Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 131 Laatste
Acties:
  • 465.959 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 07:53:
[...]

Voorlopig hebben ze met minimale effort maximaal effect.

95%+ van de mensen zal de test doen en daarvoor hoeven ze maar een minimale steekproef te doen van 250 auto’s te checken.
Weet niet waar je dit percentage vandaan haalt, maar vanuit de praktijk kan ik je meedelen dat met name gevaccineerde ouders met onvolledig gevaccineerde puber kinderen het wel prima vinden allemaal …. En zeker in het geval van een camping vakantie met vrijwel alleen contact met het eigen gezin heb ik hier alle begrip voor. Zal er geen percentage aan hangen want behalve n>>10 heb ik geen bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:09:

Zoals ik het lees is het (mits het doorgaat) na 1 november ook einde verhaal van TvT:

[...]

De relevante quote uit het artikel, stukje waar het om gaat dik gemaakt. Indien dit gebeurt is tweedeling voorkomen en kan de discussie meteen afgesloten worden. RTL Nieuws neemt ook deze lezing.

Het roept alleen de vraag op of die 1 miljard euro niet beter besteed had kunnen worden als we gezondheidswinst wilde boeken.
Op 20 september wordt het toegangsbewijs ook voor kleine bijeenkomsten verplicht. Op 1 oktober wordt de test om zonder vaccin een toegangsbewijs te krijgen niet meer gratis en op 1 november schrappen we alles en wordt het feesten alsof we in 1999 zijn. 8)7 Ik geloof er weinig van en denk dat 1 november, om welke reden dan ook, steeds twee weken opgeschoven wordt tot het voorjaar van 2022. Hopelijk heb ik ook hierin ongelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:48:
[...]
Weet niet waar je dit percentage vandaan haalt, maar vanuit de praktijk kan ik je meedelen dat met name gevaccineerde ouders met onvolledig gevaccineerde puber kinderen het wel prima vinden allemaal …. En zeker in het geval van een camping vakantie met vrijwel alleen contact met het eigen gezin heb ik hier alle begrip voor. Zal er geen percentage aan hangen want behalve n>>10 heb ik geen bron.
Bij een paar duizend die pas aan de Duitse grens gecontroleerd werden was meer dan 99% op orde, dus verwacht hier ook niet veel anders eigenlijk?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

jadjong schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:49:
[...]

Op 20 september wordt het toegangsbewijs ook voor kleine bijeenkomsten verplicht. Op 1 oktober wordt de test om zonder vaccin een toegangsbewijs te krijgen niet meer gratis en op 1 november schrappen we alles en wordt het feesten alsof we in 1999 zijn. 8)7 Ik geloof er weinig van en denk dat 1 november, om welke reden dan ook, steeds twee weken opgeschoven wordt tot het voorjaar van 2022. Hopelijk heb ik ook hierin ongelijk.
Tuurlijk niet, want we moeten Christelijk Nederland wel de gelegenheid geven om braaf met de familie kerst te kunnen vieren.

Dat er dan met de carnaval een golf ontstaat is niet zo belangrijk, want die verdorven Brabanders kunnen toch alleen maar zuipen en vozen. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 15:38
Dennahz schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:01:
De "weigeraars" willen gewoon verder met hun leven en nemen het risico op een potentiële besmetting. Niet iedere "weigeraar" is één of andere idioot die denkt dat corona één groot complot is. Sommige mensen willen liever even wachten, hebben een medische reden of vertrouwen op hun eigen immuunsysteem en zijn bewust bezig met gezondheid (vitamines, sport, gezond eten).

Vergeet niet dat de meeste besmettingen eigenlijk wel meevallen. Veel mensen zijn hooguit wat grieperig of voelen zich een paar dagen wat minder.
Maar willen ze dan ook vooraf netjes afgetekend het risico nemen dat echt *iedereen*, al is het iemand met jeuk aan z'n kleine teen, voor zou gaan bij het ziekenhuis, waar ze eventueel toch zouden moeten aankloppen ?
Wellicht dat ze dat nu kortzichtig en voor de vuistweg zouden zeggen, al denk ik als de nood aan de man is dat ze het toch zouden proberen en daarmee blijft het probleem dus hetzelfde.

Kortom dat risico wat ze nemen is niet alleen hun risico, het is deels een risico voor ons allemaal, vandaar dat ons allemaal wat tegengas geeft en dat risico zelf nemen een vrij kortzichtig idee vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

De grote groep die nu nog niet zijn prik heeft gehaald is ook niet de principiële weigeraars. Die schreeuwen vooral heel erg hard maar het is in verhouding een klein aantal.

Het grootste deel is de groep die moeilijk bereikbaar is omdat ze bijvoorbeeld slecht (of geen) Nederlands spreken. Die willen waarschijnlijk wel, maar ze zijn nog vrij clueless over waarom het precies nodig is. Voor die groep is een stuk indirecte sturing juist prima om te zorgen dat ze zich laten vaccineren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:43
gekkie schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:57:
[...]

Maar willen ze dan ook vooraf netjes afgetekend het risico nemen dat echt *iedereen*, al is het iemand met jeuk aan z'n kleine teen, voor zou gaan bij het ziekenhuis, waar ze eventueel toch zouden moeten aankloppen ?
Wellicht dat ze dat nu kortzichtig en voor de vuistweg zouden zeggen, al denk ik als de nood aan de man is dat ze het toch zouden proberen en daarmee blijft het probleem dus hetzelfde.

Kortom dat risico wat ze nemen is niet alleen hun risico, het is deels een risico voor ons allemaal, vandaar dat ons allemaal wat tegengas geeft en dat risico zelf nemen een vrij kortzichtig idee vinden.
Daarom wordt het ook tijd om te stoppen met pappen en nathouden van deze situatie. Bewust niet vaccineren heeft gevolgen, take it or leave it zou ik zeggen. Ze maken zich toch niet druk om dit griepje, dus ze merken volgens ‘eiGEn OndErZOek’ toch niets van. Ze komen nooit in het ziekenhuis en gaan nooit dood aan het griepje.

Gewoon duidelijk maken wat de gevolgen van een keuze voor niet vaccineren zijn en daarnaar handelen als maatschappij. Dat doen we op andere vlakken ook al jaren, dat is niets nieuws.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Drardollan schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:03:
[...]
Daarom wordt het ook tijd om te stoppen met pappen en nathouden van deze situatie. Bewust niet vaccineren heeft gevolgen, take it or leave it zou ik zeggen. Ze maken zich toch niet druk om dit griepje, dus ze merken volgens ‘eiGEn OndErZOek’ toch niets van. Ze komen nooit in het ziekenhuis en gaan nooit dood aan het griepje.

Gewoon duidelijk maken wat de gevolgen van een keuze voor niet vaccineren zijn en daarnaar handelen als maatschappij. Dat doen we op andere vlakken ook al jaren, dat is niets nieuws.
Al moet je als je dat wil, daarbij wel zorg dragen dat de lasten niet als nog op de hulpverlening afschuiven, dat die de triage mag gaan doen tussen die jeukende teen en iemand in ademnood (een eventueel agressieve familie nog daar gelaten). En dan hou je denk ik eigenlijk alleen vaccinatieplicht over als enigszins werkbare optie (kortom preventie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

Bij een paar duizend die pas aan de Duitse grens gecontroleerd werden was meer dan 99% op orde, dus verwacht hier ook niet veel anders eigenlijk?
Volgens de berichten die ik heb gelezen is en wordt er aan de Duitse grens helemaal niet gecontroleerd, waar haal jij die paar duizend vandaan?

Verder zijn er in één week tijd maar 250 personen gecontroleerd aan de zuidgrens.
De Koninklijke Marechaussee heeft deze week drie boetes uitgeschreven, omdat reizigers geen geldig coronabewijs konden tonen. Sinds zondag zijn er bij de Belgische grens 255 mensen steekproefsgewijs gecontroleerd, laat een woordvoerder vrijdag weten.
https://www.omroepbrabant...eesten-hebben-het-op-orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
gekkie schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:07:
[...]

Al moet je als je dat wil, daarbij wel zorg dragen dat de lasten niet als nog op de hulpverlening afschuiven, dat die de triage mag gaan doen tussen die jeukende teen en iemand in ademnood (een eventueel agressieve familie nog daar gelaten). En dan hou je denk ik eigenlijk alleen vaccinatieplicht over als enigszins werkbare optie (kortom preventie).
Sowieso zitten we nu niet in de situatie dat het nodig is, ik zou het meer voor iets in de toekomst zien. Als je alle maatregelen weg hebt én er dreigt een overbelasting van de zorg dat er dan middels triage gekeken wordt wie wel en niet welkom is. Maar ik hoop dat we nooit in die situatie belanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Drardollan schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:10:
[...]
Sowieso zitten we nu niet in de situatie dat het nodig is, ik zou het meer voor iets in de toekomst zien. Als je alle maatregelen weg hebt én er dreigt een overbelasting van de zorg dat er dan middels triage gekeken wordt wie wel en niet welkom is. Maar ik hoop dat we nooit in die situatie belanden.
We zullen het de komende, ik denk 2 a 3 maanden, wel zien of het nodig wordt geacht of niet.
Als er onverhoopt weer meer maatregelen nodig zouden zijn, dan lijkt me de kans niet irreëel worden dat het als nog serieus op tafel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 22:29
Er word al wel zeker over nagedacht in den haag. "Op dit moment is het nog niet nodig"

https://www.ad.nl/politie...ment-niet-nodig~a7c31dc0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:36

Superkiwi

Hoi doei

Stoney3K schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:00:
Het grootste deel is de groep die moeilijk bereikbaar is omdat ze bijvoorbeeld slecht (of geen) Nederlands spreken. Die willen waarschijnlijk wel, maar ze zijn nog vrij clueless over waarom het precies nodig is. Voor die groep is een stuk indirecte sturing juist prima om te zorgen dat ze zich laten vaccineren.
Denk je niet dat niet prikken vanuit religieus oogpunt juist bij deze groep een oorzaak van de lage vaccinatiegraad is? In de dorpen en steden in de biblebelt zie je exact hetzelfde.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
jadjong schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:49:
Het hele idee van TvT en ervoor moeten betalen is onzinnig met de planning die het kabinet gepresenteerd heeft. Een maand dat je er voor zou moeten betalen, wat maakt dat uit? Mensen stellen dan hun uitjes wel uit tot na 1 november. Sowieso kan je in die planning pas vanaf 1 november weer gaan stappen. Aan de andere kant, scheelt die ene maand de belastingbetaler zoveel? We hadden toch 1 miljard in dat TvT gepompt, die is dan snel opgeraakt.

Ik mag hopen dat 1 november ook daadwerkelijk de intentie is. Niet plannen met in het achterhoofd dat ze toch gaan schuiven, voor je het weet ligt het bovenaan de stapel. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Superkiwi schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:29:
[...]

Denk je niet dat niet prikken vanuit religieus oogpunt juist bij deze groep een oorzaak van de lage vaccinatiegraad is? In de dorpen en steden in de biblebelt zie je exact hetzelfde.
Nee. De islam heeft daar niks tegen, punt is dat voorlichting vanuit de turkse/marokaanse/.... televisie of de moskee moet komen. Vaccinatie locatie opzetten bij een moskee is bv erg zinvol. (orthodoxe joden willen het niiet, maar dat is een kleine groep in nl.)
Religieuze redenen van christenen is vooral een nl ding.. Wat de voorganger roept doe je. Geloofsgenoten van dezelfde "afstamming" in België hebben weer niks tegen vaccinatie, het is maar net wie en hoe je dat boekie uitlegt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-09 20:15
Superkiwi schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:29:
[...]

Er zullen vast meerdere redenen zijn, waaronder religie. Maar ook cultuur en taal, vooral bij mensen met een buitenlandse achtergrond. De GGD zet zelfs speciaal mensen in om mensen in achterstandswijken met allochtonen wijken te bereiken (= minder grote taalbarrière) en ze hebben daar 'prikbussen', waar je zonder afspraak een prik kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wolly schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:08:
[...]
Volgens de berichten die ik heb gelezen is en wordt er aan de Duitse grens helemaal niet gecontroleerd, waar haal jij die paar duizend vandaan?

Verder zijn er in één week tijd maar 250 personen gecontroleerd aan de zuidgrens.

[...]

https://www.omroepbrabant...eesten-hebben-het-op-orde
YakuzA in "Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland"
Agenten keken bij 155.000 mensen naar het vaccinatie- of negatieve testbewijs; bij 616 mensen ontbrak dat of klopte er iets niet. Dat is 0,4 procent van alle gecontroleerden.
Kortom net zoals nu bij deze controle met 3 van de 255 incorrect zit het ook rond de 99% die netjes zit.

[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 15-08-2021 12:47 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
gekkie schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:16:
[...]

We zullen het de komende, ik denk 2 a 3 maanden, wel zien of het nodig wordt geacht of niet.
Als er onverhoopt weer meer maatregelen nodig zouden zijn, dan lijkt me de kans niet irreëel worden dat het als nog serieus op tafel komt.
Wat ik niet helemaal begrijp, Gommers heeft al eens gezegd dat als de risicogroepen gevaccineerd zouden zijn dat de zorg het dan verder wel aan kon.

Nu kan je er we vanuit gaan dat de risicogroepen voldoende zijn gevaccineerd, in de orde van 80-90 procent.

Waarom zouden die 1,8 miljoen mensen die nu genoemd zijn in de persconferentie dan de zorg doen omvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:45:
[...]

YakuzA in "Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland"

[...]

Kortom net zoals nu bij deze controle met 3 van de 255 incorrect zit het ook rond de 99% die netjes zit.
Dat gaat over reizigers die Duitsland binnenkomen via eender welke grens terwijl het in de discussie hier over de controle bij inreizigers gaat richting NL.

Nogal een verschil dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Wolly schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:46:
Wat ik niet helemaal begrijp, Gommers heeft al eens gezegd dat als de risicogroepen gevaccineerd zouden zijn dat de zorg het dan verder wel aan kon.
Dat was en is nog steeds de hoop ja, of dat ook uitkomt is de vraag.
Ik denk dat je je niet moet vergissen in dat wat iedereen zegt, dat dat iets anders is dan hoop danwel een verwachting. Men gaat er simpelweg niet over, we hebben weer eens een "natuur" oprisping en die zijn doorgaans wat grillig.
Nu kan je er we vanuit gaan dat de risicogroepen voldoende zijn gevaccineerd, in de orde van 80-90 procent.

Waarom zouden die 1,8 miljoen mensen die nu genoemd zijn in de persconferentie dan de zorg doen omvallen?
Iets wat we/ze niet hadden voorzien en/of tegenvalt ten opzichte van verwachte resultaten op basis van schattingen en resultaten uit het verleden, die geen garantie zijn voor de toekomst ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wolly schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:49:
[...]
Dat gaat over reizigers die Duitsland binnenkomen via eender welke grens terwijl het in de discussie hier over de controle bij inreizigers gaat richting NL.

Nogal een verschil dus.
Kleine details, die gezien het resultaat van de steekproef niet heel significant lijken ;)

Maar verder onderbouwt jouw quote met dat 99% van de mensen die in de steek proef zaten gewoon een test/vaccinatie hebben uitstekend mijn stelling dat het boven de 95% zal zitten.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:56:
[...]

Kleine details, die gezien het resultaat van de steekproef niet heel significant lijken ;)

Maar verder onderbouwt jouw quote met dat 99% van de mensen die in de steek proef zaten gewoon een test/vaccinatie hebben uitstekend mijn stelling dat het boven de 95% zal zitten.
Je lijkt het verschil niet te snappen tussen uitreizigers en inreizigers.

Uitreizigers bereiden zich goed voor omdat die geen zin hebben in moeilijke discussies of onbekende consequenties als ze worden betrapt in het buitenland. Tevens weten uitreizigers niet waar, wanneer en in welke mate die controles plaatsvinden. Bij de grens, bij tolhokjes etc. Veel uitreizigers hebben daarnaast ook die documenten nodig om gebruik te maken van hotel, camping of restaurant.

Inreizigers weten dat ze voor 95 euro de man een risico lopen, maar zijn ook bekend met de mate waarin deze controles plaatsvinden (bijna niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wolly schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:46:
[...]
heeft al eens gezegd dat als de risicogroepen gevaccineerd zouden zijn dat de zorg het dan verder wel aan kon. (…)
Dat was als ik het goed begrijp in december 2020. Daarbij lijkt er in dat antwoord geen aandacht te zijn voor zoiets als escape mutanten of de mate waarin mensen beschermd zijn ongeacht de vaccinatiegraad. Dat laatste was uiteraard ook niet te weten behoudens de eerste onderzoeksresultaten die noodzakelijk waren voor de vaccinregistratie, het eerste lijkt mij persoonlijk een evolutionaire waarschijnlijkheid.
(…) Nu kan je er we vanuit gaan dat de risicogroepen voldoende zijn gevaccineerd, in de orde van 80-90 procent. (…)
Omdat het maar zeer de vraag is of je 'groepen' kunt vaccineren om daarna te zeggen: 'klaar'. Bijvoorbeeld omdat zoiets als nieuwe varianten roet in het eten kunnen gooien, maar bijvoorbeeld ook afnemende bescherming van de vaccins door de tijd heen.

Zie bijvoorbeeld ook de aanzienlijke daling van de leeftijd op de IC (p. 13):
https://stichting-nice.nl/covid-19-publications.jsp
(…) Waarom zouden die 1,8 miljoen mensen die nu genoemd zijn in de persconferentie dan de zorg doen omvallen?
Zie voor de berekening daarvan op grond van het huidige beeld de inschatting van het OMT (p. 7):
https://www.rijksoverheid...-en-124e-omt-covid-19.pdf

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wolly schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:02:
[...]
Je lijkt het verschil niet te snappen tussen uitreizigers en inreizigers.

Uitreizigers bereiden zich goed voor omdat die geen zin hebben in moeilijke discussies of onbekende consequenties als ze worden betrapt in het buitenland. Tevens weten uitreizigers niet waar, wanneer en in welke mate die controles plaatsvinden. Bij de grens, bij tolhokjes etc. Veel uitreizigers hebben daarnaast ook die documenten nodig om gebruik te maken van hotel, camping of restaurant.

Inreizigers weten dat ze voor 95 euro de man een risico lopen, maar zijn ook bekend met de mate waarin deze controles plaatsvinden (bijna niet).
Ik zie het verschil prima. En gezien er in de praktijk maar 3 van de 255 niet in orde waren voor de inreizigers onderbouwd dat prima mijn stelling.

Ik zie dan graag een bron van jou met een steekproef waar het ver onder de 95% is, je verhaal klinkt meer alsof dat een ononderbouwde gok met veel aannames.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:27
Dennahz schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:31:
We hebben er ook de cultuur niet naar en ook bij een 'plicht' gaan mensen gewoon weigeren :) Juist dan. Zo werkt dat met Nederlanders.
Een plicht die je weigert. Hoe werkt dat? Proberen te omzeilen zie ik wel gebeuren, maar weigeren? Waarom geldt dat specifiek voor Nederlanders? We lijken ons juist redelijk aan de regels te houden.
Wat het kabinet nu doet, is de mensen die niet willen (om welke reden dan ook) onder druk zetten om het toch te doen. Dit doen ze, door een tweedeling te veroorzaken en onderscheid te maken tussen gevaccineerd en ongevaccineerd. Mensen die positief testen, maar wel een prik hebben gehad, mogen alsnog gewoon lekker naar evenementen gaan (en daar de boel besmetten). Dat is gewoon krom, niet goed te praten en slecht voor de volksgezondheid.
Dit voorbeeld noemde je niet in je eerdere post en is in dit specifieke geval inderdaad slecht. Maar dat heeft niks te maken met dat over het algemeen aandringen om een prik te nemen juist voor de volksgezondheid is. Datzelfde geldt voor de "chantage" die je noemt. Of het nou positief of negatief werkt, het doel is volksgezondheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
CMD-Snake schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 00:16:
Simpel, voor elke auto met caravan die gestopt en gecontroleerd wordt, rijden er een veelvoud door op datzelfde moment. Allen kunnen potentieel corona importeren, niet alleen de auto's die caravans trekken. Ze hebben die eerste dag 250 auto's gestopt, hoeveel zullen diezelfde dag de Nederlands-Belgische grens gepasseerd zijn? 2500? Meer? We kunnen rustig zeggen dat het effect niet bestaand zal zijn. Het is een futiele maatregel die vooral leuk is voor de pers en het publiek.
Probeer je nou het effect van een maatregel uit te drukken in de kans dat je tijdens een steekproef eruit geplukt wordt? Waarvan je de kans pas kon weten nadat je over de grens bent geweest. Het is een kleine sample maar je ziet dat er maar weinig de gok hebben genomen. Als regels alleen zin hadden op basis van de handhaving en je ze anders kan afschaffen, dan zijn er nog wel wat die je op dat rijtje kan zetten. Als je ziet hoeveel drugs we exporteren naar verwachting kunnen we het verbod net zo goed afschaffen, het geen wat we met handhaving van de straat halen is maar een druppel op de gloeiende plaat. Toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
CMD-Snake schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 00:16:
Simpel, voor elke auto met caravan die gestopt en gecontroleerd wordt, rijden er een veelvoud door op datzelfde moment. Allen kunnen potentieel corona importeren, niet alleen de auto's die caravans trekken. Ze hebben die eerste dag 250 auto's gestopt, hoeveel zullen diezelfde dag de Nederlands-Belgische grens gepasseerd zijn? 2500? Meer? We kunnen rustig zeggen dat het effect niet bestaand zal zijn. Het is een futiele maatregel die vooral leuk is voor de pers en het publiek.
Simpel, voor elke auto die gestopt en gecontroleerd wordt op alcohol, rijden er een veelvoud door. Allen kunnen flink gezopen hebben, niet alleen de auto's die al slingerend op de weg reden. Ze hebben dat weekend wel 150 auto's gestopt, hoeveel zullen er ongecontroleerd hebben doorgereden en een ongeluk veroorzaakt hebben? 2? Meer? We kunnen rustig zeggen dat het effect niet bestaand zal zijn. Het is een futiele maatregel die alleen noodlottig is voor de aangereden en verongelukte personen. O-)

Snap je 'm? Het gaat om 'je zal maar aangehouden worden, een hoop gedoe en misschien ben je wel de lul'.
Beter om je gewoon aan de wet te houden, dat scheelt rompslomp, boetes en andere sores.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:17

Laguna

Connaisseur

Number10 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:00:
Voor wie er nog geen kennis van heeft genomen, de adviesbrief van het 123e en 124e OMT staat online:
https://www.rijksoverheid...123e-en-124e-omt-covid-19

[...]

In het meest recente OMT advies staat blijkbaar de onderbouwing voor de 2 miljoen mensen die naar schatting nog vatbaar zijn. Het zijn er strikt genomen 1,8 miljoen (p. 7).

Bij een IFR van 1% betekent dat dus 18.000 overlijdensgevallen. Samen met de 30.000 die er op grond van de CBS methode (zie serie aan tweets van 7 mei) lijken te zijn (en ondertussen wellicht zo'n 32.000), komt het totaal op zo'n 50.000 overledenen. Oftewel een aantal dat precies valt tussen de bandbreedte die in maart 2020 werd ingeschat als zo'n 4 miljoen mensen besmet zouden raken. Zie voor wat betreft die berekening onderstaande aflevering van Medialogica (tijdcode 15:00):
https://www.vpro.nl/argos...dialogica-coronatijd.html

50.000 overledenen op 17 miljoen Nederlanders.

Dat is dus 1 op de 300 Nederlanders.
De IFR van 1% dateert van de beginperiode van 2020:
Op basis van Nederlandse data ten aanzien van oversterfte en aantal SARS-CoV-2-besmette personen uit maart tot mei 2020 wordt geschat dat de IFR 1% is (Van Asten 2021). Elders wordt een IFR van 1,3% berekend voor Nederland in de periode maart tot en met juni 2020. Dit getal neemt toe boven de 65 jaar (RIVM 2020). Ter vergelijking, in Spanje is een IFR van 1,1% geschat op basis van de oversterfte en seroprevalentie van april tot medio juli 2020. Vanaf 50 jaar stijgt de IFR, waarbij het voor 80-plussers oploopt tot 6,5% voor vrouwen en 16,4 % voor mannen (Pastor-Barriuso 2020).
Er waren meerdere onderzoeken naar de IFR gedaan zoals door John Ioannidis, peer-reviewed welke tevens in het WHO bulletin is gepubliceerd:
Results
36 studies (43 estimates) were identified with usable data to enter into calculations and another 7 preliminary national estimates were also considered for a total of 50 estimates. Seroprevalence estimates ranged from 0.222% to 47%. Infection fatality rates ranged from 0.00% to 1.63% and corrected values ranged from 0.00% to 1.31%. Across 32 different locations, the median infection fatality rate was 0.27% (corrected 0.24%). Most studies were done in pandemic epicenters with high death tolls. Median corrected IFR was 0.10% in locations with COVID-19 population mortality rate less than the global average (<73 deaths per million as of July 12, 2020), 0.27% in locations with 73-500 COVID-19 deaths per million, and 0.90% in locations exceeding 500 COVID-19 deaths per million. Among people <70 years old, infection fatality rates ranged from 0.00% to 0.57% with median of 0.05% across the different locations (corrected median of 0.04%).

Conclusions
The infection fatality rate of COVID-19 can vary substantially across different locations and this may reflect differences in population age structure and case-mix of infected and deceased patients as well as multiple other factors. Estimates of infection fatality rates inferred from seroprevalence studies tend to be much lower than original speculations made in the early days of the pandemic.
Een recent preprint onderzoek, waarbij er onderscheid gemaakt is qua leeftijd geeft het volgende beeld:
Data Synthesis
Twenty-three seroprevalence surveys representing 14 countries were included. Across all countries, the median IFR in community-dwelling elderly and elderly overall was 2.4% (range 0.3%-7.2%) and 5.5% (range 0.3%-12.1%). IFR was higher with larger proportions of people >85 years. Younger age strata had low IFR values (median 0.0027%, 0.014%, 0.031%, 0.082%, 0.27%, and 0.59%, at 0-19, 20-29, 30-39, 40-49, 50-59, and 60-69 years).
Bij de eerste onderzoeken was er niet gekeken naar seroprevalentie, waardoor de IFR hoger uitviel.

Als je vervolgens kijkt naar de cijfers van begin juli tot nu, dan zie je ook vrij weinig terug van die eerdergenoemde 1%:

~200.000 mensen positief getest
~2.000 mensen opgenomen in de kliniek (1%)
~500 mensen opgenomen op de IC (0,25%)
~150 mensen overleden

De percentages van het ziekenhuis komen hierbij overeen met de percentages vermeld in de presentaties van het RIVM. Hierbij nog de volgende kanttekeningen: niet iedereen laat zich testen en er kunnen mensen bij zitten die herhaaldelijk positief testen. Tevens zullen er komende tijd nog meer mensen overlijden. Stel er komen er nog 50 bij dan kom je deze periode uit op een IFR van 0,10%.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Yaksa schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:10:
[...]

Simpel, voor elke auto die gestopt en gecontroleerd wordt op alcohol, rijden er een veelvoud door. Allen kunnen flink gezopen hebben, niet alleen de auto's die al slingerend op de weg reden. Ze hebben dat weekend wel 150 auto's gestopt, hoeveel zullen er ongecontroleerd hebben doorgereden en een ongeluk veroorzaakt hebben? 2? Meer? We kunnen rustig zeggen dat het effect niet bestaand zal zijn. Het is een futiele maatregel die alleen noodlottig is voor de aangereden en verongelukte personen. O-)

Snap je 'm? Het gaat om 'je zal maar aangehouden worden, een hoop gedoe en misschien ben je wel de lul'.
Beter om je gewoon aan de wet te houden, dat scheelt rompslomp, boetes en andere sores.
nee snap m niet. alcohol achter het stuur is per definitie gevaarlijk. over de grens gaan niet, daar hangt het er net als in NL vanaf wat je doet. Zelf nadenken en zo ( o nee , dat mag alleen als het nog strenger is dan de letter van de wet).
vandaar dat het als gevaccineerde met een nog niet (volledig )gevaccineerd puberkind na bijvoorbeeld een gezinsvakantie in de natuur de keuze is tussen zekere rompslomp (testen) of een minimale kans op gedoe, bestaand uit een waarschuwing of het noteren van je gegevens voor eenmalige bijdrage van 95 euro. En zelfs dat kost minder tijd en maar een klein beetje extra geld.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2021 14:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:49

SomerenV

It's something!

Moi_in_actie schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:32:
[...]

Leuk betoog, maar als je met zulke verhalen loopt te zwaaien, zorg dan dat je cijfers kloppen. "Voor 99.9% niet dodelijk..", daar hebben we bijna 18.000 doden in Nederland op 1.8 miljoen besmettingen (waar dubbele besmettingen bij zitten), dus minimaal 1% en niet 0.1%.
0.4% is opgenomen...zoals je in deze reactie kunt lezen zijn er alleen al 13.000 mensen op de IC terecht gekomen, 0.72% van de besmettingen. Het aantal ziekenhuisopnames is een veelvoud hiervan met minimaal 68.437 personen (3.8% van alle besmettingen).
Natuurlijk zet je het wel af tegen de gehele bevolking aangezien iedereen ziek kan worden. Verreweg de meeste zieken en besmettingen zullen waarschijnlijk ook nooit officieel in de statistieken komen. Dus kijkende naar de volledige Nederlandse bevolking kloppen met percentages gewoon. 0,4% is opgenomen (geweest) en 0,1% is gestorven.

Maar goed, we gaan zien hoe het de komende maanden gaat verlopen. Ik heb er in ieder geval een hard hoofd in dat we na 1 november van alle ellende af zijn. We zitten dan namelijk midden in het griepseizoen (lees: mensen worden sneller en vaker ziek) en er zullen dan ongetwijfeld meer mensen zijn die zich laten testen. Dat betekent meer positieve tests dus reden genoeg om de maatregelen nog maar wat verder te verlengen oOo

[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 15-08-2021 14:48 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Laguna schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:16:
Als je vervolgens kijkt naar de cijfers van begin juli tot nu, dan zie je ook vrij weinig terug van die eerdergenoemde 1%:

~200.000 mensen positief getest
~2.000 mensen opgenomen in de kliniek (1%)
~500 mensen opgenomen op de IC (0,25%)
~150 overleden

De percentages van het ziekenhuis komen hierbij overeen met de percentages vermeld in de presentaties van het RIVM. Hierbij nog de volgende kanttekeningen: niet iedereen laat zich testen en er kunnen mensen bij zitten die herhaaldelijk positief testen. Tevens zullen er komende tijd nog meer mensen overlijden. Stel er komen er nog 50 bij dan kom je deze periode uit op een IFR van 0,10%.
Mjah, net alsof de IFR lokaal veranderd door vaccineren 8)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:16:
[...]

nee snap m niet. alcohol achter het stuur is per definitie gevaarlijk. over de grens gaan niet, daar hangt het er net als in NL vanaf wat je doet. Zelf nadenken en zo ( o nee , dat mag alleen als het nog strenger is dan de letter van de wet).
vandaar dat het als gevaccineerde met een nog niet (volledig )gevaccineerd puberkind na bijvoorbeeld een gezinsvakantie in de natuur de keuze is tussen zekere rompslomp (testen) of een minimale kans op gedoe, bestaand uit een waarschuwing of het noteren van je gegevens voor eenmalige bijdrage van 95 euro. En zelfs dat kost minder tijd en maar een klein beetje extra geld.
Nee je kunt het goed vergelijken. Om agent weet namelijk niet of dat jij daadwerkelijk 3 weken op gezinsvakantie bent geweest (2 biertjes gedronken) of dat jij elke avond ladderzat de polonaise hebt staan doen in de bar op de camping. (10 bier op) vandaar dat er steeksproefgewijs controles worden gehouden.. dat iemand ervoor kiest om het risico te pakken uit gemakzucht is eerder een teken dat de boete niet hoog genoeg is.

Als er 95 euro op rijden onder invloed zou staan vrees ik dat er ook ineens weer een hoop mensen recht uit de kroeg in de auto stappen. Maar goed, die discussie is vorig jaar al gevoerd over de hoogte van de 'coronaboete'... een strafblad lijkt het me ook allemaal weer niet waard.

[ Voor 10% gewijzigd door stylezzz op 15-08-2021 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

YakuzA schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:51:
[...]

Mjah, net alsof de IFR lokaal veranderd door vaccineren 8)
Correct, het vaccineren heeft de IFR in Nederland dus doen dalen naar momenteel ~0,10%.

[ Voor 5% gewijzigd door Laguna op 15-08-2021 15:11 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 21:09

Agent47

I always close my contracts.

SomerenV schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:45:
[...]

Natuurlijk zet je het wel af tegen de gehele bevolking aangezien iedereen ziek kan worden. Verreweg de meeste zieken en besmettingen zullen waarschijnlijk ook nooit officieel in de statistieken komen. Dus kijkende naar de volledige Nederlandse bevolking kloppen met percentages gewoon. 0,4% is opgenomen (geweest) en 0,1% is gestorven.

Maar goed, we gaan zien hoe het de komende maanden gaat verlopen. Ik heb er in ieder geval een hard hoofd in dat we na 1 november van alle ellende af zijn. We zitten dan namelijk midden in het griepseizoen (lees: mensen worden sneller en vaker ziek) en er zullen dan ongetwijfeld meer mensen zijn die zich laten testen. Dat betekent meer positieve tests dus reden genoeg om de maatregelen nog maar wat verder te verlengen oOo
Jij bent nu al de gehele tijd tegen vaccinaties en voor versoepelingen. Vervolgens sluit je je zin zo narcistisch af, echt ongelofelijk.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

SomerenV schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:45:
[...]

Maar als je het ten opzichte van de hele bevolking berekent, bereken je per definitie niet de IFR, waar het hier om ging voor zover ik het langdradige heen en weer kan volgen.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 15-08-2021 15:21 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Benieuwd of de huidige cijfers gewoon de basisload is van de niet gevacineerden plus de mensen met een zwak imuunsysteem. Als dit het geval is zal het wel een tijdje duren voordat deze groep op natuurlijke wijze immuun is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Laguna schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:16:
[...]
De IFR van 1% dateert van de beginperiode van 2020 (…)
De eerste studie waar jij naar verwijst ook. De RIVM studie is officieel gepubliceerd in februari 2021, de gepubliceerde meta-analyse waar jij naar verwijst in januari 2021, maar die meta-analyse is elektronisch veel eerder gepubliceerd.
(…) Een recent preprint onderzoek, waarbij er onderscheid gemaakt is qua leeftijd geeft het volgende beeld: (…)
Het is al vanaf dag 1 bekend dat leeftijd samenhangt met sterftekans na besmetting. Dat is niet nieuw.
(…) Bij de eerste onderzoeken was er niet gekeken naar seroprevalentie, waardoor de IFR hoger uitviel. (…)
In de RIVM studie is daar wel degelijk naar gekeken. Sterker nog, jouw bron gebruikt deels dezelfde data van de bloedbank. Waarom zouden we dus meer waarde moeten hechten aan jouw bron dan een studie door onderzoekers uit Nederland die specifiek naar Nederland keek en daarbij o.a. ook oversterfte meenam? Zoals de auteur zelf opmerkt in de discussie is de IFR sterk lokatie afhankelijk. Dat is ook logisch, want o.a. een hoge vergrijzing zal in dit geval leiden tot relatief veel sterfte in vergelijking met landen die een lage vergrijzing hebben. De preprint die je als tweede noemt betrekt overigens Nederland helemaal niet.
(…) Als je vervolgens kijkt naar de cijfers van begin juli tot nu, dan zie je ook vrij weinig terug van die eerdergenoemde 1% (…)
Je hebt de genoemde parameters nodig uit de RIVM studie om te kunnen vergelijken met hun studie uit februari 2021. Dat kun je in ieder geval niet doen door allerlei onderzoeken uit de wereld op een hoop te gooien en daar een gemiddelde uit te distilleren en ook niet op de manier die jij hanteert uiteraard.
(…) Stel er komen er nog 50 bij dan kom je deze periode uit op een IFR van 0,10%.
En als er 0 bijkomen en deze methode of IFR zou kloppen is het nog lager. En als je alleen kijkt naar een specifieke week wordt het misschien ook lager. Maar ik hou het voor wat betreft het geheel voorlopig toch maar op hetgeen het RIVM nu in hun richtlijn heeft staan. Als het lager wordt, dan horen we dat wel en dan wordt de prognose van het mogelijke aantal overledenen uiteraard ook lager. Mooi. Niemand op tegen uiteraard.

Het punt is namelijk dat je kunt kiezen uit twee mogelijkheden: een hoge of lage prognose. Maar als je uitgaat van laag en daar als land beleid op voert, dan is de uitkomst onherstelbaar als het achteraf hoog bleek, want de overledenen breng je niet meer tot leven. We bouwen dijken voor zover ik weet ook niet op gemiddeldes, maar op maxima en dat lijkt mij erg logisch.

In de publicatie hieronder wordt uitgelegd waarom extreme value theory een betere prognostische methode is:
https://nassimtaleb.org/2...paper-tail-risk-diseases/

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dennahz schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:01:
[...]

Nu nog voor grotere evenementen inderdaad, maar straks moet je zelfs testen voor je gewoon even uit eten kan (zelfs op terras) of een avondje naar de bioscoop.

Ik ben voor het testen voor grote evenementen waar je echt op elkaar gepropt zit of staat, maar voor een avondje restaurant waar je gewoon prima afstand kan houden tot andere gezelschappen is dat gewoon niet relevant.
Beetje lullig voor de restaurant eigenaar die zijn capaciteit ziet halveren hé..
En dan nog: iets met eigen risico en eigen verantwoordelijkheid.

Als kantlijn moet ik wel zeggen dat als de ziekenhuizen echt weer gaan uitpuilen door coronapatiënten, ik wel van mening ga veranderen, maar voorlopig lijkt dat dus totaal niet het geval te zijn. De Delta variant was ook storm in een glas water, net als de vorige varianten.
Eh, ja, dat is juist dat glas water door de hoge vaccinatiegraad

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:49

SomerenV

It's something!

Agent47 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:11:
[...]

Jij bent nu al de gehele tijd tegen vaccinaties en voor versoepelingen. Vervolgens sluit je je zin zo narcistisch af, echt ongelofelijk.
Ik ben niet per definitie tegen vaccinaties, wat ik ook al meermaals aangehaald heb. Dat laatste stukje is zo sarcastisch als maar zijn kan.

Mijn kijk op het geheel is vrij simpel:

- zorg dat je zoveel mogelijk ouderen/kwetsbaren vaccineert want zij vormen het grootste risico de ziekenhuizen te overspoelen. 65+ is ongeacht om welke variant het gaat verreweg het meest kwetsbaar. Zorg ervoor dat die mensen op individueel niveau weerbaar zijn gemaakt.
- geef buiten die groep iedereen die het wil de mogelijkheid zich óók te laten vaccineren, al is het maar voor het gevoel veiliger te zijn (want de meesten van ons lopen nauwelijks risico).
- zodra de kans op overspoelde ziekenhuizen klein genoeg is maatregelen afbouwen. Dus sturen op ziekenhuisbezetting en niet op het aantal besmettingen.

Overigens zijn sommige zaken momenteel niet te rijmen. Zo mag een voetbalwedstrijd met duizenden mensen wel, maar een festival niet. Boven de 75 personen moet er gewerkt worden met toegangsbewijzen, maar ondanks dat een gevaccineerd persoon het virus even goed nog kan overdragen (zeker nu met de deltavariant) hoeft deze zich niet te laten testen. Middelbare scholieren, dus al helemaal niet vatbaar lijken te zijn voor het virus moeten een mondkapje dragen, maar MBO/HBO/+ hoeft dat weer niet. Vanaf 1 november kan alles losgelaten worden, maar dan zitten we middenin een periode dat mensen vaker en sneller verkouden worden. Als er op dat moment ook nog gestuurd gaat worden op basis van besmettingen dan wordt dat geheid verschoven.

Het wordt allemaal ook zo gespeeld dat je laten vaccineren belangrijk is om maatregelen los te kunnen laten. "Als alles goed gaat, worden dan alle maatregelen ingetrokken. Daarvoor is het belangrijk, zei minister De Jonge, dat iedereen die dat wil zich alsnog laat vaccineren." Ik ben benieuwd hoe ze het gaan spelen als er steeds meer gevaccineerden in het ziekenhuis terecht komen. Mensen die ondanks een vaccin dermate verzwakt zijn dat ze alsnog ernstig ziek worden. Kijkende naar de afgelopen maanden is er altijd wel een groep die het zwarte schaap toegespeeld krijgt. Er moet en zal een zondebok zijn.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Meanwhile in Belgium:
https://www.hln.be/lommel...ampage-open-air~a2fdae3f/

En ook in Belgie:

[YouTube: ALCATRAZ FESTIVAL 2021 - LIVE 15/08/2021 – ARTE Concert]

Terwijl we hier niet verder komen dan 800 man, zittend, in hetzelfde vloeroppervlakte. Te voorzichtig of gooien de Belgen hun eigen glas in wat de herst/winter-periode betreft?

[ Voor 13% gewijzigd door jadjong op 15-08-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Het percentage positief blijft maar stijgen (nu boven de 14%). We zitten nu op een niveau (ongeveer) gelijk aan 9 november 2020, dit terwijl het percentage toen aan het dalen was.
Iets zegt mij dat we nog niet op een plateau zitten, je ziet het ook in het aantal locaties waar besmettingen in verpleeghuizen zijn geconstateerd, daar is het cijfer ook weer stijgende.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
De testbereidheid neemt denk ik af navenant de vaccinatiegraad stijgt. Hierdoor zal het percentage positieve testen waarschijnlijk nog wel verder gaan stijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
stylezzz schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:06:
De testbereidheid neemt denk ik af navenant de vaccinatiegraad stijgt. Hierdoor zal het percentage positieve testen waarschijnlijk nog wel verder gaan stijgen....
Volgens het Corona Dashboard neemt de testbereidheid niet af. De percentages verschillen wel iets elke 7 dagen maar er is geen echte stijgende of dalende lijn in te herkennen.
Bron:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03:29
SomerenV schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:50:
[...]

Overigens zijn sommige zaken momenteel niet te rijmen. Zo mag een voetbalwedstrijd met duizenden mensen wel, maar een festival niet. Boven de 75 personen moet er gewerkt worden met toegangsbewijzen, maar ondanks dat een gevaccineerd persoon het virus even goed nog kan overdragen (zeker nu met de deltavariant) hoeft deze zich niet te laten testen. Middelbare scholieren, dus al helemaal niet vatbaar lijken te zijn voor het virus moeten een mondkapje dragen, maar MBO/HBO/+ hoeft dat weer niet. Vanaf 1 november kan alles losgelaten worden, maar dan zitten we middenin een periode dat mensen vaker en sneller verkouden worden. Als er op dat moment ook nog gestuurd gaat worden op basis van besmettingen dan wordt dat geheid verschoven.
Even specifiek op dit 'niet te rijmen'-stukje. Al anderhalf jaar lang zijn de regels scheef en zijn er voordelen voor de één, nadelen voor de ander. Maar zo zwart-wit als je het nu stelt is het niet.
De MBO/HBO's moeten in de gangen nog steeds een mondkapje dragen (gelijk aan middelbare scholen), en in de klas hoeven middelbare scholen ook geen 1,5 meter te bewaren.

Festivals mogen ook 'gewoon', zolang ze maar op dezelfde manier opgezet zijn als een voetbalwedstrijd/formule 1 race. Dat wil zeggen: met tweederde capaciteit en vaste plaatsen.

Verder wordt er niet gestuurd op besmettingen (positieve tests). Als dat zo was, waren er veel strengere maatregelen getroffen, zoals bijvoorbeeld in december/oktober vorig jaar gebeurde met 10.000+ positieve tests.
Nu zijn alleen de TVT-festivals gestopt en de horeca om 0:00 dichtgegaan als maatregel.
Daarom denk ik dat je er best op mag vertrouwen dat de overheid pas als de ziekenhuizen (verder) in nood komen, er alsnog geschoven gaat worden met versoepelingen/vrijheidsdata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Yaksa schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:23:
[...]

Volgens het Corona Dashboard neemt de testbereidheid niet af. De percentages verschillen wel iets elke 7 dagen maar er is geen echte stijgende of dalende lijn in te herkennen.
Bron:
De bereidheid is inderdaad omverminderd hoog, maar daar hecht ik niet zoveel waarde aan. Als je op diezelfde pagina kijkt maar het percentage mensen wat die regel daadwerkelijk "volgt" en dus laat testen zie je dat die een fors stuk lager ligt als ergens in april of mei... neemt de laatste week weer iets toe, maar ik denk eerder een soort 'vakantiepiek' om te kijken of je niks hebt terug genomen vanuit je vakantiestek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:45:
[...]
Religieuze redenen van christenen is vooral een nl ding.. Wat de voorganger roept doe je. Geloofsgenoten van dezelfde "afstamming" in België hebben weer niks tegen vaccinatie, het is maar net wie en hoe je dat boekie uitlegt
Er zijn wat initiatieven gaande, onder andere vaccinatie door de huisarts onder het mom van een afspraak voor bijvoorbeeld een likdoorn of wrat. Zo kunnen nadenkende christenen zich vaccineren zonder dat hun sociale omgeving dit weet. Het is bijzonder treurig dat dit zo moet gaan, mijn inziens is het krankzinnig dat mensen anno 2021 nog steeds in een sprookjesboekje geloven, maar ik ben blij dat er wel gezocht wordt naar oplossingen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:06:
N=1, maar voor mij geldt dat wel. Ik zie het niet gebeuren dat ik nog een test ga doen nu ik volledig gevaccineerd ben. Als dit niet voldoende is, dan is het klaar. Ergens moet het stoppen. Bij een serieuze verkoudheid zou ik wel zorgen dat ik hoofdzakelijk thuis blijf.

Ook een boostershot laat ik voorlopig liggen als dat mocht komen, vaccineer eerst maar mensen in armere landen. Ik walg van het decadente gedrag van Israël.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Drardollan schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:38:
[...]

N=1, maar voor mij geldt dat wel. Ik zie het niet gebeuren dat ik nog een test ga doen nu ik volledig gevaccineerd ben. Als dit niet voldoende is, dan is het klaar. Ergens moet het stoppen. Bij een serieuze verkoudheid zou ik wel zorgen dat ik hoofdzakelijk thuis blijf.

Ook een boostershot laat ik voorlopig liggen als dat mocht komen, vaccineer eerst maar mensen in armere landen. Ik walg van het decadente gedrag van Israël.
Begrijpelijk... we zullen ook niet tot in het oneindige moet blijven testen bij elk hoestje wat er bij iemand opsteekt. En zo zullen er nog veel meer denken, sterker nog als ik morgen ineens verkouden zou zijn twijfel ik of ik nog zou gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:40:
[...]

Begrijpelijk... we zullen ook niet tot in het oneindige moet blijven testen bij elk hoestje wat er bij iemand opsteekt. En zo zullen er nog veel meer denken, sterker nog als ik morgen ineens verkouden zou zijn twijfel ik of ik nog zou gaan....
Dat is ook wel wat je een beetje ziet in het percentage positief, dat is niet voor niets relatief hoog. Ik ben van mening dat dit komt omdat veel volledig gevaccineerden niet meer bij elk kuchje naar de teststraat rennen.

Kijk, als je echt serieus verkouden bent met bijzondere hoofdpijn en bijvoorbeeld benauwdheid. Dan is het wel verstandig om te gaan. Dat zou ik ook wel doen.
Afgelopen 16 maanden ben ik 3 keer getest, 1 maal GGD omdat ik kort na de Coronabesmetting van mijn partner een snotneus kreeg, 1 keer om naar het stadion te gaan en 1 keer om naar een pretpark te gaan. Dat kon niet anders, vaccinatie was niet volledig. Maar nu dat wel zo is, ga ik zeker niet meer naar TvT en enkel bij serieuze klachten naar de GGD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Yaksa schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:10:
De pakkans voor verkeersovertredingen in Nederland is uitermate klein en dat gaat ook op (helaas) voor rijden met een slok op. Menig geharde alcoholist stapt zonder blikken of blozen achter het stuur met de nodige slokken op. Laat staan al die gezelligheidsdrinkers die bij een etentje te diep in het glaasje hebben gekeken.

De vergelijking met de coronapas gaat alleen weer spaak. Met drank op rijden is altijd strafbaar, terwijl rijden zonder coronapas dat in een select aantal scenario's is. De geringe pakkans en de eventuele tik op de vingers stelt weinig voor bij het niet kunnen tonen van je coronapas. De rompslomp en sores zal hier weinig indruk maken, zeker als we die afzetten tegen waar je kans op maakt als drankrijder.
BlackMonkey schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:49:
Probeer je nou het effect van een maatregel uit te drukken in de kans dat je tijdens een steekproef eruit geplukt wordt?
Pakkans en eventuele gevolgen afgezet tegen de 'beloning' spelen zeker een rol. Vandaar ook dat dit net zo goed een geld besparende maatregel is voor vakantiegangers. Waarom in Italië zo'n 150-200 euro per persoon afrekenen voor een PCR test als je dit aan de grens voor 95 euro per persoon kan afrekenen? Als je al gepakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
CMD-Snake schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:07:
Pakkans en eventuele gevolgen afgezet tegen de 'beloning' spelen zeker een rol. Vandaar ook dat dit net zo goed een geld besparende maatregel is voor vakantiegangers. Waarom in Italië zo'n 150-200 euro per persoon afrekenen voor een PCR test als je dit aan de grens voor 95 euro per persoon kan afrekenen? Als je al gepakt wordt.
Dan zou de maatregel enkel geen effect hebben als alle reizigers grotendeels lak zouden hebben aan regels. Over het algemeen houden we ons juist altijd vrij netjes aan de regels. Daarom kan je niet zomaar zeggen op basis van de handhaving: "We kunnen rustig zeggen dat het effect niet bestaand zal zijn." Daar gaat de generalisering van je eigen gedrag (onwil, waarom zou je wel meewerken) op de gehele bevolking veel te ver in. Iets wat deze kleine sample ook keurig laat zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
BlackMonkey schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:32:
Dan zou de maatregel enkel geen effect hebben als alle reizigers grotendeels lak zouden hebben aan regels. Over het algemeen houden we ons juist altijd vrij netjes aan de regels. Daarom kan je niet zomaar zeggen op basis van de handhaving: "We kunnen rustig zeggen dat het effect niet bestaand zal zijn." Daar gaat de generalisering van je eigen gedrag (onwil, waarom zou je wel meewerken) op de gehele bevolking veel te ver in. Iets wat deze kleine sample ook keurig laat zien.
In zake corona speelt er wel meer een rol. Waarom zijn alleen die auto's met caravan "gevaarlijk"? Kan die persoon welke korter als 12 uur in België is dan niets meeslepen met zich? Die persoon hoeft alleen een coronapas bij zich te hebben als die voor werk in het buitenland was. De loodgieter die klanten aan de andere kant van de grens heeft zou elke keer in zijn neus moeten laten peuteren, maar iemand die elke dag voor de fun naar Antwerpen gaat niet.

Dus ja, deze controles zijn futiel. Het is een show voor de bühne, waarvoor je serieus kan afvragen hoe nodig die is. Met wat mazzel is het hele circus over twee maanden toch afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:24

Dennahz

Life feels like hell should.

BlackMonkey schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:44:
[...]

Een plicht die je weigert. Hoe werkt dat? Proberen te omzeilen zie ik wel gebeuren, maar weigeren? Waarom geldt dat specifiek voor Nederlanders? We lijken ons juist redelijk aan de regels te houden.
Nou, tenzij ze echt bij je thuis komen en zo'n spuit in je arm drukken, is het volgens mij vrij makkelijk om te weigeren. Dat ze je dan een boete kunnen geven is wat anders :)

Maar neem niet aan dat ze zover zullen gaan hier.

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
CMD-Snake schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:37:
[...]

In zake corona speelt er wel meer een rol. Waarom zijn alleen die auto's met caravan "gevaarlijk"? Kan die persoon welke korter als 12 uur in België is dan niets meeslepen met zich? Die persoon hoeft alleen een coronapas bij zich te hebben als die voor werk in het buitenland was. De loodgieter die klanten aan de andere kant van de grens heeft zou elke keer in zijn neus moeten laten peuteren, maar iemand die elke dag voor de fun naar Antwerpen gaat niet.
Ik weet dat je mij heel graag wil verleiden om te happen op je vragen. Dat zijn alleen allemaal vragen over hoeveel de maatregel bijdraagt. Niet zoals jij claim dat het totaal niets bijdraagt. Wel fijn trouwens dat je nu al iets meer onderscheid maakt in het effect en de handhaving.
Dus ja, deze controles zijn futiel. Het is een show voor de bühne, waarvoor je serieus kan afvragen hoe nodig die is. Met wat mazzel is het hele circus over twee maanden toch afgebroken.
De controles, misschien. Daar was ik al wat in meegegaan met je. Dergelijke maatregelen voeren ze in om te waarborgen dat de regels straks ook daadwerkelijk kunnen worden afgeschaft. Daar willen we naar toe toch? Wat heeft het dan voor nut om dat zoveel mogelijk proberen tegen te werken door dwars gedrag zoals jij suggereert.
Dennahz schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:07:
[...]

Nou, tenzij ze echt bij je thuis komen en zo'n spuit in je arm drukken, is het volgens mij vrij makkelijk om te weigeren. Dat ze je dan een boete kunnen geven is wat anders :)

Maar neem niet aan dat ze zover zullen gaan hier.
Aah, op die fiets. Ik nam aan dat we het over plicht hadden zoals de andere landen. Gezien we het er in die context over hadden. Maar waarom is dat typisch voor Nederlanders? Want ik zie dat gedrag nu voornamelijk in het buitenland ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:04:
[...]

Ik zie het verschil prima. En gezien er in de praktijk maar 3 van de 255 niet in orde waren voor de inreizigers onderbouwd dat prima mijn stelling.

Ik zie dan graag een bron van jou met een steekproef waar het ver onder de 95% is, je verhaal klinkt meer alsof dat een ononderbouwde gok met veel aannames.
Waarom zou ik een bron aandragen over een steekproef waar ik zelf niet mee scherm?

Ik heb je erop gewezen dat NL geen inreiscontroles doet aan de Duitse grens. Tevens heb ik je gewezen op de 250 personen die afgelopen week zijn gecontroleerd toen ze inreisden vanuit Belgie.

Jij reageert daarop met cijfers uit Duitsland over inreizigers in Duitsland (over alle grenzen met buurlanden), iets wat mijns inziens heel wat anders is als Nederlanders die terugreizen naar hun eigen bed. De reden dat ik denk dat uitreizende toeristen beter voorbereid zijn qua papierwerk dan inreizende Nederlanders vind je terug in mijn post. Kan je aub aangeven welke ononderbouwde gok ik doe en welke aannames (?) er volgens jou zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
[...]

https://www.telegraaf.nl/...iant-is-nu-besmettelijker

Vergeet dat maar rustig, er word al weer volledig op de paniekbaan voorgesorteerd.
Nu nog besmettelijker, het begint zo langzamerhand als een slechte reclame te klinken.

*edit* kun je de relevante stukken anders even samenvatten? Nu is er eigenlijk niets te lezen en wie die virologen zijn is dus ook onbekend. Niet iedereen heeft een Telegraaf abo ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 16-08-2021 10:14 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Maar de alfa en delta variant zijn ook toch gewoon aantoonbaar besmettelijker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
arbraxas schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 07:55:
[...]
Vergeet dat maar rustig, er word al weer volledig op de paniekbaan voorgesorteerd.
Nu nog besmettelijker, het begint zo langzamerhand als een slechte reclame te klinken.
Wat soms ook wel besmettelijk lijkt, is het delen van nieuwsberichten achter een paywall :)

Gaat het over Delta of een andere variant?

Het hele idee dat (alle) maatregelen gaan verdwijnen leek en lijkt mij sowieso ridicuul en komt wat mij betreft vooral over als politiek theater t.b.v. de formatie. Net zoals het versoepelen eind februari (omdat er een lager aantal besmettingen zou zijn en ruimte in de ziekenhuizen) op mij overkwam als een overduidelijke verkiezingsstunt, want het aantal besmettingen en opnames liep op dat moment op.

Een paar weken geleden hebben we een explosie aan besmettingen gehad, die resulteerde in zo'n 500 IC opnames en vele ziekenhuisopnames, mede nadat er werd besloten om de wachttijd na vaccinatie te laten vallen zonder OMT advies en tegen de bijsluiter van het vaccin in. Nu is er besloten om eerder te versoepelen terwijl er wordt geadviseerd om tenminste te wachten totdat de wachttijden zijn verstreken die horen bij de gemaakte afspraken. Wat is het verschil tussen die twee? Wat is het voorspelde effect?

Niemand die het weet volgens mij, want nergens staat genoemd wat het ingeschatte effect is van het eerder versoepelen. In het OMT advies kom ik in ieder geval geen doorrekening tegen, of ik lees er overheen:

Waarom zou versoepelen eind augustus dus goed gaan als het OMT adviseert dat nog niet te doen, wetende en daarop wijzend dat wachten de agenda van het hoger onderwijs (helaas) doorkruist (p. 10)? Dus wat is mogelijk de stand van zaken op 20 september?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mbt (grens) controles; afgelopen weekend met de motor naar Doetinchem geweest, en per ongeluk een paar keer Duitsland mee gepakt. Moet zeggen dat ik aan beide kanten geen enkele politie of douanebeambte heb gezien. Letterlijik 0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Number10 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:09:
[...]

Wat soms ook wel besmettelijk lijkt, is het delen van nieuwsberichten achter een paywall :)

Gaat het over Delta of een andere variant?

Het hele idee dat (alle) maatregelen gaan verdwijnen leek en lijkt mij sowieso ridicuul en komt wat mij betreft vooral over als politiek theater t.b.v. de formatie. Net zoals het versoepelen eind februari (omdat er een lager aantal besmettingen zou zijn en ruimte in de ziekenhuizen) op mij overkwam als een overduidelijke verkiezingsstunt, want het aantal besmettingen en opnames liep op dat moment op.

Een paar weken geleden hebben we een explosie aan besmettingen gehad, die resulteerde in zo'n 500 IC opnames en vele ziekenhuisopnames, mede nadat er werd besloten om de wachttijd na vaccinatie te laten vallen zonder OMT advies en tegen de bijsluiter van het vaccin in. Nu is er besloten om eerder te versoepelen terwijl er wordt geadviseerd om tenminste te wachten totdat de wachttijden zijn verstreken die horen bij de gemaakte afspraken. Wat is het verschil tussen die twee? Wat is het voorspelde effect?

Niemand die het weet volgens mij, want nergens staat genoemd wat het ingeschatte effect is van het eerder versoepelen. In het OMT advies kom ik in ieder geval geen doorrekening tegen, of ik lees er overheen:

Waarom zou versoepelen eind augustus dus goed gaan als het OMT adviseert dat nog niet te doen, wetende en daarop wijzend dat wachten de agenda van het hoger onderwijs (helaas) doorkruist (p. 10)? Dus wat is mogelijk de stand van zaken op 20 september?
Dat is sowieso een lastige. Vooral omdat studenten weer masaal naar school / campus gaan. Genoeg mensen in de leeftijd 18-30 die nog niet volledig gevaccineerd zijn of uberhaubt een prik willen. Besmettingen gaan sowieso weer oplopen. Ik denk dan ook niet dat ze alles laten vallen in september.

Daarentegen heeft wel iedereen die wilt, de kans gehad. De keus die gemaakt wordt, is toch niet goed. Je kunt mensen inderdaad niet dwingen voor een vaccinatie, maar je kunt mensen ook niet buiten sluiten gaat er dan geroepen worden. Als je vervolgens alles open gooit en er komen weer besmettingen, dan heeft Den Haag het ook weer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-09 12:13
MikeyMan schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:16:
Mbt (grens) controles; afgelopen weekend met de motor naar Doetinchem geweest, en per ongeluk een paar keer Duitsland mee gepakt. Moet zeggen dat ik aan beide kanten geen enkele politie of douanebeambte heb gezien. Letterlijik 0...
Ongetwijfeld waar, maar daarin ligt nu juist de kracht van de Nederlandse politie. Die zijn onzichtbaar tot ze precies daar zijn waar ze nodig zijn. Of, zoals een maat van me zei: “als je ze ziet, dan rij je niet hard genoeg”. Maar dat kan ook aan de trillende spiegels op zijn motor hebben gelegen.

Maar zonder dollen. Je verwacht de mobiele teams ook meer bij de grens met België . Daar komt het gros van het vakantie volk weer terug. (Incluis moi, die nog van zijn espresso met een croissantje aan het genieten is.)

[ Voor 15% gewijzigd door blissard op 16-08-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:22:
[...]
Daarentegen heeft wel iedereen die wilt, de kans gehad.
Maar als besmettingen zich verspreiden van jong naar oud zoals dat al de hele crisis gebeurt, dan maakt dat niks uit. Hoewel vaccins heel goed werken, maar helaas niet 100% effectief zijn en iedereen dus rekening moet houden met een besmetting na vaccinatie, betekent versoepelen in de wachttijd dat er meer mensen zijn die besmet gaan raken en dat niet hadden hoeven worden als ze hadden kunnen wachten. En die kunnen weer verspreiden naar andere generaties.

Nog los van de vraag of het klopt dat iedereen zich had kunnen laten vaccineren, want volgens mij moeten mensen die bijvoorbeeld positief zijn getest een bepaald aantal weken wachten voordat ze naar een vaccinatielocatie mogen. En wat is daarvoor geregeld?

Overigens werd het (m.i. onlogische) argument dat je aanvoert exact zo verwoord door de minister tijdens de persconferentie vrijdag:
(…) even er vanuit gaan dat je niet gebruik hoef te maken van ondersteuningsmogelijkheid, en dan nog twee weken wachttijd, dan ben je echt in augustus klaar, eind augustus ben je klaar. Je kunt ook iets anders redeneren. Je kunt ook zeggen ‘ja, maar niet iedereen heeft dat gedaan, want sommigen zijn eerst op vakantie gegaan’ en ja dus je ziet die vaccinatiegraad steeds onder die groep nog wel wat oplopen, ook de komende weken. Dus had je daar dan niet op moeten wachten en moet je dan toch de 20e kiezen voor de opening van het schooljaar. Nee, zeggen wij, want je hebt wel de kans gehad. Als je gewoon gelijk je telefoon had gepakt en je had een afspraak gemaakt heb je gewoon de kans gehad. En je kunt niet die mensen die de kans hebben gepakt toen ze hem ook kregen laten wachten op de mensen die de kans niet pakten toen ze hem wel kregen. En dat is precies het soort afweging waar we naartoe gaan de komende tijd (…)
En dat resoneert bij veel Nederlanders denk ik, want die kijken er vrees ik ook zo naar. Maar vaccineren doe je uiteraard niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen.

https://www.rijksoverheid...de-jonge-13-augustus-2021

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 22:50
SomerenV schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:50:
[...]

Mijn kijk op het geheel is vrij simpel:

- zorg dat je zoveel mogelijk ouderen/kwetsbaren vaccineert want zij vormen het grootste risico de ziekenhuizen te overspoelen. 65+ is ongeacht om welke variant het gaat verreweg het meest kwetsbaar. Zorg ervoor dat die mensen op individueel niveau weerbaar zijn gemaakt.
- geef buiten die groep iedereen die het wil de mogelijkheid zich óók te laten vaccineren, al is het maar voor het gevoel veiliger te zijn (want de meesten van ons lopen nauwelijks risico).
- zodra de kans op overspoelde ziekenhuizen klein genoeg is maatregelen afbouwen. Dus sturen op ziekenhuisbezetting en niet op het aantal besmettingen.
Ehm, het kan aan mij liggen, maar is bovenstaande niet exact gelijk aan het huidige beleid? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09 13:30
blissard schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:25:
[...]

Ongetwijfeld waar, maar daarin ligt nu juist de kracht van de Nederlandse politie. Die zijn onzichtbaar tot ze precies daar zijn waar ze nodig zijn. Of, zoals een maat van me zei: “als je ze ziet, dan rij je niet hard genoeg”. Maar dat kan ook aan de trillende spiegels op zijn motor hebben gelegen.

Maar zonder dollen. Je verwacht de mobiele teams ook meer bij de grens met België . Daar komt het gros van het vakantie volk weer terug. (Incluis moi, die nog van zijn espresso met een croissantje aan het genieten is.)
Nouja, er zijn nog wel inreismaatregelen die opgelegd zijn vanuit Duitsland. Dus je zou verwachten dat de Duitse politie/douane nog een beetje controleert.

De Nederlandse politie/douane zou je inderdaad weer meer verwachten bij de grens met Belgie.

Maar goed, het lijkt erop alsof er echt nauwelijks gecontroleerd wordt.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
Emgeebee schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:41:
[...]

Ehm, het kan aan mij liggen, maar is bovenstaande niet exact gelijk aan het huidige beleid? :P
Dat dacht ik ook precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-09 12:13
evleerdam schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:46:
[...]

Nouja, er zijn nog wel inreismaatregelen die opgelegd zijn vanuit Duitsland. Dus je zou verwachten dat de Duitse politie/douane nog een beetje controleert.

De Nederlandse politie/douane zou je inderdaad weer meer verwachten bij de grens met Belgie.

Maar goed, het lijkt erop alsof er echt nauwelijks gecontroleerd wordt.
In Duitsland werden we op pass sanitaire / QR, gecontroleerd bij het huisje dat we gehuurd hadden. Net zoals in Frankrijk op de camping. De verklaringen die we voor zowel Dld als Frankrijk hebben moeten invullen / ondertekenen zijn nergens gecontroleerd.
Maar met zo’n 250 controles op, zeg 250.000 terugkerende vakantieganger per dag is de kans erg klein. Tegelijkertijd is 250 controles ook in absolute zin niet veel. Als je alleen al bij het eerste tankstation over de grens gaat wachten, haal je dat met een paar uur. Veel leaserijders met nationale tankpassen maken daar gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:13
Number10 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:40:
[...]

Nog los van de vraag of het klopt dat iedereen zich had kunnen laten vaccineren, want volgens mij moeten mensen die bijvoorbeeld positief zijn getest een bepaald aantal weken wachten voordat ze naar een vaccinatielocatie mogen. En wat is daarvoor geregeld?
Waarom zou daar iets geregeld voor moeten worden? Het doel is voldoende immuniteit, en dat lijkt me bij die groep niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Eärendil schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

Waarom zou daar iets geregeld voor moeten worden? Het doel is voldoende immuniteit, en dat lijkt me bij die groep niet het probleem.
Je kan die immuniteit alleen moeilijk meten, behalve vanuit de cijfers van Sanquin. Dus als je wil wachten tot er voldoende vaccinatiegraad is, is dat wel een groep die het zou vertragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
[...]
Kernwoorden: 'lijkt me'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:47
[...]

9 van de 10 keer word ik in de trein ook niet gecontroleerd op mijn kaartje. Desondanks heb ik altijd een geldig kaartje, omdat het nou eenmaal de regels zijn. Daarnaast lijkt je helemaal te vergeten dat heel veel mensen ook per vliegtuig naar Nederland komen en daar wel streng gecontroleerd wordt op de ingangseisen (omdat dat daar ook makkelijker kan).

Zonder handhaving heb je je ook gewoon aan de regels te houden, of je het er nou mee eens bent of niet. Simpeler kunnen we het niet maken. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:54:
behalve vanuit de cijfers van Sanquin.
Ik vind dat, helaas, echt geen goede graadmeter voor Nederland want bloeddonoren zijn geen 100% afspiegeling van alle Nederlanders.

Als ik kijk bij de demografie https://www.cbs.nl/nl-nl/...-bloeddonors-in-nederland dan lees ik bijvoorbeeld:
Ongeveer 400 duizend Nederlanders zijn bloeddonor. Dat is 4 procent van de 18- tot 70-jarigen, de leeftijdsgroep die donor mag zijn. Hoger opgeleiden zijn vaker donor dan laagopgeleiden. Donorschap komt daarnaast minder voor onder rokers en stevige drinkers en juist vaker onder mensen met matig overgewicht.
Hier zitten best al wat interessante dingen in waardoor ik t idee krijg dat de groep bloeddonoren in de categorie valt die ook graag het vaccin nemen. De hoge cijfers vanuit Sanquin maken me blij maar het is een illusie dat we die getallen 1 op 1 kunnen doortrekken naar de rest van de bevolking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
Cartman! schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:24:
[...]

Ik vind dat, helaas, echt geen goede graadmeter voor Nederland want bloeddonoren zijn geen 100% afspiegeling van alle Nederlanders.

Als ik kijk bij de demografie https://www.cbs.nl/nl-nl/...-bloeddonors-in-nederland dan lees ik bijvoorbeeld:

[...]

Hier zitten best al wat interessante dingen in waardoor ik t idee krijg dat de groep bloeddonoren in de categorie valt die ook graag het vaccin nemen. De hoge cijfers vanuit Sanquin maken me blij maar het is een illusie dat we die getallen 1 op 1 kunnen doortrekken naar de rest van de bevolking.
Er is ook een RIVM-studie die poogt representatief te zijn voor de bevolking. De laatste resultaten zijn echter van februari.

https://www.rivm.nl/pienter-corona-studie/resultaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Cartman! schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:24:
[...]Hier zitten best al wat interessante dingen in waardoor ik t idee krijg dat de groep bloeddonoren in de categorie valt die ook graag het vaccin nemen. De hoge cijfers vanuit Sanquin maken me blij maar het is een illusie dat we die getallen 1 op 1 kunnen doortrekken naar de rest van de bevolking.
Dat is ook precies wat ik wil zeggen, als je wil sturen op 'mate van immuniteit' zijn de enige betrouwbare cijfers het aantal gezette prikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
Yaksa schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:23:
[...]

Bron:
Die enquetes worden ingevuld door mensen met affiniteit rondom het onderwerp. Denk niet dat ze nog een dwarsdoorsnede van de samenleving kunnen pakken ermee.
Drardollan schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:38:
[...]

Je dacht dat je er met twee prikken vanaf was? Dit gaat nog wel door tot ten minste voorjaar 2022. De boel losgooien bij start griepseizoen? Dat gelooft toch echt niemand? Straks mag iedereen voor elk uitje naar de teststraat.
Number10 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:40:
[...]

Maar als besmettingen zich verspreiden van jong naar oud zoals dat al de hele crisis gebeurt, dan maakt dat niks uit. Hoewel vaccins heel goed werken, maar helaas niet 100% effectief zijn en iedereen dus rekening moet houden met een besmetting na vaccinatie, betekent versoepelen in de wachttijd dat er meer mensen zijn die besmet gaan raken en dat niet hadden hoeven worden als ze hadden kunnen wachten. En die kunnen weer verspreiden naar andere generaties.

Overigens werd het (m.i. onlogische) argument dat je aanvoert exact zo verwoord door de minister tijdens de persconferentie vrijdag:

[...]

En dat resoneert bij veel Nederlanders denk ik, want die kijken er vrees ik ook zo naar. Maar vaccineren doe je uiteraard niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen.

https://www.rijksoverheid...de-jonge-13-augustus-2021
Niet helemaal.

Als je de vaccinaties ziet in week 28, dan is de groep 18-35 bijkans ingestort naar 0 toen je niet meer naar de nachthoreca kon. Knik is bij de groep 18-25 heel scherp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJtLvo8pOFzeT3MMCY8d7RLjG6I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P9a3FaBk6Q1dg9UxaKb0Atbm.png?f=user_large

Als je de CSV's uitpluist, zie je dit effect nog beter..

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Stoney3K schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:54:
[...]

Je kan die immuniteit alleen moeilijk meten, behalve vanuit de cijfers van Sanquin. Dus als je wil wachten tot er voldoende vaccinatiegraad is, is dat wel een groep die het zou vertragen.
Wat is voldoende vaccinatiegraad? Dan kan je zeggen wanneer de zorg niet langer overbelast dreigt te worden, maar die garantie ga je toch niet krijgen. Vergeet dus maar dat er 20 september of 1 november wat gaat wijzigen. Met het pad dat men nu volgt is de kans groter dat we meer dan minder maatregelen gaan krijgen. Immers we moeten koste wat kost de kwetsbaren en de mensen met ernstig overgewicht beschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
Señor Sjon schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:26:
[...]

Niet helemaal.

Als je de vaccinaties ziet in week 28, dan is de groep 18-35 bijkans ingestort naar 0 toen je niet meer naar de nachthoreca kon. Knik is bij de groep 18-25 heel scherp.

[Afbeelding]

Als je de CSV's uitpluist, zie je dit effect nog beter..
Hier speelt ook iets anders, en dat is dat de leveringen vanaf week 28 terugliepen maar er wel heel veel tweede prikken gezet moesten worden. Begin juli was er daardoor heel weinig plek voor nieuwe eerste prikken. Deze twee factoren samen zorgen voor de knik. Sinds begin juli zijn er heel weinig 1e prikken gezet, en de meeste prikken die gezet zijn, zijn in de leeftijdscategorie 12-17.

Ik hoop dat het tempo begin september weer op gaat lopen als de vakantieperiode is afgelopen. Zo niet, dan valt de vaccinatiegraad mij toch wat tegen. Spanje, Portugal, Ierland, Denemarken, Verenigd Koninkrijk en Noorwegen zijn ons dan allemaal voorbij wat betreft vaccinatiegraad bij volwassenen. Ook Frankrijk is ons al voorbij, maar daar is natuurlijk een semi-vaccinatieplicht en daardoor is de situatie niet helemaal vergelijkbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Laguna schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:34:
[...]

Wat is voldoende vaccinatiegraad? Dan kan je zeggen wanneer de zorg niet langer overbelast dreigt te worden, maar die garantie ga je toch niet krijgen. Vergeet dus maar dat er 20 september of 1 november wat gaat wijzigen. Met het pad dat men nu volgt is de kans groter dat we meer dan minder maatregelen gaan krijgen. Immers we moeten koste wat kost de kwetsbaren en de mensen met ernstig overgewicht beschermen.
Tja, en met die instelling komen we er dus nooit van af. Het is dan maar hopen dat de Delta-variant het 'eindpunt' gaat worden van de mutaties, als er straks ineens weer een andere mutatie de overhand gaat krijgen dan begint het kringetje voor 2022 weer van voren af aan. Hoe lang willen we daar mee door blijven gaan in plaats van te zeggen 'fuck dit virus, het leven is belangrijker'?

Het probleem is dat dat vooral een ethische kwestie is, en iets waar een demissionair kabinet écht geen besluiten over moet mogen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Hmm het is mooi dat heel Nederland nu een brief krijgt om zelftesten te bestellen.
Maar blijkbaar is er niet over nagedacht dat er dan best wel wat mensen naar die site gaan (zelftestbestellen.nl) ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ze een gateway er voor hebben gezet zodat de site niet overbelast raakt.

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03:29
Laguna schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:34:
[...]

Dit is weer te simpel.
.
We sturen op zorgcapaciteit, zolang deze niet in gevaar komt zal men blijven versoepelen. En als deze wél in gevaar komt, zijn het niet alleen de kwetsbaren/mensen met overgewicht die we beschermen, maar doe je dat voor iedereen die een ziekenhuisbed nodig heeft.

Ik ben het met je eens dat er een gerede kans is dat we 1 november nog niet van de ellende af zijn. Maar zolang er (enige) ruimte is in de ziekenhuizen zal men de maatregelen zo soepel mogelijk houden.

Als de vaccinaties niet genoeg helpen zitten we dus nog in de ellende. Maar die ellende is niet veroorzaakt door het beleid. Dat is de ellende van een pandemie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Señor Sjon schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:26:
[...]
Je dacht dat je er met twee prikken vanaf was? Dit gaat nog wel door tot ten minste voorjaar 2022. De boel losgooien bij start griepseizoen? Dat gelooft toch echt niemand? Straks mag iedereen voor elk uitje naar de teststraat.
Vooralsnog ben ik er inderdaad vanaf met 2 prikken. Het kan dat dit nog veranderd in de toekomst, maar voor nu ben ik klaar en handel ik daar ook naar. Zullen we ons bij de feiten houden en niet naar de complothoek wandelen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Drardollan schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:46:
[...]

Vooralsnog ben ik er inderdaad vanaf met 2 prikken. Het kan dat dit nog veranderd in de toekomst, maar voor nu ben ik klaar en handel ik daar ook naar. Zullen we ons bij de feiten houden en niet naar de complothoek wandelen?
Tussen complot en realiteit zit ongeveer 6 maanden de laatste jaren. ;) :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MarcoC
De associatie tussen 3e prik en complot begrijp ik niet. Het was nog niet bekend of een 3e prik echt nodig is. Zo niet dan niet, zo wel, dan wel. Wat maakt het uit? Wat heeft dat met complot te maken? Bizarre framing van een derde prik elke keer. Er zijn zoveel vaccins die meerdere doses nodig hebben.

En stel dat er elk jaar een prik nodig is. Wederom: so what?

[ Voor 9% gewijzigd door MarcoC op 16-08-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MarcoC schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:48:
De associatie tussen 3e prik en complot begrijp ik niet. Het was nog niet bekend of een 3e prik echt nodig is. Zo niet dan niet, zo wel, dan wel. Wat maakt het uit? Wat heeft dat met complot te maken? Bizarre framing van een derde prik elke keer. Er zijn zoveel vaccins die meerdere doses nodig hebben.
Ik begrijp dan weer niet zo goed dat mensen niet lezen voor ze iets typen.

Wie heeft het hierboven over de 3e prik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Drardollan schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:49:
[...]

Ik begrijp dan weer niet zo goed dat mensen niet lezen voor ze iets typen.

Wie heeft het hierboven over de 3e prik?
Lees eens even terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Gedaan. Het ging over "testen tot voorjaar 2022". Nergens over een 3e prik.

Maar mijn mening over de 3e prik staat wel iets eerder in het topic en in het kort: belachelijk en decadent. Eerst uitzoeken of het nodig is en eerst arme landen nu vaccineren. Helemaal 0,0 met complotten te maken maar met gezond verstand.

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 16-08-2021 13:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-09 19:08
Señor Sjon schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:46:
[...]

Tussen complot en realiteit zit ongeveer 6 maanden de laatste jaren. ;) :P
Nounou, als de complotten zo profetisch waren, dan zaten zouden er toch wel wat meer kinderen vermist moeten zijn door pedofilistische regimes. Ook zou de avondklok alleen maar worden uitgesteld en nooit meer weggaan, de mondkapjes zouden nooit meer weg gaan, we zouden nooit meer naar het terras kunnen. Het is allemaal onwaar gebleken.

Ook doet mijn 5G het nog prima, trek ik geen bestek aan na mijn vaccinatie. Ik wordt alleen een beetje kaal, maar dat proces is al een tijdje onderweg.

Dat er beslissingen zijn genomen waarvan je achteraf zegt, misschien hadden we beter zus of zo, maar dat zijn wat mij betreft nuances. We hebben in NL (zeker ten opzichte van de landen om ons heen) heel beperkte maatregelen, met een R=1.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
dangerousp schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:59:
[...]

Nounou, als de complotten zo profetisch waren, dan zaten zouden er toch wel wat meer kinderen vermist moeten zijn door pedofilistische regimes. Ook zou de avondklok alleen maar worden uitgesteld en nooit meer weggaan, de mondkapjes zouden nooit meer weg gaan, we zouden nooit meer naar het terras kunnen. Het is allemaal onwaar gebleken.

Ook doet mijn 5G het nog prima, trek ik geen bestek aan na mijn vaccinatie. Ik wordt alleen een beetje kaal, maar dat proces is al een tijdje onderweg.

Dat er beslissingen zijn genomen waarvan je achteraf zegt, misschien hadden we beter zus of zo, maar dat zijn wat mij betreft nuances. We hebben in NL (zeker ten opzichte van de landen om ons heen) heel beperkte maatregelen, met een R=1.
Als je maar genoeg onzin uitkraamt als complotgoeroe dan is er altijd wel iets wat uitkomt. Net als een schot hagel.

Tot op heden is er nog vrijwel niets uitgekomen van de complotdenkers, hoe graag ze het ook willen. Het enige wat hout sneed was de ventilatie. Al moet gezegd dat het eigenlijk enkel Maurice was die dit vanaf dag 1 riep. Maar die roept ook een miljoen dingen, liefst volledig uit de context, en dan is het niet zo raar dat er eens iets raak is.

Net als dhr. W. E. 1x raak schoot rondom de mondkapjes. Al was dat ook enkel omdat de overheid de wetgeving niet op orde was, dat was het enige waar iets op gewonnen werd.

Overigens lijkt het er nog steeds op dat R<1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
dangerousp schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:59:
[...]

De avondklok zou anders nooit ingevoerd worden (lag zelfs een ondersteunde motie)? Evenals lockdowns, prikpassen, vaccinatiedwang/plicht, etc. En zie waar de 'vrije' wereld langzaam naar toe beweegt. Alles onder het mom van Corona. Vroeger kon nog geen grens dicht voor rovende bendes en nu wordt je gecontroleerd of je vinkjes wel groen zijn bij de grens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09 12:15
Drardollan schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:03:
[...]

Als je maar genoeg onzin uitkraamt als complotgoeroe dan is er altijd wel iets wat uitkomt. Net als een schot hagel.

Tot op heden is er nog vrijwel niets uitgekomen van de complotdenkers, hoe graag ze het ook willen. Het enige wat hout sneed was de ventilatie. Al moet gezegd dat het eigenlijk enkel Maurice was die dit vanaf dag 1 riep. Maar die roept ook een miljoen dingen, liefst volledig uit de context, en dan is het niet zo raar dat er eens iets raak is.

Net als dhr. W. E. 1x raak schoot rondom de mondkapjes. Al was dat ook enkel omdat de overheid de wetgeving niet op orde was, dat was het enige waar iets op gewonnen werd.

Overigens lijkt het er nog steeds op dat R<1.
Hoezo hoort ventilatie bij de complotdenkers ? Het is toch gewoon simpele logica dat (betere) ventilatie helpt tegen een coronavirus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:59:
[...]

Hoezo hoort ventilatie bij de complotdenkers ? Het is toch gewoon simpele logica dat (betere) ventilatie helpt tegen een coronavirus.
Klopt, maar in het begin werd dit vooral door complotdenkers geroepen en niet door de officiële instanties. Dat het de meeste mensen logisch leek, dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9 van de 10 keer word ik in de trein ook niet gecontroleerd op mijn kaartje. Desondanks heb ik altijd een geldig kaartje, omdat het nou eenmaal de regels zijn. Daarnaast lijkt je helemaal te vergeten dat heel veel mensen ook per vliegtuig naar Nederland komen en daar wel streng gecontroleerd wordt op de ingangseisen (omdat dat daar ook makkelijker kan).

Zonder handhaving heb je je ook gewoon aan de regels te houden, of je het er nou mee eens bent of niet. Simpeler kunnen we het niet maken. Deal with it.
bij lage boetes , lage pakkans en discutabele regels ( lijntje op kaart oversteken vereist test, druk winkelcentrum bezoeken in nl niet, geen benadeling van andere mensen of milieu als je zelftestje gedaan bebt) kiezen mensen voor het risico op een boete. Deal with it. Overheid geeft hierin ook een signaal, als het echt zo belangrijk was waren er wel hogere boetes en/of meer controles.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2021 14:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

#Ziekenhuiscijfers Maandag 16-08-2021

Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
703 (stijging van 32)

Kliniek: 504 (stijging van 33)
IC: 199 (daling van 1)

Instroom:
Kliniek: 67 (gisteren: 57)
IC: 10 (gisteren: 13)

Uitstroom:
Kliniek: 34 (gis: 40)
IC: 11 (gis: 11)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vind het heel bijzonder hoe al bijna 2 weken lang de cijfers zo stabiel zijn. Het wordt 'verloren' op de lage uitstroom in de weekenden lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:49
(jarig!)
Señor Sjon schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:08:
Ik vind het heel bijzonder hoe al bijna 2 weken lang de cijfers zo stabiel zijn. Het wordt 'verloren' op de lage uitstroom in de weekenden lijkt wel.
Aantal besmettingen is ook al ruim twee weken stabiel, dus dan krijg je dat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-09 19:08
Señor Sjon schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:52:
[...]

De avondklok zou anders nooit ingevoerd worden (lag zelfs een ondersteunde motie)? Evenals lockdowns, prikpassen, vaccinatiedwang/plicht, etc. En zie waar de 'vrije' wereld langzaam naar toe beweegt. Alles onder het mom van Corona. Vroeger kon nog geen grens dicht voor rovende bendes en nu wordt je gecontroleerd of je vinkjes wel groen zijn bij de grens.
Avondklok is weg
Lockdown is weg
Er is geen vaccinatieplicht
Zonder vaccinatie kun je exact evenveel in Nederland als met vaccinatie. Wellicht met een test, maar je wordt geen strobreed in de weg gelegen als je niet vaccineert.

Een *tijdelijke* maatregel voor de algemene volksgezondheid, hoeft niet per se de totale vrijheid in de weg te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Señor Sjon schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:52:
[...]

Ik heb daarin vooral vaak gezien dat er gezegd werd: "er daar voorlopig geen aanleiding voor is". Dat is iets anders dan nooit. Want op die tour kan je naar beide kanten met modder blijven gooien.

Je bent trouwens iets te laat voor de discussie over de controle bij de grens :+. Die is net gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
[...]
Kan jij toelichten waarom die groep volgens jou wel een risico is?
Als je de laatste adviesbrief van het OMT leest zie je dat ze daar ook gewoon in de berekeningen van immune/niet-immune personen zowel de gevaccineerden als degenen die als met het virus besmet zijn geweest meenemen als immune personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
MarcoC schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:27:
[...]

Er is ook een RIVM-studie die poogt representatief te zijn voor de bevolking. De laatste resultaten zijn echter van februari.

https://www.rivm.nl/pienter-corona-studie/resultaten
In het advies van het 123e en 124e OMT wordt al wel verwezen naar een vijfde bemonstering van 14 juni tot 19 juli, maar daar zijn de resultaten nog niet los van gepubliceerd.
Pagina: 1 ... 83 ... 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).