Toon posts:

Noucmen's saga om een huis te kopen

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:
  • 63.260 views

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Peacefield78 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:05:
Overigens: mocht deze koop dan weer afketsen, dan wordt het nog lastiger om een huis te kopen in diezelfde omgeving. 'Die koper kreeg de vorige keer de financiering niet rond op [bedrag van 55% koopsom]'.
@noucmen heeft al een keer een huis gekocht en de boel laten klappen, of was het al 2x?

In ieder geval, van zijn reputatie hoeft hij het niet te hebben bij de lokale makelaardij.

• kepler
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:44
Sport_Life schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:39:
Dan zou ik je contract maar eens goed lezen, vaak staat er in dat er minimaal 3 afwijzingen nodig zijn..

Maar vanwaar die twijfel? 8)7
Mijn moeder heeft dit een keer gehad. Er stond dat er maar 1 afwijzing nodig was. De koper wilde er vanaf, werkte bij een bank en had toevallig een afwijzing van de bank waar hij werkte... Hoop gedoe maar die afwijzing werd gewoon geaccepteerd. Die makelaar heeft volgens mij de voorwaarden daarna aangepast naar meerdere afwijzingen :D

Renault Zoe R210 Intens (22kWh)

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 00:41
noucmen schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 06:15:
- Ik kan ver boven 100% van het huis lenen (LTI >> 100%)
- 55% is alleen een techniek om de bod interessant te zijn: "55% is een zo laag bedrag dat hij, met de kans van 99.99%, zal krijgen" - denkt de eigenaar.
- als het mij niet lukt om 100% te krijgen (0.01%), helpt mijn adviseur om ook een afwijzing van 55% te krijgen. De techniek heb ik al uitgelegd.
Leuke techniek, maar ik hoop dat je weet dat je meerdere afwijzingen nodig hebt en dat als je een volgend huis zonder problemen koopt met een hypotheek boven die 55% je alsnog in de problemen kunt komen? Ontbindende voorwaarden zijn nl. niet al te vrijblijvend. Dus je laatste punt zou ik dan ook maar snel laten vervallen, anders kun je alsnog achteraf een claim krijgen waarmee je in de problemen kunt komen.

Daarnaast is die 55% gewoon een rare taktiek. Leuk bedacht, maar zo werkt het gewoon niet. In jouw situatie had je beter zonder voorbehoud kunnen bieden. Die 55% haal je ten slotte altijd en is daarmee voor jou dus geen ontbindende voorwaarde die je kunt gebruiken (dus zinloos). En een verkoper heeft altijd liever iemand die zonder voorbehoud biedt (dus ook daarvoor is het zinloos)

[removed]

• m2011
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:50
noucmen schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 06:15:
- Ik kan ver boven 100% van het huis lenen (LTI >> 100%)
- 55% is alleen een techniek om de bod interessant te zijn: "55% is een zo laag bedrag dat hij, met de kans van 99.99%, zal krijgen" - denkt de eigenaar.
- als het mij niet lukt om 100% te krijgen (0.01%), helpt mijn adviseur om ook een afwijzing van 55% te krijgen. De techniek heb ik al uitgelegd.
Heb jij vaker een hypotheek afgesloten? Dit is gewoon fraude. Bovendien zal je afwijzingen van meerdere partijen moeten laten zien. Dat maakt het ook lastiger om met frauderende partijen te werken.

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:49
Volgens mij moet jij op dit punt in je leven helemaal geen huis kopen, maar aan jezelf werken en je gezin (en huizen verkopers, makelaars en hypotheekadviseurs) met rust laten.

• Louwke
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21:48
Je zou het bijna hopen dat wanneer hij een eigen huis verkocht gaat worden dat er een aantal mensen zijn die hetzelfde flikken. Dus steeds bieden en dan afhaken.

Ongelooflijk dat je uberhaupt al 2 huizen afgezegd hebt in het verleden meeredere nieuwbouw projeten afgezegd hebt. En er mee door gegaan bent. Hoeveel stress je mensen hebt bezorgd hier mee...

Zelf in de situatie gezeten dat je steeds net niet bij de gelukkigen zit voor een project. En meerdere keren de de molen on van bieden en wachten. Nee werd daar niet blij van.

Dat je nu weer een voorwaarde er in laat zetten zegt me ook dat je niet overtuigd bent van het huis en wellicht weer een reden vind om het niet te doen en dit als stok wil gebruiken om mee te slaan naar de verkoper. Ik vind dat schofterig niet meer en niet minder.

Ik denk dat je blij moet zijn dat je naam niet bekend is en alles anoniem hier gaat anders had je wellicht echt een probleem gehad in de toekomst met het zoeken van een huis in de regio waar je op dit moment huis gehouden hebt.

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:10

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Duke rules the world...

Modbreak:Even de laatste reacties opgeruimd. Door de houding van de ts laten we ons wel eens verleiden tot:
Leedvermaak
Het uitmaken van een troll
Betichten van Fraude

We reageren constructief en onderbouwend en dus niet op de man. Het is uiteindelijk geen sensatietopic. Vermoed je fraude, maak een topic report of onderbouw duidelijk waarom jij dit denkt.

@noucmen dit geldt dus ook voor jou. Reageer duidelijk, inhoudelijk en constructief. Als dit topic wederom nergens tot toe leidt dan gaat het weer dicht.

Tweakers Discord

• pikstert
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 21:53
Lees even de modbreak hierboven en anders is er het feedback topic.

[Voor 77% gewijzigd door tweakduke op 18-10-2021 20:24]

• noucmen
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 26-11 09:28
Allen !
Ik snap niet waarom zijn er veel irritaties hier ?

Van een hypotheek adviseur, begrijp ik dat de kans dat ik 1000 euro kan lenen is bijna hetzelfd als 100% van de getaxeerd waarde, omdat mijn LTI + mogelijk overbrugging hoger dan de getaxeerd waarde is.

Toen ik hem heb gevraagd: "hoe zeker bent u dat ik een lening kan krijgen" ? Zei hij: "ik kan niet guarenderen, het kan zijn dat door de redenen A, B, C, D, E u geen hypotheek kunt krijgen".

Met iedere reden A --> E, heb ik alles gedaan om die risico te verwijderen.

1. Dus, welke bedrag kan ik gebruiken als ontbindende voorwaarden ?
- Is het NUL ? Nee, ik zal alleen dit gebruiken als dit verplicht is om het huis te kunnen winnen, omdat het is nooit een zekerheid dat ik de hypotheek bedrag dat ik wil zal krijgen.
- Is het 100% van de getaxeerd waarde ? Nee, de verkoper zal dit niet accepteren, want als mijn vermogen niet hoog genoeg is, wordt mijn "niet kan financieren op 100% bedrag" een vertraging naar zijn verkoop process. Hij kent mij natuurlijk niet.

- Is 10%, 20%, 30%, 80%, 90% goed ? Ja zeker. Dan welke bedrag is goed ? Ergens in de middel maakt de verkoper en ik blij. Daarom 55%.

2. Wat kan ik doen als mijn aanvraag is geweigerd ?
Is zeker onverwacht van mijn kant, want ik heb alles gedaan om te voorbereiden, ook met genoeg hypotheek adviseurs heb ik gesproken en alles zeggen: "ik kan geen reden vinden waarom u niet kunt krijgen"
Dan kan ik zeker krijgen ?
"Nee, ik kan toch niet guaranderen, want blah blah blah"

Oke, het is mijn verantwoordlijkheid om de afwijzingsredenen te zoeken
- Er komt een oorlog
- Er is pas later gevonden dat mijn achter naam Bin Laden is
- Banken willen woningen niet meer financieren, maar misschien lease auto's wel !!!

Het is niet mijn fout dus, dan moet ik die 10% boete betalen ? Ja ? Sorry !
Nee ? Nu dat de enige manier om uit een koopcontract te kunnen lopen is "een afwijzing van 55%". Dan wat gaan jullie doen als jullie mij waren ?

[Voor 4% gewijzigd door noucmen op 18-10-2021 20:43]

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:49

Ardana

Moderator General Chat

Mens

noucmen schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:37:
Dan wat gaan jullie doen als jullie mij waren ?
Me als een fatsoenlijk mens gedragen en die woning kopen óók als ik maar 55% van de koopsom kan financieren (want je hebt voldoende eigen vermogen om de rest bij te leggen).

Je hebt toegezegd die woning te gaan kopen, doe dat dan ook.

Ga met 1 adviseur in zee, doe exact wat je gevraagd wordt door hem/haar/hen en teken de overdracht bij de notaris.

Meer niet.

Ow, en na alle gedraai en ellende en proberen het onderste uit de kan te halen ten koste van anderen, mag je op geen enkele manier klagen als je straks die 10% boete moet betalen omdat blijkt dat je níet de juiste info gegeven hebt aan je hypotheek-adviseur. Dat kun je makkelijk betalen uit je eigen vermogen en ik hoop dan dat het een goede les voor je is geweest.

Echt, wees blij dat je in deze tijd nog 'n woning KAN kopen...

[Voor 35% gewijzigd door Ardana op 18-10-2021 20:55]

Note to self: being good is often more important than being right.

• noucmen
Ardana schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:51:
[...]

Me als een fatsoenlijk mens gedragen en die woning kopen óók als ik maar 55% van de koopsom kan financieren.
Maar, 1000 euro, 55%, of 100% zijn hetzelfd voor mij.
Als ik 55% kan financieren, kan ik het ook 100%.
Als ik 55% niet kan, kan 1000 euro ook niet.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

noucmen schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:54:
[...]

Maar, 1000 euro, 55%, of 100% zijn hetzelfd voor mij.
Als ik 55% kan financieren, kan ik het ook 100%.
Als ik 55% niet kan, kan 1000 euro ook niet.
Dan komt mijn 2e opmerking in beeld: die 10% betalen, en het beschouwen als leergeld.

• noucmen
Ow, en na alle gedraai en ellende en proberen het onderste uit de kan te halen ten koste van anderen, mag je op geen enkele manier klagen als je straks die 10% boete moet betalen omdat blijkt dat je níet de juiste info gegeven hebt aan je hypotheek-adviseur. Dat kun je makkelijk betalen uit je eigen vermogen en ik hoop dan dat het een goede les voor je is geweest.
Nadat een adviseur alles van mij heeft geleerd, heeft hij gezegd: 1000 voor u is hetzelfd als 100%.
Wat meer kan ik doen ?

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

noucmen schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:56:
[...]

Nadat een adviseur alles van mij heeft geleerd, heeft hij gezegd: 1000 voor u is hetzelfd als 100%.
Wat meer kan ik doen ?
Wat ik zei: doen wat je adviseur zegt, en tekenen bij de notaris, als het zo ver komt.

• noucmen
Deleted, alles is al geschreven

[Voor 88% gewijzigd door noucmen op 18-10-2021 21:00]

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:10

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Duke rules the world...

Modbreak:En daar laten we het dan ook maar bij.

Er is aan alle kanten veel advies gegeven en veel succes met de aankoop, maar dit topic gaat uiteindelijk nergens naar toe. Zeker als er niet begrepen wordt waarom er veel irritatie door je handelswijze is. We kunnen uiteindelijk niet meer voor je betekenen.

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee