Toon posts:

Noucmen's saga om een huis te kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 62.171 views

• noucmen
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 26-10 10:14
Beste mede-forumers,

Hoe ernstig is oplevering & material kosten op dit moment t.o.v. Jan 2021 ? (Corona, bos brand in VS & Canada, Suez kanal, overstrooming Europa + China)

Bij een "special" woning met 170 m2 wonen, 570m3 inhoud moet ik denken om de volgende nieuw items te kopen & laten monteren

- 10-15k: Keuken, L vorm 6m lang (buiten kant van de L vorm), alles van Siemens: inductie, 1 combi, 1 vaatwasser, 1 afzuigkap, en ook rond 4m lang boven-hoofd kast

- 6k: Volledig laminaat voor 160m2 laten doen (dus laminaat kopen, en soms leggen ze met een lage tarief)

- 3k: 2 nieuwe toiletten (1 in de toilet op BG en 1 in de badkamer op 1e verdieping)

- 1k: 1 douche cabin

- 1k: Badkamer: ongeveer max 1 m2 van nieuw tegels omdat de oude niet vaste zitten (maar misschien moet nog meer nieuw tegels in als de oude witte tegel nu gelig er uit ziet)
---------------------------------------------------------------------------------------------
Totaal: max 30k kwa material + arbeid <-- Is dit ver-onderinschatteerd ?

En ook nog: de geur van de honden weg te doen van de muren: huidige eigenaar heeft honden en slecht ventilatie. Ik hoop dat met nieuw verf en iets special behandeling kan het weg ???

Bedankt

PS: Ik kan zelf laminaat leggen, en kan mee helpen met het monteren van keuken. De toilet heb ik een keer uit demonteerd en weer gemonteerd. Douche cabin heb ik ook een keer gemonteerd met silicon.
Modbreak:Verplaatst uit Ervaring met huis kopen - Deel 8 waar ook de voorgeschiedenis te vinden is.

[Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 28-07-2021 15:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• noucmen
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 26-10 10:14
Onzekerheid in mijn profiel

- Een keer mijn bod van "628k, met 450k voorbehoud" is verloren over een andere bod van "605k, zonder voorbehoud", zei de makelaar
- Een keer mijn bod van "600k, met 90k contant, met voorbehoud bouwkundige keuring" is verloren over een bod van "gemiddeld van hoogte, zonder voorbehoud", zei de eigenaar. Hij zei ook dat "uw bod is niet slecht kwa hoogte maar ik heb voor zekerheid gekozen". Eigenlijk "voorbehoud van bouwkundige keuring" is geadviseerd door mijn aankoopmakelaar, ga ik dit niet weer doen met redelijk nieuw en netje ondergehouden woningen.

Ik denk dat mijn buitenlander's naam klinkt minder zeker dan een gewoon NL naam, in de ogen van een eigenaar:
- Of ik de regels kent
- Of ik genoeg inkomen heb
- Of de banken mij makkelijk zullen accepteren (terrorisme, frauderen, voorzichtigheid met niet-NL nationaliteiten of niet-NL afkomsten, voorzichtigheid met de feit dat ik de NL taal en cultuur niet erg beheers dus is moeilijker in banen)

(ze weten gelukkig nog niet dat ik ander half keer geanuleerd heb !), maar eigenlijk de feit dat ik annuleerd heb is wel gekoppeld met de feit dat ik een buitenlander ben: ik ken de omgeving, de scholen, de huizen en de huizenmarkt niet dus ik ben niet zeker over wat ik kies en wat ik zal krijgen.

Dus de eigenaren en verkoopmakelaren hebben gelijk om beetje voorzichtig met mij te zijn.

Meer zekerheid in mijn profiel
Ik heb net een gesprek met een "bekend genoeg" hypotheek adviseur (nog online, maar is niet slechter dan offline, toch ?). Dat is Viisi, dit hypotheek adviseur, een werknemer van hun, heeft 400 klanten gezien in de laaste 2 jaar.

Vanaf nu ga ik doen
- Een brief sturen waar in is door Viisi geschreven: "Meneer Noucmen kan een huis tot 1 miljoen kopen"
- Een tekste met: "Wij zijn X en Y kwa banen (die zijn vaak met hooginkomen), met vaste contract(en), wij wonen sinds Z jaar in NL en beide hebben NL nationaliteiten, met kinderen gaan wij naar W verhuizen, en ons huidige banen hebben wij sinds lang tijd. Hier zijn ons Linkedin"
- Ik heb sinds 6 maanden dit regio bekijken dus ik weet wel wat ik wil en wat de huizen en de buurten zijn
- Ik heb alle documenten voorbereiden om z.s.m. ondere anderen een hypotheek te krijgen.
- Tweakers zullen Funda DDoS-en als u naar mij niet verkopen :) :) :)
- Wat mis ik nog ?

PS: De brief van Viisi, naar engels is vertaald, door privacy:

Based on the information we have received
you can buy a house on your income, debts, your own resources and payment morality finance up to a maximum of 1,0XX,000. I see no problem in getting financing for this. The check was performed on XX-YY-2021
Of course, the house's value is not yet known. Normally, a maximum of 100% of the market value of the house. No rights can therefore be attached to this check be derived.

[Voor 43% gewijzigd door noucmen op 29-07-2021 11:52]

Acties:
  • +11Henk 'm!
  • Pinned

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:59

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Modbreak:In DED heb je prachtige topics over zonnepanelen. Dit soort brainfarts maakten de situatie in het reguliere kooptopic al onhoudbaar, laat dat dus. We zijn niet je persoonlijke klankbord voor alles wat je tijdens een verloren minuut verzint.

De volgende stap is een slotje en zal je je helemaal zelf moeten redden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:12

tweakduke

Duke rules the world...

Modbreak:Als er geen updates zijn, reageer dan niet.

Paar reacties zijn weggehaald. We proberen iemand altijd nog te helpen en het is geen leedvermaak topic.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Modbreak:Mag ik een ieder herinneren dat dit niet in de HK staat? Dank u!

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Modbreak:Dit is geen slowchat topic. Aantal berichten verwijderd.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:12

tweakduke

Duke rules the world...

Na eerst het vragen in de overige topics en nu een eigen topic maak ik er maar een einde aan. We hebben ons best gedaan, maar ik heb nu niet meer het idee dat we nog echt wat kunnen betekenen voor @noucmen

@noucmen zoek hulp bij een expert, zover als die nog met jou in zee willen. Het topic gaat op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee