• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-04 22:41

Dani86

AeroGeek

Tommie12 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:39:
[...]

Trouwens de overtocht naar Engeland is ook schandalig duur geworden. Retourtje in July heb ik 500€ voor afgetikt....
Ik heb Irish Ferries geboekt. Was ruim 300€ goedkoper dan DFDS/P&O

Hopelijk geen duurkoop....

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Tommie12 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 11:02:
[...]

Dus... caravan rijden is rondrijden met een bak s.... ?

Je kan proberen zo lang je wil, ik ga het nooit snappen.
Een mobilhome wil ik nog wel eens proberen, maar dan vooral om een lange road trip te doen door bv Noorwegen. Maar dan nog wordt het waarschijnlijk vliegen en ter plaatse huren.

Heb voor de gein eens gekeken wat zo'n kip shelter kost.... Daar kan ik veel en lang voor huren, zeker als je de 'running costs' er bij neemt.
En dan zeker met een EV is de impact op reizen nogal groot...
Ieder z'n meug. Ik vind het juist relaxt om op m'n eigen nest in m'n eigen vouwwagen te slapen.

Ik heb ongeveer de luxe van een glamping/safaritent, met m'n eigen spullen en ik kan gaan en staan waar en wanneer ik wil.

Als hij z'n hut wilt sleuren snap ik het wel, zelf vind ik de vouwwagen het beste compromis tussen range/snelheid/gemak/comfort/vrijheid/leefruimte/aanschafprijs

Zo'n mobilhome is voor een vakantie al gauw 3K?

Vouwwagen hier was 11K + camping uitzet misschien 1000€. Vaak hebben we een plek met privé sanitair.

Tourplekken worden wel duurder, zie weinig verschil meer ook tussen de landen per nacht. 25 á 35€

[ Voor 11% gewijzigd door Dani86 op 09-04-2026 22:31 ]

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:59
Dani86 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:20:
[...]

Ik heb Irish Ferries geboekt. Was ruim 300€ goedkoper dan DFDS/P&O

Hopelijk geen duurkoop....
Paar jaar geleden hebben we de overtocht Cherbourg- Dublin gedaan met Irish ferries. Was Ok, maar zeker geen grote luxe of iets cruiseachtig zoals je wel hebt tussen Kiel en Oslo of Goteborg.
Maar daarvan weet ik de aparte prijs niet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:25
GJPL69 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 21:35:
Hallo
Vraag ik heb vandaag met mijn Skoda elroq opgeladen bij een Tesla V4 laadstations in Harderwijk. Hoewel mijn accu op temperatuur was. kwam mijn maximale laad vermogen niet boven de 30 KW uit. knijpt Tesla het vermogen af voor derde of zijn er meer mensen met deze ervaringen.[Afbeelding]
Ondanks de nuttige antwoorden toch nog een verwijzing waar je wellicht ook wat antwoorden krijgt;

Het grote Škoda Elroq-topic

En aangezien het Harderwijk is, dus NL, misschien ook hier;

[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:53

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hallo
Vraag ik heb vandaag met mijn Skoda elroq opgeladen bij een Tesla V4 laadstations in Harderwijk. Hoewel mijn accu op temperatuur was. kwam mijn maximale laad vermogen niet boven de 30 KW uit. knijpt Tesla het vermogen af voor derde of zijn er meer mensen met deze ervaringen.[Afbeelding]
Paar weken mijn Kia EV3 daar geladen en volle bak snelheid behaald. Wellicht scheelt het volgende keer een andere paal te proberen.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-04 16:33
Hallo
als je 30kW bij Tesla krijgt is er iets mis met de paal/kabel, gewoon een andere paal pakken

• Tommie12
Hallo
Als een lader slechts 30 kW levert, dan is die in 'noodloop'. Dan is er iets mis met die lader en wordt het vermogen sterk beperkt. Waarschijnlijk (temperatuur?)sensoren die niet meer werken.
Heb het ook ooit gehad, en dan werkte het wel een lader verder.

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Tommie12 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:32:
[...]

Paar jaar geleden hebben we de overtocht Cherbourg- Dublin gedaan met Irish ferries. Was Ok, maar zeker geen grote luxe of iets cruiseachtig zoals je wel hebt tussen Kiel en Oslo of Goteborg.
Maar daarvan weet ik de aparte prijs niet.
Ja voor die 1,5 uur over het kanaal vind ik alleen het check-in proces belangrijk en dat alles op tijd gaat, dat er koffie is op de schuit is.

Oja en dat de band stopt met spelen en de champagne betaald is :+

• Dani86

Dani86

AeroGeek

jackaubrey schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:34:
[...]

als je 30kW bij Tesla krijgt is er iets mis met de paal/kabel, gewoon een andere paal pakken
Of het is erg druk, dan wil de snelheid ook wel ns inzakken

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:12

The Legend

*Plop*

Meivakantie net geboekt, toch maar weer Zuid-Frankrijk. Nu richting Narbonne. Weer vanuit Twente over Duitsland, Luxemburg, A31, A6. Wij rijden ‘s nachts dus meestal geen last van drukte. Ik zie dat IONITY wel wat heeft geupgrade in Frankrijk sinds vorige meivakantie. Langres is uitgebreid als ik het goed zie, weet iemand of dat ook geldt voor Macon Saint-Albain? We rijden nu van woensdag op donderdag, dus de ochtendspits zou wat laaddrukte kunnen opleveren. Denk dat ik maar weer het volgende rijtje aanhoudt:
Ionity Ohligser Heide
Chargy Wasserbillig
Fastned Aire de l’Obrion
Ionity Langres Perrogney
Ionity Macon Saint-Albain
Ionity Saint-Rambert Ouest
Ionity Tavel Nord of bij Montpellier

Ohja, ik ben dus de uitzondering op de regel dat een laadplanning geen zin heeft ‘want het loopt toch altijd’ anders :P

[ Voor 8% gewijzigd door The Legend op 10-04-2026 21:50 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:21
The Legend schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 21:48:
Meivakantie net geboekt, toch maar weer Zuid-Frankrijk. Nu richting Narbonne. Weer vanuit Twente over Duitsland, Luxemburg, A31, A6. Wij rijden ‘s nachts dus meestal geen last van drukte. Ik zie dat IONITY wel wat heeft geupgrade in Frankrijk sinds vorige meivakantie. Langres is uitgebreid als ik het goed zie, weet iemand of dat ook geldt voor Macon Saint-Albain? We rijden nu van woensdag op donderdag, dus de ochtendspits zou wat laaddrukte kunnen opleveren. Denk dat ik maar weer het volgende rijtje aanhoudt:
Ionity Ohligser Heide
Chargy Wasserbillig
Fastned Aire de l’Obrion
Ionity Langres Perrogney

Ohja, ik ben dus de uitzondering op de regel dat een laadplanning geen zin heeft ‘want het loopt toch altijd’ anders :P
https://chargefinder.com/...-macon-saint-albain/723kq

12 stalls. Geen idee of dit al lang zo is.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• The Legend

The Legend

*Plop*

Yep dat was vorig jaar nog 6, toen had ik daar net de laatste plek. Dat is mooi :)

Blijft jammer dat Ionity niet ff een station regelt in Luxemburg en Zuid-West Duitsland :P

[ Voor 12% gewijzigd door The Legend op 10-04-2026 21:55 ]

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:21
The Legend schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 21:53:
[...]

Yep dat was vorig jaar nog 6, toen had ik daar net de laatste plek. Dat is mooi :)

Blijft jammer dat Ionity niet ff een station regelt in Luxemburg en Zuid-West Duitsland :P
Ja. Ik woon ook in Twente en eerste stuk is best “behelpen”.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:05

Nee hoor, doe ik ook en komt altijd uit. Maar rij dan ook buiten de (vakantie)drukte om en op doordeweekse dagen. :)

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Meestal komt m'n laadplanning wel uit hoor.
Het is ook wel een sport om zo snel mogelijk te zijn.

Offtopic: je Avatar zegt al genoeg dat je Tukker bent

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:03
Ionity Ohligser Heide
Chargy Wasserbillig
Fastned Aire de l’Obrion
Ionity Langres Perrogney

Nee hoor, ik heb ook mijn vaste laadplekken naar Zuid-Frankrijk. Dat rijdt voor mij relaxt.

• Rob Voets
Voorheen waren Tesla Superchargers Aire de la Baie de Somme, France alleen toegankelijk voor Tesla, maar het lijkt nu dat het ook voor niet-Tesla is. Is er iemand die dit kan bevestigen? De ionity op dezelfde plek is de enige waar ik ooit een laadfile heb gehad, dus het zou wel fijn zijn.

• MisterX
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21:50
Rob Voets schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 07:04:
Voorheen waren Tesla Superchargers Aire de la Baie de Somme, France alleen toegankelijk voor Tesla, maar het lijkt nu dat het ook voor niet-Tesla is. Is er iemand die dit kan bevestigen? De ionity op dezelfde plek is de enige waar ik ooit een laadfile heb gehad, dus het zou wel fijn zijn.
Als je de locatie op de kaart van tesla website opzoekt staat er netjes

Deze Supercharger is toegankelijk voor Tesla's en andere elektrische voertuigen met CCS-compatibiliteit

• Rob Voets
MisterX schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 07:24:
[...]

Als je de locatie op de kaart van tesla website opzoekt staat er netjes

Deze Supercharger is toegankelijk voor Tesla's en andere elektrische voertuigen met CCS-compatibiliteit
Klopt, daar zag ik het ook. Maar ik vind het wel opvallend. Ik meen te herinneren dat daar oud model laders stond.

• Zjanzjak
Rob Voets schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 07:43:
Klopt, daar zag ik het ook. Maar ik vind het wel opvallend. Ik meen te herinneren dat daar oud model laders stond.
Schijnen V2 laders 150 kW te zijn dus zou moeten kunnen voor non Tesla's.
Op 1 foto zie ik ook duidelijk 2 kabels, de nacs en de CCS kabel.
Maar als ik de reviews lees op Google Maps dan zie ik 2 reacties dat het toch NIET werkt.
Vreemd.

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23:05
Net terug van een tripje UK.
Mijn dochter woont in Manchester en ik ga daar 2 a 3x per jaar naar toe. Op dit forum kan je meerdere verslagen vinden.
Vorige keren heb ik de tunnel gebruikt maar keer heb ik de nachtboot tussen Rotterdam en hull genomen.
De tunnel is zoals @Tommie12 opmerkt inderdaad erg duur geworden, rond de 500 euro retour. Dat was een paar jaar terug 300 en als je voordelige tijden uitzocht lukte het zelfs voor onder de 200. De boot tussen Rotterdam en Hull is nog 150 euro duurder maar het spaart retour naar Manchester 800km uit die “vrij duur geladen moet worden” en doordat je sochtends aankomt en ‘s avonds weg gaat scheelde het 2 hotel overnachtingen. Fietsen op de fietsdrager kosten ook niks extra.
NB, mijn dochter woont al sinds 2012 in UK, ik heb echt elke transport optie wel een keer gebruikt en elke optie heeft specifieke voordelen. Er is niet “1 beste optie”, het is elke keer weer anders afhankelijk van de situatie.

Maar goed… kwa EV…
Voor 5 euro mijn “my Renault mobilize” pas weer een 1 maand subscription gegeven, voor niet-Renault rijders kan dat enkel als je de pas in 2023 al had. Ik moest een keer uit- en inloggen voor het weer lukte. In UK 0.43 pond/kWh betaald (dat is notabene minder dan met het Ionity abonnement), In Nederland 0.39 euro/kWh.
UK is beter aan het worden kwa laadstructuur. Bij mijn eerste tocht met EV in 2023 was het nog redelijk zoeken. Weinig Ionity locaties en andere palen steevast 0.85 pond/kWh of duurder.

Deze keer blij verrast door een nieuwe optie: “charge” (of iets dergelijks, zie logo hier onder).
150kW laadpalen tegen 0.55 pond/kWh met Electroverse, geen abonnement nodig.
Dat zie ik wel als een soort “doorbraak”. Ionity is goedkoper maar alleen tijdens lange afstanden mogelijk omdat die erg dun gezaaid zijn, ongeveer elke 120km. Binnen 2km van mijn hotel was een dergelijke “charge” paal en 15km verderop nog een.
0.85 vind ik op vakantie “vervelend duur”, 0.55 goed te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KP5BOgaCVz5zDS7PSrBQNssroVI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rFThgJ1VSILBp2p7CkSUIr5o.jpg?f=user_large

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:05
Zjanzjak schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 08:14:
[...]

Maar als ik de reviews lees op Google Maps dan zie ik 2 reacties dat het toch NIET werkt.
Vreemd.
In Chargemap kwam ik wel weer een viertal reviews tegen dat het wel werkt, dus vreemd idd.

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:24
Stefannn schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 08:41:

Deze keer blij verrast door een nieuwe optie: “charge” (of iets dergelijks, zie logo hier onder).
150kW laadpalen tegen 0.55 pond/kWh met Electroverse, geen abonnement nodig.
Dat zie ik wel als een soort “doorbraak”. Ionity is goedkoper maar alleen tijdens lange afstanden mogelijk omdat die erg dun gezaaid zijn, ongeveer elke 120km. Binnen 2km van mijn hotel was een dergelijke “charge” paal en 15km verderop nog een.
0.85 vind ik op vakantie “vervelend duur”, 0.55 goed te doen.
[Afbeelding]
Fijne merknaam, gelukkig zijn er nog geen andere operators die het woord Charge gebruiken. |:(
Hoe vind je die in Electroverse?

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24
Zjanzjak schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 08:14:
[...]
Vreemd.
Het zijn V2 laders idd.
In de Tesla app komen ze naar voren als je kiest “uw andere elektrisch voertuig” te laden, dat impliceert dat ze opengesteld zijn vanuit Tesla voor derden.
V2’S hebben altijd 2 kabels, geen NACS, maar de oude type2-DC kabel voor de eerste lichtingen model S en X, met daarnaast een CCS2 kabel.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je de type2 kabel gebruikt op een andere auto, dat dit niet werkt.

Ook kan er wat incompatibiliteit zijn met de CCS2 kabel/protocol omdat deze palen gemaakt zijn vér voor het idee kwam ze open te stellen.

Verder zijn ze dus trager, Max 150kW en doen aan powersharing, en is de CCS2 kabel kort en stug.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Zjanzjak
Puppetmaster schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 10:18:
V2’S hebben altijd 2 kabels, geen NACS, maar de oude type2-DC kabel voor de eerste lichtingen model S en X, met daarnaast een CCS2 kabel.

Verder zijn ze dus trager, Max 150kW en doen aan powersharing, en is de CCS2 kabel kort en stug.
Ah ja, my bad, geen nacs.

Max. 150kW is voor mij ruim voldoende. ;)

Voor anderen zullen de de nieuwste BYD flashcharger's als muziek in de oren klinken.
Theoretisch nog allemaal voor zover ik het begrijp, van 10 tot 97% in 9 minuten (uiteraard zeker niet voor elke ev) maar nog even en je bent sneller met laden dan met ouderwets tanken tijdens je vakantie.

YouTube: First BYD Flash Charging In Europe! 10-97% In 9 Minutes – Charging C...

• Stefannn
ASW1 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 10:02:
[...]

Fijne merknaam, gelukkig zijn er nog geen andere operators die het woord Charge gebruiken. |:(
ik heb in de electroverse app gewoon op wat roze (=ultra) laders in de buurt geklikt
1x bij een Esso tankstation
1x bij een autodealer
UK is niet dermate dik gezaaid met 150kW+ laders dat je veel hoeft te klikken.
Ik gok dat ze niet langs de snelweg staan (niet gecheckt)

Ik heb op de kwitantie nog proberen te achterhalen wat de exact merknaam is maar helaas.... enkel het plaatje.

laadsnelheid was prima trouwens, ik kreeg iets van 125kW zonder dat ik had voorverwarmd.

[ Voor 6% gewijzigd door Stefannn op 11-04-2026 10:59 ]

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06:36
ASW1 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 10:02:
[...]

Dan zoek je op "Arnold Clark Charge", want zo heet dat bedrijf dus.
Edit: de website met locaties:
https://www.arnoldclark.com/charge#locations

[ Voor 11% gewijzigd door Peter-036 op 11-04-2026 11:01 ]

It is what it is.If you can't change it, learn to deal with it!

• Stefannn
Peter-036 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 10:58:
[...]

AH!!!
bulls eye!

die autodealer was inderdaad Arnold Clark!
wellicht zat er ook een Arnold clark bij de Esso (niet op gelet, daar had ik ook niet geladen).

erg smart!

[ Voor 6% gewijzigd door Stefannn op 11-04-2026 11:01 ]

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:08
@The Legend @Inspired Ik weet niet waar jullie van uit Luxemburg in Frankrijk uitkomen (ik kom vanuit het zuiden door België en Luxemburg). Ik ga altijd laden bij Ionity Hauconcourt (18 stalls) of bij Electra Hauconcourt (Novotel) echter maar 6 stalls. Ook is Tesla hier vertegenwoordigd met 24 stalls. Keuze genoeg, gelegen bij een groot winkelcentrum. Hauconcourt ligt tussen Thionville en Metz in. Vooruit plannen ben ik van afgestapt. Kijk wel van te voren welke aanbieders er langs de route zijn en maak dan mijn keuze om een abo af te sluiten (meestal Ionity).

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24
Ik merk wel dat nu ik minder vaak hoef te laden, de planning minder uitmaakt.
Straks naar München 2 stops.
Maar eens kijken of ik daar nog van af kan wijken. ;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Tommie12
Dani86 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 19:13:
[...]

Ja voor die 1,5 uur over het kanaal vind ik alleen het check-in proces belangrijk en dat alles op tijd gaat, dat er koffie is op de schuit is.

Oja en dat de band stopt met spelen en de champagne betaald is :+
Euh.. Cherbourg - Dublin is dus een dikke nacht varen.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Wakkie schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 11:15:
@The Legend @Inspired Ik weet niet waar jullie van uit Luxemburg in Frankrijk uitkomen (ik kom vanuit het zuiden door België en Luxemburg). Ik ga altijd laden bij Ionity Hauconcourt (18 stalls) of bij Electra Hauconcourt (Novotel) echter maar 6 stalls. Ook is Tesla hier vertegenwoordigd met 24 stalls. Keuze genoeg, gelegen bij een groot winkelcentrum. Hauconcourt ligt tussen Thionville en Metz in. Vooruit plannen ben ik van afgestapt. Kijk wel van te voren welke aanbieders er langs de route zijn en maak dan mijn keuze om een abo af te sluiten (meestal Ionity).
Ik rij ‘s nachts, dat maakt alle niet-snelweg locaties eigenlijk ongeschikt omdat ik wel vaak ff wil pissen en koffie halen.

• ASW1
Peter-036 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 10:58:
[...]

Edit: de website met locaties:
https://www.arnoldclark.com/charge#locations
Geen enkele lader in East of Engeland -O-

Wij gaan eind deze maand 12 dagen naar Schotland en huren een auto in Inverness.
Zou graag een elektrische huren, maar die zijn significant duurder. Daarnaast zou ik ook niet helemaal gerust zijn op de publieke laadinfra aan de westkust. Met een granny erbij zou ik het wel aandurven, maar ik vermoed dat ze die niet mee geven, of als ze er één hebben je er 10 pond per dag extra voor moet aftikken ofzo.
Ben er nog niet helemaal uit maar ik vermoed dat het toch een benzinevariant gaat worden helaas. :'(

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:08
The Legend schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 13:38:
[...]

Ik rij ‘s nachts, dat maakt alle niet-snelweg locaties eigenlijk ongeschikt omdat ik wel vaak ff wil pissen en koffie halen.
Dan heb je inderdaad weinig kans op koffie >:)

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:25
Wakkie schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 15:18:
[...]

Dan heb je inderdaad weinig kans op koffie >:)
Die maak je toch gewoon zelf… 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XmqHLfFx-cG0OJ0b6azWjkZFdTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZtizywa8TKDbj0NPW9lIIJC.jpg?f=fotoalbum_large

Lynk&co 02 software 1.3.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• ASW1
KrlGl schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 17:05:
[...]

Die maak je toch gewoon zelf… 8)

[Afbeelding]
Hoe moet je dan laden?

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:25
Twee minuten later, als het water kookt. :+

Lynk&co 02 software 1.3.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:05
ASW1 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 13:53:
[...]

Geen enkele lader in East of Engeland -O-

Wij gaan eind deze maand 12 dagen naar Schotland en huren een auto in Inverness.
Zou graag een elektrische huren, maar die zijn significant duurder. Daarnaast zou ik ook niet helemaal gerust zijn op de publieke laadinfra aan de westkust. Met een granny erbij zou ik het wel aandurven, maar ik vermoed dat ze die niet mee geven, of als ze er één hebben je er 10 pond per dag extra voor moet aftikken ofzo.
Ben er nog niet helemaal uit maar ik vermoed dat het toch een benzinevariant gaat worden helaas. :'(
Ik woon in Schotland (Net onder Aberdeen).
Heb vaak met vrienden uit Nederland de North coast 500 gedaan (ook een stuk westkust)
Absoluut geen probleem met mijn EV (ID4).
Pagina: 1 ... 143 144 Laatste

Let op:
De volgende onderwerpen hebben eigen topics en moeten daar worden besproken*:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

* Uitzondering: Eventuele bevindingen in het buitenland die specifiek voor je reis relevant zijn geweest ivm bijv. exotische laadpaalaanbieders of lokale situaties.

Voor de duidelijkheid: discussie ICE vs EV vs waterstof hoort niet thuis in dit topic; doe dat dan ook niet (ook niet subtiel). Vermelden wat je reis was geweest als je EV of ICE had gereden; prima. Dat je dan meldt dat je voorkeur (daarom) hebt voor het een of ander: ook goed. Maar laat die eindeloze discussie over wat 'beter is' toch achterwege (is enorm subjectief). Het eindigt nergens en de gemoederen lopen daardoor alleen maar op.

Specifieke discussies over laadcurves etc. zijn ook beter op hun plek in het algemene BEV topic of het merkspecifieke topic.