstobbe schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 15:03:
En waarom zou HAM niet gewoon winnen morgen?
Tyres are gone gevolgd door fastest lap is niet zo vreemd. Want zodra ze weten dat ze de pits in mogen hoeven ze niet langer banden te sparen voor nog X rondes. Dus dan kunnen ze nog een snelle ronde zetten + snelle in-lap.Mef schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:32:
[...]
Ik heb soms de indruk dat ze nu al in code dingen zeggen omdat ze weten dat er meegeluisterd wordt door de concurrentie. The tyres are gone. En dan afhankelijk van het antwoord: copy that, understood, .... Weet piloot wel wat hij moet doen of instellen. En vervolgens met tyres are gone een snelste ronde neerzettenMisschien wel zeer ver gezocht maar ik zou er van sommige niet over verbaasd zijn zoals ze soms zagen.
Volgens mij was daar een andere verklaring voor. Iets met doorrijden tot de band weer bruikbaar is. Dacht daar een tijd geleden een explainer over te hebben gezien in het algemene F1 topicWaah schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:55:
[...]
Tyres are gone gevolgd door fastest lap is niet zo vreemd. Want zodra ze weten dat ze de pits in mogen hoeven ze niet langer banden te sparen voor nog X rondes. Dus dan kunnen ze nog een snelle ronde zetten + snelle in-lap.
Als een band te snel warm wordt / oververhit raakt krijg je blaren. Maar die blaren slijten weer gewoon af waarna er weer een "normale" laag rubber onder zit.Jasphur schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:23:
[...]
Volgens mij was daar een andere verklaring voor. Iets met doorrijden tot de band weer bruikbaar is. Dacht daar een tijd geleden een explainer over te hebben gezien in het algemene F1 topic
- DaniëlWW2
- Niet online
Iedereen is vrij om te doen wat ze willen morgen. Dat is het gevolg van een natte kwalificatie.Tha_Spike_1981 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:31:
Hoe zit het met de banden keuze voor morgen? Lewis heeft een paar beste flat spots op zijn banden zitten. Bij Ziggo hadden ze erover dat ze morgen vrije keuze hebben. Klopt dit wel?
Ja dat klopt, anders zouden ze op intermediates moeten starten.Tha_Spike_1981 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:31:
Hoe zit het met de banden keuze voor morgen? Lewis heeft een paar beste flat spots op zijn banden zitten. Bij Ziggo hadden ze erover dat ze morgen vrije keuze hebben. Klopt dit wel?
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Het gaat om de band in Q2 mits geen regenbanden.Saffie_time schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:33:
Geldt dat ook als de pole op de rode band gezet is?
Mijn boefje is liev!
Omdat je daar 2 a 3 rondes voor nodig hebt in die omstandigheden en vanwege vervangen voorvleugel er nog maar tijd was voor 1 opwarmronde.werphengel schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:20:
Vraag me af waarom Lewis z’n banden niet op temperatuur kreeg en in hoeverre dat invloed heeft op de race morgen.
Bottas zelfde verhaal.
Want BOT moest maar weer wachten op Sir Lewis of waarom hetzelfde verhaal?D-dark schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:34:
[...]
Omdat je daar 2 a 3 rondes voor nodig hebt in die omstandigheden en vanwege vervangen voorvleugel er nog maar tijd was voor 1 opwarmronde.
Bottas zelfde verhaal.
Mijn boefje is liev!
- DaniëlWW2
- Niet online
Nee, Mercedes was gewoon weer te laat met die call doen. William was eerst en eigenlijk waren een paar andere teams ook gewoon veel scherper. En toen sloopte Hamilton zijn voorvleugel, kregen ze die er maar niet af of snel vervangen. Dus toen duwde ze Hamilton weg om Bottas te laten pitten die stond te wachten. Daarna zullen ze Hamilton pas geregeld hebben. Komt bij dat het koud was en die Mercedes toch al moeilijk hun banden op temperatuur krijgt.JB schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:35:
[...]
Want BOT moest maar weer wachten op Sir Lewis of waarom hetzelfde verhaal?
Oh en blijkbaar ook dit:
'@LewisHamilton says that while he was in the pits having his front wing replaced and letting BOT leave first his new slick tyres were without blankets for 64 seconds. After reviewing the session he's happy with team decisions, accepts others could take risks and switch earlier
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 25 september 2021
Het was dus echt weer chaos bij Mercedes.
[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-09-2021 20:40 ]
Die rijdt HAM volgend jaar ook het snot voor de ogen…
Mijn boefje is liev!
V.w.b. start vrij om te doen wat ze willen, toch? Volgens mij moeten ze wel gewoon aan het bandenreglement voldoen v.w.b. het gebruik van twee verschillende compounts. Tenzij het morgen ook weer regentDaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:32:
[...]
Iedereen is vrij om te doen wat ze willen morgen. Dat is het gevolg van een natte kwalificatie.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ja dat weer wel. Maar zoals ik volgens mij al vaak verzucht hebt, de regels in deze sport, echt.RobertMe schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:44:
[...]
V.w.b. start vrij om te doen wat ze willen, toch? Volgens mij moeten ze wel gewoon aan het bandenreglement voldoen v.w.b. het gebruik van twee verschillende compounts. Tenzij het morgen ook weer regent
Het wachten op Lewis.JB schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:35:
[...]
Want BOT moest maar weer wachten op Sir Lewis of waarom hetzelfde verhaal?
Normaal gesproken dubbel stack je maar ze moesten eerst de vleugel van Lewis zijn auto afhalen, die naar voren rijden daar Bottas binnenkwam en dat kostte wat tijd.
Hij kan roepen wat ie wil, maar als het team andere banden erop schroeft in opdracht van hogerhand zal ie het daar mee moeten doen. Dus zie hem toch echt eerst 2 jaar het schoothondje van HAM zijn.JB schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:43:
Dat verklaard eea. Groot verschil ook hier lijkt weer “geen ballen om zelf de call te maken”. Russel zei het zelf. Volgens mij nog een aantal coureurs.
Die rijdt HAM volgend jaar ook het snot voor de ogen…
Een regel die al jaren geldt.JB schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:34:
[...]
Het gaat om de band in Q2 mits geen regenbanden.
*knip*
Laat dat gewoon.
[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 25-09-2021 22:30 ]
Ik hoop het niet. Het wordt steeds meer duidelijk hoe dominant die auto is. Als je andere rijder beter is, mag er niets in de weg worden gelegd.pjlgt schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:59:
[...]
Hij kan roepen wat ie wil, maar als het team andere banden erop schroeft in opdracht van hogerhand zal ie het daar mee moeten doen. Dus zie hem toch echt eerst 2 jaar het schoothondje van HAM zijn.
Mijn boefje is liev!
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Het kunnen altijd nog nieuwe fans zijnFrappuccino schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:03:
[...]
Een regel die al jaren geldt.
Het blijft verbazingwekkend dat zoiets nog zo vaak moet worden uitgelegd.
Ik zie dat bij NASCAR nog steeds vaak gebeuren, nog steeds nieuwe fans die erbij komen!
Dan denk ik wel dat de spoeling is uitgedroogd en dan komen er nog steeds nieuwe fans
(Ik klaag niet, ik ben juist blij ermee. Leg de vreemde regels van NASCAR graag opnieuw uit)
Het zou wat zijn als hij nu een nieuwe motor nodig heeft en van achteraan de grid moet startenChevy454 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:24:
Hoe zit het met de schade van Hamilton in de banden stapel? De achtervleugel geen scheurtje?
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
YouTube: Drivers React After Qualifying | 2021 Russian Grand Prix
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Of wat Leclerc had in Monaco. Versnellingsbak die toch net teveel schade heeft opgelopenCAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:12:
[...]
Het zou wat zijn als hij nu een nieuwe motor nodig heeft en van achteraan de grid moet starten
In mijn ogen zou het logisch zijn om als Hamilton nu alsnog de motorwissel te pakken. Had hij pole gehad, nee, maar nu? Dan blijft hij deze race in de buurt van Verstappen rijden en heeft hij niet het risico dat hij bij zijn eigen 'normale' motorwissel dat Verstappen wel van pole start en dus meer kans heeft om uit te lopen dan zijn eigen kansen bij deze race.CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:12:
[...]
Het zou wat zijn als hij nu een nieuwe motor nodig heeft en van achteraan de grid moet starten
[ Voor 6% gewijzigd door d0s op 25-09-2021 21:24 ]
Precies, viel me nog mee dat ze deze keer wel de auto's van de juiste banden hebben voorzien, je zag toen ze HAM wegrolden zijn nieuwe banden gewoon op hun zijkant naast de monteurs met wheelguns liggen.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:39:
[...]
Nee, Mercedes was gewoon weer te laat met die call doen. William was eerst en eigenlijk waren een paar andere teams ook gewoon veel scherper. En toen sloopte Hamilton zijn voorvleugel, kregen ze die er maar niet af of snel vervangen. Dus toen duwde ze Hamilton weg om Bottas te laten pitten die stond te wachten. Daarna zullen ze Hamilton pas geregeld hebben. Komt bij dat het koud was en die Mercedes toch al moeilijk hun banden op temperatuur krijgt.
Oh en blijkbaar ook dit:
[Embed]
Het was dus echt weer chaos bij Mercedes.
De vers aangevoerde banden gingen er bij BOT onder en daarna rolden ze HAM pas terug voor zijn inmiddels flink afgekoelde banden.
Geen bandenverwisseling is dan weer wel erg netjes in deze chaos.
Met al die wissels komt max nog op pole positieCAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:12:

Max staat op plaats 20, daarna wisselt Latifi zijn motor? Dus max op 19 dan? Eventueel Lewis die wisselt. Dan op plek 18?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Nee want Max heeft ook nog een 3 plaatsen gridstraf vanwege Monza. Dus die start netjes achteraan vooralsnogChevy454 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:25:
[...]
Met al die wissels komt max nog op pole positie
Max staat op plaats 20, daarna wisselt Latifi zijn motor? Dus max op 19 dan? Eventueel Lewis die wisselt. Dan op plek 18?
- DaniëlWW2
- Niet online
Wacht echt? Want volgens mij mag je ook geen bandensets tussen de coureurs wisselen. Dat was volgens mij ook onderdeel van de Mercedes screw up vorig jaar met Russel.PalingDrone schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:24:
[...]
Precies, viel me nog mee dat ze deze keer wel de auto's van de juiste banden hebben voorzien, je zag toen ze HAM wegrolden zijn nieuwe banden gewoon op hun zijkant naast de monteurs met wheelguns liggen.
De vers aangevoerde banden gingen er bij BOT onder en daarna rolden ze HAM pas terug voor zijn inmiddels flink afgekoelde banden.
Geen bandenverwisseling is dan weer wel erg netjes in deze chaos.
Ik zag het gebeuren en terwijl Ham stilstond kwam bij mij het Benny Hill deuntje gelijk bovendrijven
Er kwamen banden voor HAM, toen HAM binnenkwam, die hebben ze eventjes neergelegd toen ze besloten BOT ff snel tussendoor te doen en HAM moest ff plaatsmaken dus voor BOT de BOTbandjes gepakt, die eronder geschroefd en vervolgens HAM weer terug gerold en die inmiddels lauwe HAM banden eronder gezet bij hem en daar ging hij dus mee op pad.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:29:
[...]
Wacht echt? Want volgens mij mag je ook geen bandensets tussen de coureurs wisselen. Dat was volgens mij ook onderdeel van de Mercedes screw up vorig jaar met Russel.
Ze hebben ze dus niet verwisseld, alleen flink laten koelen buiten de warmers (in de tijd van het wegrollen, BOT stop en weer terugrollen van HAM)
Koelt best vlot een klein minuutje de wangen op het koude en natte asfalt.
[ Voor 14% gewijzigd door PalingDrone op 25-09-2021 21:40 ]
Ja maar wanneer worden die erbij geteld? Tot een bepaald moment is dat ook wel gedaan neem ik aan.lolgast schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:29:
Nee want Max heeft ook nog een 3 plaatsen gridstraf vanwege Monza. Dus die start netjes achteraan vooralsnog
Zijn genoeg mensen die F1 niet continu volgen, terwijl de F1 wel een sport is met heel veel regel en uitzonderingen daarop. Zelfs de teams zitten er soms mee te worstelen. En sommige regels zijn niet heel logisch als je er als buitenstaander naar kijkt.Frappuccino schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:03:
[...]
Een regel die al jaren geldt.
Het blijft verbazingwekkend dat zoiets nog zo vaak moet worden uitgelegd.
Kan wel zijn, maar dit wordt bijna iedere kwalificatie ook al door Olav uitgelegd.Transportman schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:44:
[...]
Zijn genoeg mensen die F1 niet continu volgen, terwijl de F1 wel een sport is met heel veel regel en uitzonderingen daarop. Zelfs de teams zitten er soms mee te worstelen. En sommige regels zijn niet heel logisch als je er als buitenstaander naar kijkt.
Hier de voorlopige gridChevy454 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:43:
[...]
Ja maar wanneer worden die erbij geteld? Tot een bepaald moment is dat ook wel gedaan neem ik aan.
Nee volgens mij werden de banden direct bij binnenkomst gewisseld. Wanneer ze hem weg rolden om plaats te maken voor Bottas had hij de softs er al onder. Het is niet goed te zien omdat de cameraman meeloopt met de gebroken vleugel.PalingDrone schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:33:
[...]
Er kwamen banden voor HAM, toen HAM binnenkwam, die hebben ze eventjes neergelegd toen ze besloten BOT ff snel tussendoor te doen en HAM moest ff plaatsmaken dus voor BOT de BOTbandjes gepakt, die eronder geschroefd en vervolgens HAM weer terug gerold en die inmiddels lauwe HAM banden eronder gezet bij hem en daar ging hij dus mee op pad.
Ze hebben ze dus niet verwisseld, alleen flink laten koelen buiten de warmers (in de tijd van het wegrollen, BOT stop en weer terugrollen van HAM)
Koelt best vlot een klein minuutje de wangen op het koude en natte asfalt.
Neemt niet weg dat ze in die tijd flink zijn afgekoeld natuurlijk.
Inderdaad, die staat nóg achteraan. Tenzij iemand 15 punten aan penalties pakt met iets. Het was sinds de 2018 regels al zo dat er iets als 'achteraan' starten speelt:lolgast schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:29:
[...]
Nee want Max heeft ook nog een 3 plaatsen gridstraf vanwege Monza. Dus die start netjes achteraan vooralsnog
- Penalties altijd op volgorde toegepast van wanneer ze zijn uitgeschreven
- De grid komt pas tot stand nadat alle penalties zijn toepast
- Iedereen met 15 penalties of meer starten 'achteraan'
In een video legt Chain Bear het al uit (en in een latere geeft hij al aan dat hij het in een specifiek geval ook niet weet hoe iets zou plaatsvinden in een theoretisch geval
De video start al bij 2018, YouTube: How do F1 Grid Penalties get applied? (2018) Het gaat dan eigenlijk specifiek om het stuk vanaf ~6m55s (YouTube: How do F1 Grid Penalties get applied? (2018)). Dat is de Max situatie. De balans is opgemaakt zondag extreem vroeg. De witte auto staat al achteraan (had 30 penalty points maar dat maakt niet meer uit) door penalties in de dagen ervoor. Máár, De zwarte stond op 8 penalty points, maar pakt er 10 bij resulterende in een totaal van 18, meer dan 15 punten: achteraan. Dat maakt dat zwart achteraan komt te staan, achter wit. Ook al had wit 30 penaltie points. Maar dat was al toegepast.
[ Voor 3% gewijzigd door Dadona op 25-09-2021 22:03 ]
Volgens mij zijn de regels een aantal seizoenen terug sowieso aangepast. Pak je een nieuwe motor en heb je daarvoor meer dan X plekken straf, dan start je achteraan. Al kwalificeerde Verstappen nu op P1, en had hij bv 20 plekken straf voor een nieuwe motor, en krijgt de coureur op P20 9000 plekken straf voor andere redenen, dan zou Verstappen alsnog laatste starten.Chevy454 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:43:
[...]
Ja maar wanneer worden die erbij geteld? Tot een bepaald moment is dat ook wel gedaan neem ik aan.
Coureurs met een nieuwe motor worden eigenlijk dus van de startopstelling gehaald en op een eigen startopstelling geplaatst. Bij hun eigen startopstelling speelt dan weer de uitslag van de kwalificatie mee, dus LAT voor LEC voor VER in dit geval. Maar al had Verstappen pole, dan ging alsnog weer zijn +3 plekken meespelen, en wordt hij op deze startopstelling ook weer naar achteren gezet met 3 plekken. Alleen bij 4 coureurs met een "te hoge" engine penalty, en Verstappen die het snelste van die 4 is zou Verstappen een plekje voor P20 kunnen starten.
Hebben ze de achterbanden niet pas later kunnen wisselen? In de samenvatting op YT zie je ze wel voorbanden richting de garage rollen maar bij het binnenkomen van HAM zie je duidelijk een achterband plat op het asfalt liggen links.werphengel schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:55:
[...]
Nee volgens mij werden de banden direct bij binnenkomst gewisseld. Wanneer ze hem weg rolden om plaats te maken voor Bottas had hij de softs er al onder. Het is niet goed te zien omdat de cameraman meeloopt met de gebroken vleugel.
Neemt niet weg dat ze in die tijd flink zijn afgekoeld natuurlijk.
Zou kunnen dat die voor BOT is maar ze hem snel omgewisseld hebben, die er bij BOT op en ondertussen de band van HAM platgelegd. Al met al hebben die banden van HAM behoorlijk lang liggen afkoelen en dat gaat best vlot met lage temperaturen en vocht.
Wanneer je de voorkant optilt gaat achterbanden wisselen tegelijkertijd lastig, maargoed ook ik zag het niet precies, waarom moesten ze HAM anders terug rollen als z'n banden al klaar waren en de neus er al op zat?
[ Voor 28% gewijzigd door PalingDrone op 25-09-2021 22:07 ]
Voor Max moet dit gewoon "gecontroleerd" naar voren rijden worden. Genoeg ruimte op het rechte stuk met DRS om alle langzame auto’s te passeren. Zolang er geen vleugels, vloeren of banden sneuvelen kan hij gestaag naar voren komen. (Tijdens de F3 was goed te zien dat inhalen prima kan). Geen rare fratsen uithalen.
Voor Lewis zal de druk er vanaf de start flink opstaan. Ik vermoed dat P1,2,3 en P5,6 geen vriendjespolitiek bedrijven. Ik zie dan ook ruimte voor problemen als iemand te enthousiast wordt.
Perez (mede door fours call) er niet bij. Enige missie die Perez heeft is binnen de stoptijd van Hamilton blijven. Dat zal een zware klus gaan worden als Hamilton P1 weet te veroveren. Wellicht een nieuwe draai en de undercut in ronde 1 uitvoeren, om daarna een ronde of 20 te stampen zonder verkeer
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
PalingDrone schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:00:
[...]
Hebben ze de achterbanden niet pas later kunnen wisselen? In de samenvatting op YT zie je ze wel voorbanden richting de garage rollen maar bij het binnenkomen van HAM zie je duidelijk een achterband plat op het asfalt liggen links.
Zou kunnen dat die voor BOT is maar ze hem snel omgewisseld hebben, die er bij BOT op en ondertussen de band van HAM platgelegd. Al met al hebben die banden van HAM behoorlijk lang liggen afkoelen en dat gaat best vlot met lage temperaturen en vocht.
Wanneer je de voorkant optilt gaat achterbanden wisselen tegelijkertijd lastig, maargoed ook ik zag het niet precies, waarom moesten ze HAM anders terug rollen als z'n banden al klaar waren en de neus er al op zat?
Ah, tnx!
De nosejob duurde dus ff wat langer, alsnog een hele tijd met afkoelende banden stil gestaan.
Dat verklaart een groot gedeelte van de spin en het gebrek aan grip.
[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 25-09-2021 22:59 ]
Ik meen dat wie het eerst de penalties pakt voor staat op degene die het erna doet. Dus als je naar de laatste plaats wordt verbannen en iemand anders doet ook een swap van alle motoronderdelen, dan staat die achteraan. En Max dus 1 na achterste.Dadona schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:57:
[...]
De balans is opgemaakt zondag extreem vroeg.
Normaal heeft Max last van 2 Mercedessen, nu staan er maar liefst 5 Ferrari's om hem heen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
We doen maar wat geks.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Iets optimistischer;Quad schreef op zondag 26 september 2021 @ 00:59:
Als we een gokje mogen doen..? Perez wint, Hamilton 2, Bottas 3, Verstappen 5 of 6.
We doen maar wat geks.
Ham heeft al een K weekend dus die zet dat lekker voort morgen, pech dus geen punten.
Max redt zich in de top 10, scoort punten dus loopt weer wat uit.
Top 3? Gewoon een tombola, Norri S op 1, Bot op 2 en Alo doet een wonder op 3
Ik zie PER gewoon niet naar voren rijden momenteel hoe graag ik het ook wil.
Bij de start is het hopen dat Hamilton voorzichtig doet en nog wat plekken verliest.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Cloudy morning in Sochi but no rain, so we should get a dry race with yesterday's fantastic grid. Still a suggestion that @MercedesAMGF1 could send @ValtteriBottas to the back with a 5th PU. If that happens he might just be able to run interference on @Max33Verstappen...
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 26 september 2021
Ben benieuwd of ze dit gaan doen bij Mercedes.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
[ Voor 90% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-09-2021 09:42 ]
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Vind Max alleen maar prima. Heb je er nog minder last van.Pierre schreef op zondag 26 september 2021 @ 07:19:
[Embed]
Mijn boefje is liev!
Ik denk ook dat het gek gaat verlopen vandaag. Geen idee maar dat zegt mijn gevoel.Quad schreef op zondag 26 september 2021 @ 00:59:
Als we een gokje mogen doen..? Perez wint, Hamilton 2, Bottas 3, Verstappen 5 of 6.
We doen maar wat geks.
Mijn boefje is liev!
Sorry maar dat is wel heel erg onlogisch.Pierre schreef op zondag 26 september 2021 @ 07:19:
[Embed]
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Als ze dat doen laten ze hun ware aard wel echt zien.Pierre schreef op zondag 26 september 2021 @ 07:19:
[Embed]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 26-09-2021 07:46 ]
Mijn boefje is liev!
Voor Mercedes is het teamkampioenschap veel belangrijker dan voor Red Bull
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Hoe zo, Bottas is onbelangrijk voor het kampioenschap, ze hopen op deze manier dat Red Bull punten verliest. En dat Verstappen minder punten gaat scoren.AtlAntA schreef op zondag 26 september 2021 @ 07:33:
[...]
Sorry maar dat is wel heel erg onlogisch.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Wie is nu met wie bezigPierre schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:00:
[...]
Hoe zo, Bottas is onbelangrijk voor het kampioenschap, ze hopen op deze manier dat Red Bull punten verliest. En dat Verstappen minder punten gaat scoren.
Perez kan ook punten pakken. Verder is Mercedes echt sneu als ze op deze manier denken Max tegen te houden. Wederom een signaal dat het echt tijd wordt dat het kwartje na zoveel jaar de andere kant op gaat vallen. Althans zeker voor het WDC stuk. Op WCC gebied is zoals eerder gezegd wel duidelijk hoe goed die Mercedes nog steeds is. Hoe goed zijn de rijders…?
Mijn boefje is liev!
Gisteren werd door SKY verteld dat een WDC gewoon leuk is voor de coureur zijn c.v. Maar dat de teams vollenbak gaan voor het WCC. Dus wat je zegt past daar goed bij.Pierre schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:00:
[...]
Hoe zo, Bottas is onbelangrijk voor het kampioenschap, ze hopen op deze manier dat Red Bull punten verliest. En dat Verstappen minder punten gaat scoren.
Ja, normaal zijn het je Q2 banden waarop je start. De pole zet je in Q3.Saffie_time schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:33:
Geldt dat ook als de pole op de rode band gezet is?
een treffende spreuk
Couldn’t agree less. Iedereen kijkt welke coureur er WK wordt. Ik kan je zo vertellen hoe vaak welke coureur WK is geworden. Teams. Not so much. Veel teams veranderen zelfs continue van naam/eigenaar/bedrijf of zijn decennia niet eens actief in de F1.Jasphur schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:07:
[...]
Gisteren werd door SKY verteld dat een WDC gewoon leuk is voor de coureur zijn c.v. Maar dat de teams vollenbak gaan voor het WCC. Dus wat je zegt past daar goed bij.
een treffende spreuk
Prijzengeld voor je plaats in het WCC is enorm belangrijk voor de teams als onderdeel van het inkomen. Maar een WDC in dienst trekt natuurlijk meer/betere sponsordeals aanpro_6or schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:13:
[...]
Couldn’t agree less. Iedereen kijkt welke coureur er WK wordt. Ik kan je zo vertellen hoe vaak welke coureur WK is geworden. Teams. Not so much. Veel teams veranderen zelfs continue van naam/eigenaar/bedrijf of zijn decennia niet eens actief in de F1.
[ Voor 86% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-09-2021 09:42 ]
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Dus als ze hem nu niet doen vermoed ik dat ze hem dit seizoen helemaal niet meer nodig denken te hebben.
Heb echt geen idee hoe de uitslag zal zijn.
Ik zie hier eigenlijk de logica niet van in, ze nemen een risico door HAM en VER dan naast elkaar te zetten. Naast dat, HAM kan vanaf plek 4 makkelijk nog plekken winnen, zelfs 1e plaats is mogelijk.Shinji schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:50:
Gezien HAM van de 4e plek start had het denk ik logisch geweest om de vierde motor te pakken. Het is toch een Mercedes circuit en de concurentie start ook al achteraan dus weinig te verliezen. Als die hem later pakt verliest die mogelijk veel meer.
Dus als ze hem nu niet doen vermoed ik dat ze hem dit seizoen helemaal niet meer nodig denken te hebben.
Ik zie Merc dit risico niet nemen in elk geval...
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Maar ik dacht ook dat Lewis wel weer voorop het kampioenschap zou staan na Monza.
Net als ik denk dat Lewis vandaag gaat winnen want de man heeft niet vaak 2 dagen achtereen een slechte dag.
Niets is wat het lijkt dit jaar 2 top coureurs dicht bij elkaar en veel verassingen laat het maar even doorgaan
Als eerste starten is redelijk veilig, als vierde starten icm de first laps incidents is best een groot risico. Als je hem nu pakt eindig je waarschijnlijk ongeveer tegelijk met Max en er waarschijnlijk iets voor (bijv 5e en 6e). Oftewel netto resultaat 0 of inlopen. Op een RBR circuit is het Max 25 punten en ik vraag me af of HAM daar dan wel naar de tweede plek kan rijden.KillerBee schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:55:
[...]
Ik zie hier eigenlijk de logica niet van in, ze nemen een risico door HAM en VER dan naast elkaar te zetten. Naast dat, HAM kan vanaf plek 4 makkelijk nog plekken winnen, zelfs 1e plaats is mogelijk.
Ik zie Merc dit risico niet nemen in elk geval...
Maar als ze het niet doen, wat best kan, is dat denk ik omdat ze hem niet nodig denken te hebben.
FIA; happy to help…Shinji schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:04:
[...]
Als eerste starten is redelijk veilig, als vierde starten icm de first laps incidents is best een groot risico. Als je hem nu pakt eindig je waarschijnlijk ongeveer tegelijk met Max en er waarschijnlijk iets voor (bijv 5e en 6e). Oftewel netto resultaat 0 of inlopen. Op een RBR circuit is het Max 25 punten en ik vraag me af of HAM daar dan wel naar de tweede plek kan rijden.
Maar als ze het niet doen, wat best kan, is dat denk ik omdat ze hem niet nodig denken te hebben.
Mijn boefje is liev!
Ik heb last van teveel Corona gisteren. Koppijn trekt naar mijn nek…Gunner schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:08:
Werd vanmorgen wakker met kramp in m'n HAMstring.
Denk dat daarom HAM er vanaf gaat vandaag.
Herinner waar je dit het eerste hebt gelezen guys.
Mijn boefje is liev!
Ja, misschien vinden ze een loophole dat Bottas zijn 5e motor pakt en dat Lewis die de rest van het seizoen gebruikt
En anders passen ze de regels toch aan?Shinji schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:11:
[...]
Ja, misschien vinden ze een loophole dat Bottas zijn 5e motor pakt en dat Lewis die de rest van het seizoen gebruikt
Mijn boefje is liev!
Toto Wolff suggereerde het gisteren al: er komt opnieuw een motorwissel aan, weer bij Valtteri Bottas. Net als in Monza dus.
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 26 september 2021
Hij gaat starten vanaf P17, dus drie plekken voor Max Verstappen. #F1
https://www.motorsport.co...ngine-change/6674900/amp/frankb15 schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:46:
Weet iemand waarom Bottas weer voor een motorwissel gaat?
[Twitter]
Ipv alleen een link drop, stel ik voor dat je het scrollwiel van de muis eens probeert in dit topicfrankb15 schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:46:
Weet iemand waarom Bottas weer voor een motorwissel gaat?
[Twitter]
Mijn boefje is liev!
Belooft een leuke race te worden. Wellicht dat iemand Ham van de baan beukt tijdens de start.
Genoeg jonge honden die profiteren willen tijdens de start
een treffende spreuk
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |