Aan de andere kant is Tweakers niet de VN. Er zijn talloze andere fora of media waar je helemaal los kan gaan. En ook daar zie je dat de paar althans de minderheid die echt een discussie wensen, ondersneeuwen in geschreeuw van emotionele bijdragers. Zoveel dat de gematigden verdwijnen en je bijna alleen maar schreeuwers overhoudt.HollovVpo1nt schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:58:
[...]
Dank voor de update. Heel jammer dat dit besluit genomen is, ik vind het een collectief zwaktebod. Een veel gestelde vraag hier is wat zo'n discussie/topic zou brengen, mede in de context van een duurzame oplossing. Daarom wil ik afsluiten met het volgende:
De dagelijkse ontwikkelingen van het conflict van vandaag zijn de achtergronden van het conflict van morgen. Wanneer niet deze dagelijkse ontwikkelingen niet tot ons kunnen nemen, kunnen wegen en analyseren, dan ben ik ervan overtuigd dat we het conflict van morgen als met een kennis en context achterstand beginnen. In dit complexe conflict zie je alle partijen een bepaald moment in de geschiedenis als startpunt kiezen van het conflict om proberen aan te tonen wie de agressor is en dat zal in de toekomst niet veranderen. En ik vind het jammer, erg jammer, dan zo'n cruciaal deel van een politieke spanning en humanitaire crisis na 7 oktober hier niet besproken kan worden en daarmee mogelijk niet gezien wordt.
Heel eerlijk, de 'wat zouden we moeten bespreken' reacties/ vragen doen mij als mens, los van welk kamp, ook een beetje pijn.
,
Hier op Tweakers is de helft van een pagina Gaza/Israel/vuurwerk vol met drogredenen en mensen in loopgraven. Wat heeft het dan nog voor zin, los van dat het de moderators veel werk kost. Ik kwam er zelf steeds minder en zag zelden een interessante discussie waar mensen open stonden voor andermans standpunten. Daarnaast heb je diverse goede internationale media die eea op een zo neutrale manier verslaan. The Guardian (lees ik elke dag) of Haaretz. Washington Post. Van harte aanbevolen. Maar hier mag het draadje wat mij betreft dicht blijven. En vraag mensen om eens diep adem te halen alvorens te gaan posten mocht het weer open gezet worden.