• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:02
Tosti Ham-Kaas245 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:49:
Gisteravond plots problemen: de auto wilde niet meer laden, bij geen enkele paal. Foutmeldingen m.b.t. de SME unit. Reset van het systeem zorgde er in ieder geval voor dat ik weer kon laden, maar daarna allerlei problemen: auto was op afstand niet meer benaderbaar, comfort access deed het niet meer, etc. met een vreemde melding in beeld:

[Afbeelding]

Begin mij nu toch wel een beetje te irriteren aan een dure BMW: spiegelkappen vervangen en een draadloze oplader waar je totaal niets aan hebt. Nu dit… Voor een auto van € 75.000,- 🤯
Ik krijg deze melding vaak als ik de auto laat voorverwarmen aan de stekker. Ik ben er inmiddels 4x voor bij de dealer geweest. 2x een software-update, 1x een nieuwe boordlader gehad. Ook daarna bleef de melding komen. Daarna opnieuw laten uitlezen door de dealer. Na overleg met BMW NL lijkt het erop dat veranderend verbruik in huis (grootverbruikers zoals koffiemachine) terwijl de auto aan het voorverwarmen is met 100% geladen accu waarschijnlijk de oorzaak is. Niets in de auto zelf dus.

Bij mij heeft de melding overigens geen gevolgen gehad, het voorverwarmen deed het telkens en ook de app bleef werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noctilucus
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 27-05 12:42
MagicTempest schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:38:
Kleine tegenvaller vandaag te horen gekregen. Ik was aan het kijken naar een i4 omdat ik naar een nieuwe werkgever overstap. Na wat heen en weer mailen met het leasebedrijf over een voorloopauto (of in de eerste instantie het voor nu even meenemen van mijn Model 3) kom ik er vandaag achter dat ik verplicht ben een poolauto te accepteren en daar het contract van uit te dienen. Het enige wat ze nu hebben staan is een ID3.

Voor mij is dat geen optie, maar dat betekent ook dat de i4 van de baan is. Ik kan er zelf geen een betalen :-(
Ouch... Wel een heel enge manier van kijken van die nieuwe werkgever, een ID3 is toch een hele andere klasse auto dan een i4 en ook op veel vlakken veel minder praktisch (range, ruimte).
Ik heb in het verleden wel vaker poolauto's opgereden (voor periodes van 3-6 maanden) maar nooit met zo'n groot verschil als een ID3 vs i4. Alhoewel, een compleet kale A4 van enkele jaren terug was ook geen pretje, Middeleeuwse toestanden zoals geen muziek als je de navigatiekaart wil zien, geen smartphone koppeling,... 8)7

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:12
Gisteravond plots problemen: de auto wilde niet meer laden, bij geen enkele paal. Foutmeldingen m.b.t. de SME unit. Reset van het systeem zorgde er in ieder geval voor dat ik weer kon laden, maar daarna allerlei problemen: auto was op afstand niet meer benaderbaar, comfort access deed het niet meer, etc. met een vreemde melding in beeld:

[Afbeelding]

Begin mij nu toch wel een beetje te irriteren aan een dure BMW: spiegelkappen vervangen en een draadloze oplader waar je totaal niets aan hebt. Nu dit… Voor een auto van € 75.000,- 🤯
Prima melding. Bij mijn huidige e-Niro is er geen melding maar tref je de auto dood aan met lege of kapotte 12V accu.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 00:34
MagicTempest schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:52:
[...]
Hmm, dat is dan weer minder. Met andere woorden, op dit moment is er geen touw vast te knopen aan de levertijden. De ene krijgt zijn auto in twee maanden, de ander moet ruim een jaar er op wachten... Maar jij hebt denk ik geen E35 besteld?
Een E40 inderdaad

• Frank-33
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:10
Frank-33 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 16:15:
Vandaag langs de dealer geweest en die heeft even gekeken of er iets veranderd is.
Jawel !!!!!!

Sinds gisteren is het VIN nummer bekend en de status is veranderd naar 150.

Leverweek van de I4 M50 staat nu op 16 !! 👍

De auto zou eerst in December al geleverd worden, dus ben nu wel blij dat de status nu 150 is.
Even een update.

Op 5-4-2023 is de status naar 182 gegaan.
Op 18-4-2023 is de status naar 193 gegaan.
De auto staat dus nu in Born en zal volgens de dealer volgende week bij hun binnen komen :)

[Voor 3% gewijzigd door Frank-33 op 21-04-2023 13:10]

• Nummerke6
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09:04
Frank-33 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:08:
[...]

Even een update.

Op 5-4-2023 is de status naar 182 gegaan.
Op 18-4-2023 is de status naar 193 gegaan.
De auto staat dus nu in Born en zal volgens de dealer volgende week bij hun binnen komen :)
Waar vind je die statussen?
Op bimmerwork?

• noctilucus
Ook even de belangrijkste specs posten, bestelling eind september 2022 dus levering verwacht "ergens in 2024" (België):
- edrive 40
- skyscraper grau. Davitgrau of Tanzanit Blau vond ik mooier en handiger maar minder fan van het M Sport pakket en dan schoot het prijskaartje ineens nog een stuk meer de hoogte in; Aventurine Red om eens een niet-saaie kleur te nemen was niet mogelijk wegens bedrijfswagen. Groen ben ik persoonlijk minder voor te vinden, overigens geen kritiek voor de mensen die dit wel kiezen en niet zoals mij voor saai grijs gaan!
- 18" velgen type 853
- business pack (o.a. live cockpit navigation pro, head-up display)
- innovation pack (o.a. adaptive CC, driving assistant pack)
- comfort pack (o.a. comforttoegang, elektrisch regelbare voorzetels, verwarmde voorzetels)
- zetels met actieve ventilatie, in zwart Vernasca leder: geen must in ons klimaat maar zwart leer wordt best warm in de zon, heb ik nu met grijs leer veel minder last van - of beter gezegd, mijn passagiers
- Harman Kardon sound

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Frank-33
Nummerke6 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:33:
[...]

Waar vind je die statussen?
Op bimmerwork?
Even voor je opgezocht.

000 Order is geannuleerd [Order verwijderd door NA]
017 Order geregistreerd zonder quota - dummy model (stamgegevens niet vrijgegeven); niet bevestigd en niet gepland [Bestelling niet gespecificeerd]
027 Bestelling geregistreerd zonder quotum - buiten het besteltijdvenster; niet bevestigd en niet gepland
037 Bestelling geregistreerd zonder quota - technische goedkeuring ontbreekt; niet bevestigd en niet gepland [Bestelling bij BMW NA][Model of functie niet beschikbaar]
047 Bestelling geregistreerd zonder quota - geen quota in de gehele planningsperiode; niet bevestigd en niet gepland [Orderbankaanvraag ingevoerd]
057 Order geboekt met quota - technische goedkeuring ontbreekt; nog niet bevestigd en niet gepland [Spec. niet vrijgegeven - beschikbaar quotum]
087 Order geboekt met quotum - verkoopvrijgave ontbreekt (bijv. voor grote klanten); nog niet bevestigd en niet gepland [Order niet vrijgegeven voor productie]
097 Order geboekt met quota - overdracht naar het centrale systeem wordt niet online uitgevoerd; nog niet bevestigd en niet gepland [Verzending naar AG - bevestiging in behandeling]
102 Bestelling geboekt met quota - overgedragen naar het centrale systeem; Speciaal verzoek nog niet bevestigd en niet gepland [Speciaal verzoek bestelling ontvangen - AG]
105 Bestelling geboekt met quota - overgedragen naar het centrale systeem; nog niet bevestigd vanwege capaciteitsbeperkingen en niet gepland [Geen productieweek beschikbaar]
111 Order geboekt met quota - overgedragen naar het centrale systeem; capaciteit gecontroleerd productiedatum is bevestigd [Order ontvangen]
112 Order voor dagelijkse pakketplanning (productie) geleverd [Scheduled for Production]
150 Planning van carrosserie / weergave van chassisnummer en F2-datum [Productie begint/Productie gestart] [Shell = "Body in Wit"]
151 Ontvangst van casco / beoordeling en, indien nodig, correctie van F2-datum [Exterieur carrosseriemontage begint/Ingang carrosserie-serienummer toewijzen] 152
Ontvangst van spuiterij / beoordeling en, indien nodig, correctie van F2-afspraak [In de spuitcabine /Ingang spuiterij]
153 Ontvangst montage / controle en indien nodig correctie F2-afspraak [Ingang lopende band/Ingang montage]
154 Eindmontage / inspectie en indien nodig correctie van de F2-datum [Assemblage in uitvoering/Assembly]
155 Einde montage (F1) en eindinspectie / controle en indien nodig correctie datum F2 [Kwaliteitscontrole, Productie voltooid, Eindmontage/montage afwerking - kwaliteitscontrole]
160 Voertuigoverdracht van de fabriek naar verkoop / bepaling van F2-datum (feitelijk) / initiatie van factuur en creatie van registratiedocument transit [Vrijgegeven aan distributie, gereed voor transport/voertuigoverdracht naar verkoop] ​​165 Fabrieksuitgang en doorvoer [Onderweg - fabriek
van Fabricage tot vertrekhaven]
168 BMW Group fabrieksmagazijn [AG-voorraad]
170 Voertuig bedoeld voor werkplaatscyclus (BMW Welt auto ophalen / achteraf inbouwen / directe verkoop + wagenpark / wachten op werkplaats) [Voertuig gepland voor werkplaats] 172 Voertuig
gepland voor werkplaatsrun (Werkplaats gepland)
174 Voertuig in werkplaatsrun (Werkplaatsingang)
176 Verlaat werkplaats - voertuig is gereed (Werkplaats voltooid)
180 Wachten op exportverzending [Voertuig wacht op vrijgave consign.]
181 Overhandiging aan verzending (bij buitenlandse fabriek: haven van bestemming) / voertuig bevindt zich in het centrale makelaarsmagazijn) [Overhandiging aan distributie/verzonden vanuit fabriek, wachten op binnenlandse verzending] 182 Overhandiging aan expediteur - voertuig is geladen (schema voor vervoerder
) [Overdracht aan vervoerder/ladingstoewijzing]
190 Voertuig heeft de fabriek verlaten (bij de buitenlandse fabriek: overslagmagazijn) / verlaat het centrale makelaarscentrum (onderweg naar de haven van uitgang) [Verzonden vanuit AG] 191 Goederenontvangst
BMW Group (ophalen van een reeds geleverd voertuig met bijbehorend factuurtegoed, teruggestuurd naar BMW AG)[Teruggestuurd naar AG]
193 Toegang tot het expeditiemagazijn (auto) [Aangekomen in haven van vertrek]
194 Geselecteerd voor verzending
195 Uitgang magazijn (auto) (verzonden vanuit haven van uitgang) [Onderweg]
196 Verzending aankomst
198 Toegang tot het dealermagazijn [bij de dealer]
199 Levering aan BMW Welt voor zelfophalers / directe verkoop / wagenparkingang [Overhandiging aan klant in München]
295 Goedkeuring van demonstratie- en wagenparkvoertuigen (let op de bonusrelevante registratiedeadlines)
298 Registratie of leveringsmelding door detailhandelaren aan eindklanten (let op de relevante registratiedeadlines)

• snake06
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 20:39

[Afbeelding]

Ik heb deze melding sinds de laatste update. heb hem nu 2x gezien. alles werkt verder gewoon prima.

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-05 23:47
Gisteren nieuwe lease auto besteld. I4 35. Toch maar Metallic zwart genomen. Skyscraper grey en sanremo green ook mooi maar ben voor zekerheid gegaan.
ACC, High Executive, Hifi, aero wielen en ambiance verlichting. Helaas was daarmee het budget bereikt.
Kom van Polestar 2, 404 pk, fully loaded, AWD. Ook fijne auto, stuk sneller, maar afwerking toch minder premium en ook iets minder comfortabel.

Wat mij opviel in de BMW is dat je in de lijst niet ziet of je een podcast aflevering in Spotify al hebt afgespeeld, of hoeveel tijd nog resteert. Klopt dat? Is onhandig als dat zo is?

• Bwired
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 26-04 10:47
Mijn i4 is 4 maanden oud en ik heb steeds een soort plastic geur in de auto. In het begin dacht ik is nieuwigheid, maar het blijft en lijkt erger te worden na het laden. Het zijn niet de remmen of dat ik snel rij. Het is een overheersende geur. Meer mensen last van misschien?, de garage kan niets vinden, ik kijk het nog ff aan, anders ga ik weer terug

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Myaimistrue schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:11:
[...]

Blijkbaar moet je tegenwoordig minstens 5 weken rekenen tussen productie en levering in België... (ik wacht nog op een auto geproduceerd in week 11, week van 13 maart. Blijkbaar nog altijd niet in Bornem aangekomen).
Mysterie opgelost: donderdag kreeg ik bericht dat mijn auto op de trein naar Nederland is gezet en dus blijkbaar daar al een paar weken staat 8)7 .

Zou nu "zo snel mogelijk" naar België komen. Ik ben benieuwd, maar de logistiek en opvolging van BMW stelt me teleur. De wagen is geproduceerd in de week van 13 maart, was wellicht al een week later in Nederland, en mocht ik niet aan de alarmbel getrokken hebben zou het wellicht nog weken (maanden?) geduurd hebben voor iemand zich zorgen maakte.

[Voor 16% gewijzigd door Myaimistrue op 23-04-2023 20:58]

• JG12
  • Registratie: December 2018
  • Niet online
Myaimistrue schreef op zondag 23 april 2023 @ 20:54:
[...]

Mysterie opgelost: donderdag kreeg ik bericht dat mijn auto op de trein naar Nederland is gezet en dus blijkbaar daar al een paar weken staat 8)7 .

Zou nu "zo snel mogelijk" naar België komen. Ik ben benieuwd, maar de logistiek en opvolging van BMW stelt me teleur. De wagen is geproduceerd in de week van 13 maart, was wellicht al een week later in Nederland, en mocht ik niet aan de alarmbel getrokken hebben zou het wellicht nog weken (maanden?) geduurd hebben voor iemand zich zorgen maakte.
Dat is echt wel balen, vooral omdat het zo'n nutteloos tijdsverlies is. Hopelijk komt er nu snel beweging in en kan je er dan eindelijk binnenkort van gaan genieten :) .

• LTD-i4
  • Laatst online: 00:51
Ook ik heb inmiddels mijn VIN! Ik heb via bimmer.work deze gedecode. Klopt het dat de opties in tab options ook de opties zijn die worden geleverd? Voor zover ik weet heb je een VIN nadat de auto geproduceerd, dus denk het wel. Dat betekent dat ik oa de volgende opties ‘gewoon’ heb:
Dashboard in sensatec
Ambiente verlichting
Laser lights

En daarnaast de M Spoiler er ook nog eens bij. Deze heb ik niet besteld, maar zal wel met de pakketwisseling erbij zijn omdat het blijkbaar onderdeel is van het Pro Pakket.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
LTD-i4 schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:31:
Ook ik heb inmiddels mijn VIN! Ik heb via bimmer.work deze gedecode. Klopt het dat de opties in tab options ook de opties zijn die worden geleverd? Voor zover ik weet heb je een VIN nadat de auto geproduceerd, dus denk het wel. Dat betekent dat ik oa de volgende opties ‘gewoon’ heb:
Dashboard in sensatec
Ambiente verlichting
Laser lights

En daarnaast de M Spoiler er ook nog eens bij. Deze heb ik niet besteld, maar zal wel met de pakketwisseling erbij zijn omdat het blijkbaar onderdeel is van het Pro Pakket.
Ja met de decoder tools doe je een direct API call naar de BMW database. Dus wat daar uit komt zit er op.
Je gaat alleen wel, minimaal, de hogere catalogus prijs krijgen van het dashboad en de ambiente verlichting voor de bijtelling. Leasebedrag is heel wisselend hoe ze daar mee om gaan.

Nu de dealer en leasemij chasen dat hij voor 1 juni op kenteken komt, voorkom je een extra 2300 euro catalogus prijs mee. Toch ruim 2 tientjes in de maand minder aan bijtelling ;)

• LTD-i4
Zipsop schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:51:
[...]

Ja met de decoder tools doe je een direct API call naar de BMW database. Dus wat daar uit komt zit er op.
Je gaat alleen wel, minimaal, de hogere catalogus prijs krijgen van het dashboad en de ambiente verlichting voor de bijtelling. Leasebedrag is heel wisselend hoe ze daar mee om gaan.

Nu de dealer en leasemij chasen dat hij voor 1 juni op kenteken komt, voorkom je een extra 2300 euro catalogus prijs mee. Toch ruim 2 tientjes in de maand minder aan bijtelling ;)
Ik heb een tijd geleden (feb/maart geloof ik) een optie bijbesteld. Toen werd door de leasemij medegedeeld dat mijn leasetarief wordt verhoogd met de prijs van de optie. Ook gaven ze de daarbij horende fiscale waarde. Allebei niet veranderd tov de waardes ten tijde van bestellen. Hopen dat het zo blijft en dat er afspraken zijn tussen BMW en Alphabet of Alphabet en mijn werkgever.

Die iets hogere fiscale waarde voor de bijtelling is niet zo erg, maar 2300 extra zou wel zuur zijn ja. Ik heb dit nav je reactie tijd geleden ook met de dealer gecommuniceerd en die gaf aan dat ik me geen zorgen hoefde te maken indien er geen vertraging is met transport. Nu ik eindelijk een VIN (for what it’s worth) heb maak ik me iets minder zorgen. Wat is de rol van de leasemaatschappij hierin? Ik wil ze best gaan chasen, maar zou fijn zijn als ik weet waarmee :).

Heb jij daarnaast enig idee waarom ik de opties wel heb en veel anderen niet? Bv dashboard in sensatec heb ik de laatste maanden niet voorbij zien komen hier, terwijl ik het idee heb dat ik elke comment de laatste maanden heb gelezen. Kan zijn dat ik het heb gemist natuurlijk..

Thanks voor je reactie weer!

• shaft83
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-05 16:11
Beste forumleden, ik lees al even met met dit topic aangezien ik sinds juli 22 een i4 in bestelling heb staan. NL dealer. Indicatie levering stond toen op Feb/Mrt23. Deze werd vervolgens uitgesteld naar Mei23 en inmiddels Jun23 geworden. Met de toch wel weer forse prijsverhoging per 1juni in het vooruitzicht vraag ik me af of BMW deze zo aan mij als particulier mag doorberekenen? De dealer zegt van wel maar ik heb hier mijn twijfels over, in de getekende koopovereenkomst en algemene voorwaarden kan ik hier echter niks over terugvinden. Iemand hier met een zelfde ervaring?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:46
shaft83 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 00:22:
Beste forumleden, ik lees al even met met dit topic aangezien ik sinds juli 22 een i4 in bestelling heb staan. NL dealer. Indicatie levering stond toen op Feb/Mrt23. Deze werd vervolgens uitgesteld naar Mei23 en inmiddels Jun23 geworden. Met de toch wel weer forse prijsverhoging per 1juni in het vooruitzicht vraag ik me af of BMW deze zo aan mij als particulier mag doorberekenen? De dealer zegt van wel maar ik heb hier mijn twijfels over, in de getekende koopovereenkomst en algemene voorwaarden kan ik hier echter niks over terugvinden. Iemand hier met een zelfde ervaring?
Volgens mij mag je de koop ontbinden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
shaft83 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 00:22:
Als particulier mag je de koop ontbinden. De meeste dealers gebruiken de bovag voorwaarden, daar staat dat in. En zo ie zo de standaard consumenten wetgeving. Staat vaak wel een tijd voor, normaal 10 dagen nadat de verhoging is medegedeeld.
LTD-i4 schreef op maandag 24 april 2023 @ 23:26:
[...]

Ik heb een tijd geleden (feb/maart geloof ik) een optie bijbesteld. Toen werd door de leasemij medegedeeld dat mijn leasetarief wordt verhoogd met de prijs van de optie. Ook gaven ze de daarbij horende fiscale waarde. Allebei niet veranderd tov de waardes ten tijde van bestellen. Hopen dat het zo blijft en dat er afspraken zijn tussen BMW en Alphabet of Alphabet en mijn werkgever.

Die iets hogere fiscale waarde voor de bijtelling is niet zo erg, maar 2300 extra zou wel zuur zijn ja. Ik heb dit nav je reactie tijd geleden ook met de dealer gecommuniceerd en die gaf aan dat ik me geen zorgen hoefde te maken indien er geen vertraging is met transport. Nu ik eindelijk een VIN (for what it’s worth) heb maak ik me iets minder zorgen. Wat is de rol van de leasemaatschappij hierin? Ik wil ze best gaan chasen, maar zou fijn zijn als ik weet waarmee :).

Heb jij daarnaast enig idee waarom ik de opties wel heb en veel anderen niet? Bv dashboard in sensatec heb ik de laatste maanden niet voorbij zien komen hier, terwijl ik het idee heb dat ik elke comment de laatste maanden heb gelezen. Kan zijn dat ik het heb gemist natuurlijk..

Thanks voor je reactie weer!
Fiscale waarde is een importeur en belastingdienst dingetje op het moment dat hij op kenteken gaat.
Die gaat zeker omhoog. Afhankelijk van kortingen etc kan het zijn dat de inkoop van de leasemaatschappij niet veel veranderd waardaar het lease bedrag niet heel erg wijzigd. Maar dat is heel wisselend. (Mijn M50 ging 200 per maand omhoog met een 5100 euro prijssteiging)

Mijn M50 doet er net geen maand over van productie datum en levering, en dat is met chasen van de dealer dat ze er ruimte voor maken. Er komt rond deze tijd ook weer een boot met iX3tjes binnen die ergens heen moeten namelijk. Afhankelijk wanneer je mag rijden moet de lease toestemmig geven voor levering.

Je hebt de opties omdat je dealer de extra heeft toegevoegd. Mijne heeft dat netjes gevraagd en aangegeven wat het extra kost (sensatec dash) ik vind het de 500 euro niet waard dus niet gedaan.

[Voor 53% gewijzigd door Zipsop op 25-04-2023 10:11. Reden: extra reactie]

• shaft83
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-05 16:11
Zipsop schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:58:
[...]

Als particulier mag je de koop ontbinden. De meeste dealers gebruiken de bovag voorwaarden, daar staat dat in. En zo ie zo de standaard consumenten wetgeving. Staat vaak wel een tijd voor, normaal 10 dagen nadat de verhoging is medegedeeld.
Oke.. Ja de koop ontbinden maar dat wil ik niet na bijna een jaar wachten. Dacht in de Bovag te lezen dat wanneer er een vaste prijs is afgesproken deze niet zomaar aangepast mag worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
shaft83 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:10:
[...]

Oke.. Ja de koop ontbinden maar dat wil ik niet na bijna een jaar wachten. Dacht in de Bovag te lezen dat wanneer er een vaste prijs is afgesproken deze niet zomaar aangepast mag worden.
Klopt als er een vaste prijs staat. Maar dan moet dat echt letterlijk in je koopcontract staan. Dat de overeen gekomen prijs een vaste prijs is. Ik ken geen dealer die dat na het voorjaar van 2020 nog doet bij fabriek bestellingen.

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:46
shaft83 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:10:
[...]

Nee, dat is de reden dat de dealer je bij de ballen heeft. Ze weten dat.

• Greendyk
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-05 15:33
Even een korte vraag. Ik ga binnenkort naar het buitenland en wil zicht hebben op het geplande accupercentage bij aankomst bij de volgende snellader (dan kan ik wat spelen met de snelheid). Weet iemand hoe je dat permanent zichtbaar maakt?
Dank alvast

• Marcher
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:25
Greendyk schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:03:
Even een korte vraag. Ik ga binnenkort naar het buitenland en wil zicht hebben op het geplande accupercentage bij aankomst bij de volgende snellader (dan kan ik wat spelen met de snelheid). Weet iemand hoe je dat permanent zichtbaar maakt?
Dank alvast
permanent niet voor zover mij bekend (al 35K km met een M50), enkel NAV->Route overzicht geeft je deze info...

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Greendyk schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:03:
Dank alvast
Dat kan via het routeoverzicht als je de lader als bestemming in de nav hebt staan. Als je het routeoverzicht in beeld houd wordt het percentage bij aankomst realtime bijgewerkt

• Droogmolen
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-05 18:43
Hi, sinds gisteren een probleempje met mijn i4. De laadklep gaat niet meer open, dus degene van de carrosserie. Iemand een idee of deze ook handmatig geopend kan worden? 😳🙏

• Greendyk
IceOnFire schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:05:
[...]

Dat kan via het routeoverzicht als je de lader als bestemming in de nav hebt staan. Als je het routeoverzicht in beeld houd wordt het percentage bij aankomst realtime bijgewerkt
Dank!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Groengroen
  • Laatst online: 23-05 22:38
Droogmolen schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:30:
Hi, sinds gisteren een probleempje met mijn i4. De laadklep gaat niet meer open, dus degene van de carrosserie. Iemand een idee of deze ook handmatig geopend kan worden? 😳🙏
Hi, da’s balen!
Check o.a. deze thread op een ander forum (als dit niet de bedoeling is, let me know dan haal ik de link weer weg): https://www.i4talk.com/th...-charging-port-poll.7991/

Sowieso als je op dat forum zoekt vind je meer threads van mensen met hetzelfde probleem, vandaar de inventarisatie in bovenstaande link. Er is geen ingebouwde handmatige manier om ‘m te openen, ‘t schijnt dat een air wedge van buiten kan werken in noodgevallen.
Beste is je dealer contacten denk ik… succes!

[Voor 8% gewijzigd door Groengroen op 25-04-2023 22:20]

• Marcher
Droogmolen schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:30:
Is me ook overkomen, er is geen nood-open-system voorzien, dus M50 werd getakeld en naar dealer gebracht, 2 dagen later kon ik hem terug oppikken, knap vervelend ;(

• Jausie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 26-05 18:00
Je kunt je afvragen waarom je de laadklep zou willen vergrendelen, zoals normaal gesproken het geval is bij een benzine klep. Brandstof kunnen ze stelen, stroom niet. Dus waarom zou je hem willen vergrendelen? Scheelt een hoop ergenis wanneer hij vergrendeld blijft.

• kdeboois
Jausie schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:02:
Je kunt je afvragen waarom je de laadklep zou willen vergrendelen, zoals normaal gesproken het geval is bij een benzine klep. Brandstof kunnen ze stelen, stroom niet. Dus waarom zou je hem willen vergrendelen? Scheelt een hoop ergenis wanneer hij vergrendeld blijft.
Vandalisme

• Jausie
Tegen vandalisme kun je helaas weinig doen....Als de laadklep is vergrendeld, breken ze wel een spiegel af of gaan ze met een schroevendraaier over de zijkant van de auto, als ze echt iets willen vernielen...Dan is een afgebroken klep minder vervelend.

• Groengroen
Naar wat ik begreep gaat het niet om de vergrendeling, maar om het daadwerkelijke openen wat niet meer werkt (push to open).
Dus bijvoorbeeld instellen dat je laadpoort niet op slot gaat voorkomt dit niet.

[Voor 24% gewijzigd door Groengroen op 26-04-2023 11:25]

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:46
Jausie schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:13:
[...]
Tegen vandalisme kun je helaas weinig doen....Als de laadklep is vergrendeld, breken ze wel een spiegel af of gaan ze met een schroevendraaier over de zijkant van de auto, als ze echt iets willen vernielen...Dan is een afgebroken klep minder vervelend.
Je kan er idd niets tegen doen als men echt ten koste van alles je wagen wil vandaliseren... Echter je moet het altijd 'moeilijk' maken... Hetzelfde gegeven : waarom doe je de deur van je woning op slot? Waarom eventueel een veiligheidsslot? (zelfs een veiligheidsslot kan door een pro heel snel geopend worden MAAR kost hem 4 tot 5x de tijd tov een gewoon dus zal hij eerder de buur viseren die een gewoon slot heeft omdat langer stilstaan werken aan het slot resulteert in grotere pakkans (zelfde met je wagen dus)) -- de vergelijking is natuurlijk niet helemaal hetzelfde maar als je laadpunt gewoon te openen is dan is het nog makkelijker om tijdens het voorbij wandelen snel je kauwgom er in te smeren (en dat is toch zo tof om doen nietwaar... .... ......)

• kdeboois
Jausie schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:13:
[...]

Met een afgebroken spiegel kan ik na wat geknutsel met ducktape prima weer op pad. Met een onbruikbare laadpoort ben je verder van huis.

• Jausie
kdeboois schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:05:
[...]

Met een afgebroken spiegel kan ik na wat geknutsel met ducktape prima weer op pad. Met een onbruikbare laadpoort ben je verder van huis.
Ja, net zo ver van huis als dat de laadpoort niet meer open gaat omdat de vergrendeling niet meer werkt ;-) waar de hele discussie om was begonnen.... Ik vroeg me gewoon af waarom men de laadpoort wil vergrendelen en het antwoord is me duidelijk; vandalisme. Prima argument en het is jammerlijk dat we hier rekening mee moeten houden. Ik woon buiten de randstad en grote steden en heb gelukkig (nog) geen last van dit soort praltijken, dus stond er niet bij stil....

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-05 23:12
Jausie schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:19:
[...]

Ja, net zo ver van huis als dat de laadpoort niet meer open gaat omdat de vergrendeling niet meer werkt ;-) waar de hele discussie om was begonnen.... Ik vroeg me gewoon af waarom men de laadpoort wil vergrendelen en het antwoord is me duidelijk; vandalisme. Prima argument en het is jammerlijk dat we hier rekening mee moeten houden. Ik woon buiten de randstad en grote steden en heb gelukkig (nog) geen last van dit soort praltijken, dus stond er niet bij stil....
Wanneer is je wagen gebouwd?
Als ik het goed heb , zou het om een slecht onderdeel gaan dat moet vervangen worden en nu standaar geplaatst wordt bij nieuwe wagens.
Ik weet alleen niet of dit 100% waar is en vanaf wanneer dit dan zo zou zijn

• kdeboois
@Jausie woon in Amsterdam Nieuw West en heb in 12 jaar EV rijden nog nooit een probleem gehad, maar vraag een laadpaal op een verkeerde plek aan, waar dan ook in NL en je zal gedoe hebben.

• Frank-33
Vandaag heeft de dealer gebeld met de mededeling dat de auto net is binnen gekomen.
Ga vanmiddag maar even langs om te kijken of er alle opties erop zitten.
Direct een afspraak gemaakt om de auto af te leveren.
Dat gaat maandag gebeuren (onder voorbehoud dat het kenteken binnen is)

Heeft iemand een advies voor een goede verzekeringsmaatschappij?

• Groengroen
Jausie schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:19:
[...]

Ja, net zo ver van huis als dat de laadpoort niet meer open gaat omdat de vergrendeling niet meer werkt ;-) waar de hele discussie om was begonnen....
Nou, vergrendelen heeft er dus niet zoveel mee te maken, verwacht ik. Gaat om het handmatig openduwen van de poort, ook als 'ie ontgrendeld is.
Frank-33 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:09:
Vandaag heeft de dealer gebeld met de mededeling dat de auto net is binnen is gekomen.
Ga vanmiddag maar even langs om te kijken of er alle opties erop zitten.
Direct een afspraak gemaakt om de auto af te leveren.
Dat gaat maandag gebeuren (onder voorbehoud dat het kenteken binnen is)
Lekker man, veel plezier! En maandag is ook echt wel vlot, volgens mij!

[Voor 36% gewijzigd door Groengroen op 26-04-2023 13:52]

• Frank-33
[/quote]

Ja inderdaad.
Maar ik ben ook erg tevreden over de dealer/verkoper Dubbelsteyn.

https://www.dubbelsteyn.nl/bmw/contact/numansdorp/

Het gaat daar allemaal erg gemoedelijk en prettig.

• Greendyk
BMWi4 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:50:
[...]

Ik merkte bij een lange afstand ingeven dat hij wel heel veel laadstops ging plannen en daarna aangepast met welk percentage ik wil aankomen bij laadpaal.
Nu geef ik bijvoorbeeld route Milaan aan en daarna knop laden en daarna kan je kiezen uit bijvoorbeeld laden op route en daar ook aangeven om alleen de snelladers te pakken. Ik geef ook nog aan dat ik alleen bij Ionity wil laden omdat volgens mij dat de goedkoopste is omdat we een BMW card hebben.
Als je de laadstop als tussenstop ingeeft dan gaat hij automatisch voorverwarmen.
Ik heb nog niet gevonden hoe je alleen Ionity kan aangeven, ben benieuwd hoe dat jou gelukt is

• Zipsop
  • Niet online
Frank-33 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:15:
[/quote]

Ja inderdaad.
Maar ik ben ook erg tevreden over de dealer/verkoper Dubbelsteyn.

https://www.dubbelsteyn.nl/bmw/contact/numansdorp/

Het gaat daar allemaal erg gemoedelijk en prettig.
Jup, ik mag mijne maandag in Dordrecht ophalen ;-)

• Marcher
Greendyk schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:52:
[...]

Ik heb nog niet gevonden hoe je alleen Ionity kan aangeven, ben benieuwd hoe dat jou gelukt is
kan helaas nog niet , maandag van BE naar Praag CZ gereden, enkel bij Ionity geladen. Vooraf via ABRP - waar je wel je preferentie voor (alleen) Ionity kan opgeven - de route laten plannen, en daarna deze lijst als laadadressen gebruikt, via de NAV dan ingeven of via de app doorsturen. Klein beetje omslachtig, maar het werkt prima ! 8)

• Groengroen
Zipsop schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:40:
[...]

Nice! Ook veel plezier, fijn als het einde van het wachten zo concreet in zicht is 😉.

Ik verwacht elk moment een belletje dat de mijne ook bij de dealer is gearriveerd, hij is op 6 april geproduceerd en zou ‘onderweg naar de dealer’ zijn sinds vorige week.

• Greendyk
Marcher schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:46:
[...]

kan helaas nog niet , maandag van BE naar Praag CZ gereden, enkel bij Ionity geladen. Vooraf via ABRP - waar je wel je preferentie voor (alleen) Ionity kan opgeven - de route laten plannen, en daarna deze lijst als laadadressen gebruikt, via de NAV dan ingeven of via de app doorsturen. Klein beetje omslachtig, maar het werkt prima ! 8)
Dank, inderdaad wat omslachtig van idrive maar ik ga het zo doen

• Frank-33
[...]

Is bij jou het kenteken al bekend?
Waar ga je de auto verzekeren?

• Greendyk
Frank-33 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:50:
[...]

Verzekeringstip: Univé

• R-Giskard
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-05 17:30
Besteld 03/2022, op te halen binnen 2 weken bij de dealer. (BE)

• Zipsop
  • Niet online
Frank-33 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:50:
[...]

Leasebak dus dat mag de leasemaatschappij regelen ;-)

Kenteken nog niet bij mij bekend, ben de RDW opendata daar nu elke avond voor aan het uitpluizen als tijd verdrijf. Kan er nog niet heel veel chocolade van maken de catalogus prijs die ik verwacht is nog niet te zien. Maar ook wat er langs komt kan ik niet zo 123 plaatsen.

Heb al al ff in het USA TiS systeem zitten kijken met mijn vin, even 32dollar stuk slaan, maar daar al wel gezien dat ie er daadwerkelijk fysiek is en dat ze de PDI al gedaan hebben.

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:36
Grappig, dit is zo een beetje de meest incompetente verzekeraar die ik ooit heb meegemaakt. Loop er zelf iig met een grote boog om heen.

• LTD-i4
[...]

Ik ook binnenkort! Misschien kan je ze nog even chasen voor mij ;-).

• Zipsop
  • Niet online
LTD-i4 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:36:
[...]

Ik ook binnenkort! Misschien kan je ze nog even chasen voor mij ;-).
Als hij begin deze maand gemaakt is heb je kans dat hij er al is. Zijn er een behoorlijk aantal bij gekomen de afgelopen paar dagen. Lijkt haast een specifieke Nederland wave met een aantal Individual kleuren die bij elkaar gezet zijn.

Heb net met de RDW open data update waarschijnlijk ook mijn kenteken gevonden, iig catalogus prijs die spot on is wat ik verwacht.

• LTD-i4
Zipsop schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:48:
[...]

Als hij begin deze maand gemaakt is heb je kans dat hij er al is. Zijn er een behoorlijk aantal bij gekomen de afgelopen paar dagen. Lijkt haast een specifieke Nederland wave met een aantal Individual kleuren die bij elkaar gezet zijn.

Heb net met de RDW open data update waarschijnlijk ook mijn kenteken gevonden, iig catalogus prijs die spot on is wat ik verwacht.
Helaas niet. Op 11-4 was er nog geen VIN en sinds maandag (of ergens daarvoor) wel.

Nog even geduld..

• Greendyk
Lukosje schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:31:
[...]

Grappig, dit is zo een beetje de meest incompetente verzekeraar die ik ooit heb meegemaakt. Loop er zelf iig met een grote boog om heen.
Zo heeft iedereen z’n eigen ervaring, mijn n=1 is natuurlijk volstrekt onvoldoende maar overall is de waardering (zie Consumentenbond) in orde.

• OJP
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:10

oOo Afgelopen vrijdag was het zover: mijn Mercedes e220d ingeruild voor de i4. Uiteindelijk een jaar moeten wachten tussen de order en uitlevering maar alle opties (+meer) gekregen. De eerste 500km gereden en dik tevreden!

[Voor 14% gewijzigd door OJP op 09-05-2023 06:30]

• JG12
  • Registratie: December 2018
  • Niet online
OJP schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:03:
[Afbeelding]

oOo Afgelopen vrijdag was het zover: mijn Mercedes e220d ingeruild voor de i4. Uiteindelijk een jaar moeten wachten tussen de order en uitlevering maar alle opties (+meer) gekregen. De eerste 500km gereden en dik tevreden!
Proficat, ziet er heel mooi uit. Veel plezier en vele veilige kilometers gewenst!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-05 16:34
Ik heb een beetje een vreemde vraag, maar hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Ben momenteel in de markt voor een nieuwe leasewagen en de i4 is een stevige kanshebber. Echter moet ik momentlee thuis parkeren naast een laag muurtje, waar de deur van mijn huidige wagen net over kan bij het openen.

Zou iemand eens de hoogte van de onderkant van de deur kunnen meten bij de i4? Dus de afstand tussen de grond en de onderste rand...

Kwestie dat ik mij kan voorbereiden op eventueel een andere manier van parkeren zoeken...

• T4rsonis
  • Laatst online: 09-05 20:22
Hoi, ik kom van P2 SRSM. Ik ga zeer binnenkort mijn e40 ophalen. Heb al veel gelezen in dit forum maar zie maar weinig foto's. Ik heb ook de frunk van wokeby op het oog maar mijn vriendin denkt eerder aan een afhaalbare trekhaak met een koffer of fiets om achterop te plaatsen. Koffer variant op trekhaak zou beter zijn voor de luchtstroming dan op het dak? Iemand die dit al heeft gedaan?

• T4rsonis
MrSenne schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:51:

Ben momenteel in de markt voor een nieuwe leasewagen en de i4 is een stevige kanshebber. Echter moet ik momentlee thuis parkeren naast een laag muurtje, waar de deur van mijn huidige wagen net over kan bij het openen.

Zou iemand eens de hoogte van de onderkant van de deur kunnen meten bij de i4? Dus de afstand tussen de grond en de onderste rand...

Kwestie dat ik mij kan voorbereiden op eventueel een andere manier van parkeren zoeken...
Velgenmaat is ook belangrijk denk ik en type banden ivm de wangdikte van de band.

• Quiller
MrSenne schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:51:

Ik vrees er voor ... Niet vergeten dat de wagen achteraan luchtvering heeft en dus na enige tijd 'zakt'...

• Frank-33
Lukosje schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:31:
[...]

Nee het is geen Univé.
Het is NN geworden.
Maandag morgen ophalen in Numansdorp _/-\o_ :)

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:36
Frank-33 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:13:
[...]

Nee het is geen Univé.
Het is NN geworden.
Maandag morgen ophalen in Numansdorp _/-\o_ :)
Have fun!

• Greendyk
Workaholic schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:59:
[...]

Ik kan bevestigen dat ik al ruim een half jaar voor 0,22c bij ALLEEN de ionity laadpalen kan laden in NL.
In NL betaal ik met mijn Ionity plus ook 22 cent maar vandaag in Duitsland 79 cent per KwH. Heeft iemand andere ervaring

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greendyk
Greendyk schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:16:
[...]

In NL betaal ik met mijn Ionity plus ook 22 cent maar vandaag in Duitsland 79 cent per KwH. Heeft iemand andere ervaring
En vandaag nog steeds in Duitsland bij een andere Ionity snellader is het 34 cent, ik kan het niet volgen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greendyk
Greendyk schreef op maandag 1 mei 2023 @ 07:40:
[...]

En vandaag nog steeds in Duitsland bij een andere Ionity snellader is het 34 cent, ik kan het niet volgen
Zie screenshot, onderste is NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcher
had het vorige week ook in Praag, kwam op 90ct uit. Emailtje naar support BMW-charging gestuurd, en volgende ochtend al gecorrigeerd ... CZ is net zoals in DE 35ct met Ionity PLUS abo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greendyk
Marcher schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:53:
[...]

had het vorige week ook in Praag, kwam op 90ct uit. Emailtje naar support BMW-charging gestuurd, en volgende ochtend al gecorrigeerd ... CZ is net zoals in DE 35ct met Ionity PLUS abo.
Dank voor de tip!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05 22:33
Zag toevallig dat de i4 weer goedkoper is geworden?
De configuratie van mijn reeds in bezit zijnde auto was eerst circa 5keuro duurder. Nu nog maar 1.5k ongeveer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:56
Avigoorn schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:39:
Zag toevallig dat de i4 weer goedkoper is geworden?
De configuratie van mijn reeds in bezit zijnde auto was eerst circa 5keuro duurder. Nu nog maar 1.5k ongeveer.
Mijn auto staat nog in bestelling, ik kom elke maand langs bij de dealer om ook na te gaan hoe de prijs zich ontwikkelt. Op basis van wat ik in dit topic lees heb ik hem afgelopen maandag nog gesproken en gevraagd hoe het zit met de "prijsverhoging van 2.5k per juni". Hij geeft aan dat dit in juli is maar dat de exacte prijsverhogingen nog niet bekend zijn. Verder garandeert hij mij dat de waarde van de auto zoals hij vandaag in het systeem staat al inclusief deze verhoging is. Ook bij mij komt het op een meerprijs van ong 1.5k uit (1.3k) vergeleken met mijn bestelling afgelopen november.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fox80
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11:54
RobertMaes schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:53:
[...]

Mijn auto staat nog in bestelling, ik kom elke maand langs bij de dealer om ook na te gaan hoe de prijs zich ontwikkelt. Op basis van wat ik in dit topic lees heb ik hem afgelopen maandag nog gesproken en gevraagd hoe het zit met de "prijsverhoging van 2.5k per juni". Hij geeft aan dat dit in juli is maar dat de exacte prijsverhogingen nog niet bekend zijn. Verder garandeert hij mij dat de waarde van de auto zoals hij vandaag in het systeem staat al inclusief deze verhoging is. Ook bij mij komt het op een meerprijs van ong 1.5k uit (1.3k) vergeleken met mijn bestelling afgelopen november.
Ik vind dat toch een vreemde manier van werken. Je tekent een offerte, maar afhankelijk van hoe snel ze bij BMW werken ga je meer of minder betalen. Ok, in Belgie zijn de levertermijnen misschien van de pot gerukt, maar ik ben tenminste wel zeker van mijn prijs sinds januari 22...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobertMaes
fox80 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:27:
[...]

Ik vind dat toch een vreemde manier van werken. Je tekent een offerte, maar afhankelijk van hoe snel ze bij BMW werken ga je meer of minder betalen. Ok, in Belgie zijn de levertermijnen misschien van de pot gerukt, maar ik ben tenminste wel zeker van mijn prijs sinds januari 22...
Ik denk niet dat je iemand gaat vinden die het niet met je eens is.
Nu gaat het bij mij om lease, en dan komt er nog een extra leuke bijkomstigheid: Je hebt een afname plicht.

Dus:
  • Je besteld een wagen voor een bepaalde prijs
  • De levertijd wordt meermaals uitgesteld
  • Tijdens het wachten gaat de prijs meerdere keren omhoog & wordt de configuratie aangepast. Interieur wijzigt (van schakelpook naar flipper) en er vervallen opties (lendesteun). Hoewel de auto dus steeds minder heeft gaat de prijs toch naar boven.. meer voor minder ;)
  • Je bent verplicht de auto af te nemen
Eerst laten tekenen en dan van alles aanpassen. Op deze manier kan ik ook verkopen. Als ik mijn klanten zo behandel ben ik toch snel klaar.

Dat deze praktijken anno 2023 in Nederland voorkomen is voor mij onbegrijpelijk. Maar het is zoals het is.. Op pannen gaan slaan bij het torentje dan maar? :)

[Voor 5% gewijzigd door RobertMaes op 03-05-2023 10:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:57
RobertMaes schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:31:
[...]

Nu gaat het bij mij om lease, en dan komt er nog een extra leuke bijkomstigheid: Je hebt een afname plicht.

Dus:
  • Tijdens het wachten gaat de prijs meerdere keren omhoog & wordt de configuratie aangepast. Interieur wijzigt (van schakelpook naar flipper) en er vervallen opties (lendesteun). Hoewel de auto dus steeds minder heeft gaat de prijs toch naar boven.. meer voor minder ;)
Eerst laten tekenen en dan van alles aanpassen. Op deze manier kan ik ook verkopen. Als ik mijn klanten zo behandel ben ik toch snel klaar.

Dat deze praktijken anno 2023 in Nederland voorkomen is voor mij onbegrijpelijk. Maar het is zoals het is.. Op pannen gaan slaan bij het torentje dan maar? :)
Dit is inderdaad al decennia de normale gang van zaken. Tot nu toe is dat nooit zo'n probleem geweest, maar nu de levertijden van auto's exploderen is het dat wel geworden.

Overigens klopt je laatste punt niet. Je kunt bij een prijsverhoging wel degelijk de overeenkomst ontbinden, tenminste als de koop onder de voorwaarden van de Bovag tot stand zijn gekomen. Geen idee of dat bij elke BMW dealer zo is (denk het wel), maar bijvoorbeeld Dusseldorp heeft het op z'n site staan.

In die voorwaarden staat onder artikel 4 lid 2: "De verkoper brengt de consument zo snel mogelijk op de hoogte van een prijswijziging en de reden hiervan. Bij een prijsstijging kan de consument de overeenkomst binnen tien dagen ontbinden, tenzij de prijsstijging het gevolg is van een wijziging in een heffing van de overheid."

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:38:
[...]

Dit is inderdaad al decennia de normale gang van zaken. Tot nu toe is dat nooit zo'n probleem geweest, maar nu de levertijden van auto's exploderen is het dat wel geworden.

Overigens klopt je laatste punt niet. Je kunt bij een prijsverhoging wel degelijk de overeenkomst ontbinden, tenminste als de koop onder de voorwaarden van de Bovag tot stand zijn gekomen. Geen idee of dat bij elke BMW dealer zo is (denk het wel), maar bijvoorbeeld Dusseldorp heeft het op z'n site staan.

In die voorwaarden staat onder artikel 4 lid 2: "De verkoper brengt de consument zo snel mogelijk op de hoogte van een prijswijziging en de reden hiervan. Bij een prijsstijging kan de consument de overeenkomst binnen tien dagen ontbinden, tenzij de prijsstijging het gevolg is van een wijziging in een heffing van de overheid."
Als consument wel, maar zakelijke lease is bovag zakelijke voorwaarden.

Daar kan je alleen met een grote wijziging in de levering onderuit. Maar de pakket wijzigingen en lendesteun opties moet je dan echt voor laten komen of dat een grote wijziging is...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMaes
alexbl69 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:38:
[...]

Ging idd om zakelijke lease dus wat Zipsop zegt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noctilucus
RobertMaes schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:31:
[...]

Dus:

Worden die prijswijzigingen ook aan grote professionele klanten zoals leasemaatschappijen doorgerekend?
"Onze" leasemaatschappij had vorig jaar Tesla geschrapt uit het aanbod omdat die geen prijzen bij bestelling konden garanderen en een prijs bij levering hanteerden (dit was nog voor Tesla begon met hun prijsdalingen), vandaar dat ik me afvraag of dat ook voor zo'n klanten geldt.

Of is dat eerder een bizar verschil tussen NL en BE?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMaes
noctilucus schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:39:
[...]

Worden die prijswijzigingen ook aan grote professionele klanten zoals leasemaatschappijen doorgerekend?
"Onze" leasemaatschappij had vorig jaar Tesla geschrapt uit het aanbod omdat die geen prijzen bij bestelling konden garanderen en een prijs bij levering hanteerden (dit was nog voor Tesla begon met hun prijsdalingen), vandaar dat ik me afvraag of dat ook voor zo'n klanten geldt.

Of is dat eerder een bizar verschil tussen NL en BE?
Ze worden gewoon doorberekend aan de leasemaatschappij. Maar goed wat de auto in werkelijkheid kost, hoeveel de leasemaatschappij betaald en/of hoeveel korting ze krijgen is van 0,0 belang.
Je betaald in Nederland namelijk een forse bijtelling (belasting) bovenop je lease wagen en deze is afhankelijk van de fiscale waarde. Deze waarde wordt door de fabrikant bepaald en doorgegeven aan het RDW op moment van kenteken registratie.

Dus al gaven ze de auto gratis, ik zou er als berijder niks aan hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fox80
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11:54
RobertMaes schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:04:
[...]

Ze worden gewoon doorberekend aan de leasemaatschappij. Maar goed wat de auto in werkelijkheid kost, hoeveel de leasemaatschappij betaald en/of hoeveel korting ze krijgen is van 0,0 belang.
Je betaald in Nederland namelijk een forse bijtelling (belasting) bovenop je lease wagen en deze is afhankelijk van de fiscale waarde. Deze waarde wordt door de fabrikant bepaald en doorgegeven aan het RDW op moment van kenteken registratie.

Dus al gaven ze de auto gratis, ik zou er als berijder niks aan hebben.
In Belgie betalen wij ook een voordeel alle aard op een bedrijfswagen. Dat is afhankelijk van cataloguswaarde en CO2 uitstoot. Ik weet wel niet welke waarde cataloguswaarde ze hanteren om dat te berekenen. Op moment van registratie of op moment van bestelling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMaes
fox80 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:19:
[...]

In Belgie betalen wij ook een voordeel alle aard op een bedrijfswagen. Dat is afhankelijk van cataloguswaarde en CO2 uitstoot. Ik weet wel niet welke waarde cataloguswaarde ze hanteren om dat te berekenen. Op moment van registratie of op moment van bestelling.
Weet ik ook niet precies. Weet wel dat de "bijtelling" in België dermate laag is dat de prijsverhogingen waar we het nu over hebben niet echt een grote impact hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pspanter
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 23:36
Jausie schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:38:
Ik laat het getint glas ook achteraf doen. Scheelt weer iets in de leaseprijs en is eenvoudig achteraf te doen. Extra voordeel is dat je ook zelf nog wat kan spelen hoe donker het zou moeten. Persoonlijk vind ik de standaard tint wat de licht.
Hoe is het geworden? Ben bij een bedrijf geweest, maar die wil het niet doen vanwege de donkere randen(rondjes)aan de zijkanten van het raam. Ze zeggen dat het daardoor geen vlak oppervlak is, en er al vrij snel lucht onder gaat komen en los gaat laten cq lelijk gaat worden.
Dus ben benieuwd

• T4rsonis
Ik heb mijn e40 nu 3 dagen en vandaag voor het eerst issues gehad. De standaard navigatie had niet alle wegwerkzaamheden door dus ik dacht laat ik verbinden via Apple Carplay met bluetooth en Waze gebruiken.
Ik had ook de kabel aangesloten zodat ik de telefoon ook kon opladen.
De knoppen op het scherm deden het ineens niet meer. Kon niks meer met de vingers of de idrive controller wijzigen. Ik had bluetooth uitgezet en ook de kabel eruit gehaald maar het was nog steeds "frozen". Toen ik op internet ging kijken hoe ik de idrive controller moest resetten kwam het geluid van het youtube filmpje wonderbaarlijk genoeg gewoon over de speakers van de auto binnen. Terwijl mijn telefoon aangaf dat er helemaal geen verbinding was met de auto.

Na 30 seconden de geluidsknop ingedrukt te houden (wat best lang is als je erop wacht), ging de boel resetten en daarna was het euvel verholpen.

Verder ben ik echt reuze tevreden met de wegligging en de acceleratie! Het is echt een hele stille auto vergeleken met de PS2 die ik hiervoor had.

• OJP
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:10
Pspanter schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:33:
[...]

Hoe is het geworden? Ben bij een bedrijf geweest, maar die wil het niet doen vanwege de donkere randen(rondjes)aan de zijkanten van het raam. Ze zeggen dat het daardoor geen vlak oppervlak is, en er al vrij snel lucht onder gaat komen en los gaat laten cq lelijk gaat worden.
Dus ben benieuwd
Ik heb ook geïnformeerd (bij een bedrijf waar ik al 2x eerder dit heb laten doen). Zij doen het wel, ook veel op de 6 serie. Het is wat meer werk dan normaal omdat ze de folie anders moeten afwerken (o.a. op de randen). Ze geven er wel gewoon 5 jaar garantie op. Ik heb eventueel adres wel (en prijzen). Bij mij wordt het volgende week aangebracht.

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 19:57
Mijn auto wordt in juni verwacht bij de dealer. Hij blijft volhouden dat Comfort Access geleverd wordt ZONDER de "voetpedaal" van de achterklep. Is er iemand die recent een i4 geleverd heeft gekregen met Comfort Access? Zit daar die "voetpedaal" inderdaad niet op?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:42
[...]

Dus ben benieuwd

Bij mij laat na 1 jaar niets los.
Laten plakken bij Luna in Eindhoven.

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-05 09:44
tpas schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:41:
Mijn auto wordt in juni verwacht bij de dealer. Hij blijft volhouden dat Comfort Access geleverd wordt ZONDER de "voetpedaal" van de achterklep. Is er iemand die recent een i4 geleverd heeft gekregen met Comfort Access? Zit daar die "voetpedaal" inderdaad niet op?
Die zit er hier idd niet op; comfort access op de deuren wel.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Milton1 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:53:
[...]

Die zit er hier idd niet op; comfort access op de deuren wel.
Je mist er weinig aan. Ik heb al een aantal keren als een soort mislukte gabber Piet met zowel links als rechts een zware Albert Heijn tas achter die auto staan dansen zonder dat ie open ging. Ik zet er voortaan gewoon 1tje even op de grond en maak handmatig die achterklep open.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
tpas schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:41:
Ik heb mijne afgelopen maandag opgehaald, productie 5 april en hij zit er gewoon op en werkt prima.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:26
Hydraulic schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:10:
[...]

Bij mij laat na 1 jaar niets los.
Laten plakken bij Luna in Eindhoven.
Kostda?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:42

Prijzen zijn inclusief DOT-Matrix behandeling en 10 jaar garantie
Ik heb ook nog een band bij de voorruit laten plaatsen. Weet effe niet meer wat dat extra was. Af fabriek is goedkoper, maar mijn budget was op...

[Voor 6% gewijzigd door Hydraulic op 04-05-2023 14:01]

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:00
Zipsop schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:46:
[...]

Als consument wel, maar zakelijke lease is bovag zakelijke voorwaarden.

Daar kan je alleen met een grote wijziging in de levering onderuit. Maar de pakket wijzigingen en lendesteun opties moet je dan echt voor laten komen of dat een grote wijziging is...
Ja hoe zit het nou precies met die lendesteun? Weet iemand daar iets meer van? Ze gaven bij mij aan dat die optie is "vervangen" door de in breedte verstelbare rugleuning die standaard aangevinkt wordt bij lederen bekleding. Die had ik dus al.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jausie
[...]

Dus ben benieuwd
Bij mij is het mooi geworden. Geen probleem met de donkere randen of zo. Zit er nog niet zo heel lang op maar ik denk niet dat het los gaan laten o.i.d.

• RobertMaes
Cinemaskoop schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:09:
[...]

Ja hoe zit het nou precies met die lendesteun? Weet iemand daar iets meer van? Ze gaven bij mij aan dat die optie is "vervangen" door de in breedte verstelbare rugleuning die standaard aangevinkt wordt bij lederen bekleding. Die had ik dus al.
Alleen dat hij niet meer geleverd kan worden. Iets met de toeleverancier..

• Zipsop
  • Niet online
Ik heb de M-Sport stoelen daar zitten ze er standaard op beide.

Maar de Juni 2023 prijslijst staat de optie nog steeds in, dus zou het de dealer gewoon vragen of ze hem nog kunnen toevoegen.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:42
Mijn dealer gaf vorige week aan dat op het moment alle opties weer te bestellen zijn, behalve de Active Protection (gordelspanners).

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Quiller
Apache4u schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:57:
[...]
Je mist er weinig aan. Ik heb al een aantal keren als een soort mislukte gabber Piet met zowel links als rechts een zware Albert Heijn tas achter die auto staan dansen zonder dat ie open ging. Ik zet er voortaan gewoon 1tje even op de grond en maak handmatig die achterklep open.
Das omdat je het verkeerd doet. Centraal (logo) achter de koffer (ongeveer op een halve meter afstand)en gewoon een kick voorwaarts (niet tot tegen de bumper) en snel terug trekken. Werkt altijd bij mij. (bij bmw beweerden ze dat het links rechts bewegen is maar via een youtuber vernomen dat dit NIET werkt. Het moet wel degelijk een voorwaartse kick kort en krachtig zijn)

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:47
Werkt dit ook als je de telefoon als sleutel gebruikt?

• Zipsop
  • Niet online
NemeSiS-7 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:36:
Nee je moet de gewone sleutel bij je hebben.
Die werkt zo ie zo niet echt contactloos dus dan kan je net zo goed op het knopje drukken ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 15:08
NemeSiS-7 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:36:
Volgens mij niet. Je moet om de auto te openen met je telefoon ook je telefoon tegen de deurklink aan houden. Je kan 'm niet in je zak laten zitten en dan de deur open doen. Dat kan met de sleutel wel.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:56
Heeft er nog iemand tips voor de configurator?
Ik probeer een prijsindicatie te krijgen voor de 35 en 40 (verschil), maar elke keer als ik iets wil toevoegen krijg je zo'n popup met wat erbij komt, eraf gaat, onderdeel van pakket, en opeens duizenden euro's verschil (terwijl ik alleen maar een interieur sierlijstje aanklikte).
Na een avondje klikken op de Tesla website heb ik zo'n beetje alle prijzen van alle mogelijke combinaties (minder opties, I know). Maar dan lijkt dit echt een draak van een website en compleet ontransparant.

Als ik helemaal niks extra's aanklik zit er iets meer dan 3k verschil tussen de 35 en 40, lijkt me eerlijk gezegd al een nobrainer om voor de 40 te gaan, maar zitten er bij de 40 ook standaard al meer opties?

PS: ik vind de Tesla M3 niet zo praktisch, de MY wel, maar kost heel wat meer en is (ook) niet moeders mooiste.
Voor het geld van een MY long range heb ik ook bijna een i4 (afhankelijk van de opties).

[Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 04-05-2023 22:47]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
mitsumark schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:45:
Heeft er nog iemand tips voor de configurator?
Ik probeer een prijsindicatie te krijgen voor de 35 en 40 (verschil), maar elke keer als ik iets wil toevoegen krijg je zo'n popup met wat erbij komt, eraf gaat, onderdeel van pakket, en opeens duizenden euro's verschil (terwijl ik alleen maar een interieur sierlijstje aanklikte).
Na een avondje klikken op de Tesla website heb ik zo'n beetje alle prijzen van alle mogelijke combinaties (minder opties, I know). Maar dan lijkt dit echt een draak van een website en compleet ontransparant.

Als ik helemaal niks extra's aanklik zit er iets meer dan 3k verschil tussen de 35 en 40, lijkt me eerlijk gezegd al een nobrainer om voor de 40 te gaan, maar zitten er bij de 40 ook standaard al meer opties?

PS: ik vind de Tesla M3 niet zo praktisch, de MY wel, maar kost heel wat meer en is (ook) niet moeders mooiste.
Voor het geld van een MY long range heb ik ook bijna een i4 (afhankelijk van de opties).
Eerst in de PDF prijslijst kijken met wat gebundeld is in een pakket.

Verschil tussen een e35 en e40 is bijna 6000 euro, (Vanaf levering juni in Nederland) en de e40 heeft als extra iets meer vermogen, grotere accu en sneller laden. Rest is in de basis het zelfde.
Pagina: 1 ... 60 ... 63 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee