Als het goed is nog niet, krijg je pas ergens in of rond januari als we de mail moeten gelovenWeicool schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:40:
Hebben mensen hier al een Nederlandse Revolut IBAN?
Toevallig ben ik vandaag aan het einde van de middag omgezet naar de Nederlandse Revolut-IBAN! Het lijkt erop dat het in batches gaat.
Oeh Nice kreeg jij de mail eerder dan? Ik kreeg hem in oktober met de tijd na 2-3 maanden dat ik wordt omgezet namelijk.radiodj schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:48:
Toevallig ben ik vandaag aan het einde van de middag omgezet naar de Nederlandse Revolut-IBAN! Het lijkt erop dat het in batches gaat.
Vandaag de NL iban gekregen. Jammer dat Tikkie niet in te stellen is ivm ontbreken naam+nummer controle.
Nee nog niet. Had wel eerder een mail gehad dat het bij mij uiterlijk tegen de Kerst moet komen.Weicool schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:40:
Hebben mensen hier al een Nederlandse Revolut IBAN?
Ik dacht slim te zijn door een Wise en Revolut visa kaart mee te nemen naar Thailand, daar zou ik immers gratis 200 EUR per kaart mee kunnen opnemen dacht ik. Helaas berekenen alle Thaise ATM's 220 baht (5,75 EUR) per opname. Iemand andere ideeën om goedkoop geld op te kunnen nemen hier?
Ik gebruik nu een workaround: ik maak met Wise geld over naar een vriend die een Thaise bankrekening heeft.
Ik gebruik nu een workaround: ik maak met Wise geld over naar een vriend die een Thaise bankrekening heeft.
He wat leuk, ben je ook in Thailand? Ik ook!Pistachenootje schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:32:
Ik dacht slim te zijn door een Wise en Revolut visa kaart mee te nemen naar Thailand, daar zou ik immers gratis 200 EUR per kaart mee kunnen opnemen dacht ik. Helaas berekenen alle Thaise ATM's 220 baht (5,75 EUR) per opname. Iemand andere ideeën om goedkoop geld op te kunnen nemen hier?
Ik zit op Koh Lanta.
Inderdaad: Openbank. Al meerdere keren geld opgenomen in Cambodja, Maleisië en Thailand en de ATM kosten (in Thailand idd 220 baht) worden niet gerekend. Ze staan wel bij de reservering, maar een paar dagen later is het werkelijke bedrag dat geboekt wordt lager.
[ Voor 6% gewijzigd door birdibird op 02-12-2023 18:05 ]
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Zelf inderdaad zelf ook goede erveringen met Openbank i.c.m. Travel +.
In Zuid-Amerika gedurende maanden vrijwel geen tot nauwelijks opnamekosten bij automaten gehad.
Zat maandelijks ook boven het max vrije opnamen aangezien je daar per keer maar max. zo'n €300 uit de automaten kon halen. Maar pinde wel altijd bij BBVA-banken. Misschien dat dat ook meewerkte, aangezien zowel Openbank als ook BBVA beiden Spaans van oorsprong zijn.
Gok dat je in Thailand geen BBVA banken hebt. Maar OPenbank i.c.m. Travel + is zeker aan te raden om te proberen.
Travel + kost wel iets van €7,50 p/m geloof ik, maar 1 keer pinnen en je hebt het er al bijna uit. En je kunt het p/m gewoon aan/uit zetten of door laten lopen.
Edit (+offtopic):
Aangezien je ook van plan bent langer/voor altijd te blijven. Kan het handig zijn om misschien een locale rekening te openen. Weet niet hoe soepel het in Thailand gaat. Maar in Colombia kon je gewoon een bank binnen lopen en werd er ter plaatse gewoon in een half uurtje tijd een rekening voor je geopend, was die meteen actief en kreeg je meteen een bankpasje geprint en geactiveerd.
Ze waren overigens niet zo soepel (wel vriendelijk) bij alle banken, maar gewoon wat banken binnen gelopen en bij bank nr. 3 kreeg ik het gewoon voor elkaar. Bleek niet te kunnen omdat ik geen Colombiaanse DNI had. Maar bij de laatste bank gebruikte men gewoon mijn NL BSN, wat door het systeem geaccepteerd werd.
Lijkt me dat je dan gewoon voordelig met Revolut/ Wise moet kunnen overschrijven en pinnen met de locale kaart.
In Zuid-Amerika gedurende maanden vrijwel geen tot nauwelijks opnamekosten bij automaten gehad.
Zat maandelijks ook boven het max vrije opnamen aangezien je daar per keer maar max. zo'n €300 uit de automaten kon halen. Maar pinde wel altijd bij BBVA-banken. Misschien dat dat ook meewerkte, aangezien zowel Openbank als ook BBVA beiden Spaans van oorsprong zijn.
Gok dat je in Thailand geen BBVA banken hebt. Maar OPenbank i.c.m. Travel + is zeker aan te raden om te proberen.
Travel + kost wel iets van €7,50 p/m geloof ik, maar 1 keer pinnen en je hebt het er al bijna uit. En je kunt het p/m gewoon aan/uit zetten of door laten lopen.
Edit (+offtopic):
Aangezien je ook van plan bent langer/voor altijd te blijven. Kan het handig zijn om misschien een locale rekening te openen. Weet niet hoe soepel het in Thailand gaat. Maar in Colombia kon je gewoon een bank binnen lopen en werd er ter plaatse gewoon in een half uurtje tijd een rekening voor je geopend, was die meteen actief en kreeg je meteen een bankpasje geprint en geactiveerd.
Ze waren overigens niet zo soepel (wel vriendelijk) bij alle banken, maar gewoon wat banken binnen gelopen en bij bank nr. 3 kreeg ik het gewoon voor elkaar. Bleek niet te kunnen omdat ik geen Colombiaanse DNI had. Maar bij de laatste bank gebruikte men gewoon mijn NL BSN, wat door het systeem geaccepteerd werd.
Lijkt me dat je dan gewoon voordelig met Revolut/ Wise moet kunnen overschrijven en pinnen met de locale kaart.
[ Voor 37% gewijzigd door Rockel83 op 02-12-2023 17:18 ]
Oh dat is mooi. Ik heb ook Openbank. Maar geen Travel+ maakt dat uit?birdibird schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 15:55:
[...]
He wat leuk, ben je ook in Thailand? Ik ook!
Ik zit op Koh Lanta.
Inderdaad: Openbank. Al meerdere keren geld opgenomen in Cambodja, Maleisië en Thailand en de ATM kosten (in Thailand idd 220 baht) worden niet gerekend. Ze staan wel bij de reservering, maar een paar dagen later is het werkelijke bedrag dat geboekt wordt lager.
Is er een ATM die je voorkeur heeft? Ik zie vaak de gele.
PS. Ik op Koh Phangan.
Travel + kun je ieder moment aan/uit zetten in de app. Gewoon naar "passen" in de app gaan en bij een pas de slider travel+ aanzetten (werkt geloof ik alle passen indien geactiveerd).Pistachenootje schreef op zondag 3 december 2023 @ 02:16:
[...]
Oh dat is mooi. Ik heb ook Openbank. Maar geen Travel+ maakt dat uit?
Is er een ATM die je voorkeur heeft? Ik zie vaak de gele.
PS. Ik op Koh Phangan.
@Rockel83 ja dat kan voor 7,99 per maand. Niet iedereen heeft gratis Travel+ helaas.
[ Voor 4% gewijzigd door Pistachenootje op 03-12-2023 03:36 ]
Volgens mij ook nooit gratis geweest. En volgens mij beweert ook niemand dat het gratis zou zijn?Pistachenootje schreef op zondag 3 december 2023 @ 03:27:
@Rockel83 ja dat kan voor 7,99 per maand. Niet iedereen heeft gratis Travel+.
Het is gewoon een extra service in de vorm van een x-aantal vrije opnames en reisverzekering etc. tegen een maandelijks bedrag.
€7,99 p/m is dan nog altijd stukken goedkoper dan 4 à 5 losse opnames tegen zo'n €5 à €6 extra per keer.
https://www.openbank.nl/r42-exclusieve-reisvoordelen
[ Voor 4% gewijzigd door Rockel83 op 03-12-2023 03:44 ]
@Rockel83 vroege klanten hebben vaak gratis Travel+.
Met 1x per maand geld opnemen heb ik al genoeg. Voor mij dus niet voordelig.
Ik had gratis travel+, maar vond het niks vanwege de beperkte nuttigheid. Nu kan ik niet meer inloggen bij OpenBank en wachtwoord resetten is een ramp, dus laat maar zitten. Ik ben tevreden over de Revolut, Wise en de Curve combinatie.
Wise en Revolut bevallen mij ook goed maar moet dan wel betalen iedere keer dat ik geld opneem in Thailand.
Ja, dan is het idd niet goedkoper, maar zodra je boven de 1x zit wel.Pistachenootje schreef op zondag 3 december 2023 @ 03:55:
Ik ben een van de early bird Openbank account houders (en mijn partner ook), dus we hebben inderdaad beide gratis Travel +. Heeft ons al heel veel geld gescheeld!
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Rekende PayPal Xoom niet iets van 2.99 euro plus een hogere koers opslag voor locaties voor contant afhalen en banken in Thailand zoals Government Savings Bank en Kiatnakin Bank?
Oh nooit geweten dat Travel+ ooit gratis was. Wel mooi dat men dat kennelijk dan ook onder die voorwaarde nog door laat lopen dan. Mooi dat die mensen er zo nog steeds veel profijt van hebben 
Zet het altijd aan wanneer ik in het buitenland ben, die €8 heb ik er zelf altijd zo uit en heb er ook al veel profijt van gehad. Alleen dan weer jammer van die €8 p/m. Maar zonder was ik intussen veel meer kwijt geweest.
Misschien eens contact opnemen met de klantenservice, niet geschoten is altijd mis
Zet het altijd aan wanneer ik in het buitenland ben, die €8 heb ik er zelf altijd zo uit en heb er ook al veel profijt van gehad. Alleen dan weer jammer van die €8 p/m. Maar zonder was ik intussen veel meer kwijt geweest.
Misschien eens contact opnemen met de klantenservice, niet geschoten is altijd mis
Ik zag op monito.com dat de Remitly cash pickup een leuke bonus heeft voor nieuwkomers dat 1000 euro niet slechts 37.982,15 Thai Baht is volgens de officiële wisselkoers op Google, maar zelfs iets meer is dan dat met 38.400 Thai Baht:
:strip_exif()/f/image/KT0euztJEjYq1olbAlJoA3hh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/y9z2ulfOmCl7wEPAFKT3zl1c.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus omgerekend zo’n 3,55 euro welkomstbonus.
Bij revolut is 1000 euro zelfs 37.413,07 Thai Baht in dit weekend (omgerekend dus zo’n 14.46 euro wisselkoersopslag)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iNpYFOf8WgHEkEg2qRJ7dQnR.jpg?f=user_large)
Dus goed opletten bij die “gratis” geld opnames wat precies die wisselkoers is geweest, want je kunt makkelijk veel meer geld kwijt raken door een ongunstigere wisselkoers en “gratis” geldopname.
Als iemand hier die OpenBank wisselkoersopslag wil posten, dan graag!
:strip_exif()/f/image/KT0euztJEjYq1olbAlJoA3hh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/y9z2ulfOmCl7wEPAFKT3zl1c.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus omgerekend zo’n 3,55 euro welkomstbonus.
Bij revolut is 1000 euro zelfs 37.413,07 Thai Baht in dit weekend (omgerekend dus zo’n 14.46 euro wisselkoersopslag)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iNpYFOf8WgHEkEg2qRJ7dQnR.jpg?f=user_large)
Dus goed opletten bij die “gratis” geld opnames wat precies die wisselkoers is geweest, want je kunt makkelijk veel meer geld kwijt raken door een ongunstigere wisselkoers en “gratis” geldopname.
[ Voor 49% gewijzigd door Weicool op 03-12-2023 16:56 ]
Openbank gebruikt die van Mastercard, en dan als travel+ aan staat heb je geen toeslag en zonder travel abonnement kont er voor aankopen in niet euro valuta 1.5 % van het aankoop bedrag boven op. Verder zijn er geen extra kosten.Weicool schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:41:
Bron: https://www.openbank.nl/a...Maestro_Mastercard_NL.pdf (pagina 2)
[ Voor 9% gewijzigd door TheSander562 op 03-12-2023 17:05 ]
Die concurrency calculator van Mastercard is even wennen, maar je kunt dus 37766,77 Thai Baht kopen voor 1000 euro. (Een koers opslag van omgerekend zo’n 5,14 euro)TheSander562 schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:03:
[...]
Openbank gebruikt die van Mastercard, en dan als travel+ aan staat heb je geen toeslag en zonder travel abonnement kont er voor aankopen in niet euro valuta 1.5 % van het aankoop bedrag boven op. Verder zijn er geen extra kosten.
Bron: https://www.openbank.nl/a...Maestro_Mastercard_NL.pdf (pagina 2)
:strip_exif()/f/image/Oa6ALAqRB2ybaISLeDuD7IMA.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is inderdaad dus duurder!
Je kon hem ook andersom doen van euro 1000 naar die valuta.Weicool schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:17:
[...]
Die concurrency calculator van Mastercard is even wennen, maar je kunt dus 37766,77 Thai Baht kopen voor 1000 euro. (Een koers opslag van omgerekend zo’n 5,14 euro)
Dat is inderdaad dus duurder!
Maar is wel goedkoper dan Revolut lijkt het althans als je Travel+ hebt
Nee, want je eigen valuta is euro. Dus moet het van vreemde valuta naar euro.TheSander562 schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:21:
[...]
Je kon hem ook andersom doen van euro 1000 naar die valuta.
Als ik op monito kijk is Remitly met die eenmalige aanbieding natuurlijk prima, maar alle anderen zijn duurder dan Openbank met Travel+
Ik heb toevallig op 29 november in Bangkok met m'n Openbank Mastercard 20.000 THB opgenomen. Ik heb (gratis) Travel+ op die pas.Weicool schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:41:
Volgens de wisselkoers-tool van Mastercard is het omgerekend € 527,70. Ik heb datum 28 november gepakt in verband met het tijdsverschil. Uiteindelijk is er € 527,71 van m'n rekening afgeschreven.
Ook al in Thailand? Dat maakt 3 uit dit topickwon schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:56:
[...]
Ik heb toevallig op 29 november in Bangkok met m'n Openbank Mastercard 20.000 THB opgenomen. Ik heb (gratis) Travel+ op die pas.
Volgens de wisselkoers-tool van Mastercard is het omgerekend € 527,70. Ik heb datum 28 november gepakt in verband met het tijdsverschil. Uiteindelijk is er € 527,71 van m'n rekening afgeschreven.
Koffie?
Was begin dit jaar ook een actie, in april nog gratis travel plus kunnen krijgen.Pistachenootje schreef op zondag 3 december 2023 @ 03:55:
Ik had ook nog zitten zoeken, en vond inderdaad ook nog een actie terug van begin dit jaar waarbij men een actie uitgezet had voor gratis Travel+ voor nieuwe klanten.dutchnltweaker schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:32:
[...]
Was begin dit jaar ook een actie, in april nog gratis travel plus kunnen krijgen.
Had aan de hand daarvan gebeld, met de vraag of er niet iets mogelijk was voor bestaande klanten. Maar die mevrouw wist niets van dit jaar, ze ging zelfs verder terug naar 2020.
Misschien gewoon net de verkeerde persoon aan de lijn gehad en misschien nog eens terug bellen om te vragen of er niet iets te regelen valt
Het is dat het hier ter sprake kwam, want dacht serieus dat het altijd gewoon een extra betaald product is geweest.
Zojuist een mailtje van Revolut ontvangen, mijn rekening in nu ook omgezet naar een Nederlandse IBAN
Yep hier ook.Rockel83 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:54:
Zojuist een mailtje van Revolut ontvangen, mijn rekening in nu ook omgezet naar een Nederlandse IBAN
Hier nog niet 😢
[ Voor 11% gewijzigd door Datisraar op 20-12-2023 21:33 ]
Ja als je probeert in te stellen zit Tikkie te piepen dat naam/nummercontrole niet lukt of zo
Meer info hier: https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3
Ik zit te kijken naar een gratis bankrekening. Ik wil een en/of rekening (samen met mijn vrouw).
Ik wil mijn huidige bankrekening opzeggen, want waarom zou ik een "dure" betaalrekening houden.
Ik wil alle dagelijkse zaken ermee kunnen doen (ideal, gemiddeld 1x per maand geld opnemen).
Bij Revolut kan ik een en/of rekening openen. Bij de andere banken kan ik dat niet zo snel vinden of wordt dat niet aangeboden?
Ik wil mijn huidige bankrekening opzeggen, want waarom zou ik een "dure" betaalrekening houden.
Ik wil alle dagelijkse zaken ermee kunnen doen (ideal, gemiddeld 1x per maand geld opnemen).
Bij Revolut kan ik een en/of rekening openen. Bij de andere banken kan ik dat niet zo snel vinden of wordt dat niet aangeboden?
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Ideal wordt niet ondersteund bij de en/of rekening van Revolut. Sowieso zijn de functies van gezamenlijk nog wat beperkt dus verwacht er niet te veel van. Maar in de basis bevalt het ons primaBravertal schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:32:
Ik zit te kijken naar een gratis bankrekening. Ik wil een en/of rekening (samen met mijn vrouw).
Andere gratis banken hebben geen (echte) en of rekening
[ Voor 12% gewijzigd door de Peer op 22-12-2023 19:49 ]
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018
Ehh oke, maar hoe betaal jij dan als je bijvoorbeeld iets koopt bij bol.com ofzo (of heb je dan meerdere rekeningen)?de Peer schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:46:
[...]
Ideal wordt niet ondersteund bij de en/of rekening van Revolut. Sowieso zijn de functies van gezamenlijk nog wat beperkt dus verwacht er niet te veel van. Maar in de basis bevalt het ons prima
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Ik heb al jaren geen iDeal bij Openbank en betaal via overboeken. Bol staat in mijn adresboek dus ook lekker makkelijk.Bravertal schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:56:
[...]
Ehh oke, maar hoe betaal jij dan als je bijvoorbeeld iets koopt bij bol.com ofzo (of heb je dan meerdere rekeningen)?
Ja de en/of rekening is (bij iedereen) gekoppeld aan een privé revolut rekening die wel ideal heeft.Bravertal schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:56:
[...]
Ehh oke, maar hoe betaal jij dan als je bijvoorbeeld iets koopt bij bol.com ofzo (of heb je dan meerdere rekeningen)?
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018
Dus op de en/of kan je salaris gestort worden en dan heb je nog een prive rekening van Revolut (gratis)?de Peer schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:13:
[...]
Ja de en/of rekening is (bij iedereen) gekoppeld aan een privé revolut rekening die wel ideal heeft.
Gewoon tevreden?
ja klopt. bevalt hier prima.Bravertal schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:35:
[...]
Dus op de en/of kan je salaris gestort worden en dan heb je nog een prive rekening van Revolut (gratis)?
Gewoon tevreden?
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de sporadische acties bij Revolut?
Vorige maand had men nog een actie m.b.t. tot Premium (in ieder geval zichtbaar bij mij in de app, dus weet niet of het persoonsgebonden was), waarbij je 2 maanden gratis zou krijgen.
Nu lijkt die actie voorbij te zijn. Maar wanneer je nu Premium wilt afsluiten, dan kun je ervoor kiezen om jaarlijks te betalen i.p.v. maandelijks, waarbij je dan ook slechts 10 van de 12 maanden in rekening krijgt gebracht. Dus ook 2 maanden korting.
Iemand enig idee of dit nog wat uitmaakt bij een actie?
Dus concreet gesteld:
Stel je hebt weer een actie met 2 maanden gratis, en je zou deze voor het hele jaar in één keer willen betalen, betaal je dan wederom 10 maanden of ga je dan slechts 8 maanden betalen?
Vorige maand had men nog een actie m.b.t. tot Premium (in ieder geval zichtbaar bij mij in de app, dus weet niet of het persoonsgebonden was), waarbij je 2 maanden gratis zou krijgen.
Nu lijkt die actie voorbij te zijn. Maar wanneer je nu Premium wilt afsluiten, dan kun je ervoor kiezen om jaarlijks te betalen i.p.v. maandelijks, waarbij je dan ook slechts 10 van de 12 maanden in rekening krijgt gebracht. Dus ook 2 maanden korting.
Iemand enig idee of dit nog wat uitmaakt bij een actie?
Dus concreet gesteld:
Stel je hebt weer een actie met 2 maanden gratis, en je zou deze voor het hele jaar in één keer willen betalen, betaal je dan wederom 10 maanden of ga je dan slechts 8 maanden betalen?
De grote meerderheid van de webwinkels accepteert ook debit kaarten (en die krijg je bij Revolut dus). En anders is overboeken meestal nog een mogelijkheid. Of met iDeal betalen van je persoonlijke Revolut rekening en dan terugboeken vanaf je gezamenlijke rekening.Bravertal schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:56:
[...]
Ik betaal toch veel met ideal.de Peer schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:46:
[...]
Ideal wordt niet ondersteund bij de en/of rekening van Revolut. Sowieso zijn de functies van gezamenlijk nog wat beperkt dus verwacht er niet te veel van. Maar in de basis bevalt het ons prima
Maar nog nooit ergens tegen gekomen dat het niet werkt 🥳
Heb dan zelf alleen Revolut als je hoofd rekening,wel abonnement.
Ben er zeer tevreden mee.
Alleen nu na nieuwe nl iban is het even wennen en of bij sommige bedrijven nog dat ik moet bellen. (zoals belasting)
Deze zien me nl nummer nog niet als geldig.(met automatische incasso)
Maar gelukkig lt nr zal nog wel jaartje werken en zal het overal bekend zijn 🔆
ik had het over de en/of rekening, Ideal wordt daarvoor nog niet ondersteund.digiben schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:09:
[...]
Ik betaal toch veel met ideal.
Maar nog nooit ergens tegen gekomen dat het niet werkt 🥳
Ik en mijn vrouw samen betalen €8 per maand en heb daar geen zin meer in (en/of rekening). Ik was wat aan het zoeken en kwam dit topic tegen.
Ik denk dat ik het (Revolut) maar ga aanvragen en na een tijdje proberen (als het bevalt) mijn oude rekening opzeggen.
Scheelt ook weer bijna €100 per jaar.
Ik denk dat ik het (Revolut) maar ga aanvragen en na een tijdje proberen (als het bevalt) mijn oude rekening opzeggen.
Ok,? dan nog even wachten nu met dat Nederlandse ideal, nu het Europees binnenkort wero heet.de Peer schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:13:
[...]
ik had het over de en/of rekening, Ideal wordt daarvoor nog niet ondersteund.
Techniek gaat snel 🔆
Het staat daar los van. De en/of rekening is gewoon vrij beperkt bij revolut.digiben schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:52:
[...]
Ok,? dan nog even wachten nu met dat Nederlandse ideal, nu het Europees binnenkort wero heet.
Techniek gaat snel 🔆
Ik weet niet wat jij beperkt vind.de Peer schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:58:
[...]
Het staat daar los van. De en/of rekening is gewoon vrij beperkt bij revolut.
Maar dat is allemaal persoonlijk en wat je gebruikt.
Zelf zeer tevreden gebruiker nu die jaren.
Ik mis geen rabobank en of ing etc 😅
Zo hier velen in de familie en om me heen 🔆
Klopt hier ook al een jaar erg tevreden! Is mijn enige rekening.digiben schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 20:02:
[...]
Ik weet niet wat jij beperkt vind.
Maar dat is allemaal persoonlijk en wat je gebruikt.
Zelf zeer tevreden gebruiker nu die jaren.
Ik mis geen rabobank en of ing etc 😅
Zo hier velen in de familie en om me heen 🔆
Trade Republic kan aan het lijstje toegevoegd worden. Je kunt nu gratis een Visa krijgen waarmee je 1% cashback krijgt. Verder zijn de Visa en opname bij ATMs gratis. De precieze voorwaarden heb ik nog verder bekeken.
https://traderepublic.com/en-nl#save-now-1
Doe je dan nooit ideal aankopen met de gezamelijke rekening?de Peer schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 20:04:
[...]
Klopt hier ook al een jaar erg tevreden! Is mijn enige rekening.
Zit nu zelf vast, kan niet meer in de app komen omdat ik personal information moet geven.
Namelijk: waarvoor gebruik je de Revolut rekening.
Maakt niet uit wat ik invul en bevestig, zodra ik de naar de homepagina wordt geredirect gaat ie weer direct naar: hee vul je personal information in, want we weten niet waarom je de rekening hebt.
en dat veld is dan inderdaad weer leeg.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Jammer dat je je boodschappen niet met CC kunt betalenoohh schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:06:
Trade Republic kan aan het lijstje toegevoegd worden. Je kunt nu gratis een Visa krijgen waarmee je 1% cashback krijgt. Verder zijn de Visa en opname bij ATMs gratis. De precieze voorwaarden heb ik nog verder bekeken.
Dit is gewoon een debit visa kaart die je in elke supermarkt tegenwoordig kan gebruikenthys schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:52:
[...]
Jammer dat je je boodschappen niet met CC kunt betalen
Nou... aangaande voorwaarden dan... het is raar dat hun website nu vermeldt dat je woonachtig moet zijn in Duitsland en er belastingplichtig moet zijn:oohh schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:06:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/evoMElNl5txIs5VgKF0JRQEm.jpg?f=user_large)
Raar omdat ik er sinds vorig jaar gewoon een rekening heb geopend en ik heb echt niets met Duitsland te maken. Of er is iets veranderd, of het is een foutje. Enfin, heb mezelf op de wachtlijst gegooid voor die credit card.
Andere kleine lettertjes (flappentap onder 100 EUR wel degelijk kosten):
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IRslvbOymbVcB346diuM2kcV.jpg?f=user_large)
Hou er wel rekening mee dat hun klantenservice totaal ruk is en geen telefoonnummer kent: antwoorden duren dagen, zijn AI-gegenereerd of ineens in een andere Europese taal.
:strip_exif()/f/image/ggyjhDB4zyYfPsDyJw1NuPgB.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je op de Nederlandse trade republic kijkt , zie je Nederland staan, en kaart kost 5 euro voor een debit visa kaart, en een Mirror kaart kost 50 euro en dan heb je altijd een spiegel op zak
Hierbij ook de volledige kosten overzicht:
:strip_exif()/f/image/KrvxsPD57BESfv8Q1ge0rulv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door TheSander562 op 09-01-2024 14:03 ]
Nee want dat is dus niet mogelijk. Vaak betaalik met de gezamenlijke (virtuele) debit card.Kodess schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:27:
[...]
Doe je dan nooit ideal aankopen met de gezamelijke rekening?
Als alleen ideal mogelijk is dan schiet ik het voor via persoonlijke revolut rekening en daarna opnemen uit gezamenlijke rekening.
Je krijgt 1% saveback, geen cashback. Ze noemen dat dat je savings plan in gaat, wat bij TR een aandelenportfolio is. Krijg je die 1% dus in aandelen/fondsparticipaties terug? Ik kan er geen verdere info over vinden.oohh schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:06:
Eventueel voor de openingspost:
Bij Revolut zijn ondertussen geloof ik alle IBAN's reeds omgezet naar NL?
Hier nog niet (zakelijk), ook nog geen bericht over gehadRockel83 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:11:
Hier nog niet overgezet (persoonlijk account).Rockel83 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:11:
Oh ik had net voor de Kerst een mailtje gekregen dat mijn account al omgezet zou gaan worden. Heb nu dus zelf al zo'n maandje een NL IBAN.
Weer anderen waren geloof ik zelfs weer 1 of 2 weken eerder. Dus had verwacht dat het ondertussen allemaal wel omgezet zou zijn
Weer anderen waren geloof ik zelfs weer 1 of 2 weken eerder. Dus had verwacht dat het ondertussen allemaal wel omgezet zou zijn
Nope, had de mail wel ontvangen destijds. Maar nog steeds niet omgezet.Rockel83 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:11:
Nee hoor. Ik ben ook nog niet naar NL omgezet. De klantenservice weet ook niet waar dat bij mij aan ligt, en kan nog ff duren.Rockel83 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 00:10:
Oh ik had net voor de Kerst een mailtje gekregen dat mijn account al omgezet zou gaan worden. Heb nu dus zelf al zo'n maandje een NL IBAN.
Hier ook 3,70 euro per rekening en een totaal van bijna 90 euro per jaar. Ik wil dat graag besparen en denk dat Revolut een mooie optie is. De vraag is dan of ik daar een eigen rekening kan hebben én een en/of rekening.Bravertal schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:22:
Ik en mijn vrouw samen betalen €8 per maand en heb daar geen zin meer in (en/of rekening). Ik was wat aan het zoeken en kwam dit topic tegen.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Ja dat kan. Heb ik ook.. Sterker nog. Eigen rekening is nodig om en/of aan te kunnen maken.THE_BASE schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:02:
[...]
Hier ook 3,70 euro per rekening en een totaal van bijna 90 euro per jaar. Ik wil dat graag besparen en denk dat Revolut een mooie optie is. De vraag is dan of ik daar een eigen rekening kan hebben én een en/of rekening.
[ Voor 8% gewijzigd door de Peer op 24-01-2024 18:49 ]
Hmm, is dit een echte en/of (juridisch gezien) of kun je er slechte beide bij? Als dit een echte/of is, dan is het samen met een NL IBAN de enige volgens mij!de Peer schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:49:
[...]
Ja dat kan. Heb ik ook.. Sterker nog. Eigen rekening is nodig om en/of aan te kunnen maken.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Klopt. Echte en/of juridisch. Enige gratis en/of die er is volgens mijBrent schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:17:
[...]
Hmm, is dit een echte en/of (juridisch gezien) of kun je er slechte beide bij? Als dit een echte/of is, dan is het samen met een NL IBAN de enige volgens mij!
Ik heb sinds ruim een maand een en/of rekening bij Revolut samen met mijn vrouw.
Ook hebben wij dus beide een eigen rekening. Wij gebruiken de en/of rekening voor alles (behalve iDeal betalingen).
De eigen rekeningen gebruiken we alleen voor iDeal betalingen. We zijn het nu allemaal een beetje aan het proberen maar willen februari/maart onze oude rekeningen opzeggen (als het allemaal bevalt).
Ook hebben wij dus beide een eigen rekening. Wij gebruiken de en/of rekening voor alles (behalve iDeal betalingen).
De eigen rekeningen gebruiken we alleen voor iDeal betalingen. We zijn het nu allemaal een beetje aan het proberen maar willen februari/maart onze oude rekeningen opzeggen (als het allemaal bevalt).
Iemand bekend met Bnext?
https://bnext.es/
Lijkt een Spaanse online bank te zijn. Dacht dat dit misschien wel een aanvulling voor hier zou kunnen zijn.
Over Bnext
Bnext bestaat uit Marcandita, SL met NIF B87583217 en Bnext Electronic Issuer, EDE, SL met NIF B88463534, beide met adressen op C/ Zurbano, 71, 28010 - Madrid.
Marcandita SL is verantwoordelijk voor het beheer van de Bnext-app, alle Marketplace-diensten, het Rewards-programma, evenals de B3X-token en de verschillende hulpprogramma's ervan.
Bnext Electronic Issuer, EDE, SL is een entiteit voor elektronisch geld onder toezicht van de Bank van Spanje met registratiecode 6717, die verantwoordelijk is voor de werking van de betaalrekening en de Bnext-betaalkaart.
Lijkt een Spaanse online bank te zijn. Dacht dat dit misschien wel een aanvulling voor hier zou kunnen zijn.
Over Bnext
Bnext bestaat uit Marcandita, SL met NIF B87583217 en Bnext Electronic Issuer, EDE, SL met NIF B88463534, beide met adressen op C/ Zurbano, 71, 28010 - Madrid.
Marcandita SL is verantwoordelijk voor het beheer van de Bnext-app, alle Marketplace-diensten, het Rewards-programma, evenals de B3X-token en de verschillende hulpprogramma's ervan.
Bnext Electronic Issuer, EDE, SL is een entiteit voor elektronisch geld onder toezicht van de Bank van Spanje met registratiecode 6717, die verantwoordelijk is voor de werking van de betaalrekening en de Bnext-betaalkaart.
Niet bekend mee, mijn Spaans is ook niet zo goed 
Zie ook niet dat we Engels kunnen kiezen op die site.
Dankzij Google Translate de tarieven kunnen lezen: https://bnext-es.translat...x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wappVHware schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:23:
Niet bekend mee, mijn Spaans is ook niet zo goed
Wat ik lees is dat een Bnext account (met virtuele card) in principe gratis is, wanneer je je salaris of een andere maandelijkse storting van minimaal 100 euro doet. Anders betaal je een fee van € 0,99 - 4,99 per maand). De app is echter niet in de Nederlandse Google Play store beschikbaar.
Wat ik hierboven lees, is dat Bnext een zgn. 'Elektronischgeldinstelling' is. Dus het is geen bank, maar wel een bedrijf dat financiele diensten mag aanbieden. Omdat Bnext geen bankvergunning heeft, valt het bijvoorbeeld niet onder het depositogarantiestelsel dat je geld beschermt als het bedrijft failliet gaat.Rockel83 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:18:
Iemand bekend met Bnext?
Over Bnext
Even gecheckt, maar ook bij de Nederlands Apple AppStore krijg ik de melding dat de app niet beschikbaar is in mijn land of regio.U123456 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:53:
De app is echter niet in de Nederlandse Google Play store beschikbaar.
https://www.paybonsai.com/ - hiemee kunnen de Belgen onder ons in elk geval gebruik maken van Apple Pay ook als hun bank dan niet zelf ondersteund. Weet niet of dat ook met Google Pay is. Jammer genoeg kan ik het niet uitproberen, gezien het blijkbaar echt alleen beschikbaar is als je je land op België hebt staat (App niet te downloaden als het op Nederland staat).
Iemand een aanbeveling twijfel zelf tussen Revolut of N26?
RevolutRuvas schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 00:14:
Waarom niet gewoon beiden dan? Ze zijn alle twee gratis. Kunt ze gewoon naast elkaar uitproberen. Revolut heeft wat meer opties, maar ben echt geen fan van de nieuwe layout.Ruvas schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 00:14:
Ze zijn beiden gratis, hebben beiden iDeal.Ruvas schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 00:14:
Voordeel bij Revolut nu is vooral dat je als Nederlander een IBAN krijgt die begint met NL.
Los daarvan wordt naam/nummerherkenning nog niet ondersteund en daarom kan je alsnog geen gebruik maken van Tikkie bijvoorbeeld.
Niet twijfelen, gewoon beiden nemen. Heb ik zelf ook en vullen elkaar prima aan.Ruvas schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 00:14:
Welke bank biedt betalen via de mobiel of via een pinpas aan met een goede acceptatie? Het liefst eentje zonder Apple/Google pay.
Heb nu Openbank maar de app betaling werd al 3x geweigerd bij 3 verschillende betaal units dus kan er niet op aan gaan dat het werkt helaas, daardoor zoek ik nu een alternatief als vervanging of voor erbij.
Heb nu Openbank maar de app betaling werd al 3x geweigerd bij 3 verschillende betaal units dus kan er niet op aan gaan dat het werkt helaas, daardoor zoek ik nu een alternatief als vervanging of voor erbij.
Wat bedoel je met goede acceptatie? Zoals je hier kan lezen worden Maestro en V-pay passen niet meer gemaakt en zijn banken aan het overstappen op Mastercard debit of Visa debit. Acceptatie hiervan in Nederland is goed naar nog niet volledig zoals je in dat topic kan lezen. Kun je op die plekken ook niet met je OpenBank pasje betalen?NicoHF schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:17:
Welke bank biedt betalen via de mobiel of via een pinpas aan met een goede acceptatie? Het liefst eentje zonder Apple/Google pay.
Als dat de reden is denk ik dat je geen Maestro pas meer gaat krijgen bij een gratis bank. Nederlandse grootbanken hebben nog een voorraad passen liggen maar dat zal niet voor de gratis banken voor wie Maestro alleen een extraatje voor Nederlandse klanten was gelden.
Eentje die betrouwbaar is en overal werkt.alson schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:52:
[...]
Wat bedoel je met goede acceptatie? Zoals je hier kan lezen worden Maestro en V-pay passen niet meer gemaakt en zijn banken aan het overstappen op Mastercard debit of Visa debit. Acceptatie hiervan in Nederland is goed naar nog niet volledig zoals je in dat topic kan lezen. Kun je op die plekken ook niet met je OpenBank pasje betalen?
Als dat de reden is denk ik dat je geen Maestro pas meer gaat krijgen bij een gratis bank. Nederlandse grootbanken hebben nog een voorraad passen liggen maar dat zal niet voor de gratis banken voor wie Maestro alleen een extraatje voor Nederlandse klanten was gelden.
Openbank via de mobiele betaling werkt via Mastercard maar werkt de ene keer wel maar de andere keer weer niet, terwijl het dezelfde betaal unit is bij dezelfde winkel.
Of de pas wel werkt weet ik niet, moet ik nog uittesten.
Ik zoek nog naar een gratis bankrekening voor een verblijf van 90 dagen voor een vriend uit het vaste land van China, die een paspoort uit China heeft, maar geen verblijfsvergunning in Nederland heeft, en wel een schengenvisum van 90 dagen voor Nederland van plan is aan te vragen. Revolut en Wise vallen daarbij af. Revolut vraagt net zoals de Nederlandse grootbanken altijd om een verblijfsvergunning, Wise accepteert geen paspoorten uit het vaste land van China. Bunq werkte vroeger wel binnen 5 minuten, maar vereist nu extra verificatie en valt dus ook af. Wat blijft er dan nog over?
N26 misschien? Weet niet hoe het met de Duitse regelgeving daaromtrent zit.
Nee, dat kan niet. Je moet in 1 van de ondersteunde landen wonen.VHware schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 07:25:
N26 misschien? Weet niet hoe het met de Duitse regelgeving daaromtrent zit.
https://support.n26.com/e...ow-to-open-my-n26-account
Waarom heeft je vriend een Europese bankrekening nodig? Werken de Chinese kaarten niet?ChinoPapo schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 07:18:
Ik zoek nog naar een gratis bankrekening voor een verblijf van 90 dagen voor een vriend uit het vaste land van China, die een paspoort uit China heeft, maar geen verblijfsvergunning in Nederland heeft, en wel een schengenvisum van 90 dagen voor Nederland van plan is aan te vragen. Revolut en Wise vallen daarbij af. Revolut vraagt net zoals de Nederlandse grootbanken altijd om een verblijfsvergunning, Wise accepteert geen paspoorten uit het vaste land van China. Bunq werkte vroeger wel binnen 5 minuten, maar vereist nu extra verificatie en valt dus ook af. Wat blijft er dan nog over?
Deze vraag kan ik denk ik wel beantwoorden. De mobiele smartphone betaal methoden in China zoals Alipay en WeChat pay hebben samen 90% van de betaalmarkt daar in handen, maar slechts zo’n 1500 van de 82K fysieke winkels (dus zo’n 1,8%) in Nederland en voornamelijk Chinese supermarkten en winkels in de toeristische sector ondersteunende Alipay. WeChat Pay wordt in minder dan een derde van de gevallen daarvan ondersteunt. Contant geld wordt trouwens tegenwoordig in Nederland steeds vaker geweigerd, dus Eurobiljetten opnemen bij de geldautomaat is vaak niet meer voldoende bij de bioscoop, bij het parkeren, of bij de apotheek.oohh schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:39:
[...]
Waarom heeft je vriend een Europese bankrekening nodig? Werken de Chinese kaarten niet?
[ Voor 13% gewijzigd door Minimise op 31-01-2024 16:31 ]
Ik hoop (en denk) niet dat er banken zijn die iemand zonder verblijfsvergunning zomaar een rekening geeft…
Misschien in China een debetcard aanvragen die hier wel algemeen geaccepteerd wordt?
Misschien in China een debetcard aanvragen die hier wel algemeen geaccepteerd wordt?
[ Voor 3% gewijzigd door appie39 op 31-01-2024 16:45 ]
Volgens mij ondersteunt Monese wel accounts met een paspoort uit China en een adres in Nederland, zonder verblijfsvergunning. Laat het me weten als ik er naast zit.appie39 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:44:
Ik hoop (en denk) niet dat er banken zijn die iemand zonder verblijfsvergunning zomaar een rekening geeft…
[ Voor 4% gewijzigd door Minimise op 01-02-2024 17:51 ]
Blackcatcard?
Lijkt speciaal populair te zijn bij mensen van buiten de EU.
Let wel op de inactivity fee!
Lijkt speciaal populair te zijn bij mensen van buiten de EU.
Let wel op de inactivity fee!
Voor Nederland (en een handjevol andere landen):
Ik heb kortgeleden een RUUT-bankrekening geopend en het bevalt verrassend goed; is gedekt door het Duitse depositogarantiestelsel. Biedt behalve SEPA-overboekingen speciale faciliteiten voor transacties met Turkije.
Tot eind februari kun je twee promoties stapelen, waardoor je 50euro als welkom krijgt.
Ik was vooral geïnteresseerd in de 1-3 maandse deposito's met 4% rente, maar je krijgt een functionele bankrekening met IBAN. Het is nog nieuw; Mastercard wordt verwacht in maart.
Ik heb kortgeleden een RUUT-bankrekening geopend en het bevalt verrassend goed; is gedekt door het Duitse depositogarantiestelsel. Biedt behalve SEPA-overboekingen speciale faciliteiten voor transacties met Turkije.
Tot eind februari kun je twee promoties stapelen, waardoor je 50euro als welkom krijgt.
Ik was vooral geïnteresseerd in de 1-3 maandse deposito's met 4% rente, maar je krijgt een functionele bankrekening met IBAN. Het is nog nieuw; Mastercard wordt verwacht in maart.
Hoi. Ik ben nieuw bij Revolut en heb een vraag over de virtuele VISA kaart.
Kan deze alleen aan de rente loze betaalrekening gekoppeld worden? Of ook aan de spaarrekening?
Ik zit zelf te denken om deze VISA te koppelen aan mijn paypal account.
Zitten er nog extra kosten als Paypal een afschrijving doet van de VISA kaart?
En wat gebeurt er als ik per ongeluk niet voldoende saldo op mijn betaalrekening heb staan en paypal dus niet kan afschrijven?
Krijg je dan een bericht, en na storten een nieuwe poging zonder bijkomende ( boete ) kosten ?
Kan deze alleen aan de rente loze betaalrekening gekoppeld worden? Of ook aan de spaarrekening?
Ik zit zelf te denken om deze VISA te koppelen aan mijn paypal account.
Zitten er nog extra kosten als Paypal een afschrijving doet van de VISA kaart?
En wat gebeurt er als ik per ongeluk niet voldoende saldo op mijn betaalrekening heb staan en paypal dus niet kan afschrijven?
Krijg je dan een bericht, en na storten een nieuwe poging zonder bijkomende ( boete ) kosten ?
Klinkt als een mooi verkooppraatje. Ook kost de rekening geld per maand wat het minder interessant maakt.Globalcitizen schreef op maandag 5 februari 2024 @ 02:09:
Voor Nederland (en een handjevol andere landen):
Nee, dat klopt niet (het is recent veranderd). Er zijn geen maandelijkse kosten tot tenminste volgend jaar. (Bovendien heb ik me gerealiseerd dat daarna de hoge rente ruim opweegt tegen eventueel een paar euro's per maand)dirk_mec schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:25:
[...]
Klinkt als een mooi verkooppraatje. Ook kost de rekening geld per maand wat het minder interessant maakt.
Ik heb het zelf al uitgeprobeerd en meerdere deposito's geopend. Ik zou zeggen: profiteer hiervan zolang ze nog klanten willen aantrekken, voordat rente evt. verlaagd wordt.
Het is momenteel de hoogste depositorente die in Nederland geboden wordt.
4% de hoogste depositorente? Bij TradeRepublic krijg je 4% op vrij opneembaar (!!!) tegoed, bij Trading212 zelfs 4,2%. Dan ga je je geld toch niet meerdere maanden ergens in Turkije vastzetten om minder rente te krijgen?Globalcitizen schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:48:
[...]
Nee, dat klopt niet (het is recent veranderd). Er zijn geen maandelijkse kosten tot tenminste volgend jaar. (Bovendien heb ik me gerealiseerd dat daarna de hoge rente ruim opweegt tegen eventueel een paar euro's per maand)
Ik heb het zelf al uitgeprobeerd en meerdere deposito's geopend. Ik zou zeggen: profiteer hiervan zolang ze nog klanten willen aantrekken, voordat rente evt. verlaagd wordt.
Het is momenteel de hoogste depositorente die in Nederland geboden wordt.