Dit was een kamerlid van de oppositie, maar het blijft wel een hete aardappel en niet bijzonder voedzame voor het politieke dier en de kans dat je je er in verslikt is ook aardig aanwezig.CMD-Snake schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:34:
[...]
Grappig, ze willen wel daar zitten en niet hun werk doen. Daar komt het dan op neer. De hete aardappel snel doorspelen, zo bluft het kabinet zich al anderhalf jaar lang door dit hele verhaal heen.
https://www.telegraaf.nl/...or-besmette-gevaccineerde
De Belgen maken er (terecht) een stoplicht van. Bij een positieve test gaat je vinkje 11 dagen op rood.
De Belgen maken er (terecht) een stoplicht van. Bij een positieve test gaat je vinkje 11 dagen op rood.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Hoe je er ook in staat, dit is toch heel dom? Alsof ik een sticker op m'n auto plak "Ik negeer rode stoplichten!". Lekker makkelijk voor de politie, ze hoeven me alleen maar even te volgenDe drukkerij van Bianca Ranzijn maakt 'vrijheidsstickers'. Door zo'n sticker op hun zaak te plakken geven ondernemers aan dat ze het oneens zijn met het coronapasbeleid.

Met de sticker kunnen ze aangeven het er niet mee eens te zijn, waar lees jij dat ze dan ook de coronapas niet gaan controleren? Dit kan net zo goed een stil protest zijn net als een bumpersticker op een auto.user109731 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:07:
Hoe je er ook in staat, dit is toch heel dom? Alsof ik een sticker op m'n auto plak "Ik negeer rode stoplichten!". Lekker makkelijk voor de politie, ze hoeven me alleen maar even te volgen
Kennelijk zijn principes niet meer het offer van een politieke carrière waard.gekkie schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:48:
Dit was een kamerlid van de oppositie, maar het blijft wel een hete aardappel en niet bijzonder voedzame voor het politieke dier en de kans dat je je er in verslikt is ook aardig aanwezig.
Dat staat op de sticker: "Iedereen welkom met of zonder gezondheidspas". Wel fijn, dat zijn direct de zaken waar ik voorbij kan lopenCMD-Snake schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:10:
Met de sticker kunnen ze aangeven het er niet mee eens te zijn, waar lees jij dat ze dan ook de coronapas niet gaan controleren? Dit kan net zo goed een stil protest zijn net als een bumpersticker op een auto.
Anoniem: 1279036
en anderen kunnen ze er op selecteren, of als het ze niet boeit of ze wel of niet gescand worden de sticker negeren, iedereen blijuser109731 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:12:
[...]
Dat staat op de sticker: "Iedereen welkom met of zonder gezondheidspas". Wel fijn, dat zijn direct de zaken waar ik voorbij kan lopen

Superfijn inderdaad. Ik vraag mij wel af of er ook mensen zijn die een restaurant binnenlopen, een tafeltje uitzoeken, geduldig wachten tot de serveerster je welkom heet en verbouwereerd opstaan en weglopen als blijkt dat de serveerster om één of andere reden niet (of niet direct) de QR code komt scannen.user109731 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:12:
[...]
Dat staat op de sticker: "Iedereen welkom met of zonder gezondheidspas". Wel fijn, dat zijn direct de zaken waar ik voorbij kan lopen
Gedragsexperimentwaardig wat mij betreft.
En even handhaving een berichtje sturen...user109731 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:12:
[...]
Waarom draaien we het niet om, alles mag, alles open op 100% en er is maar 1 regel. Om in het ziekenhuis op een Covid afdeling opgenomen te worden moet je een coronacheck laten zien. Dus zonder vaccinatie kom je er niet op.
Dan is iedereen toch tevreden? De mensen die zeggen dat het niets voorsteld zullen naar hun eigen geloof dus ook geen gebruik te hoeven maken van het ziekenhuis en mocht iemand met een vaccinatie dusdanig ziek worden dat ze hulp nodig hebben dan is die hulp goed beschikbaar.
Dan is iedereen toch tevreden? De mensen die zeggen dat het niets voorsteld zullen naar hun eigen geloof dus ook geen gebruik te hoeven maken van het ziekenhuis en mocht iemand met een vaccinatie dusdanig ziek worden dat ze hulp nodig hebben dan is die hulp goed beschikbaar.
Voor zover ik weet is een groen vinkje nog steeds geen eis om toegang te krijgen tot een normale winkel. Waarom zou je normale winkels gaan mijdenuser109731 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:12:
[...]
Gewoon niet testen als je gevaccineerd bent, dan heb je er geen last vanSeñor Sjon schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:07:
[ Voor 33% gewijzigd door -tom-562 op 16-09-2021 13:31 ]
Vaak bu'j te bang!
ik zie nu diet op nos.nl staat:
Als we dit doortrekken naar Nederland wordt je door corona opgelopen ineens buitengesloten van ineens leuke dingen doen. Je moet je laten testen (en dat gaat nog geld kosten ook).
In mijn ogen is dit een dom idee vooral omdat ik denk dat mensen zich minder laten testen en zo dus hun code nog houden.
Daarnaast omdat mensen zo dus uitgesloten kunnen worden zonder makelijk alternatief (testen kost tijd en is niet zo makkelijk als even je telefoon te pakken).
(om de discussie over de pas zelf maar even te negeren).
Dat is echt gevaarlijk in mijn ogen. Het aantal positive test zal wel dalen want je kan je beter zelf testen dan mag je nog iets.Straks geen geldige QR-code meer voor gevaccineerde Belg met corona
Als we dit doortrekken naar Nederland wordt je door corona opgelopen ineens buitengesloten van ineens leuke dingen doen. Je moet je laten testen (en dat gaat nog geld kosten ook).
In mijn ogen is dit een dom idee vooral omdat ik denk dat mensen zich minder laten testen en zo dus hun code nog houden.
Daarnaast omdat mensen zo dus uitgesloten kunnen worden zonder makelijk alternatief (testen kost tijd en is niet zo makkelijk als even je telefoon te pakken).
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Maar dan ga je er dus totaal aan voorbij dat die mensen Corona hebben, en dus andere kunnen besmetten en daarom gewoon even thuis in quarantaine moeten.Kevinp schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:30:
[...]
Dat is echt gevaarlijk in mijn ogen. Het aantal positive test zal wel dalen want je kan je beter zelf testen dan mag je nog iets.
Als je gevaccineerd bent, en je laat je testen. Met welk doel doe je dat dan?Kevinp schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:30:
[...]
Dat is echt gevaarlijk in mijn ogen. Het aantal positive test zal wel dalen want je kan je beter zelf testen dan mag je nog iets.
Om te kunnen reizen naar Denemarken?MikeyMan schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:33:
[...]
Als je gevaccineerd bent, en je laat je testen. Met welk doel doe je dat dan?
nee. zorg wordt in Nederland verleend aan een ieder die het nodig heeft, punt.Homeland schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:28:
Waarom draaien we het niet om, alles mag, alles open op 100% en er is maar 1 regel. Om in het ziekenhuis op een Covid afdeling opgenomen te worden moet je een coronacheck laten zien. Dus zonder vaccinatie kom je er niet op.
Helemaal niet, je kan prima in qarantaine gaan en/of een zelftest doen.Homeland schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:33:
[...]
Maar dan ga je er dus totaal aan voorbij dat die mensen Corona hebben, en dus andere kunnen besmetten en daarom gewoon even thuis in quarantaine moeten.
Om vervolgens na 24 uur klachtenvrij weer naar de kroeg te gaan.
Op telegraaf.nl staat blijkbaar 11 dagen dat het op rood gaat. Die info gaf de NOS niet.
Maar stel je hebt iets leuks in de planning over 7 dagen. Je voelt je niet goed, je test (zelf) positief. Dan kan je je nog een keer laten testen, of je doet hetzelfde 5 dagen later. Na 5 dagen test je negatief.
Dan kan je dus wel weg.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat tot 8 weken je positief kan testen zonder dat je positief bent.
Dus als je vandaag positief test (en dat de eerste keer is) dan is dat waarschijnlijk terecht.
Echter ga je over 6 weken met een snotneus weer naar de GGD kan je weer positief testen, en is de kans groot dat het gewoon het RS virus was. (de meeste mensen worden niet twee keer ziek).
Ik snap heel goed dat ze zoiets willen doen. Maar ik vraag me serieus af of dit het gewenste effect heeft. Zeker onder de groep 30 minners.
Wait wut, dus een ongevaccineerden moet dat allemaal, maar als je gevaccineerd bent is het testen e.d. opeens lastig?Kevinp schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:30:
[...]
Voor een ander toch? Dat wordt hier tot in den treure verkondigd en is ook onderdeel van het nieuwe stappenplan. Of dacht je dat je klaar was met twee prikjes? De vaccins zijn niet immuniserend en 4 stappen verder is iemand met een verzwakt immuunsysteem die besmet kan raken omdat je je groene vinkje te allen tijde mag houden in NL. Overigens vooral om de vaccinatiegraad op te krikken onder 50 min.MikeyMan schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:33:
[...]
Als je gevaccineerd bent, en je laat je testen. Met welk doel doe je dat dan?
Stuur ze maar naar huis met een paracetamol oid. Ik zeg ook niet dat ze geen zorg krijgen, maar het zou mooi de druk op de IC verlagen, meer noodzakelijke hulp weer mogelijk maken en het land opengooien, wat iedereen graag wilt.Anoniem: 1279036 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:35:
[...]
nee. zorg wordt in Nederland verleend aan een ieder die het nodig heeft, punt.
En als je geen risico wilt lopen, dan laat je je vaccineren. De artsen in het ziekenhuis kunnen dan altijd nog een uitzondering maken als uit het medisch dossier blijkt dat iemand een gegronde reden had om geen vaccinatie te nemen.
Ik denk niet dat het zo zeer aan principes ligt, wel aan de omgang met onzekerheden.CMD-Snake schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:10:
Kennelijk zijn principes niet meer het offer van een politieke carrière waard.
Zelfs daarvoor niet
"Orange OECD countries
Foreigners who are habitually resident in an orange OECD country and who comply with the requirements for being considered fully vaccinated can enter Denmark without providing proof of a negative COVID-19 test irrespective of the purpose of their entry. See below."
(Bron: https://en.coronasmitte.d...oreigners-resident-abroad)
Denk eerder dat veel gevaccineerden zich dan helemaal niet meer laten testenSeñor Sjon schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:07:
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dat denk ik ook, of doen een zelftest.GAIAjohan schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:42:
[...]
Denk eerder dat veel gevaccineerden zich dan helemaal niet meer laten testen
Zou pas weer wat waterdichter zijn op het moment dat je uit BCO naar voren komt je pas weer groen bent na een negatieve test bij de GGD.
Goed, dan gaan mensen elkaar natuurlijk weer niet noemen bij BCO
Ik zeg niet dit doe ik. Ik zeg dat ik verwacht dat het gaat gebeuren. En als dat zo is dan vraag ik me af of deze maatregel hoezeer terecht mogelijk ook is niet averrechts werkt.Señor Sjon schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:39:
[...]
Wait wut, dus een ongevaccineerden moet dat allemaal, maar als je gevaccineerd bent is het testen e.d. opeens lastig?Besef je wel de dubbele moraal?
[...]
Voor een ander toch? Dat wordt hier tot in den treure verkondigd en is ook onderdeel van het nieuwe stappenplan. Of dacht je dat je klaar was met twee prikjes? De vaccins zijn niet immuniserend en 4 stappen verder is iemand met een verzwakt immuunsysteem die besmet kan raken omdat je je groene vinkje te allen tijde mag houden in NL. Overigens vooral om de vaccinatiegraad op te krikken onder 50 min.
Jullie zitten er beiden naast.CMD-Snake schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:10:
[...]
Met de sticker kunnen ze aangeven het er niet mee eens te zijn, waar lees jij dat ze dan ook de coronapas niet gaan controleren? Dit kan net zo goed een stil protest zijn net als een bumpersticker op een auto.
[...]
Kennelijk zijn principes niet meer het offer van een politieke carrière waard.
Met de sticker geef je aan dat een gebruiker/gast/client/whatever zonder coronapas ook welkom is.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Lost niets op: ik zou me gewoon niet meer laten testenSeñor Sjon schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:07:
Zo'n stoplicht is hier volgens mij niet eens technisch mogelijk, met name niet in combinatie met die papieren QR-codes. Het is hier allemaal zo privacy-vriendelijk ingericht dat het hele systeem overhoop zou moeten.
Hoe wou je anders een testsamenleving inrichten?
Wellicht wil je dat gewoon nietSeñor Sjon schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:48:
Hoe wou je anders een testsamenleving inrichten?
Nu vanaf volgende week de drempel is beslecht dat we toch onderscheid gaan maken in verschillende groepen in Nederland ben ik benieuwd wat de volgende barrière wordt. Ik denk het medisch beroepsgeheim. Want de zorg (in eerste instantie) mag straks registreren wie gevaccineerd is en wie niet. Daarna gaan allerlei andere sectoren klagen dat zij dat ook willen en dan gaan we daar weer naar kijken. Zo makkelijk gaat het nu voor Hugo, dus die gaat nog wel even door.
Dan komen we straks net als in Australië: daar mogen werknemers niet meer naar kantoor toe als ze niet gevaccineerd zijn. Sterker nog: het wordt daar beleid om het niet-gevaccineerden zo moeilijk mogelijk te maken financieel te overleven.
Dan komen we straks net als in Australië: daar mogen werknemers niet meer naar kantoor toe als ze niet gevaccineerd zijn. Sterker nog: het wordt daar beleid om het niet-gevaccineerden zo moeilijk mogelijk te maken financieel te overleven.
In .be is die ook niet mogelijk icm papieren codes. Maar top dat ik weet dat mijn QR op rood kan gaan als ik een pcr-test doe die positief is.Tom-Z schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:48:
Zo'n stoplicht is hier volgens mij niet eens technisch mogelijk, met name niet in combinatie met die papieren QR-codes. Het is hier allemaal zo privacy-vriendelijk ingericht dat het hele systeem overhoop zou moeten.
Ik heb wat verkoudheidsklachten die met anti-allergie pilletjes redelijk verdwijnen, voor de zekerheid even de zelftest gedaan, negatief. Als ik nu toch een pcr-test doe die dan positief uitvalt kan ik het feestje wel vergeten (hier is een coronapas verplicht, onder de bezoekers is >98% vaccinatiegraad). Dus ik ga er vanuit dat de negatieve zelftest afdoende is mits mijn klachten niet verergeren.
Dat is de slimme regel die alles oplost, alleen werkt het zo niet in het echte leven en schijnen wij als groep mensen empathie te moeten hebben. Een jaar of 75-80 terug kon dit nog, maar we zijn een beschaafder volk dus moeten we andere middelen aangrijpen. Ergens wel zo sociaal, ondanks dat ik toch met een grote bak popcorn voor de buis ga zitten als dit ingevoerd wordtAnoniem: 1279036 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:35:
[...]
nee. zorg wordt in Nederland verleend aan een ieder die het nodig heeft, punt.
[ Voor 25% gewijzigd door Nox op 16-09-2021 13:53 ]
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
dat is wel heel menslievend ja, een paracetamol in plaats van IC zorg, doe er dan naast de bijsluiter gelijk een kaartje van de begrafenisondernemer bij.Homeland schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:39:
[...]
Stuur ze maar naar huis met een paracetamol oid. Ik zeg ook niet dat ze geen zorg krijgen, maar het zou mooi de druk op de IC verlagen, meer noodzakelijke hulp weer mogelijk maken en het land opengooien, wat iedereen graag wilt.
En als je geen risico wilt lopen, dan laat je je vaccineren. De artsen in het ziekenhuis kunnen dan altijd nog een uitzondering maken als uit het medisch dossier blijkt dat iemand een gegronde reden had om geen vaccinatie te nemen.
het idee alleen al dat je zou willen tornen aan het idee dat op bepaalde gronden noodzakelijke zorg onthouden wordt vind ik ethisch verwerpelijk.
al eerder geroepen, maar risicosporters, roekeloze automobilisten, overlevenden van een zelfbegonnen steekpartij enz enz krijgen ook noodzakelijke zorg, dat gebeurt zelfs in oorlogstijd . We zijn geen beesten
Een antigeentest of welke ze ook gebruiken geeft ook niet 100% alles aan. Fact is dat een gevaccineerde die een andere gevaccineerde besmet zelden tot ziekenhuisopname c.q. zwaar verloop van covid19 oplevert. Bovendien, zie je in de grafiek, dat het aantal fors minder is.Señor Sjon schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:54:
[...]
Dan heeft dat hele QR-gebeuren weinig zin als je niet uiteindelijk iedereen blijft testen.
Het rechterdeel is niet nul namelijk.
[Afbeelding]
In mijn omgeving ken ik niemand die gevaccineerd is en dan alsnog gaat testen bij GGD. Snot en snot verkouden dan blijf ik wel thuis, maar niet voor ieder kuchje.GAIAjohan schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:42:
[...]
Denk eerder dat veel gevaccineerden zich dan helemaal niet meer laten testen
Test samenleving, ken niemand die er achter staat. 2 prikjes en het moet wel klaar zijn, voor die niet kunnen vaccineren kun je moeilijk alles laten testen…
Waarom kies je exact Australië uit als toekomstig coronabeleid beeld en niet 1 van de 200 andere landen wereldwijd? Wellicht komen we straks net als in Denemarken, waar er dankzij vaccineren mooie versoepelingen zijn. Of Indonesië.. etc.Dennis schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:51:
Maar goed, dat past denk niet in het narratief dat je hier probeert te pushen
Dit is natuurlijk een hellend vlak retoriek.
Ik chargeerde het bewust, maar zou er echt geen probleem mee hebben, nood breekt wetten en ik denk dat je de pandemie wel als een noodsituatie kunt bestempelen.Anoniem: 1279036 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:53:
[...]
dat is wel heel menslievend ja, een paracetamol in plaats van IC zorg, doe er dan naast de bijsluiter gelijk een kaartje van de begrafenisondernemer bij.
het idee alleen al dat je zou willen tornen aan het idee dat op bepaalde gronden noodzakelijke zorg onthouden wordt vind ik ethisch verwerpelijk.
al eerder geroepen, maar risicosporters, roekeloze automobilisten, overlevenden van een zelfbegonnen steekpartij enz enz krijgen ook noodzakelijke zorg, dat gebeurt zelfs in oorlogstijd . We zijn geen beesten
Het gaat er vooral om dat veel mensen zich niet willen laten vaccineren, en dat is hun goed recht, maar tegelijkertijd ook alles open willen hebben... Dat zou dus de zorg overbelasten en daarmee pakken ze iedereen die niet gevaccineerd is.
Dus waarom zouden we de verantwoordelijkheid en het risico niet neerleggen bij die groep die zich niet wil laten vaccineren? Dan kunnen ze zelf toch de afweging maken.
Noem het triage aan de deur, communiceer het duidelijk en kijk dan maar wat men wil,of een vaccinatie, waarvan echt talloze onderzoeken zijn dat ze werken of het risico nemen. Maar als men gelooft dat het slechts een griepje is dan zal die groep ongevaccineerden er denk ik geen problemen mee hebben.
Je loopt wat op de zaken vooruit, net als het demissionaire kabinet consequent doet met hun persconferenties. Vandaag is het debat in de Tweede Kamer en vervolgens moeten de daar eventueel aangenomen plannen nog langs de Eerste Kamer.Dennis schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:51:
Nu vanaf volgende week de drempel is beslecht dat we toch onderscheid gaan maken in verschillende groepen in Nederland ben ik benieuwd wat de volgende barrière wordt. Ik denk het medisch beroepsgeheim. Want de zorg (in eerste instantie) mag straks registreren wie gevaccineerd is en wie niet. Daarna gaan allerlei andere sectoren klagen dat zij dat ook willen en dan gaan we daar weer naar kijken. Zo makkelijk gaat het nu voor Hugo, dus die gaat nog wel even door.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Zie ik het hier goed dat het vaccineren van 12-17 jarige een averechts effect heeft (dus meer besmettingen) of lees ik het plaatje verkeerd?Señor Sjon schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:54:
[...]
Dan heeft dat hele QR-gebeuren weinig zin als je niet uiteindelijk iedereen blijft testen.
[Afbeelding]
Maar de overdracht van gevaccineerd naar ongevaccineerd is wel bijzonder laag zoals je kunt zien en verschilt niet veel van gevaccineerd naar ongevaccineerd en van gevaccineerd naar gevaccineerd.Señor Sjon schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:54:
[...]
[Afbeelding]
Met ongevaccineerd naar ongevaccineerd verschilt dat toch wel een aantal orden van grootte.
En dat lijkt dus aan de basis te liggen van het niet vereisen van testen voor gevaccineerden.
(en dit lijken ook absolute cijfers te zijn en nog niet gecompenseerd voor het grote verschil in omvang van beide populaties)
[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 16-09-2021 14:07 ]
En wat doe je dan met een positieve uitslag?
Het heeft zeker wel zin. Immers gevaccineerden hebben vrijwel geen ernstige problemen.Señor Sjon schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:54:
[...]
[Afbeelding]
Als nu gewoon even iedereen een prik zou halen, zou TvT ook niet nodig zijn.
Dat gevaccineerden niet hoeven te testen geeft aan dat men eigenlijk helemaal geen testsamenleving wil, maar dat deze is opgetuigd om ongevaccineerden een kans te geven om toch overal aan mee te kunnen doen.
Precies dit dus en niet andersom zoals het meestal wordt uitgelegd. Het is geen straf voor als je niet-gevaccineerd bent, het is juist bedoeld om te zorgen dat je zonder vaccinatie alsnog zoveel mogelijk kunt doen.GAIAjohan schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:05:
[...]
Het heeft zeker wel zin. Immers gevaccineerden hebben vrijwel geen ernstige problemen.
Als nu gewoon even iedereen een prik zou halen, zou TvT ook niet nodig zijn.
Dat gevaccineerden niet hoeven te testen geeft aan dat men eigenlijk helemaal geen testsamenleving wil, maar dat deze is opgetuigd om ongevaccineerden een kans te geven om toch overal aan mee te kunnen doen.
[removed]
tja, blijft een kwestie van wat ethische principes je waard zijn en welke deur je op een kier wil zetten. Voor mij blijft die potdicht, want eenmaal op een kier zou ik niet weten waarom we een dronken persoon die tegen een boom rijdt of een drugsgebruiker die denkt dat hij kan vliegen dan wel zouden helpen, dus doe ook maar even een bloedtest voor opname.Homeland schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:01:
[...]
Ik chargeerde het bewust, maar zou er echt geen probleem mee hebben, nood breekt wetten en ik denk dat je de pandemie wel als een noodsituatie kunt bestempelen.
Het gaat er vooral om dat veel mensen zich niet willen laten vaccineren, en dat is hun goed recht, maar tegelijkertijd ook alles open willen hebben... Dat zou dus de zorg overbelasten en daarmee pakken ze iedereen die niet gevaccineerd is.
Dus waarom zouden we de verantwoordelijkheid en het risico niet neerleggen bij die groep die zich niet wil laten vaccineren? Dan kunnen ze zelf toch de afweging maken.
Noem het triage aan de deur, communiceer het duidelijk en kijk dan maar wat men wil,of een vaccinatie, waarvan echt talloze onderzoeken zijn dat ze werken of het risico nemen. Maar als men gelooft dat het slechts een griepje is dan zal die groep ongevaccineerden er denk ik geen problemen mee hebben.
Je hebt gelijk, ik dacht dat het Denemarken was die naast volledig gevaccineerd ook een PCR test eiste maar daar heb ik mij dus in vergist.Arnold schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:40:
[...]
Zelfs daarvoor niet![]()
"Orange OECD countries
Foreigners who are habitually resident in an orange OECD country and who comply with the requirements for being considered fully vaccinated can enter Denmark without providing proof of a negative COVID-19 test irrespective of the purpose of their entry. See below."
(Bron: https://en.coronasmitte.d...oreigners-resident-abroad)
Ik zie wel dat Barbados het vereist maar de kans dat je daar verzeilt raakt is wat kleiner
[ Voor 4% gewijzigd door Wolly op 16-09-2021 14:14 ]
Laten zien aan de controlerend ambtenaar?MikeyMan schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:04:
[...]
En wat doe je dan met een negatieve uitslag?
Maar stel dat er nu zoveel dronken personen en drugsgebruikers, dat het zorgsysteem het niet meer aan kan en dat je met kanker in een vroeg stadium dusdanig lang moet wachten door de dronken mensen en drugsgebruikers dat je mogelijk uitzaaiingen krijgt en daardoor overlijd aan een vorm van kanker die ze hadden kunnen behandelen.Anoniem: 1279036 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:09:
[...]
tja, blijft een kwestie van wat ethische principes je waard zijn en welke deur je op een kier wil zetten. Voor mij blijft die potdicht, want eenmaal op een kier zou ik niet weten waarom we een dronken persoon die tegen een boom rijdt of een drugsgebruiker die denkt dat hij kan vliegen dan wel zouden helpen, dus doe ook maar even een bloedtest voor opname.
Moet je dan op een bepaald punt ook niet zeggen, en nu is het genoeg, we reserveren 5 bedden in het ziekenhuis voor dronken mensen en drugsgebruikers om te voorkomen dat de rest overbelast is en de rest is voor overige patienten?
Je moet toch een grens stellen in extreme situaties en helaas zitten we nu in zo'n extreme situatie. Ik zeg ook niet dat je dit dan maar op van alles toe moet gaan passen, maar nu, in deze situatie,waar een duidelijke oplossing voor handen is lijkt het me compleet gerechtvaardigd. En zodra het kan moet je er vanaf en moet er inderdaad geen selectie zijn maar op dit moment is het volgens mij een redelijke uitweg waar je de keuze bij de mensen laat, want dat lijkt toch wat veel mensen willen, hun vrijheid terug.
Voor extreme situaties heb je code zwart en dan beslissen artsen daarover. Niet de politiek op voorhand.Homeland schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:14:
Je moet toch een grens stellen in extreme situaties en helaas zitten we nu in zo'n extreme situatie. Ik zeg ook niet dat je dit dan maar op van alles toe moet gaan passen, maar nu, in deze situatie,waar een duidelijke oplossing voor handen is lijkt het me compleet gerechtvaardigd. En zodra het kan moet je er vanaf en moet er inderdaad geen selectie zijn maar op dit moment is het volgens mij een redelijke uitweg waar je de keuze bij de mensen laat, want dat lijkt toch wat veel mensen willen, hun vrijheid terug.
Ziekenhuiscijfers Donderdag 16-09-2021
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 16 september 2021
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
580 (daling van 20)
Kliniek: 378 (daling van 22)
IC: 202 (stijging van 2)
Instroom:
Kliniek: 49 (gisteren: 45)
IC: 15 (gisteren: 12)
Uitstroom:
Kliniek: 71 (gis: 77)
IC: 13 (gis: 15)#Covid19NL
Kleine stijging op de IC maar weer lekkere daling in de kliniek!
American Express vraagbaak
Een jaar geleden was de vaccinatiebereidheid ~50%. Give it time.trekker22 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:00:
[...]
In mijn omgeving ken ik niemand die gevaccineerd is en dan alsnog gaat testen bij GGD. Snot en snot verkouden dan blijf ik wel thuis, maar niet voor ieder kuchje.
Test samenleving, ken niemand die er achter staat. 2 prikjes en het moet wel klaar zijn, voor die niet kunnen vaccineren kun je moeilijk alles laten testen…
:fill(white):strip_exif()/f/image/t0ohMWDJvFUjfqtzV07bwnkQ.png?f=user_large)
Edit
Verkeerde plaatje
[ Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 16-09-2021 14:20 ]
Maar je moet niet eens in de buurt komen van code zwart, ruim voor dat moment moet er al zo enorm veel zorg worden uitgesteld dat het enorm veel schade doet aan de gezondheid en leefkwaliteit van mensen.Dennis schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:15:
[...]
Voor extreme situaties heb je code zwart en dan beslissen artsen daarover. Niet de politiek op voorhand.
Daar heb je wel een terecht punt. Maar ik maak me er wel zorgen over dat als de politiek het hier voor zou stellen er ook een meerderheid is, gelet op de grote massa die het allemaal wel prima vindt.SemperFidelis schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:01:
Waarom kies je exact Australië uit als toekomstig coronabeleid beeld en niet 1 van de 200 andere landen wereldwijd? Wellicht komen we straks net als in Denemarken, waar er dankzij vaccineren mooie versoepelingen zijn. Of Indonesië.. etc.
Maar goed, dat past denk niet in het narratief dat je hier probeert te pushen.
Ik vind het toch wel zorgewekkend dat (grote) werkgevers wel erg ver gaan (om de regels te buigen).
KLM vraagt vliegtuigbemanning vaccinatiestatus door te geven
Hotel eist vaccinatie of testbewijs van medewerkers: 'Net als de gasten'
Leaseplan wil alleen gevaccineerde werknemers terug op kantoor
Geen goede ontwikkeling dit.
Ja uiteraard. Jij gaat met je positieve test bij een controlerend ambtenaar langs?Wolly schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:13:
[...]
Laten zien aan de controlerend ambtenaar?
Welnee. Als je je laat testen, ga je je toch al naar de uitslag voegen. Of er dan een week een rood lampje in de app staat doet daar niks aan af.
Het hele QR gebeuren is helemaal niet nodig als iedereen zich laat vaccineren.Señor Sjon schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:54:
[...]
[Afbeelding]
[ Voor 40% gewijzigd door MikeyMan op 16-09-2021 14:21 ]
Dit zijn alleen de bekenden gevallen.... reken er maar op dat er al veel kleine organisaties zijn waar dit speelt en ik weet dat enkele grotere consultancy clubs er ook mee bezig zijn. Klanten willen geen consultant over de vloer zonder vaccinatie.RodeStabilo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:18:
Ik vind het toch wel zorgewekkend dat (grote) werkgevers wel erg ver gaan (om de regels te buigen).
Omdat wij nu zo'n pas invoeren en niet zoals Denemarken uitfaseren?SemperFidelis schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:01:
[...]
Waarom kies je exact Australië uit als toekomstig coronabeleid beeld en niet 1 van de 200 andere landen wereldwijd? Wellicht komen we straks net als in Denemarken, waar er dankzij vaccineren mooie versoepelingen zijn. Of Indonesië.. etc.
Maar goed, dat past denk niet in het narratief dat je hier probeert te pushen.
Je vroeg om wat te doen met een negatieve uitslag, ik heb dat geinterpreteerd als een negatief testresultaatMikeyMan schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:19:
[...]
Ja uiteraard. Jij gaat met je positieve test bij een controlerend ambtenaar langs?
Maar nee, als je bewezen besmet bent dan ga je niet meer een controlerend ambtenaar vermoeien.
Als je je laat testen dan ga je toch al naar de uitslag voegen zeg je. Ik betwijfel dat, we hebben toch ook gezien dat veel mensen die positief getest waren zich niet aan de quarantaine regels hielden?Welnee. Als je je laat testen, ga je je toch al naar de uitslag voegen. Of er dan een week een rood lampje in de app staat doet daar niks aan af.
[...]
Het hele QR gebeuren is helemaal niet nodig als iedereen zich laat vaccineren.
Oepsie... My bad, bedoelde een positieve test uiteraardWolly schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:25:
[...]
Je vroeg om wat te doen met een negatieve uitslag, ik heb dat geinterpreteerd als een negatief testresultaat![]()
Maar nee, als je bewezen besmet bent dan ga je niet meer een controlerend ambtenaar vermoeien.
[...]
Als je je laat testen dan ga je toch al naar de uitslag voegen zeg je. Ik betwijfel dat, we hebben toch ook gezien dat veel mensen die positief getest waren zich niet aan de quarantaine regels hielden?
Ik ga erin mee dat deze regels met voeten getreden worden.
Echter; ik had het specifiek over de groep gevaccineerden (dus compiant) die zich laat testen (kleine kans).
Voor specifiek die groep verwacht ik dat het helemaal niks uitmaakt of de app wel of niet op rood springt...
er zijn verschillen.RodeStabilo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:18:
KLM moet reizen met gevaccineerde mensen naar sommige landen.
De andere hebben geen reden om het te doen behalve hun eigen redenen, maar geen wettelijke gronden. KLM bevind zicht zich gewoon in een lastig parket.
Er valt nogal wat af te dingen op de stelling dat een gevaccineerde meer compliant zou zijn in het opvolgen van de regels, dat zijn toch dezelfde mensen die voorheen in de groep zaten van dit soort onderzoeken?MikeyMan schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:27:
[...]
Oepsie... My bad, bedoelde een positieve test uiteraard
Ik ga erin mee dat deze regels met voeten getreden worden.
Echter; ik had het specifiek over de groep gevaccineerden (dus compiant) die zich laat testen (kleine kans).
Voor specifiek die groep verwacht ik dat het helemaal niks uitmaakt of de app wel of niet op rood springt...
Telkens als blijkt dat Nederlanders zich weinig aantrekken van de quarantaineregels, klinkt ergens de roep om een strenge, afdwingbare plicht. Ook deze week weer. De roep van Hubert Bruls is een reactie op onderzoek van het RIVM. Daaruit blijkt dat ruim 70 procent van de ondervraagden de regels negeert bij terugkomst uit een hoog-risicogebied, 68 procent niet thuisblijft bij klachten, 53 procent gewoon naar buiten gaat als een huisgenoot klachten heeft en 41 procent zich niets aantrekt van een melding van de GGD als zij via het bron- en contactonderzoek zijn benaderd.
Precies mijn punt, Denemarken heeft een coronapaspoort gehanteert als tijdelijke maatregel (met positief effect) en kan nu weer verder versoepelen (alle maatregelen opgeheven). Waarom nemen we Denemarken niet als voorbeeld maar wel Australië om juist te beargumenten dat een coronapaspoort juist goed is?Señor Sjon schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:21:
[...]
Omdat wij nu zo'n pas invoeren en niet zoals Denemarken uitfaseren?
[ Voor 9% gewijzigd door SemperFidelis op 16-09-2021 14:33 ]
Was dat echt het punt?Wolly schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:32:
[...]
Er valt nogal wat af te dingen op de stelling dat een gevaccineerde meer compliant zou zijn in het opvolgen van de regels, dat zijn toch dezelfde mensen die voorheen in de groep zaten van dit soort onderzoeken?
[...]
Omdat ze dat invoerden toen hun vaccinatiegraad veel lager was en nu weer afvoeren (met alle overige maatregelen trouwens) terwijl ze een gelijk vaccinatiegraad als NL hebben. Wel zijn hun ziekenhuizen iets leger, maar gelukkig hebben we nu ook een dalende trend.SemperFidelis schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:32:
[...]
Precies mijn punt, Denemarken heeft een coronapaspoort gehanteert als tijdelijke maatregel (met positief effect) en kan nu weer verder versoepelen (alle maatregelen opgeheven). Waarom nemen we Denemarken niet als voorbeeld maar wel Australië om juist te beargumenten dat een coronapaspoort juist goed is?
Een positief neveneffect
Maar terug naar de 1e vraag, Als je gevaccineerd bent, en je laat je testen. Met welk doel doe je dat dan?
We kunnen inmiddels wel vaststellen dat je dat alleen doet als je
A. Bezit over een (enorm) verantwoordelijkheidsgevoel waarbij je bij de minste of geringste klacht naar de GGD rijdt om andere mensen niet in gevaar te brengen.
B. Een test moet doen om ergens binnen te geraken ondanks je dubbele vaccinatie.
Toch?
Nou mooi toch?Señor Sjon schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:35:
[...]
Omdat ze dat invoerden toen hun vaccinatiegraad veel lager was en nu weer afvoeren (met alle overige maatregelen trouwens) terwijl ze een gelijk vaccinatiegraad als NL hebben. Wel zijn hun ziekenhuizen iets leger, maar gelukkig hebben we nu ook een dalende trend.
Ik snap niet waar je naartoe wilt: mijn punt is dat een coronapaspoort niet direct hoef te leiden tot verplichting, want dat is klassiek gevalletje hellend vlak retoriek.
Dat denk ik wel. Maar dan zijn we het er volgens mij over eens dat in dat geval een week lang een rood stoplicht weinig nuttig is.Wolly schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:38:
[...]
Een positief neveneffect![]()
Maar terug naar de 1e vraag, Als je gevaccineerd bent, en je laat je testen. Met welk doel doe je dat dan?
We kunnen inmiddels wel vaststellen dat je dat alleen doet als je
A. Bezit over een (enorm) verantwoordelijkheidsgevoel waarbij je bij de minste of geringste klacht naar de GGD rijdt om andere mensen niet in gevaar te brengen.
B. Een test moet doen om ergens binnen te geraken ondanks je dubbele vaccinatie.
Toch?
Dat zei je gisteren ook al, maar dat is niet zo. Zit 10% tussen, kijkend naar de volledige bevolkingSeñor Sjon schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:35:
[...]
Omdat ze dat invoerden toen hun vaccinatiegraad veel lager was en nu weer afvoeren (met alle overige maatregelen trouwens) terwijl ze een gelijk vaccinatiegraad als NL hebben. Wel zijn hun ziekenhuizen iets leger, maar gelukkig hebben we nu ook een dalende trend.
Ik niet, ik hoop dat andere bedrijven volgen. Uitstekende ontwikkeling.RodeStabilo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:18:
Het zal verspreiding van het virus verminderen als je met een actieve besmetting niet meer de 'nacht'club in mag.MikeyMan schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:39:
[...]
Dat denk ik wel. Maar dan zijn we het er volgens mij over eens dat in dat geval een week lang een rood stoplicht weinig nuttig is.
Maar het ligt niet in de aard van de mens om zichzelf te beperken, dus volledig gevaccineerden zullen zich inderdaad niet gauw laten testen als dit nare consequenties voor henzelf heeft. Het is te hopen dat ze thuisblijven bij klachten, al zullen er genoeg zijn die onschendbaar denken te zijn en mogelijk anderen zullen besmetten.
Als je kijkt naar het voorbeeld van Postillon Hotels dan lijkt mij dat niet conform wetgeving. Een uitstekende ontwikkeling kan je dat niet noemen.epo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:45:
[...]
Ik niet, ik hoop dat andere bedrijven volgen. Uitstekende ontwikkeling.
Iedereen kan zich laten vaccineren op de mensen met medische reden na, dus nogmaals een prima ontwikkeling. Dit hele gedoe is niet nodig als we allemaal een prik nemen.Wolly schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:48:
[...]
Als je kijkt naar het voorbeeld van Postillon Hotels dan lijkt mij dat niet conform wetgeving. Een uitstekende ontwikkeling kan je dat niet noemen.
Ik heb ook geen zin met ongevaccineerden op de werkvloer te zitten zonder 1,5 meter aangezien de kans dat zij Corona hebben hoger is dan iemand met vaccinatie.
Jij zou het prima vinden als je werkgever zelf de wetten gaat bepalen?epo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:50:
[...]
Iedereen kan zich laten vaccineren op de mensen met medische reden na, dus nogmaals een prima ontwikkeling. Dit hele gedoe is niet nodig als we allemaal een prik nemen.
Ik heb ook geen zin met ongevaccineerden op de werkvloer te zitten zonder 1,5 meter aangezien de kans dat zij Corona hebben hoger is dan iemand met vaccinatie.
Juist niet, althans niet in Nederland volgens mij.IJzerlijm schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:11:
[...]
De WHO pagina naar waar wordt verwezen is wel van April 2020 (...) Er zal sinds dien toch wel wat meer duidelijkheid moeten zijn ? Inzichten van toen waren ook dat asymptome verspreiding niet relevant was.
Er werd begin maart 2020 (tweeduizendtwintig) al substantiële asymptomatische verspreiding verondersteld door een medewerker van het RIVM die dat samen met anderen onderzocht:
Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"
Maar om een of andere reden is dat anders bij veel mensen blijven hangen heb ik het idee. Opvallend eigenlijk, want je bent niet bepaald de eerste die dit opmerkt. Oprechte vraag: begrijp jij waarom je met die stelling in je hoofd zit, als de genoemde artikelen zo vroeg al zijn gepubliceerd? Ik zal ze nogmaals linken:
https://www.medrxiv.org/c...101/2020.03.05.20031815v1
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32568070/
In het preprint staat:
(Ik verplaatste je reactie uit het politieke topic even naar het NL topic, anders dwaalt het denk ik teveel af van politiek)(…) Hence, a substantial proportion of transmission appears to occur before symptom onset, which is an important point to consider when planning intervention strategies (…)
[ Voor 3% gewijzigd door Number10 op 16-09-2021 14:55 ]
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Zonder expert te zijn. Maar elke idioot zal toch in zien dat een virus welke niet in grote mate asymtomatisch versprijd zich onder mensen niet succesvol zal zijn.Number10 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:53:
[...]
Juist niet, althans niet in Nederland volgens mij.
Er werd begin maart 2020 (tweeduizendtwintig) al substantiële asymptomatische verspreiding verondersteld door een medewerker van het RIVM die dat samen met anderen onderzocht:
Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"
Maar om een of andere reden is dat anders bij veel mensen blijven hangen heb ik het idee. Opvallend eigenlijk, want je bent niet bepaald de eerste die dit opmerkt. Oprechte vraag: begrijp jij waarom je met die stelling in je hoofd zit, als de genoemde artikelen zo vroeg al zijn gepubliceerd? Ik zal ze nogmaals linken:
https://www.medrxiv.org/c...101/2020.03.05.20031815v1
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32568070/
In het preprint staat:
[...]
Zoals bij de bing bang theory werd gezegd.
"Somewhere between tool using and cave painting, homo habilis would have figured out to kill the guy with the runny nose"
YouTube: Sheldon Cooper covid19 cure kill the guy with the runny nose
Waar heb je die vandaan? Our World in Data is wat lastiger te herleiden met Janssen die ertussen zit. Ik kom alleen een Volkskrant artikel tegen met dezelfde bron. https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma komt op 81.7 voor 18+ en 79 voor 12+, wat dus weer hoger is.autje schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:39:
[...]
Dat zei je gisteren ook al, maar dat is niet zo. Zit 10% tussen, kijkend naar de volledige bevolking
https://www.sst.dk/en/eng...tes-statistics-and-chartsSeñor Sjon schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:02:
[...]
Waar heb je die vandaan? Our World in Data is wat lastiger te herleiden met Janssen die ertussen zit. Ik kom alleen een Volkskrant artikel tegen met dezelfde bron. https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma komt op 81.7 voor 18+ en 79 voor 12+, wat dus weer hoger is.
/f/image/ds18eRXbTHZBbnLGz0eZ065Q.png?f=fotoalbum_large)
Volledig gevaccineerd in Nederland t/m 12 september: 11,3M mensen = 65,3% van de totale bevolkingSeñor Sjon schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:02:
[...]
Waar heb je die vandaan? Our World in Data is wat lastiger te herleiden met Janssen die ertussen zit. Ik kom alleen een Volkskrant artikel tegen met dezelfde bron. https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma komt op 81.7 voor 18+ en 79 voor 12+, wat dus weer hoger is.
Volledig gevaccineerd in Denemarken t/m 14 september: 74,3% van de totale bevolking (via Our World In Data).
De Denen zijn dus een stukje verder (hebben ook minder mensen, dat helpt). Kinderen kunnen ook besmet raken hè?
[ Voor 6% gewijzigd door autje op 16-09-2021 15:10 ]
Zullen er vast volgen, vooral bedrijven waarbij de werknemers veel in het buitenland werken. Begrijpelijk natuurlijk, als 1e zijn ze sowieso welkom? Daarboven op nog de verloren tijd & kosten vanwege testen, eventuele verplichte quarantaine bij aankomst/terugkeer enzovoort.epo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:45:
[...]
Ik niet, ik hoop dat andere bedrijven volgen. Uitstekende ontwikkeling.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Absoluut ja in het belang van de andere werknemers en algehele gezondheid.Wolly schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:51:
[...]
Jij zou het prima vinden als je werkgever zelf de wetten gaat bepalen?
Het klinkt logisch, maar niet alles wat logisch klinkt is ook zo. In dit geval dus wel en lijkt ook al vanaf aanvang crisis bekend op grond van die publicatie(s) tenminste.Kevinp schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:59:
[...]
een virus welke niet in grote mate asymtomatisch versprijd zich onder mensen niet succesvol zal zijn.
Maar waarom schrijft de overheid in de brief die ze alle huishoudens hebben toegestuurd om een sneltest aan te vragen, onder andere de volgende zin over de mogelijkheid om anderen te besmetten:
Het woord 'nu' viel mij daar ook in op. Het is toch een vreemd woord om toe te voegen als die publicaties in maart 2020 al wezen op substantiële asymptomatische overdracht?(…) We weten nu ook dat dit kan als je geen klachten hebt (…)
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
grappig:Grouchy schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:09:
[...]
Zullen er vast volgen, vooral bedrijven waarbij de werknemers veel in het buitenland werken. Begrijpelijk natuurlijk, als 1e zijn ze sowieso welkom? Daarboven op nog de verloren tijd & kosten vanwege testen, eventuele verplichte quarantaine bij aankomst/terugkeer enzovoort.
https://nos.nl/artikel/23...tiegraad-in-jouw-gemeente
hier staat 77% op 9 september.
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 16 september 2021
Positief getest: 2.130
Totaal: 1.979.114 (+2.098 ivm -32 corr.)
Perc. positief 08 sep - 14 sep: 8,4%
Opgenomen: 49
Huidig: 378 (-22)
Opgenomen op IC: 15
Huidig: 202 (+2)
Overleden: 7
Totaal: 18.097 pic.twitter.com/e33poyvytH
Ik blijf het bizar vinden dat we al 1,5 maand gemiddeld op om en nabij de 2300 zitten. Ik had het vele malen hoger verwacht inmiddels. Zal dan toch de helft van NL het gehad hebben zonder dat ze het door hebben gehad?
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
De ene 2xxx is de andere 2xxx niet helemaal natuurlijkAgent47 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:22:
Ik blijf het bizar vinden dat we al 1,5 maand gemiddeld op om en nabij de 2300 zitten. Ik had het vele malen hoger verwacht inmiddels. Zal dan toch de helft van NL het gehad hebben zonder dat ze het door hebben gehad?
:fill(white):strip_exif()/f/image/P6Ai4JFLSIIhjNhRaBvp5yU7.png?f=user_large)
Ik denk dat de vakantieperiode best wel invloed heeft gehad hierop. Mensen gaan er vaker op uit in het binnenland. Mensen gaan op vakantie naar landen waar het risico op besmetting hoger ligt en nemen dat mee naar NL.Agent47 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:22:
Je ziet nu die periode voorbij is al een voorzichtige daling in de cijfers. Want voor een donderdag zijn dit zeer nette cijfers en gaan we tot komende dinsdag geen 2000+ getallen meer zien denk ik.
Tweede Kamer wil uitzondering coronatoegangsbewijs op terrassen
Zal dit het half uurtje worden van de coronapas? Het lijkt als het wisselgeld gepositioneerd te worden. Zal mogelijk nog zorgen voor grote winterterrassen.
Zal dit het half uurtje worden van de coronapas? Het lijkt als het wisselgeld gepositioneerd te worden. Zal mogelijk nog zorgen voor grote winterterrassen.
Aantallen ja, hoewel toch ook dalend, maar sinds eind augustus is het percentage positieve testen wel aan een behoorlijke daling bezig.Agent47 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:22:
Terrassen, uurtje erbij... De polder in optima forma...CMD-Snake schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:24:
Kun je alleen niet plassen
Dit doen ze toch altijd, in het 1e plan dat naar de media gaat staat heel veel, in de persco wordt het dan wat minder en achteraf halen ze er nog iets af om te laten zien dat ze 'luisteren'.CMD-Snake schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:24:
[removed]
Je ziet het al aankomen: horeca-ondernemers die compleet afgeschermde, overdekte, verwarmde en ongeventileerde ruimtes gaan inzetten als "terras"CMD-Snake schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:24:

Dixies
[ Voor 12% gewijzigd door migchiell op 16-09-2021 15:27 ]
Kennelijk leeft bij veel mensen nog steeds het idee dat asymptomatische overdracht niet kan. Dan levert zo'n brief zonder "nu" erin misschien cognitieve dissonantie op. Door aan te geven dat het "nieuwe kennis" is zullen mensen het misschien eerder accepteren?Number10 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:12:
[...]
Het woord 'nu' viel mij daar ook in op. Het is toch een vreemd woord om toe te voegen als die publicaties in maart 2020 al wezen op substantiële asymptomatische overdracht?
Die verklaring lijkt onwaarschijnlijk. Het is wachten op de publicatie van de laatste Pienter-ronde, maar als in februari het deel van de mensen met antistoffen als gevolg van een natuurlijke infectie nog zo (afhankelijk van leeftijd) tussen de 10 en 25% zweefde, dan kan dat moeilijk verdubbeld zijn zonder dat we dat in de zorg gemerkt zouden hebben. Daar heb je namelijk een uitbraak ter grootte van de eerste, tweede en derde golf bij elkaar voor nodig.Agent47 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:22:
Dat er heel veel onopgemerkte verspreiding zou zijn geweest onder niet-gevaccineerde niet-risicogroepers is niet helemaal uit te sluiten, maar dan zou je denk ik meer oversprongen naar kwetsbaren moeten hebben gehad en dat in de zorg moeten hebben gemerkt.
VN schat ze op 5.850.189 inwoners. Dan is 4.312.400 / 5.850.189 * 100% = 73,7% over de hele bevolking.autje schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:09:
[...]
Volledig gevaccineerd in Nederland t/m 12 september: 11,3M mensen = 65,3% van de totale bevolking
Volledig gevaccineerd in Denemarken t/m 14 september: 74,3% van de totale bevolking (via Our World In Data).
De Denen zijn dus een stukje verder (hebben ook minder mensen, dat helpt). Kinderen kunnen ook besmet raken hè?
Kinderen doen vrijwel niks, zie ook dat besmettingsdiagram.
Maar als ik er al lig voor iets anders, laat men mij dan gewoon op die afdeling als blijkt dat ik toch besmet ben met het virus ? Of jonast men mij naar buiten ?Homeland schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:28:
Om in het ziekenhuis op een Covid afdeling opgenomen te worden moet je een coronacheck laten zien. Dus zonder vaccinatie kom je er niet op.
Er zijn trouwens zat situaties waarbij het lastig is om een coronacheck te tonen om de gunst van een opname en behandeling in een hospitaal te verkrijgen.
Langs de kant van de weg in een autowrak bijvoorbeeld. Laten liggen dan maar ?
Stel, ik kom met een hartstilstand/hartaanval of weet ik veel wat in het ziekenhuis.Homeland schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:14:
[...]
Moet je dan op een bepaald punt ook niet zeggen, en nu is het genoeg, we reserveren 5 bedden in het ziekenhuis voor dronken mensen en drugsgebruikers om te voorkomen dat de rest overbelast is en de rest is voor overige patienten?
Maar ik blijk toch asymptomatisch besmet te zijn met Corona (terwijl ik volledig ben gevaccineerd!)
Val ik dan wel in die "Corona"-bedden of juist niet?
Daarom valt het niet te zeggen, ik heb ZELF alles gedaan wat ik mijn macht ligt om Corona te voorkomen/gevolgen van Corona. Maar dan nog steeds kan ik Corona oplopen helaas.
Ah beetje wat diegene boven mij ook zegt!
Wellicht, maar:Tom-Z schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:31:
[...]
Kennelijk leeft bij veel mensen nog steeds het idee dat asymptomatische overdracht niet kan. Dan levert zo'n brief zonder "nu" erin misschien cognitieve dissonantie op. Door aan te geven dat het "nieuwe kennis" is zullen mensen het misschien eerder accepteren?
1) waar komt dat idee dan steeds vandaan
2) het is dus allesbehalve 'nieuwe kennis'
En als dat laatste de reden zou zijn, dan is het wel een vreemde manier van communiceren toch? Het zou namelijk veronderstellen dat de overheid in zekere zin onjuiste informatie moet verspreiden om mensen te overtuigen van testen, ervan uitgaande dat de publicaties niet later in twijfel zijn getrokken, maar dan zouden ze denk ik ook zijn aangepast of ingetrokken.
De zin uit de brief was ook meer bedoeld als repliek op de opmerking van @Kevinp, want los van de brief zie ik in dit topic de veronderstelling met enige regelmaat voorbij komen of de stelling dat er twijfel over was bij aanvang van de crisis. Vandaar mijn vraag aan @IJzerlijm (die behoorlijk goed geïnformeerd overkomt in dit topic) waarom de gedachte leeft dat het onbekend was (en daarmee suggereer ik uiteraard niet dat iedereen alle wetenschappelijke publicaties zou moeten lezen, want dat is onmogelijk, maar waar het idee vandaan zou kunnen komen).
Ik kwam (via een van de links die jij eerder deelde) op deze uit:Number10 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:47:
[...]
De zin uit de brief was ook meer bedoeld als repliek op de opmerking van @Kevinp, want los van de brief zie ik in dit topic de veronderstelling met enige regelmaat voorbij komen of de stelling dat er twijfel over was bij aanvang van de crisis. Vandaar mijn vraag aan @IJzerlijm (die behoorlijk goed geïnformeerd overkomt in dit topic) waarom de gedachte leeft dat het onbekend was (en daarmee suggereer ik uiteraard niet dat iedereen alle wetenschappelijke publicaties zou moeten lezen, want dat is onmogelijk, maar waar het idee vandaan zou kunnen komen).
Hi Heidy. Tot nu toe lijkt de overdracht van het virus door iemand zonder deze klachten een kleine rol te spelen. Het virus gaat van de een naar de ander door te hoesten of te niezen. Hoe zieker iemand is, hoe meer virus hij kan verspreiden. https://t.co/Xrjsu9rHta. ^ms
— RIVM (@rivm) 9 maart 2020
Lijkt erop dat de (semi-)overheid zelf dit de wereld in geholpen heeft.
Dat hangt er van af, maar zo veel mogelijk vaccinaties helpt inderdaad enorm.epo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:50:
[...]
Iedereen kan zich laten vaccineren op de mensen met medische reden na, dus nogmaals een prima ontwikkeling. Dit hele gedoe is niet nodig als we allemaal een prik nemen.
Dat snap ik dan weer niet. Na vaccinatie is corona gereduceerd tot iets wat tussen een loopneus en een vervelende griep ligt. Op dit moment kan het mij vrij weinig meer interesseren wie er voor/naast/achter mij zit. Net als dat ik in 2019 mij niet afzonderde van alle figuren zonder griepprik.Ik heb ook geen zin met ongevaccineerden op de werkvloer te zitten zonder 1,5 meter aangezien de kans dat zij Corona hebben hoger is dan iemand met vaccinatie.
Opvallend. De publicatiedatum van preprint lag dus (vlak) voor die datum.Tom-Z schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:58:
[...]
Lijkt erop dat de (semi-)overheid zelf dit de wereld in geholpen heeft.
Niet dat ik denk dat die wetenschappelijke afdeling of medewerker elke individuele uitlating van het webcare team gaat zitten controleren, maar je zou zeggen dat je met de bevindingen uit die preprint toch andere adviezen geeft of die adviezen later corrigeert. Maar ze staan blijkbaar nog steeds online?
Daarnaast is het een hele andere werkelijkheid.Number10 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:03:
[...]
Opvallend. De publicatiedatum van preprint lag dus (vlak) voor die datum.
Niet dat ik denk dat die wetenschappelijke afdeling of medewerker elke individuele uitlating van het webcare team gaat zitten controleren, maar je zou zeggen dat je met de bevindingen uit die preprint toch andere adviezen geeft of die adviezen later corrigeert. Maar ze staan blijkbaar nog steeds online?
Al was dit zo; we hebben inmiddels delta met (tot 1000x?) hoger aantal deeltjes.
#Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 september:
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 16 september 2021
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 15,0%
dinsdag: 2.009
woensdag: 2.354
donderdag: 2.098
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 15.075 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)#COVID19NL
In week perspectief: -15% tot nu toe. Fijn met al die scholen die inmiddels open zijn.
American Express vraagbaak
Alle cijfers op groen, tijd om weer wat maatregelen af te schaffen

Dit topic is gesloten.
Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.
Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).
De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.
Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).
De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.