Afgelopen vrijdag eindelijk een positief bericht gekregen van de lease maatschappij. De BMW I4 e40 staat gepland voor levering bij de dealer op 7 april. Precies een jaar na de initiele bestelling. Ik ben erg benieuwd of de auto geleverd gaat worden zoals ik deze heb besteld. Ook ik heb namelijk behoorlijk wat concessies moeten doen en een behoorlijke prijsverhoging moeten slikken. Daarnaast zijn een aantal dingen nu niet meer standaard zoals het met Sensatec beklede dashboard.
Oospronkelijk (april 2022) heb ik een alpine witte basis e40 besteld met de volgende opties:
- Beige Sensatec bekleding
- Comfort access,
- Ambiente verlichting
- Harman Kardon audio,
- Stoelverwarming voor
- BMW IconicSounds electric,
- Active cruise control
- Interieurlijsten Edelhoutuitvoering Eiche Maser
- Exterieur Line Aluminium zijdeglans
- 17” LM aerodynamische velgen Bicolor
Een naar mijn idee hele chique combinatie. Jammer genoeg kreeg ik november 2022 vanuit de dealer bericht met betrekking tot een prijsverhoging. Ook werd verteld dat de Sensatec bekleding niet meer leverbaar was. Ik kon alleen kiezen tussen stof en echt leer. Met echt leer (doormiddel van executive pakket) werd de auto toch wel een stukje duurder. Ik hoor wisselende verhalen over de kwaliteit van het leer en vind het eigenlijk ook niet passen bij het karakter van een (duurzame) elektrische auto.
Na enig puzzelwerk kwam ik tot de conclusie dat het M-sport model in dat geval meer waar voor zijn geld bood. De combinatie van alcantara en Sensatec bekleding (standaard) vind ik daarnaast wel erg mooi.
Uiteindelijk heb ik nu de volgende uitvoering Model M Sport besteld:
- Alcantara en Sensatec bekleding (standaard)
- Comfort access
- Ambiente verlichting (standaard)
- Harman Kardon audio
- Stoelverwarming voor
- BMW IconicSounds electric
- Active cruise control
- Interieurlijsten Aluminium Rhombicle Anthrazit (standaard)
- Exterieur Line Aluminium zijdeglans (standaard)
- 18” LM aerodynamische velgen Bicolor (standaard)
Natuurlijk een heel andere auto, niet chique maar juist sportief en een imposante verschijning.
Doordat ik nog maar een paar (en niet al te exotische) opties heb geselecteerd hoop ik dat de auto nu zonder wijzigingen geleverd zal worden.
Ik ben wel benieuwd of deze is voorzien van achteruitrij camera en of de ambiente verlichting er nog in zit. Ik begreep dat deze sinds maart niet meer standaard bij de M sport uitvoering wordt geleverd. Tot op heden heb ik hierover nog niets gehoord.
[Voor 3% gewijzigd door Artje op 23-02-2023 09:31. Reden: Typo's]