De gemeente Amsterdam gaat niet handhaven op de coronapas. Dat is al door burgemeester Halsema gezegd enkele dagen geleden. Zij is overigens niet de enige, burgemeester Bruls gaf ook aan dat hij handhaving niet zag zitten.ericplan schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:08:
Wat een clusterfuck met het niet verplichten van de QR-code voor terrassen. Tientallen cafés in Amsterdam zien er zo uit. Ga dat maar eens handhaven als iemand even binnen een rondje gaat halen. En het terras is gewoon een verkapte rookruimte, niets met seizoen te maken.
Ik weet niet wie deze knakker is, maar er zijn er meerdere die denken dat ze een punt hebben. Ik noem een Wouter Keller.Dennis schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:29:
[...]
Ok, daar verschillen we dan al duidelijk over qua mening. Hier een voorbeeld en deze meneer plaatst ze met grote regelmaat:
[Twitter]
Ik benoem bewust de modellen van Wallinga. In binnen en buitenland zeer hoog aangeschreven.
Waar deze meneer op reageert is een gekozen output van een van die modellen. Uit duizenden scenario's worden er een paar gekozen die aansluiten bij de vraag die het OMT van het kabinet heeft gekregen.
Andere vraag stellen is in die zin een ander antwoord krijgen.
Dat we onder één van de lijnen zitten zegt niet dat Wallinga niet weet waar ie mee bezig is, maar dat we een ander scenario volgen.
En eerlijk gezegd is het natuurlijk goed nieuws als we aan de goede kant zitten.
Overigens is het RIVM helemaal niet geheimzinnig over de rekenmethoden:
https://www.rivm.nl/coron...g-van-virus/rekenmodellen
Hier zit overigens wel een hele uitdaging. Welk deel van deze enorme brij aan cijfers presenteer je wel, en welke niet. Hier moet je een keuze in maken. Dat kun je wegzetten als evil 'censuur', maar het is helaas zo dat het hele complete verhaal met alle mitsenz maren, variabelen en uitkomsten vertellen waarschijnlijk jouw en mijn begrip te boven gaat.
@CMD-Snake dat verhaal heeft ook een aardige vlucht genomen. Halsema heeft niet gezegd dat er helemaal niet gecontroleerd gaat worden.
Overigens is ff 10 minuten binnen een paar biertjes halen of plassen natuurlijk een ander verhaal dan de hele avond een volle tent.
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 17-09-2021 17:51 ]
Ja, ik snap wel dat je niet 1-op-1 die berekening kan nadoen, maar daar gaat het me niet om. Waar het me om gaat is dat je heel goed zelf een vergelijkbare berekening kan doen om dat getal van 2000-3000 te ontkrachten. Het is hier in dit topic een komen en gaan van mensen die klagen dat die 1.8 miljoen niet klopt want mensen hebben natuurlijke immuniteit, dat die 2000-3000 niet klopt want ongevaccineerden zijn jong en die komen niet op de IC, etc, etc, etc...Number10 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:02:
[...]
Gaat het om de 2000-3000 opnames? Er staat toch geen methodebeschrijving die je kunt gebruiken ter replicatie/verificatie van die getallen? Ook geen parameters.
[...]
Dat kan wat betreft die 2000-3000 opnames dus niet zonder de methode en gebruikte parameters. Dat punt van @Dennis lijkt mij volkomen terecht. Al 1,5 jaar overigens.
Als iemand denkt dat die getallen niet kloppen, laat hem dan zelf met een berekening komen: de verdeling van vaccinaties over de leeftijdsgroepen is openbaar, jij komt zelf al met publicaties over de opnamekansen bij delta,... Bij voorkeur pakt men een aardig pessimistische opnamekans, en als dan blijkt dat het er 200 zijn en niet 2.000, dán heeft zo iemand een punt.
Het beste zou zijn als alle berekeningen van het OMT en alles daaromheen openbaar zouden zijn, maar het OMT zijn nog steeds wel serieuze experts en het is nogal gratuite hoe sommige mensen in dit topic de adviezen in twijfel trekken zonder maar een half bierviltje motivatie. Terwijl je met wat moeite sommige dingen prima zou kunnen falsifiseren. Dat is wat ik zou proberen als ik een getal van het OMT zie dat ik niet geloofwaardig vind.
Ik verwacht dat er helemaal geen handhaving komt. Alleen als de besmettingen te snel gaan stijgen gaan ze daar iets mee doen.CMD-Snake schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:36:
[...]
De gemeente Amsterdam gaat niet handhaven op de coronapas. Dat is al door burgemeester Halsema gezegd enkele dagen geleden. Zij is overigens niet de enige, burgemeester Bruls gaf ook aan dat hij handhaving niet zag zitten.
[removed]
Het gaat hier om modellen waarbij een heel groot gedeelte bestaat uit aannames. Die kun je wel vrijgeven, maar zal alleen resulteren in een hoop geklaag over de modellen ipv waar het om zou moeten gaan. Die aannames moeten binnen het OMT wel besproken worden, maar het voegt weinig toe om dat daarbuiten te doen. Iedereen die er naar kijkt heeft toch een andere mening erover.Dennis schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:51:
[...]
Want daarover het debat aangaan mag niet? De RIVM modellen zijn ook niet altijd even accuraat gebleken, of wel? Dennis in "De voorspellingen en modellen van het RIVM"
[removed]
Halsema zei dat er alleen bij excessen gehandhaafd zou worden, als een zaak open is na de wettelijke sluitingstijd bijvoorbeeld. Er zou geen controle komen of de ondernemer wel netjes elke persoon zijn QR code naliep, de gemeente zal hier niet actief achteraan gaan.MikeyMan schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:50:
@CMD-Snake dat verhaal heeft ook een aardige vlucht genomen. Halsema heeft niet gezegd dat er helemaal niet gecontroleerd gaat worden.
Overigens is ff 10 minuten binnen een paar biertjes halen of plassen natuurlijk een ander verhaal dan de hele avond een volle tent.
Dat zal er in de praktijk op neer komen dat er weinig gehandhaafd zal worden. De burgemeester stelde dat als een ondernemer steekproefsgewijs naar de coronapas vraagt dit ook prima is. Als je niet naar je QR code gevraagd wordt in een Amsterdamse horecaonderneming kan je niet met zekerheid weten of ze totaal niet controleren of op basis van steekproef.
In de praktijk zal het er op neerkomen dat bedrijven mogelijk alleen controle krijgen als iemand ze erbij lapt.
Wat betreft het toiletbezoek, dat is een uitspraak van Rutte:
(bron)Als je bijvoorbeeld zou zeggen dat je voor het wc-bezoek het coronatoegangsbewijs zou loslaten, wat ook nog zou kunnen, dan is eigenlijk de situatie dat je de facto geen CTB meer hebt in de horeca. Wij denken dus niet dat dat verstandig is.
Hij maakt hier nogal een sprong, maar op dit punt was de mening van de Tweede Kamer al duidelijk aan het worden dat ze een vrijstelling voor de terrassen wilden hebben. Wellicht nog een pesterijtje erbij? Nou ja, gewoon die lege bierglazen laten staan. Hebben ze nog een keer nut.
Het zal miniem zijn als het al gebeurt dat handhaven. Feitelijk is het niet doen, of handhavers moeten alle overige taken laten vallen. Boa's en agenten hebben ook geen zin meer om coronamaatregelen te handhaven, dat is wel duidelijk uit de reacties van hun vakbonden.redwing schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:28:
Ik verwacht dat er helemaal geen handhaving komt. Alleen als de besmettingen te snel gaan stijgen gaan ze daar iets mee doen.
Wel ben ik benieuwd naar de draai van het kabinet als besmettingen gaan stijgen. Zelf verwacht ik weinig van die coronapas qua preventie, hoe De Jonge die drol gaat polijsten als dat gebeurt moet leuk worden.
Maar dat kan dus juist niet. Hoe moet je nu ontkrachten dat het niet 2k-3k zijn? Want daarvoor moet je weten welke methode er is gebruikt waaronder het soort parameters.Tom-Z schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:58:
[...]
Ja, ik snap wel dat je niet 1-op-1 die berekening kan nadoen, maar daar gaat het me niet om. Waar het me om gaat is dat je heel goed zelf een vergelijkbare berekening kan doen om dat getal van 2000-3000 te ontkrachten.
Over de openbaarheid van sommige informatie kun je dan nog discussiëren binnen kaders, maar het is toch evident na alle schandalen of opstappende bewindspersonen dat Nederland een groot probleem heeft wat betreft de openbaring van informatie?
Natuurlijk zijn die OMT leden erg kundig, maar denk je nu echt dat ze daar uniek in zijn? Natuurlijk niet, en heel veel wetenschappers roepen al vanaf aanvang dat er meer transparantie nodig is om eventuele fouten bij het OMT te benoemen of juist hun advies te verstevigen. Dat is toch hoe wetenschap werkt?
Met de publicatie van een advies waar de methode (deels) van ontbreek, kan er in de maatschappij maar ook in de Kamer niet over worden gediscussieerd zoals je dat misschien zou willen. Ik verwacht van iemand als Omtzigt bijvoorbeeld dat die gaat uitrekenen of de getallen wel hout snijden.
Neem die studies uit het VK (circa 2x) en Denemarken (circa 3x). Zijn die resultaten betrokken? Want 1800, 3600 of 5400 opnames (als ook IC zou toenemen) maakt nogal uit. 1800 IC opnames en max 200 IC bezetting met een ligduur van 17 dagen betreft 5 maanden mits de R ook strak 1 blijft, griepgolven uitblijven, er geen varianten opduiken en de vaccins even effectief hun werk blijven doen. Maar bij 5400 opnames heb je het al over 1,5 jaar.
Ik kan daar bovenop in dit topic dan toch niet een (ter illustratie fictieve) 'seizoenscorrectiefactor' toepassen om uit te komen op - ik verzin maar wat - 5 jaar, want dan zal iedereen vragen waar die factor op gebaseerd is natuurlijk. Maar het OMT advies steekt op onderdelen soms zo wel in elkaar. Iemand heeft toch die leeftijdscorrectie uitgevoerd? Publiceer dat gewoon als bijlage. Ik zie het probleem niet meteen.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Sorry hoor, maar zeg je nou dat veel maatregelen op aannames gebaseerd zijn?redwing schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:30:
Het gaat hier om modellen waarbij een heel groot gedeelte bestaat uit aannames. Die kun je wel vrijgeven, maar zal alleen resulteren in een hoop geklaag over de modellen ipv waar het om zou moeten gaan. Die aannames moeten binnen het OMT wel besproken worden, maar het voegt weinig toe om dat daarbuiten te doen. Iedereen die er naar kijkt heeft toch een andere mening erover.
En dat we het OMT maar op hun blauwe ogen moeten geloven? Of dat we zelf niet in staat zijn om dat goed te verifiëren?
Dan is dit precies mijn punt, want het ontbreekt aan een open debat. En je moet naar mijn idee juist over die aannames het gesprek voeren!
Wat die 3500 mogelijke IC patiënten (of welke getal het in de praktijk blijkt te zijn) mis ik ook nog een beetje de verdeling tussen gewenst en ongewenst gevaccineerd. Zijn dat 3400 weigeraars en 100 chronisch zieken met een auto-immuun probleem of hebben we het over 100 weigeraars en 3400 mensen die met de huidige wetenschappelijke tools toch niet buiten het ziekenhuis te houden zijn.
Als ik de motie goed begrijp wordt er gezegd dat sportkantines overwegend afhaal zijn en dat er geen coronapas nodig is als je het op dezelfde verenigingslocatie nuttigt.Plenkske schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:45:
[...]
Dat is toch oncontroleerbaar, en onlogisch in de gedachte "verspreiding verminderen".
Je loopt naar de kantine, je zegt ik ga alleen even iets ophalen, loopt een drukke kantine binnen waar men geen afstand meer kan houden en vervolgens zal er niemand meer vragen om de QR code en blijf je lekker binnen.
Dus je mag gewoon zonder pas in de kantine zitten en je eten of drinken nuttigen.
Nu is het even afwachten tot restaurants zich massaal converteren naar een cultuurlocatie:+
[ Voor 7% gewijzigd door Wolly op 17-09-2021 20:53 ]
Ssst, dat mag je niet vragen want dan zou wel eens kunnen blijken dat die QR pas helemaal niet het gewenste effect gaat hebben en andere maatregelen veel effectiever zouden kunnen zijnjadjong schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:20:
Wat die 3500 mogelijke IC patiënten (of welke getal het in de praktijk blijkt te zijn) mis ik ook nog een beetje de verdeling tussen gewenst en ongewenst gevaccineerd. Zijn dat 3400 weigeraars en 100 chronisch zieken met een auto-immuun probleem of hebben we het over 100 weigeraars en 3400 mensen die met de huidige wetenschappelijke tools toch niet buiten het ziekenhuis te houden zijn.
Andere maatregelen zijn zeker weten effectiever. En vaccinatie ook.Dennis schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:23:
[...]
Ssst, dat mag je niet vragen want dan zou wel eens kunnen blijken dat die QR pas helemaal niet het gewenste effect gaat hebben en andere maatregelen veel effectiever zouden kunnen zijn.
Maar ja... Das allemaal lastig...
En die aannames, daar draait de wereld op. De een baseert het echter wel op wat nuttige kennis en kunde en de ander lult maar wat. Een debat heeft geen zin, want die twee zijn niet gelijkwaardig.
[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 17-09-2021 20:40 ]
En het RIVM is niet capabel genoeg om in zo'n geval tegengas te geven denk je?redwing schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:48:
[...]
Nee, want dan gaat iedereen die modellen weer onderuit schieten en zeggen hoe dom het RIVM wel is om zulke aannames te maken.
Toch wel ernstig als het RIVM bang is voor de reactie van het publiek op hun werk, dan schiet je als overheid toch ernstig tekort in je communicatie ondanks je honderden communicatie professionals.
Doe nou niet alsof alles aan iedereen uit te leggen is.Wolly schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:42:
[...]
En het RIVM is niet capabel genoeg om in zo'n geval tegengas te geven denk je?
Toch wel ernstig als het RIVM bang is voor de reactie van het publiek op hun werk, dan schiet je als overheid toch ernstig tekort in je communicatie ondanks je honderden communicatie professionals.
Never underestimate the power of human stupidity.
:strip_exif()/f/image/O1m2iqe1j9hcXrFKFpQTn8HX.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier valt echt niet tegenop te communicatiewetenschappen.
[ Voor 30% gewijzigd door MikeyMan op 17-09-2021 20:48 ]
En daarom heeft Grapperhaus 50 miljoen vrijgemaakt om commerciele beveiligers de controles te laten doen.CMD-Snake schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:36:
[...]
De gemeente Amsterdam gaat niet handhaven op de coronapas. Dat is al door burgemeester Halsema gezegd enkele dagen geleden. Zij is overigens niet de enige, burgemeester Bruls gaf ook aan dat hij handhaving niet zag zitten.
Ik hoorde trouwens ruim een week geleden al van een cafehouder dat er beveiligers vanuit de overheid ingezet zouden worden, apart dat dit pas gisteren in de kamer is verteld.
Uit angst voor de reactie van de ontvanger bepaalde zaken achterhouden is nou niet bepaald een kenmerk van de samenleving waar wij voor zouden moeten staan.MikeyMan schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:44:
[...]
Doe nou niet alsof alles aan iedereen uit te leggen is.
Alhoewel, als ze bij de belastingdienst zo denken bij mijn jaarlijkse aanslag zal je mij niet horen klagen
Dat heeft niks met angst te maken, maar met het kennen van je publiek. Er worden wekelijks duizenden scenario's uitgewerkt. Met bijbehorende kansberekeningen. De overlays hiervan zijn ook een paar keer in de technische briefings langs geweest.Wolly schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:48:
[...]
Uit angst voor de reactie van de ontvanger bepaalde zaken achterhouden is nou niet bepaald een kenmerk van de samenleving waar wij voor zouden moeten staan.
Alhoewel, als ze bij de belastingdienst zo denken bij mijn jaarlijkse aanslag zal je mij niet horen klagen
Half Nederland raakt al in paniek als ze 6x6 uit hun hoofd moeten uitrekenen. Vraag voor de gein de volgende keer bij de kassa of ze er 5 of 10 cent bij willen hebben.
Denk je echt dat het handiger is om een totale overload aan data over de bühne te gooien? Ook weten wat je achterwege laat is communicatiewetenschap.
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 17-09-2021 20:53 ]
Toch snap ik het wel. Elke dag krijgen we cijfers voorgeschoteld via de media wat actuele besmettingen en ziekenhuisbezoek betreft. Wat mij betreft totaal nutteloze getallen tot je er grafiekjes bij maakt zoals @breew regelmatig doet.Wolly schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:48:
[...]
Uit angst voor de reactie van de ontvanger bepaalde zaken achterhouden is nou niet bepaald een kenmerk van de samenleving waar wij voor zouden moeten staan.
Het gaat bij terughoudendheid dan ook niet om kritische reacties maar om kort-door-de-bocht conclusies die hier ook regelmatig (mijzelf incluus) voorbij komen. Als je dat niet gelijk corrigeert/verduidelijkt gaan die getallen een eigen leven leiden, gezien de vele nieuwspagina's met reactie-mogelijkheid is dat een onmogelijke opgave voor het webcare team van het RIVM.
Naar mijn mening moet je niet een totale overload over de buhne gooien, daar is niemand mee gebaat. Wat wel kan is bijvoorbeeld mensen die aangeven geinteresseerd zijn in de data deze, evt. met toelichting, hiervan te voorzien.MikeyMan schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:51:
[...]
Dat heeft niks met angst te maken, maar met het kennen van je publiek. Er worden wekelijks duizenden scenario's uitgewerkt. Met bijbehorende kansberekeningen. De overlays hiervan zijn ook een paar keer in de technische briefings langs geweest.
Half Nederland raakt al in paniek als ze 6x6 uit hun hoofd moeten uitrekenen. Vraag voor de gein de volgende keer bij de kassa of ze er 5 of 10 cent bij willen hebben.
Denk je echt dat het handiger is om een totale overload aan data over de bühne te gooien? Ook weten wat je achterwege laat is communicatiewetenschap.
Denk bijvoorbeeld aan onderzoekers, parlementariers, journalisten etc.
Het angst argument heb ik trouwens ingebracht omdat de reactie van @redwing leek te suggeren dat het RIVM niet op tegengas zit te wachten.
Uiteindelijk zal er toch controle mogelijk moeten zijn wil je vertrouwen winnen.
DIt is w.m.b. een uitstekend punt.jadjong schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:58:
[...]
Toch snap ik het wel. Elke dag krijgen we cijfers voorgeschoteld via de media wat actuele besmettingen en ziekenhuisbezoek betreft. Wat mij betreft totaal nutteloze getallen tot je er grafiekjes bij maakt zoals @breew regelmatig doet.
Het gaat bij terughoudendheid dan ook niet om kritische reacties maar om kort-door-de-bocht conclusies die hier ook regelmatig (mijzelf incluus) voorbij komen. Als je dat niet gelijk corrigeert/verduidelijkt gaan die getallen een eigen leven leiden, gezien de vele nieuwspagina's met reactie-mogelijkheid is dat een onmogelijke opgave voor het webcare team van het RIVM.
Daarnaast: waarom is het RIVM totale openheid verschuldigd aan de gemiddelde tweaker?
Afhankelijk van hoe dit gaat werken klinkt het heel onheilspellend. Mag je hiervan gebruik maken? Als in je kan ook weigeren, of zijn deze beveiligers verplicht? Beetje alsof elk bedrijf een spion van de overheid moet bevatten.Wolly schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:45:
Ik hoorde trouwens ruim een week geleden al van een cafehouder dat er beveiligers vanuit de overheid ingezet zouden worden, apart dat dit pas gisteren in de kamer is verteld.
Leuk plaatje, maar je snapt toch wel dat IQ punten en iets begrijpen nogal los van elkaar staan? Alsof we op het Binnenhof zo'n denktank hebben zitten.MikeyMan schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:44:
Doe nou niet alsof alles aan iedereen uit te leggen is.
Dit dus.Wolly schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 21:01:
Uiteindelijk zal er toch controle mogelijk moeten zijn wil je vertrouwen winnen.
Ik heb het idee dat sommigen hier denken of vinden dat iedereen die ook maar een kritische noot plaatst bij bijvoorbeeld een RIVM model erop uit is om lekker alle informatie van de overheid onderuit te halen.
Dat is dus gewoon niet zo. Er is echt een grote groep, en daar reken ik mezelf ook toe, die niet in 5G theorieën gelooft maar wel ontzettend kritisch is op het gevoerde beleid en de gewoon vaak aantoonbaar magere onderbouwing. Het feit dat de steun in de tweede kamer steeds meer afneemt zegt wat dat betreft voldoende.
De persconferentie van deze week is in dat opzicht tekenend. De toon die werd gebruikt tegen niet gevaccineerden werkt echt alleen maar averechts. Als het doel van deze maatregelen is (en dat denk ik wel) om stiekem toch de vaccinatiegraad te verhogen dan zal dat misschien werken voor de jongeren omdat zij denk ik doorgaans pragmatischer zijn, maar de groep die kritisch is over het vaccin zal de hakken alleen maar verder in het zand zetten.
En met het bereiken van welke groep zul je meer IC opnames beperken denk je? De jeugd gaat het verschil niet maken.
Het kabinet kan veel beter meer gaan uitleggen. Meer informatie geven. Uitleg. Duiding. En tenslotte zou het ook helpen als Mark Rutte weg zou gaan want zijn aanwezigheid zit het vertrouwen in de overheid ontzettend in de weg. Al die schandalen de afgelopen jaren. En dan moet iedereen nu blind de overheid vertrouwen op het nemen van voor u goede maatregelen? Dat gaat dus niet lukken.
Grotendeels met je eens, behalve met deze punten:Dennis schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:02:
[...]
Het kabinet kan veel beter meer gaan uitleggen. Meer informatie geven. Uitleg. Duiding.
En tenslotte zou het ook helpen als Mark Rutte weg zou gaan want zijn aanwezigheid zit het vertrouwen in de overheid ontzettend in de weg. Al die schandalen de afgelopen jaren. En dan moet iedereen nu blind de overheid vertrouwen op het nemen van voor u goede maatregelen? Dat gaat dus niet lukken.
Het uitleggen hoeft helemaal niet door de regering te gebeuren. Die zitten goede uitleg alleen maar in de weg. Doe mij maar een Jaap van Dissel voor de toelichting en de lokale GGD voor de vaccinatie - stimulering.
En qua vertrouwen in Rutte. Dat is dus een vreemd ding. Die man staat als persoon zo ver van zijn rol als minister president af, dat wat de een doet, de ander niet raakt. Dat zal (een van) de reden zijn dat er nog steeds heel veel vertrouwen in die man is. Hou nieuwe verkiezingen en de VVD wordt weer de grootste.
Sorry, maar dit is echt gelul van een *knip* Een samenraapsel van whataboutisms en drogredenen. Ook als je niet af zou willen gaan op de cijfers van het RIVM blijven de feiten overeind.Dennis schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:02:
[...]
Dit dus.
Ik heb het idee dat sommigen hier denken of vinden dat iedereen die ook maar een kritische noot plaatst bij bijvoorbeeld een RIVM model erop uit is om lekker alle informatie van de overheid onderuit te halen.
Dat is dus gewoon niet zo. Er is echt een grote groep, en daar reken ik mezelf ook toe, die niet in 5G theorieën gelooft maar wel ontzettend kritisch is op het gevoerde beleid en de gewoon vaak aantoonbaar magere onderbouwing. Het feit dat de steun in de tweede kamer steeds meer afneemt zegt wat dat betreft voldoende.
De persconferentie van deze week is in dat opzicht tekenend. De toon die werd gebruikt tegen niet gevaccineerden werkt echt alleen maar averechts. Als het doel van deze maatregelen is (en dat denk ik wel) om stiekem toch de vaccinatiegraad te verhogen dan zal dat misschien werken voor de jongeren omdat zij denk ik doorgaans pragmatischer zijn, maar de groep die kritisch is over het vaccin zal de hakken alleen maar verder in het zand zetten.
En met het bereiken van welke groep zul je meer IC opnames beperken denk je? De jeugd gaat het verschil niet maken.
Het kabinet kan veel beter meer gaan uitleggen. Meer informatie geven. Uitleg. Duiding. En tenslotte zou het ook helpen als Mark Rutte weg zou gaan want zijn aanwezigheid zit het vertrouwen in de overheid ontzettend in de weg. Al die schandalen de afgelopen jaren. En dan moet iedereen nu blind de overheid vertrouwen op het nemen van voor u goede maatregelen? Dat gaat dus niet lukken.
Elementary, my dear Watson.
Logica dicteert.
Er liggen teveel mensen in het ziekenhuis, en er zijn er nog teveel die risico lopen hier terecht te komen. Als we nou per ongeluk niemand meer in het ziekenhuis hebben liggen, en wel allerlei maatregelen, kun je wellicht zeggen dat het allemaal overdreven is. Maar dit is echt recht lullen wat krom is.
Hou je in aub.
[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 19-09-2021 11:41 ]
Zodat elke leek er zijn plasje over gaat doen? Ik zie liever een groep experts die er naar kijken en beslissen. Met 17 miljoen experts zijn we over 10 jaar nog aan het polderen naar een oplossing.Dennis schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:19:
[...]
Sorry hoor, maar zeg je nou dat veel maatregelen op aannames gebaseerd zijn?
En dat we het OMT maar op hun blauwe ogen moeten geloven? Of dat we zelf niet in staat zijn om dat goed te verifiëren?
Dan is dit precies mijn punt, want het ontbreekt aan een open debat. En je moet naar mijn idee juist over die aannames het gesprek voeren!
[removed]
Het gaat niet om tegengas kunnen geven. Het gaat er om dat je dan een discussie krijgt die nergens toe leidt. Er zijn heel veel aannames in de modellen, en over elk van die aannames krijg je dan een discussie waarom die aanname gedaan is en niet x of y of z of welke andere mogelijke aanname dan ook. Het zou een discussie worden die zinloos is en nergens toe leidt.Wolly schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:42:
[...]
En het RIVM is niet capabel genoeg om in zo'n geval tegengas te geven denk je?
[removed]
Nee hoor het gaat niet om het tegengas, het gaat er om dat je dan talloze onzinnige discussies krijgen. Net als dat we hier discussies houden over meningen die nooit ergens toe leidden.Wolly schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 21:01:
[...]
Het angst argument heb ik trouwens ingebracht omdat de reactie van @redwing leek te suggeren dat het RIVM niet op tegengas zit te wachten.
Die controle heb je toch, voorlopig zijn de ziekenhuizen niet te vol geweest en doen we het wereldwijd gezien ook goed.Uiteindelijk zal er toch controle mogelijk moeten zijn wil je vertrouwen winnen.
[removed]
En welk specifiek gedeelte van mijn bericht vind je dan specifiek krom gelul? Want je quote een heel bericht.MikeyMan schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 23:18:
Sorry, maar dit is echt gelul van een dronken aardbei. Een samenraapsel van whataboutisms en drogredenen. Ook als je niet af zou willen gaan op de cijfers van het RIVM blijven de feiten overeind.
Elementary, my dear Watson.
Logica dicteert.
Er liggen teveel mensen in het ziekenhuis, en er zijn er nog teveel die risico lopen hier terecht te komen. Als we nou per ongeluk niemand meer in het ziekenhuis hebben liggen, en wel allerlei maatregelen, kun je wellicht zeggen dat het allemaal overdreven is. Maar dit is echt recht lullen wat krom is.
Die indruk had ik ook, dat de pas (en het vele testen) hielp. Tot ik zag dat Noorwegen vergelijkbare cijfers had, met heel veel minder testen.SemperFidelis schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:32:
[...]
Precies mijn punt, Denemarken heeft een coronapaspoort gehanteert als tijdelijke maatregel (met positief effect) en kan nu weer verder versoepelen (alle maatregelen opgeheven). Waarom nemen we Denemarken niet als voorbeeld maar wel Australië om juist te beargumenten dat een coronapaspoort juist goed is?
Dit voorjaar werd door experts bij elke versoepeling gewaarschuwd dat het te vroeg was, de effecten van eerdere versoepelingen nog niet duidelijk waren, de besmettingen enorm zouden stijgen. Er is werkelijk waar niets gebeurd, hooguit een geleidelijk stijgende lijn. Toch bleven experts waarschuwen, zonder te (kunnen) verklaren waarom eerdere waarschuwingen niet uit waren gekomen.
Momenteel gaan de besmettingscijfers alleen maar omlaag, ondanks nieuwe versoepelingen per 1 september en het compleet afschaffen van binnenlandse maatregelen 10 september. Experts geven aan dat ze er geen verklaring voor hebben. Eén zei gisteren dat DK groepsimmuniteit bereikt heeft, maar er is eerder al aangegeven dat dat eigenlijk onhaalbaar was, en dat men daarom het vaccinatiepercentage zo hoog mogelijk wil hebben (90% van bevolking boven 12 jaar 1e prik per 1 oktober, lijkt niet te gaan lukken).
Al met al heb ik niet de indruk dat men weet hoe het virus zich gedraagt, of dat we er veel invloed op hebben gehad met lockdowns en coronapas. Wellicht heeft het een dempend effect, maar of het meer dan dat is? Dan zou ik bijvoorbeeld een duidelijkere correlatie verwachten tussen versoepelingen en besmettingscijfers.
Dus het effect van die coronapas in NL, zeker bij een relatief hoge vaccinatiegraad, heb ik geen hoge verwachtingen bij...
Hier een plaatje van DK cijfers en maatregelen dit jaar. Overigens vorig voorjaar ook geen negatieve invloed van heropeningen... Toen kwamen we de zomer zelfs zonder coronapas en mondkapjes goed door.

Waar haalt een burgemeester als halsema eigenlijk het bizarre idee vandaan dat zij mag besluiten om landelijk beleid maar even niet uit te voren??
[ Voor 57% gewijzigd door 42erik op 18-09-2021 01:59 ]
Zie ander topic vanaf deze post: MikeyMan in "De politieke aspecten van Corona"42erik schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 01:58:
Waar haalt een burgemeester als halsema eigenlijk het bizarre idee vandaan dat zij mag besluiten om landelijk beleid maar even niet uit te voren??
Je richt je nu op de boodschapper, maar geen enkele andere gemeente gaat iets anders doen, want geen capaciteit, het gevraagde is niet uitvoerbaar, en een goed bestuurder had dat eerst gecheckt en overlegd alvorens maar gewoon iets op te leggen.
Alles wat je hier meld is idd een indicatie dat de maatregelen werken, echter lijk je daar de tegenovergestelde conclusie uit te trekken
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Maar denk je niet dat het meespeelt dat Noorwegen bijna 10x groter is en 3x zo weinig mensen heeft? Er is 1 grote stad (Oslo) en de rest komt niet eens in de top 20 qua inwoners vergeleken met NL. Dan heb je gewoon een heel ander beleid. Het 1 op 1 vergelijken met andere landen lukt gewoonweg vaak niet. Los van het aantal inwoners heb je ook te maken met mentaliteit, cultuur, religie en vele andere factoren.Eddey schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 00:09:
Die indruk had ik ook, dat de pas (en het vele testen) hielp. Tot ik zag dat Noorwegen vergelijkbare cijfers had, met heel veel minder testen.
Dat maakt alles zo lastig. Veel landen doen hetzelfde maar hebben een andere uitkomst. Het is voor iedereen ook gewoon proberen. Maar iets doen is beter dan niets doen. En ja soms sla je de plank mis. Maar het is natuurlijk ook zo dat je nooit iedereen blij kan maken. En de ene maatregelen die de ander blij maakt kan een ander weer raken.
We hebben het in de zomer gezien wat er gebeurd als je alles open zet. Is het heel realistisch om te verwachtten dat ze dit nu zo weer gaan doen?
Uiteraard ook politiek gedreven want een rechts kabinet zou zonder problemen weer alles open gooien en alle doden voor lief nemen en een links kabinet zou het liefst iedereen in leven houden (wat ook niet realistisch is).
Wellicht begrijp ik je niet hoor maar niets gebeurd? Toen de kroegen in disco's open gingen niet? Toen was er geen explosie van besmettingen?Dit voorjaar werd door experts bij elke versoepeling gewaarschuwd dat het te vroeg was, de effecten van eerdere versoepelingen nog niet duidelijk waren, de besmettingen enorm zouden stijgen. Er is werkelijk waar niets gebeurd, hooguit een geleidelijk stijgende lijn. Toch bleven experts waarschuwen, zonder te (kunnen) verklaren waarom eerdere waarschuwingen niet uit waren gekomen.
Nogmaals wellicht heb je het over wat anders? Maar zonder het ingrijpen zou het goed kunnen dat die explosie door zou zetten zeker aangezien zoiets exponentieel kan gaan werken. En dit was precies ook waar het OMT voor had gewaarschuwd, het te snel en te veel openstellen. Heb jij andere informatie gezien? Of begrijp ik niet waar je het over hebt
Ja het aantal doden en ziekenhuis opnames is "onder controle" te houden maar zonder ingrijpen had dit zeker uit de hand kunnen lopen. En tja, wil je die gok nemen op het kunnen oplopen. Neem je dat voor lief met de gevolgen van dien of ga je ingrijpen omdat je tja niet wilt dat er veel mensen opgenomen kunnen worden en sterven...
Maar uiteindelijk weet niemand hoe alles uit gaat pakken. Je hebt alleen modellen, aannames, berekeningen, schattingen etc. En dan is de vraag aan welke kan van de lijn wil je gaan staan want elke "verkeerde" inschatting kan grote gevolgen hebben. Nederland is klein maar vrij dichtbevolkt maar soms lijkt het alsof vergeten wordt dat dit een Pandemie en de gehele wereld hier mee te maken heeft en niemand de perfecte oplossing heeft. En die is er trouwens ook niet en dat lijkt men soms wel eens te vergeten. Alsof we dit allemaal maar doen om lekker een bepaalde groep te pesten of te benadelen. Soms pakt iets goed uit en soms niet. Soms heb je er baat bij en soms niet. Niets doen is voor vele geen optie. Maar ook dat zou in bepaalde gevallen voor sommige inderdaad de beste oplossing kunnen zijn (zoals begrafenisondernemers
[ Voor 43% gewijzigd door thewizard2006 op 18-09-2021 08:31 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Deze drie zaken zijn al heel vaak voorbij gekomen.
"Magere data" is inderdaad waar het RIVM mee moet werken. Er is geen betere data, alleen andere data die net zo of nog veel magerder is. Buiten de biologische processen die onveranderlijk zijn is menselijk gedrag de grootste factor en dat is onmogelijk goed te modelleren. Als is het maar omdat publicatie van het model al het gedrag beinvloedt. Als we betere modellen willen dan moet de data beter worden door verplichte tracing apps, verplicht testen en verplicht BCO'ers moeten vertellen wat ze weten. Er ligt geen map 'de echte cijfers' in de la van het RIVM die achtergehouden wordt voor sinistere bedoelingen.
"Meer duiding", er wordt al 1,5 jaar duiding gegeven. En ook na talloze uren met Arjan van Dissel komt Van Haga nog steeds met z'n 'ja maar op het internet las ik....' alsof daarmee hij bewijst dat hij het veel beter weet. Het punt dat mensen overtuigd worden met meer duiding is al heel lang geleden gepasseerd. Alleen het afknijpen van desinformatie zou helpen maar dat is censuur en dat willen we niet.
"Rutte moet oprotten", ik zou niets liever zien maar dat gaat ook niemand overhalen. Want als je met niet vaccineren Rutte weg krijgt dan is er nog een hele lijst die ook nog weg moet.
Alle redelijke methodes zijn inmiddels geprobeerd en hebben uiteindelijk niet bereikt wat nodig is voor een eind aan de pandemie. Een vereiste voordat dwrang wordt gebruikt is dat alle alternatieven zijn geprobeerd en dat is gedaan. Zoals nu al meteen blijkt in de prik cijfers is een deel van de weigeraars gevoelig voor consequenties aan hun keuze.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Dit gebeurt veel vaker. Zat burgemeesters die het niet eens zijn politiek beleid, omdat het bijvoorbeeld niet realistisch is. En ook niet geheel onterecht: burgemeesters weten doorgaans veel beter wat er daadwerkelijk speelt in de stad of in het dorp.42erik schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 01:58:
Of omdat het gewoon niet te handhaven is, zoals bijvoorbeeld hier:Fuujii schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:23:
[...]
Dit gebeurt veel vaker. Zat burgemeesters die het niet eens zijn politiek beleid, omdat het bijvoorbeeld niet realistisch is. En ook niet geheel onterecht: burgemeesters weten doorgaans veel beter wat er daadwerkelijk speelt in de stad of in het dorp.
ericplan in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"
A'dam PVOutput
Mocht het mis gaan dan is er altijd nog het sluiten van alle horeca, zeer eenvoudig te handhaven. Met wat minder overheidssteun dit keer, gezien hoe een alternatief door de horeca gesaboteerd is.ericplan schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:52:
[...]
Of omdat het gewoon niet te handhaven is, zoals bijvoorbeeld hier:
ericplan in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"
Ja, dan moet dat gezegd worden, dat capaciteit een dingetje is. Nu komt het over als "ik ben het er niet mee eens, dus ik weiger".Wilke schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 07:25:
[...]
Zie ander topic vanaf deze post: MikeyMan in "De politieke aspecten van Corona"
Je richt je nu op de boodschapper, maar geen enkele andere gemeente gaat iets anders doen, want geen capaciteit, het gevraagde is niet uitvoerbaar, en een goed bestuurder had dat eerst gecheckt en overlegd alvorens maar gewoon iets op te leggen.
Overigens, in beide gevallen. oet je gewoon je mond houden, van tevoren aangeven dat je capaciteit er niet is helpt natuurlijk niet
Precies mijn punt.42erik schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:47:
[...]
Ja, dan moet dat gezegd worden, dat capaciteit een dingetje is. Nu komt het over als "ik ben het er niet mee eens, dus ik weiger".
Overigens, in beide gevallen. oet je gewoon je mond houden, van tevoren aangeven dat je capaciteit er niet is helpt natuurlijk niet
Iedereen weet dat er belabberd op snelheid gecontroleerd wordt, en dat de pakkans laag is.
Maar als er uitgesproken wordt dat er vanaf nu niet meer op de A12 wordt gecontroleerd, rijdt iedereen daar voortaan 160.
Zie het andere topic (dat daar uitgebreid op ingaat), niet zo zinvol om die discussie hier nog eens over te doen.42erik schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:47:
Ja, dan moet dat gezegd worden, dat capaciteit een dingetje is. Nu komt het over als "ik ben het er niet mee eens, dus ik weiger".
Wie saboteert hier nu? De boosheid richt zich op burgemeesters die zeggen de QR code controles niet uit te kunnen voeren, dan straf je meteen de horeca voor die uitspraak van deze burgemeesters? Doet mij een beetje denken aan de film Full Metal Jacket waarbij het peloton gestraft werd als "private Pyle" weer iets verkeerds deed.IJzerlijm schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:20:
Met wat minder overheidssteun dit keer, gezien hoe een alternatief door de horeca gesaboteerd is.
Het probleem is dat veel coronamaatregelen altijd al van een niet te handhaven niveau waren. Anderhalve meter afstand houden? Hoe ga je dat bepalen? Handhavers kwamen enkel in actie als er echt een kluitje mensen stond. Dat werd al snel doen alsof je neus bloedde voor veel handhavers. Politie verwees naar de boa's en de boa's zeiden geen trek meer te hebben in discussie en agressie die volgde. Verreweg de meeste coronaboetes zijn nog geschreven voor de avondklok, omdat dat de enige maatregel was die nog enigszins te handhaven was in de zin dat buiten zijn altijd strafbaar was. Die boetes zijn dan slechts een deel van een onbekend aantal mensen die de avondklok negeerden en nooit betrapt zijn. Buiten de grote steden was de handhaving van de avondklok een grap, er was geen capaciteit aanwezig om een effectieve controle neer te zetten.
De coronapas is het volgende idool wat de politiek zichzelf heeft aangepraat. Eens zien hoe lang ze deze kunnen aanbidden voor die door de mand valt.
Dat gebrek aan capaciteit zal vaak genoeg binnenskamers al benoemd zijn. Het kabinet kiest er voor om daar niets aan te doen en stelt nog wat onzinnige maatregelen in. Het handhavingsapparaat is nog aan het uithijgen van de avondklok en moet het reguliere werk wat is blijven liggen nog inhalen. Nieuwe boa's en politieagenten kan je niet zomaar vinden, het duurt echt wel een paar jaar om mensen op te leiden en niet elke rekruut is geschikt voor het werk. Onder je nieuwe aanwas zit uitval.42erik schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:47:
De vuile was buiten hangen is een andere methode om een doorbraak in het probleem te forceren.
Die versnippering van topics maakt het lezen hier er niet makkelijker op...Wilke schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:00:
[...]
Zie het andere topic (dat daar uitgebreid op ingaat), niet zo zinvol om die discussie hier nog eens over te doen.

Als er niet gehandhaafd (kan) wordt dan krijg je ook geen boete. Dus dat is niet zo erg. Je hebt straks wel kans op willekeur.CMD-Snake schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:01:
[...]
Het probleem is dat veel coronamaatregelen altijd al van een niet te handhaven niveau waren. Anderhalve meter afstand houden? Hoe ga je dat bepalen? Handhavers kwamen enkel in actie als er echt een kluitje mensen stond. Dat werd al snel doen alsof je neus bloedde voor veel handhavers. Politie verwees naar de boa's en de boa's zeiden geen trek meer te hebben in discussie en agressie die volgde. Verreweg de meeste coronaboetes zijn nog geschreven voor de avondklok, omdat dat de enige maatregel was die nog enigszins te handhaven was in de zin dat buiten zijn altijd strafbaar was. Die boetes zijn dan slechts een deel van een onbekend aantal mensen die de avondklok negeerden en nooit betrapt zijn. Buiten de grote steden was de handhaving van de avondklok een grap, er was geen capaciteit aanwezig om een effectieve controle neer te zetten.
De coronapas is het volgende idool wat de politiek zichzelf heeft aangepraat. Eens zien hoe lang ze deze kunnen aanbidden voor die door de mand valt.
[...]
Dat gebrek aan capaciteit zal vaak genoeg binnenskamers al benoemd zijn. Het kabinet kiest er voor om daar niets aan te doen en stelt nog wat onzinnige maatregelen in. Het handhavingsapparaat is nog aan het uithijgen van de avondklok en moet het reguliere werk wat is blijven liggen nog inhalen. Nieuwe boa's en politieagenten kan je niet zomaar vinden, het duurt echt wel een paar jaar om mensen op te leiden en niet elke rekruut is geschikt voor het werk. Onder je nieuwe aanwas zit uitval.
De vuile was buiten hangen is een andere methode om een doorbraak in het probleem te forceren.
Hoe ga je dat handhaven ga je iedereen in de kroeg naar buiten sturen om te controleren?
Er is zoveel geld verspild waarvan de meeste mensen toch echt zien dat het niks uit zou halen.
Of het nu gaat om de avondklok of 1.5 meter.
*knip* als je het met deze stelligheid post, hoort daar toch echt onderbouwing bij, omdat het toch echt wel afwijkt van wat algemeen aangenomen wordt
[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 19-09-2021 07:55 ]
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Ziekenhuiscijfers Zaterdag 18-09-2021
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 18 september 2021
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
551 (daling van 15)
Kliniek: 359 (daling van 13)
IC: 192 (daling van 2)
Instroom:
Kliniek: 50 (gisteren: 51)
IC: 6 (gisteren: 10)
Uitstroom:
Kliniek: 63 (gis: 57)
IC: 8 (gis: 18)#Covid19NL
We dalen gestaag door
American Express vraagbaak
Het ging ook om de neveneffecten. Mensen die elkaar buiten ontmoeten kunnen zomaar eens het idee krijgen om bij iemand thuis een gezellige middag/avond te gaan doorbrengen. Gelukkig hebben we dat inmiddels achter ons kunnen laten....Kevinp schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:50:
[...]
Of het nu gaat om de avondklok of 1.5 meter.
Al snel was het ook duidelijk dat je buiten niet besmettelijk was. Maar een rondje lopen met 4 man mocht nog steeds niet.
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 18 september 2021
Positief getest: 2.051
Totaal: 1.983.252 (+2.000 ivm -51 corr.)
Perc. positief 10 sep - 16 sep: 8,2%
Opgenomen: 50
Huidig: 359 (-13)
Opgenomen op IC: 6
Huidig: 192 (-2)
Overleden: 4
Totaal: 18.111 pic.twitter.com/hY40uj5Czm
Ollie de cijferman met zijn week op week vergelijk, voeg ik toe als die beschikbaar is.
EDIT: 18;55 daar is Ollie dan, daling week op week breidt zich verder uit met -26% tov vorige week.
Vaccinatie impact? Of zien we hier toch het mooie zonnige weer een rol spelen? Denk niet dat we daar ooit achter komen 🙁
Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 september:
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 18 september 2021
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 26,2%
dinsdag: 2.009
woensdag: 2.354
donderdag: 2.098
vrijdag: 2.138
zaterdag: 2.000
zondag:
maandag:
totaal: 14.839 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
[ Voor 49% gewijzigd door Stinger_Ventura op 18-09-2021 19:29 ]
Krijg ik het geld voor het vaccineren van jou terug?IJzerlijm schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:22:
[...]
Er zijn nog genoeg commerciele testers. Waarom zou ik moeten betalen voor de gratis testen van ongevaccineerden ?
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Ja das goed. Betaal jij dan de IC kosten verder?arbraxas schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:14:
[...]
Krijg ik het geld voor het vaccineren van jou terug?
Knap wel dit. 1 zin, drie halve waarheden.Kevinp schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:50:
[...]
Al snel was het ook duidelijk dat je buiten niet besmettelijk was.
[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 18-09-2021 16:27 ]
Ja. helemaal goed. Ik betaal mijn ziekenkosten en jij die van jou.MikeyMan schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:25:
[...]
Ja das goed. Betaal jij dan de IC kosten verder?
[...]
Knap wel dit. 1 zin, drie halve waarheden.
Hebben we dus net de hele bodem onder onze collectieve gezondheidszorg weggeslagen en gaan we over naar amerikaanse toestanden.
Precies dat waar ik op dit forum al zo vaak voor waarschuw vanwege de "waarom zou ik betalen voor een ongevaccineerde" opmerking.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Ja want dat is niet gebeurt.stylezzz schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:49:
[...]
Het ging ook om de neveneffecten. Mensen die elkaar buiten ontmoeten kunnen zomaar eens het idee krijgen om bij iemand thuis een gezellige middag/avond te gaan doorbrengen. Gelukkig hebben we dat inmiddels achter ons kunnen laten....
Ik weet niet waar de meeste wonen? Maar wat ik hier zag is dat mensen die wilde juist precies wisten dat de regels thuis een advies waren.
Met de avondklok ken ik genoeg mensen die ipv naar huis gingen nu bleven slapen.
Het is misschien heel regio gebonden, maar hier zag ik toch dat veel niet helemaal uitpakte zoals ze wilde. Maar wie weet wel voldoende.
Wat als wat als wat als.... we weten allemaal dat geen enkele maatregel waterdicht was in die tijd tenzij het leger met scherp had geschoten op overtreders. Gelukkig hebben we het wel allemaal achter ons kunnen latenKevinp schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:29:
[...]
Ja want dat is niet gebeurt.
Ik weet niet waar de meeste wonen? Maar wat ik hier zag is dat mensen die wilde juist precies wisten dat de regels thuis een advies waren.
Met de avondklok ken ik genoeg mensen die ipv naar huis gingen nu bleven slapen.
Het is misschien heel regio gebonden, maar hier zag ik toch dat veel niet helemaal uitpakte zoals ze wilde. Maar wie weet wel voldoende.
Knap staaltje omdenken dit...arbraxas schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:28:
[...]
Ja. helemaal goed. Ik betaal mijn ziekenkosten en jij die van jou.
Hebben we dus net de hele bodem onder onze collectieve gezondheidszorg weggeslagen en gaan we over naar amerikaanse toestanden.
Precies dat waar ik op dit forum al zo vaak voor waarschuw vanwege de "waarom zou ik betalen voor een ongevaccineerde" opmerking.
Ik sla de bodem onder onze collectieve gezondheidszorg vandaan terwijl jij weigert je aandeel te doen ter voorkoming van zorgkosten.
Als jij fijn dat prikkie neemt, betaal ik gezellig mee. Deal?
*knip* het gaat hier over Corona. Dit soort whataboutism helpt de discussie niet
[ Voor 86% gewijzigd door ZieMaar! op 19-09-2021 07:54 ]
Eigenlijk is het best grappig te zien hoe dat je na een aantal dagen afwezigheid eigenlijk nog steeds dezelfde discussies ziet rondgaan.
Sommige noemen dit weleens een whataboutism.arbraxas schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:54:
Stop je ook met drinken? sport je wel genoeg? Eet je wel gezond, niet teveel? Grote delen van onze bevolking namelijk niet.
Als die ook allemaal hun steentje bijdragen in de vorm van risico beperking heb je een deal.
Heb je voor een van deze zaken overigens een prikje in de aanbieding die dit oplost?
Die oplossing is zo simpel dat je er niet eens een prikje voor nodig bent.
Iets met keuzes en consequenties waar zo graag mee geschermd word in dit forum.
Dat men nog steeds zo denkt. Op die manier zijn alle ziektebeelden wel op te lossen. Last van slokdarmkanker? Geen hete thee meer drinken. Woon je in de buurt van tata? Onmiddelijk verhuizen. Burnout? Stop met werken, neem een uitkering. Auto-ongeluk? Stop met autorijden, en fietsen want dat is ook gevaarlijk. Lekker appels met peren vergelijken. Iedereen vond de situatie in 2019 acceptabel, alcohol en tabak hadden een extra belasting en gezond eten werd gepromoot. Toen kwam corona en vond iedereen die geen prikje wilde opeens dat die paar mensen die wat extra planbare zorg nodig hadden dat dat ook aan hun lag. Mensen met covid hebben onevenredig veel en accute zorg nodig, die kan je niet even zeggen sluit maar achteraan in de rij achter de patient voor een weet ik veel wat voor welvaartziekte.arbraxas schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 18:16:
Die oplossing is zo simpel dat je er niet eens een prikje voor nodig bent.
Edit:
Ik las overigens nog wel een tijd terug berichten van mensen die de ic op kwamen of opgenomen werden die achteraf spijt hadden dat ze geen vaccin kozen, maar dat soort verhalen zie je bijna nergens meer. Is dat tegenwoordig geen goede content meer voor de media ofzo?
[ Voor 11% gewijzigd door Nox op 18-09-2021 18:34 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Reddit en Imgur staan er nog altijd vol mee en elke dood wordt daar uitbundig gevierd.Nox schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 18:29:
Ik las overigens nog wel een tijd terug berichten van mensen die de ic op kwamen of opgenomen werden die achteraf spijt hadden dat ze geen vaccin kozen, maar dat soort verhalen zie je bijna nergens meer. Is dat tegenwoordig geen goede content meer voor de media ofzo?
De nieuwswaarde van dat soort verhalen was sowieso laag, het was meer een moraliteit die opgevoerd werd.
Hoe meer een regel lek is, hoe minder indruk die maakt.stylezzz schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:34:
Wat als wat als wat als.... we weten allemaal dat geen enkele maatregel waterdicht was in die tijd tenzij het leger met scherp had geschoten op overtreders.
Degene die de regels verzint en oplegt heeft ook invloed op hoe serieus die genomen worden. Daar loopt het kabinet stuk op de vertrouwenscrisis tussen de overheid en de burgers. Jarenlang werden burgers benaderd vanuit wantrouwen: iedereen was een fraudeur tot het tegendeel bewezen was (en dan was je een fraudeur die heel goed was in sporen wissen). Dat betaald zich nu dubbel en dwars uit nu ze in feite vragen om blind vertrouwen en zelfs nog een potje her en der mogen breken (niet werkend/nauwelijks werkend maatregelen). Dan hebben we het nog niet eens over de momenten waarop bewindspersonen zelf uitgleden. Begin 2020 hadden ze nog het 'shock and awe' effect aan hun kant, maar dat was in het najaar wel over.
Als iedereen gelijk hoort te zijn, moet je wellicht niet de term 'andere geaardheid' gebruiken.Amd RuLuzzz schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:53:
[...]
Ik ben het helemaal met jou eens dat de uitsluiting niet van deze tijd is. Iedereen hoort gelijk te zijn aan elkaar.
Punctuality is the politeness of kings
En mensen met ernstige bijwerkingen van het vaccin zijn er zeker ook geweest. Ook daar hoor je nauwelijks iets van.Nox schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 18:29:
[...]
Het is altijd een what if spelletje.
Zo zullen mensen met longkanker ook wel regelmatig gedacht hebben, wat als ik toch toen en toen had doorgezet. Of hun nabestaande misschien, had ik maar wat harder moeten zijn.
Nadeel is dat je dat nooit gaat weten, want waarom was hij of zij niet een van die 10%?
Wat mij verbaast is dat oversterfte bv niet meer telt. Want dat is toch (onderdeel van) een indicatie hoeveel mensen er normaal sterven aan andere ziektes. Ik keek even en het zat aan de hoge kant van de bandbreedte de laatste maanden.
Overigens is dit ook niet helemaal eerlijk.
Stel corona blijft bestaan zoals het nu is dan zal de oversterfte over een paar jaar 0 zijn. Simpel weg omdat corona dan onderdeel van het normale bereik is.
Hier stond pas het is nog super druk in het ziekenhuis. En dat kan best zo zijn, maar zonder referentie is er zo weinig over te zeggen.
Toch vind ik die toxische sfeer verschrikkelijk.CMD-Snake schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:10:
[...]
Reddit en Imgur staan er nog altijd vol mee en elke dood wordt daar uitbundig gevierd.
Die ongevaccineerde mensen waarmee het fout is afgelopen, hadden ook geen kwade bedoelingen. Ze hebben wellicht een beslissing genomen op basis van beperkte of verkeerde informatie, of waren zelfs het slachtoffer van desinformatie. Dat is ontzettend triest.
We moeten ook in Nederland uitkijken dat de polarisatie niet erger wordt.
Vaccinatiedrang / -dwang werkt bij bepaalde groepen mensen simpelweg averechts. Die hebben meer voorlichting nodig, harde cijfers van de voor- en nadelen etc.
Met de vinger wijzen helpt iig niet.
En ja, ik heb dierbaren die zich niet laten vaccineren... ik respecteer hun keuze natuurlijk, maar maak me tegelijkertijd ook een beetje zorgen dat er straks iemand in het ziekenhuis ligt. Ze zijn immers niet allemaal even fit.
Zullen wat mensen hier bijna blij "darwin!" roepen, maar ik zal toch vooral verdrietig zijn dat het niet anders kon blijkbaar.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Van 22 juli tot 13 september was 98,7% van de Corona-patienten in het ziekenhuis op Curaçao niet volledig ingeënt.WILLEMSTAD – Epidemioloog Izzy Gerstenbluth herhaald vandaag tijdens de persconferentie, dat van de 151 patiënten die waren opgenomen in het ziekenhuis er 149 niet of niet volledig gevaccineerd waren.
Allemaal leuk en aardig die discussie over grondrechten, tweedeling in de samenleving, Hugo die er niks van bakt, het demissionaire kabinet wat z'n boekje te buiten gaat, mensen die te dik zijn die ook veel zorg nodig hebben, roken is slecht voor je, wat te denken van alcohol, boehoehoe. Maar feit blijft dat de meest irrationele keuze nog altijd gemaakt wordt door degene die die prik weigeren op niet-medische gronden.

Het is niet persé dat mensen een prik weigeren, er zullen ook gewoon veel mensen zijn aan wie het hele vaccinatieverhaal voorbij is gegaan. Ik woon in een stad met een lage vaccinatiegraad en het was makkelijk te voorspellen: je denkt toch niet dat ze hier in de koffiehuizen, moskees etc allemaal de persconferenties van Rutte aan het kijken waren?Emgeebee schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:29:
[...]
Van 22 juli tot 13 september was 98,7% van de Corona-patienten in het ziekenhuis op Curaçao niet volledig ingeënt.
Allemaal leuk en aardig die discussie over grondrechten, tweedeling in de samenleving, Hugo die er niks van bakt, het demissionaire kabinet wat z'n boekje te buiten gaat, mensen die te dik zijn die ook veel zorg nodig hebben, roken is slecht voor je, wat te denken van alcohol, boehoehoe. Maar feit blijft dat de meest irrationele keuze nog altijd gemaakt wordt door degene die die prik weigeren op niet-medische gronden.
Dat ze niet veel eerder met voorlichting in meerdere talen kwamen is bijvoorbeeld een gemiste kans. Uiteraard heb je wappie weigeraars, maar ik vermoed dat een groot deel zich gewoon laat vaccineren met de juiste voorlichting.
Die neemt vooralsnog alleen maar toe.Lethalis schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:26:
[...]
Nadeel is dat een discussie altijd in 2 kampen tegen elkaar wordt uitgespeeld en er geen ruimte meer is voor nuance.
Bijvoorbeeld, ik ben zelf gevaccineerd, en zie niet echt in waarom ik belemmeringen zou moeten ervaren omdat er een deel van de bevolking zich weigert te laten vaccineren. Echter in gesprekken over maatregelen hoor ik goede argumenten, vaak wat principielere argumenten, over voors en tegens van maatregelen en vaccinatiedrang en -dwang.
Er zijn meer kleuren dan wappie en law & order.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Bij de technische briefing werd ingegaan op diverse oorzaken waarom de vaccinatiegraad laag kan zijn. Punten zoals taalbarrières zijn naar ik begrijp bekend en er wordt schijnbaar in meerdere talen informatie aangeboden (dia 18).BarôZZa schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:35:
[...]
Het is niet persé dat mensen een prik weigeren, er zullen ook gewoon veel mensen zijn aan wie het hele vaccinatieverhaal voorbij is gegaan.
Het gaat om de 2e presentatie van 15 september:
https://www.tweedekamer.n...n-sport/thema-coronavirus
De briefing zelf kun je hier terugkijken of terugluisteren (18:02):
https://debatgemist.tweed...ten/update-coronavirus-29
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Dan lijkt het alsof het een bevolkingsgroep is die nauwelijks contact heeft met andere bevolkingsgroepen. Op zich geen probleem omdat het virus dan minder kans heeft om tussen de groepen onderling over te springen.BarôZZa schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:35:
[...]
Het is niet persé dat mensen een prik weigeren, er zullen ook gewoon veel mensen zijn aan wie het hele vaccinatieverhaal voorbij is gegaan.
Maar inmiddels heeft iedereen een brief thuis ontvangen (in verschillende talen) om je te laten vaccineren, en laatst heeft elk huishouden een brief ontvangen (ook in verschillende talen) om gratis coronatesten aan te vragen, en daarin stond ook nog iets over vaccineren vermeldt.
Op die enkele mensen na die geen enkel contact met ander hebben, lijkt het mij sterk dat mensen niet weten dat er gevaccineerd wordt tegen het virus.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Dat soort sites veranderen na een tijdje in echokamers. Iedereen die niet zo streng in de leer is als de rest wordt genadeloos aangevallen. Een site als Imgur is echt naar de haaien gegaan hierdoor. Vroeger waren het memes en grappige plaatjes, nu is het non-stop Amerikaanse bullshit geworden.Lethalis schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:26:
Toch vind ik die toxische sfeer verschrikkelijk.
Moet je ze overigens nu tekeer zien gaan nu de FDA zich tegen een derde prik heeft uitgesproken.
Het kabinet lijkt deze strijd vooral op gang te willen brengen. De Jonge doet niets anders dan stoken en uithalen. Hij gaat niemand overtuigen op die manier, maar hij lijkt wel een soort enorme ruzie te willen ontketenen.boesOne schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:49:
Die neemt vooralsnog alleen maar toe.
Nadeel is dat een discussie altijd in 2 kampen tegen elkaar wordt uitgespeeld en er geen ruimte meer is voor nuance.
Ik zie de VS dan vooral als een waarschuwing. Die extreme polarisatie moet voorkomen worden.
Het is niet alleen een brief sturen he, het zijn die anderhalf jaar aan persconferenties, voorlichtingsfilmpjes etc etc die het volk klaarstoomde voor een vaccinatie waardoor een groot deel stond te trappelen om hem te halen. Dat leeft natuurlijk veel minder bij andere groepen dan.Onbekend schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:10:
[...]
Dan lijkt het alsof het een bevolkingsgroep is die nauwelijks contact heeft met andere bevolkingsgroepen. Op zich geen probleem omdat het virus dan minder kans heeft om tussen de groepen onderling over te springen.
Maar inmiddels heeft iedereen een brief thuis ontvangen (in verschillende talen) om je te laten vaccineren, en laatst heeft elk huishouden een brief ontvangen (ook in verschillende talen) om gratis coronatesten aan te vragen, en daarin stond ook nog iets over vaccineren vermeldt.
Op die enkele mensen na die geen enkel contact met ander hebben, lijkt het mij sterk dat mensen niet weten dat er gevaccineerd wordt tegen het virus.
[ Voor 49% gewijzigd door BarôZZa op 18-09-2021 23:08 ]
Het kan best zijn dat het vaccineren wat minder speelt, maar het punt dat het vaccinatieverhaal bij veel mensen is ontgaan kan ik mij niet voorstellen.BarôZZa schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 23:03:
Het is niet alleen een brief sturen he, het zijn die anderhalf jaar aan persconferenties, voorlichtingsfilmpjes etc etc die het volk klaarstoomde voor een vaccinatie waardoor een groot deel stond te trappelen om hem te halen. Dat leeft natuurlijk veel minder bij andere groepen dan.
Al volg je geen persconferenties en volg je geen enkel nieuwsbericht, dan heb je alsnog in de lokale winkel een mondkapje moeten dragen en op een of andere manier wist je dat dat verplicht was. Via diezelfde bronnen weet men ook dat er gevaccineerd wordt.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Weten dat er gevaccineerd wordt is iets anders dan overtuigd zijn om actie te ondernemen zodat je gevaccineerd wordt. Dat vaccinatieverhaal van De Jonge begon al vroeg in 2020, maar dan moet je het uieraard wel meekrijgen. Als er nu een brief komt dat ik tegen een prik tegen ebola kan krijgen, dan zal ik waarschijnlijk ook geen haast hebben om hem te halen. Iemand die al een jaar lang daarvoor is voorbereid zal er waarschijnlijk anders tegenaan kijken.Onbekend schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 23:24:
[...]
Het kan best zijn dat het vaccineren wat minder speelt, maar het punt dat het vaccinatieverhaal bij veel mensen is ontgaan kan ik mij niet voorstellen.
Al volg je geen persconferenties en volg je geen enkel nieuwsbericht, dan heb je alsnog in de lokale winkel een mondkapje moeten dragen en op een of andere manier wist je dat dat verplicht was. Via diezelfde bronnen weet men ook dat er gevaccineerd wordt.
Vergeet ook niet dat covid voor veel mensen momenteel niet echt meer een rol speelt in het dagelijks leven.
*knip* graag bij vragen even contact opnemen en niet in het topic zelf reageren. Daarnaast is het noemen van een paar voorbeelden natuurlijk nooit de onderbouwing die nodig is voor zulke stellige uitspraken.Kevinp schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:50:
[...]
[mbr]*knip* als je het met deze stelligheid post, hoort daar toch echt onderbouwing bij, omdat het toch echt wel afwijkt van wat algemeen aangenomen wordt[/]
[ Voor 51% gewijzigd door ZieMaar! op 19-09-2021 11:22 ]
Opiniestukje van Rosanne Hertzberger hoe de dwang van De Jonge meer kwaad dan goed zal doen:
Dwang en uitsluiting vervangen vrijwilligheid
Intussen blijft De Jonge ontkennen dat een verplichting de reële uitwerking van zijn beleid is. Het basale vertrouwen in de overheid rondom coronamaatregelen staat hier op het spel. En niet alleen dat. Ook de vrijwillige aard van het vaccineren in Nederland wordt op de helling gezet, in ruil voor hooguit een paar procenten meer gevaccineerden.
Iedereen die binnen deze infrastructuur werkt, moet nu bij zichzelf te rade gaan. Van Pfizer- en Janssen-medewerkers tot de onderzoekers bij het RIVM en de programmeurs van de coronacheckapp: zij voelden zich afgelopen jaar – terecht – trots dat zij een bijdrage leverden aan een historisch belangrijke volksgezondheidscampagne. Dat dreigt nu te veranderen. De QR-codes van de coronapas worden een middel van dwang en uitsluiting. De GGD-arts weet dat hij mensen tegen hun zin vaccineert. Tijd om je uit te spreken.
Aan de andere kant werkt het bij een hoop mensen ook wel die zelf met hun redenaties in een soort patstelling zaten en die ik nu in de media ook wel tegen kwam dat ze als nog voor een vaccinatie gingen.Lethalis schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:26:
Vaccinatiedrang / -dwang werkt bij bepaalde groepen mensen simpelweg averechts. Die hebben meer voorlichting nodig, harde cijfers van de voor- en nadelen etc.
Bijvb de groep "uitzoekers", die alles wil uitzoeken om tot een besluit te komen, maar daar in blijft hangen omdat je je besluit ook morgen kunt nemen waarbij er nog weer meer informatie beschikbaar is, terwijl de kans dat er nog substantiele informatie gaat komen eigenlijk klein is. Dit extra zetje kan er prima voor zorgen dat dat patroon wordt doorbroken en men achteraf ook gewoon tevreden is.
Daarnaast nog de groep "niet principiële principielen", de mensen die bijvb privacy tot in het onredelijke heel belangrijk vinden, maar anderzijds wel aan elke feestboek prijsvraag mee doen en alle persoonsgegevens op een presenteerblaadje aanreiken voor de kans op het winnen van een dropveter.
Ook daarbij wordt dat nu doorbroken, al blijven die uiteraard geheel principieel tegen ondanks dat ze zich laten vaccineren en niet tevreden zijn.
En als laatste nog de groep die (doet als of) ze onder een steen geleefd hebben en niet op de hoogte waren van noch COVID noch vaccins. Die worden nu als nog in hun dagelijks leven er actief mee geconfronteerd en dus aangedrongen om een keuze te gaan maken.
En dan zal ik nog vele groepen vergeten zijn
Bij diegene die het als nog niet doen, zal denk ik een aanzienlijk deel daar van een volhardende weigeraar zijn, waar toch geen eer aan te behalen valt.
De groep "ik wilde wel, maar nu ze me dwingen niet meer", acht ik vrij klein, ook die hebben dan onder een steen geleefd, aangezien het tot minimaal een half jaar geheel en al vrijwillig is geweest en iedereen toen de kans heeft gehad.
Dus ik denk niet dat de aandrang op een keuze zo veel negatieve effecten gaat hebben op het mogelijk te bereiken uiteindelijk vaccinatiegraad. Het bespoedigt voornamelijk het bereiken er van.
Wijzen naar mazelen en andere vaccinaties als hoe het wel moet is niet echt terecht, de vaccinatiegraad daar daalt al jaren gestaag.CMD-Snake schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:45:
Opiniestukje van Rosanne Hertzberger hoe de dwang van De Jonge meer kwaad dan goed zal doen:
[...]
https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/2021-0011.pdf
(pagina 22)
[ Voor 14% gewijzigd door IJzerlijm op 19-09-2021 11:07 ]
Dat vind ik het wonderlijke nu, hoewel het wellicht heel logisch is. De bewuste anti-covid-vaxxers lijken vooral nog met Covid bezig te zijn, met de maatregelen, met de politici en hun dubbele agenda's, eventueel met complotten. De gevaccineerden en don't-care-niet-gevaccineerden zijn 'gewoon' verder aan het gaan met hun leven. Persoonlijk ben ik buiten dit topic nauwelijks nog met Covid bezig, behalve dan dat ik merk dat de anti-covid-vaxxers in mijn omgeving nauwelijks nog in staat lijken het ergens anders over te hebben.BarôZZa schreef op zondag 19 september 2021 @ 00:12:
[...]
Vergeet ook niet dat covid voor veel mensen momenteel niet echt meer een rol speelt in het dagelijks leven.
zacht schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:12:
[...]
Dat vind ik het wonderlijke nu, hoewel het wellicht heel logisch is. De bewuste anti-covid-vaxxers lijken vooral nog met Covid bezig te zijn, met de maatregelen, met de politici en hun dubbele agenda's, eventueel met complotten. De gevaccineerden en don't-care-niet-gevaccineerden zijn 'gewoon' verder aan het gaan met hun leven. Persoonlijk ben ik buiten dit topic nauwelijks nog met Covid bezig, behalve dan dat ik merk dat de anti-covid-vaxxers in mijn omgeving nauwelijks nog in staat lijken het ergens anders over te hebben.

En

[ Voor 4% gewijzigd door SemperFidelis op 19-09-2021 11:27 ]
Ik ben Bas. Heb twee spuitjes gehad, kreeg twee stempels, twee stickers en een uitdraai van de gebruikte batch. Toch moet ik buiten blijven staan doordat ik niet mee doe aan het QR code circus.
FTFYjadjong schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:35:
[...]
Ik ben Bas. Heb twee spuitjes gehad, kreeg twee stempels, twee stickers en een uitdraai van de gebruikte batch. Toch moet ik buiten blijven staan kies ik er voor om buiten te blijven staan doordat ik niet mee doe aan het QR code circus.
CMD-Snake schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:45:
Werkelijk ?Iedereen die binnen deze infrastructuur werkt, moet nu bij zichzelf te rade gaan. Van Pfizer- en Janssen-medewerkers tot de onderzoekers bij het RIVM en de programmeurs van de coronacheckapp: zij voelden zich afgelopen jaar – terecht – trots dat zij een bijdrage leverden aan een historisch belangrijke volksgezondheidscampagne.
Ben benieuwd hoe ver ze denkt te komen met dat denken als collectief. Ook hier in dit topic is er vaak geageerd tegen de gedachte dat een vaccinatie niet alleen voor je zelf is, maar dat dat voor je zelf tegelijkertijd ook een collectief aspect in zich heeft.
[ Voor 15% gewijzigd door gekkie op 19-09-2021 11:52 ]
Het Rijksvaccinatieprogramma haalt nog altijd een hogere dekkingsgraad. Een zachte hand en geduld lijkt beter te werken dan als een olifant door een porseleinkast gaan.IJzerlijm schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:06:
Wijzen naar mazelen en andere vaccinaties als hoe het wel moet is niet echt terecht, de vaccinatiegraad daar daalt al jaren gestaag.
https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/2021-0011.pdf
(pagina 22)
De laatste persconferentie bevatte een hoop stoere taal en het meest recente debat werd die stoere taal nog een keer herhaald, maar de grote vraag blijft of het effect gaat sorteren. Er was een kleine toename van het aantal prikafspraken, maar nu niet echt een toename die indruk maakt. In dat tempo (zo'n 15K per dag) hebben we bijna een derde van een jaar nog nodig om de 1,8 miljoen van De Jonge te halen. De kans dat we die 1,8 miljoen aantikken acht ik klein, met die stoere taal zal hij mensen weer onnodig van zich vervreemd hebben. De Jonge hoopt dan nu prikjes te verkopen door een groep in het nauw te gaan drijven, maar als iemand met zijn rug tegen de muur staat zal medewerking niet de eerste reflex worden. Vooralsnog overtuigt het die groep niet.
De meeste mensen willen verder met hun leven ongeacht vaccinatiestatus, alleen is De Jonge is nog niet klaar met ons als bevolking. Als gevaccineerde is 'gewoon' verder gaan ook er niet helemaal bij, je moet vanaf 25 september bij een hoop dingen nog je onschuld eerst aantonen alvorens je mee mag doen.zacht schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:12:
Dat vind ik het wonderlijke nu, hoewel het wellicht heel logisch is. De bewuste anti-covid-vaxxers lijken vooral nog met Covid bezig te zijn, met de maatregelen, met de politici en hun dubbele agenda's, eventueel met complotten. De gevaccineerden en don't-care-niet-gevaccineerden zijn 'gewoon' verder aan het gaan met hun leven. Persoonlijk ben ik buiten dit topic nauwelijks nog met Covid bezig, behalve dan dat ik merk dat de anti-covid-vaxxers in mijn omgeving nauwelijks nog in staat lijken het ergens anders over te hebben.
Deze smaakt zoals die kraakt! Laten we dit plaatje dan eens ontleden.
Wat moet dit plaatje uitbeelden? Er worden nogal wat dingen op een hoop gegooid en door elkaar gegooid.
De aanname die je doet in dit plaatje is dat elke gevaccineerde geen moeite heeft met iets als de coronapas en de polarisatie die aan het ontstaan is. Dat is niet juist, je zal ook wat van de gevaccineerde poppetjes die mening moeten toekennen. De coronapas wordt als nodig gezien door 64% van de gevaccineerden. (bron) Zo scherp is die verdeling niet zoals jij die wil doen overkomen. In het vóór kamp zal zo'n 7% niet gevaccineerd zijn en toch voor de coronapas zijn.
De "1" bij de uitroeptekens is schattig. Dit moet natuurlijk uitbeelden hoe absurd de stelling is van dit ene poppetje. Zo moet een legitieme stelling onhoudbaar lijken door het belachelijk neer te willen zetten.
De verhouding qua poppetjes klopt niet met de werkelijkheid. Het is natuurlijk leuk om die ongevaccineerde maar middels een poppetje te tonen. "Kijk eens hoe alleen je staat!" "Stel je niet aan, de rest heeft wel die prik gehaald!". Het zijn totaal 61 poppetjes en de verhouding gevaccineerden/niet-gevaccineerden is 81% om 19%. Als 61 poppetjes de Nederlandse 12+ bevolking moet voorstellen moet je gevaccineerden "kamp" er 49 bevatten.en je ongevaccineerden kamp 12. Kijk, staat die poppetje toch wat minder alleen ineens.
Alleen bovenstaande brengt ons weer terug bij de vraag die ik eerder stelde: Wat wil je nu uitbeelden? Als dit gaat over de acceptatie van de coronapas als symbool van de tweedeling dan kloppen de verhoudingen qua poppetjes weer niet. Je kan dan niet de deling laten lopen tussen gevaccineerd en niet-gevaccineerd zoals eerder aangehaald. Die poppetjes zullen deels door elkaar heen moeten staan.
We moeten concluderen dat met een onduidelijk doel dit plaatje kant noch wal raakt. Het verhoudt zich in elk geval niet tot de realiteit zoals die is.
Geduld bij een pandemie bestrijding ? Lijkt me heel dom, net als geduld hebben bij acute longonsteking, eerst het een weekje aankijken voordat we overhaast naar het ziekenhuis gaan.CMD-Snake schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:47:
[...]
Het Rijksvaccinatieprogramma haalt nog altijd een hogere dekkingsgraad. Een zachte hand en geduld lijkt beter te werken dan als een olifant door een porseleinkast gaan.
We zullen zien wat er gaat gebeuren na 25 september als de maatregelen worden versoepeld en het herfst wordt.
100% mee eens.Lethalis schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:26:
[...]
Toch vind ik die toxische sfeer verschrikkelijk.
Die ongevaccineerde mensen waarmee het fout is afgelopen, hadden ook geen kwade bedoelingen. Ze hebben wellicht een beslissing genomen op basis van beperkte of verkeerde informatie, of waren zelfs het slachtoffer van desinformatie. Dat is ontzettend triest.
Met de vinger wijzen helpt iig niet.
En ja, ik heb dierbaren die zich niet laten vaccineren... ik respecteer hun keuze natuurlijk, maar maak me tegelijkertijd ook een beetje zorgen dat er straks iemand in het ziekenhuis ligt. Ze zijn immers niet allemaal even fit.
Zullen wat mensen hier bijna blij "darwin!" roepen, maar ik zal toch vooral verdrietig zijn dat het niet anders kon blijkbaar.
Aan de ene kant is het triest dat er nu zulke vaccinatiedrang-maatregelen zijn. Die zouden er niet moeten zijn.
Aan de andere kant is het triest dat mensen zich niet laten inenten, wat eigenlijk altijd een basis in onwetendheid heeft linksom of rechtsom. De niet-inenten-mentaliteit zou er ook niet moeten zijn.
Het doet me ergens denken aan de vrijheid van meningsuiting:
- het moet mogelijk zijn om mensen te beledigen
- mensen zouden de vvmu niet moeten gebruiken om mensen te beledigen
Datzelfde geldt nu ook voor de vrijheid om je niet te laten vaccineren. Helaas is onze individualistische maatschappij niet zo goed voorbereid op deze situatie waarbij het gedrag van de hele groep belangrijk is. Want, wat doen we nu het erop lijkt dat deze winter de zorg weer overbelast kan raken? Is het antwoord nou echt QR-codes?
Wat ook echt een issue is, is dat mensen het continu hebben over het beschermen van mensen. Zowel in de VS als hier heeft men het over "het beschermen van gevaccineerde mensen tegen ongevaccineerde mensen", terwijl het juist gaat over dat ongevaccineerde mensen zsm moeten vaccineren zodat er niet te veel in het ziekenhuis terechtkomen. En zodat men om medische redenen ongevaccineerden niet besmet. Er is niet echt een andere valide reden imo, en het telkens maar herhalen van deze drogreden helpt ook echt niet.
Op social media zie ik nu mensen zich erover uitspreken die zich er eerder niet over uitspraken, ik weet niet of het nou de goede kant op gaat, maar misschien moeten we weer overvolle ziekenhuizen hebben voordat mensen zich realiseren dat die vaccinatie toch wel handig is.

Het ontkennen van vaccinatiedrang door Hugo is niet handig, en ook de totale onwil om meer geld naar de zorg te sturen van het kabinet is onbegrijpelijk en onhandig. Inmiddels is toch wel duidelijk dat we op lange termijn de capaciteit moeten uitbreiden en meer overcapaciteit en meer getraind personeel nodig hebben? Dat dit niet gebeurt en men A zegt, van B zegt dat het belangrijk is, maar C doet, kweekt ook wantrouwen bij mensen, en dan met name ongeïnformeerde mensen of mensen die van nature (or nurture
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
Heel eerlijk: COVID is klaar. Je ziet het overal. Het enige wat nu nog speelt, is het gevecht tegen maatregelen die toch geen enkel nut meer hebben. Mensen maken zich totaal niet meer druk om COVID. Maar dat is niet iets van de laatste dagen hoor. Dat speelt inmiddels al zeker wel 2 maanden. Vandaag nog een mooi artikel van de NOS, dat er in de afgelopen 15 maanden wel 11 duizend nogwat boetes zijn uitgedeeld in het OV voor het niet dragen van een mondkapje. Verbaast me eigenlijk al dat het er zoveel zijn. Ik heb al maanden geen conducteurs meer "actief" gezien in de trein, alleen "passief" (aanwezigheid).zacht schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:12:
[...]
Heel eerlijk: het is dat je niet om de berichtgeving heen kunt, maar veel verder dan de koppen kom ik al niet meer. Persconferenties? Heb wel wat beters te doen na 1,5 jaar gedoe. Ik zie de highlights wel in de koppen de volgende dag.
Ik begreep dat men in de laatste persconferentie heeft aangekondigd de "anarchie" in het OV nog even te handhaven. Conducteurs zitten nog steeds opgescheept met een in mijn ogen schier onmogelijke taak. Daarom zie je ze ook niet of nauwelijks. Er is een mondkapjesplicht, maar geen handhaving. De handhaving die er dan wel is, is volgens mij meer om te laten zien dat ze "echt wel handhaven hoor". Ze moeten wel, want iedere treinreiziger weet dat de plicht niet echt nageleefd wordt. Dan kun je natuurlijk niet aankomen met "20 boetes in anderhalf jaar".
Heb de "Coronapas" overigens nog nooit gebruikt en ga dat ook niet doen. Ik wacht gewoon netjes tot je zonder Coronapas weer naar binnen mag. Ben met een flinke verbouwing bezig, dus ik kan het geld best ergens anders voor gebruiken. Materiaal is al duur zat tegenwoordig. Ben natuurlijk gewoon gevaccineerd, maar ik heb helemaal geen zin in deze spielerei.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2021 12:14 ]
De 80-20 regel is bij deze pandemie ook van toepassing. Het doel van 95% vaccinatiegraad bestempel ik alvast als onbereikbaar. De peiling die ik eerder linkte van EenVandaag laat zien dat het invoeren van de brede coronapas maar weinig niet-gevaccineerden overtuigd dat ze alsnog naar de GGD moeten. Als "testen om te pesten" middel zal het weinig effectief zijn.IJzerlijm schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:52:
Geduld bij een pandemie bestrijding ?
Of het veiligheid gaat bieden betwijfel ik. Je laat een grote groep zonder controle doorlopen. Het 2G feestje in Münster heeft inmiddels voor 82 besmettingen gezorgd onder de 380 bezoekers die allen volledige gevaccineerd of genezen waren. In Nederland blijft een gevaccineerd persoon ondanks door de GGD vastgestelde besmetting zijn groene vinkje behouden. Wat dat betreft kan het nog spannend worden, De Jonge zal mogelijk nog een paar drollen moeten polijsten de komende maanden.
Het fijne van de 80-20 regel is dan weer dat als je die op de regel zelf toepast hij toch in 20% van de gevallen niet toepasbaar zou zijn en ik denk dat dit er eentje is.CMD-Snake schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:03:
[...]
De 80-20 regel is bij deze pandemie ook van toepassing. Het doel van 95% vaccinatiegraad bestempel ik alvast als onbereikbaar.
Dat gecommuniceerde streven van 95% zou je ook kunnen zien dat er besef is dat een aandeel van zo'n 5 a 6% (wat komt vanuit de bereidheid van het rijksvaccinatieprogramma) dat echt onbereikbaar is vanwege iets met vaccinaties in het algemeen. De overige 95% dus niet, maar daar spelen kennelijk COVID of andere aan dit tijdsgewricht vast hangende zaken. Dat je van dat deel ongevaccineerden ook niet iedereen gaat overtuigen zal ook wel duidelijk zijn, maar minder makkelijk kwantitatief te maken.
Het gecommuniceerde doel is dus om op dit moment niet die 5% te proberen te overtuigen of te dwingen.
Dus het alvast bestempelen van 95% als onbereikbaar is niet echt een kunst, wat het dan wel precies gaat worden wel.
Even parafraserend op mijn eerdere post hierboven: we moeten ook niet zo krampachtig kijken naar besmettingen en of ongevaccineerde mensen een gevaar zijn of whatever, maar juist naar zorg en ziekenhuisopnames.CMD-Snake schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:03:
[...]
De 80-20 regel is bij deze pandemie ook van toepassing. Het doel van 95% vaccinatiegraad bestempel ik alvast als onbereikbaar. De peiling die ik eerder linkte van EenVandaag laat zien dat het invoeren van de brede coronapas maar weinig niet-gevaccineerden overtuigd dat ze alsnog naar de GGD moeten. Als "testen om te pesten" middel zal het weinig effectief zijn.
Of het veiligheid gaat bieden betwijfel ik. Je laat een grote groep zonder controle doorlopen. Het 2G feestje in Münster heeft inmiddels voor 82 besmettingen gezorgd onder de 380 bezoekers die allen volledige gevaccineerd of genezen waren. In Nederland blijft een gevaccineerd persoon ondanks door de GGD vastgestelde besmetting zijn groene vinkje behouden. Wat dat betreft kan het nog spannend worden, De Jonge zal mogelijk nog een paar drollen moeten polijsten de komende maanden.
De enige zinnige reden voor QR-codes is ziekenhuisbezetting, maar dan is het dus 100% vaccinatiedrang. Als men transparanter zou zijn over het ziekenhuisdoel dan zou dat denk ik zinniger zijn dan wat men nu aan het doen is, want het huidige verhaal dat vaak rondgaat, ook Biden in de VS: "gevaccineerden tegen ongevaccineerden beschermen" klopt gewoon niet. Die ruis zorgt alleen maar voor meer shit.
Puur theoretisch ben ik benieuwd wat de gemiddelde ongevaccineerde persoon ervan zou vinden als je als ongevaccineerde niet meer wordt opgenomen voor covid in het ziekenhuis. Gaat nooit gebeuren, maar dat zou als maatregel meer on-point zijn dan toegangscodes voor restaurants.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Dat geeft toch te denken, als je vanuit de overheid het vaccin primair gaat verkopen als middel tegen de krapte in de zorg (die je als overheid gedurende de jaren zelf hebt gecreëerd) en daar 85% mee behaalt dan valt er eigenlijk toch niets te klagen?Sorcerer8472 schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:46:
[...]
Even parafraserend op mijn eerdere post hierboven: we moeten ook niet zo krampachtig kijken naar besmettingen en of ongevaccineerde mensen een gevaar zijn of whatever, maar juist naar zorg en ziekenhuisopnames.
De enige zinnige reden voor QR-codes is ziekenhuisbezetting, maar dan is het dus 100% vaccinatiedrang. Als men transparanter zou zijn over het ziekenhuisdoel dan zou dat denk ik zinniger zijn dan wat men nu aan het doen is, want het huidige verhaal dat vaak rondgaat, ook Biden in de VS: "gevaccineerden tegen ongevaccineerden beschermen" klopt gewoon niet. Die ruis zorgt alleen maar voor meer shit.
Puur theoretisch ben ik benieuwd wat de gemiddelde ongevaccineerde persoon ervan zou vinden als je als ongevaccineerde niet meer wordt opgenomen voor covid in het ziekenhuis. Gaat nooit gebeuren, maar dat zou als maatregel meer on-point zijn dan toegangscodes voor restaurants.
Had je als overheid voorgesteld om de belastinginkomsten anders te verdelen met meer geld naar de zorg dan had je ongetwijfeld een lager percentage voorstemmers gehad.
In ander nieuws, de 'toon' van het debat eist ook slachtoffers.
https://www.rtvoost.nl/ni...offer-van-vaccinatieruzieRuzie over het vaccineren tegen corona is de vermoedelijke oorzaak van het dodelijke geweldsincident eerder deze week in Almelo, waarbij een 43-jarige man zijn 56-jarige vriendin om het leven bracht en vervolgens de hand aan zichzelf probeerde te slaan.
Goede vrienden van het stel zeggen tegenover RTV Oost dat de twee al langere tijd met elkaar overhoop lagen. Eerst over corona, maar later vooral over het huidige vaccinatiebeleid. Het slachtoffer had haar vriend verboden nog langer met gevaccineerden om te gaan, onder wie zijn eigen ouders. Ook zag hij zich genoodzaakt te stoppen met zijn grote passie: de muziek en zijn zo geliefde hardrockband.
Het is voor zover bekend voor het eerst in ons land dat een coronaruzie fatale afloop krijgt.
[ Voor 24% gewijzigd door Wolly op 19-09-2021 12:56 ]
Wat een rare toon van dat bericht. Een vaxxer vermoordt een anti-vaxxer en diegene wordt aan alle kanten verdedigd. Denk niet dat het zo begripvol was omschreven als het andersom was geweest.Wolly schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:54:
In ander nieuws, de 'toon' van het debat eist ook slachtoffers.
[...]
https://www.rtvoost.nl/ni...offer-van-vaccinatieruzie
Volgens mijn waren beide niet gevaccineerd als ik het zo lees. Alleen de man is door het lint gegaan omdat deze zijn hele leven hiervoor moest opgeven blijkbaar.
Verwijderd
Je zult op je sterfbed trots zijn dat je jezelf nog een half jaar (verwacht niet dta we er in november vanaf zijn) extra in beperking hebt gezet. En ga je het wel laten zien als je vakantie/reizen wil buiten de eu in de toekomst?jadjong schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:35:
[...]
Ik ben Bas. Heb twee spuitjes gehad, kreeg twee stempels, twee stickers en een uitdraai van de gebruikte batch. Toch moet ik buiten blijven staan doordat ik niet mee doe aan het QR code circus.
Ziekenhuiscijfers Zondag 19-09-2021
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 19 september 2021
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
559 (stijging van 8)
Kliniek: 364 (stijging van 5)
IC: 195 (stijging van 3)
Instroom:
Kliniek: 32 (gisteren: 50)
IC: 8 (gisteren: 6)
Uitstroom:
Kliniek: 27 (gis: 63)
IC: 5 (gis: 8)#Covid19NL
Verwijderd
Nou, volgens mij zijn er al aardig wat uitzonderingen. Dus zelfs zonder pas kun je gewoon even naar de kroeg gaan tot 00:00 uur, alleen zul je dan op het terras moeten blijven. Heatertje erbij... kleine opoffering. Doorstroomlocaties zijn uitgezonderd, en daar valt ook al best wel wat onder. Ik denk dat het helemaal niet zo'n "pijnlijke" keuze hoeft te zijn. Ik kan me voorstellen dat het voor de wat jeugdigeren een grotere opoffering zal zijn. We weten snel genoeg hoe het zal gaan lopen. Er zijn al landen die min-of-meer alle restricties het raam uit gegooid hebben, dus we weten snel genoeg wat voor effecten dat geeft.Verwijderd schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:49:
[...]
Je zult op je sterfbed trots zijn dat je jezelf nog een half jaar (verwacht niet dta we er in november vanaf zijn) extra in beperking hebt gezet. En ga je het wel laten zien als je vakantie/reizen wil buiten de eu in de toekomst?
Kleine stijging, jammer van de trendbreuk. Zo te zien met name door hele lage outflow in de kliniek.
Welke trendbreuk?Stinger_Ventura schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:07:
[...]Kleine stijging, jammer van de trendbreuk. Zo te zien met name door hele lage outflow in de kliniek.
Zowel het aantal opnames kliniek als IC blijven dalen, dat de bezetting dan wat fluctueert is niet echt boeiend.
7-daags-gemiddelde kliniek ligt nu op 46 per dag (vorige week: 55) en IC 10 (vorige week: 14).
Dit zijn de laagste cijfers in 2 maanden.
Als dit zo doorgaat is over een week de bezetting op de IC richting de 170 gedaald en de kliniek bezetting zo rond de 300.
Verder zag je vorig jaar in de eerste weken van september een stijging van het aantal besmettingen en nu juist een daling.
Aangezien in de praktijk de 1,5-meter regel op de meeste plekken toch al overboord is, denk ik dat de versoepelingen van 25 september niet zo gek veel impact gaan hebben.
Misschien juist positief effect omdat meer mensen zich laten vaccineren en/of testen omdat ze toch een "uitje" willen.
Uitstroom heeft een weekendeffect, vind de lage instroom eerder opvallend.Stinger_Ventura schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:07:
[...]
Kleine stijging, jammer van de trendbreuk. Zo te zien met name door hele lage outflow in de kliniek.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Vanaf morgen ook geen hele schoolklassen meer naar huis bij een besmetting in het basisonderwijs.
Ik ben heel benieuwd wat voor patroon we gaan zien de komende 2-4 weken. Herfst, andere maatregelen, het blijft boeiend. Laten we hopen dat deze dalende trend nog even doorzet
Ik ben heel benieuwd wat voor patroon we gaan zien de komende 2-4 weken. Herfst, andere maatregelen, het blijft boeiend. Laten we hopen dat deze dalende trend nog even doorzet
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 19 september 2021
Positief getest: 1.694
Totaal: 1.984.915 (+1.663 ivm -31 corr.)
Perc. positief 11 sep - 17 sep: 8,1%
Opgenomen: 32
Huidig: 364 (+5)
Opgenomen op IC: 8
Huidig: 195 (+3)
Overleden: 3
Totaal: 18.114 pic.twitter.com/cXgEk69Crv
edit: hier de vergelijking met vorig jaar: https://twitter.com/YorickB/status/1439582347809247243 We zitten nu hoger maar we stegen vorig jaar hard en nu daalt het, dus de lijnen kruisen elkaar hopelijk...
[ Voor 62% gewijzigd door user109731 op 19-09-2021 15:38 ]
Als ik het zo lees moest tie dat voor corona ook al, klonk niet echt als een geweldige relatie, het lijkt meer de laatste druppel, waarschijnlijk in combinatie met het tegen dingen op zien die met het beeindigen van een relatie samenhangen (en heden den dage er ook niet makkelijker op lijken te worden).stylezzz schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:47:
Volgens mijn waren beide niet gevaccineerd als ik het zo lees. Alleen de man is door het lint gegaan omdat deze zijn hele leven hiervoor moest opgeven blijkbaar.
Maar goed je mag dan toch hopen dat er ook andere manieren zijn om dat te beëindigen.
(iets waar het gekloot in den haag niet echt bij helpt, als je uit elkaar gaat is er wel een woonplek meer nodig, het feit dat dat nogal beroerd mogelijk is zal niet helpen op het perspectief om relaties op een tikkie nettere manier te beëindigen dan via de kofferbak
Voor corona word niet over gesproken dus lijkt me sterk of we daarover kunnen oordelen. Het lijkt me wel een triest en extreem voorbeeld hoe dat mensen kunnen doorslaan in principes tegen maatregelen en vaccinaties.gekkie schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:00:
[...]
Als ik het zo lees moest tie dat voor corona ook al, klonk niet echt als een geweldige relatie, het lijkt meer de laatste druppel, waarschijnlijk in combinatie met het tegen dingen op zien die met het beeindigen van een relatie samenhangen (en heden den dage er ook niet makkelijker op lijken te worden).
Maar goed je mag dan toch hopen dat er ook andere manieren zijn om dat te beëindigen.
(iets waar het gekloot in den haag niet echt bij helpt, als je uit elkaar gaat is er wel een woonplek meer nodig, het feit dat dat nogal beroerd mogelijk is zal niet helpen op het perspectief om relaties op een tikkie nettere manier te beëindigen dan via de kofferbak)
Mwah:stylezzz schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:13:
[...]
Voor corona word niet over gesproken dus lijkt me sterk of we daarover kunnen oordelen. Het lijkt me wel een triest en extreem voorbeeld hoe dat mensen kunnen doorslaan in principes tegen maatregelen en vaccinaties.
Klinkt als het type partner wat je uhmm moet "liggen" zullen we maar zeggen. Ziet er toch naar uit dat tie ook voor corona al aardig onder de plak zat.Dat veranderde echter gaandeweg nadat Floris een jaar of zeven, acht jaar geleden een relatie kreeg met Sandra, iemand die ruim tien jaar ouder was. "Ze was - laat ik het netjes zeggen - nogal nadrukkelijk aanwezig. Kwam mee naar de oefenruimte. Samen met een vriendin, die wel even onze nieuwe manager zou worden. Wat wij totaal niet zagen zitten."
En daarna ieder verder naar een wat extreme kant gegroeid op het thema corona.
[ Voor 4% gewijzigd door gekkie op 19-09-2021 16:32 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.
Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).
De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.
Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).
De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.