Of met iDeal opwaarderen is ook instantarmaste schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 00:00:
[...]
Ik hebb een paar keer gehad dat het niet instant was via ING, dat ligt volgens mij meer aan ING dan aan Revolut, maar als ik het via applepay doe is het instant..... doe er je voordeel mee :-)
Ik had voor mezelf een overzicht gemaakt van de voor mij interessante banken met de voor mij belangrijke opties voor reizen en dagelijks gebruik. Ik dacht, laat ik 'm eens delen mocht er iemand geïnteresseerd zijn. Absoluut geen compleet overzicht dus, maar het gedeelte over exchange rates is denk ik wel interessant gezien dat niet direct in de openingspost staat. Mochten er fouten in staan, let me know.
Let op! Travel+ van Openbank staat er in omdat ik die met een van hun acties voor altijd gratis gekregen heb. Normaal kost dit €7.99 per maand. Ik begreep wel dat ze vaker acties hebben waarmee je deze voor altijd gratis krijgt.
Let op! Travel+ van Openbank staat er in omdat ik die met een van hun acties voor altijd gratis gekregen heb. Normaal kost dit €7.99 per maand. Ik begreep wel dat ze vaker acties hebben waarmee je deze voor altijd gratis krijgt.
[Voor 24% gewijzigd door Raymon89 op 03-05-2023 21:17]
@Raymon89 Ik zie niet zo snel fouten, maar ik vind het wel raar dat je het betaalde abonnement van Openbank, vergelijkt met de gratis opties van de andere aanbieders. Travel+ kost €7,99 per maand.
Wat is nu het grote voordeel van wise als je al revolut en N26 hebt?Raymon89 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:45:
Ik had voor mezelf een overzicht gemaakt van de voor mij interessante banken met de voor mij belangrijke opties voor reizen en dagelijks gebruik. Ik dacht, laat ik 'm eens delen mocht er iemand geïnteresseerd zijn. Absoluut geen compleet overzicht dus, maar het gedeelte over exchange rates is denk ik wel interessant gezien dat niet direct in de openingspost staat. Mochten er fouten in staan, let me know.
[Afbeelding]
Niks, voor zo ver ik weet, behalve dat je misschien soms een nog nét wat betere exchange fee krijgt (in het weekend en/of als je over je quotum heen zit) denk ik.
Je kan ook een Mastercard debitcard krijgen bij Openbank. De enige kosten hiervoor zijn eenmalig €1,99 verzendkosten: https://www.openbank.nl/mastercard-aanvragen-r42Raymon89 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:45:
[Afbeelding]
Dus dat vakje zou je bij Openbank dan ook groen kunnen maken

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Hopelijk komen er binnenkort ook acties komen voor gratis Travel+ op de Mastercard als er straks geen Maestro meer wordt uitgegeven.
[Voor 14% gewijzigd door NY_Giant op 04-05-2023 17:53]
Op grond van deze regels zouden we als Nederlanders sowieso bv Belgische rekeningen die veelal gratis zijn moeten mogen aanvragen. Veel banken hebben nu beleid dat je in het land moet wonen om de rekening te mogen aanvragen en als het gaat om een basisbetaalrekening mogen ze je niet weigeren enkel en alleen omdat je niet in het land woont waar de bank gevestigd is.
https://europa.eu/youreur...-accounts-eu/index_nl.htm
Geldt overigens ook voor alle Nederlandse banken (m.u.v. Bunq) die moeilijk doen.
Geldt overigens ook voor alle Nederlandse banken (m.u.v. Bunq) die moeilijk doen.
Maar in datzelfde artikel:VHware schreef op zondag 7 mei 2023 @ 08:33:
Op grond van deze regels zouden we als Nederlanders sowieso bv Belgische rekeningen die veelal gratis zijn moeten mogen aanvragen. Veel banken hebben nu beleid dat je in het land moet wonen om de rekening te mogen aanvragen en als het gaat om een basisbetaalrekening mogen ze je niet weigeren enkel en alleen omdat je niet in het land woont waar de bank gevestigd is.
Als u een basisbetaalrekening wilt openen in een ander EU-land dan waar u woont, moet u in sommige gevallen ook een gedegen motivering daarvoor geven, bijv. dat u in het ene land woont, maar in het andere land werkt.
Maar je moet vaak wel ‘iets’ hebben in het land waar je een bankrekening aanvraagt. Als je woont en werkt in Nederland, kun je bijvoorbeeld geen betaalrekening in Luxemburg openen; althans je wordt geweigerd als je daar geen (economische of woon) binding hebt. Maar in Frankrijk is zo’n zelfde situatie wel weer mogelijk bij een enkele bank die een uitzondering maakt. En in België maakt Aion bank als een van de weinige banken daar, geen probleem als je geen binding hebt voor een bankrekening aanvraag.
[Voor 11% gewijzigd door Datisraar op 08-05-2023 12:22]
Argenta is ook geen probleem. Je moet alleen langs een kantoor om je betaalpas op te halen.Datisraar schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:18:
[...]
Maar je moet vaak wel ‘iets’ hebben in het land waar je een bankrekening aanvraagt. Als je woont en werkt in Nederland, kun je bijvoorbeeld geen betaalrekening in Luxemburg openen; althans je wordt geweigerd als je daar geen (economische of woon) binding hebt. Maar in Frankrijk is zo’n zelfde situatie wel weer mogelijk bij een enkele bank die een uitzondering maakt. En in België maakt Aion bank als een van de weinige banken daar, geen probleem als je geen binding hebt voor een bankrekening aanvraag.
Betaalpas gaat tegenwoordig via de post. Mij werd door de medewerker op kantoor echter wel uitdrukkelijk aangegeven dat ze streng zouden controleren op 'juist' gebruik van de rekening en met regelmaat rekeningen zouden sluiten omdat er op een verkeerde manier gebruik van gemaakt zou worden. Whatever that may be...VHware schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:13:
[...]
Argenta is ook geen probleem. Je moet alleen langs een kantoor om je betaalpas op te halen.
Ja, inderdaad Argenta kan ook voor ons Nederlanders aangevraagd worden. En is nog eens gratis ook.VHware schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:13:
[...]
Argenta is ook geen probleem. Je moet alleen langs een kantoor om je betaalpas op te halen.
[Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 08-05-2023 14:46]
Ik zie ook dat ze voor hun Groen pakket een gratis creditkaart hebben, zijn er mensen hier die deze aangevraagd hebben als Nederlander zijnde?VHware schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:13:
[...]
Ben bezig de nieuwe banken voor jullie te testen om aan het lijstje toe te voegen: yoursafe had gisteren de naam van bitsafe veranderd naar yoursafe in de App Store, maar de app lijkt tot nu toe nogal onbetrouwbaar:Jeldert schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:31:
[...]
Een bank die als fictief persoon "Ivanna B. Spanked" heeft neemt zichzelf ook niet heel serieus![]()
[Afbeelding]
[Voor 19% gewijzigd door Weicool op 10-05-2023 10:56]
Nee, had het geprobeerd via de app, maar ik woon niet in België en heb ook niet ALLEEN de Belgische nationaliteit:J0kerNL schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:29:
[...]
Ik zie ook dat ze voor hun Groen pakket een gratis creditkaart hebben, zijn er mensen hier die deze aangevraagd hebben als Nederlander zijnde?
[Voor 18% gewijzigd door Weicool op 10-05-2023 09:57]
Joompay ookal geprobeerd zonder succes: ze willen blijkbaar geen nieuwe accounts erbij via de app “Unfortunately, we are not currently opening new accounts”:Fettel schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 08:14:
Ik zag deze tussen de deelnemende banken van Google Pay staan:
https://www.joompay.com/
Het gaat hier om de fintech-dochter van de online marktplaats Joom.com. Het bedrijf opereert met een Luxemburgse e-money licentie.
[Voor 3% gewijzigd door Weicool op 10-05-2023 10:04]
ING Luxemburg laat mensen uit buurlanden (niet NL dus) ook rekeningen openen, zonder verdere toetsing. Althans, toen ik in Frankrijk woonde, hoefde ik geen band aan te tonen.Datisraar schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:18:
[...]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
En binding zou soms al kunnen bij een marginale 0,0001% belang in een brievenbusfirma in het land?Datisraar schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:18:
[...]
Zou ook wel speciaal voor jullie naar Argenta in Antwerpen af willen reizen om verslag te doen, maar ik weet niet hoe makkelijk het is om daar zonder afspraak binnen te lopen om een gratis rekening te openen…Weicool schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:54:
[...]
Nee, had het geprobeerd via de app, maar ik woon niet in België en heb ook niet ALLEEN de Belgische nationaliteit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat antwoord kan ik je geven: niet. Heb vorige maand rekening geopend en bij alle kantoren die ik vooraf contacteerde werd aangegeven dat een afspraak nodig was. Dat kon in de meeste gevallen in ongeveer een week tijd.Weicool schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:34:
[...]
Zou ook wel speciaal voor jullie naar Argenta in Antwerpen af willen reizen om verslag te doen, maar ik weet niet hoe makkelijk het is om daar zonder afspraak binnen te lopen om een gratis rekening te openen…
Heb jij bij Argenta de onderstaande vragenlijst ook ontvangen en hoe heb jij deze beantwoord?budjepaul schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:52:
[...]
Dat antwoord kan ik je geven: niet. Heb vorige maand rekening geopend en bij alle kantoren die ik vooraf contacteerde werd aangegeven dat een afspraak nodig was. Dat kon in de meeste gevallen in ongeveer een week tijd.
Kunt u aub wat toelichting geven over het gebruik van de rekening en de situatie ? :
Beschikt u over een Europese of Belgische ID kaart of verblijfsvergunning ?
Waarvoor zal de rekening gebruikt worden ?
Wie is uw huidige bankier
Waarom kiest u voor Argenta
Ontvangt u een inkomen uit arbeid / uitkering
Huurt u een woning of bent u eigenaar
De gratis GREEN rekening is enkel voor jongeren of starters (-30 jaar). Wij openen enkel rekeningen in combinatie met een verzekering, belegging of krediet.
Enkel een zichtrekening is niet mogelijk in dit kantoor.
Heb bij diverse banken in Luxemburg geprobeerd en ben ook bij ING Luxemburg geweigerd; inderdaad met als reden Nederlander en geen economische of woon binding met dat land.Brent schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:11:
[...]
ING Luxemburg laat mensen uit buurlanden (niet NL dus) ook rekeningen openen, zonder verdere toetsing. Althans, toen ik in Frankrijk woonde, hoefde ik geen band aan te tonen.
Maar dezelfde situatie en kon ik op afstand wel online een bankrekening in Frankrijk openen. Heel apart dus dat het wisselend is in EU landen.
[Voor 15% gewijzigd door Datisraar op 10-05-2023 12:29]
Had ik ook, een gratis bankrekening bij Argenta op voorwaarde van een afspraak op kantoor en ze willen dat je dan wat extra’s afneemt, zo als een beleggingsrekening in mijn geval.Weicool schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:20:
[...]
Heb jij bij Argenta de onderstaande vragenlijst ook ontvangen en hoe heb jij deze beantwoord?
Kunt u aub wat toelichting geven over het gebruik van de rekening en de situatie ? :
De gratis GREEN rekening is enkel voor jongeren of starters (-30 jaar). Wij openen enkel rekeningen in combinatie met een verzekering, belegging of krediet.
Zijn er mogelijkheden voor een vergelijkbare gratis rekening als je ouder bent dan 30?Datisraar schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:27:
[...]
Had ik ook, een gratis bankrekening bij Argenta op voorwaarde van een afspraak op kantoor en ze willen dat je dan wat extra’s afneemt, zo als een beleggingsrekening in mijn geval.
Nee, niet gehad. En dat laatste lijkt meer op beleid van het lokale kantoor.Weicool schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:20:
[...]
Heb jij bij Argenta de onderstaande vragenlijst ook ontvangen en hoe heb jij deze beantwoord?
Zo'n beleggingsplan kost minstens 25 Euro per maand en maakt dit een dure "gratis" rekening:Datisraar schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:27:
[...]
Had ik ook, een gratis bankrekening bij Argenta op voorwaarde van een afspraak op kantoor en ze willen dat je dan wat extra’s afneemt, zo als een beleggingsrekening in mijn geval.
https://www.argenta.be/nl/beleggen/beleggingsplan.html
Ik heb al lang de gratis Argenta bank in België. Basic account, zonder IDeal, betaalverzoekjes, creditcard bij mij niet mogelijk, geen uitgaande instant Payment naar Nederland. Had het genomen destijds ivm Instant Payment tussen Belgische banken onderling. Het was leuk om erbij te hebben, maar als ik het wil opzeggen moet ik ook weer naar mijn kantoor daar naar toe. Beleggers rekening gebruik ik daar niet meer, was niet flexibel ingebruik/beheer.
[Voor 9% gewijzigd door Datisraar op 11-05-2023 07:38]
@Datisraar Gebruikte je die rekening ook actief als hoofdrekening voor Nederlandse betalingen, of was het meer voor erbij?
Voor erbij omdat ik ook Vlaamse vrienden heb, en sneller geld naar ze kon overmaken, dan bijvoorbeeld via mijn ING. Heb tevens een Belgisch abonnement dat ik van Argenta laat afschrijven maar zou ook inmiddels via mijn ing kunnen doen. Blijf het wel apart vinden dat je bij een Belgische bank daar wél een gratis bankrekening kan hebben itt in Nederland.budjepaul schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:51:
@Datisraar Gebruikte je die rekening ook actief als hoofdrekening voor Nederlandse betalingen, of was het meer voor erbij?
Overigens contact met het plaatselijk kantoor is plezierig; als je belt wordt er direct opgenomen en krijg je geen chat bot of zo, en ze hebben nog wel meer Nederlanders als klant.
[Voor 37% gewijzigd door Datisraar op 11-05-2023 09:22]
Argenta biedt ook nog geen ondersteuning voor Google Wallet en Apple Pay. Voor de meeste Nederlanders lijkt het me geen heel interessante optie, buiten dat het de zoveelste exotische toevoeging kan zijn aan je repertoire van gratis banken. 

Klopt, Argenta is heel basic 😂.NY_Giant schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:19:
Argenta biedt ook nog geen ondersteuning voor Google Wallet en Apple Pay. Voor de meeste Nederlanders lijkt het me geen heel interessante optie, buiten dat het de zoveelste exotische toevoeging kan zijn aan je repertoire van gratis banken.
Ach, menig tweaker hier heeft toch al minimaal gemiddeld 5-10 Neo banken, dan kan een Belgische bank er inderdaad ook nog wel bij.
[Voor 13% gewijzigd door Datisraar op 11-05-2023 20:13]
De lijst van eisen, zoals in België werken, minimaal 2 keer 2500 Euro storten, zo’n beleggingsplan van 25 Euro per maand, niet ouder zijn dan 30 jaar enzo maken het toch helemaal niet aantrekkelijk voor de meeste Nederlanders? Ik zou Argenta daarom niet aan het lijstje toevoegen, want zo’n “gratis” rekening is simpelweg niet vergelijkbaar met de eerder genoemde fintech alternatieven!Datisraar schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:10:
[...]
Klopt, Argenta is heel basic 😂.
Ach, menig tweaker hier heeft toch al minimaal gemiddeld 5-10 Neo banken, dan kan een Belgische bank er inderdaad ook nog wel bij.
[Voor 14% gewijzigd door Weicool op 12-05-2023 10:30]
Zijn er misschien nog banken in dit lijstje die voor mij de moeite waard kunnen zijn om te reviewen?: https://neobanks.app/neobanks/netherlands
Ja, Joompay uit Luxemburg. Heb ik zelf ook. Fijne rekening om erbij te hebben. Je krijgt daar een LU IBAN, gratis. Is vanuit Nederland online aan te vragen.Weicool schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 11:06:
Zijn er misschien nog banken in dit lijstje die voor mij de moeite waard kunnen zijn om te reviewen?: https://neobanks.app/neobanks/netherlands
[Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 13-05-2023 20:00]
Ze willen geen nieuwe accounts erbij bij Joompay.Weicool schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:03:
[...]
Joompay ookal geprobeerd zonder succes: ze willen blijkbaar geen nieuwe accounts erbij via de app “Unfortunately, we are not currently opening new accounts”:
[Afbeelding]
Oh, das wel jammer. Heb het zelf sinds begin dit jaar, dan kan ie (tijdelijk) van het review lijst met Neo banken af.Weicool schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 20:03:
[...]
Ze willen geen nieuwe accounts erbij bij Joompay.
Bij Neo bank Monese uit VK was dat ook, dat op een gegeven moment in NL geen aanvragen meer geaccepteerd werden.
[Voor 18% gewijzigd door Datisraar op 13-05-2023 22:28]
Op korte termijn ga ik voor lange tijd naar het buitenland (buiten Europa), waar cash nog de normaalste zaak van de wereld is. Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is (ben namelijk ook bereid om voor een rekening te betalen).
Situatie is dus dat ik ook zal pinnen in verschillende landen, banken zoals Rabobank kunnen hier soms best wel wat kost voor doorberekenen. Is er momenteel een bank waar je gratis (of tegen een maandelijkse kleine fee) in het buitenland kan pinnen?
Situatie is dus dat ik ook zal pinnen in verschillende landen, banken zoals Rabobank kunnen hier soms best wel wat kost voor doorberekenen. Is er momenteel een bank waar je gratis (of tegen een maandelijkse kleine fee) in het buitenland kan pinnen?
Ik zou Openbank én Revolut nemen. Dan heb je een goede combo. Bij Revolut is het in de basis prima, bij Openbank is zoals @Boerenlater zei gratis bij alle automaten van Santander. Daarnaast kan je voor 8 euro per maand 5x/maand zonder kosten pinnen. Ook op betalingen geen commissie voor andere valuta. Die 8 euro kan je daarna gewoon weer uitzetten. Sommige Tweakers (waaronder ikzelf) zijn de gelukkige geweest dat ze via acties deze optie voor altijd gratis hebben.psvunited schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:05:
Op korte termijn ga ik voor lange tijd naar het buitenland (buiten Europa), waar cash nog de normaalste zaak van de wereld is. Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is (ben namelijk ook bereid om voor een rekening te betalen).
Weet iemand hier, of je in Londen geld op kan nemen, zonder dat de plaatselijke geldautomaat zelf, opname kosten rekent ?
Heb vaker in Engeland geld opgenomen en ben daar niet tegengekomen dat de geldautomaat zelf extra kosten rekentDatisraar schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:17:
Weet iemand hier, of je in Londen geld op kan nemen, zonder dat de plaatselijke geldautomaat zelf, opname kosten rekent ?
Okay dank 🙏!VHware schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:24:
[...]
Heb vaker in Engeland geld opgenomen en ben daar niet tegengekomen dat de geldautomaat zelf extra kosten rekent
Dank!Elandenmelk schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:38:
[...]
Ik zou Openbank én Revolut nemen. Dan heb je een goede combo. Bij Revolut is het in de basis prima, bij Openbank is zoals @Boerenlater zei gratis bij alle automaten van Santander. Daarnaast kan je voor 8 euro per maand 5x/maand zonder kosten pinnen. Ook op betalingen geen commissie voor andere valuta. Die 8 euro kan je daarna gewoon weer uitzetten. Sommige Tweakers (waaronder ikzelf) zijn de gelukkige geweest dat ze via acties deze optie voor altijd gratis hebben.
Toevallig heb ik ook meegedaan met de genoemde Openbank actie. Ik neem aan dat je naar Travel plan+ refereert? Die staat bij mij namelijk nog aan als Travel plan+ (gratis plan)
Dat is die inderdaadpsvunited schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:46:
[...]
Dank!
Toevallig heb ik ook meegedaan met de genoemde Openbank actie. Ik neem aan dat je naar Travel plan+ refereert? Die staat bij mij namelijk nog aan als Travel plan+ (gratis plan)
Jep, maar als je die alleen op je Maestro hebt dan kom je buiten Europa niet heel veel verder. Helemaal in het begin heb ik geklaagd en is het bij mij ook aangezet op de Mastercard. Maar als je de berichten in Openbank.NL mag geloven, doen ze daar tegenwoordig niet zo makkelijk meer over. Maar ja, wie niet waagt, wie niet wint. Mijn ervaring met de klantenservice is verder altijd prettig geweest dus even bellen is zo erg nog niet.psvunited schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:46:
[...]
Dank!
[Voor 7% gewijzigd door Elandenmelk op 17-05-2023 13:41]
Nog nooit meegemaakt dat Maestro niet werkte bij een ATM in Europa/ Noord Amerika/ Zuid Afrika. In winkels/ restaurants is het natuurlijk een ander verhaal. Maar die travel+ is wel handig voor het pinnen van contanten bij een ATM omdat de kosten die de externe bank rekent ook vergoed worden.Elandenmelk schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:41:
[...]
Jep, maar als je die alleen op je Maestro hebt dan kom je buiten Europa niet heel veel verder. Helemaal in het begin heb ik geklaagd en is het bij mij ook aangezet op de Mastercard. Maar als je de berichten in Openbank.NL mag geloven, doen ze daar tegenwoordig niet zo makkelijk meer over. Maar ja, wie niet waagt, wie niet wint. Mijn ervaring met de klantenservice is verder altijd prettig geweest dus even bellen is zo erg nog niet.
In Centraal-Amerika/Cuba/Dominicaanse Republiek is het mij volgens mij nooit gelukt contant op te nemen met een Maestropas. Heel misschien een keer op het vliegveld zelf (meer internationale ATMs tenslotte), maar dat kan ik me niet helemaal meer scherp voor de geest halen. Maar ben sinds de pandemie ook niet meer in die regio geweest.Nuevocasa schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:46:
[...]
Nog nooit meegemaakt dat Maestro niet werkte bij een ATM in Europa/ Noord Amerika/ Zuid Afrika. In winkels/ restaurants is het natuurlijk een ander verhaal. Maar die travel+ is wel handig voor het pinnen van contanten bij een ATM omdat de kosten die de externe bank rekent ook vergoed worden.
Bedankt voor de info iig.Elandenmelk schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:49:
[...]
In Centraal-Amerika/Cuba/Dominicaanse Republiek is het mij volgens mij nooit gelukt contant op te nemen met een Maestropas. Heel misschien een keer op het vliegveld zelf (meer internationale ATMs tenslotte), maar dat kan ik me niet helemaal meer scherp voor de geest halen. Maar ben sinds de pandemie ook niet meer in die regio geweest.
Ik ben laatst in Guatemala geweest en daar kon ik paar maanden geleden wel gewoon pinnen met mijn Rabobank kaart. Gebruikte voornamelijk Vivid om te pinnen maar aangezien het een "dikkere" metal card is paste de kaart vaak niet in de gleuf van de ATM...
De gezamenlijke rekening die je bij revolut kunt afsluiten, is dat nu een volwaardige en/of rekening? Zo ja dan is dat toch wel erg interessant. Dat zou de 1e gratis en/of rekening zijn?
Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018
Met welke online een bankrekening hebt je in frankrijk geopend ? ben benieuwd...Datisraar schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:23:
[...]
Heb bij diverse banken in Luxemburg geprobeerd en ben ook bij ING Luxemburg geweigerd; inderdaad met als reden Nederlander en geen economische of woon binding met dat land.
Maar dezelfde situatie en kon ik op afstand wel online een bankrekening in Frankrijk openen. Heel apart dus dat het wisselend is in EU landen.
Bij geldautomaten in Engeland staat vaak expliciet aangegeven wanneer ze geld kosten!VHware schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:24:
[...]
Heb vaker in Engeland geld opgenomen en ben daar niet tegengekomen dat de geldautomaat zelf extra kosten rekent
Bij BNP parisbas zelf, maar ook HSBC begreep ik.Ultrafast schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:40:
[...]
Met welke online een bankrekening hebt je in frankrijk geopend ? ben benieuwd...
Ik heb een vraag over Revolut. Daar heb ik een aantal geplande betalingen ingevoerd. Weten jullie hoe laat deze betaling wordt uitgevoerd? Om 8.30 in de ochtend is dit namelijk nog niet gebeurd.
Is dit tijdstip aanpasbaar?
Dank!
Dank!
Toevallig had ik voor vandaag een geplande overboeking ingesteld. Die werd uiteindelijk rond 11.15 uur verwerkt en daar kreeg ik ook een e-mail van ter bevestiging. Tijdstip is volgens mij niet in te stellen bij de geplande overboeking.AlexanderCP schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:34:
Ik heb een vraag over Revolut. Daar heb ik een aantal geplande betalingen ingevoerd. Weten jullie hoe laat deze betaling wordt uitgevoerd? Om 8.30 in de ochtend is dit namelijk nog niet gebeurd.
Dank!
Volgens mij heb ik geprobeerd maar BNP parisbas en HSBC accepteert toch niet vanuit nederland... Maar woont je in frankrijk zelf ?Datisraar schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:35:
[...]
Bij BNP parisbas zelf, maar ook HSBC begreep ik.
Ik woon en werk in NL. Kan te maken hebben met de reden waarom men in Nederland een Franse bankrekening wil openen. BNP wilde dat bij mij weten en ging om financiering van een vakantie koopappartement daar. Toen was het geen probleem om alvast op afstand een FR rekening te openen.Ultrafast schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:37:
[...]
Volgens mij heb ik geprobeerd maar BNP parisbas en HSBC accepteert toch niet vanuit nederland... Maar woont je in frankrijk zelf ?
Hoi ik heb een vraag over N26:
In augustus ga ik op vakantie naar de Verenigde Staten. Ik zit vast aan mijn huidige betaalpas (kan geen credit card aanvragen via mijn eigen bank) en kan hier dus jammer genoeg vaak niet mee pinnen, omdat het een Maestro kaart is.
Mijn vragen hierover zijn dan als volgt:
1. kan ik met geen/erg laag inkomen een credit card aanvragen via N26? Zo niet, zijn er dan alternatieven?
2. kan ik hier dan ook mee pinnen in de VS? Ik wil niet afhankelijk zijn van ATM's.
In augustus ga ik op vakantie naar de Verenigde Staten. Ik zit vast aan mijn huidige betaalpas (kan geen credit card aanvragen via mijn eigen bank) en kan hier dus jammer genoeg vaak niet mee pinnen, omdat het een Maestro kaart is.
Mijn vragen hierover zijn dan als volgt:
1. kan ik met geen/erg laag inkomen een credit card aanvragen via N26? Zo niet, zijn er dan alternatieven?
2. kan ik hier dan ook mee pinnen in de VS? Ik wil niet afhankelijk zijn van ATM's.
Bij N26 vraag je een debit Mastercard aan, geen creditcard. Ja, kan met elk inkomen.
Kan je ook mee 'pinnen' in de VS.
[Voor 17% gewijzigd door xabre16v op 31-05-2023 17:01]
Dus met een N26 kaart zou ik dan geen problemen moeten hebben met contactloos betalen in de VS? Zoals wel het geval met Maestro?xabre16v schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:00:
Bij N26 vraag je een debit Mastercard aan, geen creditcard. Ja, kan met elk inkomen.
En is de Debit Mastercard te koppelen aan je huidige bank account?
[Voor 4% gewijzigd door NobodySomebody op 31-05-2023 18:11]
Nee, die debit Mastercard zit aan je N26 rekening gekoppeld. (Je krijgt een Duitse IBAN.)
Werkt in VS verder als anders.
Ah oke, maar ik zou gewoon geld moeten kunnen overzetten van mijn normale account naar mijn N26 rekening?xabre16v schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:15:
Nee, die debit Mastercard zit aan je N26 rekening gekoppeld. (Je krijgt een Duitse IBAN.)
Oke, dus ik zou verder niet het probleem moeten hebben zoals met een Maestro kaart? Met een Maestro kaart kon ik vaak namelijk niet afrekenen in een winkel. Met een Debit Mastercard van N26 kan dat dus wel gewoon?
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd in de VS. Maar je zal veel beter kunnen betalen met de Mastercard in de VS. De enige uitzondering is vaak autohuur. Daar heb je vaak toch een echte credit card voor nodig.NobodySomebody schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:20:
[...]
Ah oke, maar ik zou gewoon geld moeten kunnen overzetten van mijn normale account naar mijn N26 rekening?
Oke, dus ik zou verder niet het probleem moeten hebben zoals met een Maestro kaart? Met een Maestro kaart kon ik vaak namelijk niet afrekenen in een winkel. Met een Debit Mastercard van N26 kan dat dus wel gewoon?
PS. Uit interesse, waarom kies je voor N26 en niet 1 van de andere opties zoals Revolut, OpenBank of Vivid?
De grote autoverhuurders in de VS (Hertz, Avis, Budget etc) hebben allemaal de mogelijkheid om met een debet kaart te betalen. Ik heb Curve(mastercard) gebruikt. Wel heb je dan een reservering van 500 euro op de kaart, die terug komt bij inleveren van de auto.LongBowNL schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:52:
[...]
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd in de VS. Maar je zal veel beter kunnen betalen met de Mastercard in de VS. De enige uitzondering is vaak autohuur. Daar heb je vaak toch een echte credit card voor nodig.
PS. Uit interesse, waarom kies je voor N26 en niet 1 van de andere opties zoals Revolut, OpenBank of Vivid?
Oke top! Ik zal het gelukkig vrijwel alleen nodig hebben in winkels.LongBowNL schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:52:
[...]
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd in de VS. Maar je zal veel beter kunnen betalen met de Mastercard in de VS. De enige uitzondering is vaak autohuur. Daar heb je vaak toch een echte credit card voor nodig.
N26 werd mij aangeraden door iemand, de andere banken ken ik niet. Ik sta echter zeker wel open voor andere banken zolang ik er gewoon contactloos mee kan betalen in de VS. Mag ik vragen in welk opzicht de banken die jij benoemd beter zijn?
@NobodySomebody Ik was alleen benieuwd hoe je bij N26 was uitgekomen. De 1 is niet per se beter dan de ander. Het ligt denk aan hoe je het wil gebruiken.
Revolut heeft bijvoorbeeld ook iDeal en de Mastercard is gratis (behalve de bezorgkosten). Bij N26 kost de Mastercard eenmalig 10 euro. Verder kun je de kosten met elkaar vergelijken en kijken wat voor jou het handigst is. Kosten Revolut vs Kosten N26 (PDF)
OpenBank is geen echte optie voor jou, want daar krijg je alsnog een Maestro kaart.
Vivid heb ik geen ervaring mee, maar die kost €3,90 per maand als je er geen gebruik van maakt. (1 transactie per maand of €1000 op de rekening)
Ik heb zelf N26 (toen de Mastercard nog gratis was) en ik zie geen reden om nu te wisselen naar een ander. Ik ben gewoon tevreden. Al lees ik in dit topic dat de ervaringen met Revolut ook erg goed zijn.
Revolut heeft bijvoorbeeld ook iDeal en de Mastercard is gratis (behalve de bezorgkosten). Bij N26 kost de Mastercard eenmalig 10 euro. Verder kun je de kosten met elkaar vergelijken en kijken wat voor jou het handigst is. Kosten Revolut vs Kosten N26 (PDF)
OpenBank is geen echte optie voor jou, want daar krijg je alsnog een Maestro kaart.
Vivid heb ik geen ervaring mee, maar die kost €3,90 per maand als je er geen gebruik van maakt. (1 transactie per maand of €1000 op de rekening)
Ik heb zelf N26 (toen de Mastercard nog gratis was) en ik zie geen reden om nu te wisselen naar een ander. Ik ben gewoon tevreden. Al lees ik in dit topic dat de ervaringen met Revolut ook erg goed zijn.

[Voor 0% gewijzigd door LongBowNL op 31-05-2023 19:57. Reden: @ toegevoegd]
Onlangs zelf ook in San Francisco geweest. Qua wisselkoersen kwam ik het beste uit met een combinatie van curve, Revolut en Wise, afhankelijk van de dag van de week.
Ook handig was dat je daar de Clipper openbaar vervoerskaart in de Apple Wallet kan inladen!
Tegenvallers waren dat al het eten en drinken twee keer zou duur zijn als in Nederland.
Ook handig was dat je daar de Clipper openbaar vervoerskaart in de Apple Wallet kan inladen!
Tegenvallers waren dat al het eten en drinken twee keer zou duur zijn als in Nederland.
Ah oke, dankjewel voor de uitleg! Dan zal ik zeker ook nog even kijken naar Revolut.LongBowNL schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:57:
@NobodySomebody Ik was alleen benieuwd hoe je bij N26 was uitgekomen. De 1 is niet per se beter dan de ander. Het ligt denk aan hoe je het wil gebruiken.
Is het uberhaupt een keer voorgekomen met die kaarten dat je niet kon afrekenen in San Francisco? Of is dat altijd prima verlopen?Weicool schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:20:
Onlangs zelf ook in San Francisco geweest. Qua wisselkoersen kwam ik het beste uit met een combinatie van curve, Revolut en Wise, afhankelijk van de dag van de week.
Nee, met de combinatie is het prima gelopen. Wel in een restaurant geweest waar Apple Pay het niet deed en ik de fysieke kaart uit mijn portemonnee moest halen, of dat ik met de Nederlandse Revolut bank account bij Capital One geen Amerikaanse Credit Card kon aanvragen, omdat ze bij de Nederlandse Revolut, ondanks dat ze een Amerikaanse dollar bank account aanbieden, toch alleen in je thuisland direct debit (automatische incasso) toelaten en ik Wise dus hiervoor moest gebruiken.NobodySomebody schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:29:
[...]
Is het uberhaupt een keer voorgekomen met die kaarten dat je niet kon afrekenen in San Francisco? Of is dat altijd prima verlopen?
Voor eenmalige twee euro krijg je ook een Mastercard. I.c.m. Travel+ is voor mij Openbank bij uitstek de beste optie, zeker als je op een plek bent waar veel cash nodig is.LongBowNL schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:57:
@NobodySomebody
Travel+ kost 8 euro per maand maar kan je aan/uit-zetten wanneer nodig. Die 8 euro heb je qua kostenbesparing er zo uit doordat je geen kosten hebt voor andere valute of voor contant pinnen.
Wel altijd handig het te combineren met Revolut en/of N26 'voor het geval dat', ik heb ze zelf allebei (Revolut heeft mijn persoonlijke voorkeur).
[Voor 28% gewijzigd door Elandenmelk op 01-06-2023 11:53]
Wat maakt voor jou OpenBank eigenlijk niet overbodig als je met Revolut veel meer kan inclusief die 10% korting op hotels met Revolut Stays?Elandenmelk schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:50:
[...]
Voor eenmalige twee euro krijg je ook een Mastercard. I.c.m. Travel+ is voor mij Openbank bij uitstek de beste optie, zeker als je op een plek bent waar veel cash nodig is.
Travel+ kost 8 euro per maand maar kan je aan/uit-zetten wanneer nodig. Die 8 euro heb je qua kostenbesparing er zo uit doordat je geen kosten hebt voor andere valute of voor contant pinnen.
Wel altijd handig het te combineren met Revolut en/of N26 'voor het geval dat', ik heb ze zelf allebei (Revolut heeft mijn persoonlijke voorkeur).
Ik kijk hier puur naar het dagelijkse gebruik in een non-euroland. Zeker als er veel cash uit de muur moet worden getrokken is het een zeer goede optie. Met travel+ heb je eigenlijk ook al gelijk de reisverzekering (zonder vast te zitten aan een "echt" abonnement van premium passen etc.). Openbank geeft ook 10 / 15% cash back via booking.com. Ik heb via mijn werk korting bij booking, die ik vervolgens afreken met m'n bankpas van Openbank: dubbel feest.Weicool schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:12:
[...]
Wat maakt voor jou OpenBank eigenlijk niet overbodig als je met Revolut veel meer kan inclusief die 10% korting op hotels met Revolut Stays?
Revolut heeft strengere limieten voor cash opnames, FX limieten, specifiek zonder de premium plannen. Zie ook Wally2002 in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank"
Vandaag mail van Monese dat ze per 1 augustus de voorwaarden aanpassen:
Top-ups worden bij het gratis Simple plan wel heel onaantrekkelijk zo, altijd met kosten (tenzij je kunt opwaarderen op andere manieren, die niet beschikbaar zijn in NL). Ik heb m’n account nu opgezegd.We're making some changes to our Terms, which will take effect from 1 August 2023. Make sure to read this email carefully so that you know what’s changing.
Changes to our Simple plan
• If you’re on our Simple plan, you’ll pay a 1% fee to top up your account by card (instead of a 0.3% fee)
Changes to incoming international transfers
If you’ve signed up to our subscription service to receive incoming international transfers, you currently pay an exchange fee on transfers you receive to your multi-currency IBAN.
From 1 August, we’ll change this to a transaction fee. This will apply to all transfers sent to your multi-currency IBAN, regardless of currency. This means:
• If you receive money in a currency different to your linked account, we’ll apply a transaction fee instead of an exchange fee – this won’t cost you anything extra!
• If you receive money in the same currency as your linked account (GBP to GBP, EUR to EUR and RON to RON), we’ll now apply a transaction fee.
• The transaction fee we apply will depend on your plan (as outlined in our T&Cs):
- Simple: 2% (min £3 / €3.5 / 20 lei)
- Classic: 1.5% (min £3 / €3.5 / 20 lei)
- Premium: 1% (min £3/ €3.5 / 20 lei)
- Business: 2% (min £4)
Ik gebruik bijna nooit veel cash: in welk vakantie land heb je eigenlijk nog veel cash nodig? Ik heb helaas geen twee dubbele korting bij booking.Elandenmelk schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:51:
[...]
Ik kijk hier puur naar het dagelijkse gebruik in een non-euroland. Zeker als er veel cash uit de muur moet worden getrokken is het een zeer goede optie. Met travel+ heb je eigenlijk ook al gelijk de reisverzekering (zonder vast te zitten aan een "echt" abonnement van premium passen etc.). Openbank geeft ook 10 / 15% cash back via booking.com. Ik heb via mijn werk korting bij booking, die ik vervolgens afreken met m'n bankpas van Openbank: dubbel feest.
Revolut heeft strengere limieten voor cash opnames, FX limieten, specifiek zonder de premium plannen. Zie ook Wally2002 in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank"
Ik heb toen nog wel dat “gratis levenslange travel+” van OpenBank gekregen, maar dat contact met Zürich met travel+ bij gestolen bagage is een ramp. Ze waren niet telefonisch bereikbaar, op e-mails reageren ze niet en er was geen web formulier dat je kon invullen. Ik weet niet of dat nu beter is?
Midden- en Zuid-Amerika, Afrika. Ook in Zuid-Oost Azië. Ik heb in Ecuador zelfs bij tankstations gestaan waar je niet eens kon pinnen.Weicool schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:05:
[...]
Ik gebruik bijna nooit veel cash: in welk vakantie land heb je eigenlijk nog veel cash nodig? Ik heb helaas geen twee dubbele korting bij booking.
Ik heb toen nog wel dat “gratis levenslange travel+” van OpenBank gekregen, maar dat contact met Zürich met travel+ bij gestolen bagage is een ramp. Ze waren niet telefonisch bereikbaar, op e-mails reageren ze niet en er was geen web formulier dat je kon invullen. Ik weet niet of dat nu beter is?