Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 131 Laatste
Acties:
  • 465.962 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:35

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Stoney3K schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:47:
[...]

En hoeveel daarvan zijn bewezen, specifiek, effectief tegen de Delta variant? Hoeveel daarvan kunnen we binnen een half jaar uitgerold verwachten?
Oh... dus je wilt een kwaliteit schroevendraaier? Maar je beweerde dat de toolbox leeg was en leeg zou blijven. En dat we daarom alleen nog met een hamer het virus de grond konden schroeven.

En je wilt bewezen vaccins hebben die nog in ontwikkeling zijn? Hmm... Vreemd genoeg worden degene die in ontwikkeling zijn nog getest. Iets met phase 3. 8)7

Het aantal is trouwens 19 ;)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

DevWouter schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:00:
[...]

Oh... dus je wilt een kwaliteit schroevendraaier? Maar je beweerde dat de toolbox leeg was en leeg zou blijven. En dat we daarom alleen nog met een hamer het virus de grond konden schroeven.

En je wilt bewezen vaccins hebben die nog in ontwikkeling zijn? Hmm... Vreemd genoeg worden degene die in ontwikkeling zijn nog getest. Iets met phase 3. 8)7

Het aantal is trouwens 19 ;)
Ik hoor nog steeds niks over een concrete tijdlijn, of een beslisboom over hoe we het komende jaar aan gaan pakken met duidelijke beslismomenten en signaalwaarden.

De strategie is nu "Een beetje bijsturen, en als dat niet werkt hopen dat er een wonder uit de lucht komt vallen".

Dat is waar ik moeite mee heb, als blijkt dat we tot 1 november moeten wachten met strengere maatregelen, dan vind ik dat ook best, maar nu is het wachten tot "ooit".

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 09:25
Stoney3K schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:07:
[...]

Ik hoor nog steeds niks over een concrete tijdlijn, of een beslisboom over hoe we het komende jaar aan gaan pakken met duidelijke beslismomenten en signaalwaarden.
Hier kan ik het zeker mee eens zijn.

Een duidelijke roadmap/richtpunt/strategie mist in mijn optiek.

Dat zou denk ik voor heel veel mensen schelen.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
LZ86 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:19:
[...]

Dat geloof ik allemaal wel en ben ik het ook wel mee eens, maar waarom niet streven die 1,5 meter zoveel mogelijk te waarborgen. Zeker in het hoger onderwijs moet er echt wel wat mogelijk zijn.

Want waarom wel een beperking aan het aantal mensen in een ruimte/collegezaal, als die vervolgens op een cluster daar plaats kunnen nemen. Dan kan je net zo goed geen beperking aan die ruimte opleggen.
Pas beschuldig je mij van allemaal aannames, maar deze hangt er zelf ook vol mee...

1 zoveel is er niet mogelijk met 1.5m, daar zijn lokalen simpelweg niet op gebouwd. Dan past er slechts een deel, zou dus weer online mieten waarvan inmiddels wel ontdekt is dat dat gewoon geen goed onderwijs biedt, zowel op vakinhoud als het sociale aspect.

2 wie zegt er dat er zo geclusterd wordt. De ervaring uit vo vertelt dat dat best mee valt. Per vriendengroepen wel maar die zagen elkaar toch al

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:20
[...]

De strategie is nu "Een beetje bijsturen, en als dat niet werkt hopen dat er een wonder uit de lucht komt vallen".

Dat is waar ik moeite mee heb, als blijkt dat we tot 1 november moeten wachten met strengere maatregelen, dan vind ik dat ook best, maar nu is het wachten tot "ooit".
Aint not going to happen my friend. Een pandemie is geen exacte wetenschap wat dat betreft....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-09 14:07
Adlermann schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:00:
[...]

Zo werkt dat niet natuurlijk. Je had gelijk als het virus inmiddels niet gemuteerd was naar een zeer besmettelijkere variant.

Er zal een trade-off moeten plaatsvinden. De aankomende jaren kunnen we denk ik nog niet compleet van de 1.5 meter echt af. Mogelijkerwijs zal het wel eerder eraf gaan, maar ik vermoed at die dan snel weer terugkomt.

We lopen ook een gigiantisch risico om nu mutaties te krijgen die echt door de vaccinatie heen gaan breken.

Ik ga liever langzamer, geschaald open, dan weer big bangs waar we later weer compleet op terug moeten komen verder van huis af zijn.

Moet je eens kijken wat we dankzij die vaccinaties nu opeens weer meer kunnen dan eerst en dat met een variant die een r0 van 6 heeft (default, zonder maatregelen). Dat is een hele stap van de r0 2 van twee van het virus wat we kregen.

Leren leven met het virus betekent niet kop in het zand en YOLO. Dat betekent dus precies uitzoeken wat wel kan, wat niet kan, en zorgen dat we zoveel mogelijk weer kunnen.
Waar zijn we nou precies bang voor? Überhaupt besmettingen? De kans op mutaties blijft inderdaad. Dat zal de komende 1-2 jaar minimaal zo blijven. En mensen gaan niet nog 1-2 jaar maatregelen accepteren.

Iedereen - die wilt - is (bijna) beschermd, tot hoever dat mogelijk is. Het virus dooft minder snel uit door een hogere R0, maar het is een stuk minder gevaarlijk. Ja er zullen doden zijn, maar dat zullen we moeten accepteren. Dát is ‘leren leven met het virus’. Niet gekke, onmenselijke maatregelen zonder perspectief.

De ‘aankomende jaren niet compleet van de 1.5 meter af’. Ik durf mij hand er voor in het vuur te steken dat er voor de anderhalve meter geen draagvlak meer is na de zomer. Het is namelijk een vrij onmenselijke maatregel. Acceptabel tijdens de piek van de crisis, zometeen niet meer.

Het is tijd om weer te gaan leven. Ja dat kan, terwijl we nog steeds waakzaam zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:23
V.w.b. mutaties ben ik veel banger voor wat er in het buitenland gebeurt, met name het buitenland waar de vaccinatiegraad nog verre van hoog is. Ik vrees niet zo snel voor een Nederlandse variant die roet in het eten gaat gooien. Ja, het kan, maar de kans is groter dat dat in pakweg Afrika of Zuid-Amerika gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

De snelheid waarmee het zwembad gevuld kan worden is afhankelijk van de water druk. Hoe meer druk, hoe sneller jij van de duiktoren kan springen.

En dat er niks concreet is logisch als de druk in de pijpen continue verandert.
Oh, en aan welke knoppen draait men zoal? En hoeveel is een "beetje"?
Het is een kwestie van "wanneer", niet "of".

Dat jij niet exact weet wanneer het zwembed gevuld is nog geen reden om te springen. Uiteraard zou niks dat weerhouden, maar dat je het kan betekent nog niet dat je het moet doen ;)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Fuujii schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:13:
Iedereen - die wilt - is (bijna) beschermd, tot hoever dat mogelijk is. Het virus dooft minder snel uit door een hogere R0, maar het is een stuk minder gevaarlijk. Ja er zullen doden zijn, maar dat zullen we moeten accepteren. Dát is ‘leren leven met het virus’.
Ik vind dat we maatregelen moeten hebben, want dát is "leren leven met het virus".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-09 14:07
autje schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:16:
V.w.b. mutaties ben ik veel banger voor wat er in het buitenland gebeurt, met name het buitenland waar de vaccinatiegraad nog verre van hoog is. Ik vrees niet zo snel voor een Nederlandse variant die roet in het eten gaat gooien. Ja, het kan, maar de kans is groter dat dat in pakweg Afrika of Zuid-Amerika gebeurt.
Precies. De kans dat er in het buitenland een mutatie ontstaat, is statistisch gezien veel groter. Voordat iedereen is gevaccineerd, zijn we minimaal 1-2 jaar verder. Daar ga je niet op zitten wachten. Dat is economisch en sociaal totaal niet wenselijk.
Het lijkt me goed om hier waakzijn in te blijven met eventuele reisbeperkingen waar het gebeurt. En voor de rest ervoor zorgen dat iedereen in de wereld zo snel mogelijk prikjes krijgt, in plaats van nu al een derde prik hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:13
Adlermann schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:00:
[...]
[...]

Met ene hbo-diploma kan je makkelijker doorgroeien naar nurse practitioner (als dat nog bestaat)
Maar ja, puur voor verpleegkundige moet je vooral handson zijn (denk ik). Het verschil tussen hbo en mbo (in z'n algemeenheid) is dat je zelf meer kunt nadenken en kiezen vanuit de theorie. Maar ik vraag mea f of het voor opleidingen zoals verpleegkunde wel relevant is.

Voor bijvoorbeeld software engineering, business IT is hbo echt wel minimaal nodig. Dus ja, ik vraag het me ook wel af wat het nut van hbo-v is (een vriend van me (40 jaar) doet nu in de avonduren hbo-v). Maar misschien kan ie beter een mbo opleidign doen. Maar dat combineert helemaal niet met een fulltime senior IT architect job (ir. opleiding).
Nurse practitioners staan alleen niet meer aan het bed (meer consult/polifunctie, en er zijn niet zoveel plekken. Maar inderdaad, die willen graag HBO, al kan je daar met genoeg posthbo opleidingen en werkervaring ook komen als MBO pleeg.

Grofgezegd, met de HBO-V leidt je eigenlijk kantoorplegen op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Waar zijn we nou precies bang voor? Überhaupt besmettingen?
Nee, er word gestuurd op belasting van ons zorgapparaat.
De kans op mutaties blijft inderdaad. Dat zal de komende 1-2 jaar minimaal zo blijven. En mensen gaan niet nog 1-2 jaar maatregelen accepteren.
De kans op mutaties zal altijd blijven. Covid zal nooit meer verdwijnen.
Iedereen - die wilt - is (bijna) beschermd, tot hoever dat mogelijk is. Het virus dooft minder snel uit door een hogere R0, maar het is een stuk minder gevaarlijk. Ja er zullen doden zijn, maar dat zullen we moeten accepteren. Dát is ‘leren leven met het virus’. Niet gekke, onmenselijke maatregelen zonder perspectief.
Heb jij een bron dat de delta variant minder gevaarlijk is? Doden zullen er zeker blijven, maar dat is allang geaccepteerd.....
De ‘aankomende jaren niet compleet van de 1.5 meter af’. Ik durf mij hand er voor in het vuur te steken dat er voor de anderhalve meter geen draagvlak meer is na de zomer. Het is namelijk een vrij onmenselijke maatregel. Acceptabel tijdens de piek van de crisis, zometeen niet meer.

Het is tijd om weer te gaan leven. Ja dat kan, terwijl we nog steeds waakzaam zijn.
Prima, roep vooral dat je nergens meer aan wil houden. Duurt het misschien nog een persco'tje langer voordat de laatste maatregelen zullen verdwijnen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
MikeyMan schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:23:
[...]

Als je er 1000 euro voor over hebt om je niet te laten vaccineren ben je ook echt wel ver heen hoor.

Maargoed, neem aan dat hiertegen opgetreden wordt. Als het waar is uiteraard.

@MarcoC wordt er geen Janssen meer geprikt? Dacht dat er bijbesteld was?
De laatste 5 weken zijn er gemiddeld 7500 Janssen-vaccinaties per week gezet. Dat lijkt me verwaarloosbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 17:55

Agent47

I always close my contracts.

Goed om te zien dat dubbele IC er vanaf is vergeleken met wat er binnenkomt.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
[...]

Welkom in de wondere wereld van wetenschap/development.
Die "signaalwaarden" zijn er gewoon niet omdat er te veel (onbekende) variabelen zijn en niemand weet hoe het ECHT werkt.

Weet je nog dat je vroeger als kind op keek naar volwassenen omdat die alles wisten, en toen je zelf volwassen werd je er achter kwam dat iedereen eigenlijk "maar wat doet" en geen flauw idee heeft hoe dat uit gaat pakken...
Nou, dat is hoe de hele wereld eigenlijk werkt. Het is eerder een wonder dat we uberhaupt zo ver zijn gekomen als samenleving/diersoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-09 09:13

Snow_King

Konijn is stoer!

[...]

Waar zijn we nou precies bang voor? Überhaupt besmettingen? De kans op mutaties blijft inderdaad. Dat zal de komende 1-2 jaar minimaal zo blijven. En mensen gaan niet nog 1-2 jaar maatregelen accepteren.

100% eens. Precies die lijn volg ik ook. En die 1,5m is toch al een hele tijd een lachertje? Waar houdt iemand zich daar nog aan?

Ik kom in cafes, restaurants, winkels, noem het maar op. De gewone dagelijkse dingen. Nergens lijkt iemand zich nog druk te maken om 1,5m. Volledig logisch, want dat is namelijk gewoon leven.
stylezzz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:29:
[...]

Prima, roep vooral dat je nergens meer aan wil houden. Duurt het misschien nog een persco'tje langer voordat de laatste maatregelen zullen verdwijnen. :)
Dat is natuurlijk koffiedik kijken, want er is geen garantie dat als we ons nu allemaal braaf aan de maatregelen houden we over 2 of 4 weken maatregelen vrij zijn.

Ja, ik ben volledig tegen de maatregelen en voor het volledig vrij geven van de maatschappij. Het heeft inmiddels lang genoeg geduurd en het kan zo niet verder blijven gaan.

Dan herhaal ik ook wat ik hier boven al schreef: Ik zie echt werkelijk om mij heen niemand die nog druk bezig is met Covid-19 of de maatregelen. Iedereen heeft zijn leven weer opgepakt afgezien van de festivals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Snow_King schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:23:
[...]

Dat is natuurlijk koffiedik kijken, want er is geen garantie dat als we ons nu allemaal braaf aan de maatregelen houden we over 2 of 4 weken maatregelen vrij zijn.

Ja, ik ben volledig tegen de maatregelen en voor het volledig vrij geven van de maatschappij. Het heeft inmiddels lang genoeg geduurd en het kan zo niet verder blijven gaan.

Dan herhaal ik ook wat ik hier boven al schreef: Ik zie echt werkelijk om mij heen niemand die nog druk bezig is met Covid-19 of de maatregelen. Iedereen heeft zijn leven weer opgepakt afgezien van de festivals.
Ik ben er ook liever vanaf hoor, begrijp me niet verkeerd. :) Maar ik merk nog zeker wel mensen om mij heen die wel liever wat afstand houden, en daar moet je gewoon respect voor hebben vind ik. Het leven gaat inmiddels weer voor 95% als vanouds, dat ben ik zeker met je eens.... Maar, respect voor je medemens die om wat voor reden dan ook nog wel de maatregelen strikt(er) volgt vind ik belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:13
Ben wel benieuwd waarom we nog steeds rond de 80 opnames zitten. Zijn dat allemaal half/ongevaccineerden?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-09 09:13

Snow_King

Konijn is stoer!

stylezzz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:26:
[...]

Ik ben er ook liever vanaf hoor, begrijp me niet verkeerd. :) Maar ik merk nog zeker wel mensen om mij heen die wel liever wat afstand houden, en daar moet je gewoon respect voor hebben vind ik. Het leven gaat inmiddels weer voor 95% als vanouds, dat ben ik zeker met je eens.... Maar, respect voor je medemens die om wat voor reden dan ook nog wel de maatregelen strikt volgt vind ik belangrijk.
Het is iemand zijn vrije keuze om zich nog wel druk te maken om Covid-19 en de maatregelen. Als iemand afstand wil houden of een mondkapje wil dragen: Ga je gang! Verwacht echter niet dat iedereen om je heen even druk bezig is met de maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]
Dat is alleen wel knap lullig voor de mensen die met het nachtleven of met de festivals hun hypotheek moeten betalen.

Tiësto zal er geen boterham minder om eten, maar de knul die voor Tiësto de lampjes moet ophangen zal zich toch achter de oren krabben wanneer ie weer in de rigging mag klauteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

[...]

Hoe ziet jouw beslisboom of planning eruit dan? Ik ben daar serieus wel benieuwd naar.
Stel we gooien de boel open en het gaat mis. Wat zou jij dan doen, niks?
En wat betekent dat dan voor de zorg? Stel dat het weer enorm oploopt en we dus moeilijke beslissingen moeten gaan nemen, hoe ziet er dat dan uit volgens jou?

Krijgen we dan een "heb je covid, zoek het dan maar uit" zorgstelsel? Of gaan we toch mensen helpen? Zo ja, wie dan? Wie niet?

Dat lijkt mij de onmogelijkheid van die situatie, maar misschien zie ik realistische paden over het hoofd die niet zo negatief uitpakken.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ben wel echt benieuwd hoeveel mensen die in het ziekenhuis liggen , gevaccineerd zijn of niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 15:57
Agent47 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:37:
Ben wel echt benieuwd hoeveel mensen die in het ziekenhuis liggen , gevaccineerd zijn of niet.
De mediaberichten die er zijn wijzen op overgrote meerderheid niet volledig gevaccineerd of ongevaccineerd. Iemand met 2 prikken komt erg weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Felyrion schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:35:
[...]

Hoe ziet jouw beslisboom of planning eruit dan? Ik ben daar serieus wel benieuwd naar.
Stel we gooien de boel open en het gaat mis. Wat zou jij dan doen, niks?
En wat betekent dat dan voor de zorg? Stel dat het weer enorm oploopt en we dus moeilijke beslissingen moeten gaan nemen, hoe ziet er dat dan uit volgens jou?
Ik ben ook geen tegenstander van de boel dicht gooien, maar dan wel voor een duidelijk bepaalde periode (of tot een bepaalde signaalwaarde van besmettingen/opnames). Dus als de boel uit de hand dreigt te lopen, dan mag van mij zonder problemen alles weer dicht. Maar dan wel met de belofte dat het op dag X weer open gaat, of het weer open gaat als we minder dan X besmettingen hebben.

Je gaat alleen een probleem krijgen als we in een situatie komen waarin, zelfs als straks we nagenoeg 100% vaccinatiegraad hebben, de zorg nog steeds in elkaar dondert. Want als we 100.000 besmettingen op een week hebben en de ziekenhuizen kunnen het prima hebben, dan is er eigenlijk geen probleem.

Want dan verschuift het doel naar "Ja maar long-covid, dus nul besmettingen" wat vanaf het begin al niet het uitgangspunt was. Wil je dat, dan gooi de boel dicht, maar dan ook écht zo dicht mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:02

-tom-562

Oliesjeik

Agent47 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:37:
Eigenlijk zouden ze dat er bij moeten vermelden. B.v. 'xx% van de nieuwe opgenomen gevallen was niet gevaccineerd'

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:14
Er is in de week van 12-19 juli een steekproef gehouden. Toen was driekwart van de ziekenhuisopnames niet, of niet volledig gevaccineerd. Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Jovatov schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:42:
Er is in de week van 12-19 juli een steekproef gehouden. Toen was driekwart van de ziekenhuisopnames niet, of niet volledig gevaccineerd. Bron
Sterker nog, van 11% ook geen data (grote kans dat dit ook ongevaccineerden waren)

En de 10% die wel gevaccineerd was was 5% uiteindelijk door een (bekende) immuunstoornis.

Dus praktisch is 5% gevaccineerd die verder niets aan de immuuncellen mankeren die in het ziekenhuis komt
Dus dan kan je met een hoge vaccinatiegraad de besmettingscijfers m.i loslaten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
Stoney3K schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:32:
[...]

Dat is alleen wel knap lullig voor de mensen die met het nachtleven of met de festivals hun hypotheek moeten betalen.

Tiësto zal er geen boterham minder om eten, maar de knul die voor Tiësto de lampjes moet ophangen zal zich toch achter de oren krabben wanneer ie weer in de rigging mag klauteren.
Maar met alle respect... zou die knul die de lampjes ophangt voor tiesto na 1.5 jaar niet allang ergens anders wat zijn gaan doen? Er is een schreeuwend tekort aan installatietechniekers, zo'n gast kan overal aan het werk.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:06
Jovatov schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:42:
Weer van die rare cijfers : percentage wel/niet gevaccineerd.
Je zult zien dat het percentage gevaccineerden die op opgenomen wordt, gaat stijgen naarmate het aantal gevaccineerden toeneemt en niet gevaccineerden afneemt. Met die percentages kan ik dus niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25
LZ86 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:48:
[...]
En de 10% die wel gevaccineerd was was 5% uiteindelijk door een (bekende) immuunstoornis.

Dus praktisch is 5% gevaccineerd die verder niets aan de immuuncellen mankeren die in het ziekenhuis komt
Die 10% zijn de volledig gevaccineerden die geen bekende slechte afweer hadden.
De volledig gevaccineerden waren dus in totaal 15% van de opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
mesa57 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:54:
[...]

Weer van die rare cijfers : percentage wel/niet gevaccineerd.
Je zult zien dat het percentage gevaccineerden die op opgenomen wordt, gaat stijgen naarmate het aantal gevaccineerden toeneemt en niet gevaccineerden afneemt. Met die percentages kan ik dus niks.
Ja logisch dat het aandeel van gevaccineerden die opgenomen worden zal toenemen, maar dit is/was een momentopname, waarom zijn die cijfers dan raar? :?

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:06
MTFDarkEagle schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:56:
[...]

Ja logisch dat het aandeel van gevaccineerden die opgenomen worden zal toenemen, maar dit is/was een momentopname, waarom zijn die cijfers dan raar? :?
Raar omdat ze niet zeggend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
mesa57 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:58:
[...]

zoveel procent van 370 320 opnames (waarvan status bekend is) is niet zeggend?

[ Voor 8% gewijzigd door MTFDarkEagle op 13-08-2021 15:01 ]

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
LZ86 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:48:
[...]

Sterker nog, van 11% ook geen data (grote kans dat dit ook ongevaccineerden waren)

Dus dan kan je met een hoge vaccinatiegraad de besmettingscijfers m.i loslaten.
Die 10% en 5% zijn cumulatief. Het is dus 15% volledig gevaccineerd, waarvan 5% met bekende slechte afweer, en 10% waarvan voor zover bekend geen slechte afweer. Tel de percentages maar op, alles bij elkaar is het 100%. Onduidelijk is die tabel overigens wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Cocytus op 13-08-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

stylezzz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:52:
[...]

Maar met alle respect... zou die knul die de lampjes ophangt voor tiesto na 1.5 jaar niet allang ergens anders wat zijn gaan doen? Er is een schreeuwend tekort aan installatietechniekers, zo'n gast kan overal aan het werk.....
Een podiumtechnieker en een installateur zijn echt twee compleet andere takken van sport... dat is net zoiets als zeggen dat die podiumtechnieker maar gewoon de IT in moet want "lichttafels programmeren is toch ook programmeren."

Bovendien zijn dat vaak mensen die het voor hun passie doen, niet voor het geld. Die krijg je na deze hele situatie niet zo maar terug het vak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25
[...]

Alleen dit cijfer zegt misschien niet direct wat over de uiteindelijke verhouding opgenomen gevaccineerden/niet gevaccineerden als iedereen die wil volledig gevaccineerd is. Als je het combineert met de vaccinatiegraad in die week en de uiteindelijke vaccinatiegraad kan je best wat mee. Zeker als je dat uitsplitst naar leeftijd.

[ Voor 19% gewijzigd door Eärendil op 13-08-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ben wel benieuwd of onder de gevaccineerde ziekenhuisopnames Janssen oververtegenwoordigd is. Dat was, meen ik, in IJsland het geval en is begin augustus iedereen met Janssen opgeroepen een mrna booster te halen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
[...]

Ze zeggen genoeg. Namelijk dat je met die vaccins gigantische reductie van aantal ziekenhuisbehoeftigen vergeleken met eerder zal hebben.

Natuurlijk zijn als de vaccinatiegraad straks hoog genoeg is een groter aandeel (LET OP AANDEEL) ziekenhuisopnamen gevaccineerd zijn. Maar het totaal aantal opnamen zal een enorme reductie kennen dóór vaccineren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
Stoney3K schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:01:
[...]

Een podiumtechnieker en een installateur zijn echt twee compleet andere takken van sport... dat is net zoiets als zeggen dat die podiumtechnieker maar gewoon de IT in moet want "lichttafels programmeren is toch ook programmeren."

Bovendien zijn dat vaak mensen die het voor hun passie doen, niet voor het geld. Die krijg je na deze hele situatie niet zo maar terug het vak in.
Haha.... alsof niemand ooit wat anders gaat doen in zijn leven. Het halve magazijn liep hier vorig jaar vol met horeca personeel die nog nooit een palletwagen hadden vastgehouden. Hell, er zit nog steeds een ex-kok op productmanagement hier tegenover mij :)

Dat zo'n persoon wellicht uit passie in een bepaalde branche werkt kan ik goed geloven. Maar om 1.5 jaar op een houtje te gaan zitten bijten omdat die branche geraakt is door covid maatregelen lijkt mij verschrikkelijk.... je kunt altijd weer terug switchen als je dat zo graag wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
[...]

Mocht blijken dat uiteindelijk festivals echt nooit meer kunnen, dan is dat ontzettend kut voor die podiumtechnieker, maar het zij zo. Dan moet de overheid hem steunen in het vinden van iets anders (in wat voor vorm dan ook), maar we kunnen niet willens en wetens de boel opengooien alleen maar om te zorgen dat de podiumtechnieker zijn baan kan houden. Het is een pandemie, en dat iedereen daar hetzelfde uitkomt als daarvoor is een illusie.

Niet dat ik denk dat het zover zal komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

autje schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:08:
[...]

Mocht blijken dat uiteindelijk festivals echt nooit meer kunnen...

Niet dat ik denk dat het zover zal komen.
Ik denk ook niet dat het ooit zo ver gaat komen, omdat muziek nu eenmaal één van de basisvormen is van menselijke expressie. Mensen zullen dus altijd muziek blijven maken.

Je kan alle legale festivals tot in het einde der tijden verbieden, maar dan gaan mensen net zo makkelijk weer bij elkaar zitten in het park met een gitaar en wat kratjes bier.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-09 21:08

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Ik ben het op een hoop punten eens met de posts die je in dit subforum plaatst, maar als je na 1,5 jaar nog steeds niks anders hebt qua baan, dan moet je jezelf ff achter de oren krabben.. Als podiumtechnieker ben je enigszins technisch en handig, dus kan je in de technieksector makkelijk aan de bak komen. En passie is natuurlijk leuk, maar er moet wel brood op de plank komen...
Als ik zo kijk bij mijn eigen werkgever, wij komen mensen te kort in de assemblage. En dat is geen 'dom' lopende band werk, maar complete machines in elkaar zetten (elke keer wat anders).
Als je technisch inzicht hebt en een beetje handig bent, kan je (als je wilt) vanmiddag al een andere baan hebben (ons bedrijf is geen uitzondering)

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 13-08-2021 15:26 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 22:35

Bloodclot

Jawier!

Ik ben ook erg benieuwd naar actuele cijfers over de bezetting in ziekenhuizen wie volledig gevaccineerd en niet (volledig) gevaccineerd zijn.

Als je bijvoorbeeld 10 miljoen volledig gevaccineerde mensen hebt, en 1 miljoen niet gevaccineerde mensen (allen 18+) en de bezetting in het ziekenhuis is meer dan 75% ongevaccineerd op de corona afdeling, dan is het toch alleen maar extra bewijs dat vaccineren helpt en meer mensen over de streep trekt?

Het virus gaat voorlopig niet weg.. ook gevaccineerden kunnen elk mens nog besmetten. Als je de ziekenhuis opnames met meer dan 95% naar beneden haalt (en ic 99%), dan kunnen we gewoon weer terug naar het normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Stoney3K schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:10:
[...]

Ik denk ook niet dat het ooit zo ver gaat komen, omdat muziek nu eenmaal één van de basisvormen is van menselijke expressie. Mensen zullen dus altijd muziek blijven maken.

Je kan alle legale festivals tot in het einde der tijden verbieden, maar dan gaan mensen net zo makkelijk weer bij elkaar zitten in het park met een gitaar en wat kratjes bier.
Dat kun je met het beste fatsoen geen festival noemen, en jouw vriend de podiumtechnieker is daar niet mee geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

autje schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

Dat kun je met het beste fatsoen geen festival noemen, en jouw vriend de podiumtechnieker is daar niet mee geholpen.
Zo is Woodstock anders ook begonnen. En Parkpop. En de Zwarte Cross...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:31
Bloodclot schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:26:
Ik ben ook erg benieuwd naar actuele cijfers over de bezetting in ziekenhuizen wie volledig gevaccineerd en niet (volledig) gevaccineerd zijn.
Hugo de Jonge twittert deze cijfers regelmatig.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Stoney3K schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:31:
[...]

Je onderschat de Zwarte Cross, dat was vanaf het begin al een redelijk evenement (voor deze regio :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:40
[...]

Ja, Woodstock met een bak geld, investeerders en visie... iets waar menig organisator tegenwoordig nog wat van kan leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
[...]

V.w.b. Woodstock is dat wel heel creatief omgaan met de feiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-09 15:40
Bloodclot schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:26:

Als je bijvoorbeeld 10 miljoen volledig gevaccineerde mensen hebt, en 1 miljoen niet gevaccineerde mensen (allen 18+) en de bezetting in het ziekenhuis is meer dan 75% ongevaccineerd op de corona afdeling, dan is het toch alleen maar extra bewijs dat vaccineren helpt en meer mensen over de streep trekt?

Het virus gaat voorlopig niet weg.. ook gevaccineerden kunnen elk mens nog besmetten. Als je de ziekenhuis opnames met meer dan 95% naar beneden haalt (en ic 99%), dan kunnen we gewoon weer terug naar het normaal.
Volgende grafiek laat zien van wie er positief getest is en wel/niet gevaccineerd, per leeftijdsgroep en vanaf 1 juli:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E8kZ1RGXEAA14-l?format=jpg&name=900x900

Van opgenomen in het ziekenhuis en wie er gevaccineerd was, kan ik alleen de eerder in dit topic genoemde steekproef vinden:

Van alle patiënten die in de week van 12 tot en met 18 juli in het ziekenhuis werden opgenomen met covid was ten minste drie kwart niet of niet volledig gevaccineerd.

Negen procent was volledig gevaccineerd maar belandde toch minstens twee weken na hun tweede prik of na hun vaccinatie met Janssen in het ziekenhuis met covid-19.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 22:35

Bloodclot

Jawier!

evleerdam schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:46:
[...]

Volgende grafiek laat zien van wie er getest is en wel/niet gevaccineerd, per leeftijdsgroep en vanaf 1 juli:

[Afbeelding]

Van opgenomen in het ziekenhuis en wie er gevaccineerd was, kan ik alleen de eerder in dit topic genoemde steekproef vinden:

Van alle patiënten die in de week van 12 tot en met 18 juli in het ziekenhuis werden opgenomen met covid was ten minste drie kwart niet of niet volledig gevaccineerd.

Negen procent was volledig gevaccineerd maar belandde toch minstens twee weken na hun tweede prik of na hun vaccinatie met Janssen in het ziekenhuis met covid-19.
Vond hem ook net inderdaad. 71% van de besmette gevallen zijn niet gevaccineerd, dat vind ik nog al best veel.

Ik hoop dat er binnenkort (wekelijks?) een overzicht komt met ziekenhuis bezetting/overledenen die wel/niet zijn gevaccineerd, dat zijn toch de cijfers die ik (en misschien ook meer mensen) wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:13
evleerdam schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:46:
[...]

Volgende grafiek laat zien van wie er getest is en wel/niet gevaccineerd, per leeftijdsgroep en vanaf 1 juli:

[Afbeelding]

Ik zie het liever nog relatief ten opzichte van de vaccinatiegraad ten tijde van besmetting.

De ziekenhuis cijfers zijn wat mij betreft essentieel om ongevaccineerde twijfelaars te kunnen overtuigen.
Ook begint de 'korte' termijn steeds langer te worden, waardoor lange termijn effect twijfelaars wellicht ook ook overtuigd kunnen worden.

Aah.. en met weemoed denk ik terug aan de Zwarte Cross in Halle, toen het nog een minder commercieel feest was. Als we daar weer naar toe gaan, ben ik er niet zo rouwig om dat mega festivals niet doorgaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:10
Op de uni mag je dus zonder mondkapje dicht bij elkaar staan, ben je puber op de Havo dan krampachtig afstand en een kapje...

Schiet mij maar lek...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
hoevenpe schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:59:
Op de uni mag je dus zonder mondkapje dicht bij elkaar staan, ben je puber op de Havo dan krampachtig afstand en een kapje...

Schiet mij maar lek...
wtf... 8)7 |:(

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Schiet mij maar lek...
Dit is wel een beetje omgekeerde wereld ja 8)7 |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022

Schiet mij maar lek...
De RNG van het ministerie van vws draait overuren om dit beleid te maken. :P

Ik ben serieus benieuwd hoe ze deze gaan verdedigen, hopelijk krijgen ze er vragen over tijdens de persconferentie. Dat moet goed worden voor wat vermaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:40

s3n

Ik vind het wel verdedigbaar:
Pas 41 procent van de jongeren heeft op dit moment een eerste prik gehad, volgens de GGD. Dat aantal is te laag om de coronamaatregelen volledig los te laten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
@CMD-Snake
De enige verklaring die ik kan bedenken is dat alle studenten tegen die tijd dubbel gevaccineerd zijn en pubers nog niet.

Dan zou deze maatregel hooguit één a twee weken gelden, anders is het totaal niet uit te leggen. Hoop ergens dat scholieren massaal het kapje in de prullenbak gooien en elkaar een groepsknuffel geven, hoe lang wil men nog doorgaan hiermee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

hoevenpe schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:14:
hoe lang wil men nog doorgaan hiermee?
Ho eens even, discussies omtrent dat vraagstuk waren hierover toch niet toegestaan? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Stoney3K schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:19:
Ho eens even, discussies omtrent dat vraagstuk waren hierover toch niet toegestaan? :+
Het is vrijdagmiddag, een onoplettend moment van verzuchting... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
hoevenpe schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:14:
@CMD-Snake
De enige verklaring die ik kan bedenken is dat alle studenten tegen die tijd al dubbel gevaccineerd zijn en pubers nog niet.

Dan zou deze maatregel hooguit één 's twee weken gelden, anders is het totaal niet uit te leggen. Hoop ergens dat scholieren massaal het kapje in de prullenbak gooien en elkaar een groepsknuffel geven, hoe lang wil men nog doorgaan hiermee?
Zelfs al zouden de middelbare school leerlingen nog maar 1 prik gemiddeld gehad hebben, ze hebben dan toch al aardige weerstand ook mede dankzij het feit dat ze jong zijn. Hun ouders zijn vermoedelijk al volledig gevaccineerd net als hun grootouders, dus die zijn al helemaal veilig. Docenten hebben op de scholen ook al hun kans gehad om volledige gevaccineerd te zijn, idem op universiteiten.

Hoe ik het ook draai, het lijkt zeer arbitrair deze beslissing. Ben benieuwd of Hugo deze met een recht gezicht kan verkopen en of hij moeilijke vragen krijgt. Dat laatste hoop ik wel op.
Stoney3K schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:19:
Een merkwaardig verbod. Gezien de stand van zaken is het heel relevant aan het worden, met een maand zitten we zo op onze maximale vaccinatiegraad in Nederland. Het wordt de hoogste tijd om keuzes te maken zo langzamerhand.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LZ86
kijk eens, daar is het antwoord

https://nos.nl/artikel/23...lve-meter-medio-september

Nu kunnen de langspeelplaten hier weer het hok in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

LZ86 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:39:

Vanuit dat artikel:

"Gisteren werd al bekend dat vanaf eind augustus de anderhalve meter voor het mbo, hbo en de universiteiten vervalt, zodat studenten weer alle colleges fysiek kunnen volgen. Wel moeten ze tijdens het lopen mondkapjes dragen. Bij middelbare scholen blijven de anderhalve meter en mondkapjesplicht voorlopig nog wel gelden."

Wie gaat daar op letten dan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

dangerousp schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:51:
De ziekenhuis cijfers zijn wat mij betreft essentieel om ongevaccineerde twijfelaars te kunnen overtuigen.
Ook begint de 'korte' termijn steeds langer te worden, waardoor lange termijn effect twijfelaars wellicht ook ook overtuigd kunnen worden.
Naar mate de vaccinatiegraad stijgt zal het aantal gevacinneerde in de ziekenhuizen ook stijgen. Immers het vaccin is +/- 95% dekkend (voor het gemak). Wanneer iedereen in Nederland gevaccineerd is dan heb je nog steeds een theoretisch maximum van 5% die ziek wordt. En dat vertaalt zich dan naar 100% gevaccineerde in het ziekenhuis.

Mogelijk dat het inderdaad aan het begin overtuigd, maar naar mate er meer mensen een prik krijgen zal de overtuigingskracht van dat cijfer afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Bij alle toekomstige versoepelingen geldt dat het kabinet een slag om de arm houdt en dat de adviezen van het Outbreak Management Team (OMT) zwaar zullen meewegen.
Hahaha.... Dit kan je op zoveel verschillende manieren lezen. _O-

* DevWouter doet weer serieus
Ik ben benieuwd waarom ze dit expliciet willen vermelden. Ik vermoed dat ze niet nog een keer willen meemaken dat de pers hun keihard op de feiten wijst na hun vorige blunder. Maar goed.

Verder hebben ze het over derde week van september en dat lijkt me redelijk. Dat is twee weken nadat de scholen zijn begonnen en dan zouden we de besmetting weer goed in kaart gebracht moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

DevWouter schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:54:
[...]

[...]

Even op een wat serieuzere noot, maar ze willen natuurlijk een escape hebben voor het geval er week 3 van september ineens niet meer kan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:50
Stoney3K schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:57:
[...]

Even op een wat serieuzere noot, maar ze willen natuurlijk een escape hebben voor het geval er week 3 van september ineens niet meer kan.
Ze willen een escape hebben? Waar heb je het toch over?

Als blijkt dat de situatie verandert dan willen we als land de zorg behapbaar houden. Niet "ze", WIJ.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
[...]

[...]

* DevWouter doet weer serieus
Ik ben benieuwd waarom ze dit expliciet willen vermelden. Ik vermoed dat ze niet nog een keer willen meemaken dat de pers hun keihard op de feiten wijst na hun vorige blunder. Maar goed.

Verder hebben ze het over derde week van september en dat lijkt me redelijk. Dat is twee weken nadat de scholen zijn begonnen en dan zouden we de besmetting weer goed in kaart gebracht moeten hebben.
Yes, ik denk dat ze die slag om de arm houden voor het geval de scholen wederom een beerput van besmettingen blijken.

Vergeet niet dat ze er vorig jaar al met open ogen in zijn gestonken na de vakantie. De combinatie vakantiecorona en weer naar school bleek een dodelijke. Golf 2 hebben we er grotendeels aan te danken.

Wel grappig dat die OMT adveizen nu ineens wel zwaar meetellen. De vorige yolo move waardoor ze weer moesten verzwaren hadden ze die tenslotte ook terzijde gelegd

[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 13-08-2021 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Emgeebee schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:58:
[...]

Ze willen een escape hebben? Waar heb je het toch over?

Als blijkt dat de situatie verandert dan willen we als land de zorg behapbaar houden. Niet "ze", WIJ.
Ik bedoel dus een "escape" zodat de versoepelingen niet door hoeven te worden gezet en ze daar vanuit de media geen hele berg gezeur over gaan krijgen 'want het was toch beloofd'.

Dat is dus niks anders dan "onder voorbehoud".

Overigens gaat dat "WIJ" niet verder dan de 2 prikken die ik daarvoor heb gehaald.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 13-08-2021 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Stoney3K schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:57:
[...]

Dat is inderdaad één lezing, een andere mogelijke lezing is we hebben het OMT nooit serieus genomen.

Ik moest meteen terug denken aan 12 juni waarbij ze (volgens verschillende media) door het stof gingen.

In elk geval genoeg stof voor discours :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

LZ86 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:59:
Vergeet niet dat ze er vorig jaar al met open ogen in zijn gestonken na de vakantie. De combinatie vakantiecorona en weer naar school bleek een dodelijke. Golf 2 hebben we er grotendeels aan te danken.
Oh god, ja, dat van vorige jaar was ik vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
DevWouter schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:42:
[...]
Mogelijk dat het inderdaad aan het begin overtuigd, maar naar mate er meer mensen een prik krijgen zal de overtuigingskracht van dat cijfer afnemen.
Het is in zekere zin daarom ook risicovol om het cijfer nu te gebruiken, omdat het inderdaad bij een stijgende vaccinatiegraad naar verwachting zal leiden tot een hoger aandeel gevaccineerden (maar met veel minder opnames in totaal uiteraard).

Als het percentage ongevaccineerden dat wordt opgenomen al wordt gebruikt, dan is het m.i. verstandig om ook op dat toekomstige verwachtte effect te wijzen. In de toekomst zal het namelijk onvermijdelijk genoemd gaan worden door mensen die (helaas) tegen vaccinatie zijn.
Ik ben benieuwd waarom ze dit expliciet willen vermelden. Ik vermoed dat ze niet nog een keer willen meemaken dat de pers hun keihard op de feiten wijst na hun vorige blunder. (…)
Los daarvan: het OMT advies is voor zover ik weet nog nooit wordt geopenbaard voorafgaand aan een persconferentie. Waarom is zou dat toch zijn?
(…) Verder hebben ze het over derde week van september en dat lijkt me redelijk. Dat is twee weken nadat de scholen zijn begonnen en dan zouden we de besmetting weer goed in kaart gebracht moeten hebben.
Let in ieder geval nu al op het percentage positieven en de rioolwateranalyses:
https://coronadashboard.r...d.nl/landelijk/rioolwater
https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen

Onvoldoende 'zicht' dus en dan moet de herstart na de vakantie nog plaatsvinden, met een totaal aantal positieven van n=2.000 op dit moment. En Delta.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:23

Lordy79

Vastberaden

Vergeet t maar. Die 1.5 maatregel en de rest komen deze winter gewoon weer terug. In Israël is iedereen al een halfjaar geleden gevaccineerd en nog steeds mondkapjes binnen en 2 meter afstand.
En bij ons meer maatregelen op komst.
Wacht maar tot t kouder wordt iedereen van vakantie terug is en weer meer binnen zit.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Komt er dan toch een beetje perspectief aan? :)
Het kabinet schat in dat in november alle maatregelen kunnen worden geschrapt. Als dat zo is, kunnen dan ook clubs en discotheken weer open.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:52

Mwah, ik moet eerst maar zien dat het die datum daadwerkelijk wordt, het is niet de eerste keer dat ze een datum noemen en vervolgens de cijfers toch niet zo heel denderend bleken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Transportman schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:12:
[...]

Mwah, ik moet eerst maar zien dat het die datum daadwerkelijk wordt, het is niet de eerste keer dat ze een datum noemen en vervolgens de cijfers toch niet zo heel denderend bleken te zijn.
Het probleem is nu wel dat als de cijfers tegenvallen dat je nu geen middelen meer hebt om er permanent op in te grijpen.

Lockdowns en andere gedragsbeperkingen zijn effectief... tot je die beperkingen weer loslaat of tot de naleving er van te weinig wordt. Die zijn dus altijd een overbrugging om tijd te winnen voor een permanentere oplossing.

En zo lang we van Pfizer, Modena, Janssen of wie-dan-ook nog geen belofte krijgen dat er een derde prik beschikbaar is die effectief genoeg is tegen Delta-besmettelijkheid, gaat dat nog wel even duren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Number10 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:11:
Los daarvan: het OMT advies is voor zover ik weet nog nooit wordt geopenbaard voorafgaand aan een persconferentie. Waarom is zou dat toch zijn?
Die is relatief simpel: Zij zijn een advies orgaan van de overheid, niet van de bevolking. Het is dan ook aan de overheid om het volk te informeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Transportman schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:12:
[...]

Of de keren dat ze beloofde het niet te vervroegen en om het vervolgens alsnog te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

XWB schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:12:

[...]
Ik wil het wel geloven, maar met de beloftes die in het verleden al gedaan zijn, geloof ik er geen fuck meer van. Ik denk dat we pas in 2022 ergens volledig vrij gaan leven. Nu nemen de vakantiegangers waarschijnlijk weer een andere variant mee of wordt het toch drukker in de ziekenhuizen. Dan kan Mark weer zeggen: "We hebben nog zo gewaarschuwd, maar jullie wouden op vakantie."

Noem me een pessimist, maar ik heb mijn mondkapjes ook niet meteen verbrand. Ik kijk het nog even aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Lordy79 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:11:
In Israël is iedereen al een halfjaar geleden gevaccineerd
Ik heb al de hele crisis het idee dat Israël nieuws heeft over vaccineffectiviteit bijvoorbeeld, niemand dat in andere landen geloofd en dan een paar weken later dezelfde maatregelen als in Israël worden ingevoerd.

Afnemende effectiviteit? Kan niet! Minder effect op een variant? Kan niet!

Oh wacht...
DevWouter schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:15:
[...]
Die is relatief simpel: Zij zijn een advies orgaan van de overheid, niet van de bevolking. Het is dan ook aan de overheid om het volk te informeren.
Nee hoor. Alle informatie die niet aan de weigeringsgronden voldoet is ook openbaar voor burgers onder de Wob. Dat de overheid hele lange openbaringstermijnen hanteert, werkelijk elke komma tot een persoonlijke beleidsopvatting bestempeld en er dus een gewoonte van lijkt te hebben gemaakt om informatie voor zichzelf te houden tot het echt niet anders kan (en zelfs dan niet weten we sinds kort), is wat anders.

Deze adviezen worden toch evident niet vrijgegeven vooraf omdat het bij de persco tot minder vragen leiden, terwijl het volgens mij juist goed zou zijn als journalisten het advies konden inzien ruim voor de persco. Van mijn part onder embargo, want het schip van staat lekt nu toch al en volgens sommige journalisten van boven. Die hardnekkige lekkage is jou neem ik aan ook wel opgevallen, maar gelukkig wordt het binnenhof grondig gerenoveerd. Of dat die lekkage ook stopt weet ik alleen niet zo zeker.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Lordy79 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:11:

Vergeet t maar. Die 1.5 maatregel en de rest komen deze winter gewoon weer terug. In Israël is iedereen al een halfjaar geleden gevaccineerd en nog steeds mondkapjes binnen en 2 meter afstand.
En bij ons meer maatregelen op komst.
Wacht maar tot t kouder wordt iedereen van vakantie terug is en weer meer binnen zit.
Israël:
Eerste prik: 67,4%
Volledig: 62,2%

En die getallen zijn eigenlijk al een halfjaar stabiel.

Bronnen:
https://ourworldindata.or...ted-covid?country=ISR~NLD
https://ourworldindata.or...ted-covid?country=ISR~NLD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Number10 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:25:
[...]

Nee hoor. Alle informatie die niet aan de weigeringsgronden voldoet is ook openbaar voor burgers onder de Wob. Dat de overheid hele lange openbaringstermijnen hanteert, werkelijk elke komma tot een persoonlijke beleidsopvatting bestempeld en er dus een gewoonte van lijkt te hebben gemaakt om informatie voor zichzelf te houden tot het echt niet anders kan (en zelfs dan niet weten we sinds kort), is wat anders.

Deze adviezen worden toch evident niet vrijgegeven vooraf omdat het bij de persco tot minder vragen leiden, terwijl het volgens mij juist goed zou zijn als journalisten het advies konden inzien ruim voor de persco. Van mijn part onder embargo, want het schip van staat lekt nu toch al en volgens sommige journalisten van boven. Die hardnekkige lekkage is jou neem ik aan ook wel opgevallen, maar gelukkig wordt het binnenhof grondig gerenoveerd. Of dat die lekkage ook stopt weet ik alleen niet zo zeker.
Eens op alle punten, maar je vroeg waarom het niet vooraf plaats vond. Ik probeer het ook niet te verdedigen, wel te verklaren. Immers ik deel jouw mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Op een gegeven moment moet je de maatregelen wel loslaten, vooral als de vaccinatiegraad hoog genoeg is. Als er nog geen nieuwe variant opduikt, vind ik niet dat je maatregelen moet houden met telkens dat in het achterhoofd. Dan kan je wel zo blijven doorgaan tot in 2024, want in Afrika schiet het niet op met vaccineren. Dan moet er met internationale regels en afspraken maar goed gemonitoord worden naar landen waar eventueel een zorgelijke variant optreedt. Als dat gebeurt, dat je dan goede maatregelen treft op internationaal vlak. Als de Fiji-variant verschijnt, dat je dan Fiji 'afsluit' van de wereld. Opgesloten zitten in eigen land is toch wat minder klote dan opgesloten zitten in eigen huis.

Als er geen nieuwe variant opduikt, zie ik eigenlijk weinig tot geen problemen met maatregelen opschorten. Vorige keer was vooral de timing van de opkomst van de Deltavariant erg ongelukkig. Het kwam net op in een periode dat veertigers (en misschien begin vijftigers) tussen hun twee prikken inzaten en jongeren hun eerste prik net wel of niet gehad hebt. Genoeg mensen dus die toen nog vatbaar waren. Medio september is dat echt totaal anders.

EDIT 17:38u: Met alle respect, maar ik heb wel ook het idee dat er hier een soort achterhoedegevecht plaatsvindt. Beetje makkelijk, maar overal waar ik kom merk je dat corona heel weinig meer de boel bezighoudt. Je hebt de verplichte regeltjes met bijvoorbeeld de horeca, maar het straatbeeld laat toch meer het oude beeld zien.

[ Voor 24% gewijzigd door Soccer98 op 13-08-2021 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017

Amphiebietje

In de blubber

XWB schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:12:

[...]
Ik verheug mij er op dat er in november ook eindelijk eens vliegende varkens gaan komen. Tuigje op hun kop, zadeltje, en dan kan ik zo naar mijn werk vliegen en weer terug. :+

Als je ziet hoe het elders waar hoge vaccinatiepercentages zijn gaat, dat zijn Rutte en De Jonge vooral erg fantasierijk en hebben ze een geheugen als een zeef. Herhaling van inepte zetten. Plus dat de hogescholen en de universiteit een mooie kweekbodem voor een Oranje Covid-variant gaan worden, zo zonder mondkapjes en 1,5 meter... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Soccer98 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:31:
Op een gegeven moment moet je de maatregelen wel loslaten, vooral als de vaccinatiegraad hoog genoeg is.
Laten we jouw stelling omdraaien: Gewoon vasthouden aan de maatregel, zolang de vaccinatiegraad onvoldoende is.
Vorige keer was vooral de timing van de opkomst van de Deltavariant erg ongelukkig. Het kwam net op in een periode dat veertigers (en misschien begin vijftigers) tussen hun twee prikken inzaten en jongeren hun eerste prik net wel of niet gehad hebt. Genoeg mensen dus die toen nog vatbaar waren. Medio september is dat echt totaal anders.
Dat het deltavariant er aankwam was al lang bekend. De versnelling waarmee er plots versoepeld werd was daartegen over nog niet bekend. Hoe sommige reageerde op de Deltavariant was nagenoeg gelijk aan hoe men dacht in Mei 2000. Ook toen de eerste 10 besmetting bekend werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Amphiebietje schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:37:
[...]
Plus dat de hogescholen en de universiteit een mooie kweekbodem voor een Oranje Covid-variant gaan worden, zo zonder mondkapjes en 1,5 meter... :/
Dat zal het ook blijven als iedereen is gevaccineerd en in november álles los gelaten zou worden, want als gevaccineerde ben je niet onbesmettelijk.

Als je het wil doen om nieuwe varianten te voorkomen, dan zul je een supervaccin moeten ontwikkelen of de maatregelen nóóit los laten. En hopen dat de rest van de wereld daar in mee doet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
Number10 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:25:
[...]

Ik heb al de hele crisis het idee dat Israël nieuws heeft over vaccineffectiviteit bijvoorbeeld, niemand dat in andere landen geloofd en dan een paar weken later dezelfde maatregelen als in Israël worden ingevoerd.

Afnemende effectiviteit? Kan niet! Minder effect op een variant? Kan niet!

Oh wacht...
Waarom mensen Israel blijven gebruiken als voorbeeld is me een raadsel. We zijn ze inmiddels qua vaccinatiegraad ruimschoots voorbij aan het gaan. Die zitten daar ronde de 65% eerste prikken al een hele tijd.

Niet zo gek dat het daar dan weer misgaat, dat is veel te laag.

edit: spuit 11, @DevWouter had de getallen al gepost. :P

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 13-08-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Stoney3K schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:39:
[...]

Dat zal het ook blijven als iedereen is gevaccineerd en in november álles los gelaten zou worden, want als gevaccineerde ben je niet onbesmettelijk.
Juist wel, maar de duur (en daarmee de kans op overdracht) is korter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Stoney3K schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:39:
[...]

Als je het wil doen om nieuwe varianten te voorkomen, dan zul je een supervaccin moeten ontwikkelen of de maatregelen nóóit los laten. En hopen dat de rest van de wereld daar in mee doet.
Voorgaande pandemiën zijn ook op een gegeven moment geeindigd, meestal na een jaar of 5-10. Het zou natuurlijk mooi zijn als Westerse landen zouden ophouden die termijn te proberen te rekken. Zolang het westen vaccins blijft ophokken die beter naar andere landen zouden kunnen gaan, kunnen we inderdaad lang wachten totdat de situatie afgelopen is, aangezien de rest van de wereld daardoor niet mee kan doen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
DevWouter schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:38:
[...]

Laten we jouw stelling omdraaien: Gewoon vasthouden aan de maatregel, zolang de vaccinatiegraad onvoldoende is.
Medio september is iedereen die wil gevaccineerd. Zelfs vele mensen die tijdens de opleving in juli, tussen twee vaccinaties door, corona opliepen. Ik kan het weten, want ik ben zo'n geval, haha. Zelfs met een uitgestelde prik door corona ben ik dus volledig beschermd op vaccinatiebgebied in de derde week van september. Wie niet gevacinneerd is, moet niet de rest tegenhouden. Harstikke prima als iemand liever (nog) niet gevaccineerd wil worden, dat is iemands goed recht ongeacht wat een ander vindt, maar daarmee heb je vooral jezelf. Ja, je kunt het doorgeven, maar iemand die gevaccineerd is zou zich daar niet zorgen over moeten maken lijkt me. Zo wel, dan vraag ik me af wanneer je wel zorgeloos verder kunt leven. Besmettingen blijf je toch houden. Degene die wacht op de eerste dag dat er nul besmettingen zijn, zou kijken hoe gras groeit vast ook als hobby hebben.
Dat het deltavariant er aankwam was al lang bekend. De versnelling waarmee er plots versoepeld werd was daartegen over nog niet bekend. Hoe sommige reageerde op de Deltavariant was nagenoeg gelijk aan hoe men dacht in Mei 2000. Ook toen de eerste 10 besmetting bekend werden.
Klopt, daar zijn we het over eens. Slechte timing van versoepelingen, vooral TvT was het te vroeg voor. Een maand later die versoepelingen doorvoeren had al enorm veel gescheeld, zeker voor mensen die toen wel hun tweede prik hadden kunnen halen. Begin augustus zouden 22, 21-jarigen al volledig beschermd zijn namelijk volgens de normale planning.

[ Voor 6% gewijzigd door Soccer98 op 13-08-2021 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

DevWouter schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:43:
[...]

Juist wel, maar de duur (en daarmee de kans op overdracht) is korter.
Dat is het dus: Niet nul. Zo lang de R-waarde van de Delta-variant op of boven de 1 blijft dan is dat risico op nieuwe varianten er nog altijd. Ook als er daardoor niemand in het ziekenhuis komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Amphiebietje schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:44:
[...]Zolang het westen vaccins blijft ophokken die beter naar andere landen zouden kunnen gaan, kunnen we inderdaad lang wachten totdat de situatie afgelopen is, aangezien de rest van de wereld daardoor niet mee kan doen. :F
Ook met 100% vaccinatiegraad over de hele planeet voorkom je de ontwikkelingen van een nieuwe variant niet. Dat zou alleen zo zijn als het vaccin voldoende steriliserend is dat de hele pandemie uit kan doven.

Sinds we naar een endemische situatie gaan, betekent het dat die kans op een doem-variant altijd aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Stoney3K schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:45:
[...]

Dat is het dus: Niet nul. Zo lang de R-waarde van de Delta-variant op of boven de 1 blijft dan is dat risico op nieuwe varianten er nog altijd. Ook als er daardoor niemand in het ziekenhuis komt.
En zelfs al weten we de R-waarde in NL onder de 1 te krijgen, zolang dat niet het geval is buiten NL is er ook nog steeds kans op nieuwe varianten die hier komen. Behalve als we alle grenzen potdicht stoppen, maar gezien de afwezigheid van controles op bijv. Schiphol is de kans daarop ongeveer nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Amphiebietje schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:37:
[...]

Ik verheug mij er op dat er in november ook eindelijk eens vliegende varkens gaan komen. Tuigje op hun kop, zadeltje, en dan kan ik zo naar mijn werk vliegen en weer terug. :+

Als je ziet hoe het elders waar hoge vaccinatiepercentages zijn gaat, dat zijn Rutte en De Jonge vooral erg fantasierijk en hebben ze een geheugen als een zeef. Herhaling van inepte zetten. Plus dat de hogescholen en de universiteit een mooie kweekbodem voor een Oranje Covid-variant gaan worden, zo zonder mondkapjes en 1,5 meter... :/
Op zich zou Nederland prima het voorbeeld van het VK kunnen volgen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
LZ86 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:42:
[...]
Waarom mensen Israel blijven gebruiken als voorbeeld is me een raadsel. (…)
Kijk eens naar de voorbeelden die ik noemde over VE of afnemende bescherming door de tijd.
(…) We zijn ze inmiddels qua vaccinatiegraad ruimschoots voorbij aan het gaan. Die zitten daar ronde de 65% eerste prikken al een hele tijd. (…)
Die hebben met vaccinatiegraad dus niets te maken
(…) Niet zo gek dat het daar dan weer misgaat, dat is veel te laag. (…)
Dat kun je zo niet zeggen, want ze hebben voor zover ik weet een hele homogene vaccinatiegraad, waar andere landen verschillende vaccins hebben gebruikt. Dat laatste is overigens niet per se slecht en het eerste is niet per se beter, maar de gebruikte vaccins in Israël lijken wel tot de meest effectieve te behoren.

Maar helemaal mee eens dat een lagere vaccinatiegraad de kans op herinvoering van andere maatregelen weer groter zal maken en je dus niet 1-op-1 kunt stellen dat herinvoering van maatregelen daar op een bepaald moment ook in Nederland tot herinvoering zal leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Number10 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:56:
[...]

Kijk eens naar de voorbeelden die ik noemde over VE of afnemende bescherming door de tijd.

[...]

Die hebben met vaccinatiegraad dus niets te maken

[...]

Dat kun je zo niet zeggen, want ze hebben voor zover ik weet een hele homogene vaccinatiegraad, waar andere landen verschillende vaccins hebben gebruikt. Dat laatste is overigens niet per se slecht en het eerste is niet per se beter, maar de gebruikte vaccins in Israël lijken wel tot de meest effectieve te behoren.

Maar helemaal mee eens dat een lagere vaccinatiegraad de kans op herinvoering van andere maatregelen weer groter zal maken en je dus niet 1-op-1 kunt stellen dat herinvoering van maatregelen daar op een bepaald moment ook in Nederland tot herinvoering zal leiden.
Daarnaast is het merendeel van de nieuwe hospitalisaties in Israël in de groep van de gevaccineerden;

On Wednesday morning, the Health Ministry reported 694 people were being treated in Israeli hospitals for the virus, among them 400 in serious condition, with 64% of those patients defined as serious cases being fully vaccinated, compared with 32% who were not. Another 2% were in the process of being vaccinated, and 2% were recovered.

https://m.jpost.com/israe...na-cabinet-meeting-676412

En 50+ mag daar al komen opdraven voor de 3e prik, verwachting is dat het binnen een paar dagen naar 40+ gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
Jouw N=1 is de mijne niet.
Kom net van de markt, mensen staan nog netjes op 1,5 meter afstand voor de kramen te wachten tot ze geholpen worden. In de supermarkt exact hetzelfde, sommigen dragen nog mondkapjes zelfs.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Yaksa schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:02:
[...]

Jouw N=1 is de mijne niet.
Kom net van de markt, mensen staan nog netjes op 1,5 meter afstand voor de kramen te wachten tot ze geholpen worden. In de supermarkt exact hetzelfde, sommigen dragen nog mondkapjes zelfs.
Er zijn natuurlijk ook wel gradaties. De tijd dat mensen elkaar in de nek hijgen in de rij is voorbij. Buiten dat zie ik echt wel een verschil ten opzichte van 2020 en zelfs een half jaar geleden.
Pagina: 1 ... 79 ... 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).