Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Nee live optredens zijn ook niet toegestaan.arbraxas schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:30:
@Stoney3K
[...]
Uit het AD. Geen schermen. Verder lees ik niets. Dus blijkbaar mag je wel live naar een band kijken, maar niet naar een video ervan.
/f/image/aN3nO0tBmbeoIE9nRKgCIo11.png?f=fotoalbum_large)
GGD's:onderwijs gaat te vroeg open
Bij de persco werd die keuze voor eind augustus o.a. toegelicht in het kader van vaccinatie en daarin kwam o.a. het volgende ter sprake:
Maar dit soort 'jammer dan' redenaties doen er uiteraard wat betreft de verspreiding naar oudere generaties niet toe, want die gaat vrolijk veel uitgebreider plaatsvinden als er meer besmettingen kunnen plaatsvinden door een lagere vaccinatiegraad eind augustus vs. een maand later (die ik vermoed de GGD en het OMT expliciet hoger hebben ingeschat voor dat moment en daarom daarop uitkwamen).(…) even er vanuit gaan dat je niet gebruik hoef te maken van ondersteuningsmogelijkheid, en dan nog twee weken wachttijd, dan ben je echt in augustus klaar, eind augustus ben je klaar. Je kunt ook iets anders redeneren. Je kunt ook zeggen ‘ja, maar niet iedereen heeft dat gedaan, want sommigen zijn eerst op vakantie gegaan’ en ja dus je ziet die vaccinatiegraad steeds onder die groep nog wel wat oplopen, ook de komende weken. Dus had je daar dan niet op moeten wachten en moet je dan toch de 20e kiezen voor de opening van het schooljaar. Nee, zeggen wij, want je hebt wel de kans gehad. Als je gewoon gelijk je telefoon had gepakt en je had een afspraak gemaakt heb je gewoon de kans gehad. En je kunt niet die mensen die de kans hebben gepakt toen ze hem ook kregen laten wachten op de mensen die de kans niet pakten toen ze hem wel kregen. En dat is precies het soort afweging waar we naartoe gaan de komende tijd (…)
Dus wat zeggen ze nu eigenlijk? Begrijpt dit kabinet wel iets van exponentiële groei? Hoe kunnen ze nu eigenhandig die tijd inkorten als hun adviesorgaan dat niet zo adviseert met bovenstaande argumentatie?
Ik ben ondertussen steeds benieuwder naar het OMT advies geworden en hoe daar de opening van het higer onderwijs wordt toegelicht.
https://www.rijksoverheid...de-jonge-13-augustus-2021
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Toch fijn? Alsof het een keuze is om dat niet te benoemen omdat er wel of niet iets moet worden gedaan?Wolly schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:06:
Toch fijn dat het Long covid argument niet weer van stal gehaald hoefde te worden tijdens de persconferentie. (…)
Ik weet niet goed of je reactie nu serieus is of dat er een smiley mist. Meen je dit echt?(…) Blijkbaar is dat spontaan opgelost of sloeg het niet echt aan bij het publiek.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Die lui in de skybox stemmen VVD, de lui in de kroeg stemmen PvdA en SP.Rebel-Rebel schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:12:
Dus de skybox in het stadion gevuld met 30 mensen waar ook nog 6 tv schermen hangen, alcohol rijkelijk vloeit, niemand zit en 1.5m afstand houd mag en het café 500m verderop waar de capaciteit 25 personen is mag niets aan entertainment, etc. moet iedereen zitten, 1.5m afstand…zo niet staan de boa’s zo op dd stoep. You get the point, of niet…zeg het maar
[ Voor 29% gewijzigd door CyberMania op 13-08-2021 23:17 ]
Ik had gedacht dat een /s smiley overbodig zou zijnNumber10 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:09:
[...]
Toch fijn? Alsof het een keuze is om dat niet te benoemen omdat er wel of niet iets moet worden gedaan?
[...]
Ik weet niet goed of je reactie nu serieus is of dat er een smiley mist. Meen je dit echt?
Vorige keer was het long covid dit, long covid dat en nu heb ik het hele woord niet gehoord. Was het dan een gelegenheidsargument? Wat is anders de reden dat het nu niet meer genoemd wordt?
Ach ja.Number10 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:09:
[...]
Toch fijn? Alsof het een keuze is om dat niet te benoemen omdat er wel of niet iets moet worden gedaan?
[...]
Ik weet niet goed of je reactie nu serieus is of dat er een smiley mist. Meen je dit echt?
En als long covid wel was genoemd was het weer ‘angst aanjagen’ geweest.
Sommigen zoeken gewoon wat om te klagen en te ventileren
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Wat ze zeggen komt neer op:Number10 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:07:
Dus wat zeggen ze nu eigenlijk? (…) Hoe kunnen ze nu eigenhandig die tijd inkorten als hun adviesorgaan dat niet zo adviseert met bovenstaande argumentatie?
* We vinden het héél belangrijk dat scholen normaal open kunnen.
* We vinden het ook heel belangrijk dat iedereen zichzelf heeft kunnen beschermen, en we menen dat daar 30 augustus voldoende aan voldaan is
* We vinden het belang van anderen die ziek worden door een iets grotere verspreiding van COVID door versnelde normalisering kleiner dan het belang van studenten om normaal onderwijs te krijgen.
En dat laatste is meteen een deel van het antwoord op je tweede vraag; het perspectief van het kabinet is anders dan dat van het OMT. Het OMT zal meer accent leggen richting het managen van de outbreak en beperken van gezondheidsschade en dergelijke, terwijl het kabinet meer factoren meeneemt en ook politiek bedrijft en keuzes ook langs de lat van haar eigen waardensysteem legt.
Het blijft een forum en daar is het zonder lichaamstaal niet altijd even duidelijkWolly schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:15:
[...]
Ik had gedacht dat een /s smiley overbodig zou zijn(…)
En dat is dus heel raar. Het ene moment wel en het andere moment niet. Maar ook de journalisten hebben er volgens mij geen vragen over gesteld. Ook raar, maar past vrees ik bij het wensdenken van veel Nederlanders inclusief Kamerleden vrees ik. Gewoon doen alsof het er niet is en dan zien we later wel weer.(…) Vorige keer was het long covid dit, long covid dat en nu heb ik het hele woord niet gehoord. (…)
Iets gehoord over het aantal overledenen dit keer? Weer niet.
Het was de vorige keer evident een gelegendheidsargument, maar daarmee hebben ze (gelukkig) expliciet erkent dat er (overigens wereldwijd) een tweede probleem bestaat naast de opnames en sterfte. Wat dat voor de toekomst precies betekent weet niemand en hopelijk zijn die klachten tijdelijk of te verhelpen, maar daarom zouden ze veel meer voorzichtigheid moeten betrachten wat mij betreft. Door het weg te laten 'hoeft' dat niet. En geen journalist die daar iets van vindt blijkbaar (of ik lees er overheen).(…) Was het dan een gelegenheidsargument? Wat is anders de reden dat het nu niet meer genoemd wordt?
Maar zo werkt dat toch niet? Dat het ook nog werd beargumenteerd vanuit een individualistisch perspectief zegt mij meer dan genoeg. Als er een significant verschil is in de vaccinatiegraad tussen die twee datums (dat weet ik dus ook niet uiteraard), dan kan dat voor de uitkomsten extreem uitmaken gezien het effect van exponentiële groei.eamelink schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:28:
[...]
En dat laatste is meteen een deel van het antwoord op je tweede vraag; het perspectief van het kabinet is anders dan dat van het OMT. Het OMT zal meer accent leggen richting het managen van de outbreak en beperken van gezondheidsschade en dergelijke, terwijl het kabinet meer factoren meeneemt en ook politiek bedrijft en keuzes ook langs de lat van haar eigen waardensysteem legt.
Hoe dit soort eigenhandige aanpassingen aan het OMT advies kunnen uitpakken konden we toch wel ervaren eind juni toen de 24 uur geldigheid ook even werd 'opgerekt' tot 40 uur en overigens nu volgens mij nog steeds niet is wat het OMT heeft geadviseerd.
Al die argumentatie over het belang van deze versoepelingen (die iedereen begrijpt) is allemaal irrelevant als blijkt dat er begin september teveel besmettingen optreden die wellicht beter te controleren waren geweest als men wel het advies van het OMT had gevolgd. Ik ga er dan wel vanuit dat het OMT geen scenario's voor 30 augustus heeft berekend, maar helaas is nog steeds het OMT advies niet gepubliceerd zoals dat consequent en compleet onnodig altijd pas veel later komt.
En wat wordt er vervolgens gedaan? Geen extra maatregelen om de toegenomen onzekerheid te mitigeren maar hetzelfde pakket. Dat is erg onlogisch of je begrijpt als kabinet nog steeds niet hoe groei werkt in deze crisis en dat kleine veranderingen grote effecten kunnen hebben door het momentum van de staart.
Zijn dit jouw woorden of die van het kabinet? Hoezo is het een 'iets grotere verspreiding'? En vooral: in hoeveel opnames, sterfte, uitgestelde zorg en langdurige klachten resulteert dat dan?(…) door een iets grotere verspreidin (…)
Want dat is waar we nooit iets over horen vooraf. Ook niet achteraf trouwens.
Zal mooi zijn als het symbool van de afgelopen anderhalf jaar de prullenbak in kan. De grote vraag is of met 'alle maatregelen' op 1 november ook de testsamenleving sneuvelt. Als je dit leest zou je kunnen denken dat die nog wel in stand gehouden zal worden. Het dreigement dat je moet betalen voor je eigen tests maakt weinig indruk als het maar twee maanden lang er is.
Niet zeiken terwijl we je uitroken.CyberMania schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:15:
Ik ben het er wel mee eens. Juist dankzij iedereen die zich wel heeft laten vaccineren, kan er nu weer wat versoepeld worden. Als niemand nog gevaccineerd zou zijn was er nauwelijks versoepeling mogelijk. Hoe zeer het ook een eigen keuze is, mogen de niet-gevaccineerden wel wat dankbaarder zijn. In plaats van steeds meer te klagen hoe erg alles wel niet is.
Even keihard gezegd (en misschien niet erg realistisch), aangezien we dan nu maar weer eens bewust de reguliere en geplande zorg voor laten gaan, is er voor de ongevaccineerden geen plek. Het afgelopen jaar is het andersom geweest, en werd de geplande zorg uitgesteld.gekkie schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:32:
[...]
Nouja laat ze het maar uitzoeken werkt maar matig, gezien de quote van je hier onder.
Uiteindelijk gaan / blijven ze toch dingen doen desnoods met elkaar en eindigt een deel toch in het ziekenhuis (en ze dat laatste ontzeggen is nog een stukje lastiger). Wat dat betreft hebben ze nog steeds "goede" kaarten om de rest nog een tijdje gegijzeld te houden met hun gezemel.
[...]
Dan geven we die nu voorrang en heeft de ongevaccineerde helaas als antwoord "ja, sorry, we zitten vol want we zijn de reguliere zorg aan het inhalen. Na alle vaccins verwachtten we niet zo veel meer qua corona. Oh... u bent niet gevaccineerd.. . Tja, daar zult u nu wel spijt van hebben dan hé"
Waarmee ze het vuur aanwakkeren om een tweedeling in de samenleving te realiseren.
[ Voor 24% gewijzigd door Laguna op 14-08-2021 00:37 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Als dat de groep is die de ziekenhuisbedden bezet houdt, prima.Laguna schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:24:
Ze hebben met deze persconferentie weer een nieuwe zondebok gepresenteerd, vorige keer waren het de jongeren, nu zijn het de ongevaccineerden.
Soccer98 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:14:
[...]
Nou, De Jonge legt net uit waarom je gelijk hebt in deze. Dus ik pak mijn verlies wat betreft de discussie. Ik betwijfel of de 1,8 miljoen niet beschermde mensen écht de zorg kunnen laten vallen, maar ik kan dit alleen baseren op de onderbuik bij deze. Dat is uiteraard niet handig in een discussie.
Lastig te zeggen, maar ik durf wel stellen dat die 1,8 miljoen ongevaccineerde mensen niet simultaan besmet zullen raken. Daarbij worden ze ook voor een deel beschermd door groepsimmuniteit, niet elke gevaccineerde hoeft het virus door te geven. Komt ook nog eens bij dat niet elke besmetting voor een ziekenhuisopname hoeft te zorgen. Dus misschien valt het wel mee met die ongevaccineerde mensen.Empathy schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:36:
[...]
Als dat de groep is die de ziekenhuisbedden bezet houdt, prima.
[ Voor 11% gewijzigd door XWB op 14-08-2021 00:43 ]
Het stuk perspectief lijkt steeds meer te verdwijnen. Natuurlijk moeten we hoofdzakelijk blijven sturen op basis van feiten. Maar is er op basis van andere landen (de UK, of buurlanden) aan te nemen dat de zorg straks overspoeld raakt wanneer we de maatregelen loslaten? Volgens mij zijn we als samenleving aardig beschermd.stylezzz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:43:
[...]
Je kunt niet wachten tot diederik gommers met een zwarte vlag uit het erasmus hangt. Dan ben je gewoonweg te laat.... het is echt een kwestie van voorzichtig gas geven en hopen dat het lijntje niet breekt. Maar goed, ik ben in ieder geval blij dat de boel weer wat versoepelt word.... Ik heb ook niks aan het open gaan van het hoger onderwijs, maar snap best dat dit voor veel studenten donders belangrijk is.
Dat is de vraag, de helft die op de IC beland heeft ernstig overgewicht, maar of die gevaccineerd zijn of niet en hoe daar de verhouding ligt is niet publiekelijk inzichtelijk. De andere helft is een mengelmoes van de samenleving, maar over het geheel is tweederde op de IC 50+. Er worden echter weinig cijfers naar buiten gebracht van de vaccinatiestatus van nieuwe opnames, tevens worden die selectief naar buiten gebracht om de vaccinatiecampagne niet te ondermijnen. Net als het beleid om gevaccineerden niet te testen voor toegang, ook al kan je er mogelijk besmettingen mee voorkomen.Empathy schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:36:
[...]
Als dat de groep is die de ziekenhuisbedden bezet houdt, prima.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik kan me in het eerste vinden, maar dat men het selectief naar buiten brengt is mij nieuw. Heb je daar een bron voor?Laguna schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 01:06:
Er worden echter weinig cijfers naar buiten gebracht van de vaccinatiestatus van nieuwe opnames, tevens worden die selectief naar buiten gebracht om de vaccinatiecampagne niet te ondermijnen.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
De Twitter van HdJ.DevWouter schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 01:11:
[...]
Ik kan me in het eerste vinden, maar dat men het selectief naar buiten brengt is mij nieuw. Heb je daar een bron voor?
Niemand weet wat perspectief is, dat is ook voor iedereen anders.Cafe eigenaren en discotheek eigenaren delen bijvoorbeeld niet hetzelfde perspectief.Fuujii schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:59:
[...]
Het stuk perspectief lijkt steeds meer te verdwijnen. Natuurlijk moeten we hoofdzakelijk blijven sturen op basis van feiten. Maar is er op basis van andere landen (de UK, of buurlanden) aan te nemen dat de zorg straks overspoeld raakt wanneer we de maatregelen loslaten? Volgens mij zijn we als samenleving aardig beschermd.
En zouden we het op de genoemde datum alles los laten dan raken volgens sommige experts (betrouwbare bron bij op1, maar ik wil die nog dubbelchecken gezien ik half luisterde) de ziekenhuizen weer overspoeld als men de patienten niet over het land kan verdelen (nogmaals: ik wil nog een paar andere experts horen).
Maar "aardig beschermd", is afhankelijk van hoe je het defineert "aardig" dichtbij
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Ik weet niet of je al weer eens een keer een terrasje hebt gepakt ofzo, of een restaurant, maar die 1,5 meter is allang overboord en wordt niet op gehandhaafd.CMD-Snake schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:15:
'Anderhalvemetermaatregel implodeerde al, maar afschaffen is symbolisch belangrijk'
Zal mooi zijn als het symbool van de afgelopen anderhalf jaar de prullenbak in kan.
Hmm...
Als ik zijn Twitter doorlees dan is het eerder dat hij een samenvatting geeft van zijn primaire bron: https://www.rivm.nl/nieuw...al-positieve-coronatesten
Ik zie niet echt in hoe dit selectief zou zijn. En gezien zijn rol en taak zou ik niet eens compleet vreemd vinden. Dat gezegd te hebben mis ik hard bewijs.
Persoonlijk baal ik er meer van dat de gegevens van het onderzoek niet terug kan vinden.
Zoiets willen beslissen lijkt makkeliik, vervelende is dat het probleem van die keuze in de praktijk als nog in feite weer bij hulpverleners terecht komt in de dagelijkse praktijk.42erik schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:19:
[...]
Even keihard gezegd (en misschien niet erg realistisch), aangezien we dan nu maar weer eens bewust de reguliere en geplande zorg voor laten gaan, is er voor de ongevaccineerden geen plek. Het afgelopen jaar is het andersom geweest, en werd de geplande zorg uitgesteld.
Dan geven we die nu voorrang en heeft de ongevaccineerde helaas als antwoord "ja, sorry, we zitten vol want we zijn de reguliere zorg aan het inhalen. Na alle vaccins verwachtten we niet zo veel meer qua corona. Oh... u bent niet gevaccineerd.. . Tja, daar zult u nu wel spijt van hebben dan hé"
Voor het gemak vergeet je even een hele groep mensen die niet geplande zorg nodig hebben omdat ze iets is overkomen? Zoals mijn moeder met een lichte beroerte vorig jaar Pasen? Mijn schoonmoeder met hartfalen een paar maanden geleden? De onbekende die tijdens het klussen van de trap valt, de onbekende die bij een verkeersongeluk betrokken is geraakt?42erik schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:19:
[...]
Even keihard gezegd (en misschien niet erg realistisch), aangezien we dan nu maar weer eens bewust de reguliere en geplande zorg voor laten gaan, is er voor de ongevaccineerden geen plek. Het afgelopen jaar is het andersom geweest, en werd de geplande zorg uitgesteld.
Of gaan we die op basis van vaccinatie status wegsturen danwel doorlaten bij de ingang? Zoals je zelf gelukkig al zei, niet erg realistisch.
Buiten is anders dan binnensig69 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 01:33:
[...]
Ik weet niet of je al weer eens een keer een terrasje hebt gepakt ofzo, of een restaurant, maar die 1,5 meter is allang overboord en wordt niet op gehandhaafd.
Waar ook vrijwel geen cijfers over zijn is in hoeveel mensen op de IC zijn besmet door mensen met een perfect BMI die zonder enige symptomen hun besmetting ondergaan. Die geen enkele reden zien om afstand te houden want ze voelen zich uitstekend.Laguna schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 01:06:
[...]
Dat is de vraag, de helft die op de IC beland heeft ernstig overgewicht, maar of die gevaccineerd zijn of niet en hoe daar de verhouding ligt is niet publiekelijk inzichtelijk. De andere helft is een mengelmoes van de samenleving, maar over het geheel is tweederde op de IC 50+. Er worden echter weinig cijfers naar buiten gebracht van de vaccinatiestatus van nieuwe opnames, tevens worden die selectief naar buiten gebracht om de vaccinatiecampagne niet te ondermijnen. Net als het beleid om gevaccineerden niet te testen voor toegang, ook al kan je er mogelijk besmettingen mee voorkomen.
*knip* geen generalisaties, zeker niet op deze manier
[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 14-08-2021 09:15 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Het vervelende is dat je die ook met een sleepnet van testen er niet uit haalt, want de coronatesten zijn voor mensen zonder symptomen niet betrouwbaar genoeg.IJzerlijm schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:25:
[...]
Waar ook vrijwel geen cijfers over zijn is in hoeveel mensen op de IC zijn besmet door mensen met een perfect BMI die zonder enige symptomen hun besmetting ondergaan. Die geen enkele reden zien om afstand te houden want ze voelen zich uitstekend.
Dan word je dus toch gewoon ziek? Die toevoeging van ziekenhuis/dood heb ik niet zo gehoord. Laten we hopen dat het bij dat snotteren blijft voor die groep en dat ze niet erger ziek worden.CMD-Snake schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:16:
[...]
Het wordt nogal als een zekerheid neergezet. Geen vaccin is ziek worden, naar het ziekenhuis moeten en dood gaan. Geen andere opties mogelijk. Zo dramatisch hoeft het ook niet te zijn, Nederland telt nu ook geen honderdduizenden doden voor corona. Dikke kans dat genoeg van die groep snottert en daarna weer prima is.
[..]
En dat laatste heb je dus zeker zelf invloed op, maar dat pleidooi ken je denk ik al wel
Dat is voor het grootste deel dezelfde groep. En men slikt het voor zoete koek. Waar gemiddeld politiek correct nederland even overheen kijkt is dat die groep ongevaccineerden dus de koters zijn van 16 jaar en jonger.Laguna schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:24:
Ze hebben met deze persconferentie weer een nieuwe zondebok gepresenteerd, vorige keer waren het de jongeren, nu zijn het de ongevaccineerden.
Waarmee ze het vuur aanwakkeren om een tweedeling in de samenleving te realiseren.
Je hoeft alleen maar te kijken naar de persconferentie om te zien dat ook Den Haag dat donders goed weet. Pijlen zijn gericht op 16 minners.
Alleen communiceert het natuurlijk heel beroerd om te zeggen dat het de kinderen hun schuld is dat de nachtclubs nog even dicht blijven. Dus gaan we met termen gooien als "ongevacinneerden".
Dat de prikbussen wel bij het VMBO, maar niet bij de universiteiten worden geparkeerd is echt geen toeval.
Als je een zondebok zoekt voor het op slot houden van Nederland hoef je niet verder te kijken als Den Haag en RIVM. Dat is wat Nederland bestuurd.
[ Voor 12% gewijzigd door arbraxas op 14-08-2021 08:59 ]
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
*knip* geen generalisaties of hele groepen over één kam scherenIJzerlijm schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:25:
[...]
Waar ook vrijwel geen cijfers over zijn is in hoeveel mensen op de IC zijn besmet door mensen met een perfect BMI die zonder enige symptomen hun besmetting ondergaan. Die geen enkele reden zien om afstand te houden want ze voelen zich uitstekend.
*knip*
[ Voor 29% gewijzigd door ZieMaar! op 14-08-2021 09:16 ]
En dat was dus niet de maatstaaf. Dat was het beheersbaar houden van de druk op de gezondheidszorg. Toen die vlieger niet opging werd de lat ineens het aantal besmettingen en nu is de lat de vaccinatiegraad. benieuwd wat de lat word bij de volgende persco. Geloofwaardiger word het in elk geval niet.ZieMaar! schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:41:
[...]
Dan word je dus toch gewoon ziek? Die toevoeging van ziekenhuis/dood heb ik niet zo gehoord. Laten we hopen dat het hij dat snotteren blijft voor die groep en dat ze niet erger ziek worden.
En dat laatste heb je dus zeker zelf invloed op, maar dat pleidooi ken je denk ik al wel.
*knip* geef me even de tijd
[ Voor 26% gewijzigd door ZieMaar! op 14-08-2021 09:17 ]
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Mijn reactie ging over de opmerking van Rutte; als je je niet vaccineert, dan word je ziek. Volgens mij is dat geen gekke stellingname. Ik (en ik denk iedereen) snapt best dat vaccineren niet betekent dat je dan niet ziek wordt.arbraxas schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:12:
[...]
En dat was dus niet de maatstaaf. Dat was het beheersbaar houden van de druk op de gezondheidszorg. Toen die vlieger niet opging werd de lat ineens het aantal besmettingen en nu is de lat de vaccinatiegraad. benieuwd wat de lat word bij de volgende persco. Geloofwaardiger word het in elk geval niet.
*knip* geef me even de tijd
Over hoe ziek ging het toch niet in de persconferentie? Ik heb hem uitgezet toen de vragen van de journalisten kwamen, misschien heb ik daar iets gemist…volgens mij opende de persconferentie met het doel: kwetsbaren beschermen en de zorg op de druk beheersbaar houden.
Ik denk dat we op moeten passen om niet twee discussies door elkaar te laten lopen
[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 14-08-2021 09:20 ]
Dat staat inmiddels los van vaccinatiestatus.IJzerlijm schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:25:
[...]
[mbr]*knip* geen generalisaties, zeker niet op deze manier[/]
Ik was vooral verbaasd dat een meerdaags evenement als de formule 1, waar dagelijks 70000!!!!! mensen komen lekker door kan gaan. Maar een feestje met 1000 man ho maar....Yaksa schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:23:
De regels voor versoepelen zoals ze dus niet bedoeld zijn: Een voetbalstadion mag voor 2/3 gevuld zijn, dat doen ze in Rotterdam door gewoon het stadion voor 1/3 af te sluiten voor publiek.
Getalsmatig klopt dat natuurlijk wel, maar ja, het publiek een beetje slim verdelen ziet er toch anders uit.
Bron:
Ik zoek niet heel snel dubbele agenda's achter punten maar dit zet wel bepaalde vraagtekens....
Waarom niet bijv eisen dat men gevaccineerd is. Of desnoods een extra (gratis) test doen. Of ongevaccineerde nog een extra sneltest bij de ingang laten doen. Waarvoor is dit allemaal opgezet....
Je kan niet door blijven gaan met het betuttelen. Geloof me, ik ben groot voorstander van vaccinaties, controles etc en weet ik veel wat. Maar op een gegeven moment is het ook wel ff klaar. Iedereen heeft de kans gehad (ook de jeugd). Ik zeg niet gooi alles maar compleet open maar er zit echt nog een heleboel tussen dicht tot minimaal 1 nov (en wie houden we voor de gek, dat gaat nog wel langer dicht zijn) en alles los laten.
Als je 16 minner bent mag je niet eens de kroeg in en vaak al helemaal niet naar een festivalarbraxas schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:57:
Dat is voor het grootste deel dezelfde groep. En men slikt het voor zoete koek. Waar gemiddeld politiek correct nederland even overheen kijkt is dat die groep ongevaccineerden dus de koters zijn van 16 jaar en jonger.
Je hoeft alleen maar te kijken naar de persconferentie om te zien dat ook Den Haag dat donders goed weet. Pijlen zijn gericht op 16 minners.
Alleen communiceert het natuurlijk heel beroerd om te zeggen dat het de kinderen hun schuld is dat de nachtclubs nog even dicht blijven. Dus gaan we met termen gooien als "ongevacinneerden".
[ Voor 54% gewijzigd door thewizard2006 op 14-08-2021 09:38 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Dat laatste vooral. Dit beleid is toch niet meer te verdedigen. Jongeren beinvloeden om zich te laten vaccineren is bizar. Eerst de belofte dat er een festivalzomer zou zijn en nu de jongeren de schuld geven.arbraxas schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:57:
[...]
Dat is voor het grootste deel dezelfde groep. En men slikt het voor zoete koek. Waar gemiddeld politiek correct nederland even overheen kijkt is dat die groep ongevaccineerden dus de koters zijn van 16 jaar en jonger.
Dat de prikbussen wel bij het VMBO, maar niet bij de universiteiten worden geparkeerd is echt geen toeval.
Als je een zondebok zoekt voor het op slot houden van Nederland hoef je niet verder te kijken als Den Haag en RIVM. Dat is wat Nederland bestuurd.
Ik mis maar weer eens de gevaarzetting. Alle ouderen hebben hun prikken gehad, alle kwetsbaren: Wat is het hele probleem nu?
Die zero covid strategie slaat natuurlijk nergens op. Elk weldenkend mens weet dat het een utopie is.
En vanaf 20 september moet je overal je QR-code tonen en betalen voor testen: Hoezo geen vaccinatie drang?
Ik vind het met de dag gekker worden en onverdedigbaar. Ik ben al een tijdje van de stelling dat men in Den Haag de connectie met de realiteit helemaal verloren is.
Laat het duidelijk zijn: Ik ga niet mee in complotten over dubbele agenda’s, WEF, etc. Ik blijf bij een zelf gecreëerde angstcultuur en daarmee drang naar zero covid.
Als ik zaterdag op reis ga, kan ik met de zelfde qr (negatieve antigen test), vrijdagavond een evenement bezoeken?
De scanner ziet toch geen verschil als ik het goed begrijp.
Mijn woonplaats heeft wel een gratis op reis test locatie, maar de dichtsbijzijnde voor evenementen testlocatie is een uur met het openbaar vervoer hier vandaan.
(Heb me zo netjes gedragen, dat ik nog nooit getest ben. En mijn vaccinatie QR komt net 2 dagen te laat🙈)
Ja, het is een generieke QR code.Kasper schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:26:
Even voor mijn eigen geruststelling een vraag..
Als ik zaterdag op reis ga, kan ik met de zelfde qr (negatieve antigen test), vrijdagavond een evenement bezoeken?
De scanner ziet toch geen verschil als ik het goed begrijp.
Mijn woonplaats heeft wel een gratis op reis test locatie, maar de dichtsbijzijnde voor evenementen testlocatie is een uur met het openbaar vervoer hier vandaan.
(Heb me zo netjes gedragen, dat ik nog nooit getest ben. En mijn vaccinatie QR komt net 2 dagen te laat🙈)
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dan stel ik voor om alle rokers en mensen met overgewicht ook te weigeren, die hebben al veel langer de tijd gehad om daar iets aan te doen,42erik schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:19:
[...]
“sorry we wisten al vanaf het begin dat je met overgewicht een hogere kans had op complicaties, had je in de tussentijd niet kunnen gaan sporten?”
Maar ja dat kan je niet maken, waarom ongevaccineerden dan wel weigeren? 25% van de ziekenhuis opnames is gevaccineerd, dat is een behoorlijk hoog aantal. Het is dus geen garantie dat je niet op de IC beland met een prik.
Zolang neergeschoten criminelen nog behandeld worden in het ziekenhuis kun je ongevaccineerden niet weigeren, dat is gewoon onethisch.
Helaas polariseert alles als de pest. Al helemaal door covid. Of je bent “goed”, of je bent “slecht”. Het is altijd een soort van slechte kant framen. Want oh, dat werkt zo lekker. De schuld ligt nooit bij de politiek, maar altijd bij een andere groep. Dat een Hugo een groep uitmaakt voor wappies, dat helpt totaal niet mee natuurlijk. Juist door dit soort taferelen verliezen mensen hun vertrouwen.Snow_King schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:26:
[...]
Dat laatste vooral. Dit beleid is toch niet meer te verdedigen. Jongeren beinvloeden om zich te laten vaccineren is bizar. Eerst de belofte dat er een festivalzomer zou zijn en nu de jongeren de schuld geven.
Ik mis maar weer eens de gevaarzetting. Alle ouderen hebben hun prikken gehad, alle kwetsbaren: Wat is het hele probleem nu?
Die zero covid strategie slaat natuurlijk nergens op. Elk weldenkend mens weet dat het een utopie is.
En vanaf 20 september moet je overal je QR-code tonen en betalen voor testen: Hoezo geen vaccinatie drang?
Ik vind het met de dag gekker worden en onverdedigbaar. Ik ben al een tijdje van de stelling dat men in Den Haag de connectie met de realiteit helemaal verloren is.
Laat het duidelijk zijn: Ik ga niet mee in complotten over dubbele agenda’s, WEF, etc. Ik blijf bij een zelf gecreëerde angstcultuur en daarmee drang naar zero covid.
Alles wordt zo zwart-wit gepresenteerd. Heb je twijfels bij het TvT en/of een verplicht vaccinatie systeem vanwege privacy doeleinden of een tweedeling? Dan ‘zoek je er te veel achter’. Terwijl er echt wel negatieve potentiële gevolgen aan zo’n (blijvend) systeem kunnen zijn, zonder dat het iets te maken heeft met een evil new world order. Het is allemaal enorm complex natuurlijk, met veel verschillende belangen. Juist in een crisis moet je wél kritisch blijven kunnen naar wat er gebeurt.
Zie ook de hele situatie met de oorsprong van het virus: nu lijkt het er toch steeds sterker op dat het uit een lab (per ongeluk) is ontsnapt. Daar zijn steeds meer aanwijzingen voor. Terwijl het in het algemene debat toch vooral werd gezien als een complottheorie. Maar dat kon natuurlijk niemand serieus nemen in het begin, want Trump zei het.
Hetzelfde geldt voor het WEF. Er zijn hele goede redenen om zeer kritisch te zijn bij hun “plannen”. Dat heeft niet zo zeer te maken met een duister complot maar wel met belangen. Maar goed, dat is een compleet andere discussie.
Dit soort situaties schaden het vertrouwen voor mensen in de politiek en democratie. Ik ben het volledig met je eens dat het vooral politieke incompetentie is. Ver weg staan van de realiteit.
Het is makkelijk om daar lacherig over te doen (dat doe ik soms zelf ook) want sommige redenen zijn te zot voor woorden. Maar vaak zijn dit stuk voor stuk mensen die het vertrouwen in de overheid of zelfs samenleving zijn verloren. Vaak op een pijnlijke manier hebben ze pech gehad. Het "systeem" werkt simpelweg niet altijd goed voor iedereen. Al helemaal niet als je pech hebt. De toeslagenaffaire is het perfecte voorbeeld.
Door deze mensen als gekken weg te zetten, of door ze uit te lachen, jaag je ze alleen maar dieper de rabbit hole in. Verder geen kriitek op iemand specifiek, maar wel even een extra toevoeging onder mijn laatst bericht. Dit gebeurt namelijk wel veel in de maatschappij, bij talkshows, op forums en zelfs door onze Hugo.
My point being. Maar die zijn wel de grootste groep in de "ongevaccineerden". Dus effectief worden nu de kinderen als zondebok aangewezen dat die dingen niet opengaan. Terwijl ze echt 0.0 invloed hebben op die zaken.Als je 16 minner bent mag je niet eens de kroeg in en vaak al helemaal niet naar een festival
Dingen waar ze wel komen, zoals voetbalwedstrijden en F1 mogen ze rustig heen. Het zal wel.
Tja, ik werd als wappie weggezet omdat ik het lef had te beweren dat kinderen wel degelijk een factor zijn voor COVID, wat uiteraard in tegenspraak was met onze experts destijds. Nu ben je hetzelfde omdat je mensen erop wijst dat ook het RIVM regelmatig verkeerde aannames doet. Wat COVID me met name heeft laten zien, is dat Nederland voor 95% totaal niet kritisch kan nadenken of zijn.Fuujii schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:11:
Over de polarisatie over covid: er wordt vaak lacherig gedaan over mensen die bij de demonstraties staan. Die bang zijn voor The New World Order, of dat er 5G in een vaccinatie zit.
Het is makkelijk om daar lacherig over te doen (dat doe ik soms zelf ook) want sommige redenen zijn te zot voor woorden. Maar vaak zijn dit stuk voor stuk mensen die het vertrouwen in de overheid of zelfs samenleving zijn verloren. Vaak op een pijnlijke manier hebben ze pech gehad. Het "systeem" werkt simpelweg niet altijd goed voor iedereen. Al helemaal niet als je pech hebt. De toeslagenaffaire is het perfecte voorbeeld.
Door deze mensen als gekken weg te zetten, of door ze uit te lachen, jaag je ze alleen maar dieper de rabbit hole in. Verder geen kriitek op iemand specifiek, maar wel even een extra toevoeging onder mijn laatst bericht. Dit gebeurt namelijk wel veel in de maatschappij, bij talkshows, op forums en zelfs door onze Hugo.
We zitten maar te hakketakken over onze kinderen, maar intussen:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/huisdieren
Het RIVM veegt alvast snel zijn stoep schoon. Dat we maar weten dat het kabinet tegen hun advies is ingegaan.
Dat is de strekking het het NOS linkje. De 1,5 meter werd in de praktijk vrij snel losgelaten, alleen is de term en het getal een symbool geworden voor deze periode. Het symbool afschaffen is dan het einde van die periode.sig69 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 01:33:
Ik weet niet of je al weer eens een keer een terrasje hebt gepakt ofzo, of een restaurant, maar die 1,5 meter is allang overboord en wordt niet op gehandhaafd.
Ze communiceren met een doel en de termen die ze gebruiken passen daarbij. Door stelselmatig over 'wappies' of 'anti-vaxxers' te praten kan het kabinet tegenstand op een bepaalde manier wegzetten.arbraxas schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:57:
De Jonge wil iedereen die het vaccin niet neemt wegzetten als een gek, maar als eerder gezegd, die groep is een heel klein deel van de mensen die niet vaccineren. De meeste mensen willen nog even de kat uit de boom kijken omdat ze bang zijn voor bijwerkingen of lange termijn effecten van het vaccin, eventueel gekoppeld met het idee dat corona weinig invloed op ze zal hebben. Door al die mensen in het kamp te scharen van de onredelijke complotdenkers hoopt hij nog wat zieltjes te winnen die onder geen beding die associatie willen.
Hoeveel kracht dit nu nog heeft is onbekend, de groep die overblijft uiteindelijk is de harde kern. In het huidige plan zal op 1 november ook de testsamenleving eindigen, dreigen met uitsluiting van overheidswege is dan niet meer zo'n motivatie.
Er is wel een verschil in dat rokers en andere groepen voor een constante maar vrij voorspelbare instroom zorgen. Door covid kan binnen zeer korte tijd je complete IC en kliniek vol liggen (zie diverse staten in de VS op dit moment). Dan moet je mogelijk andere zorg gaan uitstellen.Erapaz schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:03:
Dan stel ik voor om alle rokers en mensen met overgewicht ook te weigeren, die hebben al veel langer de tijd gehad om daar iets aan te doen,
“sorry we wisten al vanaf het begin dat je met overgewicht een hogere kans had op complicaties, had je in de tussentijd niet kunnen gaan sporten?”
Maar ja dat kan je niet maken, waarom ongevaccineerden dan wel weigeren?
Hoe ethisch is het om voor mensen hun hartoperatie of wat dan ook alweer uit te stellen omdat er overbelasting is door de covid patiënten, die dit grotendeels wél hadden kunnen voorkomen?Zolang neergeschoten criminelen nog behandeld worden in het ziekenhuis kun je ongevaccineerden niet weigeren, dat is gewoon onethisch.
Al de hele zomer heb ik niks meer gemerkt van die anderhalvemetermaatregel. Alleen de stickers op de grond herinneren ons er nog aan dat die maatregel officieel van kracht issig69 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 01:33:
[...]
Het is inderdaad een enorme dooddoener om anderen te diskwalificeren van een discussie, puur omdat een “autoriteit” het zegt. ‘De minister zei het, hij zal het wel beter weten dan jij…’.arbraxas schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:18:
[...]
Tja, ik werd als wappie weggezet omdat ik het lef had te beweren dat kinderen wel degelijk een factor zijn voor COVID, wat uiteraard in tegenspraak was met onze experts destijds. Nu ben je hetzelfde omdat je mensen erop wijst dat ook het RIVM regelmatig verkeerde aannames doet. Wat COVID me met name heeft laten zien, is dat Nederland voor 95% totaal niet kritisch kan nadenken of zijn.
We zitten maar te hakketakken over onze kinderen, maar intussen:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/huisdieren
Keer op keer blijkt dit vaak toch niet zo te zijn. Daar zitten niet per se verkeerde bedoelingen achter, maar het zijn wel beperkingen van mensen, instanties of zelfs het systeem.
Juist in een crisis is het belangrijk om kritisch te blijven. Dat kan ook prima zonder gelijk een internetvioloog te worden. En ja, mensen (ook politici) mogen fouten maken.
Maximum aantal plekken voor corona hebben, dan vang je dat allemaal af, en is er voor "gewone spoed". Maar ja, dit is niet veel meer dan een gedachte experiment, niet een reële oplossingninjazx9r98 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 06:43:
[...]
Voor het gemak vergeet je even een hele groep mensen die niet geplande zorg nodig hebben omdat ze iets is overkomen? Zoals mijn moeder met een lichte beroerte vorig jaar Pasen? Mijn schoonmoeder met hartfalen een paar maanden geleden? De onbekende die tijdens het klussen van de trap valt, de onbekende die bij een verkeersongeluk betrokken is geraakt?
Of gaan we die op basis van vaccinatie status wegsturen danwel doorlaten bij de ingang? Zoals je zelf gelukkig al zei, niet erg realistisch.
En nu nog even "voor corona" definiëren. Zijn dat mensen die met of vanwege corona in het ziekenhuis komen?42erik schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:39:
[...]
Maximum aantal plekken voor corona hebben, dan vang je dat allemaal af, en is er voor "gewone spoed". Maar ja, dit is niet veel meer dan een gedachte experiment, niet een reële oplossing
De persoon met een gecompliceerde beenbreuk stuur je weg als deze toch positief blijkt te testen? Neem je die gewoon op omdat hij/zij niet voor corona komt en leg je die dan wel of niet gescheiden van corona vrije patiënten?
Ik snap wat je bedoelt maar zie niet in hoe je dit zomaar even regelt op een dusdanige manier dat je alleen de mensen raakt die je op het oog hebt.
Iemand die volledig gevaccineerd is, kan ook nog het virus bij zich dragen en dus ook positief testen op corona. Dus als iemand met een beenbreuk bij het ziekenhuis aan komt, zou deze gewoon behandeld moeten worden als een andere normale patiënt.ninjazx9r98 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:55:
[...]
En nu nog even "voor corona" definiëren. Zijn dat mensen die met of vanwege corona in het ziekenhuis komen?
De persoon met een gecompliceerde beenbreuk stuur je weg als deze toch positief blijkt te testen? Neem je die gewoon op omdat hij/zij niet voor corona komt en leg je die dan wel of niet gescheiden van corona vrije patiënten?
Ik snap wat je bedoelt maar zie niet in hoe je dit zomaar even regelt op een dusdanige manier dat je alleen de mensen raakt die je op het oog hebt.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Maar als iemand voor een operatie onder narcose moet en dit weigert (want onbekende lange termijn effecten) dan heeft diegene gewoon pech. Door de keuze, die iemand vrij is te maken, is diegene geen normale patient meer.Onbekend schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:20:
[...]
Iemand die volledig gevaccineerd is, kan ook nog het virus bij zich dragen en dus ook positief testen op corona. Dus als iemand met een beenbreuk bij het ziekenhuis aan komt, zou deze gewoon behandeld moeten worden als een andere normale patiënt.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Dat vindt ik het meest beangstigende van deze hele corona zooi. Het constante onder druk zetten van mensen en groepen. Het tegen elkaar uitspelen van mensen op een uitermate slinkse wijze. Het opzetten tegen elkaar met steun en goedkeuring van de overheid.Laguna schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:24:
*knip* zie beleid, dit soort vergelijkingen doen we niet
[ Voor 38% gewijzigd door ZieMaar! op 14-08-2021 12:08 ]
Making an ass of myself since the 70's
Volledig manke vergelijking, want het overgrote deel van gevaccineerden en ongevacineerden is helemaal geen patient. Zelfs in de ongevaccineerde groep zal het overgrote deel nooit het ziekenhuis van binnen zien vanwege covid.IJzerlijm schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:26:
[...]
Maar als iemand voor een operatie onder narcose moet en dit weigert (want onbekende lange termijn effecten) dan heeft diegene gewoon pech. Door de keuze, die iemand vrij is te maken, is diegene geen normale patient meer.
En iedereen die ziek is, is in mijn optiek een patient.
En verdere behandeling weigeren omdat de behandeling erger word als de kwaal heb ik van heel dichtbij meegemaakt. Mijn moeder had hersenkanker en heeft de behandeling uiteindelijk gestaakt om nog iets van een leven te hebben de laatste paar weken. Inderdaad geen normale patient meer en ze had misschien met veel pijn en ellende nog wel een week langer kunnen leven............................
*knip* reactie op zeer ongepaste vergelijking
[ Voor 49% gewijzigd door ZieMaar! op 14-08-2021 12:09 ]
Stel een evenement heeft dikke kak en gaat gewoon door en krijgt een fikse boete zou dit dan aanvechtbaar zijn onder de noemer: maar zij mogen met 70k man ook? (valt een beetje onder de noemer: ja maar mama hij en zij mogen ook)
Ik zei gisteren gekscherend tegen mijn broertje (die gaat naar Radbouw uni vanaf september), gewoon alles normaal laten doorgaan. Als alle uni en scholen dat doen dan kan de regering ook de *piep* krijgen dan vormen ze één front en geven ze een eenduidig signaal af. Hij zei echter: maar boetes en gevolgen...
Het antwoord daarop is op zijn minst interessant te noemen. Zo heeft hij het over 'een aantal virologen' terwijl er gewoon een keihard OMT advies ligt, stelt hij hardop de vraag waarom je je zou laten vaccineren als je alsnog toegangstesten moet doen en leidt het mede testen van gevaccineerden volgens hem tot een vaccinatieplicht.
En ik maar denken dat je je vaccineert om niet ziek te worden

https://www.rijksoverheid...de-jonge-13-augustus-2021VRAAG
Meneer de Jonge, een vraag nog voor u. Heeft u ook gevraagd aan het OMT of Testen voor Toegang ook voor gevaccineerden een eis zou moeten zijn? Dus dat je ook getest moet worden als je al 2 keer gevaccineerd bent.
DE JONGE
Ja, er is een aantal uitspraken van een aantal virologen geweest die daar natuurlijk iets over heeft gezegd, namelijk dat zou je eigenlijk moeten doen, want dan zou het allemaal nog veiliger worden. Maar het punt is als je dat blijft doen, dan heb je, een: veel minder aantrekkelijkheid om je te laten vaccineren, want als je toch nog tot sint-jutmis moet laten testen voordat je ergens naar binnen mag, waarom zou je je dan laten vaccineren? Kortom, het doet niet iets goeds, is onze verwachting, met de vaccinatiebereidheid. Dat is een. Twee: het is technisch op dit moment niet mogelijk, dus dat zou echt betekenen dat je de hele app ook zou moeten aanpassen, want dat biedt nou juist de mogelijkheid om én een vaccinatie en een test en een negatieve, positieve test, namelijk een herstelverklaring, als reden voor zo’n QR-code te kiezen. En als je het dubbele zou verwachten, allebei zou willen hebben, dan is dat de facto eigenlijk ook een vaccinatieplicht voordat je ergens naar binnen mag, want dan zou alleen de combinatie van een vaccin en een test, zou je dan naar binnen mogen laten gaan. Dat betekent de facto ook een vaccinatieplicht. Kortom, er valt nogal wat op af te dingen, zal epidemiologisch fantastisch zijn, maar er valt om heel veel andere reden echt wel wat op af te dingen.
Ze moeten in Zandvoort gewoon 30.000 stoeltjes erbij bouwen, dan kan alle 100.000 mensen met een kaartje gewoon komen.Mrjraider schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:56:
Vrij bijzonder welke tweedeling er ontstaat. Een evenement waar miljoenen ingepompt zijn, waar de regering een zegje over heeft gedaan ten opzichte van klimaat, milieu en infrastructuur (GP) kan zonder blikken of blozen groen licht krijgen met hier en daar een extra voorwaarde. En de rest van de evenementenbranche kan stikken.
Ik ken een behoorlijk aantal mensen die zich niet laten inenten en die hebben een prima leven. Ze gaan vaker op vakantie en uit dan ik, en dat met hetzelfde gemak als dat ik dat doe. De ongevaccineerde Nederlander heeft het echt prima voor elkaar en mag dankbaar zijn dat onze regering niet de vaccinatiedruk opvoert zoals in de buurlanden, in plaats van zichzelf telkens als slachtoffer te zien.
Er was hier iemand die stelde dat het gros zich laat vaccineren voor bier en vakantie en dat dit reflecteerde uit het overheidsbeleid/communicatie. Die kreeg nogal wat kritiek en nu zegt Hugo het letterlijk.Wolly schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:06:
Gisteren tijdens de persconferentie werd de vraag gesteld of gevaccineerden ook zouden moeten testen voor toegang, zoals al eerder door het OMT geadviseerd.
Het antwoord daarop is op zijn minst interessant te noemen. Zo heeft hij het over 'een aantal virologen' terwijl er gewoon een keihard OMT advies ligt, stelt hij hardop de vraag waarom je je zou laten vaccineren als je alsnog toegangstesten moet doen en leidt het mede testen van gevaccineerden volgens hem tot een vaccinatieplicht.
En ik maar denken dat je je vaccineert om niet ziek te worden![]()
[...]
https://www.rijksoverheid...de-jonge-13-augustus-2021
Als je ondanks vaccinatie nog getest moet worden is er veel minder animo voor een vaccin en zal je een vaccinatieplicht in moeten voeren om onze huidige, hoge, vaccinatiegraad te behalen. Ik kan mij daar wel in vinden.
Correct.jadjong schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:15:
[...]
Er was hier iemand die stelde dat het gros zich laat vaccineren voor bier en vakantie en dat dit reflecteerde uit het overheidsbeleid/communicatie. Die kreeg nogal wat kritiek en nu zegt Hugo het letterlijk.
De vraag was of gevaccineerden niet ook moesten testen voor toegang, niet of je alleen mensen moet toelaten die gevaccineerd en getest zijn. HdJ maakt er dan in zijn antwoord een angstverhaal over dat je dan een plicht zou hebben, terwijl de vraagstelling over een andere situatie gaat.Als je ondanks vaccinatie nog getest moet worden is er veel minder animo voor een vaccin en zal je een vaccinatieplicht in moeten voeren om onze huidige, hoge, vaccinatiegraad te behalen. Ik kan mij daar wel in vinden.
het is technisch op dit moment niet mogelijk, dus dat zou echt betekenen dat je de hele app ook zou moeten aanpassen, want dat biedt nou juist de mogelijkheid om én een vaccinatie en een test en een negatieve, positieve test, namelijk een herstelverklaring, als reden voor zo’n QR-code te kiezen. En als je het dubbele zou verwachten, allebei zou willen hebben, dan is dat de facto eigenlijk ook een vaccinatieplicht voordat je ergens naar binnen mag, want dan zou alleen de combinatie van een vaccin en een test, zou je dan naar binnen mogen laten gaan. Dat betekent de facto ook een vaccinatieplicht. K
Ik zou zeggen vanwege, als je toevallig corona hebt met je beenbreuk, dan behandelen we je beenbreukninjazx9r98 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:55:
[...]
En nu nog even "voor corona" definiëren. Zijn dat mensen die met of vanwege corona in het ziekenhuis komen?
Als gevaccineerden ook moeten testen (wat gezien Delta juist WEL logisch zou zijn), dan komt die groep helemaal niet meer prikken.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Deels ja. Ik heb me laten vaccineren voor mijn eigen gezondheid, maar ook die van mijn omgeving en nu op vakantie ben ik heel blij met een QR die niet elke 24/48 uur verlooptWolly schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:06:
En ik maar denken dat je je vaccineert om niet ziek te worden
Probleem is dat dus ongeteste gevaccineerden straks de nieuwe superspreaders zijn onder hun ouders. Die hebben een prik die al aan kracht heeft ingeboet en dus weer kwetsbaar worden. Straks verloopt die groene code als je prik 3, dan 4, etc niet hebt gehad.42erik schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:52:
[...]
Deels ja. Ik heb me laten vaccineren voor mijn eigen gezondheid, maar ook die van mijn omgeving en nu op vakantie ben ik heel blij met een QR die niet elke 24/48 uur verloopt
Maar goed, 1 november alles vrij? Dat gelooft toch niemand? Dan begint net het jachtseizoen van het griepvirus.
Onethisch... Ja, dat denk ik wel... Maar is het onethischer dan tegen iemand zeggen dat zijn reguliere zorg uitgesteld wordt omdat er geen plek is door de één of andere coronapatiënt die dat doodsimpel had kunnen voorkomen (aangezien een prikje halen geen uitdaging is, overgewicht en roken zijn dat overigens wel, dus matig vergelijkbaar)Erapaz schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:03:
[...]
Dan stel ik voor om alle rokers en mensen met overgewicht ook te weigeren, die hebben al veel langer de tijd gehad om daar iets aan te doen,
Maar ja dat kan je niet maken, waarom ongevaccineerden dan wel weigeren? 25% van de ziekenhuis opnames is gevaccineerd, dat is een behoorlijk hoog aantal. Het is dus geen garantie dat je niet op de IC beland met een prik.
Zolang neergeschoten criminelen nog behandeld worden in het ziekenhuis kun je ongevaccineerden niet weigeren, dat is gewoon onethisch.
Dat zou inderdaad ook logisch zijn, het is zelfs door het OMT geadviseerd. Het bevreemdt mij dan ook dat Hugo de Jonge het OMT advies bagatelliseert ("uitspraken van een aantal virologen") terwijl het juist voor de volksgezondheid bevorderlijk is om juist wel te testen.Señor Sjon schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:51:
Als je de onderliggende CSV gebruikt van tenminste 1 prik op de site van het RIVM, dan zie je letterlijk de vaccinatiebereidheid instorten op het moment dat de horeca weer gesloten wordt in week 28 on de groep 18-35. Dan komt er nog ca een procent per week bij. De cijfers kan je bijna parallel leggen aan de toen gekozen maatregelen.
Als gevaccineerden ook moeten testen (wat gezien Delta juist WEL logisch zou zijn), dan komt die groep helemaal niet meer prikken.
Als hij dan vervolgens ook nog de vraag stelt waarom je je zou moeten vaccineren als je daarna nog getest moet worden wordt het wat mij betreft helemaal dubieus voor welk taakgebied hij nu denkt verantwoordelijk te zijn.
https://www.rijksoverheid...123e-en-124e-omt-covid-19
In het meest recente OMT advies staat blijkbaar de onderbouwing voor de 2 miljoen mensen die naar schatting nog vatbaar zijn. Het zijn er strikt genomen 1,8 miljoen (p. 7).Emgeebee schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:15:
[...]
Maar waarom schrijf je dan 20 000 doden?
Bij een IFR van 1% betekent dat dus 18.000 overlijdensgevallen. Samen met de 30.000 die er op grond van de CBS methode (zie serie aan tweets van 7 mei) lijken te zijn (en ondertussen wellicht zo'n 32.000), komt het totaal op zo'n 50.000 overledenen. Oftewel een aantal dat precies valt tussen de bandbreedte die in maart 2020 werd ingeschat als zo'n 4 miljoen mensen besmet zouden raken. Zie voor wat betreft die berekening onderstaande aflevering van Medialogica (tijdcode 15:00):
https://www.vpro.nl/argos...dialogica-coronatijd.html
50.000 overledenen op 17 miljoen Nederlanders.
Dat is dus 1 op de 300 Nederlanders.
Zelfcitatie van mijn reactie gisteravond. Ik kom in het OMT advies geen doorrekening voor versoepeling per eind augustus tegen of ik lees er overheen.Number10 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:51:
[...]
Als er een significant verschil is in de vaccinatiegraad tussen die twee datums (dat weet ik dus ook niet uiteraard), dan kan dat voor de uitkomsten extreem uitmaken gezien het effect van exponentiële groei.
(...) Ik ga er dan wel vanuit dat het OMT geen scenario's voor 30 augustus heeft berekend, maar helaas is nog steeds het OMT advies niet gepubliceerd zoals dat consequent en compleet onnodig altijd pas veel later komt.
Dan lijkt de vervroeging voor de versoepeling dus inderdaad een eigen 'houtje touwtje' inschatting en dat kan uiteraard veel consequenties hebben gezien de multiplicatie bij exponentiële groei. Ik vraag me ondertussen echt af of de bewindspersonen zich daar wel van bewust zijn.
Een voorbeeld met de 'quick and dirty' Rt berekening om vaccinatiegraad en vaccineffectiviteit te combineren en op grond van een R0 voor Delta het effect van die drie weken te duiden.
Laten we aannemen dat er eind augustus nog steeds 2.000 positief testen, de vaccinatiegraad (VG) 10% scheelt indien de 3 weken worden gewacht of niet en het hoogst haalbare 85% is. Dan gaat het dus om 75% vs. 85%. En laten we de VE op 85% zetten.
De Rt met vaccineren alleen (dus zonder andere maatregelen) wordt in die scenario's:
75%: Rt = (1-(VGVE))R0 = Rt (1-(0,75x0,85))x6 = 0,3625 x 6 = 2,175
85%: Rt = (1-(VGVE))R0 = Rt (1-(0,85x0,85))x6 = 0,2775 x 6 = 1,665
Dan resulteert dat in na drie verdubbelingen in:
Rt 2,175: n=2.000, 4.350, 9.461, 20.578
Rt 1,665: n=2.000, 3.300, 5.544, 9.231
Dus 10% verschil (wat ook minder kan zijn uiteraard, maar wellicht ook meer en ik laat o.a. het effect van eerdere besmettingen buiten beschouwing) resulteert na drie verdubbelingen in dit rekenvoorbeeld in 20.000 besmettingen vs. zo'n 10.000. De vraag is uiteraard of dat verschil tijdig wordt opgemerkt. Het mag overigens duidelijk zijn dat beide scenario's vanzelf weer tot vastlopende zorg gaat leiden als een voldoende groot gedeelte van de genoemde 1,8 miljoen vatbaren zorg nodig gaan hebben. Zie ook daarvoor de tabel op p. 7 uit het OMT advies.
Wie kan mij nog eens uitleggen hoe we zonder lockdowns de komende maanden een R>1 kunnen handhaven als de vaccins alleen er niet in slagen R<1 te krijgen en andere maatregelen worden losgelaten?
Graag met een soortgelijke berekening (of een andere methode) en niet enkel met hoop op wensgedachten. Ik hoop het uiteraard ook, en sluit het niet uit, maar zo bezien lijkt het mij onwaarschijnlijk.
Voor sommigen is een prik halen wel een uitdaging. Ik vind overgewicht, gezond leven en niet roken makkelijker bijvoorbeeld. Maar je moet je een beetje inleveren in anderen. Dus wat mij betreft zijn beide gelijkwaardig (niet kunnen/willen vaccineren of overgewicht hebben). Daarom kan je beide groepen niet weigeren.42erik schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:59:
[...]
Onethisch... Ja, dat denk ik wel... Maar is het onethischer dan tegen iemand zeggen dat zijn reguliere zorg uitgesteld wordt omdat er geen plek is door de één of andere coronapatiënt die dat doodsimpel had kunnen voorkomen (aangezien een prikje halen geen uitdaging is, overgewicht en roken zijn dat overigens wel, dus matig vergelijkbaar)
Want de vaccinatiegraad is gelukkig veel hoger bij de kwetsbare leeftijden
Er is nog wel 1 belangrijk verschil. Het coronavirus is primair de oorzaak, waardoor die mensen in het ziekenhuis komen.Erapaz schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:13:
[...]
Voor sommigen is een prik halen wel een uitdaging. Ik vind overgewicht, gezond leven en niet roken makkelijker bijvoorbeeld. Maar je moet je een beetje inleveren in anderen. Dus wat mij betreft zijn beide gelijkwaardig (niet kunnen/willen vaccineren of overgewicht hebben). Daarom kan je beide groepen niet weigeren.
Haal je de oorzaak weg (=het coronavirus), dan is de druk op de gezondheidszorg zoals we dat in de jaren tot en met 2019 zagen.
Mensen met overgewicht kunnen dus wel veel harder geraakt worden door het virus, maar in een coronavrije wereld dreigt er, ondanks dat mensen overgewicht hebben, geen code zwart, gesloten horeca, avondklok, enzovoort.
De oplossing om de oorzaak weg te nemen (of in ieder geval substantieel minder ernstig te maken) is het nemen van een vaccin.
Ik laat het graag over aan mensen die daar zin in hebben en zelf zelden hyperlinks toevoegen aan hun reacties zodat ze dat aantal wat kunnen opkrikken.eamelink schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:14:
@Number10, kan je die berekening eens verbeteren door per leeftijdscohort te kijken naar ifr en vaccinatiegraad? (…)
De 1,8 miljoen betreft dus de mensen die nog vatbaar zijn. Daarvoor heeft het OMT ook een correctie uitgevoerd voor opnames en dan hou je nog zo'n 80% over na correctie. Veel plezier met rekenen.(…) Want de vaccinatiegraad is gelukkig veel hoger bij de kwetsbare leeftijden
[ Voor 3% gewijzigd door Number10 op 14-08-2021 13:47 ]
Nog een heel belangrijk verschil: anderen lopen 0 risico besmet te worden met obesitas als ze in contact komen met iemand met overgewicht.Uniciteit schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:28:
Er is nog wel 1 belangrijk verschil. Het coronavirus is primair de oorzaak, waardoor die mensen in het ziekenhuis komen.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Het een kost hooguit een uurtje per prik, met overgewicht en roken kan iemand z'n hele leven worstelen. Bijna verachtelijk om die gelijk te stellen om je eigen gelijk maar goed te praten.Erapaz schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:13:
[...]
Voor sommigen is een prik halen wel een uitdaging. Ik vind overgewicht, gezond leven en niet roken makkelijker bijvoorbeeld. Maar je moet je een beetje inleveren in anderen. Dus wat mij betreft zijn beide gelijkwaardig (niet kunnen/willen vaccineren of overgewicht hebben). Daarom kan je beide groepen niet weigeren.
De vorige keer ging er teveel tegelijk open, als we het rustiger aan doen dan kan het systeem even de tijd krijgen om ingeburgerd te raken.CMD-Snake schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:14:
Ik zou dat hele TvT naar de prullenbak verwijzen. Die twee weekjes testsamenleving lieten zien dat hij concept erg lastig in de praktijk blijkt. Het kan nooit waterdicht zijn, maar dit was meer een vergiet leek het. Er was al eerder kritiek geuit dat veelvuldig testen zonder symptomen eerder tegen zou werken dan voor, die critici lijken voor een flink deel gelijk gekregen te hebben.
Gelukkig is dit weekend stap 1 daarvoor gezet met de stadions.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Hoe zit met het scannen van de QR code en privacy?
Is het niet zo dat de overheid nu kan inzien hoe laat en waar jij bent? De QR wordt gescand en via internet gematched aan de database? Dus hebben ze een tijdstip, ID van de scanner, locatie (IP-adres).
Nee in de qr zit alle informatie over je status er wordt niks centraal gecheckedMr_Viking schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:34:
Even snel gezocht hier en op de site van de overheid. Kon niet echt een antwoord vinden op m’n vraag;
Is het niet zo dat de overheid nu kan inzien hoe laat en waar jij bent? De QR wordt gescand en via internet gematched aan de database? Dus hebben ze een tijdstip, ID van de scanner, locatie (IP-adres).
Voor een Nederlandse QR-code maakt het sowieso niet uit, aangezien die code geen data bevat die jou uniek identificeert. Alleen initialen, geboortedatum (volgens mij zelfs alleen maand en dag?) en 'groen licht'. Je vaccinatie- of besmettingsgegevens staan niet in de Nederlandse code.
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
#Ziekenhuiscijfers Zaterdag 14-08-2021
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 14 augustus 2021
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
652 (stijging van 6)
Kliniek: 454 (stijging van 4)
IC: 198 (stijging van 2)
Instroom:
Kliniek: 80 (gisteren: 73)
IC: 13 (gisteren: 13)
Uitstroom:
Kliniek: 76 (gis: 62)
IC: 11 (gis: 27)
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 14 augustus 2021
Positief getest: 2.349
Totaal: 1.899.647 (+2.303 ivm -46 corr.)
Perc. positief 10 aug - 12 aug: 14,1%
Opgenomen: 80
Huidig: 454 (+4)
Opgenomen op IC: 13
Huidig: 198 (+2)
Overleden: 6
Totaal: 17.906 pic.twitter.com/Ehuc9UyQa0
Nouja, je hebt een mobiel.Mr_Viking schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:34:
Even snel gezocht hier en op de site van de overheid. Kon niet echt een antwoord vinden op m’n vraag;
Als ze echt willen kan de "overheid" ook zonder die app wel zien waar je bent. Waar je specifieke vraag dan ook op slaat snap ik niet echt
Nu het testen voor reizen etc er uit gefilterd zijn loopt het percentage positief nog steeds op. Dat bevalt me niks.autje schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:21:
We kunnen toch langzamerhand wel stellen dat het plateau bereikt is.
Een vraag die mij bezig houdt als bewoner van het grensgebied NL-BE, wat zijn mijn rechten, recht op privacy, medische gegevens, AVG etc waard als ik die dmv een test, app of ander bewijs aan de eerste de beste marechaussee zou moeten overhandigen op straffe van €95?Mr_Viking schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:34:
Iets wat strafbaar is dmv een boete, dan moet de overheid mijn schuld toch aantonen ipv ik mijn onschuld op voorhand?
Making an ass of myself since the 70's
Reguliere verkoudheden doen het ws minder goed dan corona in de zomer dus de kans dat klachten corona zijn is gewoon groter.zacht schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:32:
[...]
Nu het testen voor reizen etc er uit gefilterd zijn loopt het percentage positief nog steeds op. Dat bevalt me niks.
Ja, net als het niet bij je hebben van een rijbewijs tijdens het rijden. Heel makkelijk aan te tonen: je bent verplicht het te tonen "op eerste vordering" (dus niet op voorhand). Wil of kun je dat niet? Boete.Shaggy schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:35:
[...]
Een vraag die mij bezig houdt als bewoner van het grensgebied NL-BE, wat zijn mijn rechten, recht op privacy, medische gegevens, AVG etc waard als ik die dmv een test, app of ander bewijs aan de eerste de beste marechaussee zou moeten overhandigen op straffe van €95?
Iets wat strafbaar is dmv een boete, dan moet de overheid mijn schuld toch aantonen ipv ik mijn onschuld op voorhand?
- Tot nu toe 13k IC-opnames geweest
- Nog zo’n 3k mensen zullen op de IC belanden als iedereen in Nederland besmet raakt
Dus we hebben dus al meer dan 80% van de potentiële IC-patiënten achter ons
Bij de huidige bezetting van 200 zijn we over zo’n tien maanden door de potentiële patiënten heen. Bij de bezetting zoals vorige winter van zo’n 600, zijn we binnen drie maanden door de patiënten heen. En bij de piekbezetting van vorig jaar begin April, zo’n 1200 patiënten, zijn we na zo’n zes weken door de patiënten heen!
Hopelijk komt het niet zo ver, maar de kansen op een zorginfarct zoals vorig jaar mogelijk was, beginnen wel echt heel klein te worden, zelfs als het niet zou lukken de verspreiding van Delta te stoppen
Zie ook de rioolwateranalyse (t/m 8 augustus):zacht schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:32:
[...]
Nu het testen voor reizen etc er uit gefilterd zijn loopt het percentage positief nog steeds op. Dat bevalt me niks.
https://coronadashboard.r...d.nl/landelijk/rioolwater
Op grond daarvan lijkt er een stijging gaande en zou het best kunnen dat er minder wordt getest op eigen initiatief. En dat geeft een hoger percentage positief.
Hoe uniek is de combinatie van initialen en geboortedatum?Egocentrix schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:42:
Voor een geprinte Europese QR-code (DCC) heb je gelijk, want die code is steeds gelijk dus zou je op basis daarvan gevolgd kunnen worden. Als je de app gebruikt, wordt de code regelmatig (ieder uur?) ververst, maar je volledige naam staat er nog steeds in, plus vaccinatiegegevens.
Voor een Nederlandse QR-code maakt het sowieso niet uit, aangezien die code geen data bevat die jou uniek identificeert. Alleen initialen, geboortedatum (volgens mij zelfs alleen maand en dag?) en 'groen licht'. Je vaccinatie- of besmettingsgegevens staan niet in de Nederlandse code.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Dat en ik acht het ook nog wel aannemelijk dat mensen zich steeds vaker alleen bij duidelijke klachten die op corona lijken laten testen, waardoor het percentage positieven ook omhoog gaat.TrailBlazer schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:41:
[...]
Reguliere verkoudheden doen het ws minder goed dan corona in de zomer dus de kans dat klachten corona zijn is gewoon groter.
Ik vind het niet zo erg. We hoeven het niet meer van BCO te hebben, en met het huidige aantal testen hebben we een afdoende beeld van de verspreiding.
Dat is vrij eenvoudig te testen. Download op een ander apparaat de controle app,, zet deze in vliegtuig modus en test of het controleren van de QR code nog werkt. Daarna met een IP sniffer kijken of er verkeer is als je'm weer op internet laat en daarna als je weer scant.Mr_Viking schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:34:
Internet is niet nodig om een QR code te ontcijferen dus ik denk dat de app niet naar huis belt, mede ook omdat er zat privacy bewakers zijn die dit al getest zullen hebben. Dan hadden we het vast al wel gelezen maar zelf controleren is natuurlijk beter dan er maar op vertrouwen.
Hetzelfde die je dan met het genereren van de QR code maar ook daarvoor lijkt mij geen internet nodig want ik neem aan dat er alleen een tijdcode wordt aangepast. Dat schrijvende, wat zou er dan gebeuren als je offline je datum aanpast ..
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Als de combinatie niet uniek genoeg is, staan de gegevens er niet in (dus als jij Q.X. bent en je bent geboren op 29 februari 1992, dan staan er minder gegevens in de QR code).Nox schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:45:
[...]
Hoe uniek is de combinatie van initialen en geboortedatum?En hoe zeker weet je dat de qr geen overige info bevat? Ik ben niet antivax, zie graag een hoge graad maar het controlemechanisme is wel matig. Liever zie ik iets wat door mensen uitgelezen kan worden ipv door een automatiseringssysteem.
Wat er precies in de de QR-code staat kun je gewoon controleren (de specs zijn openbaar), een onafhankelijk lezer-app kun je bijvoorbeeld hier vinden.
Spoiler alert: er staat precies in wat gezegd wordt dat er in staat, er is namelijk geen conspiracy om mensen via de QR te volgen.
De kans dat je iemand vind die de zelfde geboortedatum en initialen heeft, is erg klein. Het is natuurlijk altijd mogelijk, maar voor de meeste mensen zelfs een uitdaging om te vinden.Nox schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:45:
[...]
Hoe uniek is de combinatie van initialen en geboortedatum?En hoe zeker weet je dat de qr geen overige info bevat? Ik ben niet antivax, zie graag een hoge graad maar het controlemechanisme is wel matig. Liever zie ik iets wat door mensen uitgelezen kan worden ipv door een automatiseringssysteem.
Stel dat er 15 meest gebruikte initialen zijn als voorletter en ook als achternaamletter. Dan zijn er 15 * 15 = 225 mogelijkheden. Als mensen evenredig over het hele jaar zijn geboren, dan moet dat x 365 dagen gedaan worden. 225 x 365 = 82.125. Dus je zou een QR-code van 1 op de 82.125 mensen kunnen gebruiken. Weinig mensen kennen ruim 80k mensen, dus voor veel mensen een onmogelijke opgave.
En je kunt overigens zelf die QR-code scannen en kijken wat er in staat. Tweakers heeft er een mooi artikel over geschreven:
reviews: Het digitale coronapaspoort - Hoe de app om te kunnen reizen werkt
Speel ook Balls Connect en Repeat
Wat is toch de noodzaak om telkens rijbewijzen erbij te halen? Voor het halen van een rijbewijs is geen onomkeerbaar proces nodig. Een vaccinatie kan je niet ongedaan maken.Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:41:
[...]
Ja, net als het niet bij je hebben van een rijbewijs tijdens het rijden. Heel makkelijk aan te tonen: je bent verplicht het te tonen "op eerste vordering" (dus niet op voorhand). Wil of kun je dat niet? Boete.
Dat is wel onder de aanname dat vaccinatie IC-opname 100% voorkomt. Helaas voorkomt vaccinatie niet 100% waardoor ook nog een x-aandeel op de IC belandt, ook al zijn ze volledig gevaccineerd. Sowieso kan vaccinatie door tijd of andere variant minder effectief blijken waardoor er toch meer mensen op de IC kunnen belanden.eamelink schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:44:
Leuk om te lezen uit het OMT advies:
- Tot nu toe 13k IC-opnames geweest
- Nog zo’n 3k mensen zullen op de IC belanden als iedereen in Nederland besmet raakt
Dus we hebben dus al meer dan 80% van de potentiële IC-patiënten achter ons
Bij de huidige bezetting van 200 zijn we over zo’n tien maanden door de potentiële patiënten heen. Bij de bezetting zoals vorige winter van zo’n 600, zijn we binnen drie maanden door de patiënten heen. En bij de piekbezetting van vorig jaar begin April, zo’n 1200 patiënten, zijn we na zo’n zes weken door de patiënten heen!
Hopelijk komt het niet zo ver, maar de kansen op een zorginfarct zoals vorig jaar mogelijk was, beginnen wel echt heel klein te worden, zelfs als het niet zou lukken de verspreiding van Delta te stoppen
Ben bang dat je berekening iets te optimistisch is.
Dit topic is gesloten.
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021
Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).