Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCL
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20-09-2024

JCL

Quiller schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:04:
[...]

Dit klopt niet. Hij vertrekt wel degelijk vanuit stilstand (in file) als hij in B mode staat maar dan mag je niet te lang stilstaan (dat is één van de factoren, maar soms lijkt het random)
ah ok, weer iets bijgeleerd! Mijn excuses voor de onvolledige info.
Bij mij was het probleem van niet vertrekken vanuit stilstand alleszins opgelost door hem in D mode te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 20:17
JCL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:08:
[...]

ah ok, weer iets bijgeleerd! Mijn excuses voor de onvolledige info.
Bij mij was het probleem van niet vertrekken vanuit stilstand alleszins opgelost door hem in D mode te zetten. :)
Is dat met de "stop en go functie" dat hij dat soms niet doet of met de driving assistant professional?
Ik heb de laatste, en rijdt altijd weer weg namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWi4
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-02 07:00
Las op een andere site dat je Google Maps kaart ook tussen de tellers kan krijgen op de volgende manier.
Google Maps opstarten en route selecteren, daarna de route weer annuleren en dan zou het moeten werken als je weer nieuwe route ingeeft.
Ik kan geen route annuleren dus mij niet gelukt😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overw.Helder
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-06 23:14
[...]

Dit klopt niet. Hij vertrekt wel degelijk vanuit stilstand (in file) als hij in B mode staat maar dan mag je niet te lang stilstaan (dat is één van de factoren, maar soms lijkt het random)
Dat is ook mijn ervaring inderdaad. Meestal werkt het, maar niet altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:28
Overw.Helder schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:24:
[...]

Dat is ook mijn ervaring inderdaad. Meestal werkt het, maar niet altijd.
Belangrijkste is dat het werkt wanneer het nodig is (en met een geluidssignaal als je toch even de gas moet aanraken) -- Ik heb er alvast vorig jaar van genoten (echt waar) toen ik aan de gothard in de file stond... geen handen aan het stuur, lekker ontspannen babbelen met mijn passagierster etc. Never been this relaxed in de file :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan430
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-06-2024
[...]

Het is niet alleen bij lang stil staan (geluidssignaal als voorganger gaat rijden) maar soms ook na korte tijd. Ik heb het gevoel dat het te maken heeft met het feit dat je oplet (vooruitkijkt)....
Soms sta ik best lang stil en gaat hij wel vanzelf weer rijden, soms als ik ff wat anders doe blijft hij staan met geluidssignaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
jan430 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:22:
[...]

Het is niet alleen bij lang stil staan (geluidssignaal als voorganger gaat rijden) maar soms ook na korte tijd. Ik heb het gevoel dat het te maken heeft met het feit dat je oplet (vooruitkijkt)....
Soms sta ik best lang stil en gaat hij wel vanzelf weer rijden, soms als ik ff wat anders doe blijft hij staan met geluidssignaal
Vandaar dat ik in mijn bericht zei : 'maar soms lijkt het random'... Kortom we missen een factor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
jan430 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:22:
[...]

Ik heb het gevoel dat het te maken heeft met het feit dat je oplet (vooruitkijkt)....
Maar dat klopt ook exact. Er zitten sensoren bovenin, in het midden van het dashboard voor je.
Die heeft dat in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgoes
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:39
BMWi4 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:15:
Las op een andere site dat je Google Maps kaart ook tussen de tellers kan krijgen op de volgende manier.
Google Maps opstarten en route selecteren, daarna de route weer annuleren en dan zou het moeten werken als je weer nieuwe route ingeeft.
Ik kan geen route annuleren dus mij niet gelukt😭
en dit is alleen vanaf android toch? of lukt dit ook met apple, dat zou wel fijn zijn.. uiteindelijk vind ik google maps toch meest accuraat. Heb wel apple maps geprobeerd (ook tussen de tellers werkt dat) maar die vind ik niet veel duidelijker dan bmw navi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lveh
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-06 20:17
moesten ze eindelijk eens waze ook op de hud toelaten en laadstops laten inplannen zijn we er helemaal. Dan kan idrive 8.0 8.5 of 9.0 me niets meer schelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMWi4
mgoes schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:49:
[...]

en dit is alleen vanaf android toch? of lukt dit ook met apple, dat zou wel fijn zijn.. uiteindelijk vind ik google maps toch meest accuraat. Heb wel apple maps geprobeerd (ook tussen de tellers werkt dat) maar die vind ik niet veel duidelijker dan bmw navi
Las dit op Facebook.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFLNZBa4PSGxI2pVm043p3cj55k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GULWjrgroaSkPCBBIBMzO15U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgoes
Mooie hack, ga ik gelijk even proberen straks, tnx! Maar waar ik echt blij van zou worden is google maps tussen de 'klokjes'. Maar goed, gaat wat ver om daarvoor naar een android telefoon over te gaan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-06 15:46
Zoals staat op Facebook betreft het apple maps!

Nou de i4 is weer terug naar de dealer. De piepende spiegels worden vervangen. Klepje van de laadpoort was afgebroken, maar nu moet praktisch de gehele laadpoort worden vervangen.

Gelukkig knap vervangend vervoer van Ekris meegekregen. Een 520e. Kom wel wat power te kort en dat gerammel in het vooronder is ook weer wennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Bij mij werkt het niet met android.
Zodra ik annuleer is de view weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jausie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:04
Bij mij werkt het ook niet (Android auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgoes
Bij mij werkt het wel! (apple carplay) Wel geinig, maar of het in de praktijk veel toevoegt.. Hij laat alleen 2d view zien, want zodra je de route annuleert schakelt hij terug van 3d view.

Voor de ervaren lange afstand rijders onder ons; ik vertrek binnenkort naar Italie; als ik nu de route invoer via de app, laat hij al allemaal laadstops onderweg zien. Als ik de route overneem in de auto, gaat hij dan al automatisch de accu voorverwarmen bij naderen laadstop, ook als ik nog niet specifiek de laadstop heb bevestigd? Zou bv kunnen dat ik nog een stukje wil doorrijden, omdat er nog wel voldoende marge is.. Hoe werkt dat? (ik heb nog model waar je niet handmatig preconditioning kan kiezen helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWi4
mgoes schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 07:38:
Bij mij werkt het wel! (apple carplay) Wel geinig, maar of het in de praktijk veel toevoegt.. Hij laat alleen 2d view zien, want zodra je de route annuleert schakelt hij terug van 3d view.

Voor de ervaren lange afstand rijders onder ons; ik vertrek binnenkort naar Italie; als ik nu de route invoer via de app, laat hij al allemaal laadstops onderweg zien. Als ik de route overneem in de auto, gaat hij dan al automatisch de accu voorverwarmen bij naderen laadstop, ook als ik nog niet specifiek de laadstop heb bevestigd? Zou bv kunnen dat ik nog een stukje wil doorrijden, omdat er nog wel voldoende marge is.. Hoe werkt dat? (ik heb nog model waar je niet handmatig preconditioning kan kiezen helaas)
Ik merkte bij een lange afstand ingeven dat hij wel heel veel laadstops ging plannen en daarna aangepast met welk percentage ik wil aankomen bij laadpaal.
Nu geef ik bijvoorbeeld route Milaan aan en daarna knop laden en daarna kan je kiezen uit bijvoorbeeld laden op route en daar ook aangeven om alleen de snelladers te pakken. Ik geef ook nog aan dat ik alleen bij Ionity wil laden omdat volgens mij dat de goedkoopste is omdat we een BMW card hebben.
Als je de laadstop als tussenstop ingeeft dan gaat hij automatisch voorverwarmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nummerke6
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22-11-2023
Vandaag te horen gekregen dat mijn i4 wordt geleverd in week 18.
Na te hebben besteld begin 2021 kan ik niet wachten!

Echter zal tegen dan mijn laadpaal thuis nog niet zijn geinstalleerd, door problemen met de leasing maatschappij.
Zijn er mensen die enkel laden op verplaatsing?
Hebben jullie tips en tricks waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWi4
Nummerke6 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:18:

Echter zal tegen dan mijn laadpaal thuis nog niet zijn geinstalleerd, door problemen met de leasing maatschappij.
Gewoon BMW pas gebruiken, dat is het goedkoopste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_G_
  • Laatst online: 06-01 13:32
BMWi4 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:38:
[...]

Gewoon BMW pas gebruiken, dat is het goedkoopste
Ik denk dat de kosten niet het probleem zijn aangezien het lease betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_G_
  • Laatst online: 06-01 13:32

Kun je op je werk opladen? Dat scheelt natuurlijk ook. Ik heb tot nu toe nog maar 2x onderweg (snel) geladen, de eerste keer om "te proberen" en de tweede keer omdat er toch file stond :9

Het hangt natuurlijk ook af van je dagelijkse kilometers... als je in een week ca. 400km maakt dan is 1-2x per week ergens laden voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nummerke6
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22-11-2023
M_G_ schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:29:
[...]

Ik denk dat de kosten niet het probleem zijn aangezien het lease betreft.
Klopt ;)
M_G_ schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:30:
[...]

Kun je op je werk opladen? Dat scheelt natuurlijk ook. Ik heb tot nu toe nog maar 2x onderweg (snel) geladen, de eerste keer om "te proberen" en de tweede keer omdat er toch file stond :9

Het hangt natuurlijk ook af van je dagelijkse kilometers... als je in een week ca. 400km maakt dan is 1-2x per week ergens laden voldoende.
Ik kan op het werk laden ( wel AC-laden).
Ik denk dat ik wekelijkse een 1000 km afleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller

Zeker zolang je hem thuis niet kan inpluggen : ABC principe (Always Be Charging) : Ook al ben je maar kwartiertje in de winkel : als er een laadplaats is laat hem laden!!!! (alles bij elkaar ga je dan minder vaak stilstaan aan snellaadpalen) -- Je BMW kaart (eens geactiveerd) werkt zo goed als aan elke paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-06 16:11

begin 2021, dat is dan meer dan 2 jaar wachten, pfff ik zit nu aan 16 maand wachten en ben het wachten al beu aan het worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsSiebe
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-11-2023
oldgrumpy schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:32:
[...]

begin 2021, dat is dan meer dan 2 jaar wachten, pfff ik zit nu aan 16 maand wachten en ben het wachten al beu aan het worden
Zal een vergissing zijn lijkt me, hier staat 1 februari 2022: https://gathering.tweaker...message/74180188#74180188

15 maanden van bestelling tot levering dus, reden te meer voor jou om het nóg harder beu te zijn met je 16 maanden. ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OJP
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-02 21:24

OJP

🥳 Klein feestje hier: vandaag het VIN van de nieuwe auto ontvangen. Verwachtte aflevering 21/4, dus op 1 dag na precies een jaar na de bestelbevestiging.🥳
En volgens de VIN decoder zit uiteindelijk alles erop dat ik besteld heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank-33
  • Laatst online: 03-06 18:27
Hier is de BMW i4 M50 te zien met het nieuwe schakelsysteem, dus zonder schakelpook.

YouTube: 🚙 💙 Willkommen 🤗 #BMW #i4 #M50 #shorts

Vandaag even bij de dealer langs geweest. Ze hadden een auto binnengekregen zonder schakelpook. Even een foto van genomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmTvQxT_dRyaZF_pT05N0Cj6nmg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6FSNSpzeKqHE86bFttm0yk9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Frank-33 op 25-03-2023 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-05 10:25
Heeft er iemand een idee hoe je de binnenverlichting aanzet in de instellingen?

Ik zie hier al voorbij komen dat het bij de ventilatieroosters via de dealer aangezet dient te worden, maar in mijn geval is er enkel een lampje in het plafond en verder nergens, niet in de deuren, niet aan de voeten,... Lijkt me niet de bedoeling. Dat is wel heel erg donker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 06:58
Dat zit er niet meer in . Modeljaar 2023 niet meer d8 ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelC165
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-04-2024
Crowns schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:30:
Heeft er iemand een idee hoe je de binnenverlichting aanzet in de instellingen?

Ik zie hier al voorbij komen dat het bij de ventilatieroosters via de dealer aangezet dient te worden, maar in mijn geval is er enkel een lampje in het plafond en verder nergens, niet in de deuren, niet aan de voeten,... Lijkt me niet de bedoeling. Dat is wel heel erg donker :)
Heb je de interieur Ambient Lighting optie aangevinkt? Normaal standaard op M50, maar geloof een optie op de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-05 10:25
MichaelC165 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:48:
[...]

Heb je de interieur Ambient Lighting optie aangevinkt? Normaal standaard op M50, maar geloof een optie op de andere.
Dat is een optie die ik zelf niet heb zien voorbijkomen destijds in de lijst.
Maar kan me moeilijk voorstellen dat er standaard niets in zit van verlichting dat ik daar ook nooit bij stil gestaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Kan iemand zeggen of er bij de M50 standaard de M performance matten geleverd worden(zie link) of zijn het gewone standaard matten zonder M logo

https://bmwshop.ekris.nl/...set-m-performance-velours

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelC165
oldgrumpy schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:09:
Kan iemand zeggen of er bij de M50 standaard de M performance matten geleverd worden(zie link) of zijn het gewone standaard matten zonder M logo

https://bmwshop.ekris.nl/...set-m-performance-velours
De gewone voor zover ik weet. Dit is een "fancy accessoire" ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Colike
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-03-2024
Vandaag mijn Edrive35 in ontvangst mogen nemen. Tevreden met de snelle levering.. eind november 2022 besteld en 16 februari reeds in productie. Edrive40 mocht ik rekenen op levering kwartaal 1 2024, had ik even geen zin in 😃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KrWYrL--GUngaSoAP3h58SeksM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZNdkAZhxlYykM2PVUjAD7rm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8mZXf3GLZZRSkMgldlYXMgyhSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3CxwHGkxjM5j68q1FZNooDOv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NMnQQ0IUUgyOi9_Aj_KsZAy6h4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NCPDgno3PPw5g71808M485Ym.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2024
Colike schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:37:
Vandaag mijn Edrive35 in ontvangst mogen nemen. Tevreden met de snelle levering.. eind november 2022 besteld en 16 februari reeds in productie.
Dus 5 weken tussen productie en ontvangst ?!

Heb zelf een e40 die sinds 17 maart “op transport” is. Ben benieuwd wanneer ik die in ontvangst zal kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colike
Myaimistrue schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 18:04:
[...]

Heb zelf een e40 die sinds 17 maart “op transport” is. Ben benieuwd wanneer ik die in ontvangst zal kunnen nemen.
Ik heb wat langer moeten wachten omwille van afspraken lease/werkgever en inlevering huidige wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-06 17:37
@Colike Is dat een groene lak? Ziet er mooi uit zeg

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Myaimistrue schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 18:04:
[...]

Ik mag de mijne de 31e ophalen, productiedatum 16-02.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Colike
DonJunior schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:47:
@Colike Is dat een groene lak? Ziet er mooi uit zeg
Klopt ja, san remo green metallic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank-33
Vandaag langs de dealer geweest en die heeft even gekeken of er iets veranderd is.
Jawel !!!!!!

Sinds gisteren is het VIN nummer bekend en de status is veranderd naar 150.

Leverweek van de I4 M50 staat nu op 16 !! 👍

De auto zou eerst in December al geleverd worden, dus ben nu wel blij dat de status nu 150 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
  • Laatst online: 19-12-2023
Denk dat het eerlijk is de standaard i40 te vergelijken met een Tesla model 3 Performance. Ik heb drie jaar gereden in een M3P. BMW is qua comfort en afwerking een klasse beter. Een fijne reisauto. Tesla software is een klasse beter. Acceleratie wint Tesla ruim.
Maar overall kies ik toch echt voor de BMW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
Teslalrp schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 19:35:
[...]

Denk dat het eerlijk is de standaard i40 te vergelijken met een Tesla model 3 Performance. Ik heb drie jaar gereden in een M3P. BMW is qua comfort en afwerking een klasse beter. Een fijne reisauto. Tesla software is een klasse beter. Acceleratie wint Tesla ruim.
Maar overall kies ik toch echt voor de BMW
Beetje:
Ik vergelijk een audi a4 1.6 s-line ook altijd met een
Skoda octavia Rs. 8)7

Toch?

De m3p vergelijk je natuurlijk met de m50. De m50 is wel veeeel duurder. De Tesla nog net wat sneller.
De BMW een klasse beter.
De tech van de Tesla staat sws boven alles.

Zo dus d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
Avigoorn schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 22:33:
[...]

De m3p vergelijk je natuurlijk met de m50. De m50 is wel veeeel duurder. De Tesla nog net wat sneller.
De BMW een klasse beter.
De tech van de Tesla staat sws boven alles.

Zo dus d:)b
Dat "veeeel duurder" kan in de prakijk reuze meevallen. Wat veel mensen vergeten als ze prijzen vergelijken is dat Tesla een vaste prijs hanteert (geen korting mogelijk) en niet echt aan inruil doet waardoor je een dumpprijs krijgt voor je oude auto, zelfs als dat ook een Tesla is.

Toen ik ging kijken voor een opvolger voor mn Model 3 Performance was het verschil tussen een nieuwe M3P en een M50 op papier in eerste instantie ruim 10k qua vraagprijs. Na inruil en korting viel dat volledig weg. Nu Tesla inmiddels de nieuwprijzen verlaagd heeft zal er wel weer wat verschil zijn maar dat kan dus een stuk kleiner zijn dan het in eerste instantie lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-06 22:06
Frank-33 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:58:
Hier is de BMW i4 M50 te zien met het nieuwe schakelsysteem, dus zonder schakelpook.

YouTube: 🚙 💙 Willkommen 🤗 #BMW #i4 #M50 #shorts

Vandaag even bij de dealer langs geweest. Ze hadden een auto binnengekregen zonder schakelpook. Even een foto van genomen.

[Afbeelding]
Ik heb een i4 e40 besteld december 2021. Levering voorzien juni 23.
Ik mag er toch vanuit gaan dat ik nog het model voor de facelift heb? Dus met pook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
FloR_ schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:07:
[...]

Ik heb een i4 e40 besteld december 2021. Levering voorzien juni 23.
Ik mag er toch vanuit gaan dat ik nog het model voor de facelift heb? Dus met pook?
Nee, dat zal zonder pook zijn, als hij pas juni geleverd wordt, wordt hij zeker ergens april/mei geproduceerd en vanaf maart is het zonder pook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
oldgrumpy schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:21:
[...]

Nee, dat zal zonder pook zijn, als hij pas juni geleverd wordt, wordt hij zeker ergens april/mei geproduceerd en vanaf maart is het zonder pook
Thx voor duidelijke antwoord.

Krijg je dan een volledige facelift? En weet je soms wat er allemaal veranderd?

Vind het persoonlijk wel jammer dat er geen pook zal op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
FloR_ schreef op zondag 26 maart 2023 @ 20:12:
[...]

Thx voor duidelijke antwoord.

Krijg je dan een volledige facelift? En weet je soms wat er allemaal veranderd?

Vind het persoonlijk wel jammer dat er geen pook zal op staan.
Nee, de volledige facelift staat pas voor volgend jaar juli productie in de verwachting.

Vanaf begin maart is alleen de pook naar schakelaar gegaan.
Plus alle andere dingen in de tussentijd van je bestelling zijn doorgevoerd die je hier in het topic voorbij hebt zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
Zipsop schreef op zondag 26 maart 2023 @ 20:20:
[...]

Nee, de volledige facelift staat pas voor volgend jaar juli productie in de verwachting.

Vanaf begin maart is alleen de pook naar schakelaar gegaan.
Plus alle andere dingen in de tussentijd van je bestelling zijn doorgevoerd die je hier in het topic voorbij hebt zien komen.
Ok thx. Niet actief gevolgd hier, dat wordt eens teruglezen.

Wel k*t, pook had ik graag gehad. Op zich wel straf dat BMW dat gewoon aanpast; tenslotte niet wat ik besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

FloR_ schreef op zondag 26 maart 2023 @ 20:40:
[...]

Wel k*t, pook had ik graag gehad. Op zich wel straf dat BMW dat gewoon aanpast; tenslotte niet wat ik besteld heb.
Kleine lettertjes niet gelezen? En anders kan je hem altijd annuleren hoor, staan genoeg mensen in de wachtrij :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
FloR_ schreef op zondag 26 maart 2023 @ 20:40:
[...]

Er zijn al wat 3 serie eigenaren die de pook hebben ge-retrofit als je die graag wil hebben en handig bent.
Die is afgelopen zomer om gegaan naar de schakelaar.

Zelf ben ik blij dat mijn M50 de schakelaar krijgt, vond die pook maar een ouderwets onhandig ding voor een EV. En bijkomend voordeel is dat er niets meer in de weg zit voor de bekerhouders .

Maar ga er dan maar even voor zitten, dan staan je nog wat verrassingen te wachten. ;-)
Tip, ga nog eens bij je dealer langs en vraag ze je bestelling in het BMW order systeem te laten zien. En loop nog eens door alle opties en beschikbaarheid heen. Kan maar zo zijn dat er een bestelde optie niet meer leverbaar is waardoor je eindeloos op je auto aan het wachten bent. (Active Protection (5AL) is er zo eentje in Nederland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
Zipsop schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:00:
[...]

Er zijn al wat 3 serie eigenaren die de pook hebben ge-retrofit als je die graag wil hebben en handig bent.
Die is afgelopen zomer om gegaan naar de schakelaar.

Zelf ben ik blij dat mijn M50 de schakelaar krijgt, vond die pook maar een ouderwets onhandig ding voor een EV. En bijkomend voordeel is dat er niets meer in de weg zit voor de bekerhouders .

Maar ga er dan maar even voor zitten, dan staan je nog wat verrassingen te wachten. ;-)
Tip, ga nog eens bij je dealer langs en vraag ze je bestelling in het BMW order systeem te laten zien. En loop nog eens door alle opties en beschikbaarheid heen. Kan maar zo zijn dat er een bestelde optie niet meer leverbaar is waardoor je eindeloos op je auto aan het wachten bent. (Active Protection (5AL) is er zo eentje in Nederland)
Bedankt, hier heb ik wat aan! Handige info ivm de ombouw.

Miss toch eens bij dealer gaan dan idd. Zoals ik al zei, heb heel dit verhaal niet gevolgd.

Mijn config:
E40 met m sport pack, Brooklyn
19inch
Zonwerend glas achteraan
Hifi audio
Trekhaak

Weinig speciaals, dus zal wel meevallen hoop ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
FloR_ schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:05:
[...]

Bedankt, hier heb ik wat aan! Handige info ivm de ombouw.

Miss toch eens bij dealer gaan dan idd. Zoals ik al zei, heb heel dit verhaal niet gevolgd.

Mijn config:
E40 met m sport pack, Brooklyn
19inch
Zonwerend glas achteraan
Hifi audio
Trekhaak

Weinig speciaals, dus zal wel meevallen hoop ik...
Dat zou iig geen block op de opties moeten zijn dan idd.

Wijzigingen verder, wat ik me nog kan herinneren:
Geen vakje meer bij je linker knie
Geen verlichting in de bediening van de buitenste ventilatieroosters.
Geen pook meer maar schakelaar.

Wat ik weet van NL nog extra
Geen sensatec bekleding meer op het dashboard (4AW apart bestellen)
Geen sfeerverlichting meer inclusief bij M-Sport ( 4UR apart bestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelC165
Zipsop schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:19:
[...]

Hoe zit het met sensatec dash en sfeerverlichting voor de M50s in Nederland? In België is dat standaarduitrusting op het model, dus kan het zelfs niet los besteld worden. Zelfde bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
Zipsop schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:19:
[...]

Dit is door mij besteld in M pack:
Model M Sport (S07LF)
Binnenbekleding Alcantara/Sensatec (JATOKG)
M Decoratieve lijsten in Aluminium Rhombicle Anthrazit (S04LN)
M Hemelbekleding in Anthrazit (S0775)
M sportstuur (S0710)
M Shadow Line hochglänzend (S0760)
Sfeerverlichting (S04UR)

Ik mag er toch vanuit gaan dat die sfeerverlichting er nog in zit?
Of is dat ook kleine lettertjes? :)

Geen idee of dashboard in sensatec is of niet...

Edit: het gaat hier om wagen besteld bij dealer in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
MichaelC165 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 22:13:
[...]

Hoe zit het met sensatec dash en sfeerverlichting voor de M50s in Nederland? In België is dat standaarduitrusting op het model, dus kan het zelfs niet los besteld worden. Zelfde bij jullie?
Geen Sensatec standaard op de M50 hier, los kopen sinds zomer 2022, sfeervelichting is wel standaard op de M50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Giskard
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-06-2023
FloR_ schreef op zondag 26 maart 2023 @ 22:55:
[...]

Dit is door mij besteld in M pack:
Model M Sport (S07LF)
Binnenbekleding Alcantara/Sensatec (JATOKG)
M Decoratieve lijsten in Aluminium Rhombicle Anthrazit (S04LN)
M Hemelbekleding in Anthrazit (S0775)
M sportstuur (S0710)
M Shadow Line hochglänzend (S0760)
Sfeerverlichting (S04UR)

Ik mag er toch vanuit gaan dat die sfeerverlichting er nog in zit?
Of is dat ook kleine lettertjes? :)

Geen idee of dashboard in sensatec is of niet...

Edit: het gaat hier om wagen besteld bij dealer in België
Ik vraag me dat dus ook af.

Mijn offerte vermeldt zowel sfeerverlichting als sensatec dashboard expliciet, dus dan ga ik er ook van uit dat die er op zitten. (België)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3ozfirFxOfrRfqeGBe9JDoCBU8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tEwVWAguDIfTk9bC9tQLxxDn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
R-Giskard schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:35:
[...]

Ik vraag me dat dus ook af.

Mijn offerte vermeldt zowel sfeerverlichting als sensatec dashboard expliciet, dus dan ga ik er ook van uit dat die er op zitten. (België)

[Afbeelding]
Als ik even snel naar de Belgische prijslijst kijk staat het Sensatec Dash daar ook nu nog 03-2023 als standaard op de prijslijst voor alle modellen. Dus die zal er idd wel opzitten.
De sfeerverlichting staat alleen standaard voor de M50 en niet expliciet voor M-Sport dus die zou ik even checken of die nog in het BMW Order systeem staat bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
Zipsop schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:55:
[...]

Als ik even snel naar de Belgische prijslijst kijk staat het Sensatec Dash daar ook nu nog 03-2023 als standaard op de prijslijst voor alle modellen. Dus die zal er idd wel opzitten.
De sfeerverlichting staat alleen standaard voor de M50 en niet expliciet voor M-Sport dus die zou ik even checken of die nog in het BMW Order systeem staat bij de dealer.
Persoonlijke mening: maar er is toch een wezenlijk verschil tussen:
- geen schakelpook meer, maar alternatief met switch
- sfeerverlichting schrappen uit een pakket en betalende optie maken

Ten tijde bestelling zat sfeerverlichting in het pakket; lijkt me meer dan normaal dat ik dan ook auto kan verwachten incl sfeerverlichting.

Zou anders wel een beetje makkelijk worden; je verkoopt een wagen met pakket en bijhorende opties. 2 jaar later schrap je gewoon en de klant die moet dat allemaal maar slikken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
FloR_ schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:50:
[...]

Ten tijde bestelling zat sfeerverlichting in het pakket; lijkt me meer dan normaal dat ik dan ook auto kan verwachten incl sfeerverlichting.

Zou anders wel een beetje makkelijk worden; je verkoopt een wagen met pakket en bijhorende opties. 2 jaar later schrap je gewoon en de klant die moet dat allemaal maar slikken?
Yup, daar komt het in feite op neer.
Het opbergvakje links zat er ook in toen ik heb besteld, net als de lichtjes onderaan de deuren, net als de verlichte ventilatie knoppen.
Die hebben ze dus gewoon wegggelaten, pech als je die graag had gehad.
Niet akkoord? Geen probleem annuleer maar, nog genoeg kandidaten die je rij willen innemen.
En dan heb ik het nog niet over eventuele opties die niet in je wagen gaan zitten na zoveel maanden wachten.owv zogezegd supply chain issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Giskard
oldgrumpy schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:54:
[...]

Yup, daar komt het in feite op neer.
Het opbergvakje links zat er ook in toen ik heb besteld, net als de lichtjes onderaan de deuren, net als de verlichte ventilatie knoppen.
Die hebben ze dus gewoon wegggelaten, pech als je die graag had gehad.
Niet akkoord? Geen probleem annuleer maar, nog genoeg kandidaten die je rij willen innemen.
En dan heb ik het nog niet over eventuele opties die niet in je wagen gaan zitten na zoveel maanden wachten.owv zogezegd supply chain issues.
Er is een verschil tussen iets wat helemaal niet meer leverbaar is, en geld bijvragen voor een bestelde optie.

Vergelijk het met een biermand van 100 euro.

In het ene geval (opbergvakje) is een brouwer failliet, en wordt zijn bier uit de mand gehaald wegens niet meer leverbaar.

In het andere geval (sfeerverlichting) is de biermand van 100 euro plots gelimiteerd tot enkel de rieten mand, en moet je voor 't bier nog 50 euro bijbetalen.

Da's alvast niet hoe er in België zaken gedaan worden. Een order annuleren is bij ons ook niet zomaar mogelijk.

Mijn offerte vermeldt sfeerverlichting, ik verwacht van de dealer dat deze zo geleverd wordt. Zoniet vraag ik bij de dealer een korting t.w.v. de apart te bestellen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
R-Giskard schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:45:
[...]

Er is een verschil tussen iets wat helemaal niet meer leverbaar is, en geld bijvragen voor een bestelde optie.

Vergelijk het met een biermand van 100 euro.

In het ene geval (opbergvakje) is een brouwer failliet, en wordt zijn bier uit de mand gehaald wegens niet meer leverbaar.

In het andere geval (sfeerverlichting) is de biermand van 100 euro plots gelimiteerd tot enkel de rieten mand, en moet je voor 't bier nog 50 euro bijbetalen.

Da's alvast niet hoe er in België zaken gedaan worden. Een order annuleren is bij ons ook niet zomaar mogelijk.

Mijn offerte vermeldt sfeerverlichting, ik verwacht van de dealer dat deze zo geleverd wordt. Zoniet vraag ik bij de dealer een korting t.w.v. de apart te bestellen optie.
Als je privé koopt, is er allicht een verschil, dan maakt die korting misschien nog iets goed.
Ik heb de wagen besteld via leasing van het werk.
Ik heb er niets aan dat er een korting op de wagen komt en mijn bestelde optie niet geleverd wordt.
Wat mij betreft is heel het bestelproces gewoon niet correct.
Wagens die late besteld worden, komen soms veel sneller (al dan niet afhankelijk van land) en hebben dan soms wel de opties die jij niet meer hebt.
Op moment van bestelling van een wagen zou moeten gechecked worden welke opties er zijn en die onderdelen zouden op dat moment gereserveerd moeten worden voor jouw wagen.
Dan weet je perfect wat je gaat krijgen en kan je dan beslissen ja of nee.
Nu wacht ik al meer dan 16 maanden en weet nog steeds niet of mijn wagen zal geleverd worden met alle bestelde opties.

En ja sfeerverlichting is misschien nog iets dat je kan missen, maar wat als er opties ontbreken die je echt wel wil hebben? Wat ben je dan met een vergoeding? Je koopt een wagen van meer dan 90.000 euro en je mist dan dingen die je absoluut wel wou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Giskard
oldgrumpy schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:11:
[...]

Als je privé koopt, is er allicht een verschil, dan maakt die korting misschien nog iets goed.
Ik heb er niets aan dat er een korting op de wagen komt en mijn bestelde optie niet geleverd wordt.
Wagens die late besteld worden, komen soms veel sneller (al dan niet afhankelijk van land) en hebben dan soms wel de opties die jij niet meer hebt.
Op moment van bestelling van een wagen zou moeten gechecked worden welke opties er zijn en die onderdelen zouden op dat moment gereserveerd moeten worden voor jouw wagen.
Nu wacht ik al meer dan 16 maanden en weet nog steeds niet of mijn wagen zal geleverd worden met alle bestelde opties.

En ja sfeerverlichting is misschien nog iets dat je kan missen, maar wat als er opties ontbreken die je echt wel wil hebben? Wat ben je dan met een vergoeding? Je koopt een wagen van meer dan 90.000 euro en je mist dan dingen die je absoluut wel wou.
Ik lease ook hoor. Mijn werkgever is een grote klant, die moet bij de dealer maar iets regelen.
Hier al 14 maanden, wagen nu beloofd in juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-06 08:18
oldgrumpy schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:11:
[...]

Als er opties missen die voor jou een must have waren, dan neem je de auto niet af en laat je hem bij de dealer achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fox80
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-01-2024
dencoupe schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:01:
[...]

Als er opties missen die voor jou een must have waren, dan neem je de auto niet af en laat je hem bij de dealer achter.
Nadat ze je eerst 15 maand hebben laten wachten en je bij aflevering ziet dat er must have opties ontbreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 00:52
fox80 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:29:
[...]

Nadat ze je eerst 15 maand hebben laten wachten en je bij aflevering ziet dat er must have opties ontbreken?
Iedereen snapt hoe jij je voelt, maar de realiteit is dat er meer vraag is dan aanbod. Dus dan kan een fabrikant/dealer de spelregels naar zijn hand zetten.

Vaak hebben ze genoeg clausules in contracten verwerkt die normaal geen impact hebben, maar nu wel relevant worden.

Als je van mening bent in jouw recht te staan kun je proberen te procederen, maar kleine kans dat je dan snel je auto krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 10:33
Aanstaande vrijdag (31 maart) mag ik mijn nieuwe I4 ophalen. In totaal heb ik dan 12 maanden op de auto moeten wachten. Voor mijn gevoel lang, maar ik weet dat andere Tweakers nog veel langer hebben moeten wachten op de auto.

Ik moet eerlijk bekennen dat al het gedoe van de afgelopen maanden mij een stuk minder vrolijk doet voelen dan bij eerdere auto's. Hierbij doel ik op niet leverbare opties zoals Sensatec bekleding, de prijsverhogingen, maar ook dat bepaalde zaken zomaar zijn weggelaten zonder duidelijke communicatie hierover.

Maar misschien wordt mijn gevoel medeveroorzaakt of versterkt door het feit dat ik straks behoorlijk wat meer moet betalen aan bijtelling. Mijn huidige auto (Opel Insignia) heeft een fiscale waarde van slechts €39.150,00 en is op bepaalde tereinen zelfs completer dan de BMW straks.
Wat ook niet helpt is dat voor de BMW I4 een Volvo S60 had besteld waarbij mijn order na 8 maanden door de dealer werd geannuleerd.

Met andere woorden, ik heb best het één en ander voor mijn kiezen gehad. Hoop dat vrijdag alle negatieve energie van mij afzakt als ik eindelijk ik de auto zit en richting huis mag rijden.

[ Voor 29% gewijzigd door Artje op 28-03-2023 22:16 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgoes
Artje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:11:

Met andere woorden, ik heb best het één en ander voor mijn kiezen gehad. Hoop dat vrijdag alle negatieve energie van mij afzakt als ik eindelijk ik de auto zit en richting huis mag rijden.
De bekende 1e wereldlanden problemen 🙂 er zullen zat mensen elders zijn die andere dingen voor hun kiezen krijgen 😉 Alle gekheid op een stokje, ik denk dat de auto eenmaal in bezit voldoende goed maakt! Ga ervan genieten. Ik heb ook de genoemde problemen gekend, maar het glijdt elke keer van me af zodra ik instap.

Veel plezier vrijdag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dencoupe
phex schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:58:
[...]

Iedereen snapt hoe jij je voelt, maar de realiteit is dat er meer vraag is dan aanbod. Dus dan kan een fabrikant/dealer de spelregels naar zijn hand zetten.

Vaak hebben ze genoeg clausules in contracten verwerkt die normaal geen impact hebben, maar nu wel relevant worden.

Als je van mening bent in jouw recht te staan kun je proberen te procederen, maar kleine kans dat je dan snel je auto krijgt.
Dan maar niet snel 😉

Mijne is gewoon zo afgetikt, maar als bv de laserlichten er niet op hadden gezeten, dan had ik hem laten staan. Voor mij waren oa die lampen must haves en dan ga ik geen 90k neerleggen voor iets waar ik echt niet blij van was geworden.

Dan nog maar doorrijden met de ‘oude’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
  • Laatst online: 19-12-2023
Wat bedoelen jullie met laserlichten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raf91
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22-01 22:21
Aanstaande vrijdag 31/3 mag ik dan ook eindelijk mijn i4 edrive40 ophalen bij de dealer (NL). Up and downs vwb communicatie en gewijzigde leverdata (zakelijk lease), die de meeste mensen hier helaas ook ervaren. Maar het licht aan de einde van de tunnel is dan bijna zichtbaar.

Besteld op 15 juli 2022
Productie W11 2023
Geplande aflevering 31 maart 2023
Zo'n 9 maanden, mag denk ik niet klagen @BE..

Voorpret: vandaag alvast wat foto's ontvangen

-Ook hier inderdaad geen pook meer (lekker clean, zie foto)
-Wil nog bij de dealer verifiëren vwb ambient light
-Verder is de auto geleverd zoals besteld
-auto lijkt nog hoog op transport"blokjes" te staan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raf91
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmmwr99A4V-Jh-nOb9YTRZxp75M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G0jRk91Ca3K4LFFkXSrHYwDE.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9yBq4iJskHH8nHx-mNDo9Y-P4s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Khljn5ApLoBuCbIcmg6esxpC.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door Raf91 op 29-03-2023 23:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Teslalrp schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 22:56:
Wat bedoelen jullie met laserlichten?
Zullen we maar gokken op de koplampen met Laser ipv LED? ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTD-i4
  • Laatst online: 17-07-2024
Hi allemaal,

Long time lurker die eindelijk de moeite heeft genomen om een account aan te maken. Mede omdat ik mij zorgen maakte om de opties die niet meer leverbaar zijn.

Ik heb dus contact opgenomen met de betreffende dealer en expliciet nagevraagd of de opties sensatec dashboard, ambiente verlichting en laser lights bij mij zijn weggevallen. De dealer heeft bij mij bevestigd dat alle opties er ‘gewoon’ op zitten. Nu betwijfel ik of dat ook voor het sensatec dashboard geldt, maar moet eerlijk zeggen dat die me niet zo boeit. Verlichting en laser lights zouden voor mij wel een dealbreker zijn.

Verder nog een opvallend detail. Ik heb een aantal weken geleden de cruise control met stop and go functie aanvullend besteld en van de leasemij (Alphabet) de vraag gehad of ik akkoord was met de nieuwe fiscale waarde. Dit was de waarde ten tijde van het bestellen van de auto + de optie. Lijkt dus helemaal geen prijswijzing te zijn doorgevoerd. Geen idee wat verder de afspraken met mijn werkgever zijn, maar vond het toch gek. Misschien omdat Alphabet onderdeel is van BMW en ze daarom geen prijswijzing doorvoeren (wat heel onlogisch zou zijn).

Hoop in ieder geval dat ik niet word verrast als ik eindelijk de auto mag ophalen. Normaal heb ik niet echt geluk met dit soort dingen, dus ga er toch vanuit dat het te mooi is om waar te zijn. Maar goed heb nu wel eea waar ik op terug kan vallen. Voor wat het waard is natuurlijk.

Het gaat om een i4 edrive 40, dravit grey, m sport, high exec (met laserlights) en nog wat andere opties.

Besteld in april 2022. Intieel geplande afleverdatum was begin februari 2023. Dat is nu eind mei 2023 geworden.

Dank voor jullie bijdragen tot nu toe. Ik heb deze als enorm nuttig ervaren. Hoop dat jullie hier wat aan hebben :).

Als ik nog relevante updates heb, zal ik het laten weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
LTD-i4 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 01:16:
Hi allemaal,

Long time lurker die eindelijk de moeite heeft genomen om een account aan te maken. Mede omdat ik mij zorgen maakte om de opties die niet meer leverbaar zijn.

Ik heb dus contact opgenomen met de betreffende dealer en expliciet nagevraagd of de opties sensatec dashboard, ambiente verlichting en laser lights bij mij zijn weggevallen. De dealer heeft bij mij bevestigd dat alle opties er ‘gewoon’ op zitten. Nu betwijfel ik of dat ook voor het sensatec dashboard geldt, maar moet eerlijk zeggen dat die me niet zo boeit. Verlichting en laser lights zouden voor mij wel een dealbreker zijn.

Verder nog een opvallend detail. Ik heb een aantal weken geleden de cruise control met stop and go functie aanvullend besteld en van de leasemij (Alphabet) de vraag gehad of ik akkoord was met de nieuwe fiscale waarde. Dit was de waarde ten tijde van het bestellen van de auto + de optie. Lijkt dus helemaal geen prijswijzing te zijn doorgevoerd. Geen idee wat verder de afspraken met mijn werkgever zijn, maar vond het toch gek. Misschien omdat Alphabet onderdeel is van BMW en ze daarom geen prijswijzing doorvoeren (wat heel onlogisch zou zijn).

Hoop in ieder geval dat ik niet word verrast als ik eindelijk de auto mag ophalen. Normaal heb ik niet echt geluk met dit soort dingen, dus ga er toch vanuit dat het te mooi is om waar te zijn. Maar goed heb nu wel eea waar ik op terug kan vallen. Voor wat het waard is natuurlijk.

Het gaat om een i4 edrive 40, dravit grey, m sport, high exec (met laserlights) en nog wat andere opties.

Besteld in april 2022. Intieel geplande afleverdatum was begin februari 2023. Dat is nu eind mei 2023 geworden.

Dank voor jullie bijdragen tot nu toe. Ik heb deze als enorm nuttig ervaren. Hoop dat jullie hier wat aan hebben :).

Als ik nog relevante updates heb, zal ik het laten weten.
Klinkt als Nederland iig, de fiscale waarde wordt pas bepaald op het moment dat hij op kenteken gaat. Niet wanneer je besteld. Als ze de bestel prijs vast houden heeft dat hooguit voordeel op je lease budget. Al hebben de rente tarieven daar inmiddels ook al invloed op.

De fiscale waarde is een dingetje dat loopt via BMW Nederland en de Belastingdienst/Douane/RDW en heeft de dealer en de leasmij geen invloed op. (Anders dan zo snel mogelijk leveren)

Je kan het beste even (zittend met borrel paraat) de juni 2023 prijslijst er bij pakken en die fiscale waarde uitrekenen. Deze zal waarschijnlijk zn 5000 euro meer zijn dan met bestellen. Wat je tot zn 50 euro per maand aan extra bijtelling kan gaan kosten.

Ik zit in het zelfde schuitje met mijn M50 bestelling, eind mei productie en in juni pas in NL, en daar recent een nieuwe prijslijst voor gekomen met verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPVL
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 03-06 13:04
Weet iemand waar zwart i logo voor de voorkant te koop is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dencoupe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-06 15:46
Raf91 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:27:
Zo'n 9 maanden, mag denk ik niet klagen @BE..
Beetje normaal die 9 maanden. Mooie kleur en zo zonder pookje.... lekker, wil ik ook. Nu een maand of 3 de i4 e40 en meer dan content mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Een kleine vraag aan de community : Ik heb op google gezocht (maar niet gevonden) wat de levensduur is van laserlight (bmw) (mss ben ik te dom in mijn zoektermen :p) ... Heeft iemand hier een idee over? (ik vermoed dat bij defect deze zeer duur zijn?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 10:24
Quiller schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:09:
Een kleine vraag aan de community : Ik heb op google gezocht (maar niet gevonden) wat de levensduur is van laserlight (bmw) (mss ben ik te dom in mijn zoektermen :p) ... Heeft iemand hier een idee over? (ik vermoed dat bij defect deze zeer duur zijn?)
https://www.motortrend.co...st%20like%20LED%20systems.

"BMW says its laser system is 1000 times brighter than LED headlights but uses half the power, reducing the electrical draw on the engine. Further, the company says that its lasers will last 10,000 hours, just like LED systems."

en sjah.. dure optie bij aankoop zal ook dure optie zijn om te vervangen wanneer defect he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
witchdoc schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:07:
[...]

https://www.motortrend.co...st%20like%20LED%20systems.

"BMW says its laser system is 1000 times brighter than LED headlights but uses half the power, reducing the electrical draw on the engine. Further, the company says that its lasers will last 10,000 hours, just like LED systems."

en sjah.. dure optie bij aankoop zal ook dure optie zijn om te vervangen wanneer defect he.
10000 lijkt mij aan de lage kant (mss dat bmw voorzichtig is?) -- btw de levensduur van ledlichten in auto's wordt tussen 30000 en 50000 uur geschat... (langs de andere kant : als je je lichten een jaar constant laat branden zijn er iets van 8000 uur voorbij... Kortom realistisch zou je natuurlijk een veelvoud (minstens 10voud lijkt me) moeten kunnen uithouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 17:06
FloR_ schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:50:
[...]

In Nederland zat het tot 1 maart standaard in het M Sport pakket. Nu is de ambiance lighting een losse optie . Ze hebben wel de prijs van het M Sport pakket verlaagd met ongeveer hetzelfde bedrag als de ambiance lighting

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:45
Vandaag de i4 gehaald. Een Mineral white metallic e40. Snel kiekjes met de telefoon gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DGsoZapKvctC6UEJsrWyHTkAxCs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yHm1SloPglZrFdku1TdzOHh6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6rbLimvuAP4qfL4IYEsO9mM8vEE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y76BbNmRhIlM7DWu1ofuz8gF.jpg?f=user_large

Erg blij mee, rijdt bijzonder fijn :) Enige kanttekening die ik heb is dat de sportstoelen geen neigverstelling meer hebben, dat zat standaard op de sportstoelen van mijn F30, hier dus niet (moet je zeker M-sportstoelen voor hebben nu?)
Als je een 2 liter diesel gewend bent is dit qua acceleratie echt een heel andere ervaring :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Abbadon schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:43:
Vandaag de i4 gehaald. Een Mineral white metallic e40. Snel kiekjes met de telefoon gemaakt:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Erg blij mee, rijdt bijzonder fijn :) Enige kanttekening die ik heb is dat de sportstoelen geen neigverstelling meer hebben, dat zat standaard op de sportstoelen van mijn F30, hier dus niet (moet je zeker M-sportstoelen voor hebben nu?)
Als je een 2 liter diesel gewend bent is dit qua acceleratie echt een heel andere ervaring :P
Netjes in wit als niet M-Sport.

Weet je zeker dat de neig er niet meer op zit? Ik heb er maar 1 met handmatige verstelling in de vloot maar daar zit aan de linker kant een handel voor. aan de voorkant van de stoel onder de dij steun.
Bij elektrische verstelling zit het er ook nog op door het het voorpuntje van de zit verstelling omhoog of naar beneden te drukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M510ylcxsjow9q9DDSXIJ2qWMdg=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/OrwGvE1ndXbWwLGuN0Ibuv1z.png?f=fotoalbum_medium

Ik weet ook zeker dat het de neig is omdat mijn collega op een hele kunstige manier in de auto zat en er zijn broekspijp er aan wist te haken en zo op een bijzondere manier uit de auto kukelde. Toen zijn we gaan zoeken waardoor het kwam. En dat was de neig verstelling. (Oktober 2022 auto)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abbadon
Zit er niet op. Volgens de handleiding zou die er wel op moeten zitten, handel nummer 3:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9x95vVW031fw5z-wD4zJ1ZREmGc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LaOSU2ijwc8kitFzZxXoPysY.png?f=user_large

Erg vreemd waarom die er bij mij niet op zit. Want nu heb ik de dijbeensteun wel uitgetrokken maar mijn bovenbenen zweven er vrij boven (ik heb lange benen). Heb de dealer gevraagd om toelichting, zal vast wel weer iets zijn van 'Dan had u pakket X in combinatie met uitrustingsoptie Y moeten nemen'. Lekker onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti Ham-Kaas245
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2024
Zit er wel degelijk op, maar misschien afhankelijk van het type stoel. Ik heb de verwarmbare en geventileerde variant en daarbij kun je, zoals Zipsop hierboven aangeeft, de zitting kantelen door de knop die dwars ligt voor de verstelling naar voor en achteren, aan de voorzijde omhoog te liften of aan de achterkant omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Ik denk dat ik de combinatie gevonden heb. Ben even de vloot af gegaan welke combi's ik heb.
Standaard i4 met stoffen stoelen doet het hem denk ik. Daar had mijn dealer er eentje van binnen staan.
Alle combinaties met High Executive hebben de neig functie
Alle combinaties met Electische verstelling hebben de neig functie
M-Sport i4 met Alcantara stoelen handmatige verstelling heeft de neig verstelling

Mijn dealer vond het ook een interessante en die gaat ook even zoeken in hun documentatie of er wat over te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Heb idd stoffen bekleding en geen High Executive. Alleen de lendensteun is elektrisch. Wel jammer dat het zo ingewikkeld wordt en je bijkans moet afstuderen op de optielijst om een teleurstelling te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Abbadon schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:02:
Heb idd stoffen bekleding en geen High Executive. Alleen de lendensteun is elektrisch. Wel jammer dat het zo ingewikkeld wordt en je bijkans moet afstuderen op de optielijst om een teleurstelling te voorkomen.
Ja erg he! Vooral ook dat de dealers dit zelf ook vaak niet weten.
:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FloR_
Abbadon schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:02:
Begint idd wel een beetje overdreven te worden. Op dat vlak is Tesla toch een verademing, keep it simple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
RPVL schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:18:
Weet iemand waar zwart i logo voor de voorkant te koop is?
Kan gewoon bij de dealer. Je bestelt dan een compleet i4-logo die normaal op de kofferklep zit (is exact dezelfde maat; ik heb hem).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ayfM7vqQR3yQbC6Mz7mn6b17Khw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NCX7zJaQCEaBgSntP0f2z0lX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPVL
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 03-06 13:04
Ard1970 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:49:
[...]

Kan gewoon bij de dealer. Je bestelt dan een compleet i4-logo die normaal op de kofferklep zit (is exact dezelfde maat; ik heb hem).

[Afbeelding]
Top! mijn dealer wist van weinig ;). Beetje eenvoudig te installeren denk je?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frank-33
Ik kwam dit filmpje tegen.

YouTube: WOKEBY - The BMW i4 Frunk

Misschien een oplossing voor de I4 35/40.
Een bagageplaats aan de voorkant.

Niet voor de I4 M50.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Raf91
Het was vandaag dan eindelijk zo ver! Delivery day.
Standaard audio valt mij reuze mee, doet niet onder tov van Canton upgrade van VAG (vorige auto)
Het "schrijven" op de iDrive knop is gelukkig nog mogelijk.
Het gemis van van ambiance light (voorheen standaard in M sport) is jammer vwb ervaring in het donker.

Voor de rest het wachten waard. Fenomaal rijden!

Keep up the patience!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHzicz4vr2p5yA4J1KlFTTyx3EY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YZf5M0qvnnmFxhgAuIa7fXSD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L08rNjtJ88hrqt2zxPaWg9m8BYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PW5RC8zwX30nPZiewf3E4Khg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groengroen
  • Laatst online: 06-09-2024
Fantastisch, geniet ervan! Blijft prachtig dat SRG!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
RPVL schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:22:
[...]

Top! mijn dealer wist van weinig ;). Beetje eenvoudig te installeren denk je?
Erg makkelijk.
Het logo zit vastgeklikt in de grill, die wip je er zo uit.
Je ziet dan wel een gat in de grill, maar daar valt het nieuwe logo uiteraard precies overheen. Nieuwe logo bevat geen haakjes, maar is puur zelfklevend. De mijne zit er inmiddels al maanden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Mijn rechter spiegel klapt niet meer vanzelf mee bij achteruit rijden...
Weet iemand hoe ik die weer instel, naar mijn weten heb ik niks gedaan. Ik kan het niet vinden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 10:24
Frank-33 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 14:53:
Ik kwam dit filmpje tegen.

YouTube: WOKEBY - The BMW i4 Frunk

Misschien een oplossing voor de I4 35/40.
Een bagageplaats aan de voorkant.

Niet voor de I4 M50.
Mja, leuk concept, maar
- hoe makkelijk krijgje je moterkap open? Is het zoals gewoonlijk een hendel ergens vrij diep (en dus onhandig0?
- geen softclose, dus je gaat constant met je handen op die vieze motorkap moeten duwen.
- enkel (optionele?) rubber mat, maar zijkanten zijn gewoon hard plastiek. Gaat leuk klinken als wat je erin legt heen en weer gaat in bochen of bij remmen/optrekken.
- €218.48 ex. BTW

Ik ben geen ervaringsdeskundie, dus als iemand die hier wel ervaring mee heeft (van b.v. hun ix3) beter weet, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• khorions
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16:24
Avigoorn schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 11:37:
Mijn rechter spiegel klapt niet meer vanzelf mee bij achteruit rijden...
Weet iemand hoe ik die weer instel, naar mijn weten heb ik niks gedaan. Ik kan het niet vinden....
Staat je spiegel selectie knopje naar links? Knopje om de spiegel te kiezen om de stand in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
Gisteren mn nieuwe i4 M50 opgehaald, bevalt nu al goed maar ik heb een beetje gek issue waarvan ik niet snap of ik nu iets over het hoofd zie of dat er nog iets niet helemaal goed gaat;

In de app zie ik de auto keurig staan, compleet met details als hoeveel acculading er nog is etc. Ook de status van de deuren, controleberichten, rittenhistorie en andere onderdelen van de app zijn correct gevuld. Het gekke is, ondanks dat mislukken alle opdrachten vanuit de app aan de auto (toeteren, klimatisering, etc). Gek genoeg werkt remote 3D camera dan weer wel..

Ik krijg een algemene lange foutmelding dat remote services alleen werkt bij uitgeschakelde rijgereedheid en voldoende accu maar daar lijkt me beiden niks mis mee. Remote services in mijn BMW account voor de auto uitzetten resulteert direct in klachten in de app en het wegvallen van data maar als ik het eea daarna weer inschakel is de situatie als voorheen (alle info beschikbaar maar de opdrachten werken niet)

Zie ik iets simpels over het hoofd?
Pagina: 1 ... 57 ... 118 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.