Probeer eens een harde reset van je infotainment... Nog beter : je hebt hem gisteren opgehaald. Het is niet leuk maar het is het probleem van de garage!!!! (voor je iets verkeerd doet (in hun ogen))IceOnFire schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:29:
Gisteren mn nieuwe i4 M50 opgehaald, bevalt nu al goed maar ik heb een beetje gek issue waarvan ik niet snap of ik nu iets over het hoofd zie of dat er nog iets niet helemaal goed gaat;
In de app zie ik de auto keurig staan, compleet met details als hoeveel acculading er nog is etc. Ook de status van de deuren, controleberichten, rittenhistorie en andere onderdelen van de app zijn correct gevuld. Het gekke is, ondanks dat mislukken alle opdrachten vanuit de app aan de auto (toeteren, klimatisering, etc). Gek genoeg werkt remote 3D camera dan weer wel..
Ik krijg een algemene lange foutmelding dat remote services alleen werkt bij uitgeschakelde rijgereedheid en voldoende accu maar daar lijkt me beiden niks mis mee. Remote services in mijn BMW account voor de auto uitzetten resulteert direct in klachten in de app en het wegvallen van data maar als ik het eea daarna weer inschakel is de situatie als voorheen (alle info beschikbaar maar de opdrachten werken niet)
Zie ik iets simpels over het hoofd?
Inmiddels contact gehad met de dealer, volgens hun is er een storing bij BMW dus ik neem aan dat dit voor meer mensen nu niet werkt dan.Quiller schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:55:
[...]
Probeer eens een harde reset van je infotainment... Nog beter : je hebt hem gisteren opgehaald. Het is niet leuk maar het is het probleem van de garage!!!! (voor je iets verkeerd doet (in hun ogen))
Intussen is de auto geleverd, helemaal top, en ik kan bevestigen dat DA onderdeel is van DAP.HarryHopeloos schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:54:
[...]
Bedankt, inderdaad is Speedlimit info niet de juiste vraag, ik zie Active Guard Plus in de november prijslijst.
In 5AS zou moeten zitten:
Speed Limit Assist
Lane Change Warning.
Crossing-traffic Warning achter.
Botswaarschuwing achter.
en dat zou ik dan ook wel denken dat DA erin moet zitten als ik DAP wel in mijn configuratie zie. Maar de dealer wist het ook niet 100% zeker.
BMW had de prijslijst op dit punt wel wat duidelijker kunnen maken door DA als onderdeel van DAP neer te zetten. DA stond er toen als optie in.
Vraagje: Weten jullie waar de Connected Drive app de info over mijn banden vandaan krijgt? Ik zie daar per band fabrikant, model, maat, seizoen. Ben benieuwd of ik dat bij de winterbanden wissel zelf moet ingeven of zijn de banden al met RFID chips uitgerust?
Moet eigenlijk wel, ook al kan je in iDrive selecteren welke maat banden je gemonteerd hebt. Wat eigenlijk onnodig is als hij het zelf kan detecteren. Maar mijn dealer heeft de verkeerde maat achterbanden gemonteerd (een maat die je ook niet kan selecteren) alsnog staat in de app exact het type band genoemd wat gemonteerd is.HarryHopeloos schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:27:
[...]
Vraagje: Weten jullie waar de Connected Drive app de info over mijn banden vandaan krijgt? Ik zie daar per band fabrikant, model, maat, seizoen. Ben benieuwd of ik dat bij de winterbanden wissel zelf moet ingeven of zijn de banden al met RFID chips uitgerust?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Afgelopen vrijdag mijn E40 opgehaald in Venlo. Ik mocht direct twee uur naar huis terugrijden en kon dus mooi alle functies van de auto uitproberen. Man wat een geweldig apparaat! Alle ellende van de afgelopen anderhalf jaar in één klap vergeten.
Overigens werd de auto bij mij geleverd met ambient verlichting (als onderdeel van het M pakket). Ook zit de achteruitrij camera er gewoon op. Een artikel waarvan de BMW website zegt dat er leveringsproblemen mee zijn. De ventilatieroosters zijn alleen in het midden verlicht en zoals gezegd ontbreekt het klepje bij de linkerknie. Wat ik wel echt jammer vind, is dat dashboard niet is bekleed met Sensatec. Dat doet toch wel een beetje afbreuk aan het niveau van afwerking.
Hierbij even een snelle foto voor de liefhebber
Overigens werd de auto bij mij geleverd met ambient verlichting (als onderdeel van het M pakket). Ook zit de achteruitrij camera er gewoon op. Een artikel waarvan de BMW website zegt dat er leveringsproblemen mee zijn. De ventilatieroosters zijn alleen in het midden verlicht en zoals gezegd ontbreekt het klepje bij de linkerknie. Wat ik wel echt jammer vind, is dat dashboard niet is bekleed met Sensatec. Dat doet toch wel een beetje afbreuk aan het niveau van afwerking.
Hierbij even een snelle foto voor de liefhebber
/f/image/9m9UWYOWjn6RCZr5Le759pxs.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Artje op 03-04-2023 08:04 . Reden: Kleine toevoeging ]
Omdat het vandaag mooi weer was en ik tijd had, wat rondgereden in de nieuwe i4 en een paar plaatjes geschoten:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xVhdtDvY3eHW32ZIno6NjWic.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jEAlv0otCyJxvTpxEn3qf0iP.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XLSKHwem6vgA0uO1NrL4w0P2.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ErAN2O7hUnelksQfdz3yVaDy.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P5lN5WRzajNG718DWBKQmwrw.jpg?f=user_large)
Het rijden en laden zelf went al snel. De technische snufjes zijn nog niet allemaal gedachteloos te bedienen, het kost nog even tijd mijn weg in de menu's te vinden (een ervaren brein heeft ook nadelen
)
Overigens ben ik blij dat deze - deze week geleverd - gewoon een pookje heeft
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xVhdtDvY3eHW32ZIno6NjWic.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jEAlv0otCyJxvTpxEn3qf0iP.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XLSKHwem6vgA0uO1NrL4w0P2.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ErAN2O7hUnelksQfdz3yVaDy.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P5lN5WRzajNG718DWBKQmwrw.jpg?f=user_large)
Het rijden en laden zelf went al snel. De technische snufjes zijn nog niet allemaal gedachteloos te bedienen, het kost nog even tijd mijn weg in de menu's te vinden (een ervaren brein heeft ook nadelen

Overigens ben ik blij dat deze - deze week geleverd - gewoon een pookje heeft
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
zie witchdoc in "Het grote BMW i4 topic" voor mijn bedenkingen.Nummerke6 schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:19:
Hey allemaal,
Ik zag op een ander forum de frunk passeren die ze hebben ontwikkeld voor de i4.
Heeft er iemand van jullie hem al besteld?
Zijn er redenen om het niet te doen?
Lijkt me een mooie extra
Om even op je reactie te regageren :witchdoc schreef op maandag 3 april 2023 @ 00:13:
[...]
zie witchdoc in "Het grote BMW i4 topic" voor mijn bedenkingen.
Inclusiefprijs ligt rond de 270. Met de huidige prijzen voor eender wat vind ik dit nog behoorlijk meevallen voor iets wat ze zelf ontwikkelen (gaat ook wat onderzoek in steken).
Tevens een rubbermat is wel (optioneel) beschikbaar voor 20,33 euro, wat ook weer meevalt in mijn ogen.
Je handen vuilmaken aan een vieze motorkap... Heb je hem al is open gemaakt? Als je daar je handen aan vuilmaakt kuis jij nooit je wagen
Betreffende zelf bestellen : aangezien het iets ingrijpend is dat je wijzigt aan de wagen (je bouwt iets in in de vrije ruimte wat wel luchtcirculatie verstoord (in mijn ogen geen probleem maar beter safe then sorry)) ga ik vandaag langs de dealer en ga vragen of dit mijn garantie 'kan' in gevaar brengen bij problemen. (tenslotte ben ik een trotse particuliere bezitter dus ben ik even iets voorzichtiger
Het lijkt mij juist een compleet overbodige en onhandige “optie”. Waarom zou ik gaan lopen prutsen met het handmatig openen en sluiten van de ‘motorkap’, terwijl we een elektrische kofferklep hebben? Genoeg ruimte achterin (incl. een tas voor de laadkabel in een zijvak), daarbij: is de sluiting van de motorkap wel gebouwd op veelvuldig gebruik?Nummerke6 schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:19:
Hey allemaal,
Ik zag op een ander forum de frunk passeren die ze hebben ontwikkeld voor de i4.
[Afbeelding]
Heeft er iemand van jullie hem al besteld?
Zijn er redenen om het niet te doen?
Lijkt me een mooie extra
Komt men dan zoveel laadruimte tekort? Ik niet in ieder geval..
Ik kan mij voorstellen dat je bij incidentele (vakantie) reizen de extra liters wel kan waarderen. Maar voor dagelijks gebruik lijkt het mij niet heel praktisch.
@Quiller Ik ben wel benieuwd naar de reactie van jouw dealer, zou op het eerste gezicht niet zo veel kwaad kunnen...
@Quiller Ik ben wel benieuwd naar de reactie van jouw dealer, zou op het eerste gezicht niet zo veel kwaad kunnen...
Niet helemaal mee eens. Vanaf het ogenblik dat je de koffer moet laden wordt het nipt (lees : dan is elke plaats die je hebt nuttig) -- Laadkabel heb ik thuis nodig maar niet elders, dus als ik plan verder weg te rijden zou ik die in de frunk steken, Tevens heb je sowieso in je koffer wel zaken liggen die je niet vaak gebruikt en niet teveel wegen (fluo hesje, kleine benodigdheden, ehbo kit etc) ... Ik ben al onder de motorkap geweest en deze lijkt mij (als leek) toch wel van goede kwaliteit. Tevens zou het van BMW niet efficiënt zijn als deze van andere makelij is dan die van de reguliere 4 serie (zou duurder uitkomen aangezien ze nu massaproductie hebben).Ard1970 schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:01:
[...]
Het lijkt mij juist een compleet overbodige en onhandige “optie”. Waarom zou ik gaan lopen prutsen met het handmatig openen en sluiten van de ‘motorkap’, terwijl we een elektrische kofferklep hebben? Genoeg ruimte achterin (incl. een tas voor de laadkabel in een zijvak), daarbij: is de sluiting van de motorkap wel gebouwd op veelvuldig gebruik?
Komt men dan zoveel laadruimte tekort? Ik niet in ieder geval..
Net terug van mijn BMW garage : 'er komt niks van koeling omtrent waar betreffende frunk invloed kan op hebben dus is er geen probleem om het in te bouwen. Tevens is het makkelijk te verwijderen om eventuele discussie uit te sluiten' (kortom (tussen de lijnen) zij zien er geen graten in en als bij een garantiegeval iemand van bmw overkoepelend moet komen kijken gewoon verwijderen)).phex schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:15:
sjah, 300 euro voor iets dat minimaal nut heeft (volgens mij), dat vind ik best veel geld.Quiller schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:49:
[...]
Om even op je reactie te regageren :
Inclusiefprijs ligt rond de 270. Met de huidige prijzen voor eender wat vind ik dit nog behoorlijk meevallen voor iets wat ze zelf ontwikkelen (gaat ook wat onderzoek in steken).
Tevens een rubbermat is wel (optioneel) beschikbaar voor 20,33 euro, wat ook weer meevalt in mijn ogen.
Je handen vuilmaken aan een vieze motorkap... Heb je hem al is open gemaakt? Als je daar je handen aan vuilmaakt kuis jij nooit je wagen-- het is tenslotte geen ICE waar constant vuil zich ophoopt in het motorcompartiment!!!!
Handen vies ging mij eerder over het weer dichtduwen van de moterkap. Ga je dat echt elke keer opnieuw doen? Dat is de buitenkant van je wagen en echt wel vies na een regenbuitje hoor.
Anyway.. Laat ons even weten hoe jij er een half jaar na installatie gebruik van maakt aub
Ik heb een i4 die sinds 15 maart "klaar staat voor transport" (Naar België).
Heeft er iemand recente ervaring met hoe lang het dan nog ongeveer duurt vooraleer de wagen bij de dealer staat?
Heeft er iemand recente ervaring met hoe lang het dan nog ongeveer duurt vooraleer de wagen bij de dealer staat?
Niet recent, maar als het een indicatie kan zijn ? productie 22/3/22, 11/4/22 stond hij thuis (ook BE).Myaimistrue schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:32:
Ik heb een i4 die sinds 15 maart "klaar staat voor transport" (Naar België).
Jee... fabrikanten kijken goed naar elkaar.. of dezelfde software leveranciers...lijkt namelijk (met name het midden deel) enorm op wat de Hyundai/Kia groep doet.IceOnFire schreef op maandag 3 april 2023 @ 17:26:
Ik heb al een paar keer op diverse plekken dit scherm langs zien komen, ik kan het alleen in mn eigen auto nog niet vindenZou best handig zijn, want je ziet zo mooi hoeveel bereik je hebt. Zit dit uberhaupt op de i4 of is dit voorbehouden aan andere modellen?
[Afbeelding]
Besteld. (betreffende de prijs : 300 euro op een wagen van 85k maakt nu ook weer niet 'HET' bedrag hé...)witchdoc schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:48:
[...]
sjah, 300 euro voor iets dat minimaal nut heeft (volgens mij), dat vind ik best veel geld.
Handen vies ging mij eerder over het weer dichtduwen van de moterkap. Ga je dat echt elke keer opnieuw doen? Dat is de buitenkant van je wagen en echt wel vies na een regenbuitje hoor.
Anyway.. Laat ons even weten hoe jij er een half jaar na installatie gebruik van maakt aub
[ Voor 8% gewijzigd door Quiller op 04-04-2023 20:49 ]
Nou ik bedoel eigenlijk; deze weergave zit in ieder geval in andere BMWs met idrive 8 dus ik zou verwachten dat ik het ook in de i4 kan vinden maar tot nu toe na wat spitten in de menus kan ik deze weergave nog niet vinden in mn eigen auto. Ik vraag me dus af of specifiek de i4 dit dan om een of andere reden niet heeft.spidertje schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 19:34:
[...]
Jee... fabrikanten kijken goed naar elkaar.. of dezelfde software leveranciers...lijkt namelijk (met name het midden deel) enorm op wat de Hyundai/Kia groep doet.
Iets wat ik me ook afvroeg of de i4 iets niet heeft maar andere i's wel: bij de reviews van de i7 toonden ze dat je tussen verschillende klanken kan kiezen voor de Iconic Sounds (sommige wel heel over the top, maar waarom ook niet). Kan dit in de i4 ook, of hang je vast aan de specifieke klanken voor Comfort, Sport, etc.?
Anders hopelijk een update, wel een leuke optie. Blijft ook jammer dat de Iconic Sounds niet buiten te horen zijn zoals bij de Taycan.
Anders hopelijk een update, wel een leuke optie. Blijft ook jammer dat de Iconic Sounds niet buiten te horen zijn zoals bij de Taycan.
i7 heeft meer van die modi inderdaad, met bijbehorende graphics en geluiden. Die heeft de i4 in ieder geval niet helaas. Kan ik me nog iets bij voorstellen om onderscheid te maken. Puur een scherm die je resterende range laat zien vind ik dan wel een iets dat ieder model gewoon zou moeten mogen hebben. Maar misschien heb ik het gewoon nog niet gevonden, ik weet niet of iemand anders met een i4 dat scherm wel al ontdekt heeft?MichaelC165 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:33:
Iets wat ik me ook afvroeg of de i4 iets niet heeft maar andere i's wel: bij de reviews van de i7 toonden ze dat je tussen verschillende klanken kan kiezen voor de Iconic Sounds (sommige wel heel over the top, maar waarom ook niet). Kan dit in de i4 ook, of hang je vast aan de specifieke klanken voor Comfort, Sport, etc.?
Is het zeker dat deze geluiden niet buiten te horen zijn? Ik meen me te herinneren dat ik eens een i4 met Iconic Sounds aan hoorde rijden.MichaelC165 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:33:
Blijft ook jammer dat de Iconic Sounds niet buiten te horen zijn zoals bij de Taycan.
Ik heb onlangs een i4 besteld en las er het volgende over in de prijslijst: “Het geluid wordt binnen afgespeeld via het audiosysteem en buiten via de componenten van de akoestische voetgangersbescherming.”
Misschien kan iemand bevestigen dat het buiten hoorbaar is?
De i4 heeft geluid buiten maar dat is een ander geluid en niet afhankelijk van de iconic sounds binnen. Geluid binnen kan je ook uitzetten, akoestische voetgangersbescherming niet en klinkt ook altijd hetzelfde.Aerez schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:58:
[...]
Is het zeker dat deze geluiden niet buiten te horen zijn? Ik meen me te herinneren dat ik eens een i4 met Iconic Sounds aan hoorde rijden.
Ik heb onlangs een i4 besteld en las er het volgende over in de prijslijst: “Het geluid wordt binnen afgespeeld via het audiosysteem en buiten via de componenten van de akoestische voetgangersbescherming.”
Enkel bij trage snelheden zodat voetgangers en fietsers je horen. Zelfde geluid dat de hybride BMW's ook hebben, een soort metaalachtige klank. De Taycan daarentegen gromt flink op elke snelheid. Hier in de straat 4 Taycans en volgens mij zijn ze niet veel stiller dan mijn Ghibli wanneer ze doortrappen. Klinkt heel cool.Aerez schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:58:
[...]
Is het zeker dat deze geluiden niet buiten te horen zijn? Ik meen me te herinneren dat ik eens een i4 met Iconic Sounds aan hoorde rijden.
Thanks voor de reacties! Helaas dan, ik vind het wel opmerkelijk. Als ik het in de prijslijst lees, lijkt het alsof je met deze optie het Iconic geluid voor binnen en buiten bestelt.
4V1 BMW IconicSounds Electric.
Met BMW IconicSounds Electric kunt u de emotionele beleving van het volledig elektrisch rijden nog verder versterken. De geluiden zorgen voor een directe akoestische feedback op verschillende rijbewegingen. Het geluid wordt binnen afgespeeld via het audiosysteem en buiten via de componenten van de akoestische voetgangersbescherming.
4V1 BMW IconicSounds Electric.
Met BMW IconicSounds Electric kunt u de emotionele beleving van het volledig elektrisch rijden nog verder versterken. De geluiden zorgen voor een directe akoestische feedback op verschillende rijbewegingen. Het geluid wordt binnen afgespeeld via het audiosysteem en buiten via de componenten van de akoestische voetgangersbescherming.
De taycan alleen als je een extra optie besteld.MichaelC165 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:09:
[...]
Enkel bij trage snelheden zodat voetgangers en fietsers je horen. Zelfde geluid dat de hybride BMW's ook hebben, een soort metaalachtige klank. De Taycan daarentegen gromt flink op elke snelheid. Hier in de straat 4 Taycans en volgens mij zijn ze niet veel stiller dan mijn Ghibli wanneer ze doortrappen. Klinkt heel cool.
Een optie omdat een wagen meer lawaai zou maken? Waarom ook geen optie dat hij de lucht extra vervuilt?RobbieHifi schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:20:
[...]
De taycan alleen als je een extra optie besteld.
Sommige mensen zijn toch echt wel asociale narcistische egoïsten.
Eigenlijk zou er een flinke belasting moeten geheven worden op dit soort overlast.
Niet helemaal akkoord (het is te zeggen : dat het een 'betaalde optie is vind ik onzin') : Gelet dat momenteel EV nog niet voldoende ingeburgerd is (lees : menselijk gehoor en automatismen zijn nog niet aangepast) lijkt mij meer geluid zeker niet slecht (zodat het echt opvalt) ... Ik heb al meermaals gezien (en ondervonden als ik zelf met mijn i4 rijdt) dat mensen niet reageren als je er aan komt en je moet toeteren... Kortom : de automatismen van voetgangers, fietsen, kinderen, ... associëren het beperkte geluid nog niet met een auto die er aan komt.Myaimistrue schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:24:
[...]
Een optie omdat een wagen meer lawaai zou maken? Waarom ook geen optie dat hij de lucht extra vervuilt?
Eigenlijk zou er een flinke belasting moeten geheven worden op dit soort overlast.
...Okay...Myaimistrue schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:24:
[...]
Een optie omdat een wagen meer lawaai zou maken? Waarom ook geen optie dat hij de lucht extra vervuilt?

Ik heb het niet over het (vrij stille) geluid dat bij lage snelheden wordt gebruikt voor het waarschuwen van voetgangers/fietsers enzovoort, maar over opties zoals "De Taycan daarentegen gromt flink op elke snelheid" die enkel en alleen maar dienen om aan de puberale neigingen van de bestuurder te voldoen en verder voor de maatschappij alleen maar overlast opleveren.Quiller schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:29:
[...]
Niet helemaal akkoord (het is te zeggen : dat het een 'betaalde optie is vind ik onzin') : Gelet dat momenteel EV nog niet voldoende ingeburgerd is (lees : menselijk gehoor en automatismen zijn nog niet aangepast) lijkt mij meer geluid zeker niet slecht (zodat het echt opvalt) ... Ik heb al meermaals gezien (en ondervonden als ik zelf met mijn i4 rijdt) dat mensen niet reageren als je er aan komt en je moet toeteren... Kortom : de automatismen van voetgangers, fietsen, kinderen, ... associëren het beperkte geluid nog niet met een auto die er aan komt.
Interessante invalshoek.Myaimistrue schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:24:
[...]
Hoeveel geluidsbelasting moeten vrachtwagens, tractoren, brommers en dieselgeneratoren gaan betalen? Of zijn die uitgezonderd omdat ze ook nog viezigheid uitstoten.
Persoonlijk vind ik electrische scooters en auto's rond om voetgangers maar gevaarlijk omdat ze amper geluid produceren.
Beetje personalisatie in dat veiligheids-geluid lijkt mij niet extreem narcistisch.
[ Voor 15% gewijzigd door phex op 05-04-2023 12:00 ]
Klinkt nogal erg gefrustreerd, eerlijk gezegd... Ik heb nog niemand horen klagen over het geluid van een Taycan, maar wel al heel vaak gehoord hoe leuk/cool/tof het geluid is. En dan gaat het om mensen van buiten af, niet om de bestuurder. Geluid is altijd een element geweest wat mensen waarderen bij auto's, sommige merken zoals Lamborghini of Maserati maken er zelfs een van hun pijlers van. Waarom zou dat dan ook niet nu nog leuk mogen blijven? Geluid vind ik een fijn element van een auto, net zoals kleur, mooie velgen, carbon elementen, etc... Ik heb het ook wel over OEM, niet over tuning, want daar heb ik dan niks mee persoonlijk. Elk z'n voorkeuren zeker?Myaimistrue schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:52:
[...]
Ik heb het niet over het (vrij stille) geluid dat bij lage snelheden wordt gebruikt voor het waarschuwen van voetgangers/fietsers enzovoort, maar over opties zoals "De Taycan daarentegen gromt flink op elke snelheid" die enkel en alleen maar dienen om aan de puberale neigingen van de bestuurder te voldoen en verder voor de maatschappij alleen maar overlast opleveren.
[ Voor 4% gewijzigd door MichaelC165 op 05-04-2023 12:05 ]
Is het trouwens ook de bedoeling dat de I4 geluid maakt bij achteruitrijden? Ik hoor all die Kia's en Hyundai's geluid maken alsof de pakjesbezorger aan het achteruitrijden is maar bij mijn I4 hoor ik helemaal niks.....
Dezelfde metaalachtige klank als bij vooruit, geen gebiep (gelukkig...).diGierre schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:05:
Is het trouwens ook de bedoeling dat de I4 geluid maakt bij achteruitrijden? Ik hoor all die Kia's en Hyundai's geluid maken alsof de pakjesbezorger aan het achteruitrijden is maar bij mijn I4 hoor ik helemaal niks.....
Een geluidsbelasting voor ICEs lijkt me logisch - zeker bij het overschrijden van bepaalde drempels. Bij EVs lijkt een maximum geluid mij dan weer aangewezen - en het verbod op kunstmatig geluid boven een bepaalde snelheid (waarop de rolgeluiden sowieso volstaan als "waarschuwing").phex schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:58:
[...]
Interessante invalshoek.
Hoeveel geluidsbelasting moeten vrachtwagens, tractoren, brommers en dieselgeneratoren gaan betalen? Of zijn die uitgezonderd omdat ze ook nog viezigheid uitstoten.
Persoonlijk vind ik electrische scooters en auto's rond om voetgangers maar gevaarlijk omdat ze amper geluid produceren.
Beetje personalisatie in dat veiligheids-geluid lijkt mij niet extreem narcistisch.
Beetje zuur vind je niet? In de afgelopen 120 jaar heeft nog geen enkele overheid zo iets ingevoerd (zo ver ik weet). En nu er EVs zijn zou dat het moment zijn voor geluidsbelasting?
Volgens mij is voetgangers veiligheid belangrijker en is rolgeluid absoluut niet voldoende om dit te verwezenlijken.
Een EV heeft ook geen start geluid meer, dus dat signaal mis je ook al (op een parkeerplaats bijvoorbeeld).
Volgens mij is voetgangers veiligheid belangrijker en is rolgeluid absoluut niet voldoende om dit te verwezenlijken.
Een EV heeft ook geen start geluid meer, dus dat signaal mis je ook al (op een parkeerplaats bijvoorbeeld).
But, why?MichaelC165 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:03:
[...]
Klinkt nogal erg gefrustreerd, eerlijk gezegd... Ik heb nog niemand horen klagen over het geluid van een Taycan, maar wel al heel vaak gehoord hoe leuk/cool/tof het geluid is. En dan gaat het om mensen van buiten af, niet om de bestuurder. Geluid is altijd een element geweest wat mensen waarderen bij auto's, sommige merken zoals Lamborghini of Maserati maken er zelfs een van hun pijlers van. Waarom zou dat dan ook niet nu nog leuk mogen blijven? Geluid vind ik een fijn element van een auto, net zoals kleur, mooie velgen, carbon elementen, etc... Ik heb het ook wel over OEM, niet over tuning, want daar heb ik dan niks mee persoonlijk. Elk z'n voorkeuren zeker?
Dat is net alsof je bij een SSD graag terug wil naar de geluiden van een HDD, of dat je graag wil dat een EV ook een geur moet produceren, omdat de auto anders niet genoeg naar benzine ruikt...
EV's met geluid zijn een stuiptrekking van verlangen naar vroeger.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Misschien niet helemaal i4 discussie. EV's moeten verplicht geluid maken vanwege de argelozen fietsers en voetgangers. En bij Porsche kun je een optie kiezen die flink geluid maakt. Ach ieder zo zijn of haar ding natuurlijk.Jeroenneman schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:30:
[...]
But, why?
Dat is net alsof je bij een SSD graag terug wil naar de geluiden van een HDD, of dat je graag wil dat een EV ook een geur moet produceren, omdat de auto anders niet genoeg naar benzine ruikt...
EV's met geluid zijn een stuiptrekking van verlangen naar vroeger.
Heb in de i4 geen iconic sounds. Heb je een EV die stil is, laat je dat verzieken door soort artificele geluiden.
Heb er ook al naar gezocht, maar volgens mij niet beschikbaar op de i4.IceOnFire schreef op maandag 3 april 2023 @ 17:26:
Ik heb al een paar keer op diverse plekken dit scherm langs zien komen, ik kan het alleen in mn eigen auto nog niet vindenZou best handig zijn, want je ziet zo mooi hoeveel bereik je hebt. Zit dit uberhaupt op de i4 of is dit voorbehouden aan andere modellen?
[Afbeelding]
De afbeelding die je laat zien is de content "Range Prediction" van de iX. Youtube en Youtube
Ik vind het vooral jammer dat Iconic Sounds niet achteraf via de store te koop is.MichaelC165 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:33:
Blijft ook jammer dat de Iconic Sounds niet buiten te horen zijn zoals bij de Taycan.
Dat zou toch wel mogelijk zijn?Danfoss schreef op woensdag 5 april 2023 @ 17:46:
[...]
Ik vind het vooral jammer dat Iconic Sounds niet achteraf via de store te koop is.
BMW Store
Wie kan mij helpen. Hoe werkt dit en wat dient in de auto ingesteld te worden. Hoe dien je de update in de auto te activeren
/f/image/zkW3wNu8DB57ppfvxERwKwTC.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 80% gewijzigd door Teslalrp op 05-04-2023 21:36 ]
als je de auto uit zet krijg je opties op het grote touchscreen. 1e optie is de update installeren. kies deze en volg de stappen. je krijgt een melding in de app als de update voltooid isTeslalrp schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:34:
Wie kan mij helpen. Hoe werkt dit en wat dient in de auto ingesteld te worden. Hoe dien je de update in de auto te activeren[Afbeelding]
Oké dank je ik ga straks even kijken. Gisteren had ik geen meldingsnake06 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 22:49:
[...]
als je de auto uit zet krijg je opties op het grote touchscreen. 1e optie is de update installeren. kies deze en volg de stappen. je krijgt een melding in de app als de update voltooid is
Dat is vreemd?

Stomme vraag maar heb jij een hele "kale" versie ofzoiets dat er bepaalde hardware niet aanwezig is. Dit is voor het eerst dat ik dit hoor.
Ik krijg dezelfde melding. Er moet vast een of andere hippe synthesizer van Hans Zimmer worden ingebouwd voordat het werktAvigoorn schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:01:
[...]
Dat is vreemd?![]()
Stomme vraag maar heb jij een hele "kale" versie ofzoiets dat er bepaalde hardware niet aanwezig is. Dit is voor het eerst dat ik dit hoor.
Ik heb de standaard audio. Lijkt me niet dat je voor de zoemzoem geluidjes ook maar iets anders nodig zou moeten hebben.Avigoorn schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:01:
[...]
Dat is vreemd?![]()
Ik zie deze optie uberhaupt niet meer op mijn auto in de portal als optie.Danfoss schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:08:
[...]
Ik heb de standaard audio. Lijkt me niet dat je voor de zoemzoem geluidjes ook maar iets anders nodig zou moeten hebben.
Daar gaat echt wat mis lijkt me.
Klopt, ik heb m'n testrit gedaan in een wagen met standaard audio (geen hifi of HK) en deze had wél de Iconic Sounds.Danfoss schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:08:
[...]
Ik heb de standaard audio. Lijkt me niet dat je voor de zoemzoem geluidjes ook maar iets anders nodig zou moeten hebben.
Bij het configureren online kan je de optie ook gewoon kiezen met de standaard audio.
[ Voor 10% gewijzigd door ThisIsSiebe op 06-04-2023 13:25 ]
Ik heb 2 weken met plezier in mijn nieuwe i4 kunnen rijden waarna afgelopen weekend ineens de melding verscheen dat de aandrijving defect is. De accu was de avond voor de storing nog 70% en gaf nu ook 0% aan.
Via de BMW service wordt de ANWB ingeschakeld maar die kunnen helemaal niets met dit soort auto's helaas. De ANWB belde de sleepdienst en die heeft de auto naar de dealer gebracht. Na het weekend belde de dealer dat zij er helemaal niets aan mogen doen want ze zijn niet gecertificeerd voor het werken met dergelijke hoogspanning. Er schijnen 2 BMW mensen in Nederland te zijn die hiervoor gecertificeerd zijn dus daar is het nu op wachten...Dit geeft niet veel vertrouwen en ondanks de goede service vanuit BMW zit ik er helemaal niet op te wachten als dit tijdens de vakantie in het buitenland gebeurd
Via de BMW service wordt de ANWB ingeschakeld maar die kunnen helemaal niets met dit soort auto's helaas. De ANWB belde de sleepdienst en die heeft de auto naar de dealer gebracht. Na het weekend belde de dealer dat zij er helemaal niets aan mogen doen want ze zijn niet gecertificeerd voor het werken met dergelijke hoogspanning. Er schijnen 2 BMW mensen in Nederland te zijn die hiervoor gecertificeerd zijn dus daar is het nu op wachten...Dit geeft niet veel vertrouwen en ondanks de goede service vanuit BMW zit ik er helemaal niet op te wachten als dit tijdens de vakantie in het buitenland gebeurd
:strip_exif()/f/image/jAgB8fj94bRWXU7EnKAkVSAi.jpg?f=fotoalbum_large)
Idd,ik krijg normaal eind juni mijn wagen maar twijfel sterk om dit jaar naar Italië op reis te gaan. Dit soort meldingen komt me iets teveel voor op allerlei foraJanpaul schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:09:
Ik heb 2 weken met plezier in mijn nieuwe i4 kunnen rijden waarna afgelopen weekend ineens de melding verscheen dat de aandrijving defect is. De accu was de avond voor de storing nog 70% en gaf nu ook 0% aan.
[Afbeelding]
Vergeet niet dat met name overwegend negatieve ervaringen op het net gesmeten worden... Velen hebben geen problemen (ik ben zelf in september met mijn i4 naar Italië gereden (en terug) tot grote tevredenheid.oldgrumpy schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:12:
[...]
Idd,ik krijg normaal eind juni mijn wagen maar twijfel sterk om dit jaar naar Italië op reis te gaan. Dit soort meldingen komt me iets teveel voor op allerlei fora
Mee eens, mss 1% een dergelijk probleem. Wat het probleem niet minder zuur maakt. pff....Quiller schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:21:
[...]
Vergeet niet dat met name overwegend negatieve ervaringen op het net gesmeten worden... Velen hebben geen problemen (ik ben zelf in september met mijn i4 naar Italië gereden (en terug) tot grote tevredenheid.
Das mooi klote zeg, gelukkig hoor ik het pas voor het eerst.. Zal mij er niet van weerhouden het zonnige zuiden op te zoeken. Een auto kan altijd kapot gaan, ga ervan uit dat BMW netjes vervangend vervoer regelt.Janpaul schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:09:
Er schijnen 2 BMW mensen in Nederland te zijn die hiervoor gecertificeerd zijn dus daar is het nu op wachten...Dit geeft niet veel vertrouwen en ondanks de goede service vanuit BMW zit ik er helemaal niet op te wachten als dit tijdens de vakantie in het buitenland gebeurd
[Afbeelding]
2 mensen slechts die hiermee kunnen dealen zet je wel aan het denken!
Vandaag de update geïnstalleerd. Werkt prima het updaten. Ook gebruik gemaakt van gratis 1 maand flitsinfo.
Had ik wel verwacht, maar echt jammer. Als ik geluid wilde had ik wel een 440i gereden......(eigenlijk zou ik dat ook liever doen).Danfoss schreef op woensdag 5 april 2023 @ 17:46:
[...]
Ik vind het vooral jammer dat Iconic Sounds niet achteraf via de store te koop is.
Ik heb uiteindelijk wel gekozen voor de Iconic Sounds optie en moet zeggen dat ik het als bijna 40-jarige man toch eigenlijk wel heel gaaf vind. Het klinkt allemaal super futuristisch, maar wel op een goede en kwalitatieve manier. Wat ik destijds van de dealer begreep is dat de Ionic sounds op de één of andere manier zijn verbonden met het motor management, daarvoor zijn extra chips nodig wat maakt dat het achteraf niet meer is toe te voegen.
RobbieHifi schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:16:
[...]
Had ik wel verwacht, maar echt jammer. Als ik geluid wilde had ik wel een 440i gereden......(eigenlijk zou ik dat ook liever doen).
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar Iconic Sounds is een van de redenen om voor (onze eerste) BMW én voor een elektrische auto te zijn gegaan. Ik luister graag klassieke muziek, ook vaak filmmuziek van o.a. Hans Zimmer. Ik vind het juist heel tof dat die passie, zeker gecombineerd met mijn liefde voor sci-fi films, soort van toegevoegd is aan deze elektrische auto.
Het maakt wat mij betreft deze auto af, de beleving van een elektrische auto is voor mij anders te saai.
Het maakt wat mij betreft deze auto af, de beleving van een elektrische auto is voor mij anders te saai.
Insgelijks!Aerez schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:14:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar Iconic Sounds is een van de redenen om voor (onze eerste) BMW én voor een elektrische auto te zijn gegaan. Ik luister graag klassieke muziek, ook vaak filmmuziek van o.a. Hans Zimmer. Ik vind het juist heel tof dat die passie, zeker gecombineerd met mijn liefde voor sci-fi films, soort van toegevoegd is aan deze elektrische auto.
Voor zover ik weet kon ik deze optie in januari wel achteraf bestellen. Maar ben niet meer zeker.
Gelukkig hoef ik het niet, ik vind als muziekproducer en muziekgenieter het geluid van "Hans Zimmer" niet zo spectaculair. Heb liever stilte, heerlijk!
Het Iconic sound geluid van BMW is overigens een aftreksel van de film Dunkirk met muziek van Hans Zimmer:
https://www.youtube.com/watch?v=LVWTQcZbLgY
Gelukkig hoef ik het niet, ik vind als muziekproducer en muziekgenieter het geluid van "Hans Zimmer" niet zo spectaculair. Heb liever stilte, heerlijk!
Het Iconic sound geluid van BMW is overigens een aftreksel van de film Dunkirk met muziek van Hans Zimmer:
https://www.youtube.com/watch?v=LVWTQcZbLgY
Op 5 januari 2023 bestelde ik mijn i40 edrive40. Ik heb hem rijkelijk uitgerust. ‘T gaat echt een pareltje zijn. Ik kijk er echt naar uit. Toen ik mijn wagen bestelde kon men mijn nog niet zeggen wanneer die in productie zou gaan, maar dat het zeker 2024 zou worden.
Deze week via mail nog eens nagevraagd of men al meer wist. Opnieuw kreeg ik het antwoord dat de productiedatum nog niet is gepland. Wel jammer dat men mij 3 maanden na bestelling geen duidelijkheid kan bieden. Is dit normaal?
Nog mensen die in dezelfde situatie zitten als ik?
Deze week via mail nog eens nagevraagd of men al meer wist. Opnieuw kreeg ik het antwoord dat de productiedatum nog niet is gepland. Wel jammer dat men mij 3 maanden na bestelling geen duidelijkheid kan bieden. Is dit normaal?
Ik zou zeggen, lees even de thread door of zoek op levering etc.Stinos81 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:57:
Op 5 januari 2023 bestelde ik mijn i40 edrive40. Ik heb hem rijkelijk uitgerust. ‘T gaat echt een pareltje zijn. Ik kijk er echt naar uit. Toen ik mijn wagen bestelde kon men mijn nog niet zeggen wanneer die in productie zou gaan, maar dat het zeker 2024 zou worden.
Zo werkt de gehele auto business al een aantal jaar.
Helaas.

M'n eDrive40 is januari 2022 besteld, en mij kunnen ze zelfs nog niets zeggen over een mogelijke datum...Stinos81 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:57:
Al meer dan een jaar en nog geen duidelijkheid.ThisIsSiebe schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:09:
[...]
M'n eDrive40 is januari 2022 besteld, en mij kunnen ze zelfs nog niets zeggen over een mogelijke datum...
Ik ben onder de indruk van jullie geduld.
Het is een geweldige auto, maar ik geloof niet dat ik dat er voor over zou hebben.
Ik weet sinds begin februari dat mijn M50 in april gemaakt zou worden voor levering mei, maar gisteren kon de dealer nog steeds niet bevestigen of dit wel degelijk gaat lukken. Blijkbaar is de bevoorrading voor bepaalde onderdelen nog steeds erg volatiel... Ook in januari 2022 besteld, dus stilletjesaan begint het wel eens tijd te worden nu... (:
De dealer kan gewoon de status van je auto zien. Mijn M50 is deze week gemaakt vertelde mijn dealer. Heeft op 5-4-23 status 182 gekregen. Hij zou al in december geleverd worden. Nu nog even wachten op afleveren in NL.MichaelC165 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:36:
Ik weet sinds begin februari dat mijn M50 in april gemaakt zou worden voor levering mei, maar gisteren kon de dealer nog steeds niet bevestigen of dit wel degelijk gaat lukken. Blijkbaar is de bevoorrading voor bepaalde onderdelen nog steeds erg volatiel... Ook in januari 2022 besteld, dus stilletjesaan begint het wel eens tijd te worden nu... (:
ongeveer idem hier, besteld januari 2022, initiele leverdatum april 2023 , maar momenteel "voorlopige" planning ergens eind september voor productie, dus levering oktober(?).ThisIsSiebe schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:09:
[...]
M'n eDrive40 is januari 2022 besteld, en mij kunnen ze zelfs nog niets zeggen over een mogelijke datum...
Geduld wordt idd erg op de proef gesteld, ontbreken van communicatie vanuit BMW is inderdaad erg... garage krijgt ook geen duidelijkheid blijkbaar.
Gaat hier over een BE lease auto , want lijkt wel verschil in te zitten.
Deze kun je "morgen" rijden toch, of zie ik dat verkeerd?
https://www.bmw.nl/nl/voo...%3A%5B%22i4_G26E%22%5D%7D
Mijn eDrive40 (besteld april 2022, lease, NL) heeft nu status 193 (staat in Nederland). Productie was rond 20/3. Als het goed is wordt ie komende week bij de dealer afgeleverd en is de week daarna (eindelijk) de aflevering 🫣
Ik heb de afgelopen 2 maanden iedere vrijdagmiddag de dealer een e-mail gestuurd met de vraag naar de status. Ondanks dat ze elke keer beloven je op de hoogte te houden blijkt in de praktijk dat je het initiatief beter zelf kunt nemen.
Ik heb de afgelopen 2 maanden iedere vrijdagmiddag de dealer een e-mail gestuurd met de vraag naar de status. Ondanks dat ze elke keer beloven je op de hoogte te houden blijkt in de praktijk dat je het initiatief beter zelf kunt nemen.
35 is idd vlot leverbaar, 40 en m50 niet. Is ook zonder korting dan , in BE was op lease ik denk 16% korting in 2021/begin 2022, zal misschien ook meespelen in de keuze van BMW wanneer ze hem produceren want het lijkt me inderdaad geen fifo te zijn dat ze hanterenmitsumark schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 17:08:
Deze kun je "morgen" rijden toch, of zie ik dat verkeerd?
Zitten ook een aantal 40 en 50's bij.Bart_001 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:39:
35 is idd vlot leverbaar, 40 en m50 niet.
Mocht je gewenste configuratie erbij zitten..
Ik snap niet hoe die productie loten worden verdeeld.Bart_001 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 17:00:
[...]
ongeveer idem hier, besteld januari 2022, initiele leverdatum april 2023 , maar momenteel "voorlopige" planning ergens eind september voor productie, dus levering oktober(?).
Geduld wordt idd erg op de proef gesteld, ontbreken van communicatie vanuit BMW is inderdaad erg... garage krijgt ook geen duidelijkheid blijkbaar.
Ik heb besteld Jan 2022 en mijn auto zou toekomen midden mei, ook leasing. Al geloof ik niet in die datum
Heeft vermoedelijk te maken met gereserveerde sloten (vooraf, door importeurs en ik vermoed ook door dealers, maar er zijn mensen die hier posten die daar meer van weten), beschikbaarheid van bepaalde onderdelen en rangorde van de modellen (bvb een M50 had meer kans op DAPP dan een e40 op een bepaald moment).
Maar weinig transparant inderdaad...
Maar weinig transparant inderdaad...
Kan weer een nieuwe lease uitzoeken. Werkgever voert een beetje een ontmoedigingsbeleid. Dus budgetten redelijk beknot. BMW i4 35, Q4 Etron en Polestar 2 passen er in. Rijdt nu al meer dan 2 jaar P2, 130k op teller. Meer dan 400 pk, 4WD en fully loaded. Kan dezelfde weer bestellen. Als ik dezelfde opties op BMW neem gaat hij naar meer dan 85k.
Altijd BMW gereden en daar dan ook voorkeur voor. Gevoel zegt BMW, maar verstand zegt dat ik opties ga missen.
Kan voor ca 3 k aan opties op BMW erbij nemen boven op metallic lak die ik moet nemen ( ja, weinig ik weet het). Wat zouden jullie nemen? Mij long list is High Exexutive, Dravit Grey ipv andere metallic lak, Harmann Kardon, ambient light, Hifi, ACC, 17 inch aerodynamic velgen, athraciet hemelbekleding, sportstuur.
Wat zouden jullie doen?
Altijd BMW gereden en daar dan ook voorkeur voor. Gevoel zegt BMW, maar verstand zegt dat ik opties ga missen.
Kan voor ca 3 k aan opties op BMW erbij nemen boven op metallic lak die ik moet nemen ( ja, weinig ik weet het). Wat zouden jullie nemen? Mij long list is High Exexutive, Dravit Grey ipv andere metallic lak, Harmann Kardon, ambient light, Hifi, ACC, 17 inch aerodynamic velgen, athraciet hemelbekleding, sportstuur.
Wat zouden jullie doen?
FW423130 schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:36:
…
Werkgever voert een beetje een ontmoedigingsbeleid. Dus budgetten redelijk beknot. BMW i4 35, Q4 Etron en Polestar 2 passen er in.
…
Afgelopen zaterdag een proefrit gedaan in de eDrive 40. Heb nu een Model 3 en moet over niet al te lange tijd een nieuwe uit gaan zoeken. De BMW reed erg comfortabel. Wel jammer dat een functie vergelijkbaar met autopilot zo duur is op de BMW. Dat ga ik denk ik wel missen.
Dat gezegd hebbende, de bouwkwaliteit van de BMW is natuurlijk ongelooflijk veel beter.
Waar ik wel nog een beetje mee zit is dat de BMW best wel een dure auto is. De bijtelling gaat zeker wel pijn doen. Om die reden zit ik ook aan de eDrive 35 te denken. Heeft iemand hier de eDrive 35 al ontvangen en wat zijn jullie ervaringen ten opzichte van de 40?
De dealer gaf overigens aan dat de levertijden momenteel ongeveer 4 maanden zijn, maar als ik dit topic lees is dat niet helemaal waar. Dat zou wel tegenvallen
Dat gezegd hebbende, de bouwkwaliteit van de BMW is natuurlijk ongelooflijk veel beter.
Waar ik wel nog een beetje mee zit is dat de BMW best wel een dure auto is. De bijtelling gaat zeker wel pijn doen. Om die reden zit ik ook aan de eDrive 35 te denken. Heeft iemand hier de eDrive 35 al ontvangen en wat zijn jullie ervaringen ten opzichte van de 40?
De dealer gaf overigens aan dat de levertijden momenteel ongeveer 4 maanden zijn, maar als ik dit topic lees is dat niet helemaal waar. Dat zou wel tegenvallen
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
December 2021 besteld, productie voorzien ergens in juli…. Initieel was mijn levering ook voorzien eind april 2023🥲Bart_001 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 17:00:
[...]
ongeveer idem hier, besteld januari 2022, initiele leverdatum april 2023 , maar momenteel "voorlopige" planning ergens eind september voor productie, dus levering oktober(?).
Ik heb een 35 besteld maar kan je geen referentie geven tov de 40. Heb niet proefgereden maar ga er vanuit dat dat het verschil niet gaat maken. Voordeel is dat er (voor mij althans) meer budget overbleef voor opties.
Mijn levertijd (van leaseplan gekregen, niet vd dealer) is nu Augustus 2024!!
dat is wel even balen
Mijn levertijd (van leaseplan gekregen, niet vd dealer) is nu Augustus 2024!!
Besteld januari 2022 en mijn dealer heeft me vorige week nogmaals bevestigd dat levering voorzien is eind mei. Je kan er op den duur echt geen touw meer aan vastknopen.Denis.1905 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:58:
[...]
December 2021 besteld, productie voorzien ergens in juli…. Initieel was mijn levering ook voorzien eind april 2023🥲
Oef, dat is wel echt lang. Ik mag ook via leaseplan gaan leasen, maar deze levertijden zijn wel een beetje pijnlijk.Zorg schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:58:
Ik heb een 35 besteld maar kan je geen referentie geven tov de 40. Heb niet proefgereden maar ga er vanuit dat dat het verschil niet gaat maken. Voordeel is dat er (voor mij althans) meer budget overbleef voor opties.
Mijn levertijd (van leaseplan gekregen, niet vd dealer) is nu Augustus 2024!!dat is wel even balen
Ik weet dat er meer merken zijn met leveringsproblemen, maar toch, bijna anderhalf jaar is wel echt lang.
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Voordat de deal rond is vertellen ze altijd mooie verhalenMagicTempest schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:42:
[..]
[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 11-04-2023 12:07 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Volgens mijn dealer zou leveringstermijn voor specifiek de 35 nu teruggebracht zijn naar enkele maanden, ik lees ook vergelijkbare verhalen op internationale fora dus misschien valt t mee. Mn eigen M50, net afgeleverd, was er binnen 6 maanden.MagicTempest schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:59:
[...]
Oef, dat is wel echt lang. Ik mag ook via leaseplan gaan leasen, maar deze levertijden zijn wel een beetje pijnlijk.
Ik weet dat er meer merken zijn met leveringsproblemen, maar toch, bijna anderhalf jaar is wel echt lang.
[ Voor 4% gewijzigd door IceOnFire op 11-04-2023 12:32 ]
Dat zijn al betere termijnen. Uiteindelijk is het natuurlijk altijd afwachten.
Dan een andere vraag. Zijn er andere mensen die de overstap van een Model 3 naar de i4 hebben gemaakt en wat is jullie ervaring?
Dan een andere vraag. Zijn er andere mensen die de overstap van een Model 3 naar de i4 hebben gemaakt en wat is jullie ervaring?
Ja ik kan dit bevestigen, ik was dit weekend even bij de bmw dealer. De drive 40 zit idd nog wel op een half jaar. M50 3-6 maanden zeiden ze daar.IceOnFire schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:31:
[...]
Volgens mijn dealer zou leveringstermijn voor specifiek de 35 nu teruggebracht zijn naar enkele maanden, ik lees ook vergelijkbare verhalen op internationale fora dus misschien valt t mee. Mn eigen M50, net afgeleverd, was er binnen 6 maanden.
De 35 is zo goed als uit voorraad leverbaar er is nog weinig vraag naar deze auto zei mijn verkoper (kijk ook maar eens op de sites van de importeurs, je kan te kust en te keur en in alle kleuren en maten kun je ze bestellen en levering over aantal maanden).
Nou vind ik de positionering in Nederland niet ideaal van deze auto, maar goed ze hebben natuurlijk wel leuk de prijzen van de drive 40 verhoogd.
Ik kom van een Polestar 2 en rijd nu E40 (bleef iets onder € 75 k; zou nu iets boven 77 k zijn). Ik zou niet meer terug willen. Hoewel de Polestar een heel fijne auto is, vind ik de BMW veel beter: stiller, soepeler, meer auto en betere stoelen. Ten opzichte van de Polestar mis ik niet veel. Ik ben blij dat ik geen ACC meer heb en verder ontbreken eigenlijk alleen keyless entry en geheugen op de stoelen. Daar staat tegenover ten opzichte van de P2: lederen bekleding, ambient light, sensatec dashboard, veel betere Harman Kardon, 3 driving modes, var. sportsteering, open dak, mooiere materialen. Verder voelt de BMW bijna net zo snel ondanks het veel hoger aantal pk's bij de Polestar (inclusief upgrade). Ook kom je met een E40 een stukje verder dan met de P2.FW423130 schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:36:
Kan weer een nieuwe lease uitzoeken. Werkgever voert een beetje een ontmoedigingsbeleid. Dus budgetten redelijk beknot. BMW i4 35, Q4 Etron en Polestar 2 passen er in. Rijdt nu al meer dan 2 jaar P2, 130k op teller. Meer dan 400 pk, 4WD en fully loaded. Kan dezelfde weer bestellen. Als ik dezelfde opties op BMW neem gaat hij naar meer dan 85k.
Wat zouden jullie doen?
De door jou genoemde 85 k voor een E35 lijkt me heel fors.
BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900
Ik heb mn Model 3 Performance er op ingeruild. BMW is duidelijk zwaarder, iets minder snel, iets minder sportief, iets hoger verbruik en een stuk duurder in de verzekering, maar dat zijn ook de enige minpunten.MagicTempest schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:53:
Dat zijn al betere termijnen. Uiteindelijk is het natuurlijk altijd afwachten.
Voelt veel meer als een echte auto, luxer, assistentiesystemen die echt werken (soepele vloeiende adaptive cruise control zonder noodstopneigingen bijvoorbeeld), beter interieur, fijnere stoelen, veel praktischere achterklep, veel minder piepjes en bliepjes, veel stiller en beter geisoleerd, mooi dashboard, goeie HUD, mooier uiterlijk (persoonlijk natuurlijk) Érg blij mee en voelt echt als een upgrade.
Ik heb eigenlijk hetzelfde gevoel, alleen dan van een LR naar een M50.IceOnFire schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:16:
[...]
Ik heb mn Model 3 Performance er op ingeruild. BMW is duidelijk zwaarder, iets minder snel, iets minder sportief, iets hoger verbruik en een stuk duurder in de verzekering, maar dat zijn ook de enige minpunten.
Voelt veel meer als een echte auto, luxer, assistentiesystemen die echt werken (soepele vloeiende adaptive cruise control zonder noodstopneigingen bijvoorbeeld), beter interieur, fijnere stoelen, veel praktischere achterklep, veel minder piepjes en bliepjes, veel stiller en beter geisoleerd, mooi dashboard, goeie HUD, mooier uiterlijk (persoonlijk natuurlijk) Érg blij mee en voelt echt als een upgrade.
Achterklep zeker praktischer maar mis wel wat opbergruimte (bijv voorklep maar ook in kofferbak).
Haha, die piepjes zijn wel irritant ja af en toe. Tijdens de proefrit viel het me ook al op dat hij een stuk stiller is. Helaas had de auto waar ik mee reed geen ACC.
Qua opties zal ik geen HUD hebben. Deze auto heeft een aanzienlijk hogere bijtelling dan mijn huidige auto en ik wilde daarom niet teveel over de 60k heen gaan. Dat is ook de voornaamste reden dat ik voor een e35 wil gaan en niet voor een 40.
Vooralsnog heb ik de volgende opties gekozen:
- Metallic lak (sanremo grun)
- ACC
- HiFi upgrade
- Draadloos oplaadvak
- Zwarte hemelbekleding
Ik hou denk ik de standaard velgen, omdat de eerste optie die ik mooi vind meteen 1500 euro extra kost.
Qua opties zal ik geen HUD hebben. Deze auto heeft een aanzienlijk hogere bijtelling dan mijn huidige auto en ik wilde daarom niet teveel over de 60k heen gaan. Dat is ook de voornaamste reden dat ik voor een e35 wil gaan en niet voor een 40.
- ACC
- HiFi upgrade
- Draadloos oplaadvak
- Zwarte hemelbekleding
Ik hou denk ik de standaard velgen, omdat de eerste optie die ik mooi vind meteen 1500 euro extra kost.
Draadloos oplaadvak zou ik geen geld aan uitgeven. Hier zit (van bmw uit) echt een designfout in : je toestel wordt onmiddellijk warm en stopt / begint heel traag met laden... Je hebt er gewoon niks aan.MagicTempest schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:57:
Haha, die piepjes zijn wel irritant ja af en toe. Tijdens de proefrit viel het me ook al op dat hij een stuk stiller is. Helaas had de auto waar ik mee reed geen ACC.
- ACC
- HiFi upgrade
- Draadloos oplaadvak
- Zwarte hemelbekleding
Inderdaad. Gewoon kabeltje onder je armsteun gebruiken. Gaat sneller ook.Quiller schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:10:
[...]
Draadloos oplaadvak zou ik geen geld aan uitgeven. Hier zit (van bmw uit) echt een designfout in : je toestel wordt onmiddellijk warm en stopt / begint heel traag met laden... Je hebt er gewoon niks aan.
Gisteren hele dag proefrit gemaakt. Inderdaad heerlijke auto. Comfortabel, stil en meer premium dan mijn P2. Minder snel maar snel genoeg.Autowina schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:36:
[...]
Ik kom van een Polestar 2 en rijd nu E40 (bleef iets onder € 75 k; zou nu iets boven 77 k zijn). Ik zou niet meer terug willen. Hoewel de Polestar een heel fijne auto is, vind ik de BMW veel beter: stiller, soepeler, meer auto en betere stoelen. Ten opzichte van de Polestar mis ik niet veel. Ik ben blij dat ik geen ACC meer heb en verder ontbreken eigenlijk alleen keyless entry en geheugen op de stoelen. Daar staat tegenover ten opzichte van de P2: lederen bekleding, ambient light, sensatec dashboard, veel betere Harman Kardon, 3 driving modes, var. sportsteering, open dak, mooiere materialen. Verder voelt de BMW bijna net zo snel ondanks het veel hoger aantal pk's bij de Polestar (inclusief upgrade). Ook kom je met een E40 een stukje verder dan met de P2.
De door jou genoemde 85 k voor een E35 lijkt me heel fors.
Het comfort en gevoel wegen wel op tegen accessoires en idd, 85 is een wat te hoge schatting.
Andere vraag: geeft spotify bij podcasts in de BMW niet aan welke aflevering al is afgespeeld of hoeveel minuten resteren? Als dat zo is, vind ik wel bijzonder onhandig. Je kan dan niet zien of er een nieuwe aflevering on Line gekomen of welke je al geluisterd hebt.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen ?Ard1970 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:25:
Nog niet zoals ik het zou wensen, maar een MMB box (compatible met de i4 / iDrive8) komt er aan. 😎
Helaas momenteel alleen nog werkend met 4G (interne SIM), dus ik wacht nog op de WiFi versie. Ook het niet volledig benutten van het scherm valt me nog tegen, maar dit wordt mogelijk nog aangepast. [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is niet mijn auto.. Het is een MMB-box; een device die normaliter via USB en Carplay werkt. Een goedwerkende box die kan verbinden met wireless Carplay èn iDrive 8 was er echter nog steeds niet.
Ik wacht echter nog op de WiFi versie, deze heeft nog teveel nadelen.
Dus mensen moeten 2 jaar op hun e40 wachten in Belgie, terwijl ze voor Nederland 35's op overschot aan het maken zijn?okio schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:35:
[...]
Ja ik kan dit bevestigen, ik was dit weekend even bij de bmw dealer. De drive 40 zit idd nog wel op een half jaar. M50 3-6 maanden zeiden ze daar.
De 35 is zo goed als uit voorraad leverbaar er is nog weinig vraag naar deze auto zei mijn verkoper (kijk ook maar eens op de sites van de importeurs, je kan te kust en te keur en in alle kleuren en maten kun je ze bestellen en levering over aantal maanden).
Nou vind ik de positionering in Nederland niet ideaal van deze auto, maar goed ze hebben natuurlijk wel leuk de prijzen van de drive 40 verhoogd.
Ik denk dat de e35 gewoon niet zo'n goede deal is.
Minder range
Trager laden
Minder vermogen
Vooral de eerste 2 zijn denk ik wel belangrijke eigenschappen van een EV.
Zoals ik hier om mij heen zie vinken mensen rustig 10-30k aan opties aan op een e40. Dan is het prijsverschil met de e35 praktisch irrelevant op de totaalprijs.
Als je echt strak op het budget zit kun je veel beter een model 3 of y halen. Dus die e35 is een beetje nutteloze versie denk ik.
Dus vandaar het overschot.
Minder range
Trager laden
Minder vermogen
Zoals ik hier om mij heen zie vinken mensen rustig 10-30k aan opties aan op een e40. Dan is het prijsverschil met de e35 praktisch irrelevant op de totaalprijs.
Als je echt strak op het budget zit kun je veel beter een model 3 of y halen. Dus die e35 is een beetje nutteloze versie denk ik.
Helemaal eens. Met minder budget is een Tesla volgens mij de beste keus alles afgewogen.phex schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:43:
Ik denk dat de e35 gewoon niet zo'n goede deal is.
Minder range
Trager laden
Minder vermogen
Behalve als je gewoon geen Tesla wil
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.