Noucmen's saga om een huis te kopen

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 69.023 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

noucmen schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:03:
En wat denken jullie aan dit project https://www.1221-delft.nl/nl/aanbod/ ?
Er zijn 15 prive' Parkeerplaatsen (groen klein rechthoeken) voor 15 woningen.

Iedere bouwnummer 46 t/m 49 heeft maar 49 m2 grond. Zijn ze te duur (685-680k), hoewel ze met 171m2 woonoppervlak zijn ? Dit is de plattegrond van hun https://pam.eye-move.nl/p...1f0-86c4-1c68456395cb.pdf

Locatie is dichtbij centrum Delft, daarom durven de ontwikkelaar zo veel geld vragen. Maar centrum Delft is ook heel duur: dit is rond 900k verkocht https://www.funda.nl/koop...7715-graaf-floriskade-12/ en zijn buur huizen zijn ook tussen 900-1100k verkocht.
Die bouwnummers hebben samen een overdekte parkeergarage/stalling achter het huis met een daktuin (die je zelf niet hoeft te onderhouden volgens de omschrijving). Het perceel is gewoon 115 m2 groot, maar de helft is in gebruik voor de parkeergarage/stalling met de gezamelijke daktuin. Dat moet ook betaald worden, dus daarom is het huis zo duur.

Het is een aparte indeling, zo met het woongedeelte op de eerste verdieping. Collega van me heeft een drive-in woning met garage aan de voorkant en die heeft dat ook. Maar zijn achtertuin ligt heel hoog, waardoor die wel aardig aansluit op de eerste etage. Hij heeft een balkon met zitje aan zijn woonkamer en dan een trapje van een paar tredes de tuin in.

Ik zou het zelf niet kopen. Dit is meer iets voor mensen die erg veel waarde hechten aan een overdekte en afgesloten parkeerplaats bij hun huis en juist geen waarde hechten aan een tuin.

Het zijn stadswoningen, dus grote percelen kun je gewoon vergeten. Hier in het centrum wordt ook veel nieuw gebouwd en dan zie je wel meer "nieuwe constructies". Je ziet hier vaak dat er achter het rijtje met stadswoningen (hier hebben ze meestal wel gewoon een achtertuintje) nog een stukj grond ligt met een mega-carport erop, afgesloten met een elektrische rolpoort. Je bent als koper van de woning verplicht om de bijbehorende parkeerplaats af te nemen en bent dan dus ook meteen lid van de VvE die de parekeerplaats en carport beheert. Ik gok dat dit hier ook zo gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:35
Als je dicht bij het station wilt kopen zou ik goed uitzoeken of de (nieuwe) ondergrondse treinen last veroorzaken, denk aan trilling en geluid.

Net over de Sint Sebastiaansbrug komt er ook nieuwbouw, daar al gekeken?

https://www.funda.nl/nieu...lantage-grasbuurt-fase-1/
Project Schoemaker Plantage Grasbuurt fase 1
1 SEPTEMBER ONLINE START VERKOOP

De Grasbuurt is het nieuwste buurtje in Schoemaker Plantage. Het wordt een stijlvolle en ontspannen tuinbuurt met een prachtige variatie aan huizen. Te midden van de groene uitlopers van het stadspark staan de huizen letterlijk ‘met hun voeten in het groen’. Er komen verschillende huizen in de Grasbuurt: grote eengezinswoningen van 130 en 165 m², 2-onder-1-kappers in 2 type en riante vrijstaande woningen op grote kavels. Begin mei is het woningaanbod van de allereerste woningen in de Grasbuurt bekend gemaakt! Bekijk nu alle impressies, bestudeer de plattegronden en lees meer informatie over de woningtypes. Ook de koopsommen vanaf circa zijn per woningtype bekend.

Wilt u hier straks wonen? Op 1 september start online de verkoop van de 73 woningen in de Grasbuurt fase 1. Bekijk vanaf de start verkoop alle informatie op de projectwebsite en geef digitaal uw voorkeuren door. Inschrijven is mogelijk via de projectwebsite tot uiterlijk 15 september 10.00 uur.

[ Voor 72% gewijzigd door c-nan op 01-09-2021 10:40 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:51
c-nan schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:38:
Als je dicht bij het station wilt kopen zou ik goed uitzoeken of de (nieuwe) ondergrondse treinen last veroorzaken, denk aan trilling en geluid.

[...]
Zit die naast een snelweg! Zou ik niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-05 18:28
c-nan schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:38:

[...]
Trilling ? Wow, de woning aan Drukkerlijlaan 2 heeft ook 2 scheurtjes aan de voorkant op de muur.
Van de 50 woningen in dit wijk heb ik 3 huizen gezien met duidelijk scheurtjes op de muur, buiten kant, 1e verdieping.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLtxag9MXY-VddhQzbGZOGT54N4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7IhKFmu3i3BuWd19FTXjK0yV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:58
Hoe zijn jullie ooit bij jullie huidige huis uitgekomen? Hoe liep dat proces? Waar waren jullie enthousiast over? Waar niet over? Hoe is de beslissing gekomen: YES we doen het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:51

Sport_Life

Solvitur ambulando

noucmen schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:03:
En wat denken jullie aan dit project https://www.1221-delft.nl/nl/aanbod/ ?
Er zijn 15 prive' Parkeerplaatsen (groen klein rechthoeken) voor 15 woningen.

Iedere bouwnummer 46 t/m 49 heeft maar 49 m2 grond. Zijn ze te duur (685-680k), hoewel ze met 171m2 woonoppervlak zijn ? Dit is de plattegrond van hun https://pam.eye-move.nl/p...1f0-86c4-1c68456395cb.pdf

Locatie is dichtbij centrum Delft, daarom durven de ontwikkelaar zo veel geld vragen. Maar centrum Delft is ook heel duur: dit is rond 900k verkocht https://www.funda.nl/koop...7715-graaf-floriskade-12/ en zijn buur huizen zijn ook tussen 900-1100k verkocht.
Veel te duur. En ja, ik ken de nieuwbouw prijzen in de regio, ook op betere locaties .. Dit is voor senioren met afgeloste woningen en die echt geen flauw idee hebben wat ze met de overwaarde moeten.

550k VON voor 130m2 tussenwoning op 70m2 kavel verdeeld over 3 woonlagen.. 8)7

Overdekte parkeerplaats met VVE is ook waardeloos als de meerderheid geen laadpalen wil ivm brandveiligheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 01-09-2021 13:18 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Laatst online: 15:35
Sport_Life schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:15:
[...]

Veel te duur. En ja, ik ken de nieuwbouw prijzen in de regio, ook op betere locaties .. Dit is voor senioren met afgeloste woningen en die echt geen flauw idee hebben wat ze met de overwaarde moeten.

550k VON voor 130m2 tussenwoning op 70m2 kavel verdeeld over 3 woonlagen.. 8)7

Overdekte parkeerplaats met VVE is ook waardeloos als de meerderheid geen laadpalen wil ivm brandveiligheid.
Welke woning heeft een kavel van 70m2?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Jaer schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:08:
Hoe zijn jullie ooit bij jullie huidige huis uitgekomen? Hoe liep dat proces? Waar waren jullie enthousiast over? Waar niet over? Hoe is de beslissing gekomen: YES we doen het?
Daar kan ik me dan wel weer een voorstelling bij maken. Ik zit inmiddels in mijn 3e huis en ik merk (natuurlijk?) ook dat het gewoon steeds lastiger wordt om een "YES" te krijgen.

Je zoekt toch eigenlijk elke keer wel naar een "treetje hoger" en hebt ook een steeds uitgebreider eisen- en wensenpakket wat de keuze gewoon steeds lastiger maakt. Ik hoop dat we hier nog lang blijven wonen en dat de volgende stap weer een stap terug gaat zijn.

Toen ik mijn eerste woning kocht, was het eisenlijstje echt heel kort hoor. Bij de tweede was het al wat uitgebreider en bij de derde was de eisenlijst ronduit een uitdaging. Maarja, wij kiezen uiteindelijk dan weer wel op gevoel en daar komt geen Excel aan te pas. Noucmen doet dat op zijn manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:55
Volgens mij is dat het huis van de vrouw (gekocht / erfenis), aangezien zij amper moeite doet om te helpen + zij voor het geld zorgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Sport_Life schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:15:
[...]

Dat lijkt me hier juist geen probleem. Als je te laat remt, rij je je eigen achtergevel eruit. Die laadpaal zou zelfs nog binnen kunnen staan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:03
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:39:
[...]

Dat lijkt me hier juist geen probleem. Als je te laat remt, rij je je eigen achtergevel eruit. Die laadpaal zou zelfs nog binnen kunnen staan. :)
De vraag is in hoeverre de muur daar gezien word als buitenmuur van jouw huis of binnenmuur van de garage, als het het laatste is is het dus onder het beheer van de VVE en mag je daar dus (waarschijnlijk) niet zomaar mee doen wat je wilt :)

(los van dat buren het kunnen zien als claimen van een algemene parkeerplaats wat zonder overleg ook niet altijd in dank afgenomen word)

[ Voor 12% gewijzigd door Puc van S. op 01-09-2021 13:49 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:39:
[...]

Alles wat zich in/op/bij gemeenschappelijk deel (vve) bevindt moet in overeenstemming (meerderheid van stemmen) van een vve, en mijn ervaring is dat er altijd wel mensen zijn die jouw laadpaal voor je Tesla niet gunnen.

Als ik het goed begrijp is die garage onderdeel van een vve.

En de grootste zeikerds gaan altijd in het bestuur van zo'n vve :P . (Om op LinkedIn mee te pronken als voorzitter of penningmeester).

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 01-09-2021 13:54 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sport_Life schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:51:
[...]

Alles wat zich in/op/bij gemeenschappelijk deel (vve) bevindt moet in overeenstemming (meerderheid van stemmen) van een vve, en mijn ervaring is dat er altijd wel mensen zijn die jouw laadpaal voor je Tesla niet gunnen.

En de grootste zeikerds gaan altijd in het bestuur van zo'n vve :P . (Om op LinkedIn mee te pronken als voorzitter of penningmeester).
Plaats je hem binnen, ín je privé vertrek. Dan hebben ze daar niets over te zeggen. Die auto's van tegenwoordig zijn toch in een paar uur weer bijna vol, dus de hele nacht aan de lader hoeft al niet meer. Gewoon zo'n anti-inloophaak aan de binnenkant van je deur of een raam en laden maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sport_Life schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:51:
[...]

Met de aankomende notificatieplicht is er voor laadpalen geen toestemming meer nodig 😉

• noucmen
Wolly schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:36:
[...]

En die huizen aan de overkant en nieuw te bouwen appartementen, is dat sociale huur?
Die komt niet op de markt, hoor ik van de verkoopmakelaar

• noucmen
Dus, project 1221-delft.nl is te duur ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noucmen
Wij zijn altijd van mening verschil. Dan kwam een aankoopmakelaar die bemiddeld het verschil tussen ons. Dankzij hem dat wij een huis in een echt echt mooi locatie konden kopen.

Op dat moment, hadden wij nog 2 inkomen

• bottom line
noucmen schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:15:
Dus, project 1221-delft.nl is te duur ?
Niet in vergelijking met de markt tegenwoordig.
Dus je zou echt stom zijn om dit te laten schieten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
noucmen schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:12:
[...]

Die komt niet op de markt, hoor ik van de verkoopmakelaar
Het zal aan mij liggen maar die woningen zijn 100% sociale huur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
- Nieuwbouw ga ik annuleren, vanwege de reden die nog groter dan de "te duur" klacht is
- Een off-market woning misschien ga ik in onderhandelen phase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Wolly schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:03:
[...]

Het zal aan mij liggen maar die woningen zijn 100% sociale huur.
Omdat de vorige appartementen social huur was, nu moet de te-bouwen appartement dat ook zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
noucmen schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:45:
[...]

Omdat de vorige appartementen social huur was, nu moet de te-bouwen appartement dat ook zijn ?
Nee dat hoeft niet. Maar feit is dat er heel dichtbij al wel sociale huur zit, dat moet je maar net willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
noucmen schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:44:
- Nieuwbouw ga ik annuleren, vanwege de reden die nog groter dan de "te duur" klacht is
Welke reden is dat dan wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1641394

noucmen schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:44:
- Een off-market woning misschien ga ik in onderhandelen phase
Op dit tempo zal het niet lang duren voordat geen enkele makelaar nog in zee met je wil gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:11
Wolly schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:46:
Nee dat hoeft niet. Maar feit is dat er heel dichtbij al wel sociale huur zit, dat moet je maar net willen.
Oei oei, wat eng. Nederlandse wijken zijn overigens zo opgezet dat bijna iedereen binnen een of twee blokjes van sociale huurwoningen woont, dus doe nou geen suggesties die de zoektocht nog veel moeilijker maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
CVTTPD2DQ schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:30:
[...]

Oei oei, wat eng. Nederlandse wijken zijn overigens zo opgezet dat bijna iedereen binnen een of twee blokjes van sociale huurwoningen woont, dus doe nou geen suggesties die de zoektocht nog veel moeilijker maken :)
Het is geen kwestie van eng, dat heb ik ook niet zo genoemd.

Het is echter wel iets om goed te onderzoeken voor je een investering doet van ettelijke tonnen. Dat is bij een koop-buurt trouwens ook zo maar bij sociale huurwoningen is het gewoon goed opletten.

Ik heb verder geen idee waar @noucmen nu woont, wellicht heeft hij wat minder affiniteit met dit soort situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-07 15:36
JeroenE schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:14:
[...]
Welke reden is dat dan wel?
Ik ben ook benieuwd wat de reden is. Zelf genoeg ervaring met nieuwbouw (binnen familie).

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Volgens mij zou Noucmen moeten meedoen aan het programma "kopen zonder kijken".
Hij lijkt me de perfecte kandidaat.....

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Fladder80 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:34:
Dat wordt dan wel een heel seizoen :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-07 16:15
Wolly schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:46:
[...]

Dat wordt dan wel een heel seizoen :+
Of een Netflix documentaire.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
Het is bij hem meer Kijken zonder kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Monkeydancer schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:55:
[...]

Ik ben ook benieuwd wat de reden is. Zelf genoeg ervaring met nieuwbouw (binnen familie).
Ik ga volgende week meer over dit schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Ik kijk nooit naar TV, wat is er daar interessant, waarom is mijn saga een goed fit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Bij een woning die April 2022 op te leveren is (ik noem dit woning A), hoor ik dat de eigenaar voor een bedrag van minimaal X wilt. Er was net een andere woning op dezelfde straat (zelfde ligging, kleiner grond) die ook voor X is verkocht, maar met direct oplevering in medio Oktober, ik noem dit 2e woning B.

Mijn excel zegt :
- Marktwaarde van A op dit moment: X - 20k
- Marktwaarde van A in April 2022: X + 50k (als het nog met 20% stijging per 12 maand in de toekomst)
- Marktwaarde van B op dit moment: X - 37k

Het is mijn voordeel om woning A te kunnen kopen voor X, maar waarom wilt de eigenaar nu al probeer te verkopen ? Omdat hij de zekerheid wilt ? Er zijn weinige indicaties dat er komt een crash op de woning markt de komende 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
En wat zijn nadelen om dichtbij een basisschool te wonen ?

[ Voor 199% gewijzigd door noucmen op 05-09-2021 09:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

noucmen schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:18:
Mijn excel zegt :
(...)
waarom wilt de eigenaar nu al probeer te verkopen
Zijn excel geeft andere cijfers :>

[ Voor 76% gewijzigd door naitsoezn op 05-09-2021 09:25 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
makkelijk krasjes aan mijn auto die ik nooit een oorzak te kunnen traceren ?
Straks wil je ook geen huis kopen omdat je ziet dat er vogels in de buurt zijn die mogelijk kunnen poepen op je auto en lakschade kunnen achterlaten.

Het wordt steeds gekker.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ppeterr
  • Laatst online: 16:08
Het zou mooi zijn, als andere potentiele kopers van woningen net zo gaan denken als de
topic starter. Zou behoorlijk wat kansen creëren voor de mensen die iets minder ingewikkeld
er in staan :)

Ofwel bedenk je zelf wel, dat iedere overweging, twijfel, of afwijzing die je maakt jouw kans
op een succesvolle transactie verkleint. Ik denk dat de kans van slagen ondertussen al nul is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Mijn excel zegt :
- Marktwaarde van A in April 2022: X + 50k (als het nog met 20% stijging per 12 maand in de toekomst)

Het is mijn voordeel om woning A te kunnen kopen voor X, maar waarom wilt de eigenaar nu al probeer te verkopen ? Omdat hij de zekerheid wilt ? Er zijn weinige indicaties dat er komt een crash op de woning markt de komende 12 maanden.
Blijkbaar ga je er vanuit dat je geld per jaar 20% minder waard wordt. Dan is het nu helemaal niet voordelig om (als je prijsinschatting klopt) woning A te kopen, je betaalt immers teveel. Het kan wel verstandig zijn, omdat je in april nóg meer geld denkt te betalen voor hetzelfde huis.

Het is natuurlijk de vraag of je prijsinschatting klopt. Woning B is immers óók voor meer geld weggegaan dan jouw excel sheet voorspelde.
noucmen schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:23:
En kunnen jullie de nadelen van dichtbij een school te noemen ? Geluid (van kinderen), druk s'ochtend en s'middag, makkelijk krasjes aan mijn auto die ik nooit een oorzak te kunnen traceren ?
Bij een basisschool? Mogelijk parkeerfrustraties van ouders die snel even hun kids moeten afzetten/afhalen op school. Basisschoolkinderen gillen de hele dag door. Bij een middelbare school zwerfafval (blikjes/chipszakjes/etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
CVTTPD2DQ schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:36:
[...]
Woning B is immers óók voor meer geld weggegaan dan jouw excel sheet voorspelde.
B is verkocht naar een persoon die misschien naar de toekomst heeft bekeken: als hij nu niet wint, moet hij straks nog meer betalen. Dat is de gekke van een bull-markt: iedereen betaald meer dan gemiddeld om te kunnen winnen, dit markt de prijs stijgt nog meer dan verwachtingen.
Bij een basisschool? Mogelijk parkeerfrustraties van ouders die snel even hun kids moeten afzetten/afhalen op school. Basisschoolkinderen gillen de hele dag door. Bij een middelbare school zwerfafval (blikjes/chipszakjes/etc).
Ik ben blij dat ik dit (over school) heb gevraagd, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
noucmen schreef op zondag 5 september 2021 @ 08:59:
[...]

Ik kijk nooit naar TV, wat is er daar interessant, waarom is mijn saga een goed fit ?
Omdat het concept is dat je een professionele makelaar en een bouwkundige machtigt een huis te te kopen en te verbouwen op basis van je wensen/eisen en budget zonder zelf het huis ooit gezien te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:55
Bij een woning die April 2022 op te leveren is (ik noem dit woning A), hoor ik dat de eigenaar voor een bedrag van minimaal X wilt. Er was net een andere woning op dezelfde straat (zelfde ligging, kleiner grond) die ook voor X is verkocht, maar met direct oplevering in medio Oktober, ik noem dit 2e woning B.

Mijn excel zegt :

Meest simpele reden is consolideren.
De andere eigenaar heeft al een andere woning gekocht en wil een gegarandeerde waarde voor de verkoop pakken. Verkoop je nu al dan is er tijd genoeg om alles definitief te maken en in de ergste situatie nog eens in de verkoop te gooien.

Wat er ook gebeurd zekerheid is ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Fladder80 schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:27:
[...]

Omdat het concept is dat je een professionele makelaar en een bouwkundige machtigt een huis te te kopen en te verbouwen op basis van je wensen/eisen en budget zonder zelf het huis ooit gezien te hebben.
Ah,
Dan is dit voor iedereen geldig, waarom ben ik een goed fit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:29

Rmg

noucmen schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:45:
[...]

Ah,
Dan is dit voor iedereen geldig, waarom ben ik een goed fit?
Omdat je nogal moeite hebt met het daadwerkelijk tot de koop van een huis over te gaan. :P met kijken zonder kopen neemt iemand anders de koop beslissing

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
@noucmen Zeg eens eerlijk, wanneer kom je uit de kast of plaats je een leuk artikel over hoe je een stelletje Tweakers maandenlang gek hebt gemaakt met je fictieve zoektocht naar een huis?

Elke keer komt er weer een konijn uit de hoge hoed, en sommige konijnen verdwijnen ook weer. Ik hoor niets meer over je verbouwing van je bestaande huis, de perfecte basisschool lijkt ook te zijn verdwenen terwijl de scholen in Delft inmiddels alweer begonnen zijn.

Nog één vraagje, komt het in een blog of wordt het gepubliceerd op papier <3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:36

mwa

Wolly schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:34:
@noucmen Zeg eens eerlijk, wanneer kom je uit de kast of plaats je een leuk artikel over hoe je een stelletje Tweakers maandenlang gek hebt gemaakt met je fictieve zoektocht naar een huis?

Elke keer komt er weer een konijn uit de hoge hoed, en sommige konijnen verdwijnen ook weer. Ik hoor niets meer over je verbouwing van je bestaande huis, de perfecte basisschool lijkt ook te zijn verdwenen terwijl de scholen in Delft inmiddels alweer begonnen zijn.

Nog één vraagje, komt het in een blog of wordt het gepubliceerd op papier <3
En het zou toch zo maar kunnen dat hij over een half jaar slaagt en dan een grote housewarming geeft voor alle ‘usual suspects’ in dit topic. Ik ben erbij :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
@mwa Ik ook! Gezellig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
D-dark schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:40:
[...]

Meest simpele reden is consolideren.
De andere eigenaar heeft al een andere woning gekocht en wil een gegarandeerde waarde voor de verkoop pakken. Verkoop je nu al dan is er tijd genoeg om alles definitief te maken en in de ergste situatie nog eens in de verkoop te gooien.

Wat er ook gebeurd zekerheid is ook wat waard.
Ja, voor een gemiddelde NL-er is zekerheid belangrijk,
Voor ons gezin: wij zijn erg gewend met roller-coaster situaties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Erg goede troll actie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:19
noucmen schreef op maandag 6 september 2021 @ 01:41:
[...]

Op dit moment rollercoast er niet zo veel...
De eis voor de school kun je ondertussen ook wel laten varen. Basisscholen zijn weer begonnen. Als je gaat verhuizen nu, en je kinderen gaan naar een andere school toe levert dat (gemiddeld genomen) 3 maanden achterstand op. Heb je dat ook ergens in je excel opgenomen?

Besluit eens wat je wil, zet die zoekopdracht uit op Funda, kijk naar de notificaties die je krijgt en neem in vredesnaam eens een beslissing. Gooi die excel weg, want na zoveel maanden zoeken en nog steeds geen woning, blijkt maar dat je excel gewoon van geen kant klopt en waardeloos is. Anders had je binnen 2 maanden wel een treffer gehad.

Ook meende ik te lezen een tijd terug, dat als een bepaald huis het niet werd, je vrouw het ging regelen. Wat is er met die afspraak gebeurt? of laat ze je lekker zwemmen als soort van bezigheidstherapie? Want meer dan dat is het op dit moment niet...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:26
noucmen schreef op maandag 6 september 2021 @ 01:41:
[...]
Voorlopig ben je juist continue bezig met zekerheid te krijgen en laat je alles schieten omdat je de zekerheid niet hebt. Gezien je verhaal hier ben je dan ook juist veel meer met zekerheid bezig dan de gemiddelde Nederlander. Want de gemiddelde Nederlander had al lang een huis gekocht. Je hebt ten slotte voldoende budget en er zijn al verschillende huizen voorbij gekomen die aan de meeste eisen voldeden. Je stopt jezelf nu weliswaar inderdaad in een roller-coaster situatie, maar dan juist omdat je zekerheid zoekt.

Maar uiteindelijk ben je in de tussentijd al tienduizenden euro's extra kwijt aan een huis omdat je aan het afwachten bent.

Maar, en volgens mij heb ik dit al vaker gezegd, zit het probleem er vooral in dat je je wensen niet op papier zet en vooral niet de voor- en nadelen naast elkaar zet. Jij bent vooral aan het zoeken naar nadelen en als je die eentje vind (en die zul je altijd vinden) is dat een reden om van de koop af te zien en verder te gaan zoeken. Als je die instelling niet verandert zal dit topic volgend jaar nog precies hetzelfde verlopen :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Want de gemiddelde Nederlander had al lang een huis gekocht.
Omdat:
- Een NL persoon heeft een NL smaak van huizen, ik niet. Het is dus voor hem veel makkelijker redelijk tevreden te zijn met veel huizen. Ik niet
- Een NL persoon weet beter dan ik waat hij/zij zal krijgen of kan veranderen als een woning nog niet naar zijn smaak is, ik niet zo goed.
Maar, en volgens mij heb ik dit al vaker gezegd, zit het probleem er vooral in dat je je wensen niet op papier zet en vooral niet de voor- en nadelen naast elkaar zet. Jij bent vooral aan het zoeken naar nadelen en als je die eentje vind (en die zul je altijd vinden) is dat een reden om van de koop af te zien en verder te gaan zoeken. Als je die instelling niet verandert zal dit topic volgend jaar nog precies hetzelfde verlopen :)
Dit heb ik niet goed gedaan.
Vandaag heeft een (verkoop) makelaar naar mij gezegd: "jij duik in minder belangrijk detaillen, en niet de belangrijk vragen stel". Dit is niet de eerst keer dat ik dat gehoord van mensen over mij, maar toch is dit mijn zwakke punt.

Zo wie zo wil ik en mijn vrouw Sept of Okt dit zoektocht sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen

- Kettingbeding zelfbewoningsverplichting

De koper is verplicht om de op het verkochte te bouwen woning zelf (met zijn gezin casu quo de zijnen) te betrekken binnen twee maanden, nadat de woning is gereed gekomen en die bewoning/het gebruik voort te zetten. Zolang hieraan niet is voldaan, is het niet toegestaan om het zonder schriftelijke toestemming van de verkoper geheel of gedeeltelijk te verkopen, te vervreemden, met beperkte genotsrechten te bezwaren, te verhuren of anderszins op enigerlei wijze, onder welke titel dan ook, in gebruik of genot af te staan, of de contractpositie aan derden over te dragen. Als maatstaf geldt hierbij de datum waarop en de tijd gedurende welke de koper als bewoner van de woning in de Gemeentelijke Basisadministratie is ingeschreven. De gronden waarop toestemming door de verkoper kan worden verleend is:
1. verandering van werkkring van de koper op grond waarvan redelijkerwijs verhuisd dient te worden;
2. overlijden van de koper, diens echtgeno(o)t(e) of partner;
3. ontbinding van het huwelijk of samenlevingsverband van de koper;
4. noodzakelijke verhuizing als gevolg van de gezondheid van de koper of een van zijn gezinsleden
5. andere bijzondere en klemmende omstandigheden, waardoor van koper redelijkerwijs niet verlangd kan worden dat hij gedurende de termijn daar blijft wonen (dit laatste ter beoordeling aan de Gemeente)
De verkoper kan aan haar toestemming voorwaarden verbinden. Bij vervreemding van het gekochte of bij vestiging/levering van beperkte rechten, waardoor door derden de beschikking over het gekochte wordt verkregen, zal de koper gehouden zijn aan de nieuwe verkrijger of beperkt gerechtigde op te leggen en van deze te bedingen:
a. de verplichting die voor hem voortvloeit uit het hiervoor gemelde, voor zover van toepassing;
b. de verplichting om bij verdere vervreemding of vestiging dan wel levering van beperkte rechten, waardoor door derden de beschikking daarover wordt verkregen, de
opvolgende eigenaar dan wel beperkt gerechtigde op dezelfde wijze en onder oplegging van dezelfde boetebepalingen de hiervoor sub a. en de onderhavige sub b. vermelde verplichting op te leggen. Als de koper dan wel de nieuwe verkrijger of beperkt gerechtigde deze verplichtingen niet nakomt en - na daartoe bij exploot of aan getekende brief in gebreke te zijn gesteld - niet alsnog binnen vijf dagen daarna aan de verplichting heeft voldaan, verbeurt hij ten behoeve van de gemeente Delft een boete van twintigduizend euro (€ 20.000,00) voor elke overtreding en van vijfhonderd euro (€ 500,00) voor elke dag dat de niet-nakoming voortduurt.

- Kettingbeding anti-speculatiebeding

Bij de eerste overdracht van de eigendom van de woning dient het navolgende anti speculatiebeding aan de verkrijger te worden opgelegd.
1. Bij eigendomsoverdracht:
- vóór of gedurende het eerste bewoningsjaar, dient door de eigenaar van de woning éénhonderd procent (100%) van de overwinst aan de gemeente te worden afgedragen; - gedurende het tweede bewoningsjaar, dient door de eigenaar van de woning negentig procent (90%) gedeelte van de overwinst aan de gemeente te worden afgedragen; - gedurende het derde bewoningsjaar, dient door de eigenaar van de woning tachtig procent (80%) gedeelte van de overwinst aan de gemeente te worden afgedragen;
- gedurende het vierde bewoningsjaar, dient door de eigenaar van de woning zeventig procent (70%) gedeelte van de overwinst aan de gemeente te worden afgedragen; - gedurende het vijfde bewoningsjaar, dient door de eigenaar van de woning zestig procent (60%) gedeelte van de overwinst aan de gemeente te worden afgedragen;
- gedurende het zesde bewoningsjaar, dient door de eigenaar van de woning vijftig procent (50%) van de overwinst aan de gemeente te worden afgedragen;
- gedurende het zevende bewoningsjaar, dient door de eigenaar van de woning veertig procent (40%) gedeelte van de overwinst aan de gemeente te worden afgedragen; - gedurende het achtste bewoningsjaar, dient door de eigenaar van de woning dertig procent (30%) gedeelte van de overwinst aan de gemeente te worden afgedragen;
- gedurende het negende bewoningsjaar, dient door de eigenaar van de woning twintig procent (20%) gedeelte van de overwinst aan de gemeente te worden afgedragen; - gedurende het tiende bewoningsjaar, dient door de eigenaar van de woning tien procent (10%) gedeelte van de overwinst aan de gemeente te worden afgedragen.
2. Met aanvang eerste bewoning wordt bedoeld de datum waarop de eerste eigenaar/bewoner in de gemeentelijke basisadministratie op het betreffende adres staat ingeschreven. 3. Met overwinst wordt bedoeld de verkoopprijs, exclusief roerende goederen, voor zover deze roerende goederen gespecificeerd in het koopcontract zijn opgenomen, verminderd met de aankoopprijs.
4. Met de aankoopprijs voor de eerste eigenaar wordt bedoeld de vrij op naamprijs, normatief verhoogd met vijf procent (5%) ter compensatie van eventueel gemaakte aankoopkosten, verminderd met de kostenbesparing van het eventueel met de betreffende ontwikkelaar contractueel aangegane minderwerk en vermeerderd met de kosten van onroerende voorzieningen, onderhoud daaronder niet begrepen, die eventueel tijdens of na het gereedkomen van de onroerende zaak in de onroerende zaak zijn aangebracht, voor zover deze kosten kunnen worden aangetoond door overlegging van aankoopnota's voorzien van naam, adres, woonplaats en artikelomschrijving en de bijbehorende betalingsbewijzen in de vorm van bank- en/of giroafschriften.
Met de aankoopprijs voor opvolgende eigenaren/bewoners wordt bedoeld de aankoopprijs kosten koper, exclusief roerende goederen, voor zover deze in het koopcontract gespecificeerd zijn opgenomen, normatief verhoogd met vijf procent (5%) ter compensatie van eventueel gemaakte aankoopkosten, vermeerderd met de kosten van onroerende voorzieningen, onderhoud daaronder niet begrepen, die na het in eigendom verkrijgen van de onroerende zaak door de betreffende opvolgend eigenaar/bewoner, in de onroerende zaak zijn aangebracht, voor zover deze kosten kunnen worden aangetoond door overlegging van aankoopnota's voorzien van naam, adres, woonplaats en artikelomschrijving en de bijbehorende betalingsbewijzen in de vorm van banken/of giroafschriften.
5. Als overgang van de eigendom wordt niet aangemerkt de overgang van de eigendom krachtens:
a. boedelmenging of erfrecht, mits de rechtverkrijgende onder algemene titel in de betreffende woning achterblijft;
b. de scheiding van de huwelijksgemeenschap of nalatenschap waarin degene op wie de eigendom overgaat was gerechtigd als rechtverkrijgende onder algemene titel, mits de rechtverkrijgende onder algemene titel in de betreffende woning achterblijft;
c. een overeenkomst tot beëindiging van een verhouding van duurzaam samenwonen, mits de rechtverkrijgende onder algemene titel in de betreffende woning achterblijft.

Onder duurzaam samenwonen wordt ten deze verstaan: het door twee of meer personen gezamenlijk bewonen van een woning en het daarin voeren van een gemeenschappelijke huishouding sedert een tijdvak van tenminste één jaar, blijkens inschrijving in de gemeentelijke basisadministratie.
6. Het anti-speculatiebeding dient gedurende een looptijd van tien (10) jaar, gerekend vanaf aanvang eerste bewoning, aan elke opvolgende eigenaar te worden opgelegd en door hem ten behoeve van de gemeente te worden aangenomen.
Een en ander dient in de akte waarbij de grond aan de projectontwikkelaar wordt overgedragen, middels een kettingbeding te worden geëffectueerd.
7. De eigenaar is verplicht van elke gehele of gedeeltelijke vervreemding van het registergoed tenminste een maand voor de overdracht daarvan schriftelijk kennis te geven aan het College van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Delft, hierna te noemen: "het College", en aan hen alle inlichtingen te verstrekken die zij nodig achten.
8. De aan de gemeente verschuldigde vergoeding wordt uiterlijk vóór of op de dag van het passeren van de notariële akte van levering van het registergoed aan de gemeente betaald. 9. Indien bij vervreemding van de onroerende zaak voor het berekenen van de overdrachtsbelasting een hoger bedrag wordt aangehouden dan de in de akte genoemde koopprijs wordt dat hogere bedrag als opbrengst van de onroerende zaak beschouwd. 10. Het bepaalde onder punt 1 tot en met 9 vervalt na het verstrijken van de onder punt 2 genoemde termijn van tien (10) jaar gerekend vanaf de aanvang eerste bewoning. 11. In gevallen waarin dit besluit niet voorziet, beslist het College.
12. Het College heeft de bevoegdheid in gevallen waarin de toepassing van dit besluit naar zijn oordeel tot een bijzondere hardheid leidt, af te wijken van dit besluit.
Bij vervreemding van het gekochte of bij vestiging/levering van beperkte rechten, waardoor door derden de beschikking over het gekochte wordt verkregen, zal de koper gehouden zijn aan de nieuwe verkrijger of beperkt gerechtigde op te leggen en van deze te bedingen: a. de verplichting die voor hem voortvloeit uit het hiervoor gemelde, voor zover van toepassing; b. de verplichting om bij verdere vervreemding of vestiging dan wel levering van beperkte
rechten, waardoor door derden de beschikking daarover wordt verkregen, de opvolgende eigenaar dan wel beperkt gerechtigde op dezelfde wijze en onder oplegging van dezelfde boetebepalingen de hiervoor sub a. en de onderhavige sub b. vermelde verplichting op te leggen.
Als de koper dan wel de nieuwe verkrijger of beperkt gerechtigde deze verplichtingen niet nakomt en - na daartoe bij exploot of aangetekende brief in gebreke te zijn gesteld - niet alsnog binnen vijf dagen daarna aan de verplichting heeft voldaan, verbeurt hij ten behoeve van de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid: AM B.V. een boete van twintigduizend euro (€ 20.000,00) voor elke overtreding en van vijfhonderd euro (€ 500,00) voor elke dag dat de niet nakoming voortduurt.

-----------------------------------------------------------
Het lijkt me op dat alleen met een andere baan kan ik makkelijk verhuizen, binnen de eerste 10 jaar

[ Voor 72% gewijzigd door noucmen op 06-09-2021 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:29

Rmg

Sowieso kan je prima verhuizen ondanks een ketting en speculatiebeding.

Alleen zal dit betekenen dat je overwaarde voor een deel terugbetaald zal moeten worden.

Ik neem aan dat er in de prijs ook rekening mee is gehouden dat hier deze voorwaarden aan hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Rmg In het eerste artikel kan je wel lezen dat je niet mag verhuizen enkel omdat je daar zin in hebt. Je moet eerst toestemming aan de gemeente vragen.

Ik denk dat ze bedoelen dat je er eerst een bepaalde tijd moet wonen, maar er staat verder geen termijn genoemd in dat artikel. Dus zoals het er nu staat is dat tot in de eeuwigheid, behalve dan de genoemde gronden waarbij de vijfde de escape is voor de gemeente om toestemming te kunnen geven maar ook om te besluiten dat de reden niet bijzonder en klemmend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
noucmen schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:37:
[...]

Omdat:
- Een NL persoon heeft een NL smaak van huizen, ik niet. Het is dus voor hem veel makkelijker redelijk tevreden te zijn met veel huizen. Ik niet
- Een NL persoon weet beter dan ik waat hij/zij zal krijgen of kan veranderen als een woning nog niet naar zijn smaak is, ik niet zo goed.
Je bent toch Turks? Of een geboren Nederlander met Turkse ouders?"

Misschien wel 3e generatie, vertel eens. Want ik vind dat je ondertussen aparte statements neer tikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
ppeterr schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:08:
[...]

Je bent toch Turks? Of een geboren Nederlander met Turkse ouders?"

Misschien wel 3e generatie, vertel eens. Want ik vind dat je ondertussen aparte statements neer tikt.
Een Tuek van 3e generatie kan veel beter NL dan ik spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
noucmen schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:15:
[...]

Een Tuek van 3e generatie kan veel beter NL dan ik spreken.
Wellicht, ik vraag het je dan evengoed :)

Voor een 2e generatie Turk, spreek je normaal Nederlands. Dat terzijde.
En zo hoort dat ook naar mijn mening. Maar om te gaan roepen dat je dingen
niet juist kan beoordelen naar Nederlandse maatstaven omdat je Turks bent.
Sorry, of je bedoelt het anders. Of je bent niet serieus te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Rmg schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:58:
Sowieso kan je prima verhuizen ondanks een ketting en speculatiebeding.

Alleen zal dit betekenen dat je overwaarde voor een deel terugbetaald zal moeten worden.

Ik neem aan dat er in de prijs ook rekening mee is gehouden dat hier deze voorwaarden aan hangen.
En als de woning prijs daalt, krijg ik niets terug. Niey eerlijk.

Ik wil niet de winst delen met de gemeente, dus ik moet verhuren als ik een andere baan krijg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
[...]

_O- _O- _O-
Dat heb je 7 maand geleden ook nog geclaimd.
En ertussen en ervoor ook nog wel eens.

Als een NL huis en de prijzen je niet aanstaan, kan je beter emigreren naar een land dat wel huizen heeft die 10 scoren op je excel.
In plaats van hier al maanden zielig te komen doen over de markt, had je je leven allang een nieuwe start kunnen geven.
Dit is 100% jou eigen schuld, en die van niemand anders.

ps, ik kan je nu al op een papier schrijven dat je in September of Oktober nog steeds geen koopcontract kan ondertekenen

[ Voor 9% gewijzigd door bottom line op 06-09-2021 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:55
noucmen schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:42:
[...]

En als de woning prijs daalt, krijg ik niets terug. Niey eerlijk.

Ik wil niet de winst delen met de gemeente, dus ik moet verhuren als ik een andere baan krijg.
En dat mag dus niet vanwege zelfbewoningsplicht.

De reden dat de gemeente dit doet is vaak dat ze korting op de grond geven voor mensen die er een langere periode willen blijven wonen. Daarmee voorkom je speculatie van kopen en per direct weer doorverkopen.
En ja. Logisch dat de gemeente zijn graantje van de overwaarde wil meepakken als er toch verhuisd wordt. Dat is dan hun winst.

Natuurlijk zijn ze zo slim om bij dalende huizenprijzen dat niet te delen, maar bekijk het positief. Alle andere huizen die je dan koopt zijn ook in waarde gedaald.

Dus ja, er zitten wat haken en ogen aan zo'n woning maar ook voordelen als je je voor langere tijd op een plek wil vastbinden. Dan ben je goedkoper uit.

En de andere baan valt onder:
- verandering van werkkring van de koper op grond waarvan redelijkerwijs verhuisd dient te worden;

Die is nog wel voor interpretatie onderwezig maar valt dan onder 5

[ Voor 10% gewijzigd door D-dark op 06-09-2021 19:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Waar staat dat verlies niet gedeeld wordt?
3. Met overwinst wordt bedoeld de verkoopprijs, exclusief roerende goederen, voor zover deze roerende goederen gespecificeerd in het koopcontract zijn opgenomen, verminderd met de aankoopprijs.
De uitkomst van het sommetje kan toch prima negatief zijn? Ik zie negatieve bedragen niet uitgesloten worden, of ik moet er overheen lezen...
noucmen schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:42:
[...]
als ik een andere baan krijg.
Je was toch arbeidsongeschikt :?

Maar vooral doorgaan met redenen zoeken om vooral niet te kunnen/willen kopen. En dan Nederlanders risicomijdend noemen _O-

[ Voor 28% gewijzigd door naitsoezn op 06-09-2021 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
[quote]naitsoezn schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:59:
Waar staat dat verlies niet gedeeld wordt?

[...]

De uitkomst van het sommetje kan toch prima negatief zijn? Ik zie negatieve bedragen niet uitgesloten worden, of ik moet er overheen lezen...

[...]

Goed punt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:38
Hier ga je nooit antwoord op krijgen. Doet een troll bewust, anders valt ie door de mand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
naitsoezn schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:59:
De uitkomst kan wel negatief zijn, maar je kan een negatief bedrag niet afdragen aan de gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

JeroenE schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 07:16:
[...]
De uitkomst kan wel negatief zijn, maar je kan een negatief bedrag niet afdragen aan de gemeente.
Credit-nota :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@naitsoezn Dat is nog steeds niet afdragen, helaas -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Momenteel is de markt eigenlijk toch wel zo, dat NIET kopen (terwijl je wel iets wil kopen) vooral een risico is. Je hebt geen enkele zekerheid dat je over een half jaar voor je geld nog steeds een vergelijkbaar huis kan kopen. Je loopt het risico om met steeds minder genoegen te moeten nemen zolang de markt blijft stijgen.

Wij hebben onze vorige woning een jaar geleden verkocht en zijn naar een andere regio verhuist. Ik kijk nog weleens op Funda naar wat er te koop staat in onze oude woonplaats en ik kan je nu al op een briefje meegeven, dat ik daar geen vergelijkbare woning terug kan kopen voor de prijs die wij een jaar geleden kregen voor onze woning. Voor ons niet heel erg, want we hebben nu een ander (iets duurder) huis. Als we dat verkopen, kunnen we gewoon weer terug als we zouden willen. Als ik nu was gaan huren, dan hadden we zeker met (veel) minder genoegen moeten nemen.

Als je naar een duurder huis zoekt, komt de financierbaarheid elke dag meer onder druk te staan. Dat duurdere huis stijgt absoluut gezien namelijk sneller in waarde dan jouw goedkopere huis.

Ik kan me overigens prima voorstellen dat iemand met Turkse roots helemaal gek wordt van de NL huizenmarkt. De markt werkt daar heel anders. Als ze je daar een brood willen verkopen voor 2 euro, dan verwachten ze dat jij reageert met "80 cent, want dit is niet goed, dat is niet goed, te klein....". Hier in Nederland zijn ze vaak ronduit beledigd als je dat doet. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 07-09-2021 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

Ja en dan regel je dus een betrouwbare professionele ‘local’ die een brood of in dit geval een huis voor je fixt.
Maar je kan natuurlijk ook maandenlang op een forum locals ‘vermaken’ en geen steek opschieten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@ppeterr Waar heb jij dat Turks trouwens vandaan? Eerder was er nog sprake van een Aziatische achtergrond. Nu hoort Turkije daar natuurlijk ook bij, maar in ieder geval in Nederland niet het eerste idee als men het over Azië heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
JeroenE schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:06:
@ppeterr Waar heb jij dat Turks trouwens vandaan? Eerder was er nog sprake van een Aziatische achtergrond. Nu hoort Turkije daar natuurlijk ook bij, maar in ieder geval in Nederland niet het eerste idee als men het over Azië heeft.
Ik meen dat ergens in een van zijn andere berichtjes opgepikt te hebben. Kan het mis
hebben en er zelf een verkeerde aanvulling aan hebben gegeven. Er komt ook geen
echt antwoord. Begrijp mij niet verkeerd, al kwam hij uit Somalië of Jakarta. Het ging
mij om de stelling die hij koppelt aan zijn afkomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@ppeterr Er is ooit door noucmen geschreven dat er een Aziatische achtergrond is: noucmen in "Ervaring met huis kopen - Deel 8"

Dat je als buitenlander anders tegen huizen aan kijkt (of kan kijken) lijkt mij verder wel logisch. De specifieke achtergrond verklaart dan wellicht beter hoe of wat (een Amerikaan kijkt er anders tegen aan dan een Japanner) maar dat er verschil kan zijn lijkt mij niet echt een spannende observatie.

Er zijn heel veel vragen waar geen antwoord op komt. Meestal komt er dan weer iets anders boven water drijven, wat dan een tijdje later totaal wordt genegeerd. Denk aan de school die heel belangrijk was, of een vrouw die op een bepaalde datum in Delft moest beginnen met werken etc.

Ik weet nog steeds niet of het expres is of niet; er komt net vaak genoeg 'echte' informatie of wordt er toch wel geluisterd dat het voor Nederlanders helemaal niet logisch is om iedere dag je kind 3 kwartier naar school te rijden (en ook weer voor halen) dat ik op die scheidslijn blijf hangen tussen wel of niet echt.

Dus als het wel nep is, dan is het in ieder geval best goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@JeroenE

Ah, oke Aziatisch. Voor nu dan voorlopig :) Ik zet dit topic even aan de kant, teveel
wazigheden. Zonde van de tijd. Zal over een aantal weken hier weer eens een kijkje
nemen om te zien hoe het er dan voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@ppeterr Dat het zo wazig is was juist een reden dat het een apart topic werd; de meeste anderen stellen een paar vragen in het algemene topic en dan is het duidelijk.

Als het echt is dan zal de vrouw uit het verhaal heel gelukkig zijn dat er een andere plek is gevonden waar alle onzekerheden geventileerd kunnen worden.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Ff een tip voor TS.

Deze fase is al wel uitgemolken en word vervelend.

In het nieuwe hoofdstuk zou ik gaan over dat je een erg vriendelijke makelaar hebt gevonden die jullie aan een huis heeft geholpen.
Jullie raken bevriend en zien elkaar ook prive.

Met je nieuwe baan gaat het goed maar het is hard en lang werken.
Vaak tref je je nieuwe vriend thuis aan die je vrouw even heeft geholpen met een klusje in huis.

Laatste hoofstuk.
Het nieuwe huis heeft wel heel veel achterstallig onderhoud aangezien je nieuwe vriend wel vaak aan het klussen is.
Ondertussen is mevrouw noucmen zwanger en zeg jij ff vaarwel tegen tweakers omdat je druk bent met werk en zwangere vrouw.

Kom 1,5 jaar later terug en open een topic:

"zoek een goedkoop huurhuis"

Hierin beschrijf je dat jullie vriendschap zo sterk was dat zelfs je nieuwgeboren kind op hem lijkt....
Dat familie en bekenden zeggen dat vrouwlief met makelaar aan het kezen was wijs je direct naar het rijk der fabelen want:

volgens je Excel sheet vielen de vruchtbare dagen van je vrouw en de klusmomenten van je makelaarsvriend maar voor 15% samen dus die kans vind jij te verwaarlozen.

Maar dat je nu een huurhuis zoekt omdat je vrouw niet meer verder wil. Je vriend de makelaar gaat bij je vrouw inwonen omdat hij het zielig vind dat ze alleen in het grote huis moet wonen.

Je bent je vriend dankbaar voor de goede zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:27:
Momenteel is de markt eigenlijk toch wel zo, dat NIET kopen (terwijl je wel iets wil kopen) vooral een risico is. Je hebt geen enkele zekerheid dat je over een half jaar voor je geld nog steeds een vergelijkbaar huis kan kopen. Je loopt het risico om met steeds minder genoegen te moeten nemen zolang de markt blijft stijgen.
In het verleden betaalde resultaten ... de kans is net zo groot dat volgende maand de markt kantelt, en dat noucmen over een jaar lachend een huis koopt voor 10% minder dan wat nu wordt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:40:
[...]

In het verleden betaalde resultaten ... de kans is net zo groot dat volgende maand de markt kantelt, en dat noucmen over een jaar lachend een huis koopt voor 10% minder dan wat nu wordt betaald.
Tsja, lachend. Tenzij je in dat jaar al tigduizend euro aan huur hebt zien verdwijnen. Dat geld ben je sowieso kwijt, terwijl de huizenkoper z'n huis "fictief" in waarde heeft zien dalen. Maakt niets uit als je niet dan hoeft te verkopen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
[...]

En zijn eigen huis dus 10% minder opbrengt

Met een bestaand huis verkopen en kopen in hetzelfde segment boeit timing helemaal niets. (wat de situatie van de TS is)

[ Voor 3% gewijzigd door laurens0619 op 07-09-2021 12:49 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
laurens0619 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:48:
[...]
Met een bestaand huis verkopen en kopen in hetzelfde segment boeit timing helemaal niets. (wat de situatie van de TS is)
Dan is er dus geen probleem als hij zijn tijd neemt om een ideaal huis te vinden? Zeker omdat je meer huizen voorbij ziet komen, dan wordt de kans alleen maar groter dat in die tijd een 'goed' huis voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:15:
[...]

Dan is er dus geen probleem als hij zijn tijd neemt om een ideaal huis te vinden? Zeker omdat je meer huizen voorbij ziet komen, dan wordt de kans alleen maar groter dat in die tijd een 'goed' huis voorbij komt.
- Vanuit de prijs gezien niet nee
- Vanuit woonwensen wel (want hij wil naar andere regio, ander huis? (schuine muren kunnen flink op je af komen...))
- Vanuit de geestelijke gesteldheid lijkt het mij niet gezond om hier dagelijks mee bezig te zijn...

[ Voor 11% gewijzigd door laurens0619 op 07-09-2021 13:24 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:26
[...]
Omdat:
Ook een NL persoon koopt zelden een huis dat helemaal zijn smaak is. Normaal gesproken kijken ze simpelweg welk huis het beste aan de eisen voldoet. En heel simpel gezegd, ik heb in zowel Z-Korea als in Amerika gewoond en bij beide heb ik voor iets gekozen dat het beste aansloot bij mijn wensen, ook al zijn het compleet andere huizen/appartementen dan we hier zijn gewend.
Ik duf wel te zeggen dat 90% van de Nederlanders geen flauw idee heeft wat hij zou kunnen veranderen. Meestal neem je dan contact op met een aannemer en laat je hem bepalen wat er wel/niet kan. Kijk, dat een nieuwe keuken/badkamer mogelijk is weet iedereen, maar als je structureel iets wil wijzigingen wordt dat een ander verhaal. Ik heb bij mijn huidige huis ook eerst een aannemer langs laten komen om te kijken of wat we wilden wel kon.
[...]
Dit heb ik niet goed gedaan.
Vandaag heeft een (verkoop) makelaar naar mij gezegd: "jij duik in minder belangrijk detaillen, en niet de belangrijk vragen stel". Dit is niet de eerst keer dat ik dat gehoord van mensen over mij, maar toch is dit mijn zwakke punt.
De grote vraag die ik dan heb is waarom je dit nog steeds niet hebt gedaan? Dat het je zwakke punt is, is wel duidelijk en het belangrijkste is dat je dat zelf ook door hebt. Dus waarom ben je nog niet met de vrouw of iemand anders (b.v. makelaar) om de tafel gaan zitten om dit op papier te krijgen? Want je bent nu al heel wat maandjes bezig en tot nu toe wordt elk huis om afgewezen om redenen die zelden tot je eisen behoren.
Dan zou ik maar heel snel je echte eisen op papier gaan zetten en iemand mee laten kijken of je een huis wel om de goede reden afwijst :) Ik heb er echter een hard hoofd in, want dit werd maanden geleden ook al gezegd en toen wilde je het huis voor de zomervakantie hebben. Feitelijk is er niets verandert sinds die tijd.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Nou, dan heeft hij toch een mooi onvoorzien voordeeltje? Als je risico neemt kun je winnen of verliezen. In dit geval zou hij dus winnen. Het risico is, dat de markt niet kantelt en hij meer moet gaan betalen voor het gewenste huis en hij dat niet kan financieren. Dat is dus de gok: wel instappen en dat huis "vastleggen", of wachten op de crash die het huis goedkoper gaat maken waardoor je voordeel zou behalen.

Zolang ze in Den Haag "heilige huisjes" zoals "geen landjepik bij boeren" ter discussie gaan stellen, omdat het anders schier onmogelijk gaat zijn om aan het benodigde bouwvolume te komen, zie ik volgende week / maand geen crash nog. Maar het kán wel he.... (Gaat overigens niet om de grond, maar om de stikstofrechten. :) Onteigenen was jarenlang een onderwerp met een "taboe" erop, maar daar lijkt recent toch mee gebroken te zijn. "Maar liever zien ze dat boeren vertrekken door stiumuleringsmaatregelen.")

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 07-09-2021 15:05 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-07 21:19
ik heb het topic doorgenomen en alle punten opgesomd waardoor jij geen huis hebt gekocht:
  • huizen zijn duur
  • risico beperken
  • vrouw vindt huizen lelijk
  • er moet veel gerenoveerd worden
  • geen school in de buurt
  • wel een school in de buurt
  • buurt is niet chique
  • tijdelijke woning, dus niet te veel klussen
  • langzaam beslissen
  • weining ervaring met verbouwen
  • mentaal slecht
  • zuinig
  • vrouw houdt van kwaliteit
  • buitenlandse naam
  • schuin dak
  • niet in centrum
  • te duur
  • geen bomen
  • dicht bij grote straat
  • lelijk van binnen
  • lelijke buurt
  • speeltuin in de buurt
  • fabrieksuitstraling
  • winstgevendheid
  • excel lijst
  • mening van tweakers
  • op vakantie gaan --> woningen missen
  • slechte relatie met mensen
  • uitstellen
  • huis is in te goede staat
  • zuinige aankoopmakelaar
  • uitzicht op lelijke woning
  • te weining slaapkamers
  • fouten in documentatie
  • kleine kavel
  • parkeerindeling
  • slordigheid van de ontwikkelaar
  • huizen staan dicht bij elkaar
  • scheuren in gevel
  • meningverschil met vrouw
  • maar 1 inkomen
  • nieuwbouw woning
  • geen NL smaak
  • niet weten wat te veranderen
  • niets op papier willen zetten
maak een excel bestand en zet deze punten in kolom A

zet in cel B1 de volgende formule:
=ALS(AANTALARG(A:A)<10;"stop met zeiken en koop een huis";"stop met zoeken, want het is voor jou onmogelijk een huis te kopen")

Volg het advies van dit excelbestand op.
De 10 in de formule kun je verhogen naar 15, of doe het ruig: 20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Wordt het niet tijd om hem tegen zichzelf te beschermen en zijn topics op slot te gooien?

Hij heeft zelf al aangegeven wat mentale problemen te hebben en werkloos thuis te zitten. En meer en meer wordt hij nu hier om zijn teksten belachelijk gemaakt.

Nu zou je kunnen zeggen dat deze topics therapie voor hem zijn; maar het zou net zo goed contraproductief kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-07 21:19
jeroenkb schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:05:
Hij heeft zelf al aangegeven wat mentale problemen te hebben en werkloos thuis te zitten. En meer en meer wordt hij nu hier om zijn teksten belachelijk gemaakt.
Mijn reactie boven die van jou was grappig bedoeld, maar ik zie ook wel in dat ik hem in zekere zin belachelijk maak. Aan de andere kant, het zijn allemaal zijn quotes. Als je die in een lijstje zet, dan is het schier onmogelijk om een huis te kopen, want niets voldoet. Dus aan de andere kant maakt hij zichzelf belachelijk....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Na eerst het vragen in de overige topics en nu een eigen topic maak ik er maar een einde aan. We hebben ons best gedaan, maar ik heb nu niet meer het idee dat we nog echt wat kunnen betekenen voor @noucmen

@noucmen zoek hulp bij een expert, zover als die nog met jou in zee willen. Het topic gaat op slot.

Tweakers Discord

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Bij deze weer open.

Tweakers Discord

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• noucmen
Hura,

Ik mag een woning kopen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• amboly
Van je vrouw?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:36

mwa

En we zijn weer los!

Gefeliciteerd! Is alles al rond?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Als het uiteindelijk gekochte huis niet de ULTIEME woning blijkt, dan ben ik wel erg teleurgesteld.

too old, too cold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:28
Gefeliciteerd!

Je begrijpt, we zijn heel erg nieuwsgierig wat voor huis je hebt gevonden... vertel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-07 10:03
Doe het niet!!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• noucmen
Het huis is niet ultiem, wij zijn te moe met het opzoeken.

Na een tijdje ga ik veel meer vertellen: foto's, locatie, de school.

Maar, misschien liever niet? Op een mooie zondag ga iemand mijn deur knocken: "ben jij die gekke noucmen ?". Het kan ook zijn dat een ouder van mijn kinderen's vriend zal alles over ons financiele vermogen en mijn gezondheid weten.

Dus: het is met score 6/10, en is de enige dat wij kunnen kopen op dit moment.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:35
Gefeliciteerd. Als ik jou was zou ik als het echt rond is je Excel weggooien en niet meer verder kijken. Her gras lijkt altijd groener als je maar lang genoeg naar de spreekwoordelijke overkant blijft kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Weet iemand of 4 weken zijn genoeg voor een hypotheek aanvraag bij ABN, als alle documenten klaar zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amboly
noucmen schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:19:
Weet iemand of 4 weken zijn genoeg voor een hypotheek aanvraag bij ABN, als alle documenten klaar zijn ?
*knip*
Reageer eens normaal.

[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 14-10-2021 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackshelve
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-07 15:13
noucmen schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:19:
Het was me gelukt om bij de rabobank binnen 2 weken al een hypotheekofferte te regelen. Wel met de juiste voorbereidingen. Als Rabobank het kan dan zou ABN het ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
stutrecht schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:10:
Gefeliciteerd. Als ik jou was zou ik als het echt rond is je Excel weggooien en niet meer verder kijken. Her gras lijkt altijd groener als je maar lang genoeg naar de spreekwoordelijke overkant blijft kijken.
Ja, ik moet blij zijn dat ik een woning nu kan kopen.
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.