Toon posts:

Noucmen's saga om een huis te kopen

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 51.305 views

• noucmen
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 16:00
Beste mede-forumers,

Hoe ernstig is oplevering & material kosten op dit moment t.o.v. Jan 2021 ? (Corona, bos brand in VS & Canada, Suez kanal, overstrooming Europa + China)

Bij een "special" woning met 170 m2 wonen, 570m3 inhoud moet ik denken om de volgende nieuw items te kopen & laten monteren

- 10-15k: Keuken, L vorm 6m lang (buiten kant van de L vorm), alles van Siemens: inductie, 1 combi, 1 vaatwasser, 1 afzuigkap, en ook rond 4m lang boven-hoofd kast

- 6k: Volledig laminaat voor 160m2 laten doen (dus laminaat kopen, en soms leggen ze met een lage tarief)

- 3k: 2 nieuwe toiletten (1 in de toilet op BG en 1 in de badkamer op 1e verdieping)

- 1k: 1 douche cabin

- 1k: Badkamer: ongeveer max 1 m2 van nieuw tegels omdat de oude niet vaste zitten (maar misschien moet nog meer nieuw tegels in als de oude witte tegel nu gelig er uit ziet)
---------------------------------------------------------------------------------------------
Totaal: max 30k kwa material + arbeid <-- Is dit ver-onderinschatteerd ?

En ook nog: de geur van de honden weg te doen van de muren: huidige eigenaar heeft honden en slecht ventilatie. Ik hoop dat met nieuw verf en iets special behandeling kan het weg ???

Bedankt

PS: Ik kan zelf laminaat leggen, en kan mee helpen met het monteren van keuken. De toilet heb ik een keer uit demonteerd en weer gemonteerd. Douche cabin heb ik ook een keer gemonteerd met silicon.
Modbreak:Verplaatst uit Ervaring met huis kopen - Deel 8 waar ook de voorgeschiedenis te vinden is.

[Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 28-07-2021 15:33]

• noucmen
The Killer schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:54:
[...]

Als je schuldenvrij (buiten bestaande hypotheek) en BKR-vrij bent en je taxatiewaarde voldoende is, is de kans op afwijzing voor een hypotheek zelfs op de top van je leenvermogen verwaarloosbaar. Als je daar onder zit en cash genoeg, dan is 'ie nihil. Je kunt alles van tevoren regelen met je hypotheekadviseur, taxatie in de drie dagen bedenktijd en je loopt virtueel geen risico. Ik zou in deze markt hetzelfde doen als jij.
1) Ons BKR gegevens:
- Mijn vrouw 1 lopende krediet 1600 euro (de maximaal rood staan van haar bank rekening), die ik heb net verwijderd 25 Juli 2021,
- En de en-of rekening van ons heeft 1 roodstaan (2k) in 2018, 1 persoonlijk lening (33k) die afgelossen was eind 2020.
2) Taxatiewaarde van de te koop woning is rond de maximale lening capaciteit (LTI), maar wij hebben nog 150k contant voor overbieden.

3) Koopwoning heeft rond 300-370k overwaarde, dit staat met ons naam, dus niet (meer) verhuurd.

4) Witwassen: heb mijn bank net gebeld, ze zeggen: "u doen normaal, geen terrorisme, geen witwassen"

5) IB (inkomstenblasting aangifte) 2019 gedaan, IB 2020 moet nog bezig zijn (opgeleverd in Augustus)

6) Onderneming (een maanzaak) heeft ZERO inkomen sinds het beginnen, en was opgeheffen 1 Juli 2021.

Kan ik met genoeg vertrouwen zonder voorbehoud financiering doen ? 2 hypotheek adviseurs durven niet "guaranderen", morgen vraag ik nog een andere adviseur over dit.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:19
Niemand kan je garanties geven, je moet zelf die risicoafweging doen

Worst case als alles mis gaat kost het je 10% van je aankoopbedrag, en in principe heb je die.

[Voor 41% gewijzigd door Rmg op 28-07-2021 13:54]

• noucmen
Rmg schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:54:
Niemand kan je garanties geven, je moet zelf die risicoafweging doen

Worst case als alles mis gaat kost het je 10% van je aankoopbedrag, en in principe heb je die.
Snap ik, en ik ben aan het voorbereiden om risico's te beperken: zo veel mogelijk alle documenten klaar hebben

Acties:
  • +2Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 17:13
@noucmen Het aloude adagium "wie niet waagt, wie niet wint" is hier van toepassing. Bij het nemen van risico's vraag je je dan het volgende af:

- Hoe groot is de kans dat het fout gaat?
- Als het gaat, wat zijn dan de gevolgen, en kan ik die dragen?

De combinatie van bovenstaande dient dan op te wegen tegen de winst. Als alternatief op het lopen van het risico zou je ook dermate meer kunnen bieden dat het voor de verkoper toch interessant is om voor jou te kiezen. Maar dan betaal je dus meer.

Echter de afweging van dat risico ten opzichte van de baten is een persoonlijke afweging, die je alleen zelf kunt maken.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +2Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18-09 10:31
noucmen schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:51:
[...]Kan ik met genoeg vertrouwen zonder voorbehoud financiering doen ? 2 hypotheek adviseurs durven niet "guaranderen", morgen vraag ik nog een andere adviseur over dit.
Er zit hier veel kennis, maar ik zou hier niet je advies inwinnen. Gelukkig ga je nog een andere adviseur vragen. Het belangrijkste bij een hypotheekaanvraag is altijd het inkomen en de bestendigheid hiervan. Dus kan je de hypotheek 30 jaar lang netjes betalen. Daar lees ik in jouw post niets over, maar zal je vast hebben laten doorrekenen.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:27

Sport_Life

Solvitur ambulando

_/-\o_
(complimenten voor je NLe taal verder hoor, gezien Nederlands niet je moedertaal is, maar ik vond deze samenvoeging wel creatief :))

Acties:
  • +3Henk 'm!

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
[...]

Kan ik met genoeg vertrouwen zonder voorbehoud financiering doen ? 2 hypotheek adviseurs durven niet "guaranderen", morgen vraag ik nog een andere adviseur over dit.
Je biedt op een huis van rond de 600.000, dus laten we dat als voorbeeld gebruiken. Je hebt een koopsom van 600.000, minus 335.000 overwaarde resulteert in een gewenste hypotheek van 265.000. Je hebt ook nog 150.000 cash. Als je dat allemaal inzet heb je een hypotheek van een 100.000 nodig. Dat lijkt me een risico waarbij je zonder meer zonder voorbehoud van financiering kunt bieden. Maar dat is echt een heel persoonlijke keus.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 22:56
denk al vaak genoeg gezegd maar geen enkele hypotheekversterkker gaat je zeggen wat je wilt horen
Ik heb het ook wel eens gevraagd (was zelfs nog pre corona) of ik zonder voorbehoud kon bieden.
- Hypotheek waarde 1/3 van wat ik maximaal kon lenen
- Geen andere woning/complexiteit maar huur
- 2 vaste contracten met goede inkomens
- Veel spaargeld
- Aankoopbedrag laag genoeg om de evt boete van 10% te kunnen dragen.
En toch zeggen ze allemaal: ik zou het met financieel voorbehoud doen.
Ze coveren hun eigen ass en dat snap ik ook

Je moet het risico zelf accepteren. het is jouw risico

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
noucmen schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:33:
- 10-15k: Keuken, L vorm 6m lang (buiten kant van de L vorm), alles van Siemens: inductie, 1 combi, 1 vaatwasser, 1 afzuigkap, en ook rond 4m lang boven-hoofd kast
Als je het allemaal een beetje 'normaal' weet te houden, kan dat prima ja.
- 6k: Volledig laminaat voor 160m2 laten doen (dus laminaat kopen, en soms leggen ze met een lage tarief)
Tja, ik zou in een woning in jouw prijsklasse (600k?) dus geen laminaat leggen :P zeker als je vloerverwarming hebt zou ik toch overwegen op z'n minst naar PVC te kijken.
Maar ja, je kan voor 6k overal laminaat in drukken.
- 3k: 2 nieuwe toiletten (1 in de toilet op BG en 1 in de badkamer op 1e verdieping)
Alleen ene nieuwe pot of de gehele ruimte? Inclusief betegelen? Dat laatste is erg duur, dat red je niet voor 3k denk ik.
- 1k: 1 douche cabin

- 1k: Badkamer: ongeveer max 1 m2 van nieuw tegels omdat de oude niet vaste zitten (maar misschien moet nog meer nieuw tegels in als de oude witte tegel nu gelig er uit ziet)
Als je de badkamer wil gaan verbouwen én nieuw wilt laten betegelen ga je dat niet redden. Arbeid is super duur en het duurt maanden voor je ze kunnen helpen :P of ga je zelf tegelen en plaatsen?

Wij willen de complete badkamer renoveren (nieuwe tegels overal, bad/douche/toilet) en inclusief alles klimt dat al heel snel naar 15k toe.

• doomtech
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 22:08
Niet om het één of ander maar loop je niet erg hard van stapel om gelijk met een financieel adviseur te gaan zitten en een fictieve verbouwing op poten te zetten?

Persoonlijk zou ik eerst een buurtscan maken of het wel ok is (goede scholen voor de kinderen bijvoorbeeld lijken mij heel belangrijk). Die overstromingen doe je in je OP al aanstipt zijn tegenwoordig ook een dingetje. En natuurlijk je vrouw, is die het er mee eens? En als de houtprijs nu flink daalt, dan klopt die schatting van dat laminaat ook niet meer (rente op je spaarrekening hiermee verdisconteren!).

Volgens mij sta je wat stappen over, als ik jou was zou ik bij het begin beginnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 22:24
[...]

1) Ons BKR gegevens:
- Mijn vrouw 1 lopende krediet 1600 euro (de maximaal rood staan van haar bank rekening), die ik heb net verwijderd 25 Juli 2021,
- En de en-of rekening van ons heeft 1 roodstaan (2k) in 2018, 1 persoonlijk lening (33k) die afgelossen was eind 2020.
2) Taxatiewaarde van de te koop woning is rond de maximale lening capaciteit (LTI), maar wij hebben nog 150k contant voor overbieden.

3) Koopwoning heeft rond 300-370k overwaarde, dit staat met ons naam, dus niet (meer) verhuurd.

4) Witwassen: heb mijn bank net gebeld, ze zeggen: "u doen normaal, geen terrorisme, geen witwassen"

5) IB (inkomstenblasting aangifte) 2019 gedaan, IB 2020 moet nog bezig zijn (opgeleverd in Augustus)

6) Onderneming (een maanzaak) heeft ZERO inkomen sinds het beginnen, en was opgeheffen 1 Juli 2021.

garanderen doen ze niet, het wordt niet vooraf getoetst en het kan alleen maar getoetst worden met het voorlopigkoopcontract en het onderpand (zo werken de banken gewoon) dus geen garanties en je moet het risico dus zelf afwegen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 23:56
In de huidige markt zou ik alleen noodzakelijke verbouwingen vooraf gaan incalculeren. Alle nice-to-have aanpassingen zijn eigenlijk niet relevant op dit moment. Vind je een huis waarvan de locatie en uitstraling je aanstaat, en je krijgt een kans om te bieden, dan zou ik dat maar gewoon doen. Ander laminaat, een andere badkamertegel, dat kan allemaal later nog. Als je maar gewoon een huis hebt.

Overigens: dat is wel met het idee dat je een huis nodig hebt. Als je nu naar je zin woont en niet per se hoeft te verhuizen, dan zou ik niet teveel haast maken.

• noucmen
laurens0619 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:28:
denk al vaak genoeg gezegd maar geen enkele hypotheekversterkker gaat je zeggen wat je wilt horen
Ik heb het ook wel eens gevraagd (was zelfs nog pre corona) of ik zonder voorbehoud kon bieden.
- Hypotheek waarde 1/3 van wat ik maximaal kon lenen
- Geen andere woning/complexiteit maar huur
- 2 vaste contracten met goede inkomens
- Veel spaargeld
- Aankoopbedrag laag genoeg om de evt boete van 10% te kunnen dragen.
En toch zeggen ze allemaal: ik zou het met financieel voorbehoud doen.
Ze coveren hun eigen ass en dat snap ik ook

Je moet het risico zelf accepteren. het is jouw risico
Nu dat ik jou geval heb gelezen, ga ik stoppen met het hopen dat een hypotheek adviseur zou naar mij gaan zeggen: "jij kan zonder voorbehoud financiering doen".

• noucmen
Peacefield78 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:06:
In de huidige markt zou ik alleen noodzakelijke verbouwingen vooraf gaan incalculeren. Alle nice-to-have aanpassingen zijn eigenlijk niet relevant op dit moment. Vind je een huis waarvan de locatie en uitstraling je aanstaat, en je krijgt een kans om te bieden, dan zou ik dat maar gewoon doen. Ander laminaat, een andere badkamertegel, dat kan allemaal later nog. Als je maar gewoon een huis hebt.

Overigens: dat is wel met het idee dat je een huis nodig hebt. Als je nu naar je zin woont en niet per se hoeft te verhuizen, dan zou ik niet teveel haast maken.
Mijn vrouw vind dit woning erg lelijk: de foto's zijn lelijk (30% door de fout van fotographer, 70% omdat de woning veel gerenoveerd moet worden)

Ik moet vooraf gaan inschatten wat ik kan doen, om mijn vrouw te overtuigen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noucmen
doomtech schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:23:
Niet om het één of ander maar loop je niet erg hard van stapel om gelijk met een financieel adviseur te gaan zitten en een fictieve verbouwing op poten te zetten?

Persoonlijk zou ik eerst een buurtscan maken of het wel ok is (goede scholen voor de kinderen bijvoorbeeld lijken mij heel belangrijk). Die overstromingen doe je in je OP al aanstipt zijn tegenwoordig ook een dingetje. En natuurlijk je vrouw, is die het er mee eens? En als de houtprijs nu flink daalt, dan klopt die schatting van dat laminaat ook niet meer (rente op je spaarrekening hiermee verdisconteren!).

Volgens mij sta je wat stappen over, als ik jou was zou ik bij het begin beginnen.
Na 6 maanden van hard werk, nu hebben mijn kinderen plekken in een top school.
De buurt scan: heb ik met 1 buurman gesproken.

Nu om mijn vrouw te overtuigen is de hardste.

Mijn punt: de woningen dat beide van ons willen, zijn hard te vinden (in de laaste 6 maanden waren er 2-3 woningen die zo waren), en ze zijn moeilijk te kopen door concurrentie. Nu gaan wij een lelijk woning met veel potentiel kopen en gaan wij renoveren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:58
noucmen schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:07:
[...]

Nu dat ik jou geval heb gelezen, ga ik stoppen met het hopen dat een hypotheek adviseur zou naar mij gaan zeggen: "jij kan zonder voorbehoud financiering doen".
Houd er wel rekening mee dat die uitspraken waarschijnlijk allemaal met 0 garantie komen. Pas als je met een getekend voorlopig koopcontract je aanvraag voor de hypotheek doet bij je hypotheeknemer en je daar antwoord op krijgt, weet je het pas echt zeker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:37

BazzH

Kei-goed...

Keuken kan wel voor dat geld, maar dan geen hoge eisen. Gewoon een eenvoudige keuken met standaard Siemens spul. Maar een beetje kwaliteit moet nog wel lukken, als je verstandige keuzes maakt.

Vloer zal met dit budget waarschijnlijk laminaat worden, maar dan hoeft het niet de allergoedkoopste te zijn. Het is best een flinke oppervlakte.

Toilet vernieuwen 2x voor 3k, lukt maar net waarschijnlijk.

Badkamer opknappen voor 2k, daar kan ik geen inschatting van maken.

Levertijd keuken: lang, meer dan 4 maanden.
Levertijd vloer: snel, weekje maximaal. Maar laten leggen, dan reken ook maar op een paar naandjes.
Levertijd sanitair: was bij ons 2 maanden (grote bestelling, dat wel). De aannemer had toch pas later tijd.

Qua levertijd zul je het langst moeten wachten op arbeid waarschijnlijk. Al schijnt hout langzaamaan ook wel een probleem te worden.

Think smart........ Act stupid........

• noucmen
Richh schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:00:
[...]

Tja, ik zou in een woning in jouw prijsklasse (600k?) dus geen laminaat leggen :P zeker als je vloerverwarming hebt zou ik toch overwegen op z'n minst naar PVC te kijken.
Maar ja, je kan voor 6k overal laminaat in drukken.
Dit is maar rond 500k, en de buurt is niet chic, dus laminaat is goed genoeg.
Alleen ene nieuwe pot of de gehele ruimte? Inclusief betegelen? Dat laatste is erg duur, dat red je niet voor 3k denk ik.
Ja alleen ene nieuwe pot, ik denk zelf rond 500/ pot, daarna nog 1000 arbeid.
Als je de badkamer wil gaan verbouwen én nieuw wilt laten betegelen ga je dat niet redden. Arbeid is super duur en het duurt maanden voor je ze kunnen helpen :P of ga je zelf tegelen en plaatsen?
Badkamer's tegelen zijn nog "goed", maar er zijn rond 10 tegelen die af ging en moet vervangen worden. De probleem is misschien de witte tegelen zijn al beetje geel en het is moeilijk om nieuwe witte tegelen daar te toevoegen.

• noucmen
[quote]BazzH schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:35:
Keuken kan wel voor dat geld, maar dan geen hoge eisen. Gewoon een eenvoudige keuken met standaard Siemens spul. Maar een beetje kwaliteit moet nog wel lukken, als je verstandige keuzes maakt.
Toilet vernieuwen 2x voor 3k, lukt maar net waarschijnlijk.
3k zijn voor 2 nieuwe pot plus arbeid
Levertijd keuken: lang, meer dan 4 maanden.
Dit is de grootste probleem voor mij: wij zijn aan het verhuizen een stad van 250km. Dit > 4 maanden is erg moeilijk, misschien moet ik huren tijdens het afwachten ? Maar huren is vaak minimaal 12 maanden, dus dit woning is niet praktisch.
Levertijd sanitair: was bij ons 2 maanden (grote bestelling, dat wel). De aannemer had toch pas later tijd.
Met 2 nieuwe potten en arbeid, zijn 2 maanden meer dan genoeg, toch ?
Al schijnt hout langzaamaan ook wel een probleem te worden.
Val laminaat binnen hout of niet ?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Richh
  • Nu online
noucmen schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:56:
[...]

Er zijn ook heel veel mensen die PVC of beter in een huis van de helft gooien he. 500k is ook enorm veel geld... maar je gaat nu 1500 euro besparen op de vloer? :P Omdat de buurt niet chic genoeg is voor een nette vloer? :P

Als je vloerverwarming hebt zou ik alleen al vanwege efficiëntie het toch eens overwegen.

Maargoed, ieder zijn eigen voorkeuren.
Dus de toiletruimte zelf is netjes, maar de pot is niet mooi? :P
Hoe kijk je over 5 jaar tegen de toiletruimte aan? Ga je dan het hele ding opnieuw betegelen en de 5 jaar oude pot er opnieuw aanzetten? Zelfde principe geldt voor de badkamer.
Badkamer's tegelen zijn nog "goed", maar er zijn rond 10 tegelen die af ging en moet vervangen worden. De probleem is misschien de witte tegelen zijn al beetje geel en het is moeilijk om nieuwe witte tegelen daar te toevoegen.
Ik ben zelf wat meer van 'als je het doet, doe het dan goed'. Maar ik ken de specifieke situatie natuurlijk ook niet ;)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 20:11
Je hebt 150k om over te bieden en 350k overwaarde; en dan maak je je druk om de financiën over relatief eenvoudige klusjes voor je nieuwe huis?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:17
Richh schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:03:
[...]

Er zijn ook heel veel mensen die PVC of beter in een huis van de helft gooien he. 500k is ook enorm veel geld... maar je gaat nu 1500 euro besparen op de vloer? :P Omdat de buurt niet chic genoeg is voor een nette vloer? :P
Laminaat kan zeker een nette vloer zijn. Waterbestendige laminaat met reliëf kan erg goed zijn!

[Voor 11% gewijzigd door colvano op 28-07-2021 22:10]

• noucmen
CyberMania schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:08:
Je hebt 150k om over te bieden en 350k overwaarde; en dan maak je je druk om de financiën over relatief eenvoudige klusjes voor je nieuwe huis?
Dit is maar een tijdlijke woning van 1-2 jaar tot dat wij een "droom" woning kunnen vinden.

Wij hebben haast dat wij moetten naar die stad van 250km van ver verhuizen. Veel keer hebben wij gemiste in biedingen en nu denk ik om iets lelijk maar met potentiel te kopen (veel minder concurrentie), voorzichting renoveren (i.e. opknappen met de beste ROI), tijdelijke wonen en daarna weer verhuizen in dezelfd stad.

En huren is niet goed
- Huur huizen zijn ook weinig, en te duur
- Met minimaal 5% stijging per jaar, is niet kopen een van de slechtste opties.

[Voor 9% gewijzigd door noucmen op 28-07-2021 22:22]

• noucmen
Ik overweeg om de Funda link hier te stoppen, maar ik zie dat mensen dat niet doen...
Omdat het posten alleen maar meer concurrentie zal creeren ???

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22:08
noucmen schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:24:
Ik overweeg om de Funda link hier te stoppen, maar ik zie dat mensen dat niet doen...
Dit moet je natuurlijk zelf weten maar iedereen die geinteresseerd is in die locatie heeft het huis natuurlijk zelf ook al op funda gezien ;).

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Peter-Nogwat
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 14:02
noucmen schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:24:
De kans dat iemand door een hyperlink op tweakers het huis ontdekt om het vervolgens voor jouw neus weg te kapen, lijkt me zo klein dat je dat wel kunt verwaarlozen.

Aan de andere kant, als je de link wel plaatst, kun je betere adviezen verwachten.

• Richh
  • Nu online
colvano schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:09:
[...]

Laminaat kan zeker een nette vloer zijn. Waterbestendige laminaat met reliëf kan erg goed zijn!
Oh zeker hoor! :)

Maar hij heeft uiteindelijk een budget van 30-35 per m2 uitgetrokken. Inclusief ondervloer en plinten moet dat zijn. 'En soms leggen ze ook nog met een laag tarief', dus hij gaat het niet volledig zelf doen.
Dan houd je volgens mij amper 10-15 euro per vierkante meter over voor laminaat en daar koop je geen hoge kwaliteit vloer voor.

Verder weet ik niet of 'ie nou vloerverwarming heeft (of gaat aanleggen), de efficientie kan best een verschil maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noucmen
sigmundfreund schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:29:
[...]

Dit moet je natuurlijk zelf weten maar iedereen die geinteresseerd is in die locatie heeft het huis natuurlijk zelf ook al op funda gezien ;).
Dat denk ik ook,
Maar nog een vraag: niemand dat doet, eigenlijk van 800 pagina's van Ervaring met huis kopen - Deel 8 met misschien 500 mensen heb ik minder dan 10 Funda gezien.

Heel vaak zeggen mensen: "dit is een tussen woning in noorde NL in de buurt van 2.5k/m2 met 2 verdiepingen" of zo iets <--- Of is het een privacy ?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:17
Richh schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:38:
[...]

Oh zeker hoor! :)

Maar hij heeft uiteindelijk een budget van 30-35 per m2 uitgetrokken. Inclusief ondervloer en plinten moet dat zijn. 'En soms leggen ze ook nog met een laag tarief', dus hij gaat het niet volledig zelf doen.
Dan houd je volgens mij amper 10-15 euro per vierkante meter over voor laminaat en daar koop je geen hoge kwaliteit vloer voor.

Verder weet ik niet of 'ie nou vloerverwarming heeft (of gaat aanleggen), de efficientie kan best een verschil maken.
Er zijn in Nederland best veel vooroordelen over laminaat. In het buitenland wordt daar heel anders tegenaan gekeken. Daar vinden ze PVC heel armoedig als vloer. Er zit groot verschil in kwaliteit van binnen soorten vloeren. Maar wij gaan waarschijnlijk ook voor laminaat omdat het hard, stijf en waterbestendig is. PVC krast voor ons te snel en hout te bewerkelijk. Dan wel een “luxe” laminaat met een mooie matte toplaag met reliëf.

On topic: een toilet pot voor €500 is wel heel veel geld, €200 is prima. Dan heb je een mooie pot van V&B hangen. Of moet het een staande worden?

[Voor 6% gewijzigd door colvano op 28-07-2021 22:52]

• Richh
  • Nu online
noucmen schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:16:
- Met minimaal 5% stijging per jaar, is niet kopen een van de slechtste opties.
Heb je ook een plan getrokken wat je gaat doen als dit níét gebeurd?

Het verleden biedt geen garantie voor de toekomst. Dat dit doorzet is verre van een zekerheidje.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

noucmen schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:16:
[...]

Dit is maar een tijdlijke woning van 1-2 jaar tot dat wij een "droom" woning kunnen vinden.

Wij hebben haast dat wij moetten naar die stad van 250km van ver verhuizen. Veel keer hebben wij gemiste in biedingen en nu denk ik om iets lelijk maar met potentiel te kopen (veel minder concurrentie), voorzichting renoveren (i.e. opknappen met de beste ROI), tijdelijke wonen en daarna weer verhuizen in dezelfd stad.
Ik weet niet waar jouw achtergond zit, maar mijn ervaring is dat de gemiddelde Nederlander niet zo heel erg veeleisend is. Een woning die op jouw Excel-sheet een 6je scoort zal voor velen een perfecte woning zijn. Vergis je dus niet in de concurrentie :p

€500 voor een wc-pot is idd vrij ruim. Dat hebben wij ook betaald, maar dat was een gloednieuw model van V&B in mat-wit (+€200 voor de bril), dat soort hippe kleurtjes zijn altijd extra duur.

[Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 28-07-2021 23:16]

DUT Racing

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

noucmen schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:56:
[...]

[...]

[...]

Nieuw inbouwtoilet kostte mij inclusief alles, 5 jaar geleden, 1500 euro. Oude toilet eruit slopen, nieuw reservoir + pot en betegelen. Oude reservoir was niet goed meer. Afvoer en waterleiding zaten dus wél al goed.

Acties:
  • +16Henk 'm!

• laurens0619
Sorry maar ik denk niet dat het jou gaat lukken om in je huidige conditie met deze markt een huis te kopen…

Je hebt een erg sterke rationele drang voor je aankoop. Dat conflicteert enorm met de huidige markt. (Ik heb daar zelf ook enorme last van)

Dit huis riekt ook weer naar een financiële keuze. Een huis wat je vrouw niet wilt in een slechte wijk?

Persoonlijk vind ik dat je niet moet zeuren, je eigen woning is ook significant gestegen schijnbaar dus je plukt ook de vruchten van de markt.

Maar ik zou het echt opgeven, een jaartje huren in de stad naar keuze en jezelf mentaal proberen sterker te maken.
Je zegt dat het geen optie is omdat de prijzen stijgen maar dat doet je eigen huis toch ook?

Het is aan de ene kant “grappig” om je Posts te zien op tweakers maar eigenlijk is het heel triest om te lezen. Ik ken je niet maar let op dat je jezelf niet mentaal gaat slopen, daar lijkt het wel naartoe te gaan

[Voor 20% gewijzigd door laurens0619 op 28-07-2021 23:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 22:27

Sport_Life

Solvitur ambulando

Richh schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 23:07:
[...]

Heb je ook een plan getrokken wat je gaat doen als dit níét gebeurd?

Het verleden biedt geen garantie voor de toekomst. Dat dit doorzet is verre van een zekerheidje.
Als de markt niet verder stijgt of daalt is TS spekkoper. Hij koopt nu voor 500k met 300k overwaarde (?), dus als de prijs 50% zakt (worst case) is er nog voldoende vermogen om een nieuwe woning van 500k te kopen (nu 1.000.000 ;)). Eventjes simpel gezegd .
Natuurlijk moet je nu niet kopen als je weet dat de prijzen gaan zakken, maar dat weet niemand.

Ben ook wel benieuwd naar het funda linkje.
(Ik denk aan Transvaal oid?).

[Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 28-07-2021 23:58]

• laurens0619

• Koptelefoontje
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22:54
Lijkt wel aardig te kloppen met de zaken die er moeten gebeuren.

Ziet er nu wel wat troosteloos uit van binnen.

• CyberMania
Koptelefoontje schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 07:43:
[...]

Lijkt wel aardig te kloppen met de zaken die er moeten gebeuren.

Ziet er nu wel wat troosteloos uit van binnen.
475000 voor iets dat waarschijnlijk 10 jaar geleden nog voor 275.00/325.000 ging. Wat een geld en dan woon je in een lelijke stenen omgeving met weinig groen en een tuin dat niet echt mooi is. En die verkoopmakelaar mogen ze snel ontslaan op sommige foto’s allemaal nog viezigheid te zien en treurige dag om foto’s te nemen

[Voor 13% gewijzigd door CyberMania op 29-07-2021 07:49]

• Peacefield78
@noucmen Je mag natuurlijk de link hier delen, en ik denk inderdaad dat het wel mee valt met extra concurrentie. Serieuze zoekers in die omgeving hebben het huis vast ook al gespot op Funda.

De vraag is meer of het jou helpt. Wij vinden waarschijnlijk iets van de woning, en geven dan commentaar op locatie, uitstraling, (noodzakelijke) investeringen. Dat maakt jou misschien weer aan het twijfelen.
Maar misschien is dit een goede test: als wij je niet meer aan het twijfelen krijgen, dan is het HET huis voor jou, en dan moet je bieden met je hele hebben en houden ;)

• Koptelefoontje
CyberMania schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 07:45:
[...]

475000 voor iets dat waarschijnlijk 10 jaar geleden nog voor 275.00/325.000 ging. Wat een geld en dan woon je in een lelijke stenen omgeving met weinig groen en een tuin dat niet echt mooi is. En die verkoopmakelaar mogen ze snel ontslaan op sommige foto’s allemaal nog viezigheid te zien en treurige dag om foto’s te nemen
En ook helemaal niets aan gebeurt is, ik zou de badkamer, toilet, keuken, vloeren, tuin, deuren, trap, radiatoren vervangen. Zit je snel op zo’n 50k extra.

Gaat dit huis nou weg boven vraagprijs? Kan ik mij toch moeilijk voorstellen..

• Peacefield78
Die komt inderdaad precies overeen met de eigenschappen die @noucmen deelde: 170 (173) m2, 570m3.

• noucmen
Peacefield78 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:17:
[...]

Die komt inderdaad precies overeen met de eigenschappen die @noucmen deelde: 170 (173) m2, 570m3.
Ja, met alle gegevens dat ik in dit forum bekend heb gemaakt, is moeilijk om te verbegen.

• Koptelefoontje
noucmen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:21:
[...]

Ja, met alle gegevens dat ik in dit forum bekend heb gemaakt, is moeilijk om te verbegen.
Al een bod geplaatst?

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:19

Bommes

Capo del formaggio

Wow.. mag ik zeggen dat ik nog niet misschien zou bieden/kijken voor die woning afgaand op de foto's.
Het huis ziet er van binnen en buiten erg slecht verzorgd uit, dat geeft niet veel vertrouwen dat er verder iets aan structureel onderhoud is gedaan.

Moest ik niet perse nu verhuizen liet ik deze gaan en zocht ik nog ff verder.

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

• Manarinth
  • Registratie: november 2016
  • Niet online
Ik lees wel eens mee, maar de tijd dat ik een huis heb gekocht (6 jaar geleden) was toch heel anders dan nu. Neem mijn advies daarom met een flinke korrel zout. Een huis kopen is jouw doel (lees: eender welk huis die aan enkele specifieke eisen van jou voldoet). Maar waarom koop je dat huis? Om fijn te wonen toch? Dat was mijn doel. Als ik naar die woning kijk, en een beetje inschat hoe jij in elkaar steekt, word je van dit huis niet gelukkig.

Laat die "optimale" keuze los, kies voor jullie geluk. Ik sluit me aan bij Laurens.. Huur een huis! Ja, dat is financieel niet optimaal, maar een huis kopen waar niemand blij van wordt is pas echt suboptimaal je geld uitgeven.

Edit:
- verkoop met oud pand clausule.

Zo oud is dat huis nu ook weer niet.. Discutabel. 8)7

[Voor 6% gewijzigd door Manarinth op 29-07-2021 09:00]

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:19
Manarinth schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:56:
Dat was mijn doel. Als ik naar die woning kijk, en een beetje inschat hoe jij in elkaar steekt, word je van dit huis niet gelukkig.
Het huis heeft geen puntdak dus alle kamers hebben rechte muren en het heeft zonnepanelen, volgens mij zijn dat z'n 2 hoofdeisen m.i.

• Peacefield78
Ha, ik begrijp van @noucmen dat hij MOET verhuizen. Hij woont nu op 250 km afstand van Delft en moet naar Delft verhuizen. Ik weet niet precies wat de reden is.

Ik ben het wel met je eens. Ik zou alleen naar dat huis gaan kijken als ik zou moeten verhuizen, niet uit FOMO.

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Een pand uit 1994 wat met een ouderdomsclausule wordt verkocht :| Flink uitgewoond, goede reminder om geen hond te willen.

Qua verbouwing ben je hier wel iets duurder uit, zo gauw je gaat breken in die badkamer kom je erachter dat de rest eigenlijk ook niet jofel is waardoor de hele badkamer gedaan moet worden. Zal met de rest ook zo zijn. Schilderwerk binnen & buiten kost je ook een lieve duit.

Als ik jou was zou ik toch maar zoeken naar huizen uit een recentere periode.

Verbouwen = stress en met jouw afwachtende/zuinige levensstijl gaat dit nooit een paleisje op Funda worden.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

In het kader van risico-inschatting: Als de markt weer een beetje tot rust komt is dit het type woning wat dat als eerste gaat merken. Geen aanloop meer, geen belangstelling, geen overbieden. Voor je het weet staat zo'n woning 2 jaar of meer te koop, zit je vast waar je zit of verkoop je met een restschuld. Iets om in het achterhoofd te houden als je binnen 1 a 2 jaar weer wilt verkopen. Tenzij je in die 1 a 2 jaar alles wilt aanpakken zodat je een goed-verkoopbaar huis weer op de markt terug zet maar ook dan is het nog maar de vraag of je die investering weer gaat terugverdienen in zo'n korte tijd.

[Voor 9% gewijzigd door AGee op 29-07-2021 09:34]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• laurens0619
Dat huis raden was niet zo moeilijk hoor :)

Gewoon de most bang for the bucks filter (laagste prijs/m2 voor 150m2+ huis) in delft en dan blifjt er maar 1 huis over.

En dat is denk ik precies wat je probleem is:
Jij probeert een huis te kopen wat een buitenkansje is. Net zoals dit huis:
- Waarsch laag aantal kijkers want slechte fotos > maar ik kan er doorheen kijken dus voordele voor mij
- Waarsch lage prijs want bewoners hebben niet geinvesteerd het huis verkoopklaar te maken < maar ik kan er doorheen kijken en voor X het "flippen "dus voordelen voor mij.
- Rechte muren/geen puntdak dus praktische vierkante meters.

Rationeel gezien: best buy evah
emotioneel gezien: mwoa? Ook al knap je dit huis op, de plek kun je niet aanpassen. Tenzij een wijk echt upcoming is blijft een slechte wijk een slechte wijk

Laat het los. Jij hebt je buitenkansje al. Jij hebt op het dieptepunt van de markt (toch?) een huis gekocht wat 350K overwaarde heeft. Ben daar blij mee maar probeer niet nog een keer te scoren.

Maar nogmaals, deze woorden hebben geen zin als je mentaal niet lekker in je vel zit en op de manier denkt die je laat zien.
Dus kies voor je gezin en ga lekker huren terwijl je huidige woning in waarde stijgt. Als je na jaartje beter bent, ga dan een huis kopen.
In tegenstelling tot starters heb jij namelijk helemaal geen haast :)

[Voor 10% gewijzigd door laurens0619 op 29-07-2021 09:40]

• noucmen
Wolly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:12:
Een pand uit 1994 wat met een ouderdomsclausule wordt verkocht
Ouderdomsclausule betekent dat ik mag niet zeuren na het tekenen en bouwkundige keuring is gedaan, bvb 4 maanden na het kopen, "omdat de woning is gewoon oud" ???

Dus begrijp ik het goed dat een gedateerd woning met goed onderhouden komen bijna nooit met "ouderdomsclausule", omdat "ouderdomsclausule" betekent vaak "kan op iedere moment iets verbreken" ?
:| Flink uitgewoond, goede reminder om geen hond te willen.
Wat betekent dat ?
Qua verbouwing ben je hier wel iets duurder uit, zo gauw je gaat breken in die badkamer kom je erachter dat de rest eigenlijk ook niet jofel is waardoor de hele badkamer gedaan moet worden. Zal met de rest ook zo zijn.
Voor een goed standard van een huis met 170m2 wonen binnen stad Delft, is een luxer badkamer normaal.

Maar als ik daar max 2 jaar wil wonen, hoef de badkamer renovatie maar een nieuwe douche cabin en nieuw toilette pot, toch ?

Voor de reste: ja, alles in mijn originele lijst (1e bericht in dit topic).
Schilderwerk binnen & buiten kost je ook een lieve duit.
Binnen ben ik eens,
Maar buiten waarom moet het zo ? Ik dacht dat een spuiten met hoge druk water is al genoeg ?
Verbouwen = stress en met jouw afwachtende/zuinige levensstijl gaat dit nooit een paleisje op Funda worden.
Jij heb gelijk, mijn vrouw kent mij wel, en misschien dat is de reden waarom zij sla over alle huizen dat iets moet gebeuren:

- Ik besliss erg langzaam, vooral voor de dingen dat ik moet betalen
- Ik heb weinig ervaring van verbouwen (ik kan laminaat leggen, ook kan 80% van een keuken monteren, maar water leiding en beton zijn (nog) niet in mijn ervaring.
- Ik ben mentale niet gezond
- Ik ben erg zuinig, terwijl mijn vrouw van kwaliteit houdt.

Ik dacht dat dit woning is alleen visuel lelijk, en met nieuwe badkamer, nieuw toilet pot, nieuw keuken en binnen schilderwerk kan het heel netjes zijn. Maar misschien heb ik het te veel onderschat? Of ver-onderinschatteerd :-) :-) ?

• noucmen
AGee schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:31:
In het kader van risico-inschatting: Als de markt weer een beetje tot rust komt is dit het type woning wat dat als eerste gaat merken. Geen aanloop meer, geen belangstelling, geen overbieden. Voor je het weet staat zo'n woning 2 jaar of meer te koop, zit je vast waar je zit of verkoop je met een restschuld. Iets om in het achterhoofd te houden als je binnen 1 a 2 jaar weer wilt verkopen. Tenzij je in die 1 a 2 jaar alles wilt aanpakken zodat je een goed-verkoopbaar huis weer op de markt terug zet maar ook dan is het nog maar de vraag of je die investering weer gaat terugverdienen in zo'n korte tijd.
Is dit niet een van de woningen met de makkelijkste terug verdiening als ik de keuken + badkamer + toilet pot + binnen verven + laminaat heb gedaan ?

• Wolly
  • Niet online
noucmen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:43:
[...]

Ouderdomsclausule betekent dat ik mag niet zeuren na het tekenen en bouwkundige keuring is gedaan, bvb 4 maanden na het kopen, "omdat de woning is gewoon oud" ???

Dus begrijp ik het goed dat een gedateerd woning met goed onderhouden komen bijna nooit met "ouderdomsclausule", omdat "ouderdomsclausule" betekent vaak "kan op iedere moment iets verbreken" ?
Het betekent dat een groter deel van het risico op gebreken bij jou komt te liggen.

Uitgewoond betekent dat er flink in het huis is gewoond en er geen onderhoud heeft plaats gevonden, 0, nada, niets. Er zal veel werk in zitten om het weer up to date te krijgen.
Voor een goed standard van een huis met 170m2 wonen binnen stad Delft, is een luxer badkamer normaal.

Maar als ik daar max 2 jaar wil wonen, hoef de badkamer renovatie maar een nieuwe douche cabin en nieuw toilette pot, toch ?
Als je er 2 jaar wilt wonen kan je het desnoods laten zoals het is, maar zelfs met een nieuwe toiletpot en douche blijft het een kraakpand. En wij weten allemaal dat jij binnen twee jaar geen andere woning vindt als je deze hebt gekocht.

Reden: Net zoals je redeneert/calculeert bij aankoop van een huis zal je dan ook zo handelen bij de verkoop van je huis.
Binnen ben ik eens,
Maar buiten waarom moet het zo ? Ik dacht dat een spuiten met hoge druk water is al genoeg ?
Ga huren.
Jij heb gelijk, mijn vrouw kent mij wel, en misschien dat is de reden waarom zij sla over alle huizen dat iets moet gebeuren:

- Ik besliss erg langzaam, vooral voor de dingen dat ik moet betalen
- Ik heb weinig ervaring van verbouwen (ik kan laminaat leggen, ook kan 80% van een keuken monteren, maar water leiding en beton zijn (nog) niet in mijn ervaring.
- Ik ben mentale niet gezond
- Ik ben erg zuinig, terwijl mijn vrouw van kwaliteit houdt.
Ik dacht dat dit woning is alleen visuel lelijk, en met nieuwe badkamer, nieuw toilet pot, nieuw keuken en binnen schilderwerk kan het heel netjes zijn. Maar misschien heb ik het te veel onderschat? Of ver-onderinschatteerd :-) :-) ?
Dat heb je onderschat.

Hoe kijkt je vrouw aan tegen het feit dat ze straks vriendinnen/familie of werkcollega's moet uitnodigen in dit huis waar alleen de wc pot is vervangen?

• noucmen
Hoe kijkt je vrouw aan tegen het feit dat ze straks vriendinnen/familie of werkcollega's moet uitnodigen in dit huis waar alleen de wc pot is vervangen?
Zij heeft 2 keer naar mij gezegd: "Ik zal dit huis nooit binnenlopen" !!!
- "Zelf als ik alle die dingen al vervangen heb ?"
- "Ook niet" !!!

• amboly
  • Registratie: maart 2016
Hahaha huis kopen, verbouwen en dan na 2 jaar weer verhuizen alleen maar omdat je zo nodig een koopwoning wil. Wat een onzalig plan.

• Rizzi
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

amboly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:03:
Hahaha huis kopen, verbouwen en dan na 2 jaar weer verhuizen alleen maar omdat je zo nodig een koopwoning wil. Wat een onzalig plan.
Tuurlijk niet! Zo blijft dit topic in ieder geval nog 2 jaar levend ;)

What's a cube to you?

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:02
Ik snap dat het huis in de huidige markt ook nog wel verkocht wordt maar snap niet dat die mensen er zelf blij van worden. Daarnaast.. als je je toch bedenkt dat dit een huis van een half miljoen is..

• mevrouwKees_1
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 23:31
noucmen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:00:
[...]

- "Ook niet" !!!
luister naar je vrouw!

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

• laurens0619
Ik ben vooral benieuwd hoe noucmen zijn eigen hut gaat verkopen.
Zou dat gaan middels een "eerlijke statistische excel prijs"?
Of worden alle truken uit de kast gehaald om de prijs op te drijven ;)

Niet dat ik denk dat je je huis gaat verkopen, verhuren geeft denk ik meer rendement

• Peacefield78
Nogmaals: happy wife, happy life. Een auto tegen de zin van je vrouw komt wellicht nog wel goed, maar een huis niet.

• Koptelefoontje
noucmen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:00:
[...]

- "Ook niet" !!!
Oké maar je hebt nog niet een bod geplaatst, toch?

Zoeken ze bij “Kopen zonder kijken” niet nog naar mensen?

• Peacefield78
Koptelefoontje schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:25:
[...]

Dat is eigenlijk helemaal niet zo'n gekke suggestie _/-\o_

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Ik snap best dat noucmen graag een huis wil kopen voor de komende 2 jaar. Ten eerste: het wordt langer dan 2 jaar. Ik heb genoeg mensen om mij heen horen zeggen "Wij wonen hier maximaal 5 of 6 jaar en dan stromen we door naar iets veel mooiers!". Dat valt altijd tegen, want in die periode gebeuren er ook gewoon dingen en veranderen er dingen in je leven waardoor prioriteiten verschuiven.

Daarnaast: we hebben het over een pand uit 1994. Als je daar een nieuwe keuken in zet, de wanden en plafonds opfrist, binnendeuren en kozijnen even een likje verf geeft, het toilet opfrist (beneden gewoon helemaal aanpakken, dus ook een paar nieuwe vloertegels en de wanden opnieuw betegelen) en er een nieuwe vloer in legt.... dan ziet dat er gewoon tip-top uit. Hoef je je echt niet te schamen voor je vrienden en familie.

Die badkamer is voor mij een vraagteken. Gevoelsmatig denk ik dat je daar beter nu íets meer geld in kunt stoppen waardoor hij er in ieder geval gewoon weer netjes uitziet.

Dat huis is het hele probleem niet. Daar ga je prima een paar jaar kunnen wonen en daarna de tent gewoon weer verkopen. Maar.... het zou wel goed zijn als het een gezamelijke keuze is en niet de keuze van 1 van de 2 en de ander wordt "erin gedwongen". Dan weet je al zeker dat alles wat er ook maar aan te merken is op het huis "jouw schuld" gaat zijn.

Gevoelsmatig denk ik, dat alle wensen en eisen bij elkaar opgeteld een woning opleveren die voor heel veel mensen erg aantrekkelijk zal zijn en op een gewilde plek staat. Dat is niet te combineren met een "ik zoek een buitenkansje / koopje" strategie. Als je dat laatste wil, dan zul je moeten zoeken naar woningen waar dat buitenkansje een beetje in verstopt zit. En daar wringt de schoen ook een beetje: dat wil de vrouw blijkbaar niet. Die wil "perfection", geen buitenkansje. (Daarom ook mijn opmerking over de L-keuken van 4x2 meter met veel extra kastruimte en alle apparatuur van Siemens voor 10 tot 15k. Dat kan. Maar dat wordt het geen "juweeltje", maar gewoon een degelijke verstandige keuze. En dat is weer in contrast met "perfection", want daar hangt een ander prijskaartje aan.)

• AGee
  • Niet online

AGee

noucmen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:45:
[...]

Is dit niet een van de woningen met de makkelijkste terug verdiening als ik de keuken + badkamer + toilet pot + binnen verven + laminaat heb gedaan ?
Alleen als je het goed doet, en da's imho niet enkel een paar k kapotslaan op een paar nieuwe tegeltjes in de badkamer, een nieuwe toitletpot en een laminaatvloertje. Een nieuwe keuken doet vrijwel niets (extra) voor de waarde van de woning.

Die kleine tuin ga je nooit oplossen. Voor de grootte van de woning (waar je met gemak 3 of 4 kinderen in zou kunnen verwachten) is dat gewoon enorm klein. De lelijke buitenkant ook niet. Uitbouwen lijkt me niet echt nodig maar 'normaal' gesproken is extra m2's maken de makkelijkste manier om waarde toe te voegen aan een woning en da's in dit geval niet zo eenvoudig (of misschien zelfs wel gewoon uitgesloten).

[Voor 28% gewijzigd door AGee op 29-07-2021 10:54]

• laurens0619
Maar ook dat is speculatie en afhankelijk van wat de markt doet en hoeveel je het kunt kopen.
Ik denk dat deze woning in deze staat ook makkelijk (boven de vraagprijs) verkocht wordt. Meer mensen kunnen daar doorheen kijken, en dat snap ik ook

Ik heb genoeg woningen gezien waar ik ook eerder aangetrokken werd als de keuken nog goed was met mooi vloertje etc.
Maar 9/10 keer was de conclusie toch: Ja als we dit kopen komt er sowieso andere vloer, plafond, keuken, badkamer etc in

Dus dan sloop je een "prima" badkamer eruit ipv een verrotte badkamer. Kost hetzelfde ;)

Pre-corona had het nog effect op de prijs, nu zijn er denk ik teveel FOMO mensen dus is het effect op de prijs een grote gok.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

[...]

Poosje terug had je nog een andere serie: "Kinderen kopen een huis".
Klinkt heel gek, maar waarom eigenlijk ook niet? Laat je kind maar een mooi huis uitzoeken, als jullie er zelf niet uitkomen. Laat het los en kijk waar je terechtkomt. Het is tenslotte "toch maar voor 2 jaar".

Je zult zien dat kinderen minder moeite hebben met kiezen. Het zijn altijd de ouders die twijfelen.

• CyberMania
Tja ik weet niet hoor maar die tuin en uitstraling van de wijk zouden mij dus echt helemaal niet trekken voor die prijs of nog hoger zelfs. Hoeveel je het huis op knapt, dat kan je niet veranderen.

[Voor 17% gewijzigd door CyberMania op 29-07-2021 10:59]

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:01
Wat ik niet helemaal begrijp, in den beginne zat je naar huizen te kijken die tegen de 8ton aanliepen qua vraagprijs, en nu kijk je in een totaal ander segment.. What happend?

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

BazzH schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:56:
[...]

Poosje terug had je nog een andere serie: "Kinderen kopen een huis".
Klinkt heel gek, maar waarom eigenlijk ook niet? Laat je kind maar een mooi huis uitzoeken, als jullie er zelf niet uitkomen. Laat het los en kijk waar je terechtkomt. Het is tenslotte "toch maar voor 2 jaar".

Je zult zien dat kinderen minder moeite hebben met kiezen. Het zijn altijd de ouders die twijfelen.
offtopic:
Pippi Langkous gezien vroeger? ;)

What's a cube to you?

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Rizzi schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:07:
[...]

offtopic:
Pippi Langkous gezien vroeger? ;)
Sterker nog, ik ben in het pretpark geweest in Smaland. :) Astrid Lindgrens Wereld.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• noucmen
Onzekerheid in mijn profiel

- Een keer mijn bod van "628k, met 450k voorbehoud" is verloren over een andere bod van "605k, zonder voorbehoud", zei de makelaar
- Een keer mijn bod van "600k, met 90k contant, met voorbehoud bouwkundige keuring" is verloren over een bod van "gemiddeld van hoogte, zonder voorbehoud", zei de eigenaar. Hij zei ook dat "uw bod is niet slecht kwa hoogte maar ik heb voor zekerheid gekozen". Eigenlijk "voorbehoud van bouwkundige keuring" is geadviseerd door mijn aankoopmakelaar, ga ik dit niet weer doen met redelijk nieuw en netje ondergehouden woningen.

Ik denk dat mijn buitenlander's naam klinkt minder zeker dan een gewoon NL naam, in de ogen van een eigenaar:
- Of ik de regels kent
- Of ik genoeg inkomen heb
- Of de banken mij makkelijk zullen accepteren (terrorisme, frauderen, voorzichtigheid met niet-NL nationaliteiten of niet-NL afkomsten, voorzichtigheid met de feit dat ik de NL taal en cultuur niet erg beheers dus is moeilijker in banen)

(ze weten gelukkig nog niet dat ik ander half keer geanuleerd heb !), maar eigenlijk de feit dat ik annuleerd heb is wel gekoppeld met de feit dat ik een buitenlander ben: ik ken de omgeving, de scholen, de huizen en de huizenmarkt niet dus ik ben niet zeker over wat ik kies en wat ik zal krijgen.

Dus de eigenaren en verkoopmakelaren hebben gelijk om beetje voorzichtig met mij te zijn.

Meer zekerheid in mijn profiel
Ik heb net een gesprek met een "bekend genoeg" hypotheek adviseur (nog online, maar is niet slechter dan offline, toch ?). Dat is Viisi, dit hypotheek adviseur, een werknemer van hun, heeft 400 klanten gezien in de laaste 2 jaar.

Vanaf nu ga ik doen
- Een brief sturen waar in is door Viisi geschreven: "Meneer Noucmen kan een huis tot 1 miljoen kopen"
- Een tekste met: "Wij zijn X en Y kwa banen (die zijn vaak met hooginkomen), met vaste contract(en), wij wonen sinds Z jaar in NL en beide hebben NL nationaliteiten, met kinderen gaan wij naar W verhuizen, en ons huidige banen hebben wij sinds lang tijd. Hier zijn ons Linkedin"
- Ik heb sinds 6 maanden dit regio bekijken dus ik weet wel wat ik wil en wat de huizen en de buurten zijn
- Ik heb alle documenten voorbereiden om z.s.m. ondere anderen een hypotheek te krijgen.
- Tweakers zullen Funda DDoS-en als u naar mij niet verkopen :) :) :)
- Wat mis ik nog ?

PS: De brief van Viisi, naar engels is vertaald, door privacy:

Based on the information we have received
you can buy a house on your income, debts, your own resources and payment morality finance up to a maximum of 1,0XX,000. I see no problem in getting financing for this. The check was performed on XX-YY-2021
Of course, the house's value is not yet known. Normally, a maximum of 100% of the market value of the house. No rights can therefore be attached to this check be derived.

[Voor 43% gewijzigd door noucmen op 29-07-2021 11:52]

• noucmen
[...]

Nee, nog niet geplaats.

• mevrouwKees_1
Feit is dat je financiën vaag zijn. Er zitten best waren rare kronkels in namelijk.

Die brief van Viisi zou bij mij als verkoper echt 0,0 waarde hebben. Ik wil boter bij de vis. Als jij op mijn huis komt bieden dan kijk ik voornamelijk naar je financiële status. Als jij via aankoopmakelaar komt die mij kan garanderen dat je het bod wat je doet waar kunt maken (en het bod is wat ik wil) dan heb je een deal. Waar je vandaan komt, hoe je heet zou mij jeuken. Ik wil mijn huis verkopen.

Als jij zonder makelaar komt met vaag verhaal en als je net zo onsamenhangend een bezichtiging doet en bod uitbrengt als je hier in je topic laat zien, dan zal ik niet met jou in zee gaan.

Jouw hele verhaal zorgt voor alarmbellen..

Ga naar fatsoenlijke aankoopmakelaar (wat volgens mij al 100 x geschreven is ), zorg dat je je financien 100% op orde hebt (ik lees echt hele vage constructies nu) en kom op 1 lijn met je vrouw.. Stop met dat geneuzel over scholen, buurten en weet ik al niet wat. Je bent echt all over the place en zo kom je denk ik ook over bij de verkopers en hun makelaars. Je vergeet denk ik ook dat binnen het makelaars netwerk op een gegeven moment ook wel duidelijk is dat jij als een kip zonder kop een bod doet en vervolgens weer intrekt, je naam zal op gegeven moment al zorgen voor twijfel..

Kortom.. en ik zal het nogmaals hard roepen

SCHAKEL EEN AANKOOP MAKELAAR IN
HEB JE FINANCIËN OP ORDE ZONDER VAGE CONSTRUCTIES

• Peacefield78
Ik vind het huis wat je nu op het oog hebt ook niet aantrekkelijk. Als ik hierboven lees dat je tot een miljoen kan gaan, zou ik verder zoeken. Bijvoorbeeld het huis aan de Loorhof in Delft. Is weliswaar wat kleiner, maar buurt spreekt mij meer aan (ik ken de omgeving niet hoor, maar gewoon op basis van Funda), en ziet er netjes uit.

• laurens0619
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:31:
F Je vergeet denk ik ook dat binnen het makelaars netwerk op een gegeven moment ook wel duidelijk is dat jij als een kip zonder kop een bod doet en vervolgens weer intrekt, je naam zal op gegeven moment al zorgen voor twijfel..
Dit

En dat is denk ik allang gebeurd.
Je hebt nu bij hoeveel (2?) aankoopmakelaren de opdracht ingetrokken?
Je hebt hoeveel huizen geannuleerd in deze regio? Als ik het goed heb 3: 1 nieuwbouw en 2 bestaande.
De laatste aankoopmakelaar die je belde "had geen tijd voor je". Dat is een nette manier om te zeggen "ik wil mijn naam niet aan je verbinden"

Dat krijgen de verkopers ook te horen he. Dus of je krijgt nog een aankoopmakelaar zo gek om hun naam aan jou te verbinden of jij moet echt BELACHELIJK gaan overbieden zodat de koper krijgtL:
vraagprijs: x
bieder 1 (iemand met normale reputatie):x+10%
bieder 2( jij met noucmen reputatie)) x+20%

Alleen dan kun je denk ik nog mensen over de streep trekken om, ondanks je reputatie, het gokje te wagen voor de 10% extra winst. Mensen zijn hebberig en gek op geld, jij hebt het dus daar zit je kans.

Dit gaat wel betekenen dat je altijd beachelijk teveel voor een woning hebt betaald maar ik denk dat er, met je reputatie in die regio, je beste kans is.
Ik zie die, met je rationele manier van denken en de hoop op een buitenkans/winst maken op de woning, niet snel gebeuren

[Voor 8% gewijzigd door laurens0619 op 29-07-2021 11:41]

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:01
laurens0619 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:39:
[...]

Dit

En dat is denk ik allang gebeurd.
Je hebt nu bij hoeveel (2?) aankoopmakelaren de opdracht ingetrokken?
Je hebt hoeveel huizen geannuleerd in deze regio? Als ik het goed heb 3: 1 nieuwbouw en 2 bestaande.
Is dat incl of excl het huis waar per ongeluk op geboden is (hoe dan??) zonder dat je vrouw er vanaf wist.. |:(

Mijn advies:
- Aankoopmakelaar
- Geef je tweakers account aan je vrouw, en laat haar informatie inwinnen. Ga jij lekker met je kids leuke dingen doen, maar ga aub geen huizen kopen/niet kopen/weet ik het.

• noucmen
Peacefield78 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:32:
Ik vind het huis wat je nu op het oog hebt ook niet aantrekkelijk. Als ik hierboven lees dat je tot een miljoen kan gaan, zou ik verder zoeken. Bijvoorbeeld het huis aan de Loorhof in Delft. Is weliswaar wat kleiner, maar buurt spreekt mij meer aan (ik ken de omgeving niet hoor, maar gewoon op basis van Funda), en ziet er netjes uit.
https://www.funda.nl/koop/delft/huis-42480293-de-loorhof-1/
+ Mooi inderdaad, afwerkingsniveau en luxheid zijn wat mijn vrouw wilt,
- 3 slaapkamers, ver van scholen <-- mijn klachten

Mijn levenstandaard is erg laag i.v.m. die van mijn vrouw :)
Maar mijn scholenstandaard is erg hoog i.v.m. haar.

erg moeilijk om samen te kopen

De huizen dat wij tot nu toe redelijk eens waren niet veel, in de laaste 6 maanden:

https://www.funda.nl/koop...87786279-parelgraslaan-7/
https://www.funda.nl/koop...42471255-van-veendijk-19/
https://www.funda.nl/koop...481678-van-essendijk-215/

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Toch zou ik een kleine lans willen breken voor @noucmen . Als verkoper weet je dat in deze huizenmarkt er voldoende kopers zijn voor je huis. Als Noucmen besluit om binnen 3 dagen zijn bod in te trekken, wat is dan het bezwaar om de eerstvolgende koper te benaderen?

Toen mijn vriendin begin dit jaar haar huis verkocht was er ook een koper met een vreemd verhaal. Haar bod lag (ik meen) 26% hoger dan de vraagprijs en was zonder voorbehoud van financiering. Gezien haar jonge leeftijd en houding had ik er niet veel fiducie in, maar ik wist ook dat er nog een hele trits aan andere biedingen waren. Zou ze binnen 3 dagen haar bod intrekken, dan waren er nog meer dan voldoende biedingen aanwezig.

What's a cube to you?

• laurens0619
@Rizzi
Omdat @noucmen zijn biedingen doet onder voorbehoud van financiering. Dan worden die 3 dagen opeens 2 maanden oid (want als je creatief bent kun je ook best een onder voorbehoud financiering misbruiken om een koop te annuleren).
Als je na 2 maanden opnieuw je huis moet verkopen dan heeft je huis smet en ga je er waarsch minder voor vangen

Zonder voorbehoud en ~10% hoger dan andere biedingen maakt hij denk ik wel een kans ja :)

[Voor 30% gewijzigd door laurens0619 op 29-07-2021 11:49]

• AGee
  • Niet online

AGee

@Rizzi Niets mis met een vaag verhaal, maar dan moet het bod er ook naar zijn. Bij een vergelijkbaar bod gaat de voorkeur toch echt naar degene zonder vaag verhaal. En meneer heeft nog geen enkele blijk gegeven dat ie bereid is een goed genoeg bod te doen, alleen maar dat ie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Sterker nog: In alle (!) gevallen dat ie uiteindelijk wel een bod deed dat goed genoeg was, trok ie hem uiteindelijk in omdat ie achteraf dacht dat z'n bod te goed was ;)

[Voor 5% gewijzigd door AGee op 29-07-2021 11:49]

• mevrouwKees_1
Rizzi schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:44:
Toch zou ik een kleine lans willen breken voor @noucmen . Als verkoper weet je dat in deze huizenmarkt er voldoende kopers zijn voor je huis. Als Noucmen besluit om binnen 3 dagen zijn bod in te trekken, wat is dan het bezwaar om de eerstvolgende koper te benaderen?

Toen mijn vriendin begin dit jaar haar huis verkocht was er ook een koper met een vreemd verhaal. Haar bod lag (ik meen) 26% hoger dan de vraagprijs en was zonder voorbehoud van financiering. Gezien haar jonge leeftijd en houding had ik er niet veel fiducie in, maar ik wist ook dat er nog een hele trits aan andere biedingen waren. Zou ze binnen 3 dagen haar bod intrekken, dan waren er nog meer dan voldoende biedingen aanwezig.
Omdat je dat niet wil als verkoper.. Ook de kopers zoeken direct verder als jij hoort dat je niet het winnende bod had.. Dus als noucmen lekker gaat lopen neuzelen met zijn biedingen en uiteindelijk zijn bod intrekt kan jij weer opnieuw gaan beginnen want dikke kans dat de andere geïnteresseerden alweer verder zijn met ander huis.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

noucmen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:43:
[...]

[...]
Met 150 vierkante meter moet een 4e slaapkamer geen probleem zijn. Wij hadden er 5, maar hebben er nu 1 opgeofferd voor een los toilet boven en een grote inloopkast bij onze slaapkamer.

Ik zie overigens 5 basisscholen op loopafstand bij dit huis. Middelbare scholen zijn minder interessant, want daar kunnen ze gewoon op de fiets heen.

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:38
noucmen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:43:
[...]

Mijn levenstandaard is erg laag i.v.m. die van mijn vrouw :)
Maar mijn scholenstandaard is erg hoog i.v.m. haar.

erg moeilijk om samen te kopen

De huizen dat wij tot nu toe redelijk eens waren niet veel, in de laaste 6 maanden:

https://www.funda.nl/koop...87786279-parelgraslaan-7/
https://www.funda.nl/koop...481678-van-essendijk-215/
Ik zie 3 scholen binnen 1 kilometer. Geef je je kinderen een fiets, zijn ze er binnen 2 min.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

mevrouwKees_1 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:50:
[...]

Omdat je dat niet wil als verkoper.. Ook de kopers zoeken direct verder als jij hoort dat je niet het winnende bod had.. Dus als noucmen lekker gaat lopen neuzelen met zijn biedingen en uiteindelijk zijn bod intrekt kan jij weer opnieuw gaan beginnen want dikke kans dat de andere geïnteresseerden alweer verder zijn met ander huis.
Kans is groter dat die, net als noucmen, ook nog niets anders gevonden hebben. Als de nummer 2 nog niets anders heeft en jouw makelaar komt met het "misschien mag ik nu toch nog feliciteren" telefoontje, dan heb je gewoon goede kans dat daar de vlag uit gaat.

• noucmen
[...]

Dat niet,
Met over opgedroge woning markt moeten kopers vaak 1-2 maanden wachten tot dat ze weer iets redelijk kunnen bieden.

• noucmen
BazzH schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:52:
[...]

Met 150 vierkante meter moet een 4e slaapkamer geen probleem zijn. Wij hadden er 5, maar hebben er nu 1 opgeofferd voor een los toilet boven en een grote inloopkast bij onze slaapkamer.
Niet makkelijk om een van de slaapkamers gesplitsen te worden, denk ik ?
Ik zie overigens 5 basisscholen op loopafstand bij dit huis. Middelbare scholen zijn minder interessant, want daar kunnen ze gewoon op de fiets heen.
Niet de school wat ik wil, wij hebben 6 maanden alles gedaan om plekken in die school te krijgen.
Ik ben gek kwa school, soms te gek, maar er zijn genoeg NL-ers met mij ook eens.

• noucmen
BazzH schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:55:
[...]

Kans is groter dat die, net als noucmen, ook nog niets anders gevonden hebben. Als de nummer 2 nog niets anders heeft en jouw makelaar komt met het "misschien mag ik nu toch nog feliciteren" telefoontje, dan heb je gewoon goede kans dat daar de vlag uit gaat.
Klopt helemaal wel.

• dcell
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:20
jongens en meiden, breng hem nou niet op het rechte pad (niet dat hij de adviezen ter ore neemt). Dit is veel te leuk om te volgen :+

Om ontopic te blijven. Je kan blijven rekenen en schatten wat de markt doet maar niemand weet de toekomst. Een huis is er om in te wonen en geen rekensom. Als je er niet goed bij voelt dan niet doen. Maar goed dat is ook al 98x gezegd.

Ik heb de afgelopen 2 jaar semi-serieus gekeken naar bestaande woningen in een wijk verderop. De indeling van mijn huidige woning is niet meer handig nu er 2 kinderen zijn bijgekomen. Het was het steeds net niet wat ik zag op Funda dus ik heb er verder geen energie ingestoken.

Ook ik had bepaalde wensen en een bepaald budget en die waren helaas niet meer realistisch gezien de huidige markt. Dan moet je dus bepaalde concessies doen.

Toen kwam er vorig jaar een nieuwbouwproject langs in diezelfde wijk waar ik zocht en die voldeed aan de meeste dingen. Laten we zeggen 75% van mijn wensen. Voor mij was het gelijk informeren, inschrijven en gelukkig werd ik ingeloot.

Anders zat ik nog steeds elke dag op Funda te browsen (doe ik nog steeds om de prijzen van de buurt hier te zien voor de toekomstige verkoop van mijn huidige woning O-) )

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

noucmen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:59:
[...]

Niet makkelijk om een van de slaapkamers gesplitsen te worden, denk ik ?

[...]

Niet de school wat ik wil, wij hebben 6 maanden alles gedaan om plekken in die school te krijgen.
Ik ben gek kwa school, soms te gek, maar er zijn genoeg NL-ers met mij ook eens.
Dan heb je jezelf bij deze dus klem gezet, als je zoekgebied inderdaad nu beperkt is tot een straal van X km rond een bepaalde school.

Dat vind ik wel raar overigens. Je hebt huizen gevonden in Den Haag en Rijswijk.... maar die liggen dan toch nooit van z'n leven in de buurt van "de school"? Blijkbaar staat die school in Delft, want daar ben je nu aan het kijken voor een huis.

Wij hebben het omgedraaid: eerst een huis gekocht en daarna gekeken welke school hier in de buurt goed aangeschreven staat. We hadden geluk en 1 van de betere scholen staat hier een paar honderd meter tot een kilometer verderop. Maar hier is op elke school wel een plekje vrij voor nieuwkomers, dus dat kostte ons geen 6 maanden gelukkig (kennismakingsgesprek en inschrijfformulier invullen). Maar voor jouw budget koop je hier 4 huizen als je zou willen. Da's het voordeel van "geen randstad".

• noucmen
Maar hier is op elke school wel een plekje vrij voor nieuwkomers, dus dat kostte ons geen 6 maanden gelukkig (kennismakingsgesprek en inschrijfformulier invullen). Maar voor jouw budget koop je hier 4 huizen als je zou willen. Da's het voordeel van "geen randstad".
Ja, prijzen hebben altijd een logica.

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

laurens0619 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:46:
@Rizzi
Omdat @noucmen zijn biedingen doet onder voorbehoud van financiering. Dan worden die 3 dagen opeens 2 maanden oid (want als je creatief bent kun je ook best een onder voorbehoud financiering misbruiken om een koop te annuleren).
Als je na 2 maanden opnieuw je huis moet verkopen dan heeft je huis smet en ga je er waarsch minder voor vangen

Zonder voorbehoud en ~10% hoger dan andere biedingen maakt hij denk ik wel een kans ja :)
Ah helder. Door alle berichten heen dacht ik dat @noucmen van plan was om een bod zonder voorbehoud van financiering te doen. Drie dagen onzekerheid is wel te overzien, maar 2 maanden niet.
[...]

Zolang het binnen 3 dagen blijft, dan zou ik als verkoper me in de huidige markt niet zoveel zorgen maken. Die andere kopers die hebben heus niet allemaal ineens 3 dagen later een huis gevonden.
AGee schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:48:
@Rizzi Niets mis met een vaag verhaal, maar dan moet het bod er ook naar zijn. Bij een vergelijkbaar bod gaat de voorkeur toch echt naar degene zonder vaag verhaal. En meneer heeft nog geen enkele blijk gegeven dat ie bereid is een goed genoeg bod te doen, alleen maar dat ie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Sterker nog: In alle (!) gevallen dat ie uiteindelijk wel een bod deed dat goed genoeg was, trok ie hem uiteindelijk in omdat ie achteraf dacht dat z'n bod te goed was ;)
Bij een gelijk bod kijk je inderdaad naar andere omstandigheden. Maar als je een knock-out bod doet (zegge EUR 80.000 overbieden) zonder voorbehoud van financiering, dan mag je verhaal wat mij betreft vaag zijn.

What's a cube to you?

• AGee
  • Niet online

AGee

Rizzi schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:13:
[...]
Bij een gelijk bod kijk je inderdaad naar andere omstandigheden. Maar als je een knock-out bod doet (zegge EUR 80.000 overbieden) zonder voorbehoud van financiering, dan mag je verhaal wat mij betreft vaag zijn.
Maar het gaat dus niet om een knock-out bod, het gaat om het bod wat meneer in dit topic doet. En da's zo marginaal mogelijk boven het een-na-hoogste bod.

• noucmen
Heren & damen,

Om (inderdaad) risico's te beperken en documenten te voorbereiden om zonder voorbehoud financiering te doen, moet ik naar banken

- Verkoop opdracht van mijn huidige woning te laten zien ? <--- Geadviseerd door Viisi
- Taxatie rapport van mijn huidige woning te laten zien ? <--- Misschien heb de overbruggings krediet erg nodig ? (denk ik niet voor de huizen van getaxeerd waarde van 6 ton, maar who knows dat banken willen vragen ?)

Ik heb wel calcasa rapport, maar die is maar 525k, waar ik verwacht 660k koopsom van mijn huidige woning.

• laurens0619
Maar je huidige huis was 2 maand geleden verhuurd?
Nu niet meer? Wie woont er dan? Jullie?

• noucmen
AGee schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:43:
[...]

Maar het gaat dus niet om een knock-out bod, het gaat om het bod wat meneer in dit topic doet. En da's zo marginaal mogelijk boven het een-na-hoogste bod.
Mijn wens inderdaad :), dus volgende keer als jij een bod wil uitbrengen, graag mij laten wete zo dat ik +1 euro kan doen.

Dat was een grapje, maar is wel wat iedereen wilt, maar is nooit haalbaar.

Met een woning van 465k vraagprijs, heb ik 510k met 480k financieel voorbehoud gedaan. Hij was verkocht op 512k, misschien omdat een aankoopmakelaar heeft dat gehoord van de verkoopmakelaar. Mijn aankoopmakelaar toen kon niks halen van die verkoopmakelaar. Maar het kan ook zijn dat die winning bod een veel lager voorbehoud financiering heeft.

[Voor 5% gewijzigd door noucmen op 29-07-2021 12:51]

• noucmen
laurens0619 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:49:
Maar je huidige huis was 2 maand geleden verhuurd?
Nu niet meer? Wie woont er dan? Jullie?
Ja, terug keren.

• noucmen
Ramon schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:54:
[...]

Ik zie 3 scholen binnen 1 kilometer. Geef je je kinderen een fiets, zijn ze er binnen 2 min.
Jammer, niet DE school dat ik wil

• Peacefield78
noucmen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:04:
[...]

Jammer, niet DE school dat ik wil
Ha @noucmen, puur uit nieuwsgierigheid: naar welke school wil je graag dat je kinderen gaan? Je verhuist er een flink stuk voor, en in deze schaarse markt (waar meer goede basisscholen zijn dan goede huizen) bepaalt de school zelfs je zoekgebied voor een huis. Ik ben oprecht heel nieuwsgierig naar deze school.

• Wolly
  • Niet online
Bel gewoon de makelaar op van deze, vanavond bezichtigen en bod neerleggen van 650k en kijken wat er gebeurt.

• macnerd
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:08

macnerd

No Apples please :-)

Je vrouw is een stuk kieskeuriger dan jij wat betreft het huis. Misschien verwacht ze meer luxe, en minder of geen achterstallig onderhoud voor de prijs die jullie zouden willen betalen. Het is een rare markt nu, mensen kopen zelfs zonder voorbehoud, zonder bouwkundig onderzoek en zonder bezichtiging vooraf.

Ik zou jouw eisen wat betreft het huis doorgeven aan je vrouw en haar lekker laten zoeken. Voldoet het voor haar, dan hoef jij nog maar beperkt te kijken. Misschien ziet ze zelfs in dat haar wensen in de huidige markt niet reëel zijn.Maar mogelijk vindt ze juist ook wel een huis wat aan al jullie wensen voldoet, maar dan net op een andere plaats waar jij gezocht hebt.

Ik heb in Breda gewoond, en om van de ene kant van de stad naar de andere kant te komen kan soms best wat tijd kosten. Het kan zijn dat je vanuit een andere plaats in de buurt een kortere reistijd hebt.

MacNerd

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee