Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18:27
PindakaasPiraat schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:54:
[...]

4% de hoogste depositorente? Bij TradeRepublic krijg je 4% op vrij opneembaar (!!!) tegoed, bij Trading212 zelfs 4,2%. Dan ga je je geld toch niet meerdere maanden ergens in Turkije vastzetten om minder rente te krijgen?
Precies zoals ik schreef, TradeRepublic is geen deposito (ik zou overigens TR ook aanraden voor sparen)

Trading212 is geen spaartegoed en valt daarom onder hoger belastingtarief.

RUUT is niet in Turkije maar in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
(Maar dit begint Off-topic te worden, TR en Trading212 zijn geen volledige bankrekeningen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:58

Oekol

waka waka hey hey

Hoe doen jullie het met Revolut bank wanneer je veel geld wilt opnemen? Zelfs het duurste plan van 50eu/maand kan je max 2000 euro opnemen. Wil onderzoeken of we echt bij de ING wegkunnen en dus kosten kunnen besparen maandelijks, maar wanneer je een keer veel cash nodig hebt. Ben je alsnog gebonden aan zo'n rekening.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3Hx259C.png

edit: moest even doorlezen blijkbaar:
Opname bij geldautomaat
Kosteloze geldopname tot 5 opnames bij geldautomaat of € 200 per lopende maand (wat het eerst komt), daarna wordt een toeslag in rekening gebracht. Die toeslag bedraagt 2% van de opname, met een minimumtoeslag van € 1 per opname.
Ik vind 200 euro als je 10000 euro moet opnemen wel fors dus niet echt een optie.

[ Voor 41% gewijzigd door Oekol op 13-02-2024 16:07 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Oekol schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:51:
Hoe doen jullie het met Revolut bank wanneer je veel geld wilt opnemen?
Dat komt bij mij nooit voor. Laatste keer is 20 jaar terug, toen ik borg voor een huurhuis contant moest betalen.

Zou vandaag de dag voor legale activiteiten toch niet meer nodig moeten zijn. Logisch dat een fintech daar veel geld voor vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanoZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik vind 200 euro als je 10000 euro moet opnemen wel fors dus niet echt een optie.
er gaan maanden voorbij dat ik geen €10.000,- in de maand contant opneem... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

StefanoZ schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:48:
[...]

er gaan maanden voorbij dat ik geen €10.000,- in de maand contant opneem... :P
Absoluut maar als je grote verbouwingen in 't huis hebt kan 't nog wel eens uit om dat cash te betalen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:23
Oekol schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:49:
[...]

Absoluut maar als je grote verbouwingen in 't huis hebt kan 't nog wel eens uit om dat cash te betalen.
Ah als het op die fiets is is het met 2% kosten bij opname nog steeds goedkoper dan het wel via de legale manier te doen en netjes belasting te betalen.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:47
Oekol schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:51:
Hoe doen jullie het met Revolut bank wanneer je veel geld wilt opnemen? Zelfs het duurste plan van 50eu/maand kan je max 2000 euro opnemen. Wil onderzoeken of we echt bij de ING wegkunnen en dus kosten kunnen besparen maandelijks, maar wanneer je een keer veel cash nodig hebt. Ben je alsnog gebonden aan zo'n rekening.

[Afbeelding]

edit: moest even doorlezen blijkbaar:

[...]

Wij zijn volledig over op Revolut en hebben Openbank erbij voor die ene keer dat we cash nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Raymon89 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:31:
[...]

Wij zijn volledig over op Revolut en hebben Openbank erbij voor die ene keer dat we cash nodig hebben.
Geen idee wat betreft je gezinssituatie maar met kinderen gebruiken wij de en/of mega veel en vooral met betalingen (iDeal). Mis je zoiets dat je telkens moet overmaken naar de persoonlijke rekening?

Kan geen maximale bedrag vinden qua opname. Klopt dit?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gxnFBrO.png

[ Voor 11% gewijzigd door Oekol op 14-02-2024 16:47 ]

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:47
Wij gebruiken ook voornamelijk de en/of. iDeal gebruiken we niet meer zo vaak sinds de overstap naar Revolut, omdat de meeste webshops ook debit kaarten accepteren.

Voor zo ver ik nu uit mijn hoofd weet zit er geen max bedrag bij OB voor geld opnemen.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Raymon89 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:32:
Wij gebruiken ook voornamelijk de en/of. iDeal gebruiken we niet meer zo vaak sinds de overstap naar Revolut, omdat de meeste webshops ook debit kaarten accepteren.

Voor zo ver ik nu uit mijn hoofd weet zit er geen max bedrag bij OB voor geld opnemen.
Hoe heb je het dan opgelost met een creditcard, ergens los 1 gekocht?

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:52
de Peer schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:04:
[...]

Dat komt bij mij nooit voor. Laatste keer is 20 jaar terug, toen ik borg voor een huurhuis contant moest betalen.

Zou vandaag de dag voor legale activiteiten toch niet meer nodig moeten zijn. Logisch dat een fintech daar veel geld voor vraagt.
Ik ken anders tig winkels (afhaaltoko's, kappers, etc.) waar je alleen contant kan betalen. Als klant maakt het mij niet uit wat daar de reden voor is (belastingontduiking oid), zolang ik maar kan betalen.

Dan is het wel fijn als je gewoon wat tientjes uit de muur kan trekken. Zo'n overbodige luxe is dat imo niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

ZXRY schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:12:
[...]

Ik ken anders tig winkels (afhaaltoko's, kappers, etc.) waar je alleen contant kan betalen. Als klant maakt het mij niet uit wat daar de reden voor is (belastingontduiking oid), zolang ik maar kan betalen.

Dan is het wel fijn als je gewoon wat tientjes uit de muur kan trekken. Zo'n overbodige luxe is dat imo niet.
De discussie ging over grote bedragen. Niet over een paar tientjes voor de kapper of €100 voor in de kroeg ;)

Juist

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:52
Jeldert schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:05:
[...]

De discussie ging over grote bedragen. Niet over een paar tientjes voor de kapper of €100 voor in de kroeg ;)
Dat begreep ik, maar ook dan zit ik persoonlijk al snel aan meer dan 5 opnames of meer dan 200 euro per maand. Terwijl ik voor mijn gevoel echt niet heel veel contant afreken per se.

Kanttekening wel dat mijn gedrag nu ook is gebaseerd op het feit dat ik via de Rabobank kosteloos geld kan opnemen.

[ Voor 12% gewijzigd door ZXRY op 15-02-2024 18:03 ]

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

ZXRY schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:01:
[...]

Dat begreep ik, maar ook dan zit ik persoonlijk al snel aan meer dan 5 opnames of meer dan 200 euro per maand. Terwijl ik voor mijn gevoel echt niet heel veel contant afreken per se.

Kanttekening wel dat mijn gedrag nu ook is gebaseerd op het feit dat ik via de Rabobank kosteloos geld kan opnemen.
5x per maand vind ik wel heel erg veel hoor anno 2024.

Zelf doe ik het 1x per jaar. Alleen mijn kapper gaat nog contant dus 1x per jaar haal ik een paar briefjes uit de muur, voor meerdere knipbeurten.

[ Voor 13% gewijzigd door de Peer op 15-02-2024 19:02 ]

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 18:07

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Hallo hoe zit het met N26 ik heb net wat geld overgemaakt en kreeg toevallig een error in de app dus even overgemaakt via het web, kreeg niet meer de optie om het meteen voor 0,99 eurocent direct op een NL'se bank over te laten schrijven. Ik was het ook niet van plan. Maar naar aanleiding van dit artikel wilde ik toch jullie ervaringen even aanhoren: nieuws: Europees Parlement verplicht bankoverschrijvingen binnen 10 seconden ... Hoe gaan de gratis banken dit nu implementeren, valt paypal hier ook onder trouwens ?

N26 kan niet de optie weglaten van 0,99 wel de kosten maar niet de insta transfer! Misschien dat ze nog niet zover zijn etc. Ik kan het ook wel even aan N26 vragen of nog FF een klein bedrag overmaken om te testen

It may take 1-2 business days for this transaction to reach the recipient.

Hmmm misschien de 99 cent optie voor insta transfer gemist ivm web ipv app ?!?

BTW er staat betalingen in het artikel zijn dit geen overschrijvingen ?

[ Voor 10% gewijzigd door Pentiummania op 29-02-2024 12:35 ]

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:44
Pentiummania schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:32:
Hallo hoe zit het met N26 ik heb net wat geld overgemaakt en kreeg toevallig een error in de app dus even overgemaakt via het web, kreeg niet meer de optie om het meteen voor 0,99 eurocent direct op een NL'se bank over te laten schrijven. Ik was het ook niet van plan. Maar naar aanleiding van dit artikel wilde ik toch jullie ervaringen even aanhoren: nieuws: Europees Parlement verplicht bankoverschrijvingen binnen 10 seconden ... Hoe gaan de gratis banken dit nu implementeren, valt paypal hier ook onder trouwens ?
Zelf geen ervaring met de web interface.

M.b.t. de wetgeving hebben lidstaten 12 maanden de tijd om dit te implementeren in wetgeving. Dus N26 (en alle andere banken) zullen de komende tijd dit implementeren. Vermoedelijk zo laat mogelijk, zodat N26 waar mogelijk nog inkomsten meepakt.
N26 kan niet de optie weglaten van 0,99 wel de kosten maar niet de insta transfer! Misschien dat ze nog niet zover zijn etc. Ik kan het ook wel even aan N26 vragen of nog FF een klein bedrag overmaken om te testen
Beetje onduidelijk wat je hier nu schrijft. Het duurt even voordat e.e.a. door de lidstaten in wetgeving is opgenomen.
It may take 1-2 business days for this transaction to reach the recipient.

Hmmm misschien de 99 cent optie voor insta transfer gemist ivm web ipv app ?!?

BTW er staat betalingen in het artikel zijn dit geen overschrijvingen ?
Het gaat inderdaad om overschrijvingen. Het woord betaling associeer ik meer met wat je in een winkel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinciguerra
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-05-2024
Fijne thread, ik draag graag bij.

Ten opzichte van de informatie in de sticky openingsthread:

- Vivid is momenteel (maart 2024) weer open voor Nederlanders. Bron: ben zelf vorige week de aanmeldprocedure doorlopen.
- Verse is helemaal gestopt. Bron: https://support.verse.me/hc/en-us

Ook nog een vraagje: weet iemand nog andere gratis aanbieders met gratis debit-kaarten dan die in deze lijst staan? Ik vind op internet het nodige, maar is niet altijd duidelijk of het om prepaid credit of debitkaarten gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door vinciguerra op 19-03-2024 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:31
vinciguerra schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:25:

- Vivid is momenteel (maart 2024) weer open voor Nederlanders. Bron: ben zelf vorige week de aanmeldprocedure doorlopen.
Interessant,
Ik kan alleen dit vinden:
https://website-static.vi...-users-vivid-money-sa.pdf

Kosten van 3.9 p/m etc. Of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 26-06 21:16
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:50:
[...]

Interessant,
Ik kan alleen dit vinden:
https://website-static.vi...-users-vivid-money-sa.pdf

Kosten van 3.9 p/m etc. Of kijk ik verkeerd?
Joompay is ook door Vivid overgenomen, dus heb hier ook naar gekeken. Niet gratis tenzij:
- 1 of meer kaartbetalingen per maand;
- 1000€ of meer per maand aanhouden.

Verder:
Valt dit onder Duitse DGS van Max 100.000€?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
vinciguerra schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:25:
...

Ook nog een vraagje: weet iemand nog andere gratis aanbieders met gratis debit-kaarten dan die in deze lijst staan? Ik vind op internet het nodige, maar is niet altijd duidelijk of het om prepaid credit of debitkaarten gaat.
- andere gratis debitcard: NagaPay. GooglePay en ApplePay werken. Je krijgt ook nog 0,5-3% cashback in bitcoin. Geen DGS. Welkombonus mogelijk
- Vivid heeft kortgeleden aangekondigd Solaris te verlaten en dan zonder bankvergunning verder te gaan. Bij nieuwe registraties moet je daar even opletten (en bestaande klanten op termijn ook)
(Totnutoe viel het via Solaris inderdaad onder Duitse DGS)

[ Voor 4% gewijzigd door Globalcitizen op 19-03-2024 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
- de aangekondigde card van Trade Republic (gratis als virtuele card) vind ik zeer veelbelovend (met 1% cashback en sowieso 4% rente op je tegoed), maar de wachtlijst is nog steeds erg lang (denk aan: een miljoen wachtenden voor je...) Trade Republic heeft sinds kort een bankvergunning.

[ Voor 9% gewijzigd door Globalcitizen op 19-03-2024 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Globalcitizen schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 15:15:
[...]
- Vivid heeft kortgeleden aangekondigd Solaris te verlaten en dan zonder bankvergunning verder te gaan. Bij nieuwe registraties moet je daar even opletten (en bestaande klanten op termijn ook)
(Totnutoe viel het via Solaris inderdaad onder Duitse DGS)
Opmerkelijk dat hier richting betaalde klanten nog geen enkel bericht over is uitgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Wally2002 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:48:
[...]

Opmerkelijk dat hier richting betaalde klanten nog geen enkel bericht over is uitgegaan.
Ik kwam de aankondiging tegen omdat de Luxemburgse Joompay alle rekeningen van hun klanten sluiten per 20 mei a.s door de Vivid overname. Maar de bestaande rekeningen worden niet omgezet als je van Joompay naar Vivid gaat. Dus je LU IBAN verdwijnt en moet je weer een DE IBAN gaan aanvragen, maar is bovendien dus niet automatisch ook gratis zoals hierboven vermeld. Het voordeel van Joompay was dat ze onder een Luxemburgse bank licentie en garantie DGS vielen.

[ Voor 7% gewijzigd door Datisraar op 19-03-2024 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:30
@Weicool vivid heeft met vivid 2.0 geen banklicentie meer en is ook niet aangesloten op het bankgarantie deposito stelsel. Die kan dus worden verwijdert denk ik of ergens anders neergezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-06 22:27
Hm, toch maar eens "serieus" switchen naar een andere bank. Ik heb inmiddels diverse rekeningen:
- Trade republic: voor spaargeld
- Revolut: voor (tijdelijke) creditcards
- Bunq: spaargeld waar ik snel bij wil kunnen
- ASN: voor betaalrekening.

ASN gooit nu weer de tarieven omhoog, waardoor ik eigenlijk niet veel reden meer zie om bij ze te blijven. Ik heb geen telefoon die Android of Apple Pay ondersteunt, dus het plan is nu om een fysieke debitkaart bij Revolut te gaan aanvragen. Ik weet alleen niet of mensen hier ervaring mee hebben? NL was voorheen een Meastro (nu V-pay?) land, wat soms gedoe opleverde met Mastercard/Visa. Is dat tegenwoordig anders?

Bunq vraagt volgens mij fees voor een betaalrekening (wat opzich niet erg is, zolang ik er maar baat bij heb). TR kondigde zoals eerder vermeld een betaalkaart service aan, maar volgens mij bestaat dat op het moment nog niet. Iets anders wat ik kan overwegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

evanraalte schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:42:
Hdus het plan is nu om een fysieke debitkaart bij Revolut te gaan aanvragen. Ik weet alleen niet of mensen hier ervaring mee hebben?
Kijk maar eens in het revolut topic. ervaringen genoeg.
Revolut is al 1 jaar mijn hoofdbank. Ik heb daar zowel een privé als gezamenlijke rekening. Bevalt prima. Ik heb persoonlijk nog nooit een weigering van de pas mee gemaakt. Dus ik vermoed dat de acceptatie boven de 99% ligt en dat vind ik dan weer acceptabel.
Beperkingen die er nu (nog) wel zijn:
-Tikkie-verzoeken versturen kan (nog) niet .,Tikkies betalen wel.
-IDIN werkt (nog) niet.
-De gezamenlijke rekening is wat beperkt, je kunt er geen Ideal-betalingen mee doen, deze functie lijkt momenteel wel uitgerold te worden.

[ Voor 34% gewijzigd door de Peer op 24-04-2024 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-06 22:27
@de Peer Nuttig, dankjewel! Tikkies kunnen versturen is wel een core feature, dus goed dat je het zegt! IDIN zegt me niet heel veel, maar als ik er zo op zoek, lijkt het niet iets wat ik echt zou missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:13
@evanraalte Als toevoeging op @de Peer, hier werkt iDeal icm gezamenlijke rekening wel.
Maar de pasjes van mijn kinderen (<18 rekening) heb ik al op 2 plekken meegemaakt dat ze niet werden geaccepteerd, waar die van mij het prima deed. (allen Mastercard).

Waarom is Tikkie een core feature ? Ja het is makkelijk, maar iemand kan ook gewoon geld overschrijven toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

iketot schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:22:
@evanraalte
maar iemand kan ook gewoon geld overschrijven toch ?
dat kan maar is in veel situaties niet wenselijk. je wilt niet met iedereen je IBAN delen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15:16
de Peer schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:45:
[...]

dat kan maar is in veel situaties niet wenselijk. je wilt niet met iedereen je IBAN delen.
Leuk weetje, als je een Tikkie betaalt staat je naam en IBAN in de omschrijving. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Youtl schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:52:
[...]

Leuk weetje, als je een Tikkie betaalt staat je naam en IBAN in de omschrijving. ;)
Daarom begrijp ik dus het issue niet om "gewoon" over te schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
VHware schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:13:
[...]

Daarom begrijp ik dus het issue niet om "gewoon" over te schrijven...
Exact, en hoe vaak heb je een situatie waarin je je IBAN niet zou willen delen.. Dan verkoop je misschien veel op Marktplaats o.i.d. of ben je met duistere zaakjes bezig :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Minimise
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-06 02:06
Ik wil even peilen of er ervaringen zijn met HSBC UK vanuit Nederland als een van de ondersteunde landen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QHu2sL703od1nQQdA1ggJTkBf0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Y4MIVtpUdmQZsIJ8ZNsL7Q4y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Minimise schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 05:43:
Ik wil even peilen of er ervaringen zijn met HSBC UK vanuit Nederland als een van de ondersteunde landen:
[Afbeelding]
Dan gaat het om een basic account wat je nu online vanuit Nederland kunt aanvragen? Wel mooi dat het nu wél kan. Ik heb een gewone bankrekening een paar jaar terug aangevraagd en moest originele documenten opsturen met aangetekende post. Daarna, ook bij navraag nooit meer een reactie van de deze Engels-Chinese bank gehad.
Heb jij nu al een rekening aangevraagd dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:19

H-W

Als je even verder leest, moet je allerlei documenten aanleveren. Het belangrijkste is wel

"If applying from outside the UK, you’ll need to provide certified proof of your address, translated into English."

Verder willen ze bewijs over je adres van de afgelopen 3 jaar, je werkgever, je inkomen en je identiteit.

Succes ermee, dat is meer dan een NL bank zal vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

H-W schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:26:
Als je even verder leest, moet je allerlei documenten aanleveren. Het belangrijkste is wel

"If applying from outside the UK, you’ll need to provide certified proof of your address, translated into English."

Verder willen ze bewijs over je adres van de afgelopen 3 jaar, je werkgever, je inkomen en je identiteit.

Succes ermee, dat is meer dan een NL bank zal vragen.
Klinkt aardig Chinees. Voor een visum richting China moest ik ook nog net niet m'n wachtwoorden afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:28
Oekol schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:38:
[...]

Klinkt aardig Chinees. Voor een visum richting China moest ik ook nog net niet m'n wachtwoorden afgeven.
Britse banken zijn, net als Scandinavische, zeer streng. Houd rekening met vragen waar gestuurd vandaan komt en waar je het het stuurt als het een buitenlandse bank is. Genoeg banken die je geld bevriezen voor AML onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:47

Polycom

Poes van goud

Let ook op dat de rekening gratis is, maar zodra je een handeling doet (£5 voor het ontvangen van geld, om maar iets te noemen) moet je betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Polycom schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:47:
Let ook op dat de rekening gratis is, maar zodra je een handeling doet (£5 voor het ontvangen van geld, om maar iets te noemen) moet je betalen.
Precies, bijvoorbeeld voor niet-ponden betaling met je kaart, 2,75% toeslag.

Beste is dan dat je de HSBC rekening voedt vanaf je UK Revolut met het Engelse account nummer? (eerst uiteraard euro’s omwisselen op je Revolut account).

[ Voor 20% gewijzigd door Datisraar op 01-05-2024 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Orangelights23 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:42:
[...]

Britse banken zijn, net als Scandinavische, zeer streng. Houd rekening met vragen waar gestuurd vandaan komt en waar je het het stuurt als het een buitenlandse bank is. Genoeg banken die je geld bevriezen voor AML onderzoek.
Menig tweaker hier, heeft ook nog een (spaar) rekening met een DE, BE, of ES iban. Niet verstandig om dan steeds vanaf een ander account geld over te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-06 00:04

fun

Vraagje over Revolut vs OpenBank: ik gebruik Revolut al een aantal jaren voornamelijk voor onze vakanties in niet Euro-landen. Wisselen in de app gaat prima maar is tot €1000 Euro per maand beperkt. OpenBank geeft bij TravelPlus aan "Gratis betalen in vreemde valuta met de Mastercard wisselkoers, elke dag inclusief in het weekend!". Dit lijkt me dus een betere deal of mis ik iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

fun schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:25:
Vraagje over Revolut vs OpenBank: ik gebruik Revolut al een aantal jaren voornamelijk voor onze vakanties in niet Euro-landen. Wisselen in de app gaat prima maar is tot €1000 Euro per maand beperkt. OpenBank geeft bij TravelPlus aan "Gratis betalen in vreemde valuta met de Mastercard wisselkoers, elke dag inclusief in het weekend!". Dit lijkt me dus een betere deal of mis ik iets?
Revolut is niet beperkt tot 1000 euro per maand, maar je gaat wel betalen vanaf dan.

Travel+ kost 5 euro per maand toch? tsja of je dat er snel uit krijgt hangt van je verbruik af.

[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 10-05-2024 16:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:36
Dat Travel+ zelf niet gratis is (en dus off-topic in dit draadje ;) ) ? Al kun je het wel per maand aan- en uitzetten. Als je geld betaalt heeft Revolut ook hogere of geen limieten, maar daar sluit je wel een jaarcontract af.

Je zou ook N26 kunnen overwegen. Die heeft volgens mij ook geen limiet op transacties in andere valuta met een gratis rekening en gunstige wisselkoersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

@Weicool In de topic start staat voor Revolut nog dat de IBAN op LT staat. Dit is inmiddels NL geworden.

Transacties bij Revolut zijn veelal op dezelfde snelheid als bij Nederlandse banken (instant/5min ten opzichte van 24-48 uur). Dat is niet bij alle banken in het lijstje zo.

Betaalverzoeken zijn nog niet mogelijk, daar heb je dan bijv. Tikkie voor nodig. Die dan wel weer te gebruiken is omdat Tikkie werkt voor NL bankrekeningnummers.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes

ajakkes

👑

de Peer schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:35:
[...]

Revolut is niet beperkt tot 1000 euro per maand, maar je gaat wel betalen vanaf dan.

Travel+ kost 5 euro per maand toch? tsja of je dat er snel uit krijgt hangt van je verbruik af.
Werd er door een collega op gewezen dat het slim is om van tevoren al vreemde valuta aan te schaffen, wat bij Revolut heel eenvoudig is, zodat je daar mee kan betalen tijdens je vakantie (Moet je het wel hebben staan natuurlijk). En na je vakantie het resterende geld weer om te zetten.

De travelpas lijkt tijdelijk €5,- te kosten, normaal kost hij €8,-. Al kan ik zo gauw niet terugvinden hoe lang de actie loopt. En op dat gratis betalen in vreemde valuta zitten volgens mij ook limieten, al kan ik die niet meer terugvinden.

👑

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
ajakkes schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:56:
@Weicool In de topic start staat voor Revolut nog dat de IBAN op LT staat. Dit is inmiddels NL geworden.

Transacties bij Revolut zijn veelal op dezelfde snelheid als bij Nederlandse banken (instant/5min ten opzichte van 24-48 uur). Dat is niet bij alle banken in het lijstje zo.

Betaalverzoeken zijn nog niet mogelijk, daar heb je dan bijv. Tikkie voor nodig. Die dan wel weer te gebruiken is omdat Tikkie werkt voor NL bankrekeningnummers.
Dit klopt niet. Je kan geen Tikkie account aanmaken met je Revolut rekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajakkes

ajakkes

👑

iketot schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:15:
[...]

Dit klopt niet. Je kan geen Tikkie account aanmaken met je Revolut rekening.
Mijn fout, je krijgt inderdaad de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
Vul een ander IBAN in. 
Bij Revolut kunnen we niet checken of deze IBAN op jouw naam staat. 
Daarom kun je er geen Tikkie-account mee aanmaken.

Had ik even eerder kunnen controleren.

👑

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toaby
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-06 08:38
alson schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:39:
Dat Travel+ zelf niet gratis is (en dus off-topic in dit draadje ;) ) ? Al kun je het wel per maand aan- en uitzetten. Als je geld betaalt heeft Revolut ook hogere of geen limieten, maar daar sluit je wel een jaarcontract af.

Je zou ook N26 kunnen overwegen. Die heeft volgens mij ook geen limiet op transacties in andere valuta met een gratis rekening en gunstige wisselkoersen.
+1 voor N26. Gratis, inderdaad geen limiet voor betalen in vreemde valuta, en ook geen opslag maar de 'kale' rate van MasterCard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes

ajakkes

👑

@Toaby Hoe snel zijn de betalingen bij N26?

Want dat is wat me echt tegen valt bij OpenBank. Een boeking van een Nederlandse bank naar Openbank die er 12 uur over doet. Of dat hij eerst wordt afgekeurd.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ajakkes schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:40:

Want dat is wat me echt tegen valt bij OpenBank. Een boeking van een Nederlandse bank naar Openbank die er 12 uur over doet. Of dat hij eerst wordt afgekeurd.
Bij een overboeking naar Openbank ligt dat aan je Nederlandse Bank. Met Openbank kun je namelijk wel instant payments ontvangen. Vanaf Rabobank en ABN Amro lukt dat prima. Vanaf Openbank naar je Nederlandse Bank gaat het helaas nog niet instant en dat ligt wel aan Openbank.

Als je met je huidige bank (ING toevallig?) niet instant naar Openbank kunt overboeken, dan is de kans groot dat dat naar N26 ook niet zal lukken. Vanaf Rabobank en ABN Amro naar N26 gaat dat in ieder geval wél prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaby
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-06 08:38
ajakkes schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:40:

Dat gaat momenteel instant van en naar ASN.
Kleine disclaimer: ik zit nu nog in de gratis proefperiode van het Smart abo, en ik weet niet zeker of dat ook onderdeel is van het gratis Standard abo. Over paar dagen loopt de proefperiode af, dan kan ik t je vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:16
@ajakkes Bij N26 kosten instant transfers €0,99 per keer bij een gratis account. Anders duurt de overboeking langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
LongBowNL schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:51:
@ajakkes Bij N26 kosten instant transfers €0,99 per keer bij een gratis account. Anders duurt de overboeking langer.
Klopt, maar vanaf je NL bank (als die het ondersteunt, ING dus niet) naar N26 is het wel gewoon gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Ik heb zelf OpenBank opgezegd, app omslachtig werken geen NL iban. Revolut werkt voor mij gevoel veel vlotter, veel makkelijker valuta overtezetten en daarnaast instant overschrijvingen en ze bieden zelfs gezamelijke rekeningen aan :).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• esaxum
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 12:51
LongBowNL schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:51:
En dat is te omzeilen door jezelf een betaalverzoek te sturen en via iDeal te betalen. N26 ondersteunt dat sinds een paar maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:51
Minimise schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 05:43:
[Afbeelding]
Het lijkt te zijn gelukt. Was lastig om de juiste documenten te regelen voor adresverificatie (bijvoorbeeld een Engelstalig bankafschrift ontvangen via de post), maar heb 2x een document geüpload dat niet helemaal aan de voorwaarden voldeed. Beide keren afgewezen, maar krijg nu net wel een mail dat m'n rekening is geopend.

Na openen wil ik proberen om een gratis Global Money Account of rekening in euro te openen. Het Verenigd Koninkrijk doet nog steeds mee aan SEPA, dus even kijken in hoeverre dat bruikbaar is in Nederland :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Facepalm schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:46:
[...]

Het lijkt te zijn gelukt. Was lastig om de juiste documenten te regelen voor adresverificatie (bijvoorbeeld een Engelstalig bankafschrift ontvangen via de post), maar heb 2x een document geüpload dat niet helemaal aan de voorwaarden voldeed. Beide keren afgewezen, maar krijg nu net wel een mail dat m'n rekening is geopend.

Na openen wil ik proberen om een gratis Global Money Account of rekening in euro te openen. Het Verenigd Koninkrijk doet nog steeds mee aan SEPA, dus even kijken in hoeverre dat bruikbaar is in Nederland :)
Bij mij is het ook gelukt een Engelse bankrekening te openen bij HSBC. Ze geven daarnaast ook een GB IBAN nummer af, in te zien in de app, naast je Engelse bankrekening nummer. Met je EU IBAN wordt dezelfde werkdag verwerkt qua bij en afboekingen.
Vanaf en naar Revolut met de Engelse sortcode gaat het snelst (varieert tussen Instant Payment en 2 uur ongeveer). Bijschrijven bij HSBC zelf is gratis als je euro’s overboekt, wel uiteraard rekening houdend met omwisselkoers.

[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 30-05-2024 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:09
Maar wat is het voordeel van een rekening bij HSBC voor jullie? Dat het gratis is, is voor mij persoonlijk niet meer doorslaggevend omdat er andere banken zijn die ook gratis rekeningen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
oohh schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:10:
Maar wat is het voordeel van een rekening bij HSBC voor jullie? Dat het gratis is, is voor mij persoonlijk niet meer doorslaggevend omdat er andere banken zijn die ook gratis rekeningen aanbieden.
Vanuit Nederland kun je via Internet nagenoeg nergens online een bankrekening openen in VK. (Althans ik).
Bij geen enkele Engelse bank had ik gemerkt.
Je moet resident zijn. En om persoonlijke redenen kan ik voorlopig niet reizen en heb ik die nodig dus mooi dat het daar bij HSBC kan. Fijn dat hier het twaekers draadje is met iemand die hier mee kwam dat het nu mogelijk is.

[ Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 30-05-2024 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes

ajakkes

👑

Anoniem: 1420638 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:42:
Ik heb zelf OpenBank opgezegd, app omslachtig werken geen NL iban. Revolut werkt voor mij gevoel veel vlotter, veel makkelijker valuta overtezetten en daarnaast instant overschrijvingen en ze bieden zelfs gezamelijke rekeningen aan :).
Dat is inmiddels ook mijn ervaring. Maar hou Openbank nog even naast Revolut.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
Datisraar schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:13:
Vanuit Nederland kun je via Internet nagenoeg nergens online een bankrekening openen in VK. (Althans ik).
Bij geen enkele Engelse bank had ik gemerkt.
Je moet resident zijn. En om persoonlijke redenen kan ik voorlopig niet reizen en heb ik die nodig dus mooi dat het daar bij HSBC kan. Fijn dat hier het twaekers draadje is met iemand die hier mee kwam dat het nu mogelijk is.
Het is geen volledig Engelse bank, maar bij Revolut heb je als je een account in GBP toevoegt wel een UK bank account number + sort code, met een bank adres in Engeland. Misschien is dat voor sommige situaties zoals het ontvangen van loon ook voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
alson schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:17:
[...]

Het is geen volledig Engelse bank, maar bij Revolut heb je als je een account in GBP toevoegt wel een UK bank account number + sort code, met een bank adres in Engeland. Misschien is dat voor sommige situaties zoals het ontvangen van loon ook voldoende?
Ja hoor, als je loon uit VK ontvangt kan dat ook prima met Revolut. Gewoon inderdaad je account en sort code nummer doorgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
ajakkes schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:51:
[...]

Dat is inmiddels ook mijn ervaring. Maar hou Openbank nog even naast Revolut.
Ik vind de app van Open bank ook een draak, het is dat het gratis is anders had ik het al opgezegd daar. Enige voordeel zijn de 5 x gratis geldopnames per maand in het buitenland - daar waar van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Weet iemand hier of Nationale Nederlanden met bankrekeningen komt ? Op de NN site lees ik er niets over. Als je via iDeal wil betalen staat deze namelijk in het lijstje van banken naast ABN, ASN, Bunq etc.
Overigens komt yoursafe ook als bank voor. Nooit van gehoord overigens, ik ken ook niemand die daar een rekening heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Datisraar op 03-06-2024 16:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djeck
  • Laatst online: 26-06 19:09
ajakkes schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:30:
[...]

Mijn fout, je krijgt inderdaad de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
Vul een ander IBAN in. 
Bij Revolut kunnen we niet checken of deze IBAN op jouw naam staat. 
Daarom kun je er geen Tikkie-account mee aanmaken.

Had ik even eerder kunnen controleren.
Dit is inmiddels wel mogelijk 🥳

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
Datisraar schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:12:
Weet iemand hier of Nationale Nederlanden met bankrekeningen komt ? Op de NN site lees ik er niets over. Als je via iDeal wil betalen staat deze namelijk in het lijstje van banken naast ABN, ASN, Bunq etc.
Overigens komt yoursafe ook als bank voor. Nooit van gehoord overigens, ik ken ook niemand die daar een rekening heeft.
http://nn.nl/ideal.htm

Ze gaan ook met een betaalproduct komen, maar volgens mij is onbekend wanneer, hoe en wat. :?

Zou fijn zijn als ze naast een bankrekening ook met een eigen creditcard komen, is er eindelijk weer wat concurrentie op de cc markt naast ICS en ING/Rabo.

[ Voor 12% gewijzigd door Youtl op 12-06-2024 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
Youtl schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:25:
Ze gaan ook met een betaalproduct komen, maar volgens mij is onbekend wanneer, hoe en wat. :?

Zou fijn zijn als ze naast een bankrekening ook met een eigen creditcard komen, is er eindelijk weer wat concurrentie op de cc markt naast ICS en ING/Rabo.
Het is inderdaad al een tijdje bekend dat ze in het iDeal lijstje staan dus zeer waarschijnlijk een betaalrekening gaan aanbieden, maar ik heb geen verdere details gezien.

Ik zou juist denken dat met de komst van VISA/Mastercard debit cards bij de Nederlandse banken de vraag naar credit cards afneemt. Je hebt een CC immers alleen nog nodig voor sommige autohuur en hotels, maar niet meer voor de online bestellingen, betalen in het buitenland, vluchten boeken etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:44

Qwerty-273

Meukposter

Youtl schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:25:
Het is wel een aparte zet, ze zijn natuurlijk in het verleden 18e eeuw ontstaan met verzekeren. En pas na een fusie daadwerkelijk Nationale-Nederlanden in 1963 nog steeds als verzekeraar. In 1991 de fusie met de NMB Postbank Groep om tot Internationale Nederlanden Group (of te wel de ING) te komen. In 2008 moesten de verzekeraar en de bank takken gescheiden worden (vanwege steun door de Staat en vervolgens de EC druk dat je wel banken mag redden maar niet zomaar een verzekeraar van staatssteun mag voorzien).

Ze hebben hun vermogens-tak NN Investment Partners in 2021 nog afgestoten aan Goldman Sachs.

En nu willen ze een (zelfstandige?) stap maken naar wederom bankieren? Ook al zou dat een platte bankrekening zijn of in welke vorm dan ook. Het is maar vreemd.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Maar waarom ze nu helemaal bovenaan de lijst staan in iDeal :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
alson schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 00:10:
[...]

Het is inderdaad al een tijdje bekend dat ze in het iDeal lijstje staan dus zeer waarschijnlijk een betaalrekening gaan aanbieden, maar ik heb geen verdere details gezien.

Ik zou juist denken dat met de komst van VISA/Mastercard debit cards bij de Nederlandse banken de vraag naar credit cards afneemt. Je hebt een CC immers alleen nog nodig voor sommige autohuur en hotels, maar niet meer voor de online bestellingen, betalen in het buitenland, vluchten boeken etc.
Vergeet niet dat een debit card enkele cruciale dingen mist zoals borgstelling voor de huur (welke je bij debit zelf moet dragen van eigen saldo) en een aankoopverzekering.

Dat zijn toch twee punten waarom een creditcard nog altijd van meerwaarde kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
Qwerty-273 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 00:25:
[...]

Het is wel een aparte zet, ze zijn natuurlijk in het verleden 18e eeuw ontstaan met verzekeren. En pas na een fusie daadwerkelijk Nationale-Nederlanden in 1963 nog steeds als verzekeraar. In 1991 de fusie met de NMB Postbank Groep om tot Internationale Nederlanden Group (of te wel de ING) te komen. In 2008 moesten de verzekeraar en de bank takken gescheiden worden (vanwege steun door de Staat en vervolgens de EC druk dat je wel banken mag redden maar niet zomaar een verzekeraar van staatssteun mag voorzien).

Ze hebben hun vermogens-tak NN Investment Partners in 2021 nog afgestoten aan Goldman Sachs.

En nu willen ze een (zelfstandige?) stap maken naar wederom bankieren? Ook al zou dat een platte bankrekening zijn of in welke vorm dan ook. Het is maar vreemd.
Zelf denk ik dat ze geld zien in een betaalrekening mede omdat je al geld kan sparen bij ze en kan beleggen. Door ook een betaalrekening aan te bieden kan je als klant al je financiële zaken bij NN doen.

Dat is voor NN fijn en de klant een stukje gemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Okay, dank voor de reacties hier. Ik zou NN betaalrekening best wel willen uitproberen naast, of als alternatief voor de grootbanken. Afwachten dan maar ……

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:00
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:18
Zal wel niet "gratis" worden en dus off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 09:19
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
$$$$$$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 09:19
Maar hoe is een app openen $$$$$? Ads? Grotere kans andere, beter betaalde diensten te verkopen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:23
Brent schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 19:57:
[...]

Maar hoe is een app openen $$$$$? Ads? Grotere kans andere, beter betaalde diensten te verkopen?
Dat laatste. Elke keer als de klant de app opent kan je een call to action voor een ander product laten zien.
Zo hou je je brand ook in het geheugen van je klant.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
codegro schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:43:
Zal wel niet "gratis" worden en dus off-topic
Dat weet je niet, kan iok dat ze het product gratis aanbieden en hopen dat je meer producten afneemt. Dan verdienen ze zo de kosten terug door de klantbinding.

De CC zal wel geld kosten maar dat is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Dank voor je uitleg en uiteraard is het mooi dat er weer een concurrent komt met CC :D

Nu hopen dat het snel live gaat of er een beta komt voor het publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-06 22:28
Ongetwijfeld zal deze of vergelijkbare vraag meerdere malen het revue gepasseerd zijn en heb ook diverse topics gelezen. Maar ik wil de vraag toch nog stellen.

Komende zomer gaan we naar Griekenland en Turkije op vakantie en ben ik in het bezit van een Revolut standaard en N26 Smart bankrekening. Nu ben ik op zoek naar de gunstigste tussen beide banken voor het gebruik in het buitenland. EUR+vreemde valuta.

Op den duur wil ik 1 van deze banken ook primair vervangen voor mijn ING betaalrekening welke ik alleen voor boodschappen gebruik.

Groot nadeel vd N26 tov Revolut vind ik dat er kstn gebonden zijn indien men via ideal wilt geld toevoegen.

Welke is volgens jullie het beste van 2 werelden, waarbij;
- Het mogelijk is om 2 fysieke betaalpassen voor de en/of rekening te krijgen
- Gunstige valutakoers hanteert
- Zo min mogelijk beperkingen en kosten heeft qua geldopname, betalingen etc (wereldwijd)
- Betere acceptatie heeft in NL (revolut was geen succes bij de AH vorig jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Eskiya schreef op zondag 16 juni 2024 @ 23:23:
Welke is volgens jullie het beste van 2 werelden, waarbij;
- Het mogelijk is om 2 fysieke betaalpassen voor de en/of rekening te krijgen
- Gunstige valutakoers hanteert
- Zo min mogelijk beperkingen en kosten heeft qua geldopname, betalingen etc (wereldwijd)
- Betere acceptatie heeft in NL (revolut was geen succes bij de AH vorig jaar)
Veel punten zijn in deze en de specifieke topics al wel langsgekomen.

2 passen bij en/of: durf ik niet te zeggen.

Vreemde valuta: algemene consensus in de topics is dat N26 de goedkoopste is. Voorheen had doordeweeks Revolut ook gunstige koers, maar sinds zij een aangepaste wisselkoersopslag hanteren waardoor de weekendopslag is vervallen niet meer.

min mogelijk kosten/beperkingen: is wel een heel algemene vraag. Beide bieden gratis basisfunctionaliteit aan. Revolut heeft veel meer mogelijkheden en NL IBAN. Waarom niet beiden nemen?

- Acceptatie is (nagenoeg) geen issue meer in NL. We zijn overgegaan naar VISA Debit en Debit Mastercard. Incidenteel kun je nog wel verouderde apparatuur tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes

ajakkes

👑

djeck schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:10:
[...]

Dank je wel, had ik anders nooit meer geprobeerd.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

djeck schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:10:
[...]

Dat is positief nieuws! Wist ik ook nog niet. In de vergelijking komt het dan steeds dichter bij een eventuele vervanging van de huidge Nlse bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Wally2002 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:22:
[...]

Veel punten zijn in deze en de specifieke topics al wel langsgekomen.

2 passen bij en/of: durf ik niet te zeggen.

Vreemde valuta: algemene consensus in de topics is dat N26 de goedkoopste is. Voorheen had doordeweeks Revolut ook gunstige koers, maar sinds zij een aangepaste wisselkoersopslag hanteren waardoor de weekendopslag is vervallen niet meer.

min mogelijk kosten/beperkingen: is wel een heel algemene vraag. Beide bieden gratis basisfunctionaliteit aan. Revolut heeft veel meer mogelijkheden en NL IBAN. Waarom niet beiden nemen?

- Acceptatie is (nagenoeg) geen issue meer in NL. We zijn overgegaan naar VISA Debit en Debit Mastercard. Incidenteel kun je nog wel verouderde apparatuur tegenkomen.
Ik zou gewoon beiden nemen/aanhouden. Nadeel voor mij bij N26, waar Revolut geen problemen mee heeft:

- Top up met een andere creditcard kost 3% bij N26. Revolut gratis.
- Ik heb een zakelijke en privé telefoon; bij N26 kun je helaas maar 1 app op 1 telefoon hebben. Bij Revolut kun je op meerdere telefoons toegang hebben tot je account.
- bij Revolut kun je meerdere rekeningen in verschillende valuta aanhouden.
- N26 kent geen eigen of tikkie betaal verzoek naar anderen. Bij Revolut kun je een tikkie sturen.

Als ik zou moeten kiezen, dan toch voor Revolut. (maar ik houd zelf beiden aan).

[ Voor 9% gewijzigd door Datisraar op 17-06-2024 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
Ik zou zeggen dat het weinig verschil maakt. N26 gebruikt de over het algemeen iets ongunstigere Mastercard koers, en Revolut de iets gunstigere inter-bankaire koers met daar een toeslag bovenop.
Inderdaad, en als die apparatuur verouderd is, dan maakt een debit Mastercard / VISA kaart van N26, Revolut, Triodos of Rabobank geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-06 23:46
NN heeft eerder in samenwerking met ICS een VISA creditcard uitgegeven en zijn daar toen weer mee gestopt. Gaat NN dus volledig zelf de kaart uitgeven? Dan is er eindelijk wat concurrentie. In NL heb je alleen ICS, ING, Rabo en AMEX als creditcards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
In FD (betaalmuur helaas) artikel vandaag dat Nationale Nederlanden bevestigd in de loop van volgend jaar met betaalrekeningen te komen. Nu loopt nog een proef met een aantal rekeninghouders, en vandaar denk ik dat NN daarom nu al in het rijtje van Ideal banken voorkomt.

[ Voor 16% gewijzigd door Datisraar op 20-06-2024 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Datisraar schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:26:
In FD (betaalmuur helaas) artikel vandaag dat Nationale Nederlanden bevestigd in de loop van volgend jaar met betaalrekeningen te komen. Nu loopt nog een proef met een aantal rekeninghouders, en vandaar denk ik dat NN daarom nu al in het rijtje van Ideal banken voorkomt.
https://www.telegraaf.nl/...bankieren-zonder-kantoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06 11:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
En de nu reaguurders bij voorbaat gelijk al redelijk negatief, geef het een kans. Meer concurrentie altijd goed lijkt mij. Ik zal zeker een rekening openen bij NN in 2025.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ajakkes

ajakkes

👑

@Wally2002 Is het een idee om de topic start bij Revolut wat aan te passen.

Met name de NL IBAN en de mogelijkheid om een Tikkie te kunnen sturen zijn redelijke pluspunten.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
ajakkes schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:13:
@Wally2002 Is het een idee om de topic start bij Revolut wat aan te passen.

Met name de NL IBAN en de mogelijkheid om een Tikkie te kunnen sturen zijn redelijke pluspunten.
Is moneybeam van N26 dan geen gratis alternatief voor een Tikkie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hugo50 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:24:
[...]

Ken het niet maar als het net zo'n vervanging is voor WhatsApp als dat Signal en Telegram dat zou zijn gaat 't je niet verder helpen met spullen die je op marktplaats verkoopt en een tikkie sturen wilt bijvoorbeeld. Mensen kennen 't niet dus zal wel oplichting zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VHware
  • Nu online
Hugo50 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:24:
[...]

Ja, maar dat werkt dacht ik alleen tussen N26-rekeninghouders

Update: alleen N26-rekeninghouders dus: zie ook deze link:

https://support.n26.com/e...beam/how-to-use-moneybeam

[ Voor 22% gewijzigd door VHware op 01-07-2024 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes

ajakkes

👑

Ja, je kan ook heel makkelijk geld overmaken tussen Revolut rekeninghouders, maar het voordeel van betaalverzoeken die NL-banken aanbieden of Tikkie dat voor alle NL-rekeningnummers te gebruiken is maakt de drempel tot betalen juist zo laag.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Nu online
Heeft er iemand al ervaring met Tellow? (https://www.tellow.nl/)

Is voor zakelijke klanten, valt onder het depositogarantiestelsel van Frankrijk, maar je krijgt wel een NL IBAN als ik zo is rondkijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:19

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb met twee vrienden een hobby en we zouden graag een bankrekening willen hebben waar we samen wat geld op kunnen storten en afhalen, maar eventueel ook anderen wat naar toe kunnen laten storten via ideal. Dat laatste het liefst native, maar kan ook via Tikkie. Dat laatste het liefst onder onze werknaam van de hobby.

Ik zit persoonlijk al bij bunq. Als ik daar een open request maak staat het op mijn naam en dat ziet de betaler dan ook, dat heb ik liever niet.

Iemand suggesties hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Beekforel schreef op zondag 21 juli 2024 @ 18:54:
Ik heb met twee vrienden een hobby en we zouden graag een bankrekening willen hebben waar we samen wat geld op kunnen storten en afhalen, maar eventueel ook anderen wat naar toe kunnen laten storten via ideal. Dat laatste het liefst native, maar kan ook via Tikkie. Dat laatste het liefst onder onze werknaam van de hobby.

Ik zit persoonlijk al bij bunq. Als ik daar een open request maak staat het op mijn naam en dat ziet de betaler dan ook, dat heb ik liever niet.

Iemand suggesties hiervoor?
Als je geen vereniging hebt zou ik het gewoon via een kasboekje bijhouden op een van de bestaande rekeningen.
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste