[F1 2021] Race 12 GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 46 Laatste
Acties:
  • 134.706 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:08
nagynl schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:42:
[...]

Mits in het voordeel van Max heb ik daar geen probleem mee... :-)
Moet de halve punt voor de FL wel naar max gaan, anders hebben ze evenveel halve punten xD

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:01
nagynl schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:42:
[...]

Mits in het voordeel van Max heb ik daar geen probleem mee... :-)
Nou ja, als t op en half punt beslist wordt staat óf HAM of VER niet in de top 2 ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Hoe laat gaan we al die trucks op de A2 zien, vannacht al of pas in de ochtendspits? Moeten leuke plaatjes zijn.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:26
Frappuccino schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:40:
[...]

Op het moment dat de race officieel werd beeindigd was er op buienradar (zoeken op francorchamps) helemaal geen regen te zien in de buurt van het circuit.
Buienradar? Dat is naar eigen ondervinding niet de beste graadmeter :+

Geregeld al gehad dat er geen vuiltje aan de lucht was volgens buienradar terwijl het nog geen 5 minuten daarna aan het regenen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

stekkiekiller schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:43:
[...]

Ben in het mee eens. Hamilton en Bottas begonnen de interviews precies het zelfde. Zit wel een stukje "mediabegleiding" van Mercedes achter.
Dat is heus geen media begeleiding hoor, elke coureur snapt dat ze niet bestaan zonder fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:55
hoevenpe schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:12:
Voor iedereen die het zonde van de tijd vond: er is een Tweaker die zo als tegenprestatie voor deze race met zijn vrouw BzV moet kijken...

Alles is relatief
:’)

Alsof je altijd iets moet kijken wat je samen leuk vind of dan allebei iets kijken wat een van de twee niet leuk vind ? Wut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:05
hoevenpe schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:43:
Hoe laat gaan we al die trucks op de A2 zien, vannacht al of pas in de ochtendspits? Moeten leuke plaatjes zijn.
Zou mooie plaatjes opleveren inderdaad.
Volgens Google Maps 3,5 uur rijden :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Maurice079 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:31:
Hamilton is duidelijk via social media. En voor de verandering ben ik het met hem eens :9 [Afbeelding]
En wat vindt hij precies van de puntenverdeling? Bovendien klinkt dit ook een beetje als bijten in de hand die je voedt. Kan hem nog wel wat credits kosten mbt de voordeeltjes die hij van de FIA lijkt te krijgen.

Het is in elk geval een hoop gebakken lucht om weer wat meer in de gratie te vallen bij de fans. Allemaal politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:57
jan390 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:42:
[...]

En dat spul wat daadwerkelijk uit de lucht viel was er dan ook niet?
Volgens buienradar niet. En daar mag je toch meer van verwachten dat een aantal Tweakers op een forum (anders dan die die daarvan langs het circuit zaten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Oh!

Dubbele puntenfinish voor Williams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:45
Frappuccino schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:49:
[...]

Volgens buienradar niet. En daar mag je toch meer van verwachten dat een aantal Tweakers op een forum (anders dan die die daarvan langs het circuit zaten).
Maar zelfs in de kwalificatie hoorden wij bij een paar teams "rain expected in 5 minutes" ofzo, terwijl het nooit echt begon te regenen. Je hoeft geen meteoroloog te zijn om te weten dat F1 teams echt niet zo'n geweldige voorspellende gave hebben als het op regen aankomt. Ze zullen vast geen buienradar gebruiken, maar echt betrouwbaar zou ik het niet noemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik vraag me nu ook af of de coureurs die zeggen dat alle bezoekers hun geld terug moeten krijgen ook hun salaris gaan inleveren?
Is denk ik wel genoeg om al die bezoekers terug te betalen.

Het blijft een buiten sport, regen is geen exacte wetenschap.
Een Hamilton of Vettel had ook kunnen zeggen wij rijden niet meer veelste gevaarlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
I know the feeling, Seb

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E9-qsOcWUAYJhM1?format=jpg&name=medium

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qezrdESgbrzwvPgRUeJ1OOa9ck=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qyPNS4Z4J6FpYn26F2l61Tax.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:30
Wie poste hier dat plaatje dat je waarschijnlijk geen geld terug kan vragen “voorwaarden”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Toen ik Seb vanmiddag daar zo sneu en verloren zag staan was dit het eerste wat er in me op kwam.. ;(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/5l7k9y.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

KlaasjeNL schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:47:
[...]

En wat vindt hij precies van de puntenverdeling? Bovendien klinkt dit ook een beetje als bijten in de hand die je voedt. Kan hem nog wel wat credits kosten mbt de voordeeltjes die hij van de FIA lijkt te krijgen.

Het is in elk geval een hoop gebakken lucht om weer wat meer in de gratie te vallen bij de fans. Allemaal politiek.
Ach, Lewis zal echt niet door de FIA woden aangesproken hoor. Maar in het verleden is er voor minder boetes uitgedeeld vanwege kritiek op de FIA en voor het in diskrediet brengen van de sport. Maar Hij mag gewoon alles zeggen. Ieder mag en moet er het zijne van kunnen vinden, maar ik vind het nogal te makkelijk, naief en behoorlijk bespelen en manipuleren van de emoties van de fans. Alleen een aflassing vóór een weekend heeft ooit geleid tot het niet hebben van eenuitslag zo ver ik weet. En dat is de F1, you love it or hate it. Maar in het laatste geval zijn er wel veel meer dingen die niet kloppen in de F1. En dit is niks nieuws, dus ik vind dit krokedillentranen voor de media. Punt.

[ Voor 2% gewijzigd door siggy op 29-08-2021 21:00 . Reden: PC ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Toch nog wat foto’s kunnen vinden:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E9-Xi9vXMAUy_DJ?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E9-UXyhXMAwltV5?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E9-a-UlXIAQSPNI?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E9-g2ewUYAIAGmS?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E9-g2evUYAEAEoJ?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E9-iBbqWQAYMztf?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E9-gPRUWUAIfJ0P?format=jpg&name=4096x4096Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E9-lftPWEA05Bq4?format=jpg&name=4096x4096Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E9-pDr-XIAMb7yo?format=jpg&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:33
Frappuccino schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:49:
[...]

Bijzonder dat je buienradar betrouwbaarder vindt dan datgene wat er daadwerkelijk gebeurt en dat was dat het daadwerkelijk regende.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
Ach Seb moet niet zo zeuren. Ze worden weer eens op een pedestal geplaatst. Hij heeft zelf ook in hardere regen gereden eerder in zijn carrière, maar vindt dat nu allemaal te gevaarlijk.

Zeker een stuk sympathieker geworden, maar hij was het zelf die ook ff inbeukte op Hamilton een paar jaar geleden toen hij nog niet uitgerangeerd was (of niet volledig iig). Zijn media-offensief is leuk, maar niet meer dan dat. Leuke gast, vind hem op dit moment ook beter te verteren dan eerder, maar op dagen als vandaag (en gisteren) ben ik geen fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Ryur schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:36:
[...]

Bij NASCAR (Indycar weet ik niet) zijn de Marshalls van de organisatie.

Bij F1/Spa zijn de marshalls vrijwilligers, met gewoon een 'dayjob'. Oftewel als ze morgen zouden rijden, zijn er veel marshalls die gewoon niet kunnen :)
Als de FIA wel vaker op maandag wilt rijden, moeten ze zelf maar Marshalls inhuren en mee brengen met het circus!
In the VS spreken ze natuurlijk allemaal Engels of Spaans.
Lijkt me dat de marshall de hulpdiensten goed te woord moeten kunnen staan in de gesproken taal in het land waar het gehouden word. Lijkt mij dus geen optie.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
jan390 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:01:
[...]

Bijzonder dat je buienradar betrouwbaarder vindt dan datgene wat er daadwerkelijk gebeurt en dat was dat het daadwerkelijk regende.
Je las denk ik niet goed wat ik gepost heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CAumgXUZeNNPaPTVVQlLimEs7qs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4aZBEWuDV0LHxxUHxeLfvya.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frappuccino
Heeft Perez nou wel de snelste pitstop vandaag? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:35
Frappuccino schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:03:
Snelste en langzaamste pitstop. :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
Frappuccino schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:03:
Denk leclerc met de bandjes die 2x gewisseld zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:03
siggy schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:59:
[...]

Ach, Lewis zal echt niet door de FIA woden aangesproken hoor. Maar in het verleden is er voor minder boetes uitgedeeld vanwege kritiek op de FIA en voor het in diskrediet brengen van de sport. Maar Hij mag gewoon alles zeggen. Ieder mag en moet er het zijne van kunnen vinden, maar ik vind het nogal te makkelijk, naief en behoorlijk bespelen en manipuleren van de emoties van de fans. Alleen een aflassing vóór een weekend heeft ooit geleid tot het niet hebben van eenuitslag zo ver ik weet. En dat is de F1, you love it or hate it. Maar in het laatste geval zijn er wel veel meer dingen die niet kloppen in de F1. En dit is niks nieuws, dus ik vind dit krokedillentranen voor de media. Punt.
Ik vind het toch echt heel raar dat ze punten toe gaan kennen voor een race die niet gereden is. Het weer is overmacht, maar om er dan ook nog punten voor te gaan geven…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:En de quickreply is weer aan. Dat moest ook nog. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Tomcatter_31 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:05:
[...]

Ik vind het toch echt heel raar dat ze punten toe gaan kennen voor een race die niet gereden is. Het weer is overmacht, maar om er dan ook nog punten voor te gaan geven…
Ronden achter de safety car worden vziw altijd meegerekend, en de race zou sowieso gestart worden achter de SC. Dus dat vind ik niet zo heel vreemd.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:43
mjjveldt schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:43:
[...]

Moet de halve punt voor de FL wel naar max gaan, anders hebben ze evenveel halve punten xD
Ik meende dat Robert Doornbos dacht dat het gewoon een heel punt zou zijn voor de snelste ronde...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:26
hoevenpe schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:43:
Als het mee zit zijn ze (ruw geschat) net voor de ochtendspits. Normaal gesproken was het vertrek tussen 10/11 uur na de race. (volgens RegenJack)

Ik weet overigens nog van jaren terug tijdens de race demo's in Rotterdam dat de F1 vrachtwagens ergens centraal opgevangen werden door de Verkeerspolitie en naar de bestemming begeleid werden.

Kan me voorstellen dat zoiets ook nu geregeld is, ergens verzamelen en daarna naar Zandvoort begeleiden. Juist om het normale verkeer zo min mogelijk te hinderen.

Er reedt jaren geleden nog een Minardi vrachtwagen (die te laat was op het verzamelpunt) met 30 km/h over de A20 omdat de chauffeur bang was de viaducten te raken. :+

[ Voor 14% gewijzigd door TIGER1125 op 29-08-2021 21:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:42
Morgenochtend op het journaal. Beelden van de aankomst van de trucks. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

bszz schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:08:
[...]

Ik meende dat Robert Doornbos dacht dat het gewoon een heel punt zou zijn voor de snelste ronde...
Had ie wel in de top 10 moeten finishen. Hij krijgt het wel gecrediteerd in de all time stats :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 19:39

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Zouden ze echt het punt voor snelste ronde achter SC aan Max of Lewis gegeven hebben? Dat had mij geen goede zet geleken, dat je dan achter de SC nog dingetjes gaat proberen om dat punt te pakken.

Maar deze is wel leuk voor Mazepin. Hij kon z'n grijns ook niet van het gezicht krijgen toen hij dat op de monitor zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
[...]

Dat is echt alleen vanwege commercieele belangen: er is nu een race verreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:43
siggy schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:10:
[...]

Had ie wel in de top 10 moeten finishen. Hij krijgt het wel gecrediteerd in de all time stats :+
Ja dat snap ik. Het ging om een mogelijke 0,5 verschil in de eindstand tussen Max en Hamilton....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Maar de race is gereden. Achter de SC is die gestart weliswaar en ook gestopt onder de rode vlag.

En het is meer een politiek spel ivm de contracten met het circuit van Spa. Er was een race volgens de regels van het boek en hebben ze aan hun contractuele verplichtingen voldaan. Anders werd het een clusterfuck van jewelste.

Zo ook de Olympische spelen, velen wilden dat die afgelast werden maar de schadevergoedingen die betaald moesten waren enorm.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

Rivanov schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:09:
Morgenochtend op het journaal. Beelden van de aankomst van de trucks. :+
Het kan snel gaan maar niet zoo snel. Morgenmiddag wellicht op NH nieuws. De borden staan er al wel in Haarlem ook de trucks weg te houden van te lage viaducten

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

bszz schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:12:
[...]

Ja dat snap ik. Het ging om een mogelijke 0,5 verschil in de eindstand tussen Max en Hamilton....
Nou, ik vermoed dat het gewoon een half puntje zou zijn geweest, niet meer dan logisch. Zover ik weet staat er nergens dat de fastest lap uitgesloten is van puntenhalvering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
siggy schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:16:
[...]

Nou, ik vermoed dat het gewoon een half puntje zou zijn geweest, niet meer dan logisch. Zover ik weet staat er nergens dat de fastest lap uitgesloten is van puntenhalvering.
Correct, en daar is een precedent voor vanuit F2 (of F3)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Mochten mensen de race hebben gemist:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZkzSN7VOMCY]

[ Voor 90% gewijzigd door Maarten_E op 29-08-2021 21:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Begrijpelijk dat ze niet echt geraced hebben, zicht was gewoon 0 tenzij je vooraan reed en dat was gewoon veel te gevaarlijk geweest. Ik vraag me wel af waardoor het zicht zo slecht was, zo hard leek het niet te regenen, is dat de bouw van de auto's en zou dat in 2022 minder zijn, of is het dan ook pech hebben als het dit weer is? Want als dat laatste het is, vraag ik me toch af waarom we nog Full Wets hebben, zag gisteren ook al iemand die vraag stellen na de kwalificatie, omdat ze toen meteen op Intermediates weer naar buiten gingen na de crash van Norris. En regent het dan echt, dan is er teveel spray waardoor het zicht te beperkt is.

Het is ook wel enorm zuur als je daar nu als toeschouwer een duur kaartje hebt gekocht, de hele dag hebt gezeten maar geen F1 hebt gezien. Dat Hamilton dan zegt dat mensen hun geld terug moeten krijgen, ik kan het begrijpen, het klinkt sympathiek, maar ik krijg er een beetje een dubbel gevoel bij, omdat hij het dan niet over zijn eigen geld heeft, maar geld van een andere partij en uitspraken doet over wat die partij zou moeten doen.
[...]

Zo hebben ze het in de reglementen gezet, meer dan 2 rondes gereden is punten (2 rondes is omdat bij afvlaggen onder rode vlag 2 rondes terug wordt geteld), minder dan 75% is 50% van de punten. Bij Ziggo zeiden ze het heel treffend, dat ze die rondes gereden hebben is de oplossing voor het juridische probleem. Niet rijden heeft op allerlei vlakken problemen, door die 2 rondes te doen heeft het evenement formeel gezien plaats gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Maarten_E schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:19:
Mochten mensen de race hebben gemist:

[YouTube]
En de Officiele F1 versie:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Transportman schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:19:
Begrijpelijk dat ze niet echt geraced hebben, zicht was gewoon 0 tenzij je vooraan reed en dat was gewoon veel te gevaarlijk geweest. Ik vraag me wel af waardoor het zicht zo slecht was, zo hard leek het niet te regenen, is dat de bouw van de auto's en zou dat in 2022 minder zijn, of is het dan ook pech hebben als het dit weer is? Want als dat laatste het is, vraag ik me toch af waarom we nog Full Wets hebben, zag gisteren ook al iemand die vraag stellen na de kwalificatie, omdat ze toen meteen op Intermediates weer naar buiten gingen na de crash van Norris. En regent het dan echt, dan is er teveel spray waardoor het zicht te beperkt is.
Nee, het komt omdat dit soort zicht vroeger (tot een jaar of 10 geleden) gewoon als acceptabel werd beschouwd, maar tegenwoordig niet meer. Dit krijg je gewoon als het regent, dus dan moet je een keuze maken. Het gaat denk ik vooral om de definitie wat veel te gevaarlijk is (of niet).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Heeft Ricciardo na vandaag 200 of 199.5 GPs achter zijn naam? 8)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Reactie van Zak Brown op de gebeurtenissen van vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:03
Chevy454 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:14:
[...]

Maar de race is gereden. Achter de SC is die gestart weliswaar en ook gestopt onder de rode vlag.

En het is meer een politiek spel ivm de contracten met het circuit van Spa. Er was een race volgens de regels van het boek en hebben ze aan hun contractuele verplichtingen voldaan. Anders werd het een clusterfuck van jewelste.

Zo ook de Olympische spelen, velen wilden dat die afgelast werden maar de schadevergoedingen die betaald moesten waren enorm.
Ze zijn nog even 2 ronden naar buiten gegaan om achter de safety car te rijden. Dat noem ik geen race. Dat is idd politiek. Dus in mijn ogen belachelijk. En ik zou als fan ook mijn geld terug willen na zo’n schijnvertoning. Dit is nog belachelijker dan USA 2005…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Het is ook wel enorm zuur als je daar nu als toeschouwer een duur kaartje hebt gekocht, de hele dag hebt gezeten maar geen F1 hebt gezien. Dat Hamilton dan zegt dat mensen hun geld terug moeten krijgen, ik kan het begrijpen, het klinkt sympathiek, maar ik krijg er een beetje een dubbel gevoel bij, omdat hij het dan niet over zijn eigen geld heeft, maar geld van een andere partij en uitspraken doet over wat die partij zou moeten doen.
Ja zeker zuur. Ben wel paar keer zelf op Spa geweest, maar ik zou niet echt een race daar willen meemaken. Nagenoeg altijd wel regen daar. Denk vooral in dit geval dat de communicatie enorm de wensen overlaat. Geen idee of de speakers apart track commentator heeft of dat er de sky commentatoren doorgezet worden.

Voor de rest, iedereen weet, en de fans zouden moeten weten, dat dit kan en mag gebeuren. Al het gezeur over geld terug geven is manipulatief gedrag, en dat is een feitelijke weergave, geen mening. Waarom? Alsof Hamilton niet weet dat ze nooit hun geld kunnen terugeisen...Dus ja, beetje popie jopie praten om zieltjes te winnen.... nothing more.. Hij had gewoon moeten zeggen dat ie het dramatisch vind voor de fans, maar dat dit helaas ook de regels zijn. Iets wat hij gegarandeerd had gezegd als hij zelf had gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:58

rammes

koekebakker 1e klas

Misschien krijgen we zondag nog wel een drama als er niet geraced mag worden. of hoef ik me daar geen zorgen om te maken?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
siggy schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:16:
[...]

Als ik 11foot8 mag geloven, dan zijn er nog zat die alles negeren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46

-tom-562

Oliesjeik

Snowdog schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:28:
[...]

Nee, het komt omdat dit soort zicht vroeger (tot een jaar of 10 geleden) gewoon als acceptabel werd beschouwd, maar tegenwoordig niet meer. Dit krijg je gewoon als het regent, dus dan moet je een keuze maken. Het gaat denk ik vooral om de definitie wat veel te gevaarlijk is (of niet).
Ik snap het ook niet helemaal. Hoe verschilt dit met b.v. Spa in '98? Daar ging de race uiteindelijk ook gewoon door.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
siggy schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:33:
[...]

Ja zeker zuur. Ben wel paar keer zelf op Spa geweest, maar ik zou niet echt een race daar willen meemaken. Nagenoeg altijd wel regen daar. Denk vooral in dit geval dat de communicatie enorm de wensen overlaat. Geen idee of de speakers apart track commentator heeft of dat er de sky commentatoren doorgezet worden.

Voor de rest, iedereen weet, en de fans zouden moeten weten, dat dit kan en mag gebeuren. Al het gezeur over geld terug geven is manipulatief gedrag, en dat is een feitelijke weergave, geen mening. Waarom? Alsof Hamilton niet weet dat ze nooit hun geld kunnen terugeisen...Dus ja, beetje popie jopie praten om zieltjes te winnen.... nothing more.. Hij had gewoon moeten zeggen dat ie het dramatisch vind voor de fans, maar dat dit helaas ook de regels zijn. Iets wat hij gegarandeerd had gezegd als hij zelf had gewonnen.
Zoveel regenraces hebben we op Spa toch niet gehad? Kan me nou niet echt herinneren dat dat circuit bekend staat om regen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Snowdog schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:36:
[...]

Zoveel regenraces hebben we op Spa toch niet gehad? Kan me nou niet echt herinneren dat dat circuit bekend staat om regen.
Nou, als fan ben je er wel wat langer dan alleen de race he :P Altijd wel kans op regen in dat weekend in dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
siggy schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:37:
[...]

Nou, als fan ben je er wel wat langer dan alleen de race he :P Altijd wel kans op regen in dat weekend in dat gebied.
Ok, op die manier. Ja, da's wellicht niet handig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
-tom-562 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:35:
[...]

Ik snap het ook niet helemaal. Hoe verschilt dit met b.v. Spa in '98? Daar ging de race uiteindelijk ook gewoon door.
Monsoon banden (waren dan wel Bridgestone, hadden volgens mij nog iets meer grip dan de full-wets die later Michelen maakte), regen-setup en een eerdere starttijd (14:00) om een paar te noemen

[ Voor 14% gewijzigd door JustSomeone op 29-08-2021 21:41 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de comments aldaar..
2020: race without fans
2021: fans without race
_O-

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Maarten_E
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:38:
[...]

Uit de comments aldaar..
2020: race without fans
2021: fans without race
_O-
Brabham in 1978 in Zweden: Racing with fans :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8P2AeZh.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Maarten_E schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:40:
[...]

Brabham in 1978 in Zweden: Racing with fans :+

[Afbeelding]
Zie Alfa Romeo, misschien moeten ze dat nog maar eens proberen. Komen ze ook een keer uit Q1.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
Commentaar mag je per DM aan de kaak stellen

[ Voor 78% gewijzigd door Outerspace op 29-08-2021 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
siggy schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:33:
[...]

Manipulatief gedrag, feitelijk weergave??? De enige reden dat er 2 ronden gereden worden is omdat dan aan alle verantwoordelijkheden is voldoen. Dit is niet gedaan voor de fans of de coereurs. Er is GEEN race geweest en dit is je publiek gewoon een oor aannaaien. Hamilton, Vettel en ook Zak Brown geven dit aan (en ik verwacht dat er meer zullen volgen). De enige keer dat er zo'n farce is geweest is Amerika 2005 en dat heeft de F1 jaren teruggeworpen in Amerika. Ik geloof best dat de organisatoren weinig speelruimte hebben, maar de FIA zal toch wel een (hele dikke duim) 100 miljoen hebben verdiend.

Maar blijkbaar vindt jij het normaal dat mensen 135/500€ uitgeven en niets te zien krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:52
Het was echt niet zo extreem met regen.

De huidige wagens kunnen niet eens meer door een beetje regen rijden. Tientallen jaren ontwikkeling en er wordt door het regelement van ontwerp f1 auto's niet eens rekening gehouden met regenraces (te veel spray, totaal geen grip meer, banden kunnen het niet aan etc.). Dit zie ik de laatste jaren al vaker, zoals extra lang achter de safety car om de baan droog te rijden. Voor de fans is dit niet om aan te zien, heel fijn dat die f1 wagens met droogweer fantastisch zijn maar ze mogen ook echt wel rekening houden met regenraces wat gewoon mogelijk moet zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 19:38
Maurice079 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 19:08:
Nou. Alle coureurs vinden dat de mensen hun geld moeten terugkrijgen. Laat ze maar een potje maken dan :9
Inderdaad.

Zo lekker makkelijk om dat te roepen als coureur. Die weten zelf heel goed dat de organisatie die inkomsten hard nodig heeft om de FIA te kunnen betalen voor de race.

Hun eigen riante inkomen komt uit deze races, dus put your money where your mouth is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:32
Tomcatter_31 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:30:
[...]

Ze zijn nog even 2 ronden naar buiten gegaan om achter de safety car te rijden. Dat noem ik geen race. Dat is idd politiek. Dus in mijn ogen belachelijk. En ik zou als fan ook mijn geld terug willen na zo’n schijnvertoning. Dit is nog belachelijker dan USA 2005…
Je zal er idd maar zitten met je dure kaartje. Hopen dat de mensen iets terug gaan krijgen of kaartje voor volgend jaar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Ingelogd schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:43:
Het was echt niet zo extreem met regen.

De huidige wagens kunnen niet eens meer door een beetje regen rijden. Tientallen jaren ontwikkeling en er wordt door het regelement van ontwerp f1 auto's niet eens rekening gehouden met regenraces (te veel spray, totaal geen grip meer, banden kunnen het niet aan etc.). Dit zie ik de laatste jaren al vaker, zoals extra lang achter de safety car om de baan droog te rijden. Voor de fans is dit niet om aan te zien, heel fijn dat die f1 wagens met droogweer fantastisch zijn maar ze mogen ook echt wel rekening houden met regenraces wat gewoon mogelijk moet zijn.
Het zijn maar voor een klein deel de wagens, het zijn volgens mij voornamelijk de coureurs.

De spray was er altijd en grip was geen probleem. Norris gaf zelf ook al aan dat die crash zijn fout was en niet het gevolg van een gebrek aan grip door regen (nouja, zal vast niet geholpen hebben, maar goed). Het is puur een mentaliteitsverandering imo.

Dat lijkt me een groter probleem (als je het daar niet mee eens bent iig) dan wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Oei, dit is lullig
In the FIA’s race classification no driver is credited with the fastest lap. Nikita Mazepin set the quickest lap during the race, but would not be eligible for a point as he finished outside of the top 10.
Dat ie geen punt krijgt prima, maar dat je dus wel een officieel resultaat hebt,maar dan niet de FL wilt 'geven' is bijzonder gek eerlijk gezegd. Benieuwd wat daar de regels en redenering over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:17
JustSomeone schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:38:
[...]

Monsoon banden (waren dan wel Bridgestone, hadden volgens mij nog iets meer grip dan de full-wets die later Michelen maakte), regen-setup en een eerdere starttijd (14:00) om een paar te noemen
Exact dit, ik snap dat er kostenbesparing is maar ik zou pre-race warmup en de mogelijkheid tot het aanpassen van de auto, al is het alleen bij regen, weer graag terug zien. Daarnaast: Moonsoon banden weer terug, pin me er niet op vast maar ik een vage herinnering dat die banden 100+ liter konden afvoeren (tegenover de ~80 van nu).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
[...]

En Goodyear natuurlijk.
Maar toen moesten de bandenfabrikanten nog kwaliteit leveren, anders stapten de teams over.
Nu heb je 1 fabrikant die maar wat aanmoddert voor de FIA..

Men heeft het wel altijd over Michelin en de GP van de VS, maar eigenlijk kwam dat juist omdat ze op het randje ontwikkelden.

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 29-08-2021 21:56 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

pro_6or

amateur_60r

Snowdog schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:46:
[...]

Het zijn maar voor een klein deel de wagens, het zijn volgens mij voornamelijk de coureurs.

De spray was er altijd en grip was geen probleem. Norris gaf zelf ook al aan dat die crash zijn fout was en niet het gevolg van een gebrek aan grip door regen (nouja, zal vast niet geholpen hebben, maar goed). Het is puur een mentaliteitsverandering imo.

Dat lijkt me een groter probleem (als je het daar niet mee eens bent iig) dan wat anders.
Ik heb er wel begrip voor. Deze baan is op een aantal plaatsen nog echt gevaarlijk. Er zijn daar physieke beperkingen om het te kunnen verbeteren.

In die paar rondjes achter de SC zelfs zag ik meerdere mensen momenten hebben, het was onherroepelijk ergens een rode vlag geworden. Ik had gehoopt dat er na die gele plekken op de buienradar een echt droog gat zou komen. Of dat 20 auto’s de baan droog genoeg reden. Maar dat was niet zo.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

Had het niet ook iets te maken met dat er in dit weer de optimale snelheid voor downforce niet gehaald kon worden en dat daarom de kans op aquaplaning erg groot was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
GAIAjohan schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:55:
[...]

En Goodyear natuurlijk.
Maar toen moesten de bandenfabrikanten nog kwaliteit leveren, anders stapten de teams over.
Nu heb je 1 fabrikant die maar wat aanmoddert voor de FIA..
Ik heb niet het idee dat 2 bandenfabrikanten echt ooit zon voordeel heeft gehad voor de F1 als geheel. Die banden werden volgens mij ook vooral ontworpen voor bepaalde auto's? Waarbij Ferrari de Bridgestone-connection had? Weet er verder niet zoveel vanaf, maar dat idee had ik altijd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Begrijpelijk dat ze niet echt geraced hebben, zicht was gewoon 0 tenzij je vooraan reed en dat was gewoon veel te gevaarlijk geweest. Ik vraag me wel af waardoor het zicht zo slecht was, zo hard leek het niet te regenen, is dat de bouw van de auto's en zou dat in 2022 minder zijn, of is het dan ook pech hebben als het dit weer is?
Het is in een bos wat vocht vasthoudt, het was mot/mist-regen, er stond geen wind, het was niet koud genoeg om het water op de grond te houden dus het verdampt weer als het gevallen is.

En de auto`s hebben nu 10000 keer zoveel wingendplates als vroeger wat meer als een mist generator werkt dan het simpele "mes" sneeuwschep-vleugel wat men vroeger gebruikte.

Meer een soort "perfect storm" dus van perfecte onprettige omstandigheden.

Als het harder had geregend met dikkere druppels en koudere ondergrond dan was het water gewoon weggestroomd, nu bleef het perfect in de lucht hangen.

Het erge is dat men na 50 jaar (in de 70er jaren kon veiligheid nog niemand interesseren), ze nog steeds geen deugdelijk draaiboek hebben over hoe om te gaan met regen, alles is nog steeds "nog-5-minuten-dan-zien-we-wel" en "hoe-blijven-we-in-overeenstemming-met-de-regels" ipv hoe garanderen we een goede show.

Dat men nog steeds geen enkele overweging mogelijk heeft om gewoon naar Maandag te gaan zegt wel alles.
Ook de gereedschappen voor de baan, of de volkomen afwezigheid daarvan zegt alles. (zeker als je ook naar andere series kijkt.)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 19:43
Hoe hadden ze de race nu eigenlijk officieel kunnen starten vandaag? Ik zie hier ook comments over bij de eerste SC langer door te rijden. Maar volgens mij wordt er dan ook niet geraced? Want als ze achter de SC starten rijden ze formatie rondes. Waarbij de eerste ronde de traditionele formatie ronde is zoals er normaliter is, alleen nu dan met de SC ervoor. De volgende ronden blijven vervolgens formatie rondes, die van de race rondes worden af gehaald. Daarvan kwam hier ook een screenshot langs, dat de app aan gaf dat ze in ronde 1 van 43 zaten, terwijl de originele race dus 44 rondes is.
Bij mijn weten waren er dan ook maar 3 opties om officieel de race te starten:
  • De staande start zoals 2 jaar geleden ingevoerd
  • Een rollende start zoals bij andere SCs en vroeger het geval was bij een start achter de SC
  • Rode vlag gooien, en (her)starten van achter de SC
Er vanuit gaande dat de eerste twee opties echt niet gingen (want te nat/te slecht zicht) was de enige optie dus de rode vlag om überhaupt ooit aan de race te beginnen. Dan hadden ze dus voor de volgende farce moeten gaan. Rode vlag, iedereen de pits in, en dan meteen het 10 minute signal geven en na die 10 minuten konden ze dan achter de SC de baan op rijden en zou het wel tellen als officiële race rondes. Hadden ze in de huidige situatie nog 10 rondes achter de SC gereden dan hadden ze gewoon 12 formatie ronden gereden waarbij er 11 van de raceronden afgetrokken zouden worden en zou er 33 ronden race blijven staan. Wat an zich dan ook wel een leuke loophole is, want de 75% aan raceronden komt dan steeds sneller dichter bij. Als ze 30 formatie ronden achter de SC hadden gereden dan hadden ze nog 14 race ronden over en hadden ze maar 11 ronden hoeven te rijden om aan 75% te voldoen i.p.v. de originele 33.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
pro_6or schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:56:
[...]

Ik heb er wel begrip voor. Deze baan is op een aantal plaatsen nog echt gevaarlijk. Er zijn daar physieke beperkingen om het te kunnen verbeteren.

In die paar rondjes achter de SC zelfs zag ik meerdere mensen momenten hebben, het was onherroepelijk ergens een rode vlag geworden. Ik had gehoopt dat er na die gele plekken op de buienradar een echt droog gat zou komen. Of dat 20 auto’s de baan droog genoeg reden. Maar dat was niet zo.
Nee ik ben het ermee eens dat je met 20 auto's die baan niet volledig hadden drooggereden, de baan is er ook te lang voor. Ik denk dat het echter wel mogelijk was om gewoon te racen en vroeger waren dit soort races gewoon gereden (moet dan nog altijd terugdenken aan Brazilië in... geen idee, een jaar dat Jos nog reedt waarin er weinig auto's aan de finish kwamen).

Ik heb persoonlijk gewoon het idee dat ze ook in die omstandigheden er gewoon voor moeten gaan. Uiteindelijk moeten de coureurs gewoon zelf bepalen hoe hard ze moeten gaan, echt heel veel gevaar is er (imo) niet en ja, dan krijg je wat rare situaties, maar so be it.

Ik vind het zo raar dat coureurs altijd maar lopen te klagen over veiligheid, maar als er dan eens een race met een natte baan begint dan zie je wel al direct een hoop auto's direct naar intermediates gaan ook al is de tijd daar nog niet rijp voor. Blijkbaar maakt het dan allemaal niet zoveel uit.

Maar goed, de FIA moet op dit punt (imo) gewoon duidelijkere regels hebben en ofwel gewoon starten, ofwel niet starten. Als dit soort spray een probleem is, dan kun je echte regenraces echter wel gewoon afschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Snowdog schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:58:
[...]

Ik heb niet het idee dat 2 bandenfabrikanten echt ooit zon voordeel heeft gehad voor de F1 als geheel. Die banden werden volgens mij ook vooral ontworpen voor bepaalde auto's? Waarbij Ferrari de Bridgestone-connection had? Weet er verder niet zoveel vanaf, maar dat idee had ik altijd.
Ferrari had in 98 nog Goodyear. En ja, de bandenfabrikanten werkten met 1 of 2hoofdteams. Voor Bridgestone was dat toen McLaren, voor Goodyear vooral Ferrari, maar meen ook nog Williams.

Later is Ferrari naast Bridgestone gegaan toen Goodyear stopte, en Michelin erbij kwam.
Echter de bedrijven moesten wel kwaliteit leveren. Op gegeven moment had Goodyear bijna geen klanten meer bv.
Pirelli kan in de huidige situatie gewoon blijven aanmodderen.

Hetzelfde zag en zie je nog wel bij motoren. Ieder team wil wel een Mercedes, maar Cosworth en Renault hebben flink afgedaan.
Als een motorleverancier niet rendeert stapt men ook over. vroeger soms midden in het seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
alexbl69 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:44:
[...]

Inderdaad.

Zo lekker makkelijk om dat te roepen als coureur. Die weten zelf heel goed dat de organisatie die inkomsten hard nodig heeft om de FIA te kunnen betalen voor de race.

Hun eigen riante inkomen komt uit deze races, dus put your money where your mouth is.
De coureurs hebben het over de FIA, niet over de organisatie. Maar blijkbaar vindt jij het acceptabel dat er 75000 toeschouwers zonder race worden afgescheept.

Inmiddels heeft Ricciardo ook hetzelfde gezegd.
En wat doet de FIA die 100+ miljoen overhoudt aan deze race?
Commentaar van Formula 1 CEO Stefano Domenicali is als volgt:
Asked whether he supported the calls for refunds, Domenicali said: “No I don’t.” However he indicated some form of compensation could be offered by the promoter, who handles ticket sales.

[ Voor 25% gewijzigd door jan390 op 29-08-2021 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
F1 is een buitensport en er is dus altijd de kans dat een race door weersomstandigheden niet door kan gaan. Of dat nu regen is in Spa, of een zandstorm in Qatar, het weer kan altijd een keer volkomen tegenzitten. Dat is heel zuur als je een duur kaartje hebt gekocht maar dat is wel de realiteit en daar moet je als fan rekening mee houden, om dan gelijk te roepen dat het publiek gecompenseerd moet worden is in mijn ogen daarom onzin.

Ik geef wel Zak Brown gelijk, er moet zo snel mogelijk gekeken worden naar de regel dat er na 2 ronden gesproken kan worden van een race en de punten verdeeld kunnen worden. Maak daar bijvoorbeeld 25% van de afstand vrij kunnen racen van. Zonder die bullshitregel had de race na de eerste twee rondjes achter de safetycar afgeblazen kunnen worden, dat had het publiek (en de teams) uren wachten in de stromende regen kunnen besparen. Nu is er naar mijn idee alleen maar gewacht tot er aan de minimale eisen voldaan kon worden om allerlei belangen van de FOM/FIA te kunnen beschermen, dit wachten had niets met (publieks)sport te maken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Er zaten 75.000 mensen. Als we uit gaan van 150,- per kaartje, kom je uit op €11.250.000,-.

Ik denk dat de wedstrijd premies van de coureurs een stuk hoger liggen voor het weekend. Sterker, dan kan verblijf en reis er ook wel bij.

Ik laat mij verrassen door het prachtige gebaar wat ze morgen gezamenlijk maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Hier een wat reeelere kijk en reactie: https://www.gpblog.com/en...re-not-proud-of-this.html

Al dat naive gedoe, bah. Waar komt al die naiviteit vandaan?

Maar goed, al die coureurs die willen dat de fans hun geld terug moeten krijgen, laat ze maar bijdragen. Dit waren wel premium rondjes voor hen..... Duurste F1 rondjes allertijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Los van alle organisatorische problemen met deze situatie. Er moet toch ook gekeken gaan worden naar een technische oplossing om wat bestendigen te worden. Desnoods nog grotere en smallere banden met nog meer profiel. Andere/simpeler vleugels, extra gewicht. De spray blijft wel een ding natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

MikeyMan schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:13:
Los van alle organisatorische problemen met deze situatie. Er moet toch ook gekeken gaan worden naar een technische oplossing om wat bestendigen te worden. Desnoods nog grotere en smallere banden met nog meer profiel. Andere/simpeler vleugels, extra gewicht. De spray blijft wel een ding natuurlijk
Aan de andere kant: Dit is redelijk uniek. We hebben bijzonder weinig regenraces meer, ook door de nieuwe exotische locaties. We hoeven natuurlijk niet beleid te maken op de uitzondering.

Dezelfde regen op een ander circuit had misschien ook minder impact gehad. Het was redelijk uniek zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Echter, spray is er altijd geweest. En een race stoppen deed men vroeger niet vanwege spray, maar vriendjespolitiek kuch Monaco 84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Laat net die spray vandaag het probleem zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
GAIAjohan schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:05:
[...]

Ferrari had in 98 nog Goodyear. En ja, de bandenfabrikanten werkten met 1 of 2hoofdteams. Voor Bridgestone was dat toen McLaren, voor Goodyear vooral Ferrari, maar meen ook nog Williams.

Later is Ferrari naast Bridgestone gegaan toen Goodyear stopte, en Michelin erbij kwam.
Echter de bedrijven moesten wel kwaliteit leveren. Op gegeven moment had Goodyear bijna geen klanten meer bv.
Pirelli kan in de huidige situatie gewoon blijven aanmodderen.

Hetzelfde zag en zie je nog wel bij motoren. Ieder team wil wel een Mercedes, maar Cosworth en Renault hebben flink afgedaan.
Als een motorleverancier niet rendeert stapt men ook over. vroeger soms midden in het seizoen
Hmm ok, ik kan me het Goodyear-tijdperk niet herinneren, hoewel ik toen ook al wel F1 volgde. Maar ik heb door het feit dat die bandenleveranciers ook voornamelijk voor 1 (of misschien 2 zoals jij het stelt) teams werkten dat dat toch ook niet helemaal eerlijk was.

Vraag me af in hoeverre de huidige situatie dan zoveel slechter is. Nu hebben alle teams iig met dezelfde banden te werken En als ze slecht zijn, nouja, niemand heeft voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Enige wat spray kan verminderen zijn 'mud flaps' danwel complete kappen rondom de wielen, en dan heb je nagenoeg geen open wheel racing meer. Vermoedelijk kan het profiel van de regenband ng wat aangepast worden, maar grote kans dat dit juist weer de grip verminderd waardoor je dus minder snel de baan op kan gaan. Probleem is ook gewoon het ontwerp van de auto's. Weet even niet of het Brown was die het zij, maar de wagens worden er gewoon niet meer voor gemaakt. Denk dat je het daar beter bij kunt houden anders blijf je dit gepruts krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
Snowdog schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:17:
[...]

Hmm ok, ik kan me het Goodyear-tijdperk niet herinneren, hoewel ik toen ook al wel F1 volgde. Maar ik heb door het feit dat die bandenleveranciers ook voornamelijk voor 1 (of misschien 2 zoals jij het stelt) teams werkten dat dat toch ook niet helemaal eerlijk was.

Vraag me af in hoeverre de huidige situatie dan zoveel slechter is. Nu hebben alle teams iig met dezelfde banden te werken En als ze slecht zijn, nouja, niemand heeft voordeel.
We hebben nu blijkbaar onmogelijke regenbanden die zó slecht zijn dat iedereen op inters wil racen. Want zodra de wets echt beter zijn, valt er niet meer te racen..
Ik heb zaterdag situaties op inters gezien waar men vroeger echt wets had.

Verder had vroeger iedereen wel de dezelfde banden, maar wel Ferrari engineered. Of McLaren engineered. Of welk team een works deal had

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 29-08-2021 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:52
enchion schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:59:
[...]

Het erge is dat men na 50 jaar (in de 70er jaren kon veiligheid nog niemand interesseren), ze nog steeds geen deugdelijk draaiboek hebben over hoe om te gaan met regen, alles is nog steeds "nog-5-minuten-dan-zien-we-wel" en "hoe-blijven-we-in-overeenstemming-met-de-regels" ipv hoe garanderen we een goede show.
Dit, de basis is verkeerd en de regen was echt niet extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
GAIAjohan schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:20:
[...]

We hebben nu blijkbaar onmogelijke regenbanden die zó slecht zijn dat iedereen op inters wil racen. Want zodra de wets echt beter zijn, valt er niet meer te racen..
Was het gister ook niet een dingetje dat een deel van de baan droog was? Waardoor wets te snel zouden worden op gerookt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 19:43
Snowdog schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:05:
[...]

Nee ik ben het ermee eens dat je met 20 auto's die baan niet volledig hadden drooggereden, de baan is er ook te lang voor. Ik denk dat het echter wel mogelijk was om gewoon te racen en vroeger waren dit soort races gewoon gereden (moet dan nog altijd terugdenken aan Brazilië in... geen idee, een jaar dat Jos nog reedt waarin er weinig auto's aan de finish kwamen).
Bedoel je niet Maleisië 2001? Toen Verstappen nog even op P2 reed.
Ik heb persoonlijk gewoon het idee dat ze ook in die omstandigheden er gewoon voor moeten gaan. Uiteindelijk moeten de coureurs gewoon zelf bepalen hoe hard ze moeten gaan, echt heel veel gevaar is er (imo) niet en ja, dan krijg je wat rare situaties, maar so be it.
Vroeger reden ze ook nog met een leren "pet", en pas later met open helmen. Vroeger lieten ze ook auto's langs de baan staan, ....
Rijden in de regen brengt gewoon veel grotere risico's met zich mee en eenzelfde situatie als met Bianchi of Hubert ligt dan zo weer op de loer. Want het is en spekglad (zeker buiten de racelijn), en je ziet een stuk minder. En ook in andere regenraces zijn er (levens)gevaarlijke situaties geweest. Of zijn we Brazilië 2016 alweer vergeten waarbij Raikonnen bij de herstart meteen de muur in gaat, die achterstevoren op het circuit staat en de auto's hem links en rechts op een haar na ontwijken? Als daar iemand op was geklapt was het ook serieus mis gegaan (want twee neuzen langs elkaar doet niet echt veel qua crash structure zeg maar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Waaj schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:10:
F1 is een buitensport en er is dus altijd de kans dat een race door weersomstandigheden niet door kan gaan. Of dat nu regen is in Spa, of een zandstorm in Qatar, het weer kan altijd een keer volkomen tegenzitten. Dat is heel zuur als je een duur kaartje hebt gekocht maar dat is wel de realiteit en daar moet je als fan rekening mee houden, om dan gelijk te roepen dat het publiek gecompenseerd moet worden is in mijn ogen daarom onzin.

Ik geef wel Zak Brown gelijk, er moet zo snel mogelijk gekeken worden naar de regel dat er na 2 ronden gesproken kan worden van een race en de punten verdeeld kunnen worden. Maak daar bijvoorbeeld 25% van de afstand vrij kunnen racen van. Zonder die bullshitregel had de race na de eerste twee rondjes achter de safetycar afgeblazen kunnen worden, dat had het publiek (en de teams) uren wachten in de stromende regen kunnen besparen. Nu is er naar mijn idee alleen maar gewacht tot er aan de minimale eisen voldaan kon worden om allerlei belangen van de FOM/FIA te kunnen beschermen, dit wachten had niets met (publieks)sport te maken.
Ze hebben al die tijd gewacht in de hoop dat het beter zou worden zodat ze nog iets neer konden zetten voor de fans, maar uiteindelijk werd het niet beter. Als het alleen maar om de minimale eisen voldoen ging, hadden ze om 16.00 wel die 2 rondjes kunnen doen, of om 17:00 in plaats van de toegestane racetijd vast zetten op 1 uur. Uiteindelijk werd het niet beter en hebben ze om 18:17 de 2 rondjes gedaan hebben voor het voldoen van de contracten als verplicht nummertje.

Wat wel beter kon, is communicatie. Het was toen ze eenmaal binnen waren wel duidelijk dat teams al wisten dat er niet meer gereden ging worden (bijvoorbeeld doordat Verstappen al met de motorenbaas op de foto ging om het te vieren), maar het uiteindelijke bericht duurde nog een flinke tijd. Wees dan meteen eerlijk als FIA/FOM/stewards, geef aan dat je die 2 rondjes alleen doet voor het behalen van de classificatie en dat het eigenlijk afgelopen is. Laat fans dan niet in de waan dat er mogelijk nog iets komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:24:
[...]

Barcelona 1996! Pedro Diniz met zijn eerste puntjes! Omdat Jos eraf spint......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
siggy schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:12:
Hier een wat reeelere kijk en reactie: https://www.gpblog.com/en...re-not-proud-of-this.html

Al dat naive gedoe, bah. Waar komt al die naiviteit vandaan?

Maar goed, al die coureurs die willen dat de fans hun geld terug moeten krijgen, laat ze maar bijdragen. Dit waren wel premium rondjes voor hen..... Duurste F1 rondjes allertijden.
Zucht. Heb je wel gelezen wat je post? Je vindt het hele handelen normaal en post dan een link naar een inteview met Helmut Marko die het volgende zegt:
"It was not a pleasant racing day and they need to come up with something better for the future there," he explained"

"If the conditions are so bad, then you could have postponed it by three or four right at the start. Or you could postpone the race until tomorrow. That would have been a possibility as well."
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Waah schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:21:
[...]

Was het gister ook niet een dingetje dat een deel van de baan droog was? Waardoor wets te snel zouden worden op gerookt?
Wellicht, Maar blijkbaar zijn flinke risico's toch acceptabel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
GAIAjohan schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:28:
[...]

Wellicht, Maar blijkbaar zijn flinke risico's toch acceptabel dan?
Ik denk dat wets waar het profiel van af is op de helft van de track een groter risico is.

Uiteindelijk, als er geen red flag is.... Zullen de teams rijden.

Vind het wel bijzonder dat men op het circuit enkel met vrijwilligers werkt... Gezien hoeveel geld er in dit circus omgaat. En dat je daardoor de race niet kan uitstellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Waah op 29-08-2021 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
siggy schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:25:
[...]

Barcelona 1996! Pedro Diniz met zijn eerste puntjes! Omdat Jos eraf spint......
En dit toont toch... Dergelijke regenraces worden nooit vergeten..
Schumacher Spanje 96, Senna Donington 93, Senna Monaco 84, Max Brazilië, Maleisië 01 met Jos. Spa98 met het startdrama
Het laat de meesters van de machines zien en de heraldiek van de coureurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
GAIAjohan schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:20:
[...]

Nouja, er zijn in het verleden wel situaties geweest waarin full wets beter waren (zie Brazilië met Max), maar dat zijn er echt weinig, omdat ze normaal onder dat soort omstandigheden echt niet meer racen. Ik heb echt het idee dat het minder met de banden te maken heeft, dan met het hele safety verhaal in F1.

Dat ze er dan soms zelf voor kiezen om op een snellere band te gaan (zelfs als die beslissing incorrect is), nouja, dat doet je twijfelen hoeveel ze daadwerkelijk om safety geven. Aard van het beestje denk ik behalve als er spray is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

GAIAjohan schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:32:
[...]

Schumacher Spanje 96, Senna Donington 93, Senna Monaco 84, Max Brazilië, Maleisië 01 met Jos. Spa98 met het startdrama
Wedden dat deze ook nooit vergeten wordt. Sterker, nog wel hoger op lijstjes komt dan die anderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

GAIAjohan schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:32:
[...]

Zeker, Jos ook in de Simtek in Brazilie, damn op weg naar punten toen die motor het begaf..... ai ai

Maar dat was toen. De auto's en banden, en de commercie, is er gewoon niet meer op ingesteld. Diep treurig eigenlijk. Een van de weinig momenten waarop een coureur écht het verschil moet maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
RobertMe schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:24:
[...]

[...]

Vroeger reden ze ook nog met een leren "pet", en pas later met open helmen. Vroeger lieten ze ook auto's langs de baan staan, ....
Rijden in de regen brengt gewoon veel grotere risico's met zich mee en eenzelfde situatie als met Bianchi of Hubert ligt dan zo weer op de loer. Want het is en spekglad (zeker buiten de racelijn), en je ziet een stuk minder. En ook in andere regenraces zijn er (levens)gevaarlijke situaties geweest. Of zijn we Brazilië 2016 alweer vergeten waarbij Raikonnen bij de herstart meteen de muur in gaat, die achterstevoren op het circuit staat en de auto's hem links en rechts op een haar na ontwijken? Als daar iemand op was geklapt was het ook serieus mis gegaan (want twee neuzen langs elkaar doet niet echt veel qua crash structure zeg maar).
Nee, bedoel Brazilië in weet ik veel welk jaar.

Dat je vroeger met hele oude voorbeeld komt aanzetten, tsjah, beetje flauw. Dit (sorry dit is niet duidelijk, ik bedoelde dit als in de tijd dat er nog goede regenraces werden gereden) is nog geen 10 jaar geleden. Crashes kunnen altijd en overal gebeuren, ook op het droge. Brazilië 2016 was inderdaad vrij gevaarlijk, maar dat is het risico. Dat kan bij een droge race ook gebeuren, we hebben dit jaar bij droog weer al verschillende gevaarlijke crashes gezien. Deel van F1. Als je dat wil wegnemen, dan is het gewoon geen F1 meer. Zoals eerder gezegd, ga dan gewoon simracen.

[ Voor 3% gewijzigd door Snowdog op 29-08-2021 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
PWM schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:34:
[...]

Wedden dat deze ook nooit vergeten wordt. Sterker, nog wel hoger op lijstjes komt dan die anderen ;)
Alleen dan in het lijstje met Indy05. Iets minder positief
De racedag dat er geen race was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Waah schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:30:

Vind het wel bijzonder dat men op het circuit enkel met vrijwilligers werkt... Gezien hoeveel geld er in dit circus omgaat. En dat je daardoor de race niet kan uitstellen.
Yep, dat vergeet men vaak/altijd. Fans betalen ervoor, maar die Marshals staan er gratis werk te doen. Vind ik bijzonder maar ook bijzonder triest, zeker voor een miljardencircus. Krijgen nauwelijks het respect wat ze verdienen, ga die mensen maar eens fatsoenlijk betalen met gevaren-opslag. Maar nee, het is heel normaal dat die gratis, of voor een paar tickets, hun werk moeten doen.

Pagina: 1 ... 43 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.