Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-07 09:47
Zorg schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:58:
Ik heb een 35 besteld maar kan je geen referentie geven tov de 40. Heb niet proefgereden maar ga er vanuit dat dat het verschil niet gaat maken. Voordeel is dat er (voor mij althans) meer budget overbleef voor opties.

Mijn levertijd (van leaseplan gekregen, niet vd dealer) is nu Augustus 2024!! :( dat is wel even balen
Vermogen verschilt marginaal, maar zal vooral een range dingetje zijn.

Zelf kom ik wel vaker in een buitenland en heb tripjes van 600km+ per dag, dan is de e40 toch wel aan te bevelen (snellaad dichtheid in delen van Belgie en Duitsland zijn gewoon niet zo goed). Maar anders een e35 meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Avigoorn schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:05:
[...]

Helemaal eens. Met minder budget is een Tesla volgens mij de beste keus alles afgewogen.
Behalve als je gewoon geen Tesla wil >:)
Eens, wil geen Tesla ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-07 12:43
Zojuist mijn Frunk voor de i4 (van wokeby) geleverd... Moet zeggen de kwaliteit lijkt me meer dan in orde (installatie instructies erg duidelijk ook) ... Jammer dat het geregeld regent vandaag :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blahmeistah
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15-12-2024
MagicTempest schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:57:

Vooralsnog heb ik de volgende opties gekozen:
- Metallic lak (sanremo grun)
- ACC
- HiFi upgrade
- Draadloos oplaadvak
- Zwarte hemelbekleding

Ik hou denk ik de standaard velgen, omdat de eerste optie die ik mooi vind meteen 1500 euro extra kost.
Ik ga ook van een Model 3 naar een e35. In februari besteld, zou oktober/november worden geleverd maar hij staat nu al klaar, ik moet nog wel een maand wachten tot mijn huidige contract is afgelopen.

Ik heb ivm het beperkte budget niet zo heel veel opties genomen: ACC, Parking Assistant Plus en verwamde voorstoelen.

Vergeet ook niet de verwijder BMW service plus aan te vinken. Daarmee koop je onderhoud af maar als het goed is zit dat al in je leasecontract. Mocht je niet leasen maar kopen dan is het wel een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Bon ... Ik heb me niet kunnen houden en tussen twee buien door er toch aan begonnen. Resultaat : heel eenvoudig. Heel voorzichtig tewerk gegaan en was op dik half uurtje geklaard. (als je Msport ophanging hebt (die ik heb) dan moet je één baar verwijderen en deze nadien terugplaatsen maar was poepsimpel. (ondertussen al wat rommel uit de koffer er ingestoken :p -- ik denk dat ik zelfs de (niet nuttige maar wel verplichte) brandblusser er ga insteken ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paashaas25
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-08-2024
Quiller schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:49:
Zojuist mijn Frunk voor de i4 (van wokeby) geleverd... Moet zeggen de kwaliteit lijkt me meer dan in orde (installatie instructies erg duidelijk ook) ... Jammer dat het geregeld regent vandaag :p
Ben heel benieuwd, heb vorige week ook overwogen om 'm te bestellen maar wil graag horen hoe goed deze droog blijft.
Voor de IX3 is er een kap/hoes om 'm blijkbaar droog te houden.

Heb je onderstaande versie gekocht (dus M-sport maar zonder adaptief M sportonderstel)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyJya1PtHMdBkJ9y9vwMQDkwlIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YcU611O2VP8X1qrccpR3DoEt.jpg?f=fotoalbum_large

En niet deze toch?:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CF80Wv1F5GpH_7OtNfegm-T5mmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhwy4unorXbTwM2cujVpotFL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Paashaas25 op 12-04-2023 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Paashaas25 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:52:
[...]

Ben heel benieuwd, heb vorige week ook overwogen om 'm te bestellen maar wil graag horen hoe goed deze droog blijft.
Voor de IX3 is er een kap/hoes om 'm blijkbaar droog te houden.

Heb je onderstaande versie gekocht (dus M-sport maar zonder adaptief M sportonderstel)?

[Afbeelding]

En niet deze toch?:
[Afbeelding]
Nee. Wel degelijk de onderste (zoals ik al zei ik heb M sport ophanging (onderstel) ... Droog zal geen groot probleem zijn (er is onderaan sowieso een kleine opening om vocht te laten weghopen) -- Bijkomend : de originele kap kan je er nog desgewenst bovenop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Quiller schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:32:
Bon ... Ik heb me niet kunnen houden en tussen twee buien door er toch aan begonnen. Resultaat : heel eenvoudig. Heel voorzichtig tewerk gegaan en was op dik half uurtje geklaard. (als je Msport ophanging hebt (die ik heb) dan moet je één baar verwijderen en deze nadien terugplaatsen maar was poepsimpel. (ondertussen al wat rommel uit de koffer er ingestoken :p -- ik denk dat ik zelfs de (niet nuttige maar wel verplichte) brandblusser er ga insteken ;))
Pictures.... zelf ook adaptieve dempers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
RobbieHifi schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:52:
[...]

Pictures.... zelf ook adaptieve dempers.
Ik kan geen betere foto maken dan de foto op de verkoperssite (wokeby.de) waar hij ingebouwd is ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan430
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-06-2024
MagicTempest schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:53:
Dat zijn al betere termijnen. Uiteindelijk is het natuurlijk altijd afwachten.

Dan een andere vraag. Zijn er andere mensen die de overstap van een Model 3 naar de i4 hebben gemaakt en wat is jullie ervaring?
Yep, van M3P naar i4M50. Wil niet meer terug ! Meer comfort, strak onderstel naar keuze en verbruik is marginaal hoger !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Vandaag ook besteld. Kom van P2 Performance.
Helaas beperkt in Leasebudget.Meer zat er niet in.
I4 35
San Remo, Skyscraper grey of brilliant zwart.
High Executive, zwart leer
Acc
Hifi upgrade
Aerowielen 17''
Ambient Light

Over de kleur is nog twijfel. Uiterlijk maandag beslissen.

Suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-07 13:36
MagicTempest schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:42:
De dealer gaf overigens aan dat de levertijden momenteel ongeveer 4 maanden zijn, maar als ik dit topic lees is dat niet helemaal waar. Dat zou wel tegenvallen :-(
Vandaag nog eens gebeld met de dealer (Broekhuis Enschede), oktober besteld, verwachte levering in september.. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-07 14:52
FW423130 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:19:
I4 35
Acc
Hifi upgrade
Aerowielen 17''
Ambient Light

Suggesties?
Groen ✅

Beetje kleur op de weg 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
I4 35
Acc
Hifi upgrade
Aerowielen 17''
Ambient Light

Suggesties?
San Remo, simpel. Zwart en grijs, wordt het wagenpark ook niet echt beter en gezelliger van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryHopeloos
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18-07 11:55
Ik heb mijn I4 nu een paar weken en heb tijdens het Paasweekeinde maar eens een wat langere rit naar Luxemburg en Duitsland gemaakt. Wat me opviel is dat Real Time Traffic Information RTTI echt slecht is. In Luxemburg zijn een aantal wegen 2 jaar dicht, tot midden 2024, maar RTTI in de auto en de Connected Drive app tonen ze gewoon als open en plannen er dus ook niet omheen. Google Maps was de enige optie. Zie er ook geen instelling voor die ik niet aan zou kunnen hebben. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-07 13:11
HarryHopeloos schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:56:
Ik heb mijn I4 nu een paar weken en heb tijdens het Paasweekeinde maar eens een wat langere rit naar Luxemburg en Duitsland gemaakt. Wat me opviel is dat Real Time Traffic Information RTTI echt slecht is. In Luxemburg zijn een aantal wegen 2 jaar dicht, tot midden 2024, maar RTTI in de auto en de Connected Drive app tonen ze gewoon als open en plannen er dus ook niet omheen. Google Maps was de enige optie. Zie er ook geen instelling voor die ik niet aan zou kunnen hebben. Iemand een idee?
Volgens mij is er geen RTTI systeem in welke auto dan ook die overal goed werkt.
Ik kom altijd uiteindelijk op google maps uit, logisch ook, daar ziten miljoenen gebruikers op.
Via android auto uitstekend te gebruiken mocht het nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:18

MagicTempest

Fly pig!

Blahmeistah schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:37:
[...]

Ik ga ook van een Model 3 naar een e35. In februari besteld, zou oktober/november worden geleverd maar hij staat nu al klaar, ik moet nog wel een maand wachten tot mijn huidige contract is afgelopen.

Ik heb ivm het beperkte budget niet zo heel veel opties genomen: ACC, Parking Assistant Plus en verwamde voorstoelen.

Vergeet ook niet de verwijder BMW service plus aan te vinken. Daarmee koop je onderhoud af maar als het goed is zit dat al in je leasecontract. Mocht je niet leasen maar kopen dan is het wel een goede deal.
Dat zijn inderdaad betere levertijden. Ik had inderdaad ook al die Service Inclusief verwijderd. Verwarmde voorstoelen heb ik dan weer niet. Ik gebruik dat in de Tesla nog wel eens, maar vooral omdat ik leer in de winter zo verschrikkelijk koud vind. Ik hou echter niet zo van leer, dus ik zou in deze auto geen leren stoelen nemen. Scheelt ook weer geld :)
jan430 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:21:
[...]

Yep, van M3P naar i4M50. Wil niet meer terug ! Meer comfort, strak onderstel naar keuze en verbruik is marginaal hoger !
Tnx! Verbruik is op zich niet het grootste punt als je accu groot genoeg is :)
Feni schreef op woensdag 12 april 2023 @ 23:06:
[...]

Vandaag nog eens gebeld met de dealer (Broekhuis Enschede), oktober besteld, verwachte levering in september.. :X
Hmm, dat is dan weer minder. Met andere woorden, op dit moment is er geen touw vast te knopen aan de levertijden. De ene krijgt zijn auto in twee maanden, de ander moet ruim een jaar er op wachten... Maar jij hebt denk ik geen E35 besteld?

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryHopeloos
Avigoorn schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:53:
[...]

Volgens mij is er geen RTTI systeem in welke auto dan ook die overal goed werkt.
Ik kom altijd uiteindelijk op google maps uit, logisch ook, daar ziten miljoenen gebruikers op.
Via android auto uitstekend te gebruiken mocht het nodig zijn.
Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Wij, berijders/eigenaars, betalen wel voor de RTTI dienst en BMW zou toegang tot die data beschikbaar bij anderen best kunnen inkopen. Is een commerciële beslissing om dat niet te doen en dat vind ik wel wat teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:44
HarryHopeloos schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:42:
[...]

Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Wij, berijders/eigenaars, betalen wel voor de RTTI dienst en BMW zou toegang tot die data beschikbaar bij anderen best kunnen inkopen. Is een commerciële beslissing om dat niet te doen en dat vind ik wel wat teleurstellend.
Als dat een beetje je grootste probleem is ga nu toch ook serieus naar een i4 kijken 😁

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-07 23:54

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

HarryHopeloos schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:56:
Het is toch niet RTTI dat een weg 'open' zet?

Je kan in ieder geval via https://mapcreator.here.com/ een mapedit doen. Volgens mij komen wegafsluitingen redelijk snel door

[ Voor 44% gewijzigd door Danfoss op 13-04-2023 17:57 ]

Sys Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorg
  • Laatst online: 21:46
I4 35
Acc
Hifi upgrade
Aerowielen 17''
Ambient Light

Suggesties?
Oranje natuurlijk 8) ik was verbaasd dat ze het accepteerden op het werk maar is gelukt! Als Nederlander in België dacht ik goed om oranje wat meer op de kaart te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:57
Danfoss schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:55:
[...]

Het is toch niet RTTI dat een weg 'open' zet?

Je kan in ieder geval via https://mapcreator.here.com/ een mapedit doen. Volgens mij komen wegafsluitingen redelijk snel door
Ik heb daar al diverse keren een permanent afgesloten weg gemeld, maar mijn navi blijft er maar doorheen gaan. ook na diverse kaart updates. Op de here kaart zelf staat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OJP
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-02 21:24

OJP

Quiller schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:49:
Ik ga hem waarschijnlijk ook bestellen maar vroeg me af: zitten er onderdelen onder/naast de frunk die niet meer goed bereikbaar zijn na de installatie. Met andere woorden: moet het ding eruit bij een onderhoudsbeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
OJP schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:48:
[...]

Ik ga hem waarschijnlijk ook bestellen maar vroeg me af: zitten er onderdelen onder/naast de frunk die niet meer goed bereikbaar zijn na de installatie. Met andere woorden: moet het ding eruit bij een onderhoudsbeurt?
Alles wat ze van vloeistoffen eventueel moeten vervangen / aanvullen blijft perfect bereikbaar voor zover mijn kennis het kan zien. Als ze echter aan andere onderdelen moeten werken (lijkt mij bij normaal onderhoud niet het geval) moet hij er uit, maar dat is eens je weet hoe alles moet een werk van vijf minuutjes max (reden dat ik er bij installatie iets langer over deed was voornamelijk omdat ik extra voorzichtig was, een monteur met topmateriaal doet dat op 2 minuten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryHopeloos
Hydraulic schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:36:
[...]

Ik heb daar al diverse keren een permanent afgesloten weg gemeld, maar mijn navi blijft er maar doorheen gaan. ook na diverse kaart updates. Op de here kaart zelf staat het wel goed.
En die doorgaande wegen waar ik het over heb zijn al een jaar dicht, dan zal iemand dat ook wel eerder gemeld hebben? Blijft jammer dat BMW navigatie niet serieus neemt. Verder ben ik erg tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelC165
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-04-2024
HarryHopeloos schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:20:
[...]

En die doorgaande wegen waar ik het over heb zijn al een jaar dicht, dan zal iemand dat ook wel eerder gemeld hebben? Blijft jammer dat BMW navigatie niet serieus neemt. Verder ben ik erg tevreden.
Ferrari bouwt zelfs geen meer in in het nieuwste model ;) Omdat ze weten dat iedereen toch zijn telefoonnavigatie gebruikt. Zelf heb ik ook nog nooit de navigatie van mijn auto gebruikt eigenlijk, altijd Maps.
Maar inderdaad, een merk als BMW dat heel veel zakelijke rijders heeft, zou er inderdaad ietsje meer moeten op letten dan de Italianen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
MichaelC165 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:22:
[...]

Ferrari bouwt zelfs geen meer in in het nieuwste model ;) Omdat ze weten dat iedereen toch zijn telefoonnavigatie gebruikt. Zelf heb ik ook nog nooit de navigatie van mijn auto gebruikt eigenlijk, altijd Maps.
Maar inderdaad, een merk als BMW dat heel veel zakelijke rijders heeft, zou er inderdaad ietsje meer moeten op letten dan de Italianen.
Gelet dat navigatie nodig is voor het conditioneren van de batterij (als ik me niet vergis alleen de na november 22 i4's hebben hier aparte functie voor) is de BMW navigatie onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelC165
Quiller schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:54:
[...]

Gelet dat navigatie nodig is voor het conditioneren van de batterij (als ik me niet vergis alleen de na november 22 i4's hebben hier aparte functie voor) is de BMW navigatie onmisbaar.
Goed punt... Ik heb mijn auto pas volgende maand, dus nog geen ervaring met laden/conditioneren. Meeste ritjes zijn ook gewoon woon-werk, dus navigeren naar laadpunten wordt ook maar zelden een ding, enkel als we op reis gaan naar Zuid Frankrijk of op bezoek bij de schoonouders in Nederland.
Maar als ik hem 1-2x per week op m'n werk aan de kabel legt, zal ik die ook lang niet altijd kunnen voorconditioneren (gezien m'n ritje naar het werk max. 10min is)... Toch best manueel laten doen voor die 10min op de dag dat ik hem inplug dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
Hoewel ik gelukkig ben met mijn i4 word het verschil met de wederom verlaagde Tesla prijzen toch wel heeel groot Ze maken 8-10% winst per auto. Wat lucht om te zakken zit er nog wel in, maar ze worden alleen duurder gemaakt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvyDsbuMz4xpYxni6Tt3WbAzZ04=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zEbms7oUrLyfQ50qJMePrPqW.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Hydraulic op 14-04-2023 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Quiller schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:54:
[...]

Gezien de capaciteit en de laadsnelheid zonder conditionering zie ik dit als een probleem zoeken bij een kleine onvolkomenheid.

Gewoon even stevig doorrijden werkt net zo goed 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paashaas25
MichaelC165 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:16:
[...]

Goed punt... Ik heb mijn auto pas volgende maand, dus nog geen ervaring met laden/conditioneren. Meeste ritjes zijn ook gewoon woon-werk, dus navigeren naar laadpunten wordt ook maar zelden een ding, enkel als we op reis gaan naar Zuid Frankrijk of op bezoek bij de schoonouders in Nederland.
Maar als ik hem 1-2x per week op m'n werk aan de kabel legt, zal ik die ook lang niet altijd kunnen voorconditioneren (gezien m'n ritje naar het werk max. 10min is)... Toch best manueel laten doen voor die 10min op de dag dat ik hem inplug dan?
Voorconditioneren is alleen nodig voor snelladen als het koud of warm is dus niet voor 11kW thuis/werk laden. En mocht de lader op het werk een snellader van bv 50kW zijn dan is het nog niet nodig want dat haalt ie altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelC165
Paashaas25 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:28:
[...]

Voorconditioneren is alleen nodig voor snelladen als het koud of warm is dus niet voor 11kW thuis/werk laden. En mocht de lader op het werk een snellader van bv 50kW zijn dan is het nog niet nodig want dat haalt ie altijd.
Oke, perfect! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
Paashaas25 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:28:
[...]

Volgens mij is voorconditioneren ook bij volle accu, aan 11 Kw ook goed voor de range. De accu word dan uit je 11 Kw verwarmd. Anders gaat hij dat uit zijn eigen capaciteit doen tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
kdeboois schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:26:
[...]
Gezien de capaciteit en de laadsnelheid zonder conditionering zie ik dit als een probleem zoeken bij een kleine onvolkomenheid.
Gewoon even stevig doorrijden werkt net zo goed 😁
NEE. Sinds enkele maanden (mits conditioneren) (eigen ervaring (en ik ben niet alleen) want je vindt er eigenlijk geen info over) gaat je snelheid zelfs als je laden start bij bv 45% korte tijd naar de hoogste snelheid (mits de lader dit aankan natuurlijk) ... Dit is een enorm voordeel voor een snelle tussenstop zonder daarvoor de batterij laag te moeten hebben... Eventjes 'goed optrekken / doorrijden' is ook geen oplossing aangezien de wagen ongeveer 30' conditionering nodig heeft om ideaal te zijn (met name bij lagere temperaturen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
Quiller schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:37:
[...]

NEE. Sinds enkele maanden (mits conditioneren) (eigen ervaring (en ik ben niet alleen) want je vindt er eigenlijk geen info over) gaat je snelheid zelfs als je laden start bij bv 45% korte tijd naar de hoogste snelheid (mits de lader dit aankan natuurlijk) ... Dit is een enorm voordeel voor een snelle tussenstop zonder daarvoor de batterij laag te moeten hebben... Eventjes 'goed optrekken / doorrijden' is ook geen oplossing aangezien de wagen ongeveer 30' conditionering nodig heeft om ideaal te zijn (met name bij lagere temperaturen).
WEL ! Langzaam rijden want zuinig en dan voor conditioneren om sneller te laden is onzin. Gewoon ouderwets stevig doorrijden op lange ritten (want daar gaat het hier over) werkt net zo goed als voor conditioneren. Ik heb het niet over even een keertje goed optrekken. Dat ‘even’ slaat op het moment dat je thuis wegrijdt tot aan de snellader 😁 bij de volgende snellader is de batterij op temperatuur van de vorige snellaad-actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannedCoot
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-05 18:04
Dealer heeft me weten te vertellen dat mijn wagen in productie is gegaan week 13.
Heeft iemand een idee hoelang het duurt van start productie tot levering?

Besteld bij BMW Monserez 2022/02 (BE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
kdeboois schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:47:
[...]

WEL ! Langzaam rijden want zuinig en dan voor conditioneren om sneller te laden is onzin. Gewoon ouderwets stevig doorrijden op lange ritten (want daar gaat het hier over) werkt net zo goed als voor conditioneren. Ik heb het niet over even een keertje goed optrekken. Dat ‘even’ slaat op het moment dat je thuis wegrijdt tot aan de snellader 😁 bij de volgende snellader is de batterij op temperatuur van de vorige snellaad-actie.
Ik rij sowieso 120-130 op de autostrade en met name in de winter maakt conditioneren nog steeds enorm uit (zelf ondervonden toen ik navi vergeten in te stellen was en vanuit gent vertrokken ... Heeft tijd geduurd eer ik snelheid haalde tov andere keer (in de zomer geen idee want daar heb ik alleen snel moeten laden op reis en dan was navi sowieso ingesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Giskard
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-06-2023
BannedCoot schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:54:
Dealer heeft me weten te vertellen dat mijn wagen in productie is gegaan week 13.

Nu ben ik wel eens benieuwd.

Ook besteld bij BMW Monserez in 02/2022.
Begin maart spraken ze toen van levering begin juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelC165
R-Giskard schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:22:
[...]

Nu ben ik wel eens benieuwd.

Ook besteld bij BMW Monserez in 02/2022.
Begin maart spraken ze toen van levering begin juni.
Ik bij Lemmens-Le Couter (vriendelijker ontvangen bij bezoekje dan bij Monserez en daar maar gebleven dan), eind 01/2022.
Begin februari werd me productie april, levering mei gezegd. Straks nog maar eens langsgaan om te horen of dat nog accuraat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
  • Laatst online: 13-01-2024
BannedCoot schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:54:

Ik heb geen idee hoe lang het duurt, maar wat ik je wel kan vertellen is dat mijn bestelde i4 40:
  • in week 11 geproduceerd is,
  • dat ik op 17 maart bevestiging kreeg dat hij "klaar staat voor transport" (naar België)
  • en dat hij blijkbaar nog steeds niet is toegekomen bij Monserez.
Men wist mij na enig aandringen deze week te vertellen dat hij "normaal gezien deze week zou toekomen in Bornem" maar tot op vandaag (eind week 15 dus) geen bevestiging daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
Is er al iemand met een caravan op stap geweest met de i4?
Wij gaan eind volgende week een week naar Oslo en ben erg nieuwsgierig wat een caravan doet met de range. Wij hebben een erg kleine caravan gehuurd (T@B 320) die maar 750 kilo weegt en een ronde vorm heeft. Verwacht/ hoop dat als we ons keuig aan de snelheid houden (max 90km) dat we nog steeds ongeveer 300 km halen op een volle accu. Is dat een realistische schatting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
vriej29 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:41:
Wij gaan eind volgende week een week naar Oslo en ben erg nieuwsgierig wat een caravan doet met de range. Wij hebben een erg kleine caravan gehuurd (T@B 320) die maar 750 kilo weegt en een ronde vorm heeft. Verwacht/ hoop dat als we ons keuig aan de snelheid houden (max 90km) dat we nog steeds ongeveer 300 km halen op een volle accu. Is dat een realistische schatting?
Er heeft iemand via zijn dealer verslag gedaan van zn trip: https://dusseldorpbmw.nl/blog/vakantie-bmwi4-caravan

Lijkt dus goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelC165
Zonet bij mijn dealer (BE) geweest. Mijn eind januari 2022 bestelde M50 die in februari productie april had gekregen, staat nu op productie eind juni... Gisteren blijkbaar op september. Heb lang veel geduld en geen haast gehad, maar nu begint dat wel op te lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThisIsSiebe
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-11-2023
vriej29 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:41:
HUGE Car Guy heeft een video gedaan met een lichte caravan. Geen i4, maar een C40 Recharge. Kortom: bij die auto gaat de range gaat door 2. Hij moest elke 100-150km laden, tegenover 250-300 onder normale omstandigheden. Het vervelendste was echter bij elke laadbeurt je caravan ontkoppelen en over de parking heen duwen naar een leeg plekje.

YouTube: ELKE 100 KM (!) aan de laadpaal?! Op reis met een EV én een caravan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpaul
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-07 14:40
Janpaul schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:09:
Ik heb 2 weken met plezier in mijn nieuwe i4 kunnen rijden waarna afgelopen weekend ineens de melding verscheen dat de aandrijving defect is. De accu was de avond voor de storing nog 70% en gaf nu ook 0% aan.

Via de BMW service wordt de ANWB ingeschakeld maar die kunnen helemaal niets met dit soort auto's helaas. De ANWB belde de sleepdienst en die heeft de auto naar de dealer gebracht. Na het weekend belde de dealer dat zij er helemaal niets aan mogen doen want ze zijn niet gecertificeerd voor het werken met dergelijke hoogspanning. Er schijnen 2 BMW mensen in Nederland te zijn die hiervoor gecertificeerd zijn dus daar is het nu op wachten...Dit geeft niet veel vertrouwen en ondanks de goede service vanuit BMW zit ik er helemaal niet op te wachten als dit tijdens de vakantie in het buitenland gebeurd :-(

[Afbeelding]
Dit bleek een defecte SME (Battery Management module) te zijn. De reparatie duurde even vanwege het invliegen van een gecertificeerde medewerker maar de service was verder goed. Volgens BMW is dit echt een gevalletje dikke pech en hebben zij dit ook niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
MichaelC165 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:51:
Zonet bij mijn dealer (BE) geweest. Mijn eind januari 2022 bestelde M50 die in februari productie april had gekregen, staat nu op productie eind juni... Gisteren blijkbaar op september. Heb lang veel geduld en geen haast gehad, maar nu begint dat wel op te lopen...
Dat klinkt haast als een hardnekkige blokkade op een gekozen optie/opties?
Als ik het goed herinner had je shadowline laserlights besteld? Die is sinds Juli 2022 aan M-Sport Pro pack gekoppeld met de daarbij behorende wijzigingen. Is je bestelling daar op aangepast?

Anders kan je blijven wachten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
Zipsop schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:51:
[...]

Er heeft iemand via zijn dealer verslag gedaan van zn trip: https://dusseldorpbmw.nl/blog/vakantie-bmwi4-caravan

Lijkt dus goed te doen.
Lijkt idd goed te doen. Zijn verbruik was 28,5 kwh met een veel grotere en zwaardere caravan terwijl hij 100 reed. In Zweden en Noorwegen mag je maar 80 (dan rijden we 90). Ik verwacht/ hoop dan rond de 25 kwh uit te komen, wat zou inhouden om de 200 km (2 1/2 uur) laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelC165
Zipsop schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:46:
[...]

Dat klinkt haast als een hardnekkige blokkade op een gekozen optie/opties?
Als ik het goed herinner had je shadowline laserlights besteld? Die is sinds Juli 2022 aan M-Sport Pro pack gekoppeld met de daarbij behorende wijzigingen. Is je bestelling daar op aangepast?

Anders kan je blijven wachten namelijk.
M-Sport Pro is in februari inderdaad bijgevoegd om dat probleem te vermijden.
Nu, de dealer ging contact opnemen om te kijken of hij niet terug naar voren geschoven kan worden.
Normaal zitten er geen conflicten in de configuratie. Hopelijk snel wat concreter nieuws, heb het plots een beetje gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-07 10:44
MichaelC165 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:48:
[...]

Nu, de dealer ging contact opnemen om te kijken of hij niet terug naar voren geschoven kan worden.
Geloof je 't echt? :X
Weet niet wat ze fout gedaan hebben, maar ergens zijn de dealers/importeeurd echt idioten als ruim een jaar laten we nog steeds geen duidelijkheid hebben wanneer onze wagens eens gefabriceerd zullen worden.
Om kwart voor twaalf, toch nog een autotje voor dringen? Dan had dat een jaar geleden oook moeten kunnen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Naja hier in Nederland zie ik dat enorme verschuiven alleen als er ergens een blok zit op een order. Bij alle BMW modellen, ik bestel er tussen de 80 en 150 per jaar dus best een aardige ervaring mee inmiddels.

Op mijn M50 order ging na dat de trekhaak restrictie er af was van week 23 naar week 20, en toen opeens heel snel en blijkt hij vorige week al gemaakt te zijn in week 14 en staat hij nu op transport te wachten.

Dat mag idd voor BE ook wel wat rapper gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lveh
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-07 12:39
[...]

Kan ik zo bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
[...]

Van onzin gesproken: het is zeker niet aan te raden om met een batterij die niet op de optimale temperatuur is « flink door te trekken ».

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
Myaimistrue schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 07:55:
[...]

Van onzin gesproken: het is zeker niet aan te raden om met een batterij die niet op de optimale temperatuur is « flink door te trekken ».
Bron ?

De BMS bepaald op ieder moment hoeveel energie er geleverd kan worden. Als bestuurder kan je daar niet overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myaimistrue
kdeboois schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 08:29:
[...]

Bron ?

De BMS bepaald op ieder moment hoeveel energie er geleverd kan worden. Als bestuurder kan je daar niet overheen.
Het BMS zal de batterij maar in beperkte mate beschermen. Sterk optrekken, aan zeer hoge snelheid rijden en sterk afremmen met zeer hoge recuperatie zijn gewoon extra belastend voor een koude batterij.

In de handleiding van de i4 staat het als volgt:
« To optimize the life of the high-voltage battery, observe the following:
▷ Bring the high-voltage battery to operating temperature before driving. »

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
Myaimistrue schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:14:
[...]

Het BMS zal de batterij maar in beperkte mate beschermen. Sterk optrekken, aan zeer hoge snelheid rijden en sterk afremmen met zeer hoge recuperatie zijn gewoon extra belastend voor een koude batterij.

In de handleiding van de i4 staat het als volgt:
« To optimize the life of the high-voltage battery, observe the following:
▷ Bring the high-voltage battery to operating temperature before driving. »
haha, ik dacht verlost te zijn van warm rijden :+ 8)

Edit: Maar gezien je nooit weet hoe warm de batterij is, reken ik het toch goed om gewoon te gassen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Avigoorn op 15-04-2023 15:33 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Teeee-esto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-07-2023
Even mijn enthousiasme met anderen delen.

Vanochtend van mijn dealer te horen gekregen dat mijn i4 (40) wsl mid mei komt, ipv mid juni (NL, besteld in januari ‘23). Oorspronkelijk besteld in aug ‘22 (met oorspronkelijke ingeschatte levering mid maart ‘23), maar opnieuw moeten bestellen omdat diverse opties in dit tijdsframe niet geleverd konden worden.

Wat specs zoals ik de i4 heb besteld:
- edrive 40
- m sport pakket
- 19” velgen
- Brooklyn Grau / rood leer
- high executive
- driving assistant professional (na 5 jaar Tesla autopilot wil ik niet zonder)
- safety pack
- hifi upgrade (Harman Kardon vond ik zonde vd ruimte in de achterbak)

Excited!! o<:)

[ Voor 4% gewijzigd door Teeee-esto op 15-04-2023 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertat
  • Laatst online: 17-04-2023
Ik bestelde m'n i4 m50 begin januari 2022. Garage zei half februari dit jaar eerst dat hij in KW15 in productie zou gaan maar dat is ondertussen achterhaald zonder nieuwe richtdatum. Nog mensen die zo lang moeten wachten (ondertussen toch al 16 maanden)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelC165
geertat schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:22:
Ik bestelde m'n i4 m50 begin januari 2022. Garage zei half februari dit jaar eerst dat hij in KW15 in productie zou gaan maar dat is ondertussen achterhaald zonder nieuwe richtdatum. Nog mensen die zo lang moeten wachten (ondertussen toch al 16 maanden)?
Klinkt zelfde als bij mij helaas. Januari 2022 besteld, in februari kreeg ik productiemaand april, levering mei, te horen. Vorige week is dat verplaatst naar september en dan terug naar eind juni... Net nog voor gemaild, ze kunnen er niks aan veranderen... Productiecapaciteit is de oorzaak volgens BMW salesplanning. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox80
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-01-2024
MichaelC165 schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:35:
[...]

Klinkt zelfde als bij mij helaas. Januari 2022 besteld, in februari kreeg ik productiemaand april, levering mei, te horen. Vorige week is dat verplaatst naar september en dan terug naar eind juni... Net nog voor gemaild, ze kunnen er niks aan veranderen... Productiecapaciteit is de oorzaak volgens BMW salesplanning. |:(
Ze kunnen E35's quasi uit voorraad leveren, dus met capaciteit heeft het niets te maken. Het zal eerder de planning zijn die in de soep loopt.
Ikzelf heb een E40 besteld in januari 2022. Begin februari 2023 kreeg ik eind mei door als leverdatum. Update gevraagd eind maart en nog steeds bevestiging van eind mei gekregen. Dus hoop doet leven zeker?

[ Voor 14% gewijzigd door fox80 op 17-04-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JG12
  • Registratie: December 2018
  • Niet online
geertat schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:22:
Ja hoor, al is er nu recentelijk schot in de zaak gekomen. Ik bestelde medio december 2021 en kwam recent te weten dat hij vorige week geproduceerd is. Levering zou nu hopelijk ergens in de komende weken moeten gebeuren. Betreft wel een eDrive40 en voor BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelC165
fox80 schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:57:
[...]

Ze kunnen E35's quasi uit voorraad leveren, dus met capaciteit heeft het niets te maken. Het zal eerder de planning zijn die in de soep loopt.
Ikzelf heb een E40 besteld in januari 2022. Begin februari 2023 kreeg ik eind mei door als leverdatum. Update gevraagd eind maart en nog steeds bevestiging van eind mei gekregen. Dus hoop doet leven zeker?
Bij mij is pas vorige week verschoven, dus ik zou toch nog even een update vragen nu... Ik hoop voor je dat jij wel geluk hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myaimistrue
JG12 schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:29:
[...]

Ja hoor, al is er nu recentelijk schot in de zaak gekomen. Ik bestelde medio december 2021 en kwam recent te weten dat hij vorige week geproduceerd is. Levering zou nu hopelijk ergens in de komende weken moeten gebeuren. Betreft wel een eDrive40 en voor BE.
Blijkbaar moet je tegenwoordig minstens 5 weken rekenen tussen productie en levering in België... (ik wacht nog op een auto geproduceerd in week 11, week van 13 maart. Blijkbaar nog altijd niet in Bornem aangekomen).

[ Voor 4% gewijzigd door Myaimistrue op 17-04-2023 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JG12
  • Niet online
Myaimistrue schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:11:
[...]

Blijkbaar moet je tegenwoordig minstens 5 weken rekenen tussen productie en levering in België... (ik wacht nog op een auto geproduceerd in week 11, week van 13 maart. Blijkbaar nog altijd niet in Bornem aangekomen).
Ik zag het inderdaad in je eerdere posts staan. Bedankt voor de heads-up, dan kunnen we de verwachtingen weer wat bijstellen 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-07 17:38
Hier hetzelfde:
Bestelling 31/12/2021, info van vandaag: ten vroegste eind juni, maar nog niet definitief …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_001
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-07 20:57
hier ook update gekregen vandaag , i4 40 , besteld begin januari 2022, voorlopig productie eind mei.
alle opties normaal erop die gekozen waren, behalve shadow line koplampen optie.
Niet echt mooi van BMW, want is ermee besteld dus lever ze dan ook gewoon. Ze maken ze ook nog want onderdeel van een nieuw pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelC165
Bart_001 schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:53:
hier ook update gekregen vandaag , i4 40 , besteld begin januari 2022, voorlopig productie eind mei.
alle opties normaal erop die gekozen waren, behalve shadow line koplampen optie.
Niet echt mooi van BMW, want is ermee besteld dus lever ze dan ook gewoon. Ze maken ze ook nog want onderdeel van een nieuw pack.
Klopt, daarvoor moet je idd de M-Pro Pack bijnemen. Heb ik in februari ook moeten doen om ze te kunnen behouden. Jammer, want had liever de blauwe remmen gehad dan de rode, maar de Shadow Line koplampen waren hogere prioriteit... In elk geval niet de meest stressvrije bestelling so far :-) 3-4x zolang wachten als normaal en doorheen de periode kan er vanalles gebeuren met je configuratie als je niet oplet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCU1979
  • Laatst online: 18-04-2023
Zou iemand me kunnen helpen, ik heb een BMW X5 besteld enkele maanden geleden, kan ik ergens zien wat de status is van de productie/transport/leverdatum? Het VIN nummer heb ik reeds in mijn bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-07 08:44
Is iemand die ervaring heeft met de I4 en fietsen achterop?
Wij gaan over een maand met 2 mountainbikes (dus niet super zwaar) richting Oostenrijk, benieuwd wat effect dat gaat hebben op een lange afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Crowns schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:28:
Is iemand die ervaring heeft met de I4 en fietsen achterop?
Wij gaan over een maand met 2 mountainbikes (dus niet super zwaar) richting Oostenrijk, benieuwd wat effect dat gaat hebben op een lange afstand.
Als jullie maar met twee zijn : leg de achterbank plat, haal de wielen er uit en alles past perfect in je koffer... Waarom het moeilijk maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-07 08:44
Quiller schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:31:
[...]

Als jullie maar met twee zijn : leg de achterbank plat, haal de wielen er uit en alles past perfect in je koffer... Waarom het moeilijk maken?
Dat konden we tot een jaar geleden, intussen zit daar een baby die nogal wat plaats inneemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-07 06:57
Crowns schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:41:
[...]

Dat konden we tot een jaar geleden, intussen zit daar een baby die nogal wat plaats inneemt :)
Niet alleen op de achterbank, waarschijnlijk ligt ineens ook de hele achterbak vol met babyspulletjes :') Zo gaat het bij mij iig wel. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Laatst online: 17:13
Ik zie hier wat mede tweeakters keuze's maken mbt bv wel of niet ACC ook bv in relatie tot leasebudget.

Bij mijn weten is het toch zo dat je dit soort functies ook nog achteraf kan laten activeren via de connected drive store? De hardware zou op de I4 35/40/m50 standaard aanwezig moeten zijn.

(lees het op een engels forum, weet niet of de Nederlandse spec dezelfde is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
okio schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:37:

Bij mijn weten is het toch zo dat je dit soort functies ook nog achteraf kan laten activeren via de connected drive store? De hardware zou op de I4 35/40/m50 standaard aanwezig moeten zijn.
ACC kan je in principe achteraf activeren ja. De 'full' self-driving niet.

[ Voor 19% gewijzigd door witchdoc op 18-04-2023 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witchdoc
Ik heb net bevestigd gekregen dat mijn januari 2022 bestelde BMW i4 eDrive40 eindelijk geproduceerd is en begin mei in België verwacht wordt. Nu enkel Eneco nog een schop geven zodat mijn laadpaal misschien ook nog in orde komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
PCU1979 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:20:
Zou iemand me kunnen helpen, ik heb een BMW X5 besteld enkele maanden geleden, kan ik ergens zien wat de status is van de productie/transport/leverdatum? Het VIN nummer heb ik reeds in mijn bezit.
Dat kan je bij je dealer opvragen. Met een VIN is hij in ieder geval gemaakt. En normaal gesproken zou hij dan met een maand geleverd moeten worden.
okio schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:37:
Ik zie hier wat mede tweeakters keuze's maken mbt bv wel of niet ACC ook bv in relatie tot leasebudget.

(lees het op een engels forum, weet niet of de Nederlandse spec dezelfde is)
De gewone ACC radar is idd standaard voor Europa.
Let er wel op dat hij achteraf ruim 1100 euro kost.
De 5 euro aan extra bijtelling per maand en de 10 euro eigen bijdrage zijn een stukje minder.
Of je moet echt een hard blok op je eigen bijdage hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nummerke6
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22-11-2023
witchdoc schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:06:
Ik heb net bevestigd gekregen dat mijn januari 2022 bestelde BMW i4 eDrive40 eindelijk geproduceerd is en begin mei in België verwacht wordt. Nu enkel Eneco nog een schop geven zodat mijn laadpaal misschien ook nog in orde komt :D
Hier ook net goed nieuws gekregen. De BMW i4 eDrive 40 is in productie gegaan! Besteld midden januari 2022. Van de dealer ook het VIN-nummer gekregen, waardoor ik nu al in de app kan kijken naar een 3D-modelletje.

We komen eindelijk dichter en dichter. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Nummerke6 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:41:
[...]

Hier ook net goed nieuws gekregen. De BMW i4 eDrive 40 is in productie gegaan! Besteld midden januari 2022. Van de dealer ook het VIN-nummer gekregen, waardoor ik nu al in de app kan kijken naar een 3D-modelletje.
Kan je daar verder nog iets mee behalve naar een 3d modelltje kijken? Voor enkel een 3d modelletje ga ik niet terugbellen naar de dealer namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
witchdoc schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:42:
[...]

Kan je daar verder nog iets mee behalve naar een 3d modelltje kijken? Voor enkel een 3d modelletje ga ik niet terugbellen naar de dealer namelijk.
Alleen maar naar de plaatjes kijken, zo ziet het er bij mij uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnaWxPYZeU9upcXRQXWZ-KJZtlM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0uADNKzmT4HzQl1edfDzgs0.jpg?f=fotoalbum_medium

Verder gebruik ik de vin om elke dag even OCD level 500 op terugroepacties / stop sale te checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox80
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-01-2024
witchdoc schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:42:
[...]

Kan je in bimmerwork de status van uw wagen niet opvolgen? In produktie, produktie gedaan, op transport, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Giskard
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-06-2023
Besteld 02/22. Levering eerst 03/23, daarna opgeschoven naar 06/23, en vandaag vooruit geschoven naar 05/23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nummerke6
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22-11-2023
fox80 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:12:
[...]

Kan je in bimmerwork de status van uw wagen niet opvolgen? In produktie, produktie gedaan, op transport, etc?
Ga ik testen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Nummerke6 op 18-04-2023 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Even een vraagje mbt bereik en navigatie. Vrijdag lange rit maken met BMW. Gaat in de BMW automatisch de berekening waar je dient/kan laden? Ik heb een Shell Recharge pas. Ga een lange rit in Duitsland maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Teslalrp op 18-04-2023 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Laatst online: 17:13
Zipsop schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:39:

[...]

De gewone ACC radar is idd standaard voor Europa.
Let er wel op dat hij achteraf ruim 1100 euro kost.
De 5 euro aan extra bijtelling per maand en de 10 euro eigen bijdrage zijn een stukje minder.
Of je moet echt een hard blok op je eigen bijdage hebben.
Oh serious dat is wel echt totale 8)7 dan zeg, 1100 om een stukje code aan of uit te zetten :9~ en dan ook nog de dubbele prijs tov af fabriek

Zijn overigens vast wel alternatieven dit dit gratis kunnen aanbieden of aftermarket bedenk ik mij, vroeger met mn 3 serie kon je achteraf via de obd poort ook allemaal betaalde features zo gratis inprogrammen via de juiste apps en forums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
okio schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:06:
[...]

Oh serious dat is wel echt totale 8)7 dan zeg, 1100 om een stukje code aan of uit te zetten :9~ en dan ook nog de dubbele prijs tov af fabriek

Zijn overigens vast wel alternatieven dit dit gratis kunnen aanbieden of aftermarket bedenk ik mij, vroeger met mn 3 serie kon je achteraf via de obd poort ook allemaal betaalde features zo gratis inprogrammen via de juiste apps en forums
Nog geen onderhouds vriendelijke alternatief, elke software update maakt het weer standaard. En aangezien BMW nu wel incentive heeft om die modules beter te beveiligen zal dat nog wel even duren. En dat zijn ook dingen die ze natuurlijk weer kunnen aanpassen met een update.
Wat ik in mijn tijdelijke iX zie is dat zelfs de kleine bimmercode wijzigingen met de grotere kwartaal updates weer naar default gaan. met de punt releases blijven ze nu wel actief,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noctilucus
  • Laatst online: 03-02 12:05
Teslalrp schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 20:00:
Even een vraagje mbt bereik en navigatie. Vrijdag lange rit maken met BMW. Gaat in de BMW automatisch de berekening waar je dient/kan laden? Ik heb een Shell Recharge pas. Ga een lange rit in Duitsland maken.
De navigatie in de i4 zal dat berekenen/aangeven, maar dat is geen garantie dat je daar met een Shell recharge pass kan betalen - maar dat is meer iets voor in dit topic denk ik? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2083132/46

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JG12
  • Niet online
Myaimistrue schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:11:
[...]

Even een korte update voor jou: zonet bericht gekregen van de concessiehouder dat de wagen vandaag is toegekomen bij hen. Die 5 weken van jou lijken dus abnormaal lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
JG12 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:22:
[...]

Even een korte update voor jou: zonet bericht gekregen van de concessiehouder dat de wagen vandaag is toegekomen bij hen. Die 5 weken van jou lijken dus abnormaal lang!
Dank! En wanneer is jouw auto geproduceerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
noctilucus schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:06:
[...]

De navigatie in de i4 zal dat berekenen/aangeven, maar dat is geen garantie dat je daar met een Shell recharge pass kan betalen - maar dat is meer iets voor in dit topic denk ik? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2083132/46
Nee, maar als ik me niet vergis kan je met alle palen die de nav aanduid wel betalen met BMW chargekaart!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JG12
  • Niet online
Myaimistrue schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:33:
[...]

Dank! En wanneer is jouw auto geproduceerd?
Ik had begrepen dat die pas vorige week gefabriceerd is :?

Zou het toch nog eens aankaarten met dit voorbeeld, daar moet iets mislopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
JG12 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:44:
[...]

Ik had begrepen dat die pas vorige week gefabriceerd is :?

Zou het toch nog eens aankaarten met dit voorbeeld, daar moet iets mislopen...
Ik heb het aangekaart. Maar het is ook mogelijk dat ze jou pas gemeld hebben « dat hij geproduceerd was », toen hij al in Bornem stond.

Ik laat weten wanneer ik nieuws heb…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JG12
  • Niet online
Myaimistrue schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:10:
[...]

Ik heb het aangekaart. Maar het is ook mogelijk dat ze jou pas gemeld hebben « dat hij geproduceerd was », toen hij al in Bornem stond.

Ik laat weten wanneer ik nieuws heb…
Sorry, had duidelijker moeten zijn in het begin. Die van mij zit bij een andere concessiehouder. Maar dan nog zouden zulke grote verschillen niet mogen...

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 13:03
Abbadon schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:02:
Heb idd stoffen bekleding en geen High Executive. Alleen de lendensteun is elektrisch. Wel jammer dat het zo ingewikkeld wordt en je bijkans moet afstuderen op de optielijst om een teleurstelling te voorkomen.
De dealer heeft bij BMW geïnformeerd en antwoord gekregen:

Standaard levert BMW een 'hybride' vorm van sportstoelen in de i4: een normaal stoelonderstel met daarop de BMW-sportstoelzitting. Alleen wanneer je lederen bekleding neemt plaatst BMW ook het sportstoelonderstel (met de neigverstelling).
Let hier dus op bij bestellen want BMW geeft dit zelf niet aan. En als je wat langer bent dan gemiddeld wil je écht de neigverstelling, anders zweven je bovenbenen gewoon boven de uitrekbare bovenbeensteun en mis je steun in de stoel.

In andere modellen waar standaard geen BMW-sportstoel wordt geleverd zoals een 1- of 3-serie, moet je de optie 'BMW-Sportstoelen' aanvinken, dan krijg je wel de complete sportstoel, dus met bijbehorend onderstel. In de i4 zit dus ook standaard het normale onderstel maar hebben ze daar de BMW-sportstoelzitting/kuip op gezet en mis je dus de neigverstelling.

De dealer gaat nu proberen een sportstoelonderstel te plaatsen in mijn auto. Als dat niet kan, dan zullen ze de stoel permanent kantelen door plaatsen van busjes.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 13:03
Update: wegens veiligheid gaan het geen busjes o.i.d. worden. Stoelonderstel lijkt vervangen te kunnen worden, dus daar gaan we voor. Wordt vervolgd.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti Ham-Kaas245
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2024
Gisteravond plots problemen: de auto wilde niet meer laden, bij geen enkele paal. Foutmeldingen m.b.t. de SME unit. Reset van het systeem zorgde er in ieder geval voor dat ik weer kon laden, maar daarna allerlei problemen: auto was op afstand niet meer benaderbaar, comfort access deed het niet meer, etc. met een vreemde melding in beeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xn3qw6_2Fr2DOfbD4i8rpFeW_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mkEH4pfVlLmjGiQs6IWZVMT6.jpg?f=fotoalbum_large

Begin mij nu toch wel een beetje te irriteren aan een dure BMW: spiegelkappen vervangen en een draadloze oplader waar je totaal niets aan hebt. Nu dit… Voor een auto van € 75.000,- 🤯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-07 14:52
Die foutmelding had ik ook soms, maar na de laatste update niet meer gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
Die foutmelding zag ik nog nooit (ik neem nu mijn bureau (vol hout) vast...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Laatst online: 16:18

MagicTempest

Fly pig!

Kleine tegenvaller vandaag te horen gekregen. Ik was aan het kijken naar een i4 omdat ik naar een nieuwe werkgever overstap. Na wat heen en weer mailen met het leasebedrijf over een voorloopauto (of in de eerste instantie het voor nu even meenemen van mijn Model 3) kom ik er vandaag achter dat ik verplicht ben een poolauto te accepteren en daar het contract van uit te dienen. Het enige wat ze nu hebben staan is een ID3.

Voor mij is dat geen optie, maar dat betekent ook dat de i4 van de baan is. Ik kan er zelf geen een betalen :-(

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Avigoorn
MagicTempest schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:38:
Kleine tegenvaller vandaag te horen gekregen. Ik was aan het kijken naar een i4 omdat ik naar een nieuwe werkgever overstap. Na wat heen en weer mailen met het leasebedrijf over een voorloopauto (of in de eerste instantie het voor nu even meenemen van mijn Model 3) kom ik er vandaag achter dat ik verplicht ben een poolauto te accepteren en daar het contract van uit te dienen. Het enige wat ze nu hebben staan is een ID3.

Voor mij is dat geen optie, maar dat betekent ook dat de i4 van de baan is. Ik kan er zelf geen een betalen :-(
Ai, de vermaledijde poolauto. |:(
Hopelijk eentje met 6 ton op de teller dan maar! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paashaas25
Quiller schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:46:
[...]

Nee, maar als ik me niet vergis kan je met alle palen die de nav aanduid wel betalen met BMW chargekaart!!!
Dat is idd het geval als je in je navigatie settings het vakje "alleen BMW charging" weergeven aanvinkt (=standaard niet aangevinkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-07 10:07
Tosti Ham-Kaas245 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:49:
Gisteravond plots problemen: de auto wilde niet meer laden, bij geen enkele paal. Foutmeldingen m.b.t. de SME unit. Reset van het systeem zorgde er in ieder geval voor dat ik weer kon laden, maar daarna allerlei problemen: auto was op afstand niet meer benaderbaar, comfort access deed het niet meer, etc. met een vreemde melding in beeld:

[Afbeelding]

Begin mij nu toch wel een beetje te irriteren aan een dure BMW: spiegelkappen vervangen en een draadloze oplader waar je totaal niets aan hebt. Nu dit… Voor een auto van € 75.000,- 🤯
Ik heb dit soms, als hij lang aan de thuislader hangt bv( soms 2d , als ik met de fiets weg ben, en hij dus al ff vol zit ofzo ) , of ook als ik stop met laden, en herstart ( ikv zonnepanelen opbrengst ) . ik stem dan het amperage af op het vermogen van de panelen. En dan pas ik meermaals per dag bv de stroomsterkte aan via de app. Dus dat vreet ook energie telkens dat overbrengen. Maar nog nooit gehad dat de wagen niet wilde laden
Pagina: 1 ... 59 ... 119 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.