Hi allemaal,
Long time lurker die eindelijk de moeite heeft genomen om een account aan te maken. Mede omdat ik mij zorgen maakte om de opties die niet meer leverbaar zijn.
Ik heb dus contact opgenomen met de betreffende dealer en expliciet nagevraagd of de opties sensatec dashboard, ambiente verlichting en laser lights bij mij zijn weggevallen. De dealer heeft bij mij bevestigd dat alle opties er ‘gewoon’ op zitten. Nu betwijfel ik of dat ook voor het sensatec dashboard geldt, maar moet eerlijk zeggen dat die me niet zo boeit. Verlichting en laser lights zouden voor mij wel een dealbreker zijn.
Verder nog een opvallend detail. Ik heb een aantal weken geleden de cruise control met stop and go functie aanvullend besteld en van de leasemij (Alphabet) de vraag gehad of ik akkoord was met de nieuwe fiscale waarde. Dit was de waarde ten tijde van het bestellen van de auto + de optie. Lijkt dus helemaal geen prijswijzing te zijn doorgevoerd. Geen idee wat verder de afspraken met mijn werkgever zijn, maar vond het toch gek. Misschien omdat Alphabet onderdeel is van BMW en ze daarom geen prijswijzing doorvoeren (wat heel onlogisch zou zijn).
Hoop in ieder geval dat ik niet word verrast als ik eindelijk de auto mag ophalen. Normaal heb ik niet echt geluk met dit soort dingen, dus ga er toch vanuit dat het te mooi is om waar te zijn. Maar goed heb nu wel eea waar ik op terug kan vallen. Voor wat het waard is natuurlijk.
Het gaat om een i4 edrive 40, dravit grey, m sport, high exec (met laserlights) en nog wat andere opties.
Besteld in april 2022. Intieel geplande afleverdatum was begin februari 2023. Dat is nu eind mei 2023 geworden.
Dank voor jullie bijdragen tot nu toe. Ik heb deze als enorm nuttig ervaren. Hoop dat jullie hier wat aan hebben

.
Als ik nog relevante updates heb, zal ik het laten weten.