Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 131 Laatste
Acties:
  • 465.979 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:08
XWB schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:59:
[...]

Mensen uitsluiten tot deelname aan de maatschappij op basis van een medisch gegeven vind ik echt ongehoord in een tijd waarin de EU vecht voor gelijkheid.

Los daarvan, gevaccineerde mensen kunnen de deltavariant nog steeds verspreiden. Dus wat wil Duitsland nou precies bereiken hiermee? Is men de grip op de crisis kwijt?

Al anderhalf jaar lang horen we dat we corona allemaal "samen" moeten doorstaan, dus wat mij betreft zingen we dit dan ook samen uit.
Op dit moment zingen we niks uit, dat is het hele punt.

Zolang niet (bijna) de hele bevolking gevaccineerd is blijf je problemen houden.

Het aantal besmettingen daalt nu weer, maar er kan op dit moment ook een heleboel nog niet. Terug naar het oude 'normaal' zit er absoluut nog niet in. Hoe lang gaan we dit 'samen' volhouden?
XWB schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:37:
Ook in Duitsland is het nog maar de vraag wat het Europees Hof hiervan zal vinden. Een regering kan natuurlijk van alles aankondigen, maar kan ook teruggefloten worden.
Zowel Frankrijk als Duitsland hebben soortgelijke maatregelen afgekondigd. Dat zijn de 2 machtigste landen in de EU. Do the math.

Als de EU hier obstakels op gaat werpen is het einde EU.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snow_King schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 07:42:
[...]

Een positieve test is niet per definitie een besmetting. Het virusdeel is aangetroffen in je neus of speeksel, echter betekend dat niet dat je geïnfecteerd bent OF dat je een ander kan besmetten. We hebben alleen op dit moment geen betere tests.
Je blijft dit maar herhalen als een soort mantra.
Maar ook dit is m.i. een rookgordijn.

Het is echt niet zo dat een positieve test ontstaat omdat je alleen wat virusdeeltjes hebt opgepikt. Er moet replicatie geweest zijn. Zeker bij de lage cts die de laatste tijd langs komen.

Of je besmet bent (geweest) kan m.i. geen discussie over zijn. Zelfde geldt voor besmettelijk.

Of je dan besmettelijk bent geweest of nog moet worden, of dat je er daadwerkelijk ziek van wordt zijn de enige variabelen.

Daarnaast hebben we nu voor de zoveelste keer gezien dat stijgende positieven voor stijgende opnames zorgen. Dus wat wil je nou eigenlijk bereiken met deze uitspraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vergeet ook niet dat ondanks dat R niet naar 0 gaat, we inmiddels ook medicijnen in ontwikkeling hebben tegen het ziektebeeld waardoor er mensen die nu op de IC terecht komen, straks niet meer op de IC terecht komen en/of daar (minder) aan overlijden.

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 04-08-2021 08:17 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:43

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
CMD-Snake schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 00:48:
[...]

Delta doorgeven doen we allemaal ongeacht vaccinatiestatus, dus dat selectiecriterium is daarmee waardeloos geworden. Je kan de ongevaccineerden dan wel huisarrest geven, maar nog steeds kunnen ze het oplopen van iemand die asymptomatisch is dankzij vaccinatie.
Is er, los van de journalistieke interpretatie van een gelekt onderzoek van het cdc over die virusdeeltjes, waar nog veel vraagtekens over zijn, dan inmiddels onomstotelijk bewijs dat vaccinatie 0 helpt in de verspreiding van Delta?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:20
IJzerlijm schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 07:10:
Het vaccin helpt gigantisch. Als je het neemt tenminste, nu is er de uitdaging wat te doen met de weigeraars.
*knip* wat constructiever graag dan deze appels/peren vergelijking

[ Voor 36% gewijzigd door ZieMaar! op 04-08-2021 09:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
IJzerlijm schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 07:10:
Het vaccin helpt gigantisch. Als je het neemt tenminste, nu is er de uitdaging wat te doen met de weigeraars.
Je zult naar een situatie toe moeten gaan dat je de vaccin weigeraars in hun waarde zult moeten laten en moeten accepteren dat ze hunzelf en eventuele niet gevaccineerde naasten in gevaar kunnen brengen.

In de Bible Belt accepteren we ook dat men daar een risico loopt en accepteren we dat jonge kinderen ernstig kunnen lijden onder ziektes die we buiten die regio niet kennen. Het enige wrange aan dit is dat het een tijdsvraagstuk waarbij een vorm van roulette gespeeld gaat worden. Immers zul je als niet gevaccineerde vroeg of laat een keer besmet gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

vj_slof schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:36:
[...]

‘Gigantisch’. Mooi dat jij dat zo ziet. Ik kreeg 2 jaar geleden een Tetanusprik na een ongeluk. Die prik werkt pas gigantisch. 10 Jaar bescherming voor een paar tientjes. Ik vind bescherming tegen ernstige klachten van covid19 voor een half jaar maar ‘magertjes’.
Bron?

Tevens: is tetanus net zo besmettelijk?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
vj_slof schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:36:
Ik vind bescherming tegen ernstige klachten van covid19 voor een half jaar maar ‘magertjes’.
Je kunt ook stellen dat het geniaal is dat er in zo'n korte tijd een vaccin is met zo'n hoge beschermingsgraad tegen ziekenhuisopname. Dat deze korter werkt dan we hoopten is balen maar komt ook (deels) door de nieuwe varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:40

Laguna

Connaisseur

ZieMaar! schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:21:
[...]

Is er, los van de journalistieke interpretatie van een gelekt onderzoek van het cdc over die virusdeeltjes, waar nog veel vraagtekens over zijn, dan inmiddels onomstotelijk bewijs dat vaccinatie 0 helpt in de verspreiding van Delta?
Dat het 0 helpt is natuurlijk lastig te bepalen. Wel is het artikel in de Volkskrant hier uitvoerig besproken en waren er ook reeds afbeeldingen gedeeld in dit topic met de Ct waardes van het gevaccineerde ziekenhuis personeel (LUMC/Radboud UMC) met ook hoge viral loads.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:20
MikeyMan schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:46:
[...]

Bron?

Tevens: is tetanus net zo besmettelijk?
ben je dan niet meer besmettelijk na vaccinatie? bron werking tetanus of dat er na een half jaar alweer een derde prik bij ouderen gezet moet worden tegen covid19?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:14

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

IJzerlijm schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 07:54:
[...]

Dat maak jij ervan.

Moet iedereen die niet door hun eigen keuze een ingreep nodig heeft maar weer een paar maanden extra wachten omdat een paar duizend 'ik geloof niet in covid' lui twee weken aan de ventilator moeten ?
Denk eens na, als 15% zich niet laat vaccineren hoe kan deze kleine beperkte groep de zorg dan overbelasten terwijl wij het al twee griepseizoenen zonder vaccinatie ook lukte.

Laat je niet zo gek maken en laat mensen hun eigen keuze maken.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

vj_slof schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:06:
[...]

ben je dan niet meer besmettelijk na vaccinatie? bron werking tetanus of dat er na een half jaar alweer een derde prik bij ouderen gezet moet worden tegen covid19?
Nou de meest boude uitspraak die je doet is dat de vaccins maar een half jaar tegen ernstige gevallen werken. Begin daar eens mee.

@ZieMaar! Als de vaccins 50% minder besmettelijk maken, en bij Delta heb je 1000x meer deeltjes, kan het effect wel wat tegenvallen. Terwijl de bijdrage van het vaccin net zo groot is. :)

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 04-08-2021 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:43

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Laguna schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:04:
[...]

Dat het 0 helpt is natuurlijk lastig te bepalen. Wel is het artikel in de Volkskrant hier uitvoerig besproken en waren er ook reeds afbeeldingen gedeeld in dit topic met de Ct waardes van het gevaccineerde ziekenhuis personeel (LUMC/Radboud UMC) met ook hoge viral loads.
De stelling werd genomen alsof het niet helpt.

Dat de viral load nog steeds hoog is, is een element waarop je kan aannamen dat het (de remming van de verspreiding) minder is dan met een variant waarbij vaccinatie ook voor minder virusdeeltjes zorgt. Mijn boerenlogica zegt dat die hoge load vooral problematisch wordt als je dat actief begint te verspreiden (maw symptomen hebt). Als het vaccin symptomen vermindert, doet het dan mogelijk nog steeds zijn deel op de remming van verspreiding.

Maar ik weet het ook niet, en daarom doe ik niet zulke stellige uitspraken. Volgens mij is het gewoon niet bekend nog. Maar daarmee aannemen dat het 0 (of 1) is, dat lijkt me niet kloppend. Dat het minder lijkt te zijn dan met andere varianten, daar ga ik wel in mee overigens.

Volgens mij is bijv het rivm ook nooit uitgegaan van volledig stoppen van verspreiding na vaccinatie. Zij waren er ook vrij rap bij toen het cdc beweerde dat dat wel zo was.

@MikeyMan ik denk dus (wilde gok) dat virusdeeltjes maar één element is in de verspreiding. Hoe zwaar dat element meeweegt bepaalt denk ik of jouw stelling opgaat. Maar nogmaals, ik geloof zeker dat het minder goed werkt, maar dat het 0 helpt is volgens mij niet bewezen en ook nog niet aannemelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 04-08-2021 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
Interessante interpretatie van de recente covid-19 cijfers in Israël (de situatie waar we qua vaccinatie graad naar toe gaan).

*knip* we gaan hier geen MdH artikelen meer bespreken. Als je een andere, betrouwbare bron hebt om de stellingen die je hieronder postte, dan kan het wat mij betreft wel, maar MdH is niet die goede en betrouwbare bron.

Bij vragen of opmerkingen daarover aub niet hier, maar even via dm of in het feedbacktopic.

[ Voor 90% gewijzigd door ZieMaar! op 04-08-2021 09:19 ]

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
Lol. Nou veel succes met bespreken van de dagelijkse besmettingcijfers en welke konijn er nou weer uit de hoed komt bij de regering. Ik haak af.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:17

Snow_King

Konijn is stoer!

_eLMo_ schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 07:58:
In dit topic praten we natuurlijk alleen over Nederland en België, maar ik denk dat veel mensen niet bereid zijn tot extreme maatregelen voor R=0 omdat dit een utopie is vanwege het buitenland.

Kunnen we R=0 onmogelijkheid aannemen als feit? Dan moeten we toe gaan werken naar een plan wat we als maatschappij wel en niet acceptabel vinden qua maatregelen en sterfte. Als er een oplossing is voor 50-plussers met onderliggend lijden binnen 2 jaar wil ik best nog wat lockdowns enzo aan gaan.
Als dat een utopie is, dan verwacht niet van mij dat ik de rest van m’n leven in lockdowns ga voor mensen met onderliggend lijden. Het nieuwe normaal is dan dat die mensen sterven aan covid…
Het zelfde gaat toch op voor Influenza (griep)? Daar gaan ook elk jaar mensen aan dood. Vooral de zwakkere mensen. Zero-Influenza hebben we ook nooit gered. Daar blijven we specifieke groepen tegen vaccineren.
MikeyMan schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:11:
[...]

Je blijft dit maar herhalen als een soort mantra.
Maar ook dit is m.i. een rookgordijn.

Het is echt niet zo dat een positieve test ontstaat omdat je alleen wat virusdeeltjes hebt opgepikt. Er moet replicatie geweest zijn. Zeker bij de lage cts die de laatste tijd langs komen.

Of je besmet bent (geweest) kan m.i. geen discussie over zijn. Zelfde geldt voor besmettelijk.

Of je dan besmettelijk bent geweest of nog moet worden, of dat je er daadwerkelijk ziek van wordt zijn de enige variabelen.

Daarnaast hebben we nu voor de zoveelste keer gezien dat stijgende positieven voor stijgende opnames zorgen. Dus wat wil je nou eigenlijk bereiken met deze uitspraak?
Uit die duizenden positieve tests zal zeker een deel besmettelijk zijn en het dus door kunnen geven. Het is echter geen 1:1 relatie met ziekenhuisopnames.

Eerst waren we aan het sturen op ziekenhuis capaciteit en nu ineens vinden we besmettingen een probleem.

Vervolgens wordt er een analyse gemaakt die er achteraf al weer bijna 400% naast zit. Ofwel, angst neer gezet voor een situatie die voor de zo veelste keer niet uit komt.

Ik heb mijn twee prikken gehad evenals veel mensen in Nederland, zeker de mensen uit de risico categorie. Waar doen we het nu allemaal dan nog voor?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

MainframeX schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:13:
Interessante interpretatie van de recente covid-19 cijfers in Israël (de situatie waar we qua vaccinatie graad naar toe gaan).

[mbr]*knip* we gaan hier geen MdH artikelen meer bespreken. Als je een andere, betrouwbare bron hebt om de stellingen die je hieronder postte, dan kan het wat mij betreft wel, maar MdH is niet die goede en betrouwbare bron.

Bij vragen of opmerkingen daarover aub niet hier, maar even via dm of in het feedbacktopic.[/]
Bij vragen of opmerkingen daarover aub niet hier, maar even via dm of in het feedbacktopic.

[ Voor 22% gewijzigd door ZieMaar! op 04-08-2021 11:27 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snow_King schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:25:

[...]

Uit die duizenden positieve tests zal zeker een deel besmettelijk zijn en het dus door kunnen geven. Het is echter geen 1:1 relatie met ziekenhuisopnames.
[...]
Eerst waren we aan het sturen op ziekenhuis capaciteit en nu ineens vinden we besmettingen een probleem.
We sturen nog steeds op ziekenhuiscapaciteit. Maar in een periode van lage opnames, heb je niet zoveel aan sec die cijfers. In de RIVM cijfers wordt de R bepaald op zowel positieve tests als zkh opnames als ic opnames. Het heeft er alle schijn van dat we net op tijd weer aan de rem hebben getrokken.
Vervolgens wordt er een analyse gemaakt die er achteraf al weer bijna 400% naast zit. Ofwel, angst neer gezet voor een situatie die voor de zo veelste keer niet uit komt.

Ik heb mijn twee prikken gehad evenals veel mensen in Nederland, zeker de mensen uit de risico categorie. Waar doen we het nu allemaal dan nog voor?
Welke analyse zit er 400% naast? Het RIVM heeft er vrij goed bovenop gezeten in de modellen. Enige grote misser was de onderschatting van de Delta variant. Dat dit in beleid wat volatieler oogt is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:02
Snow_King schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:25:
[...]

Het zelfde gaat toch op voor Influenza (griep)? Daar gaan ook elk jaar mensen aan dood. Vooral de zwakkere mensen. Zero-Influenza hebben we ook nooit gered. Daar blijven we specifieke groepen tegen vaccineren.
Het influenza spuitje is heel wat bijzonderder in NL (BE weet ik niet) dan in sommige andere landen. Seizoensinfluenza is eigenlijk ook een vrij recent fenomeen (niet gek natuurlijk, het is een besmettelijke ziekte die in Europa rond het jaar 1000 geen enkele kans had, maar na 1800 steeds meer). Ik vind het eigenlijk een heel goede vraag: nog honderden of duizenden jaren lang influenza laten rondgaan heeft ook kosten, is dat een kleine eenmalige prijs tbv volledige uitroeiing waard?

Door de lockdowns heb ik nu ook al 1,5 jaar geen griep gehad, en daar ben ik behoorlijk blij mee.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brent
revolution-nl schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:29:
[...]
Het artikel van Maurice is weer weg gecensureerd, stel je toch voor dat je met elkaar een discussie gaat voeren welke buiten het het narratief valt |:(
't Is meer dat Maurice de Hond een marketingmachine is waarbij de hoogste bieder bepaald waar hij over schrijft. Het is het tegenovergestelde van een fatsoenlijke bron. Mocht hij onderzoek noemen dat wel goed is, dan kun je dat altijd inbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
revolution-nl schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:29:
[...]

Ongelooflijk..

Het artikel van Maurice is weer weg gecensureerd, stel je toch voor dat je met elkaar een discussie gaat voeren welke buiten het het narratief valt |:(

Ik ben benieuwd wat Tweakers dan wel classificeert als betrouwbare bron en met welke methodiek deze classificatie tot stand komt.
Wat me hier vooral aan stoort is dat ik dit momenteel wereldwijd zie gebeuren. Hierdoor blijft de breedte van de discussie smal en blijf je telkens maar over dezelfde dingen praten. Als dat op beleid en medisch wetenschappelijk niveau ook gebeurd, dan houd ik mijn hart vast.

Ergens snap ik het wel; je wilt door verkeerde informatie niet de vaccinatie bereidheid naar de maan helpen, maar door zo de discussie gebieden smal te houden kom je ook niet tot nieuwe ideeën of "trains of thought". Maargoed, ik ga niet langer tegen schenen aanschoppen.

Idempotent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MainframeX schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:36:
[...]

Wat me hier vooral aan stoort is dat ik dit momenteel wereldwijd zie gebeuren. Hierdoor blijft de breedte van de discussie smal en blijf je telkens maar over dezelfde dingen praten. Als dat op beleid en medisch wetenschappelijk niveau ook gebeurd, dan houd ik mijn hart vast.

Ergens snap ik het wel; je wilt door verkeerde informatie niet de vaccinatie bereidheid naar de maan helpen, maar door zo de discussie gebieden smal te houden kom je ook niet tot nieuwe ideeën of "trains of thought". Maargoed, ik ga niet langer tegen schenen aanschoppen.
Kom met een goede bron en niemand heeft daar een probleem mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MainframeX
MikeyMan schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:38:
[...]

Kom met een goede bron en niemand heeft daar een probleem mee.
Joh, als ik alleen de Israel studie had gelinked had alles gewoon kunnen blijven staan, er wordt niet op inhoud maar op herkomst beoordeeld.

Idempotent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MainframeX schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:40:
[...]

Joh, als ik alleen de Israel studie had gelinked had alles gewoon kunnen blijven staan, er wordt niet op inhoud maar op herkomst beoordeeld.
Doe dat dan; in plaats van een charlatan als MdH een podium te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dat artikel zegt zelf ook dat de vaccins heel effectief blijven tegen ziekenhuisopname en overlijden.

Symptomatisch-covid is lastig te vergelijken: als met twee prikken de symptomen over het algemeen veel minder heftig zijn, laten we zeggen een lichte verkoudheid in plaats van een flinke griep, dan heb je inderdaad symptomen maar dan heeft het vaccin alsnog prima werk geleverd en teken ik daar graag voor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brent
MainframeX schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:36:
[...]
Ergens snap ik het wel; je wilt door verkeerde informatie niet de vaccinatie bereidheid naar de maan helpen, maar door zo de discussie gebieden smal te houden kom je ook niet tot nieuwe ideeën of "trains of thought".
In de regel, ook voor je persoonlijk denkkwaliteit, moet je blogs zoals dat van De Hond niet als bron zien. Je kunt ze lezen, om een idee te krijgen, misschien zelfs zijn bronnen te volgen, maar verdere discussie moet je nooit op basis van een blog oid doen. Als er wat in zit, zijn er ongetwijfeld goede bronnen bij te vinden. Zoniet, dan moet je ook kritisch zijn en het idee af durven schrijven. Lullen kan tenslotte iedereen, wetenschappelijk onderzoek doen helaas een stuk minder. Ook (juist?) voor jezelf moet je een stok achter de deur houden om te voorkomen dat je met een onzin-kluit het riet in gestuurd wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Brent op 04-08-2021 09:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Om @MainframeX nog een beetje te helpen.

Het originele artikel:
https://www.medrxiv.org/c...07.29.21261317v1.full.pdf

Conclusie is dat de bescherming tegen infectie na een paar maanden afneemt:
Abstract
The short-term effectiveness of a two-dose regimen of the BioNTech/Pfizer mRNA
BNT162b2 severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) vaccine was
widely demonstrated. However, long term effectiveness is still unknown. A nationwide
vaccination campaign was initiated early in Israel, allowing for a real-world evaluation of the
interaction between protection and time-from-vaccine. The Delta (B.1.617.2) variant became
the dominant strain in Israel in June 2021, as Israel is currently experiencing a new surge of
cases. Leveraging the centralized computerized database of Maccabi Healthcare Services
(MHS), we assessed the correlation between time-from-vaccine and incidence of
breakthrough infection. We found that the risk for infection was significantly higher for early
vaccinees compared to those vaccinated later. This preliminary finding should prompt further
investigagions into long-term protection against different strains, and prospective clinical
trials to examine the effect of a booster vaccine against breakthrough infection.
Echter:
Our study has several important limitations. First, as the Delta variant was the dominant strain
in Israel during the study period, the observed decrease in long-term protection afforded by
the vaccine against other strains cannot be inferred. Second, we did not measure the effect of
vaccination time on symptomatic infection, severe disease or hospitalization. Lastly, the
results might be affected by differences between the groups in terms of health behaviors (such
as social distancing and mask-wearing), a possible confounder that was not assessed. As
chronically-ill patients were given priority for vaccination, confounding by indication should
be considered when interpreting the study results; nonetheless, adjusting for obesity,
cardiovascular disease, diabetes, hypertension, chronic kidney disease, cancer, COPD, IBD
and immunosuppression had only a small impact on the estimate of effect as compared to the
unadjusted OR. Therefore, residual confounding by unmeasured facotrs is unlikely.
dit is wel een belangrijke beperking. Er is niet gekeken naar ziekenhuisopnames en/of (a-)symptomatiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
MikeyMan schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:52:
Om @MainframeX nog een beetje te helpen.

Het originele artikel:
https://www.medrxiv.org/c...07.29.21261317v1.full.pdf

Conclusie is dat de bescherming tegen infectie na een paar maanden afneemt:

[...]

Echter:

[...]

dit is wel een belangrijke beperking. Er is niet gekeken naar ziekenhuisopnames en/of (a-)symptomatiek.
Bedankt :). Wat ik me adhv deze studie afvraag (hier 2 van de 3 originele vragen met hier en daar wat weggelaten en geknipt):

- Zou de overheid/ggd niet zo onderhand weer een 3e spuit moeten aanbieden aan zorgmedewerkers en andere mensen die verhoogd risico lopen? We zijn in januari begonnen met inenten dus als de interpretaties van de cijfers kloppen lopen deze mensen weer verhoogd risico.

- Is het huidige vaccin wel een goede lange termijn optie of blijft dit zo (met alle logistieke, overtuiging en andere inspanning die het kost)? Is het misschien een pleister tot we wat effectiever gevonden hebben (zoals een langer werkend vaccin of effectieve behandelmethode waardoor sterfte cijfers en duur van opname omlaag gaat)?

Die laatste vraag is oprecht en geen stiekeme ondermijning van onze perceptie van de pfizer/moderna prikjes. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat we verder qua oplossingen in de koker hebben zitten (misschien zit ik hiervoor ook niet in het juiste topic). Ik weet bijvoorbeeld dat gsk/sanofi een eiwit vaccin ingediend hebben halverwege juli. Zodra dat goedgekeurd wordt kunnen we bijvoorbeeld de mRNA sceptici wat aanbieden.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 11:33

Nox

Noxiuz

Number10 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:59:
[...]

Nee, die komen niet 'uit de lucht vallen' (tenzij je import met vliegtuigen bedoeld en die landen als het goed is niet vallend) maar die zijn er al. De Rt is mede afhankelijk van het aantal vatbaren. In een SEIRS model (waarbij je die letters als het ware in een cirkel moet lezen en de laatste S (susceptible) weer de eerste wordt) ontstaan dus na verloop van tijd per definitie vatbaren en daarmee zal de Rt >0 blijven want besmettingen kunnen 'circulair' blijven voortgaan in golven, hoewel met vaccins en maatregelen gepoogd kan worden gemiddeld de Rt <1 te houden.

Het RIVM rekent naar ik begrijp uit het schema op pagina 65 van hun geopenbaarde vaccin-model overigens met SEIR, niet met SEIRS. De boosters die sommige landen willen geven lijken mij daarmee niet in overeenstemming, evenals de aanname op slides van technische briefings dat vaccins 'levenslang' werken:
https://www.rivm.nl/docum...19-vaccination-strategies

Wil je meer weten over SEIRS modellering, dan kun je dit bijvoorbeeld lezen (deels gedateerd):
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32499633/

Daarin merken de auteurs aan het einde van de derde paragraaf overigens duidelijk op dat besmettingen van luchtwegen doorgaans beter met een SEIRS dan SEIR model kunnen worden beschreven. Niet verwonderlijk, want iedereen is uiteraard vaker dan eens verkouden geweest.

[...]
Dank voor je uitleg, maar dan is volgens het model de Rt waarde van de smallpox dus ook nog >1? Immers, er zijn mensen vatbaar voor dús is er transmissie 8)7

Het model houdt denk ik gewoon geen rekening met een uitgeroeide ziekteverwerkker :+ Als er op de hele wereld geen enkel levend stuk sars-cov-2 in omloop is (zolang ze het niet uit een lab laten lekken) dan zal het effectief toch echt nul zijn, zal hoogstwaarschijnlijk (voorlopig) niet voorkomen en in theorie als iedereen gevaccineerd is en de R daadwerkelijk onder 1 blijft dan zal volgens het wiskundig model uiteindelijk iemand de laatste zijn die we dan symbolisch levend verbranden met virus en al om er van af te zijn.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Zonder coronabewijs loop je bij de Belgische grens straks risico op een boete van 95 euro

Vanaf 8 augustus moeten reizigers naar Nederland aan de grens kunnen laten zien dat ze volledig gevaccineerd zijn, hersteld zijn van corona of negatief getest zijn. Zo niet dan volgt de welbekende prent van 95 euro. In samenwerking met de Marechaussee gaat het ministerie van vws met mobiele controle teams werken bij de Belgische grens.

Mocht je gesnapt worden dan valt het wel mee, buiten de 95 euro om kunnen ze je niets maken. Daarna kan je gewoon je reis vervolgen. Alternatief moet je Nederland binnenrijden via Duitsland, de oostgrens bewaakt men voorlopig niet op deze wijze.

Het staat wel symbool voor hoe De Jonge de minister van futiele regeltjes is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

CMD-Snake schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:13:
Zonder coronabewijs loop je bij de Belgische grens straks risico op een boete van 95 euro

Vanaf 8 augustus moeten reizigers naar Nederland aan de grens kunnen laten zien dat ze volledig gevaccineerd zijn, hersteld zijn van corona of negatief getest zijn. Zo niet dan volgt de welbekende prent van 95 euro. In samenwerking met de Marechaussee gaat het ministerie van vws met mobiele controle teams werken bij de Belgische grens.

Mocht je gesnapt worden dan valt het wel mee, buiten de 95 euro om kunnen ze je niets maken. Daarna kan je gewoon je reis vervolgen. Alternatief moet je Nederland binnenrijden via Duitsland, de oostgrens bewaakt men voorlopig niet op deze wijze.

Het staat wel symbool voor hoe De Jonge de minister van futiele regeltjes is.
Vooral ook: 'nederlandse toeristen'. Dus de Belgische en Franse toerist e.d. laten ze gewoon rijden en de grenswerkers idem. Man man man, wat een halfbakken implementatie weer. We hebben zat besmettingen, we dweilen hier min of meer symbolisch met de kraan open en verwachten dat men dan nog test bij terugkomst terwijl de kans om het hier op te lopen vele malen groter is dan in het buitenland. :9

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Nox schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:19:
[...]

Vooral ook: 'nederlandse toeristen'. Dus de Belgische en Franse toerist e.d. laten ze gewoon rijden en de grenswerkers idem.
Die Belgen weten dondersgoed waar het geld te halen is ;) Maar, in FR en DE is dit al een verplichting, enkel in NL nog niet, en de Vlamingen volgen het nieuws hier vast ook een beetje. Ze weten dat wij ons hier het minst bewust van zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

MainframeX schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:07:
[...]

Bedankt :). Wat ik me adhv deze studie afvraag (hier 2 van de 3 originele vragen met hier en daar wat weggelaten en geknipt):

- Zou de overheid/ggd niet zo onderhand weer een 3e spuit moeten aanbieden aan zorgmedewerkers en andere mensen die verhoogd risico lopen? We zijn in januari begonnen met inenten dus als de interpretaties van de cijfers kloppen lopen deze mensen weer verhoogd risico.

- Is het huidige vaccin wel een goede lange termijn optie of blijft dit zo (met alle logistieke, overtuiging en andere inspanning die het kost)? Is het misschien een pleister tot we wat effectiever gevonden hebben (zoals een langer werkend vaccin of effectieve behandelmethode waardoor sterfte cijfers en duur van opname omlaag gaat)?

Die laatste vraag is oprecht en geen stiekeme ondermijning van onze perceptie van de pfizer/moderna prikjes. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat we verder qua oplossingen in de koker hebben zitten (misschien zit ik hiervoor ook niet in het juiste topic). Ik weet bijvoorbeeld dat gsk/sanofi een eiwit vaccin ingediend hebben halverwege juli. Zodra dat goedgekeurd wordt kunnen we bijvoorbeeld de mRNA sceptici wat aanbieden.
Je vergeet wel nog een onderdeel te benoemen, namelijk het stuk over natuurlijke immuniteit na infectie en of het wel de meest effectieve strategie is om zoveel mogelijk mensen te vaccineren die niet in risicogroepen vallen. Zie ook de volgende artikelen:

Natural vs vaccine immunity: which is safer or more protective?
A long-term perspective on immunity to COVID
Scientists identify natural SARS-CoV-2 super immunity against 23 variants
COVID-19 Reinfections Rare, Natural Immunity Lasts For Months: Pune Study

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
@Laguna Dat was de derde vraag die ik weggelaten had. Ik kon zo even geen goede bronnen vinden om dat ertussen te laten staan. Waarvoor bedankt. Dit is interessante stof om naar te kijken. Even daarbuiten gelaten of het überhaupt haalbaar is als strategie.

Idempotent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 15:24

Stoney3K

Flatsehats!

Laguna schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:59:
[...]

Je vergeet wel nog een onderdeel te benoemen, namelijk het stuk over natuurlijke immuniteit na infectie en of het wel de meest effectieve strategie is om zoveel mogelijk mensen te vaccineren die niet in risicogroepen vallen. Zie ook de volgende artikelen:

Natural vs vaccine immunity: which is safer or more protective?
A long-term perspective on immunity to COVID
Scientists identify natural SARS-CoV-2 super immunity against 23 variants
COVID-19 Reinfections Rare, Natural Immunity Lasts For Months: Pune Study
De vraag is natuurlijk wel of vaccinaties die natuurlijke immuniteit teniet doen. Misschien kun je dat juist goed inzetten als een tweetrapsraket: Vaccinaties zorgen voor de eerste trap aan immuniteit die ervoor zorgt dat je niet in het ziekenhuis eindigt, en de immuniteit die je opbouwt door varianten (zoals Delta) rond te laten gaan onder gevaccineerden, zorgt juist voor een langdurige, breedbandige immuniteit waardoor je R onder de 1 blijft.

Als dat aan de hand is dan zou dat een heel goed argument worden voor "zo veel mogelijk vaccineren en dan feesten tot je er bij neervalt".

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Stoney3K schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:07:
[...]

De vraag is natuurlijk wel of vaccinaties die natuurlijke immuniteit teniet doen. Misschien kun je dat juist goed inzetten als een tweetrapsraket: Vaccinaties zorgen voor de eerste trap aan immuniteit die ervoor zorgt dat je niet in het ziekenhuis eindigt, en de immuniteit die je opbouwt door varianten (zoals Delta) rond te laten gaan onder gevaccineerden, zorgt juist voor een langdurige, breedbandige immuniteit waardoor je R onder de 1 blijft.

Als dat aan de hand is dan zou dat een heel goed argument worden voor "zo veel mogelijk vaccineren en dan feesten tot je er bij neervalt".
Eens, in mijn optiek is er dan ook geen noodzaak voor een tweedeling in de samenleving.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Laguna schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:16:
[...]

Eens, in mijn optiek is er dan ook geen noodzaak voor een tweedeling in de samenleving.
Er is een reden dat we vaccineren, namelijk zorgbelasting laag houden. An sich vind ik het niet erg om corona op te lopen, reeds dubbel gevaccineerd en alles, paar dagen beroerd zijn vind ik dan geen ramp om mijn vaccin te testen :+ echter vind ik het wel vervelend dat als ik een operatie moet ondergaan er dan drie jaar erop hoef te wachten. Zelfs nu we veel vaccinaties hebben is de ziekenhuisopname rond de 30% van tijdens de hoogtijdagen van de pandemie, en die trend is nog stijgende. Imho moet die ver onder de 10%, een handvol ziekenhuisopnames per dag is prima, twee ook nog wel, maar meer dan dat wordt het een continue last van de zorg die voor vertraging zorgt van overige taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Nox schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:22:
[...]

Er is een reden dat we vaccineren, namelijk zorgbelasting laag houden. An sich vind ik het niet erg om corona op te lopen, reeds dubbel gevaccineerd en alles, paar dagen beroerd zijn vind ik dan geen ramp om mijn vaccin te testen :+ echter vind ik het wel vervelend dat als ik een operatie moet ondergaan er dan drie jaar erop hoef te wachten. Zelfs nu we veel vaccinaties hebben is de ziekenhuisopname rond de 30% van tijdens de hoogtijdagen van de pandemie, en die trend is nog stijgende. Imho moet die ver onder de 10%, een handvol ziekenhuisopnames per dag is prima, twee ook nog wel, maar meer dan dat wordt het een continue last van de zorg die voor vertraging zorgt van overige taken.
Correctie 23% en dalende. Waar baseer je die conclusie van wat teveel druk geeft op de reguliere zorg in het ziekenhuis op? Werk je als capaciteitsmanager in een ziekenhuis zoals @Lennnn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 28-09 20:32
Als een infectie bovenop vaccinatie gunstig is heb je een punt. Als dat niet het geval is, en een doorbraak infectie ook nadelig is, dan wil je die groep vrijwillig ongevaccineerden, niet vrij rond hebben lopen. Het is een relatief kleine groep, maar wel een die enogal wat besmettelijker lijkt te zijn. En daarmee (of zelfs daardoor, afhankelijk van de relatie deeltjes vs besmetting) dus ook makkelijk(er) gevaccineerden kan besmetten.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ijdod schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:35:
Als een infectie bovenop vaccinatie gunstig is heb je een punt. Als dat niet het geval is, en een doorbraak infectie ook nadelig is, dan wil je die groep vrijwillig ongevaccineerden, niet vrij rond hebben lopen. Het is een relatief kleine groep, maar wel een die enogal wat besmettelijker lijkt te zijn. En daarmee (of zelfs daardoor, afhankelijk van de relatie deeltjes vs besmetting) dus ook makkelijk(er) gevaccineerden kan besmetten.
Citation needed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ijdod
Je bedoelt alle informatie die er op wijst dat gevaccineerden dus netto minder besmettelijk zijn en de R dus drukken? Inclusief de becijfering rond dat thema door @t_captain op dit forum? Dit komt mij over als zeuren om het zeuren eerlijk gezegd.

[ Voor 8% gewijzigd door ijdod op 04-08-2021 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 14:14
Laguna schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:16:
[...]

Dit heeft daar dan ook helemaal niets mee te maken. Alle maatregelen zijn puur om ervoor te zorgen dat de ziekenhuizen niet vollopen. Zodra dat niet meer gebeurt gaan evenementen vanzelf weer verder open. Tot die tijd kun je kiezen voor geen evenementen en evenementen met voorwaardes. En daarbij zal er altijd gekozen worden voor de laatste omdat dat de meeste mensen meer vrijheden geeft. Als mensen niet aan de voorwaardes willen voldoen is dat hun goed recht maar dan is het nog even geen evenementen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Elk artikel dat hier maar ok enigszins onderzoek naar gedaan heeft komt hier op uit. Hoeveel is lastig te bepalen omdat daar wat meer tijd voor nodig is, maar dat er een groot verschil is, is wel duidelijk.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ijdod schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:42:
[...]

Je bedoelt alle informatie die er op wijst dat gevaccineerden dus netto minder besmettelijk zijn en de R dus drukken? Inclusief de becijfering rond dat thema door @t_captain op dit forum? You really want to go there?
Wie zegt dat dat alleen is toe te schrijven aan de gevaccineerden en niet aan de algehele seroprevalentie? En minder besmettelijk? Zowel gevaccineerde personen als ongevaccineerde personen kunnen een hoge viral load hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
Laguna schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:34:
[...]
Correctie 23% en dalende. Waar baseer je die conclusie van wat teveel druk geeft op de reguliere zorg in het ziekenhuis op? Werk je als capaciteitsmanager in een ziekenhuis zoals @Lennnn?
En die 23% is ontstaan door 1 weekje cafés en festivals toe te staan. Je kunt zelf wel bedenken wat langere opening daarvan had gedaan. Dat het teveel druk op de reguliere zorg geeft is ook allang duidelijk, we moeten nog heel veel zorg inhalen en hoe meer mensen in het ziekenhuis/op de IC, hoe minder capaciteit daarvoor is.

Sorry hoor, maar hiervoor hoef je geen capaciteitsmanager te zijn en dat weet je zelf ook heel goed.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
Laguna schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:46:
[...]

Wie zegt dat dat alleen is toe te schrijven aan de gevaccineerden en niet aan de algehele seroprevalentie? En minder besmettelijk? Zowel gevaccineerde personen als ongevaccineerde personen kunnen een hoge viral load hebben.
Dit zijn onzinnige discussie, je weet zelf donders goed dat gevaccineerden gemiddeld genomen veel minder klachten krijgen en daarmee ook minder besmettelijk zijn. Dat er ook onder gevaccineerden mensen besmettelijk kunnen zijn doet daar niets aan af.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
Laguna schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:46:
[...]

Dat komt op mij over als een suggestieve vraag die een bepaald antwoord graag wil horen, eerlijk gezegd. En gezien het meetbare effect van vaccineren na de grote golven die we gehad hebben, en de effecten van de kleine golf recent, niet een hele sterke aanname.

We hebben het over groepen, niet een individu. Als groep zijn gevaccineerden minder besmettelijk. bron.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Laguna schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:34:
[...]

Waar baseer jij je correctie dan op om zo bijdehand te doen?

Ik heb de info gewoon van het dashboard gehaald, de 7-day average gepakt (net boven de 80 per dag en deze stijgt gewoon). Eind april zat die op 250. Oke, misschien 29% maar who cares. Nee ik werk niet als capaciteitsmanager in het ziekenhuis maar iedereen weet dat het capaciteit kost om coronazorg te bieden. Het is voor zorgpersoneel niet het leukste werk en vereist heel veel extra handelingen getuige de mensen die hier in dit topic reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:13
Ik las hier net wat posts over geïnfecteerd raken na vaccinatie.
Recent heb ik een praktijksituatie.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

TL;DR
Vaccinaties lijken in deze N=20 situatie goed te werken tegen een positieve PCR test.
2 positieve en 18 negatieve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:58
Nox schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:19:
[...]

Vooral ook: 'nederlandse toeristen'. Dus de Belgische en Franse toerist e.d. laten ze gewoon rijden en de grenswerkers idem. Man man man, wat een halfbakken implementatie weer. We hebben zat besmettingen, we dweilen hier min of meer symbolisch met de kraan open en verwachten dat men dan nog test bij terugkomst terwijl de kans om het hier op te lopen vele malen groter is dan in het buitenland. :9
Het artikel gaat over de Nederlandse aanpak van terugkeerders. Dit is dus dat plan van De Jonge dat mensen zonder vaccinatie een test moeten doen eer ze terugrijden. Als je vanuit België de grens overgaat, kan je dus controle krijgen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:12

Nou, voor het eerst (toch?) in tijden weer een flinke daling qua bezetting; forse uitstroom, stuk lagere instroom.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Plenkske schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:39:
Ik las hier net wat posts over geïnfecteerd raken na vaccinatie.
Recent heb ik een praktijksituatie.

***members only***

TL;DR
Vaccinaties lijken in deze N=20 situatie goed te werken tegen een positieve PCR test.
2 positieve en 18 negatieve
En nu ook en Brits onderzoek dat dat onderstreept:
https://nos.nl/l/2392440#UPDATE-container-55063002
Mensen die volledig gevaccineerd zijn hebben 50 tot 60 procent minder kans om besmet te raken met de deltavariant van het coronavirus dan niet-gevaccineerde mensen. Dit blijkt uit een studie door het Imperial College in Londen, die hun resultaten vandaag hebben gepubliceerd.

Uit het onderzoek blijkt ook dat mensen die twee prikken hebben gehad minder kans hebben om covid-19 door te geven aan anderen. Hoewel ze dus wel besmet kunnen raken met het virus, dragen ze door de vaccinatie minder virusdeeltjes bij zich.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CMD-Snake
martwoutnl schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:58:
Het artikel gaat over de Nederlandse aanpak van terugkeerders. Dit is dus dat plan van De Jonge dat mensen zonder vaccinatie een test moeten doen eer ze terugrijden. Als je vanuit België de grens overgaat, kan je dus controle krijgen.
Het stelt alleen geen donder voor. In de populaire vakantiebestemmingen in de EU is een PCR test al snel 50 euro tot richting de 200 euro. De boete is 95 euro als ze je al pakken en daarna mag je doorrijden, want ze kunnen je niets maken. Het kan al snel goedkoper zijn om rekening te houden met 95 euro boete per persoon dan een test te doen.

Ik ben ook benieuwd hoe die mobiele teams een afweging maken of iemand uit het buitenland komt. Zelfs al hangt er een vouwwagen of caravan achter de auto, wie zegt dat jij net drie weken in Frankrijk hebt gezeten? Wie weet ga je elke dag een rondje rijden met de caravan. Kortstondig bezoek aan het buitenland mag zonder coronatests. Laat het mobiele team dan maar eens bewijzen wat jij gedaan hebt.

Het is symboolpolitiek en tijdsverspilling. Laat die marechaussee maar lekker op drugs jagen in de havens en vliegvelden, dan doen ze veel nuttiger werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:22

Agent47

I always close my contracts.

Moi_in_actie schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:03:
[Twitter]
Nou, voor het eerst (toch?) in tijden weer een flinke daling qua bezetting; forse uitstroom, stuk lagere instroom.
Beste cijfers!! :o _/-\o_

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:06
Ook niet onbelangrijk:

"Daaruit blijkt dat kinderen en jongeren in de leeftijd van 5 tot 24 jaar verantwoordelijk waren voor de helft van de besmettingen in Groot-Brittannië, terwijl ze maar ongeveer een kwart van de bevolking uitmaken."

In combinatie met minder besmettelijk zijn en het minder snel oplopen lijkt me vaccineren in die groep ook helemaal zo'n slecht idee niet. Tenzij we een zorginfarct natuurlijk kunnen voorkomen met voldoende vaccinatiegraad bij 18+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
XWB schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:37:
[...]Ook in Duitsland is het nog maar de vraag wat het Europees Hof hiervan zal vinden. Een regering kan natuurlijk van alles aankondigen, maar kan ook teruggefloten worden.
Het Europese Hof heeft in april van dit jaar beslist dat individuele lidstaten verplichte vaccinatie mogen invoeren. Terugfluiten is dus al niet meer aan de orde.
Bron:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Geen melding van welk soort vaccin helaas. Logisch dat ze dat in GB niet doen, want het grootste gedeelte zal AZ zijn. Wie weet dat Pfizer / Moderna net als eerder nog een beetje hoger uitvalt, zou mooi nieuws zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Liveshort op 04-08-2021 14:50 ]

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:23
martwoutnl schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:58:
[...]

Geweldig. Woon in zeeuw-vlaanderen, moet heul vaak de grens over. 15 minuten als ik ga tanken, enz. Volgens mij hoef ik dan geeb test of zoiets, maar ook geen zin in die controles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Korte vraag, ik probeer via coronatest.nl een test te boeken maar de site werkt niet?
ik krijg een Error 1020?

Komt dit mogelijk omdat ik hem vanuit het VK probeer te boeken?

Ik ga namelijk binnenkort verhuizen en wilde alvast de dag 5 test regelen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:12

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Liveshort schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:49:
[...]

Geen melding van welk soort vaccin helaas. Logisch dat ze dat in GB niet doen, want het grootste gedeelte zal AZ zijn. Wie weet dat Pfizer / Moderna net als eerder nog een beetje hoger uitvalt, zou mooi nieuws zijn.
Ik heb een keer in briefing plaatjes van Van Dissel gezien dat ~65% AZ is daar en ~35% Pfizer. Bedenk ook dat ze daar alleen Pfizer prikte toen ze net begonnen, en ze hebben van beide vaccins evenveel ingekocht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
gustaveau schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:15:
Korte vraag, ik probeer via coronatest.nl een test te boeken maar de site werkt niet?
ik krijg een Error 1020?

Komt dit mogelijk omdat ik hem vanuit het VK probeer te boeken?

Ik ga namelijk binnenkort verhuizen en wilde alvast de dag 5 test regelen.
Hier geen error.
Probeer deze eens?
https://coronatest.nl/ik-...een-online-afspraak-maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Nu online
Ten opzicht van vorige week toch een daling van minstens 20% (want toen hadden we een storing), dus al met al niet zo slecht.
Zeker in combinatie met de betere ziekenhuiscijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Nu online
Helaas, exact dezelfde error. Zal wel landgebonden zijn dan, heel handig opgezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
gustaveau schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:21:
Helaas, exact dezelfde error. Zal wel landgebonden zijn dan, heel handig opgezet...
1020 kan ook betekenen dat ze overbelast zijn. Ze hebben last van ddos aanvallen met enige regelmaat, maar ook DigiD kan weinig aan qua volume van inloggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Boek \het gewoon als je terug in Nl bent.. Er is altijd plek zat. Via de website kan je geen datum kiezen. Je krijgt een keuze van 3 plekken (allemaal dezelfde dag of morgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
maartend schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:01:
[...]Geweldig. Woon in zeeuw-vlaanderen, moet heul vaak de grens over. 15 minuten als ik ga tanken, enz. Volgens mij hoef ik dan geeb test of zoiets, maar ook geen zin in die controles
Met een geldig vaccinatiebewijs is er dan volgens mij geen enkel probleem in het geval van een controle.
Simpel toch?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
[...]

VPN op NL en gaan. We zitten wel op tweakers he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Yaksa schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:25:
Met een geldig vaccinatiebewijs is er dan volgens mij geen enkel probleem in het geval van een controle.
Simpel toch?
Alleen is dat niet nodig bij bezoeken korter als 24 uur aan het buitenland. Vandaar ook al eerder de vraag hoe ze dit ooit willen controleren.

Zie ook CMD-Snake in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8"

[ Voor 12% gewijzigd door CMD-Snake op 04-08-2021 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:24:
[...]

Boek \het gewoon als je terug in Nl bent.. Er is altijd plek zat. Via de website kan je geen datum kiezen. Je krijgt een keuze van 3 plekken (allemaal dezelfde dag of morgen)
Ohja inderdaad.
@gustaveau als je op specifieke dag moet testen kan dat alleen telefonisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Nu online
Plenkske schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:28:
[...]

Ohja inderdaad.
@gustaveau als je op specifieke dag moet testen kan dat alleen telefonisch.
Ok, dan wacht ik nog even. Wilde alvast kijken hoe het werkt, maar moet dus nog even geduld hebben! (altijd lastig....)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
gustaveau schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:19:
Ten opzicht van vorige week toch een daling van minstens 20% (want toen hadden we een storing), dus al met al niet zo slecht.
Zeker in combinatie met de betere ziekenhuiscijfers.
Ook relatief veel oudere meldingen vandaag.
Als ik kijk naar de "ziektedag" dan is op basis van de cijfers van vandaag opgeteld de afgelopen 10 dagen 18.430.
Deed ik datzelfde gisteren, dan is het aantal 19.059
Deed ik dat vorige week woensdag, dan is het aantal 31.879 (-42%)

Dus de dagelijkse cijfers zijn soms wat vertekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Yaksa schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:25:
[...]

Simpel toch?
Nee, bedoelde meer die files door die controles hier. Ik kan me pre- EU tijd nog herinneren als er controles aan de grens waren.

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 04-08-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:03
Percentage positief toch weer licht in de lift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
CMD-Snake schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:27:
[...]Alleen is dat niet nodig bij bezoeken korter als 24 uur aan het buitenland. Vandaar ook al eerder de vraag hoe ze dit ooit willen controleren.
Zie ook CMD-Snake in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8"
Dat controleren ze ook niet.
De regering ziet die maatregel (korter dan 24 uur) als een oplossing om het grensverkeer niet al te veel te verstoren.
De gemiddelde vakantieganger zal 'wijs op reis' gaan, die paar procent die ergens onderuit probeert te komen boeit eigenlijk voor geen meter.
Ik denk trouwens dat je van goede huize moet komen indien je zonder papieren, je hele gezin in zomerkleding en bruin van de zon en je volgepakte caravan achter de auto de desbetreffende controleur wijs probeert te maken dat je een proefritje (met grensoverschrijding) aan het maken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:44:
[...]

Nee, bedoelde meer die files door die controles hier. Ik kan me pre- EU tijd nog herinneren als er controles aan de grens waren.
Vorige jaar werd tijdens de lock-down iedereen aan de grens gecontroleerd (op de goede papiertjes, alleen grensarbeiders mochten de grens over). Toen was het al een half uurtje aanschuiven. Dat gaan ze nu niet doen (dan sta je 5 uur vast), het gaat steeksproefsgewijs.

Mogelijk wel een fuik idee, waar ze randomly mensen uitpikken (met dito wachtrijen), maar dat gebeurd vaker. (na aanslagen in Brussel/Parijs was het ook voor weken grenscontroles)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Yaksa schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:48:
Ik denk trouwens dat je van goede huize moet komen indien je zonder papieren, je hele gezin in zomerkleding en bruin van de zon en je volgepakte caravan achter de auto de desbetreffende controleur wijs probeert te maken dat je een proefritje (met grensoverschrijding) aan het maken bent.
Vertel mij niet hoe ik mijn zondagse rit moet maken. :P

Wie eist bewijst. In dit geval dus de mobiele teams. Ze mogen niet in het voertuig kijken of in de aanhanger zonder jouw toestemming of een zoekbevel. Daarna hoef je ze alleen nog succes te wensen in hun bewijsvoering, want die is niet sluitend te maken.

De boete is goedkoper dan een PCR test doen in Frankrijk of Italië, waar de prijzen rond de 100 euro of meer liggen. Die 95 euro per persoon is goedkoper en vermoedelijk ook nog met een goede kans dat je nooit controle krijgt.

Weer zo'n kansloos idee van De Jonge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
maartend schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:44:
[...]Nee, bedoelde meer die files door die controles hier. Ik kan me pre- EU tijd nog herinneren als er controles aan de grens waren.
Iemand die vlak aan de grens woont weet toch ook wel een aantal kleinere overgangen waar nooit gecontroleerd wordt? Meestal (wanneer je met de auto bent) een kwestie van een paar kilometer omrijden.
Met de fiets of scooter is het al helemaal makkelijk, genoeg grensoverschrijdende weggetjes/paden waar nooit iemand komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
autje schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:45:
Je kan bij dit soort cijfers het best week-op-week bekijken.
Vorige week maandag was 11,6%, afgelopen maandag 11,4%
Vorige week zondag was 12%, afgelopen zondag 11,6%

Het daalt dus nog gestaag, zal morgen (waarde van 3 augustus) wel weer ergens rond de 11% zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Yaksa schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:54:
[...]

Iemand die vlak aan de grens woont weet toch ook wel een aantal kleinere overgangen waar nooit gecontroleerd wordt? Meestal (wanneer je met de auto bent) een kwestie van een paar kilometer omrijden.
Met de fiets of scooter is het al helemaal makkelijk, genoeg grensoverschrijdende weggetjes/paden waar nooit iemand komt.
Oh, zeker wel. Maar in zeeuws-vlaanderen hoef je niet veel af te blokken om ons te issoloeren. Weet het nog van vorig jaar met de blokakdes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
CMD-Snake schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:54:
[...]Vertel mij niet hoe ik mijn zondagse rit moet maken. :P

Wie eist bewijst. In dit geval dus de mobiele teams. Ze mogen niet in het voertuig kijken of in de aanhanger zonder jouw toestemming of een zoekbevel. Daarna hoef je ze alleen nog succes te wensen in hun bewijsvoering, want die is niet sluitend te maken.

De boete is goedkoper dan een PCR test doen in Frankrijk of Italië, waar de prijzen rond de 100 euro of meer liggen. Die 95 euro per persoon is goedkoper en vermoedelijk ook nog met een goede kans dat je nooit controle krijgt.

Weer zo'n kansloos idee van De Jonge.
Het is zeker geen kansloos idee. Jij gaat er van uit dat iedereen ongetest of zonder groen vinkje terug komt. Maar menig vakantieganger wil al dat gedoe aan de grens niet, laat zich vaccineren en kan zorgeloos terugkeren. Vaccineren is gratis, de app voor het groene vinkje is gratis en controle is zo gedaan.
Wanneer 75% dat doet (en ik vermoed dat er dat nog wel eens meer zouden kunnen zijn) dan is het doel (ga gevaccineerd op vakantie) gewoon bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:33
geenstijl schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:55:
[...]
Je kan bij dit soort cijfers het best week-op-week bekijken.
Vorige week maandag was 11,6%, afgelopen maandag 11,4%
Vorige week zondag was 12%, afgelopen zondag 11,6%

Het daalt dus nog gestaag, zal morgen (waarde van 3 augustus) wel weer ergens rond de 11% zijn.
Waar haal je die cijfers precies vandaan?

Kijk je naar de dagtotalen op het coronadashbaord dan kom ik voor maandag 28 juli/2 augustus uit op 10,6% > 11,4% en voor zondag 27 juli/1 augustus op 11,3% > 11,6%.
Dus beide cijfers in de lift.

Nu zijn dit alleen de GGD-testen en zit daar een stuk bias bij van de zelftesten (negatieve zelftesten laten dit niet 'bevestigen' bij de GGD). Dat vertekent het postiviteitspercentage ook nog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Overigens is nu ook de nieuwe vaccinatierapportage beschikbaar.
https://www.rivm.nl/sites...t_20210802_1711_final.pdf

Eerste vaccinatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8QOLZwxPP6VwBVSD9ucK7NxzO0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K5umohHy21A4GJkIIczIgsCp.png?f=fotoalbum_large

Volledig gevaccineerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qXjKPPuoDqEJmVz-pWI6cIbcPkU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lzoqJicZjOgEx7o93BrbpJEH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Jovatov schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:03:
[...]

Waar haal je die cijfers precies vandaan?

Kijk je naar de dagtotalen op het coronadashbaord dan kom ik voor maandag 28 juli/2 augustus uit op 10,6% > 11,4% en voor zondag 27 juli/1 augustus op 11,3% > 11,6%.
Dus beide cijfers in de lift.

Nu zijn dit alleen de GGD-testen en zit daar een stuk bias bij van de zelftesten (negatieve zelftesten laten dit niet 'bevestigen' bij de GGD). Dat vertekent het postiviteitspercentage ook nog.
Ik kijk op https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen en dan "Percentage positieve testen door de tijd heen"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

CMD-Snake schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:54:
[...]

Vertel mij niet hoe ik mijn zondagse rit moet maken. :P

Ehm.. Welkom in de wereld van de grenscontroles.. Ze mogen letterlijk je auto binnenste buiten keren als ze willen. (als ze daarvoor noodzaak voor zien). Dacht jij dat de controles op vuurwerk etc. allemaal niet mogen ;)
Hoe meer je tegenwerkt.. hoe langer je check duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
geenstijl schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:06:
[...]
Ik kijk op https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen en dan "Percentage positieve testen door de tijd heen"
Dan heb je daar toch ergens misgekeken, de 12% kan ik nergens vinden, de 11,6% van maandag 28 juli is het gemiddelde percentage over 7 dagen, maar op die maandag zelf was het dus 10,6%.

Als je de 7-daagse trend vergelijkt met de dagelijkse cijfers zie je ook dat voor het eerst sinds halverwege juli de dagcijfers van zondag/maandag boven de gemiddelde trend zitten.

Het zijn kleine verschillen, maar de daling lijkt er wel uit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

autje schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:45:
Logisch, er wordt minder getest bij TVT, veel mensen zijn al weg voor vakantie dus het aandeel mensen wat test naar aanleiding van klachten zal groter zijn.

Precies de reden waar positieve PCR testen niets zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Jovatov schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:11:
[...]Dan heb je daar toch ergens misgekeken, de 12% kan ik nergens vinden, de 11,6% van maandag 28 juli is het gemiddelde percentage over 7 dagen, maar op die maandag zelf was het dus 10,6%.

Het zijn kleine verschillen, maar de daling lijkt er wel uit nu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5br36nQY2CfnNjnKKq41y2DU2eI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jFQ05KH5Zt9Hc8LpO6MH3z6r.png?f=fotoalbum_large
Als je de 7-daagse trend vergelijkt met de dagelijkse cijfers zie je ook dat voor het eerst sinds halverwege juli de dagcijfers van zondag/maandag boven de gemiddelde trend zitten.
Dit klopt ook weer.
Kortom, we zullen wel zien welke kant het op gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

geenstijl schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:04:
Overigens is nu ook de nieuwe vaccinatierapportage beschikbaar.
https://www.rivm.nl/sites...t_20210802_1711_final.pdf

Eerste vaccinatie:
[Afbeelding]

Volledig gevaccineerd:
[Afbeelding]
Op basis hiervan is een wereldrecord binnen handbereik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
geenstijl schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:17:
[...]
[Afbeelding]

[...]

Dit klopt ook weer.
Kortom, we zullen wel zien welke kant het op gaat :)
Je hebt gelijk, ik was zelf scheef aan het kijken :+ en de woensdag/dinsdag met zondag/maandag aan t vergelijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

MikeyMan schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:17:
[...]

Hartstikke mooi, gezien vaccinatie zo goed werkt kan straks alles weer open en kunnen wij weer terug naar normaal zoals ons door Hugo is beloofd.

_O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:10:
Ehm.. Welkom in de wereld van de grenscontroles.. Ze mogen letterlijk je auto binnenste buiten keren als ze willen. (als ze daarvoor noodzaak voor zien). Dacht jij dat de controles op vuurwerk etc. allemaal niet mogen ;)
Doorzoeken met een vermoeden/verdenking als basis mag enkel als het een verdenking is van een strafbaar feit waar 4 jaar of meer gevangenisstraf op staat. Een vervoersmiddel welke ook als woning dient (camper, caravan) geniet meer privacy dan een regulier vervoersmiddel en daar mogen ze alleen een doorzoeking doen met jouw toestemming of met een bevel. Geen van deze situaties is van toepassing op een corona overtreding omdat er geen celstraf op staat van 4 jaar of meer.

De enige uitzondering is de Douane, die mogen alles doen waar ze zin in hebben net als de rest van de Belastingdienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:10:
[...]

Hoe kom je daarbij? Volgens art. 96 WvSv mag de politie (of de marechaussee) alleen een auto doorzoeken in heterdaadsituaties of bij verdenking van een strafbaar feit waarop gevangenisstraf van max. meer dan 4 jaar staat. De praktijk is wel dat men vraagt "even in de auto te mogen kijken" en ervan uitgaat dat min of meer impliciet toestemming wordt gegeven. En als je geen toestemming geeft, blijven ze natuurlijk doorzeuren en zijn opeens je banden te ver afgesleten of zo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Emgeebee
revolution-nl schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:21:
[...]

Hartstikke mooi, gezien vaccinatie zo goed werkt kan straks alles weer open en kunnen wij weer terug naar normaal zoals ons door Hugo is beloofd.

_O-
De regering is stom en vaccineren werkt niet. "Ze hebben het beloofdt!!@!~!~!"

Zoiets? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 29-09 11:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

MikeyMan schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:17:
[...]
Wat voor record?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Emgeebee schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:34:
[...]

De regering is stom en vaccineren werkt niet. "Ze hebben het beloofdt!!@!~!~!"

Zoiets? :?
De tijd zal het leren ;) Ik verwacht dat veel mensen teleurgesteld zullen raken aankomende herfst /winter.

[ Voor 14% gewijzigd door revolution-nl op 04-08-2021 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja de 400 meter hordes... 8)7

Vaccinatie percentage uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 29-09 11:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

MikeyMan schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:37:
[...]

Ja de 400 meter hordes... 8)7

Vaccinatie percentage uiteraard...
Aannames doen we hier toch niet? :+

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Laatst online: 28-02-2023
CMD-Snake schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:30:
[...]

Doorzoeken met een vermoeden/verdenking als basis mag enkel als het een verdenking is van een strafbaar feit waar 4 jaar of meer gevangenisstraf op staat. Een vervoersmiddel welke ook als woning dient (camper, caravan) geniet meer privacy dan een regulier vervoersmiddel en daar mogen ze alleen een doorzoeking doen met jouw toestemming of met een bevel. Geen van deze situaties is van toepassing op een corona overtreding omdat er geen celstraf op staat van 4 jaar of meer.

De enige uitzondering is de Douane, die mogen alles doen waar ze zin in hebben net als de rest van de Belastingdienst.
Ze mogen gewoon in de kofferbak kijken, alleen dingen openmaken (tassen etc) mag niet zonder verdenking. Kan mij ook voorstellen dat bij de grenscontrole gewoon 1 of 2 Douane beambten aanwezig zijn die de zooi doorzoeken als het nodig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
xh3adshotx schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:40:
Ze mogen gewoon in de kofferbak kijken, alleen dingen openmaken (tassen etc) mag niet zonder verdenking.
Zoals ik het opschreef staat het ook in de wet. Als jij weigert mogen ze niet die kofferbak openen, tenzij eerder genoemde situaties van toepassing zijn.
Pagina: 1 ... 63 ... 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).