Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11
Ik heb me aangemeld bij Revolut. Gewoon omdat ik een extra rekening wil voor als er iets is bij mijn "gewone" bank.

Maar de app van Revolut, het lijkt wel facebook. Vol met rommel en onnodige zooi.
En ik wil geen fysieke kaart, gewoon Gpay op mijn telefoon.

Nu staat er constant in beeld dat ik nog 1 van de 4 stappen moet voltooien en dat is een fysieke kaart aanschaffen.

Ik ben nog niet onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Mijn switch van bunq naar N26 wordt van korte duur. Want vanaf 1 Oktober 2024 gaat bij hen de rente van 2,8 naar 1,7.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minimise
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-05 20:38
H-W schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:26:
Als je even verder leest, moet je allerlei documenten aanleveren. Het belangrijkste is wel

"If applying from outside the UK, you’ll need to provide certified proof of your address, translated into English."

Verder willen ze bewijs over je adres van de afgelopen 3 jaar, je werkgever, je inkomen en je identiteit.

Succes ermee, dat is meer dan een NL bank zal vragen.
Valt reuze mee, een bankafschrift van een nieuwe bunq rekening van €0 erbij nemen en een paspoort ernaast nemen ze ook al genoegen mee! Geen kredietcheck, geen inkomensverklaring, gewoon klik, klik, klaar! Dit is echt een van de makkelijkste grootbanken in Engeland waar je gratis en voor niets binnen kunt lopen! Bij die meesten anderen moet je minstens 3 jaar krediet historie in het VK hebben met krediet scores die uitmuntend zijn en minstens 2 officiële Britse identiteitsbewijzen hebben en dergelijke!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02:28
Ik kreeg dit bericht van Wise. Doe ik er goed aan het aanbod te aanvaarden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ruM_RbRczVHSceo_ySIOQaoqocY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FX89Ev3CgjsFLTXFOHVxBDTy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:58
Pistachenootje schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:48:
Ik kreeg dit bericht van Wise. Doe ik er goed aan het aanbod te aanvaarden?

[Afbeelding]
Zou het zelf wel accepteren denk ik.
In plaats van dat enkel kwaadaardigen weten dat er data van jou online staat, kom jij dat nu ook te weten zonder dat je zelf op zoektocht moet gaan.
Zover zij het kunnen vinden natuurlijk.
Dan wel weer hopen dat het bedrijf waaraan je gegevens worden gedeeld hier wel goed mee omgaat...

Heb hem hier ook ontvangen, maar eens in verdiepen dus.
Maar dát ze zoiets aanbieden lijkt het me dat ze wel iets ernstigs gaan verwachten, met wat betreft de mogelijk gelekte data.

[ Voor 10% gewijzigd door JohanNL op 08-08-2024 18:01 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:43
de Peer schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:01:
[...]

Kijk maar eens in het revolut topic. ervaringen genoeg.
Revolut is al 1 jaar mijn hoofdbank. Ik heb daar zowel een privé als gezamenlijke rekening. Bevalt prima. Ik heb persoonlijk nog nooit een weigering van de pas mee gemaakt. Dus ik vermoed dat de acceptatie boven de 99% ligt en dat vind ik dan weer acceptabel.
Beperkingen die er nu (nog) wel zijn:
-Tikkie-verzoeken versturen kan (nog) niet .,Tikkies betalen wel.
-IDIN werkt (nog) niet.
-De gezamenlijke rekening is wat beperkt, je kunt er geen Ideal-betalingen mee doen, deze functie lijkt momenteel wel uitgerold te worden.
ik kan bij ideal gewoon kiezen welke rekening ik wil gebruiken mijn eigen of de gezamenlijke. Ook bezig de volledige overstap naar Revolut te maken.

Tikkie werkt inmiddels ook 😁

Weet jij meer over IDIN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 09:55

de Peer

under peer review

TWFpa2Vs schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:55:
[...]

ik kan bij ideal gewoon kiezen welke rekening ik wil gebruiken mijn eigen of de gezamenlijke.
Klopt mijn vriendin ook. Ik niet. Dat wordt blijkbaar nog uitgerold.
Tikkie werkt inmiddels ook 😁
al een ruime tijd ja.
Weet jij meer over IDIN?
dat is er niet en komt er voorlopig ook niet voor zover ik weet.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:43
de Peer schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:10:
[...]

Klopt mijn vriendin ook. Ik niet. Dat wordt blijkbaar nog uitgerold.

[...]

al een ruime tijd ja.

[...]

dat is er niet en komt er voorlopig ook niet voor zover ik weet.
oké de nog niet, dacht misschien wist je meer 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:16
Okay, ING IBAN is niet gratis. Spaarrekening wel. Maar nog steeds zijn Instant Payment overboekingen naar het buitenland niet mogelijk. En een nieuwe bankpas is nog steeds met Maestro en geen debit Mastercard of Visa. Ze hebben de meeste klanten in Nederland tov andere banken maar lopend het meest achter met de concullega’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimise
Hebben jullie nog successen geboekt om met gratis belastingnummers uit andere EU-landen waar je een Nederlands woonadres mag opgeven meer gratis bankrekeningen te openen? Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen!

[ Voor 10% gewijzigd door Minimise op 13-08-2024 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Minimise schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:53:
Hebben jullie nog successen geboekt om met gratis belastingnummers uit andere EU-landen waar je een Nederlands woonadres mag opgeven meer gratis bankrekeningen te openen?
Ja, bij HSBC UK in Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimise
Datisraar schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:57:
[...]

Ja, bij HSBC UK in Engeland.
Nee, daar heb je geen buitenlands belastingnummer voor nodig. Ik bedoelde bijvoorbeeld gratis banken waar wel een buitenlands belastingnummer voor nodig was zoals een NIF in Spanje/Portugal plaats van een BSN in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
Datisraar schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:44:
Okay, ING IBAN is niet gratis. Spaarrekening wel. Maar nog steeds zijn Instant Payment overboekingen naar het buitenland niet mogelijk. En een nieuwe bankpas is nog steeds met Maestro en geen debit Mastercard of Visa. Ze hebben de meeste klanten in Nederland tov andere banken maar lopend het meest achter met de concullega’s.
I know, Volksbank (zoals ASN, SNS) hebben wel Instant Payments naar buitenlandse banken. Belachelijk dat ING zo achter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
VHware schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:12:
[...]

I know, Volksbank (zoals ASN, SNS) hebben wel Instant Payments naar buitenlandse banken. Belachelijk dat ING zo achter loopt.
En als ik chat met ING wanneer ze daar mee beginnen, krijg ik geen antwoord maar de reactie:

‘Ik zal het doorgeven. Bedankt voor de feedback :).’met een smiley

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:46
Zojuist heb ik de startpost aangepast.

Vivid is zoals hier eerder dit jaar gemeld weggegaan bij Solaris en heeft nu een eigen registratie in Luxemburg.
Het openen van een rekening is alweer enige tijd mogelijk voor inwoners van alle EU-landen.

Let op:
Hiermee is ook de depositogarantie (die via Solaris liep) vervallen.
De tegoeden in de Interest Account vallen overigens onder de Nederlandse Vivid entiteit, waarmee tegoeden tot 20.000 euro gedekt zijn onder de Nederlandse Beleggerscompensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Wally2002 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:31:
Zojuist heb ik de startpost aangepast.

Vivid is zoals hier eerder dit jaar gemeld weggegaan bij Solaris en heeft nu een eigen registratie in Luxemburg.
Het openen van een rekening is alweer enige tijd mogelijk voor inwoners van alle EU-landen.

Let op:
Hiermee is ook de depositogarantie (die via Solaris liep) vervallen.
De tegoeden in de Interest Account vallen overigens onder de Nederlandse Vivid entiteit, waarmee tegoeden tot 20.000 euro gedekt zijn onder de Nederlandse Beleggerscompensatie.
Waarbij het of gratis voor standard account is of 9,90€ per maand is voor een prime acccount.
Of moet je alsnog 3,90€ voor de standard betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Datisraar schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:42:
[...]

Waarbij het of gratis voor standard account is of 9,90€ per maand is voor een prime acccount.
Of moet je alsnog 3,90€ voor de standard betalen?
Standard account is alleen gratis voor 'Active customers'. Anders 3,90 euro/maand.
Active customer ben je als je elke maand tenminste 1 transactie op de kaart doet, en op de laatste dag van de maand je een balance hebt van tenminste 1.000 euro (of tenminste 100 euro in assets).

Prime is idd 9,90 euro/maand.

Overigens is er ook een eis om in aanmerking te komen voor cashbacks: ook hier einde v/d maand een balance van tenminste 1.000 euro (of 100 euro in assets). Dit voor zowel Standard als Prime.

Edit: eisen m.b.t. active customer opgenomen in tabel in startpost.

[ Voor 4% gewijzigd door Wally2002 op 20-08-2024 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Wally2002 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:29:
[...]

Standard account is alleen gratis voor 'Active customers'. Anders 3,90 euro/maand.
Active customer ben je als je elke maand tenminste 1 transactie op de kaart doet, en op de laatste dag van de maand je een balance hebt van tenminste 1.000 euro (of tenminste 100 euro in assets).

Overigens is er ook een eis om in aanmerking te komen voor cashbacks: ook hier einde v/d maand een balance van tenminste 1.000 euro (of 100 euro in assets). Dit voor zowel Standard als Prime.

Dank, heb een test standaard account aangemaakt. Ter info: semi instant Payment; overboeken zowel heen en terug, wordt binnen een paar minuten, tot ongeveer een kwartier op je rekening verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Datisraar schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:22:
[...]

Dank, heb een test standaard account aangemaakt. Ter info: semi instant Payment; overboeken zowel heen en terug, wordt binnen een paar minuten, tot ongeveer een kwartier op je rekening verwerkt.
Dit is ook mijn ervaring maar had dit nog niet aangepast in de tabel. Zojuist de tabel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
-

[ Voor 98% gewijzigd door TexMex op 21-08-2024 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Wally2002 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:29:
[...]

Ik zie in de app net van Vivid, dat je gratis prime mag gebruiken voor 1 maand ipv de 9,90€ fee om uit te proberen.

DGS 100.000 € is nvt, maar je kunt wel tot max 20.000€ hebben/sparen als bescherming? is mij nog niet helemaal duidelijk

[ Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 20-08-2024 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Datisraar schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:48:
[...]

DGS 100.000 € is nvt, maar je kunt wel tot max 20.000€ hebben/sparen als bescherming? is mij nog niet helemaal duidelijk
Wally2002 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:31:

20k gaat om de services die ondergebracht zijn bij Vivid Money B.V. Dit is de invest 2.0 pocket (aandelen en ETFs) en de Interest Pocket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Wally2002 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:46:
[...]

[...]

20k gaat om de services die ondergebracht zijn bij Vivid Money B.V. Dit is de invest 2.0 pocket (aandelen en ETFs) en de Interest Pocket.
Dank voor de info! Wel een dingetje nog om niet gelijk al je spaargeld of je salaris daar naar over te hevelen, als ik reacties van sommige klanten op trustpilot lees. af en toe worden accounts zonder opgaaf van redenen gesloten. Mmm…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08

Oekol

waka waka hey hey

Kan het kloppen dat de TS niet meer up to date is?

code:
1
²) Momenteel niet beschikbaar in Nederland; wel in België.

Staat bij Revolut echter is die volgens mij zeker wel beschikbaar met zelfs NL IBAN tegenwoordig? Zit namelijk informatie te vergaren over revolut en kwam oa hier in dit topic uit.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Oekol schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:03:
Kan het kloppen dat de TS niet meer up to date is?

code:
1

Staat bij Revolut echter is die volgens mij zeker wel beschikbaar met zelfs NL IBAN tegenwoordig? Zit namelijk informatie te vergaren over revolut en kwam oa hier in dit topic uit.
Dit staat bij de tweede tabel en hoort bij Monese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08

Oekol

waka waka hey hey

Wally2002 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:11:
[...]

Dit staat bij de tweede tabel en hoort bij Monese.
Je hebt helemaal gelijk. Er zijn twee tabellen. Dacht dat ze gewoon verder gingen en dan uiteindelijk de cijfers voor alles gelden. Dank je wel!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 16:57
Ik woon al jaren in de VS, maar heb nog een bankrekening bij de Rabobank waar nog wat geld op staat (daar stort familie soms nog wat geld op, en handig wanneer ik op bezoek ben in NL, want Amerikaanse credit cards worden niet overal geaccepteerd).

Ik wil eigenlijk af van die rekening, want maandelijks kost dat me ongeveer EUR 5, en dat is gewoon veel teveel geld voor een rekening wat ik bijna nooit gebruik.

Ik heb net impulsief een rekening geopend bij N26 - is dat nog steeds een goede aanrader voor gratis bankieren?

Zijn er in Nederland ook banken waarbij als je een saldo boven een bepaald bedrag hebt er geen kosten in rekening gebracht worden? Dat is hier in Amerika nogal gebruikelijk, vreemd dat ze dit in NL niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Sakete schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:56:
Ik woon al jaren in de VS, maar heb nog een bankrekening bij de Rabobank waar nog wat geld op staat (daar stort familie soms nog wat geld op, en handig wanneer ik op bezoek ben in NL, want Amerikaanse credit cards worden niet overal geaccepteerd).

Ik wil eigenlijk af van die rekening, want maandelijks kost dat me ongeveer EUR 5, en dat is gewoon veel teveel geld voor een rekening wat ik bijna nooit gebruik.

Ik heb net impulsief een rekening geopend bij N26 - is dat nog steeds een goede aanrader voor gratis bankieren?

Zijn er in Nederland ook banken waarbij als je een saldo boven een bepaald bedrag hebt er geen kosten in rekening gebracht worden? Dat is hier in Amerika nogal gebruikelijk, vreemd dat ze dit in NL niet doen.
Revolut is ook volledig gratis

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
de Peer schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:57:
[...]

Revolut is ook volledig gratis
Daar had ik ook naar zitten kijken, maar ergens iets meer vertrouwen in een Duitse instelling dan eentje in Litouwen met een Russische oprichter :)

Openbank zou ik nog liever willen hebben (verbonden aan de grote bank Santander), maar jammer dat ze geen Ideal ondersteunen (ik bestel af en toe iets online in Nederland als kado voor familie en vrienden en dan wil ik met ideal kunnen betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Sakete schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:03:
[...]

Daar had ik ook naar zitten kijken, maar ergens iets meer vertrouwen in een Duitse instelling dan eentje in Litouwen met een Russische oprichter :)
Het is al jaren mijn hoofdbank, gewoon Nederlandse Iban hoor. Ze hebben Nederlandse bankvergunning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sakete
de Peer schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:05:
[...]

Het is al jaren mijn hoofdbank, gewoon Nederlandse Iban hoor. Ze hebben Nederlandse bankvergunning.
Dat snap ik, maar mocht de boel naar de klote gaan dan heb ik denk ik liever met de Duitse overheid te maken om m'n geld terug te krijgen dan de Litouwse overheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

edit: foutje

[ Voor 99% gewijzigd door de Peer op 17-12-2024 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

Ja, zeker nu zo ook iDeal doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:10
Sakete schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:08:
[...]

Dat snap ik, maar mocht de boel naar de klote gaan dan heb ik denk ik liever met de Duitse overheid te maken om m'n geld terug te krijgen dan de Litouwse overheid :)
Want? Valt onder de deposito van ecb. Dat maakt volgens mij niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:30
Ja hoor, geen problemen mee, gebruik deze al heel lang. Ik heb ook revolut, maar die gebruik ik alleen nog voor Tikkies versturen. Niet persee beter of slechter, maar N26 had ik eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:01
N26 heeft in het verleden volgens mij meer aanvaringen met de toezichthouder (BaFin) gehad. Pas in juni 2024 heeft de BaFin N26 weer toegestaan onbeperkt te groeien. Ik heb al een paar jaar zowel Revolut als N26. Ik heb met geen van beide problemen gehad, maar gebruik Revolut meer vanwege een voor mij aantrekkelijker betaald plan (al is dat minder aantrekkelijk dan een jaar geleden), een hogere rente, Tikkie ondersteuning en ze hadden eerder iDeal ondersteuning dan N26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:09
Sakete schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:03:
[...]

Openbank zou ik nog liever willen hebben (verbonden aan de grote bank Santander), maar jammer dat ze geen Ideal ondersteunen (ik bestel af en toe iets online in Nederland als kado voor familie en vrienden en dan wil ik met ideal kunnen betalen).
Je kunt online toch ook gewoon met je debetcard van Openbank betalen? Er zijn maar weinig webwinkels die uitsluitend via Ideal betaald willen worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 00:49
Nu bunq weer een gratis bankrekening (eigenlijk: 3) aanbied, is het een idee om hen weer in het lijstje aan het begin van het topic toe te voegen?

En Verse is ermee gestopt zie ik.

[ Voor 18% gewijzigd door GeEkIe op 19-12-2024 12:55 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
GeEkIe schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:12:
Nu bunq weer een gratis bankrekening (eigenlijk: 3) aanbied, is het een idee om hen weer in het lijstje aan het begin van het topic toe te voegen?

Maar die rente is maar tot 31 december a.s.
En daarna?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dutchnltweaker

Weet niet of ik nu zo snel bunq zou nemen met laatste nieuws: nieuws: FD: Bunq spoort klant achter anoniem Wikipedia-account op na kritiek ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeEkIe
Het gaat er natuurlijk niet om of jíj een bunq account zou nemen. Feit is dat er (kennelijk) een hoop mensen tevreden mee zijn en bunq nu weer een gratis account aanbiedt. Dus kunnen zij in het lijstje, desnoods met een waarschuwing, hoewel de Engelstalige Wiki al met een waarschuwing begint (is a controversial bank) en mensen zich zelf best kunnen informeren..

Hoe dan ook moet een ieder zelf die afweging maken en lijkt het mij raar om bunq niet als mogelijkheid in het lijstje op te nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door GeEkIe op 24-12-2024 19:59 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
Ik zie dat het woordje controversial uit de beginzin van de Engelstalige Wiki van bunq is gehaald.

Terecht wat mij betreft (even afgezien van het feit dat bunq duidelijk haar handelswijze (en moreel besef) moet gaan aanpassen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Over Bunq en de CEO specifiek zijn nog wel wat meer opmerkelijke dingen te vinden, hier kun je wel even een middagje voor vrij maken...
Maar als extra bankrekening erbij, met NL IBAN zover ik heb begrepen, iDeal ondersteuning e.d. zeg ik dat het wel prima is.
Ik denk echter dat het niet lang gaat duren voordat het gratis pakket weer verdwijnt of dat ze er wel geld voor gaan vragen, lijkt me vooral een wanhoopsdaad om wat nieuwe klanten te lokken.
En uiteindelijk worden deze klanten weer ' te duur ' en overgezet naar een betaald pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 14:29
JohanNL schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:33:
[...]

Over Bunq en de CEO specifiek zijn nog wel wat meer opmerkelijke dingen te vinden, hier kun je wel even een middagje voor vrij maken...
Maar als extra bankrekening erbij, met NL IBAN zover ik heb begrepen, iDeal ondersteuning e.d. zeg ik dat het wel prima is.
Ik denk echter dat het niet lang gaat duren voordat het gratis pakket weer verdwijnt of dat ze er wel geld voor gaan vragen, lijkt me vooral een wanhoopsdaad om wat nieuwe klanten te lokken.
En uiteindelijk worden deze klanten weer ' te duur ' en overgezet naar een betaald pakket.
Ben benieuwd hoe dat gaat lopen inderdaad. Nu Revolut een Nederlandse IBAN heeft betaalvezoeken kan doen met Tikkie lijken mij zowel Revolut als bunq aantrekkelijke opties als gratis alternatief in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
JohanNL schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:33:
[...]
Ik vraag mij dit oprecht af. Nu Revolut met een gratis Nederlandse IBAN is gekomen moet hun verdienmodel veranderen in met grote marge verdienen door abonnenementsinkomsten naar verdienen door grote aantallen abonnees met kleine marge (kaartbetalingen).

Hoewel ik mij afvraag met de komst van Wero als algemeen Europees betaalsysteem of dat laatste model in Europa nog houdbaar zal blijken, aangezien er dan niet meer verdiend kan worden aan (Wero) kaart betalingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Tegoeden van klanten zijn vooralsnog ook een grote inkomstenbron.
En zelfs zou een klant vrijwel alles op de spaarrekening houden, de rentedatum van zo'n iDeal - en straks Wero - transactie ligt doorgaans in de toekomst.
Dat geld parkeren ze bij de ECB voor een paar procent op jaarbasis en betalen de klant niets.
Maar het mooiste zijn natuurlijk de klanten die al hun geld op de betaalrekening laten staan, als maar genoeg mensen dat doen kunnen de Bunq, Revolut's en co. hun meest dure pakketten ' gratis ' aanbieden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:42
Hoezo 3? Er is een spaarrekening en een betaalrekening die gratis zijn, wat is de derde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
dirk_mec schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:44:
[...]

Hoezo 3? Er is een spaarrekening en een betaalrekening die gratis zijn, wat is de derde?
bunq.com/plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:42
Ah, je bedoelt 3 IBANs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeEkIe
Behoort godutch.com/nl/for-whom niet ook in het beginlijstje?

[ Voor 163% gewijzigd door We Are Borg op 12-01-2025 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 18:24
Weicool schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:24:
Dit is een 'Verzoek Om Commentaar'-vervolg op Het grote gratis bankentopic - deel 1. Geef in je reactie dus alle benodigde aanpassingen en/of nieuwe opties door om het overzicht up-to-date te houden. Stuur vooral wel een bron mee, zodat de informatie makkelijk geverifieerd kan worden.

Onderstaande tabellen laten gratis betaalrekeningen zien van banken en elektronischgeldinstellingen. Ze dienen vooral als toevoeging op je Nederlandse/Belgische bankrekening, maar kunnen eventueel ook als complete vervanging gebruikt worden.

Banken (instanties met een bankvergunning) hebben als voordeel dat bij een faillissement tegoeden tot € 100.000 gegarandeerd zijn via een depositogarantiestelsel (in het EU-land waar de bankvergunning is afgegeven). Elektronischgeldinstellingen (instanties met een vergunning voor het uitgeven van elektronisch geld) bieden andere waarborgen om tegoeden van klanten te beschermen. Zij vallen echter niet onder een depositogarantiestelsel en bij een eventueel faillissement kunnen klanten hier dan ook geen beroep op doen.

Gratis betaalrekeningen

Betaalrekeningen met een depositogarantie tot € 100.000
BankBeheeriDEALPay
🏦💰IBANDDIZIPDGSAppWebAPIPayTop upMaeMasVisNFC🍏 PayG PayFitGarFX
N26¹€0DE🟠🟠🟠🟠
Revolut²€0NL🟠🟠
Openbank€0ES x5🟠

¹) N26 ondersteunt Apple Pay en Google Pay alleen voor Mastercard en niet voor Maestro.
²) Revolut ondersteunt iDEAL, maar het aanmaken van iDEAL-betaalverzoeken is nog niet mogelijk.

Betaalrekeningen zonder depositogarantie
ElektronischgeldinstellingBeheeriDEALPay
Wise€0¹BE🟠🟠
Monese²€0BE🟠🟠
Bankera€0LT🟠
DiPocket€0PL🟠
iCard€0³BG🟠🟠
Verse€0LT🟠
Vivid€05DE x15🟠🟠

¹) 28 cent voor elke uitgaande overboeking (bankoverschrijving).
³) 1 euro voor elke uitgaande SEPA-overboeking; 10 euro voor elke uitgaande SWIFT-overboeking.
⁴) Fee van 3 euro per maand na drie maanden inactiviteit.
5) Standard account is alleen gratis voor 'Active customers'. Anders 3,90 euro/maand. Active customer ben je als je elke maand tenminste 1 transactie op de kaart doet, en op de laatste dag van de maand je een balance hebt van tenminste 1.000 euro (of tenminste 100 euro in assets).

Handige extra's (geen bankvervangers)
ElektronischgeldinstellingBeheeriDEALPay
Curve¹€0🟠

¹) Curve is een debit Mastercard waaraan andere kaarten van Mastercard en Visa gekoppeld kunnen worden. Betalingen via Curve worden afgeschreven van de gekozen onderliggende kaart. Op de Curve-kaart zelf kan geen saldo worden gestort.
Kan je godutch toevoegen aan dit rijtje? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:04
jmdeking schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:08:
[...]

Kan je godutch toevoegen aan dit rijtje? Thanks!
Is alleen zakelijk, niet relevant voor dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeEkIe
budjepaul schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:23:
[...]
Is alleen zakelijk, niet relevant voor dit topic.
Ook particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:07
Alleen met wachtlijst in NL, op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmdeking
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 18:24
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:30:
[...]

Particulier is particulier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:25
jmdeking schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:37:
[...]

Ik heb me al op de wachtlijst gezet! Naast m'n werk heb ik nog een eenmanszaak waar ik wat mee snabbel, en daarmee heb ik al de rekening bij GoDutch. Bevalt me goed en is heel simpel, zelfs geen app maar een goede mobile friendly website. Ik heb via Safari de weblink in het home screen gezet en logt gewoon in met FaceID. Ik zie dat ze nu ook binnenkort iDEAL & betaalverzoeken gaan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Elandenmelk schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:02:
[...]

Ik heb me al op de wachtlijst gezet! Naast m'n werk heb ik nog een eenmanszaak waar ik wat mee snabbel, en daarmee heb ik al de rekening bij GoDutch. Bevalt me goed en is heel simpel, zelfs geen app maar een goede mobile friendly website. Ik heb via Safari de weblink in het home screen gezet en logt gewoon in met FaceID. Ik zie dat ze nu ook binnenkort iDEAL & betaalverzoeken gaan toevoegen.
Go Dutch heeft geen bankvergunning in Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
Coffeeroam schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:44:
[...]

Go Dutch heeft geen bankvergunning in Nederland?
e-money license via Swan in Frankrijk. Valt onder het Franse DGS. Revolut heeft ook heel lang geopereerd met alleen de e-money license (wellicht in VK zelfs nog steeds..?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
jmdeking schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:37:
[...]

Op de website van GoDutch nog geen enkele info te vinden over het particuliere aanbod.
Alle info is overduidelijk voor bedrijven bedoeld (bedragen excl BTW), zo wordt er voor SEPA overboekingen geld gerekend (dit mag dus niet voor particulieren).
Opnemen van GoDutch in de startpost is op dit moment voorbarig en ook niet mogelijk omdat het aanbod niet bekend is.
Wel interessant om in de gaten te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
Elandenmelk schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:23:
[...]

e-money license via Swan in Frankrijk. Valt onder het Franse DGS. Revolut heeft ook heel lang geopereerd met alleen de e-money license (wellicht in VK zelfs nog steeds..?).
Ik heb het nog even nagevraagd bij de klantenservice, het valt onder DGS/bankvergunning van BNS Paribas in Frankrijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Het was hier al meerdere keren gemeld: Verse is al enige tijd niet meer beschikbaar.
Ik heb zojuist de openingspost aangepast en Verse eruit gehaald.

In de openingspost wordt ook DiPocket genoemd. Heeft iemand daar ervaring mee? Dit lijkt niet op particulieren gericht te zijn, men heeft het op de website over een 'white label' kaart wat suggereert dat zij kaarten uitgeven namens andere bedrijven, en de oplossingen die ze aanbieden lijken volledig op bedrijven gericht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:30:
[...]

Maakt niet uit toch? N26 had dit ook een bepaalde periode. Maar als het alleen zakelijk is, heeft hett niet veel zin hier te plaatsten denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door dutchnltweaker op 16-01-2025 14:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coffeeroam
Concorsbank komt met een €200,- bonus bij een gratis betaalrekening met gratis visa debit kaart. Voor de bonus moet er "regelmatig" €1500 binnenkomen op de rekening.

https://www.consorsbank.de/ev/Girokonto/-/Girokonten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Coffeeroam schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:43:
Concorsbank komt met een €200,- bonus bij een gratis betaalrekening met gratis visa debit kaart. Voor de bonus moet er "regelmatig" €1500 binnenkomen op de rekening.

https://www.consorsbank.de/ev/Girokonto/-/Girokonten
Je moet maandelijks wel ouder dan 28 zijn of meer dan 700 euro per maand storten, anders is de rekening niet gratis. Kun je deze rekening als Nederlander met een Nederlands adres aanvragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-04 06:48
oohh schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:07:
[...]

Je moet maandelijks wel ouder dan 28 zijn of meer dan 700 euro per maand storten, anders is de rekening niet gratis. Kun je deze rekening als Nederlander met een Nederlands adres aanvragen?
*jonger zijn dan 28 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Ik begrijp het zo:

Gratis betaalrekening als:
- €700 per maand binnenkomt op de rekening (28 jaar en ouder)
- deze eis geldt niet voor jonger dan 28 jaar.

De premie van €200 wordt verdiend als:
- €1500 per maand binnenkomt in 12 van de eerste 15 maanden.
De premie is lager als je dat minder lang volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
oohh schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:07:
[...]

Je kunt in het aanvraagformulier alle landen van de wereld invullen. Maar ik heb het nog niet doorgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindakaasPiraat
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 29-05 13:38
ING DiBa geeft nu een €100 bonus voor het openen van een betaalrekening. Er hoeft maar 2x binnen 4 maanden geld binnen te komen op de rekening, dus lijkt vrij simpel: https://www.ing.de/girokonto/
Deze actie loopt tot eind februari.

Verder hebben ze nog de actie lopen waarbij je een €100 cadeaubon (Wunschgutschein, vrijwel overal in te lossen in Duitsland, ook online bij Amazon e.d.) krijgt voor het openen van een beleggersrekening. Hiervoor moet je binnen 3 maanden minstens 3x aandelen/ETF's kopen: https://www.ing.de/sparen-anlegen/direkt-depot/
Deze actie loopt tot eind januari.

Is ook als Nederlander met Nederlands adres mogelijk om beide te openen.

Mod edit: referral links vervangen

[ Voor 18% gewijzigd door Zr40 op 18-01-2025 10:43 . Reden: Referrals zijn niet toegestaan ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coffeeroam
PindakaasPiraat schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 00:15:
ING DiBa geeft nu een €100 bonus voor het openen van een betaalrekening. Er hoeft maar 2x binnen 4 maanden geld binnen te komen op de rekening, dus lijkt vrij simpel: https://www.ing.de/girokonto/

Verder hebben ze nog de actie lopen waarbij je een €100 cadeaubon (Wunschgutschein, vrijwel overal in te lossen in Duitsland, ook online bij Amazon e.d.) krijgt voor het openen van een beleggersrekening. Hiervoor moet je binnen 3 maanden minstens 3x aandelen/ETF's kopen: https://www.ing.de/sparen-anlegen/direkt-depot/

Lijkt erop dat er in Duitsland een gezondere concurrentie is tussen banken dan in Nederland. Als de ene welkomstbonussen gaat uitdelen beginnen de anderen ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Zr40 op 18-01-2025 10:44 . Reden: Quote bewerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:18

JRR

Er moet wel minimaal €1000,- aan salaris per maand worden overgemaakt bij deze Duitse ING rekening. Indien dat niet het geval is kost de rekening €4,90 per maand. Wat minder praktisch dus voor een rekening ‘erbij’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
JRR schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 16:56:
Er moet wel minimaal €1000,- aan salaris per maand worden overgemaakt bij deze Duitse ING rekening. Indien dat niet het geval is kost de rekening €4,90 per maand. Wat minder praktisch dus voor een rekening ‘erbij’.
Nee, maar bij mijn NL ING rekening komt meer dan dat bedrag binnen per maand, en tóch moet ik ze betalen! Kan ik die in Duitsland openen en gebruikmaken van de Kontowechselservice?
https://www.ing.de/girokonto/kontowechsel/
- zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:18

JRR

Het zou wel een in your face actie zijn voor ING NL als je alles zonder moeite kon omzetten naar een Duitse ING-rekening.

Ze bieden meer voor minder bij de oosterburen. Je krijgt er een Debit Visa bij i.p.v. een Meastro/Vpay kaart waar ING NL als grootbank nog lang aan vast blijft houden.

ING DE biedt 3% rente op de gratis spaarrekening tot €250.000. ING NL biedt 1,5% rente tot €10.000.

En dan nu nog de tijdelijke bonus van €100,- bij het openen van een rekening.

Geen idee hoe het zit met geld opnemen bij de Geldmaat automaten of daar nog kosten of restricties aan zitten aangezien dit dan natuurlijk een buitenlandse geldopname is.

Alleen het omzetten van alles blijft een ding wat mij nu nog tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
JRR schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:39:
Het zou wel een in your face actie zijn voor ING NL als je alles zonder moeite kon omzetten naar een Duitse ING-rekening.

Ze bieden meer voor minder bij de oosterburen. Je krijgt er een Debit Visa bij i.p.v. een Meastro/Vpay kaart waar ING NL als grootbank nog lang aan vast blijft houden.

ING DE biedt 3% rente op de gratis spaarrekening tot €250.000. ING NL biedt 1,5% rente tot €10.000.

En dan nu nog de tijdelijke bonus van €100,- bij het openen van een rekening.

Geen idee hoe het zit met geld opnemen bij de Geldmaat automaten of daar nog kosten of restricties aan zitten aangezien dit dan natuurlijk een buitenlandse geldopname is.

Alleen het omzetten van alles blijft een ding wat mij nu nog tegenhoudt.
"Banken mogen uw aanvraag voor een basisbetaalrekening niet weigeren op grond van het feit dat u in een ander EU-land woont."

zie https://europa.eu/youreur...-accounts-eu/index_nl.htm

Heb hem nog niet aangevraagd. Maar het lijkt me interessant om de reactie van ING NL te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
@Coffeeroam e.a.
Weten jullie wel zeker dat deze ook voor "echte" Nederlanders (in NL woonachtig etc.) te openen is? In het verleden geloof ik niet, ook de Luxumburgse variant van ING toen niet als ik me goed herinner. Zou wel mooi zijn, als extra optie en met betere rente.

En zo ja, dan volledig online te openen/afhandelen of moet je weer naar zo'n Duits postkantoortje met je ID voor die speciale identificatie van hun (Post-Ident of hoe heet dat)? Iemand al daadwerkelijk geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
michael4500 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 09:15:
@Coffeeroam e.a.
Weten jullie wel zeker dat deze ook voor "echte" Nederlanders (in NL woonachtig etc.) te openen is? In het verleden geloof ik niet, ook de Luxumburgse variant van ING toen niet als ik me goed herinner. Zou wel mooi zijn, als extra optie en met betere rente.

En zo ja, dan volledig online te openen/afhandelen of moet je weer naar zo'n Duits postkantoortje met je ID voor die speciale identificatie van hun (Post-Ident of hoe heet dat)? Iemand al daadwerkelijk geprobeerd?
Volgens mij is het een basisbetaalrekening. Zal het binnenkort eens gewoon proberen.
Als u wettig in een EU-land woont, heeft u het recht een basisbetaalrekening te openen. Banken mogen uw aanvraag niet weigeren enkel en alleen omdat u niet in het land woont waar de bank gevestigd is.

Dit recht geldt alleen voor basisbetaalrekeningen en niet voor andere rekeningen, zoals spaarrekeningen.
Europese regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
@Coffeeroam "Europese Regels"

Nou, volgens mij worden er in de praktijk nogal wat barrieres opgeworpen hoor, in veel landen. Zijn tot nu toe toch wel vrij beschermend voor de eigen markt lijkt het (of misschien vooral ook ivm KYC en de risico's?), behalve de Revoluts enzo en op het gebied van de spaarrekeningen en depositos (alhoewel je daar ook nog niet zolang en niet heel veel echte grote nationale banken onder eigen naam ziet opereren in het buitenland, excl. enkele uitzonderingen).

Bijv:
Aanvraag kan niet online of niet online afgemaakt worden, alleen op een kantoor te openen. Identificatie moet in het land zelf. Technische onmogelijkheden want bijv. de app is niet in jouw land beschikbaar, werkt niet goed of niet volledig of de app voor de mobiele tancodes die ze daar gebruiken kan niet in jouw geval. Buitenlands gsm-nr. ipv nationaal. Extra kosten rekenen omdat ze bijvoorbeeld rekeningafschriften, openingsdocumenten + overige documenten naar jou in het buitenland moeten sturen. Buitenlands adres verplicht. Minimaal zoveel binnen moeten brengen en meerder producten moeten afsluiten, inkomen/werk of andere binding moeten hebben met het desbetreffende land, een bsn moeten hebben van het betreffende land etc.

Of je krijgt als buitenlander/NL-er uit NL geen specifieke pinpas voor dat land (bijv de girocard in DE of bancontact in BE), lange tijd had je die daar toch wel nodig in veel gevallen, maestro niet geweldig daar toen (nu misschien beter met de komst van "universeel" debet visa en mc).

En wat is een basisrekening precies? Wie heeft dat nog en wat valt daar dan allemaal buiten? Instant payments? Een pas? Internetbankieren?

Ik hoop dat het inderdaad nu wel kan, online. En dan een beetje een fatsoenlijke rekening waar je wat mee kunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Coffeeroam schreef op zondag 19 januari 2025 @ 09:20:
[...]

Volgens mij is het een basisbetaalrekening. Zal het binnenkort eens gewoon proberen.

[...]

Europese regels.
Een basisbetaalrekening is iets heel basics voor mensen die niet in aanmerking komen voor een gewone betaalrekening. Meestal is een basisbetaalrekening niet online aan te vragen. Een stapje daaronder is er ook nog de basisbankrekening. Zie ook hier: https://www.basisbankrekening.nl/.

Dit zijn specifieke producten voor speciale situaties en ze bieden vaak minder functionaliteit dan de 'normale' basispakketten die je online kunt aanvragen.

ING Duitsland hoeft jou als Nederlandse ingezetene niet te accepteren bij de eerder genoemde rekening, want dat is geen basisbetaalrekening zoals bedoeld in die Europese regelgeving.

Edit. Voor de zekerheid even geprobeerd, inderdaad niet mogelijk.
Für Personen mit Wohnsitz im Ausland dürfen wir leider kein Girokonto eröffnen. Aktuell bieten wir unser Girokonto nur für Kunden an, die in Deutschland wohnen. Aber schauen Sie doch mal, ob es nicht auch eine ING in Ihrem Land gibt. Wir sind nämlich schon in vielen Ländern vertreten: Niederlande, Polen, Österreich, Spanien, usw.

[ Voor 30% gewijzigd door TexMex op 19-01-2025 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindakaasPiraat
michael4500 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 09:15:
@Coffeeroam e.a.

Uit ervaring: ja kan ook voor "echte" Nederlanders. Kon hem volledig online via de online variant van PostIdent afhandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
TexMex schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:35:
[...]

Een basisbetaalrekening is iets heel basics voor mensen die niet in aanmerking komen voor een gewone betaalrekening. Meestal is een basisbetaalrekening niet online aan te vragen. Een stapje daaronder is er ook nog de basisbankrekening. Zie ook hier: https://www.basisbankrekening.nl/.

Dit zijn specifieke producten voor speciale situaties en ze bieden vaak minder functionaliteit dan de 'normale' basispakketten die je online kunt aanvragen.

ING Duitsland hoeft jou als Nederlandse ingezetene niet te accepteren bij de eerder genoemde rekening, want dat is geen basisbetaalrekening zoals bedoeld in die Europese regelgeving.

Edit. Voor de zekerheid even geprobeerd, inderdaad niet mogelijk.

[...]
Toch weer wat geleerd zo, over "basisbetaalrekening".
De vraag is toch: zou je die moeten mogen openen?
ING Duitsland hoeft het niet te doen, maar zij draaien de zaak wel om met:
Für Personen mit Wohnsitz im Ausland dürfen wir leider kein Girokonto eröffnen.
waarin ze zeggen dat ze het niet mogen, ofwel (Google vertaling) "het is voor ons niet mogelijk".
Natuurlijk is dat "mogelijk"! Wat ze moeten zeggen is we willen het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
PindakaasPiraat schreef op zondag 19 januari 2025 @ 14:08:
[...]

Uit ervaring: ja kan ook voor "echte" Nederlanders. Kon hem volledig online via de online variant van PostIdent afhandelen
O, het kan toch! Heb je een NL postadres (Wohnsitz) of toch een duitse woonplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindakaasPiraat
Coffeeroam schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:13:
[...]

O, het kan toch! Heb je een NL postadres (Wohnsitz) of toch een duitse woonplaats?
Toen had ik nog een NL woonplaats, ondertussen woon ik wel in Duitsland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Coffeeroam schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:11:
[...]

Toch weer wat geleerd zo, over "basisbetaalrekening".
De vraag is toch: zou je die moeten mogen openen?
ING Duitsland hoeft het niet te doen, maar zij draaien de zaak wel om met:

[...]

waarin ze zeggen dat ze het niet mogen, ofwel (Google vertaling) "het is voor ons niet mogelijk".
Natuurlijk is dat "mogelijk"! Wat ze moeten zeggen is we willen het niet doen.
De eerder genoemde Girokonto mogen ze inderdaad wel aanbieden aan jou als Nederlands ingezetene, maar ze zijn er niet toe verplicht. En het lijkt er dus ook op dat ze dat niet doen, zoals voor veruit de meeste banken zal gelden.

Maar op basis van Europese wetgeving mogen ze je een basisbetaalrekening (een ander product dus dan de Girokonto) niet weigeren, als je tenminste aan bepaalde voorwaarden voldoet. Maar die rekening is waarschijnlijk dan weer niet heel interessant. Hij wordt hier wel genoemd in de FAQ (Basiskonto) en hier kun je eventueel een formulier invullen om hem aan te vragen.

[ Voor 7% gewijzigd door TexMex op 19-01-2025 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
TexMex schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:58:
[...]

De eerder genoemde Girokonto mogen ze inderdaad wel aanbieden aan jou als Nederlands ingezetene, maar ze zijn er niet toe verplicht. En het lijkt er dus ook op dat ze dat niet doen, zoals voor veruit de meeste banken zal gelden.

Maar op basis van Europese wetgeving mogen ze je een basisbetaalrekening (een ander product dus dan de Girokonto) niet weigeren, als je tenminste aan bepaalde voorwaarden voldoet. Maar die rekening is waarschijnlijk dan weer niet heel interessant. Hij wordt hier wel genoemd in de FAQ (Basiskonto) en hier kun je eventueel een formulier invullen om hem aan te vragen.
Basisrekening is (uiteraard) niet interessant. Weliswaar gratis rekening, maar deze komt niet met de welkomstbonus, pinnen buiten Duitsland kost €5 per keer, heb ik ergens in de voorwaarden zien staan. Dus die valt af.

Daar ging het ook niet om, het ging om een Girokonto Dat is op zeker moment bij @PindakaasPiraat wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Coffeeroam schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:21:
[...]

Basisrekening is (uiteraard) niet interessant. Weliswaar gratis rekening, maar deze komt niet met de welkomstbonus, pinnen buiten Duitsland kost €5 per keer, heb ik ergens in de voorwaarden zien staan. Dus die valt af.

Daar ging het ook niet om, het ging om een Girokonto Dat is op zeker moment bij @PindakaasPiraat wel gelukt.
Snap ik. Het ging mij erom de verschillen even duidelijk uit te leggen, want de verwarring over de (oninteressante) basisbetaalrekening is al vaker langsgekomen op Tweakers. :p

Wellicht kon hij hem wel aanvragen omdat hij al in Duitsland werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
PindakaasPiraat schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 00:15:

[mbr]Mod edit: referral links vervangen[/]
Maar werkt dit nu voor Nederlanders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindakaasPiraat
dutchnltweaker schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:19:
[...]

Bij mij werkte dit zonder problemen, had dus wel een Duits telefoonnummer, mocht dat een verschil maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
[...]

Helaas:
Bitte geben Sie eine gültige deutsche Mobilnummer ohne Ländervorwahl ein. Starten Sie mit der 0 und verzichten Sie auf Leer- und Sonderzeichen (Beispiel: 01711234567).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
[...]

Hier hebben we het een week of wat geleden al over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Laatst online: 14-05 19:04
Ik weet dat het niet mogelijk is om bij ING.de een gratis rekening, omdat je ook een Duits adres moet hebben. Hoe is dat bij DKB? Enige jaren geleden deden ze alleen zaken met mensen die in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk woonden, maar nu. Ik heb 1 1/2 jaar geleden een mailtje aan de klantenservice gestuurd en toen gaven ze aan dat deze regel niet meer geldt. Ik moest maar een aanvraag indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindakaasPiraat
smily01 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:48:
Ik weet dat het niet mogelijk is om bij ING.de een gratis rekening, omdat je ook een Duits adres moet hebben. Hoe is dat bij DKB? Enige jaren geleden deden ze alleen zaken met mensen die in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk woonden, maar nu. Ik heb 1 1/2 jaar geleden een mailtje aan de klantenservice gestuurd en toen gaven ze aan dat deze regel niet meer geldt. Ik moest maar een aanvraag indienen.
Voor DKB geldt voor mij hetzelfde als voor ING.de: Heb een DKB Giro-Konto (gemeenschappelijk) kunnen openen terwijl ik in Nederland woonde als Nederlander (wel met Duits telefoonnummer, maar dat zou geen verschil moeten maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Laatst online: 14-05 19:04
Bedankt voor je reactie! Ik ga het gewoon proberen. Voor degenen die een gratis bankrekening zoeken: Comdirect.de. Ze hebben momenteel een actie waarbij je 150 euro kan krijgen wanneer je een Girokonto bij hen opent. Je hoeft geen Duits telefoonnummer of woonadres te hebben. Wel moet je per maand 700 euro aan inkomsten op je bankrekening storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:07
Datisraar schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 16:47:
[...]

Helaas:
Bitte geben Sie eine gültige deutsche Mobilnummer ohne Ländervorwahl ein. Starten Sie mit der 0 und verzichten Sie auf Leer- und Sonderzeichen (Beispiel: 01711234567).
Zelfde foutmelding inderdaad… 😢

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:08
smily01 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:47:
Wel moet je per maand 700 euro aan inkomsten op je bankrekening storten.
Net even op de website van comdirect gekeken. De eerste 6 maanden na opening zijn kosteloos, daarna inderdaad 700 euro aan inkomsten óf 3 betalingen met Apple Pay of Google Pay per maand om niet €4,90 aan kosten te hoeven betalen (te vinden onder 'aktiver Nutzung').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
smily01 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:47:
Bedankt voor je reactie! Ik ga het gewoon proberen. Voor degenen die een gratis bankrekening zoeken: Comdirect.de. Ze hebben momenteel een actie waarbij je 150 euro kan krijgen wanneer je een Girokonto bij hen opent. Je hoeft geen Duits telefoonnummer of woonadres te hebben. Wel moet je per maand 700 euro aan inkomsten op je bankrekening storten.
Die 700 euro is de voorwaarde om niet voor het gratis pakket te hoeven betalen.

De voorwaarde voor de actie van 150 euro (5 x 30 euro) is toestemming geven voor commerciële nieuwsbrieven en dit voor minimaal 5 maanden en dus niet opzeggen, en de eerste 5 maanden elke maand tenminste 3 transacties van elk minimaal 25 euro doen. Dat kunnen ook overboekingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
smily01 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:48:
Ik woon en werk in NL en heb geen Duits mobiel nummer; ben (automatisch) vorige week online, nog afgewezen bij DKB voor een aanvraag. Misschien dat een papieren aanvraag anders werkt. Maar als ik in Oostenrijk zou wonen zou een aanvraag wél geaccepteerd worden. Apart.

[ Voor 11% gewijzigd door Datisraar op 27-01-2025 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Deze is ook gratis én je krijgt de esim per email. Dus je hoeft er geen Duits adres voor aan te houden.
https://www.vodafone.de/freikarten/callya-classic/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanwmc
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-05 22:15
PindakaasPiraat schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:39:
[...]

Voor DKB geldt voor mij hetzelfde als voor ING.de: Heb een DKB Giro-Konto (gemeenschappelijk) kunnen openen terwijl ik in Nederland woonde als Nederlander (wel met Duits telefoonnummer, maar dat zou geen verschil moeten maken).
Werd je DKB aanvraag online meteen goedgekeurd of ben je online eerst afgewezen, zoals ik zojuist, en heeft DKB de geboden optie van een schriftelijke aanvraag uiteindelijk geaccepteerd?

[ Voor 7% gewijzigd door ivanwmc op 27-01-2025 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindakaasPiraat
ivanwmc schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:22:
[...]

Werd je DKB aanvraag online meteen goedgekeurd of ben je online eerst afgewezen, zoals ik zojuist, en heeft DKB de geboden optie van een schriftelijke aanvraag uiteindelijk geaccepteerd?
Werd meteen goedgekeurd en kon het online Post-Ident-Verfahren doen als verificatie
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste