Maar niet rondom Delft
Er is geen nieuwbouw te kopen in Rijswijk buiten op dit momentc-nan schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:00:
Ik weet niet hoeveel haast je hebt maar in Rijswijk wordt er enorm veel gebouwd, 1 van de woningen waar naar je linkte is 1 van die nieuwe woningen (Parelgraslaan). Heb je nieuwbouw al eens overwogen?
Hoe lang ben jij in dit zoektocht ?Richh schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:15:
[...]
Wij hebben >20 biedingen gedaan, waarvan een groot deel in de afgelopen maanden en allemaal ruim boven wat het eigenlijk 'waard' is.
Misschien de vraagprijs was al te hoog ?Het huis wat we uiteindelijk hebben bemachtigd hebben we op geboden met het idee 'niet geschoten is altijd mis, maar deze word vast weer dik overboden', slechts 4% overboden en we hadden zowaar het winnende bod.
Ik zou het in de gaten blijven houdennoucmen schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:17:
[...]
Er is geen nieuwbouw te kopen in Rijswijk buiten op dit moment
Dit na maanden zoeken in Delft naar een bestaande woning, maar zonder een zak geld waardoor je fors kunt overbieden kom je niet zo snel aan een woning (in Delft).
Kijk je ook in Den Hoorn? Dat is praktisch Delft.
[ Voor 26% gewijzigd door c-nan op 24-08-2021 11:30 ]
EU DNS: 86.54.11.100
OK, dit is hem https://www.funda.nl/koop...88867024-oeverwallaan-43/noucmen schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 00:49:
- Door een bekend aankoopmakelaar, van een heel bekend makelaardij, is een huis geadviseerd om niet meer dan X + 4.6% te bieden.
- Mijn excel zegt: X + 3.7% is de marktwaarde, omdat X de vraagprijs al te hoog is
- Ik heb zelf 6.4% overgeboden, zonder voorbehoud financiering. Het lukt niet.
Misschien iemand biedt toch X + 10%, "omdat 10% is nu normaal !!!" ???
Het is nog mijn vraag:
- of dit woning al te veel is gevraagd, en dan er is iemand die FOMO heeft.
- of mijn aankoopmakelaar is te "zuinig" in het inschatting ?
De winnende bod is rond X + 10% denk ik.
De volgende woning is https://www.funda.nl/koop...42419300-oeverwallaan-29/, die is minder goed dan Nr 43
- 1 muur te korte om 3 slaapkamer op 1e verdieping te hebben
- water in de achter kant kijkt direct naar een lelijk woning
- schuin dak is niet erg, maar dit dak is minder goed voor zonne panelen (terwijl de dak van Nr 43 is veel beter voor zonne panelen)
Wat is de project naam ? Het was in April gestart met verkoop denk ik ? Er waren 25 personnen per woning, ik was niet ingeloot.c-nan schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:29:
[...]
Ik zou het in de gaten blijven houdenWij hebben 2 maanden geleden nog een nieuwbouwwoning gekocht in RijswijkBuiten.
~2,5 jaar, waarvan 1 jaar 'extra' serieus. In juli zijn we geslaagd.
Alle vraagprijzen nu zijn te hoogMisschien de vraagprijs was al te hoog ?
Maar ik snap wat je bedoelt, dat was niet het geval. Ik kan meerdere vergelijkbare woningen aanwijzen die voor hogere bedragen zijn weggegaan. Ook de m2 prijs die we uiteindelijk hebben betaald, is lager dan het gemiddelde in Zwolle en het gemiddelde in de wijk.
Er is in maart nog een woning verkocht in hetzelfde blok, waarvan de vraagprijs hoger was, welke voor >40k meer is verkocht. Toegegeven: deze was vanbinnen helemaal mooi. Onze woning gaat een nieuwe keuken en badkamer krijgen, en we gaan nieuwe vloeren leggen. De totale kosten daarvan zijn wel minder dan 40k
Onze ervaring is dat woningen die niet 100% klaar en netjes/fris zijn fórs minder overboden worden dan de woningen waar nog wat gesaust en een nieuwe vloer in moet.
We hebben wel eens 40k overboden op een prachtig huis, bleek er iemand 60k overheen te zitten...
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Hoflanen.noucmen schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:39:
[...]
Wat is de project naam ? Het was in April gestart met verkoop denk ik ? Er waren 25 personnen per woning, ik was niet ingeloot.
35 woningen, 500+ inschrijvingen. Waarvan wij 1 van de gelukkige zijn.
Maar ze zijn nog niet klaar hoor, er gaat nog enorm veel gebouwd worden, aan de andere kant van het spoor.
[ Voor 19% gewijzigd door c-nan op 24-08-2021 11:41 ]
Ja, Hoflanen,c-nan schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:40:
[...]
Hoflanen.
Maar ze zijn nog niet klaar hoor, er gaat nog enorm veel gebouwd worden, aan de andere kant van het spoor.
Maar hoe heb jij de woning toch gekregen ? Ik was ook in de wachtlijst maar was niet gebeld.
Weet jij toevalig de namen van die te komende projecten ?c-nan schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:40:
[...]
Hoflanen.
Ja, de netjes woningen hebben veel biedingen.Onze ervaring is dat woningen die niet 100% klaar en netjes/fris zijn fórs minder overboden worden dan de woningen waar nog wat gesaust en een nieuwe vloer in moet.
We hebben wel eens 40k overboden op een prachtig huis, bleek er iemand 60k overheen te zitten...
Ik wil zelf de minder netjes woningen kopen, maar mijn vrouw wilt het niet.
Zij denkt dat ik die renovatie niet kan doen, gedeeltjelijk ben ik eens.
Maar toch, is het vaak dom om de minder netjes woningen niet te kopen, kwa geld.
Wij waren in eerste instantie niet ingeloot, diegene die wel was ingeloot heeft afgezien waardoor wij de woning hebben gekregen.noucmen schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:42:
[...]
Weet jij toevalig de namen van die te komende projecten ?
Dat nieuwe gebied waar ze nog gaan bouwen heet volgens mij Deelgebied Pasgeld.

Hoflanen is deelgebied Parkrijk.
Blijf dit in de gaten houden en schrijf je vooral in voor de nieuwsbrieven: https://www.rijswijkbuiten.nl/projecten/
[ Voor 9% gewijzigd door c-nan op 24-08-2021 11:47 ]
Dus zijn jullie de Nr 2/3/4 kandidaat voor die woning ? Gefeliciteerd.c-nan schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:46:
[...]
Wij waren in eerste instantie niet ingeloot, diegene die wel was ingeloot heeft afgezien waardoor wij de woning hebben gekregen.
Bedankt voor de project namen
@noucmen is ook al bezig om voor duizenden euro's zonnepanelen op zijn huidige woning te plaatsen.
@noucmen Is Rijswijk niet te ver van die bijzondere basisschool in Delft?
En hij wil dus ook volgend jaar nog een nieuwe dakkapel op zijn huidige woning plaatsen, want nu geen geld voor. Waar is de crypto gebleven? En hij wou het huis toch verkopen? Hoe meer hij plaatst hoe minder ervan klopt...
@noucmen ah het bekende “eerst de beste van de twee te koop zetten” om de prijs op te krikken.
Ga er maar vanuit dat nummer 29 wordt verkocht 5-10% hoger dan verkoopPrijs43. Ook al is het de mindere van de twee
Ga er maar vanuit dat nummer 29 wordt verkocht 5-10% hoger dan verkoopPrijs43. Ook al is het de mindere van de twee
CISSP! Drop your encryption keys!
Twee aparte verkoopmakelaar.laurens0619 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:06:
@noucmen ah het bekende “eerst de beste van de twee te koop zetten” om de prijs op te krikken.
Gentiaan 23 was een paar dagen later dan Gentiaan 49 op Funda.
Nr 23 met 10k minder, maar is veel slechter.
Nr 49 was na 2 weken verkocht, Nr 23 na 2 maanden nog niet.
Strijp in Rijswijk is misschien een optie,Peacefield78 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:25:
@noucmen Is Rijswijk niet te ver van die bijzondere basisschool in Delft?
Of misschien Wateringen.
Oud rijswijk is te oud.
Ik weet niet in welk stad de school is, maar indien Delft zou ik goed nadenken of je dan in wateringen wilt wonen.
@noucmen nummer 23? Gentiaan?
Heb je het nou over andere huizen?
Andere verkoopmakelaars js trouwens niet relevant, wordt vaak onderling afgestemd
Heb je het nou over andere huizen?
Andere verkoopmakelaars js trouwens niet relevant, wordt vaak onderling afgestemd
CISSP! Drop your encryption keys!
Eerder had @noucmen het over een basisschool in Delft die het per se moest worden. Waarom weet ik niet. Maar daarom vielen bepaalde delen van Delft af (afstand tot school).c-nan schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:38:
Ik weet niet in welk stad de school is, maar indien Delft zou ik goed nadenken of je dan in wateringen wilt wonen.
Straks heb ik een bezichtiging naar een (misschien) off-market woning: nog niet op FB of Move.
Dat zou snel geld voor beide aankoopmakelaar en verkoopmakelaar zijn, want ze weten dat ik dit woning meestal zou willen kopen, en dat de verkoopmakelaar hoeft bijna niks te doen.
Locatie is 7.5/10, het huis 7.5/10, veel minder competitie dan normaal. Wel doen, toch ?
Waar moet ik opletten ? Misschien moet er een taxateur langskomen binnen de bedenkt tijd (tussen dag 1 en dag 10) ??? Een bouwkundig keuring is minder belangrijk want de woning is nog jonger dan 20 jaar, en vaak is alleen nodig als er een indicatie van problemen in de taxatie rapport.
Spannend
Dat zou snel geld voor beide aankoopmakelaar en verkoopmakelaar zijn, want ze weten dat ik dit woning meestal zou willen kopen, en dat de verkoopmakelaar hoeft bijna niks te doen.
Locatie is 7.5/10, het huis 7.5/10, veel minder competitie dan normaal. Wel doen, toch ?
Waar moet ik opletten ? Misschien moet er een taxateur langskomen binnen de bedenkt tijd (tussen dag 1 en dag 10) ??? Een bouwkundig keuring is minder belangrijk want de woning is nog jonger dan 20 jaar, en vaak is alleen nodig als er een indicatie van problemen in de taxatie rapport.
Spannend
1. Wat vind je van de locatienoucmen schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:05:
Waar moet ik opletten ?
2. Spreekt de buitenkant van het huis je aan
3. Zijn er voldoende slaapkamers
4. Is woonkamer groot genoeg
5. Volstaan keuken/badkamer of zijn ze na 20 jaar wel aan vervanging toe
6 t/m 25. Laat alle overwegingen als ‘weinig concurrentie DUS ik moet gaan kijken’, ‘snelverdiend voor makelaar’ etc weg. Het enige dat belangrijk is, is of jij en je gezin in dit huis, op deze locatie willen wonen en of je dat kunt betalen. Als dat 3xja is, doe je een bod en wacht je af.
Wat vind je vrouw ervan?
[ Voor 30% gewijzigd door Sport_Life op 29-08-2021 12:19 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
- Of wij daar willen wonen: normaal gesproken 6.5-7/10, maar omdat er weinig keuzen, is de score naar 7.5/10 gezet. Dit vijndt mijn vrouw ook
- Of wij kunnen betalen: zeker
Ben wel benieuwd, mag ik de Funda link via PM?noucmen schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:27:
- Of wij daar willen wonen: normaal gesproken 6.5-7/10, maar omdat er weinig keuzen, is de score naar 7.5/10 gezet. Dit vijndt mijn vrouw ook
Als ik jullie zo hoor zou ik er een goed bod neerleggen (wel enigszins binnen de perken natuurlijk), de kans dat jullie samen een 7,5 geven is volgens mij niet zo groot?
Nog niet op Funda :-).Sport_Life schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:34:
[...]
Ben wel benieuwd, mag ik de Funda link via PM?![]()
Als ik jullie zo hoor zou ik er een goed bod neerleggen (wel enigszins binnen de perken natuurlijk), de kans dat jullie samen een 7,5 geven is volgens mij niet zo groot?
Wij zijn nu beide minder picky in ons criteria's.
Als je Excel zegt 7 procent overbieden, doe dan gewoon 17 procent. Dan heb je de woning en je weet de maandlasten. Nu ga je weer 7 procent bieden en lukt het niet. Volgend jaar weer 15 procent erbij, succes!
Is het zo erg gesteld met de prijsstijgingen? 15% op jaarbasis? in regio Delft?ColeJ schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:59:
Als je Excel zegt 7 procent overbieden, doe dan gewoon 17 procent. Dan heb je de woning en je weet de maandlasten. Nu ga je weer 7 procent bieden en lukt het niet. Volgend jaar weer 15 procent erbij, succes!
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Is misschien haalbaar, en als het zo is, dan moet ik inderdaad veel meer dan mijn excel biedenMonkeydancer schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 16:19:
[...]
Is het zo erg gesteld met de prijsstijgingen? 15% op jaarbasis? in regio Delft?
Hoe was het huis? Goed bevallen voor jou en je vrouw? Ook leuk voor je kids?
Ha @noucmen, ben ook wel benieuwd naar hoe de bezichtiging was. Zou fijn voor jou en je vrouw zijn wanneer dit voor jullie allebei een prettig huis is en je het kunt bemachtigen! Dat brengt wat rust voor jullie en voor de kinderen.
Bedankt voor jullie berichten,
De bezichtiging komt nog.
Ik ben bijna klaar mee, als dit ook niet lukt volgende keer ga ik 5% boven mijn excel bieden.
De bezichtiging komt nog.
Ik ben bijna klaar mee, als dit ook niet lukt volgende keer ga ik 5% boven mijn excel bieden.
@noucmen mag ik je een vervelende vraag stellen? Bied jij zelf en uit eigen naam op woningen of doet een aankoopmakelaar dat? Een oud-medestudent en een goede kennis van mij (master fiscaal recht, werkend op de Zuidas bij één van de big 4 kantoren) kon er twee jaar geleden maar niet tussen komen, zij zochten een huis in de stad waar ik toen woonde. Ondanks dat ze allebei een goede baan met dito inkomen hadden, en ook flink boven de vraagprijs boden. Zeker voor die periode, de markt was toen nog niet zo oververhit als nu. Ik had redelijk goede kennis van de markt in die stad en met de biedingen was echt niks mis.
Zij zijn beide van niet-westerse komaf en ik kreeg het idee dat het niet in de biedingen zat maar in hun achtergrond. Op mijn advies hebben ze er een aankoopmakelaar tussen gezet die namens hen ging bieden zonder te noemen voor wie het was. En de volgende drie huizen die ze de week erop hadden bezichtigd, en waarbij ze minder overboden dan de woningen daarvoor, kregen ze alledrie.
Vandaar mijn vraag. Misschien moet je een aankoopmakelaar voor je laten onderhandelen. Bij een woning kan je zelfs de koopovereenkomst nog door wen gevolmachtigde laten tekenen (de aankoopmakelaar tekent dan namens een "nader te noemen meester").
Edit: typo
Zij zijn beide van niet-westerse komaf en ik kreeg het idee dat het niet in de biedingen zat maar in hun achtergrond. Op mijn advies hebben ze er een aankoopmakelaar tussen gezet die namens hen ging bieden zonder te noemen voor wie het was. En de volgende drie huizen die ze de week erop hadden bezichtigd, en waarbij ze minder overboden dan de woningen daarvoor, kregen ze alledrie.
Vandaar mijn vraag. Misschien moet je een aankoopmakelaar voor je laten onderhandelen. Bij een woning kan je zelfs de koopovereenkomst nog door wen gevolmachtigde laten tekenen (de aankoopmakelaar tekent dan namens een "nader te noemen meester").
Hallo, jij heb helemaal gelijk.mr.Millenarian schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:48:
@noucmen mag ik je een vervelende vraag stellen? Bied jij zelf en uit eigen naam op woningen of doet een aankoopmakelaar dat? Een oud-medestudent en een goede kennis van mij (master fiscaal recht, werkend op de Zuidas bij één van de big 4 kantoren) kon er twee jaar geleden maar niet tussen komen, zij zochten een huis in de stad waar ik toen woonde. Ondanks dat ze allebei een goede baan met dito inkomen hadden, en ook flink boven de vraagprijs boden. Zeker voor die periode, de markt was toen nog niet zo oververhit als nu. Ik had redelijk goede kennis van de markt in die stad en met de biedingen was echt niks mis.
Ik heb nu een aankoopmakelaar, maar een paar keer eerder heb ik ook zelf een bod uit gebracht: Nul resultaat.
Ben je de aankopen die je hebt geannuleerd nu al vergeten?noucmen schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:33:
Ik heb nu een aankoopmakelaar, maar een paar keer eerder heb ik ook zelf een bod uit gebracht: Nul resultaat.
Die was met een aankoopmakelaarJeroenE schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:50:
[...]
Ben je de aankopen die je hebt geannuleerd nu al vergeten?
Daar had hij direct op de website geboden.mwa schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:24:
[...]
Ook waar je per ongeluk op had geboden zonder je vrouw te informeren en je de woning gegund kreeg?
Ik krijg een beetje het gevoel dat als een bieding slaagt dat hij er dan toch vanaf ziet omdat het boven de marktprijs is 🥲
Het budget ging eerst van bijna een miljoen naar nu rond de 5 ton?Wolly schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:27:
[...]
Daar had hij direct op de website geboden.
Ik krijg een beetje het gevoel dat als een bieding slaagt dat hij er dan toch vanaf ziet omdat het boven de marktprijs is 🥲
Goed nieuws: ik krijg een toewijzing naar een nieuwbouw !!!
Nu moet ik een tijdelijk oplossing zoeken: huren of kopen van een klein apartement tijdens die 20 maanden.
Nu moet ik een tijdelijk oplossing zoeken: huren of kopen van een klein apartement tijdens die 20 maanden.
Gefeliciteerd!!noucmen schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:49:
Gefeliciteerd! Kunnen we door naar een topic voor zonnepanelen voor je nieuwe huis 
Je vrouw ook helemaal tevreden?
[ Voor 3% gewijzigd door Jaer op 30-08-2021 16:15 ]
Anoniem: 39993
Casco. Kan niet beter natuurlijk. Kan ze alles zelf uitzoeken.Jaer schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:15:
Gefeliciteerd! Kunnen we door naar een topic voor zonnepanelen voor je nieuwe huis
Bij een ander huis was een badkamer of toilet toch te duur als vervanging.. we gaan het zienAnoniem: 39993 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:18:
[...]
Casco. Kan niet beter natuurlijk. Kan ze alles zelf uitzoeken.
Is Casco een merk van badkamer ?Anoniem: 39993 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:18:
[...]
Casco. Kan niet beter natuurlijk. Kan ze alles zelf uitzoeken.
Nee, casco is nog geen badkamer.... en nog geen keuken.... (tenzij je voor een standaard projectkeuken en projectbadkamer gaat) en nog geen vloer- en wandafwerking.... Casco = kaal huis.
Gefeliciteerd! Ik zou niet kopen voor 20 mnd, maar blijven wonen waar je nu woont of huren. Voordat je huis verkocht en opgeleverd is, ben je een paar maanden verder. Voor die relatief korte tijd een huis kopen en weer verkopen als nieuwbouw is opgeleverd, is echt zonde van het geld. Los even van de moeite die het kost om een huis te vinden. Dus huis te koop zetten, huurappartement zoeken en daar blijven wonen tot je nieuwbouw helemaal klaar is. Geen gedoe met overbruggingskrediet of vertraging in bouw en zo.noucmen schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:49:
Never mind
[ Voor 94% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 30-08-2021 18:04 ]
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Maar gefeliciteerd! En ga je het ook doen? Of toch maar weer niet?.
Oh welk nieuwbouwproject is het geworden?
Als ik mag thumb-down op jou, ga ik dat doen
Ik ga later over dit delenGijsje22 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:03:
Maar gefeliciteerd! En ga je het ook doen? Of toch maar weer niet?.
Gefeliciteerd.
Maar wel een beetje treurig... komt de saga dan ten einde? ;-(
20 maanden bouw en dan nog badkamer, keuken, vloer, zonnepanelen en dat is als het allemaal door gaat.Compuchip87 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:46:
Gefeliciteerd.
Dit is nog lang niet ten einde
Gefeliciteerd @noucmen! Ben wel nieuwsgierig naar het huis dat het geworden is. Als de deal rond is, deel je het dan hier?
Er gaat nog veel op je afkomen
Gelukkig zijn de meesten hier zeer geduldig en behulpzaam
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Ja, zeker wel, bedanktPeacefield78 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:06:
Gefeliciteerd @noucmen! Ben wel nieuwsgierig naar het huis dat het geworden is. Als de deal rond is, deel je het dan hier?
Als je met dubbel HR++ bedoeld dan valt het wel mee. Isolatieverschil met Triple Glas is niet zo idioot groot.noucmen schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:04:
Een vraagje: is het niet normaal om te zien een bodem warmtepomp huis met dubbel en niet glazen ?
Voor de grote ramen in de huiskamer zou ik met nieuwbouw eerder Triple verwachten maar voor slaapkamer ramen waarom niet. Daarvoor maakt het lichtere gewicht het beter hanteerbaar.
Bodem warmtepomp met nieuwbouw is voor de lange termijn wel het meest gunstig.
Ons nieuwbouw (oplevering ook over +/- 20 maanden) komt met een bodemwarmtepomp, 9 panelen en triple glas.
Maar uit je vraag lijkt het alsof jij dat niet krijgt?
Nu niet al gaan twijfelen henoucmen schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:04:
Een vraagje: is het niet normaal om te zien een bodem warmtepomp huis met dubbel en niet glazen ?

In ieder geval gefeliciteerd! Ik hoop dat jij, je vrouw en kids het er fijn gaan hebben.
Gefeliciteerd.
Gezien de termijn en onvermijdelijke uitloop zou ik me wel alvast gaan richten op een middelbare school. De basisschool die zou belangrijk is gaan ze niet meer zien
Gezien de termijn en onvermijdelijke uitloop zou ik me wel alvast gaan richten op een middelbare school. De basisschool die zou belangrijk is gaan ze niet meer zien
PBc-nan schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:45:
Ons nieuwbouw (oplevering ook over +/- 20 maanden) komt met een bodemwarmtepomp, 9 panelen en triple glas.
Gefeliciteerd! En lees even elke post van Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 3 door voordat je je komende 500 brainfarts over een nieuwbouwwoning hier gaat vragen.
[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 31-08-2021 12:27 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Nog niet definitief dat ik dat nieuwbouw nummer zal nemen.
1) Er zijn nu al een paar min punten van dit project
- Ten minste 2 fouten in de documentatie: waarvan een is fataal: de kaveloppervlak is werklijk 51% kleiner dan vermeld in de officiel documentatie
- Bizarre parkerplaats indeling
2) De bouwnummer heeft een te kleine kavel
All in all: dit project's ontwerp lijkt me minder goed is gemaakt dan een gemiddelde nieuwbouw project.
Ik wacht nog af de bezichtiging voor een bestand bouw, volgende week weet ik beter.
- Ten minste 2 fouten in de documentatie: waarvan een is fataal: de kaveloppervlak is werklijk 51% kleiner dan vermeld in de officiel documentatie
All in all: dit project's ontwerp lijkt me minder goed is gemaakt dan een gemiddelde nieuwbouw project.
Ik wacht nog af de bezichtiging voor een bestand bouw, volgende week weet ik beter.
[ Voor 43% gewijzigd door noucmen op 31-08-2021 13:14 ]
Op een bepaald moment zal ik dit delen ....
51%? Dan begin ik moeite te krijgen met dit als een "fout" te zien. 51% kleiner op een kavel van bijvoorbeeld 300 m2 is dan nog maar 145 m2? Dat kan geen foutje zijn. Daar is iets anders aan de hand.
Anoniem: 1279036
een waarnemings/interpretatie fout zou ik niet uit willen sluiten als mogelijkheid....Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:01:
51%? Dan begin ik moeite te krijgen met dit als een "fout" te zien. 51% kleiner op een kavel van bijvoorbeeld 300 m2 is dan nog maar 145 m2? Dat kan geen foutje zijn. Daar is iets anders aan de hand.
Wat is officiële documentatie en wat is documentatie? Als een perceel nog gesplitst moet worden krijg je de oude waarde te zien voor splitsing bv.noucmen schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:06:
Meer de slordigheid van de hele team:Anoniem: 1279036 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:21:
[...]
een waarnemings/interpretatie fout zou ik niet uit willen sluiten als mogelijkheid....
- Ontwikkelaar heeft de kaveloppervlak en ook kavel afmetingen niet geketend
- Web admin denkt dat alle kaveloppervlak het zelf is, en vertoon op hun website.
- Verkoop team denkt dat ook, tot de moment dat ik meer vraag stelt, die uitlegd met een paar nonsenses.
2 weken geleden, toen ik ook een andere vraag gestellen heb over hoe groot de woonkamer is, de verkoopmakelaar tijdens het beantwoorden heeft ook een fout gevonden in de tekeningen: dat type huis A heeft tekening B.
Als er nog meer vragen zijn, worden nog meer fouten gezien.
Het lijkt me op, dat hun manier voor dit project was: "de markt is verhit, let's throw the shit out which would be bought any way".
[ Voor 7% gewijzigd door noucmen op 31-08-2021 16:13 ]
klinkt beetje amateuristisch en slordig inderdaad.noucmen schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:11:
[...]
Meer de slordigheid van de hele team:
- Ontwikkelaar heeft de kaveloppervlak en ook kavel afmetingen niet geketend
- Web admin denkt dat alle kaveloppervlak het zelf is, en vertoon op hun website.
- Verkoop team denkt dat ook, tot de moment dat ik meer vraag stelt, die uitlegd met een paar nonsenses.
2 weken geleden, toen ik ook een andere vraag gestellen heb over hoe groot de woonkamer is, de verkoopmakelaar tijdens het beantwoorden heeft ook een fout gevonden in de tekeningen: dat type huis A heeft tekening B.
Als er nog meer vragen zijn, worden nog meer fouten gezien.
Het lijkt me op, dat hun manier voor dit project was: "de markt is verhit, let's throw the shit out which would be bought any way".
ondanks de markt hebben ze geen baat bij 'gezeur' overigens , zou dus niet verwachten dat ze opzettelijk slordig zijn.
Ik heb nog wel meer anekdotes van fouten die ondanks proeflezen van vijf verschillende personen we er na een halfjaar uitpikten.
dus even resumerend: je bent al lang op zoek naar een huis. Je kunt bijna niets vinden want het is niet goed, of het deugt niet. Nu sta je ingeschreven voor een nieuwbouwwoning en schiet je het af op foutieve documentatie? manmanmannoucmen schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:06:
hoe groot is de kavel eigenlijk? is het een tussenwoning, hoek, twee-onder-eenkapper?
Er zijn altijd fouten, bug-free bestaat niet.Señor Sjon schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:30:
Ik heb nog wel meer anekdotes van fouten die ondanks proeflezen van vijf verschillende personen we er na een halfjaar uitpikten.
Maar 51% verschil van kaveloppervlak heb ik niet gezien
Het is minder dan 60m2 kaveloppervlak voor een duur huis. Ongelooflijk.107mb schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:41:
[...]
Nu sta je ingeschreven voor een nieuwbouwwoning en schiet je het af op foutieve documentatie? manmanman
hoe groot is de kavel eigenlijk? is het een tussenwoning, hoek, twee-onder-eenkapper?
[ Voor 5% gewijzigd door noucmen op 31-08-2021 17:10 ]
Een kavel van 60m2? Dat kan nooit natuurlijk als je ook nog een tuin hebt. Of is het 60m2 kleiner dan waarmee geadverteerd wordt?noucmen schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:07:
[...]
Het is minder dan 60m2 kaveloppervlak voor een duur huis. Ongelooflijk.
en wat bedoel je met kavel? niet alleen de achtertuin? want een normaal huis is 5,7 m breed en 10 meter lang. dat is al 57 m2. dan hou je een tuin over van 50 cm diep. lijkt mij stug. ik denk dat je een aantal begrippen door elkaar haalt.
Nee, is bevestigd door de verkoopmakelaar: geen tuin, woonkamer op 1e verdieping, begande grond is klein zo dat er 2 parkeerplaatsen zijn: 1 voor de eigenaar en 1 voor de buren.107mb schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:42:
en wat bedoel je met kavel? niet alleen de achtertuin? want een normaal huis is 5,7 m breed en 10 meter lang. dat is al 57 m2. dan hou je een tuin over van 50 cm diep. lijkt mij stug. ik denk dat je een aantal begrippen door elkaar haalt.
Niet normaal kavel en ontwerp voor dit regio
Wat denken jullie aan dit project.
https://www.porseleinenho...vierlaags-tussenwoningen/
De kaveloppervlak van iedere woning is heel klein, en dit duurste woning: 729k heeft maar 50m2 grond.
https://docdro.id/3vzsA5i
Als ik dit wil vergelijken met een bestande woning heel dicht bij, is de bestand woning veel veel goedkoper (verkocht voor rond 600-610k, mijn vrouw wilt dit niet omdat zij denk dat ik niet kan renoveren) https://www.funda.nl/koop...42471756-drukkerijlaan-2/, omdat 245m2 grond dichtbij centrum Delft is heel raar.
Of mis ik wat ?
N.B.: ik ga straks vertellen waarom is er dit vergelijking.
De kaveloppervlak van iedere woning is heel klein, en dit duurste woning: 729k heeft maar 50m2 grond.
Als ik dit wil vergelijken met een bestande woning heel dicht bij, is de bestand woning veel veel goedkoper (verkocht voor rond 600-610k, mijn vrouw wilt dit niet omdat zij denk dat ik niet kan renoveren) https://www.funda.nl/koop...42471756-drukkerijlaan-2/, omdat 245m2 grond dichtbij centrum Delft is heel raar.
Of mis ik wat ?
[ Voor 13% gewijzigd door noucmen op 01-09-2021 09:57 ]
Veel goedkoper valt ook wel mee. Ze adverteren met de vraagprijs maar zal mij niets verbazen als die ruim boven de vraagprijs verkocht is.noucmen schreef op woensdag 1 september 2021 @ 00:21:
Wat denken jullie aan dit project.
Als ik dit wil vergelijken met een bestande woning heel dicht bij, is de bestand woning veel veel goedkoper https://www.funda.nl/koop...42471756-drukkerijlaan-2/, omdat 245m2 grond dichtbij centrum Delft is heel raar.
Of mis ik wat ?
De bestaande woning is 16 jaar oud, minder isolatie, geen warmtepomp maar een gas gestookte cv ketel die dus al 16 jaar oud is.
Locatie, geen nieuwbouw en qua woon oppervlakte is de bestaande woning gelijk aan de kleinste 3-laagse tussenwoning van je nieuwbouw project.
Dat nieuwbouwproject heeft (soms) meer buitenruimtes/balkons inclusief 1 of 2 parkeerplekken en een berging.
Ik denk dat je een hoop zaken niet begrijpt omdat je de Nederlandse taal niet altijd begrijpt. Bedoel ik niet vervelend maar ik zou je sterk aanraden een goede vriend of aankoop makelaar dit hele traject met je te begeleiden want dit gaat denk ik niet snel tot succes leiden als ik dit topic volg.
[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 01-09-2021 07:17 ]
@noucmen Bij het project is de achtertuin dus op de 1e verdieping. Op de begane grond is een gezamenlijke parkeergarage. Daarom heb je dus ook zelf zo weinig grond oppervlakte, de gezamenlijke parkeergarage is mandelig.
Ook al is de parkeergarage niet jouw volledige eigendom, je moet er natuurlijk wel voor betalen. Het is niet zo dat die grond dan maar van niemand is.
Ik zag zo snel geen mogelijkheid om meer informatie te vinden, anders dan een account aanmaken (en daar heb ik geen zin in).
Zoiets zou niet mijn persoonlijke voorkeur hebben, want dan heb je een eigen huis maar toch ook nog een VVE, al is het maar alleen voor de parkeergarage.
Ook al is de parkeergarage niet jouw volledige eigendom, je moet er natuurlijk wel voor betalen. Het is niet zo dat die grond dan maar van niemand is.
Ik zag zo snel geen mogelijkheid om meer informatie te vinden, anders dan een account aanmaken (en daar heb ik geen zin in).
Zoiets zou niet mijn persoonlijke voorkeur hebben, want dan heb je een eigen huis maar toch ook nog een VVE, al is het maar alleen voor de parkeergarage.
en weer lijkt het richting allerlei pseudo nauwkeurige cijfermatige vergelijkingen te gaan.
mijn advies: koop dat huis waarvan de aspecten je aanstaan , je de prijs kan en wil betalen.
nieuwbouw heeft doorgaans het aspect dat er geen onderhandeling is over de prijs, dat kan het afwegen vergemakkelijken. Geen gedoe met overbieden waarbij of een ander er met het huis vandoor gaat of je achteraf te veel betaald denkt te hebben.
zelf zou ik mijn pannendak niet in willen ruilen voor een blokkendoos die ik meer als meerlaags appartement zie, maar ja , jij wil waarschijnlijk niet iets op de locatie waar ik woon. Dit zeg ik omdat je uiteindelijk zelf -met je vrouw- uiteraard moet beslissen, zie advies in 2e regel van mijn post.
mijn advies: koop dat huis waarvan de aspecten je aanstaan , je de prijs kan en wil betalen.
nieuwbouw heeft doorgaans het aspect dat er geen onderhandeling is over de prijs, dat kan het afwegen vergemakkelijken. Geen gedoe met overbieden waarbij of een ander er met het huis vandoor gaat of je achteraf te veel betaald denkt te hebben.
zelf zou ik mijn pannendak niet in willen ruilen voor een blokkendoos die ik meer als meerlaags appartement zie, maar ja , jij wil waarschijnlijk niet iets op de locatie waar ik woon. Dit zeg ik omdat je uiteindelijk zelf -met je vrouw- uiteraard moet beslissen, zie advies in 2e regel van mijn post.
Overigens heb je dus, als ik het goed begrijp, achter het terras dat op tekening staat, ook nog een gedeelte daktuin (op het dak van de parkeergarage). Ik haalde niet uit de documentatie of dat automatisch een privé daktuin is, of gedeeld met de andere eigenaren. De informatie op de site is daarover niet duidelijk (ik heb wel een account aangemaakt om te kijken, maar dat was vannacht, dus misschien heb ik ook niet helemaal goed gekeken).
Ook voor nieuwbouwprojecten geldt op het moment dat de keuze niet reuze is, en dat op vrijwel alle projecten meer inschrijvingen komen dan er huizen beschikbaar zijn. Ik weet niet hoe lang je tijd hebt gekregen om hierover te beslissen? Ik denk dat wanneer jij dit niet koopt er wel anderen geïnteresseerd zijn.
Dus opnieuw het advies, zoals ook hierboven gegeven: zie je jezelf hier wonen, ziet je vrouw zichzelf hier wonen, is het een fijne omgeving voor de kinderen? Ik zie alvast één pluspunt: geen schuine muren
Overigens snap ik wel dat je zo kunt twijfelen over de uitgave van zoveel geld; het is geen broodje wat je koopt en een huis is iets wat je (vaak) voor de wat langere termijn koopt (zeker met kinderen). Maar ik denk dat er met het kopen van een huis vrijwel nooit een moment komt dat er helemaal geen twijfel is, of dat er helemaal geen minpunten aan het huis zitten. Je hebt iemand nodig die de knoop voor je doorhakt. Spreek met je vrouw af of zij dat kan zijn, of wellicht een familielid of vriend die je vertrouwt. Iemand moet jou de drempel over helpen denk ik.
Edit: zorg dat de persoon die de knoop voor je doorhakt weet wat je financiële mogelijkheden zijn!
Succes!
Ook voor nieuwbouwprojecten geldt op het moment dat de keuze niet reuze is, en dat op vrijwel alle projecten meer inschrijvingen komen dan er huizen beschikbaar zijn. Ik weet niet hoe lang je tijd hebt gekregen om hierover te beslissen? Ik denk dat wanneer jij dit niet koopt er wel anderen geïnteresseerd zijn.
Dus opnieuw het advies, zoals ook hierboven gegeven: zie je jezelf hier wonen, ziet je vrouw zichzelf hier wonen, is het een fijne omgeving voor de kinderen? Ik zie alvast één pluspunt: geen schuine muren
Overigens snap ik wel dat je zo kunt twijfelen over de uitgave van zoveel geld; het is geen broodje wat je koopt en een huis is iets wat je (vaak) voor de wat langere termijn koopt (zeker met kinderen). Maar ik denk dat er met het kopen van een huis vrijwel nooit een moment komt dat er helemaal geen twijfel is, of dat er helemaal geen minpunten aan het huis zitten. Je hebt iemand nodig die de knoop voor je doorhakt. Spreek met je vrouw af of zij dat kan zijn, of wellicht een familielid of vriend die je vertrouwt. Iemand moet jou de drempel over helpen denk ik.
Edit: zorg dat de persoon die de knoop voor je doorhakt weet wat je financiële mogelijkheden zijn!
Succes!
[ Voor 3% gewijzigd door Peacefield78 op 01-09-2021 08:41 ]
Bedankt allen,
Ik heb zeker iemand nodig die mij kan helpen, naast een aankoopmakelaar.
Mijn huidige aankoopmakelaar, hoewel hij een off-market deal voor mij kan zorgen, beantwoord mij bijna nooit.
Mijn probleem is niet alleen de te korte van NL taal vaardigheid, maar ook mijn chaotisch hoofd (gedachten).
Mijn huidige aankoopmakelaar, hoewel hij een off-market deal voor mij kan zorgen, beantwoord mij bijna nooit.
Mijn probleem is niet alleen de te korte van NL taal vaardigheid, maar ook mijn chaotisch hoofd (gedachten).
stop dan eens om hier alles te posten. 100 mensen = 50 verschillende meningen. Daar wordt het voor jou niet beter van.noucmen schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:55:
Mijn probleem is [...] mijn chaotisch hoofd (gedachten).
Praat met jouw vrouw en zet alles op papier. Wensen, eisen.... per gevonden woning schrijf je alle plus en minpunten op, hang er een waarde aan, en hou het tegen je eisen en wensen lijstje.
Wij tweakers betalen de hypotheek niet en we wonen er ook niet. dus ga eens wat minder van ons uit en meer van jezelf en jouw vrouw.
En wat denken jullie aan dit project https://www.1221-delft.nl/nl/aanbod/ ?
Er zijn 15 prive' Parkeerplaatsen (groen klein rechthoeken) voor 15 woningen.
Iedere bouwnummer 46 t/m 49 heeft maar 49 m2 grond. Zijn ze te duur (685-680k), hoewel ze met 171m2 woonoppervlak zijn ? Dit is de plattegrond van hun https://pam.eye-move.nl/p...1f0-86c4-1c68456395cb.pdf
Locatie is dichtbij centrum Delft, daarom durven de ontwikkelaar zo veel geld vragen. Maar centrum Delft is ook heel duur: dit is rond 900k verkocht https://www.funda.nl/koop...7715-graaf-floriskade-12/ en zijn buur huizen zijn ook tussen 900-1100k verkocht.
Iedere bouwnummer 46 t/m 49 heeft maar 49 m2 grond. Zijn ze te duur (685-680k), hoewel ze met 171m2 woonoppervlak zijn ? Dit is de plattegrond van hun https://pam.eye-move.nl/p...1f0-86c4-1c68456395cb.pdf
Locatie is dichtbij centrum Delft, daarom durven de ontwikkelaar zo veel geld vragen. Maar centrum Delft is ook heel duur: dit is rond 900k verkocht https://www.funda.nl/koop...7715-graaf-floriskade-12/ en zijn buur huizen zijn ook tussen 900-1100k verkocht.
[ Voor 26% gewijzigd door noucmen op 01-09-2021 10:06 ]
Daarnaast moet je je eisen eens wat beter voor jezelf op papier zetten. Ik zie iedere keer huizen voorbij komen die voldoen aan wat je zegt te willen, maar waarbij je toch weer iets nieuws hebt wat je tegen staat. Het lijkt er af en toe op dat je een reden zoekt om een huis niet te kopen ipv dat je kijkt naar welk huis je wel wilt kopen.noucmen schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:55:
Bedankt allen,
En bovenal zul je je er bij neer moeten leggen dat je geen huis gaat vinden die 100% is wat je wilt. Dat is nl. zo goed als nooit het geval. Een huis kopen is alle voor- en nadelen naast elkaar leggen en kijken welke er het beste uitkomt.
[removed]
Ja. Elke woning is te duur. Vooral nieuwbouw. Laat dat je vooral niet tegenhouden. Kijk naar de overige eigenschappen of die je aan staan en kijk of je het kunt betalen. Als je op beide dingen "ja" kunt antwoorden, dan doen. Als 1 van beide "nee" is, dan niet doen. Vooral bij nieuwbouw: Laat het los of iets 'te duur' is.noucmen schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:03:
Zijn ze te duur (685-680k),
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
en wat heb je aan mijn mening? ik vind het te duur, lelijk gebouw, ontzettend dicht op elkaar, ik wil absoluut niet in Delft e.o. wonen. Wel veel woonoppervlak als pluspunt. Maar nogmaals, daar heb jij niets aan. vraag het dus ook niet.noucmen schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:03:
Voor het kopen van een nieuw auto, kan ik meestal "Ja" met betalen, en kan ik ook meestal "Ja" met hun eigenschappen. Maar toch zal ik bijna altijd een Toyota gaan kopen omdat ik bijna nooit in problemen komen, dankzij de reputaties van Toyota (verzameld door veel recencies werldwijd).naitsoezn schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:10:
[...]
Ja. Elke woning is te duur. Vooral nieuwbouw. Laat dat je vooral niet tegenhouden. Kijk naar de overige eigenschappen of die je aan staan en kijk of je het kunt betalen. Als je op beide dingen "ja" kunt antwoorden, dan doen. Als 1 van beide "nee" is, dan niet doen. Vooral bij nieuwbouw: Laat het los of iets 'te duur' is.
Voor het kopen van een woning, jammer genoeg dat ik die recencies en reputatie niet kan vinden. Daarom moet ik hier vragen.
Van Silfhout en Hoogtoorn is de grootste makelaardij kantoor in Delft, maar misschien hebben ze minder ervaring in nieuwbouw ? Ze zijn de verkoopmakelaar voor dit project Porseleinehof en ook project 1221.
In regio Haaglanden kan ik de reputatie voor Frisia en Olsthoorn makelaar in nieuwbouw makelijker vinden.
Ja, te duur voor die klein grond, ook te dichtbij elkaar.107mb schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:12:
[...]
en wat heb je aan mijn mening? ik vind het te duur, lelijk gebouw, ontzettend dicht op elkaar, ik wil absoluut niet in Delft e.o. wonen. Wel veel woonoppervlak als pluspunt. Maar nogmaals, daar heb jij niets aan. vraag het dus ook niet.
Maar plus punt: plattedak en groot woonoppervlak.
Het lijkt me op dat je liever voor project Schoemaker Plantage, Grasbuurt phase 1 heb ? https://www.schoemakerplantage.nl/woningen/aanbod/107mb schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:12:
[...]
en wat heb je aan mijn mening? ik vind het te duur, lelijk gebouw, ontzettend dicht op elkaar, ik wil absoluut niet in Delft e.o. wonen. Wel veel woonoppervlak als pluspunt. Maar nogmaals, daar heb jij niets aan. vraag het dus ook niet.
Is veel groener dan die project 1221 en Porseleinenhof, maar jammer: schuine dak.
Wat heb je toch met een platdak? Zet op een puntdak een dakkapel en je bereikt bijna hetzelfde. Bepaal ook eerst nu je budget, ik zie huizen van 550 en van bijna 700/800 voorbij komen. Als je dat weet kan je daarop gericht gaan zoeken. Ook gaat de locatie weer van hot naar her.
Dus:
-Max budget:
-welke locatie:
En ga dan naar je aankoopmakelaar met die opdracht. En vertrouw die beste man/vrouw ook een keer! Want daar zit ook een deel van het probleem volgens mij.
Oh en hou er bij nieuwbouw rekening mee dat je zo 100k kwijt bent aan meerwerk, stucwerk, keukens badkamers, vloeren enz..
Dus:
-Max budget:
-welke locatie:
En ga dan naar je aankoopmakelaar met die opdracht. En vertrouw die beste man/vrouw ook een keer! Want daar zit ook een deel van het probleem volgens mij.
Oh en hou er bij nieuwbouw rekening mee dat je zo 100k kwijt bent aan meerwerk, stucwerk, keukens badkamers, vloeren enz..
[ Voor 11% gewijzigd door Gijsje22 op 01-09-2021 10:24 ]
Pal tegenover de Gamma en woonwinkels! Dat is in het begin handig maar daarna zou ik mij kapot ergeren.noucmen schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:03:
En die huizen aan de overkant en nieuw te bouwen appartementen, is dat sociale huur?
Dit topic is gesloten.