Vanwege mijn aanstaande scheiding ben ik op zoek naar een betaalrekening voor mijzelf.
De hier genoemde gratis rekeningen zijn natuurlijk wel fijn, ik heb er ook geen moeite dat alles online is.
Maar na een hoop gelezen te hebben, gaat het toch wel duizelen....
Ik had al een tijd bij wise een virtuele kaart voor een aantal dingen.
Nu dus ook een fysieke kaart aangevraagd. Als ik ga zoeken zie ik vaak dat het een debet mastercard is, maar het wordt toch echt een debet visa als ik het goed zie.
Ik heb hem nog niet binnen, maar wat ik gekregen heb aan bevestiging is het een visa.
Maar ik begrijp dat deze bijvoorbeeld bij albert heijn niet bruikbaar is...
Eigenlijk wil ik zo'n soort rekening als vaste betaalrekening gaan gebruiken.
Hier zijn er die bepaalde rekeningen als eerste betaalrekening gebruiken.
Wat zijn dan aanraders?
wise valt niet onder deposito stelsel, maar ben niet van plan daar ook spaargeld te stallen. Al is dat niet extreem veel, kwijt raken is wel dramatisch natuurlijk...
Revolut is dat wel, al is het Litouwen. En heeft als het goed is wel een debet mastercard. Ik ga er vanuit dat die bij bv albert heijn wel werkt?
Het volgende waar ik mee zit is dat ik afgekeurd ben en dus een uitkering krijg van uwv.
Nu is het mogelijk om het over te laten maken naar een buitenlandse IBAN, maar op hun site komt er gelijk een heel verhaal bij over in te houden premies en belasting. Omdat ze er dan vanuit gaan dat je daar ook woont. Maar dat is dus niet zo...
Mijn wise IBAN is een Belgische, revolut dus Litouwens. Zijn er varianten met een Nederlansde IBAN?
Is het mogelijk een probleem bij uitkeringen?
Of moet ik toch minimaal 1 rekening bij een echte Nederlandse bank openen?
Wellicht hier toch iemand die er ervaring mee heeft.
Oh nog een nabrander: nu wordt curve genoemd om alle passen in 1 app te hebben.
Omzeil ik daarmee het visa probleem?
[
Voor 3% gewijzigd door
jwbokx op 14-06-2025 12:36
. Reden: nabrander ]