Toon posts:

Noucmen's saga om een huis te kopen

Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 61.929 views

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Wolly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:06:
Bel gewoon de makelaar op van deze, vanavond bezichtigen en bod neerleggen van 650k en kijken wat er gebeurt.

https://www.funda.nl/koop...42471255-van-veendijk-19/
Die staat al twee weken op funda, daar ben je al minimaal drie week te laat voor een bezichtiging ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
AGee schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:10:
[...]

Die staat al twee weken op funda, daar ben je al minimaal drie week te laat voor een bezichtiging ;)
Niet geschoten altijd mis 8)

In ieder geval sluit het 100x beter aan op zijn wensen dan die griebushut waar hij de toiletpot wil verwisselen.

Edit) Blijkbaar is dit tegenwoordig ook een verkoopargument :D
code:
1
Laadpaal voor 2 elektrische auto's op ca. 30 meter afstand van de woning.

[Voor 17% gewijzigd door Wolly op 29-07-2021 14:12]

• AGee
  • Niet online

AGee

Wolly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:12:
[...]

Niet geschoten altijd mis 8)
En misgeschoten is nooit raak :z

Ik zie ook honderden betere woningen die z'n huidige optie, maar het moet wel realistisch blijven. En ik heb nou niet de illusie dat 'onze' tips uberhaupt overkomen :P

• mevrouwKees_1
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 18:21
BazzH schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:55:
[...]

Kans is groter dat die, net als noucmen, ook nog niets anders gevonden hebben. Als de nummer 2 nog niets anders heeft en jouw makelaar komt met het "misschien mag ik nu toch nog feliciteren" telefoontje, dan heb je gewoon goede kans dat daar de vlag uit gaat.
Nou.. ik weet vanuit mijn eigen ervaring dat de meeste momenteel niet meer op 1 paard wedden en 2 of zelfs 3 huize qua bezichtigen regelen.

Maar goed.. op de manier zoals hij tewerk gaat vrees ik dat de makelaars zijn naam wel kennen.. en dan lopen ze niet zo hard voor je..

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

• mevrouwKees_1
AGee schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:10:
[...]

en wat een zielloos huis zeg..

Voor dat geld kan je waar ik woon echt riant vrijstaand wonen met lap grond..

• AGee
  • Niet online

AGee

mevrouwKees_1 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:28:
[...]

En voor dat geld koop je elders nog niet eens een benedenwoning met minder dan de helft aan woonoppervlak... Ik begrijp de relevantie niet zo voor dit topic.

[Voor 4% gewijzigd door AGee op 29-07-2021 14:32]

• Wolly
  • Niet online
[...]

en wat een zielloos huis zeg..

Maar daar hebben ze niet zo'n goede school voor de kinderen :O

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18:22
Wolly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:12:
Edit) Blijkbaar is dit tegenwoordig ook een verkoopargument :D
code:
1
Laadpaal voor 2 elektrische auto's op ca. 30 meter afstand van de woning.
"Geen parkeren op eigen terrein, maar je kan wel tegen een hoger tarief laden als je buurman de paal niet blokkeert"

• noucmen
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 19-10 15:34
Bel gewoon de makelaar op van deze, vanavond bezichtigen en bod neerleggen van 650k en kijken wat er gebeurt.

672k lukt het niet, al geprobeerd !!!

• Wolly
  • Niet online
Richh schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:41:
[...]

"Geen parkeren op eigen terrein, maar je kan wel tegen een hoger tarief laden als je buurman de paal niet blokkeert"
Ze hebben een verkoopargument gemist trouwens.
code:
1
Ondergrondse containers voor afvalinzameling (restafval & bio afval) voor de deur gepositioneerd

• laurens0619
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:04
Sorry maar ik heb moeite je te geloven. Een huis wat verhuurd was in april en nu opeens niet meer klinkt gek.
Je hoeft ook niet eerlijk te zijn tegen mij hoor maar in de situatie dat het toch verhuurd is, zou ik niet durven te bieden zonder financieel voorbehoud.

CISSP! Drop your encryption keys!

• noucmen
Ik zou jouw eisen wat betreft het huis doorgeven aan je vrouw en haar lekker laten zoeken. Misschien ziet ze zelfs in dat haar wensen in de huidige markt niet reëel zijn.
.....
Ik heb in Breda gewoond, en om van de ene kant van de stad naar de andere kant te komen kan soms best wat tijd kosten. Het kan zijn dat je vanuit een andere plaats in de buurt een kortere reistijd hebt.
Dat denk ik ook,
Ik ga haar een keer laten doen om te kunnen weten hoe moeilijk het is, dan zal zij haar wensen verlagen.

• CoolBadeendje
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:18
noucmen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:13:
[...]

Ja, prijzen hebben altijd een logica.
Ik ben toch echt bang dat dit een van je grootste problemen is. Er is een (sub)veld in de economie dat het daar niet mee eens is: https://nl.wikipedia.org/wiki/Gedragseconomie

Daniel Kahneman heeft een nobelprijs gewonnen door aan te tonen dat economie niet louter de regels van logica volgt. Een huis kopen is niet puur rationeel.

• noucmen
[...]
Eens, ik ga een petitie op www.change.org maken zo dat alle huizen in Randstad moeten hetzelfde prijs hebben als in waar je woon. Waar is het, trouwens ?

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18:22
noucmen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:49:
[...]

Dat denk ik ook,
Ik ga haar een keer laten doen om te kunnen weten hoe moeilijk het is, dan zal zij haar wensen verlagen.
Het gaat toch om een tijdelijke woning? Waarom zijn de wensen dan zo hoog :P

• noucmen
Een huis kopen is niet puur rationeel.
Maar hoe de prijzen blijven naar jaren is veel meer rationeel.
Wij kunnen een lange discussie houden over wat "rationeel" betekent, tot dat bvb waarom heeft goud veel waarde, maar niet in deze topic neem ik aan.

• amboly
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 08:50

Schuin dak, dus valt af.

• noucmen
amboly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:11:
[...]

Schuin dak, dus valt af.
Door de hoge plafond, is dit niet een hele grote probleem, Er is maar een kleine vliering die minder optimaal is.

• noucmen
Wat denken jullie over dit ? Is ook gemist

• Louislouislouis
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 13:40
noucmen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:14:
[...]

Net een kas!

@noucmen hou je naast het zoeken nog een beetje vrije tijd over?

Misschien is het een idee om het proces volledig uit handen te geven zoals in dat programma kopen zonder kijken! Denk dat het een knaller van een aflevering zou worden.

• TheJason
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17:10
Ik vind dat een sfeerloos stukje van ypenburg. De wijk de bras iets verderop vind ik veel aantrekkelijker.

• noucmen
TheJason schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:22:
Ik vind dat een sfeerloos stukje van ypenburg. De wijk de bras iets verderop vind ik veel aantrekkelijker.
Droom plaats voor mijn vrouw, maar huizen daar zijn te duur per m2, met veel te veel schuin dak.
Ik begrijp het niet waarom mensen schuin dak maken en daarna meteen dakkapel bestellen.

• wording
  • Registratie: januari 2016
  • Niet online

Daar ben je in ieder geval veilig, met cameratoezicht in de straat ernaast:
https://www.omroepwest.nl...rg-na-meerdere-incidenten

• Peacefield78
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 16:10
Maar Ypenburg enzo kan toch helemaal niet meer in verband met de school? Nogmaals, ben wel heel benieuwd naar de school. @noucmen Kan je delen om welke school het gaat?

• noucmen
Nadeel voor veel mensen is mijn kans,
Misschien is het een idee om het proces volledig uit handen te geven zoals in dat programma kopen zonder kijken! Denk dat het een knaller van een aflevering zou worden.
De resultaat van die programma is vaak een schuine dak :)

• TheJason
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17:10
noucmen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:28:
[...]

Droom plaats voor mijn vrouw, maar huizen daar zijn te duur per m2, met veel te veel schuin dak.
Ik begrijp het niet waarom mensen schuin dak maken en daarna meteen dakkapel bestellen.
Daarom zijn de huizen per m2 ook duurder.. locatie is gewoon beter dan jouw laatste idee.
Uit esthetische oogpunt..

• Wolly
  • Niet online
wording schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:31:
[...]

Daar ben je in ieder geval veilig, met cameratoezicht in de straat ernaast:
https://www.omroepwest.nl...rg-na-meerdere-incidenten
Tja, Ypenburg is niet de beste buurt maar @noucmen is vooral gefocussed op nieuwbouw, modern, klusvrij en dicht bij gekozen school.

Delft heeft ook tijdenlang granatengooiers/leggers gehad en is al jarenlang failliet/op het randje failliet.

• noucmen
Peacefield78 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:32:
Maar Ypenburg enzo kan toch helemaal niet meer in verband met de school? Nogmaals, ben wel heel benieuwd naar de school. @noucmen Kan je delen om welke school het gaat?
Sorry, nog niet, door privacy. Ik ga hier delen nadat ik een koop overeenkomst heb getekent :)

• laurens0619
Locatie locatie locatie

Als het goed is stijgt die prijs daar ook (miss zelfs harder dan pauper wijk)
Plus als de markt instort heb je dr minder last van als je huis op een a locatie staat

En kies nou voor woongeluk en gezin ipv theoretische winst. Geld maakt niet gelukkig

[Voor 18% gewijzigd door laurens0619 op 29-07-2021 15:40]

• noucmen
TheJason schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:33:
[...]

Daarom zijn de huizen per m2 ook duurder.. locatie is gewoon beter dan jouw laatste idee.
Uit esthetische oogpunt..
Is esthetische mooi van huis structuur, groen, water.
Maar de feit dat prijs per m2 van De Bras veel hoger is van Ypenburg, is niet door schuin dak, maar door de ruimte tussen huizen (water, speeltuin), de bevolking's klasse, de groen bos daarnast.

• noucmen
laurens0619 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:39:
Locatie locatie locatie

Als het goed is stijgt die prijs daar ook (miss zelfs harder dan pauper wijk)
Plus als de markt instort heb je dr minder last van als je huis op een a locatie staat
Ook door dit logica werd je locatie^3 huizen ongelooflijk veel te duur.
Dan betaal je onodig te veel aan rente + gemeente belasting + gemiste kans als jij je geld ergens anders heb geinvesteerd.

Plus, wat mensen denken als locatie, is soms niet "locatie" voor mij. Bvb oude woningen naaste het centrum ga ik nooit willen wonen: niet praktische indeling + slechte isolatie + moeilijk met auto + veel onderhoud. Maar die zijn een van de duurste.

[Voor 13% gewijzigd door noucmen op 29-07-2021 15:45]

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:15

BazzH

Kei-goed...

mevrouwKees_1 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:27:
[...]

Nou.. ik weet vanuit mijn eigen ervaring dat de meeste momenteel niet meer op 1 paard wedden en 2 of zelfs 3 huize qua bezichtigen regelen.

Maar goed.. op de manier zoals hij tewerk gaat vrees ik dat de makelaars zijn naam wel kennen.. en dan lopen ze niet zo hard voor je..
Makelaars zijn wel wat gewend hoor. En in het uiterste geval, machtig je gewoon iemand om een huis voor je te kopen. Dan ziet de makelaar pas bij het opstellen van de overeenkomst wie de feitelijke koper is. Dan is de koop in feite natuurlijk al rond en waarschijnlijk gaat hij dan toch gewoon die overeenkomst opmaken en "hopen op het beste".

In mijn omgeving (sociaal, niet geografisch) hebben mensen momenteel al moeite genoeg om af en toe 1 bezichtiging te doen, zeker in de drukke regio's. Die zouden er heel wat voor over hebben om "even 2 of 3 huizen te doen". Voor de meeste al wat langer actieve zoekers zijn er niet 2 of 3 om even te bezichtigen. Ik heb een jaar geleden gezocht in een rustige regio en zelfs daar kreeg ik vaak "verkocht onder voorbehoud" te horen als ik vroeg om een bezichtiging. We hebben ons nieuwe huis inmiddels alweer ruim 9 maanden. Ik kijk zo nu en dan nog weleens op Funda (gewoon even kijken wat er allemaal nieuw aangeboden is) en dan kom ik na 9 maanden tot de conclusie dat de spoeling érg dun is. Als ik kijk wat we nu hebben, dan hadden we de afgelopen 9 maanden misschien 2x een kans gehad op iets vergelijkbaars hier in de buurt wat "passend" zou zijn. Er is wel meer aanbod, maar dan moeten we wel heel veel inleveren t.o.v. wat we nu hebben.

Think smart........ Act stupid........

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18:03
[...]

Van de buitenkant lelijk. Van binnen beter dan de vorige en op zich niks mis mee. Persoonlijk zou ik zoiets nooit kopen omdat het huis karakter/een ziel mist. Lijkt meer op een kantoorpand waar je in komt te wonen.

Maar let op in sommige kamers heb je wel last van dikke inkijk lijkt het. Zie bijv foto 22.

https://www.funda.nl/koop...an-essendijk-215/#foto-22

[Voor 18% gewijzigd door CyberMania op 29-07-2021 16:03]

• noucmen
CyberMania schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:59:
[...]

Van de buitenkant lelijk. Van binnen beter dan de vorige en op zich niks mis mee. Persoonlijk zou ik zoiets nooit kopen omdat het huis karakter/een ziel mist. Lijkt meer op een kantoorpand waar je in komt te wonen.

Maar let op in sommige kamers heb je wel last van dikke inkijk lijkt het. Zie bijv foto 22.
Ja,
- lijkt op een fabriek
- de dak moet op de inverse manier schuin zijn, om minder naar de buuren en meer naar het water te kijken. Maar dan kunnen we bijna geen zonnepanel hebben

Maar dit is niet te slecht:
- Met de inkjiken is een half-zichtbaar gordijn genoeg
- Met meer dakkapel kunnen we meer naar het water kijken

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

[...]

Omdat dat de meest onderhoudsvriendelijke daken zijn. Plat dak is meer kans op ellende. Alle oude lekkages in ons huis, zitten bij de platte daken van de erkers. De dakconstructie uit 1937 is nog helemaal top. Wel een keer nieuwe panlatten en dakpannen natuurlijk, maar verder gewoon prima. Daar zie je alleen maar weerplekken van stuifsneeuw enzo. Ik "baal" bijvoorbeeld ook van het platte dak op onze schuur. Daar gaat gewoon ge-ga-ran-deerd een keer gezeik aan komen, dat week ik nu al.

Maar je ziet het zelf toch ook? Ons huis met schuin dak is "maar 140 vierkante meter", maar dat komt omdat de vierkante meters direct on het schuine dak niet meetellen. Ons huis heeft origineel 5 slaapkamers en een grote voorzolder waar je jeu-de-boules op zou kunnen spelen (houten vloer, niet aan te raden :) ). Ook nog een vliering voor opslag (die ook dus niet meetelt in de vierkante meters) Jij laat een huis van 170 vierkante meters zien met plat dak, 3 slaapkamers en het realiseren van een 4e lijkt je zelf al problematisch.

• noucmen
BazzH schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:09:
[...]

Omdat dat de meest onderhoudsvriendelijke daken zijn. .
Beetje schuin dak is nog onderhoudsvriendelijk, maar nog met veel ruimte,
Bvb
https://www.funda.nl/koop/delft/huis-42463866-lindelaan-25/
https://www.funda.nl/koop/delft/huis-42484858-kristalweg-15/

• Peacefield78
@noucmen Nou ja, als die school dan zo belangrijk is, en dat andere huis in Delft is al te ver weg, dan lijkt het me dat je weinig keuze hebt en dus wel zult moeten bieden op dat huis aan de Kristalweg. En gezien de noodzaak die je dan hebt, zou ik vooral niet te zuinig bieden. Er kan gewoon een Ikea-keuken en badkamer van de Hornbach in. En gezien de noodzaak die je omschrijft doet het er ook niet toe wat je vrouw er van vindt; ik neem aan dat ze ook inziet dat met zulke specifieke wensen de keuze niet reuze is.

• Smitovic
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 18-10 15:57
[...]

Deze kan zo op een tegeltje.

Nu heb ik misschien wat gemist, maar wat is jouw haat tegen schuine daken? Zonde van de ruimte ofzo?

• MrSparkels
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-10 12:59
@noucmen Hoe hard zit je aan de locatie vast?
In een straal van 50km rond Delft zijn een heleboel plaatsen te vinden waar je, voor het bedrag dat jij wilt/ kan uitgeven aan een huis, vast iets beters te krijgen.

In de huidige markt kan je een achterstand hebben omdat de taal barrière voor wat hobbels kunnen zorgen.
Neem een aankoopmakelaar in de arm en laat deze de onderhandelingen doen als je iets vindt wat de vrouw wel mooi vind.

Over het niveau van de scholen hoef je je in NL geen zorgen te maken denk ik. Zeker niet in de wat kleine/ middelgrote plaatsen.

Ik woon zelf 50km van Delft en mij krijg je met geen goud in de stad. Ik reis iedere dag wel 40min om op mijn plaats van bestemming te komen.

https://www.funda.nl/koop...8851208-landvoogdes-60-a/ als voorbeeld ...

[Voor 39% gewijzigd door MrSparkels op 29-07-2021 16:40]

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Mij hoef je niet te overtuigen. Ik vind het allebei prima huizen. Ik kijk maar niet naar de vraagrpijzen, want dan word ik heel verdrietig. :) Het gaat om het totaalplaatje. Gaan we het over persoonlijke smaak hebben, dan pak ik alleen een andere afslag.

Maar ik ben qua huizen toch meer van het gevoel en daarna pas de feiten checken. Toen we dit huis gingen bekijken, liepen we door de gang de eetkamer in en toen wist ik het eigenlijk al: dit is 'm. Maar jij was op dat moment waarschijnlijk omgedraaid en vertrokken (en je vrouw was niet eens naar binnen gegaan waarschijnlijk). Onze smaken verschillen. :)

Ook qua locatie is mijn situatie anders. Mijn vrouw werkt niet en mijn reistijd is over het algemeen van deur tot deur ongeveer 2 seconden, want ik werk thuis en mijn kantoor staat 3 meter van de keukendeur.

[Voor 14% gewijzigd door BazzH op 29-07-2021 16:42]

• Peacefield78
@MrSparkels Leuk huis!

Eens hoor, de kwaliteit van basisscholen is over het algemeen goed in Nederland. Ik kan me iig niet zo 1, 2, 3 voorstellen welke basisschool er daar in Delft staat die zo specifiek de voorkeur krijgt. Vandaar mijn vragen aan @noucmen over de school. Wat heeft die school wat zo bijzonder is dat het alleen daar in Delft te vinden is? Voor het adviseren aan Noucmen is dat wel relevante informatie. Tenzij hij al kennis heeft over ALLE scholen in Nederland. Wellicht dat er hier nog iemand is die een school in een andere omgeving kent die precies kan bieden wat Noucmen zoekt.

• amboly
[...]

Jij kijkt echt alleen maar naar de laagste vierkantemeterprijs, dus je krijgt huizen op extreme kutlocaties of die elk normaal denkend mens fucking lelijk vindt. Dat is dus je antwoord.

• Wartopia
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 17:18
amboly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:00:
[...]

Jij kijkt echt alleen maar naar de laagste vierkantemeterprijs, dus je krijgt huizen op extreme kutlocaties of die elk normaal denkend mens fucking lelijk vindt. Dat is dus je antwoord.
Wellicht moet hij mee doen bij zo'n website waar je alleen huizen kan zien als je jou eigen woning ook verkoopt, das zo'n soort woning ruil.

Zou direct ook veel van zijn vage issues oplossen, zo'n woningruil is veel makkelijker.

• rphilipsen
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 18:01
Peacefield78 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:01:
@MrSparkels Leuk huis!

Eens hoor, de kwaliteit van basisscholen is over het algemeen goed in Nederland. Ik kan me iig niet zo 1, 2, 3 voorstellen welke basisschool er daar in Delft staat die zo specifiek de voorkeur krijgt. Vandaar mijn vragen aan @noucmen over de school. Wat heeft die school wat zo bijzonder is dat het alleen daar in Delft te vinden is? Voor het adviseren aan Noucmen is dat wel relevante informatie. Tenzij hij al kennis heeft over ALLE scholen in Nederland. Wellicht dat er hier nog iemand is die een school in een andere omgeving kent die precies kan bieden wat Noucmen zoekt.
Alle scholen in een excelsheet hè ;)

Maar uit eerdere threads was het volgens mij dat regio Delft voor werk was, en in de regio een paar scholen die acceptabel waren, en daar dan max een paar kilometer vanaf.

• amboly
Peacefield78 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:01:
@MrSparkels Leuk huis!

Ik kan me iig niet zo 1, 2, 3 voorstellen welke basisschool er daar in Delft staat die zo specifiek de voorkeur krijgt.
Freinetschool? Alhoewel ik die filosofie niet echt kan matchen met de @noucmen die ik ken :*) .

• mevrouwKees_1
noucmen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:55:
[...]

Eens, ik ga een petitie op www.change.org maken zo dat alle huizen in Randstad moeten hetzelfde prijs hebben als in waar je woon. Waar is het, trouwens ?
Ha ha. Ik woon in het Noorden :)

Randstad is gewoon bizar duur. Zelfs hier stijgen de prijzen relatief snel en betalen we ook hier veel te veel tegenwoordig.

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18:13
noucmen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:32:
[...]

Nadeel voor veel mensen is mijn kans,
Ja, zo zit ik ook naar huizen te kijken :)
Maar maak je geen illusie, de markt is zo gek op het moment dat alles weg is voordat je überhaupt een kans hebt gehad.

Ik heb niet heel het topic doorgelezen maar mocht je geen haast hebben dan lekker de handrem erop.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Wolly
  • Niet online
amboly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:22:
[...]

Freinetschool? Alhoewel ik die filosofie niet echt kan matchen met de @noucmen die ik ken :*) .
Het zal een internationale school zijn, expats zijn daar gek op.

• noucmen
Een lux woning van binnen (niet lux kwa ruimte) voor dat prijs.

• noucmen
amboly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:00:
[...]

Van Essendijk een kut locatie ?
Veel huur woningen vroeger, ja. Maar nu zijn meestal koopwoningen.
Huizen zijn lelijk van buiten, ja.
Veel nationaliteiten ja. Maar ik ben ook een buitenlander.

Alle die min punten zijn voor mij goed om een goedkope woning met 200m2 met zicht op HEEL RUIME water te kunnen hebben.

Kristalweg's min punten zijn: op grote straat, lelijk van binnen, bijna geen boom, veel renovatie nodig. Maar de straat is eigenlijk niet druk, en behalf een tekorte van bomen alle de reste zijn haalbaar om te vervangen.

• noucmen
amboly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:22:
[...]

Dat ik te rigid ben met de keuzen ? Haha, klopt wel.

• noucmen
wodkabuikje schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:33:
[...]

Ik heb niet heel het topic doorgelezen maar mocht je geen haast hebben dan lekker de handrem erop.
Ik ben bang dat de 2021 prijs is de nieuw normaal, na dat overheden veel geld hebben geprinten.

• laurens0619
Maar je eigen huis stijgt ook in waarde
Dus wat boeit het?

• noucmen
Smitovic schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:29:
[...]

Deze kan zo op een tegeltje.

Nu heb ik misschien wat gemist, maar wat is jouw haat tegen schuine daken? Zonde van de ruimte ofzo?
Mensen betalen voor meer m2 en m3, als alle de reste dezelfd is.
Nu met schuine daken verliezen mensen veel van m2 en veel te veel van m3.

• noucmen
laurens0619 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:05:
Maar je eigen huis stijgt ook in waarde
Dus wat boeit het?
De geld dat ik mag lenen zitten nog in banken, die werkt niet hard genoeg.

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 16:34
noucmen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:08:
[...]

De geld dat ik mag lenen zitten nog in banken, die werkt niet hard genoeg.
totaal offtopic, totaal niet relevant, maar vooral een compliment..

Afentoe ben jij een ware Johan Cruijff.

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 17:46
noucmen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:07:
[...]

Mensen betalen voor meer m2 en m3, als alle de reste dezelfd is.
Nu met schuine daken verliezen mensen veel van m2 en veel te veel van m3.
Hoe grote ramp is een schuin dak nu echt?
Er blijft genoeg ruimte over. Maak een lange kast met laatjes of een dakkapel en klaar.
is het een slaapkamer dan denk ik echt niet dat je kinderen komen klagen dat er een schuine wand in zijn / haar slaapkamer zit.

Bekijk het positief. je hebt meer oppervlakte voor zonnepanelen.

En zoals gezegd onder een bepaalde hoogte telt het niet mee voor de voerkante meter bepaling.

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 16:34
D-dark schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:05:
[...]

doorgaans ook goedkoper in onderhoud
En zoals gezegd onder een bepaalde hoogte telt het niet mee voor de voerkante meter bepaling.
voor de volledigheid

Niet tot de gebruiksoppervlakte wordt gerekend:
- De oppervlakte met een netto hoogte die lager is dan 1,5 m, met uitzondering van de oppervlakte
onder een trap;
- De oppervlakte van ruimten die niet voor mensen toegankelijk zijn;
- De oppervlakte van een trapgat, een vide of een combinatie van beiden, indien deze 4,0 m2 of
groter is;
- De oppervlakte van een leidingschacht, inspringend bouwdeel of van een vrijstaande
bouwconstructie, indien deze 0,5 m2 of groter is;
- De oppervlakte van een liftschacht;
- De oppervlakte van een nis die kleiner is dan 0,5 m²
- Inspringende gebouwdelen met een oppervlakte groter van 0,5m²

klik pdf

[Voor 5% gewijzigd door twain4me op 29-07-2021 23:13]

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 17:46
Om maar een voorbeeld te geven
https://www.funda.nl/koop/delft/huis-41348152-kniekas-1/

Die ruimte onder het dak is behoorlijk ruim. Groot genoeg om in 2'en te kunnen delen voor een slaapkamer en een zolder voor opslag.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
D-dark schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:21:
Om maar een voorbeeld te geven
https://www.funda.nl/koop/delft/huis-41348152-kniekas-1/

Die ruimte onder het dak is behoorlijk ruim. Groot genoeg om in 2'en te kunnen delen voor een slaapkamer en een zolder voor opslag.
Dat huis had hij 'gewonnen' met bieding van 6 ton die hij per ongeluk had uitgebracht.

Dat heeft de makelaar vervolgens geannuleerd omdat hij noucmen niet serieus vond :X

[Voor 14% gewijzigd door Wolly op 30-07-2021 09:29]

• noucmen
D-dark schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:05:
[...]

Er blijft genoeg ruimte over. Maak een lange kast met laatjes of een dakkapel en klaar.
is het een slaapkamer dan denk ik echt niet dat je kinderen komen klagen dat er een schuine wand in zijn / haar slaapkamer zit.
Schuine muur houdt niet van kasten en alle "normale" dingen.
Bekijk het positief. je hebt meer oppervlakte voor zonnepanelen.
- Niet zo vaak heb jij een dak gedeelte op de zuider kant.
- Vaak moet jij een dakkapel hebben
- Vaak de dak gedeelte met dakkapel is ook de gedeelte van veel zoon.

Zelf in optimale situatie, is de dak gedeelte richting de zon niet groter en/of niet voordeliger dan een plat dak.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
noucmen schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:27:
Zelf in optimale situatie, is de dak gedeelte richting de zon niet groter en/of niet voordeliger dan een plat dak.
In de optimale situatie is dat natuurlijk wel zo. Een schuin dak heeft altijd meer oppervlak dan een plat dak. Dat is gewoon wiskunde en kan je zo uitrekenen in Excel.

Je hoeft ook geen onderlinge afstand te houden vanwege schaduw van andere panelen; op een schuin dak kan je de panelen gewoon tegen elkaar aan leggen.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• laurens0619
Mrja ik snap het wel hoor
Ik zou ook:
- In een krappe markt
- Met een zuinig budget
- Met een heel specifiek wensenlijstje qua locatie ivm scholen
- Met haast bij verhuizen

Potentiele huizen laten schieten omdat de hoek van het dakafschot niet optimaal is.

:+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16:46
Ik vind een schuin dak juist veel fijner dan een plat dak. Naast dat ik een plat dak 9/10 keer ongelofelijk lelijke huizen vind opleveren heb je met een schuin dak ruimte om een vliering te maken in de nok. Ik heb dat hier vorig jaar gedaan en de hoeveelheid opslagruimte die dat oplevert is waanzinnig.

Nou was onze nok bijna 6 meter hoog, dus met het plafond vanaf de vloer op 280cm hoog heb ik op de vliering nog ruim 150cm hoogte over in het midden.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Ozzie Dat is natuurlijk heel erg afhankelijk van hoe het dak precies is. Bij sommige huizen begint een schuin dak pas op 2 meter hoog, bij anderen al vanaf de vloer.

Bekijk het wat dat betreft ook eens anders: als je een plat dak had gehad op 6 meter hoog dan had je er een hele extra verdieping in kunnen maken.

• Peacefield78
Los van wat je voorkeur is qua dak, snap ik gewoon echt niet hoe je dat in de situatie van Noucmen als een punt kan zien waarop een koop kan afketsen. Wat @laurens0619 hierboven zegt: Noucmen zegt haast te hebben, is gebonden aan een zeer specifieke locatie. Dan is er niet zo veel keuze in de huidige markt.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Peacefield78 Mijn hoop gaat uit naar een vrouw die al lang een huis heeft georganiseerd en haar man een zoektocht laat maken als dagbesteding.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
JeroenE schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:09:
@Peacefield78 Mijn hoop gaat uit naar een vrouw die al lang een huis heeft georganiseerd en haar man een zoektocht laat maken als dagbesteding.
Meestal eindigen zulke vrouwen in een ander huis :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 17:49

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Waarom maakten de Egyptenaren eigenlijk pyramides met alleen maar schuine kanten ?

Twente : 9450W (16x315 Oost,14x315 op ZZO) GW 10KN-DT LG65E9

Acties:
  • +4Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-10 22:15
964C2 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:28:
Waarom maakten de Egyptenaren eigenlijk pyramides met alleen maar schuiven kanten ?
Tja, nog raarder is dat ze die niet gelijk vol gooide met dakkapellen. Levert meer m2 op en dat rekent lekkerder in Excel met de m2 prijs.

• noucmen
964C2 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:28:
Waarom maakten de Egyptenaren eigenlijk pyramides met alleen maar schuiven kanten ?
Waarom moeten we in 2021 de technologie van 3000 jaar geleden volgen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 17:49

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

noucmen schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:29:
[...]

Waarom moeten we in 2021 de technologie van 3000 jaar geleden volgen?
Omdat ze al zoveel eeuwen staan :*)
En dat is echt langer dan de huizen die je in NL kunt kopen :Y

Over duurzaamheid gesproken .......

[Voor 6% gewijzigd door 964C2 op 30-07-2021 11:33]

Twente : 9450W (16x315 Oost,14x315 op ZZO) GW 10KN-DT LG65E9

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:38
noucmen schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:51:
[...]

2) Taxatiewaarde van de te koop woning is rond de maximale lening capaciteit (LTI), maar wij hebben nog 150k contant voor overbieden.
Ik ben erg benieuwd naar de experts in dit topic over het gebruik van contant geld bij de financiering van een woning.

De woning passeert altijd bij een notaris, en die moet aan dezelfde regels voldoen als elke andere onderneming: sinds 1 januari mag je maar 3.000 euro cash betalen (al ga je een auto kopen).

Dus een bod doen met >3K cash is toch helemaal niet mogelijk, al accepteert de verkoper het?

Zelfs als je zegt: ja, maar dan wordt de officiele koopsom vermindert met het cash --> dat kan nieteens, want een notaris is bij wet verplicht om deze informatie te registreren en er moet worden vastgelegd waar het geld vandaan komt. Trouwens ook als het zo een groot bedrag is (bijv 100K) en nog geen 3-6 maanden op je rekening staat, moet de bank waarop je het stort kunnen verklaren waar het geld vandaan komt, en dat moet je hard aantonen voor de aankoop van een woning.
Plus: stel een huis van 300K koop je voor 200K (want 100K cash) kan de belasting het als schenking zien en moet je 60% belasting over 100K gaan betalen.

En het bedrag snel even storten kan dus ook niet, het geld moet minimaal 3-6 maanden op je rekening staan anders moet je hard bewijs hebben waar het exact vandaan komt (en evt belastingen over betalen).

Dat is in elk geval de info die ik van 1 adviseur en 2 notarissen heb gehad..
En dan ging het maar om 50K cash wat gewoon oude uitgekeerde pensioenen/lijfrentes waren (reeds belasting over betaald) die direct waren opgenomen 10 jaar geleden en waar nu dus heel moeilijk over werd gedaan.

Nederland is het strengste land ter wereld als het om cash gaat..

[Voor 17% gewijzigd door Jazco2nd op 30-07-2021 11:44]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jazco2nd schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:40:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar de experts in dit topic over het gebruik van contant geld bij de financiering van een woning.
Hij bedoelt gewoon liquide middelen op zijn bankrekening. Niet daadwerkelijk losse briefjes.
Nederland is het strengste land ter wereld als het om cash gaat..
Nou, het was lange tijd super simpel die 'strenge regels' te omgaan: https://nos.nl/artikel/23...ndelaren-moeilijker-maken

[Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 30-07-2021 11:46]

DUT Racing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15-10 17:23
Jazco2nd schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:40:
[...]

De woning passeert altijd bij een notaris, en die moet aan dezelfde regels voldoen als elke andere onderneming: sinds 1 januari mag je maar 3.000 euro cash betalen (al ga je een auto kopen).

Dus een bod doen met >3K cash is toch helemaal niet mogelijk, al accepteert de verkoper het?

Zelfs als je zegt: ja, maar dan wordt de officiele koopsom vermindert met het cash --> dat kan nieteens, want een notaris is bij wet verplicht om deze informatie te registreren en er moet worden vastgelegd waar het geld vandaan komt.
Los van het feit als je een huis van 300K koopt voor 200K (want 100K cash) kan de belasting het als schenking zien en moet je 60% belasting over 300 gaan betalen.
En het bedrag snel even storten kan ook niet, het geld moet minimaal 3-6 maanden op je rekening staan anders moet je hard bewijs hebben waar het exact vandaan komt (en evt belastingen over betalen).

Dat is in elk geval de info die ik van 1 adviseur en 2 notarissen heb gehad..
Ik denk dat je "cash" moet zien als geld op de bank, vrij uit te geven. Tenminste, dat hoop ik dan maar even.

• Jazco2nd
Aha ok.

Nou het is in veel situaties helemaal niet zo raar om veel cash te hebben, heb ik ontdekt.
Ik doe al sinds 2014 vrijwel niet aan cash, dus het gaat niet om mij. Maar als je arbeidsongeschikt bent geworden of een andersoortig uitkering ontvangt, wordt je gewoon vrij snel gekort zodra je een prettig bedrag op je spaarrekening hebt.

Dus stel je huurt en spaart om te kopen zodat je lasten dalen --> dat kan helemaal niet. Zo zit het systeem niet in elkaar. Dus niet gek dat je dan bijvoorbeeld uitgekeerde lijfrentes maar direct cash opneemt (ze tellen nieteens mee als inkomen bij een hyp aanvraag), zodat je wel veilig kan sparen zoals mensen die nog wel kunnen werken dat ook mogen.. bizar.

Maar goed, offtopic!

• Jazco2nd
fsfikke schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:44:
[...]

Hij bedoelt gewoon liquide middelen op zijn bankrekening. Niet daadwerkelijk losse briefjes.

[...]

Nou, het was lange tijd super simpel die 'strenge regels' te omgaan: https://nos.nl/artikel/23...ndelaren-moeilijker-maken
Voor bedrijven ja, maar goed dan is NL juist weer een belastingparadijs.

En als het om MKB gaat en ik dit lees:
Zo blijkt dat sommige handelaren zelf geen geld storten, maar de contanten laten ophalen door een waardetransporteur. Die stort het bij de eigen bank die het vervolgens overmaakt naar de bank van de autodealer.
"Maar bij die laatste stap werd tot voor kort de transactie niet aangemerkt als een contante storting en werd evenmin gemeld of er bijvoorbeeld biljetten van 500 tussenzaten
Ongelooflijk corrupt dat dat mogelijk was!
Ga jij als particulier maar eens een manier zoeken te storten zonder dat het als storting wordt aangemerkt. Of loop een kantoor binnen met briefjes van 500 8)7

Voor particulieren is er al een hele tijd niks simpels aan.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jazco2nd schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:48:
Aha ok.

Nou het is in veel situaties helemaal niet zo raar om veel cash te hebben, heb ik ontdekt.
Ik doe al sinds 2014 vrijwel niet aan cash, dus het gaat niet om mij. Maar als je arbeidsongeschikt bent geworden of een andersoortig uitkering ontvangt, wordt je gewoon vrij snel gekort zodra je een prettig bedrag op je spaarrekening hebt.
Dus wat je zegt is dat als je illegaal belasting ontduikt, je voordeliger af bent? Uit dezelfde doos: als je bij de AH niet betaalt voor je boodschappen ben je ook goedkoper uit ;)

DUT Racing

• noucmen
laurens0619 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:50:
Mrja ik snap het wel hoor
Ik zou ook:
- In een krappe markt
- Met een zuinig budget
- Met een heel specifiek wensenlijstje qua locatie ivm scholen
- Met haast bij verhuizen

Potentiele huizen laten schieten omdat de hoek van het dakafschot niet optimaal is.
Alles klopt, behalf budget,

Maar nog een plus punt:
+ Mijn smaak is niet typisch dus de concurrentie is minder hoog dan gemiddeld.

[Voor 11% gewijzigd door noucmen op 30-07-2021 12:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Peacefield78
noucmen schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:00:
[...]

Maar nog een plus punt:
En daar denk ik dus dat je je vergist. De markt is op dit moment zo overspannen, dat er, zeker binnen jouw zoekgebied, geen huizen meer zijn waar geen interesse voor bestaat.

• noucmen
Ozzie schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:56:
ik een plat dak 9/10 keer ongelofelijk lelijke huizen vind
Dat is een probleem met NL huizen.
Het lijkt me op dat huizen met plat dak zijn express lelijk gemaakt.

Mijn theorie: schuin dak is traditioneel (sinds duizenden jaar) voor dat wij koste-vriendelijk en onderhoud-vriendelijk plat dak woningen konden bouwen (tot 100 jaar geleden ???).
Plat dak daarna in 19xx begint massaal met zuinig-budget appartementen (heel vaak voor lagere inkomen mensen), daarna plat dak is meer gezien in zuinig-budget huizen omdat de gemiddelde smaak van mensen nog traditioneel is.

Er is nog vaak een separatie in 2021
- Als esthetische is belangrijk: kiezen mensen voor schuin dak
- Als praktische ruimte is belangrijk: kiezen mensen voor plat dak

Wat nog niet goed genoeg gedaan: esthetische plat dak.

Bvb: bij Drukkerijlaan straat in Delft
- Lelijk platdak: https://cloud.funda.nl/va.../145/524/292_1440x960.jpg
- Mooier platdak: https://cdn.binqmedia.nl/Woonwijs/2018/5/21/1040678546/1.jpg

Acties:
  • +2Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

noucmen schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:00:
[...]

Alles klopt, behalf budget,

Maar nog een plus punt:
Minpunt:
- Je hebt een mentaal stabiele vrouw die niet in een lelijk huis wilt wonen alleen omdat Excel zegt dat het een goede koop is.

DUT Racing

• noucmen
fsfikke schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:14:
[...]

Minpunt:
- Je hebt een vrouw die niet in een lelijk huis wilt wonen alleen omdat Excel zegt dat het een goede koop is.
Eens

• noucmen
[...]

Minpunt:
- Je hebt een mentaal stabiele vrouw die niet in een lelijk huis wilt wonen alleen omdat Excel zegt dat het een goede koop is.
Dit was OK met haar https://www.funda.nl/koop...481678-van-essendijk-215/

• Ozzie
noucmen schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:13:
[...]

Dat is een probleem met NL huizen.
Het lijkt me op dat huizen met plat dak zijn express lelijk gemaakt.

Mijn theorie: schuin dak is traditioneel (sinds duizenden jaar) voor dat wij koste-vriendelijk en onderhoud-vriendelijk plat dak woningen konden bouwen (tot 100 jaar geleden ???).
Plat dak daarna in 19xx begint massaal met zuinig-budget appartementen (heel vaak voor lagere inkomen mensen), daarna plat dak is meer gezien in zuinig-budget huizen omdat de gemiddelde smaak van mensen nog traditioneel is.

Er is nog vaak een separatie in 2021
- Als esthetische is belangrijk: kiezen mensen voor schuin dak
- Als praktische ruimte is belangrijk: kiezen mensen voor plat dak

Wat nog niet goed genoeg gedaan: esthetische plat dak.

Bvb: bij Drukkerijlaan straat in Delft
- Lelijk platdak: https://cloud.funda.nl/va.../145/524/292_1440x960.jpg
- Mooier platdak: https://cdn.binqmedia.nl/Woonwijs/2018/5/21/1040678546/1.jpg
Ik vind deze anders beide behoorlijk lelijk, maar smaken verschillen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• noucmen
Ozzie schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:16:
[...]

Ik vind deze anders beide behoorlijk lelijk, maar smaken verschillen.
1) Voor rijtjes huizen, is het moeilijker om mooi te maken, kan jij makkelijk mooi schuin dak rijtjes huizen vinden ?
2) De smaak van mensen in NL die plat dakken willen, is nog niet hoog genoeg, plus ze weten dat er zijn niet zo veel keuzen voor esthetischeheid als het een plat dak is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

[...]

Minpunt:
Dat kun je natuurlijk oplossen door het dak en de hoeken van het huis mee te nemen in je spreadsheet. Je zou zelfs een wegingsfactor eraan kunnen koppelen. Wellicht ook gebruikt materiaal voor je dak, afwatering, etc. etc.

What's a cube to you?

• Ozzie
noucmen schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:19:
[...]

1) Voor rijtjes huizen, is het moeilijker om mooi te maken, kan jij makkelijk mooi schuin dak rijtjes huizen vinden ?
2) De smaak van mensen in NL die plat dakken willen, is nog niet hoog genoeg, plus ze weten dat er zijn niet zo veel keuzen voor esthetischeheid als het een plat dak is.
Ik denk niet dat we een discussie moeten gaan voeren over wat mooier is. Ik vind een traditioneel schuin dak mooier, jij vind platte daken mooier. Prima toch?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 16:53

FreakNL

Well do ya punk?

Ik vind dat er wel wat overdreven op dat eerste huis (in Delft) gereageerd wordt.

Ja, er moet wel wat gebeuren. Maar dat wil niet zeggen dat de algehele staat slecht is.. Je moet natuurlijk door die oude badkamer en WC heenkijken...

Mijn huis uit 1991 kocht ik ook (bijna) zo, daar was 23 jaar niks aan gedaan. Dus door de jaren heen (onder andere):

Nieuwe badkamer
Nieuwe keuken
Nieuwe tuin
Nieuwe binnendeuren
Nieuwe vloeren
Alle muren laten stucen
Beide trappen laten schilderen
Nieuwe meterkast
Nieuwe CV

Dan ben je wel 50-70k verder natuurlijk. Tegenwoordig waarschijnlijk meer...

Maar in essentie was er weinig mis met het huis. Buitenboel werd gelukkig wel keurig bijgehouden, alle kozijnen werden om de 2 jaar geverfd. Huis werd ook verhuurd door de vorige bewoner (ook al 23 jaar lang) dus binnen had hij niet zoveel mee..

Dat je vrouw zegt: "In zo'n huis wil ik niet eens binnenstappen" vind ik behoorlijk decadent in deze tijd... Vroeger was een kluswoning al redelijk aantrekkelijk, maar dat is in de huidige markt alleen maar meer geworden. Want die huizen waar je turn-key inkan zijn helemaal zo weg...

Dat het met ouderdomsclausule verkocht wordt is wel een "red flag".. Bijzonder eigenlijk.

• noucmen
Ozzie schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:22:
[...]
Ik denk niet dat we een discussie moeten gaan voeren over wat mooier is. Ik vind een traditioneel schuin dak mooier, jij vind platte daken mooier. Prima toch?
Ik vind schuin dak huizen vaak mooier (omdat de architecture van plat dak huizen nog niet tot genoeg maturiteit is opgegroeid), maar ik vind praktischheid meer belangrijk.

Een consessie is "beetje" schuin dag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19-10 11:46
noucmen schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:26:
[...]

Ik vind schuin dak huizen vaak mooier (omdat de architecture van plat dak huizen heeft niet genoeg maturiteit), maar ik vind praktischheid meer belangrijk.

Een consessie is "beetje" schuin dag.
Ik had een plat dak en vond het irritant dat je nergens ‘verborgen’ bergruimte hebt. Je mist een vliering en alle kerst spullen etc moeten dan maar in de garage staan.

Ik heb nu een lessenaars dak, dus een plat dak die oploopt. Op de verdieping gaat het plafond van 2.60 naar 4.20 (over ~10m). Mooie is dat ik nu in 1 kamer een zolder heb gemaakt die als berging in gebruik is, onzichtbaar en de kamer eronder is gewoon bruikbaar.

• noucmen
FreakNL schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:25:
Ik vind dat er wel wat overdreven op dat eerste huis (in Delft) gereageerd wordt.

Ja, er moet wel wat gebeuren. Maar dat wil niet zeggen dat de algehele staat slecht is.
Helemaal eens
Dat je vrouw zegt: "In zo'n huis wil ik niet eens binnenstappen" vind ik behoorlijk decadent in deze tijd... Want die huizen waar je turn-key inkan zijn helemaal zo weg...
Eens
Dat het met ouderdomsclausule verkocht wordt is wel een "red flag".. Bijzonder eigenlijk.
Denk jij dat normaal gesprok hoef het niet met een ouderdomsclausule verkocht als het zo maar met de items dat jij heb genoemd ?
Dus misschien is er iets structureel kwestbaar hier ?

• noucmen
Koptelefoontje schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:29:
[...]

Ik had een plat dak en vond het irritant dat je nergens ‘verborgen’ bergruimte hebt. Je mist een vliering en alle kerst spullen etc moeten dan maar in de garage staan.

Ik heb nu een lessenaars dak, dus een plat dak die oploopt. Op de verdieping gaat het plafond van 2.60 naar 4.20 (over ~10m). Mooie is dat ik nu in 1 kamer een zolder heb gemaakt die als berging in gebruik is, onzichtbaar en de kamer eronder is gewoon bruikbaar.
Jij kan veel kasten (vloer tot plafond) gebruiken in een plat dak huis, toch ?

PS: En bedoeld jij lessenaars dak als hier https://leebo.nl/wp-conte...staalframebouwsysteem.png ??? Ik begrijp nooit waarom zo'n dak bestaat

[Voor 13% gewijzigd door noucmen op 30-07-2021 12:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Snap ik en bevestigt mijn beeld. 100% af qua uitstraling. Geen onvolkomenheden waar je doorheen moet kijken. Dat kost gewoon de hoofdprijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 16:53

FreakNL

Well do ya punk?

Ik bedoel, het is bijzonder dat een huis uit 1994 met een ouderdomsclausule wordt verkocht. En dat is dan meteen een dikke red flag... Mijn huis uit 1991 had geen ouderdomsclausule en ik heb ook GEEN bouwkundige keuring laten uitvoeren.

Ouderdomsclausule lijkt me niet betrekking te hebben op een oude keuken bijvoorbeeld..

Het kan ook gewoon zo zijn dat het "voorzichtige" verkopers zijn en dat ze geen zin hebben een mail van de koper (een jaar na dato) dat het dak lekt... (ik geef maar een voorbeeld!).. En in de huidige markt kom je als koper overal mee weg...

Buiten dat zou je ook bij de buren kunnen navragen of er structurele problemen zijn met dat soort huizen...

Ik kan met bijna niet voorstellen dat er bij een woning uit 1994 dermate grote problemen zijn dat het heel erg in de kosten gaat lopen... Maar misschien hebben andere Tweakers andere ervaringen...

/edit:
Even gegoogled:
Wanneer wordt de ouderdomsclausule gebruikt?
De ouderdomsclausule wordt (uiteraard) veel gebruikt bij oude(re) huizen. Denk daarbij aan huizen van 50 jaar en ouder. De huidige trend is echter dat de ouderdomsclausule ook steeds vaker wordt gebruikt bij ‘gedateerde huizen’ die nog niet zo oud zijn. Denk daarbij aan huizen tussen de 20 en 40 jaar oud. Veel verkopers zien in de ouderdomsclausule namelijk een goede mogelijkheid van verweer tegen claims van de koper ter zake van gebreken. Omdat deze trend op zijn minst bedenkelijk is ( zo oud is het huis immers niet ), is het maar de vraag of in die gevallen de ouderdomsclausule bij een rechter zal worden gehonoreerd.
https://www.verborgen-gebreken.net/ouderdomsclausule

Precies wat ik zeg dus, kopers hebben gewoon geen zin in gezeik als ze van de woning af zijn en in de huidige markt verkoop je je woning toch wel, als pietje geen zin heeft in die ouderdomsclausule koopt jantje die woning wel...

[Voor 98% gewijzigd door FreakNL op 30-07-2021 12:39]

• noucmen
BazzH schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:34:
[...]

Snap ik en bevestigt mijn beeld. 100% af qua uitstraling. Geen onvolkomenheden waar je doorheen moet kijken. Dat kost gewoon de hoofdprijs.
Ja, dat woning scoort ook hoog (8.5/10) in mijn excel, de nadelen (van: de buurt, te korte van speel tuin, de fabriek/kantoor gevoel) zijn klein.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:19

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

BazzH schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:34:
[...]

100% af qua uitstraling?
Ik zie golfplaten aan de voor/achterkant, en het dak lijkt alsof iemand een oude loods heeft omgekat tot woningen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Jazco2nd
fsfikke schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:55:
[...]

Dus wat je zegt is dat als je illegaal belasting ontduikt, je voordeliger af bent? Uit dezelfde doos: als je bij de AH niet betaalt voor je boodschappen ben je ook goedkoper uit ;)
Kromme vergelijking. Diefstal is altijd illegaal.
De situatie die ik omschrijf is nu een noodzaak, wetten worden continu aangepast en dan kan dit al niet meer van toepassing zijn.
Zie ook eerdere discussie over feit dat een 25 jarige op vakantie gaat met haar ouders, pa betaald alles = schenking dus mag het kind 10% belasting betalen. Of de zoon die boodschappen voor moeder in de bijstand doet en moeder vervolgens van de belastingdienst 5K schenkingsbelasting moet betalen ---> want de Belastingdienst volgt de wet, en de rechter geeft de Belastingdienst terecht gelijk (want dat is de wet).

Is het OK? Nee. Te vergelijken met stelen van de AH, nou nee.. En als jij het bedrag wat op je OV chip staat niet opgeeft, kan ik dat ook niet vergelijken met niet afrekenen bij een winkel.. Sowieso heb je belasting betaald over alle bedragen die ik noem (ook de lijfrentes die je cash opneemt zijn gewoon belast voordat ze zijn uitbetaald).

maar goed, heel hard offtopic ;)

[Voor 16% gewijzigd door Jazco2nd op 30-07-2021 12:43]

• Koptelefoontje
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19-10 11:46
noucmen schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:32:
[...]

Jij kan veel kasten (vloer tot plafond) gebruiken in een plat dak huis, toch ?

PS: En bedoeld jij lessenaars dak als hier https://leebo.nl/wp-conte...staalframebouwsysteem.png ??? Ik begrijp nooit waarom zo'n dak bestaat
Je kan kasten neerzetten maar het is altijd in het zicht, en grote koffers passen daar bijvoorbeeld vaak niet in.

Ja ongeveer zo’n dak, maar dan wat minder schuin in mijn geval (8%). Geen idee eigenlijk waarom het bestaat, ik ben blij met de extra hoogte - maar dat zou met een plat dak natuurlijk ook kunnen.

• noucmen
FreakNL schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:34:

Het kan ook gewoon zo zijn dat het "voorzichtige" verkopers zijn en dat ze geen zin hebben een mail van de koper (een jaar na dato) dat het dak lekt... (ik geef maar een voorbeeld!).. En in de huidige markt kom je als koper overal mee weg...
Ik zie vakker goedkope woningen in Ypenburg (rond 300k, bouwjaar 2001) die verhuurd waren, nu te koop aangeboden met ouderdomsclausule.

Met die 2001 verhuurd huizen, denk ik vaak aan slijtage, oude douche cabine, oude keuken, een paar laminate of een paar hout trap stappen die niet vaste zitten. De huurders konder niet zo veel die woningen structureel kapot gemaakt.
Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee