42erik schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:46:
[...]
eh, ja, gebaseerd op ziekenhuiscijfers en besmettingscijfers die afhangen van de vaccinatiegraad.
[...]
Allereerst moet dat onderzoek nog gepeerreviewed worden. En geldt dat, als het klopt, voor besmette mensen. Het vaccin maakt die kans al kleiner, dus helpt wel degelijk. Als het zo is, zend je misschien even hard als het binnen bij je is, maar het komt al moeilijker binnen.
[...]
Ja, dat is het gevolg van de keuze van je dochter dan ja.
Peerreview is vooralsnog niks meer dan dat wetenschappers het onderzoek checken en aangeven of zij de resultaten onderschrijven. Je kan met enige zekerheid er van uitgaan (het zijn inmiddels meerdere onderzoeken) dat de kans erg groot is dat deze bevindingen kloppen.
Dat derde punt is dus voor mij een hele principiële kwestie.
Grondwettelijk hebben we vastgelegd omtrent lichamelijk integriteit, dat jij alleen baas bent over je eigen lijf. De overweging die iemand maakt waarom niet, is hierin irrelevant.
Iemand straffen hiervoor, raakt mij volop in alles waar ik voor sta.
Begrijp me niet verkeerd; ik snap heel goed dat het soms heel vervelend uitkomt voor een samenleving of bepaalde mensen dat lichamelijke integriteit (en discriminatie) dit in de weg staan. Maar het zijn dan ook grondwetten (en principes) die ook in tijden van crisis gerespecteerd dienen te worden.
Daarnaast is dit hele besluit (alleen ongevaccineerden testen) totaal wetenschappelijk NIET onderbouwd. Immers iedereen is en blijft besmettelijk. Ook hierin snap ik de politieke afweging wel; iedereen testen doet afbreuk aan vaccinatiebereidheid. Er is dan immers geen onderscheid meer en geen stimulans om te vaccineren.
(Of in de woorden van Hugo de jonge: vaccinatiedrang is ook een stimulans)
Daarbij kan je nog meerekenen dat kinderen nagenoeg geen risico lopen voor Corona (uitzonderingen daargelaten).
Kortom, een niet risicogroep uitsluiten onder het mom; je kan andere besmetten.
Gevaccineerden vrij spel geven, terwijl ze kunnen besmetten.
Elke vorm van logica ontbreekt. Het is een politieke keuze.
Bij een hoge vaccinatiegraad en de wetenschap dat mensen besmettelijk blijven, zal je ook op een bepaald moment moeten accepteren en leren leven met dit virus. Want Corona gaat niet meer weg.