Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
Ik vind de rente bij Raisin best wel laag in vergelijking tot Revolut en Nexo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 28-03 12:20
Zeven NL banken hebben samen IDIN, waarmee je je kan identificeren.
De gratis banken (Revolut, Open Bank, N26) nemen geen deel aan IDIN.

Nu loop ik er tegenaan dat een organisatie mij alleen toestaat om me te identificeren via IDIN. En ik heb geen NL bankrekening meer.

Iemand hier eerder tegenaan gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:02

de Peer

under peer review

Olifant123 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:29:

Nu loop ik er tegenaan dat een organisatie mij alleen toestaat om me te identificeren via IDIN. En ik heb geen NL bankrekening meer.

kon je daar bunq niet voor gebruiken?

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:40

Niet alleen de gratis buitenlandse banken, maar ook Knab doet niet mee bijvoorbeeld. Zou het probleem terugleggen bij de organisatie; zij hebben gekozen voor IDIN en hun risico dat niet alle klanten daarover beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03

Dit is toch echt een probleem van betreffende organisatie. Heb je die al om een alternatief gevraagd?
Zoals hiervoor aangegeven zijn er meerdere banken die het niet ondersteunen (waarbij het m.i. niet ter zake doet of het een 'gratis' bank is of niet, maar dat terzijde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olifant123
Bedankt voor jullie reacties.

@de Peer Bij Bunq heb ik alleen Easy Savings, dan werkt IDIN niet helaas.
@budjepaul en @Wally2002 heb het teruggelegd via de klantenservice, er is helaas geen alternatief beschikbaar. En dat terwijl het om een publieke organisatie gaat (bedrijf wat hier in opdracht van de gemeente het afval ophaalt, IDIN identificatie is nodig voor toegang tot de afvalapp en inzicht in betalingen, legingen etc.).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:25
Olifant123 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:18:

@budjepaul en @Wally2002 heb het teruggelegd via de klantenservice, er is helaas geen alternatief beschikbaar. En dat terwijl het om een publieke organisatie gaat (bedrijf wat hier in opdracht van de gemeente het afval ophaalt, IDIN identificatie is nodig voor toegang tot de afvalapp en inzicht in betalingen, legingen etc.).
Ik weet niet zo 1, 2, 3 welke wetgeving hier over gaat en waar je die kan vinden, maar ik durf met redelijke zekerheid te stellen dat het niet toegestaan is maar 1 methode aan te bieden op het moment dat iets elektronisch gaat. In ieder geval bij betalingen is dit zo, en ik zie niet in waarom het (uit de lucht geplukt voorbeeld) niet geldig zou zijn als jij daar naar het kantoor gaat en je ter plekke wil identificeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Olifant123 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:18:

Dank, het feit dat het hier om een gemeentelijke dienst gaat waar je dus geen enkele keus hebt maakt het m.i. al klip en klaar dat alleen accepteren van IDIN geen stand kan houden.

Als de organisatie niet met een oplossing komt lijkt mij de volgende stap die richting gemeente.

Edit: overigens zou ik voor een gemeente verwachten dat de toegang via DigiD gaat. Dat zal hier wel lastig liggen omdat de app door een andere partij wordt aangeboden. iDin zal vermoedelijk makkelijker te organiseren zijn dan Digid.

Ik ben benieuwd waar de gemeente mee gaat komen. Wellicht een workarround voor de identificatie. Ik zou wel oppassen als ze via bv e-mail een kopie ID gaan vragen. Een andere oplossing kan natuurlijk zijn dat je de app helemaal niet hoeft te gebruiken en op een andere manier de informatie wordt aangeleverd.

[ Voor 24% gewijzigd door Wally2002 op 22-07-2023 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpeeriny
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-05 15:55
Wally2002 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 06:31:
[...]

Stap 1 is verder de kosten voor opname die de bank rekent uitzoeken en vanaf welke limieten je moet betalen.
Dan kun je bij de goedkoopste beginnen.

Verdere optimalisatie is kijken welke wisselkoers het gunstigst is. Eventueel via Revolut vooraf al geld wisselen in de app.

Denk je over de limieten voor gratis opname te gaan?
Dan zou je nog andere gratis banken kunnen overwegen:
Vivid standard (200 euro per maand gratis opnemen, minimaal 50 per opname, - maar je moet wel 1000 euro saldo of 100 euro aan aandelen aanhouden om de maandelijkse bijdrage op nul te houden).
N26 standard: 3 gratis opnames per maand, daarna 3 eur per opname. Wisselkoersopdlag 1,7%

Let verder op mogelijke kosten die de ATM rekent buiten de bank om en nooit dynamic currency conversion gebruiken.
toon volledige bericht
Ik ga dit jaar eenzelfde lange reis door Midden- en Zuid-Amerika maken en ben sinds kort ook begonnen te onderzoeken welke diensten het meest geschikt voor mijn situatie zijn. Uitgangspunten zijn met name 1) geld opnemen bij ATM's en 2) pinbetalingen, beide zo goedkoop mogelijk, dus zonder transactiekosten en op basis van de werkeljke wisselkoers zonder opslag door de bank. Of dit kan met Maestro, Visa of Mastercard maakt me geeneens veel uit. Ik ben bereid voor één te betalen a max. 10eu/maand.

Uiteindelijk ben ik nu op Wise en N26 uitgekomen. De eerste vanwege de gratis dienst, de werkelijke wisselkoersen en de vele valuta die in de app gezet kunnen worden. Wise ga ik dan voornamelijk gebruiken voor alle pinbetalen, ook i.c.m. met de Wise Card (eenmalige kosten). En mij lijkt het N26 You abo à 9,90eu/maand dan handig vanwege de gratis ATM geldopnames wereldwijd (o.b.v. fair use policy, nog even uitzoeken hoeveel dit exact is). Alleen onhandig dat ze 3% fee rekenen voor iDEAL topups

Verder houd ik als backup mijn eigen bank incl. creditcard aan. Maar vanwege de kosten voor zowel geldopnames en de koersopslagen wil ik die zo weinig mogelijk proberen te gebruiken.
kwon schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:54:
[...]

Ik zie in dit rijtje geen optie om zonder koersopslag met een Mastercard te betalen. Daar zou je N26 nog voor kunnen overwegen.
En dan hebben we inderdaad ook nog een Mastercard extra. Met Wise volgens een VISA.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-04 06:48
Jpeeriny schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:11:
[...]

Alleen onhandig dat ze 3% fee rekenen voor iDEAL topups
Ik weet niet precies waarom je dat wilt gebruiken aangezien je GRATIS kan overboeken middels IBAN rekeningnummer. Net zoals naar andere Nederlandse rekeningen maar dan met extra wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpeeriny
TheSander562 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:16:
[...]

Ik weet niet precies waarom je dat wilt gebruiken aangezien je GRATIS kan overboeken middels IBAN rekeningnummer. Net zoals naar andere Nederlandse rekeningen maar dan met extra wachttijd.
Ja via bankoverschrijving duurt het een aantal dagen, zie eerste post. Via iDEAL staat het vrijwel direct op je rekening, toch handig!? Zeker als je in het buitenland op vakantie bent en opeens dringend geld nodig hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

Ik ga dit jaar eenzelfde lange reis door Midden- en Zuid-Amerika maken en ben sinds kort ook begonnen te onderzoeken welke diensten het meest geschikt voor mijn situatie zijn. Uitgangspunten zijn met name 1) geld opnemen bij ATM's en 2) pinbetalingen, beide zo goedkoop mogelijk, dus zonder transactiekosten en op basis van de werkeljke wisselkoers zonder opslag door de bank. Of dit kan met Maestro, Visa of Mastercard maakt me geeneens veel uit. Ik ben bereid voor één te betalen a max. 10eu/maand.

Uiteindelijk ben ik nu op Wise en N26 uitgekomen. De eerste vanwege de gratis dienst, de werkelijke wisselkoersen en de vele valuta die in de app gezet kunnen worden. Wise ga ik dan voornamelijk gebruiken voor alle pinbetalen, ook i.c.m. met de Wise Card (eenmalige kosten). En mij lijkt het N26 You abo à 9,90eu/maand dan handig vanwege de gratis ATM geldopnames wereldwijd (o.b.v. fair use policy, nog even uitzoeken hoeveel dit exact is). Alleen onhandig dat ze 3% fee rekenen voor iDEAL topups

Verder houd ik als backup mijn eigen bank incl. creditcard aan. Maar vanwege de kosten voor zowel geldopnames en de koersopslagen wil ik die zo weinig mogelijk proberen te gebruiken.

[...]

En dan hebben we inderdaad ook nog een Mastercard extra. Met Wise volgens een VISA.
toon volledige bericht
Wise lijkt hier soms onterecht gezien te worden als de voordeligste optie als het gaat om kaartbetalingen in niet-euro's. Wat mij betreft is dat niet juist. Wise rekent namelijk standaard al een wisselkoersopslag van 0,43%. En in veel gevallen pakt die nog een stuk hoger uit.

Bij een omwisseling van euro's naar Chileense pesos pakken ze bijvoorbeeld al 1,12%. Revolut is dan aanzienlijk voordeliger. Nu zullen er zeker ook voorbeelden zijn waarin Wise juist weer voordeliger is, maar voor de meer gangbare munten zijn zij vaak niet de beste keuze. (Of je neemt gewoon Wise én Revolut :p)

N26 houdt zich puur aan de wisselkoersen van Mastercard zonder verdere opslag. Dus wellicht is dat voor kaartbetalingen ook helemaal geen slechte optie. Al mis je daar wel de mogelijkheid om buitenlandse valuta daadwerkelijk op je account te hebben staan zoals bij Wise en Revolut. Andere optie is eventueel Openbank met de reisvoordelen aan. Ook zij gebruiken dan de Mastercard-wisselkoers zonder opslag. Je kunt dan vijf keer per maand gratis geld opnemen (plus een onbeperkt aantal keer bij ATMs van Santander).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Jpeeriny schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:26:
[...]

Ja via bankoverschrijving duurt het een aantal dagen, zie eerste post. Via iDEAL staat het vrijwel direct op je rekening, toch handig!? Zeker als je in het buitenland op vakantie bent en opeens dringend geld nodig hebt.
In ieder geval vanaf Rabobank en ABN AMRO kun je instant overboeken naar N26. Met ING waarschijnlijk nog niet. Afhankelijk van je bank zijn er dus wel mogelijkheden om die 3% te ontlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

[...]

[...]

toon volledige bericht
Ook ik vraag me af waarom Revolut ontbreekt in dit verhaal. mijn indruk was altijd dat zij het meest interessant zijn, maar mogelijk ondersteunen ze niet alle door jou gewenste valuta's?

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpeeriny
TexMex schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:57:
[...]

Wise lijkt hier soms onterecht gezien te worden als de voordeligste optie als het gaat om kaartbetalingen in niet-euro's. Wat mij betreft is dat niet juist. Wise rekent namelijk standaard al een wisselkoersopslag van 0,43%. En in veel gevallen pakt die nog een stuk hoger uit.

Bij een omwisseling van euro's naar Chileense pesos pakken ze bijvoorbeeld al 1,12%. Revolut is dan aanzienlijk voordeliger. Nu zullen er zeker ook voorbeelden zijn waarin Wise juist weer voordeliger is, maar voor de meer gangbare munten zijn zij vaak niet de beste keuze. (Of je neemt gewoon Wise én Revolut :p)
Ah goed punt! Dit had ik dan verkeerd gelezen. Ik dacht dat ze enkel een fee in rekening brengen bij money transfers (naar derden) of indien je betaalt in een currency die je niet of onvoldoende in je balance hebt. Wise of Revolut is mij om het even (Met Wise wel een VISA). Een van deze diensten wil ik sec gebruiken voor het doen van alle pin/kaart betalingen.
N26 houdt zich puur aan de wisselkoersen van Mastercard zonder verdere opslag. Dus wellicht is dat voor kaartbetalingen ook helemaal geen slechte optie. Al mis je daar wel de mogelijkheid om buitenlandse valuta daadwerkelijk op je account te hebben staan zoals bij Wise en Revolut. Andere optie is eventueel Openbank met de reisvoordelen aan. Ook zij gebruiken dan de Mastercard-wisselkoers zonder opslag. Je kunt dan vijf keer per maand gratis geld opnemen (plus een onbeperkt aantal keer bij ATMs van Santander).
Ja het voordeel van Wise/Revolut is de goede wisselkoersen. N26 ga ik sowieso nemen vanwege de gratis geldopnames (fair use policy). Zeker omdat we op reis het nodige in cash gaan/willen betalen. Bovendien zijn er landen die we aandoen waarin Wise/Revolut niet voorziet.
TexMex schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:02:
[...]

In ieder geval vanaf Rabobank en ABN AMRO kun je instant overboeken naar N26. Met ING waarschijnlijk nog niet. Afhankelijk van je bank zijn er dus wel mogelijkheden om die 3% te ontlopen.
We hebben ASN en Rabobank, dus dat zit dan wel snor.
de Peer schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:04:
[...]

Ook ik vraag me af waarom Revolut ontbreekt in dit verhaal. mijn indruk was altijd dat zij het meest interessant zijn, maar mogelijk ondersteunen ze niet alle door jou gewenste valuta's?
Omdat ik één gratis en één betaalde dienst wil. De betaalde dienst wordt zoals reeds omschreven sowieso N26 vanwege de gratis ATM withdrawals en de mooie bijkomstigheden zoals verzekeringen. Voor de gratis dienst neigde ik dus naar Wise, maar ik had hun transfer fee's niet goed ingeschat. Ik dacht dat je kosteloos en eindeloos kon schakelen tussen currencies in je wallet. Bij de gratis variant van Revolut zag ik dat free-free currency exchange tot 1000 GPB/maand is gelimiteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@Jpeeriny Vlak ook N26 niet uit voor de goede wisselkoersen. Je kunt daarmee dan wel geen andere currencies in je wallet zetten, maar alle betalingen zijn wel zonder enige opslag. Zie ook hier.

Misschien is het handig om met wat kleine betalingen in niet-euro's te testen welke van de drie nu precies het voordeligst is (al verschilt dat waarschijnlijk ook weer per land). Ik verwacht dat N26 niet of nauwelijks onder doet voor de andere twee (en waarschijnlijk zelfs voordeliger is dan Wise).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:53
Blijkbaar kan je de ABN/ICS app maar op een apparaat gebruiken… wat een zinloze beperking.

Onderweg gebruikt ik altijd mobiel, maar mijn expenses manage ik op mijn iPad Pro want lekker groot qua display. Dat is teveel gevraagd blijkbaar of mis ik hier iets?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:12
Bossie schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:43:
Blijkbaar kan je de ABN/ICS app maar op een apparaat gebruiken… wat een zinloze beperking.

Onderweg gebruikt ik altijd mobiel, maar mijn expenses manage ik op mijn iPad Pro want lekker groot qua display. Dat is teveel gevraagd blijkbaar of mis ik hier iets?
lastiger, maar je kunt ook op de website inloggen op je tablet. Enige manier ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05 15:39
Ga binnenkort naar Namibië, vroeg me af welke gratis bank tegenwoordig het meest interessant is voor pinnen/betalingen in het buitenland. Heb vorig jaar in Indonesië naar volle tevredenheid Revolut gebruikt maar begrijp dat ze tegenwoordig een "eigen" wisselkoers hebben. Openbank heb ik ook dus dat zou ook een optie kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 11:29
Revolut heeft altijd al een eigen wisselkoers gehad, namelijk de mid-market rate, maar sinds recent noemen ze die de Revolut exchange rate. Is echter nog altijd hetzelfde, en meestal de voordeligste die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05 15:39
Raymon89 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 19:41:
Revolut heeft altijd al een eigen wisselkoers gehad, namelijk de mid-market rate, maar sinds recent noemen ze die de Revolut exchange rate. Is echter nog altijd hetzelfde, en meestal de voordeligste die er is.
Oh ik dacht dat revolut minder gunstig was geworden ten opzichte van vorig jaar maar dan blijf ik lekker bij revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-05 15:02
Janpietertje89 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 00:41:
[...]

Oh ik dacht dat revolut minder gunstig was geworden ten opzichte van vorig jaar maar dan blijf ik lekker bij revolut.
Door de verandering laatst is revolut een stuk slechter geworden- zelfs slechter dan wise.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oY_Uq4NNvLEuNHArkA0k82CVPr0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZVHcf6vg1wznUEGGjlygrl3t.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjtqzUejR4SH59GdyjwHpHpKnXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O8kiB1nQGJ0ikO2DhEBi92Ra.jpg?f=fotoalbum_large

( revolut normaal gesproken 86.22 wise 86.38 )

Al is dit niet heel veel verschil, soms maak ik wel wat meer over dus ben ik benieuwd of iemand hier nu een betere optie weet dan wise nog? Vind het wel jammer want revolut alles op een plek was wel makkelijk! En helemaal omdat ze nu ook 10 euro oer maand gaan vragen voor unlimited bij revolut ipv 8..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

AMD and INTEL schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:46:
[...]

Door de verandering laatst is revolut een stuk slechter geworden- zelfs slechter dan wise.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Al is dit niet heel veel verschil, soms maak ik wel wat meer over dus ben ik benieuwd of iemand hier nu een betere optie weet dan wise nog? Vind het wel jammer want revolut alles op een plek was wel makkelijk! En helemaal omdat ze nu ook 10 euro oer maand gaan vragen voor unlimited bij revolut ipv 8..
Je moet ook niet in het weekend wisselen. Dan zit de beurs dicht en hanteert revolut een fee om dat risico te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
AMD and INTEL schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:46:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat komt inderdaad door de weekendopslag, zoals @de Peer terecht opmerkt. Met Revolut is het altijd verstandiger al vóór het weekend te wisselen, zodat je die opslag ontwijkt. Dan zal het bij de meer gangbare munten in de meeste gevallen toch echt voordeliger zijn dan Wise.

Wise rekent namelijk standaard al een wisselkoersopslag (dus ook doordeweeks) van 0,43%. En in veel gevallen pakt die nog een stuk hoger uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-05 15:02
de Peer schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:43:
[...]

Je moet ook niet in het weekend wisselen. Dan zit de beurs dicht en hanteert revolut een fee om dat risico te compenseren.
TexMex schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:54:
[...]

Dat komt inderdaad door de weekendopslag, zoals @de Peer terecht opmerkt. Met Revolut is het altijd verstandiger al vóór het weekend te wisselen, zodat je die opslag ontwijkt. Dan zal het bij de meer gangbare munten in de meeste gevallen toch echt voordeliger zijn dan Wise.

Wise rekent namelijk standaard al een wisselkoersopslag (dus ook doordeweeks) van 0,43%. En in veel gevallen pakt die nog een stuk hoger uit.
Ik heb de weekendkoers er al vanaf gehaald in dw berekening.

Vanaf originele post :
Met de weekendtoeslag is het 85.36 zoals in de screenshot staat.

Heb het op meerdere dagen geprobeerd en nu zonbeetje altijd slechter dan wise. Wat heel jammer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
AMD and INTEL schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:05:
[...]

[...]

Ik heb de weekendkoers er al vanaf gehaald in dw berekening.

Vanaf originele post :
Met de weekendtoeslag is het 85.36 zoals in de screenshot staat.

Heb het op meerdere dagen geprobeerd en nu zonbeetje altijd slechter dan wise. Wat heel jammer is.
Ik zie op Reddit hier en daar ook wat berichten dat het qua wisselkoers inderdaad toch wat minder is geworden met Revolut. Het lijkt echter wel per munt en per situatie te verschillen. En Wise komt er ook lang niet altijd gunstig uit.

Op dit moment lijkt Mastercard (zonder opslag) de gunstigste koersen te hebben, al zijn de verschillen klein. Dat maakt N26 en Openbank (met Travel+) wellicht weer interessanter. (Al zijn die natuurlijk vooral geschikt voor kaartbetalingen en minder voor het versturen van geld in niet-euro's.)

[ Voor 7% gewijzigd door TexMex op 06-08-2023 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-05 17:11
Beste mensen, ik lees dat bij andere mensen hun Revolutrekening wordt omgezet naar een NL-IBAN. Heeft iemand al zo'n mail ontvangen?

Edit: er wordt al hierover gesproken in het Revoluttopic. Kennelijk blijft de DGS wel in Litouwen.

[ Voor 27% gewijzigd door dirk_mec op 09-08-2023 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:03
Heeft er iemand hier, een gratis spaarrekening bij de Luxemburgse Advanzia bank? Zo ja, klopt het dat zij geen app hebben en alles via de site gedaan moet worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Datisraar schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:42:
Heeft er iemand hier, een gratis spaarrekening bij de Luxemburgse Advanzia bank? Zo ja, klopt het dat zij geen app hebben en alles via de site gedaan moet worden?
Ja dat klopt. Check even het spaartopic. Daar wordt Advanzia uitgebreid besproken. Dit topic gaat meer over betaalrekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1943460

Datisraar schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:42:
Ja klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
Ik zie Yoursafe inmiddels aan veel IDeal lijsten toegevoegd: wie is het allemaal gelukt om bij Yoursafe recent een rekening te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
de Peer schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:11:
[...]

Ja dat klopt. Check even het spaartopic. Daar wordt Advanzia uitgebreid besproken. Dit topic gaat meer over betaalrekeningen.
Dank! En wist ik niet dat er ook nog een aparte spaarrekening is bij tweakers. Ga ik daar naar toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Dank voor je reactie. Ik vind een bank app wel belangrijk, dan geen Advanzia voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirk_mec
Weicool schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:04:
Ik zie Yoursafe inmiddels aan veel IDeal lijsten toegevoegd: wie is het allemaal gelukt om bij Yoursafe recent een rekening te openen?
Yoursafe is niet interessant vanwege de vele kosten voor bijna elke handeling.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wally2002
De openingspost kan aangepast worden.

N26 heeft 24 augustus 2023 iDeal officieel gelanceerd, het persbericht suggereert een geleidelijke rollout in de komende dagen/periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 15:45
Heb met n26 toch mindere goede ervaringen.
Zou dan liever Revolut kiezen.
Maar ja dat is mijn mening en ervaring 🔆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 07:56
digiben schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:26:
Heb met beiden prima ervaring anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
@digiben kun je dan ook met ons delen welke mindere ervaring je met N26 hebt en waarom Revolut er bij jou uitspringt. Nu weten we eigenlijk nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:36
Wally2002 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:48:

N26 heeft 24 augustus 2023 iDeal officieel gelanceerd, het persbericht suggereert een geleidelijke rollout in de komende dagen/periode.
Erg mooi dit! In welke gevallen zou je dan nog een Nederlandse bank aan willen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
dutchnltweaker schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:14:
[...]

Erg mooi dit! In welke gevallen zou je dan nog een Nederlandse bank aan willen houden?
Ik had twee redenen:
- ik kon geen Rabobank-betaalverzoeken van vrienden betalen met Revolut. Dat is nu opgelost, nog niet voor Revolut, maar Rabobank heeft N26 wel in de lijst staan
- Raisin weigert mijn niet-NL IBAN

Mijn enige reden dat ik dus nog een Nederlandse rekening heb, is Raisin....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
[...]

Enige reden is het uitsluitend accepteren van NL IBAN's door financiële dienstverleners.
Is wat mij betreft geheel tegen het principe van een EU markt.
Waarbij het mij nog steeds niet duidelijk is op basis van welke wetgeving dit toegestaan is.

En eventueel nog partijen die identificatie via iDin vereisen. Dat m.i. nooit de enige manier mag en kan zijn, omdat alleen een handvol banken dit ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Wally2002 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:47:
kun je dan ook met ons delen welke mindere ervaring je met N26 hebt en waarom Revolut er bij jou uitspringt.
De basis, aanvragen, lukt niet. Terwijl Openbank, Raisin, Bigbank en later Revolut, Plutus en Curve geen enkel probleem geven. Ondertussen met familie Revolut in gebruik en geen behoefte meer aan N26.
En verder: Plutus naar Revolut VISA betalingen (via soort van iDeal), Curve GBP rewards naar Revolut GBP-rekening zonder wisselkoers en gratis (na quiz) cryptomunten om kennis te maken met het fenomeen crypto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
[...]

Omdat ik bij Nederlandse banken incidenteel rood kan staan.

Andersom: ook het gemak, waarom zou je alleen een buitenlandse bank aanhouden? Is dat omdat men niet bereid is om 3€ per maand te betalen in Nederland voor een bankrekening?
Je zit met eventueel met erfbelasting in het buitenland voor je nabestaanden als je alles via buitenlandse banken doet.

[ Voor 36% gewijzigd door Datisraar op 27-08-2023 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Wally2002 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:47:
@digiben kun je dan ook met ons delen welke mindere ervaring je met N26 hebt en waarom Revolut er bij jou uitspringt. Nu weten we eigenlijk nog niets.
Met vriendelijke contact... service, op verzekering... afboekingen waar je weken mee bezig bent terug te krijgen.
Bij Revolut altijd direct terug geboekt na hulp in de chat.
Dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
[...]

Ik niet meer, heb nu twee jaar Revolut.
Heb alles via Revolut lopen, na ik problemen kreeg met de Rabobank over stortingen crypto, hele wallets etc etc... Je eigen geld!
Gek word je er van bij die bank.
Rekening geblokkeerd, telefoon word er op gegooid als ze het zelf niet meer weten.
Dus ben blij dat er meer is als Rabobank.
Maar ja is mijn ervaring.
Ik heb bij Revolut nog nooit last gehad, ja een melding en of vraag over storting.
Kunnen ze bij rabo nog wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Moet wel zeggen al mijn inkomsten uitgaven lopen via Revolut.
Al heb ik dan crypto.com, wirex, nexo, bit2me, SwissBorg, Bitpanda, enzovoort.
Voor aankopen,, en als er wat over is boek ik het naar Revolut.
Staat er gelijk op... Eerste keer kan dagje langer duren!
Top, hoop dat het zo blijft 🔆
Ben ook maar een boeren lul.
En geen Elon Musk.😅

[ Voor 8% gewijzigd door digiben op 26-08-2023 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:34
Olifant123 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:24:
[...]

Mijn enige reden dat ik dus nog een Nederlandse rekening heb, is Raisin....
Onnodig dankzij de gratis Bunq rekening.

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiben
Heb geen gratis rekening..
Voor niks gaat de zon niet eens op 🎉
Maar ja doe waar je je eigen goed en lekker bij voelt ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
Wietsee. schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:57:
[...]

Onnodig dankzij de gratis Bunq rekening.
Een BunQ Easy Savings als tussenrekening gebruiken naar mn niet-NL betaalrekening geeft me niet zo'n goed gevoel. Heb het liefst dat Raisin mijn bankrekening gewoon accepteert als tegenrekening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:43
Heb zelf Vivid en dat werkt prima voor enkele betalingen per maand. Wilde gister een account aanmaken voor een vriendin, kan het niet als Nederlander.

Iemand enig idee waarom?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
makooy schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:13:
Heb zelf Vivid en dat werkt prima voor enkele betalingen per maand. Wilde gister een account aanmaken voor een vriendin, kan het niet als Nederlander.

Iemand enig idee waarom?
Het gaat er niet om dat de persoon Nederlander is, maar het land waar je woont is hier relevant.

Ik lees op hun website:
Currently you can create a Vivid account if you reside in Germany, Spain or Italy and if you’ve got an accepted document to verify your identity.
Ik was er zelf niet van op de hoogte (heb ook Vivid). Ik ben er nog niet achter of dit een tijdelijk iets is om wellicht orde op zaken te stellen.

Hier zou in ieder geval ook de topicstart op aangepast moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
digiben schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:26:
Revolut Chargebacks vallen mij tegen. Daar moet het allemaal onder de strikte MasterCard regels vallen en wordt het vaker bij voorbaat afgewezen, zelfs voor kleine bedragen, terwijl je bij Curve and Wise vaker coulance ziet dat ze bij een klein bedrag het wel uit eigen zak betalen, maar niet bij Revolut…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weicool
Wally2002 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:48:

De openingspost is aangepast met IDeal voor N26 aan de tabel toegevoegd en jij bent nu een mede-auteur geworden…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirk_mec
Weicool schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 15:23:
[...]
De openingspost is aangepast met IDeal voor N26 aan de tabel toegevoegd en jij bent nu een mede-auteur geworden…
Dat er met Ideal betaald kan worden wil niet zeggen dat het overal kan. Ik zie nog steeds (Nederlandse) webshops die Revolut niet in hun rijtje hebben staan bij Idealbetalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
dirk_mec schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:14:
[...]

Dat er met Ideal betaald kan worden wil niet zeggen dat het overal kan. Ik zie nog steeds (Nederlandse) webshops die Revolut niet in hun rijtje hebben staan bij Idealbetalingen.
Dan wordt het tijd om betreffende shops aan te schrijven om die iDeal module is te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
VHware schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:16:
[...]

Dan wordt het tijd om betreffende shops aan te schrijven om die iDeal module is te updaten.
Denk je dat ze daarnaar luisteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:54
dirk_mec schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:14:
[...]

Ik ben N26 al op verschillende plekken met iDeal tegen gekomen. Om N26 uit te sluiten van iDeal omdat webshops hun iDeal interface niet updaten, ligt niet echt aan N26.

Het is nu best handig dat je via een betaalverzoek van de Rabobank direct geld over kan maken vanaf N26. Dan hoef je niet een dag te wachten of €1 te betalen.
dirk_mec schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:17:
[...]

Denk je dat ze daarnaar luisteren?
Als je het niet probeert, weet je het niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
Waarom zou het niet? Kost ze nu wellicht klanten, zeker als iDeal de enige betaaloptie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
VHware schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:19:
Waarom zou het niet? Kost ze nu wellicht klanten, zeker als iDeal de enige betaaloptie is
Ik heb andere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
VHware schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:19:
Dan heb je al een ander probleem want iDeal mag nooit als enige optie worden aangeboden bij webshops. Je zal ook een handmatige overboeking, after pay of credit card of iets dergelijks moeten aanbieden.

Anders kun je ze een bericht sturen als alleen iDeal mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:48
TheSander562 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:28:
[...]

Dan heb je al een ander probleem want iDeal mag nooit als enige optie worden aangeboden bij webshops. Je zal ook een handmatige overboeking, after pay of credit card of iets dergelijks moeten aanbieden.

Anders kun je ze een bericht sturen als alleen iDeal mogelijk is.
Kun je dat onderbouwen? Jij vind dat het niet mag, of er is een wetartikel oid die dat verbied?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheSander562
Jan-Remco schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:58:
[...]

Kun je dat onderbouwen? Jij vind dat het niet mag, of er is een wetartikel oid die dat verbied?
Tuurlijk dit is van de KVK:
https://ondernemersplein....penplan-webshop-beginnen/
11. Kies welke betaalmethoden u gaat gebruiken
U kunt verschillende betaalmethoden gebruiken voor uw webwinkel. Omdat u wettelijk geen vooruitbetaling mag eisen, kunt u niet alleen iDEAL als betaaloptie aanbieden. U moet uw klanten alternatieve mogelijkheden geven. Zoals creditcard, PayPal, incasso of achteraf betalen. Houd er rekening mee dat u per transactie een percentage aan kosten betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:48
Dank je, ik was er naar op zoek. Helaas kan ik hiermee niet een klacht tegen RDW indienen, die alleen iDeal toestaan (o.a. bij kenteken schorsen). Daar geldt het waarschijnlijk niet als vooruitbetaling, maar als betaling voor een dienst die direct geleverd word.
Een klacht wegens IBAN discriminatie van mij had hier geen succes, dus probeerde wat anders te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48
https://finom.co/nl-nl/ Ik zag deze bank nog niet hier is wel alleen zakelijk.
Misschien mensen hier al ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:54
@saharoen Deze bank is niet gratis. €3 per maand. Er is nu een actie periode dat je het 1 maand gratis kan uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
LongBowNL schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:51:
@saharoen Deze bank is niet gratis. €3 per maand. Er is nu een actie periode dat je het 1 maand gratis kan uitproberen.
Wel gratis:
Begin met het gratis Solo plan. Wilt u meer?
Profiteer van 1 maand gratis proefperiode* voor andere plannen
Andere plannen kan je een gratis proefmaand krijgen. De solo is gratis tot 30 september te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:42
Finom is dan misschien wel (tijdelijk) gratis, maar het is geen bank, Finom heeft alleen een vergunning als elektronischgeldinstelling.

• Weicool
Weicool schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:36:
[...]

Nee, met de combinatie is het prima gelopen. Wel in een restaurant geweest waar Apple Pay het niet deed en ik de fysieke kaart uit mijn portemonnee moest halen, of dat ik met de Nederlandse Revolut bank account bij Capital One geen Amerikaanse Credit Card kon aanvragen, omdat ze bij de Nederlandse Revolut, ondanks dat ze een Amerikaanse dollar bank account aanbieden, toch alleen in je thuisland direct debit (automatische incasso) toelaten en ik Wise dus hiervoor moest gebruiken.
Nog een andere update aanvulling: Apple Pay is in de VS dus veel minder geaccepteerd dan binnen Europa. Mijn curve kaart toont bij de Citibank & Bank Of America ATM niet alleen bij zowel savings, credit als debit een balans van $0 zoals je zou verwachten, maar je kunt er ook geen mee geld opnemen, ondanks dat curve dit in theorie zou ondersteunen. Sommigen accepteren nog steeds alleen contante betalingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
Weicool schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:48:
[...]

Nog een andere update aanvulling: Apple Pay is in de VS dus veel minder geaccepteerd dan binnen Europa. Mijn curve kaart toont bij de Citibank & Bank Of America ATM niet alleen bij zowel savings, credit als debit een balans van $0 zoals je zou verwachten, maar je kunt er ook geen mee geld opnemen, ondanks dat curve dit in theorie zou ondersteunen. Sommigen accepteren nog steeds alleen contante betalingen.
In de VS kun je op heel veel plekken contactloos betalen. Heb afgelopen keer geen enkele keer cash nodig gehad. Alleen in restaurants mag je de kaart trekken die ze meenemen naar de kassa.

• Wausser90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17:13
glatuin schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:42:
[...]

In de VS kun je op heel veel plekken contactloos betalen. Heb afgelopen keer geen enkele keer cash nodig gehad. Alleen in restaurants mag je de kaart trekken die ze meenemen naar de kassa.
Precies dit, net 6 dagen in Boston geweest heb alleen cash nodig gehad voor een pool tafel in een bar. Bij restaurants niet altijd zeker of apple pay werkt(vaak uit gemak maar gewoon de fysieke kaart op tafel gelegd). Het geld dat ik heb opgenomen was via de curve kaart.

• Weicool
glatuin schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:42:
[...]

Maar helaas nog lang niet zoveel zoals als in Nederland zelf dat je de fysieke kaarten en contant geld thuis kan laten! Apple Pay werkt niet eens bij een lokale WalMart, omdat ze daar de transactiekosten voor Apple Pay te hoog vinden. Zelfs bij een 4-sterren Hotel zoals Anaheim Marriott bij Disneyland weigeren ze Apple Pay voor alleen maar de borgsom bij het hotel. Sommige winkels in de San Francisco China Town weigeren zelfs creditcards volledig.

[ Voor 15% gewijzigd door Weicool op 20-09-2023 21:33 ]

• glatuin
Weicool schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:28:
[...]

Apple Pay werkt niet eens bij een lokale WalMart, omdat ze daar de transactiekosten voor Apple Pay te hoog vinden. Zelfs bij een 4-sterren Hotel zoals Anaheim Marriott bij Disneyland weigeren ze Apple Pay voor alleen maar de borgsom bij het hotel. Sommige winkels in de San Francisco China Town weigeren zelfs creditcards volledig.
Nu gebruik ik android en gezien de adoptie van Apple in de VS verwacht je dat Apple Pay eerder wordt ondersteund dan Google Pay. Met die laatste heb ik ook bij wallmart geen issues gehad.

• Weicool
glatuin schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:33:
[...]

Nu gebruik ik android en gezien de adoptie van Apple in de VS verwacht je dat Apple Pay eerder wordt ondersteund dan Google Pay. Met die laatste heb ik ook bij wallmart geen issues gehad.
Het internet staat er vol mee dat WalMart zowel geen Apple Pay als geen Google Pay accepteert vanwege de 2% ofzo aan transactiekosten en alleen hun eigen WalMart pay app accepteren: https://watcher.guru/news/does-walmart-take-google-pay

• glatuin
Weicool schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:37:
[...]

Het internet staat er vol mee dat WalMart zowel geen Apple Pay als geen Google Pay accepteert vanwege de 2% ofzo aan transactiekosten en alleen hun eigen WalMart pay app accepteren: https://watcher.guru/news/does-walmart-take-google-pay
Hmm kan zijn dat ik met Garmin pay heb betaald alhoewel ik in de winter dat zelden doe (mouw van jas zit dan teveel in de weg). Ik kan me niet herinneren dat ik mijn kaart moest trekken. Anyway het was afgelopen februari dus al tijdje terug. Ik ga bijna weer naar de VS kan ik het nogeens testen.

• Wally2002
Weicool schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:28:
[...]

Maar helaas nog lang niet zoveel zoals als in Nederland zelf dat je de fysieke kaarten en contant geld thuis kan laten! Apple Pay werkt niet eens bij een lokale WalMart, omdat ze daar de transactiekosten voor Apple Pay te hoog vinden. Zelfs bij een 4-sterren Hotel zoals Anaheim Marriott bij Disneyland weigeren ze Apple Pay voor alleen maar de borgsom bij het hotel. Sommige winkels in de San Francisco China Town weigeren zelfs creditcards volledig.
In Nederland moesten alle terminals vanaf 1 januari 2020 al contactloze betalingen accepteren.
Apple Pay vraagt GEEN speciale instellingen of ondersteuning. Wel dient het kaartschema van de onderliggende kaart geaccepteerd te worden. Je betaald feitelijk ook niet met Apple Pay maar via Apple Pay.

Dit is in ieder geval de NL situatie.
Blijkbaar werkt het in de US anders, en worden Apple Pay betalingen daar separaat herkend, behandeld en doorbelast.

• Weicool
Wally2002 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:56:
[...]

In Nederland moesten alle terminals vanaf 1 januari 2020 al contactloze betalingen accepteren.
Apple Pay vraagt GEEN speciale instellingen of ondersteuning. Wel dient het kaartschema van de onderliggende kaart geaccepteerd te worden. Je betaald feitelijk ook niet met Apple Pay maar via Apple Pay.

Dit is in ieder geval de NL situatie.
Blijkbaar werkt het in de US anders, en worden Apple Pay betalingen daar separaat herkend, behandeld en doorbelast.
In de VS heeft Apple wat meer features, want is er de Apple creditcard met Goldman Sachs, Apple Cash, Apple Pay Later, Apple Public Transport Cards, en zelfs de Apple Wallet Driver’s License or State ID.

Maar de EU heeft maximale transactiekosten van 0,3% voor creditcards en bredere consumentenrechten regulatie die leidde tot brede acceptatie van contactloze betalingen, terwijl de VS dat niet heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Weicool op 20-09-2023 23:03 ]

• glatuin
Weicool schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:56:
[...]

Maar de EU heeft maximale transactiekosten van 0,3% voor creditcards en bredere consumentenrechten regulatie, terwijl de VS dat niet heeft.
Volgens geldt het lage bedrag alleen voor debet kaarten en is er een ander tarief voor credit cards. Credit cards van buiten de eu zijn het duurst voor de ondernemer dacht ik.

• Weicool
glatuin schreef op woensdag 20 september 2023 @ 23:05:
[...]

Volgens geldt het lage bedrag alleen voor debet kaarten en is er een ander tarief voor credit cards. Credit cards van buiten de eu zijn het duurst voor de ondernemer dacht ik.
Debitcards zijn zelfs 0,2 procent. Maar buiten de E.U. is het inderdaad veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
Wally2002 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:33:
Hier zou in ieder geval ook de topicstart op aangepast moeten worden.
Graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
Even een persoonlijke ervaring. Ik heb inmiddels OpenBank, Revolut en N26. Alledrie heel tevreden over. Openbank gebruik ik nu als mijn hoofdbankrekening inclusief alle automatische incasso's. Revolut voor de kleine pinbetalingen en Ideal. En N26 is een beetje een 'stille bankrekening', heb ik niet actief in gebruik, soms voor Ideal (Rabobank-betaalverzoeken). Mijn Nederlandse betaalrekening is nu al een aantal maanden nauwelijks iets op gebeurd qua transacties, die ga ik binnenkort stopzetten. Niet meer nodig.

Ik heb geen ervaring met Wise. Ik vroeg me af, klopt het inderdaad dat je bij Wise voor iedere overboeking moet betalen? Of zie ik dat verkeerd? En wat is voor- of nadeel van Wise tov de anderen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Laatst online: 14-05 19:04
Ik heb een bankrekening bij Revolut en ik wanneer ik iets online bestel, betaal ik wel eens de rekening via ideal. Ik vind de idealbetaling via Revolut erg omslachtig lopen. Hoe is dat via N26? Is dat makkelijker? Ik weet dat het makkelijk ka, omdat ik ook wel mijn SNS-betaalrekening gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Nooit geen last met iDeal betalen via Revolut.
Wat is er zo omslachtig aan ,😂
Betalen ,,,goedkeuren en klaar .
Zie geen verschil ...als toen ik bij de Rabobank zat .
Nooit geen problemen mee .
Heb alleen Revolut voor alles nog .
De rest weg of als verzameling .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
digiben schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 22:52:
Nooit geen last met iDeal betalen via Revolut.
Wat is er zo omslachtig aan ,😂
Betalen ,,,goedkeuren en klaar .
Zie geen verschil ...als toen ik bij de Rabobank zat .
Nooit geen problemen mee .
Heb alleen Revolut voor alles nog .
De rest weg of als verzameling .
Revolut is ook mijn favoriete FinTech. Alleen voor de Albert Heijn heb ik curve. Voor 25+ virtuele kredietkaarten en bankrekeningen heb ik bunq. Voor Amerikaanse automatische incassos heb ik Wise. Voor risicovolle webshop transacties heb ik een traditionelere bank die je niet 2+ maanden laat wachten en ontzettend veel papierwerk vereist voor een chargeback. Enzovoorts…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
Ik heb overigens wel goede ervaringen met chargeback van Revolut. De paar keren dat ik het moest gebruiken was het in twee weken geregeld / geld terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
VHware schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:15:
Ik heb overigens wel goede ervaringen met chargeback van Revolut. De paar keren dat ik het moest gebruiken was het in twee weken geregeld / geld terug
Wisselvallig! Soms is de voorlopige teruggave binnen 2 dagen voordat de MasterCard chargeback procedure van 2+ maanden gaat lopen. Soms wordt het bij voorbaat geweigerd, omdat je geen 2 weken gewacht hebt op de webshop voordat je de chargeback ingediend hebt of omdat de reactie van de webshop te vaag is. Maar bij de helft van de gevallen is het 2+ maanden wachten en krijg je om de week niks zeggende “updates” dat ze nog steeds niks gehoord hebben van de webshop…

[ Voor 3% gewijzigd door Weicool op 06-10-2023 09:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
Ik heb zojuist de startpost aangepast en bij Vivid een opmerking toegevoegd dat alleen door inwoners van Duitsland, Spanje en Italië een account geopend kan worden.

In een nieuwsbericht in 2022 heeft Vivid wel aangegeven weer te willen groeien en eind 2023 in heel europa/EU te willen opereren.
Het is natuurlijk afwachten of dat gaat gebeuren, voor nu heb ik Vivid nog in de tabel laten staan. Vooralsnog lijkt het een tijdelijke maatregel om gecontroleerd te kunnen groeien en waarschijnlijk vooral ook om de toezichthouder tevreden te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 25-05 00:19
VHware schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:15:
Mag ik vragen wat je reden was van chargeback? Hier ook alleen maar negatieve ervaringen met chargeback Revolut. Aliexpress order van €50 niet ontvangen maar track and trace gaf aan van wel.

Konden niks voor me betekenen hij Revolut chargeback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Wally2002 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:16:
[...]

Ik heb zojuist de startpost aangepast en bij Vivid een opmerking toegevoegd dat alleen door inwoners van Duitsland, Spanje en Italië een account geopend kan worden.

In een nieuwsbericht in 2022 heeft Vivid wel aangegeven weer te willen groeien en eind 2023 in heel europa/EU te willen opereren.
Het is natuurlijk afwachten of dat gaat gebeuren, voor nu heb ik Vivid nog in de tabel laten staan. Vooralsnog lijkt het een tijdelijke maatregel om gecontroleerd te kunnen groeien en waarschijnlijk vooral ook om de toezichthouder tevreden te stellen.
Ik wilde hem eerder afsluiten, maar met de gratis cashback die je nu krijgt houdt ik hem toch wel lekker aan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Weicool schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:56:
[...]

In de VS heeft Apple wat meer features, want is er de Apple creditcard met Goldman Sachs, Apple Cash, Apple Pay Later, Apple Public Transport Cards, en zelfs de Apple Wallet Driver’s License or State ID.
We hebben hier in Europa een beetje last van de wet van de remmende voorsprong. Wij hadden (zeker in Nederland) al heel veel "makkelijke" betaalopties voor van alles waardoor er minder noodzaak was voor die extra services. Pay later wordt al geboden door sommige webshops maar ook via Klarna en anderen, voor OV hebben diverse landen al jaren digitale opties, enz. Dan is het voor Apple minder interessant om die extra's ook hier te bieden. De investeringen om markt te veroveren zullen niet opwegen tegen de opbrengsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VHware
Otto Jans schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:05:
[...]

Mag ik vragen wat je reden was van chargeback? Hier ook alleen maar negatieve ervaringen met chargeback Revolut. Aliexpress order van €50 niet ontvangen maar track and trace gaf aan van wel.

Het niet leveren van een product van een webshop. Had wel een referentie (screenshot van gemaakt), maar bijvoorbeeld nooit mail van de bestelling ontvangen en ze reageerden verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
Otto Jans schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:05:
[...]

Volgens mij is het niet zo slim om aan te geven dat “track and trace gaf aan van wel.” Gewoon alleen de factuur en de communicatie met daarin de klachten met webshop zelf inleveren is geloof ik beter.

Ik ben trouwens ook benieuwd naar jullie ervaringen met iDeal en Tikkie betalingen waarvoor geen standaard chargeback voor is zoals bij MasterCard en Visa. Weten jullie of daarbij aangifte doen van oplichting helpt om de rekening van de tegenpartij die niet levert te laten blokkeren, en het geld van de bank terug te krijgen?

[ Voor 11% gewijzigd door Weicool op 06-10-2023 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Weicool schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 07:34:
[...]

Revolut is ook mijn favoriete FinTech. Alleen voor de Albert Heijn heb ik curve. Voor 25+ virtuele kredietkaarten en bankrekeningen heb ik bunq. Voor Amerikaanse automatische incassos heb ik Wise. Voor risicovolle webshop transacties heb ik een traditionelere bank die je niet 2+ maanden laat wachten en ontzettend veel papierwerk vereist voor een chargeback. Enzovoorts…
Hier heb ik zelf alles er mee lopen ...ah werkt ook prima met zegel boekjes uit betalen .direct op rekening na ,pas of telefoon tegen de terminal houden .
Ook met terug betalen of gekloot via andere,zoals curve .Rabo ,bol , enzo
Bij mij heeft revolut altijd het direct netjes terug gehaald als er iets niet klopt .
Na contact en formulier invullen ..top 👍
Ben wel eens maand bezig geweest met curve ..bol com.
Wilde er via andere bank niet aan geloven met dubbel betalen etc .
Na contact via Revolut altijd gelijk me geld terug gehad op me rekening .
Bij bij loopt de service beter als de Rabobank etc .
Ben er zeer tevreden over ☀️

[ Voor 6% gewijzigd door digiben op 06-10-2023 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
digiben schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:21:
[...]

Hier heb ik zelf alles er mee lopen ...ah werkt ook prima met zegel boekjes uit betalen .direct op rekening na ,pas of telefoon tegen de terminal houden .
Bij mij heeft revolut altijd het direct netjes terug gehaald als er iets niet klopt .
Ik ben bij koopzegel boekjes uitbetalen bij AH ook tegengekomen dat de Revolut kaart wordt geweigerd, en zelfs dat ze bij een chargeback van een kleine 50 cent willen dat je 2 maanden wacht op MasterCard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 25-05 00:19
digiben schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:21:
[...]

Bij mij na 2 maanden geen reactie meer op chargeback Aliexpress van €50 bij Revolut. Zo zie je maar, ervaringen verschillen.

Eens een keer chargeback nodig gehad bij N26 en werd binnen maand verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Weicool schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:40:
[...]

Ik ben bij koopzegel boekjes uitbetalen bij AH ook tegengekomen dat de Revolut kaart wordt geweigerd, en zelfs dat ze bij een chargeback van een kleine 50 cent willen dat je 2 maanden wacht op MasterCard.
Ok hier nog nooit problemen mee gehad .
Nooit een weigering gehad .
Gebruik het toch zo als ik genoeg kaarten vol heb .
Douw ik er altijd vijf weg en na twee dagen weer vijf.
Staat er altijd direct op met me Revolut kaart tegen de terminal aan te houden .
Of gebruik meestal me Google Wallet tegen de terminal .
Een keer gekloot gehad ...had ik curve in me wallet standaard staan ,was ik vergeten .🥳
Werkt hier uitstekend met Revolut ☀️
Heb dan wel betaald abo .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Otto Jans schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:46:
[...]

Bij mij na 2 maanden geen reactie meer op chargeback Aliexpress van €50 bij Revolut. Zo zie je maar, ervaringen verschillen.

Eens een keer chargeback nodig gehad bij N26 en werd binnen maand verholpen.
Wel contact gehad via de chat .
Hier word ik altijd geholpen .
Niet alleen bij mij ,er gebruiken er hier meer Revolut in de familie.
Zijn er zeer over te spreken 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
digiben schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 23:23:
[...]

Ok hier nog nooit problemen mee gehad .
Nooit een weigering gehad .
Gebruik het toch zo als ik genoeg kaarten vol heb .
Douw ik er altijd vijf weg en na twee dagen weer vijf.
Staat er altijd direct op met me Revolut kaart tegen de terminal aan te houden .
Of gebruik meestal me Google Wallet tegen de terminal .
Een keer gekloot gehad ...had ik curve in me wallet standaard staan ,was ik vergeten .🥳
Werkt hier uitstekend met Revolut ☀️
Heb dan wel betaald abo .
“ Ok hier nog nooit problemen mee gehad”

Waarschijnlijk door een gebrek aan ervaring door nog te weinig verschillende typen Revolut kaarten aangemaakt te hebben, zoals bijvoorbeeld Revolut 24K Golden Visa, Revolut Platinum Mastercard en ook te weinig AH winkels te bezocht te hebben die Revolut absoluut weigeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:31
Weicool schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:08:
Waarschijnlijk door een gebrek aan ervaring door nog te weinig verschillende typen Revolut kaarten aangemaakt te hebben, zoals bijvoorbeeld Revolut 24K Golden Visa, Revolut Platinum Mastercard en ook te weinig AH winkels te bezocht te hebben die Revolut absoluut weigeren?
Als je het hebt over "te weinig AH winkels bezocht", hoeveel van de 895 AH winkels weigeren Revolut? Ik heb de afgelopen zes maanden bij elke AH waar ik kwam (ik denk een stuk of 30?) met Revolut via Google Wallet betaald, en ben nog nooit geweigerd. Behalve dan als ik niet genoeg geld op de rekening had :P

Ik kan niet meepraten over passen. Wat moet ik met een fysiek pasje? Ik heb niet eens de moeite genomen een metal pasje aan te vragen toen ik metal afsloot. Voor die paar keer per jaar dat ik geld opneem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 10:49
alson schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:36:
Als je het hebt over "te weinig AH winkels bezocht", hoeveel van de 895 AH winkels weigeren Revolut? Ik heb de afgelopen zes maanden bij elke AH waar ik kwam (ik denk een stuk of 30?) met Revolut via Google Wallet betaald, en ben nog nooit geweigerd. Behalve dan als ik
Twee jaar geleden stond ik in de rij bij de AH achter een buitenlander wiens 3 credit cards niet werden geaccepteerd. Ik heb toen via Maestro betaald en hij heeft mij terugbetaald via PayPal. (Of was het Tikkie.)

Vorig jaar werd mijn iCard VISA nog geweigerd bij AH, dit jaar werkt het wel. Er lijkt iets veranderd te zijn in welke kaarten AH accepteert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 18:59
Delay schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:53:
[...]

Twee jaar geleden stond ik in de rij bij de AH achter een buitenlander wiens 3 credit cards niet werden geaccepteerd. Ik heb toen via Maestro betaald en hij heeft mij terugbetaald via PayPal. (Of was het Tikkie.)

Vorig jaar werd mijn iCard VISA nog geweigerd bij AH, dit jaar werkt het wel. Er lijkt iets veranderd te zijn in welke kaarten AH accepteert.
Een creditcard of debitcard is wel een belangrijk verschil. Een VISA of Mastercard kan zowel een credit als debit zijn. AH accepteert geen creditcards behalve iets van 2 locaties waar veel toeristen komen. Alle AH`s zouden VISA/Mastercard debit moeten accepteren, zie ook het topic Mastercard stopt met Maestro.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste