Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 131 Laatste
Acties:
  • 465.961 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
sjukke schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:59:
[...]

Daarnaast is het merendeel van de nieuwe hospitalisaties in Israël in de groep van de gevaccineerden;

On Wednesday morning, the Health Ministry reported 694 people were being treated in Israeli hospitals for the virus, among them 400 in serious condition, with 64% of those patients defined as serious cases being fully vaccinated, compared with 32% who were not. Another 2% were in the process of being vaccinated, and 2% were recovered.

https://m.jpost.com/israe...na-cabinet-meeting-676412

En 50+ mag daar al komen opdraven voor de 3e prik, verwachting is dat het binnen een paar dagen naar 40+ gaat.
Wat mij ook opvalt aan die getallen is dat blijkbaar van de 694 mensen in het ziekenhuis er 400 op de IC liggen (als dat tenminste de maatstaf is voor "serious condition") ..

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
[...]

Daarnaast is het merendeel van de nieuwe hospitalisaties in Israël in de groep van de gevaccineerden;

On Wednesday morning, the Health Ministry reported 694 people were being treated in Israeli hospitals for the virus, among them 400 in serious condition, with 64% of those patients defined as serious cases being fully vaccinated, compared with 32% who were not. Another 2% were in the process of being vaccinated, and 2% were recovered.

En 50+ mag daar al komen opdraven voor de 3e prik, verwachting is dat het binnen een paar dagen naar 40+ gaat.
Dit is logisch. Als bijna je gehele bevolking gevaccineerd is, zijn er bijna geen niet-gevaccineerden meer die op de ic kunnen belanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Soccer98 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:44:
[...]
Wie niet gevacinneerd is, moet niet de rest tegenhouden
Alleen best lastig dat sommige mensen niet gevaccineerd kunnen worden en samen met de groep die jij noemt een veel grotere kans heeft om opgenomen te worden en dat uiteraard beiden ook worden als ze zich aandienen bij een ziekenhuis.

Hoewel de gelekte versoepelingen voor het onderwijs uiteraard erg belangrijk zijn en ook begrijpelijk, is het geen kwestie van gunnen maar van kunnen.

De lobby vanuit het onderwijsveld de afgelopen dagen heb ik nauwelijks gehoord over het probleem dat ik hierboven noem en wat zij eraan gaan doen om dat te voorkomen als die groepen zo groot blijken te zijn dat de zorg weer dreigt vast te lopen anders dan oproepen tot meer vaccineren geloof ik. Maar een oproep alleen helpt uiteraard niet, er moet daadwerkelijk gevaccineerd worden naast andere maatregelen. De verspreiding gaat al de gehele crisis van jong naar oud namelijk, dus ik zie niet in waarom dat nu anders gaat zijn.
[...]
Als dat bericht klopt (en ik heb niet meteen redenen om daaraan te twijfelen) dan lijkt mij dat informatie die uitermate relevant kan zijn voor Nederland.

Maar ik heb het idee dat een groot deel van Nederland met de vingers in de oren zit te roepen dat alles voorbij is 'want veel gevaccineerd'. En wat er in andere landen gebeurt wordt daarbij maar even vergeten lijkt het wel.
CyberMania schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:15:
[...]
Dit is logisch. Als bijna je gehele bevolking gevaccineerd is, zijn er bijna geen niet-gevaccineerden meer die op de ic kunnen belanden.
Het argument was nu juist dat de vaccinatiegraad daar lager schijnt te liggen:
DevWouter in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8"
LZ86 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8"

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ook dan is het logisch. Waarschijnlijk in dat geval hebben alleen zwakkere mensen met onderliggende aandoeningen zich laten vaccineren. Gezonde mensen niet. Dus ook dan zul je meer gevaccineerden zien dan niet-gevaccineerd. Je zou eerlijk moeten vergelijken per groep: bijv 65 en extreem overgewicht gevaccineerd vs niet-gevaccineerd voor een duidelijk beeld.

[ Voor 48% gewijzigd door CyberMania op 13-08-2021 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:23

Lordy79

Vastberaden

Number10 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:25:
[...]

Ik heb al de hele crisis het idee dat Israël nieuws heeft over vaccineffectiviteit bijvoorbeeld, niemand dat in andere landen geloofd en dan een paar weken later dezelfde maatregelen als in Israël worden ingevoerd.

Afnemende effectiviteit? Kan niet! Minder effect op een variant? Kan niet!

Oh wacht...
Klopt.
En betreft de lagere vaccinatiegraad dan in sommige EU landen: dat komt door bepaalde groepen die zich niet willen laten vaccineren en die zijn zeer geconcentreerd in bepaalde plaatsen en wijken.
Verder heeft Israël als voordeel dat het erg geïsoleerd is en er eigenlijk alleen in- en uitgaand verkeer is via het vliegveld en controle dus makkelijker is.
Toeristen zijn ook nog steeds niet welkom maar uitreizen naar het buitenland en het virus terug meenemen kan helaas wel. Gelukkig ben ik nog net op tijd een weekje naar NL geweest want nu zou ik 8 dagen in quarantaine moeten na terugkeer.
Israël gaat ook voor de 3e booster prik.
Kost wel wat maar veel minder dan economie weer dichtgooien nog los van t menselijke leed.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:31
DevWouter schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:38:
[...]

Laten we jouw stelling omdraaien: Gewoon vasthouden aan de maatregel, zolang de vaccinatiegraad onvoldoende is.
Simpel, maatregelen totdat iedereen die wil en kan gevaccineerd is. Daarna zoeken de ongevaccineerden het maar uit, ze kunnen zich laten testen waar nodig of lekker thuis blijven. De tijd is er nu rijp voor om de hele kleine groep die over is niet meer te laten prevaleren boven de veel grotere groep die wél meewerkt aan de gezondheid van ons allemaal.

Op Twitter verwoordde iemand het mooi:

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Number10 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:18:
[...]

Alleen best lastig dat sommige mensen niet gevaccineerd kunnen worden en samen met de groep die jij noemt een veel grotere kans heeft om opgenomen te worden en dat uiteraard beiden ook worden als ze zich aandienen bij een ziekenhuis.

Hoewel de gelekte versoepelingen voor het onderwijs uiteraard erg belangrijk zijn en ook begrijpelijk, is het geen kwestie van gunnen maar van kunnen.

De lobby vanuit het onderwijsveld de afgelopen dagen heb ik nauwelijks gehoord over het probleem dat ik hierboven noem en wat zij eraan gaan doen om dat te voorkomen als die groepen zo groot blijken te zijn dat de zorg weer dreigt vast te lopen anders dan oproepen tot meer vaccineren geloof ik. Maar een oproep alleen helpt uiteraard niet, er moet daadwerkelijk gevaccineerd worden naast andere maatregelen. De verspreiding gaat al de gehele crisis van jong naar oud namelijk, dus ik zie niet in waarom dat nu anders gaat zijn.
Dat is natuurlijk klote voor die mensen, maar het verandert mijn standpunt niet. Ik geloof er ook niet in dat de zorg weer vastloopt. De risicogroepen zijn voldoende gevaccineerd. Van de 51-plussers is 84 procent volledig gevaccineerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Soccer98 op 13-08-2021 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Drardollan schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:25:
Simpel, maatregelen totdat iedereen die wil en kan gevaccineerd is.
Die administratie hebben we niet, het werkt allemaal op basis van schattingen de bereidheid. De tellingen op het dashboard zijn ook geschat, de mensen die niet hun vaccinatie met het RIVM willen delen missen in de telling anders. Nu tellen ze nog deels mee dankzij ramingen. Het is een lastig criterium om op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:23
Drardollan schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:25:
[...]
Simpel, maatregelen totdat iedereen die wil en kan gevaccineerd is. Daarna zoeken de ongevaccineerden het maar uit, ze kunnen zich laten testen waar nodig of lekker thuis blijven. De tijd is er nu rijp voor om de hele kleine groep die over is niet meer te laten prevaleren boven de veel grotere groep die wél meewerkt aan de gezondheid van ons allemaal.
Nouja laat ze het maar uitzoeken werkt maar matig, gezien de quote van je hier onder.
Uiteindelijk gaan / blijven ze toch dingen doen desnoods met elkaar en eindigt een deel toch in het ziekenhuis (en ze dat laatste ontzeggen is nog een stukje lastiger). Wat dat betreft hebben ze nog steeds "goede" kaarten om de rest nog een tijdje gegijzeld te houden met hun gezemel.
Op Twitter verwoordde iemand het mooi:
[Twitter]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:13
gekkie schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:32:
[...]

Nouja laat ze het maar uitzoeken werkt maar matig, gezien de quote van je hier onder.
Uiteindelijk gaan / blijven ze toch dingen doen desnoods met elkaar en eindigt een deel toch in het ziekenhuis (en ze dat laatste ontzeggen is nog een stukje lastiger). Wat dat betreft hebben ze nog steeds "goede" kaarten om de rest nog een tijdje gegijzeld te houden met hun gezemel.

[...]
Op een gegeven moment is die groep wel op. Of ze nu sterven of door ziekte enige immuniteit krijgen.
Heel eerlijk, mij kunnen de weigeraars inmiddels ook echt gestolen worden. Dan moeten ze maar door een partij hoepels om nog dingen te doen, ze hebben lang genoeg de kans gehad.

Ik laat me niet meer door een zeer kleine groep gegijzeld houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
Tsja, voor mensen die gevaccineerd zijn geldt dit enkel voor evenementen toch? Wat dat betreft verandert er niets tot weinig, want dat is in feite al zo. Van mij hoeven mensen die zich niet hebben laten vaccineren niet getest te worden om naar de snackbar, Primark of lasergamehal te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:59:
Op de uni mag je dus zonder mondkapje dicht bij elkaar staan, ben je puber op de Havo dan krampachtig afstand en een kapje...

Schiet mij maar lek...
1e reactie, ja, gek...

2e, logisch, daar is onder de leerlingen nog heel veel minder vaccin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
LZ86 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:37:
[...]
Op een gegeven moment is die groep wel op. Of ze nu sterven of door ziekte enige immuniteit krijgen.
Heel eerlijk, mij kunnen de weigeraars inmiddels ook echt gestolen worden. Dan moeten ze maar door een partij hoepels om nog dingen te doen, ze hebben lang genoeg de kans gehad.
Uiteindelijk wel, maar duurt denk ik toch nog wel even voor we de strofe van ons koningslied kunnen aanheffen in deze en zingen "de dag die je wist dat zou komen is eindelijk hierrrrrrrrrrrr."
Ik laat me niet meer door een zeer kleine groep gegijzeld houden.
Ik vind hem anders toch nog vrij substantieel qua grootte, de vocale groep niet zo, maar alles wat het daarnaast ook niet neemt om whatever welke reden is toch nog best aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:14:
@CMD-Snake
De enige verklaring die ik kan bedenken is dat alle studenten tegen die tijd dubbel gevaccineerd zijn en pubers nog niet.

Dan zou deze maatregel hooguit één a twee weken gelden, anders is het totaal niet uit te leggen. Hoop ergens dat scholieren massaal het kapje in de prullenbak gooien en elkaar een groepsknuffel geven, hoe lang wil men nog doorgaan hiermee?
Die knuffels waren er alweer hoor :)

En kapjes als je het als docent vroeg, anders niet echt hoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:13
gekkie schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:43:
[...]

Uiteindelijk wel, maar duurt denk ik toch nog wel even voor we de strofe van ons koningslied kunnen aanheffen in deze en zingen "de dag die je wist dat zou komen is eindelijk hierrrrrrrrrrrr."

[...]

Ik vind hem anders toch nog vrij substantieel qua grootte, de vocale groep niet zo, maar alles wat het daarnaast ook niet neemt om whatever welke reden is toch nog best aanzienlijk.
Yes, en dat is niet mijn probleem. Die lui kiezen er zelf voor om nog slachtoffer te kunnen zijn. Dan mogen ze het voelen ook. En dan geen zielige jankverhalen in de krant dat ze achteraf smeken om die prik als ze naar adem happend in het zh liggen. Je leest in de vakbladen uit Amerika veel van dit soort gevallen. Ook een aantal vocale antivax republikeinen die het loodje hebben gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Soccer98 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:26:
[...]
Dat is natuurlijk klote voor die mensen, maar het verandert mijn standpunt niet. (…)
Je standpunt? Het is toch geen discussie over een nieuwe snelweg of welk mooi kunstwerk er op de rotonde komt te staan?

Als mensen ziek genoeg worden komen ze naar het ziekenhuis en als die groep heel groot is kan de zorg dat niet aan. Al 1,5 jaar het hoofdprobleem omdat de overheid (helaas) primair lijkt te sturen op zorgcapaciteit. Omdat de groei van besmettingen bij R>1 exponentieel verloopt, volgen de opnames ook exponentieel uitgaande van alle vorige golven, hoewel de verhouding tussen het aantal besmettingen en opnames uiteraard gunstiger zal zijn gezien de vaccinaties.
(…) Ik geloof er ook niet in dat de zorg weer vastloopt. De risicogroepen zijn voldoende gevaccineerd. Van de 51-plussers is 84 procent volledig gevaccineerd.
Het gaat dus niet om jouw geloof, maar om de vraag of de kans zich redelijkerwijs kan voordoen en of die zich gaat voordoen want dan loopt de zorg opnieuw vast. Dat probeerde ik in de vorige reactie al duidelijk te maken.

84% klinkt mooi, maar dus 16% niet. En wanneer zijn die 84% gevaccineerd? Hoeveel procent daarvan is daadwerkelijk beschermd? Met welke vaccins? Wat is die effectiviteit tegen Delta? etc.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Ik vind het iig wel bijzonder.
Aangezien die verhouding met aantal gevaccineerden in het ziekenhuis compleet afwijkt van schijnbaar elk ander land in de wereld dat aan het vaccineren is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
LZ86 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:46:
[...]
Yes, en dat is niet mijn probleem. Die lui kiezen er zelf voor om nog slachtoffer te kunnen zijn. Dan mogen ze het voelen ook. En dan geen zielige jankverhalen in de krant dat ze achteraf smeken om die prik als ze naar adem happend in het zh liggen. Je leest in de vakbladen uit Amerika veel van dit soort gevallen. Ook een aantal vocale antivax republikeinen die het loodje hebben gelegd.
Mjah probleem daarmee is is dat je reguliere zorg wellicht toch nog een tijdje op mindere capaciteit kan draaien dan mogelijk is, wat met een hoop achterstallig onderhoud nou niet echt handig is.
Of je moet ze dus gaan weigeren aan de poort, maar goed dan krijg je alles wat daarmee gemoeid is als nog op je bord.
Kijk als ze allemaal thuis lagen te creperen of doodgaan, had ik er ook minder moeite mee, maar doorgaans zijn het dan wel types die vinden dat ze op van alles recht hebben en waarbij je tot het gaatje en verder moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Number10 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:48:
[...]

Je standpunt? Het is toch geen discussie over een nieuwe snelweg of welk mooi kunstwerk er op de rotonde komt te staan?
Je reageerde op dat ik vind dat de maatregelen afgeschaft worden als iedereen die wil gevaccineerd is. Dat is een standpunt en dat verandert niet met het percentage mensen waarbij het vaccin niet werkt.
Als mensen ziek genoeg worden komen ze naar het ziekenhuis en als die groep heel groot is kan de zorg dat niet aan. Al 1,5 jaar het hoofdprobleem omdat de overheid (helaas) primair lijkt te sturen op zorgcapaciteit. Omdat de groei van besmettingen bij R>1 exponentieel verloopt, volgen de opnames ook exponentieel uitgaande van alle vorige golven, hoewel de verhouding tussen het aantal besmettingen en opnames uiteraard gunstiger zal zijn gezien de vaccinaties.
Als we het dan over die 84 procent hebben; dat is niet 84 procent die geen corona kunnen krijgen. Van de vaccins is algemeen bekend dat die vrijwel volledig tegen ziekenhuisopname beschermen.

De andere kant van de medaille is dat we nog maandenlang coronaregels hebben terwijl het gros van de mensen wel volledig gevaccineerd is en anders voor zichzelf versoepeld. Daar heb je net zo weinig aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Soccer98 op 13-08-2021 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

gekkie schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:50:
[...]

Mjah probleem daarmee is is dat je reguliere zorg wellicht toch nog een tijdje op mindere capaciteit kan draaien dan mogelijk is, wat met een hoop achterstallig onderhoud nou niet echt handig is.
Of je moet ze dus gaan weigeren aan de poort, maar goed dan krijg je alles wat daarmee gemoeid is als nog op je bord.
Kijk als ze allemaal thuis lagen te creperen of doodgaan, had ik er ook minder moeite mee, maar doorgaans zijn het dan wel types die vinden dat ze op van alles recht hebben en waarbij je tot het gaatje en verder moet gaan.
Bovendien gooi je daarmee iedereen die niet gevaccineerd kan worden gewoon doodleuk onder de bus, als je die zorg gaat weigeren dan is dat regelrechte discriminatie. En registreren wie er een vaccin weigert is dan weer een privacygevoelig dingetje, wat er dan gebeurt is dat mensen gewoon hun mond houden en het vaccin niet nemen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:58

Laguna

Connaisseur

evleerdam schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:46:
[...]

Volgende grafiek laat zien van wie er positief getest is en wel/niet gevaccineerd, per leeftijdsgroep en vanaf 1 juli:

[Afbeelding]
Wat is de bron van deze staafdiagram? Ik kom die alleen tegen op de Twitter van HdJ. Sowieso jammer dat er hierover niks in de wekelijkse rapportage van het RIVM wordt vermeld.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
CMD-Snake schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:31:
[...]

Die administratie hebben we niet, het werkt allemaal op basis van schattingen de bereidheid. De tellingen op het dashboard zijn ook geschat, de mensen die niet hun vaccinatie met het RIVM willen delen missen in de telling anders. Nu tellen ze nog deels mee dankzij ramingen. Het is een lastig criterium om op te sturen.
Die administratie doet er niet toe. Prik (pun intended) gewoon een datum een paar weken in de toekomst en klaar. Dan kan iedereen die dat wil zijn vaccinatie nog rond maken.

En vanaf die geprikte datum alles open met CoronaCheck App en TvT die max 24 uur geldig is.

Dan is het een keuze van eenieder hoe moeilijk het zichzelf maken en kan het overgrote deel van Nederland gewoon weer lekker normaal doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:23
Mijn mening: niet-gevaccineerden niet meer toelaten in gelegenheden waar de anderhalve meter langdurig niet gegarandeerd kan worden. Dus geen clubs, festivals, feestkroegen. Ook geen bioscoop of theater (die zalen moeten toch weer eens vol), al kun je hier denken aan voorstellingen speciaal voor niet-gevaccineerden. OV is een uitzondering, daar vooralsnog mondkapjes houden (iedereen).

Dit alles per derde week september, en met volledige uitzondering voor mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden (dat zul je dan wel moeten bewijzen). Of die mensen zich al in dat soort gelegenheden moeten begeven is de vraag, maar dat is eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
gekkie schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:32:
[...]

[...]
Kwestie van strak inregelen. TvT naar 12 uur bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Lordy79 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:21:
[...]
Gelukkig ben ik nog net op tijd een weekje naar NL geweest want nu zou ik 8 dagen in quarantaine moeten na terugkeer.
Kijk, dat is mooi.

Jij kan wellicht die bron van @sjukke waarderen. Is daar iets bijzonders mee voor zover jij weet of is dat gewoon een regulier nieuwsmedium zoals velen? Dat lijkt het namelijk gewoon te zijn.

sjukke in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8"
Soccer98 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:52:
[...]
Je reageerde op dat ik vind dat de maatregelen afgeschaft worden als iedereen die wil gevaccineerd is. Dat is een standpunt en dat verandert niet met het percentage mensen waarbij het vaccin niet werkt. (…)
Het gaat mij er nu net om dat het geen kwestie van 'vinden' is, omdat je uiteindelijk toch met opnames te maken hebt als die zich in grote getale zouden aandienen. Er zijn vast ook mensen die bij wijze van spreke 'vinden' dat het met de zeespiegelstijging gaat meevallen, maar het is een gewoon een feit dat die stijgt.

Grote vraag is of er nog veel mensen zijn die ziek genoeg kunnen worden, maar daar kun je niet iets van vinden als je enkel een percentage in een leeftijdsgroep noemt uiteraard en daarbij de punten die ik noemde negeert.

Het hel hele idee dat versoepelingen een soort democratisch proces met meerderheidsstemmen zou betreffen vindt ik vrij onzinnig gezien de eventuele consequenties als je aanname niet klopt.
(…)
Als we het dan over die 84 procent hebben; dat is niet 84 procent die geen corona kunnen krijgen. Van de vaccins is algemeen bekend dat die vrijwel volledig tegen ziekenhuisopname beschermen.
Maar 16% dus niet. Dat schreef ik net. En vaccins werken niet bij iedereen even goed. Nog een lager percentage dus. En vaccins verliezen hun werking mogelijk (deels) na verloop van tijd als we bijvoorbeeld het bericht uit Israël zouden hanteren. Etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
autje schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:59:
Mijn mening: niet-gevaccineerden niet meer toelaten in gelegenheden waar de anderhalve meter langdurig niet gegarandeerd kan worden. Dus geen clubs, festivals, feestkroegen. Ook geen bioscoop of theater (die zalen moeten toch weer eens vol), al kun je hier denken aan voorstellingen speciaal voor niet-gevaccineerden. OV is een uitzondering, daar vooralsnog mondkapjes houden (iedereen).

Dit alles per derde week september, en met volledige uitzondering voor mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden (dat zul je dan wel moeten bewijzen). Of die mensen zich al in dat soort gelegenheden moeten begeven is de vraag, maar dat is eigen keuze.
Ik vind het prima op die manier.
Mensen die medisch niet kunnen, die kan je simpelweg een QR code geven lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:46

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Drardollan schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:03:
[...]

Ik vind het prima op die manier.
Mensen die medisch niet kunnen, die kan je simpelweg een QR code geven lijkt mij.
We maken de stap dus vanaf 20 september om dan met toegangsbewijzen te gaan werken op veel plekken (volgens mij dus alles met meer dan 75 mensen?). Wel nog met testen/herstelbewijzen, maar we volgen daarmee dus nu een heel groot deel van Europa. Ik ben wel benieuwd op welke manier een negatieve test onderdeel van dat toegangsbewijs gaat worden...

[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 13-08-2021 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 17:55

Agent47

I always close my contracts.

Och we hebben weer “ geleerd “

Modbreak:Laten we niet gaan slowchatten, dat kan in de kroeg :)

[ Voor 51% gewijzigd door ZieMaar! op 13-08-2021 19:12 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
Number10 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:02:
Het gaat mij er nu net om dat het geen kwestie van 'vinden' is, omdat je uiteindelijk toch met opnames te maken hebt als die zich in grote getale zouden aandienen. Er zijn vast ook mensen die bij wijze van spreke 'vinden' dat het met de zeespiegelstijging gaat meevallen, maar het is een gewoon een feit dat die stijgt.

Grote vraag is of er nog veel mensen zijn die ziek genoeg kunnen worden, maar daar kun je niet iets van vinden als je enkel een percentage in een leeftijdsgroep noemt uiteraard en daarbij de punten die ik noemde negeert.

Het hel hele idee dat versoepelingen een soort democratisch proces met meerderheidsstemmen zou betreffen vindt ik vrij onzinnig gezien de eventuele consequenties als je aanname niet klopt.

[...]

Maar 16% dus niet. Dat schreef ik net. En vaccins werken niet bij iedereen even goed. Nog een lager percentage dus. En vaccins verliezen hun werking mogelijk (deels) na verloop van tijd als we bijvoorbeeld het bericht uit Israël zouden hanteren. Etc.
Nou, De Jonge legt net uit waarom je gelijk hebt in deze. Dus ik pak mijn verlies wat betreft de discussie. Ik betwijfel of de 1,8 miljoen niet beschermde mensen écht de zorg kunnen laten vallen, maar ik kan dit alleen baseren op de onderbuik bij deze. Dat is uiteraard niet handig in een discussie. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Ik hoor in de persconferentie dat Hugo de lezing van Kuipers overneemt, we hebben 1,8 miljoen mensen die niet vaccineren en die geen corona hebben gehad. Net als Kuipers, hoe weet hij dit?
Drardollan schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:03:
Ik zeg een zelf geprint kaartje. :P
Drardollan schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:59:
En vanaf die geprikte datum alles open met CoronaCheck App en TvT die max 24 uur geldig is.
Ik zou dat hele TvT naar de prullenbak verwijzen. Die twee weekjes testsamenleving lieten zien dat hij concept erg lastig in de praktijk blijkt. Het kan nooit waterdicht zijn, maar dit was meer een vergiet leek het. Er was al eerder kritiek geuit dat veelvuldig testen zonder symptomen eerder tegen zou werken dan voor, die critici lijken voor een flink deel gelijk gekregen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-09 14:07
Stel, de conclusie volgens onze regering is 'festivals en clubs' kunnen nog steeds niet open vanaf november in medio september. Tussen medio september en november gaat er volgens mij geen verschil zijn in de situatie.
Wat betekent dit dan...? Kunnen clubs en festivals nooit meer open? Alleen voor gevaccineerden?

Want de harde realiteit is: de situatie wordt niet beter. Iedereen is dan al lang en breed gevaccineerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Fuujii op 13-08-2021 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 21:20
Dat is nu nog niet aan de orde. Zullen we over een maand nog eens kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Soccer98 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:14:
[...]
Nou, De Jonge legt net uit waarom je gelijk hebt in deze. (…)
Ik kijk de persco's nooit meer live. Maar goed dat je het noemt, kijk ik het later terug.
(…) maar ik kan dit alleen baseren op de onderbuik bij deze
Voor de helderheid: ik weet dus ook niet zeker dat het weer fout gaat, maar hou er wel ernstig rekening mee.

Persoonlijk zou ik daarom dus een voorbehoud maken en iets minder stellig zijn in wat er mogelijk gaat gebeuren na de versoepelingen. En ik richt me nu weliswaar met mijn reactie op jou, maar eigenlijk was ik de afgelopen dagen vooral verbaasd over de onderwijslobby die niet noemenswaardig op het hele mogelijke gezondheidsprobleem leek in te gaan maar vooral (hoewel zeer begrijpelijk) op het belang van onderwijs bleef hameren omdat het - ik parafraseer - nu wel 'zou moeten kunnen'.

Onderwijs is ook belangrijk, dat betwist niemand, maar met vastgelopen zorg kun je als maatschappij niet verder. Gewoon niet. Dus dat moet hoe dan ook voorkomen worden en daarbij vraag ik me dus af of de voorgestelde versoepelingen die waren gelekt (en nu wellicht zijn bevestigd) wel hout snijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Ze durven geen harde stelling in te nemen of voorwaarden te hangen aan de genoemde datums.. Zo kan ik ook data's gaan noemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:40
Laguna schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:58:
[...]

Wat is de bron van deze staafdiagram? Ik kom die alleen tegen op de Twitter van HdJ. Sowieso jammer dat er hierover niks in de wekelijkse rapportage van het RIVM wordt vermeld.
Heb hem inderdaad van de Twitter van Hugo de Jonge. Maar volgens mij haalt hij de grafiek van het RIVM. Kan de huidige grafiek niet vinden maar hier staat degene van een aantal weken terug:

https://www.rivm.nl/nieuw...voorzichtige-stabilisatie

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stylezzz
Segafreak83 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:24:
Ze durven geen harde stelling in te nemen of voorwaarden te hangen aan de genoemde datums.. Zo kan ik ook data's gaan noemen..
Groot gelijk. Ik hoor iedereen nu alweer gillen..... "jamaar 1 oktober was beloofd dat!!!!!" Gek he?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Fuujii schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:19:
Stel, de conclusie volgens onze regering is 'festivals en clubs' kunnen nog steeds niet open vanaf november in medio september. Tussen medio september en november gaat er volgens mij geen verschil zijn in de situatie.
Wat betekent dit dan...? Kunnen clubs en festivals nooit meer open? Alleen voor gevaccineerden?

Want de harde realiteit is: de situatie wordt niet beter. Iedereen is dan al lang en breed gevaccineerd.
Ik schreef het al eerder vandaag, er is visie nodig.

Er liggen vraagstukken over de endemische fase en de medische en maatschappelijke aspecten die beantwoord moeten worden. Dat vereist keuzes maken en ergens voor gaan staan, dat is alleen iets wat dit kabinet niet kan of wil doen. Zie ook de lauwe reacties op reisorganisaties en die dansschool welke een vaccinatie eisen van hun klanten. Dat is geen ontwikkeling die je op zijn beloop moet laten, dan loop je risico dat de boel gaat ontsporen. Het kabinet zou juist in de voorhoede moeten zitten van deze discussies in een ideale situatie.

Het kabinet heeft al anderhalf jaar lang min of meer de dans weten te ontspringen met moeilijke ethische dilemma's door vooral voor zich uit te schuiven. Nu komt toch het einde in zicht en dan kan je nergens meer heen schuiven. Althans niet zonder een maatschappelijk prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:00
Wat ik niet snap: festivals of clubs mogen straks dan nog niet maar iedereen mag op elke andere plek wel bovenop elkaar zitten? Waarom niet het advies om bijvoorbeeld in het werkverkeer gewoon nog een beetje afstand te houden? Is dat nu zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
stylezzz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:27:
[...]

Groot gelijk. Ik hoor iedereen nu alweer gillen..... "jamaar 1 oktober was beloofd dat!!!!!" Gek he?
Zoals jij nu doet :+.

Wat ik bedoel is bijvoorbeeld bij x aantal besmettingen en x ziekenhuisopnames. Dan kan stap 1 doorgaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuujii
stylezzz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:23:
Dat is nu nog niet aan de orde. Zullen we over een maand nog eens kijken?
Regeren is vooruitkijken toch? Met dit argument kan je nergens kritiek op hebben. Wat een dooddoener. 1 november is nog akelig ver weg.

Ik begrijp echt wel de ernst van corona op de samenleving én gezondheidszorg. Maar elke besmetting lijkt wel belangrijker dan alle psychische, sociale en economische gevolgen. Is er "bewijs" dat de zorg weer overstroomt, mochten de besmettingen (flink) toenemen straks in september? Ja, ik snap ook wel dat je een overspoeling van de zorg wilt voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Segafreak83 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:29:
[...]

Zoals jij nu doet :+.

Wat ik bedoel is bijvoorbeeld bij x aantal besmettingen en x ziekenhuisopnames. Dan kan stap 1 doorgaan.
Het is geen exacte wetenschap helaas, dus die vlieger gaat niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

stylezzz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:31:
[...]

Dat is het in dit geval wel, hier kun je prima de basisprincipes van de regeltechniek op toepassen.

Want anders is "sturen" op de zorgbelasting niks anders dan een beetje zwabberen en wat random inputs geven in de hoop dat er de juiste output uit komt. Ik mag toch hopen dat we nu na bijna 2 jaar wel een fatsoenlijk model hebben waarop geregeld kan worden, want anders ben je gewoon lukraak aan het prijsschieten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Fuujii schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:29:
[...]

Regeren is vooruitkijken toch? Met dit argument kan je nergens kritiek op hebben. Wat een dooddoener. 1 november is nog akelig ver weg.

Ik begrijp echt wel de ernst van corona op de samenleving én gezondheidszorg. Maar elke besmetting lijkt wel belangrijker dan alle psychische, sociale en economische gevolgen. Is er "bewijs" dat de zorg weer overstroomt, mochten de besmettingen (flink) toenemen straks in september? Ja, ik snap ook wel dat je een overspoeling van de zorg wilt voorkomen.
Dat doet men nu toch ook? Er worden een aantal risicos genomen (wellicht niet die jij graag zou zien) en nu gaan we kijken of dat dit goed uitpakt. Ondertussen vinger aan de pols en over een maand weer kijken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Stoney3K schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:32:
[...]

Dat is het in dit geval wel, hier kun je prima de basisprincipes van de regeltechniek op toepassen.

Want anders is "sturen" op de zorgbelasting niks anders dan een beetje zwabberen en wat random inputs geven in de hoop dat er de juiste output uit komt. Ik mag toch hopen dat we nu na bijna 2 jaar wel een fatsoenlijk model hebben waarop geregeld kan worden, want anders ben je gewoon lukraak aan het prijsschieten. ;)
Lol... nee, helaas ik denk niet dat dissel elke avond een bierviltje pakt en even een nieuwe forecast maakt voor de nieuwe week. Dit is echt een stuk complexer, met nog eens constant veranderende factoren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ZieMaar! schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:09:
[...]
Ik ben wel benieuwd op welke manier een negatieve test onderdeel van dat toegangsbewijs gaat worden...
Gevaccineerd----->géén test, aldus de Jonge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
stylezzz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:32:
[...]

Dat doet men nu toch ook? Er worden een aantal risicos genomen (wellicht niet die jij graag zou zien) en nu gaan we kijken of dat dit goed uitpakt. Ondertussen vinger aan de pols en over een maand weer kijken....
Mijn angst is gewoon dat we de komende zomer(s) door blijven klooien met halve maatregelen door half beleid. Harde uitspraken doen is lastig, dat begrijp ik écht wel. Maar de onze regering heeft mijns inziens gewoon flink staan stuntelen de afgelopen ander half jaar. Ik mis perspectief en een duidelijke visie. Neem de routekaart die elke keer wordt vernieuwd, maar nooit wat mee gedaan wordt. Dat staat helemaal los van het feit dat het enorm lastig is om te sturen door dikke mist.

Zolang er geen zorginfarct is (is er ook maar één reden om aan te nemen dat dat gaat gebeuren in september?), dan moeten we bereid zijn om risico's te nemen.

Ja, het versoepelen in juli ging niet al te lekker. Maar toen was de vaccinatiegraad ook een flink stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
Hoe dan ook, we hebben te dealen met de situatie. Laten we hopen dat het de goede kant op gaat... Daar is iedereen het over eens.

Wordt nog een leuke toekomst, al helemaal met de klimaatcrisis die eraan gaat komen vroeg of laat. Nu genoeg cynisme gehad voor vanavond.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:26

Sorcerer8472

Mens sana?

zacht schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:35:
[...]

Gevaccineerd----->géén test, aldus de Jonge.
Als logisch onderdeel van "gevaccineerde mensen moeten niet onder ongevaccineerde mensen lijden".

Logisch ook. De meeste ongevaccineerden zullen niet naar het ziekenhuis hoeven, maar de kans om het ooit te krijgen is vrij groot, en een klein percentage moet toch naar het ziekenhuis, en daar betalen we met z'n allen voor: zowel geld als ook bijvoorbeeld een geplande operatie die niet doorgaat.

Tijd om een grens te trekken.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

D-e-n schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:28:
Wat ik niet snap: festivals of clubs mogen straks dan nog niet maar iedereen mag op elke andere plek wel bovenop elkaar zitten? Waarom niet het advies om bijvoorbeeld in het werkverkeer gewoon nog een beetje afstand te houden? Is dat nu zo erg?
Ik weet niet of er wat gezegd is over festivals of clubs mét TvT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stoney3K schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:41:
[...]

Had men het ook over festivals nu dan? Dacht vooral dat het over nachtclubs ging?
Heb alleen een samenvatting gelezen, maar daarin werd TvT niet eens genoemd? :?

Edit: samenvattinkje: https://www.nu.nl/coronav...e-maanden-verwachten.html

[ Voor 17% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-08-2021 19:43 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:45

Grudgie

PSN: Grudgie7

Waarom denken mensen nog steeds dat als ze gevaccineerd zijn dat ze het niet meer kunnen krijgen of overbrengen op anderen. Het enige wat een vaccinatie doet is dat je er minder ziek of minder erg ziek van wordt. Je kan nog steeds het virus overdragen op andere mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Fuujii schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:38:
[...]

Mijn angst is gewoon dat we de komende zomer(s) door blijven klooien met halve maatregelen door half beleid. Harde uitspraken doen is lastig, dat begrijp ik écht wel. Maar de onze regering heeft mijns inziens gewoon flink staan stuntelen de afgelopen ander half jaar. Ik mis perspectief en een duidelijke visie. Neem de routekaart die elke keer wordt vernieuwd, maar nooit wat mee gedaan wordt. Dat staat helemaal los van het feit dat het enorm lastig is om te sturen door dikke mist.

Zolang er geen zorginfarct is (is er ook maar één reden om aan te nemen dat dat gaat gebeuren in september?), dan moeten we bereid zijn om risico's te nemen.

Ja, het versoepelen in juli ging niet al te lekker. Maar toen was de vaccinatiegraad ook een flink stuk lager.
Je kunt niet wachten tot diederik gommers met een zwarte vlag uit het erasmus hangt. Dan ben je gewoonweg te laat.... het is echt een kwestie van voorzichtig gas geven en hopen dat het lijntje niet breekt. Maar goed, ik ben in ieder geval blij dat de boel weer wat versoepelt word.... Ik heb ook niks aan het open gaan van het hoger onderwijs, maar snap best dat dit voor veel studenten donders belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Grudgie schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:43:
Waarom denken mensen nog steeds dat als ze gevaccineerd zijn dat ze het niet meer kunnen krijgen of overbrengen op anderen. Het enige wat een vaccinatie doet is dat je er minder ziek of minder erg ziek van wordt. Je kan nog steeds het virus overdragen op andere mensen.
Daarom had ik het in mijn reactie ook over de enorm veel lagere kans op ziekenhuisopname: Sorcerer8472 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:00
[...]

Het gaat mij om het idee dat die anderhalve meter zo snel weg moet. Waarom zou je die niet nog even handhaven waar het makkelijk kan, zoals op kantoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
stylezzz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:31:
[...]

Die vlieger kan prima opgaan. En na 1.5 jaar nog niets ervan geleerd hebben is gewoon je kop in het zand steken en bang zijn dat je erop afgerekend gaat worden.

Nou, dat gaat toch wel gebeuren. Ongeacht het antwoord wat ze geven.

Zo moeilijk is het toch niet, op 15 september (voorbeeld), peildatum bij 2500 besmettingen weekgemiddelde van de afgelopen week ervoor en minder dan 300 ziekenhuisopnames gaat de versoepeling op 20 september door.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:42:
[...]

Had men het ook over festivals nu dan? Dacht vooral dat het over nachtclubs ging?
Met andere woorden, er is nu een heel systeem opgezet met een CoronaCheck app, maar uiteindelijk wordt die dus niet gebruikt. Want in november gaat het óf niet nodig zijn óf alles gaat weer als één blok dicht.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Je hebt ook een veel lagere kans om het uberhaupt te krijgen, en als je het dan al krijgt, dan is het veelal minder erg. Dus het verspreiden gaat veel langzamer tussen gevaccineerden, en de gevolgen zijn minder. Om te stellen dat het _alleen_ de gevolgen verminderd is niet waar.

Do what you love, do it often

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:42:
[...]

Edit: samenvattinkje: https://www.nu.nl/coronav...e-maanden-verwachten.html
Zoals ik het begrepen heb:
Alles waar meer dan 75 man komen--->gevaccineerd of negatieve test (TvT).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Wat een rampzalige boodschap weer. :/

Ook jammer om te zien dat het na 1,5 jaar nog steeds niet lukt om een duidelijk communicatiebeleid op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:06
zacht schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:55:
[...]

Zoals ik het begrepen heb:
Alles waar meer dan 75 man komen--->gevaccineerd of negatieve test (TvT).
Gewoon een kerk huren, groot feest houden, dat mag wel. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Uniciteit schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:07:
Wat een rampzalige boodschap weer. :/

Ook jammer om te zien dat het na 1,5 jaar nog steeds niet lukt om een duidelijk communicatiebeleid op te zetten.
Ze verloren mij al, toen ze zeiden, niet gevaccineerd, dan wordt je toch nog ziek, en het verschil tussen dwang en motivatie is 0,0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:58

Laguna

Connaisseur

evleerdam schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:25:
[...]

Heb hem inderdaad van de Twitter van Hugo de Jonge. Maar volgens mij haalt hij de grafiek van het RIVM. Kan de huidige grafiek niet vinden maar hier staat degene van een aantal weken terug:

https://www.rivm.nl/nieuw...voorzichtige-stabilisatie
Niet verrassend, door afgelopen 6 weken te laten zien blijven de hoge pieken van begin juli bij jongeren natuurlijk zichtbaar. Ik zou liever cijfers zien van afgelopen week of 2 weken.

Komend half jaar kunnen we verdere versoepelingen wel vergeten met de huidige strategie van het demissionaire kabinet, die 1 november is de nieuwe wortel. Nu worden de scholen als excuus gebruikt en straks eind oktober het griepseizoen. Ook geen enkele journalist die bij de persconferentie vraagt of men er over nagedacht heeft om de strategie van het VK te volgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Laguna op 13-08-2021 21:00 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Los van het hele medische verhaal, we hebben hier te maken met een politieke keuze. Om die prik zo aantrekkelijk mogelijk te maken stapelen ze voordeeltjes daar. Zo is iemand die gevaccineerd is ook voorgesteld op iemand die genezen is van corona. Dat gevaccineerden niet hoeven te testen is ook onderdeel ervan, het OMT advies voor TvT stond wel in dat ook gevaccineerden zouden moeten testen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
QSYS schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:10:
[...]

Ze verloren mij al, toen ze zeiden, niet gevaccineerd, dan wordt je toch nog ziek, en het verschil tussen dwang en motivatie is 0,0
Wat bedoel je?

Het is toch volstrekt logisch dat je ziek wordt als we maatregelen afbouwen en je geen vaccin wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
ZieMaar! schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:15:
[...]

Wat bedoel je?

Het is toch volstrekt logisch dat je ziek wordt als we maatregelen afbouwen en je geen vaccin wil?
Dat weet ik nog niet, dan zou het zo zijn dat mensen die niet gevaccineerd kunnen worden of waarbij de vaccinatie niks doet, en leven moeten gaan leiden als een kluizenaar. Ik denk niet dat iedereen bevattelijk is voor COVID om wat voor reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
QSYS schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:19:
[...]

Dat weet ik nog niet, dan zou het zo zijn dat mensen die niet gevaccineerd kunnen worden of waarbij de vaccinatie niks doet, en leven moeten gaan leiden als een kluizenaar. Ik denk niet dat iedereen bevattelijk is voor COVID om wat voor reden dan ook.
Check. Voor die groep ben ik het wel eens dat je nog iets zou moeten kunnen doen, redelijkerwijs. Maar hoe groot zou die groep zijn? Dat is vast maar een (heel) klein gedeelte van die 1.8 miljoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Segafreak83 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:47:
[...]

Die vlieger kan prima opgaan. En na 1.5 jaar nog niets ervan geleerd hebben is gewoon je kop in het zand steken en bang zijn dat je erop afgerekend gaat worden.

Nou, dat gaat toch wel gebeuren. Ongeacht het antwoord wat ze geven.

Zo moeilijk is het toch niet, op 15 september (voorbeeld), peildatum bij 2500 besmettingen weekgemiddelde van de afgelopen week ervoor en minder dan 300 ziekenhuisopnames gaat de versoepeling op 20 september door.
Ohhh jaaaa wat een geweldig plan. Laten we nu als voorwaarde stellen bij gemiddeld 2500 besmettingen en 300 ziekenhuisopnames op 15 augustus (lekker snel, we zijn er al bijna!) dan mogen vanaf 1 september de festivals en concerten weer los. Prima.... Vanaf morgen zul je zien dat de teststraten leeglopen, want als je immers niet laat testen zijn er ook geen besmettingen! Hoera! Onder de huidige maatregelen zullen de ziekenhuisopnames ook terug gaan lopen dus wat staat een feestje vanaf 1 september nog in de weg? Niks dus, vanaf 1 september feesten we er met zijn allen op los! Maar we gaan ons uiteraard niet laten testen ondanks dat we klachten krijgen... Want als je niet laat testen zijn er ook geen besmettingen en blijven Mark en Hugo blij. Een 2 tal weken daarna beginnen de ziekenhuisopnames ineens flink te stijgen...... Wat vreemd denken Mark en Hugo, hoe kan dat nou? Er zijn immers amper besmettingen, waarom lopen de ziekenhuizen nu ineens vol? Een telefoontje naar van dissel levert weinig op, deze voert trouw de data in zijn rekenmodellen in maar met weinig besmettingen zouden er ook weinig mensen in het ziekenhuis moeten komen. Niks aan de hand dus.... Na weer een 2 tal weken beginnen ook de IC's vol te lopen. Nu worden de blikken toch wat ernstiger... Want hoe kan dit toch? Nog steeds zo weinig besmettingen, want als je als besmet word getest worden Mark en Hugo boos en mag je niet meer naar festivals en concerten.... Na weer wat dagen hangen Diederik Gommers en Ernst Kuipers de zwarte vlag uit het erasmus.... Het is dan toch echt gebeurd. In paniek besluiten Mark en Hugo om maar weer alle maatregelen uit de kast te trekken om de boel onder controle te krijgen.... De avondklok komt weer terug, iedereen mondkapjes in openbare ruimtes en de horeca en winkels krijgen weer een groot hangslot tot 1 januari volgend jaar.

Goed.... ietwat gechargeerd allemaal. :)

Maar goed idee? Mensen gaan belonen bij het behalen van bepaalde vooraf gestelde doelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Laatst online: 28-02-2023
[...]

Hoe lullig het ook is: die groep moet zonder covid-19 ook heel erg oppassen. Als je niet gevaccineerd kan worden is je gezondheid al erg broos en het grootste gedeelte van die groep loopt ook het risico om ernstig ziek te worden van een (flinke) verkoudheid of het influenzavirus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:57
[...]

Wat zie jij dan dat de overheid moet doen voor mensen voor een kleine groep mensen met bepaalde ziektes of aandoeningen? Dat zal toch maatwerk worden dat geregeld moet worden door hun arts etc.
Ik vind het geen legitieme reden om te gaan klagen over een pers conferentie want dit is niet uniek voor COVID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 14:11
Ik ga er vanuit dat er op zijn vroegst pas in 2025 versoepeld wordt, en alles wat eerder kan een meevallertje is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
macciez schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:48:
[...]

Je hebt ook een veel lagere kans om het überhaupt te krijgen, en als je het dan al krijgt, dan is het veelal minder erg. Dus het verspreiden gaat veel langzamer tussen gevaccineerden, en de gevolgen zijn minder. Om te stellen dat het _alleen_ de gevolgen verminderd is niet waar.
Daar is echt helemaal niks over te zeggen want dat ging voornamelijk om de eerdere varianten. Er zijn nog geen uitgebreide studies te vinden over de delta variant die veel besmettelijker is. Omdat deze variant nu juist veel meer virus deeltjes aanmaakt, ook onder gevaccineerden. Zie het meest recente artikel uit Nature waar duidelijk in staat dat daar nog vrij weinig over bekend is. En de zaken die wel bekend zijn wijzen een hele andere kant op:

"Data from COVID-19 tests in the United States, the United Kingdom and Singapore are showing that vaccinated people who become infected with Delta SARS-CoV-2 can carry as much virus in their nose as do unvaccinated people. This means that despite the protection offered by vaccines, a proportion of vaccinated people can pass on Delta, possibly aiding its rise."

"In a preprint study published on medRxiv on Aug 111, the researchers compared Ct values for 719 people between 29 June and 31 July, during which 90% of the 122 coronavirus samples they sequenced were the Delta variant. Of the 311 vaccinated people who tested positive for SAR-CoV-2 in that group, most had Ct values of less than 25, a level at which researchers expect the presence of infectious SARS-CoV-2. To confirm this, the team cultured 55 samples that had Ct values less than 25, from vaccinated and unvaccinated people, and detected infectious virus in nearly every one. Most unvaccinated people also had Ct values below this level."

"Both vaccinated and unvaccinated people had comparably low Ct values, indicating high viral loads, and of the 133 samples sequenced, 90% were identified as Delta. "

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02187-1

Oftewel een niet gevaccineerde die getest is, is veiliger dan een gevaccineerde die niet is getest. Oftewel iedereen gaan testen incl. gevaccineerden of helemaal niemand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
stylezzz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:25:
[...]
-hoop woorden, weinig wol-
Ohhh jaaaa wat een geweldig plan. Laten we nu als voorwaarde stellen bij gemiddeld 2500 besmettingen en 300 ziekenhuisopnames op 15 augustus (lekker snel, we zijn er al bijna!) dan mogen vanaf 1 september de festivals en concerten weer los.

Maar goed idee? Mensen gaan belonen bij het behalen van bepaalde vooraf gestelde doelen?
Beter lezen, er staat september én voorbeeld bij.

Als mensen de boel hadden willen flessen door niet te gaan testen, dan hadden ze dat allang gedaan.

Verder bestaat bijna je hele leven uit beloning halen voor gestelde doelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QSYS
Negaiido schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:40:
[...]

Wat zie jij dan dat de overheid moet doen voor mensen voor een kleine groep mensen met bepaalde ziektes of aandoeningen? Dat zal toch maatwerk worden dat geregeld moet worden door hun arts etc.
Ik vind het geen legitieme reden om te gaan klagen over een pers conferentie want dit is niet uniek voor COVID.
Dat soort maatwerk zou ik ook zeker niet aan een demissionair kabinet over willen laten.
Maar buiten dat, ze proberen zich wel steeds in te delen, Rutte heeft moeite met kritiek, nee dit zijn zeker 2 mensen die ik niet graag in het nieuwe kabinet terug zie. Maar dat is een ander verhaal, ik vind het 10 keer niks in ieder geval. Ik kreeg geen vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Dus nieuwe getallen om 1 september weer open te kunnen.
Mijn glazen bol voorspeld dat op 1 september de enigste verandering zal zijn: deze getallen en een nieuwe datum voor de "versoepeling".

Reden: we zien een piek na de vakanties en de winter komt eraan. We moeten wel voorzichtig blijven, dus we kijken het nog even aan.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

arbraxas schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:04:
Reden: we zien een piek na de vakanties en de winter komt eraan. We moeten wel voorzichtig blijven, dus we kijken het nog even aan.
Ondertussen wordt in 2025 de vierde editie van het Freedom Festival in Genk gehouden, na het los laten van alle coronamaatregelen in België. Nederland is nog altijd sceptisch: "We kijken het nog even aan", aldus demissionair premier De Jonge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:54
Maar als die ook gevaccineerd zijn en daarom minder of minder erg ziek er van worden is er niet echt een probleem toch? Uiteraard is er nog een groep die zich liever niet laten vaccineren, dat is dan idd de groep die risico loopt en waarvoor de maatregelen in stand gehouden zouden moeten worden. Ik heb geen zicht op hoe groot die groep is, maar als die groot genoeg is dat ze er voor kunnen zorgen dat de IC's weer overlopen, dan is het helaas nog steeds nodig ook. Zoniet, zou ik zeggen lekker loslaten.

Wel of geen beperkingen, besmettingen komen er toch en uiteindelijk nieuwe mutaties ook. Is het niet hier, dan is het wel in een land waar vaccinaties niet zo ruim voor handen zijn, of waar men denkt dat met een vaccinatie hun grondrecht geschonden wordt of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
[...]

In principe geldt die eerdere maatregel over max 750 personen én enkel 1-daagse festivals nog toch? Daar komt geen verandering in. In principe zou dat tot 1 september zijn, maar zonder het expliciet te noemen, is dat vandaag verlengt tot 20 september. Clubs en discotheken blijven dicht, dat stond wel in een nieuwsbericht hierover.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CMD-Snake
ZieMaar! schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:15:
Het wordt nogal als een zekerheid neergezet. Geen vaccin is ziek worden, naar het ziekenhuis moeten en dood gaan. Geen andere opties mogelijk. Zo dramatisch hoeft het ook niet te zijn, Nederland telt nu ook geen honderdduizenden doden voor corona. Dikke kans dat genoeg van die groep snottert en daarna weer prima is.

Dat hele getal van 1,8 miljoen of de 2 miljoen van Kuipers zijn ergens ook uit de lucht getrokken. Hoe weten zij met zo'n zekerheid dat die mensen geen weerstand kunnen hebben? Als we iets gezien hebben kwamen asymptomatische besmettingen ook best vaak voor. Niet iedereen zal ook zijn wezen testen. De Jonge (en Kuipers) doen zo een bijzondere aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
@ZieMaar!

Dat klopt alleen als iedere ongevaccineerde op de IC terecht komt.
Besmettingscijfers vs ic opnames laten toch echt iets anders zien.
Vooral om dat de grootste groep ongevaccineerde mens van de categorie jong en gezond is. Niet voor niets word de vmbo niet vrijgegeven. Gezien de leeftijd is dat ook geen drama. De IC,s hebben nog nooit volgelegen men 18 minners. Sterker nog, behalve een snotneus merken die bijzonder weinig van corona.
Pure pressie vanuit de regering, zeker na de berichten dat er prikbussen juist bij deze scholen worden neergezet. Inclusief voorlichting door de GGDer. Maar verder is dat geen pressie hoor.
Al helemaal niet voor de desbetreffende leeftijdscatagorie natuurlijk.

De Jonge zelf die dat meedeelt:
https://twitter.com/i/status/1419916620357640207

[ Voor 33% gewijzigd door arbraxas op 13-08-2021 21:29 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

LA-384 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:15:
[...]

In principe geldt die eerdere maatregel over max 750 personen én enkel 1-daagse festivals nog toch? Daar komt geen verandering in. In principe zou dat tot 1 september zijn, maar zonder het expliciet te noemen, is dat vandaag verlengt tot 20 september. Clubs en discotheken blijven dicht, dat stond wel in een nieuwsbericht hierover.
Ik ben vooral benieuwd of dat verruimd gaat worden na 20 september, of er dan meer mensen op een festival mogen mét TvT, en of de clubs dan ook met TvT open mogen omdat de afstandsregel dan afgeschaft zou worden.

Want in november zou het moment zijn dat clubs zonder beperkingen open kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Stoney3K schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:48:
Met andere woorden, er is nu een heel systeem opgezet met een CoronaCheck app, maar uiteindelijk wordt die dus niet gebruikt. Want in november gaat het óf niet nodig zijn óf alles gaat weer als één blok dicht.
Heb je die niet nodig bij die kleinere 1 daagse festivals? Tevens is het bruikbaar wanneer je over de grens gaat (binnen EU?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:31

Onbekend

...

Stoney3K schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:48:
[...]

Ik dacht hier enige twijfel te horen toen hij dat zo zei. Het kwam bij mij zo over dat hij geen ja en geen nee wilde zeggen omdat ze nog niet weten wat men wil met mensen die niet gevaccineerd zijn.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
De regels voor versoepelen zoals ze dus niet bedoeld zijn: Een voetbalstadion mag voor 2/3 gevuld zijn, dat doen ze in Rotterdam door gewoon het stadion voor 1/3 af te sluiten voor publiek.
Getalsmatig klopt dat natuurlijk wel, maar ja, het publiek een beetje slim verdelen ziet er toch anders uit.
Bron:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
CMD-Snake schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:16:
Het wordt nogal als een zekerheid neergezet. Geen vaccin is ziek worden, naar het ziekenhuis moeten en dood gaan. Geen andere opties mogelijk. Zo dramatisch hoeft het ook niet te zijn,
Zo dramatisch doet ook niemand. Wat ze zeggen is dat je vrij veel kans hebt om het ooit op te lopen en dat je als ongevaccineerde daarmee (meer) risico loopt. Dat is toch gewoon zo? Nee je komt wellicht niet in het ziekenhuis, maar van elke miljoen komen er honderden zo niet duizenden wel in het ziekenhuis.
Dat hele getal van 1,8 miljoen of de 2 miljoen van Kuipers zijn ergens ook uit de lucht getrokken. Hoe weten zij met zo'n zekerheid dat die mensen geen weerstand kunnen hebben?
Ik vind dit een beetje zeuren eerlijk gezegd. Natuurlijk weten ze het precieze getal niet als mensen niet testen, maar is het dan echt zo erg om uit te gaan van wat ze wel met zekerheid weten? Dan is het maar wat hoger. Maken ze zomaar een schatting en loopt het uit de hand dan krijgen ze daar weer kritiek op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Stoney3K schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:18:
[...]

Ik ben vooral benieuwd of dat verruimd gaat worden na 20 september, of er dan meer mensen op een festival mogen mét TvT, en of de clubs dan ook met TvT open mogen omdat de afstandsregel dan afgeschaft zou worden.

Want in november zou het moment zijn dat clubs zonder beperkingen open kunnen gaan.
Daar zal ongetwijfeld nog op teruggekomen worden 17 september. Zoals ik het nu lees zou TvT vanaf 20 september verplicht worden voor alle evenementen >75 bezoekers. Maar clubs blijven dicht tot 1 november.

Hoe dan ook, de belangrijkste mededeling is dat er geen versoepelingen zijn tot 20 september en daarna misschien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
Ik vind dit een beetje zeuren eerlijk gezegd. Natuurlijk weten ze het precieze getal niet als mensen niet testen, maar is het dan echt zo erg om uit te gaan van wat ze wel met zekerheid weten? Dan is het maar wat hoger. Maken ze zomaar een schatting en loopt het uit de hand dan krijgen ze daar weer kritiek op.
Dan kan alles los, want we weten met zekerheid dat jeugd amper last heeft van corona. Het RIVM heeft tijden volgehouden dat ze niet eens vatbaar waren voor corona. Dat is ook gelijk de grootste nog niet ingeente groep.
Problem solved, party hard.

[ Voor 8% gewijzigd door arbraxas op 13-08-2021 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Segafreak83 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:51:
[...]

Beter lezen, er staat september én voorbeeld bij.

Als mensen de boel hadden willen flessen door niet te gaan testen, dan hadden ze dat allang gedaan.

Verder bestaat bijna je hele leven uit beloning halen voor gestelde doelen.
He? Als ik jouw verhaal lees had je liever maanden terug van dit soort constructies gezien. Maar goed, ik denk dat je de strekking wel snapt... overigens heb ik het hier over de pandemie, en bedoel ik er absoluut niks kwaads mee over dat je moeder je een snoepje gaf als je kamer weer eens opgeruimd was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Volgens mij kun je het beter vergelijken met geen eten krijgen als je je kamer niet opruimt. Want een beloningsstructuur impliceert een extraatje als je beter je "best" doet.
Dat is in het coronageval absoluut niet aan de orde. Zelfs als van corona herstelde, dubbel gevacineerde nederlander kom je niet in aanmerking voor het oude normaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56
biggydeen2 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:49:
[...]

Daar is echt helemaal niks over te zeggen want dat ging voornamelijk om de eerdere varianten. Er zijn nog geen uitgebreide studies te vinden over de delta variant die veel besmettelijker is. Omdat deze variant nu juist veel meer virus deeltjes aanmaakt, ook onder gevaccineerden. Zie het meest recente artikel uit Nature waar duidelijk in staat dat daar nog vrij weinig over bekend is. En de zaken die wel bekend zijn wijzen een hele andere kant op:

"Data from COVID-19 tests in the United States, the United Kingdom and Singapore are showing that vaccinated people who become infected with Delta SARS-CoV-2 can carry as much virus in their nose as do unvaccinated people. This means that despite the protection offered by vaccines, a proportion of vaccinated people can pass on Delta, possibly aiding its rise."

"In a preprint study published on medRxiv on Aug 111, the researchers compared Ct values for 719 people between 29 June and 31 July, during which 90% of the 122 coronavirus samples they sequenced were the Delta variant. Of the 311 vaccinated people who tested positive for SAR-CoV-2 in that group, most had Ct values of less than 25, a level at which researchers expect the presence of infectious SARS-CoV-2. To confirm this, the team cultured 55 samples that had Ct values less than 25, from vaccinated and unvaccinated people, and detected infectious virus in nearly every one. Most unvaccinated people also had Ct values below this level."

"Both vaccinated and unvaccinated people had comparably low Ct values, indicating high viral loads, and of the 133 samples sequenced, 90% were identified as Delta. "

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02187-1

Oftewel een niet gevaccineerde die getest is, is veiliger dan een gevaccineerde die niet is getest. Oftewel iedereen gaan testen incl. gevaccineerden of helemaal niemand.
Als je het gehele artikel goed leest worden er hele andere conclusies getrokken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
arbraxas schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:39:
Volgens mij kun je het beter vergelijken met geen eten krijgen als je je kamer niet opruimt. Want een beloningsstructuur impliceert een extraatje als je beter je "best" doet.
Dat is in het coronageval absoluut niet aan de orde. Zelfs als van corona herstelde, dubbel gevacineerde nederlander kom je niet in aanmerking voor het oude normaal.
Als overheid moet je heel erg oppassen met beloningen. Geef een belastingvoordeeltje op een auto, en iedereen gaat spontaan aygo's, polo slowmotions, hybrides of teslas rijden..... een heel andere discussie. Maar mensen zijn nogal makkelijk te prikkelen met beloningen, soms met een heel andere uitwerking als wat je eigenlijk voor ogen hebt....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arbraxas
Miki schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:41:
[...]

Als je het gehele artikel goed leest worden er hele andere conclusies getrokken ;)
Dat hele artikel staat vol met verschillende onderzoeken in verschillende landen. En met verschillende conclusies. Een overkoepelende conclusie is er helemaal niet.

@stylezzz
Dat geldt net zo goed voor straffen, die hebben ook niet altijd de beoogde uitwerking. Mensen reageren om een plusje te pakken of een minnetje te voorkomen.

[ Voor 18% gewijzigd door arbraxas op 13-08-2021 21:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Yaksa schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:23:
De regels voor versoepelen zoals ze dus niet bedoeld zijn: Een voetbalstadion mag voor 2/3 gevuld zijn, dat doen ze in Rotterdam door gewoon het stadion voor 1/3 af te sluiten voor publiek.
Getalsmatig klopt dat natuurlijk wel, maar ja, het publiek een beetje slim verdelen ziet er toch anders uit.
Bron:
:? 8)7 |:(
Meer kan ik er niet van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Waarom denken mensen nog steeds dat als ze gevaccineerd zijn dat ze het niet meer kunnen krijgen
Voor zover bekend met de alpha variant idd factor 3 minder makkelijk
of overbrengen op anderen.
Voor zover bekend met de alpha variant idd factor 10 minder makkelijk.
Het enige wat een vaccinatie doet is dat je er minder ziek of minder erg ziek van wordt. Je kan nog steeds het virus overdragen op andere mensen.
Idd grote reductie in aantallen zkh opnames.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 13-08-2021 21:52 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
@YakuzA
Laat de alpha variant nou net zwaar op de retour zijn. Iets met een Delta.
Idd grote reductie in aantallen zkh opnames.
In tegenstelling tot wat ons demissionair kabinet ons voor heeft gehouden, word daar niet meer op gestuurd.
Ook dat heeft Delta ons laten zien. Want dat ondermijnd de angstcampagne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

arbraxas schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:00:
In tegenstelling tot wat ons demissionair kabinet ons voor heeft gehouden, word daar niet meer op gestuurd.
Ook dat heeft Delta ons laten zien. Want dat ondermijnd de angstcampagne.
Je zou ook bijna gaan denken dat Hugo er een persoonlijke kruistocht van gemaakt heeft, en al helemaal als het om (muziek)festivals en clubs gaat. Heeft hij toevallig een tienerdochter die een keer op vakantie iets te losbandig is geweest en die hij een lesje wil leren of zo? ;)

Was er trouwens bij de persco nog iets gezegd over het wel of niet toestaan van entertainment in kroegen?

[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 13-08-2021 22:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
Stoney3K schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:10:
[...]Je zou ook bijna gaan denken dat Hugo er een persoonlijke kruistocht van gemaakt heeft, en al helemaal als het om (muziek)festivals en clubs gaat. Heeft hij toevallig een tienerdochter die een keer op vakantie iets te losbandig is geweest en die hij een lesje wil leren of zo? ;)
Die had toch een date met jou gehad op dat illegale feestje? 8)
Maar serieus; waarom toch elke keer hetgeen Hugo aankondigt zo persoonlijk maken?
Hij verteld ook alleen maar wat de regering (en niet hij alleen) heeft besloten.
Don't blaim the messenger.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
@Stoney3K
Restaurants en cafés moeten in elk geval tot 19 september om middernacht dicht, ze mogen geen schermen plaatsen
Uit het AD. Geen schermen. Verder lees ik niets. Dus blijkbaar mag je wel live naar een band kijken, maar niet naar een video ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

arbraxas schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:30:
@Stoney3K

[...]

Uit het AD. Geen schermen. Verder lees ik niets. Dus blijkbaar mag je wel live naar een band kijken, maar niet naar een video ervan.
Dat is natuurlijk een beetje een creatieve interpretatie ervan, ik verwacht dat ze daarmee bedoelen dat de regels niet zijn veranderd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:31

Onbekend

...

arbraxas schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:30:
@Stoney3K

[...]

https://www.nu.nl/coronav...e-maanden-verwachten.html
Ook mag horeca nog steeds geen entertainment (zoals live-muziek) of beeldschermen (met bijvoorbeeld voetbalwedstrijden erop) aanbieden.
Dus ook niet live naar een band kijken. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Tja, iets met een stadion en creatief zijn met 2/3e bezetting.
Dat bied natuurlijk kansen voor andere sectoren.

Aww jammer, onbekend has proven me wrong. :+

[ Voor 17% gewijzigd door arbraxas op 13-08-2021 22:34 ]

Pagina: 1 ... 80 ... 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).