Acties:
  • +4Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-05 07:35
Quiller schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:32:
[...]

Das omdat je het verkeerd doet. Centraal (logo) achter de koffer (ongeveer op een halve meter afstand)en gewoon een kick voorwaarts (niet tot tegen de bumper) en snel terug trekken. Werkt altijd bij mij. (bij bmw beweerden ze dat het links rechts bewegen is maar via een youtuber vernomen dat dit NIET werkt. Het moet wel degelijk een voorwaartse kick kort en krachtig zijn)
voorwaartse kick idd, werkt meestal altijd. 1 enkele keer moet ik 2 keer schoppen
Dealer had t mij ook verkeerd verteld hoor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LTD-i4
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 00:51
Zipsop schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:11:
[...]

Ik heb mijne afgelopen maandag opgehaald, productie 5 april en hij zit er gewoon op en werkt prima.
Weet jij toevallig wanneer die vn jou op kenteken is gezet? Die van mij is 2 mei geproduceerd, dus wordt nog even spannend zo..

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
LTD-i4 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:59:
[...]

Weet jij toevallig wanneer die vn jou op kenteken is gezet? Die van mij is 2 mei geproduceerd, dus wordt nog even spannend zo..
25-4 kenteken, 1-5 op naam. De kenteken datum pakt de catalogus prijs tegenwoordig.

Ik zal vandaag mijn RDW opendata filters voor alle i4 modellen wel even publiek zetten, daar zie je hem al sneller naar boven komen.

eDrive40 https://opendata.rdw.nl/V...p-kenteken-2023/jwvt-xbh3
eDrive35 https://opendata.rdw.nl/V...p-kenteken-2023/wp3q-dhis
M50 https://opendata.rdw.nl/V...p-kenteken-2023/6329-drip

Als je op view data klikt krijg je een lijst met de nieuwste met een kenteken, op basis van kleur en catalogusprijs die je verwacht kan je dan een schatting maken of ie er al is.

[Voor 34% gewijzigd door Zipsop op 05-05-2023 11:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LTD-i4
  • Laatst online: 00:51
Zipsop schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:14:
[...]

25-4 kenteken, 1-5 op naam. De kenteken datum pakt de catalogus prijs tegenwoordig.

Ik zal vandaag mijn RDW opendata filters voor alle i4 modellen wel even publiek zetten, daar zie je hem al sneller naar boven komen.

eDrive40 https://opendata.rdw.nl/V...p-kenteken-2023/jwvt-xbh3
eDrive35 https://opendata.rdw.nl/V...p-kenteken-2023/wp3q-dhis
M50 https://opendata.rdw.nl/V...p-kenteken-2023/6329-drip

Als je op view data klikt krijg je een lijst met de nieuwste met een kenteken, op basis van kleur en catalogusprijs die je verwacht kan je dan een schatting maken of ie er al is.
Zit dus normaal ongv 3 weken tussen productiedatum en op kenteken zetten. Hopen dat ie dan op tijd is.

Thanks voor de links! Kan ik lekker mn tijd verdoen met meerdere keren per dag die site f5’en ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
LTD-i4 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:31:
[...]

Zit dus normaal ongv 3 weken tussen productiedatum en op kenteken zetten. Hopen dat ie dan op tijd is.

Thanks voor de links! Kan ik lekker mn tijd verdoen met meerdere keren per dag die site f5’en ;-)
In tegenstelling tot de kenteken tracker op de RDW site refreshed deze data maar een keer per dag, eigens later op de avond vaak.

Acties:
  • +15Henk 'm!

• Ronaldalexander
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-05 22:18
Altijd leuk om wat foto’s te maken 😎

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fox80
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17:23
Misschien je kenteken onleesbaar maken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 15:08
fox80 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:20:
opendata.rdw.nl kan je toch alles lezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:42
Inderdaad, plakband er op. Nooit meer boetes. Ideaal. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ronaldalexander
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-05 22:18
Dan zou ik ook zonder kenteken moeten rondrijden 7(8)7

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:15
Eindelijk kunnen afhalen:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05 22:33

Acties:
  • 0Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:15
Vanmiddag een proefrit gemaakt in de i4. Erg fijne auto, ik vond de stoelen alleen niet erg lekker zitten (m sportstoelen, was een dikke m50).

Het verbruik was ook fors. Had 35 km gereden (rustig) en volgens de boordcomputer was het verbruik 19.7 kwh / 100 km. Natuurlijk regende het, dus het kan wat higer zijn, maar de terugweg in mijn ioniq was gewoon 13 kwh / 100 km.

Heb in de showroom nog in de gewone lederen stoelen gezeten, dat was al fijner, maar nog net niet. Kan ook zijn dat ik gewoon even moet wennen. Bedacht me dat ik nog nooit eerder in een BMW heb gereden. Ben tot nu toe niet verder gekomen dan een passat.

De kofferbak viel me alleszins mee. Ben eigenlijk in de markt voor een elektrische station, maar die zijn er nog niet. Het lastige is dat ik wil wachten tot mij ioniq uit de bijtelling loopt (4% tot eind van het jaar) maar dat de vakantieauto (golf station) ook een keer geupdate moet worden. Keuzes keuzes.

Nou ja, binnenkort nog een keer in een proefrit in een Ioniq 6 en misschien ook nog een keer een Enyaq ( maar daar zou ik dan ook weer willen wachten tot de nieuwe ID7 motor erin ligt). De i4 heeft in ieder geval een goede indruk achter gelaten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-05 23:47
Vorige week is mijn I4 35 besteld. Naar verwachting productie in week 42 maar volgens mijn dealer mogelijk eerder door een toegekend productieslot.
Heb wel een productie nummer maar nog geen VIN. Weten jullie wanneer of hoe lang na besteldatum een VIN wordt toegekend?
Kan ik al iets met een productienummer?
Dank!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
FW423130 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 10:32:
Vorige week is mijn I4 35 besteld. Naar verwachting productie in week 42 maar volgens mijn dealer mogelijk eerder door een toegekend productieslot.
Heb wel een productie nummer maar nog geen VIN. Weten jullie wanneer of hoe lang na besteldatum een VIN wordt toegekend?
Kan ik al iets met een productienummer?
Dank!
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71080116 zoek eens op VIN in dit topic staat een hoop over geschreven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13:36
Het viel me gisteren ineens op dat er een aantal “vlekken” zitten, achter het glas van mijn scherm.

Iemand een idee hoe dit kan? Ik veeg mijn scherm altijd alleen schoon met een zacht doekje, kom er niet met schoonmaakspullen op.. 😕

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:42
Weet iemand een goede oplossing voor de verschuivende matten achter. Uitstappen zonder dat ze flink verschuiven is bijna niet mogelijk. En de bijrijders laten het lekker zo liggen ;(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13:36
Hydraulic schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 11:55:
Weet iemand een goede oplossing voor de verschuivende matten achter. Uitstappen zonder dat ze flink verschuiven is bijna niet mogelijk. En de bijrijders laten het lekker zo liggen ;(
Geen mensen meer meenemen, achterin 😏

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
filipy23 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 00:01:
Vanmiddag een proefrit gemaakt in de i4. Erg fijne auto, ik vond de stoelen alleen niet erg lekker zitten (m sportstoelen, was een dikke m50).

Het verbruik was ook fors. Had 35 km gereden (rustig) en volgens de boordcomputer was het verbruik 19.7 kwh / 100 km. Natuurlijk regende het, dus het kan wat higer zijn, maar de terugweg in mijn ioniq was gewoon 13 kwh / 100 km.

Heb in de showroom nog in de gewone lederen stoelen gezeten, dat was al fijner, maar nog net niet. Kan ook zijn dat ik gewoon even moet wennen. Bedacht me dat ik nog nooit eerder in een BMW heb gereden. Ben tot nu toe niet verder gekomen dan een passat.

De kofferbak viel me alleszins mee. Ben eigenlijk in de markt voor een elektrische station, maar die zijn er nog niet. Het lastige is dat ik wil wachten tot mij ioniq uit de bijtelling loopt (4% tot eind van het jaar) maar dat de vakantieauto (golf station) ook een keer geupdate moet worden. Keuzes keuzes.

Nou ja, binnenkort nog een keer in een proefrit in een Ioniq 6 en misschien ook nog een keer een Enyaq ( maar daar zou ik dan ook weer willen wachten tot de nieuwe ID7 motor erin ligt). De i4 heeft in ieder geval een goede indruk achter gelaten.
Afhankelijk wat voor velgen er onder die M50 zaten is dat precies of beter dan WLTP verbruik maar ik weet niet wat je had verwacht.

Er is niets zo persoonlijks als stoelen, en daar moet je ook wel even goed de tijd voor nemen deze in te stellen.
Ik heb er al 600k km op zitten in de gewone BMW sport stoelen en ben nu voor de m-sport gegaan omdat die heerlijk steun geven, en ook zeker de lende steun hebben.

Ik zou ook zeker dan even met een eDrive35 of 40 gaan rijden gezien je referentie kader, die rijden toch wel anders en een stukje zuiniger.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:46
@filipy23 Het afstellen van de M-sportstoelen vergt echt ervaring en tijd. Dat doe je niet met een proefrit (harder, zachter, lendensteun, ... ... ...) -- Eens afgesteld zitten ze effectief beter dan de gewone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:15
Zipsop schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 16:01:
[...]
Afhankelijk wat voor velgen er onder die M50 zaten is dat precies of beter dan WLTP verbruik maar ik weet niet wat je had verwacht.

Er is niets zo persoonlijks als stoelen, en daar moet je ook wel even goed de tijd voor nemen deze in te stellen.
Ik heb er al 600k km op zitten in de gewone BMW sport stoelen en ben nu voor de m-sport gegaan omdat die heerlijk steun geven, en ook zeker de lende steun hebben.

Ik zou ook zeker dan even met een eDrive35 of 40 gaan rijden gezien je referentie kader, die rijden toch wel anders en een stukje zuiniger.
Ja, er zaten 20 inch jetsers onder, dat was ik even vergeten. De dealer had helaas geen 40 staan, dus die kon ik niet proberen. Ik zie inderdaad die eDrive 40 zo een 10% zuiniger is en met ietwat aerodynamischere velgen denk ik dat je inderdaad zo naar de 16-17 KwH gaat. Ik neem een tweede proefrit zeker in overweging.
Quiller schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 17:21:
@filipy23 Het afstellen van de M-sportstoelen vergt echt ervaring en tijd. Dat doe je niet met een proefrit (harder, zachter, lendensteun, ... ... ...) -- Eens afgesteld zitten ze effectief beter dan de gewone.
Ik wist niet dat je die stoelen verder kon afstellen. Ik had wel een opmerking richting de dealer gemaakt dat de stoelen echt niet lekker zaten, en toen zij hij: dan moet je maar gewone stoelen nemen. Hoe werkt dat afstellen precies? De rugleuning zat prima, maar in het zitvlak had ik het idee dat hij te smal was. Kun je dat op een of andere manier verstellen? Dan probeer ik dat eventueel bij een volgende proefrit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frank-33
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:10
Vandaag even op en neer naar Schiphol. Verbruik makkelijk onder de 18 Kwh/100km en dan nog met wat koffers en 4 personen. Dat viel me niet tegen voor een M50.
Snelladen ging erg goed. Even 210 kw voorbij zien komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quiller
filipy23 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 19:54:
[...]

[...]

Ik wist niet dat je die stoelen verder kon afstellen. Ik had wel een opmerking richting de dealer gemaakt dat de stoelen echt niet lekker zaten, en toen zij hij: dan moet je maar gewone stoelen nemen. Hoe werkt dat afstellen precies? De rugleuning zat prima, maar in het zitvlak had ik het idee dat hij te smal was. Kun je dat op een of andere manier verstellen? Dan probeer ik dat eventueel bij een volgende proefrit.
Buiten de gewone duidelijke knoppen heb je ook nog 'platte' knoppen die eerst niet opvallen (ik had ze ook eerst gemist en bij mij was de rugleuning toen ook te smal, maar mijn vrouw was (als rugpatient) lyrisch over de stoelen ... Bleek na anderhalve maand dat zij die van dag 1 juist had afgesteld... Sindsdien (ze heeft het me getoond) zit ik meer dan perfect ... Wat mij betreft beste autostoel die ik ooit had. De instellingen zijn enorm ruim. -- Bij momenten krijg ik de indruk dat de BMW dealers hun eigen product niet kennen (sensor om de koffer te openen, afstelling stoel etc...)

[Voor 6% gewijzigd door Quiller op 06-05-2023 22:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Myaimistrue
filipy23 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 19:54:
[...]

Ja, er zaten 20 inch jetsers onder, dat was ik even vergeten. De dealer had helaas geen 40 staan, dus die kon ik niet proberen. Ik zie inderdaad die eDrive 40 zo een 10% zuiniger is en met ietwat aerodynamischere velgen denk ik dat je inderdaad zo naar de 16-17 KwH gaat. Ik neem een tweede proefrit zeker in overweging.

[...]

Je kunt op de configurator zien wat het WLTP bereik is volgens de configuratie die je kiest. Een eDrive 40 start vanaf 16.1 Kwh/100km, rijbereik 590km, een M heeft in sommige configuraties een WLTP verbruik van meer dan 22Kwh/100km en een rijbereik van nauwelijks 420km. Dan ben je wel bijna 100K€ kwijt ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:46
Why?

Ik begrijp dat mensen het doen om niet getraceerd kunnen worden, maar dan zou je altijd je kenteken moeten afschermen. Kentekens van vreemden zou je niet moeten laten zien om hun privacy te beschermen. Dat je opeens je partner de auto op de boulevard van een random kustplaats ziet staan, terwijl je zei dat je naar noord-oost Groningen ging.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobbieHifi
Frank-33 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 22:02:
Vandaag even op en neer naar Schiphol. Verbruik makkelijk onder de 18 Kwh/100km en dan nog met wat koffers en 4 personen. Dat viel me niet tegen voor een M50.
Snelladen ging erg goed. Even 210 kw voorbij zien komen.
Het was ook ideaal weer. Zelf ree ik met een e40 15 kWh/100km met drie personen op zaterdag.
Maarja heb dan helaas ook een pak minder vermogen onder het pedaal zitten. Voor 500pk is die 18 echt goed.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RobbieHifi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:30:
[...]

Why?

Ik begrijp dat mensen het doen om niet getraceerd kunnen worden, maar dan zou je altijd je kenteken moeten afschermen. Kentekens van vreemden zou je niet moeten laten zien om hun privacy te beschermen. Dat je opeens je partner de auto op de boulevard van een random kustplaats ziet staan, terwijl je zei dat je naar noord-oost Groningen ging.
Traceren is niet het ding. Feit is dat als iemand een geldig kenteken van een bepaald type auto + kleur nodig heeft om platen te vervalsen makkelijker bij jouw kenteken uit kan komen. Er zijn nog 1001 andere manieren natuurlijk om een geldige combi auto/kenteken te vinden, maar goed, dit is er eentje van.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Quiller
Zojuist mijn meest zuinig ritje tot nogtoe gereden (gewoon met verkeer mee, klimaat op 20 wel banen 30, 50 en 70) 13,5kwh / 100km 40,5 km

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paashaas25
  • Laatst online: 27-05 11:14
Quiller schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:49:
Zojuist mijn Frunk voor de i4 (van wokeby) geleverd... Moet zeggen de kwaliteit lijkt me meer dan in orde (installatie instructies erg duidelijk ook) ... Jammer dat het geregeld regent vandaag :p
@Quiller
Hoe bevalt de frunk nu je ‘m wat langer hebt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobbieHifi
Quiller schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:32:
Zojuist mijn meest zuinig ritje tot nogtoe gereden (gewoon met verkeer mee, klimaat op 20 wel banen 30, 50 en 70) 13,5kwh / 100km 40,5 km[Afbeelding]
Echt zuinig, zo ver kom ik niet niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MichaelC165
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 26-05 12:48
Knetter deze verbruikscijfers! Benieuwd hoe het bij mij zal zijn als die ooit eens geleverd raakt...
Mijn pa geraakt amper onder de 26kwh/100km met zijn Taycan.
Niet dat ik veel om het verbruik geef (anders was ik ook niet voor de M50 met 20" 285s gegaan O-)), voor die handvol keren op een jaar dat het van belang gaat zijn, maar toch... Impressive.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mdebest
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-05 07:09
Ik verzamel 1/43 modelauto's van alle auto's die ik ooit heb gereden. Nu ga ik vanmiddag mijn i4 M50 ophalen, maar ik online nergens een 1/43 variant vinden. De M4 is wel te vinden, maar dat is een tweedeurs. De 4 Grand Coupe kan ik alleen in de oude uitvoering vinden, dus niet met de grote grill. Heeft iemand een idee waar ik een exemplaar kan vinden? Kleur maakt niet uit. De dealer heeft hem niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Ik zit nu na zn 1800km met de M50 op 18,5 kWh/100km incl 10min 220 op de Oberhausen Straight, en dan gaat het snel ;-)

Maar gewoon 85 km woon werk snelweg rit is 16,2 kWh/100km wat ruim boven verwachting is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MichaelC165
mdebest schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:51:
Ik verzamel 1/43 modelauto's van alle auto's die ik ooit heb gereden. Nu ga ik vanmiddag mijn i4 M50 ophalen, maar ik online nergens een 1/43 variant vinden. De M4 is wel te vinden, maar dat is een tweedeurs. De 4 Grand Coupe kan ik alleen in de oude uitvoering vinden, dus niet met de grote grill. Heeft iemand een idee waar ik een exemplaar kan vinden? Kleur maakt niet uit. De dealer heeft hem niet.
Komt vanzelf nog wel. De i4 (M50) is populair genoeg op het internet om zeker te zijn dat daar nog wel een model van uitkomt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-05 12:17
Heeft er iemand een idee hoe je de audio bron instelt bij het instappen?

Wanneer ik instap, gaat hij naar de radio (meestal laatst gekozen zender, maar ook niet altijd), wanneer ik begin te rijden valt het geluid uit en moet ik opnieuw de bron selecteren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quiller
Paashaas25 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:44:
[...]
@Quiller
Hoe bevalt de frunk nu je ‘m wat langer hebt?
We hebben er er al zaken ingelegd waardoor ondermeer de ruimte naast de bass (harman kardon) vrijgekomen is... De kabels houden we voorlopig in de koffer omdat, de bedoeling is om deze in de frunk te steken bij reizen.
Betreffende de frunk zelf : ik blijf er erg tevreden over, ik ondervind geen enkele hinder, tot hiertoe nog geen vocht, opslagplaats heb je nooit genoeg :p. -- Tevens ik heb er al eens een dekentje terug uitgehaald onderweg voor de hond en dat is geen enkel probleem (makkelijk te openen, de originele afdekking ligt er bovenop maar vooraan niet meer vastgeklikt dus die haal je vooraan gewoon 30-40cm omhoog en je kan overal aan zonder hem effectief te moeten verwijderen) etc.

Mocht ik hem niet hebben ik zou hem direct terug kopen. Misser van BMW dat ze dit niet standaard ingebouwd hebben bij zo een wagen!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quiller
RobbieHifi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 23:02:
[...]

Echt zuinig, zo ver kom ik niet niet
Welke wielen heb je (ik heb 18") -- btw in de juiste (weers)omstandigheden moet jij dat ook kunnen halen zonder teveel moeite te moeten doen (ik heb gewoon het verkeer gevolgd, niet doorgetrokken aan de lichten natuurlijk maar ook niemand gehinderd... Wagen stond op comfort NIET op eco pro dus het moet zeker haalbaar zijn)

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Goed nieuws voor de Nederlandse e40 en M50 openstaande bestellingen!
BMW NL heef net de 06-2023 V2 prijslijst online gezet, de eerdere prijs verhogingen zijn terug gedraaid.
Dus levering vanaf juni is zelfde prijs als de Maart 2023 prijslijst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blahmeistah
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 26-05 07:54
Ik heb gisteren mijn i4 gekregen. Er is nog een hoop uit te zoeken en in te stellen maar 1 ding kwam ik niet uit.

Als ik Spotify via Apple Car Play gebruik springt hij na een aantal seconden naar een andere lijst die dan actief is op mijn telefoon. Dus het botst. Als ik dan weer via de auto de gewenste lijst kies springt hij na een aantal seconden weer terug.

Als ik Spotify via de auto zelf gebruik werkt het prima maar ik heb een aantal nummers lokaal op mijn telefoon staan die ik alleen via de telefoon kan afspelen.

Weet iemand hoe dit te regelen is?

En weet iemand hoe ik kan instellen dat de buitenspiegels automatisch naar beneden draaien bij het achteruit rijden, of is dat een betaalde functie die ergens in een pakket zat verstopt?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ThisIsSiebe
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-05 16:14
Blahmeistah schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:30:
...
En weet iemand hoe ik kan instellen dat de buitenspiegels automatisch naar beneden draaien bij het achteruit rijden, of is dat een betaalde functie die ergens in een pakket zat verstopt?
...
Als ik het goed voorheb, is dit te regelen met het knopje om te switchen tussen L en R spiegel te verstellen.

Links = spiegel zakt in achteruit
Rechts = spiegel zakt niet

Acties:
  • +2Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:06
Ik heb gisteren mijn i4 gekregen. Er is nog een hoop uit te zoeken en in te stellen maar 1 ding kwam ik niet uit.

Als ik Spotify via Apple Car Play gebruik springt hij na een aantal seconden naar een andere lijst die dan actief is op mijn telefoon. Dus het botst. Als ik dan weer via de auto de gewenste lijst kies springt hij na een aantal seconden weer terug.

Als ik Spotify via de auto zelf gebruik werkt het prima maar ik heb een aantal nummers lokaal op mijn telefoon staan die ik alleen via de telefoon kan afspelen.

Alvast bedankt.
Wat dat laatste betreft, is het een knopje aan de bestuurdersdeur dat je moet verschuiven

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlorisB
  • Laatst online: 10:02

Alvast bedankt.
De spotify app in de auto kan geen lokale nummers afspelen, dat kan alleen als je die nummers gesynct hebt met je vaste PC/laptop waarop die nummers staan. De apps op mobiele telefoons ondersteunen dat, in de auto niet. Ik heb de app weer uitgezet en gebruik spotify nu via carplay. Bijkomend voordeel is dat ik spotify op mijn PC gewoon kan blijven luisteren terwijl er iemand in de auto rijdt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blahmeistah
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 26-05 07:54
FlorisB schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:58:
[...]

De spotify app in de auto kan geen lokale nummers afspelen, dat kan alleen als je die nummers gesynct hebt met je vaste PC/laptop waarop die nummers staan. De apps op mobiele telefoons ondersteunen dat, in de auto niet. Ik heb de app weer uitgezet en gebruik spotify nu via carplay. Bijkomend voordeel is dat ik spotify op mijn PC gewoon kan blijven luisteren terwijl er iemand in de auto rijdt.
Maar ik speel het juist af via Apple carplay, dan haalt hij het gedownloade nummer van mijn telefoon af, speelt het een aantal seconden en gaat dan naar de playlist toe die op de BMW spotify actief is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlorisB
  • Laatst online: 10:02
Blahmeistah schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:36:
[...]

Maar ik speel het juist af via Apple carplay, dan haalt hij het gedownloade nummer van mijn telefoon af, speelt het een aantal seconden en gaat dan naar de playlist toe die op de BMW spotify actief is.
Het klinkt alsof je spotify in je auto nog even moet uitloggen zodat enkel die via Carplay actief zal zijn,

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mdebest
  • Laatst online: 19-05 07:09
Zojuist mijn i4 opgehaald en in tegenstelling tot hetgeen in de handleiding werd aangegeven en wat ik tijdens de proefrit zag heb ik geen versnellingspook! Hij is vervangen door een kantelschakelaar.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mdebest schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:27:
Zojuist mijn i4 opgehaald en in tegenstelling tot hetgeen in de handleiding werd aangegeven en wat ik tijdens de proefrit zag heb ik geen versnellingspook! Hij is vervangen door een kantelschakelaar.
Welkom in 2023!

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aerez
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:06
Zipsop schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:58:
BMW NL heef net de 06-2023 V2 prijslijst online gezet, de eerdere prijs verhogingen zijn terug gedraaid.
Bijzonder allemaal. Ik bestelde de auto (e40) op 18 februari en moest helaas tekenen voor de hogere prijzen die vanaf maart zouden gelden. Nu zijn die verhoogde prijzen dus weer terug verlaagd. Gelukkig gaat het niet om heel veel geld, maar toch wat ingewikkeld. Hopelijk blijft het hierbij.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mauser.NET
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:53
Aerez schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:08:
[...]

Bijzonder allemaal. Ik bestelde de auto (e40) op 18 februari en moest helaas tekenen voor de hogere prijzen die vanaf maart zouden gelden. Nu zijn die verhoogde prijzen dus weer terug verlaagd. Gelukkig gaat het niet om heel veel geld, maar toch wat ingewikkeld. Hopelijk blijft het hierbij.
Dat zegt hij toch niet? De prijzen van de verhoging in maart gelden nog steeds, in plaats van nieuwe nog meer verhoogde prijzen die in juni zouden komen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-05 13:49
Zipsop schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:51:
Ik zit nu na zn 1800km met de M50 op 18,5 kWh/100km incl 10min 220 op de Oberhausen Straight, en dan gaat het snel ;-)

Maar gewoon 85 km woon werk snelweg rit is 16,2 kWh/100km wat ruim boven verwachting is.
Zat vandaag op 15,9 kWh/100 op een afgelegde afstand van +/- 380 km. Had nog 88km range over toen ie thuis aan de lader ging. Veel snelweg met een gangetje van 105, met een paar uitschieters richting 170 🤫

• Zipsop
  • Niet online
Mauser.NET schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:47:
[...]

Dat zegt hij toch niet? De prijzen van de verhoging in maart gelden nog steeds, in plaats van nieuwe nog meer verhoogde prijzen die in juni zouden komen. :)
Dat klopt maar in maart is is de e40 (en e35) ook omhoog gegaan ten opzichte van januari. Dat was een ruime 500 euro toen, voor juni stond er een knaller van +2300 te wachten maar die is nu dus weg.

Dat maakt het niet makkelijk natuurlijk, en dan zit de model jaar switch voor juli ook nog in de verwachting...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aerez
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:06
Mauser.NET schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:47:
[...]

Ik zei het verkeerd inderdaad. Ik heb in februari moeten tekenen voor de prijs die geldt vanaf de juni prijslijst, omdat de auto toch na juni pas geleverd zou worden. Alleen de prijs vanaf juni is nu dus aangepast. Alleen is mijn koopcontract al getekend, waar dus de hogere prijs op staat die zou gelden vanaf juni. Gaat nergens over, het is maar € 2.299 verschil. Maar hoop dus niet dat er meer prijsverlagingen komen.

• MichaelC165
Zipsop schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:15:
[...]

Dat klopt maar in maart is is de e40 (en e35) ook omhoog gegaan ten opzichte van januari. Dat was een ruime 500 euro toen, voor juni stond er een knaller van +2300 te wachten maar die is nu dus weg.

Dat maakt het niet makkelijk natuurlijk, en dan zit de model jaar switch voor juli ook nog in de verwachting...
Verandert er iets fysiek bij de model jaar switch, of hebben we het met het schakelaartje i.p.v. pook wel gehad nu tot de LCI? Blijft gek om te weten dat ik de auto besteld heb voor hij te bezichtigen was in de showroom en tegen dat ik hem heb, we nog maar een jaartje van de facelift zitten... |:(

• Zipsop
  • Niet online
MichaelC165 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:19:
[...]

Verandert er iets fysiek bij de model jaar switch, of hebben we het met het schakelaartje i.p.v. pook wel gehad nu tot de LCI? Blijft gek om te weten dat ik de auto besteld heb voor hij te bezichtigen was in de showroom en tegen dat ik hem heb, we nog maar een jaartje van de facelift zitten... |:(
Daar is nog niets van bekend, vorig jaar was het een paketten shuffle. Maar ik verwacht niet dat ze echt iets veranderen. Ze beginnen net die productie een beetje op orde te krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mauser.NET
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:53
MichaelC165 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:19:
[...]

Het enige wat ik gelezen heb is dat ze vanaf juli (dus waarschijnlijk MY2024) i4's met OS 8.5 kunnen gaan leveren, maar zeker is dat ook nog niet volgens mij.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Aerez schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:19:
[...]

Ik zei het verkeerd inderdaad. Ik heb in februari moeten tekenen voor de prijs die geldt vanaf de juni prijslijst, omdat de auto toch na juni pas geleverd zou worden. Alleen de prijs vanaf juni is nu dus aangepast. Alleen is mijn koopcontract al getekend, waar dus de hogere prijs op staat die zou gelden vanaf juni. Gaat nergens over, het is maar € 2.299 verschil. Maar hoop dus niet dat er meer prijsverlagingen komen.
Dus of de factuur valt uiteindelijk lager uit, of je selecteert nog wat extra opties?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Quiller
Aerez schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:19:
[...]

Ik vraag mij iets anders af (enige juridische expert aanwezig?) : het contract bepaalt dat prijsverhogingen worden doorgerekend als de wagen nog niet geleverd is... Echter : werkt dit juridisch niet in beide richtingen? Kortom : moeten ze een prijsverlaging dan ook niet doorrekenen? -- Mijn mening : je niet laten doen, laat dit door een juridisch expert / advocaat eens nakijken en indien ik gelijk heb smeer er hun neus in.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mgoes
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-05 18:20
dencoupe schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:23:
[...]

Zat vandaag op 15,9 kWh/100 op een afgelegde afstand van +/- 380 km. Had nog 88km range over toen ie thuis aan de lader ging. Veel snelweg met een gangetje van 105, met een paar uitschieters richting 170 🤫
Bij mij (e40) ook steeds vaker richting de 14 of 15 kWh/100 op de snelweg de laatste tijd, ik zie nu voor het eerste sinds oktober weer de 500+ in de range terugkomen. Niet verwacht dat de temperaturen zo'n grote invloed zouden hebben op het verbruik. Ik geloof dat +/- 19 graden optimaal is, dus ook wel weer benieuwd wat het in de vakantie gaat zijn wanneer we 25+ gr hebben en de airco weer aan het werk moet..

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:33

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op langere ritten lijkt het verbruik beter te zijn bij hogere temperaturen maar in de totalen zie ik nog niet veel verschil. Bij gebruik als 'stadsauto' is de i4 echt niet zuinig zoals in mijn data te zien is:

maand# rittenkmverbruik kWh/100km
januari201132123,1
februari220120623,1
maart215111523,1
april193103423,3

Sys Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Myaimistrue
Ik merk dat de verbruikscijfers van een rit in de MyBMW app altijd lager zijn dan die getoond in de wagen (live view). Volgens de app zijn mijn meeste (tot nu erg korte) ritten 15-16Kwh/100km, volgens de live view zijn dezelfde ritten 3-4Kwh/100km meer...

Heeft iemand daar een verklaring voor?

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:57
Danfoss schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:20:
Op langere ritten lijkt het verbruik beter te zijn bij hogere temperaturen maar in de totalen zie ik nog niet veel verschil. Bij gebruik als 'stadsauto' is de i4 echt niet zuinig zoals in mijn data te zien is:

januari201132123,1
februari220120623,1
maart215111523,1
april193103423,3
Je zou met dit soort ritjes ook een elektrische fiets kunnen overwegen :).

iRacing Profiel

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:56

januari201132123,1
februari220120623,1
maart215111523,1
april193103423,3
Gemiddeld 7 ritten per dag, gemiddeld 5km per rit, wat doe je met je auto :?

• Avigoorn
mitsumark schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:54:
[...]

Ik gok lekker overdekt rijden >:) >:)

• Quiller

januari201132123,1
februari220120623,1
maart215111523,1
april193103423,3
Betreffende gebruik als 'stadsauto' : de I4 is hier wel zuinig, maar met name bij stadsritten (ik neem aan dat dit voornamelijk korte ritjes zijn) is het extreem belangrijk om de batterij / cabine op temperatuur te laten komen (ook in de zomer) VOOR vertrek... Anders heb je de eerste km's sowieso een heel hoog verbruik.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:46
Quiller schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:37:
[...]

Betreffende gebruik als 'stadsauto' : de I4 is hier wel zuinig, maar met name bij stadsritten (ik neem aan dat dit voornamelijk korte ritjes zijn) is het extreem belangrijk om de batterij / cabine op temperatuur te laten komen (ook in de zomer) VOOR vertrek... Anders heb je de eerste km's sowieso een heel hoog verbruik.
Is dat jezelf niet een beetje voor de gek houden? Dan heb je dat bespaarde verbruik vooraf het rijden al (gedeeltelijk) gedaan.

• Quiller
phex schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 16:55:
[...]

Is dat jezelf niet een beetje voor de gek houden? Dan heb je dat bespaarde verbruik vooraf het rijden al (gedeeltelijk) gedaan.
Ja en nee. Het kost natuurlijk wat energie (bij voorkeur terwijl de wagen aan de lader hangt?) Maar het vergroot wel de efficiëntie. Tevens als de cabine te koud of te warm is gaat de wagen dat zeer snel koelen / verwarmen wat gewoon echt meer energie vraagt als je tegelijk ook nog rijdt.

Bijkomend : het geeft gewoon een vertekend beeld tov lange ritten wat verbruik betreft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:33

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

alexbl69 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:41:
[...]

Je zou met dit soort ritjes ook een elektrische fiets kunnen overwegen :).
Klopt, maar BMW rijd lekkerder hoor 😜
mitsumark schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:54:
[...]

Kleine ritjes in de stad; Kinderen school, boodschappen, af en toe langere rit naar kantoor.
Quiller schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:37:
[...]

Dat merk ik wel ja. In de winter was het standaard voorverwarmen en nu het warmer is niet en dat merk ik wel in het verbruik. Mbt tot brandstofkosten was mijn vorige auto (320d) overigens goedkoper met dit soort gebruik.

Sys Specs

• Quiller
Danfoss schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:28:

[...]

Dat merk ik wel ja. In de winter was het standaard voorverwarmen en nu het warmer is niet en dat merk ik wel in het verbruik. Mbt tot brandstofkosten was mijn vorige auto (320d) overigens goedkoper met dit soort gebruik.
Dat begrijp ik niet... Ik ben extreem veel goedkoper uit met brandstof (electriciteit nu) ... Ik kan wel thuis laden en heb zonnepanelen (dat kan een verschil maken) maar zelfs als ik extern laadt (heb ik de hele winter gedaan) komt ik net goedkoper uit omdat ik dit enkel bij ionity deed (speciaal tarief BMW) ...

• phex

Lucky you

• Avigoorn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• phex
Er is maar 1 ionity station boven Amsterdam/Apeldoorn.
Dus als je kan laden bij ionity op gereduceerd tarief vind ik je lucky :)

[Voor 51% gewijzigd door phex op 11-05-2023 09:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quiller
phex schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:05:
Er is maar 1 ionity station boven Amsterdam/Apeldoorn.
Dus als je kan laden bij ionity op gereduceerd tarief vind ik je lucky :)
Ik woon in België boven Vilvoorde... Dus op kleine 10km van mijn deur is een ionity station... Dat is zeker en vast een gelukje... Dat er in NL zo een gat is zonder Ionity is wel straf... Ik dacht dat jullie voorliepen, maar het ziet er naar uit dat jullie stilaan ingehaald worden :p

-- btw de locatie van dit station maakt het voor mij (zolang de tarieven niet teveel wijzigen) een no-brainer om na mijn gratis jaar het plus abo (13euro per maand) te nemen... Op zeer korte tijd heb ik dat er gewoon uit alleen al door de wintermaanden. Bijkomend voordeel : met wat plannen kan je met bijna elke trip in Europa wel ionity stations vinden (heeft mijn trip in september naar italie wel bewezen... Heel de vakantie ENKEL bij ionity geladen).

[Voor 30% gewijzigd door Quiller op 11-05-2023 14:11]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:26
Quiller schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:08:
[...]
Dat er in NL zo een gat is zonder Ionity is wel straf... Ik dacht dat jullie voorliepen, maar het ziet er naar uit dat jullie stilaan ingehaald worden :p
Want België heeft dat niet? Probeer in de driehoek Leuven - Hasselt - Antwerpen maar eens een ionity station te vinden. Volgens de ionity website helemaal niks daar.

En noord Nederland heeftt tenminste nog hopen fastned chargers.. wij Belgen hebben een handvol fastned locaties.

Beide netwerken zijn gewoon afschuwelijk voor mij. Enkel als ik naar BXL moet kom ik ze tegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• phex
Ja gelukkig heb je veel Fastned, Shell e.d., maar voor binnenlandse reizen heb ik niet veel aan Ionity.

• noctilucus
  • Laatst online: 27-05 12:42
witchdoc schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:59:
[...]

Want België heeft dat niet? Probeer in de driehoek Leuven - Hasselt - Antwerpen maar eens een ionity station te vinden. Volgens de ionity website helemaal niks daar.

En noord Nederland heeftt tenminste nog hopen fastned chargers.. wij Belgen hebben een handvol fastned locaties.

Beide netwerken zijn gewoon afschuwelijk voor mij. Enkel als ik naar BXL moet kom ik ze tegen.
België heeft bijna alleen maar gaten als het op Ionity aan komt; in Nederland is het zuiden nog behoorlijk afgedekt, maar heeft de noordelijke helft van het land welgeteld 1 Ionity lader :P

• lexvis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-05 16:55
lexvis schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:44:
[...]

Inmiddels bevestigd productieslot in week 18 dit jaar (februari 2023 besteld)
Vandaag gebeld door de dealer, levering op 26 mei. Dus 3 maanden na bestelling.

• Avigoorn
Ik ben uit de app gegooid en moest zelts een nieuw ww aanmaken en de auto opnieuw toevoegen.

Meer mensen?

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:12
Zipsop schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:58:
DirectLease heeft de prijzen aangepast en mijn setje wensen past nu precies binnen budget. Heel fijn.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 18:06

spacer

SAP nerd

Mijn in april 2022 bestelde i4 heeft status 190 en is onderweg naar Born of inmiddels al aangekomen.
De VIN geeft een error in bimmer.work maar werkt wel in de myBMW app en in mdecoder.

Klopt het dat de HA connected drive integratie na het toevoegen als HA integratie entities en diensten moet laten zien? Ik ben nagenoeg onbekend met Home Assistant :/. Nu staat er helemaal niets. Ook na een herstart van HA.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbieHifi
Quiller schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:01:
[...]

Ja en nee. Het kost natuurlijk wat energie (bij voorkeur terwijl de wagen aan de lader hangt?) Maar het vergroot wel de efficiëntie. Tevens als de cabine te koud of te warm is gaat de wagen dat zeer snel koelen / verwarmen wat gewoon echt meer energie vraagt als je tegelijk ook nog rijdt.

Bijkomend : het geeft gewoon een vertekend beeld tov lange ritten wat verbruik betreft.
Kost nog steeds energie, alleen komt het uit de muur ipv uit de accu. Dus onder de streep, maakt het niets uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quiller
RobbieHifi schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 11:01:
[...]

Kost nog steeds energie, alleen komt het uit de muur ipv uit de accu. Dus onder de streep, maakt het niets uit.
Toch wel. Hogere efficiëntie van de eerste km's dus totaal energie is net iets minder. Bijkomend : minder stress op de batterij in die eerste km's -- op lange termijn voordeel.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• R-Giskard
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-05 17:30
Zonet mijn BMW gekregen bij BMW Monserez (BE). eDrive40 besteld in 02/2022.

Volledig geleverd met alle opties zoals besteld, mét sfeerverlichting en lendensteun.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:12
Quiller schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 11:08:
[...]

Toch wel. Hogere efficiëntie van de eerste km's dus totaal energie is net iets minder. Bijkomend : minder stress op de batterij in die eerste km's -- op lange termijn voordeel.
Welke stress ? Die 2 a 3 kW is niets voor een batterij die 250 kW kan leveren. Gewoon wegrijden en dan pas de auto conditioneren. Alles wat je voor het wegrijden doet ik verspilde energie.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 19:57
Kan iemand met een originele trekhaak vertellen welke aansluiting er standaard op zit? 7 of 13 polig?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-05 12:28
spacer schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:47:
Mijn in april 2022 bestelde i4 heeft status 190 en is onderweg naar Born of inmiddels al aangekomen.
De VIN geeft een error in bimmer.work maar werkt wel in de myBMW app en in mdecoder.

Klopt het dat de HA connected drive integratie na het toevoegen als HA integratie entities en diensten moet laten zien? Ik ben nagenoeg onbekend met Home Assistant :/. Nu staat er helemaal niets. Ook na een herstart van HA.
Als je de auto nog niet hebt is dat normaal. Je moet eerst nog iets met de app in de auto activeren voordat je alle gegevens krijgt dus voordat die ook zichtbaar in HA worden. Daarvoor moet je dus fysiek in de auto zitten en inloggen met je BMW Id (de exacte details weet ik niet meer precies)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-05 12:28
tpas schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:55:
Kan iemand met een originele trekhaak vertellen welke aansluiting er standaard op zit? 7 of 13 polig?
13-polig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:00
lexvis schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:25:
[...]

Vandaag gebeld door de dealer, levering op 26 mei. Dus 3 maanden na bestelling.
Wat voor config?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lexvis
e40, tansanit blauw, m sport pack + stoelen, high exec, copilot, laserlights, ambiente verlichting, dakraam, trekhaak, HK audio, comfort access, safety pack, 19" LM, sensatec dash, extra getint glas, verwarmd stuur en achterbank, telefoonlader, adaptief onderstel en M shadowline.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan430
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-05 16:50
tpas schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:55:
13 polig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 18:06

spacer

SAP nerd

diGierre schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:57:
[...]

Als je de auto nog niet hebt is dat normaal. Je moet eerst nog iets met de app in de auto activeren voordat je alle gegevens krijgt dus voordat die ook zichtbaar in HA worden. Daarvoor moet je dus fysiek in de auto zitten en inloggen met je BMW Id (de exacte details weet ik niet meer precies)
Bedankt, dat vermoeden had ik al. Iemand in dit topic had dit wel voor elkaar gekregen. Waarschijnlijk met hulp van BMW zelf dan denk ik.
Nog even wachten dan maar 😉.

• Frank-33
Hoe kan ik een normale tussenstop in de navigatie zetten?
Dit bijvoorbeeld om iemand op te halen en dan toch te kunnen zien dat er voldoende stroom in de accu zit voor heel de trip.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Overw.Helder
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-05 19:39
Frank-33 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 11:03:
Hoe kan ik een normale tussenstop in de navigatie zetten?
Dit bijvoorbeeld om iemand op te halen en dan toch te kunnen zien dat er voldoende stroom in de accu zit voor heel de trip.
Volgens mij als je al bestemming hebt ingevoerd en daarna nog een bestemming zoekt krijg je de optie voor tussenstop.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frank-33
Overw.Helder schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 14:25:
[...]

Volgens mij als je al bestemming hebt ingevoerd en daarna nog een bestemming zoekt krijg je de optie voor tussenstop.
Bedankt voor je uitleg. Even direct geprobeerd en het werkt. Voor mij is het de eerste BMW dus ben nog niet zo thuis in het systeem. :)

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:00
lexvis schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:02:
[...]

e40, tansanit blauw, m sport pack + stoelen, high exec, copilot, laserlights, ambiente verlichting, dakraam, trekhaak, HK audio, comfort access, safety pack, 19" LM, sensatec dash, extra getint glas, verwarmd stuur en achterbank, telefoonlader, adaptief onderstel en M shadowline.
Ah ongeveer wat ik heb besteld. Snelle levering dan. Welke dealer ?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• feng68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-05 18:43
Kosten:
Achterramen € 310,-
Voorportierramen € 130,-
Voorruit € 130,-
Totaal: € 570,- incl BTW
Alle ramen lichtdoorlatendheid 55% en dot matrix.
Adaptive Automotive Sittard.

Daar ook voor- en achterzijde PPF laten aanbrengen en logo's laten vervangen door zwarte logo's:
YouTube: BMW i4 M50 PPF & Window Tints | 4K

• lexvis
Cinemaskoop schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 17:31:
[...]

Ah ongeveer wat ik heb besteld. Snelle levering dan. Welke dealer ?
Van Poelgeest Amsterdam

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:35
BMW i4 van December 2022 en ik krijg mijn laadklep niet meer open. Ik had gelukkig net genoeg power om thuis te komen. Voor het eerst lichtelijk anxiety range gehad. Maandag maar is bij de dealer langs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dm3700
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14-05 11:13
Ik heb ook prijs sinds gisteren! Softwarebug??? Servicedienst gebeld, 25 minuten aan de lijn om dan te horen dat ik best naar de dealer rij morgen ... (daar geraak ik gelukkig nog!) I4 M50 van januari 2023

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Overw.Helder
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-05 19:39
dm3700 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 11:13:
Ik heb ook prijs sinds gisteren! Softwarebug??? Servicedienst gebeld, 25 minuten aan de lijn om dan te horen dat ik best naar de dealer rij morgen ... (daar geraak ik gelukkig nog!) I4 M50 van januari 2023
Hmm, hoor dit nu wel zeer regelmatig.
Klinkt als een pijnlijke productiefout om geen plan B beschikbaar te hebben als dit gebeurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-05 23:47
Droid86 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 23:07:
BMW i4 van December 2022 en ik krijg mijn laadklep niet meer open. Ik had gelukkig net genoeg power om thuis te komen. Voor het eerst lichtelijk anxiety range gehad. Maandag maar is bij de dealer langs.
Volgens mij kun je de laadklep toch zo instellen dat hij altijd open blijft, ook bij vergrendeling van alle deuren. Dan kan het iig niet gebeuren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jerreisdeway
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09:41
i4edrive40 besteld juni 2022 levering voorzien voorzien juni 2023.(België)

[Voor 3% gewijzigd door Jerreisdeway op 14-05-2023 14:56]

Pagina: 1 ... 61 62 63 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee