• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:04
ASW1 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 07:53:
[...]

Geldt dat ook voor tolbruggen/-tunnels?
Die heb ik telkens betaald dus dat weet ik niet

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:41
Maximus schreef op zondag 29 maart 2026 @ 21:38:
Wij gaan deze zomer met de Model Y naar Engeland. Specifiek Londen, de cotswolds, bath en weer terug.

Na veel lezen heb ik een Electroverse pas gehaald, heb mijn eigen Shell Recharge van de zaak en de Tesla Superchargers. Zijn er dan zaken die ik vergeten ben en aanvullend nog zou moeten regelen?
Ik heb ook gepland om naar de Costwolds en the Lake District te gaan.
Meer dan de SuC, de kaart van Numobi/50five en een eigen Shell en Plugsurfing card neem ik niet mee.

Moet wel nog de registraties etc doen. En de ETA...

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Tommie12 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:17:
[...]

Ik heb ook gepland om naar de Costwolds en the Lake District te gaan.
Meer dan de SuC, de kaart van Numobi/50five en een eigen Shell en Plugsurfing card neem ik niet mee.

Moet wel nog de registraties etc doen. En de ETA...
Herkenbaar. Dit stelt wel gerust. Moet alleen de registratie in Londen nog doen. ETA’s stelt niets voor. Voelt alleen weer nutteloos: 20 piek betalen pp voor iets aanvullends.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
MWDKing schreef op zondag 22 maart 2026 @ 10:50:
[...]

Bedankt voor het delen van de tip!
Ik ga over 1,5 week voor 3 maanden naar Spanje/Portugal met een vouwwagen achter de Model Y (2024 model LFP). Van mijn werk heb ik een europese laadpas van MTC, met een EU logotje, maar als ik hun app (EU Laadpas) gebruik zie ik nauwelijke (ondersteunde?) laadpalen, terwijl er wel degelijk palen zijn.

Heb jij toevallig ervaring met de MTC laadpas in Portugal en/of Spanje?
tip: je kan je (Eneco) MTC pas ook koppelen aan je Tesla account, kan je laden bij Tesla via MTC en niet via je eigen credit card :) HopNotch in 'Tesla brengt MultiPass voor laden bij derden eerst alleen in Nederland uit'

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:41
Maximus schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:36:
[...]

Herkenbaar. Dit stelt wel gerust. Moet alleen de registratie in Londen nog doen. ETA’s stelt niets voor. Voelt alleen weer nutteloos: 20 piek betalen pp voor iets aanvullends.
Jaren geleden ooit met de auto naar London. We hadden een huisje gehuurd net buiten de 'congestion zone'. Overdag hebben we Londen verkend met metro, maar ik wou 's avonds toch eens met de auto door de stad.
Toen moest je de congestion tax enkel betalen tussen 8 en 18h. Na 20h valt het verkeer nogal mee, en toen heb ik zowat de hele stad doorkruist per auto. We zijn oa langs Harrods, the Tower Bridge en het paleis per auto gereden. Was een leuke ervaring.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:04
Nog een tip voor Londen-gangers (hier al eens eerder genoemd): http://justpark.com
Je kunt dan iemands oprit boeken om je auto te parkeren. Dat kan in Londen flink wat parkeerkosten schelen. Ik heb geen aandelen in dit bedrijf, maar heb het al wel een paar keer succesvol gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 30-03-2026 11:17 ]

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:09
Maximus schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:36:
[...]

Ik heb vorig jaar de ETA aangevraagd, alleen nu is mijn paspoort verlopen en met een nieuw paspoort moet je ook weer een nieuwe ETA aanvragen. |:(
Pro-tip: als je paspoort bijna verlopen is kun je beter eerst je paspoort vernieuwen en dan pas de ETA aanvragen.

ULEZ registratie is gratis en met een elektrische auto betaal je dan ook niets (al wordt er kennelijk niet op gehandhaafd zou ik het risico liever niet nemen). Er worden onder andere foto's van je auto gevraagd, van buiten en van binnen. Duurde bij mij geloof ik een week voordat het was goedgekeurd.

[ Voor 21% gewijzigd door ASW1 op 30-03-2026 12:18 ]

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

ASW1 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:14:
[...]

Ik heb vorig jaar de ETA aangevraagd, alleen nu is mijn paspoort verlopen en met een nieuw paspoort moet je ook weer een nieuwe ETA aanvragen. |:(
Pro-tip: als je paspoort bijna verlopen is kun je beter eerst je paspoort vernieuwen en dan pas de ETA aanvragen.

ULEZ registratie is gratis en met een elektrische auto betaal je dan ook niets (al wordt er kennelijk niet op gehandhaafd zou ik het risico liever niet nemen). Er worden onder andere foto's van je auto gevraagd, van buiten en van binnen. Duurde bij mij geloof ik een week voordat het was goedgekeurd.
Ellendig aanvraagproces, want met de iPad werkt het niet. Dan krijg je errors als je de fotos moet uploaden. Nu maar op de laptop gedaan, dan werkt 't wel. We gaan 't horen.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Pagina: 1 ... 142 143 Laatste

Let op:
De volgende onderwerpen hebben eigen topics en moeten daar worden besproken*:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

* Uitzondering: Eventuele bevindingen in het buitenland die specifiek voor je reis relevant zijn geweest ivm bijv. exotische laadpaalaanbieders of lokale situaties.

Voor de duidelijkheid: discussie ICE vs EV vs waterstof hoort niet thuis in dit topic; doe dat dan ook niet (ook niet subtiel). Vermelden wat je reis was geweest als je EV of ICE had gereden; prima. Dat je dan meldt dat je voorkeur (daarom) hebt voor het een of ander: ook goed. Maar laat die eindeloze discussie over wat 'beter is' toch achterwege (is enorm subjectief). Het eindigt nergens en de gemoederen lopen daardoor alleen maar op.

Specifieke discussies over laadcurves etc. zijn ook beter op hun plek in het algemene BEV topic of het merkspecifieke topic.