• MichaelC165
  • Registratie: April 2022
  • Nu online
Mijn i4 (BE, M50) is gekocht via dealer, niet geleased. Dus ik ga er van uit dat de productiedatum die de dealer binnen heeft van BMW wel accuraat zal zijn. Hopelijk... Bestelling van eind januari 2022, productie april 2023, levering mei.

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:25
FlorisB schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:19:
[...]

Auto is vandaag geweest voor update, heb nu versie 03/2023.27 gekregen. Helaas nog geen changelog kunnen vinden :)
Vandaag opnieuw binnen geweest. Na de software update wederom storingsmeldingen over energiemanagement gehad. Het valt op zich mee, het is enkel na het voorverwarmen 's ochtends, maar toch. Inmiddels 03/2023.30 gekregen. :o

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:52
FlorisB schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:24:
[...]

Vandaag opnieuw binnen geweest. Na de software update wederom storingsmeldingen over energiemanagement gehad. Het valt op zich mee, het is enkel na het voorverwarmen 's ochtends, maar toch. Inmiddels 03/2023.30 gekregen. :o
Ieder zijn / haar perceptie ... MAAR : nee dat valt niet mee. De wagen kost genoeg. Het is aan de garage / dealer om dit op te lossen of je een bevredigende andere oplossing aan te bieden. Kortom : minimaliseer dit niet, het gaat niet om een dacia (mea culpa wil niemand voor de borst stoten)

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:51

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik krijg net de OTA update 11/2022.63 binnen: 145mb. Release notes zijn weer nergens te vinden want de auto had al 11/2022.44 bij de laatste OTA gekregen.

Sys Specs

• Overw.Helder
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06:58
Danfoss schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:55:
Ik krijg net de OTA update 11/2022.63 binnen: 145mb. Release notes zijn weer nergens te vinden want de auto had al 11/2022.44 bij de laatste OTA gekregen.
Release notes staan in de app zover ik kan zien. Update is voor SME(?).

• Denis.1905
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18-03 13:58
Ik heb mijn bestelling geplaatst op december 2021. Er is nog steeds geen Productiedatum bekend 😔 Levering was wel gepland voor eind april maar ik vrees ervoor..

Iemand die ook in dat periode een I4 40 heeft besteld in België?

• MichaelC165
  • Nu online
Denis.1905 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:22:
Ik heb mijn bestelling geplaatst op december 2021. Er is nog steeds geen Productiedatum bekend 😔 Levering was wel gepland voor eind april maar ik vrees ervoor..

Lease of gekocht? Hangt in elk geval van dealer tot dealer af hoeveel slots ze hebben.
Mijne is een M50 en heb sinds vorige maand een datum, productie april, afhalen mei.
Maar ik vraag me af of gekochte e40's soms niet in het vaarwater komen van de massale aankopen van lease maatschappijen. Enige die je concreet nieuws kan geven is je dealer.

• Relaxxxx1103
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 01:36

Ik heb donderdag geïnformeerd bij dealer Louyet voor een i4 40 en productiedatum was ergens einde 2024 dacht hij…. 8)7

• Frank-33
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-03 22:52
Vandaag weer even langs geweest bij de dealer.
Zoals het er nu uitziet komt de auto(I4 M50) weer 4 weken eerder ( dus productieweek 14 van dit jaar). De status is weer terug naar 112.
De auto zou al in week 49 vorig jaar geproduceerd worden maar het gaat dus nog steeds alle kanten op.
Nu maar even wachten dat de status naar 150 gaat. Dan komt er pas wat duidelijkheid.

• Bart_001
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:37

Yep , zie hierboven , idem situatie , was ook april voorzien , maar ondertussen nog geen productiedatum bekend.

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:15
Bart_001 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 20:17:
[...]

Yep , zie hierboven , idem situatie , was ook april voorzien , maar ondertussen nog geen productiedatum bekend.
Ik heb een i4 40 besteld in september ‘22 (België), levering was verwacht “ten laatste 15 oktober ‘23”. Dealer belde me enkele weken geleden om te melden dat hij een vrijgekomen slot had voor week 11 (volgende week). Ik was uiteraard akkoord, dus ik verwacht nu dat ik hem begin april kan gaan afhalen :) .

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heeft iemand hier misschien toevallig al ervaring met het verbruik van de i4 als je een fietsendrager gebruikt? Heeft het veel invloed op de actieradius of valt dat mee?

• Denis.1905
MichaelC165 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:49:
[...]

Lease of gekocht? Hangt in elk geval van dealer tot dealer af hoeveel slots ze hebben.
Mijne is een M50 en heb sinds vorige maand een datum, productie april, afhalen mei.
Maar ik vraag me af of gekochte e40's soms niet in het vaarwater komen van de massale aankopen van lease maatschappijen. Enige die je concreet nieuws kan geven is je dealer.
Geleased. De M50’s en 35 worden wel vlotter geleverd tov de 40. De 40’s verlopen inderdaad moeizamer omdat er massale aankopen zijn van de lease maatschappijen. De leaseprijzen van de 40 zijn enorm gestegen dus ik verwacht niet dat er nog veel bestellingen gaan geplaatst worden. De 35 daarentegen zal dit jaar veel besteld worden door de lease maatschappijen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-03 07:21
IceOnFire schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:14:
Heeft iemand hier misschien toevallig al ervaring met het verbruik van de i4 als je een fietsendrager gebruikt? Heeft het veel invloed op de actieradius of valt dat mee?
Heb de exacte cijfers zo niet paraat, maar het is iig goed te merken. 10% zeker dacht ik.

Acties:
  • +15Henk 'm!

• Ronaldalexander
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-03 19:38
Afgelopen woensdag opgehaald, op en top genieten deze wagen :Y :*)

• BMWi4
  • Laatst online: 09:50
Goedemorgen,

Niet besteld maar nu auto geleverd is toch een beetje spijt dat ik de active cruise control met stop&go functie niet gelijk besteld heb.
Kan natuurlijk nog achteraf en daarom de vraag aan de mensen die dit al hebben of het goed bevalt en werkt het ook prettig?

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:36
BMWi4 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:40:
Goedemorgen,

Niet besteld maar nu auto geleverd is toch een beetje spijt dat ik de active cruise control met stop&go functie niet gelijk besteld heb.
Kan natuurlijk nog achteraf en daarom de vraag aan de mensen die dit al hebben of het goed bevalt en werkt het ook prettig?
Werkt prima

Al is het opletten, want de wagen laat een ruime plek tussen jou en je voorganger, en er zijn er altijd die zicht e tussen wringen, met als gevolg, auto in de ankers, en die achter u plakt, ja... Ook begrijpen vele gehaaste achter u niet dat je zoveel plek tussenlaat. heb nog niet gevonden hoe dit te minderen ( met de knopjes ( links ) op t stuur kan je t instellen maar lijkt geen echt effect te hebben )

• BMWi4
rolelael schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:56:
[...]

Werkt prima

Al is het opletten, want de wagen laat een ruime plek tussen jou en je voorganger, en er zijn er altijd die zicht e tussen wringen, met als gevolg, auto in de ankers, en die achter u plakt, ja... Ook begrijpen vele gehaaste achter u niet dat je zoveel plek tussenlaat. heb nog niet gevonden hoe dit te minderen ( met de knopjes ( links ) op t stuur kan je t instellen maar lijkt geen echt effect te hebben )
Bedankt voor je reactie.
de knopjes links op het stuur zouden toch wel iets van verandering moeten brengen want een te groot gat laten vallen lijkt mij niet echt prettig.

• Ronaldalexander
  • Laatst online: 22-03 19:38
BMWi4 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:40:
Goedemorgen,

Heerlijke optie dit! Kan je in de connected store de optie wel aanschaffen?

Ik heb iconic sounds en stoelverwarming bijvoorbeeld niet besteld (ook geen behoefte aan) maar is niet beschikbaar als update.

• BMWi4
Ronaldalexander schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:06:
[...]

Heerlijke optie dit! Kan je in de connected store de optie wel aanschaffen?

Ik heb iconic sounds en stoelverwarming bijvoorbeeld niet besteld (ook geen behoefte aan) maar is niet beschikbaar als update.
Ja is te bestellen maar wel duur in vergelijking met wat je zou betalen bij bestellen auto.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:47
BMWi4 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:01:
[...]

Bedankt voor je reactie.
de knopjes links op het stuur zouden toch wel iets van verandering moeten brengen want een te groot gat laten vallen lijkt mij niet echt prettig.
Zelfs op de minimum stand laat ie een relatief groot gat met de effecten zoals reeds bescrheven. Simpelweg niet te vermijden denk ik want fabrikanten hanteren hier nu eenmaal een grote veiligheidsmarge. Mijn passat had dit ook en de i4 ook. Ik zet dus ook heel vaak dit aan en uit m.n. als het druk verkeer is. Fijn is wel dat je het snel aan/uit op het stuur kunt zetten.

Ieg zou ik dit niet willen missen en voor mij was dit een must-have feature. Afgezien van boevenstaande wekt het ontzettend fijn op langere afstanden als het wat rustiger is en in files.

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:18
diGierre schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:28:
[...]

Zelfs op de minimum stand laat ie een relatief groot gat met de effecten zoals reeds bescrheven. Simpelweg niet te vermijden denk ik want fabrikanten hanteren hier nu eenmaal een grote veiligheidsmarge.
Praktisch alle fabrikanten hebben een mega groot afstand. Ik gebruik de active cruise controle bijna elke dag.

[Voor 10% gewijzigd door RobbieHifi op 13-03-2023 17:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:14
RobbieHifi schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:09:
[...]

Praktisch alle fabrikanten hebben een mega groot afstand. Ik gebruik de active cruise controle bijna elke dag.
Weet iemand hoeveel sec afstand dit is op de minimale stand? Zou het de 2s zijn, of stiekem 1.8s.

Praktisch iedereen (zonder ACC) houdt juist véél te weinig afstand.
Zelfs als ik tijdelijk minder dan 1s afstand houd (<25m bij 100kmpu) gooien ze hem er massaal tussen... Goed voor de doorstroming, maarja dat is achter hunzelf dus iemand anders z'n probleem.

[Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 13-03-2023 19:33]

• Nummerke6
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22-03 20:48
Relaxxxx1103 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 20:02:
[...]

Ik heb donderdag geïnformeerd bij dealer Louyet voor een i4 40 en productiedatum was ergens einde 2024 dacht hij…. 8)7
Ik zit bij dezelfde dealer. Wanneer heb je besteld?

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:15
Nummerke6 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:05:
[...]

Ik probeerde in september ‘22 bij Louyet een i4 te bestellen (dat moest van mijn bedrijf). Ik kreeg een offerte, maar daarna bleek er bitter weinig enthousiasme om op mijn vragen te antwoorden.

Uiteindelijk, na wat gemanoeuvreer bij mijn bedrijf, bij Monserez besteld. Productieslot is deze week.

• Relaxxxx1103
Nummerke6 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:05:
[...]

Ik heb niet besteld :) Er was een voorraad model waarin ik geïnteresseerd was maar ze deden nogal ongeïnteresseerd om op mijn vragen te antwoorden wat na enkele dagen dan ook resulteerde in dat de auto reeds door iemand anders genomen was. :) Als ik voor BMW kies dien ik vanuit de werkgever ook bij Louyet te bestellen, wat ik dan maar opnieuw in overweging genomen heb. Als ik vroeg naar aankomende productieslots en dergelijke zei ie dat het waarschijnlijk einde 2024, mss begin 2025 was. Ik snap de lange levertijden maar ik weet niet of ik hierop wil wachten. >:)

• BMWi4
diGierre schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:28:
[...]

Zelfs op de minimum stand laat ie een relatief groot gat met de effecten zoals reeds bescrheven. Simpelweg niet te vermijden denk ik want fabrikanten hanteren hier nu eenmaal een grote veiligheidsmarge. Mijn passat had dit ook en de i4 ook. Ik zet dus ook heel vaak dit aan en uit m.n. als het druk verkeer is. Fijn is wel dat je het snel aan/uit op het stuur kunt zetten.

Ieg zou ik dit niet willen missen en voor mij was dit een must-have feature. Afgezien van boevenstaande wekt het ontzettend fijn op langere afstanden als het wat rustiger is en in files.
Is er ook iemand die het achteraf besteld heeft?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobbieHifi
mitsumark schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:51:
[...]
Weet iemand hoeveel sec afstand dit is op de minimale stand? Zou het de 2s zijn, of stiekem 1.8s.

Zelfs als ik tijdelijk minder dan 1s afstand houd (<25m bij 100kmpu) gooien ze hem er massaal tussen... Goed voor de doorstroming, maarja dat is achter hunzelf dus iemand anders z'n probleem.
Geen idee, wisselt een beetje.

Ps bij BMW kun je van de ACC ook reguliere CC maken. Dat hebben niet alle fabrikanten, dus je kunt bumperkleven ;)

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-03 00:31
mitsumark schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:51:
[...]

Op de minimale stand is het zeker geen 2 seconden, maar voor m'n gevoel eerder 1,5. Hoe dichtbij dat is merk je op de snelweg vanaf 100km/u niet zo heel erg, maar op de 80km wegen vind ik het wel echt standje bumperkleven en zet ik 'm op 2 streepjes afstand.

Ik heb het bij de auto meebesteld en ben inmiddels groot fan. Minder de neiging door het verkeer heen te moeten laveren omdat de cruise control dan net 1 of 2km te snel staat, maar gewoon rustig automatisch meerijden met de rest. Dat en de heads-up display zijn twee dingen die ik niet eerder had maar voor een volgende auto weer hoog op het eisenlijstje komen te staan...

http://emiellensink.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lexvis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-03 18:09
RobbieHifi schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:37:
[...]

Dit gaven ze mij vorig jaar ook aan....en toen werd het december.
Inmiddels bevestigd productieslot in week 18 dit jaar (februari 2023 besteld)

• MichaelC165
  • Nu online
lexvis schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:44:
[...]

:') En dan wetende dat er mensen zijn die al sinds oktober 2021 wachten met een latere productieslot. Knetter. Houdt geen steek...
In elk geval fijn voor jou!

• Bart_001
MichaelC165 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:49:
[...]

:') En dan wetende dat er mensen zijn die al sinds oktober 2021 wachten met een latere productieslot. Knetter. Houdt geen steek...
zit geen enkele logica in lijkt het...

• lexvis
MichaelC165 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:49:
[...]

Ja, dat is bizar inderdaad. Ik begreep van de dealer dat ze periodiek (in dit geval in maart) productieslots toegewezen krijgen op basis van demand. En dan is het per dealer first come, first serve voor de klanten die een bestelling hebben gedaan.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
BMWi4 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:24:
[...]

Is er ook iemand die het achteraf besteld heeft?
Zeker / maar huidige App Store en deze optie werkt niet goed. Ondanks contact met bmw klantenservice kregen ze het niet geactiveerd. Was een bug en zijn ze nog mee bezig. Heb dus maar het bedrag laten crediteren

Mijn V&A

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:11
Bart_001 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:23:
BE bestelling van 12/2021 , levering was initieel voorzien begin april 2023 , maar nu bericht via Athlon/garage dat productiedatum nog niet gekend is ( i4 40). Dus vermoed eerste maanden nog niets.
Ik mag de wagen morgen ophalen, iets eerder dan jou besteld. Dus wie weet kan het sneller gaan.

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:05
Crowns schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:55:
[...]

Ik mag de wagen morgen ophalen, iets eerder dan jou besteld. Dus wie weet kan het sneller gaan.
alle opties aanwezig?

• BMWi4
Workaholic schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:26:
[...]

Zeker / maar huidige App Store en deze optie werkt niet goed. Ondanks contact met bmw klantenservice kregen ze het niet geactiveerd. Was een bug en zijn ze nog mee bezig. Heb dus maar het bedrag laten crediteren
Nou lekker dan😥, ik had het net besteld voordat ik je berichtje las.
Straks maar eens kijken of het werkt in de auto.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
BMWi4 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:22:
[...]

Nou lekker dan😥, ik had het net besteld voordat ik je berichtje las.
Straks maar eens kijken of het werkt in de auto.
Hopen dat het voor jou wel werkt.. hoor graag het resultaat. Ook of je tevreden bent met de functie (ben ook wel benieuwd welke uitvoering i4 je hebt en specifiek welke sensor je in de bumper hebt)
BMWi4 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:46:
[...]

Ga vanavond even kijken of het werkt. Ik heb een i40 die afgelopen januari geleverd is.
Hoe kom ik erachter wat voor sensor er in de bumper zit?
Even een foto maken :)

[Voor 36% gewijzigd door Workaholic op 15-03-2023 16:00]

Mijn V&A

• BMWi4
Workaholic schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:33:
[...]

Hopen dat het voor jou wel werkt.. hoor graag het resultaat. Ook of je tevreden bent met de functie (ben ook wel benieuwd welke uitvoering i4 je hebt en specifiek welke sensor je in de bumper hebt)
Ga vanavond even kijken of het werkt. Ik heb een i40 die afgelopen januari geleverd is.

• Crowns
Lazerlights zijn er uit gevallen, maar dat was al lang geweten. Verder ben ik zuinig geweest met de opties, mocht niet boven een bepaalde fiscale waarde komen vanuit de werkgever.

Business pack, aco business edition pack, Active cruise control, elektrische trekhaak, zonnewerend glas, 18" zwarte velgen

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
BMWi4 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:46:
[...]

Zijn er maar twee, zou het kleine vierkantje moeten zijn met gat in de grill. Deze zit standaard op alle i4's in Europa.
Als het Copilot pack neemt of Driving Assistant Professional (5AU) dan wordt de vierkante sensor vervangen voor een grotere ovale die in de grill geïntegreerd zit. Maar dan heb je standaard ook al ACC en op dat gebied niets te kopen in de store.

• Bart_001
Crowns schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:41:
[...]

Lazerlights zijn er uit gevallen, maar dat was al lang geweten. Verder ben ik zuinig geweest met de opties, mocht niet boven een bepaalde fiscale waarde komen vanuit de werkgever.

Business pack, aco business edition pack, Active cruise control, elektrische trekhaak, zonnewerend glas, 18" zwarte velgen
Hadden ze dit op voorhand laten weten ? heb ook laserlight optie en zou die graag wel behouden.

• Quiller
Die laserlights zijn fenomenaal... Met wat ik nu weet als mijn volgende die optie vervalt vervalt voor mij de auto. (lees ik kan / wil echt niet terug naar minder ;))

• MichaelC165
  • Nu online
Bart_001 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:26:
[...]

Hadden ze dit op voorhand laten weten ? heb ook laserlight optie en zou die graag wel behouden.
Voor zover ik weet is het niet meer leverbaar op e40, enkel nog op M50.

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Bart_001 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:26:
[...]

Laserlights zijn van september 2022 tot maart 2023 niet of heel slecht leverbaar geweest voor de e35 en e40.
In die periode ook niet bestelbaar hier in NL Toen alleen voor de M50.
Inmiddels (03-2023) weer bestelbaar op alle modellen. (NL) En is de enige restrictie nog Active Protection (5AL)
Quiller schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:37:
Die laserlights zijn fenomenaal... Met wat ik nu weet als mijn volgende die optie vervalt vervalt voor mij de auto. (lees ik kan / wil echt niet terug naar minder ;))
Voorzichtig met je i4 zijn dan (zo ie zo ;-) ) want BMW is al aan het stoppen met Lasers omdat die niet milieu verantwoord te produceren zijn, en de LED techniek ook al is bij getrokken. 3 serie LCI en de iX1 en i7 hebben ze al niet meer, dat is nog adaptief LED geworden. En werkt net zo goed.
Voor mij persoonlijk is het adaptive niet hebben de echte deal breaker.
Verwacht dat de i4 (en M3 en M4) volgend jaar met de LCI ook om gaan naar Adaptive LED.

• i4Raden
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-03 11:07
Quiller schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:37:
Ok

• BMWi4
Zipsop schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:50:
[...]

Zijn er maar twee, zou het kleine vierkantje moeten zijn met gat in de grill. Deze zit standaard op alle i4's in Europa.
Als het Copilot pack neemt of Driving Assistant Professional (5AU) dan wordt de vierkante sensor vervangen voor een grotere ovale die in de grill geïntegreerd zit. Maar dan heb je standaard ook al ACC en op dat gebied niets te kopen in de store.
Ik heb de vierkantjes en het werkt prima. Wel een dure optie om later te bestellen maar voor langere termijn zeker het geld waard.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:05
Meld me hier ook: begin oktober afgelopen jaar is de i4 formeel besteld via de leasmij. bij de dealer. Ik kreeg net belletje dat ik 'm eind deze maand kan ophalen. Dus bijna 6 maanden levertijd, dat is minder dan mij in eerste instantie werd voorgehouden :)

't Is een vrij standaard Mineral white metallic e40 met 18" (853) velgen, zwarte hemelbekleding, HiFi-upgrade en elektrisch verstelbare lendensteun.

Rij nu een 320d, die bevalt erg goed, en de grote range van de i4 e40 maakte de keuze daarom vrij makkelijk.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-03 12:25
Gisteren ook de knoop doorgehakt en een i4 m35 besteld met High Executive, ACC, verwarmd stuurwiel en de Harman Kardon audio.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het HK systeem? Voldoet dat aan de verwachting?

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Church of Noise

Drive it like you stole it

Ik heb de HK even gehoord tijdens een uitgebreide testrit en ik was toch wel onder de indruk.
Toen ik een e40 samengesteld had, zat die er dan ook op.
(maar die bestelling heb ik uiteindelijk laten varen omwille van onzekerheid rond levertijden en beschikbaarheid opties, o.a. de Driving Assistant Pack Plus...)

Blij te zien dat er mensen toch vlot beleverd, en tegelijk ook jammer dat het bij sommigen nog steeds onduidelijk is en/of de levertermijn lang is...

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

core_dump schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:59:
Gisteren ook de knoop doorgehakt en een i4 m35 besteld met High Executive, ACC, verwarmd stuurwiel en de Harman Kardon audio.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het HK systeem? Voldoet dat aan de verwachting?
m35? ;)

Niets zo persoonlijk als geluid, ik heb HK en vindt het helemaal prima. Toen ik laatst een tijdje een X5 had met het €5000 kostende Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound Systeem vond ik dat niet echt merkbaar anders :+

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-03 21:58
Inmiddels drie weken ervaring met BWW i4 40. Wat een fantastische auto en verschil in rijbeleving met Tesla. Moet nog veel dingen ervaren en leren. Maar rijeigenschappen zijn echt goed. Het is de standaard versie met high executive pakket. Weet nog niet veel van updates etc. maar dat komt wel

[Voor 10% gewijzigd door Teslalrp op 16-03-2023 22:46]

• Sjarel81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:19
Ik heb mijn i4 e40 bedrijfswagen ook sinds midden februari, uiteindelijk veel vroeger afgeleverd dan initieel doorgegeven (besteld eind juli 2022, BE). Productiedatum 24/10/2022 volgens de vin code.
Mineralweiss metaalkleur, M Sport pakket, 18" M aerodynamik velgen, Business Pack, verwarmde zetels, wegklapbare trekhaak en laadpaal thuis.
Zeer tevreden van, range valt zeer goed mee, geen laadstress hoewel ik +- 150km per dag rij en maar om de 2 dagen kan laden op bedrijf. Inderdaad ook nog veel zaken te ontdekken.
Als iets mindere punten, de zetels bevallen met iets minder dan in de Passat en V50, was me niet opgevallen in de testrit. En de standaard hifi is ok, maar geen echt onderdompelende ervaring. Luxeproblemen, ik weet het.

• Relaxxxx1103
Sjarel81 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:51:
Ik heb mijn i4 e40 bedrijfswagen ook sinds midden februari, uiteindelijk veel vroeger afgeleverd dan initieel doorgegeven (besteld eind juli 2022, BE). Productiedatum 24/10/2022 volgens de vin code.
Mineralweiss metaalkleur, M Sport pakket, 18" M aerodynamik velgen, Business Pack, verwarmde zetels, wegklapbare trekhaak en laadpaal thuis.
Zeer tevreden van, range valt zeer goed mee, geen laadstress hoewel ik +- 150km per dag rij en maar om de 2 dagen kan laden op bedrijf. Inderdaad ook nog veel zaken te ontdekken.
Als iets mindere punten, de zetels bevallen met iets minder dan in de Passat en V50, was me niet opgevallen in de testrit. En de standaard hifi is ok, maar geen echt onderdompelende ervaring. Luxeproblemen, ik weet het.
Leuk om te lezen, veel plezier ermee! Wat was jouw initiële leverdatum? Ben aan het twijfelen om er zelf ene te bestellen, maar de dealer zei levering +- 24 maanden... Serieus een Tesla Model Y P aan het overwegen daardoor :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjarel81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:19
Ik had juli 2024 doorgekregen. Dus +- 18 maand vroeger afgeleverd! Meerdere collega's die ongeveer gelijktijdig besteld hebben zouden hem ook in de komende 2/3 maanden ontvangen.

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:46
Relaxxxx1103 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:04:
[...]

Leuk om te lezen, veel plezier ermee! Wat was jouw initiële leverdatum? Ben aan het twijfelen om er zelf ene te bestellen, maar de dealer zei levering +- 24 maanden... Serieus een Tesla Model Y P aan het overwegen daardoor :)
Lang de Y P overwogen. Veel voordelen tov de i4 ... maar toch voor de i4 M50 gegaan. Is VEEL langer wachten maar dat weet ik en dus op tijd besteld en nu kan ik gewoon nog leuk mee lezen en watertandend wachten.
De Y P is pijlsnel en heeft veel plek maar de i4 is gewoon de betere auto en vooral ook je kan deze veel meer personaliseren imo.
Maar goed ook de Y P zou een uitstekende keuze zijn. Beide testen zoals ik meermaals heb gedaan en dan kiezen zou ik zeggen!
Veel succes met de keuze.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobbieHifi
voodoo077 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:13:
[...]

Lang de Y P overwogen. Veel voordelen tov de i4 ... maar toch voor de i4 M50 gegaan. Is VEEL langer wachten maar dat weet ik en dus op tijd besteld en nu kan ik gewoon nog leuk mee lezen en watertandend wachten.
De Y P is pijlsnel en heeft veel plek maar de i4 is gewoon de betere auto en vooral ook je kan deze veel meer personaliseren imo.
Maar goed ook de Y P zou een uitstekende keuze zijn. Beide testen zoals ik meermaals heb gedaan en dan kiezen zou ik zeggen!
Beste van de Y is dat wanneer je erin zit. Alle bestuurders van die pudding zou je moeten beboeten vanwege het toebrengen tot schade aan het netvlies ;)

• fox80
  • Laatst online: 21-03 20:17
Sjarel81 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:51:
Ik besteld januari 2022 en nog geen productiedatum. Ik vind het eigenlijk not done dat BMW zomaar mensen achteruit schuift om mensen zomaar eventjes 18 maand eerder te bedienen...

Dat is natuurlijk uw schuld niet maar het is frustrerend aan het worden

• Bart_001
klopt , garage krijgt ook weinig info van BMW en status van de wagen kan dan ook nog eens veranderen zonder verklaring.
Nu zouden meeste "sneller" leveringen 35 zijn volgens garage ( hoewel Sjarel81 wel een 40 heeft :) ).

Veel meer dan wachten kan je niet doen denk ik ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lexvis
Ik denk dat het er aan ligt bij welke dealer de auto is besteld. Het lijkt er op dat sommige dealers meer slots toegewezen krijgen dan andere en dan sneller kunnen leveren.

• voodoo077
RobbieHifi schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:07:
[...]

Beste van de Y is dat wanneer je erin zit. Alle bestuurders van die pudding zou je moeten beboeten vanwege het toebrengen tot schade aan het netvlies ;)
Smaken verschillen gelukkig. De Y is de meest verkochte van Tesla ook gewoon omdat die er beter uitziet dan bv een 3 of zelf dan veel andere automodellen. Daarmee is het zeker en vast geen schoonheidsprinses maar in zwart kan ik hem (haar?) wel smaken. Maar is natuurlijk een lelijkerd tov een i4 met M kit

• rolelael
lexvis schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:10:
Ik denk dat het er aan ligt bij welke dealer de auto is besteld. Het lijkt er op dat sommige dealers meer slots toegewezen krijgen dan andere en dan sneller kunnen leveren.
Klopt toen ik in augustus 2021 mijn m50 bestelde bij Jorssen ( BE ) waren er 9 slots. EN Jorssen is een redelijke grote dealer. Gelukkig was ik er vroeg bij en had ik hem na 7 maand :-)

Kleinere dealers gaan dus minder slots hebben. Ik spreek nu van 9, maar ondertussen zal dat slotaantal wel een pak hoger liggen denk ik ?

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-03 15:33
lexvis schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:44:
[...]

Welke opties heb je besteld?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lexvis
Cinemaskoop schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:51:
[...]

Welke opties heb je besteld?
Zo'n beetje alles wat in de catalogus staat (inclusief "lastige opties" als Laserlight, Copilot, trekhaak, individual lak). Op een e40.

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:54
Wordt er bij de optie 322 Comfort Access nu wel of niet de "voetpedaal" van de achterklep meegeleverd (dus dat de achterklep opent/sluit als je je voet onder de achterbumper beweegt)? Ik heb dat nu op mijn huidige auto ook en gebruik dat best wel vaak

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:25
tpas schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:59:
Wordt er bij de optie 322 Comfort Access nu wel of niet de "voetpedaal" van de achterklep meegeleverd (dus dat de achterklep opent/sluit als je je voet onder de achterbumper beweegt)? Ik heb dat nu op mijn huidige auto ook en gebruik dat best wel vaak
Zit er bij mij idd bij, heb Comfort Access en geen andere opties waar ik het bij zou verwachten.

• Relaxxxx1103
[...]

Yes de BMW is idd meer "auto". Voelt ook iets meer premium aan in alles wat met de auto te maken heeft, behalve de snellere acceleratie van de Y misschien (ik zou zelf voor edrive40 moeten gaan ipv m50). Ik heb echter echt geen zin om 2j te wachten gezien ik momenteel een short lease auto rijd via de LM in afwachting van de permanente dus ik ga momenteel voor de Y gaan vermoed ik! Ik kan deze op 4j leasen dus hopelijk komen er in 2025-2026 nog een aantal opties bij bij BMW ivm EV's :) Anders zal het de i4 worden binnen 4j :)

Thanks voor de bijdrage, hopelijk kan je snel genieten van de zeer mooie BMW i4!

• Teslalrp
Relaxxxx1103 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:04:
[...]

Waarom kijk je niet naar een demo auto. Bij mij levertijd van twee weken.

• Relaxxxx1103
Teslalrp schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:32:
[...]

Waarom kijk je niet naar een demo auto. Bij mij levertijd van twee weken.
Ik ben via de werkgever gebonden aan een bepaalde dealer (group). Ben hun website al even in de gaten aan het houden maar qua i4 e40 komt er niets bij. Ook bij hun recente 2de handse staat hij er niet tussen. Op de vraag of er aankomende productieslots zijn in 2023 of er stockwagens binnenkwamen ergens dit jaar of eventueel demomodellen beschikbaar zijn/komen kreeg ik "neen, i4 zal wegens populariteit ergens eind 2024 worden".

Heb overigens ook het gevoel dat ze niet erg behulpzaam willen zijn of er moeite in willen steken trouwens. Per telefoon zijn ze zeer kort en ongeïnteresseerd en per mail antwoorden ze om de 9 dagen eens, naast de kwestie soms dan nog.

Wel frustrerend aangezien bij andere dealers de i4 e40 wel beschikbaar staan als voorraadmodellen die perfect in mijn plaatje zouden passen :P

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-03 20:38
Ga eens praten met je dealer, gewoon live.

En vraag of ze iets kunnen betekenen in een i4 die bij een andere dealer staat. Heel vaak werken ze daarin wel mee.

Maar laat in ieder geval je gezicht zien, laat je zien dat je serieus bent en ook echt een klant. Werkt toch beter als per mail en telefoon. Dealers lijken af en toe net mensen 👍

• Avigoorn
  • Laatst online: 09:10
[...]

De Y P is pijlsnel en heeft veel plek maar de i4 is gewoon de betere auto en vooral ook je kan deze veel meer personaliseren imo..
De eDrive 40 doet 0-100kmh in 5,2s . Meerdere keren getest. De Y in 4,9 ?
Dat merk je niet hoor;)

• Denis.1905
fox80 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:39:
[...]

Ik besteld januari 2022 en nog geen productiedatum. Ik vind het eigenlijk not done dat BMW zomaar mensen achteruit schuift om mensen zomaar eventjes 18 maand eerder te bedienen...

Dat is natuurlijk uw schuld niet maar het is frustrerend aan het worden
Ik heb mijn i4 40 in december 2021 besteld. Onlangs gesproken met de dealer momenteel staat de wagen gepland voor productie in juli maar kan blijkbaar altijd veranderen 😢 ik verwacht hem alleszins niet meer voor de zomer 😕

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Avigoorn schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:20:
[...]

De eDrive 40 doet 0-100kmh in 5,2s . Meerdere keren getest. De Y in 4,9 ?
Dat merk je niet hoor;)
Uhm MYP is 3,7. Dat merk je wel hoor :+

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• Hydraulic
Mij auto heeft meer als een week gelden de RSU software gedownload, en staat sindsdien klaar voor installatie. Alleen hij begint maar niet. Heb info van BMW gekregen. De 12V accu moet minimaal 70% vol zijn, auto moet vlak staan, sleutel er in. In de niet rijklare stand?? Off neem ik aan. Om de accu vol te krijgen moet je minimaal 100 Km rijden. Dat gaat me niet lukken maar 60 Km rij ik vaak enkele reis. Webben jullie ook een dergelijke ervaring? Tips?

• Quiller
sham27 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:27:
[...]

Uhm MYP is 3,7. Dat merk je wel hoor :+
appelen en peren... Die vergelijk je toch beter met de M50?

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Quiller schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:12:
[...]
appelen en peren... Die vergelijk je toch beter met de M50?
Ik vergelijk helemaal niets.
@voodoo077 had het over i4 40 vs MYP. Waarschijnlijk omdat die qua kosten vergelijkbaar zijn. De M50 is veel duurder.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• rolelael
Hydraulic schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:21:
Mij auto heeft meer als een week gelden de RSU software gedownload, en staat sindsdien klaar voor installatie. Alleen hij begint maar niet. Heb info van BMW gekregen. De 12V accu moet minimaal 70% vol zijn, auto moet vlak staan, sleutel er in. In de niet rijklare stand?? Off neem ik aan. Om de accu vol te krijgen moet je minimaal 100 Km rijden. Dat gaat me niet lukken maar 60 Km rij ik vaak enkele reis. Webben jullie ook een dergelijke ervaring? Tips?
Ik heb het hier lastig mee.
RIj zelf ook niet echt lange ritten de laatste tijd, en bij mij was de installatie zo achter de rug
Het is en blijft een 12V batterij, die jij volgens mij ook gewoon kan bijladen met een 12V lader? Maar jouw dealer moet dit toch gewoon kunnen zeggen. Voor bv de install van een nieuwe 'pook' staat in de handleiding ook dat de 12V batt moet losgekoppeld worden, dus dat kan jij uit veiligheid ook doen en hem dan aan de lader hangen d8 ik zo
Niet rijklare stand ; klopt. ik heb hem geinstalleerd van zodra ik thuis kwam, motor uit. Toen kreeg ik dd bericht om hem te installeren, moest er even in blijven zitten ( ttz sleutel ) en dan gaf hij de melding dat ik de wagen kon verlaten.

• Hydraulic
rolelael schreef op zondag 19 maart 2023 @ 07:20:
[...]

Ik heb het hier lastig mee.
RIj zelf ook niet echt lange ritten de laatste tijd, en bij mij was de installatie zo achter de rug
Het is en blijft een 12V batterij, die jij volgens mij ook gewoon kan bijladen met een 12V lader? Maar jouw dealer moet dit toch gewoon kunnen zeggen. Voor bv de install van een nieuwe 'pook' staat in de handleiding ook dat de 12V batt moet losgekoppeld worden, dus dat kan jij uit veiligheid ook doen en hem dan aan de lader hangen d8 ik zo
Niet rijklare stand ; klopt. ik heb hem geinstalleerd van zodra ik thuis kwam, motor uit. Toen kreeg ik dd bericht om hem te installeren, moest er even in blijven zitten ( ttz sleutel ) en dan gaf hij de melding dat ik de wagen kon verlaten.
Ik heb nu ook die melding gezien. Normaal let ik niet op dat laatste scherm. Is nu gelukt. Ik dank dat het er al dagen stond.. Je moet het daar ook nog eens goedkeuren.

• Avigoorn
  • Laatst online: 09:10
Ik merkte gisteren dat de snellaadpaal naar 200kW steeg en 10s daarna terugzakte naar 110kW. Bij 20% SOC. Heel raar.
Bij een andere paal 20km verderop kwam hij niet meer verder dan 115kW.

Heb wel een stuk de accu voorgeconditineerd.

Meer mensen?

• Teslalrp
Hoe krijg je de updates binnen voor de i4. Kun je WiFi instellen of gaat update via telefoon / app?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rolelael
@Teslalrp via je my bmw app -> Check Status -> services -> Remote Software Upgrade
of via de wagen -> system menu -> Remote Software Upgrade kiezen ( dan gaat hij zoeken )

• Crowns
Weet er iemand hoe je je eigen profiel standaard kan laten opstarten als gebruiker? Momenteel pakt hij telkens gast, ondanks dat ik mezelf als voorkeur heb ingesteld.

• rolelael
profielen zijn gekoppeld aan je sleutel ( of digital key )

Ben je zeker dat je een correct profiel gekoppeld hebt aan je sleutel? Ook volgens mij als je met 2 sleutels instampt, dat hij niet kan uitmaken welk profiel te nemen

Bij mij neemt hij prima het correcte profiel per sleutel

• Crowns
@rolelael , daar kan het inderdaad inzitten. Ga de sleutel gewoon een keer opnieuw koppelen, wellicht dat het dan opgelost is.

Een andere vraag, is er nog steeds ergens een mogelijkheid om een garagepoort te koppelen zoals dat vroeger in de spiegel was? In de spiegel is dat nu bij mij in ieder geval niet meer zo.

• rolelael
neen dat zit er in europa niet in. In de USA volgens mij wel ( homelink ) maar ben niet zeker

• voodoo077
sham27 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:17:
[...]

Ik vergelijk helemaal niets.
@voodoo077 had het over i4 40 vs MYP. Waarschijnlijk omdat die qua kosten vergelijkbaar zijn. De M50 is veel duurder.
@Quiller
Degene die het vroeg had interesse in een e40 en vergeleek die met de Y P (prijspunt) en dan is die laatste gewoon sneller. Zelf de LR is sneller. Het grote verschil zit hem in een soort gevoel. Ik heb de indruk dat de i4 de kracht evenrediger overbrengt en de Y gewoon alles van bij de start waardoor je een ander gevoel hebt.
Ik ben uiteindelijk ook voor de M50 gegaan omdat ik dan eindelijk een M heb (wel kinda) en omdat die gewoon sneller aanvoelt dan de e40 maar ook die laatste is eigenlijk genoeg in meeste gevallen.
Als ik echter de e40 nam met de opties die ik wou was prijsverschil minder dan 6K en dan kies ik liever de M50.

• rolelael
Maar het is geen echte M :-) Enkel een M performance :-) Maar snap je, ik had ook dat idee/gevoel :-)

• Relaxxxx1103
voodoo077 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:13:
[...]

@Quiller
Degene die het vroeg had interesse in een e40 en vergeleek die met de Y P (prijspunt) en dan is die laatste gewoon sneller. Zelf de LR is sneller. Het grote verschil zit hem in een soort gevoel. Ik heb de indruk dat de i4 de kracht evenrediger overbrengt en de Y gewoon alles van bij de start waardoor je een ander gevoel hebt.
Ik ben uiteindelijk ook voor de M50 gegaan omdat ik dan eindelijk een M heb (wel kinda) en omdat die gewoon sneller aanvoelt dan de e40 maar ook die laatste is eigenlijk genoeg in meeste gevallen.
Als ik echter de e40 nam met de opties die ik wou was prijsverschil minder dan 6K en dan kies ik liever de M50.
Klopt, diegene was ik dus guilty! :w

Ben er nog steeds niet uit, keep up met ervaringen delen! 😁

• Crowns
rolelael schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:55:
neen dat zit er in europa niet in. In de USA volgens mij wel ( homelink ) maar ben niet zeker
Ah ok, tnx.

Dacht me toch te herinneren dat er 10 jaar geleden op een 5 serie ook iets van knoppen op zaten bij onze wagen. Maar kan me vergissen.

• BMWi4
rolelael schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:47:
profielen zijn gekoppeld aan je sleutel ( of digital key )

Ben je zeker dat je een correct profiel gekoppeld hebt aan je sleutel? Ook volgens mij als je met 2 sleutels instampt, dat hij niet kan uitmaken welk profiel te nemen

Bij mij neemt hij prima het correcte profiel per sleutel
Je kan met twee sleutels instappen maar degene die de deur open maakt dat profiel neemt hij aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rolelael
dat kan. maar als je comfort pack heb bv merkt hij wanneer je aan de wagen nadert. En dan kan je simpelweg de deurklink vastpakken en gaat hij open.

Ik heb bewust het autom ontgrendelen afgezet omdat als je dan in e buurt bent met de sleutel, je open/uit/open/uit hebt etc. Heb hem enkel op autom sluiten gezet als ik wegloop

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jan430
  • Laatst online: 21-03 21:22
Crowns schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:56:
Weet er iemand hoe je je eigen profiel standaard kan laten opstarten als gebruiker? Momenteel pakt hij telkens gast, ondanks dat ik mezelf als voorkeur heb ingesteld.
Heb ik ook gehad... Had zowel mijn telefoon als sleutel aan profiel gekoppeld. Na verwijderen telefoon uit profiel werkte het naar behoren

• voodoo077
rolelael schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:14:
Maar het is geen echte M :-) Enkel een M performance :-) Maar snap je, ik had ook dat idee/gevoel :-)
de e40 met M-pakket is inderdaad geen "M" maar de M50 wel volgens BMW.
Staat wel degelijk in hun lijst van de M-modellen hoor 8)

• MichaelC165
  • Nu online
voodoo077 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:58:
[...]

de e40 met M-pakket is inderdaad geen "M" maar de M50 wel volgens BMW.
Staat wel degelijk in hun lijst van de M-modellen hoor 8)
De M Performance modellen staan er ook bij, maar die kan je vergelijk met de S modellen van Audi (t.o.v. hun RS modellen) of de lichtere AMG (bv. 43). Maar goed, prestaties van de i4 M50 zijn meer M dan M Performance. De echte i4M komt waarschijnlijk pas bij volgende generatie, maar is wel in ontwikkelingsfase.
Deze komt met 4 elektromotoren en zal qua pk en koppel normaal boven de 1.000 zitten (BMW M teaset met 1 megawatt: rond de 1.350pk).
Leuke teaserclip: YouTube: Ready for the next chapter. WE ARE M.
En artikel: https://www.motor1.com/ne...quad-motor-ev-spy-photos/

[Voor 4% gewijzigd door MichaelC165 op 21-03-2023 09:46]

• voodoo077
MichaelC165 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:26:
[...]

De echte i4M komt waarschijnlijk pas bij volgende generatie, maar is wel in ontwikkelingsfase.
Deze komt met 4 elektromotoren en zal qua pk en koppel normaal boven de 1.000 zitten (BMW M teaset met 1 megawatt: rond de 1.350pk).
Leuke teaserclip: YouTube: Ready for the next chapter. WE ARE M.
En artikel: https://www.motor1.com/ne...quad-motor-ev-spy-photos/
Ja dat is nog andere koek ...stiekem hoopte ik dat degene die hun wagen al besteld hebben en pas in 2024 krijgen "gratis" de upgrade krijgen naar deze maar goed dromen zijn ... 8)7

• BMWi4
BMWi4 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 06:06:
[...]

Ik heb de vierkantjes en het werkt prima. Wel een dure optie om later te bestellen maar voor langere termijn zeker het geld waard.
Werkt toch niet helemaal lekker want de auto zou vanzelf weer moeten gaan rijden als mijn voorganger optrekt bij een stoplicht na geheel stil te hebben gestaan maar dat doet hij vaak niet.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of doe ik iets fout?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:00
BMWi4 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:28:
[...]

Werkt toch niet helemaal lekker want de auto zou vanzelf weer moeten gaan rijden als mijn voorganger optrekt bij een stoplicht na geheel stil te hebben gestaan maar dat doet hij vaak niet.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of doe ik iets fout?
Afaik als hij een stoplicht detecteert dan mag hij niet zelf weer gaan rijden. Ik had begrepen is deze techniek niet toegestaan in Nederland omdat de wagen dan een beslissing maakt. Maar als je een klein beetje gas geeft zou hij wel weer verder moeten gaan.

• BMWi4
phex schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:07:
[...]

Afaik als hij een stoplicht detecteert dan mag hij niet zelf weer gaan rijden. Ik had begrepen is deze techniek niet toegestaan in Nederland omdat de wagen dan een beslissing maakt. Maar als je een klein beetje gas geeft zou hij wel weer verder moeten gaan.
Oke duidelijk, dus in de file zou hij het wel moeten doen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JCL
  • Laatst online: 10:05
ja, dat doet hij.

Belangrijk: dit werkt enkel als de pook in 'D' staat.
In 'B' vertrekt hij niet vanuit stilstand.

• Quiller
JCL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:34:
ja, dat doet hij.

Belangrijk: dit werkt enkel als de pook in 'D' staat.
In 'B' vertrekt hij niet vanuit stilstand.
Dit klopt niet. Hij vertrekt wel degelijk vanuit stilstand (in file) als hij in B mode staat maar dan mag je niet te lang stilstaan (dat is één van de factoren, maar soms lijkt het random)
Pagina: 1 ... 55 56 57 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee