Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 09:19
nielsiejjj92 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:57:
Een creditcard of debitcard is wel een belangrijk verschil. Een VISA of Mastercard kan zowel een credit als debit zijn. AH accepteert geen creditcards behalve iets van 2 locaties waar veel toeristen komen. Alle AH`s zouden VISA/Mastercard debit moeten accepteren, zie ook het topic Mastercard stopt met Maestro.
Op mijn iCard VISA staat inderdaad debit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-05 21:39
Delay schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:53:
[...]

Twee jaar geleden stond ik in de rij bij de AH achter een buitenlander wiens 3 credit cards niet werden geaccepteerd. Ik heb toen via Maestro betaald en hij heeft mij terugbetaald via PayPal. (Of was het Tikkie.)

Vorig jaar werd mijn iCard VISA nog geweigerd bij AH, dit jaar werkt het wel. Er lijkt iets veranderd te zijn in welke kaarten AH accepteert.
Twee jaar geleden is nog wel wat 😂
Pakte ik geen ah ,alleen plus of jumbo , Lidl etc
Alleen ik kom niet in een winkel waar ze me pas weigeren.(heb dan cdc ,curve ,met wirex,nexo enzovoort )
Mocht het wel zo zijn dat het moest ,pakte ik me meastro card .
Alleen ik heb in die twee jaar nooit eigenlijks een kaart weigering gehad .
Ja pin storing twee keer .
Ook met waar ze me automatische incasso weigeren via Revolut .,zoals Aegon ,abn verzekering ....dan rot ik daar op naar een andere maatschappij 👍
Maar met de rest nooit hier problemen .inkomen , afboekingen,iDeal .
Alles uitstekend .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Weicool schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:08:
[...]

“ Ok hier nog nooit problemen mee gehad”

Waarschijnlijk door een gebrek aan ervaring door nog te weinig verschillende typen Revolut kaarten aangemaakt te hebben, zoals bijvoorbeeld Revolut 24K Golden Visa, Revolut Platinum Mastercard en ook te weinig AH winkels te bezocht te hebben die Revolut absoluut weigeren?
Hier nooit problemen gehad met visa,master honderden betalingen gedaan ..al wel veel meer in die drie jaar👍
Dan niet ah ,want dan komt ik er niet bij de winkel ...als ze het niet accepteren met me kaart af rekenen.
Betaal altijd met visa crypto.com..master Revolut,wirex enzovoort ,curve gekoppeld soms.
Of de telefoon .
Top altijd hoor ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:46
Vraagje, de laatste tijd ben ik al wel 10x gebeld door 'een medewerker van Bunq'. Ze noemen een rekeningnummer (zou mij niet verbazen dat het mijn oude rekeningnummer is) en uiteraard willen ze me helpen met een betaling. Scam.

Is er een lek geweest ergens bij Bunq? Ik heb daar wel een rekening gehad maar die is al een tijd gesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:49
KaiseRRuby schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:13:
Vraagje, de laatste tijd ben ik al wel 10x gebeld door 'een medewerker van Bunq'. Ze noemen een rekeningnummer (zou mij niet verbazen dat het mijn oude rekeningnummer is) en uiteraard willen ze me helpen met een betaling. Scam.

Is er een lek geweest ergens bij Bunq? Ik heb daar wel een rekening gehad maar die is al een tijd gesloten.
Ooit die rekening gebruikt om ergens te betalen? Want die kunnen ook een lek hebben dan.
Dat is waar het vaak fout gaat, klantgegevens worden gehackt en verkocht. En dan gaat zo'n toko alle klanten bellen en dan kijken ze even naar het rekeningnummer om te weten vanaf welke helpdesk ze gaan bellen.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Kodess schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:56:
[...]

Ooit die rekening gebruikt om ergens te betalen? Want die kunnen ook een lek hebben dan.
Dat is waar het vaak fout gaat, klantgegevens worden gehackt en verkocht. En dan gaat zo'n toko alle klanten bellen en dan kijken ze even naar het rekeningnummer om te weten vanaf welke helpdesk ze gaan bellen.
Ongetwijfeld, maar dat weet ik niet meer precies. Ik zal er nooit achter komen vermoed ik, maar ze hebben ook mijn 06 nummer. Dus het zal wel in een batch zijn verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:49
KaiseRRuby schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:17:
[...]

Ongetwijfeld, maar dat weet ik niet meer precies. Ik zal er nooit achter komen vermoed ik, maar ze hebben ook mijn 06 nummer. Dus het zal wel in een batch zijn verkocht.
Zeer offtopic maar
Mijn partner had dit ook een keer met een knab rekening. Ze hadden het steeds over haar rekening.
De 'helpdesk' wist blijkbaar niet dat het een gezamelijke rekening was :+

Ik heb het nog bij geen andere banken gehad (Revolut rekening heb ik het nog niet gehad en die gebruik ik veel online)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
nielsiejjj92 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:57:
[...]

Een creditcard of debitcard is wel een belangrijk verschil.
Revolut heeft een grote range aan debitcards.
Een deel van de Revolut debitcards hebben zelfs een BIN nummer die herkend wordt als een creditcard.
Daarnaast zou je bij veel hotels in de VS niet eens kunnen inchecken zonder een fysieke kaart, want er is daar geen harmonisatie om Apple Pay te accepteren, dus moeten ze het daar nog veel doen met oude creditcard magneetstrips en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:14
Weicool schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:58:
[...]

Revolut heeft een grote range aan debitcards.
Een deel van de Revolut debitcards hebben zelfs een BIN nummer die herkend wordt als een creditcard.
Daarnaast zou je bij veel hotels in de VS niet eens kunnen inchecken zonder een fysieke kaart, want er is daar geen harmonisatie om Apple Pay te accepteren, dus moeten ze het daar nog veel doen met oude creditcard magneetstrips en dergelijke.
Mijj reactie was op het volgende stukje:
"Twee jaar geleden stond ik in de rij bij de AH achter een buitenlander wiens 3 credit cards niet werden geaccepteerd."

Die persoon hoeft niet perse Revolut te hebben natuurlijk ;-) Oh dat zou best kunnen, alleen zijn die BIN check websites ook niet helemaal betrouwbaar. Als daar credit staat wil dat niet zeggen dat dat ook actueel is en de terminal het als credit ziet. De nummers van Revolut zijn vaak erg nieuw. Als dat wel gebeurd hebben we geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Ah liep altijd al achter
De patat boer ,sigaren boer liepen hier al jaren vooruit .
Maar ah is wakker geworden ,zijn ze nu wel achter gekomen 👍
Nu nog zoals jumbo aan de deur als er pin storing is rekening sturen waar je ook met alles kan betalen ☀️
Is anders toch een ramp als je je dan als leverancier je boodschappen mee moet nemen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:07
KaiseRRuby schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:13:

Was het een Nederlands persoon aan de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
dirk_mec schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:19:
[...]

Was het een Nederlands persoon aan de telefoon?
Jazeker, elke keer. Keurig Nederlands, accentloos. Betrouwbare stemmen. Klinkt heel profi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
KaiseRRuby schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:56:
[...]

Jazeker, elke keer. Keurig Nederlands, accentloos. Betrouwbare stemmen. Klinkt heel profi.
Bunq communiceert officieel toch alleen via de bunq app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Weicool schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:19:
[...]

Bunq communiceert officieel toch alleen via de bunq app?
Ja, dit lijkt me pure scam. Mijn rekening bij Bunq is al een tijdje gesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 28-03 12:20
Wise aangemaakt en getest. Anders dan in de topicstart staat, is een uitgaande betaling naar een Europese IBAN gewoon gratis (ipv de genoemde 28 cent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
Olifant123 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 21:05:
Wise aangemaakt en getest. Anders dan in de topicstart staat, is een uitgaande betaling naar een Europese IBAN gewoon gratis (ipv de genoemde 28 cent).
Er staat hier dat het 44 cent kost:
https://wise.com/nl/prici...y=EUR&targetCcy=EUR&tab=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kees_1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:17
Vanaf een Wise account in het sinds begin dit jaar gratis voor EURO SEPA betaling.
Geeft de tool ook aan als je Wise acount transfer selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-04 06:48
Monese is voortaan betaald want het gratis plan/account is nu nog gratis maar voor elke actie moet je betalen:
From 19 December 2023, we’ll be making some changes to our Simple plan:

- Outbound payments in your local currency: £1/1€/5 lei per transaction (currently 50 free per month, 20p/20c/1 lei fee after)
- Sofort top-up fee: 2€ per transaction (currently 200€ free per month, 2% fee after)
- Virtual card fee: 30p/30c/1.5 lei per card (currently free)
- Inactive account fee: £1/1€/5 lei per month after 12 months of not using your account and card
- Payment recall fee: £20/20€/100 lei
- Card express delivery fee (1-5 days depending on your location): £25/25€/125 lei
- No free allowance for card spending in a foreign currency (currently £2,000/2,000€/10,000 lei free per month)
- No free ATM allowance (currently £100/100€/500 lei free per month)
- No free allowance on outbound local payments (currently 50 transactions per month)
- No free allowance on Sofort top-ups (currently 200€)

Source Mail

[ Voor 4% gewijzigd door TheSander562 op 19-10-2023 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:36
Ik heb mijn Monese account maar opgezegd, ik maakte er al geen gebruik van en als ze overal geld voor gaan vragen is dat snel kaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:33
TheSander562 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:29:
Monese is voortaan betaald want het gratis plan/account is nu nog gratis maar voor elke actie moet je betalen:
From 19 December 2023, we’ll be making some changes to our Simple plan:

- Outbound payments in your local currency: £1/1€/5 lei per transaction (currently 50 free per month, 20p/20c/1 lei fee after)
- Sofort top-up fee: 2€ per transaction (currently 200€ free per month, 2% fee after)
- Virtual card fee: 30p/30c/1.5 lei per card (currently free)
- Inactive account fee: £1/1€/5 lei per month after 12 months of not using your account and card
- Payment recall fee: £20/20€/100 lei
- Card express delivery fee (1-5 days depending on your location): £25/25€/125 lei
- No free allowance for card spending in a foreign currency (currently £2,000/2,000€/10,000 lei free per month)
- No free ATM allowance (currently £100/100€/500 lei free per month)
- No free allowance on outbound local payments (currently 50 transactions per month)
- No free allowance on Sofort top-ups (currently 200€)

Source Mail
Kan je dan niet beter wise gaan gebruiken ipv monese?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSander562
dutchnltweaker schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:39:
[...]

Kan je dan niet beter wise gaan gebruiken ipv monese?
Ik gebruik beide niet, ik ben al sinds 2019 bij Openbank als hoofdbank. Maar had Monese er gewoon bij voor een gratis extra kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
TheSander562 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:04:
[...]

Ik gebruik beide niet, ik ben al sinds 2019 bij Openbank als hoofdbank. Maar had Monese er gewoon bij voor een gratis extra kaart :)
Ahzo, het zijn ook geen banken als ik het juist heb maar geld instellingen. Handig om als Backup of voor andere doeleinden te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-05 22:00
N26 biedt vanaf vandaag IDEAL betalingen aan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySjJUe9GfsPq7P3QK_JMhkroC-8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0pucOWPqrmRc1l3fVNearZcu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07
Otto Jans schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:22:
N26 biedt vanaf vandaag IDEAL betalingen aan!

[Afbeelding]
Vanaf 24 augustus al.
Wally2002 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:48:
N26 heeft 24 augustus 2023 iDeal officieel gelanceerd, het persbericht suggereert een geleidelijke rollout in de komende dagen/periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 22:23
dutchnltweaker schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:19:
Ahzo, het zijn ook geen banken als ik het juist heb maar geld instellingen. Handig om als Backup of voor andere doeleinden te gebruiken.
Nee, dat klopt niet. OpenBank heeft een bankvergunning in Spanje, N26 in Duitsland en Revolut in Litouwen. Deze vallen allen onder het depositogarantstelsel van dat land.

Ik weet niet of Monese een bankvergunning heeft. Revolut had in het begin, pre-Brexit wel alleen een vergunning als geldinstelling, maar hebben volgens mij sinds begin 2022 een bankvergunning in de EU landen waar ze actief zijn, waaronder Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
alson schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:23:
[...]

Nee, dat klopt niet. OpenBank heeft een bankvergunning in Spanje, N26 in Duitsland en Revolut in Litouwen. Deze vallen allen onder het depositogarantstelsel van dat land.

Ik weet niet of Monese een bankvergunning heeft. Revolut had in het begin, pre-Brexit wel alleen een vergunning als geldinstelling, maar hebben volgens mij sinds begin 2022 een bankvergunning in de EU landen waar ze actief zijn, waaronder Nederland.
Ik heb het niet over de andere banken, mijn reactie gaat alleen over monese en wise.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elponchis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-05 00:42
Voor het overzicht: Ik weet niet of dit alleen bij mij is, maar: mijn uitgaande overboekingen bij revolut zijn sinds een tijd niet meer instant maar regulier, inkomend nog wel instant gelukkig. Als ik geld van mijn revolut wil overmaken naar 1 van mijn andere rekeningen omzeil ik dit door een tikkie aan te maken naar gewenste rekening en dan met revolut te betalen. Die komt wel altijd instant ook al doet revolut er dan 1 werkdag over om te verwerken verder.

(Verder is het voordeel van revolut vooral de vele top-up opties met o.a. creditcards, ideal, waardoor ik bijv instant en gratis geld kan halen van mijn openbank, n26 en wise rekeningen)

[ Voor 17% gewijzigd door elponchis op 19-10-2023 14:48 . Reden: extra info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSander562
Rovolut krijgt Nederlandse IBAN ondersteuning, en onze rekeningen worden over ongeveer 2-3 maanden overgezet
Dus hopelijk kan ik die gebruiken om gratis tikkies te ontvangen :)

[ Voor 24% gewijzigd door TheSander562 op 20-10-2023 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiben
Hier werkt alles instant met over boeken vanaf mijn Revolut.
Nog nooit problemen gehad.
Staat er altijd gelijk op bij de tegenpartij.
Of moet een groot bedrag zijn naar een nieuwe rekening nr.
Daarna altijd instant.
Ook Nederland werkt super nu met nl iban 👍 🔆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
digiben schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:45:
Hier werkt alles instant met over boeken vanaf mijn Revolut.
Nog nooit problemen gehad.
Staat er altijd gelijk op bij de tegenpartij.
Of moet een groot bedrag zijn naar een nieuwe rekening nr.
Daarna altijd instant.
Ook Nederland werkt super nu met nl iban 👍 🔆
Dit werkt niet voor bedragen hoger dan €2k en buiten kantooruren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 22:23
dirk_mec schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:05:
[...]

Ik geloof inderdaad dat er een limiet aan zit, maar zit dat ook niet aan Tikkie? Maar ik heb net tien minuten geleden nog een bedrag overgemaakt van mijn Revolut rekening naar mijn Nederlandse bank (Volksbank) en dat stond er binnen enkele seconden op. Dus buiten kantooruren werkt instant pay prima. Ik heb het ook met succes in het weekend gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
dirk_mec schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:05:
[...]

Ligt er aan als het je eerste keer is naar dat rekening nr is met Sepa overschrijving en wat .
Eenmaal eerder in je lijst staan... dan gelijk op de rekening hoor.
Nog geen last mee 👍
En ook met je vrienden op Revolut dan helemaal prima 🔆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elponchis
TheSander562 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:21:
Rovolut krijgt Nederlandse IBAN ondersteuning, en onze rekeningen worden over ongeveer 2-3 maanden overgezet
Dus hopelijk kan ik die gebruiken om gratis tikkies te ontvangen :)
Ok, dan ligt het denk ik aan mijn rekening. Mijn uitgaande overboekingen zijn al een tijdje niet meer instant helaas, gelukkig doet tikkie dan het werk :) NL iban zal handig worden voor inkomende tikkies. Je kan ondanks het verbod op iban discriminatie nog geen betaalverzoeken naar europese IBANs helaas.
alson schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:41:
[...]

Ik geloof inderdaad dat er een limiet aan zit, maar zit dat ook niet aan Tikkie? Maar ik heb net tien minuten geleden nog een bedrag overgemaakt van mijn Revolut rekening naar mijn Nederlandse bank (Volksbank) en dat stond er binnen enkele seconden op. Dus buiten kantooruren werkt instant pay prima. Ik heb het ook met succes in het weekend gebruikt.
Oh ja dat limiet is alleen 750 per tikkie geloof ik en 30 betalingen per tikkie. Maar niets belet je om meerdere te doen :)
digiben schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:25:
[...]

Ligt er aan als het je eerste keer is naar dat rekening nr is met Sepa overschrijving en wat .
Eenmaal eerder in je lijst staan... dan gelijk op de rekening hoor.
Nog geen last mee 👍
En ook met je vrienden op Revolut dan helemaal prima 🔆
Mijn andere rekeningen zijn van Rabo, ASN, N26 en OpenBank, bedragen onder de 2000 en ook al maak ik meerdere keren over. Eerst ging het altijd instant, maar op de een of andere manier is hij daarmee opgehouden. Op zich geen ramp, omdat ik dat regel via tikkie naar Rabo of ASN (bijkomend voordeel: je hoeft niet meer te houden aan minimaal 10 euro, wat bij overboeken wel moest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18:35
Zijn er hier nog meer tweakers die een gratis rekening bij Joompay hebben? Kreeg gisteren een e-mail: tot nader order kunnen vanaf 20 december a.s. de bijbehorende debit kaarten niet meer gebruikt worden voor betalingen en geldopnames. Een rekening met alleen geld overboeken is dan nog mogelijk heen en weer (en waarom je dat dan doen?).

[ Voor 10% gewijzigd door Datisraar op 21-10-2023 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 20:38
Datisraar schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:50:
Zijn er hier nog meer tweakers die een gratis rekening bij Joompay hebben? Kreeg gisteren een e-mail: tot nader order kunnen vanaf 20 december a.s. de bijbehorende debit kaarten niet meer gebruikt worden voor betalingen en geldopnames. Een rekening met alleen geld overboeken is dan nog mogelijk heen en weer (en waarom je dat dan doen?).
Ik heb er zelf geen rekening. Het klinkt alsof ze hun verplichtingen richting Visa/Mastercard niet meer kunnen voldoen of niet meer mee willen samen werken. Het lijkt ook wel het begin van het einde. Goed oppassen, want ze zijn een "electronic money institution", dus geen garantie tot €100.000.
When we hold Electronic Money for you, us holding the funds corresponding to the Electronic Money is not the same as a bank holding money for you in that: (a) we cannot and will not use the funds to invest or lend to other persons or entities; (b) your Electronic Money will not accrue interest; and (с) your Electronic Money is not covered by the deposit protection scheme of the Fonds de Garantie des Dépôts Luxembourg ( “FGDL”). The funds corresponding to Electronic Money will be held in one or more segregated bank accounts separately from our own funds, in accordance with the provisions of the 2009 Law.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 10:51
TheSander562 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:04:
[...]

Ik denk erover om over te stappen naar openbank. Kun je het aanraden? Hoe zijn je ervaringen met overzetten incasso's, adresbook etc.?

[ Voor 8% gewijzigd door intraxi op 21-10-2023 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSander562
intraxi schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:15:
[...]

Ik denk erover om over te stappen naar openbank. Kun je het aanraden? Hoe zijn je ervaringen met overzetten incasso's, adresbook etc.?
Als je het als normale bank wilt gebruiken is het an sich wel aan te raden. Sommige incasso's moet je via formulier of telefonisch laten aanpassen (maar in theorie zou elk bedrijf het moeten accepteren). Heb ze zelf allemaal kunnen omzetten die ik had.
De app en interface werkt alleen het is even wennen, want je ziet ook bijvoorbeeld huidig saldo en een saldo waar nog de "tijdelijke" afschriften vanaf gehaald moeten worden.

Als je eenmaal gewend bent zijn het niet echte problemen meer. Het enige wat je dan echt gaat missen is iDeal en Tikkies. Maar omdat webshops verplicht zijn om niet alleen iDeal te ondersteunen heb je meestal wel mogelijkheid tot achteraf betalen, overboeken of middels de (virtuele) mastercard.

En wat betreft tikkies, je kan ook iemands rekeningnummer vragen en klaar.
Moet je alleen even geduld hebben in weekenden en feestdag. Want het zijn geen instant payments vanuit openbank (duurt ongeveer 1 dag op doordeweekse dag) maar vanuit Rabobank bijvoorbeeld staat het wel instant op Openbank rekening.

Om af te ronden, ben ik er gewoon content mee. (en er zit leuke spaarrekening bij :P )

[ Voor 3% gewijzigd door TheSander562 op 21-10-2023 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elponchis
TheSander562 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:29:
[...]

Als je het als normale bank wilt gebruiken is het an sich wel aan te raden. Sommige incasso's moet je via formulier of telefonisch laten aanpassen (maar in theorie zou elk bedrijf het moeten accepteren). Heb ze zelf allemaal kunnen omzetten die ik had.
De app en interface werkt alleen het is even wennen, want je ziet ook bijvoorbeeld huidig saldo en een saldo waar nog de "tijdelijke" afschriften vanaf gehaald moeten worden.

Als je eenmaal gewend bent zijn het niet echte problemen meer. Het enige wat je dan echt gaat missen is iDeal en Tikkies. Maar omdat webshops verplicht zijn om niet alleen iDeal te ondersteunen heb je meestal wel mogelijkheid tot achteraf betalen, overboeken of middels de (virtuele) mastercard.

En wat betreft tikkies, je kan ook iemands rekeningnummer vragen en klaar.
Moet je alleen even geduld hebben in weekenden en feestdag. Want het zijn geen instant payments vanuit openbank (duurt ongeveer 1 dag op doordeweekse dag) maar vanuit Rabobank bijvoorbeeld staat het wel instant op Openbank rekening.

Om af te ronden, ben ik er gewoon content mee. (en er zit leuke spaarrekening bij :P )
Ik heb het ook als erbij, maar als hoofdrekening zou ik het niet willen.

Redenen:
-geen iDeal
-Geen uitgaande instant payments
-tanken bij onbemande tankstations levert problemen op, bedrag blijft te lang gereserveerd staan.
-geen Nederlandse iban voor tikkies of betaalverzoeken.

Voor erbij is het een goede rekening, zeker met hun interessante spaarrente.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18:35
[...]

Mijn advies: nee niet overstappen, maar Openbank voor ‘erbij’ nemen. Wat mij betreft alleen interessant voor gratis geldopnames in het buitenland bij desbetreffende geldautomaten en voor de wisselkoers in niet Euro landen. Je kunt niet rood staan bij Openbank, geen uitgaande instant Payment en inderdaad geen iDeal en geen betaalverzoeken kunnen doen. En in hun app blijf ik het vervelend vinden inzake saldo daadwerkelijk / beschikbaar, en gereserveerde gedane pinbetalingen die de dagen erna verwekt moeten worden. Bovendien zie je niet de IBAN nummers als iemand geld naar je overmaakt. Ik heb het geprobeerd maar in onze familie lijken de voor en achternaam op elkaar en kan ik niet onderscheiden wie van wie afkomstig is. Het grote positieve vind ik wel dat incasso’s van te voren duidelijk een of 2 dagen van te voren aangekondigd worden door OB. Voor mij dus als review, niet voor gebruik als hoofdbank. Maar nogmaals dat zijn mijn ervaringen!

[ Voor 20% gewijzigd door Datisraar op 22-10-2023 17:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03
[...]

Ik zou denk ik eerder naar Revolut overstappen, zeker gezien deze zometeen daadwerkelijk onder de Nederlandse regelgeving valt en NL IBAN, ondersteuning voor iDeal en instant payments naar heel veel banken (zowel NL banken als andere buitenlandse banken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiben
VHware schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:21:
[...]

Ik zou denk ik eerder naar Revolut overstappen, zeker gezien deze zometeen daadwerkelijk onder de Nederlandse regelgeving valt en NL IBAN, ondersteuning voor iDeal en instant payments naar heel veel banken (zowel NL banken als andere buitenlandse banken)
Ik gebruik het nu al wat jaartjes.
Inmiddels als hoofd rekening voor inkomen en uitgaven.
Alles verloopt via Revolut bank
prima.
Support hier al paar keer gebruikt, top 🔆
Ik heb Rabobank heel mijn leven gebruikt,,, inmiddels opgezegd na maanden van ellende.
Hier een tevreden revolut gebruiker.
Zo ook met familie zeer tevreden 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakert2020
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-08-2024
digiben schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 01:37:
[...]

Ik gebruik het nu al wat jaartjes.
Inmiddels als hoofd rekening voor inkomen en uitgaven.
Alles verloopt via Revolut bank
prima.
Support hier al paar keer gebruikt, top 🔆
Ik heb Rabobank heel mijn leven gebruikt,,, inmiddels opgezegd na maanden van ellende.
Hier een tevreden revolut gebruiker.
Zo ook met familie zeer tevreden 👍
Maanden van ellende?
Ik vraag me oprecht af wat voor ellende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakert2020
Datisraar schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:11:
[...]

Mijn advies: nee niet overstappen, maar Openbank voor ‘erbij’ nemen. Wat mij betreft alleen interessant voor gratis geldopnames in het buitenland bij desbetreffende geldautomaten en voor de wisselkoers in niet Euro landen. Je kunt niet rood staan bij Openbank, geen uitgaande instant Payment en inderdaad geen iDeal en geen betaalverzoeken kunnen doen. En in hun app blijf ik het vervelend vinden inzake saldo daadwerkelijk / beschikbaar, en gereserveerde gedane pinbetalingen die de dagen erna verwekt moeten worden. Bovendien zie je niet de IBAN nummers als iemand geld naar je overmaakt. Ik heb het geprobeerd maar in onze familie lijken de voor en achternaam op elkaar en kan ik niet onderscheiden wie van wie afkomstig is. Het grote positieve vind ik wel dat incasso’s van te voren duidelijk een of 2 dagen van te voren aangekondigd worden door OB. Voor mij dus als review, niet voor gebruik als hoofdbank. Maar nogmaals dat zijn mijn ervaringen!
Als je geen IBAN nummers ziet, wat zie je dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
Tweakert2020 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:30:
[...]

Als je geen IBAN nummers ziet, wat zie je dan wel?
Dit zie jeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odAxEJeh7xvsZ4WqpIZWHocU18Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/x6iI6ZvHmTkOjNPnrVMuVQEG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Als je een statement genereert zie je daar toch wel de IBAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakert2020
Dat is waardeloos. Kan je het op de website of via een andere manier wel zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Laatst online: 08-05 10:51
Bedankt voor alle antwoorden. Ik zal ook Revolut eens gaan bekijken en blijf dit topic volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Tweakert2020 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:31:
[...]

Dat is waardeloos. Kan je het op de website of via een andere manier wel zien?
Nevermind

[ Voor 29% gewijzigd door Wally2002 op 23-10-2023 17:47 . Reden: discussie ging over Openbank, niet Revolut ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiben
Tweakert2020 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:21:
[...]

Maanden van ellende?
Ik vraag me oprecht af wat voor ellende?
Wil ik niet meer herhalen.
Die bank is één en al ellende na al die kantoren verdwijnen plaatselijk.
Geen gevoel meer voor de klant 🔆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakert2020
digiben schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:53:
[...]

Wil ik niet meer herhalen.
Die bank is één en al ellende na al die kantoren verdwijnen plaatselijk.
Geen gevoel meer voor de klant 🔆
Dat is eigenlijk bij alle banken. Wilde van de week bij een ABN kantoor hier in de buurt geld afhalen, gewoon geen automaat in of buiten het pand en ook niks bij de balie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
Ik vind voor het contant opnemen van geld de PayPal+Xoom integratie ook best wel handig als je geen bankpas bij je hebt in het buitenland, zoals bij de Walmart in Amerika: https://www.xoom.com/xoom-locations

Het verbaasd mij dat je met Paypal dus zelfs binnen Nederland op zoveel obscure plekken zoals GSM winkels en tabakwinkels contant geld kunt ophalen.

Het is best wel een relatief dure optie met de ongunstige wisselkoersen en wisselkosten, maar in principe zou zoom ook kunnen meetellen als gratis bankaccount waarmee je een virtuele bankrekening op eigen naam krijgt bij het overboeken van geld naar een andere rekening en geld mee kunt opnemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Weicool op 25-10-2023 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maximvd
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-05 22:13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:10
Olifant123 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 21:05:
Yup en meestal nog instant ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
Hm dat is recentelijk dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
Niet altijd, daarom rekenen ze geld voor snellere overboekingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aIpi-00bQs8Tmq_thWdGay9l3w8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JeCzycUc4ER3H9SLw5AovRtk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Weicool op 12-11-2023 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Weicool schreef op zondag 12 november 2023 @ 08:20:
[...]
Niet altijd, daarom rekenen ze geld voor snellere overboekingen:
Ik zei "meestal". Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het bij mij 9 van de 10 keer binnen 1 minuut op mijn Rabo rekening staat.

Voor de zekerheid nu weer even getest en ja staat er direct op. Gratis.

[ Voor 3% gewijzigd door Pistachenootje op 12-11-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-04 16:45
Bankera lijkt tegenwoordig wel een app te hebben? Het schema in de OP zegt nog van niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Rockel83 schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:06:
Bankera lijkt tegenwoordig wel een app te hebben? Het schema in de OP zegt nog van niet. :)
Bankera heeft al een hele poos een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
dutchnltweaker schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:23:
[...]

Bankera heeft al een hele poos een app.
Zou kunnen, was dan ook meer als attentie bedoeld. Weet niet of de OP hier actief bijgehouden wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VHware
Rockel83 schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:06:
Bedankt voor de melding. Ik heb de OP bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Graag gedaan :)

Was aan het kijken of er wellicht nog wat interessants bij stond. Dus was de lijstjes eens aan het doorlopen.. Maar die Curve lijkt me wel handig zeg. Die kende ik nog niet.

Lijkt me een mooi kaartje voor het reizen. De fysieke kaarten van je banken gewoon veilig bij het paspoort in het hotel. En die Curve kaart gewoon in je portemonnee. d:)b

Ga het eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VHware
Rockel83 schreef op zondag 12 november 2023 @ 16:17:
Lijkt me een mooi kaartje voor het reizen. De fysieke kaarten van je banken gewoon veilig bij het paspoort in het hotel. En die Curve kaart gewoon in je portemonnee. d:)b

Ga het eens proberen.
Ja Curve werkt echt goed, gebruik het zelf regelmatig. Voordeel ook is dat het bv met Apple Pay werkt, ook als je eigen creditcard dat niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
VHware schreef op zondag 12 november 2023 @ 16:27:
[...]

Ja Curve werkt echt goed, gebruik het zelf regelmatig. Voordeel ook is dat het bv met Apple Pay werkt, ook als je eigen creditcard dat niet doet.
Ah ja, zie het nu inderdaad. Heb een CC van ICS. ICS wordt niet ondersteund door Google Pay, Curve wel.
Dus probleem is opgelost wanneer ik ICS aan Curve koppel :)

Edit:
Eigenlijk is het ook heel handig voor wanneer je meerdere apps als o.a. N26, Revolut, Wise etc hebt.
Je kunt dan van allen een fysieke kaart bestellen (wat vaak weer verzendkosten met zich mee brengt).

Maar je kunt ook gewoon de digitale kaarten laden in Curve en dan daar gewoon de fysieke kaart van gebruiken. Heb je nog maar één keer verzendkosten :)

(alleen jammer dat je maar 2 kaarten kunt toevoegen met et gratis account)

[ Voor 33% gewijzigd door Rockel83 op 12-11-2023 18:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Rockel83 schreef op zondag 12 november 2023 @ 17:10:
(alleen jammer dat je maar 2 kaarten kunt toevoegen met et gratis account)
Drie vanaf 15 november.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
Ah dat zou precies genoeg zijn voor mij. Bedankt voor de aanvulling d:)b

Edit:
Die betaalde abonnementen bieden leuke extra's, maar de maandelijkse kosten zijn dan ook wel vrij hoog.
Al bij al wel gewoon een handig platform tot dusver. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Rockel83 op 12-11-2023 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:12
Zijn er mensen die ervaringen hebben met de bank Finom? Wil daar mijn bedrijgsrekening openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 20:25
theduke1989 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:28:
Zijn er mensen die ervaringen hebben met de bank Finom? Wil daar mijn bedrijgsrekening openen.
Een paar maanden geleden kwam dit bedrijf hier ook al eens langs. Finom heeft alleen een vergunning als elektronischgeldinstelling, is dus geen bank. Ik denk dat je vraag niet helemaal on-topic is in het grote gratis bankentopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Iemand die het toevallig al gelukt is om meer dan 2 kaarten toe te voegen bij Curve?

Vanaf vandaag zou het mogelijk moeten zijn om 3 kaarten toe te voegen aan het gratis account. Heb het al een aantal malen geprobeerd, maar blijf telkens de melding krijgen: "wallet maxed out".

Of iemand enig idee of die "standaard Curve wallet" (volgens mij voor ontvangen van cashback) hierin ook meetelt? Al heb je totaal geen invloed op die kaart. Terwijl de voorwaarden het dus over 3 kaarten en accounts heeft die je toe kunt voegen.

https://cdn.buttercms.com/QXzvmJHVQW2prbOWFVmY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
Rockel83 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:26:
Iemand die het toevallig al gelukt is om meer dan 2 kaarten toe te voegen bij Curve?
Gelukt, ja. Gratis curve, nee.
Ik had 300 kaarten, dus vandaar die upgrade.
Curve chargeback werkt de helft van de keren best wel goed, vooral bij bedragen onder de 50 dollar.
Curve verzekering is waardeloos: bellen wil niet, het formulier is moeilijk te vinden en ze lossen niks voor je op als je toch dat verborgen formulier vindt en een claim indient.

[ Voor 3% gewijzigd door Weicool op 15-11-2023 22:45 ]

• nielsiejjj92
Weicool schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:44:
[...]

Gelukt, ja. Gratis curve, nee.
Ik had 300 kaarten, dus vandaar die upgrade.
Curve chargeback werkt de helft van de keren best wel goed, vooral bij bedragen onder de 50 dollar.
Curve verzekering is waardeloos: bellen wil niet, het formulier is moeilijk te vinden en ze lossen niks voor je op als je toch dat verborgen formulier vindt en een claim indient.
Mag ik vragen hoe je aan 300 kaarten komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Of-Aaargh schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:47:
[...]

Een paar maanden geleden kwam dit bedrijf hier ook al eens langs. Finom heeft alleen een vergunning als elektronischgeldinstelling, is dus geen bank. Ik denk dat je vraag niet helemaal on-topic is in het grote gratis bankentopic.
Tja, Wise, Curve en diverse andere fintech zonder bankvergunning worden hier ook besproken.

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:12
Of-Aaargh schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:47:
[...]

Ik zie op hun pagina toch voor een SOLO account dat het gratis is. Ik woon in Duitsland, dus zou prima zijn.
https://finom.de/#tariff-default
En de reviews zijn ook Prima, niet alle zijn even goed, maar krijgt toch een 4.5/5 https://de.trustpilot.com/review/finom.de

• Weicool
nielsiejjj92 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:45:
[...]

Mag ik vragen hoe je aan 300 kaarten komt?
Is niet eens zo moeilijk: bunq beperkt het aantal virtuele kaarten die je kunt hebben niet eens, maar rekent gewoon een vast bedrag voor elke 20 kaarten die tegelijkertijd actief zijn. Revolut laat je ook oneindig veel eigen ontwerpen op een nieuwe Revolut kaart printen. Je kunt daarnaast nog veel gratis kaarten voor bedrijven krijgen, en daarnaast andere kaarten voor binding met andere Europese landen krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Weicool op 16-11-2023 10:12 ]

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:42
Weicool schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:10:
[...]

Is niet eens zo moeilijk: bunq beperkt het aantal virtuele kaarten die je kunt hebben niet eens, maar rekent gewoon een vast bedrag voor elke 20 kaarten die tegelijkertijd actief zijn. Revolut laat je ook oneindig veel eigen ontwerpen op een nieuwe Revolut kaart printen. Je kunt daarnaast nog veel gratis kaarten voor bedrijven krijgen, en daarnaast andere kaarten voor binding met andere Europese landen krijgen.
Maar wat doe je dan met die 300 kaarten? En eerder gaf je aan dat cashbacks 50% van de tijd werken. Doe je er dan zoveel?

• Weicool
oohh schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:15:
[...]

Maar wat doe je dan met die 300 kaarten? En eerder gaf je aan dat cashbacks 50% van de tijd werken. Doe je er dan zoveel?
Elke bestelling, elke trial (inclusief voor familieleden), elke kaart verificatie, elk abonnement op een aparte kaart voor administratieve redenen. Heel veel online bestellingen, maar ook veel niet geleverd. Soms niet eens een factuur na het geld afgeschreven is. Een enkele keer geld van een fysieke kaart afgeschreven voordat de kaart bezorgd was.

[ Voor 14% gewijzigd door Weicool op 16-11-2023 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:42
Nu een paar kaartbetalingen gedaan in Londen (in GBP) met N26. Bij de meeste transacties staat aan “markup” vermeld met steeds andere percentages (~ 0,10%). Ik dacht dat N26 geen toeslagen rekende voor kaartbetalingen in vreemde valuta, dus iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 20:38
budjepaul schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:20:
Nu een paar kaartbetalingen gedaan in Londen (in GBP) met N26. Bij de meeste transacties staat aan “markup” vermeld met steeds andere percentages (~ 0,10%). Ik dacht dat N26 geen toeslagen rekende voor kaartbetalingen in vreemde valuta, dus iemand enig idee wat dit kan zijn?
Je betaalt de wisselkoers die via Mastercard wordt berekend. Volgens mij is de mark-up het verschil tussen de "markt" en de rate van Mastercard.

EDIT
Ik ben even door mijn eigen transacties gegaan. Daar zie ik bij een online betaling geen markup. Dus het is echt alleen bij transacties met je Mastercard.

[ Voor 13% gewijzigd door LongBowNL op 19-11-2023 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
budjepaul schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:20:
Verschil tussen de Mastercard koers en de koers die de Europese Centrale bank aanhoudt. Ze zijn wettelijk verplicht dit te vermelden. N26 rekent geen koersopslag, Nederlandse banken wel (vaak 2%)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:42
Thanks @LongBowNL en @nielsiejjj92 ! Weer wat geleerd vandaag. Wel opvallend dat het dus geen vaste markup van Mastercard is, maar eentje die per transactie anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
Ik heb vorige week voor het eerst Yoursafe kunnen proberen. Wat een ramp! Niet eens mogelijk geld over te boeken vanuit de app, en het geld dat ik zelf naar mijn Yoursafe rekening heb overgemaakt is na een week nog niet eens bijgeschreven op de Yoursafe rekening…
De Yoursafe Klantenservice zegt het geld bevroren te hebben en geen verdere informatie te kunnen verstrekken.

[ Voor 30% gewijzigd door Weicool op 20-11-2023 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Wise betaalt sinds vandaag 3.64% interest. Werkt prima. (is geen echte spaarrekening maar een belegging in een geldmarkt fonds.)

Vandaag ook mijn gratis Visa direct debit card binnengekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Verse kan denk ik uit de openings post. Bestaat niet meer volgens de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Ik heb al een tijdje Revolut, en sinds kort ook Curve. Ik wist wel al langer dat beiden ook betaalde abonnementen hebben, maar eigenlijk nooit echt naar gekeken. Ten eerste omdat ik het eigenlijk alleen sporadisch eens gebruik voor internetbetalingen (vind die wegwerpkaarten wel handig). Maar ook dat ik de maandelijkse kosten eigenlijk best wel hoog vond en niet meteen meerwaarde zag.

Maar ik heb gisteren eens zitten scrollen. En eigenlijk bied Revolut best wel interessante zaken vanaf Premium. Verzekeringen, VPN en andere zaken waar je normaal wellicht los voor betaald, cashbacks etc.
En als je veel reist heeft het juist meer voordelen om nog verder te upgraden denk ik (Ultra is wel echt uitgebreid)
Curve idem, maar voor mijn gevoel minder dan Revolut bied voor hetzelfde geld.

Ik vroeg me eigenlijk af of er hier meer mensen gebruik maken van deze extra perks (wellicht nog van andere kaart aanbieders?) En hoe dit bevalt?

Revolut heeft nu 2 maanden gratis zie ik (maar je zit er dan wel weer een jaar aan vast).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 20:25
Rockel83 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:55:

Ik vroeg me eigenlijk af of er hier meer mensen gebruik maken van deze extra perks (wellicht nog van andere kaart aanbieders?) En hoe dit bevalt?

Revolut heeft nu 2 maanden gratis zie ik (maar je zit er dan wel weer een jaar aan vast).
Ik denk op deze plek niet. Want dit is het gratis banken-topic. Wellicht kun je je vraag over betaalde functies van Revolut stellen op andere topics, zoals hier of hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Of-Aaargh schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:19:
[...]

Ik denk op deze plek niet. Want dit is het gratis banken-topic. Wellicht kun je je vraag over betaalde functies van Revolut stellen op andere topics, zoals hier of hier.
Als ik in de openingspost kijk, dan gaat het hier toch juist om de genoemde banken? En wanneer ik het Revolut topic over Curve begin, krijg ik wellicht hetzelfde antwoord.
Afgezien van de betaalde perks, waar de vraag dus over ging, blijven het nog steeds diezelfde gratis banken als in de OP.

Maar zie nu dat er ook weer een apart topic bestaat voor Premium, bedankt voor het linkje. Ga ik ook eens kijken. In 2017 "doodgebloed" :P

[ Voor 8% gewijzigd door Rockel83 op 22-11-2023 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weicool
Rockel83 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:55:
Ik heb al een tijdje Revolut, en sinds kort ook Curve. Ik wist wel al langer dat beiden ook betaalde abonnementen hebben, maar eigenlijk nooit echt naar gekeken. Ten eerste omdat ik het eigenlijk alleen sporadisch eens gebruik voor internetbetalingen (vind die wegwerpkaarten wel handig). Maar ook dat ik de maandelijkse kosten eigenlijk best wel hoog vond en niet meteen meerwaarde zag.

Maar ik heb gisteren eens zitten scrollen. En eigenlijk bied Revolut best wel interessante zaken vanaf Premium. Verzekeringen, VPN en andere zaken waar je normaal wellicht los voor betaald, cashbacks etc.
En als je veel reist heeft het juist meer voordelen om nog verder te upgraden denk ik (Ultra is wel echt uitgebreid)
Curve idem, maar voor mijn gevoel minder dan Revolut bied voor hetzelfde geld.

NordVPN, DragonPass & ClassPass als extra’s bij revolut Ultra zijn legitiem.
Bijzonder in Nederland is dat je bij ClassPass naast fitness ook gezonde salades en smoothies kunt ophalen in de Randstad.

De Verzekering bij curve en revolut zou ik niet aanraden.

• Rockel83
Weicool schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:59:
[...]

NordVPN, DragonPass & ClassPass als extra’s bij revolut Ultra zijn legitiem.
Bijzonder in Nederland is dat je bij ClassPass naast fitness ook gezonde salades en smoothies kunt ophalen in de Randstad.

De Verzekering bij curve en revolut zou ik niet aanraden.
Ah bedankt voor de info/ervaring. Zat eigenlijk Premium te overwegen. Die anderen vind ik maandelijks best wel prijzig worden. Die extra's als b.v. NordVPN etc. vond ik eigenlijk juist interessant omdat weer mooi compenseert. Daar betaal je normaliter ook al een paar euro per maand voor. Plus heb je dan meteen wat meer extra's. €10 p/m vond ik eerst best wel prijzig. Maar dit soort zaken meenemende vind ik het eigenlijk wel meevallen.

Met die verzekeringen heb je slechte ervaring? Qua dekking of afhandeling misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-05 09:12
Weten jullie bij welke gratis bank het mogelijk is om meerdere passen / pashouders te hebben?

Ik wil samen met mijn partner (niet getrouwd) over een gezamenlijke rekening beschikken voor de boodschappen die we allebei kunnen inzien via mobiel, naar kunnen storten en mee betalen.

Zijn er meerdere tweakers die dit willen / een oplossing voor hebben? Thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:42
Cormo schreef op zondag 26 november 2023 @ 09:36:
Weten jullie bij welke gratis bank het mogelijk is om meerdere passen / pashouders te hebben?

Ik wil samen met mijn partner (niet getrouwd) over een gezamenlijke rekening beschikken voor de boodschappen die we allebei kunnen inzien via mobiel, naar kunnen storten en mee betalen.

Bij Revolut kan dit met een gratis en/of rekening. Bij andere banken kan het ook wel met extra passen, maar dit is wat mooier. Vergeet niet via een referral treintje aan te melden, dat krijg je er direct ook nog wat voor terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83

Ik weet even niet of je er meerdere rekeninghouder/pashouders kunt gebruiken, maar zelf heel tevreden over Openbank.
Valt binnen het Europese DGS (Spanje weliswaar, maar kantoor/klantenservice in NL).

Daar kun je volgens mij zoveel passen en rekeningen aanvragen als je wilt. Heb er b.v. zelf 2 betaalrekeningen en 3 spaarrekeningen :p . En allemaal gratis. Ook het toezenden van de passen is gratis.

Als je er geen gezamenlijke rekening kunt openen. Dan zou je de rekening misschien nog op één iemands naam kunnen zetten en beiden maandelijks storten (noem maar iets). En dan gewoon meerdere passen aanvragen voor diezelfde rekening. Of je dan 2 betaalpassen tegelijkertijd kunt aanvragen of gebruiken voor dezelfde rekening, dat weet ik niet. Maar voor iedere rekening kun je sowieso een normale debit meastro kaart aanvragen en een debit mastercard. Dus komt dan vrijwel op hetzelfde neer.

Edit:
Volgens Google is er een gezamelijke rekening niet mogelijk: "Bij N26, Openbank en Revolut kun je geen gezamenlijke rekening openen."

[ Voor 5% gewijzigd door Rockel83 op 26-11-2023 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
bij welke gratis bank het mogelijk is om meerdere passen / pashouders te hebben?
Meerdere passen: Revolut, OpenBank en elke instelling waarvan je de pas in Apple en Google Pay kan laden.
Meerdere pashouders: geen idee. Ik neem even aan ieder dat je bedoelt dat jij en je partner ieder een pas met je eigen naam hebt.
die we allebei kunnen inzien via mobiel, naar kunnen storten en mee betalen.
Voor het inzien heb je een App nodig, en die kan niet altijd actief zijn op meerdere toestellen. Die van Revolut is geen probleem, maar bijv. die van Plutus en Curve kan je niet op twee apparaten gebruiken, althans dan word je steeds op het vorige apparaat uitgelogd. Met OpenBank heb ik geen ervaring wat dit betreft.
Naar storten kan naar zowel Revolut als OpenBank.
Mee betalen, met de (virtuele) pas, en vanuit de App.

In het dagelijks gebruik maakt het niet uit wiens naam op de (virtuele) pas staat. Mijn partner en ik gebruiken hiervoor Revolut. Ook handig voor het betalen van betaalverzoeken (iDEAL).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-05 09:12
Thnx allen voor de reacties.

Mijn partner komt uit het buitenland (Amerika en dus ik dacht dat een gezamenlijke rekening niet mogelijk was. Financiele instellingen hier in Europa doen wat moeilijker als je uit Amerika komt.

Het idee was dat we samen kunnen betalen van de rekening met meerdere passen en ook het saldo etc. op de eigen telefoon kunnen inzien. Snap dat dat niet bij alle banken kan en een rekening is gekoppeld aan 1 telefoon.

Ik heb zelf Revolut en bevalt me prima, zeker voor betalingen in het buitenland.

Nu zie ik wel dat je op basis van een verblijfsvergunning (ipv paspoort) ook een joint account kan aanvragen. Dit gaan we dan ook doen, dan is het probleem hopelijk opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
Cormo schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:26:
Thnx allen voor de reacties.

Mijn partner komt uit het buitenland (Amerika en dus ik dacht dat een gezamenlijke rekening niet mogelijk was. Financiele instellingen hier in Europa doen wat moeilijker als je ook in Amerika

Het idee was dat we samen kunnen betalen van de rekening met meerdere passen en ook het saldo etc. op de eigen telefoon kunnen inzien. Snap dat dat niet bij alle banken kan en een rekening is gekoppeld aan 1 telefoon.

Ik heb zelf Revolut en bevalt me prima, zeker voor betalingen in het buitenland.

Nu zie ik wel dat je op basis van een verblijfsvergunning (ipv paspoort) ook een joint account kan aanvragen. Dit gaan we dan ook doen, dan is het probleem hopelijk opgelost.
Ik vermoed dat banken moeilijk doen omdat je partner een US person is zoals ze dat noemen. Voor banken kost dat extra geld (compliance) en daarom meer kosten: https://www.nvb.nl/themas...merikaanse-nationaliteit/

Ik hoop dat Revolut minder moeilijk doet en je met je partner gewoon kunt bankieren samen *;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weicool
Rockel83 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 18:27:
[...]

Ah bedankt voor de info/ervaring. Zat eigenlijk Premium te overwegen. Die anderen vind ik maandelijks best wel prijzig worden. Die extra's als b.v. NordVPN etc. vond ik eigenlijk juist interessant omdat weer mooi compenseert. Daar betaal je normaliter ook al een paar euro per maand voor. Plus heb je dan meteen wat meer extra's. €10 p/m vond ik eerst best wel prijzig. Maar dit soort zaken meenemende vind ik het eigenlijk wel meevallen.

Met die verzekeringen heb je slechte ervaring? Qua dekking of afhandeling misschien?
Zowel slechte dekking van wat er met de kaart betaald moet worden als slechte afhandeling met eindeloze uitrekkingen van verplichte documentatie tot maandenlang geen reactie. Mijn advies: kies er een die binnen 1 seconde de claims automatisch afhandelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Weicool schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:20:
[...]

Zowel slechte dekking van wat er met de kaart betaald moet worden als slechte afhandeling met eindeloze uitrekkingen van verplichte documentatie tot maandenlang geen reactie. Mijn advies: kies er een die binnen 1 seconde de claims automatisch afhandelt!
M.b.t. dat laatste advies: dan valt er weinig te kiezen want er is geen enkele verzekeraar die een claim automatisch afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
Wally2002 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 05:52:
[...]

M.b.t. dat laatste advies: dan valt er weinig te kiezen want er is geen enkele verzekeraar die een claim automatisch afhandelt.
Hint: die zijn er wel! De redenering erachter is dat personeel tot een bepaald bedrag duurder is dan het gewoon automatisch af te handelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Weicool op 28-11-2023 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
Weicool schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:53:
Ik heb vorige week voor het eerst Yoursafe kunnen proberen. Wat een ramp! Niet eens mogelijk geld over te boeken vanuit de app, en het geld dat ik zelf naar mijn Yoursafe rekening heb overgemaakt is na een week nog niet eens bijgeschreven op de Yoursafe rekening…
De Yoursafe Klantenservice zegt het geld bevroren te hebben en geen verdere informatie te kunnen verstrekken.
Ik heb mijn geld terug bij Yoursafe, maar deze EMI is zo slecht dat ik het niemand aan zou raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Weicool schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:28:
[...]

Hint: die zijn er wel! De redenering erachter is dat personeel tot een bepaald bedrag duurder is dan het gewoon automatisch af te handelen.
Dat is idd logisch, maar gaat dan om relatief kleine bedragen/claims. Welke alternatieven hebben dan wel die verregaande automatisering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
nielsiejjj92 schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:05:
[...]

Ik vermoed dat banken moeilijk doen omdat je partner een US person is zoals ze dat noemen. Voor banken kost dat extra geld (compliance) en daarom meer kosten: https://www.nvb.nl/themas...merikaanse-nationaliteit/

Ik hoop dat Revolut minder moeilijk doet en je met je partner gewoon kunt bankieren samen *;
@Cormo wat @nielsiejjj92 hierboven aangeeft is vermoedelijk de reden dat het wat moeizamer gaat om bijvoorbeeld tekeningen te openen tbv je partner met US nationaliteit. De invoering van FATCA heeft nogal wat teweeg gebracht.

Echter, het is zeker niet onmogelijk en simpelweg ook niet toegestaan om US persons als klant te weigeren.

Als voorbeeld, Binck had in het begin (zo’n 10 jaar geleden) het standpunt ingenomen om simpelweg alle “US persons” te weigeren (mogelijk zelfs bestaande klanten te lozen) en is daarvan teruggefloten.

Op zich is het ook onzin om te weigeren, want ongeacht of iemand wel of niet US person is: de vaststelling daarvan moet sowieso plaatsvinden, de rapportage is toch al ingeregeld aan de achterkant, dus je kunt ze (je bestaande en nieuwe klanten die US person blijken te zijn) net zo goed ‘gewoon’ meenemen.

Mocht je nog tegen moeilijkheden aanlopen, deze partij is destijds behoorlijk aan de gang geweest om van alles geregeld te krijgen en kunnen je misschien ergens mee op weg helpen:
https://americansoverseas.org/nl/

Let op: het is een commerciële partij. Ik heb er geen enkele relatie mee en kan ook niet oordelen over de kwaliteit van dienstverlening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
Hebben mensen hier al een Nederlandse Revolut IBAN?
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste