Het is niet alsof De Jonge een blanco cheque heeft. Gek genoeg acteert hij wel zo pas op het einde van het verhaal. Als we 1 november halen als doelstelling betwijfel ik ten zeerste of het dankzij deze controles komt. Naar alle waarschijnlijkheid niet.
Señor Sjon schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:25:
Punt is, het zou eerst niet eens ingevoerd worden, bv de avondklok waarvan we hier honderden pagina's volgeschreven hebben. De vaccinatieplicht/-dwang komt er vanzelf. Ik ga niet op de blauwe ogen van ons dynamische duo vertrouwen in deze. Ik zie wel een parallel naar de invoering van de mondkapjesplicht vorig jaar, want langzaam gaat de publieke opinie en de talkshows weer het narratief vormen waar het kabinet naar kijkt.
Onze zuiderburen zijn inmiddels al zover:
Verplichte vaccinatie voor zorgpersoneel in België op komst
De Belgische minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke komt met een voorstel om een verplichte coronavaccinatie voor het zorgpersoneel in te voeren. De geesten zijn er stilaan rijp voor, zei hij op de Vlaamse televisie.
(bron:
Parool)
"De geesten zijn er rijp voor." Hier kiest het kabinet om de kat uit de boom te kijken. Partijen als het CDA, CU en SGP zullen niet blij worden van een plicht op wat voor schaal. Het is het kabinet er dan ook aan gelegen om deze partijen niet voor het hoofd te stoten gezien ze belangrijk zijn normaliter voor steun aan kabinetsplannen of omdat ze onderdeel zijn van het kabinet.
D66 was na genoeg masseren ook bereid om zijn ziel te verkopen voor een avondklok, met genoeg inweken zou er mogelijk meer te bereiken zijn met eerder genoemde partijen. Zeg nooit nooit hebben we al geleerd.
Voorlopig laten ze de discussie dan over aan de samenleving met als resultaat bedrijven die ad-hoc een vaccinatieplicht opleggen aan hun klanten. De reactie daarop was nog lauwtjes, terwijl als je er niet bovenop springt je de controle meteen kwijt bent. Aan de andere kant kunnen ze ook kijken waar de tendens naar toe gaat en dat doen. Idem met de mondkapjes. Die plicht kwam er niet omdat zij dat wilden, maar wij vroegen er om. Wat dat betreft vraag je je af of het kabinet op cruciale momenten altijd zo doelloos is of dat ze die liever nog niet willen uitspreken.
BarôZZa schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:33:
Tot nu toe zorgden ze er vooral voor dat de pandemie zo lang en hevig was. Ik mag hopen dat ze bij een nieuw virus sneller de grenzen kunnen bewaken zodat het niet weer vrij spel heeft en de samenleving op slot gooit voor een paar jaar.
Grenscontroles zullen niet snel mogelijk zijn op die schaal. De hele infrastructuur daarvoor is al tientallen jaren weg vanwege Schengen. Nederland hermetisch afsluiten is sowieso een illusie, wij zijn bij uitstek een import en export land dankzij havens als Rotterdam.
[
Voor 8% gewijzigd door
CMD-Snake op 16-08-2021 23:49
]