Ik heb het nog even nagevraagd bij de klantenservice, het valt onder DGS/bankvergunning van BNS Paribas in Frankrijk.Elandenmelk schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:23:
[...]
e-money license via Swan in Frankrijk. Valt onder het Franse DGS. Revolut heeft ook heel lang geopereerd met alleen de e-money license (wellicht in VK zelfs nog steeds..?).
Het was hier al meerdere keren gemeld: Verse is al enige tijd niet meer beschikbaar.
Ik heb zojuist de openingspost aangepast en Verse eruit gehaald.
In de openingspost wordt ook DiPocket genoemd. Heeft iemand daar ervaring mee? Dit lijkt niet op particulieren gericht te zijn, men heeft het op de website over een 'white label' kaart wat suggereert dat zij kaarten uitgeven namens andere bedrijven, en de oplossingen die ze aanbieden lijken volledig op bedrijven gericht te zijn.
Ik heb zojuist de openingspost aangepast en Verse eruit gehaald.
In de openingspost wordt ook DiPocket genoemd. Heeft iemand daar ervaring mee? Dit lijkt niet op particulieren gericht te zijn, men heeft het op de website over een 'white label' kaart wat suggereert dat zij kaarten uitgeven namens andere bedrijven, en de oplossingen die ze aanbieden lijken volledig op bedrijven gericht te zijn.
Maakt niet uit toch? N26 had dit ook een bepaalde periode. Maar als het alleen zakelijk is, heeft hett niet veel zin hier te plaatsten denk ik.sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:30:
[...]
Alleen met wachtlijst in NL, op dit moment.
[ Voor 15% gewijzigd door dutchnltweaker op 16-01-2025 14:48 ]
Concorsbank komt met een €200,- bonus bij een gratis betaalrekening met gratis visa debit kaart. Voor de bonus moet er "regelmatig" €1500 binnenkomen op de rekening.
https://www.consorsbank.de/ev/Girokonto/-/Girokonten
Je moet maandelijks wel ouder dan 28 zijn of meer dan 700 euro per maand storten, anders is de rekening niet gratis. Kun je deze rekening als Nederlander met een Nederlands adres aanvragen?Coffeeroam schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:43:
Concorsbank komt met een €200,- bonus bij een gratis betaalrekening met gratis visa debit kaart. Voor de bonus moet er "regelmatig" €1500 binnenkomen op de rekening.
*jonger zijn dan 28oohh schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:07:
[...]
Je moet maandelijks wel ouder dan 28 zijn of meer dan 700 euro per maand storten, anders is de rekening niet gratis. Kun je deze rekening als Nederlander met een Nederlands adres aanvragen?
Ik begrijp het zo:
Gratis betaalrekening als:
- €700 per maand binnenkomt op de rekening (28 jaar en ouder)
- deze eis geldt niet voor jonger dan 28 jaar.
De premie van €200 wordt verdiend als:
- €1500 per maand binnenkomt in 12 van de eerste 15 maanden.
De premie is lager als je dat minder lang volhoudt.
Je kunt in het aanvraagformulier alle landen van de wereld invullen. Maar ik heb het nog niet doorgezet.oohh schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:07:
[...]
Je moet maandelijks wel ouder dan 28 zijn of meer dan 700 euro per maand storten, anders is de rekening niet gratis. Kun je deze rekening als Nederlander met een Nederlands adres aanvragen?
ING DiBa geeft nu een €100 bonus voor het openen van een betaalrekening. Er hoeft maar 2x binnen 4 maanden geld binnen te komen op de rekening, dus lijkt vrij simpel: https://www.ing.de/girokonto/
Deze actie loopt tot eind februari.
Verder hebben ze nog de actie lopen waarbij je een €100 cadeaubon (Wunschgutschein, vrijwel overal in te lossen in Duitsland, ook online bij Amazon e.d.) krijgt voor het openen van een beleggersrekening. Hiervoor moet je binnen 3 maanden minstens 3x aandelen/ETF's kopen: https://www.ing.de/sparen-anlegen/direkt-depot/
Deze actie loopt tot eind januari.
Is ook als Nederlander met Nederlands adres mogelijk om beide te openen.
Mod edit: referral links vervangen
Verder hebben ze nog de actie lopen waarbij je een €100 cadeaubon (Wunschgutschein, vrijwel overal in te lossen in Duitsland, ook online bij Amazon e.d.) krijgt voor het openen van een beleggersrekening. Hiervoor moet je binnen 3 maanden minstens 3x aandelen/ETF's kopen: https://www.ing.de/sparen-anlegen/direkt-depot/
Mod edit: referral links vervangen
[ Voor 18% gewijzigd door Zr40 op 18-01-2025 10:43 . Reden: Referrals zijn niet toegestaan ]
Lijkt erop dat er in Duitsland een gezondere concurrentie is tussen banken dan in Nederland. Als de ene welkomstbonussen gaat uitdelen beginnen de anderen ook.PindakaasPiraat schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 00:15:
ING DiBa geeft nu een €100 bonus voor het openen van een betaalrekening. Er hoeft maar 2x binnen 4 maanden geld binnen te komen op de rekening, dus lijkt vrij simpel: https://www.ing.de/girokonto/
[ Voor 11% gewijzigd door Zr40 op 18-01-2025 10:44 . Reden: Quote bewerkt ]
Er moet wel minimaal €1000,- aan salaris per maand worden overgemaakt bij deze Duitse ING rekening. Indien dat niet het geval is kost de rekening €4,90 per maand. Wat minder praktisch dus voor een rekening ‘erbij’.
Nee, maar bij mijn NL ING rekening komt meer dan dat bedrag binnen per maand, en tóch moet ik ze betalen! Kan ik die in Duitsland openen en gebruikmaken van de Kontowechselservice?JRR schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 16:56:
Er moet wel minimaal €1000,- aan salaris per maand worden overgemaakt bij deze Duitse ING rekening. Indien dat niet het geval is kost de rekening €4,90 per maand. Wat minder praktisch dus voor een rekening ‘erbij’.
https://www.ing.de/girokonto/kontowechsel/
- zal wel niet.
Het zou wel een in your face actie zijn voor ING NL als je alles zonder moeite kon omzetten naar een Duitse ING-rekening.
Ze bieden meer voor minder bij de oosterburen. Je krijgt er een Debit Visa bij i.p.v. een Meastro/Vpay kaart waar ING NL als grootbank nog lang aan vast blijft houden.
ING DE biedt 3% rente op de gratis spaarrekening tot €250.000. ING NL biedt 1,5% rente tot €10.000.
En dan nu nog de tijdelijke bonus van €100,- bij het openen van een rekening.
Geen idee hoe het zit met geld opnemen bij de Geldmaat automaten of daar nog kosten of restricties aan zitten aangezien dit dan natuurlijk een buitenlandse geldopname is.
Alleen het omzetten van alles blijft een ding wat mij nu nog tegenhoudt.
Ze bieden meer voor minder bij de oosterburen. Je krijgt er een Debit Visa bij i.p.v. een Meastro/Vpay kaart waar ING NL als grootbank nog lang aan vast blijft houden.
ING DE biedt 3% rente op de gratis spaarrekening tot €250.000. ING NL biedt 1,5% rente tot €10.000.
Geen idee hoe het zit met geld opnemen bij de Geldmaat automaten of daar nog kosten of restricties aan zitten aangezien dit dan natuurlijk een buitenlandse geldopname is.
"Banken mogen uw aanvraag voor een basisbetaalrekening niet weigeren op grond van het feit dat u in een ander EU-land woont."JRR schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:39:
Het zou wel een in your face actie zijn voor ING NL als je alles zonder moeite kon omzetten naar een Duitse ING-rekening.
zie https://europa.eu/youreur...-accounts-eu/index_nl.htm
Heb hem nog niet aangevraagd. Maar het lijkt me interessant om de reactie van ING NL te zien.
@Coffeeroam e.a.
Weten jullie wel zeker dat deze ook voor "echte" Nederlanders (in NL woonachtig etc.) te openen is? In het verleden geloof ik niet, ook de Luxumburgse variant van ING toen niet als ik me goed herinner. Zou wel mooi zijn, als extra optie en met betere rente.
En zo ja, dan volledig online te openen/afhandelen of moet je weer naar zo'n Duits postkantoortje met je ID voor die speciale identificatie van hun (Post-Ident of hoe heet dat)? Iemand al daadwerkelijk geprobeerd?
Weten jullie wel zeker dat deze ook voor "echte" Nederlanders (in NL woonachtig etc.) te openen is? In het verleden geloof ik niet, ook de Luxumburgse variant van ING toen niet als ik me goed herinner. Zou wel mooi zijn, als extra optie en met betere rente.
En zo ja, dan volledig online te openen/afhandelen of moet je weer naar zo'n Duits postkantoortje met je ID voor die speciale identificatie van hun (Post-Ident of hoe heet dat)? Iemand al daadwerkelijk geprobeerd?
Volgens mij is het een basisbetaalrekening. Zal het binnenkort eens gewoon proberen.michael4500 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 09:15:
@Coffeeroam e.a.
Europese regels.Als u wettig in een EU-land woont, heeft u het recht een basisbetaalrekening te openen. Banken mogen uw aanvraag niet weigeren enkel en alleen omdat u niet in het land woont waar de bank gevestigd is.
Dit recht geldt alleen voor basisbetaalrekeningen en niet voor andere rekeningen, zoals spaarrekeningen.
@Coffeeroam "Europese Regels"
Nou, volgens mij worden er in de praktijk nogal wat barrieres opgeworpen hoor, in veel landen. Zijn tot nu toe toch wel vrij beschermend voor de eigen markt lijkt het (of misschien vooral ook ivm KYC en de risico's?), behalve de Revoluts enzo en op het gebied van de spaarrekeningen en depositos (alhoewel je daar ook nog niet zolang en niet heel veel echte grote nationale banken onder eigen naam ziet opereren in het buitenland, excl. enkele uitzonderingen).
Bijv:
Aanvraag kan niet online of niet online afgemaakt worden, alleen op een kantoor te openen. Identificatie moet in het land zelf. Technische onmogelijkheden want bijv. de app is niet in jouw land beschikbaar, werkt niet goed of niet volledig of de app voor de mobiele tancodes die ze daar gebruiken kan niet in jouw geval. Buitenlands gsm-nr. ipv nationaal. Extra kosten rekenen omdat ze bijvoorbeeld rekeningafschriften, openingsdocumenten + overige documenten naar jou in het buitenland moeten sturen. Buitenlands adres verplicht. Minimaal zoveel binnen moeten brengen en meerder producten moeten afsluiten, inkomen/werk of andere binding moeten hebben met het desbetreffende land, een bsn moeten hebben van het betreffende land etc.
Of je krijgt als buitenlander/NL-er uit NL geen specifieke pinpas voor dat land (bijv de girocard in DE of bancontact in BE), lange tijd had je die daar toch wel nodig in veel gevallen, maestro niet geweldig daar toen (nu misschien beter met de komst van "universeel" debet visa en mc).
En wat is een basisrekening precies? Wie heeft dat nog en wat valt daar dan allemaal buiten? Instant payments? Een pas? Internetbankieren?
Ik hoop dat het inderdaad nu wel kan, online. En dan een beetje een fatsoenlijke rekening waar je wat mee kunt.
Nou, volgens mij worden er in de praktijk nogal wat barrieres opgeworpen hoor, in veel landen. Zijn tot nu toe toch wel vrij beschermend voor de eigen markt lijkt het (of misschien vooral ook ivm KYC en de risico's?), behalve de Revoluts enzo en op het gebied van de spaarrekeningen en depositos (alhoewel je daar ook nog niet zolang en niet heel veel echte grote nationale banken onder eigen naam ziet opereren in het buitenland, excl. enkele uitzonderingen).
Bijv:
Aanvraag kan niet online of niet online afgemaakt worden, alleen op een kantoor te openen. Identificatie moet in het land zelf. Technische onmogelijkheden want bijv. de app is niet in jouw land beschikbaar, werkt niet goed of niet volledig of de app voor de mobiele tancodes die ze daar gebruiken kan niet in jouw geval. Buitenlands gsm-nr. ipv nationaal. Extra kosten rekenen omdat ze bijvoorbeeld rekeningafschriften, openingsdocumenten + overige documenten naar jou in het buitenland moeten sturen. Buitenlands adres verplicht. Minimaal zoveel binnen moeten brengen en meerder producten moeten afsluiten, inkomen/werk of andere binding moeten hebben met het desbetreffende land, een bsn moeten hebben van het betreffende land etc.
Of je krijgt als buitenlander/NL-er uit NL geen specifieke pinpas voor dat land (bijv de girocard in DE of bancontact in BE), lange tijd had je die daar toch wel nodig in veel gevallen, maestro niet geweldig daar toen (nu misschien beter met de komst van "universeel" debet visa en mc).
En wat is een basisrekening precies? Wie heeft dat nog en wat valt daar dan allemaal buiten? Instant payments? Een pas? Internetbankieren?
Ik hoop dat het inderdaad nu wel kan, online. En dan een beetje een fatsoenlijke rekening waar je wat mee kunt.
Een basisbetaalrekening is iets heel basics voor mensen die niet in aanmerking komen voor een gewone betaalrekening. Meestal is een basisbetaalrekening niet online aan te vragen. Een stapje daaronder is er ook nog de basisbankrekening. Zie ook hier: https://www.basisbankrekening.nl/.Coffeeroam schreef op zondag 19 januari 2025 @ 09:20:
[...]
Volgens mij is het een basisbetaalrekening. Zal het binnenkort eens gewoon proberen.
[...]
Europese regels.
Dit zijn specifieke producten voor speciale situaties en ze bieden vaak minder functionaliteit dan de 'normale' basispakketten die je online kunt aanvragen.
ING Duitsland hoeft jou als Nederlandse ingezetene niet te accepteren bij de eerder genoemde rekening, want dat is geen basisbetaalrekening zoals bedoeld in die Europese regelgeving.
Edit. Voor de zekerheid even geprobeerd, inderdaad niet mogelijk.
Für Personen mit Wohnsitz im Ausland dürfen wir leider kein Girokonto eröffnen. Aktuell bieten wir unser Girokonto nur für Kunden an, die in Deutschland wohnen. Aber schauen Sie doch mal, ob es nicht auch eine ING in Ihrem Land gibt. Wir sind nämlich schon in vielen Ländern vertreten: Niederlande, Polen, Österreich, Spanien, usw.
[ Voor 30% gewijzigd door TexMex op 19-01-2025 11:00 ]
Uit ervaring: ja kan ook voor "echte" Nederlanders. Kon hem volledig online via de online variant van PostIdent afhandelenmichael4500 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 09:15:
@Coffeeroam e.a.
Toch weer wat geleerd zo, over "basisbetaalrekening".TexMex schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:35:
[...]
Een basisbetaalrekening is iets heel basics voor mensen die niet in aanmerking komen voor een gewone betaalrekening. Meestal is een basisbetaalrekening niet online aan te vragen. Een stapje daaronder is er ook nog de basisbankrekening. Zie ook hier: https://www.basisbankrekening.nl/.
Dit zijn specifieke producten voor speciale situaties en ze bieden vaak minder functionaliteit dan de 'normale' basispakketten die je online kunt aanvragen.
ING Duitsland hoeft jou als Nederlandse ingezetene niet te accepteren bij de eerder genoemde rekening, want dat is geen basisbetaalrekening zoals bedoeld in die Europese regelgeving.
Edit. Voor de zekerheid even geprobeerd, inderdaad niet mogelijk.
[...]
De vraag is toch: zou je die moeten mogen openen?
ING Duitsland hoeft het niet te doen, maar zij draaien de zaak wel om met:
waarin ze zeggen dat ze het niet mogen, ofwel (Google vertaling) "het is voor ons niet mogelijk".Für Personen mit Wohnsitz im Ausland dürfen wir leider kein Girokonto eröffnen.
Natuurlijk is dat "mogelijk"! Wat ze moeten zeggen is we willen het niet doen.
O, het kan toch! Heb je een NL postadres (Wohnsitz) of toch een duitse woonplaats?PindakaasPiraat schreef op zondag 19 januari 2025 @ 14:08:
[...]
Uit ervaring: ja kan ook voor "echte" Nederlanders. Kon hem volledig online via de online variant van PostIdent afhandelen
Toen had ik nog een NL woonplaats, ondertussen woon ik wel in DuitslandCoffeeroam schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:13:
[...]
O, het kan toch! Heb je een NL postadres (Wohnsitz) of toch een duitse woonplaats?
De eerder genoemde Girokonto mogen ze inderdaad wel aanbieden aan jou als Nederlands ingezetene, maar ze zijn er niet toe verplicht. En het lijkt er dus ook op dat ze dat niet doen, zoals voor veruit de meeste banken zal gelden.Coffeeroam schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:11:
[...]
Toch weer wat geleerd zo, over "basisbetaalrekening".
De vraag is toch: zou je die moeten mogen openen?
ING Duitsland hoeft het niet te doen, maar zij draaien de zaak wel om met:
[...]
waarin ze zeggen dat ze het niet mogen, ofwel (Google vertaling) "het is voor ons niet mogelijk".
Natuurlijk is dat "mogelijk"! Wat ze moeten zeggen is we willen het niet doen.
Maar op basis van Europese wetgeving mogen ze je een basisbetaalrekening (een ander product dus dan de Girokonto) niet weigeren, als je tenminste aan bepaalde voorwaarden voldoet. Maar die rekening is waarschijnlijk dan weer niet heel interessant. Hij wordt hier wel genoemd in de FAQ (Basiskonto) en hier kun je eventueel een formulier invullen om hem aan te vragen.
[ Voor 7% gewijzigd door TexMex op 19-01-2025 19:13 ]
Basisrekening is (uiteraard) niet interessant. Weliswaar gratis rekening, maar deze komt niet met de welkomstbonus, pinnen buiten Duitsland kost €5 per keer, heb ik ergens in de voorwaarden zien staan. Dus die valt af.TexMex schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:58:
[...]
De eerder genoemde Girokonto mogen ze inderdaad wel aanbieden aan jou als Nederlands ingezetene, maar ze zijn er niet toe verplicht. En het lijkt er dus ook op dat ze dat niet doen, zoals voor veruit de meeste banken zal gelden.
Maar op basis van Europese wetgeving mogen ze je een basisbetaalrekening (een ander product dus dan de Girokonto) niet weigeren, als je tenminste aan bepaalde voorwaarden voldoet. Maar die rekening is waarschijnlijk dan weer niet heel interessant. Hij wordt hier wel genoemd in de FAQ (Basiskonto) en hier kun je eventueel een formulier invullen om hem aan te vragen.
Daar ging het ook niet om, het ging om een Girokonto Dat is op zeker moment bij @PindakaasPiraat wel gelukt.
Snap ik. Het ging mij erom de verschillen even duidelijk uit te leggen, want de verwarring over de (oninteressante) basisbetaalrekening is al vaker langsgekomen op Tweakers.Coffeeroam schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:21:
[...]
Basisrekening is (uiteraard) niet interessant. Weliswaar gratis rekening, maar deze komt niet met de welkomstbonus, pinnen buiten Duitsland kost €5 per keer, heb ik ergens in de voorwaarden zien staan. Dus die valt af.
Daar ging het ook niet om, het ging om een Girokonto Dat is op zeker moment bij @PindakaasPiraat wel gelukt.
Wellicht kon hij hem wel aanvragen omdat hij al in Duitsland werkte?
Maar werkt dit nu voor Nederlanders?PindakaasPiraat schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 00:15:
[mbr]Mod edit: referral links vervangen[/]
Bij mij werkte dit zonder problemen, had dus wel een Duits telefoonnummer, mocht dat een verschil makendutchnltweaker schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:19:
[...]
Maar werkt dit nu voor Nederlanders?
Helaas:dutchnltweaker schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:19:
[...]
Bitte geben Sie eine gültige deutsche Mobilnummer ohne Ländervorwahl ein. Starten Sie mit der 0 und verzichten Sie auf Leer- und Sonderzeichen (Beispiel: 01711234567).
Hier hebben we het een week of wat geleden al over gehad.dutchnltweaker schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:19:
[...]
Ik weet dat het niet mogelijk is om bij ING.de een gratis rekening, omdat je ook een Duits adres moet hebben. Hoe is dat bij DKB? Enige jaren geleden deden ze alleen zaken met mensen die in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk woonden, maar nu. Ik heb 1 1/2 jaar geleden een mailtje aan de klantenservice gestuurd en toen gaven ze aan dat deze regel niet meer geldt. Ik moest maar een aanvraag indienen.
Voor DKB geldt voor mij hetzelfde als voor ING.de: Heb een DKB Giro-Konto (gemeenschappelijk) kunnen openen terwijl ik in Nederland woonde als Nederlander (wel met Duits telefoonnummer, maar dat zou geen verschil moeten maken).smily01 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:48:
Ik weet dat het niet mogelijk is om bij ING.de een gratis rekening, omdat je ook een Duits adres moet hebben. Hoe is dat bij DKB? Enige jaren geleden deden ze alleen zaken met mensen die in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk woonden, maar nu. Ik heb 1 1/2 jaar geleden een mailtje aan de klantenservice gestuurd en toen gaven ze aan dat deze regel niet meer geldt. Ik moest maar een aanvraag indienen.
Bedankt voor je reactie! Ik ga het gewoon proberen. Voor degenen die een gratis bankrekening zoeken: Comdirect.de. Ze hebben momenteel een actie waarbij je 150 euro kan krijgen wanneer je een Girokonto bij hen opent. Je hoeft geen Duits telefoonnummer of woonadres te hebben. Wel moet je per maand 700 euro aan inkomsten op je bankrekening storten.
Zelfde foutmelding inderdaad… 😢Datisraar schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 16:47:
[...]
Helaas:
Bitte geben Sie eine gültige deutsche Mobilnummer ohne Ländervorwahl ein. Starten Sie mit der 0 und verzichten Sie auf Leer- und Sonderzeichen (Beispiel: 01711234567).
[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]
Net even op de website van comdirect gekeken. De eerste 6 maanden na opening zijn kosteloos, daarna inderdaad 700 euro aan inkomsten óf 3 betalingen met Apple Pay of Google Pay per maand om niet €4,90 aan kosten te hoeven betalen (te vinden onder 'aktiver Nutzung').smily01 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:47:
Wel moet je per maand 700 euro aan inkomsten op je bankrekening storten.
Die 700 euro is de voorwaarde om niet voor het gratis pakket te hoeven betalen.smily01 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:47:
Bedankt voor je reactie! Ik ga het gewoon proberen. Voor degenen die een gratis bankrekening zoeken: Comdirect.de. Ze hebben momenteel een actie waarbij je 150 euro kan krijgen wanneer je een Girokonto bij hen opent. Je hoeft geen Duits telefoonnummer of woonadres te hebben. Wel moet je per maand 700 euro aan inkomsten op je bankrekening storten.
De voorwaarde voor de actie van 150 euro (5 x 30 euro) is toestemming geven voor commerciële nieuwsbrieven en dit voor minimaal 5 maanden en dus niet opzeggen, en de eerste 5 maanden elke maand tenminste 3 transacties van elk minimaal 25 euro doen. Dat kunnen ook overboekingen zijn.
Ik woon en werk in NL en heb geen Duits mobiel nummer; ben (automatisch) vorige week online, nog afgewezen bij DKB voor een aanvraag. Misschien dat een papieren aanvraag anders werkt. Maar als ik in Oostenrijk zou wonen zou een aanvraag wél geaccepteerd worden. Apart.smily01 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:48:
[ Voor 11% gewijzigd door Datisraar op 27-01-2025 13:20 ]
Deze is ook gratis én je krijgt de esim per email. Dus je hoeft er geen Duits adres voor aan te houden.
https://www.vodafone.de/freikarten/callya-classic/
Werd je DKB aanvraag online meteen goedgekeurd of ben je online eerst afgewezen, zoals ik zojuist, en heeft DKB de geboden optie van een schriftelijke aanvraag uiteindelijk geaccepteerd?PindakaasPiraat schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:39:
[...]
Voor DKB geldt voor mij hetzelfde als voor ING.de: Heb een DKB Giro-Konto (gemeenschappelijk) kunnen openen terwijl ik in Nederland woonde als Nederlander (wel met Duits telefoonnummer, maar dat zou geen verschil moeten maken).
[ Voor 7% gewijzigd door ivanwmc op 27-01-2025 20:24 ]
Werd meteen goedgekeurd en kon het online Post-Ident-Verfahren doen als verificatieivanwmc schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:22:
[...]
Werd je DKB aanvraag online meteen goedgekeurd of ben je online eerst afgewezen, zoals ik zojuist, en heeft DKB de geboden optie van een schriftelijke aanvraag uiteindelijk geaccepteerd?
Dank voor de suggestie, Misschien kunnen we met een Duitse mobile nummer een aanvraag bij ING.de doorzetten, maar nogmaals mijn DKB aanvraag wordt op grond van woonadres NL automatisch afgewezen.
Ongeveer hoe lang geleden ben je geaccepteerd?PindakaasPiraat schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:27:
[...]
Werd meteen goedgekeurd en kon het online Post-Ident-Verfahren doen als verificatie
Eerste transactie was op 21 maart 2024, dus begin/midden maart 2024.ivanwmc schreef op maandag 27 januari 2025 @ 23:14:
[...]
Ongeveer hoe lang geleden ben je geaccepteerd?
Is degene met wie je de gemeenschappelijke rekening opende wellicht Duits?PindakaasPiraat schreef op maandag 27 januari 2025 @ 23:48:
[...]
Eerste transactie was op 21 maart 2024, dus begin/midden maart 2024.
Dat wel, maar je moest je apart van elkaar identificeren en aanmelden als ik het me goed herinnerivanwmc schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 04:44:
[...]
Is degene met wie je de gemeenschappelijke rekening opende wellicht Duits?
[ Voor 4% gewijzigd door PindakaasPiraat op 28-01-2025 08:53 ]
Ik vermoed dat het wel uitmaakt of je als NLer een zelfstandige rekening of als NLer samen met een DEer een gemeenschappelijke rekening aanvraagtPindakaasPiraat schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:52:
[...]
Dat wel, maar je moest je apart van elkaar identificeren en aanmelden als ik het me goed herinner
Geprobeerd, maar je moet een Duits adres opgeven voor een simkaart. Gaat niet lukken om een mobiel nummer in Duitsland aan te vragen, tenzij iemand nog een ingeving heeft.oohh schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:25:
[...]
Deze is ook gratis én je krijgt de esim per email. Dus je hoeft er geen Duits adres voor aan te houden.
https://www.vodafone.de/freikarten/callya-classic/
Momenteel een beetje merkwaardige ontwikkeling bij N26.
In een recente PDF met tarieven (Version 3.6, Date: 10.12.2024) is voor 'cashless payments' met de Mastercard Debit en Maestro kaarten aangegeven dat dit 0,7% van het transactiebedrag gaat kosten (ongeacht valuta). De website zelf noemt dit verder (nog) niet, men heeft ook navraag gedaan bij de klantenservice, die aangeeft dat transacties gratis zijn.
Als betalingen met kaart inderdaad 0,7% gaan kosten is het gratis product wel erg beperkt.
Wees in ieder geval gewaarschuwd.
Zie ook het N26 topic.
Edit: ik heb in de startpost ook een waarschuwing toegevoegd.
In een recente PDF met tarieven (Version 3.6, Date: 10.12.2024) is voor 'cashless payments' met de Mastercard Debit en Maestro kaarten aangegeven dat dit 0,7% van het transactiebedrag gaat kosten (ongeacht valuta). De website zelf noemt dit verder (nog) niet, men heeft ook navraag gedaan bij de klantenservice, die aangeeft dat transacties gratis zijn.
Als betalingen met kaart inderdaad 0,7% gaan kosten is het gratis product wel erg beperkt.
Wees in ieder geval gewaarschuwd.
Zie ook het N26 topic.
Edit: ik heb in de startpost ook een waarschuwing toegevoegd.
[ Voor 4% gewijzigd door Wally2002 op 29-01-2025 16:44 ]
Gewoon een adres van de eerste de beste Vodafone winkel in DE opgeven.Datisraar schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:11:
[...]
Geprobeerd, maar je moet een Duits adres opgeven voor een simkaart. Gaat niet lukken om een mobiel nummer in Duitsland aan te vragen, tenzij iemand nog een ingeving heeft.
Ik kon dat een paar jaar geleden wel bij AldiTalk, zonder in Duitsland te wonen of werkenDatisraar schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:11:
[...]
Geprobeerd, maar je moet een Duits adres opgeven voor een simkaart. Gaat niet lukken om een mobiel nummer in Duitsland aan te vragen, tenzij iemand nog een ingeving heeft.
Ik was een 'early adopter' van de oorspronkelijke gratis bunq rekening en heb die lang geleden alweer opgezegd toen bunq stopte met gratis rekeningen. Ondanks alle gedoe rond bunq heb ik er toch voor gekozen me aan te melden voor hun nieuwe 'bunq Free'. Het is voor mij simpelweg een gratis lidmaatschap met standaard 1 betaal- & 1 spaarrekening (kan men omzetten naar betaalrekening), met de optie om er nog 1 betaal- of spaarrekening aan toe te voegen, 1 bunq Virtual Credit Card en iDEAL & iDIN. Hiermee voeg ik tenminste gratis iDIN support toe aan mijn verzameling van gratis bankrekeningen.
@ivanwmc ik ben benieuwd naar je nieuwe ervaringen met bunq free
Ik heb inmiddels met iDIN van bunq Free weer eens mijn BKR bekeken en met Instant Payments geld van Revolut naar bunq en vanuit bunq naar Openbank overgemaakt en dat verliep probleemloos.VHware schreef op maandag 10 februari 2025 @ 05:55:
@ivanwmc ik ben benieuwd naar je nieuwe ervaringen met bunq free
De bunq Virtual Credit MasterCard staat nu ook in Curve Pro.
[ Voor 22% gewijzigd door ivanwmc op 10-02-2025 07:25 ]
Het lijkt nu een mooi aanbod maar met bunq is het probleem dat zij dit volgende maand alweer hebben kunnen gewijzigd en je abonnement ongevraagd over hebben gezet naar een extreem duur abonnement.ivanwmc schreef op maandag 10 februari 2025 @ 04:58:
Ik was een 'early adopter' van de oorspronkelijke gratis bunq rekening en heb die lang geleden alweer opgezegd toen bunq stopte met gratis rekeningen. Ondanks alle gedoe rond bunq heb ik er toch voor gekozen me aan te melden voor hun nieuwe 'bunq Free'. Het is voor mij simpelweg een gratis lidmaatschap met standaard 1 betaal- & 1 spaarrekening (kan men omzetten naar betaalrekening), met de optie om er nog 1 betaal- of spaarrekening aan toe te voegen, 1 bunq Virtual Credit Card en iDEAL & iDIN. Hiermee voeg ik tenminste gratis iDIN support toe aan mijn verzameling van gratis bankrekeningen.
Ondanks dat heb ik ook weer een gratis bunq free (automatisch overgezet van bunq spaar).
Terugkijkend had bunq nooit dat gratis model moeten afschaffen. Het betaald aanbod met de byzonder uitgebreide opties is voor velen aantrekkelijk genoeg en hoefde geen 'dwang'. Al dat gedoe heeft daarmee onnodig veel kwaad bloed gezet.
Klopt. Voor zolang het duurt, is dan ook mijn instelling.GeEkIe schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:06:
Het lijkt nu een mooi aanbod maar met bunq is het probleem dat zij dit volgende maand alweer hebben kunnen gewijzigd en je abonnement ongevraagd over hebben gezet naar een extreem duur abonnement.
Ik ben dus niet de enige, die bereid is zich bloot te stellen aan de grillen van het bunq team.GeEkIe schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:06:
Ondanks dat heb ik ook weer een gratis bunq free (automatisch overgezet van bunq spaar).
Blijkbaar zijn de betaalde lidmaatschappen qua features en prijzen internationaal nog 'competitief'.GeEkIe schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:06:
Terugkijkend had bunq nooit dat gratis model moeten afschaffen. Het betaald aanbod met de byzonder uitgebreide opties is voor velen aantrekkelijk genoeg en hoefde geen 'dwang'. Al dat gedoe heeft daarmee onnodig veel kwaad bloed gezet.
Regelmatig veranderde voorwaarden hoort wellicht ook wel een beetje bij fintechs, maar het zonder overleg overzetten naar een duur pakket is toch wel behoorlijk extreem. Vivid heeft bv ook wel een tijd gehad dat elke maand voorwaarden werden aangepast (versoberd) maar je bleef wel in het door jou afgesloten plan.GeEkIe schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:06:
[...]
Het lijkt nu een mooi aanbod maar met bunq is het probleem dat zij dit volgende maand alweer hebben kunnen gewijzigd en je abonnement ongevraagd over hebben gezet naar een extreem duur abonnement.
Wat dat betreft is er wel wat voor N26 te zeggen, die wat 'saaier' is, maar aan de andere kant ook weer onder verscherpt toezicht heeft gestaan.
Zo is er denk ik overal wel wat voor en tegen te vinden, in ieder geval is het goed om ook in de specifieke topics de ervaringen te lezen voor diegenen die op zoek zijn naar een fintech bank/ gratis rekening.
Ik heb vandaag nog geprobeerd om mezelf aan te melden bij de DKB met een Nederlands telefoonnummer en Nederlands adres, maar ik kreeg meteen een afwijzing. Ik zag dat het enkele mensen was gelukt. Hebben die een Duits telefoonnummer of zijn er ook personen met die het is gelukt met een Nederlands telefoonnummer?
Weet iemand welke bank UAB Walletto is? Die stond dit jaar op mijn IB aangifte maar ik weet niet waar die vandaan komt…
Ter info, voor degenen die in Spanje zelf een gratis bankrekening willen openen, dat kan vanaf heden online voor EU ingezetenen aangevraagd worden bij SANTANDER bank. Aanvraag gaat volledig online en via tele verificatie indentiteit en bewijs aanleveren zoals recent salarisstrook. Gratis virtuele debit Mastercard. Ik spreek en lees redelijk Spaans, dus je moet wel enige of veel kennis van de taal hebben bij de aanvraag. Als je bent geaccepteerd, kun je wel de taal in de app omzetten naar het Engels desgewenst.
[ Voor 14% gewijzigd door Datisraar op 15-03-2025 16:20 ]
Zijn er nog specifieke voordelen die andere banken niet hebben?Datisraar schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:15:
Ter info, voor degenen die in Spanje zelf een gratis bankrekening willen openen, dat kan vanaf heden online voor EU ingezetenen aangevraagd worden bij SANTANDER bank. Aanvraag gaat volledig online en via tele verificatie indentiteit en bewijs aanleveren zoals recent salarisstrook. Ik spreek en lees redelijk Spaans, dus je moet wel enige of veel kennis van de taal hebben.
Een snelle Google zoek tocht komt uit op een bank in Litouwen.J0kerNL schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 01:09:
Weet iemand welke bank UAB Walletto is? Die stond dit jaar op mijn IB aangifte maar ik weet niet waar die vandaan komt…
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Enige voordeel denk ik dat het vanuit Nederland online een gratis bankrekening aangevraagd kan worden in Spanje; de meeste Spaanse banken verlangen namelijk voor de acceptatie dat je een Spaans adres en/of NIE moet hebben en hoeft bij Santander niet (meer).oohh schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:31:
[...]
Zijn er nog specifieke voordelen die andere banken niet hebben?
De Spaanse Santander rekening is alleen via de app te bedienen. Alles digitaal dus je krijgt geen fysieke pas als je niet in Spanje woont in dit geval, maar je kunt wel Google Pay of Apple Pay met de virtuele kaart doen.
Je kunt bij een andere bank vanuit Nederland openen bij Caixabank maar dat kost weer €35 per kwartaal en moet je eenmalig binnen 6 maanden na opening, een vestiging in Spanje bezoeken.
[ Voor 34% gewijzigd door Datisraar op 15-03-2025 16:20 ]
Wat is het voordeel van een Spaans bankrekeningnummer bij Santander in plaats van bij Openbank?Datisraar schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:55:
[...]
Enige voordeel denk ik dat het vanuit Nederland online een gratis bankrekening aangevraagd kan worden in Spanje; de meeste Spaanse banken verlangen namelijk voor de acceptatie dat je een Spaans adres en/of NIE moet hebben en hoeft bij Santander niet (meer).
De Spaanse Santander rekening is alleen via de app te bedienen. Alles digitaal dus je krijgt geen fysieke pas als je niet in Spanje woont in dit geval, maar je kunt wel Google Pay of Apple Pay met de virtuele kaart doen.
Je kunt bij een andere bank vanuit Nederland openen bij Caixabank maar dat kost weer €35 per kwartaal en moet je eenmalig binnen 6 maanden na opening, een vestiging in Spanje bezoeken.
Bij Openbank: ook gratis, ook geen Spaans adres nodig, ook een app, maar je krijgt wél een fysieke betaalpas, en je hoeft géén vestiging in Spanje te bezoeken.
Ik ben hier oprecht benieuwd naar. Zijn er misschien andere voordelen?
En…. Openbank is ook onderdeel van Santander.Coffeeroam schreef op zondag 16 maart 2025 @ 09:12:
[...]
Wat is het voordeel van een Spaans bankrekeningnummer bij Santander in plaats van bij Openbank?
Ben je er zeker van dat die rekening bij Santander gratis is? Ik heb namelijk sinds kort een rekening daar (voor privé doeleinden) maar die jongens hebben stevige voorwaarden wat betreft de kosten. Alleen als je saldo >20K is of je er behoorlijk wat transacties mee doet kost het niks inderdaad.
Ik vermoed dat het om deze (online) rekening gaat: https://www.bancosantander.es/particulares/cuentas-tarjetas/cuentas-corrientes/cuenta-online-sin-comisiones
Dat is leuk, maar wat is nu het voordeel t.o.v. Openbank? De rente op spaarrekeningen of iets anders?budjepaul schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:22:
Ik vermoed dat het om deze (online) rekening gaat: https://www.bancosantander.es/particulares/cuentas-tarjetas/cuentas-corrientes/cuenta-online-sin-comisiones
Ik heb er geen oordeel over, geef alleen een reactie op de post van @H-W om duiding te geven over de tarieven en voorwaarden.Coffeeroam schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:30:
[...]
Dat is leuk, maar wat is nu het voordeel t.o.v. Openbank? De rente op spaarrekeningen of iets anders?
Zojuist heb ik DiPocket verwijderd uit de lijst in de openingspost. DiPocket biedt al een tijdje geen producten meer aan voor particulieren.
Ja, m.i. gratis account voor buitenlanders.H-W schreef op zondag 16 maart 2025 @ 09:22:
Ben je er zeker van dat die rekening bij Santander gratis is? Ik heb namelijk sinds kort een rekening daar (voor privé doeleinden) maar die jongens hebben stevige voorwaarden wat betreft de kosten. Alleen als je saldo >20K is of je er behoorlijk wat transacties mee doet kost het niks inderdaad.
Op de site zelf:
0 condiciones: ni nómina, ni recibos, ni permanencia.
0 € de comisión de mantenimiento (0 euro voor aanhouden )
Ik zag in het overzicht in ieder geval geen maandelijkse kosten voor het aanhouden van de Santander account. Ik weet dat Spaanse banken behoorlijke tarieven kunnen rekenen voor sommige bankzaken. Ben van plan nog een appartement aan te kopen en heb nog een stukje hypotheek nodig in Spanje. Dan is het alvast handig bij eventuele aankoop dat alvast te hebben. Je hebt de IBAN discriminatie in Europa, maar ik begreep dat je in Spanje zelf toch een Spaanse IBAN moet hebben voor onroerend goed. De app van Santander tov Openbank vind ik overigens veel intuïtiever.
[ Voor 14% gewijzigd door Datisraar op 16-03-2025 11:53 ]
Bij santander krijg je een spaarrekening waar je alleen geld van en naartoe kan boeken vanuit een ingestelde tegenrekening, waar niemand anders dus bij kan.Coffeeroam schreef op zondag 16 maart 2025 @ 09:12:
[...]
Wat is het voordeel van een Spaans bankrekeningnummer bij Santander in plaats van bij Openbank?
Bij Openbank: ook gratis, ook geen Spaans adres nodig, ook een app, maar je krijgt wél een fysieke betaalpas, en je hoeft géén vestiging in Spanje te bezoeken.
Ik ben hier oprecht benieuwd naar. Zijn er misschien andere voordelen?
bij openbank kan je in principe vanaf elke rekening geld van en naar je openbank spaarrekening sturen. wat voor sommige dus wel een beveiligingsrisico'tje is. Vandaar dat ze santander prefereren.
Nu dus ook een betaalrekening. Vandaar de discussie
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018
Oke, maar dat laat niet onverlet de mogelijkheid tot geld overmaken van een spaarrekening naar een andere rekening of beperkt tot een eigen tegenrekening.de Peer schreef op zondag 16 maart 2025 @ 13:03:
[...]
Nu dus ook een betaalrekening. Vandaar de discussie
Terecht inderdaad.Wally2002 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:59:
Zojuist heb ik DiPocket verwijderd uit de lijst in de openingspost. DiPocket biedt al een tijdje geen producten meer aan voor particulieren.
Is het teveel gevraagd om de hier genoemde andere gratis bankrekeningen (bv bunq) weer in het lijstje te zetten?
Dan zie ik nog steeds weinig voordeel van de Santander betaalrekening t.o.v. de Openbank betaalrekening, die ook een Spaanse IBAN heeft. De app van Santander is mogelijk inuititiever (vreemd, want waarom gebruikt Openbank als volle dochteronderneming dan niet een daarop gebaseerde app?).Datisraar schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:46:
[...]
Ja, m.i. gratis account voor buitenlanders.
Op de site zelf:
0 condiciones: ni nómina, ni recibos, ni permanencia.
0 € de comisión de mantenimiento (0 euro voor aanhouden )
Ik zag in het overzicht in ieder geval geen maandelijkse kosten voor het aanhouden van de Santander account. Ik weet dat Spaanse banken behoorlijke tarieven kunnen rekenen voor sommige bankzaken. Ben van plan nog een appartement aan te kopen en heb nog een stukje hypotheek nodig in Spanje. Dan is het alvast handig bij eventuele aankoop dat alvast te hebben. Je hebt de IBAN discriminatie in Europa, maar ik begreep dat je in Spanje zelf toch een Spaanse IBAN moet hebben voor onroerend goed. De app van Santander tov Openbank vind ik overigens veel intuïtiever.
Blijft over de nadelen van Santander:
- Spaanstalig totdat je bent geaccepteerd
- Je moet naar het kantoor komen (in Spanje)
- Geen fysieke betaalpas
De oorspronkelijke auteur heeft veel mede-auteurs aan de OP toegevoegd maar daardoor wordt het wellicht niet zo heel actief bijgehouden.GeEkIe schreef op zondag 16 maart 2025 @ 14:37:
[...]
Terecht inderdaad.
Is het teveel gevraagd om de hier genoemde andere gratis bankrekeningen (bv bunq) weer in het lijstje te zetten?
Ik heb in ieder geval Bunq toegevoegd. Ik ken het Free product verder niet en heb me gebaseerd op de informatie die ik makkelijk op de Bunq site kon vinden. Voor de zaken met vraagteken het verzoek om hiervoor de info of link door te geven.
Welke andere gratis banken zijn er nog meer?
Haal je nu niet de spaarrekening van Santander Consumer in België door mekaar met de betaalrekening van Santander Bank Spanje?Il 2 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:59:
[...]
Bij santander krijg je een spaarrekening waar je alleen geld van en naartoe kan boeken vanuit een ingestelde tegenrekening, waar niemand anders dus bij kan.
bij openbank kan je in principe vanaf elke rekening geld van en naar je openbank spaarrekening sturen. wat voor sommige dus wel een beveiligingsrisico'tje is. Vandaar dat ze santander prefereren.
Niet permanent gratis, maar de Nationale-Nederlanden heeft zoals verwacht eindelijk een betaalrekening gelanceerd.
Als welkomstactie krijg je nu 12 maanden gratis een betaalrekening, hierna betaal je € 3,05 per maand. Aanmelden kan t/m 31 augustus 2025.
https://www.nn.nl/Particulier/Betalen.htm
Via dezelfde actie kan je overigens ook een jaar lang gratis gebruik maken van een gezamenlijke rekening!
Als welkomstactie krijg je nu 12 maanden gratis een betaalrekening, hierna betaal je € 3,05 per maand. Aanmelden kan t/m 31 augustus 2025.
https://www.nn.nl/Particulier/Betalen.htm
Via dezelfde actie kan je overigens ook een jaar lang gratis gebruik maken van een gezamenlijke rekening!
[ Voor 14% gewijzigd door ZXRY op 19-05-2025 00:52 ]
Ja, ik heb daarstraks in de app een betaalrekening aangevraagd en was binnen 1 uur goed gekeurd. Gaan we het een jaartje gratis uitproberen.
Ik vind het ook wel erg interessant dat Nationale-Nederlanden Bank de Head of Daily Banking van ING heeft aangetrokken om als CEO bij hen van start te gaan. Die werkt al bij ING sinds 1996.
De betaalrekening van NN trekt nu nog op niets; je kunt niet eens een tikkie sturen. Maar met de nieuwe CEO ben ik echt benieuwd naar of dit een volwaardig en concurrerend product kan gaan worden.
De betaalrekening van NN trekt nu nog op niets; je kunt niet eens een tikkie sturen. Maar met de nieuwe CEO ben ik echt benieuwd naar of dit een volwaardig en concurrerend product kan gaan worden.
Ik ben vooral benieuwd wat NN kan toevoegen in het overvolle landschap gezien je straks 'gewoon' moet betalen voor je bankrekening. Waarom zou iemand überhaupt overstappen naar ze? Alle basispakketten hebben ongeveer dezelfde maandtarieven..kwon schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:47:
Ik vind het ook wel erg interessant dat Nationale-Nederlanden Bank de Head of Daily Banking van ING heeft aangetrokken om als CEO bij hen van start te gaan. Die werkt al bij ING sinds 1996.
Redenen die ik kan bedenken zijn ofwel een sublieme gebruikservaring met alle features (waarschijnlijk dan tegen vergelijkbare prijzen als andere banken) ofwel het combineren van andere financiële producten, pakketvoordeel etcDeezers schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:06:
[...]
Ik ben vooral benieuwd wat NN kan toevoegen in het overvolle landschap gezien je straks 'gewoon' moet betalen voor je bankrekening. Waarom zou iemand überhaupt overstappen naar ze? Alle basispakketten hebben ongeveer dezelfde maandtarieven..
Wat ze met een min of meer gelijke dienst voor een min of meer gelijke prijs denken te bereiken zie ik ook niet. Volledig uitwisselbaar met de andere grootbanken, en het aantrekken van ING personeel voorspelt niet veel spannends.
NN is sowieso geen gratis rekening, dus OT.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Eens, ik hoop op een eigen creditcard wat misschien betere verzekeringsvoorwaarden bied dan ICS/ING/Rabo. Misschien pakketvoordeel zoals eerder gemeld. Het is ook voor NN nu tijd om uit te zoeken welke kant ze op willen bewegen.Brent schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:10:
Wat ze met een min of meer gelijke dienst voor een min of meer gelijke prijs denken te bereiken zie ik ook niet. Volledig uitwisselbaar met de andere grootbanken, en het aantrekken van ING personeel voorspelt niet veel spannends.
Wel weer jammer dat NN na een jaar nog relatief veel geld kost.
Had liever gezien dat ze flink onder het gemiddelde zouden gaan zitten, zodat er een Nederlandse concurrent bij komt die kan concurreren met de drie grootste van het Land.
Had liever gezien dat ze flink onder het gemiddelde zouden gaan zitten, zodat er een Nederlandse concurrent bij komt die kan concurreren met de drie grootste van het Land.
Ze zijn alsnog goedkoper dan de overige ' grootbanken '
Dus dan zijn ze straks alsnog de goedkoopste in deze categorie, wat alleen maar positief kan zijn om de kosten in de toekomst nog verder naar beneden te halen.
Dus dan zijn ze straks alsnog de goedkoopste in deze categorie, wat alleen maar positief kan zijn om de kosten in de toekomst nog verder naar beneden te halen.
In vino veritas, in aqua sanitas
Ik rekende op een gratis of in ieder geval fors goedkopere rekening toen in eerdere berichtgeving werd gemeld dat NN de betaalrekening als een marketinginstrument wilde inzetten. Ik denk dat het zo moeilijk wordt mensen te bewegen om over te stappen.
Het scheelt helaas niet zoveel:JohanNL schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:50:
ABN AMRO €3.70
Rabobank €3.20
ING €3.45
Ik betaal minder bij de SNS ASN?JohanNL schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:50:
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Volgens mij zijn ze weer omhoog gegaan naar €3,65
Scheelt allemaal niet veel, maar het zorgt er wellicht wel voor dat de rest ook minder zal stijgen in de toekomst.
Voor 12 maanden is het gratis, daar kun je op in gaan en daarna weer zien of er een beter aanbod is.latho schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:03:
Ik rekende op een gratis of in ieder geval fors goedkopere rekening toen in eerdere berichtgeving werd gemeld dat NN de betaalrekening als een marketinginstrument wilde inzetten. Ik denk dat het zo moeilijk wordt mensen te bewegen om over te stappen.
Maar ze hopen er vast op dat die er niet is.
Nog even wachten met overstappen naar NN; ze zitten nog in de testfase met sepa overboeken buiten Nederland worden met vertraging uitgevoerd. Je kunt al wel met iDeal betalen. Betaalverzoeken volgt nog.
Apple en Google Pay is nog niet mogelijk.
Bankpasje is snel ontvangen na het bestellen.
[ Voor 43% gewijzigd door Datisraar op 22-05-2025 13:59 ]
Mag ik vragen wat voor pas? Een Maestro/V-Pay of een nieuwe MasterCard/VISA Debit?Datisraar schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:29:
Nog even wachten met overstappen naar NN; ze zitten nog in de testfase met sepa overboeken buiten Nederland worden met vertraging uitgevoerd. Je kunt al wel met iDeal betalen. Betaalverzoeken volgt nog.
In het verleden een creditcard van NN gehad, was een kaart via ICS, een VISA. Best een scherpe prijs toen. Ben bang qua kosten van het zelf opzetten dat ze geen creditcard gaan aanbieden of weer via ICS die de infra en compliancy al heeft.Youtl schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:00:
[...]
Eens, ik hoop op een eigen creditcard wat misschien betere verzekeringsvoorwaarden bied dan ICS/ING/Rabo. Misschien pakketvoordeel zoals eerder gemeld. Het is ook voor NN nu tijd om uit te zoeken welke kant ze op willen bewegen.
Klopt, destijds hadden ze ook geen eigen bank en spaarrekening dacht ik. Nu ze ook een echte bank willen worden zou het juist aantrekkelijker kunnen zijn om alles inhouse te doen zonder ICS erbij te betrekken. Dit kan duurder worden maar hoeft niet afhankelijk van welke voorwaarden erbij komen en voordelen.nielsiejjj92 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 19:02:
[...]
In het verleden een creditcard van NN gehad, was een kaart via ICS, een VISA. Best een scherpe prijs toen. Ben bang qua kosten van het zelf opzetten dat ze geen creditcard gaan aanbieden of weer via ICS die de infra en compliancy al heeft.
Een debit Mastercard!nielsiejjj92 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 19:00:
[...]
Mag ik vragen wat voor pas? Een Maestro/V-Pay of een nieuwe MasterCard/VISA Debit?
iemand een idee voor een gratis of goedkope zakelijke rekening voor mijn eenmanszaak?
Opmerkelijk genoeg moet je voor een Business bij Revolut betalen.Sndrrr81 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:32:
iemand een idee voor een gratis of goedkope zakelijke rekening voor mijn eenmanszaak?
Bij N26 (Duits rekening nummer!), Rabobank, en bunq is zakelijk gratis.
Meer weet ik niet uit mijn hoofd.
[ Voor 2% gewijzigd door GeEkIe op 26-05-2025 18:50 . Reden: aanvulling ]
Ligt er vooral ook aan hoeveel transacties je verwacht. Bij zakelijke rekeningen betaal je daar vooral voor.Sndrrr81 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:32:
https://www.knab.nl/zakel...zakelijke-rekening-openen
Eerste jaar geheel gratis en 500 transacties per jaar inbegrepen.
Voor minder dan 5000 omzet is deze gratis:
https://www.moneymonk.nl/pricing
Tot 30 transacties per maand eventueel N26 Business die geen kosten heeft.