☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
4 weken moet dan normaal gesproken genoeg zijn en dat is een standaard termijn.
Werkgeversverklaring, aanvullende voorzieningen werkgever, pensioen, salarisstroken, IB 2020, huidige hypotheek, taxatie + bouwkundige keuring vaan angekochtwoning, BKR, dagafschrijft van betaal + spaar rekening voor 3 maanden 1 juli t/m 1 oktober (geen vreemde transacties),blackshelve schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:22:
[...]
Het was me gelukt om bij de rabobank binnen 2 weken al een hypotheekofferte te regelen. Wel met de juiste voorbereidingen. Als Rabobank het kan dan zou ABN het ook wel lukken.
ik probeer om ook voor te bereiden, mis ik nog wat ? Ik weet dat ABN veel documenten vraagt.
[ Voor 13% gewijzigd door Maaark op 14-10-2021 16:31 ]
Ziet er goed uit. Voorbereiding helpt enorm.noucmen schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:30:
[...]
Werkgeversverklaring, aanvullende voorzieningen werkgever, pensioen, salarisstroken, IB 2020, huidige hypotheek, taxatie + bouwkundige keuring vaan angekochtwoning, BKR, dagafschrijft van betaal + spaar rekening voor 3 maanden 1 juli t/m 1 oktober (geen vreemde transacties),
ik probeer om ook voor te bereiden, mis ik nog wat ? Ik weet dat ABN veel documenten vraagt.
Wij hebben alles middels execution only gedaan, dus alles volledig zelf geregeld.noucmen schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:30:
[...]
Werkgeversverklaring, aanvullende voorzieningen werkgever, pensioen, salarisstroken, IB 2020, huidige hypotheek, taxatie + bouwkundige keuring vaan angekochtwoning, BKR, dagafschrijft van betaal + spaar rekening voor 3 maanden 1 juli t/m 1 oktober (geen vreemde transacties),
Centraal Beheer was er streng op dat alles in PDF werd geupload met de handtekeningen op de juiste plek en de juiste documenten ook in 1 PDF samengevoegd (voor + achterkant van paspoort). Eventueel zou je daar nog naar kunnen kijken.
Verder is het voor jou natuurlijk afhankelijk van de snelheid van je hypotheekadviseur en hoe streng de beoordeler is.
[ Voor 21% gewijzigd door FirePuma142 op 14-10-2021 16:36 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Zorg er ook voor dat je aan de aanleverstandaarden van ABN voldoet, daar moet je adviseur je mee kunnen helpen. Handtekeningen in de correcte kleur op de correcte plaats, in het juiste format, in de juist volgorde, etcetera. Hoe exacter je volgens die standaarden (en dus passend bij het interne proces van ABN) aanlevert, hoe sneller het gaat. Het moeten corrigeren van missers hierin, verlengt de doorlooptijd dramatisch.noucmen schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:30:
[...]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ik heb dezelfde ervaringen met Florius, hoewel onze adviseur aangaf dat het in ons geval wel heel erg snel ging. Bij ons was het binnen een paar dagen geregeld.Maaark schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:30:
ABN/Florius gaat lekker snel. Als je je adviseur een beetje pusht tenminsteZorg dat asap alles geupload is in hun portal en je hebt in een paar dagen de hypo rond. (tenminste zo ging het bij mij, geen garanties ofc)
Zorg in ieder geval dat je alle benodigde documenten klaar hebt. Dat helpt enorm voor de snelheid van de aanvraag afhandeling van je verzoek.
[ Voor 3% gewijzigd door CoolBadeendje op 14-10-2021 16:46 ]
Goed om van jou te horen,FirePuma142 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:35:
Drie werkdagen voor ABN volgens Hypotheek24. Ik heb met Munt en ING ervaren dat deze doorlooptijden voor mij exact klopten.
Jij heb meerdere panden gekocht neem ik aan,
Maar dan is het met verhuurhypotheek sneller, en ook makkelijker voor professionel ?
Heel fijn, en gefeliciteerd!!!
Ik zelf vond de periode die na het rondkomen van een deal erg stresvol.
Houd daar maar wel rekening mee
Ik heb net vergelijken met eigen websites van ABN en Obvion, 2 van de laagste rentes voor 100% lenen, die kloppen wel nu (17:40), maar niet eerder (rond 16:45), of ben ik gek ?
N.B: in de afbeelding is van mijn hypotheek adviseur (om 16:41 vandaag), waarom is die van hem zo hoog ? Zijn de rentes stiekem verhoogd ?
/f/image/78rmaC1T3tPVR6q0dkm3p1kK.png?f=fotoalbum_large)
In Mei stond er ongeveer 6 weken voor. Die van mij was met 4 weken rond, ik had ook alle documenten al klaarstaan en wachtte vooral op de verkopers en het koopcontract.noucmen schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:19:
Weet iemand of 4 weken zijn genoeg voor een hypotheek aanvraag bij ABN, als alle documenten klaar zijn ?
I have stability. The ability to stab.
Ik heb van 2 adviseurs (met veel recensies op Advieskeuzes.nl) gehoord dat ze 3 - 4 weken nodige hebben voor ABNSmurfLink schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:53:
[...]
In Mei stond er ongeveer 6 weken voor. Die van mij was met 4 weken rond, ik had ook alle documenten al klaarstaan en wachtte vooral op de verkopers en het koopcontract.
Je maakt het jezelf niet makkelijk.
Huwelijkse voorwaarden/partnerschapsvoorwaarden, uittreksel bevolkingsregister, taxatierapport voor zowel je oude als je nieuwe huis, energielabel? Misschien niet nodig, misschien ook welnoucmen schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:30:
[...]
Toen ik vorig jaar een huis kocht moest ik nog halsoverkop naar het stadhuis om een afschrift van mijn scheidingsakte van 15 jaar eerder op te halen. Mede daardoor (maar ook doordat mijn hypotheekadviseur niet bijster snel was) duurde de aanvraag in totaal zes weken.
En ik heb 5 weken na bedenkt tijd voor hypotheek
Het is geen bedenktijd. Het is regeltijd om de hypotheek rond te krijgen. Als blijkt dat je die niet rond krijgt omdat JIJ je zaken niet op orde had ben je alsnog laakbaar en mag je de boete uit het koopcontract ophoesten. Dus zorg ervoor dat je zsm met een hypotheekaanbieder in zee gaat. Normaliter heb je die al klaarstaan bij je adviseur voordat je het bod uitgebracht hebt.noucmen schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:01:
Even meer info: kopen met voorbehoud 55% financiering.
En ik heb 5 weken na bedenkt tijd voor hypotheek
Hij bedoelt dat ie na de bedenktijd, dus 3 dagen na tekenen koopcontract, 5 weken de tijd heeft voor de financieringSmurfLink schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:10:
[...]
Het is geen bedenktijd. Het is regeltijd om de hypotheek rond te krijgen. Als blijkt dat je die niet rond krijgt omdat JIJ je zaken niet op orde had ben je alsnog laakbaar en mag je de boete uit het koopcontract ophoesten. Dus zorg ervoor dat je zsm met een hypotheekaanbieder in zee gaat. Normaliter heb je die al klaarstaan bij je adviseur voordat je het bod uitgebracht hebt.
Misschien een andere periode qua looptijd rente gekozen of andere hypotheekvorm.
Kijk je daar niet blind op.
Het gaat erom te vinden wat voor jullie het beste compromis is tussen voorwaarden, hypotheekvorm, looptijd rente verschillende delen, extra aflos opties en benodigde documenten.
Maar in jullie situatie moet je dat niet zelf willen uitzoeken. Daar is die te complex voor.
Vraag desnoods om een stuk of 3 hypotheken te selecteren en bepaal gezamenlijk wat de beste keuze is.
Ja en hij staat bekend als iemand die om ALLES nog twijfelt en al meerdere biedingen heeft geannuleerd om niets. Dus ik benadruk maar even dat het geen bedenktijd is. Dat hij niet nog zomaar terugkan met z'n draaikonterij maar echt moeite moet doen om die financiering rond te krijgen.Rmg schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:20:
[...]
Hij bedoelt dat ie na de bedenktijd, dus 3 dagen na tekenen koopcontract, 5 weken de tijd heeft voor de financiering
Heel goede punt,Quadcheck schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:05:
Heb je al een rekening bij ABN? Uit eigen ervaring. Aanvraag hypotheek, 2 dagen. Aanvraag rekening - 2,5 weken. N=1, maar zou er anders in ieder geval maar snel mee beginnen.
Ik ga morgen beginnen om een rekening bij ABN aan te vragen.
Maar misschien de hypotheek is al rond voor dat ik een rekening bij hun heb, want ze willen alleen maar zien dat ik een rekening bij hun al gevragen heb ? Passeerdatum is maanden later.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Geldig punt, is altijd mijn trend om problemen te creeren zo dat ik niet hoef te beslissen. Ik moet inderdaad hier (of naar mijn vrouw) vaak updaten anders loop het met mij heel zeker mis.SmurfLink schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:26:
[...]
Ja en hij staat bekend als iemand die om ALLES nog twijfelt en al meerdere biedingen heeft geannuleerd om niets. Dus ik benadruk maar even dat het geen bedenktijd is. Dat hij niet nog zomaar terugkan met z'n draaikonterij maar echt moeite moet doen om die financiering rond te krijgen.
Maar het is 5 weken na 3 dagen bedenkt tijd.
Bij wijzigingen van de rente staat de nieuwe rente daar ook op voorhand aangegeven.
[ Voor 32% gewijzigd door fsfikke op 14-10-2021 20:06 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ook een geldig punt, ik moet naar wekgevers dit updaten. Dus volgorde is: (1) rekening openen, (2) werkgevers vragen om naar ABN te storten.naitsoezn schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:59:
Hoef je alleen maar een rekening te hebben? Vaak / Soms moet je voor dat soort korting ook het primaire inkomen (dat inkomen dat je ook gebruikt om de hypotheek te verkrijgen) op die rekening binnen laten komen.
Update 1: rekening online aangevraagd, binnen 3 werkdagen is er een afspraak met iemand van AMP die komt om paspoorten te controleren,
Wat denken jullie over ABN ? Ik hoor vaak van een paar adviseurs over hun, dus is moeitewaarde toch ?
Ook dat nu ben ik klaar met SNS Bank als primair (na 13 jaar) dus een switch is normaal.
[ Voor 9% gewijzigd door noucmen op 14-10-2021 22:13 ]
[ Voor 99% gewijzigd door noucmen op 14-10-2021 20:19 ]
Ik heb dezelfd specificatie naar die adviseur gestuurd, dezelfd wat ik op www.hypotheek24.nl heeft gekozen, maar toch andere resultaat.D-dark schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:21:
Dat de rente van de hypotheekadviseur kan afwijken is mogelijk.
Misschien een andere periode qua looptijd rente gekozen of andere hypotheekvorm.
Kijk je daar niet blind op.
Het gaat erom te vinden wat voor jullie het beste compromis is tussen voorwaarden, hypotheekvorm, looptijd rente verschillende delen, extra aflos opties en benodigde documenten.
Maar in jullie situatie moet je dat niet zelf willen uitzoeken. Daar is die te complex voor.
Vraag desnoods om een stuk of 3 hypotheken te selecteren en bepaal gezamenlijk wat de beste keuze is.
Dan gewoon vragen waar de verschillen in zitten en waarom er andere waardes zijn.noucmen schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:12:
[...]
Ik heb dezelfd specificatie naar die adviseur gestuurd, dezelfd wat ik op www.hypotheek24.nl heeft gekozen, maar toch andere resultaat.
Daar kan je prima over bellen. Dan meteen overleggen wat de opties zijn en welke het meest gunstig is.
En wat de rekening bij ABN Amro betreft. Dat is alleen van belang als je daar de hypotheek afsluit.
Op het moment dat zij akkoord geven dan kan er in 1 moeite door een rekening worden aangemaakt en heb je nog tijd genoeg voor wijzigingen waar het salaris wordt gestort.
Maar dat hoef jij niet te regelen. Daar is de hypotheekadviseur voor.
Waar betaal je die anders voor?
Jij levert de stukken aan en hij / zij zorgt voor het afsluiten.
Waarom wil je überhaupt bij ABN een hypotheek afsluiten als je daar niet eens een betaalpakket hebt en die nog helemaal moet aanvragen?noucmen schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:53:
Weten jullie hoe actuel www.Hypotheek24.nl is ?
Ik heb net vergelijken met eigen websites van ABN en Obvion, 2 van de laagste rentes voor 100% lenen, die kloppen wel nu (17:40), maar niet eerder (rond 16:45), of ben ik gek ?
N.B: in de afbeelding is van mijn hypotheek adviseur (om 16:41 vandaag), waarom is die van hem zo hoog ? Zijn de rentes stiekem verhoogd ?
[Afbeelding]
Waarom kies je niet gewoon voor een andere hypotheekverstrekker?
Zoals ik in jouw overzicht zie is het überhaupt niet de goedkoopste. En blijkbaar heb je het ook niet van tevoren afgestemd met ze. Vanwaar dan toch die keuze?
Rentes veranderen overigens mogelijk misschien 1x per week en niet in 1 uur tijd.
NOFI, maar als je dit allemaal nog niet hebt geregeld, dan is het toch helemaal niet raar dat een hypotheekadviseur een rente van 1.44% voor de abnamro communiceertnoucmen schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:05:
[...]
Ook een geldig punt, ik moet naar wekgevers dit updaten. Dus volgorde is: (1) rekening openen, (2) werkgevers vragen om naar ABN te storten.
Update 1: rekening online aangevraagd, binnen 3 werkdagen is er een afspraak met iemand van AMP die komt om paspoorten te controleren,
Wat denken jullie over ABN ? Ik hoor vaak van een paar adviseurs over hun, dus is moeitewaarde toch ?
Ook dat nu ben ik klaar met SNS Bank als primair (na 13 jaar) dus een switch is normaal.
Vijf weken om een financiering te regelen is krap maar nog wel haalbaar als er verder niets misgaat. Weken verspillen om wel of niet een korting te bemachtigen kun je daar dan niet echt bij gebruiken. "Normaal" is financieringsvoorbehoud 6-8 weken, en zelfs dan hebben sommige mensen nog uitstel nodig.
[ Voor 14% gewijzigd door naitsoezn op 15-10-2021 08:31 ]
Ik heb mijn hypotheek ook via een SNS adviseur aangevraagd bij Lloyds Bank, ze doen ook zaken met een aantal andere aanbieders, maar Lloyds was voor mij het voordeligst. Ik heb een adviesgesprek gehad, stukken alvast geupload in het digitale dossier, renteaanbod laten aanvragen (binnen 1 dag binnen), die gelijk getekend en we wachten nu op beoordeling. In het verwerkingsoverzicht staat maximaal 4 dagen maar ik begreep dat de praktijk slechts 2 werkdagen is. Indien akkoord hebben we alles binnen drie weken rond, en dat had sneller gekund. Zoals hier eerder gezegd, zorg dat je alles qua documentatie zo aan kan leveren, de beoordeling kan tegenwoordig binnen een paar dagen. Het is nu niet druk bij hypotheekverstrekkers.noucmen schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:05:
[...]Ook dat nu ben ik klaar met SNS Bank als primair (na 13 jaar) dus een switch is normaal.
30 jaar lang te veel betalen om een weekje sneller de gemoedsrust te hebben dat de hypotheek geregeld is vind ik dan weer vreemd.naitsoezn schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:27:
[...]
NOFI, maar als je dit allemaal nog niet hebt geregeld, dan is het toch helemaal niet raar dat een hypotheekadviseur een rente van 1.44% voor de abnamro communiceertEn als je haast hebt, dan vind ik het wel logisch dat een hypotheekadviseur je een andere geldverstrekker aanraadt met een rente lager dan 1.44% (maar hoger dan een onhaalbare 1.24%).... Alles regelen gaat toch snel een paar weken overheen, het bewijs dat je primaire inkomen op die rekening binnenkomt kan nog wel langer op zich laten wachten als je net pech hebt met de betaalperiode van de werkgever.
Vijf weken om een financiering te regelen is krap maar nog wel haalbaar als er verder niets misgaat. Weken verspillen om wel of niet een korting te bemachtigen kun je daar dan niet echt bij gebruiken. "Normaal" is financieringsvoorbehoud 6-8 weken, en zelfs dan hebben sommige mensen nog uitstel nodig.
Maar het is het standaard verhaaltje met meneer @noucmen: Nul nuttige informatie en alleen onsamenhangende fladders aan brainfarts.
Wat voor een hypotheek zoek je? Welke LTV, hoe lang wil je de rente vast zetten, wat voor een energielabel heeft het huis, etc.
Een onbereikbare hypotheek is geen eerlijke vergelijking.fsfikke schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:12:
[...]
30 jaar lang te veel betalen om een weekje sneller de gemoedsrust te hebben dat de hypotheek geregeld is vind ik dan weer vreemd.
Waarom is een bepaalde hypotheek onbereikbaar? We weten toch totaal niet wat voor een hypotheek hij zoekt? Hij heeft een hoop cash + overwaarde, en een voorbehoud van financiering voor 55% van het bedrag genomen. Een hypotheek voor een label A huis met een LTV < 65 levert 0,89% op bij 10 jaar vast bij de ABN.naitsoezn schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:15:
[...]
Een onbereikbare hypotheek is geen eerlijke vergelijking.
Dat voorbehoud is waarschijnlijk sowieso overbodig dus dan is er ook geen reden om nu halsoverkop een hypotheek af te sluiten.
[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 15-10-2021 09:19 ]
ABN biedt de lageste rente, verschil is 4000-8000 duizenden euro over 30 jaarRichh schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:36:
[...]
Waarom wil je überhaupt bij ABN een hypotheek afsluiten als je daar niet eens een betaalpakket hebt en die nog helemaal moet aanvragen?
Begrijp niet hoezo je niet voor 20 jaar via lioyds gaat. 1.34% {60%. Of bij 10 jaar 0.99%.
Zie nergens dat ABN goed zit tenzij je duurzaam gaat, maar betwijfel dat je nieuwe huis A label heeft.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
LTV = 100% (taxatie = koopsom), 10 jaar rente vaste, huis = energie A+, de offert moet 6 maanden geldig zijn.Wat voor een hypotheek zoek je? Welke LTV, hoe lang wil je de rente vast zetten, wat voor een energielabel heeft het huis, etc.
ABN is de beste voor dit:
- Met primair rekening: 1.24%
- Zonder primair rekening: 1.44% (is een geldig punt om te weten of dit haalbaar is binnen de 5 weken om rekening te open + inkomen daar te storten)
Je inkomen mag later gestort worden, gaat er meer om dat de rekening gebruikt gaat worden, dat hoeft niet direct om de offerte te krijgen.noucmen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:26:
[...]
LTV = 100% (taxatie = koopsom), 10 jaar rente vaste, huis = energie A+, de offert moet 6 maanden geldig zijn.
- Zonder primair rekening: 1.44% (is een geldig punt om te weten of dit haalbaar is binnen de 5 weken om rekening te open + inkomen daar te storten)
Je moet je label naar duurzaamheid hypotheek kijken.
Geldigheid is ABN niet de koning maar de Rabo, hier heb ik mijn hypotheek ook afgesloten met nieuwe rekening, alles binnen 4 weken rond.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Ben je over dit zeker ?Bschnitz schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:31:
[...]
Je inkomen mag later gestort worden, gaat er meer om dat de rekening gebruikt gaat worden, dat hoeft niet direct om de offerte te krijgen.
Kan ik ABN bellen om dit te vragen ?
6 maanden is genoeg voor mij passeerdatum,Geldigheid is ABN niet de koning maar de Rabo, hier heb ik mijn hypotheek ook afgesloten met nieuwe rekening, alles binnen 4 weken rond.
Rabo is 1.29%, als het zeker binnen 5 weken rond kan krijgen, is ook een goede optie,
Hoe kom je nou weer bij de ABN ...
Nu is het weer 100% lenen, eerst was het 55%...noucmen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:26:
[...]
LTV = 100% (taxatie = koopsom), 10 jaar rente vaste, huis = energie A+, de offert moet 6 maanden geldig zijn.
Make up your mind, je begint gewoon weer opnieuw met warrige gedachten.
55% is voorbehoud financiering, het is los van hoeveel ik werkelijk ga lenen.Vorkie schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:35:
[...]
Nu is het weer 100% lenen, eerst was het 55%...
Make up your mind, je begint gewoon weer opnieuw met warrige gedachten.
EU DNS: 86.54.11.100
Houd er rekening mee dat als je een afwijzing voor financiering van 100% krijgt dat geen reden tot ontbinding is. Daarvoor moet je een afwijzing van financiering voor 55% overleggen (afhankelijk van de bewoording soms meerdere zelfs)noucmen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:36:
[...]
55% is voorbehoud financiering, het is los van hoeveel ik werkelijk ga lenen.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Noucmen zijn hoofd bestaat al uit een hele hoop ruis, laten we niet nog meer ruis toevoegen door ook onzin te gaan schrijven.Bschnitz schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:35:
ABN is maar 3 maanden, moet je verlengen en dat kost ook weer geld. Rabo basis is ook nog eens lager en minimaal 6 maanden geldig.
:fill(white):strip_exif()/f/image/KvrNg3ZFC3hMNOJrImVRmXTR.png?f=user_large)
@noucmen, je voorbehoud heb je onzinnig gekozen waardoor het waardeloos is. Je hebt dus ook geen haast met je hypotheek, zolang het maar geregeld is voordat je bij de notaris zit.
[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 15-10-2021 09:44 ]
Dat bedoel ik dus.noucmen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:36:
[...]
55% is voorbehoud financiering, het is los van hoeveel ik werkelijk ga lenen.
"Hier heb je de afwijzing van 100% van het bedrag".
"Oh, maar wij hadden toch besproken dat je 55% ging financieren, gezien x y en z?, u heeft zich niet gehouden aan de ontbindende voorwaarde en gaan u dagen voor 10% van de koopsom".
zoals @Osxy dus ook zegt.
Je kan bellen maar het is gewoon zo. Niemand verwacht dat je binnen 4 weken een salaris gestort kan krijgen.noucmen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:34:
[...]
Ben je over dit zeker ?
Kan ik ABN bellen om dit te vragen ?
[...]
6 maanden is genoeg voor mij passeerdatum,
Rabo is 1.29%, als het zeker binnen 5 weken rond kan krijgen, is ook een goede optie,
Verder snap je nog niet dat als je bij de ABN wilt verlengen van 3 naar 6/9 maanden dit je nog eens 0.1 of 0.2% erboven op gaat kosten (moet je effe bellen, wellicht is dat niet meer zo) terwijl je bij de Rabo al standaard 6 maanden hebt voor die rente.
Het grote probleem is de taxatie van je nieuwe huis, als niemand tijd heeft kan dat zomaar 3 weken later worden.
Ik begrijp dat binnen 5 werkdagen is een rekening klaar,c-nan schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:41:
Wij hebben ook een hypotheek bij ABN genomen, wij moesten er ook een rekening, kan allemaal heel snel.
Maar met inkomen storten: moet ik een bewijs tonen dat ik salaris werkelijk daar krijg ?
Het is nu 15 Okt, ik ga ons werkgevers dit informeren, dan in November kan ik iets vertonen, toch ?
Aangekocht huis is al getaxeerd, 100% koopsom.Bschnitz schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:43:
[...]
Je kan bellen maar het is gewoon zo. Niemand verwacht dat je binnen 4 weken een salaris gestort kan krijgen.
Verder snap je nog niet dat als je bij de ABN wilt verlengen van 3 naar 6/9 maanden dit je nog eens 0.1 of 0.2% erboven op gaat kosten (moet je effe bellen, wellicht is dat niet meer zo) terwijl je bij de Rabo al standaard 6 maanden hebt voor die rente.
Het grote probleem is de taxatie van je nieuwe huis, als niemand tijd heeft kan dat zomaar 3 weken later worden.
ABN is 3+3 gratis: 3 maanden verlengen is gratis en kan tijden het aanvragen geregeld worden
Van adviseurs: de kans dat ik 1 Euro hypotheek kan lenen is als groot als ik 600k euro kan lenen,Osxy schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:41:
[...]
Houd er rekening mee dat als je een afwijzing voor financiering van 100% krijgt dat geen reden tot ontbinding is. Daarvoor moet je een afwijzing van financiering voor 55% overleggen (afhankelijk van de bewoording soms meerdere zelfs)
Als ik niet kan lenen: gaan wij die bank een afwijzing op 55% schrijven
Voorbehoud is alleen geldig tot rond 2x November, los van passeerdatumfsfikke schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:41:
[...]
@noucmen, je voorbehoud heb je onzinnig gekozen waardoor het waardeloos is. Je hebt dus ook geen haast met je hypotheek, zolang het maar geregeld is voordat je bij de notaris zit.
Ik weet niet wat je bedoelt, maar je moet een afwijzing laten zien waarin o.a. het aangevraagde hypotheekbedrag te zien moet zijn (bij mij althans), enkel een geschreven briefje lijkt me niet acceptabel als bewijs.noucmen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:48:
[...]Als ik niet kan lenen: gaan wij die bank een afwijzing op 55% schrijven
Nu hoe ging die taxatie?
Wie heeft de taxatie laten uitvoeren, jij of de verkoper?
Bijvoorbeeld ik heb mijn huis verkocht en moest deze laten taxeren voor de overbruggingshypotheek, deze taxatie is niet geldig voor de kopers. Die moeten zelf een taxateur laten komen.
Bij ons werd er gezegd: zodra de rekening bekend is moet je de eerstvolgende salaris op het rekening laten storten.noucmen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:45:
[...]
Ik begrijp dat binnen 5 werkdagen is een rekening klaar,
Maar met inkomen storten: moet ik een bewijs tonen dat ik salaris werkelijk daar krijg ?
Het is nu 15 Okt, ik ga ons werkgevers dit informeren, dan in November kan ik iets vertonen, toch ?
Niet te moeilijk over doen. Gewoon alles aanvragen en alles zo snel mogelijk in werking zetten. Je ziet teveel beren op de weg.
EU DNS: 86.54.11.100
Laten we een crowdfund actie starten om hem te helpen met de onvermijdelijke 10% boete die noucmen moet gaan betalen.......
Alleen staat je rente maar 10 jaar vast en geef je telkens aan dat je er niet eeuwig blijft wonennoucmen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:20:
[...]
ABN biedt de lageste rente, verschil is 4000-8000 duizenden euro over 30 jaar
Je moet het vooral zelf weten hoor
Maar als je snel wilt schakelen en het snel voor elkaar wilt hebben, dan zou ik met de hypotheekadviseur gewoon een hypotheek uitzoeken zonder dat je er een bankrekening bij nodig hebt. Dat vertraagd toch wel een beetje.
Maargoed inmiddels heb je het neem ik aan aangevraagd, ik hoop dat het allemaal een beetje wil vlotten
Klopt, maar dit is alleen relevant als andere banken geen kosten hiervoor rekenen. Hij zit nu bij de SNS, die rekenen voor het basis pakket €2.25/maand, bij ABN €1.95/maand. Dus uiteindelijk voordeliger om te wisselen.Richh schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:07:
[...]
Alleen staat je rente maar 10 jaar vast en geef je telkens aan dat je er niet eeuwig blijft wonenook betaal je in die 30 jaar ruim €700 aan het betaalpakket zelf.
Anoniem: 39993
Dat zou betekenen dat de Rabo een flinke draai gemaatk heeft in de afgelopen jaren. Vanuit de Rabobank heb ik nog nooit een zinnig hypotheekvoorstel gekregen. Heb daar alles dan ook weggehaald, omdat ze buiten een betaal- en spaarrekening eigenlijk nooit wat voor me konden betekenen. Ze zullen met iets geweldigs moeten komen om me van gedachte te laten veranderen.Bschnitz schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:35:
ABN is maar 3 maanden, moet je verlengen en dat kost ook weer geld. Rabo basis is ook nog eens lager en minimaal 6 maanden geldig.
Ook een slecht ervaring met Rabo 13 jar geleden, toen mijn vrouw naar NL kwam: mag geen rekening openen omdat zij een student was (hoewel het een PhD student, met salaris was)Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:20:
[...]
Dat zou betekenen dat de Rabo een flinke draai gemaatk heeft in de afgelopen jaren. Vanuit de Rabobank heb ik nog nooit een zinnig hypotheekvoorstel gekregen. Heb daar alles dan ook weggehaald, omdat ze buiten een betaal- en spaarrekening eigenlijk nooit wat voor me konden betekenen. Ze zullen met iets geweldigs moeten komen om me van gedachte te laten veranderen.
Taxatie voor mij als koper is al gedaan, ook bouwkundig keuringBschnitz schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:51:
Mooi dat het gratis is bij de ABN, is dat van tafel. Bij budget is het inderdaad 3+ max nog eens 3.
Nu hoe ging die taxatie?
Wie heeft de taxatie laten uitvoeren, jij of de verkoper?
Bijvoorbeeld ik heb mijn huis verkocht en moest deze laten taxeren voor de overbruggingshypotheek, deze taxatie is niet geldig voor de kopers. Die moeten zelf een taxateur laten komen.
Dit heb ik al, alleen moet het nognoucmen schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:30:
[...]
- primir rekening (ABN/Rabo)
- uitreksel gemeente (is dit alleen voor gescheiden mensen die de woning alleen zal kopen ?)
Ben juist van de ABN naar de Rabo gegaan na 5 jaar alweer xDAnoniem: 39993 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:20:
[...]
Dat zou betekenen dat de Rabo een flinke draai gemaatk heeft in de afgelopen jaren. Vanuit de Rabobank heb ik nog nooit een zinnig hypotheekvoorstel gekregen. Heb daar alles dan ook weggehaald, omdat ze buiten een betaal- en spaarrekening eigenlijk nooit wat voor me konden betekenen. Ze zullen met iets geweldigs moeten komen om me van gedachte te laten veranderen.
ABN wilde geen kant op terwijl de Rabo tot alles bereid was, merk wel dat er verschil is qua regio. Het kantoor maakt het verschil.
Dan staat er niks meer in je weg, gewoon alles zsm regelen en klaar.noucmen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:24:
[...]
Taxatie voor mij als koper is al gedaan, ook bouwkundig keuring
Anoniem: 39993
Dat zal bij de Rabo waarschijnlijk wel het "probleem" zijn ja. Volgens mij zijn dat allemaal nog steeds volledig zelfstandige banken die onder 1 coöperatie werken. Maar ook opvallend dat er nog nooit ook maar 1 hypotheekadviseur is geweest die Rabobank tussen zijn suggesties had staan. Bij mijn eerste aankoop zelfs nog specifiek gevraagd naar Rabobank, omdat ik daar mijn betaalpakket had, maar dat wees mijn adviseur resoluut van de hand. Ik kreeg toen een hypotheek bij - hoe ironisch - ABN. Maar da's voor nu verder niet heel relevant hoor, want dan hebben we het over 16 jaar geleden ofzo. Toen moest ik daar een rekening openen, maar mocht de hypotheek gewoon vanaf een vreemde rekening voldoen en hoefde ook mijn salaris niet te laten storten op die rekening. Ik had niet eens een pasje van die rekening. Na een aanvaring rond een verhuizing toen maar besloten een nieuwe rekening bij de ABN te openen en alles te verhuizen. Die oude was al opgezegd, omdat ik die woning al had verkocht en dus ook geen hypotheek meer bij ABN had. Ook bij mijn tweede hypotheek is Rabo nooit in beeld gekomen. Vorig jaar ook niet.Bschnitz schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:32:
[...]
Ben juist van de ABN naar de Rabo gegaan na 5 jaar alweer xD
ABN wilde geen kant op terwijl de Rabo tot alles bereid was, merk wel dat er verschil is qua regio. Het kantoor maakt het verschil.
Het blijven natuurlijk moment-opnames.
Een week geleden heeft hij Aegon op 1.38% geadviseerd, die is ook nog met extra kosten van 0.6% i.v.m. ABN omdat ik de hypotheek offert van Aegon met 3 maanden moet verlengen --> total is het rond 10k bruto verschil
Ik heb hem nog niet gekozen. Hij heeft met mij lang genoeg gecommuniceerd, maar jammer dat
- zijn fee is 22.5% hoger dan een andere adviseur
- hij heeft tot de laaste moment nog andere dure hypotheek rentes naar mij geadviseerd, iedere keer als ik meer weet geeft hij mij een beetje meer informatie
Ik weet niet of het niet netjes is om naar hem Nee te zeggen. Communicatie is vaak goed behalf de hoge rentes.
[ Voor 12% gewijzigd door noucmen op 15-10-2021 13:41 ]
Waarom heeft @tweakduke het topic geopend als je nu wederom verzand in "mijn adviseur is duur en lijkt wel alsof ie liegt".
Precies. Iedere keer als jij meer weet, weet je advisieur ook meer en kan daarop zijn advies aanpassen. De uitkomst van zijn advies, is zo goed als de input die jij hem geeft.noucmen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:56:
iedere keer als ik meer weet geeft hij mij een beetje meer informatie
[ Voor 11% gewijzigd door M3rcury op 15-10-2021 13:07 ]
No signature required.
Hetzelfd info heb ik naar 3 adviseurs gegeven, 2 heeft ABN geadviseerd.M3rcury schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:07:
[...]
Precies. Iedere keer als jij meer weet, weet je advisieur ook meer en kan daarop zijn advies aanpassen. De uitkomst van zijn advies, is zo goed als de input die jij hem geeft.
Dus jij betaalt zo 3 adviseurs terwijl je er maar 1 nodig hebt? Waarom heb je er in vredesnaam 3 ipv gekozen voor 1 na het vrijblijvende introductiegesprek?noucmen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:11:
[...]
Hetzelfd info heb ik naar 3 adviseurs gegeven, 2 heeft ABN geadviseerd.
Mag hopen dat je nog geen contracten met ze getekend hebt. Kies er gewoon een van de andere 2 dan en laat die z'n werk doen. Maak. Beslissingen.
Ik heb helaas geen glazen bol, maar @noucmen moet inderdaad, het liefst nog vandaag, knopen doorhakken.Vorkie schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:03:
Daar ga je weer, weer ligt het aan de adviseurs....
Waarom heeft @tweakduke het topic geopend als je nu wederom verzand in "mijn adviseur is duur en lijkt wel alsof ie liegt".
Dat had je voor je het bod deed eigenlijk al moeten doen. Je kunt nu niet rustig de tijd gaan nemen om alle rentepercentages uit te gaan zoeken en welke adviseur het goedkoopste is. Je hebt een aantal weken voordat de financiering rond moet zijn.
Er wordt soms uitstel gegeven, maar daar hoeft de verkopende partij niet mee akkoord te gaan. Dus ophouden met twijfelen, kies de hypotheek die goed bij jouw situatie past en zet die adviseur vandaag nog aan het werk om de boel in gang te zetten.
Bovendien wordt er soms een taxatie gevraagd of andere onverwachte zaken. Je kunt daarom in dit stadium niet wachten.
[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 15-10-2021 13:54 ]
Er is helemaal geen haast! De aanvragen die nu lopen zullen er niet ervoor zorgen dat hij bij afwijzing de koop kan ontbinden. Zijn ontbindende voorwaarde van 55% financiering past niet bij zijn doel en aanvraag om 100% te financieren.tweakduke schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:52:
[...]
Ik heb helaas geen glazen bol, maar @noucmen moet inderdaad, het liefst nog vandaag, knopen doorhakken.
Dat had je voor je het bod deed eigenlijk al moeten doen. Je kunt nu niet rustig de tijd gaan nemen om alle rentepercentages uit te gaan zoeken en welke adviseur het goedkoopste is. Je hebt een aantal weken voordat de financiering rond moet zijn.
Er wordt soms uitstel gegeven, maar daar hoeft de verkopende partij niet mee akkoord te gaan. Dus ophouden met twijfelen, kies de hypotheek die goed bij jouw situatie past en zet die adviseur vandaag nog aan het werk om de boel in gang te zetten.
Bovendien wordt er soms een taxatie gevraagd of andere onverwachte zaken. Je kunt daarom in dit stadium niet wachten.
Hij heeft dus alle tijd (tot aan de overdracht) om zijn hypotheek rond te krijgen.
Excuus, ik heb blijkbaar een deel gemist.fsfikke schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:56:
[...]
Er is helemaal geen haast! De aanvragen die nu lopen zullen er niet ervoor zorgen dat hij bij afwijzing de koop kan ontbinden. Zijn ontbindende voorwaarde van 55% financiering past niet bij zijn doel en aanvraag om 100% te financieren.
Hij heeft dus alle tijd (tot aan de overdracht) om zijn hypotheek rond te krijgen.
@noucmen toch voor je eigen rust, twijfel niet te lang dan kun je je ook gaan richten op andere dingen rond jouw nieuwe woning.
Die 10% wordt uit eigen middelen voorgeschoten?fsfikke schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:56:
[...]Hij heeft dus alle tijd (tot aan de overdracht) om zijn hypotheek rond te krijgen.
Of die nou uit eigen middelen komt of uit een bankgarantie maakt voor een financieringsvoorbehoud niet uit.coazter schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:12:
[...]
Die 10% wordt uit eigen middelen voorgeschoten?
Daar lijkt het wel op:coazter schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:12:
[...]
Die 10% wordt uit eigen middelen voorgeschoten?
Daarnaast kan je een bankgarantie ook gewoon los kopen.noucmen schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:51:
[...]
1) Ons BKR gegevens:
[..]
2) Taxatiewaarde van de te koop woning is rond de maximale lening capaciteit (LTI), maar wij hebben nog 150k contant voor overbieden.
Sarcasm ?fsfikke schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:56:
[...]
Er is helemaal geen haast! De aanvragen die nu lopen zullen er niet ervoor zorgen dat hij bij afwijzing de koop kan ontbinden. Zijn ontbindende voorwaarde van 55% financiering past niet bij zijn doel en aanvraag om 100% te financieren.
55% is los van 100%, mensen die bieden zonder voorbehoud financiering gaan toch X% financieren (0 <= X <= 100).
Mensen die zonder voorbehoud bieden weten zeker dat ze de financiële kant rond krijgen.noucmen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:18:
[...]
Sarcasm ?
55% is los van 100%, mensen die bieden zonder voorbehoud financiering gaan toch X% financieren (0 <= X <= 100).
Mensen die met 100% financierings voorbehoud bieden weten niet zeker of ze 100% kunnen hypotheken.
Mensen die met 55% financierings voorbehoud bieden, weten zeker dat ze 45% zelf kunnen ophoesten áls ze die andere 55% op een hypotheek kunnen financieren.
Denk even na over wat er gebeurd als je: 100% hypotheek wordt afgewezen, maar 55% hypotheek wordt verstrekt door de bank. Kan jij die 45% zelf opbrengen? Als dat niet zo is heb je mogelijk een probleem.
Als je zelf die laatste 45% kan ophoesten, of heel zeker weet dat je óf niks óf alles kan hypotheken is er ook niks aan de hand.
[ Voor 7% gewijzigd door dragonhaertt op 15-10-2021 14:25 ]
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Nee, maar dat helpt het totaalplaatje wat beter begrijpen, al kan ik daar nog wel wat vragen voor bedenkenRmg schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:15:
[...]Of die nou uit eigen middelen komt of uit een bankgarantie maakt voor een financieringsvoorbehoud niet uit.
- Ik kan die 45% zelf betalen (contant + overbruggingskrediet-of-verhoogd hypotheek)dragonhaertt schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:25:
[...]
Mensen die zonder voorbehoud bieden weten zeker dat ze de financiële kant rond krijgen.
Mensen die met 100% financierings voorbehoud bieden weten niet zeker of ze 100% kunnen hypotheken.
Mensen die met 55% financierings voorbehoud bieden, weten zeker dat ze 45% zelf kunnen ophoesten áls ze die andere 55% op een hypotheek kunnen financieren.
Denk even na over wat er gebeurd als je: 100% hypotheek wordt afgewezen, maar 55% hypotheek wordt verstrekt door de bank. Kan jij die 45% zelf opbrengen? Als dat niet zo is heb je mogelijk een probleem.
Als je zelf die laatste 45% kan ophoesten, of heel zeker weet dat je óf niks óf alles kan hypotheken is er ook niks aan de hand.
- Ik begrijp dat de kans dat ik 1 Euro kan financieren is als hoog als 100% kan financieren.
Als je wilt beroepen op het voorbehoud financiering, dan zul je moeten aantonen dat je geen hypotheek kunt krijgen voor het bedrag dat benoemt staat in het koopcontract (55% dus). Als je alleen een afwijzing krijgt voor 100% financiering omdat je 100% financiering aanvraagt, dan zul je je niet kunnen beroepen op dat voorbehoud en de koop niet kunnen ontbinden. De bank gaat je bij een aanvraag voor een bepaald bedrag beoordelen op dat bedrag, en niet op een willekeurig ander bedrag dat lager is.noucmen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:18:
[...]
Sarcasm ?
Als je dus een afwijzing krijgt voor een te hoog bedrag (100%), dan kun je wel een nieuwe aanvraag doen voor een lager bedrag (55%), maar die wordt dan waarschijnlijk te laat beoordeelt om nog nuttig te kunnen zijn voor een eventuele ontbinding. Kan uiteraard wel zijn dat die 55%-financiering nog ruim op tijd is voor de overdracht, maar op deze manier is een voorbehoud van 55% vrij nutteloos inderdaad, als je geen hypotheekaanvraag doet voor dat bedrag.
[ Voor 23% gewijzigd door naitsoezn op 15-10-2021 14:43 ]
Snap je (na 100 hypotheek adviseurs versleten te hebben) wat er moet gebeuren zodat jij onder de koop uit kan zonder kosten middels je voorbehoud? Jouw 100% hypotheekaanvraag heeft daar niets mee te maken.noucmen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:18:
[...]
Sarcasm ?
Mocht die afgewezen worden, moet je binnen no-time een tweede aanvraag doen voor 55% en hopen dat die snel afgewezen wordt binnen jouw x weken voorbehoud.
Je had misschien eerder in het process hier eens om advies moeten vragen over wat handig is om als voorbehoud in je bod op te nemen. Dan hadden we je dat gewoon kunnen uitleggen.
[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 15-10-2021 14:46 ]
[ Voor 100% gewijzigd door coazter op 15-10-2021 14:53 ]
Je krijgt natuurlijk geen verhoogde hypotheek op je huidige woning als je voor de nieuwe woning over de LTI heen gaat.noucmen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:34:
[...]
- Ik kan die 45% zelf betalen (contant + overbruggingskrediet-of-verhoogd hypotheek)
- Ik begrijp dat de kans dat ik 1 Euro kan financieren is als hoog als 100% kan financieren.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
LTI > huidige hypotheek op huidige woning + nieuw hypotheek op aangekocht woningSeñor Sjon schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:07:
[...]
Je krijgt natuurlijk geen verhoogde hypotheek op je huidige woning als je voor de nieuwe woning over de LTI heen gaat.
Ja, dit had ik beter gadaan inderdaad.fsfikke schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:43:
[...]
Snap je (na 100 hypotheek adviseurs versleten te hebben) wat er moet gebeuren zodat jij onder de koop uit kan zonder kosten middels je voorbehoud? Jouw 100% hypotheekaanvraag heeft daar niets mee te maken.
Mocht die afgewezen worden, moet je binnen no-time een tweede aanvraag doen voor 55% en hopen dat die snel afgewezen wordt binnen jouw x weken voorbehoud.
Je had misschien eerder in het process hier eens om advies moeten vragen over wat handig is om als voorbehoud in je bod op te nemen. Dan hadden we je dat gewoon kunnen uitleggen.
spoiler:Dat laatste is inderdaad sarcastisch: fsfikke in "Ervaring met huis kopen - Deel 8"
Net een professionele advies gekregen: "wij zullen een inschatting van de bank vragen, als ze denken dat 100% niet mogelijk is, meteen passen wij naar 55% aan. Daardoor hoeven wij geen 2e aanvraag doen"
[ Voor 11% gewijzigd door noucmen op 15-10-2021 15:42 ]
En is die 45% gedekt met goeie, herleidbare, herkomst en dus niet nu op een accountje op Binance?noucmen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:13:
[...]
Ja, dit had ik beter gadaan inderdaad.
Net een professionele advies gekregen: "wij zullen een inschatting van de bank vragen, als ze denken dat 100% niet mogelijk is, meteen passen wij naar 55% aan. Daardoor hoeven wij geen 2e aanvraag doen"
Een adviseur kan tot op de komma nauwkeurig uitrekenen wat jij kan lenen, en kan zeker inschatten of 100% mogelijk is. En waarom gelijk naar 55%, en niet naar 80% bijvoorbeeld?noucmen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:13:
[...]Net een professionele advies gekregen: "wij zullen een inschatting van de bank vragen, als ze denken dat 100% niet mogelijk is, meteen passen wij naar 55% aan. Daardoor hoeven wij geen 2e aanvraag doen"
Omdat 55% is de ontbinden voorwaardecoazter schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:27:
[...]
Een adviseur kan tot op de komma nauwkeurig uitrekenen wat jij kan lenen, en kan zeker inschatten of 100% mogelijk is. En waarom gelijk naar 55%, en niet naar 80% bijvoorbeeld?
Of is het financieringsvoorbehoud belangrijk omdat je over vier weken een excuus gaat zoeken om onder de koop uit te komen? Want dan had je het beter op 100% kunnen zetten, als je toch al zeker weet dat je het huis toch wel kan betalen.
- 55% is alleen een techniek om de bod interessant te zijn: "55% is een zo laag bedrag dat hij, met de kans van 99.99%, zal krijgen" - denkt de eigenaar.
- als het mij niet lukt om 100% te krijgen (0.01%), helpt mijn adviseur om ook een afwijzing van 55% te krijgen. De techniek heb ik al uitgelegd.
[ Voor 3% gewijzigd door noucmen op 18-10-2021 06:49 ]
'helpt' jouw adviseur?noucmen schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 06:15:
- Ik kan ver boven 100% van het huis lenen (LTI >> 100%)
- 55% is alleen een techniek om de bod interessant te zijn: "55% is een zo laag bedrag dat hij, met de kans van 99.99%, zal krijgen" - denkt de eigenaar.
- als het mij niet lukt om 100% te krijgen (0.01%), helpt mijn adviseur om ook een afwijzing van 55% te krijgen. De techniek heb ik al uitgelegd.
Als je ver boven de 100% kan lenen, dan kan je in theorie nooit een afwijzing voor 55 procent krijgen. Tenzij je bewust dingen achterhoudt en dan speel je gewoon een vals spel.
Ben ook wel benieuwd dat wanneer blijkt dat TS het allemaal net niet rond krijgt of de adviseur dan zo bereid is om moedwillig fraude te gaan plegen als Noucmen hier voor doet komen. De bank doet gewoon z'n rekenkunstje daar komt uit ja of nee, en of dat dan bij 100%, 80% of 60% is doet er voor hen niet toe.kepler schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 07:14:
[...]
'helpt' jouw adviseur?
Als je ver boven de 100% kan lenen, dan kan je in theorie nooit een afwijzing voor 55 procent krijgen. Tenzij je bewust dingen achterhoudt en dan speel je gewoon een vals spel.
Overigens wel grappig wat je nu zegt, als blijkt dat hij bewust zaken achterhoudt, en bewust vals spel speelt/of fraude pleegt kan het zijn dat dat het niet rond komt. Alleen zal de afwijzing dan niet op basis van het financiële aspect zijn. Ben benieuwd of je je dan op het voorbehoud van financiering kan beroepen.
Als het klopt wat Noucmen allemaal zegt zou hij het zonder problemen (voor 100%) moeten kunnen financieren, of grotendeels uit eigen middelen kunnen ophoesten is die ontbindende voorwaarde van 55% ook een beetje een wassen neus. Want geen voorbehoud van financiering is net zo interessant voor de verkoper als iemand die een lager voorbehoud dan andere gegadigden biedt.
Maar goed ik zit hier vol in spanning af te wachten of het rond gaat komen, het blijft toch weg lezen als een spannend boek met allerlei verassende plotwendingen.
[ Voor 13% gewijzigd door TIGER1125 op 18-10-2021 08:40 ]
Maar vanwaar die twijfel?

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 18-10-2021 08:39 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Overigens: mocht deze koop dan weer afketsen, dan wordt het nog lastiger om een huis te kopen in diezelfde omgeving. 'Die koper kreeg de vorige keer de financiering niet rond op [bedrag van 55% koopsom]'.
Dit topic is gesloten.