Ok heb ook jaar de tijd gehad en bij bestelling wit gelaten, daarna regelmatig naar bmw garages gereden en de kleuren vergeleken in alle weer types met glanzend zwart. Kwam iedere x tot conclusie voor mezelf maar ook meningen van oa verkopers dat grijstinten met glanzend zwart het mooiste en chique eruit kwam, maar uiteindelijk is het toch je eigen keuze en smaakMarcello75 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:41:
[...]
Heb de kleur al op een bmw I4 gezien ik vindt het super mooi. Had eerst dravit grau gekozen deze kleur heb ik ook op me 3 serie. Maar toen zag ik nardo Grey op de I4 dat wordt hem.
In mijn voorgaande BMW F21, zette ik de stoelverwarming nooit meer dan een streepje. Anders werden mijn edele delen doorbakken. Nu staat de stoelverwarming standaard op 3 streepjes. Als het warm is buiten gaat die niet eens aan. Ik denk allemaal om energie te besparen, zelfs in comfort mode.BMWi4 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:08:
Goedemorgen,
Op deze koude ochtend viel me op hoe slecht de stoelverwarming werkt. In vergelijking met andere auto is hij zelfs op de hoogste stand niet echt heet.
ik heb de standaard stoelen.
Iemand anders dezelfde klacht?
Nee, nardo Grey ( audi kleur ) er rijdt er nu 1 rond in Nederland lak is vanaf maart niet meer te betalen is bijna 3x zo duur geworden dus ze zullen het niet zo gauw bestellen.MichaelC165 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:52:
[...]
Bedoel je dan M Brooklyn Grau? Sommigen verwijzen daar namelijk naar met Nardo Grey.
[Voor 19% gewijzigd door Marcello75 op 28-02-2023 14:08]
Klopt ik heb het ook gezien, het is niet mijn kleur vindt beetje een modetijd kleur net als brooklyn. Maar ieder zijn eigen smaak het wel heel mooi met glanzendzwart steekt mooi af. Kleuren kun je invidueel bij meeste garages allemaal bestellen , als je maar betaalt ook dat zal de gene wie een m50 kunnen rijden niet weerhouden denk ik. Veel succes en een mooie kleurMarcello75 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:05:
[...]
Nee, nardo Grey ( audi kleur ) er rijdt er nu 1 rond in Nederland lak is vanaf maart niet meer te betalen is bijna 3x zo duur geworden dus ze zullen het niet zo gauw bestellen.

Huh 3 streepjes? In de i4 word toch niet meer met streepjes gewerkt 😉RobbieHifi schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:15:
[...]
In mijn voorgaande BMW F21, zette ik de stoelverwarming nooit meer dan een streepje. Anders werden mijn edele delen doorbakken. Nu staat de stoelverwarming standaard op 3 streepjes. Als het warm is buiten gaat die niet eens aan. Ik denk allemaal om energie te besparen, zelfs in comfort mode.
En de hoogste stand wordt bij mij echt wel goed en snel warm (geen M stoelen)
Sneller als mijn 2020 G21 maar denk minder snel en minder warm als mijn vorige 2013 F11…
Wellicht toch even door de dealer laten checken?
Even twee ervaringen delen, hebben jullie ook wel eens dat de achterklep openstaat omdat de knop onbedoeld ingedrukt wordt in je broekzak? Heb het nu drie keer meegemaakt, waarbij de achterklep eenmaal de hele nacht open heeft gestaan 🤯
Twee: het is me nu een paar keer opgevallen dat de auto bij een inhaalactie met adaptive cruise control actief, en wanneer je vrij kort aansluit achter een auto, de ACC sensor tussen de auto’s door scant en de vrije ruimte ziet, waardoor hij vol doorrijdt en achterop de voorganger inrijdt op een manier dat het alarm afgaat en je zelf bij moet remmen. Iemand dezelfde ervaring?
Twee: het is me nu een paar keer opgevallen dat de auto bij een inhaalactie met adaptive cruise control actief, en wanneer je vrij kort aansluit achter een auto, de ACC sensor tussen de auto’s door scant en de vrije ruimte ziet, waardoor hij vol doorrijdt en achterop de voorganger inrijdt op een manier dat het alarm afgaat en je zelf bij moet remmen. Iemand dezelfde ervaring?
Even een vraagje. Nog niet veel kennis van alle mogelijkheden. Zit automatisch inparkeren er nu standaard op?
Het eerste niet, het tweede wel. En als dat gebeurt is dat best schrikken.Tosti Ham-Kaas245 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:36:
Even twee ervaringen delen, hebben jullie ook wel eens dat de achterklep openstaat omdat de knop onbedoeld ingedrukt wordt in je broekzak? Heb het nu drie keer meegemaakt, waarbij de achterklep eenmaal de hele nacht open heeft gestaan 🤯
Daarnaast, bij remmen terwijl de auto ook al remt resulteert bijna in een onterechte noodstop. Dat is ook enorm schrikken voor de andere weggebruikers.
Vier streepjes die samen bijna een cirkel vormen 🫢🫢dencoupe schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:22:
[...]
Huh 3 streepjes? In de i4 word toch niet meer met streepjes gewerkt 😉
Ik mis de dedicated knopjes voor de stoelverwarming
Dat 1ste ja, maar met bimmercode kan je ook wel wat coderen d8 ik gezien te hebben, moet de app nog eens openenTosti Ham-Kaas245 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:36:
2de zekers :-) en ook al gehad met DAP aan dat hij vol op een stoplicht rijdt en er staat wel iemand, dat je zelf moet remmen of t risico nemen dat hij t toch maar zzelf op tijd kan stoppen. Het systeem werkt maar niet perfect. De vraag is moet je afhankelijk zijn van zo een systeem
Zo heb ik in t begin getest of hij echt alle auto obstakels opmerkt zodat hij het rode autotje op je scherm geeft en remt. Meestal wel, maar soms ook niet. IK heb het eigenlijk nog niet aangedurft om zelf niet te remmen als het autotje verschijnt. Stopt hij dan wel? Iemand?
Nog eens terugvallen op bimmercode maar daar zit volgens mij ook de remkracht vertraging in te stellen 7m/s ed zien staan. Moet het terug bekijken
Nee.Teslalrp schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:42:
Even een vraagje. Nog niet veel kennis van alle mogelijkheden. Zit automatisch inparkeren er nu standaard op?
Je het parking assistent plus nodig.
Zit er toch op?RobbieHifi schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 07:13:
[...]
Vier streepjes die samen bijna een cirkel vormen 🫢🫢
Ik mis de dedicated knopjes voor de stoelverwarming
Klimaat menu en klikken maar.
Btw. Met -1 buiten was volle stand te warm.
Is het gelukt om de verlichting van het draaiwiel van de ventilatieroosters aan te laten zetten door de dealer? En kun je ook zeggen bij welke dealer je geweest bent? Hier in Zwolle hadden ze geen flauw idee namelijk...wakuwakuhullie schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:49:
[...]
Lijkt me sterk dat ze op een ledje bezuinigen, ze zitten er gewoon in, alleen de handeling om ze aan te zetten is niet uitgevoerd, ik heb gebeld naar de dealer kan gewoon langsrijden om ze aan te zetten.
Dat gevoel heb ik ook.Danfoss schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:33:
[...]
Ik merk hetzelfde en de stoelen lijken minder warm te worden dan de F30 en F31 die ik hiervoor heb gereden.
Voor mijn gevoel lijkt de stoelverwarming te anticiperen op de temperatuur. Als het warm is buiten wordt de stoel ook minder warm. Is het koud buiten, wordt de stoel veel warmer. Geen idee of het ook echt klopt wat ik zeg maar voor mijn gevoel heeft de max stand niet altijd dezelde temperatuur.
Volgens mij heeft het te maken met het "Automatisch programma" in het klimaatmenu. Als deze aanstaat dan kun je bij de stoelverwarming kiezen uit 4 subjectieve standen (laag, gemiddeld, sterk, ...) en verwarmt ie ten opzichte van de omgevingstemperatuur.
Als je het automatisch programma uitzet heb je maar 3 standen (1, 2 en 3) voor de stoelverwarming waarbij 1 al lekker doorwarmt - wat vanochtend wel lekker was

Plus voegt alleen de 360-graden camera’s toe, enkel de parking assistant kan ook automatisch inparkeren.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Kan je zonder "Plus" ook automatisch uitrijden? (dus zonder sturen terug achteruit je parkeerplek rijden)fsfikke schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:02:
[...]
Plus voegt alleen de 360-graden camera’s toe, enkel de parking assistant kan ook automatisch inparkeren.
Weet iemand of ‘remote parking’ ook beschikbaar komt voor de i4 als je DAP en de personal Copilot Pack hebt?
Hoogst waarschijnlijk niet. In het geruchten circuit hoor je er niets over, de iX was dit al met de launch aangegeven, maar die heeft andere hardware.NemeSiS-7 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:03:
Weet iemand of ‘remote parking’ ook beschikbaar komt voor de i4 als je DAP en de personal Copilot Pack hebt?
Kleine kans met de facelift zomer volgend jaar maar ook daar voor nu alleen cosmetische geruchten.
Ja dat kan, wanneer je achteruit camera aanstaat dan zie je rechts op je scherm de slider "automatisch uitrijden" oid.wvc_ schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:42:
[...]
Kan je zonder "Plus" ook automatisch uitrijden? (dus zonder sturen terug achteruit je parkeerplek rijden)
Sjonge, facelift volgende zomer al?Zipsop schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:33:
[...]
Hoogst waarschijnlijk niet. In het geruchten circuit hoor je er niets over, de iX was dit al met de launch aangegeven, maar die heeft andere hardware.
Kleine kans met de facelift zomer volgend jaar maar ook daar voor nu alleen cosmetische geruchten.

Besteld vooraleer het model te bezichtigen was in de showroom en een flink jaar nadat ik hem mag ontvangen, wordt ie al gefacelift... Pfoe...
Model cyclus begint bij BMW met de eerste in de range en dat was de Coupe in 2020, dan na 4 jaar LCI en dan naar 4 jaar nieuw model. Wat gekke dingen uitgezonderd, zoals bijvoorbeeld Mini die veel langer doorloopt en meerder LCI's doormaakt.
Heb je dan ook de voorverwarming gebruikt? Bij mij is de auto al bij >10 min voorverwarmen zo warm dat ik de stoelverwarming amper nog nodig acht en ik heb hem dan ook nooit hoger dan 'gemiddeld' (3 streepjes?) staan.. Maar dat is misschien ook persoonlijke voorkeur, als ik hem op maximaal zou hebben staan zweten mijn billen binnen enkele minuten van de zetel af denk ik.. (ik heb trouwens sensatec leder)BMWi4 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:08:
Goedemorgen,
Op deze koude ochtend viel me op hoe slecht de stoelverwarming werkt. In vergelijking met andere auto is hij zelfs op de hoogste stand niet echt heet.
Voor de belgen onder ons, net nog even geïnformeerd en mij bestelling heeft tijdelijke productiedatum mei gekregen.
Bestelling december 2021.
Je bent de 3e ofzo die dit rapporteerd. Dus alle NLérs zullen uitgeleverd zijn, beginnen ze eindelijk aan de Belgenpieterdu schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:56:
Voor de belgen onder ons, net nog even geïnformeerd en mij bestelling heeft tijdelijke productiedatum mei gekregen.

idem hier, productie eind mei levering voorzien eind junipieterdu schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:56:
Besteld eind dec 2021
Meer dan 18 maanden
Maar bon, laten we positief blijven , nog maar 4 maanden meer wachten en hopen dat alle opties erop zitten
Net bericht gekregen dat de wagen (besteld Februari22) in de 2e helft van mei zou toekomen (onder voorbehoud)!
De demo i4 e40 geeft maar weinig range aan.81% en 265 km. Rij maar korte ritjes naar werk (5km). Dat zou dan de reden zijn?
Ja, merk ik bij mij ook.Teslalrp schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:51:
De demo i4 e40 geeft maar weinig range aan.81% en 265 km. Rij maar korte ritjes naar werk (5km). Dat zou dan de reden zijn?
Nu natuurlijk koud en dan verbruikt verwarming veel in verhouding op korte ritjes.
Vandaag positief nieuws gekregen van de leasemaatschappij, I4 edrive 40 kan volgende week opgehaald worden in de garage. Besteld mid nov/2021 (België). Eindelijk!
[Voor 3% gewijzigd door NVC op 01-03-2023 22:27]
Update 01-0302023:Paashaas25 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:21:
[...]
Update 18-2-2023:
Uitvallen scherm:
Helaas niet opgelost met de software update. Nu nieuwe afspraak waarbij men gaat kijken om hardware te gaan wisselen.
Helaas is het hoofdscherm met zijn intelligentie stuk en gaat vervangen worden.
Dat gaat dus een derde keer naar binnen komen zijn.
Maar goed hopelijk is het dan opgelost.
Op lange stukken ga je met 100% al snel richting 400km, ook bij kou.Teslalrp schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:51:
Een demo auto heeft logischerwijs een zeer slechte range, daar wordt niet normaal mee gereden en ook korte ritjes

Zou iemand die Driving Assistant Professional (5AU) besteld heeft en zijn/haar auto al heeft, kunnen bevestigen dat Driving Assistant (5AS) daar ook in zit? Heb je dan bijvoorbeeld Speed Limit info wat in 5AS zit?
Ik heb hierover wekenlange discussies met de leasemij en BMW gehad tijdens het bestellen. De leasemij had nl. gezegd dat ik bij 5AU ook 5AS moest bestellen. Maar BMW heeft die bestelling afgewezen en zei dat ik alleen 5AU moest bestellen. In de prijslijst staat bij 5AU ook nu nog niet dat 5AS er bij zit.
Ik heb intussen mijn VIN. Ook daar zie ik alleen 5AU, kan ik het ook niet aan zien.
I4 e40 uiteindelijk in november 2022 besteld, is in de eerste week van feb geproduceerd. Over 2,5 week ophalen.
Ik heb hierover wekenlange discussies met de leasemij en BMW gehad tijdens het bestellen. De leasemij had nl. gezegd dat ik bij 5AU ook 5AS moest bestellen. Maar BMW heeft die bestelling afgewezen en zei dat ik alleen 5AU moest bestellen. In de prijslijst staat bij 5AU ook nu nog niet dat 5AS er bij zit.
Ik heb intussen mijn VIN. Ook daar zie ik alleen 5AU, kan ik het ook niet aan zien.
I4 e40 uiteindelijk in november 2022 besteld, is in de eerste week van feb geproduceerd. Over 2,5 week ophalen.
5AU is een uitbreiding op 5AS. Inmiddels zit 5AS in NL weer in het safety pakket. Die moet je hebben om 5AU te kunnen bestellen.HarryHopeloos schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:49:
Zou iemand die Driving Assistant Professional (5AU) besteld heeft en zijn/haar auto al heeft, kunnen bevestigen dat Driving Assistant (5AS) daar ook in zit? Heb je dan bijvoorbeeld Speed Limit info wat in 5AS zit?
Hier wordt wat gebabbeld over een bug in de configurator m.b.t. het dashboard:
https://www.i4talk.com/th...-new-looking-screen.7208/
Daarnaast zag ik dat in de huidige configurator de prijzen nogmaals gewijzigd zijn. Vooral een forse stijging voor de e40 t.o.v. de stijging van 03-2023 die recent al in de configurator stond. Weet iemand meer over (geplande) prijsstijgingen? Ik hoop dat dit ook een bug is... 😅
Daarnaast zag ik dat in de huidige configurator de prijzen nogmaals gewijzigd zijn. Vooral een forse stijging voor de e40 t.o.v. de stijging van 03-2023 die recent al in de configurator stond. Weet iemand meer over (geplande) prijsstijgingen? Ik hoop dat dit ook een bug is... 😅
Met 1,5 - 3,5% op de netto catalogus prijs lijkt het heel erg op de verhoging van vorig jaar. Dus dat zal gewoon alvast de Juli prijslijst zijn. Omdat alle nieuwe orders toch later komen.Groengroen schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:34:
Mogelijk dat ze binnenkort ook de prijslijst apart online zitten dan. Was vorig jaar ook de november verhoging lijst kwam vlak na de juli prijs lijst online.
De vraag is anders, in mijn bestelling zit 5AU, zonder 5AS, zoals BMW het wilde. Het Safety pakket was er niet in de November 2022 prijslijst. Ik zou graag willen weten of iemand die ook los 5AU besteld heeft, inderdaad ook 5AS gekregen heeft. Dat zou je moeten kunnen zien aan bv Speed Limit info.Zipsop schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:21:
[...]
5AU is een uitbreiding op 5AS. Inmiddels zit 5AS in NL weer in het safety pakket. Die moet je hebben om 5AU te kunnen bestellen.
[Voor 10% gewijzigd door HarryHopeloos op 02-03-2023 11:55]
Inderdaad, thanks: prijslijst.Zipsop schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:52:
[...]
Met 1,5 - 3,5% op de netto catalogus prijs lijkt het heel erg op de verhoging van vorig jaar. Dus dat zal gewoon alvast de Juli prijslijst zijn. Omdat alle nieuwe orders toch later komen.
Mogelijk dat ze binnenkort ook de prijslijst apart online zitten dan. Was vorig jaar ook de november verhoging lijst kwam vlak na de juli prijs lijst online.
Speedlimit info is is standaard op de i4 ;-) dat zit in Active Guard Plus.HarryHopeloos schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:56:
[...]
De vraag is anders, in mijn bestelling zit 5AU, zonder 5AS, zoals BMW het wilde. Het Safety pakket was er niet in de November 2022 prijslijst. Ik zou graag willen weten of iemand die ook los 5AU besteld heeft, inderdaad ook 5AS gekregen heeft. Dat zou je moeten kunnen zien aan bv Speed Limit info.
Maar de side collision warning van DAP gebruikt de radar sensors in de achterbumper die je met Driving Assistant krijgt. Dus lijkt me sterk dat het er niet in zit.
En zo ie zo gek want in november was ie op de prijslijst wel gekoppeld.
[Voor 5% gewijzigd door Zipsop op 02-03-2023 12:44]
Bedankt, inderdaad is Speedlimit info niet de juiste vraag, ik zie Active Guard Plus in de november prijslijst.Zipsop schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:25:
[...]
Speedlimit info is is standaard op de i4 ;-) dat zit in Active Guard Plus.
Maar de side collision warning van DAP gebruikt de radar sensors in de achterbumper die je met Driving Assistant krijgt. Dus lijkt me sterk dat het er niet in zit.
En zo ie zo gek want in november was ie op de prijslijst wel gekoppeld.
In 5AS zou moeten zitten:
Speed Limit Assist
Lane Change Warning.
Crossing-traffic Warning achter.
Botswaarschuwing achter.
en dat zou ik dan ook wel denken dat DA erin moet zitten als ik DAP wel in mijn configuratie zie. Maar de dealer wist het ook niet 100% zeker.
Mijn auto is besteld op 31 oktober 2022.HarryHopeloos schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:54:
[...]
Bedankt, inderdaad is Speedlimit info niet de juiste vraag, ik zie Active Guard Plus in de november prijslijst.
In 5AS zou moeten zitten:
Speed Limit Assist
Lane Change Warning.
Crossing-traffic Warning achter.
Botswaarschuwing achter.
en dat zou ik dan ook wel denken dat DA erin moet zitten als ik DAP wel in mijn configuratie zie. Maar de dealer wist het ook niet 100% zeker.
Ik heb de 5AU, maar niet de 5AS.
Ik heb zover ik weet wel:
- Speed Limit Assist
- Lane Change Warning.
- Crossing-traffic Warning achter.
- Botswaarschuwing achter.
Kort ritje vooral in de koud. Hele auto moet warm worden gestookt en daar gaat je rangeTeslalrp schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:51:
Auto is vandaag geweest voor update, heb nu versie 03/2023.27 gekregen. Helaas nog geen changelog kunnen vindenFlorisB schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:18:
[...]
Ik ga voor deze recall ook langs de dealer deze week. Had contact opgenomen ivm de storingsmelding die ik een aantal keer gehad heb omtrent energieverbruik in standby. Moet nu een dagje naar de dealer en pakken ze die terugroepactie direct mee. Ben benieuwd.

Nog geen OS 8.5??FlorisB schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:19:
[...]
Auto is vandaag geweest voor update, heb nu versie 03/2023.27 gekregen. Helaas nog geen changelog kunnen vinden
iDrive 8.5 zal met de G60 i5 lanceren, dus verwacht het niet voor 11/2023 in de i4, als het al komt, aangezien er met iDrive 8 al genoeg issues zijn in combinatie met de verschillende hardware revisies van de headunit.
Bijvoorbeeld de accu pre-condition knop die er alleen maar na productie 11-2022 bij komt.
Dit is trouwens wat ik er op diverse BMW blogs over heb gelezen, kan bij BMW Press er nergens een pers bericht over vinden.
Maar we gaan het zien. Ik mag met productie eind mei voor de M50 nog weer over een 1000 euro extra bijtelling gaan betalen...
[Voor 9% gewijzigd door Zipsop op 02-03-2023 20:00]
Zojuist bevestiging ontvangen van de leasemaatschappij.
Edrive 35 besteld (België) eind november 2022, is nu geleverd en zal worden ingeschreven.
Verwachte leverdatum was initieel 04/06/2023.
Edrive 35 besteld (België) eind november 2022, is nu geleverd en zal worden ingeschreven.
Veel plezier ermee... EN mits je zonnepanelen en een thuislader hebt net op tijd om zo goed als gratis rond te toeren de eerste maanden OF mits ze je vergoeden er goede winst op te makenColike schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:11:
Zojuist bevestiging ontvangen van de leasemaatschappij.

[Voor 5% gewijzigd door Quiller op 03-03-2023 16:27]
Quiller schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:27:
[...]
OF mits ze je vergoeden er goede winst op te maken

Wanneer je “Automatisch programma” uitschakelt zal de stoelverwarming ook warmer worden.. 😎BMWi4 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:08:
Goedemorgen,
Ik heb de “M” stoelen overigens, die worden ook met automatisch programma warm genoeg 🔥
Ik vind het heel onduidelijk beschreven: kan iemand bevestigen dat je met Ionity plus alleen bij Ionity chargers voor 22ct kan laden? (en dus niet bij andere AC punten?)
(Ondanks dat men ook spreekt over Ionity AC laders. - hebben we die uberhaupt in Nederland?)
(Ondanks dat men ook spreekt over Ionity AC laders. - hebben we die uberhaupt in Nederland?)
Zoals ik het lees idd alleen ionity chargers.stfn345 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:54:
Ik vind het heel onduidelijk beschreven: kan iemand bevestigen dat je met Ionity plus alleen bij Ionity chargers voor 22ct kan laden? (en dus niet bij andere AC punten?)
We hebben zo ie zo NL maar een hand vol ionity locaties dus hij moet dagelijks op je route liggen wil een plus abbo interessant zijn. Het is meteen een 12 maanden contract. Dus denk niet dat veel mensen die hebben hier. Ho, plus zit er een jaar gratis bij lees ik nu net in de kleine lettertjes. En idd staat er allemaal heel onduidelijk.
In Duitsland heb ik wel een paar locaties gezien met AC punten van ionity zelf.
[Voor 7% gewijzigd door Zipsop op 04-03-2023 17:23]
Met betrekking tot dat ionity-abbo; die 22 cent geldt alleen in NL begreep ik, iemand enige ervaring wat het tarief in het buitenland is? (juist dat is voor mij nl eigenlijk het enige scenario wat relevant is)
Ik kan bevestigen dat ik al ruim een half jaar voor 0,22c bij ALLEEN de ionity laadpalen kan laden in NL.stfn345 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:54:
Net terug van een reis naar Italie en alleen bij Ionity geladen in Duistland, Zwitserland en Itialie.IceOnFire schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:33:
Met betrekking tot dat ionity-abbo; die 22 cent geldt alleen in NL begreep ik, iemand enige ervaring wat het tarief in het buitenland is? (juist dat is voor mij nl eigenlijk het enige scenario wat relevant is)
In Duitsand waren de 0,35 eurocent per KW, In Zwitserland 0,37 eurocent en in Italie 0,31 eurocent.
Nog altijd goedkoper dan bij andere aanbieders maar geen 0,22 eurocent helaas.
Heeft iemand ervaring met de zogenaamde Aibox voor BMW uit China? https://a.aliexpress.com/_EQ1TxSD
Lijkt me een mooi alternatief voor het unlocken van video in motion namelijk

Waarom zou je zoiets willen?Ariiiin schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:56:
Heeft iemand ervaring met de zogenaamde Aibox voor BMW uit China? https://a.aliexpress.com/_EQ1TxSD

Bij stil staand kan ik al videos afspelen (video via USB gecodeerd met Bimmercode)NemeSiS-7 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:14:
Misschien tijdens het laden Netflix?
Ik wil juist tijdens het RIJDEN muziek clipjes kunnen afspelen voor de sfeer

Wat een geslaagde kleur Fantastisch gewoonBMWlepto schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:19:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Afgelopen Maandag was het eindelijk zo ver. Eindelijk trotse eigenaar.. 🥰
Volgens mij is het vervormde dashboard een bug. Op de Duitse BMW site is de render wel goed. Wat mij wel opvalt is dat de versnellingspook is vervangen door de “transmissiehendel” uit de 3-serie. Wordt ie op dit moment daarmee uitgeleverd?Groengroen schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:34:
Prachtige kleur! enjoy!BMWlepto schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:19:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De hendel is vanaf productie maart werd me gezegd door de dealer. Mijne wordt volgende maand gemaakt, dus zou deze hendel moeten hebben. Scheelt wat overbodig blauw in het interieur waar ik me niet aan moet ergeren (steekt wat af tegen het cognac interieur in mijn spec).OJP schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:45:
[...]
Volgens mij is het vervormde dashboard een bug. Op de Duitse BMW site is de render wel goed. Wat mij wel opvalt is dat de versnellingspook is vervangen door de “transmissiehendel” uit de 3-serie. Wordt ie op dit moment daarmee uitgeleverd?
Ja, dan kan je verlengen tegen het normale tarief. Sterker nog, ik neem aan dat het eea automatisch doorloopt in de betaalde optie tenzij je opzegt.lveh schreef op zondag 5 maart 2023 @ 08:20:
Wat gebeurt er eigenlijk na dat gratis eerste jaar? Kan je dat verlengen?
Blijft allemaal een beetje onduidelijk. De mijne is 16-02 van de band gerold en nog onderweg naar NL. Dealer kon niet met zekerheid zeggen of er nog een pook in zit of niet, dat is pas duidelijk als ie fysiek bekeken kan worden. (best apart maar ok)MichaelC165 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:21:
[...]
De hendel is vanaf productie maart werd me gezegd door de dealer. Mijne wordt volgende maand gemaakt, dus zou deze hendel moeten hebben. Scheelt wat overbodig blauw in het interieur waar ik me niet aan moet ergeren (steekt wat af tegen het cognac interieur in mijn spec).
Op bimmer.work je VIN nummer invoeren, dan zie je bij afbeeldingen welk interieur het geworden is.IceOnFire schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:31:
[...]
Blijft allemaal een beetje onduidelijk. De mijne is 16-02 van de band gerold en nog onderweg naar NL. Dealer kon niet met zekerheid zeggen of er nog een pook in zit of niet, dat is pas duidelijk als ie fysiek bekeken kan worden. (best apart maar ok)
Die van mij is op 10 februari geproduceerd en heeft de pook nog.
Hopelijk staat jou auto wel al in NL, per 1 maart zijn de prijzen namelijk weer omhoog gegaan.
Vorige week de auto al IRL gezien en over 46 uur eindelijk ophalen

Ik ben niet een enorme fan van de (aftermarket?) velgen, maar de kleur is echt super, zeker in combinatie met het cognac interieur!BMWlepto schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:19:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Fotootje van het interieur daar klopt sowieso niet en zit een bug in (zie de "kap" bij dashboard/scherm)Ronaldalexander schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:01:
[...]
Op bimmer.work je VIN nummer invoeren, dan zie je bij afbeeldingen welk interieur het geworden is.
Die van mij is op 10 februari geproduceerd en heeft de pook nog.
Hopelijk staat jou auto wel al in NL, per 1 maart zijn de prijzen namelijk weer omhoog gegaan.
Vorige week de auto al IRL gezien en over 46 uur eindelijk ophalen
Hele mooie kleur. Had alleen voor ander soort velg gekozen. Maar dat is iets persoonlijk. Top en veel rijplezier ermeeBMWlepto schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:19:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als bij mij de stoelverwarming aanstaat zag ik dat vroeger onderin in de klimaat balk van het scherm. Na een update is dit weg, is dit bij meerdere van jullie?
Ik zie hem alleen als hij op de hoogste stand staat. In automatisch programma.Worra schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:48:
Als bij mij de stoelverwarming aanstaat zag ik dat vroeger onderin in de klimaat balk van het scherm. Na een update is dit weg, is dit bij meerdere van jullie?
Met automatisch uitgeschakeld geeft hij het wel direct weer. Wanneer automatisch programma is ingeschakeld hoor ik de relais pas aangaan wanneer de "stoel" vind dat hij aan moet. En laat dan ook pas het icoon zien.Worra schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:01:
Zou ik zo eens moeten checken. Vroeger was hij ook zichtbaar op zwak.
Ofwel, logisch!
Gelukkig iedereen eigen smaak want ik vind het kleur niks. Maar gefeliciteerd! lang moeten wachten?BMWlepto schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:19:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Life is too short to drive boring cars
7 maanden levertijd gehad. Goed te doen!SirLct schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:38:
[...]
Gelukkig iedereen eigen smaak want ik vind het kleur niks. Maar gefeliciteerd! lang moeten wachten?
Op de duitse site zie ik em daar ook misvormd staan. Bij de Gran coupe zie je nu wel het curved screen terwijl dat die dat voorheen nog niet haddenOJP schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:45:
[...]
Volgens mij is het vervormde dashboard een bug. Op de Duitse BMW site is de render wel goed. Wat mij wel opvalt is dat de versnellingspook is vervangen door de “transmissiehendel” uit de 3-serie. Wordt ie op dit moment daarmee uitgeleverd?
Ik heb begin okt.22 een i4 edrive40 besteld.
Deze wordt geleverd begin april.
Mijn dealer laat nu wel even weten dat er een prijsverhoging tussentijds is geweest, wat neerkomt op plm €1000 meerprijs met dezelfde specs. Wat doen jullie hiermee? Ik ben van mening dat ik een auto gekocht heb tegen de prijs die destijds afgesproken is.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Mijn dealer laat nu wel even weten dat er een prijsverhoging tussentijds is geweest, wat neerkomt op plm €1000 meerprijs met dezelfde specs. Wat doen jullie hiermee? Ik ben van mening dat ik een auto gekocht heb tegen de prijs die destijds afgesproken is.
De consumenten advies prijs van de e40 is in November naar 62445 gegaan en per 1 maart naar 62992Schreven schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:39:
Ik heb begin okt.22 een i4 edrive40 besteld.
De prijs verhoging van November is al in juli 2022 bekend gemaakt en daar zouden de dealers ook hun offertes op gemaakt moeten hebben. De verhoging van maart is in de loop van januari bekend gemaakt.
Als je hem prive koopt dan en je heb in het contract een vaste prijs afgesproken (en dat staat daar letterlijk zo) dan betaal je de afgesproken prijs.
Heb je dat niet zo in het contract staan dan heb je nu 10 dagen de tijd de koop te annuleren. Of de verhoging gewoon te slikken. (Artikel 4 van de bovag voorwaarden die de meeste dealers gebruiken)
Als je hem zakelijk koopt of leased dan val je onder de bovag zakelijke voorwaarden en heb je hem gewoon af te nemen incl alle prijsverhogingen. Of je moet ook hier expliciet afspraken over maken.
En als zakelijke rijder betaal je uiteindelijk bijtelling over de fiscale waarde op het moment dat de auto op kenteken gaat.
In juni gaat hij naar 65291 euro trouwens...
Update 07-03-2023:Paashaas25 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:57:
[...]
Update 01-0302023:
Helaas is het hoofdscherm met zijn intelligentie stuk en gaat vervangen worden.
Dat gaat dus een derde keer naar binnen komen zijn.
Maar goed hopelijk is het dan opgelost.
Vandaag de head unit vervangen en de 03/2023 software.
Nu kijken of het probleem opgelost is.
Nobra alles netjes gedaan en een vette Z4 M40i als leenauto was leuk.
Vraagje voor de mede tweakers 
Ik overweeg een M50 met de kop eraf twijfel nog wel een beetje met de e40 ook ivm de wat wisselende reviews van de m50.
Ik rijdt zelf veel snelweg en ook best veel avonds en/of in Duitsland.
Dus zeg even veel 130-140 km/h.
Hebben jullie enig idee of bij dit soort snelheden (18 inch banden) het verbruik per 100km veel uit elkaar loopt tussen de e40 en m50? Het verschil lijkt mij dan minder groot ipv bij veel optrekken en landweggetjes.
Zit ik met 25 kWh/100 km goed of moet ik dan nog iets ruimer rekenen. Wat zijn jullie praktijk ervaringen? Zeg even deze tijd van het jaar dus iets kouder en het waait (worst case).
Ik heb al in dit topic gekeken naar verbruikscijfers en mede daarop deze getallen gebaseerd. Maar mijn exacte vraag kon ik zo niet terug vinden.

Ik overweeg een M50 met de kop eraf twijfel nog wel een beetje met de e40 ook ivm de wat wisselende reviews van de m50.
Hebben jullie enig idee of bij dit soort snelheden (18 inch banden) het verbruik per 100km veel uit elkaar loopt tussen de e40 en m50? Het verschil lijkt mij dan minder groot ipv bij veel optrekken en landweggetjes.
Zit ik met 25 kWh/100 km goed of moet ik dan nog iets ruimer rekenen. Wat zijn jullie praktijk ervaringen? Zeg even deze tijd van het jaar dus iets kouder en het waait (worst case).
Ik heb al in dit topic gekeken naar verbruikscijfers en mede daarop deze getallen gebaseerd. Maar mijn exacte vraag kon ik zo niet terug vinden.
03/2023 update?Paashaas25 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:50:
[...]
Vandaag de head unit vervangen en de 03/2023 software.
Nu kijken of het probleem opgelost is.
Nobra alles netjes gedaan en een vette Z4 M40i als leenauto was leuk.
En ik was al blij dat ik mijn eerste OTA/RSU vandaag binnen kreeg haha, de eerste sinds levering in juni 2022. De overige updates werden allen bij de dealer geïnstalleerd.
[Voor 21% gewijzigd door Ard1970 op 08-03-2023 13:58]
Inmiddels heb ik het VIN nummer ontvangen van de dealer. Het lijkt erop dat de auto op 6 maart is geproduceerd. Ik ben erg benieuwd wanneer ik de auto kan gaan ophalen!
Je zou even kunnen kijken op de website https://www.whattherange.com/ voor een vergelijking tussen beide varianten van de i4.okio schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:45:
Net terug uit Italie en waar mogelijk 130-140 gereden (eigenlijk alleen over lanere afstanden mogelijk in Italie) en bij temperatiren rond het vriespunt haal je net geen 25kwh per 100km, eerder rond de 26 a 27 kw/hokio schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:45:
Over de gehele rit heen en terug (2.800km) heb ik een gemiddelde gehaald van 22,9 kwh per 100km.
Volgens mij maakt M50 of e40 voor gebruik minder uit dan welk type velg je hebt. Wij hebben de 20 inch 862 velgen met zomer banden.
Update 03/2023.27 om precies te zijn (maar nog nergens een change log oid gevonden of iets van gemerkt).Ard1970 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:56:
[...]
03/2023 update?
En ik was al blij dat ik mijn eerste OTA/RSU vandaag binnen kreeg haha, de eerste sinds levering in juni 2022. De overige updates werden allen bij de dealer geïnstalleerd.
[Afbeelding]
Niet enorm zuinig, maar beter dan menig SUV. De kou en snelheid helpen niet mee. De laatste 3 maanden rij ik met een e40 19,6 kWh/100 km. Waarvan weinig 130+ km/uur snelheden.vriej29 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:06:
[...]
Net terug uit Italie en waar mogelijk 130-140 gereden (eigenlijk alleen over lanere afstanden mogelijk in Italie) en bij temperatiren rond het vriespunt haal je net geen 25kwh per 100km, eerder rond de 26 a 27 kw/h
Over de gehele rit heen en terug (2.800km) heb ik een gemiddelde gehaald van 22,9 kwh per 100km.
Volgens mij maakt M50 of e40 voor gebruik minder uit dan welk type velg je hebt. Wij hebben de 20 inch 862 velgen met zomer banden.
Dank, dat is wel nuttige praktijk info.vriej29 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:06:
[...]
Net terug uit Italie en waar mogelijk 130-140 gereden (eigenlijk alleen over lanere afstanden mogelijk in Italie) en bij temperatiren rond het vriespunt haal je net geen 25kwh per 100km, eerder rond de 26 a 27 kw/h
Met 20 inch dan vind ik dit idd nog best netjes
Zelf hebben wij ook nog een XC40 elektrisch, mag blij zijn als we die onder de 35 kWh/100km krijgen bij dit soort snelheden. Prima voor in Nederland overdag, maar voor mijn gebruik begint het een drama te worden
In Nederland haal ik bij deze temperaturen op lange afstanden makkelijk onder de 20kwh per 100km. Recent op en neer vanuit het oosten naar Someren (omgeving Eindhoven) gereden met de adaptive cruise op +10km te hard. Heen en terug ong 360 km waarbij ik onder ong 19kwh per 100km bij lage temperaturen.okio schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:14:
[...]
Dank, dat is wel nuttige praktijk info.
Met 20 inch dan vind ik dit idd nog best netjes
Zelf hebben wij ook nog een XC40 elektrisch, mag blij zijn als we die onder de 35 kWh/100km krijgen bij dit soort snelheden. Prima voor in Nederland overdag, maar voor mijn gebruik begint het een drama te worden
Over het verbuirk van de M50 ben ik zeer te spreken. Hij is een stuk zuiniger dan de Audi Q4 40, met name bij hogere snelhede.
De edrive40 is vandaag terug geweest naar de dealer.
Mijn linkerspiegel piept bij het in- en uitklappen. Beide spiegels moeten vervangen worden. Ook de afdekklepjes van de laadpoort zijn defect en die unit moet worden vervangen.
Nu moeten de onderdelen besteld worden.
Mijn linkerspiegel piept bij het in- en uitklappen. Beide spiegels moeten vervangen worden. Ook de afdekklepjes van de laadpoort zijn defect en die unit moet worden vervangen.
Nu moeten de onderdelen besteld worden.
Sinds vorige week in Italië krijg ik de melding 'Noodoproepsysteem uitgevallen' waarbij tevens alle internetdiensten zijn uitgevallen met als gevolg geen verkeersinformatie, Spotify of connected diensten. Komende dinsdag gaat de auto naar de garage om te worden uitgelezen.
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben en of hebben gehad?
Voor de wachtende Belgen onder ons, ik heb bericht gekregen dat 24/3 mijn wagen geleverd zou worden (via Athlon). Besteld op 28/11/2021.
Nu maar afwachten of het werkelijk zo zal zijn
.
Nu maar afwachten of het werkelijk zo zal zijn

Ook niet zo gek als mensen hun storingen,defecten,laadbeurten,band op pompen gaan melden hierphex schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 08:56:
We krijgen de storing bingokaart aardig vol zo 😋

Bericht gekregen van Athlon of van de garage(of bevestigd door garage)?Crowns schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 08:56:
Voor de wachtende Belgen onder ons, ik heb bericht gekregen dat 24/3 mijn wagen geleverd zou worden (via Athlon). Besteld op 28/11/2021.
Nu maar afwachten of het werkelijk zo zal zijn.
Ik had ook bericht gekregen van levering door Athlon eind maart, na contact met de garage blijkt hij voorzien te zijn voor eind juni

Is een M50 besteld 12/2021
Al een keer je idrive proberen te herstarten?vriej29 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 08:44:
Sinds vorige week in Italië krijg ik de melding 'Noodoproepsysteem uitgevallen' waarbij tevens alle internetdiensten zijn uitgevallen met als gevolg geen verkeersinformatie, Spotify of connected diensten. Komende dinsdag gaat de auto naar de garage om te worden uitgelezen.
Ja, reset geprobeerd. Vermoed een hardware probleemkhorions schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:32:
[...]
Al een keer je idrive proberen te herstarten?
Van Athlon inderdaad, die op mijn vraag de garage had gecontacteerd.oldgrumpy schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:26:
[...]
Bericht gekregen van Athlon of van de garage(of bevestigd door garage)?
Ik had ook bericht gekregen van levering door Athlon eind maart, na contact met de garage blijkt hij voorzien te zijn voor eind juni![]()
Is een M50 besteld 12/2021
Maar goed, het zou me intussen niet verbazen als het toch anders uit zou draaien

BE bestelling van 12/2021 , levering was initieel voorzien begin april 2023 , maar nu bericht via Athlon/garage dat productiedatum nog niet gekend is ( i4 40). Dus vermoed eerste maanden nog niets.
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.