Drardollan schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:41:
[...]
Het probleem is dat er van die 15 euro minstens 14,50 blijft hangen bij verzekeraars, managers en weet ik wat meer.
Ik zoek zelf ook altijd de goedkoopste zorgverzekering, niet omdat ik de zorg iets misgun maar wel alle schakels ertussen. Een door en door verrot systeem, gestuurd door lamlendige politici en op geld beluste verzekeraars.
Die verzekeraars blijft niets bij hangen, die mogen (geloof ik, er zit een constructie aan vast) geen winst maken.
En ze hebben ook goede dingen gedaan. Bepaalde overbehandeling is verdwenen doordat het gewoon niet meer vergoed werd, betere kwaliteit van bepaalde behandelingen door alles te centreren in specifieke centra, het grotendeels wegwerken van de wachtlijsten die er voor dit systeem waren en ga zo maar verder.
Wat wel belachelijk is, is dat ze dus ook een vinger in de pap hebben qua kosten van een ziekenhuis door van de minister een bezuinigingsopdracht te krijgen --> tegen ziekenhuizen zeggen dat die behandeling waar ze vorig jaar 10 euro voor kregen nu nog maar 5 euro voor krijgen. Je kan als instelling amper onderhandelen want dan zijn de patienten weg naar centra die dat wel accepteren (lang leve marktwerking

) En ze vergoeden wappiedingen ook nog zoals reincarnatietherapie, en chiropractie
Die inkomstverliezen gaan ziekenhuizen dus weer oplossen door personeel te lozen, 0% loonsverhogingen en versobering van de arbeidsvoorwaarden door te voeren en zo zijn we in de in de huidige situatie aanbeland., En dat is in de CAO onderhandelingen ook het ding. De ziekenhuizen willen eigenlijk wel meer betalen (bij monde van hun voorzitter Ad Melkert) maar kunnen dit niet door die stringente regels van de overheid die door verzekeraars is uitgevoerd. En de minister zegt vervolgens dat ze het zelf moeten oplossen omdat het niet aan de politiek is

.
Eigenlijk is het dus wederom de schuld van CDA/VVD
[
Voor 3% gewijzigd door
LZ86 op 12-08-2021 12:00
]