Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Oneindig is het nooit geweest en zal het ook nooit worden. In Nederland hebben we een vrij goed ingerichte zorg ‘op het eind’. In overleg met patiënten en familie wordt er vaak genoeg gekozen om niet meer te behandelen.MikeyMan schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:15:
[...]
Hoe je het in wilt vullen if up for debate. Maar zoals ik ook aan Stoney3K schreef; uiteindelijk komt het neer op een droge keuze. Hoeveel willen we waarvoor betalen.
En volgens mij kunnen we het er wel over eens zijn dat dat niet oneindig is.
Ook zitten we nu in een situatie met vergrijzing, dit kost qua zorg veel geld. De komende 10-15 jaar gaat die groep drastisch afnemen en plukken we daar vruchten van.
In mijn omgeving zie ik veel succesvolle behandelingen tegen kanker en kerngezonde kinderen die via IVF verwekt zijn. Ik herken geen van de problemen die je schertst.Ik heb serieus moeite met de idiote bedragen aan bijvoorbeeld kanker en IVF behandelingen die er doorheen gejaagd worden. Waarbij zeker in het laatste geval het in mijn omgeving een recipe for disaster blijkt.
Eerst tienduizenden euro’s aan IVF, en daarna minder dan gezonde kinderen ter wereld brengen. Die ook weer weken in het ziekenhuis liggen.
Daarbij vind ik dat iedereen recht heeft op de beste behandeling die beschikbaar is. Arm of rijk, jong of oud zijn allemaal gelijk voor mij. Kosten zijn voor mij van ondergeschikt belang zolang we miljarden over de balk smijten aan allerlei andere bijzaken. Doktoren moeten zonder restricties, in overleg met de patient, de beste behandeling kunnen geven.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Apart dat bij jou alle zorgverzekeraars boeven zijn die dikke winsten maken en alle IVF een succesverhaal is. Letterlijk alle vijf kinderen die ik in mijn vriendengroep ken hebben meerdere pogingen gekost, ziekenhuisopnames gehad na de geboorte en blaken daarna ook niet van gezondheid. 100% score in dat opzicht.Drardollan schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:01:
[...]
Oneindig is het nooit geweest en zal het ook nooit worden. In Nederland hebben we een vrij goed ingerichte zorg ‘op het eind’. In overleg met patiënten en familie wordt er vaak genoeg gekozen om niet meer te behandelen.
Ook zitten we nu in een situatie met vergrijzing, dit kost qua zorg veel geld. De komende 10-15 jaar gaat die groep drastisch afnemen en plukken we daar vruchten van.
[...]
In mijn omgeving zie ik veel succesvolle behandelingen tegen kanker en kerngezonde kinderen die via IVF verwekt zijn. Ik herken geen van de problemen die je schertst.
Daarbij vind ik dat iedereen recht heeft op de beste behandeling die beschikbaar is. Arm of rijk, jong of oud zijn allemaal gelijk voor mij. Kosten zijn voor mij van ondergeschikt belang zolang we miljarden over de balk smijten aan allerlei andere bijzaken. Doktoren moeten zonder restricties, in overleg met de patient, de beste behandeling kunnen geven.
Als de natuur het niet zo bedoeld heeft is dat vaak met een reden.
'iedereen heeft recht op de beste behandeling die beschikbaar is' kan gewoonweg niet waargemaakt worden. Daarnaast is het een enorme incentive voor de Pharma om steeds exotischer behandelingen voor steeds exotischer ziektes te gaan bedenken. Want die 50 kinderen die wereldwijd 'ziekte x' hebben, zijn heel zielig en verdienen de beste zorg.
Dat dit dan tien miljoen de neus per jaar kost, maakt niet uit.
[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 12-08-2021 17:08 ]
Toch nog ergens een versoepeling kunnen vinden.
Hmm ik zat even te slapen. Ging om oktober en mei. Dank je welLaguna schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:00:
[...]
Weet je dat zeker? Je geeft aan dat het momenteel niet veel gunstiger is dan november of april, de maanden dat we gemiddeld 200+ dagelijkse ziekenhuisopnames hadden, terwijl dat momenteel maar een kwart daarvan is.
Als voorbeeld:
Rondom 15 oktober 2020 hadden we gemiddeld 8000 besmettingen in de casus file. De opnames van 8 dagen later waren gemiddeld 225. Oftewel, 2,8% van de besmettingen werd opgenomen.
Kijken we naar 3 augustus 2021 zien we gemiddeld 2600 besmettingen in de casusfile. De opnames van 8 dagen later waren gemiddeld 65. Oftewel, 2,5% van de besmettingen werd opgenomen.
Nu zijn er in de tussentijd veel zaken veranderd (vaccinaties, andere varianten, misschien andere opnamecriteria). Ook hebben de andere maanden een slechtere verhouding (werd 3-4% van de besmettingen opgenomen) maar ik had echt de hoop dat het percentage opnames onder de 1% zou zakken / het aantal besmettingen laag zou blijven.
Ja, ik ben erg druk geweest met afronden laatste artikel voor het proefschrift(geaccepteerd uiteraardMikeyMan schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:27:
[...]
Heb er een hard hoofd in dat dat ineens een capaciteit van zeg 500 covid bedden creëert. Maar moet zeker aangepakt.
Kans bestaat alleen dat hogere kosten juist gaan leiden tot meer administratie
Heb @Adlermann al een tijdje niet gezien hier trouwens
Maar ik zie hier wel een discussie ontstaan over het zorgsysteme die interessant is. Ik zal die even goed volgen.
Maar kort samengevat: de huidige implementatie van ons zorgsysteem is briljant. Er zitten wat ruwe plekken aan, maar vanuit een design science perspectief vind ik hem erg fijnmazig. En dat is nice.
Dit is precies hoe ik eigenlijk een neo-liberale overheid zie over de gehele linie
- weinig in de uitvoering ( dat kan een overheid gewoon slecht, klaar).
- de diensten die aangeboden worden door de markt laten oppakken (dat kan de markt ook veel beter).
Echter, met zeer sterke regels en governance:
- genormaliseerd risicoprofiel (iedereen betaalt in principe evenveel op hoofdlijnen, met wat kleine wijzigingen. Dekking is universeel
-acceptatieplicht (dus geen selectie aan de poort)
- correctiemechanisme voor bedrijven die toevallig veel zieken hebben. (ter compensatie van de acceptatieplicht).
Hele goede trade-offs. En goed kijken naar elke interventie wat de mogelijke gevolgen zijn en daar weer een nieuwe regel voor verzinnen. Is het perfect? Nee. Maar we hebben volgens onderzoek (wat vorige week uitkwam) het tweede beste zorgsysteem ter wereld!
Zorg is meer dan alleen vanuit n=1 zorgverlenen. Het moet efficient. Geld is een eindige resource (net zoals onze planeet zeg maar).
(ik zal later ff meer detail toevoegen en de hele discussie volgen).
Een 'nationaal zorgfonds' is gewoon compleet stupide. We hebben hooguit changes to a system nodigg, ipv system change.
In beide gevallen N=1.MikeyMan schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:04:
[...]
Apart dat bij jou alle zorgverzekeraars boeven zijn die dikke winsten maken en alle IVF een succesverhaal is. Letterlijk alle vijf kinderen die ik in mijn vriendengroep ken hebben meerdere pogingen gekost, ziekenhuisopnames gehad na de geboorte en blaken daarna ook niet van gezondheid. 100% score in dat opzicht.
Ik hoop dat je nooit in die situatie komt. Ik heb gezien wat het doet met mensen met een kinderwens waar het niet lukt.Als de natuur het niet zo bedoeld heeft is dat vaak met een reden.
Gelukkig is er concurrentie en gelukkig onderzoekers om te bepalen wat wel en niet realistisch is. Maar ook hiervoor geldt, ik hoop dat je nooit in die situatie komt dat er gezegd wordt ‘Jammer, uw kind gaat dood want we vinden het het geld niet waard. Sterkte doei’.'iedereen heeft recht op de beste behandeling die beschikbaar is' kan gewoonweg niet waargemaakt worden. Daarnaast is het een enorme incentive voor de Pharma om steeds exotischer behandelingen voor steeds exotischer ziektes te gaan bedenken. Want die 50 kinderen die wereldwijd 'ziekte x' hebben, zijn heel zielig en verdienen de beste zorg.
Dat dit dan tien miljoen de neus per jaar kost, maakt niet uit.
Aangezien het overgrote deel van de mensen die besmet raken en in het ziekenhuis belanden niet of deels gevaccineerd zijn is er geen reden waarom de verhouding ineens zou veranderen lijkt mij?Sovieto schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:16:
[...]
Hmm ik zat even te slapen. Ging om oktober en mei. Dank je wel
Als voorbeeld:
Rondom 15 oktober 2020 hadden we gemiddeld 8000 besmettingen in de casus file. De opnames van 8 dagen later waren gemiddeld 225. Oftewel, 2,8% van de besmettingen werd opgenomen.
Kijken we naar 3 augustus 2021 zien we gemiddeld 2600 besmettingen in de casusfile. De opnames van 8 dagen later waren gemiddeld 65. Oftewel, 2,5% van de besmettingen werd opgenomen.
Nu zijn er in de tussentijd veel zaken veranderd (vaccinaties, andere varianten, misschien andere opnamecriteria). Ook hebben de andere maanden een slechtere verhouding (werd 3-4% van de besmettingen opgenomen) maar ik had echt de hoop dat het percentage opnames onder de 1% zou zakken / het aantal besmettingen laag zou blijven.
Sorry voor de harde toon ,maar deze discussie naar microniveau trekken is een zwaktebod van jewelste. Natuurlijk, op persoonlijk niveau is het allemaal een drama. Heel vervelend, maar daar kun je geen beleid op maken.Drardollan schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:18:
[...]
In beide gevallen N=1.
[...]
Ik hoop dat je nooit in die situatie komt. Ik heb gezien wat het doet met mensen met een kinderwens waar het niet lukt.
[...]
Gelukkig is er concurrentie en gelukkig onderzoekers om te bepalen wat wel en niet realistisch is. Maar ook hiervoor geldt, ik hoop dat je nooit in die situatie komt dat er gezegd wordt ‘Jammer, uw kind gaat dood want we vinden het het geld niet waard. Sterkte doei’.
Op macroniveau zorgen we er inmiddels voor dat iedereen recht heeft op een baby en een behandeling, en dat Darwin zich inmiddels omdraait in z'n graf.
Nogmaals; je geeft hiermee eigenlijk aan dat je een carte blanche geeft. Een onrealistische ook, want deze zal nooit door jou in gelost worden.
Blijft over een onrealistisch sociaal verantwoord verhaal. En ook hier valt geen beleid op te maken.
[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 12-08-2021 17:42 ]
Vanuit een design science perspectief mis ik vooral een juiste uitvoering van de evaluatie stap. Tuurlijk, we hebben wat evaluatie technieken in de toolkit zitten. Maar deze zijn voornamelijk subjectief en kijken niet naar de zorgketen in zijn geheel. Iets wat je ook duidelijk terugziet in hoe o.a. de zorgadministratie en DBC's werken. Ook niet gek, niemand is hier dan ook direct verantwoordelijk en aansprakelijk voor.Adlermann schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:18:
Maar kort samengevat: de huidige implementatie van ons zorgsysteem is briljant. Er zitten wat ruwe plekken aan, maar vanuit een design science perspectief vind ik hem erg fijnmazig. En dat is nice.
Zo'n bierviltjesberekening is erg lastig, er zijn erg veel zaken om rekening mee te houden.Sovieto schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:16:
[...]
Hmm ik zat even te slapen. Ging om oktober en mei. Dank je wel
Als voorbeeld:
Je pakt half oktober, maar dat is precies een slecht moment om te pakken. Op dat moment waren de teststraten overvol, moest je dagen wachten op de uitslag van je test en hadden we derhalve ook een positiviteitsratio dat hard richting de 20% liep (hoogste ooit).
Vervolgens kan je ook naar leeftijdsverhouding kijken. Die was dit jaar onder de getesten erg laag omdat beleid was om een hele schoolklas te testen bij een besmetting. Aangezien kinderen nauwelijks opgenomen worden in het ziekenhuis doet dat ook weer wat voor de opnames/besmettingen-ratio. Nu in de vakantie worden die kinderen niet meer getest.
Ja, die stap ontbreekt nog wel ja. Er moet nog wel een iteratie over. Die dbc's zijn ziekelijk. (bv, mijn ziekenhuis heeft 10k gekregen voor 4 (spoed)operaties, 10 SEH opnames, en 16 weken ziekenhuis omdat de dbc dat voorschreef). Echte kosten, in de tonnen.BlackMonkey schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:27:
[...]
Vanuit een design science perspectief mis ik vooral een juiste uitvoering van de evaluatie stap. Tuurlijk, we hebben wat evaluatie technieken in de toolkit zitten. Maar deze zijn voornamelijk subjectief en kijken niet naar de zorgketen in zijn geheel. Iets wat je ook duidelijk terugziet in hoe o.a. de zorgadministratie en DBC's werken. Ook niet gek, niemand is hier dan ook direct verantwoordelijk en aansprakelijk voor.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar in essentie zou ik voortbeduren op dit systeem.
Ik geloof in gecontroleerde marktwerking waar het kan. En een zorgsysteem is meer dan alleen zorg verlenen aan een patient. De gehele zorgketen omvat veel en veel meer.
Maar ik denk dat het dus afhangt wat de definitie is van het probleem wat je op gaat lossen. De architectuur van een oplossing dient een soort van realisatie-relatie te hebben naar de architectuur van het probleem.
Als je heel beperkt het probleem definieert dan heb je ook een minder fijnmazige oplossing nodig.
[ Voor 23% gewijzigd door Adlermann op 12-08-2021 17:35 ]
Haha, ja daar zijn zat voorbeelden van te noemen. Wat erg zonde is omdat als je dat systeem flink verbeterd je echt stappen kan maken. Doordat je dan betrouwbaardere data hebt en daadwerkelijk analyses kan draaien van wat er gebeurd. Waardoor je dus die iteraties kan doorlopen en echt design science beoefend. Al heb ik maar weinig onderzoek uit het buitenland gezien die zich er op die manier mee bezig houd, dus het is niet echt een probleem van alleen het Nederlandse zorgstelsel of DBC's.Adlermann schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:29:
[...]
Ja, die stap ontbreekt nog wel ja. Er moet nog wel een iteratie over. Die dbc's zijn ziekelijk. (bv, mijn ziekenhuis heeft 10k gekregen voor 4 spoedoperaties, en 16 weken ziekenhuis omdat de dbc dat voorschreef).
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar in essentie zou ik voortbeduren op dit systeem.
[ Voor 9% gewijzigd door ZieMaar! op 12-08-2021 17:43 ]
Wel een belangrijk detail is dat de collegezalen beperkt worden in het aantal studenten (waarschijnlijk 75 studenten per collegezaal).zacht schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:06:
Hoger onderwijs weer open, zonder anderhalve meter - https://nos.nl/l/2393591
Hoewel dit een grote stap is voor studenten (mijzelf inbegrepen), kan deze regel er toch voor zorgen dat een deel van het onderwijs online zal plaatsvinden doordat niet alle studenten de hoorcolleges kunnen bijwonen.
Maar goed, het is een eerste stap en werkgroepen zullen wel fysiek kunnen dus ik ben blij
Maar wel eenrichtingsverkeer in de gebouwen van de uni's en ook nog betere ventilatie.zacht schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:06:
Dat wordt dan nog wel een uitdaging, voor de universiteitsbibliotheken bijvoorbeeld.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Best dat ze weer naar school mogen, fijn voor ze.
Maar overal hamert de overheid op die 1,5 meter. Mondkapjes alleen niet als je 1,5m kan bewaren. Beperking van aantal mensen in zalen want 1,5m. Geen festivals en discotheken want 1,5m.
Scholen open --> geen 1,5m nodig jongens....... yolo
Max 75 man in een collegezaal. Dat noem ik geen versoepeling. Iedereen heeft in de zomer de kans gehad om een prikkie te halen, waarom moeten de gevaccineerden nu op de blaren zitten voor degene die het niet doen?zacht schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:06:
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Ja en de rest van de maatregelen verlengt tot 15 September.zacht schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:06:
Dan dus ook geen grote events? Bye bye GP Zandvoort
https://www.nu.nl/coronav...d.html#coral_talk_wrapper
Onderin dit stukje noemen ze 15 September
Ehm op VO was die regel al weer overboord…. Is simpel weg niet te doen op een school.LZ86 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:52:
Ik snap deze versoepeling echt totaal niet.
Maar overal hamert de overheid op die 1,5 meter. Mondkapjes alleen niet als je 1,5m kan bewaren. Beperking van aantal mensen in zalen want 1,5m. Geen festivals en discotheken want 1,5m.
Zandvoort gaat gewoon door, het eenduidig beleid is ver te zoeken. Ik verwacht wat malieveldjes binnenkort...Dracula schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:54:
[...]
Ja en de rest van de maatregelen verlengt tot 15 September.
Dan dus ook geen grote events? Bye bye GP Zandvoort![]()
https://www.nu.nl/coronav...d.html#coral_talk_wrapper
Onderin dit stukje noemen ze 15 September
Groen licht voor Zandvoort, zo meldt de NOS.Dracula schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:54:
[...]
Ja en de rest van de maatregelen verlengt tot 15 September.
Dan dus ook geen grote events? Bye bye GP Zandvoort
Bizar, krankzinnig en stompzinnig wat een fail van de overheid ongelofelijk.zacht schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:55:
[...]
Groen licht voor Zandvoort, zo meldt de NOS.
Wel 105.000 bezoekers per dag naar GP maar geen festivals.
Hoe bedoel je voortrekkings maatschappij.

Nouja, de logica dat je meer besmettingen en opnames accepteert voor scholing dan voor discotheken snap ik wel. Of het zo moet is vraag tweeLZ86 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:52:

Festival Vs F1 snap ik minder van.
[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 12-08-2021 17:59 ]
Ow ok 2/3 gevulde tribunes en toegangstesten dan wel vaccinatie bewijs. Niet dat een vaccinatie bewijs helpt met het niet hebben of verspreiden.Dracula schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:57:
[...]
Bizar, krankzinnig en stompzinnig wat een fail van de overheid ongelofelijk.
Hoe bedoel je voortrekkings maatschappij.![]()
Argumentatie: vaste plekken… geen overnachtingen…
Jaja al die fans zitten niet op een kluitje en overnachten niet allemaal op campings en weet ik het wat…
Hoe een klein landje nog kleiner kan worden….

Noem het een economische keuze om ze voor te trekken. Makkelijker controleerbaar. Plus het feit dat je in één weekend enorm veel data op kan halen qua besmettingen. Ongeacht of ik het er mee eens ben snap ik de keuze wel.Dracula schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:57:
[...]
Bizar, krankzinnig en stompzinnig wat een fail van de overheid ongelofelijk.
Hoe bedoel je voortrekkings maatschappij.![]()
F1 zit overheidsgeld in en daar komt ook een hoop overheidsgeld (direct of indirect) weer uit, met festivals niet, die zijn alleen maar een bodemloze put voor subsidies, toch?MikeyMan schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:58:
[...]
Nouja, de logica dat je meer besmettingen en opnames accepteert voor scholing dan voor discotheken snap ik wel. Of het zo moet is vraag twee

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Nee toch? Dacht dat er helemaal niks bij de overheid vandaan kwam...?Stoney3K schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:04:
[...]
F1 zit overheidsgeld in en daar komt ook een hoop overheidsgeld (direct of indirect) weer uit, met festivals niet, die zijn alleen maar een bodemloze put voor subsidies, toch?
Ik ben vlak voor de pandemie naar zowel Lowlands als F1-wedstrijden geweest. Er zit echt een gigantisch verschil tussen. Zie je dat echt niet? Of is dit gewoon even wat stoom afblazen?Dracula schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:59:
[...]
Ow ok 2/3 gevulde tribunes en toegangstesten dan wel vaccinatie bewijs. Niet dat een vaccinatie bewijs helpt met het niet hebben of verspreiden.
Jaja al die fans zitten niet op een kluitje en overnachten niet allemaal op campings en weet ik het wat…
Ook niet de kosten die gemaakt zijn om het circuit helemaal klaar te maken voor de GP? Dat is niet allemaal uit particuliere zak betaald.MikeyMan schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:08:
[...]
Nee toch? Dacht dat er helemaal niks bij de overheid vandaan kwam...?
Klopt, de overheid betaald er niet (rechtstreeks) aan mee.MikeyMan schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:08:
[...]
Natuurlijk wel via Gemeente Zandvoort.
En ook handhaving. Maar in het evenement zelf zit geen geld van de overheid.
Maar vooral op publieke fondsen wordt het gefinancierd (en natuurlijk de tickets)
Dat is NIET door de overheid betaald!Stoney3K schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:12:
[...]
Ook niet de kosten die gemaakt zijn om het circuit helemaal klaar te maken voor de GP? Dat is niet allemaal uit particuliere zak betaald.
Maar vooral door sponsoren van Zandvoort (waaronder de naamgever CM.com)
====
Ik was wel van plan om die kant op te gaan, maar toch blijf ik maar lekker thuis. Wie weet volgend jaar dat ik dan die kant op ga
Denk dat ik mij niet prettig ga voelen met die drukte vooral aangezien ik het niet meer gewend ben.
[ Voor 48% gewijzigd door Ryur op 12-08-2021 18:17 ]
En terecht, met destijds een goede argumentatie van Bruins. Al zal er wel wat politie/handhaving op de been zijn denk ik.MikeyMan schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:08:
[...]
Edit: de gemeente wel lees ik. 5,2 miljoen.
[ Voor 6% gewijzigd door zacht op 12-08-2021 18:17 ]
Nee, die zitten op tribunes(of een kleedje in de duinenDracula schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:59:
[...]
Ow ok 2/3 gevulde tribunes en toegangstesten dan wel vaccinatie bewijs. Niet dat een vaccinatie bewijs helpt met het niet hebben of verspreiden.
Tot nu toe zijn er geen grote uitbraken geweest tijdens de f1 races dit seizoen. In tegenstelling tot wat festivals een goede maand terug.....
In 2019 klopte de organisatie van de F1 in Zandvoort bij Minister Bruno Bruins aan om 5 miljoen bij te dragen. De minister weigerde dat want "voor dat geld kan hij heel veel kinderen meer laten bewegen".Stoney3K schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:12:
[...]Ook niet de kosten die gemaakt zijn om het circuit helemaal klaar te maken voor de GP? Dat is niet allemaal uit particuliere zak betaald.
Er zit geen cent overheidsfinanciering in het opknappen e.d. van het circuit.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Er heeft alleen ook niks tussenin gezeten. Dus het was óf festivals met "dansen met Janssen" óf helemaal niets.stylezzz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:20:
[...]
Tot nu toe zijn er geen grote uitbraken geweest tijdens de f1 races dit seizoen. In tegenstelling tot wat festivals een goede maand terug.....
Misschien dat we ook eens moeten proberen om de kleinere nachthoreca open te gooien met de hogere vaccinatiegraad die er nu is.
Wanneer blijkt dat die vaccinatiegraad op zich weinig invloed heeft dan moeten we toch echt naar een andere oplossing gaan zoeken voor de hele entertainment-sector.
Als ik terugdenk aan "mijn" tijd (2016 afgestudeerd): wij hadden lokalen waar super veel mensen in konden, hadden wij vaak in het eerste jaar les.
En lokalen waar we heel klein zaten (vooral bij specialisaties).
Snap niet dat ze net zoals bij supermarkten/winkels een "hoeveelheid studenten per m2" hebben gedaan?
(Ondanks het wel lastig is, maar dan is het iets meer consistent eigenlijk)
We gaan het meemaken morgen. Maar vooralsnog is er volgens mij niks gezegd over festivals na 1 september... dus laten we het "waarom wel f1, en geen feestjes" nog even achterwege laten.Stoney3K schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:24:
[...]
Er heeft alleen ook niks tussenin gezeten. Dus het was óf festivals met "dansen met Janssen" óf helemaal niets.
Misschien dat we ook eens moeten proberen om de kleinere nachthoreca open te gooien met de hogere vaccinatiegraad die er nu is.
Wanneer blijkt dat die vaccinatiegraad op zich weinig invloed heeft dan moeten we toch echt naar een andere oplossing gaan zoeken voor de hele entertainment-sector.
En dat geeft perfect aan dat we gigantisch in de maling worden genomen, wat een faalbeleid weer.zacht schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:55:
[...]
Groen licht voor Zandvoort, zo meldt de NOS.
Naja, hoeven we ons in ieder geval niet meer aan maatregelen te houden als geld regeert..
En wanneer blijkt dat er, na het opengooien van kleinere nachthoreca (wat is klein overigens, da's een relatief begrip) er toch weer een piek komt van besmettingen dan heb je de poppen weer aan het dansen. Want dan ben je altijd weer te laat met het opnieuw instellen van maatregelen. Ik weet dat je graag weer een keer wil staan dansen en vozen op een (al dan niet wat kleinere) dansvloer, maar er zijn op dit moment genoeg argumenten te verzinnen om er nog even mee te wachten. (Bijvoorbeeld een aantal weken nadat de meeste vakantiegangers huiswaarts zijn gekeerd).Stoney3K schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:24:
[...]Er heeft alleen ook niks tussenin gezeten. Dus het was óf festivals met "dansen met Janssen" óf helemaal niets.
Als het nu juni was geweest had ik je gelijk gegeven, maar we zitten nu juist door die terugkerende vakantiegangers aan het begin van een nieuwe golf. Samen met het aankomende seizoenseffect omdat het over een paar weken september is. Dan lopen de cijfers weer op en moet alles weer heel krampachtig dicht.Yaksa schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:30:
[...]
En wanneer blijkt dat er, na het opengooien van kleinere nachthoreca (wat is klein overigens, da's een relatief begrip) er toch weer een piek komt van besmettingen dan heb je de poppen weer aan het dansen. Want dan ben je altijd weer te laat met het opnieuw instellen van maatregelen. Ik weet dat je graag weer een keer wil staan dansen en vozen op een (al dan niet wat kleinere) dansvloer, maar er zijn op dit moment genoeg argumenten te verzinnen om er nog even mee te wachten. (Bijvoorbeeld een aantal weken nadat de meeste vakantiegangers huiswaarts zijn gekeerd).
De kerst en oud en nieuw kunnen we dit jaar dan wéér afschrijven, en de carnaval waarschijnlijk ook. Zijn al die prikken mooi voor niets geweest.

Hoezo faalbeleid? De capaciteit is naar beneden gebracht, vaccinatiebewijs verplicht, op de tribunes zit men veelal op een eigen plekkie, in de duinen is ruimte zat en het is buiten in de zin van echt buiten, zonder tenten.FabianGTI schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:28:
[...]En dat geeft perfect aan dat we gigantisch in de maling worden genomen, wat een faalbeleid weer.
Naja, hoeven we ons in ieder geval niet meer aan maatregelen te houden als geld regeert..
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Wat is de endgame volgens jou dan? Tot in het eind der tijden maatregelen? Ik heb eindelijk twee prikken, ik wil weer eens wat leuke dingen doen na 1,5 jaar heel veel thuis te hebben gezeten.Stoney3K schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:32:
[...]
Als het nu juni was geweest had ik je gelijk gegeven, maar we zitten nu juist door die terugkerende vakantiegangers aan het begin van een nieuwe golf. Samen met het aankomende seizoenseffect omdat het over een paar weken september is. Dan lopen de cijfers weer op en moet alles weer heel krampachtig dicht.
De kerst en oud en nieuw kunnen we dit jaar dan wéér afschrijven, en de carnaval waarschijnlijk ook. Zijn al die prikken mooi voor niets geweest.
2021 is sowieso een verloren jaar.Stoney3K schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:32:
[...]
Als het nu juni was geweest had ik je gelijk gegeven, maar we zitten nu juist door die terugkerende vakantiegangers aan het begin van een nieuwe golf. Samen met het aankomende seizoenseffect omdat het over een paar weken september is. Dan lopen de cijfers weer op en moet alles weer heel krampachtig dicht.
Overigens, prikken doe je in de eerste plaats om niet ernstig ziek te worden na infectie.
Ik hoop dat studenten en scholieren er zelf ook een beetje van doordrongen raken dat ze vrijwillig met wat verstandig gedrag het hopelijk ook een succes wordt en zo kan blijven.zacht schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:06:
Ik ook, alleen ben ik helaas niet de persoon die daar groen licht voor kan geven. Als het aan mij lag waren de poppodia en danscafés ook gewoon weer open gegaan met TvT.TheRicolaa10 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:37:
[...]
Wat is de endgame volgens jou dan? Tot in het eind der tijden maatregelen? Ik heb eindelijk twee prikken, ik wil weer eens wat leuke dingen doen na 1,5 jaar heel veel thuis te hebben gezeten.
Maar als we blijven sturen op de cijfers en op de vooruitzichten op een nieuwe stijging, dan is september het point-of-no-return. Dan wordt het op zijn vroegst weer mei (wanneer de 'R' niet meer in de maand zit) voordat we opnieuw versoepelingen kunnen verwachten.
Precies. Ze krijgen gewoon te maken met dezelfde regels als de voetbalwedstrijden nu al een tijdje hebben.Laguna schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:33:
F1 valt onder de noemer sportevenement net als voetbalwedstrijden, dat is de reden dat daar al wel groen licht voor is en voor festivals niet.
En 2022, 2023, 2024....
Voor mij is het uitzicht nu echt definitief weg. We zijn in een kringetje terecht gekomen waar we zonder een beetje lef te hebben, niet meer uit gaan komen.
[ Voor 18% gewijzigd door Stoney3K op 12-08-2021 18:40 ]
Het zou kunnen dat de gedachte is dat die wat massale doorgaans hoorcolleges, weinig aan de interactiviteit toevoegen maar wel een massale samenkomst zijn voor langere tijd, maar an sich prima via video zou kunnen.Ryur schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:24:
Ik vind het wel vreemd dat bij de versoepelingen een regel komt van max 75 personen.
Als ik terugdenk aan "mijn" tijd (2016 afgestudeerd): wij hadden lokalen waar super veel mensen in konden, hadden wij vaak in het eerste jaar les.
En lokalen waar we heel klein zaten (vooral bij specialisaties).
Snap niet dat ze net zoals bij supermarkten/winkels een "hoeveelheid studenten per m2" hebben gedaan?
(Ondanks het wel lastig is, maar dan is het iets meer consistent eigenlijk)
Nog voor corona werd daar ook al wel mee geëxperimenteerd.
De kleinere colleges lijken mij juist diegene die je wel door wilt laten gaan, en dat moet met max 75 personen wel lukken. Dus vanuit onderwijskundig perspectief lijkt het mij een prima keuze als je toch nog ergens wilt remmen in het hoger onderwijs.
Verwijderd
Riep Hugo de Jonge niet nog kortgeleden:MikeyMan schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:58:
[...]
Nouja, de logica dat je meer besmettingen en opnames accepteert voor scholing dan voor discotheken snap ik wel. Of het zo moet is vraag twee
(bron: trouw.nl)Hij noemde het risico dat ook jongeren op long covid lopen, in de persconferentie vrijdag, als belangrijk argument voor het terugdraaien van de versoepelingen. Ruim een kwart van de jongeren tot 25 jaar zegt na drie maanden nog klachten te hebben, waarschuwde hij.
Vorig jaar dachten we in de zomer ook dat Corona weg was. Nu zal het zijn: jongeren konden zich laten vaccineren en overbelasten de zorg niet. Maar die 1,5 meter ihkv de Delta en andere nieuwe varianten loslaten vind ik volstrekt onverantwoord. Zelfs Pfizer biedt geen volledige bescherming tegen Delta.
Maar ik begrijp niet: eerst beweren dat jongeren moet oppassen want long COVID is een probleem. Nu kennelijk niet meer?
[ Voor 24% gewijzigd door CyberMania op 12-08-2021 18:54 ]
Geen enkel vaccin doet dat. Desnoods een 3e prik en door. Wat stel je voor dan?CyberMania schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:49:
[...]
Riep Hugo de Jonge niet nog kortgeleden:
[...]
Maar die 1,5 meter ihkv de Delta en andere nieuwe varianten loslaten vind ik volstrekt onverantwoord. Zelfs Pfizer biedt geen volledige bescherming tegen Delta.
Misschien eens wat minder discussiëren in dit topic en je leven wat oppakken?Stoney3K schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:40:
[...]
En 2022, 2023, 2024....
Voor mij is het uitzicht nu echt definitief weg. We zijn in een kringetje terecht gekomen waar we zonder een beetje lef te hebben, niet meer uit gaan komen.
Ik heb echt amper last van de huidige maatregelen.
Voorlopig nog even 1,5 meter vasthouden tot de cijfers echt flink gedaald zijn. Dus open maar op 1,5 meter. Volgens mij staan er tal van regio’s nog op zorgelijk/ernstig enz.TheRicolaa10 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:57:
[...]
Geen enkel vaccin doet dat. Desnoods een 3e prik en door. Wat stel je voor dan?
[ Voor 14% gewijzigd door CyberMania op 12-08-2021 19:02 ]
Dat reflecteert het gedragsonderzoek anders niet. Er is wel een daling merkbaar maar niet echt een omslagpunt. Ironisch genoeg is het vertrouwen in de overheid juist gestegen.Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:48:
We zitten toch al wel aan het punt dat niemand zich nog aan de coronaregels gaat houden. Je kan als overheid niet meer controleren als de halve maatschappij het allemaal wel geloofd.
Dit sentiment probeerde je trouwens al eerder te kweken: BlackMonkey in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8" Tot nu toe vertaald het zich in de maatschappij echter nog niet.
Om long covid te krijgen moet je eerst covid hebben gehad. Vaccineren helpt tegen het oplopen van covid (maar voorkomt het niet altijd). Dus in die zin helpt vaccineren tegen long covid. Maar dat is mijn vrij kort door de bocht conclusie, wetenschappelijk ligt het inderdaad complexer om het aan te tonen, je moet immers eerst een definitie voor long covid hebben om het te kunnen onderzoeken.TrailBlazer schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:01:
Wat is de kans op long covid na vaccinatie? Niemand die dat zeker weet omdat long covid nog zo vaag is maar ik verwacht dat het minder zal zijn na vaccinatie.
Voor de complexiteit van long covid onderzoek heb ik toevallig vandaag een post geplaatst in het wetenschappelijke topic: BlackMonkey in "Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus"
Zou je dat ook zeggen als letterlijk heel je vriendenkring actief is in het entertainment-leven? Mijn grootste vriendengroepen zijn alle vrijwilligers op festivals en we zien elkaar ook echt alléén op festivals of optredens.tlpeter schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:00:
[...]
Misschien eens wat minder discussiëren in dit topic en je leven wat oppakken?
Ik heb echt amper last van de huidige maatregelen.
"Je leven wat oppakken" is lekker kort door de bocht als ruim anderhalf jaar lang al 80% van je sociale netwerk onder je vandaan is gerukt door ingrijpen van de overheid. En elke keer wordt zicht op beter beloofd wat op het 5-voor-12 moment weer wordt ingetrokken. Hoe lang moet dat nog zo doorgaan?
Gooi je hiermee de festivals en de nachthoreca of vaste concertzalen op één hoop? Want over die laatste twee is sowieso nog helemaal niets gezegd, ik ben echt bang dat die over 2 jaar pas achteraan mogen aansluiten of zo.stylezzz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:25:
Het zet je wel aan het denken. De 3 belangrijkste onderwerpen waarvoor knopen moesten worden doorgehakt zijn natuurlijk het hoger onderwijs, de f1 en festivals. 2 van de 3 hebben nu dus groen licht met welliswaar nog wat beperkingen.... zouden ze nu echt tot de vrijdag zelf wachten met berichten over festivals?
Waarom zo somber?Stoney3K schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:40:
[...]
En 2022, 2023, 2024....
Zelfs met de 10.000+ positieve tests vier weken terug zijn de kroegen open gebleven, kan de F1 doorgaan en kunnen werkgroepen in het hoger onderwijs over drie weken na anderhalf jaar weer opstarten.
Da's toch echt een ander beeld dan een jaar geleden.
Het is geen 'kwestie van lef' of we ooit uit zonder maatregelen kunnen, maar een risico-afweging. Er staat nog weet ik hoeveel uitgestelde zorg op de rol die uitgevoerd moet worden door zorgmedewerkers waar al anderhalf jaar het uiterste van is gevraagd. Dan kan je niet gewoon zeggen: yolo, alle maatregelen weg, het is genoeg geweest.
Dat vraagt om een afweging, waarbij dus heus nu al andere keuzes worden gemaakt dan een jaar geleden.
Eigenlijk wel, maar omdat jij het bent maken we er dan 5 onderwerpen van.Stoney3K schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:28:
[...]
Gooi je hiermee de festivals en de nachthoreca of vaste concertzalen op één hoop? Want over die laatste twee is sowieso nog helemaal niets gezegd, ik ben echt bang dat die over 2 jaar pas achteraan mogen aansluiten of zo.
Hmmm net de laatste 10 seconden van frits wester op rtl nieuws gehoord. "De horeca hoeft niet op versoepelingen te rekenen"
Heb ik nog meer gemist?
[ Voor 13% gewijzigd door stylezzz op 12-08-2021 19:34 ]
Bij de vorige persconferentie waren festivals tot 750 man toegestaan, maar overdekte lokaties vissen achter het net. Gaat nog interessant worden met de herfst in aantocht, dus ik ben heel benieuwd of daar op niet al te lange termijn iets anders over wordt beslist.stylezzz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:31:
[...]
Eigenlijk wel, maar omdat jij het bent maken we er dan 5 onderwerpen van.maar heb jij al wel wat over specifiek festivals gezien dan?
Inderdaad wel een interessante beslissing als je bekijkt wat er ten zuiden van ons gebeurt.Empathy schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:39:
Voorlopig hoeven we niet meer op festivals of opening van de clubs te rekenen. Dan maar naar het buitenland.
https://m.standaard.be/cn...K897EpPPFpO1jltwld0vq7h60
Dus óf de Belgen komen daar heel snel op terug, of aan onze kant zullen ze in Den Haag vroeg of laat ook een keer overstag moeten.
Klopt. In de eerste maanden veranderde de groep ongevaccineerden heel erg. Die werd namelijk steeds jonger. Je ziet dat dat nu weer terug veranderd, ouderen nemen weer een groter deel in van de ongevaccineerden.Drardollan schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:20:
[...]
Aangezien het overgrote deel van de mensen die besmet raken en in het ziekenhuis belanden niet of deels gevaccineerd zijn is er geen reden waarom de verhouding ineens zou veranderen lijkt mij?
Toch zie je wel duidelijk een verschil. Bij ouderen hebben we 90% vaccinatieprogramma, bij jongeren 65% en het midden ertussenin. Je zou dus wel iets van een verandering verwachten.
België heeft dan ook nooit zo scherp versoepeld zoals Nederland in juni gedaan had. Door de maatregelen geleidelijk aan af te bouwen hebben ze daar goede controle over de besmettingen.Stoney3K schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:43:
[...]
Inderdaad wel een interessante beslissing als je bekijkt wat er ten zuiden van ons gebeurt.
https://m.standaard.be/cn...K897EpPPFpO1jltwld0vq7h60
Dus óf de Belgen komen daar heel snel op terug, of aan onze kant zullen ze in Den Haag vroeg of laat ook een keer overstag moeten.
Deze grote festivals zullen een nieuwe test zijn, we zullen zien hoe het verloopt.
Voor iemand die hier zo extreem veel waarde aan hecht lijk je wel erg weinig moeite te doen om die vrienden daadwerkelijk te zien. Of is het echt enkel en alleen mogelijk om op festivals (optredens mogen?) af te spreken?Stoney3K schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:27:
[...]
Zou je dat ook zeggen als letterlijk heel je vriendenkring actief is in het entertainment-leven? Mijn grootste vriendengroepen zijn alle vrijwilligers op festivals en we zien elkaar ook echt alléén op festivals of optredens.
"Je leven wat oppakken" is lekker kort door de bocht als ruim anderhalf jaar lang al 80% van je sociale netwerk onder je vandaan is gerukt door ingrijpen van de overheid. En elke keer wordt zicht op beter beloofd wat op het 5-voor-12 moment weer wordt ingetrokken. Hoe lang moet dat nog zo doorgaan?
Overigens is dit dan misschien een goed moment om je leven op te pakken. Volgens je eigen uitspraak ga je die vrienden jaren niet zien. Je zal is door moeten. Of is de situatie wat minder ernstig dan dat jij zo pessimistisch wil laten blijken? Je verdwijnt zelf elke keer in de spiraal "Hoe lang moet dat nog zo doorgaan?".
Deze mensen mag je alleen op festivals zien?Stoney3K schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:27:
[...]
Zou je dat ook zeggen als letterlijk heel je vriendenkring actief is in het entertainment-leven? Mijn grootste vriendengroepen zijn alle vrijwilligers op festivals en we zien elkaar ook echt alléén op festivals of optredens.
Zijn er eigenlijk in de UK geen festivals deze zomer? Dat is ook een goede test case dan.XWB schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:53:
[...]
België heeft dan ook nooit zo scherp versoepeld zoals Nederland in juni gedaan had. Door de maatregelen geleidelijk aan af te bouwen hebben ze daar goede controle over de besmettingen.
Deze grote festivals zullen een nieuwe test zijn, we zullen zien hoe het verloopt.
Dat betekent, stam + t .
Omdat het belangrijk is. De meeste studenten hebben 1,5 jaar thuis gezeten op onderwijs gebied en ik kan je zeggen dat dat waardeloos was. Niet alleen omdat het saai was, maar ook omdat het van een bedenkelijk niveau was. Je merkte echt het verschil in kwaliteit van onderwijs wel. Gezien jongeren/studenten al de gehele coronacrisis naar mijn mening het ondergeschoven kindje zijn, mag deze versoepeling best gegund worden. Los daarvan mag de waarde van kwalitatief onderwijs hoger gesteld worden dan disco's denk ik.LZ86 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:52:
Ik heb een tijdje niet gereageerd in het topic. Ik merk wel, meer dan ooit eigenlijk, dat corona in het straatbeeld en ook in de eigen omgeving totaal geen ding meer lijkt te zijn. Misschien omdat ik zelf de lul was een paar weken geleden (was 'effe' ziek gelukkig, daarna nooit meer ergens wat last van gehad *klopt af*), maar het leven lijkt een soort van te zijn doorgegaan en corona is er nog wel, maar het is niet meer enorm een ding of zo.
Aan het begin van de coronapandemie had ik even op Wikipedia gekeken naar hoe lang een pandemie over het algemeen duurt, en dat was grofweg 5-10 jaar (wat langer voor de pest...). Op basis daarvan heb ik mentaal maar in elk geval t/m 2024 afgestreept.Stoney3K schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:40:
[...]
En 2022, 2023, 2024....
Er zijn daar al een aantal festivals geweest afgelopen weken. Alles is daar momenteel gewoon open sinds 19 juli. Aantal positieve testen schommelt zo rond de 25.000-30.000 per dag.Apache4u schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:15:
[...]
Zijn er eigenlijk in de UK geen festivals deze zomer? Dat is ook een goede test case dan.
Verwijderd
Ja, over de grens uitsluitend feesten en nachtclubs en geen ruime bossen, bergen en stranden🥱 en iedereen die t land even uit gaat doet dat om die redenen.vj_slof schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:08:
Ik begrijp het niet meer zo goed hier. De meeste volgen het advies van onze “leiders” om zich te laten vaccineren zonder morren op. Maar diezelfde leiders laten nachtclubs, festivals e.d. hier in ons land kreperen omdat het virus dan om zich heen zou grijpen maar ondertussen willen als het hier in Nederland allemaal niet mag maar wel flink de beest uit hangen en stappen in een ander land met meer vrijheden en minder regeltjes… Het virus is in het buitenland net zo gevaarlijk als hier in Nederland. Blijf gewoon thuis. Ook met je vaccins kun je het virus weer mee terug naar huis nemen.
Wil je thuis blijven met de ramen dichtgetaped, mag van mij, maar dat gegeneraliseer over mensen die dat niet doen is lichtelijk vermoeiend.
En hoe is de trend van die positieven en van het aantal ziekenhuis/IC opnames?Laguna schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:18:
[...]
Er zijn daar al een aantal festivals geweest afgelopen weken. Alles is daar momenteel gewoon open sinds 19 juli. Aantal positieve testen schommelt zo rond de 25.000-30.000 per dag.
Dw F1 huilt al gelijk krokodillentranen, mogen 2/3 capaciteit en zitten nu al te jammeren wie die 1/3 gaat betalen. Auto’s die miljoen en miljoen kosten, maar een paar duizend kaartjes kan niet hoor. Ken nog wel wat sporten die ook wel een zak geld willen krijgen.stylezzz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:25:
Het zet je wel aan het denken. De 3 belangrijkste onderwerpen waarvoor knopen moesten worden doorgehakt zijn natuurlijk het hoger onderwijs, de f1 en festivals. 2 van de 3 hebben nu dus groen licht met welliswaar nog wat beperkingen.... zouden ze nu echt tot de vrijdag zelf wachten met berichten over festivals?
Lees net de modbreak paar pagina’s terug. Sorry niets gezegd.
[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 12-08-2021 21:42 ]
Erhm, dat deed je zelf?MikeyMan schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:22:
[...]
Sorry voor de harde toon ,maar deze discussie naar microniveau trekken is een zwaktebod van jewelste. Natuurlijk, op persoonlijk niveau is het allemaal een drama. Heel vervelend, maar daar kun je geen beleid op maken.
Op macroniveau zorgen we er inmiddels voor dat iedereen recht heeft op een baby en een behandeling, en dat Darwin zich inmiddels omdraait in z'n graf.
Nee, je moet beter lezen. Ik zeg dat ik de oplossing hier weet, nu voor de 3e of 4e keer.Nogmaals; je geeft hiermee eigenlijk aan dat je een carte blanche geeft. Een onrealistische ook, want deze zal nooit door jou in gelost worden.
Blijft over een onrealistisch sociaal verantwoord verhaal. En ook hier valt geen beleid op te maken.
https://www.telegraaf.nl/...e-persconferentie-vrijdagVrijdagochtend spreken de bewindslieden erover tijdens de ministerraad. Knopen daarover zijn nog niet doorgehakt. Demissionair premier Rutte en demissionair minister De Jonge (Volksgezondheid) geven er vrijdagavond naar verwachting meer helderheid over. Het idee is om een nieuw stappenplan te presenteren. Voorheen heette dat ook wel een routekaart. Meermaals viel dat in duigen.
Wat een geweldig idee! Een routekaart of stappenplan. Dat we daar nog niet eerder op gekomen zijn in meer dan 16 maanden tijd, eindelijk een duidelijke uitweg!
Nog een briljanter idee: Laten we de regio's allemaal een 'risiconiveau' geven aan de hand van het aantal besmettingen per 100.000 inwoners en aan de hand daarvan de maatregelen bepalen!Drardollan schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:49:
[...]
https://www.telegraaf.nl/...e-persconferentie-vrijdag
Wat een geweldig idee! Een routekaart of stappenplan. Dat we daar nog niet eerder op gekomen zijn in meer dan 16 maanden tijd, eindelijk een duidelijke uitweg!
En natuurlijk gebruiken we die alléén om maatregelen te verzwaren, en landelijke maatregelen hebben dan precedent...
Nou vind het gewoon een oneerlijke verdeling van zaken.Emgeebee schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:10:
[...]
Ik ben vlak voor de pandemie naar zowel Lowlands als F1-wedstrijden geweest. Er zit echt een gigantisch verschil tussen. Zie je dat echt niet? Of is dit gewoon even wat stoom afblazen?
Wel op tribunes bij voetbalwedstrijden, formule 1 etc maar niet een festival met meer dan 750 mensen. Die kunnen ook prima zitten op vaste plekken of testen vooraf etc.
Alsof een juigende massa in een voetbalstadion of een GP1 niet ook een bron kan zijn.
Maar begrijp me niet verkeerd ik ben niet tegen dan wel voor het een of het ander ik vind het gewoon met twee maten meten.
Ik ga momenteel sowieso nog naar geen van beide dus voor mijzelf maakt het niet uit.
Ziekenhuis verhouding vergelijkbaar met ons. Verder hebben ze het daar alleen over mensen die aan de beademing liggen dus ik weet niet of je dat 1 op 1 kan vergelijken met onze IC's. Indien je dat wel kan vergelijken dan liggen daar namelijk naar verhouding 50% minder mensen op de IC.Stoney3K schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:27:
[...]
En hoe is de trend van die positieven en van het aantal ziekenhuis/IC opnames?
Eendaagse festivals met vaste placeringen mogen gewoon doorgang vinden, ook boven de 750 bezoekers. De max bezoekers is dan dan tweederde van de max capaciteit.Dracula schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:18:
[...]
Nou vind het gewoon een oneerlijke verdeling van zaken.
Wel op tribunes bij voetbalwedstrijden, formule 1 etc maar niet een festival met meer dan 750 mensen. Die kunnen ook prima zitten op vaste plekken of testen vooraf etc.
Alsof een juigende massa in een voetbalstadion of een GP1 niet ook een bron kan zijn.
Maar begrijp me niet verkeerd ik ben niet tegen dan wel voor het een of het ander ik vind het gewoon met twee maten meten.
Ik ga momenteel sowieso nog naar geen van beide dus voor mijzelf maakt het niet uit.
Of je nu voor de F1 zit of voor een concert maakt dus niet uit. Alleen er zijn helaas voor de festivalliefhebbers niet veel festivals die met de beperkingen zonder overnachting en vaste placeringen doorgang vinden.
Mensen krijsen om een fopspeen, dan krijgen ze een fopspeen en dan is het weer niet goed?Drardollan schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:49:
[...]
https://www.telegraaf.nl/...e-persconferentie-vrijdag
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Een kind krijst niet om een fopspeen, die snakt dan naar een fles of een tiet.YakuzA schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:27:
[...]
Mensen krijsen om een fopspeen, dan krijgen ze een fopspeen en dan is het weer niet goed?
Maar hoe is de trend van de besmettingen en opnames daar? Is er een daling, een stijging of een plateau wat nu al langer aanhoudt?Laguna schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:21:
[...]
Ziekenhuis verhouding vergelijkbaar met ons. Verder hebben ze het daar alleen over mensen die aan de beademing liggen dus ik weet niet of je dat 1 op 1 kan vergelijken met onze IC's. Indien je dat wel kan vergelijken dan liggen daar namelijk naar verhouding 50% minder mensen op de IC.
Want als dat daar een plateau is dan weten we ongeveer wat we kunnen verwachten als endemische situatie.
Paaspop met iedereen op een stoeltje word hem ook niet denk ik.Jovatov schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:24:
[...]
Eendaagse festivals met vaste placeringen mogen gewoon doorgang vinden, ook boven de 750 bezoekers. De max bezoekers is dan dan tweederde van de max capaciteit.
Of je nu voor de F1 zit of voor een concert maakt dus niet uit. Alleen er zijn helaas voor de festivalliefhebbers niet veel festivals die met de beperkingen zonder overnachting en vaste placeringen doorgang vinden.
De daling qua positieve testen is sinds 2 weken geleden gestagneerd. Ziekenhuis daalt nog licht (zie ook https://coronavirus.data.gov.uk/).Stoney3K schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:29:
[...]
Maar hoe is de trend van de besmettingen en opnames daar? Is er een daling, een stijging of een plateau wat nu al langer aanhoudt?
Want als dat daar een plateau is dan weten we ongeveer wat we kunnen verwachten als endemische situatie.
Wat noem jij stagnatie? De trendlijn 'cases' stijgt toch?Laguna schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:39:
[...]
De daling qua positieve testen is sinds 2 weken geleden gestagneerd.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Het percentage positief daalt niet meer en is stijgende, de besmettingen dalen nog wel.Number10 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:47:
[...]
Wat noem jij stagnatie? De trendlijn 'cases' stijgt toch?
Misschien hoort dit meer thuis in het andere topic, maar welke grafiek bedoel je dan? Als ik bij cases kijk zie ik een trendlijn omhoog gaan. Of is dat een artefact wat er altijd zo uit ziet?
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensenNumber10 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:59:
[...]
Misschien hoort dit meer thuis in het andere topic, maar welke grafiek bedoel je dan? Als ik bij cases kijk zie ik een trendlijn omhoog gaan. Of is dat een artefact wat er altijd zo uit ziet?
7-daags gemiddelde is toch echt dalende.
We hebben het over de cijfers in het VK waar alles sinds midden juli helemaal open is.MarcoC schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:04:
[...]
https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen
7-daags gemiddelde is toch echt dalende.
Oh, dat was me even ontgaan. Wel belangrijk detail.Stoney3K schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:07:
[...]
We hebben het over de cijfers in het VK waar alles sinds midden juli helemaal open is.
Ernst Kuipers laat ook weer van zich horen. Volgens hem is een vaccinatiegraad van richting de 85% onvoldoende om alle maatregelen los te laten:Stoney3K schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:07:
We hebben het over de cijfers in het VK waar alles sinds midden juli helemaal open is.
Kuipers is blij dat de bereidheid tot vaccineren in Nederland hoog is. Maar we zijn er nog niet. "We kruipen nu langzaam naar een 85 procent vaccinatiegraad. Maar dat betekent dat je nog steeds twee miljoen mensen overhoudt die niet gevaccineerd zijn en geen corona gehad hebben."
In het Verenigd Koninkrijk leiden vergaande versoepelingen vooralsnog niet tot hogere besmettingen. Maar volgens Kuipers heeft dat ook te maken met het startniveau op het moment dat de versoepelingen ingaan.
Het heeft te maken met het startniveau? Waar heeft die man het over? In het VK was het startniveau op moment van Freedom Day, ruim 40.000 positieve testen per dag en zo'n 900 ziekenhuisopnames per dag met een vaccinatiegraad van 53%. Wij staan er op alle vlakken gunstiger voor.CMD-Snake schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 00:00:
[...]
Ernst Kuipers laat ook weer van zich horen. Volgens hem is een vaccinatiegraad van richting de 85% onvoldoende om alle maatregelen los te laten:
[...]
Dat haal ik niet uit het artikel:MarcoC schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 00:08:
85% betreft wel de vaccinatiegraad onder volwassenen. Dat komt overeen met ca. 69% van alle inwoners. Ongeveer 2% van de bevolking is gevaccineerd in de leeftijdscategorie 12-17.
"We kruipen nu langzaam naar een 85 procent vaccinatiegraad. Maar dat betekent dat je nog steeds twee miljoen mensen overhoudt die niet gevaccineerd zijn en geen corona gehad hebben."
Hij gaat ook heel tactisch niet in op hoe groot die vaccinatiegraad dan volgens hem wel moet zijn voordat we zo ver zijn. Als hij dat niet kan zeggen, dan heeft ie dus ook geen basis waarop ie kan stellen dat die 85% niet "genoeg" is.CMD-Snake schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 00:00:
[...]
Ernst Kuipers laat ook weer van zich horen. Volgens hem is een vaccinatiegraad van richting de 85% onvoldoende om alle maatregelen los te laten:
[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 13-08-2021 00:45 ]
Hoe weet hij dat deze 2 miljoen ongevaccineerden geen corona hebben gehad?We kruipen nu langzaam naar een 85 procent vaccinatiegraad. Maar dat betekent dat je nog steeds twee miljoen mensen overhoudt die niet gevaccineerd zijn en geen corona gehad hebben.
[ Voor 56% gewijzigd door souljah1h op 13-08-2021 07:19 ]
Dit topic is gesloten.
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021
Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).