wachten, geen haast ik heb de Binamce kaart al 🙃
kost wel klein beetje meer ivm Bitvavo--> XLM --> Binance --> euro..... dus ipv 2% cashback is het iets lager..... ~1.9%
nothing stops this train
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
nothing stops this train
Cashback = CashbackKol Nedra schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:48:
[...]
kost wel klein beetje meer ivm Bitvavo--> XLM --> Binance --> euro..... dus ipv 2% cashback is het iets lager..... ~1.9%
[ Voor 4% gewijzigd door Xqlus1ve op 01-11-2021 07:53 ]
Op dit moment is het overigens een absoluut bedrag in euro's. Je krijgt dan alleen wel meer cro voor je fiat natuurlijkKol Nedra schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:40:
[...]
crypto.com kaart is wel makkelijker dan de binance card.
ikzelf gebruik Binance card omdat ik daar al de benodigde aantal BNB heb voor de cashback.
wanneer cro met 40-80% daalt haal ik de crypto.com kaart
Mocht je al btc hebben op Binance dan , op voorbehoud van rekenfouten, lijkt het nog net iets interessanter om een beetje btc op bitvavo (of kraken) bij te kopen en dan die hoeveelheid btc in eur op Binance te verkopen. Als je tegelijkertijd 2 limit orders plaatst voor gelijke prijzen heb je wel íets aan koersverlies (evt negatieve arbitrage zogezegd) maar ik was wel nog wat sneller voorzien van Binance euro’s én ik spreidde mijn btc stack weer wat meer over exchanges..Kol Nedra schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:48:
[...]
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Welk model zit nu onder PlanB's voorspellingen? Op 28 September tweette hij dat ze niet meer op S2F zijn gebaseerd.MicroWhale schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:34:
Mijn voorspelling voor Oktober was 73k... niet gehaald, maar toch denk ik dat de voorspelling voor December (103k) nog in het vat zit.
PlanB zat er beter op en hij heeft deze voorspelling staan:
[Twitter]
Fingers crossed.
Here we go!A87 schreef op maandag 1 november 2021 @ 00:24:
Het is maandag ochtend op veel plekken
tijd voor de mega pump
dit dus 🙂PureLOOD schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:55:
[...]
Op dit moment is het overigens een absoluut bedrag in euro's. Je krijgt dan alleen wel meer cro voor je fiat natuurlijk
[ Voor 15% gewijzigd door Kol Nedra op 01-11-2021 08:12 ]
nothing stops this train
Op Crypto kun je rechtstreeks en zonder kosten fiat op je Visa kaart zetten zonder fee. Spaart de Bitvavo weg naar Binance.Kol Nedra schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:10:
[...]
dit dus 🙂
voordeel wel bij Binance zijn de launchpool en launchpad winsten.
voordeel CRO is gratis netflix en gratis spotify.
niet dat ik die nodig heb, ik heb al gratis Netflix (account van me ouders 🥲)
En vervolgens gaat vanmiddag iedereen rekt.dorbie schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:16:
Dan toch naar 63k ?
Goede vraag... geen idee. Feit blijft dat hij er elke keer vrij dicht bij, zo niet op, zit. In zijn 'battle' DaveTheWave (aanhanger van log-curve) heeft hij het ook vaker goed. Ze zitten er allebei goed op hoor, maar de komende maanden zal het model van één van de twee als juiste moeten worden bestempeld.wian schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:06:
[...]
Welk model zit nu onder PlanB's voorspellingen? Op 28 September tweette hij dat ze niet meer op S2F zijn gebaseerd.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Verwijderd
S2FX?wian schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:06:
[...]
Welk model zit nu onder PlanB's voorspellingen? Op 28 September tweette hij dat ze niet meer op S2F zijn gebaseerd.
Dat we maar vaak de grens van de 62K moeten oversteken. Ik stel voor dat we deze ook doen bij de 162K en 262K. Wat een genot deze ochtend.
Verwijderd
Ik neem liever afscheid van haar en ben benieuwd naar jaapio's 69 en 420k creaties.Aartstyle schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:25:
[...]
Dat we maar vaak de grens van de 62K moeten oversteken. Ik stel voor dat we deze ook doen bij de 162K en 262K. Wat een genot deze ochtend.
Ik zit gewoon thuis hoorVerwijderd schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:26:
Zou wel hilarisch zijn als alle wales die cocktails op Hawaii zitten te drinken ons nog even trollen.
In een podcast hoorde ik hem pas zeggen dat hij on-chain data gebruikt en daar wat rekenwerk op los laat.MicroWhale schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:19:
[...]
Goede vraag... geen idee. Feit blijft dat hij er elke keer vrij dicht bij, zo niet op, zit. In zijn 'battle' DaveTheWave (aanhanger van log-curve) heeft hij het ook vaker goed. Ze zitten er allebei goed op hoor, maar de komende maanden zal het model van één van de twee als juiste moeten worden bestempeld.
Confirmed.Verwijderd schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:26:
Zou wel hilarisch zijn als alle wales die cocktails op Hawaii zitten te drinken ons nog even trollen.
Als die telkens uitkomen, dan kan ik daar mee leven.Lucas49B schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:40:
PlanB heeft voor zijn voorspellingen naar de monthly closes uit 2017 gekeken en overal een nulletje achter geplakt.
In 2 podcasts hoorde ik hem zeggen dat hij 3 modellen heeft, waarvan hij er maar 1 deelt.wian schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:06:
[...]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Hoe dan ook: Ik reken het goed, want ik wil gewoon dat zijn voorspelling uitkomt. Dat zou 288k of in het extreemste geval misschien wel iets tussen de 400k-500k kunnen betekenen.eldeegee schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:55:
PlanB dacht gewoon dat oktober tot de 32e liep
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
En waarom dan niet van te voren koersdoelen stellen en orders erin zetten ? Als je toch van plan bent om delen te verkopen bij bereiken van X prijs ?St@m schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:56:
Vanmorgen wakker.. even de koers checken, heb wat TAU waar ik nog erg veel van verwacht. Hmm, weer stijgende, mooi. Kids naar school brengen, ff checken weer.. Ok.. x2 al..
Koffie halen bij de supermarkt.. hmm, bijna x3. Da's flinke winst. Zometeen thuis maar even een gedeelte weer uitbetalen.
Kom je thuis.. ben je alweer te laat.. k*tzooi.
Nouja, de pumps worden iedere keer hoger en hoger. Komt binnenkort wel weer een moment.
MicroWhale schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:59:
[...]
Hoe dan ook: Ik reken het goed, want ik wil gewoon dat zijn voorspelling uitkomt. Dat zou 288k of in het extreemste geval misschien wel iets tussen de 400k-500k kunnen betekenen.
Sold! To the bold gentleman in the corner.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
The BTC network undergoes a constant daily sell pressure independent of investors selling. 2017 was simple, 2021 is more complex.
— Willy Woo (@woonomic) 1 november 2021
Oct 2017
Miners: 2134 BTC
Oct 2021
Miners: 917 BTC
Futures Fees Revenue: ~944 BTC
GBTC Fees Revenue: 30 BTC
Proshares ETF Contango Rollover: 8 BTC
Inflatie is dat het "geld" in kwestie meer waard wordt?
Minder.dehardstyler schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:16:
[...]
Ik dacht dat dat andersom was eigenlijk.
dat je die grap dan ook nog eens uit gaat leggenWhySoSerious schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:20:
[...]
Minder.
Een som losgeld van 1 miljoen in 1960 is relatief veel meer dan een som losgeld van 1 miljoen in 2020.
Geld is dus minder waard.
Verwijderd
Stel dat we Zimbabwe achterna gaan. Dan is Bitcoin over 5 jaar hondermiljoenmiljard euro waard, en daar koop je dan een brood en een oude krant voor.dehardstyler schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:16:
[...]
Ik dacht dat dat andersom was eigenlijk.
Waarom zou je een oude krant kopen? Hou dan die een paar miljoenmiljard in je zak..Verwijderd schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:22:
[...]
Stel dat we Zimbabwe achterna gaan. Dan is Bitcoin over 5 jaar hondermiljoenmiljard euro waard, en daar koop je dan een brood en een oude krant voor.
Zero.
Ik ben een lieve whaleMicroWhale schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:22:
[...]
dat je die grap dan ook nog eens uit gaat leggen![]()
Verwijderd
Om mijn kont af te vegen want het wc papier is duizendmiljoenmiljard.Pelox schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:23:
[...]
Waarom zou je een oude krant kopen? Hou dan die een paar miljoenmiljard in je zak..
Dan is het logisch.Verwijderd schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:24:
[...]
Om mijn kont af te vegen want het wc papier is duizendmiljoenmiljard.
Zero.
Nou, omdat dat vziw niet kan op PCS, anders had ik het zeker gedaanCornermanNL schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:59:
[...]
En waarom dan niet van te voren koersdoelen stellen en orders erin zetten ? Als je toch van plan bent om delen te verkopen bij bereiken van X prijs ?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Hier zijn ze een app aan het maken waarbij dat straks wel kan:St@m schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:26:
[...]
Nou, omdat dat vziw niet kan op PCS, anders had ik het zeker gedaan
Diamond hands baby, vast houden, $TAU heeft grootste plannen. Heb ook iets meer dan 5000 muntjes ervan but i ain't selling. Kan makkelijk richting de 10$ per stuk.St@m schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:56:
Vanmorgen wakker.. even de koers checken, heb wat TAU waar ik nog erg veel van verwacht. Hmm, weer stijgende, mooi. Kids naar school brengen, ff checken weer.. Ok.. x2 al..
Koffie halen bij de supermarkt.. hmm, bijna x3. Da's flinke winst. Zometeen thuis maar even een gedeelte weer uitbetalen.
Kom je thuis.. ben je alweer te laat.. k*tzooi.
Nouja, de pumps worden iedere keer hoger en hoger. Komt binnenkort wel weer een moment.
Altijd zelf blijven nadenken
Kan ik jou interesseren in een fijne makita accuschroefmachine? Wordt bezorgd.JordydG1998 schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:31:
[...]
Diamond hands baby, vast houden, $TAU heeft grootste plannen. Heb ook iets meer dan 5000 muntjes ervan but i ain't selling. Kan makkelijk richting de 10$ per stuk.
Al is het voor mij ook wat makkelijker lullen, ik heb ze niet op Pancakeswap maar op BigONE gekocht. Tis even wachten op een goedkope bridge netwerk (makkelijkste zou zijn Binance listing), dan kunnen we cashen. Tot die tijd, hodl!
Vandaag worden ze als het goed is op de grootste japanse crypto exchange gelist, but correct me if i am wrong.
He has dibs on the dips.Scirocco schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:50:
[...]
In 2 podcasts hoorde ik hem zeggen dat hij 3 modellen heeft, waarvan hij er maar 1 deelt.
Dat is dus de S2F(X) en de andere twee zijn on-chain analyse die kijkt naar whale hodlers en Henk en Ingrid FOMO'ers. En daarnaast heeft ie nog een floormodel om de diepte van dibs te kunnen inschatten.
Hij vertrouwt op zijn modellen omdat ze allemaal hetzelfde voorspellen.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Ja, is vanmorgen gebeurd, ik zal proberen Diamond hands te houden voor een gedeelte haha. Maar ik heb wel geleerd om winsten te pakken inmiddels.JordydG1998 schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:31:
[...]
Diamond hands baby, vast houden, $TAU heeft grootste plannen. Heb ook iets meer dan 5000 muntjes ervan but i ain't selling. Kan makkelijk richting de 10$ per stuk.
Al is het voor mij ook wat makkelijker lullen, ik heb ze niet op Pancakeswap maar op BigONE gekocht. Tis even wachten op een goedkope bridge netwerk (makkelijkste zou zijn Binance listing), dan kunnen we cashen. Tot die tijd, hodl!
Vandaag worden ze als het goed is op de grootste japanse crypto exchange gelist, but correct me if i am wrong.
Begrijpelijk, ikzelf ben bij $TAU erg aan het accumuleren. Sell High, Buy again Low. So far so good maar de BigONE exchange geniet helaas niet hetzelfde volume als op Pancakeswap, op BigONE is TAU 'maar' 0.30$ de munt.St@m schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:34:
[...]
Ja, is vanmorgen gebeurd, ik zal proberen Diamond hands te houden voor een gedeelte haha. Maar ik heb wel geleerd om winsten te pakken inmiddels.
Altijd zelf blijven nadenken
Als je 100 dollar aan Bog hebt kun je stop losses instellen. Dat gebruik ik nog wel eens als een coin echt mooned. Kost wel 2,50$ per stoploss.St@m schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:26:
[...]
Ok dat wist ik niet, scheelt welSt@m schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:26:
[...]
Dat er niet geflitst wordt, betekent niet dat je je niet aan de maximale snelheid hoeft te houden.Xqlus1ve schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:48:
Belasting technische vraag,
Als je allemaal vage poepmuntjes op metamask wallets heb via PCS en andere swap sites heb, verplicht melden ja dat snap ik, echter hoe willen ze dat controleren?
Zelfde geldt voor een hardware wallet, hoe kan de fiscus die nu controleren?
niet, maar als je moet aantonen waar het geld vandaan komt en ze kunnen bewijzen dat dit ook op 1-1 al het geval was heb je een groot probleemXqlus1ve schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:48:
Als je allemaal vage poepmuntjes op metamask wallets heb via PCS en andere swap sites heb, verplicht melden ja dat snap ik, echter hoe willen ze dat controleren?
Controleren ze niet. Je hebt alleen kans dat je het moet uitleggen hoe je aan xxx duizend euro komt als je het een keer laat uitbetalen.Xqlus1ve schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:48:
Y'24
Verwijderd
Plus als we straks allemaal multimiljonair zijn en ze eens wat kritischer gaan kijken naar je opgegeven vermogen omdat de Wwft dat voorschrijft dan is het ook wel handig om naar voorgaande jaren te kunnen wijzen dat je je shitcoins wel hebt opgegeven.RvV schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:51:
[...]
Controleren ze niet. Je hebt alleen kans dat je het moet uitleggen hoe je aan xxx duizend euro komt als je het een keer laat uitbetalen.
Verwijderd
https://www.belastingdien...omen/content/cryptovalutaServor schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:59:
Hm, dat is eigenlijk wel een goed punt. Het begint altijd met een beetje speelgeld maar ondertussen is het wel meer dan een paar tientjes geworden wellicht en wat moet je dan precies opgeven? Wat de ene maand winst is, kan een maand later opeens verlies geworden zijn.
Dit is ook pas sinds vorig jaar toch? Ik meen mij te herinneren dat ik altijd in box 3 en apart veldje had voor crypto, waardepapieren etc en dan wilde ze daar de precieze waarde van weten. Vorig jaar kon je inderdaad alleen ja of nee invullen leek het.metallicattim schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:00:
En het mooie is, bij de aangifte hoef je alleen maar aan te geven OF je crypto hebt en of dit meer is dan de vermogensdrempel.
Nee? Prima, volgende pagina.
Maar je moet dus wel zelf op 1-1 bijhouden wat je hebt, zodat je het wel kunt verantwoorden ALS het boven de vermogensgrens komt.
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Ik hou mijn fingers crossed.... november zou ergens in de 90K moeten belanden .. das ff een kleine 50% moonen in 1 maand.Pelox schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:23:
@Stokstaart en @FijneKerst nog iets interessants te melden in de huidge situatie mbt de mayermultiple of de mayer bands? Voorspelling van de pump in november van dit jaar komt aardig in de buurt al.
Als ik zo kijk hebben we nog ruimte zat en zit die 100k er makkelijk in..
Stokstaart in "[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #14"
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
traceren wordt zeer lastig voor ze, vooral als je vam de ene wallet naar een andere wallet verzend, kijk als je bv vanuit Bitvavo naar je persoonlijke wallet een zeer hoog bedrag stuurt is makkelijk te volgen. kleine fluffjes steeds en vooral shitcoins die nog niet veel waard zijn etc wordt het lastig.Victor Belli schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:50:
[...]
Dat er niet geflitst wordt, betekent niet dat je je niet aan de maximale snelheid hoeft te houden.
nothing stops this train
Apart veld voor crypto? Nooit eerder gezien, maar dat kan kan een hulpveldje zijn. Voor de IB telt alleen Box3 vermogen boven de 50k per partner. Hoe dat verdeeld is, maakt niet uit idd.dehardstyler schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:05:
[...]
Dit is ook pas sinds vorig jaar toch. Ik meen mij te herinneren dat ik altijd in box 3 en apart veldje had voor crypto, waardepapieren etc en dan wilde ze daar de precieze waarde van weten. Vorig jaar kon je inderdaad alleen ja of nee invullen leek het.
Verwijderd
Totdat de bank komt vragen waar je het voor 1 januari vandaan gehaald hebt.iVibes schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:07:
Op 1 januari even het Excelletje downloaden op de verschillende exchanges en je bent al een heel eind qua boekhouding voor de belastingmeneer....
De belasting wil alleen je saldo weten op 1 januari, net als je spaargeld.... Dus elk jaar even een uitdraai maken voor jezelf... Pas als je boven het heffingsvrije vermogen komt kunnen er vragen komen, die kan je dan met je excelletjes verklaren.... daar staan namelijk al je transacties in...Verwijderd schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:09:
[...]
Totdat de bank komt vragen waar je het voor 1 januari vandaan gehaald hebt.
En voordat de libertariërs hier me er aan komen herinneren dat je helemaal niet mee hoeft te werken als de bank dat soort vragen stelt. Dat klopt, maar de bank hoeft jou ook niet als klant aan te houden. En de bank is verplicht je te melden bij justitie als ze onraad vermoeden.
Ik vul het al sinds 2018 zo in, sinds ik met crypto bezig ben (eind 2017).dehardstyler schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:05:
[...]
Dit is ook pas sinds vorig jaar toch? Ik meen mij te herinneren dat ik altijd in box 3 en apart veldje had voor crypto, waardepapieren etc en dan wilde ze daar de precieze waarde van weten. Vorig jaar kon je inderdaad alleen ja of nee invullen leek het.
Welke Excel file?iVibes schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:07:
Op 1 januari even het Excelletje downloaden op de verschillende exchanges en je bent al een heel eind qua boekhouding voor de belastingmeneer....
Hoe dan, ben net begonnen en begin het overzicht al kwijt te rakeniVibes schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:11:
[...]
De belasting wil alleen je saldo weten op 1 januari, net als je spaargeld.... Dus elk jaar even een uitdraai maken voor jezelf... Pas als je boven het heffingsvrij vermogen komt kunnen er vragen komen, die kan je dan met je excelletjes verklaren....
Verwijderd
Ik zou een overzicht aanhouden van alle transacties voor als de bank langskomt. Niet alleen vermogen op 1 januari. Niemand weet precies wat voor bedragen de bank aanhoudt voordat het als "verdacht" wordt gezien, maar die zijn lager dan de 50k vermogen.iVibes schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:11:
[...]
De belasting wil alleen je saldo weten op 1 januari, net als je spaargeld.... Dus elk jaar even een uitdraai maken voor jezelf... Pas als je boven het heffingsvrij vermogen komt kunnen er vragen komen, die kan je dan met je excelletjes verklaren....
Zowel Binance als Bitvavo heeft een export functie naar Excel.....
Die transacties staan dus in dat excelletje...Verwijderd schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:13:
[...]
Ik zou een overzicht aanhouden van alle transacties voor als de bank langskomt. Niet alleen vermogen op 1 januari. Niemand weet precies wat voor bedragen de bank aanhoudt voordat het als "verdacht" wordt gezien, maar die zijn lager dan de 50k vermogen.
Als jij op een DUO studentenlening opeen 10k vangt van een vage exchange kun je wel een brief verwachten. Dan kunnen bewijzen dat je een trading-god of miner bent is dan wel handig.
[ Voor 58% gewijzigd door iVibes op 01-11-2021 10:14 ]
Tsja.. in juli heb ik een laatste fiat bijdrage gedaan op een bedrag van $12 dollar, dat is een dikke 300% in 3 mnd. Persoonlijk denk ik als BTC geen roet in het eten gooit, dat een bedrag boven de $100 mogelijk is.Vibravis schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:09:
Hoe staan de DOT houders eigen tegenover de huidige prijs?
Ik zelf ben eigenlijk een beetje teleurgesteld omdat ik een sterkere stijging had verwacht met de aangekondige parachains. Of gaan we dit tijdens de livegang pas merken?
UberLurker Departement #GG.
Ja deze: https://eu-browse.startpa...b818f7d1fff18254ea41fb3beAarle schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:08:
[...]
Apart veld voor crypto? Nooit eerder gezien, maar dat kan kan een hulpveldje zijn. Voor de IB telt alleen Box3 vermogen boven de 50k per partner. Hoe dat verdeeld is, maakt niet uit idd.
Let op dat schulden daar vanaf mogen. Dus ook studieschulden die je eerder niet opgegeven hebt, etc.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ik gok zelf dat het merendeel van de altcoins pas weer echt gaan moonen na de BTC halving in 2024.Vibravis schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:09:
Ik zelf ben eigenlijk een beetje teleurgesteld omdat ik een sterkere stijging had verwacht met de aangekondige parachains. Of gaan we dit tijdens de livegang pas merken?
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Maar wel fiat dan en dat wordt op dezelfde manier belast... helaas, leuk geprobeerd... ;-)Waah schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:16:
Gewoon alle crypto verkopen op 31 december en uit cashen. 1 januari weer kopen ;-)
Geen crypto!
[ Voor 3% gewijzigd door iVibes op 01-11-2021 10:17 ]
Ja excuses, simpele vraag uitte weer in een discussieJedi_Pimp schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:14:
Zullen we fiscus gerelateerde vragen in het daarvoor bestemde topic stellen?
Denk in de komende dagen - week nog wel een prijsstijging maar denk maximaal aan 50$.Vibravis schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:09:
Dat maakt toch geen reet uit, dan staat het alleen in Euro's op de bank dus dan weten ze zeker wat je hebtWaah schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:16:
Gewoon alle crypto verkopen op 31 december en uit cashen. 1 januari weer kopen ;-)
Geen crypto!
Denk dat de belastingdienst niet snel gaat checken hoe je aan het geld komt. Die willen gewoon dat je boven de 50k/100k belasting betaald. Enige waar ze nieuwschierig naar kunnen zijn is waarom je dat geld niet eerder had.
10k idd.Verwijderd schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:13:
[...]
Ik zou een overzicht aanhouden van alle transacties voor als de bank langskomt. Niet alleen vermogen op 1 januari. Niemand weet precies wat voor bedragen de bank aanhoudt voordat het als "verdacht" wordt gezien, maar die zijn lager dan de 50k vermogen.
Als jij op een DUO studentenlening opeen 10k vangt van een vage exchange kun je wel een brief verwachten. Dan kunnen bewijzen dat je een trading-god of miner bent is dan wel handig.
ah helder, maar dat is gewoon het vak 'overige bezittingen'. Daar valt Crypto onder, maar ook elk ander stukje dat je niet kwijt kunt in de standaard categorieën.dehardstyler schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:14:
[...]
Ja deze: https://eu-browse.startpa...b818f7d1fff18254ea41fb3be
Als je dit vakje dan aanklikte, dan kwam er een extra veldje bij en daar vulde je dan de waarde in. Alleen vorig jaar heb ik dit niet gedaan.
Ik heb nooit echt gevolgd wat de rewards waren bij de vorige projecten. En dat is nu ook een beetje waar ik op vastloop. Ik wil echt wel wat in acala gaan stoppen maar ik vrees dat de rewards zullen tegenvallen. Daarnaast speelt ook mee dat ik het gevoel heb alsof wij iets niet weten.forzaracing schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:17:
[...]
Denk in de komende dagen - week nog wel een prijsstijging maar denk maximaal aan 50$.
Voor mij zal heel veel afhangen van de rewards - want voor mij is de waarde van DOT/KSM volledig gelinkt aan de rewards (bijvoorbeeld: ik heb met KSM geinvesteerd in Calamari - per stuk aangekocht aan ongeveer 350$ - hoop dat de rewards ongeveer een waarde zullen hebben van minimaal 200$ - dit zou voor mij een rendement zijn +/-50% maar er een downward risk dat we de bearmarkt ingaan voor dat KSM terug vrij is maar er is ook een opportuniteit dat reward vele malen groter is dan 200$ (zoals bij MoonRiver gebeurd is)).
Veel zal afhangen van FOMO en van de aangekondigde rewards van de verschillende projecten (die van MoonBeam lijken mij al ferm tegen te vallen maar we zullen zien).
Om nog verder in prijs te stijgen zullen de auctions goed moeten verlopen, projecten moeten live komen, rewards moeten FOMO kunnen aantrekken en er moeten interessante projecten blijven opduiken.
Het punt was ook niet de belasting ontduiken. Maar dat mensen het ingewikkeld vinden een excel bij te houden met de waarde van hun portfolio.iVibes schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:16:
[...]
Maar wel fiat dan en dat wordt op dezelfde manier belast... helaas, leuk geprobeerd... ;-)
https://parachains.info/auctionsVibravis schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:24:
[...]
Ik heb nooit echt gevolgd wat de rewards waren bij de vorige projecten. En dat is nu ook een beetje waar ik op vastloop. Ik wil echt wel wat in acala gaan stoppen maar ik vrees dat de rewards zullen tegenvallen. Daarnaast speelt ook mee dat ik het gevoel heb alsof wij iets niet weten.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Inmiddels is er iets over de Moonbeam rewards bekend:forzaracing schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:17:
[...]
Denk in de komende dagen - week nog wel een prijsstijging maar denk maximaal aan 50$.
Voor mij zal heel veel afhangen van de rewards - want voor mij is de waarde van DOT/KSM volledig gelinkt aan de rewards (bijvoorbeeld: ik heb met KSM geinvesteerd in Calamari - per stuk aangekocht aan ongeveer 350$ - hoop dat de rewards ongeveer een waarde zullen hebben van minimaal 200$ - dit zou voor mij een rendement zijn +/-50% maar er een downward risk dat we de bearmarkt ingaan voor dat KSM terug vrij is maar er is ook een opportuniteit dat reward vele malen groter is dan 200$ (zoals bij MoonRiver gebeurd is)).
Veel zal afhangen van FOMO en van de aangekondigde rewards van de verschillende projecten (die van MoonBeam lijken mij al ferm tegen te vallen maar we zullen zien).
Om nog verder in prijs te stijgen zullen de auctions goed moeten verlopen, projecten moeten live komen, rewards moeten FOMO kunnen aantrekken en er moeten interessante projecten blijven opduiken.
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Ik weet niet wat je bedoelt maar de waarde op Binance moet je op 1/1 gewoon aangeven in box 3 inclusief de funding. Als je het uitgegeven hebt aan goederen is het natuurlijk niet van toepassing. Als je contant geld opgenomen hebt, wel (minus een drempel).BTFD schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:27:
Niet netjes, ik weet het..
Maar ik houd het voor de belastingdienst onder het maximum en de rest van de winst gaat naar de Binance Card, vanaf daar ligt de weg weer vrij. Ben van mening dat ik al genoeg belasting betaal over alles..
Dit is inderdaad heel frustrerendColeJ schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:29:
Argh.... heb ik op Metamask mijn BNB's omgezet naar WBNB's om bagholder te worden van een shitcoin. Heb ik weer te weinig BNB om de fees te betalen. Ik haat dit zo....
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
BTFD schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:27:
Niet netjes, ik weet het..
Maar ik houd het voor de belastingdienst onder het maximum en de rest van de winst gaat naar de Binance Card, vanaf daar ligt de weg weer vrij. Ben van mening dat ik al genoeg belasting betaal over alles..
Wat knakworst zegt. Daarnaast: als jij ooit gecontroleerd wordt zullen ze toch willen weten van welk geld jij je consumptieve uitgaven doet als er nooit meer iets van je bankrekening af gaat.knakworst schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:34:
[...]
Ik weet niet wat je bedoelt maar de waarde op Binance moet je op 1/1 gewoon aangeven in box 3 inclusief de funding. Als je het uitgegeven hebt aan goederen is het natuurlijk niet van toepassing. Als je contant geld opgenomen hebt, wel (minus een drempel).
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
UberLurker Departement #GG.
De eerste ton is belastingvrij en daarna 1,2%... poehpoeh, wat een ellende..Skrunsies schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:54:
Wat lijkt het mij prachtig om me zorgen te maken over belasting betalen over mijn crypto... Ik kan niet wachten
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq